Ook 1100 watt.
Het zou niet moeten kunnen maar het kan blijkbaar wel. Misschien leuk voor in de donkere wintermaanden.
Soms denk ik overigens dat er geen bal van klopt met de waardes van watt en ampere omdat ze uit gaan van een vast voltage van 230V. Als een waarde dan een paar keer omgezet wordt en heen en weer gaat in de software, en het voltage is eigenlijk 245V (wat heel gebruikelijk is hier) dan klopt er geen bal meer van je W en A weergave.
/f/image/tF0nhCBxsAbzCs6ao5avHP8l.png?f=fotoalbum_large)
Dat lijkt me normaal gedrag bij een laadpaal die op 16A is aangesloten. Als 16A het maximale is, is dat over 1-fase die ~3,5 kW. Dan lever je soms wel eens noodgedwongen terug. Want de stap naar 3-fase is meteen minimum van 6A over 3-fases, dus 4,1 kW. Je hebt je laadstation in evcc opgenomen, daar dien je ook maximum aan te geven? Dat is waarschijnlijk ook 16A?
Je kan spelen met de thresholds, die beïnvloeden het schakelgedrag. Maar helaas beïnvloeden die momenteel ook de start (dus van niet laden naar 1-fase laden, of andersom). Dat is nog niet heel handig. Maar het is voor een gebruiker soms ook lastig om alle opties in configuratie te doorgronden, nu al.
Ik heb een 3x25A aansluiting en de Easee zit met 32A afgezekerd zodat er ook tot 7,4 kW op 1 fase geladen kan worden. Veel meer dan dat wordt het sowieso niet qua overschot hier, dus misschien laat ik het maar op 1 fase laden staan.
Ik ben alleen bang dat ik dan vergeet als ik een keer in fast modus wil laden (en de zon schijnt niet) dat ik dan eerst terug moet zetten naar 3 fasen omdat anders een hoofdzekering eruit klapt.
Ik zag dat ik wel de auto in EVCC op een max van 16A had staan dus waarschijnlijk kwam het daardoor. Ik zal eens kijken als ik dat aanpas naar 32A bij welk vermogen er dan naar 3 fasen wordt geschakeld.
[
Voor 12% gewijzigd door
ASW1 op 17-04-2026 13:58
]