Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 517 Laatste
Acties:
  • 3.163.502 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickvL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Fijn! Gebeurt dat voorverwarmen altijd of alleen onder bepaalde buitentemperaturen?
De Model 3 heeft geen apart accuverwarming. Ik heb nooit gemerkt dat de accu ook verwarmd wordt bij voor verwarmen van de cabine.

Nog steeds erg veel puntjes (=koude accu) als ik de cabine voorverwarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:44
Zodra ik voorverwarmen aanzet maakt hij zeker wel geluid, weet niet of het genoeg is om er wakker van te worden als je er vlak naast slaapt maar stil is hij dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:
[...]

Heeft de SR+ ook een ander "standaard" verbruik in het energie menu?
Bij de LR is het dacht ik, 160wh/km
Bij de SR+ is het 140 Wh/km en NIET 150 Wh/km

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:12:
[...]

De Model 3 heeft geen apart accuverwarming. Ik heb nooit gemerkt dat de accu ook verwarmd wordt bij voor verwarmen van de cabine.

Alleen als je naar een SuC navigeert gaat hij voorverwarmen. Weet niet zeker of hij dat ook doet als je een SuC locatie doorstuurt naar je Tesla via de app als die op P staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
[...]

Het gaat mij om het geluid bij voorverwarmen van de accu. Als je naar een SuC navigeert verwarmt de auto het accupakket. Blijkbaar kan de auto dat ook doen als je thuis aan de lader hangt. Althans dat is wat ik een aantal pagina's geleden gelezen heb.

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickvL op 31-01-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is me nog steeds niet echt duidelijk of/wanneer hij nou precies de accu gaat verwarmen met de stators.

https://teslamotorsclub.c...n-wifi-conflicten.175041/

Heb hier nog ff over nagedacht. Is ook vrij nutteloos om het te doen. Vlak voor vertrek zou het handig kunnen zijn. Maar als ik hem laat laden vanav 23 uur oid dan is het jammer van de stroom. Tegen 7 uur is de accu in de winter toch weer koud. En laden met 11kW kan hij volgens mij altijd wel in de Nederlandse winters.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
ulTimaS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Is dat een originele van Tesla of van Ali o.i.d.?
originele van tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17-05-2024
Wolly schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 09:48:
[...]

Over welke winter heb je het nu? De huidige periode waar we ons in bevinden die in de verste verte niet op een winter lijkt of over een echte winter met temperaturen die overdag niet boven de -5 uitkomen?

Indien het eerste geval dan denk ik dat de LR rijders in een echte winter nog net naar de bakker kunnen rijden, de SR rijders mogen dan al blij zijn als ze kunnen uitparkeren :+
Deze 'winter' is met 15 a 20 graden lager dan afgelopen zomer dus al voldoende voor dit verschil in verbruik. Dus idd met -5 gaat het allemaal nog een tandje harder leeg. Wat je niet mag vergeten is dat een batterij capaciteit van 75kW het equivalent is van slechts 7,8 liter benzine. Daar komt de gemiddelde D klasse ICE ook in de zomer slechts 200KM ver mee. Dus die bakker wordt geen probleem, cq het valt allemaal wel mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Autopilot
Sommige mensen met een M3 hebben na het installeren van de update 2020.4.1 gezien dat hun range toe is genomen met ruim 9 miles of 15 km. Zie:

https://www.reddit.com/r/...d_after_update_to_202041/
https://teslamotorsclub.c...in-2020-4-1.183526/page-2

Heeft iemand hier dat ook gemerkt? Ik heb het zelf nog niet getest. Zodra ik het heb getest zal ik hier delen.

Edit: bij mij is de range met 3 km gedaald 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door Autopilot op 31-01-2020 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_ridder
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Is er wellicht een lieve mede tweaker die mij zijn/haar sneeuwkettingen voor de 18" aero velgjes wilt lenen voor tijdens aankomende voorjaarsvakantie? O+

SR+/Midnight Silver/Black/18" Aero/Pluche dobbelstenen & Stuurbontje/ 2-10 order, 11-10 RN, 19-11 VIN, Leverdatum 13-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Caelorum schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:16:
[...]

Maar het is wel een beetje armoede zo inderdaad.Het is nog net geen klassiek Ford model.
Persoonlijk hoop ik dat Tesla nog eens groot genoeg wordt dat je daadwerkelijk zou kunnen kiezen voor alle combinaties van RWD/AWS, range en interieur bijv. een SR+/AWD met premium interieur en een LR/RWD met partial premium, maar dat zal nog wel een paar jaar duren.
Zodra de Tesla fabriek in Duitsland in 2021 actief is zullen er meer specifiek Europese wensen ingewilligd kunnen worden. Overigens heel blij met al die std zaken.. Verwacht dat Tesla slechts opties zal bieden welke middels SW update kunnen worden geactiveerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
iemand al op AP gereden op een spitsstrook, zoals op de A1 tussen oprit vanaf A27 richting Naarden ?
Je rijdt daar op de vluchtstrook en bij afritten gaat er een doorgetrokken streep over die vluchtstrook richting de afrit.

Gaat AP daar door op de vluchtstrook of wil die de bocht richting de afrit volgen ? Heb het zelf nog niet durven proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
PatrickvL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:59:
Klopt het dat bij het opladen thuis de accu ook verwarmd kan worden? Zo ja maakt dit veel geluid?

Ik wil misschien een model 3 leasen inclusief mogelijkheid om thuis te laden maar de auto staat hier geparkeerd onder een, meestal geopend, slaapkamerraam.
Ligt ook een beetje aan je gevoeligheid; het laden maakt geen geluid, maar als je de auto laat vooverwarmen, dan produceert dit een vrij hoge piep. Niet iedereen hoort dit of is hier gevoelig voor, maar ik hoor dat vanaf een meter of 3-4 afstand wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dplr56
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-09 08:15
mcetweaker schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:42:
iemand al op AP gereden op een spitsstrook, zoals op de A1 tussen oprit vanaf A27 richting Naarden ?
Je rijdt daar op de vluchtstrook en bij afritten gaat er een doorgetrokken streep over die vluchtstrook richting de afrit.

Gaat AP daar door op de vluchtstrook of wil die de bocht richting de afrit volgen ? Heb het zelf nog niet durven proberen :D
Standaard AP zonder FSD neemt de afrit dan kan ik uit ervaring vertellen. Weet niet hoe het zit met NOA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:33

GB2

In Duitsland ging die in vergelijkbare situatie behoorlijk over de zeik.
Was een verdrijvingsvlak die met een gele lijn werdt doorgetrokken..

Kwam aanrijden dacht al dit wordt interessant, hield opeens iets in, beetje links uitwijken beetje rechts toen vol remmen en toen rood stuur in mijn scherm... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartlauwers
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08 14:45

Neemt de afrit, gelukkig had ik het een beetje verwacht en kon hem prima op het rechtdoorgaande spoor houden. Ik vraag me overigens af waar je uitkomt (en met of zonder schade) als je hem z’n gang laat gaan met 90 of 100 per uur :+
Edit: AP zonder FSD/NoA.

M3SR+'19-Wit-Aero-TH-HW2.5-nonFSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PatrickvL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:15:
[...]

Het gaat mij om het geluid bij voorverwarmen van de accu. Als je naar een SuC navigeert verwarmt de auto het accupakket. Blijkbaar kan de auto dat ook doen als je thuis aan de lader hangt. Althans dat is wat ik een aantal pagina's geleden gelezen heb.
Als je thuis aan het laden bent (tot max 11 kW) warmt de accu op omdat die wordt opgeladen, maar het is geen apart proces. Deze truc wordt ook gebruikt door sommige apps, door een uur voor het ingestelde vertrek de limiet omhoog te zetten van bijv. 80 naar 90% waardoor de accu door bijladen alvast warmer wordt.

@BlakHawk In mijn ervaring is de accu hierdoor wel iets warmer dan zonder laden voor vertrek, het scheelt een paar bolletjes op het display, maar regeneration is altijd nog beperkt bij vertrek. Maar ik laad thuis met maar 13A op, dus max. 3 kW, en wellicht geeft laden met 11 kW wat meer voorverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
KevlarD schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 23:35:
[...]

Ik vind dat je de zaken wel erg vreemd voorstelt. Feitelijk applaudisseer je voor het feit dat de Duitsers je individualiseringsmogelijkheden bieden door zaken juist weg te laten. Want eigenlijk wil je die extra airbag etc. ook wel maar de auto wordt onbetaalbaar als je dat er ook nog allemaal bijneemt...De kale basisversies zijn namelijk al aardig aan de prijs...Jij noemt dat keuzevrijheid, ik noem dat negatieve keuzestress.

Verder doe je in het vorige bericht met alsof scheve bumpers en ondermaats spuitwerk een soort bedrijfspolicy van Tesla is die ze je moedwillig opdringen om de kosten laag te houden. Volgens mij waren dat aanloopproblemen in een poging om onder hoge aandeelhoudersdruk toch flinke productieaantallen te realiseren terwijl ze gelijktijdig een vrij innovatieve productiemethode onder de knie probeerden te krijgen. Beetje flauw dus.
Het gaat om de balans en prijs/kwaliteits verhouding.
Die is ondermaats voor de prijs die je betaald in mijn ogen. Ondanks de vele keuzes bij de Duitsers is de afwerking uitmuntend te noemen tov Tesla. Terwijl je met de minimale verschillen zou verwachten dat die inmiddels erg hoog moet zijn en gezien de prijs die je betaald mag je dat wel verwachten, druk of niet. Denk je dat die Duitsers geen druk voelen?

Zoals meerdere beamen, de kwaliteit moet omhoog, de Aziaten laten duidelijk zien dat dat kan voor een kleiner budget.

En ik zou graag die keuze vrijheid zien ja maar ik begrijp ook dat niet iedereen dat wilt. (Zie mijn schoonouders) maar ik denk dat er een grote groep is die dat wel zou willen en daar dus ook voor wil betalen. (Doe ik namelijk nu ook bij mijn Duitsers)

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 31-01-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:02
mrwolf schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:44:
[...]
Niet iedereen hoort dit of is hier gevoelig voor, maar ik hoor dat vanaf een meter of 3-4 afstand wel.
Ook niet alle model 3s doen dat overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Ik had gister een mooie: Vrouw opgehaald, gooide de deur iets wat hard dicht: Foutmelding over een knipperlicht (maak een service afspraak).. Uh oh.

Thuis even rustig gekeken en inderdaad, rechts achter alle lampen uit (die niet aan de achterklep zitten). Dus in de app gekeken: Afspraak voor 20 februari.. Dat vond ik iets te laat dus op Youtube zoeken hoe je dat ding zelf open maakt.

Halve achterbak uit elkaar (onderste rand verwijderen, daarna kan je de binnen kant naast de lamp rustig los halen en dan ben je er wel) en ja hoor, hele stekker eruit.. lekkere QC weer haha. Stekker erin, en alles weer in orde.

Goed, die ervaring kan je ook maar weer hebben.

Edit: Even over de prijs kwaliteit verhouding: Dat is natuurlijk wel een EU/NL ding: Hier in California krijg je voor 41k je SR+ mee, dat is al 37k in euro's. Daarna krijg je terug:
- federal tax rebate (1875 dollar)
- California clean air rebate (2500 dollar)
- PG&E rebate (stroom bedrijf, 800 dollar)

Dan blijft er over: $35.000 / of, 31586.03 euro. Daar kan je hier geen mooie Duitsers van kopen hoor.. Het is gewoon geen luxe auto de M3, en zo ook niet bedoelt.

Ik heb dus uit eindelijk 35k betaald, en heb het geld van 1 van de rebates gebruikt om de auto mooi te laten afwerken bij een detailer.. Verf mooi recht laten trekken, coating erop, mini deukje eruit, interieur krasjes eruit.

Resultaat: Voor 35300 dollar een perfecte M3.

[ Voor 36% gewijzigd door ex87 op 31-01-2020 18:13 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:19

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Graag wil ik mijn beklag doen over de range en het verbruik van mijn SR+, volgens de WLTP zou ik 409 ver moeten komen, op een traject van 306km moest ik de eerste keer na 196km laden, op de terugweg was de actieradius maar 156km, in totaal heb ik 79kW verbruikt!! Ik maar denken dat Tesla 8 jaar voorliep op de concurrentie :F

;w
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0u5K0Dr.jpg

Op de heenweg heb ik 110kmph gereden (wind mee) en haalde ik een verbruik van 220Wh/KM, op de terugweg had ik een flinke tegenwind (windkracht 6) en had ik een verbruik van 299Wh/km!! bij 120 - 140kmh O-) >:)

Extra informatie:
De auto was voorzien van vloermatten, de lichten stonden aan en mijn telefoon had ik aan de lader.

Totaal verbruik van deze rit :(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/74jigxv.jpg

Klein detail:
Achter de auto zat toevallig ook een open aanhanger, heen leeg, terug 300kg lading

:+

Conclusie:
Met de aankomende zomervakantie moet een stretch van 200km met vouwwagen goed te doen zijn _/-\o_
SR+ For the WINNNNN *O*

[ Voor 31% gewijzigd door revolution-nl op 31-01-2020 20:42 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Dan heb je aardig door lopen pezen met 140 km/h incl. aanhanger. Rijdt dat nog een beetje stabiel in de M3?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:42
Gelijk van de weg trekken en rijbewijs innemen mensen die met 140km/h met een aanhanger over de snelweg rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

synorluna schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:44:
Dan heb je aardig door lopen pezen met 140 km/h incl. aanhanger. Rijdt dat nog een beetje stabiel in de M3?
Je hebt qua wegligging en performance totaal niet in de gaten dat er 500kg achter hangt. Ook bij hobbels bij o.a. viaducten voel je niets van de aanhanger door duwen in de auto.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
  • Laatst online: 04-01-2021
Malt007 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:13:
Zodra ik voorverwarmen aanzet maakt hij zeker wel geluid, weet niet of het genoeg is om er wakker van te worden als je er vlak naast slaapt maar stil is hij dan niet meer.
Maakt een geluid, een doffe piep. Zeker niet genoeg om wakker van te worden, tenzij je ernaast slaapt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

schumi1986 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:48:
Gelijk van de weg trekken en rijbewijs innemen mensen die met 140km/h met een aanhanger over de snelweg rijden.
Rij ik een keer door, verwarming op crematie,stoelverwarming aan, ben ik lekker aan het klagen over de range, is het weer niet goed :'(.

Het is een bijzonder gezelschap in dit topic (8>

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 31-01-2020 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naii11
Autopilot schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:28:
Sommige mensen met een M3 hebben na het installeren van de update 2020.4.1 gezien dat hun range toe is genomen met ruim 9 miles of 15 km. Zie:

https://www.reddit.com/r/...d_after_update_to_202041/
https://teslamotorsclub.c...in-2020-4-1.183526/page-2

Heeft iemand hier dat ook gemerkt? Ik heb het zelf nog niet getest. Zodra ik het heb getest zal ik hier delen.

Edit: bij mij is de range met 3 km gedaald 8)7
Dikke opmerkingen kun je net zo goed achterwege laten, deze voegt niks toe

[ Voor 6% gewijzigd door Outerspace op 01-02-2020 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
revolution-nl schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:49:
[...]
Je hebt qua wegligging en performance totaal niet in de gaten dat er 500kg achter hangt. Ook bij hobbels bij o.a. viaducten voel je niets van de aanhanger door duwen in de auto.
Dat vind ik echt moeilijk te geloven.
Als ik zonder aanhanger 140 rij en een hobbel neem heb ik al het geval los te komen van het asfalt. De Model 3 heeft echt geen goede wegligging, en die aanhanger gaat dat alleen maar erger maken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:52:
[...]

Als ik zonder aanhanger 140 rij en een hobbel neem heb ik al het geval los te komen van het asfalt. De Model 3 heeft echt geen goede wegligging, en die aanhanger gaat dat alleen maar erger maken.
Ok man. Niet iedereen heeft als referentie kader een bentley continental. Je hebt ook gewoon gelijk, laten we weer lekker zeiken in dit topic *O*

Het is allemaal kut, behalve de 4% bijtelling natuurlijk..

[ Voor 14% gewijzigd door revolution-nl op 31-01-2020 20:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
Ik hoor het wel vaker dat mensen de Model 3 een slechte wegligging vinden hebben.
En toch.. neem ik nog steeds de bochten op snelwegen sneller dan in alle voorgaande auto's en vrijwel alle andere auto's op de weg zónder dat ik het gevoel heb dat de auto ook maar ergens heen gaat.
Ja de stoelen hebben weinig steun aan de zijkanten waardoor je wat meer wegglijd in de stoel, maar de auto zelf ligt vastgeplakt aan het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
revolution-nl schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:26:
Graag wil ik mijn beklag doen over de range en het verbruik van mijn SR+, volgens de WLTP zou ik 409 ver moeten komen, op een traject van 306km moest ik de eerste keer na 196km laden, op de terugweg was de actieradius maar 156km, in totaal heb ik 79kW verbruikt!! Ik maar denken dat Tesla 8 jaar voorliep op de concurrentie :F

;w
[Afbeelding]

Op de heenweg heb ik 110kmph gereden (wind mee) en haalde ik een verbruik van 220Wh/KM, op de terugweg had ik een flinke tegenwind (windkracht 6) en had ik een verbruik van 299Wh/km!! bij 120 - 140kmh O-) >:)

Extra informatie:
De auto was voorzien van vloermatten, de lichten stonden aan en mijn telefoon had ik aan de lader.

Totaal verbruik van deze rit :(
[Afbeelding]

Klein detail:
Achter de auto zat toevallig ook een open aanhanger, heen leeg, terug 300kg lading

:+

Conclusie:
Met de aankomende zomervakantie moet een stretch van 200km met vouwwagen goed te doen zijn _/-\o_
SR+ For the WINNNNN *O*
140 met een aanhanger?....

[ Voor 6% gewijzigd door naii11 op 31-01-2020 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niltag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 12:44
Gisteren mijn eerste ritje in een model 3. Heb hem toch op de lijst staan als mijn huidige C-klasse volgend jaar uit de lease loopt.

Ik moet zeggen dat het mij niet meeviel. De acceleratie is echt fenomenaal natuurlijk. Ook de tablet en de manier van bedienen is echt niet te vergelijken met enig ander automerk.

Helaas zijn er wel wat zaken die me tegen staan. Ik vond met name de deuren, de achterklep, de knoppen op de deuren etc. erg flimsy aanvoelen t.o.v. mijn huidige auto. Zeker niet de degelijkheid die je voelt/hoort bij het dichtgooien van de deuren/klep van een bmw/mercedes. Ik snap ook niet waarom alles elektronisch is. Het openen van de achterdeuren via een knopje waarbij er allerlei elektromotoren aan de slag gaan voelt gammel t.o.v. gewoon een mechanische hendel.

Punt 2, ik had echt een oase van stilte verwacht. Het rolgeluid / windgeruis bij 120+ km/h is echter flink aanwezig. Bij het optrekken etc. heb je zeker minder 'herrie' dan met een ICE maar t.o.v. mijn huidige auto in de 9e versnelling op 1500 toeren vind ik dat er in de tesla toch een stuk meer geluid te horen is op de snelweg. Ik rij zelf graag zonder radio aan en dit viel me echt direct op.

Dan eigenlijk het meest tegenvallende, de reikwijdte. Heb een ritje gemaakt van totaal 60km (30 heen/30 terug) en ben volledig vol weggereden. Bij terugkomst zat de accu net iets boven de helft. Ik schrok hier best wel van. Had verwacht dat ik wel een paar van dit soort ritjes per week kon maken zonder direct te moeten stressen voor een laadpaal (ik verwacht wel wat schaarste de tijdens de leaseperiode komende 5 jaar). Op zich heb ik alleen even bij het opgaan van de snelweg flink opgetrokken. Verder gewoon ca. 130km/u gereden. Wel de kachel aan natuurlijk.

Twijfel nu toch wel weer of de flink lagere bijtelling opweegt tegen de zaken waar je met een EV tegenaan loopt. Heb thuis helaas geen plaats voor een eigen laadpaal en met de huidige inflow van nieuwe EV's verwacht ik tijdens mijn komende lease-periode toch wel een tekort aan laadpalen in de wijk. Ga nog wel even wat andere modellen van de concurrentie proberen maar daar verwacht ik toch minder van. Bovendien is het maar de vraag hoe goed die leverbaar zijn de komende tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

naii11 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:03:
[...]

Welkom in het clubje grote maat! Bagger en huilen met de pet op. Het is eigenlijk een boodschappenautootje/stadsautootje. Meer kun je er niet mee doen, ook niet met de LR.
Ja man, 156km op een volle accu terwijl 409km het opgegeven bereik is :'(
79kWh verbruikt op 316km, een diesel zonder aanhanger rijdt goedkoper :'(

Gelukkig heb ik wel weer een goed verhaal voor de verjaardag, doet het altijd goed bij een bepaalde groep bozige mensen :+
naii11 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:03:
[...]

140 met een aanhanger?....
230

[ Voor 32% gewijzigd door revolution-nl op 31-01-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Ja de stroom kosten beginnen er ook in te hakken. Ik had verwacht met onder de 100 incl BTW per maand wel klaar te zijn voor zo'n 2000 km per maand. Niet te filmen, kost ruim 1.5 keer zo veel. Gelukkig is alles volledig aftrekbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• synorluna
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-08 08:21
Niltag schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:05:
Gisteren mijn eerste ritje in een model 3. Heb hem toch op de lijst staan als mijn huidige C-klasse volgend jaar uit de lease loopt.

Ik moet zeggen dat het mij niet meeviel. De acceleratie is echt fenomenaal natuurlijk. Ook de tablet en de manier van bedienen is echt niet te vergelijken met enig ander automerk.

Helaas zijn er wel wat zaken die me tegen staan. Ik vond met name de deuren, de achterklep, de knoppen op de deuren etc. erg flimsy aanvoelen t.o.v. mijn huidige auto. Zeker niet de degelijkheid die je voelt/hoort bij het dichtgooien van de deuren/klep van een bmw/mercedes. Ik snap ook niet waarom alles elektronisch is. Het openen van de achterdeuren via een knopje waarbij er allerlei elektromotoren aan de slag gaan voelt gammel t.o.v. gewoon een mechanische hendel.

Punt 2, ik had echt een oase van stilte verwacht. Het rolgeluid / windgeruis bij 120+ km/h is echter flink aanwezig. Bij het optrekken etc. heb je zeker minder 'herrie' dan met een ICE maar t.o.v. mijn huidige auto in de 9e versnelling op 1500 toeren vind ik dat er in de tesla toch een stuk meer geluid te horen is op de snelweg. Ik rij zelf graag zonder radio aan en dit viel me echt direct op.

Dan eigenlijk het meest tegenvallende, de reikwijdte. Heb een ritje gemaakt van totaal 60km (30 heen/30 terug) en ben volledig vol weggereden. Bij terugkomst zat de accu net iets boven de helft. Ik schrok hier best wel van. Had verwacht dat ik wel een paar van dit soort ritjes per week kon maken zonder direct te moeten stressen voor een laadpaal (ik verwacht wel wat schaarste de tijdens de leaseperiode komende 5 jaar). Op zich heb ik alleen even bij het opgaan van de snelweg flink opgetrokken. Verder gewoon ca. 130km/u gereden. Wel de kachel aan natuurlijk.

Twijfel nu toch wel weer of de flink lagere bijtelling opweegt tegen de zaken waar je met een EV tegenaan loopt. Heb thuis helaas geen plaats voor een eigen laadpaal en met de huidige inflow van nieuwe EV's verwacht ik tijdens mijn komende lease-periode toch wel een tekort aan laadpalen in de wijk. Ga nog wel even wat andere modellen van de concurrentie proberen maar daar verwacht ik toch minder van. Bovendien is het maar de vraag hoe goed die leverbaar zijn de komende tijd.
Lijkt me een duidelijk verhaal: vooral geen M3 nemen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:27

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Je weet dat je maximum snelheid 90 is toch?
140 is dus invordering rijbewijs.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niltag
synorluna schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:12:
[...]

>500 euro bijtelling vs iets meer dan 200 euro is natuurlijk wel een hoop 'nadelen' waard. Kun je zelfs voor de langere ritten met vakanties etc. nog wat anders huren o.i.d. zonder al te veel duurder uit te zijn. Ik ben er in ieder geval voorlopig nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synorluna schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:12:
[...]

Reageer nou eens normaal!
Hij geeft positieve en negatieve punten... Uiteindelijk is het een afweging tussen die punten.

Als je een negatief punt hebt, betekent niet direct dat je hem niet moet nemen!

Zo heeft iedere auto voor en nadelen. Sommigen wegen zwaarder dan anderen.
Caelorum schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:01:
Ik hoor het wel vaker dat mensen de Model 3 een slechte wegligging vinden hebben.
En toch.. neem ik nog steeds de bochten op snelwegen sneller dan in alle voorgaande auto's en vrijwel alle andere auto's op de weg zónder dat ik het gevoel heb dat de auto ook maar ergens heen gaat.
Ja de stoelen hebben weinig steun aan de zijkanten waardoor je wat meer wegglijd in de stoel, maar de auto zelf ligt vastgeplakt aan het wegdek.
Slecht is een groot woord, maar het kan veel beter.

De vering is slap voor, maar het ontbreken van een zwaar moterblok in de voorkant, maskeert dit nadeel. Je hebt daardoor minder last van onderstuur. Maar de auto deint best wel en dat merk je weer op de snelweg als je wat harder gaat rijden.

Stuur op de snelweg maar een paar keer fors naar links en rechts en let dan op je neus. Die gaat alle kanten op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:32
[b][

Edit: Even over de prijs kwaliteit verhouding: Dat is natuurlijk wel een EU/NL ding: Hier in California krijg je voor 41k je SR+ mee, dat is al 37k in euro's. Daarna krijg je terug:
- federal tax rebate (1875 dollar)
- California clean air rebate (2500 dollar)
- PG&E rebate (stroom bedrijf, 800 dollar)

Dan blijft er over: $35.000 / of, 31586.03 euro. Daar kan je hier geen mooie Duitsers van kopen hoor.. Het is gewoon geen luxe auto de M3, en zo ook niet bedoelt.

Ik heb dus uit eindelijk 35k betaald, en heb het geld van 1 van de rebates gebruikt om de auto mooi te laten afwerken bij een detailer.. Verf mooi recht laten trekken, coating erop, mini deukje eruit, interieur krasjes eruit.

Resultaat: Voor 35300 dollar een perfecte M3.
Hier was het vorig jaar als ZZP,er ongeveer zelfde . Na aftrek van 21% btw ongveer €41000 en dan de MIA er nog af €10800 (tegen 51% belasting ongveer €5500,- blijft er ook voor een SR+ ongeveer 36K in € over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
revolution-nl schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:54:
[...]
Het is allemaal kut, behalve de 4% bijtelling natuurlijk..
Bingo. ;)
Acceleratie en bijtelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:28:
[...]

Bingo. ;)
Acceleratie en bijtelling.
De acceleratie is echt heerlijk. Vooral steile opritten naar de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe

Helaas zijn er wel wat zaken die me tegen staan. Ik vond met name de deuren, de achterklep, de knoppen op de deuren etc. erg flimsy aanvoelen t.o.v. mijn huidige auto. Zeker niet de degelijkheid die je voelt/hoort bij het dichtgooien van de deuren/klep van een bmw/mercedes.
Het is zeker geen BMW / Merc. Wat je least is bizarre acceleratie en lage bijtelling (toevallig net m’n eerst loonstrook v.h. jaar gezien). Met daarbij het ongemak van opladen. Persoonlijk denk ik niet dat je gelukkig gaat worden in een Model 3 als ik je verhaal zo lees.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teslalrp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik ben totaal gezien tevreden over M3P. Heerlijke acceleratie, scherm in auto went erg snel, mooi camerasystem, prima audio, fijne bediening. Range valt mij ook mee.

Minpunten: deuren en kofferbak bij sluiten klinken niet heel degelijk. Verder vindt ik de M3 van binnen goed afgewerkt

Ik zou op dit moment zeker weer de M3 kiezen. Mocht ook E tron 55 leasen, maar vanwege actieradius niet gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Correctie E tron 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]. Ik snap ook niet waarom alles elektronisch is. Het openen van de achterdeuren via een knopje waarbij er allerlei elektromotoren aan de slag gaan voelt gammel t.o.v. gewoon een mechanische hendel.[...]
Ze zullen wel moeten. De ramen zijn stijlloos en zullen dus eerst iets naar beneden moeten zakken. Dat kan alleen met de electromotor. Dus geheel mechanisch kan dan gewoon niet. (tenzij je het raam ook alleen mechanisch wil kunnen bedienen).

Vind overigens 30/30km en dan 50% accu oprijden best ernstig. Dat is mij bij normaal rijden (@130) nog niet gelukt. Als je een schaarste verwacht in laadpalen, dan zou ik het zeker niet doen
.
Hier in de wijk is het afgelopen half jaar de laadcapaciteit verdriedubbeld. Nu is het hier op het punt dat er (weer) mensen zijn die de auto de hele avond en nacht en deel van de ochtend laten staan, omdat er toch genoeg ruimte is. Beetje asociaal, maar als de gemeente dit blijft volhouden moet het wel lukken :) (er staan er in deze stad gelukkig nog 18 gepland voor komend half jaar, er staan er nu al 72).
Waar mijn ouders wonen is het dan weer complete armoede met misschien max 15 laadpalen op de hele stad 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 31-01-2020 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:33
Autopilot is heerlijk in file enzo. Alleen die N wegen met stoplichten en 2 baans. Wil niet continu links rijden maar rechts rijden met trage vrachtwagens en langzaam optrekken is niet ideaal.

Hoe doen jullie dit? Accepteren dat je stuk langer erover doet en continu AP aan en dam maar soms 80 ofzo terwijl je 100 kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
60km en 50% SoC weg is in Nederland redelijk onmogelijk volgens mij. Neem ook aan dat het sowieso een LR is die demo. Niet goed gekeken lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 31-01-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niltag
Caelorum schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:08:
[...]

Ze zullen wel moeten. De ramen zijn stijlloos en zullen dus eerst iets naar beneden moeten zakken. Dat kan alleen met de electromotor. Dus geheel mechanisch kan dan gewoon niet. (tenzij je het raam ook alleen mechanisch wil kunnen bedienen).

Vind overigens 30/30km en dan 50% accu oprijden best ernstig. Dat is mij bij normaal rijden (@130) nog niet gelukt. Als je een schaarste verwacht in laadpalen, dan zou ik het zeker niet doen
.
Hier in de wijk is het afgelopen half jaar de laadcapaciteit verdriedubbeld. Nu is het hier op het punt dat er (weer) mensen zijn die de auto de hele avond en nacht en deel van de ochtend laten staan, omdat er toch genoeg ruimte is. Beetje asociaal, maar als de gemeente dit blijft volhouden moet het wel lukken :) (er staan er in deze stad gelukkig nog 18 gepland voor komend half jaar, er staan er nu al 72).
Waar mijn ouders wonen is het dan weer complete armoede met misschien max 15 laadpalen op de hele stad 8)7
Dat het raam iets naar beneden moet heeft mijn huidige auto ook (coupe). Daarbij is het echter nauwelijks merkbaar dat het raam ook beweegt als je de deur open doet. in de M3 schrok ik er gewoon een beetje van zo heftig ging het openen :P.

Overigens valt het gebruik van de laadpalen hier nu nog wel mee. Over het algemeen zie ik nu dat men 's avonds inplugt en 's ochtends pas weer vertrekt. Hoe is dat bij jou geregeld dan? Is er een appgroepje ofzo? Dat je dan 's avonds je auto nog moet gaan verplaatsen omdat hij vol is lijkt mij dan echt armoe ten top. Op werk is dit ook al gaande. Laatste jaar is iedereen die aan de beurt was elektrisch gegaan. Nu is er 's ochtends eerst een overleg wie wanneer gaat laden. Bijzonder fenomeen.
Inspired schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:29:
60km en 50% SoC weg is in Nederland redelijk onmogelijk volgens mij. Neem ook aan dat het sowieso een LR is die demo. Niet goed gekeken lijkt me.
Was boven de helft ergens tussen 55-65 schat ik. Heb inderdaad niet echt exact gekeken. Was trouwens het instapmodel van een collega. Gaf mij ook meer het gevoel van 'dat gaat best wel hard' terwijl ik het idee had dat je zonder erg op te letten wel een aantal van dat soort ritten in de week zou kunnen maken en dan ergens een keer laden. Gevoelsmatig wordt dat laden hiermee wel echt meer onderdeel van je dagelijkse routine dan af en toe. Ik woon niet heel veel van m'n werk en maak ook niet bizar veel kilometers naar klanten/afspraken dus ik dacht dat dit wel mee zou vallen. Het geeft me meer een andere blik op de manier van gebruik. Ben ook wel blij dat ik deze ervaring heb op kunnen doen. Zet het toch weer even in een ander daglicht.

[ Voor 20% gewijzigd door Niltag op 31-01-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:16

HenkS

Da_king alias HenkS

TweakerVincent schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:28:
Autopilot is heerlijk in file enzo. Alleen die N wegen met stoplichten en 2 baans. Wil niet continu links rijden maar rechts rijden met trage vrachtwagens en langzaam optrekken is niet ideaal.

Hoe doen jullie dit? Accepteren dat je stuk langer erover doet en continu AP aan en dam maar soms 80 ofzo terwijl je 100 kan?
Ik wissel dan toch wel eens van baan.. Knipperlicht uit haalt de AP er vanaf, maar adaptive cruise control blijft aan. Na wissel van baan weer ff hendel 1x omlaag en AP weer aan. Niet super ideaal, liever dat hij zelf wisselt van Lane, maar zover is het nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Niltag voor mij was een eigen paal wel een vereiste. Alles kan maar hopen op een vrije laadpaal elke dag zou mij het niet waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
naii11 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 08:43:
[...]

Oh jongen, vloermatten zijn namelijk geen 'cadeautje' of overbodige luxe. Een Tata Nano of Suzuki Alto hebben vloermatten. Man man man. Sommigen hier 8)7
Kan je €100 niet meer missen na het rijden van een €50.000 auto?

Of wil je ook die fles champagne en bloemen graag krijgen bij je 1 uur durende garagebezoek om het doek af je nieuwe auto te halen?

[ Voor 16% gewijzigd door bottom line op 31-01-2020 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Vandaag alltime low.
Ik had alle tijd van de wereld. Auto op AP achter een vrachtwagen gezet. Met het laatste stuk binnendoor over 90km uitgekomen op 120 wh/km (verwacht wind mee, kan bijna niet anders).
SR+ 18" zonder doppen, airco uit, verwarming op 19gr.

Ik heb trouwens de 16A ceeform lader gekocht voor net iets meer dan 300 euro in de duitse webshop die hier laatst voorbijkwam, nog bedankt voor de tip! kastje is formaat van een half A4-tje (net ietsje kleiner nog, 175x175mm ongeveer) dus daar moet ik even een mooi plekje voor maken, heb voor t werk al redelijk wat zooi in de auto. Die unit gaat zichzelf terugverdienen omdat ik nu regelmatig bij klanten gewoon even op de "krachtstroom" kan inprikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:52:
[...]

Jij hebt een zwaardere LR, met een hoger onafgeveerd gewicht. Daar zit al flink verschil in.

(Al heeft de Model 3 een bovengemiddeld onderstel hoor, ook op een circuit doet de P het erg goed!)
Ik merk 0,0 verschil met de update Het is nog steeds een SR- (305km @90 % )

Ik ga proberen de eerstvolgende keren de batterij tot 10% leeg te rijden en dan te laden naar 95-100% Helaas kom ik normaal nooit boven 90 en bijna nooit onder de 40% meerdere keren achter elkaar Bijna leegrijden, dan 100% laden (maar ook weer leegtrekken tot 80-90) is niet zo makkelijk.

**edit** Ik ga mij ook verdiepen in een “Teslafi degradation report” geen idee nog hoe dat werkt.

Doel is zelf proberen BMS te calibreren voor ik terug ga naar een SeC. Heb ook besloten om een android apparaat aan te schaffen die met ScanMyTesla werkt, met zo’n dongle... Of iemand vinden waar ik dit even kan proberen. >:)
Caelorum schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:01:
De stoelen zijn voor mij ook prima. Zolang je het rugkussentje lekker leeg laat zit ik voor mijn gevoel in een kuipstoel :P

Maar ik ben dan ook niet heel lang of heel klein en heb een normaal gemiddeld postuur denk ik. :P

Volledig vol weggereden..? Meestal zijn ze opgeladen tot 80/90% gezien altijd naar 100% laden niet is aangeraden.

In welke uitvoering heb je gereden? Voor extra range kies de 18inch aero wielen en als het kan de LR.

Ik heb zelf de SR+ en eigen oprit: er zat niet veel voordeel in een LR voor ons. (Actieradius van Renault Zoe was al prima, er is praktisch bijna geen verschil met ons “Oplaadgedrag” tov toen we nog de Renault hadden.
Smuggler schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:14:
[...]

Je weet dat je maximum snelheid 90 is toch?
140 is dus invordering rijbewijs.
Ben ik de enigste die @revolution-nl zijn post als een grap heeft gelezen..?
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:20:
[...]

Reageer nou eens normaal!
Hij geeft positieve en negatieve punten... Uiteindelijk is het een afweging tussen die punten.

Als je een negatief punt hebt, betekent niet direct dat je hem niet moet nemen!

Zo heeft iedere auto voor en nadelen. Sommigen wegen zwaarder dan anderen.

[...]

Slecht is een groot woord, maar het kan veel beter.

De vering is slap voor, maar het ontbreken van een zwaar moterblok in de voorkant, maskeert dit nadeel. Je hebt daardoor minder last van onderstuur. Maar de auto deint best wel en dat merk je weer op de snelweg als je wat harder gaat rijden.

Stuur op de snelweg maar een paar keer fors naar links en rechts en let dan op je neus. Die gaat alle kanten op.
Ik ben nu extra benieuwd... Ik heb ik heel veel soorten auto’s gereden (autotechnicus geweest) en de Model 3 zit toch echt in een hoog segment mbt wegligging..

Zou er dan zoveel verschil zitten tussen een SR+ en de LR?...

Ledig gewicht SR+ is 1560 of 1580kg (en natuurlijk: geen aandrijfkrachten op het stuurwiel)
TweakerVincent schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:28:

Balen dat lane change “vast” zit aan FSD >:)

Soms autopilot aan/uit andere keer achter vrachtwagen plakken of geen AP aan bij drukte.
HenkS schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:38:
[...]

Ik wissel dan toch wel eens van baan.. Knipperlicht uit haalt de AP er vanaf, maar adaptive cruise control blijft aan. Na wissel van baan weer ff hendel 1x omlaag en AP weer aan. Niet super ideaal, liever dat hij zelf wisselt van Lane, maar zover is het nog niet
Zelf wisselen* van lane kan dus met FSD (Wel even zelf pookje duwen..)

Bij mij gaat AP er niet af zonder meesturen. Ook dacht ik dat 2x naar beneden moet drukken om AP in te schakelen.. Toch kijken of 1x genoeg is zolang tacc aan staat..!

**edit** Heeft iemand een teslafi referral code via PM?

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niltag schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:32:
[...]
Overigens valt het gebruik van de laadpalen hier nu nog wel mee. Over het algemeen zie ik nu dat men 's avonds inplugt en 's ochtends pas weer vertrekt. Hoe is dat bij jou geregeld dan? Is er een appgroepje ofzo? Dat je dan 's avonds je auto nog moet gaan verplaatsen omdat hij vol is lijkt mij dan echt armoe ten top. Op werk is dit ook al gaande. Laatste jaar is iedereen die aan de beurt was elektrisch gegaan. Nu is er 's ochtends eerst een overleg wie wanneer gaat laden. Bijzonder fenomeen.[...]
Toen er nog maar 1 plek was en 4 EVs ging het eigenlijk best soepel. Iedereen had denk ik een reminder aanstaan in EV Charging app of iets dergelijks. Daar kan je vragen om een seintje als de paal vrij is. In ieder geval haalde iedereen de auto vrij snel weg nadat die vol was en werd de paal ook snel weer gebruikt. Iedereen had zo ongeveer wel de kans om te gaan staan. Nu er meer plekken zijn zie je dat ze wat minder optimaal gebruikt worden, maar het heeft nog niet echt tot problemen geleid.
Op het werk is het eigenlijk ideaal. Bij de klant zijn er meer laadpalen dan EVs en op het kantoor is er zo ongeveer 1 voor elke één á anderhalf auto's. Maar aangezien de meeste collega's daar toch niet zijn, zijn er vaak nog wel een plek of 5/6 over. Er wordt ook nog gekeken naar snelladers, dus dat dan is het helemaal feest.
[...]Het geeft me meer een andere blik op de manier van gebruik. Ben ook wel blij dat ik deze ervaring heb op kunnen doen. Zet het toch weer even in een ander daglicht.
Als je niet altijd zou kunnen laden op kantoor of thuis is het best behelpen en zou ik het niet doen. Al helemaal niet met een SR+ waar je in hebt gezeten (instapmodel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chianti14
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08-02-2021
zijn er al ervaringen met update 2020 4.1 ?
voice opdrachten al terug ?

LR-Zwart-Zwart-Aero vin 8.11- lev 7-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-09 21:00
chianti14 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:56:
zijn er al ervaringen met update 2020 4.1 ?
voice opdrachten al terug ?
Merk geen verschil (voice brak) maar heb de update pas een halve dag.

[ Voor 7% gewijzigd door Stef87 op 01-02-2020 00:11 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:40
Teslalrp schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:52:
Ik ben totaal gezien tevreden over M3P. Heerlijke acceleratie, scherm in auto went erg snel, mooi camerasystem, prima audio, fijne bediening. Range valt mij ook mee.

Minpunten: deuren en kofferbak bij sluiten klinken niet heel degelijk. Verder vindt ik de M3 van binnen goed afgewerkt

Ik zou op dit moment zeker weer de M3 kiezen. Mocht ook E tron 55 leasen, maar vanwege actieradius niet gekozen
Deuren kun je afwerken met deurrubbers, te bestellen bij Amazon.de.
Heb ze er zelf opgezet en het windgeruis is merkbaar minder aanwezig + de portieren klinken nu bij het dichtgooien echt meer ‘premium’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Inspired schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:45:
@Niltag voor mij was een eigen paal wel een vereiste. Alles kan maar hopen op een vrije laadpaal elke dag zou mij het niet waard zijn.
Ook voor mij. Alleen de verzwaring van mijn aansluiting naar 3fasen a 300 euro moet ik nog op een of andere manier zo verpakken dat ik hem gedeclareerd krijg bij mij werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naii11
bottom line schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 22:46:
[...]

Kan je €100 niet meer missen na het rijden van een €50.000 auto?

Of wil je ook die fles champagne en bloemen graag krijgen bij je 1 uur durende garagebezoek om het doek af je nieuwe auto te halen?
Maatje, ik verdien meer dan zat, daar gaat het niet om. Waar het wel om gaat is dat, zoals elke capabele ondernemer, je vooraf een kostenraming maakt om af te wegen om het wel of niet te doen. 100 in de maand scheelt dus 6000 euro in de loopduur van het contract. Niet niks of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
@naii11 Die matten zijn eenmalig 75-100E. Niet per maand. Ben het verder met je eens hoor. Idioot dat ze er niet matten bij doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Caelorum schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 01:28:
@naii11 Die matten zijn eenmalig 75-100E. Niet per maand. Ben het verder met je eens hoor. Idioot dat ze er niet matten bij doen :)
Ah sorry, ik dacht dat het om het verbruik ging.

Ik heb ze van Leaseplan gehad, gratis. En ook 100 kan ik missen. Het gaat om het principe. Als een wagen van 10.000 nieuw vloermatten heeft, waarom niet één van 50.000?

Onzinnige onzin is onzinnig (tegen de andere reaguurder bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:05
Behalve dat ik ook de wegligging vervelend vind, heb ik inderdaad nog niet stil gestaan dat het er ook vooral mee te maken heeft dat er geen zware motor bij de voorwielen ligt :D

Inderdaad is onderstuur eigenlijk niet aanwezig, zodra je naar de limiet gaat begint de achterkant te wiebelen en wordt er elektronisch van alles gecorrigeerd. Wat dat betreft kun je beter onderstuur hebben, dat is veel beter te controleren en vandaar dus fijner/makkelijker.

Het wiebelen/de vering is soms ook wel gevaarlijk. Bij een klaverblad stuiter je soms best hard op en neer als je over een dilatatie rijdt van het viaduct. Soms voel ik dan ook gewoon de achterkant van de auto weg schieten. En dan rijd ik niet eens extreem hard, gewoon een andere auto volgen die flink doorrijdt is al genoeg om soms eventjes de controle te verliezen.

Dus inderdaad, 4% en acceleratie :D En in de bochten vooral niet denken dat je het dan ook van iemand wint, want ik denk dat de eerste de beste hatchback met een sportief onderstel met 2 vingers in zijn neus bij je weg rijdt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wel gek dat een beetje coureur er prima mee over weg kan op het circuit.

@Autopilot anders gewoon 5 cent bij je kWh prijs plussen.

[ Voor 30% gewijzigd door Inspired op 01-02-2020 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39

Bever!

3

Ik heb gewoon vloermatten of mis ik iets in de discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
Divak schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:11:
Behalve dat ik ook de wegligging vervelend vind, heb ik inderdaad nog niet stil gestaan dat het er ook vooral mee te maken heeft dat er geen zware motor bij de voorwielen ligt :D

Inderdaad is onderstuur eigenlijk niet aanwezig, zodra je naar de limiet gaat begint de achterkant te wiebelen en wordt er elektronisch van alles gecorrigeerd. Wat dat betreft kun je beter onderstuur hebben, dat is veel beter te controleren en vandaar dus fijner/makkelijker.

Het wiebelen/de vering is soms ook wel gevaarlijk. Bij een klaverblad stuiter je soms best hard op en neer als je over een dilatatie rijdt van het viaduct. Soms voel ik dan ook gewoon de achterkant van de auto weg schieten. En dan rijd ik niet eens extreem hard, gewoon een andere auto volgen die flink doorrijdt is al genoeg om soms eventjes de controle te verliezen.

Dus inderdaad, 4% en acceleratie :D En in de bochten vooral niet denken dat je het dan ook van iemand wint, want ik denk dat de eerste de beste hatchback met een sportief onderstel met 2 vingers in zijn neus bij je weg rijdt :+
Dat is echt een totaal andere ervaring dan ik heb, zoals jij het omschrijft zou ik mee naar de sec gaan.
Bever! schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:34:
Sommige hebben deze erbij gekregen in het begin, nu worden ze niet meer door tesla geleverd. Een aantal LMs hebben ze gratis verschaft, waaronder leaseplan maar ook ALD. Zou in jou geval ook kunnen zijn:)
Die van mij lagen al maanden in de kofferbak maar heb ze er nu toch ingelegd. Zit best lekker, veel zachter onder je voeten:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:18:

Dat is een P in trackmode...
P heeft een ander onderstel!
Al die autobladen nemen ook een P mee.

Het is ook weer niet zo wollig als een 308 bijvoorbeeld, maar komt zeker niet in de buurt van een Focus.

Waar andere auto’s absorberen, stuitert de model 3 terug (overdreven).

Maat van mij wilde de Model 3 even testen, ik zou het hem niet nadoen, maar hij reed 233 op de A12 en kwam een klein bobbeltje met een kleine stuurreactie. De auto gaat dan diagonaal “stuiteren”, of hoe ik het noem, zwabberen.

Dat heb ik met de V60 echt nog nooit meegemaakt. Die eet dat soort bobbeltjes gewoon op, het onderstel absorbeert dat bobbeltje. De Model 3 reageert op het bobbeltje. Dat is het grote verschil.

Ik denk dat ik de Model 3 een beetje met de Octavia vergelijk qua wegligging. Zonder blok in de voorkant zou die ook beter de bocht om gaan.

Tot nu toe beter dan de Model 3:
V60, Focus, V40, 1 serie, 3 serie, C30

Slechter dan de Model 3:
Fabia, 308
Bever! schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:34:
De SR+ wordt zonder vloermatten geleverd.
Bizar eigenlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:40:
[...]
Waar andere auto’s absorberen, stuitert de model 3 terug (overdreven).
Klopt dit merk ik ook. Bij echt grote hobbels kom je bijna los van de grond. Bij slecht wegdek gaat de auto soms schommelen, hele rare gewaarwording. En probeer je hoofd maar eens in de hoofdsteun te drukken dan, dan voel je hoeveel de auto doorgeeft en niet absorbeert. Je hoofd stuitert mee. Zal ook met de vorm van de hoofdsteun te maken hebben.

Met 140 door een klaverbad kan wel, maar dan zit ik letterlijk en figuurlijk op het puntje van m’n stoel. Het is ook gewoon 600 kilo meer dus te verwachten. Misschien dat het met de Performance beter is maar die vergelijking kan ik niet maken helaas.

Overigens heeft de eerste lamlul al zijn deur tegen de auto gegooid. :( Mooie witte streep erop. Heb er precies een maand van kunnen genieten.

[ Voor 8% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 01-02-2020 07:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel voor om het woord vloermatten te verbieden :+

Het kan net zo goed zijn dat de vloermatten niet meer in de grote getalen leverbaar waren bij de leverancier. Of dat Tesla dit in het kader van minder plastic dit heeft besloten.

Het is jammer, maar het gezanik van sommige mensen hier over begint wel theatrale vormen aan te nemen. (Niet jij Blakhawk)

Volgens mij zijn er een stuk meer leuke dingen en tips te delen dan het ontbreken van de vloermatten. *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!
@BlakHawk dan zet je er toch een paar andere veren onder? Zoals op de P? Volgens mij is het allemaal zwaar overdreven. Maar goed, ben geen coureur. Ik merk weinig verschil met voorgaande auto’s.

Nu weer verder over de matten. Veel belangrijker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
Van de bochten kan ik het ook wel begrijpen als je een RWD hebt en een FWD gewend bent. In ieder geval als je hetzelfde probeert te doen. Is een kwestie van remmen als je de bocht uitgaat in plaats van gas geven om recht te trekken. Dat is dus heel anders rijden in bochten.
En doordat iedereen om je heen remt voor de bocht en gas geeft in de bocht blijf je of achter of moet je iets tegennatuurlijks doen voor de auto wat dan weer slecht aanvoelt.

De AWD zal dan weer compleet anders aanvoelen, omdat die toch iets meer wordt getrokken door de bocht en dat extra gewicht voorin.

Wat is dat overigens met al die mensen hier die discussies willen afkappen. Als je het niet wil lezen lees dan niet. Dit topic is juist voor dit soort dingen..

[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 01-02-2020 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:03
Moet ik eens uittesten, want dit wist ik niet :)
Autopark na uitstappen

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 01-02-2020 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
-Muncky- schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:21:
[...]

Deuren kun je afwerken met deurrubbers, te bestellen bij Amazon.de.
Heb ze er zelf opgezet en het windgeruis is merkbaar minder aanwezig + de portieren klinken nu bij het dichtgooien echt meer ‘premium’
Heb je een link hiervan?
Een beter deur dichtgooi geluid is wat ik wil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Even een update voor de mensen die ook een barst in de achterruit hebben.
Afgelopen week gebeld met de SeC, het duurt nu namelijk al een maand en ze weten nog steeds niet wanneer de ruit komt.
De man die ik nu sprak reageerde gelijk met: “ah, ja de achterruiten staan in back order, voornamelijk omdat ze vrij vaak knappen.” Hij bevestigde daarna dat dit idd bij de verwarmingsdraden gebeurd. Dit lijkt dus idd een productiefout.

Ik wacht ondertussen rustig af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunkaroglu
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 20:19
Smobbo schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:30:
Afgelopen week gebeld met de SeC, het duurt nu namelijk al een maand en ze weten nog steeds niet wanneer de ruit komt.
De man die ik nu sprak reageerde gelijk met: “ah, ja de achterruiten staan in back order, voornamelijk omdat ze vrij vaak knappen.” Hij bevestigde daarna dat dit idd bij de verwarmingsdraden gebeurd. Dit lijkt dus idd een productiefout.

Helaas duurt het erg lang met onderdelen. Hopelijk verbeteren ze dat nu, nu er niet zo veel bestellingen meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je de achterruit verwarming vaak?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBasta
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:22
Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:34:
[...]

Ik had hem nooit gebruikt, tot ik hier de berichten las over ruiten die knapten. Sindsdien zet ik hem iedere koude ochtend even aan, zodat als hij knapt het in elk geval gedurende de garantie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
De verwarming van de spiegels zitten er ook aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:32
[...]

Jazeker! Met voorverwarmen gebeurd dat namelijk automatisch. Dus in mijn geval minimaal elke werkdag ;) ...

Nu dus al een maand zonder goed zicht achteruit aan het rijden, maar dat is gelukkig niet zo erg.
Ik begreep overigens dat een deel van de draden ook voor LTE en GPS verbinding zijn, die zou nu dus ook minder kunnen werken. Merk daar nog niets van.

[ Voor 31% gewijzigd door Smobbo op 01-02-2020 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:12

SeatRider

Hips don't lie

Wisten jullie dat het plaatje van de auto (zoals onder meer in de app wordt getoond) automatisch de velgen herkent? Een collega van mij had eerst 19" turbines, en nu tijdelijk winterwielen, en nu staat in zijn plaatje de 18" aero's (omdat hij de wintervelgen niet herkent). Cool.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Laatst online: 13-09 11:35
Ik weet dat het een instelling is in de auto. Niet dat hij het automatisch herkent. Wordt wel gebruikt bij het inschatten van je range bij de navi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SeatRider schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:58:
Wisten jullie dat het plaatje van de auto (zoals onder meer in de app wordt getoond) automatisch de velgen herkent? Een collega van mij had eerst 19" turbines, en nu tijdelijk winterwielen, en nu staat in zijn plaatje de 18" aero's (omdat hij de wintervelgen niet herkent). Cool.
Heeft de bandenboer dit niet aangepast? Lijkt me sterk dat hij ze kan herkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naii11
Caelorum schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:47:
[...]

De verwarming van de spiegels zitten er ook aan gekoppeld.
Ja hebben we verwarmde spiegels? En die zijn gekoppeld aan de achterruitverwarming? Wist ik niet top.

Ja het viel me al op dat de spiegels nooit beslagen waren. Goed te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslalrp
Bij wisseling winterbanden stel je in de auto andere set in. Dat heb ik zelf gedaan.

De matten zitten er niet bij. Feit kun je niets meer aan doen. Matten in P zijn overigens wel prima.
Volgens mij heeft Tesla AP beschikbaar gesteld vorig jaar als gratis optie. Goede deal toch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MtC
  • Laatst online: 03-05-2021

MtC

Sinds gisteren (onverwacht, lang verhaal) bestuurder van een blauwe 3 LR. Heerlijk.

--handige links mogen niet van de mods--

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MtC schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:33:
Sinds gisteren (onverwacht, lang verhaal) bestuurder van een blauwe 3 LR. Heerlijk.
Welkom! Nice. Nog 4%? Of prive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:42:
[...]

Welkom! Nice. Nog 4%? Of prive?
Vlaanderen. Heel ander systeem dus.
Leasebak overgenomen van een vertrokken collega. Ik moest mijn dooiedinoduitser in principe nog tot juli, maar zat al aan mijn km’s en Tesla houden ze niet graag op de parking :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:41
Waar ik mij erg aan stoor in dit topic is het geklaag van mensen over de negatieve eigenschappen van de auto die met een beetje vooronderzoek (internet, proefrit) bekend zouden moeten zijn.

Dus je hebt ofwel geen vooronderzoek gedaan en gaat nu klagen over zaken die je vooraf kon weten, of je wist er vooraf wel vanaf en hebt dat geaccepteerd. Bijvoorbeeld vanwege de 4 procent bijtelling.

Ik ben zelf erg blij met mijn model 3. Vergeleken met de BMW 3 serie die ik hiervoor reed zijn veel zaken beter maar ook veel zaken minder. Dat wist ik echter vooraf en die keuze heb ik bewust gemaakt.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:07
naii11 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 01:37:
[...]

Ah sorry, ik dacht dat het om het verbruik ging.

Ik heb ze van Leaseplan gehad, gratis. En ook 100 kan ik missen. Het gaat om het principe. Als een wagen van 10.000 nieuw vloermatten heeft, waarom niet één van 50.000?

Onzinnige onzin is onzinnig (tegen de andere reaguurder bedoeld).
Zoals ik al eerder zei: niet iedereen wil dezelfde matten. Die van mij liggen ongebruikt op zolder omdat ik rubberen matten gekocht heb.

Je kan het namelijk ook anders uitleggen:

Matten en telefoonkabels zijn opties, die kun je via de webshop uitkiezen. Kun je toch nog je auto personaliseren.

Waarom iedereen standaard matten geven en 1x android en 1x apple kabeltjes als niet iedereen dat gaat gebruiken. Dan kan je beter ze er niet bij doen en de auto goedkoper maken, dan kunnen mensen zelf kiezen. De SR en SR+ zijn namelijk zo goedkoop mogelijk gemaakt, dat is het doel. Matten en kabeltjes zijn een van de dingen om binnen prijsgrenzen ($35000) te blijven.

Je weet onderhand wel dat Tesla niks doet 'omdat het hoort'. Dit valt ook in die categorie.
Die kende ik ook nog niet, idd een handig gebruik van summon. En A++ video, 90 seconden om alles te laten zien.

[ Voor 22% gewijzigd door DaCoTa op 01-02-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
naii11 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 11:08:
[...]
Ja hebben we verwarmde spiegels? En die zijn gekoppeld aan de achterruitverwarming? Wist ik niet top.

Ja het viel me al op dat de spiegels nooit beslagen waren. Goed te weten.
Ja die zit er zeker op. Ze werken ook wel redelijk. In een SEAT Leon kan je het nog gebruiken om de laatste druppels regen van de spiegels af te laten dampen. Dat werkt met de 3 iets minder goed, maar lukt nog wel net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Inspired schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:18:

Goed idee! Heb ik nog niet aan gedacht.

Voor degenen van wie hun M3 eigendom is, onderstaande spiegels zijn best gaaf voor 120 dollar per set.

Met ingebouwde richtingaanwijzer en een veel groter zichtbereik dan de standaard spiegels.

https://teslamotorsclub.c...-mirrors-new-1-20.182570/

[ Voor 33% gewijzigd door Autopilot op 01-02-2020 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• E46RC51
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:40:
[...]

reed 233 op de A12 en kwam een klein bobbeltje met een kleine stuurreactie. De auto gaat dan diagonaal “stuiteren”, of hoe ik het noem, zwabberen.
[quote]
Hetzelfde fenomeen met LR AWD meegemaakt op het bochtige deel van de A3 thv Montabaur - auto gaat boven de 220 flink liften, verliest wegcontact. De P met 1cm verlaging en minieme spoiler maakt dan het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E46RC51
Vraagje, op de TeslaApp ontbreekt bij mij met enige regelmaat de mogelijkheid een service afspraak te plannen. Meer mensen die dit herkennen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 22:07
E46RC51 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:59:
Vraagje, op de TeslaApp ontbreekt bij mij met enige regelmaat de mogelijkheid een service afspraak te plannen. Meer mensen die dit herkennen ?
Ja, is flakey, laatste twee dagen idd last mee gehad, maar kwam er uiteindelijk wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwernsen
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:21
E46RC51 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:59:
Bij mij is het nu al een paar maanden verdwenen.. iemand enig idee hoe dat terug te krijgen? Bij Tesla hadden ze in ieder geval geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E46RC51 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:50:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 07:40:
[...]

reed 233 op de A12 en kwam een klein bobbeltje met een kleine stuurreactie. De auto gaat dan diagonaal “stuiteren”, of hoe ik het noem, zwabberen.
[quote]
Hetzelfde fenomeen met LR AWD meegemaakt op het bochtige deel van de A3 thv Montabaur - auto gaat boven de 220 flink liften, verliest wegcontact. De P met 1cm verlaging en minieme spoiler maakt dan het verschil.
Zou de spoiler helpen? Staat ook leuker 🤣
Kun je die los kopen bij Tesla?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Autopilot schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:51:
[...]

Goed idee! Heb ik nog niet aan gedacht.

Voor degenen van wie hun M3 eigendom is, onderstaande spiegels zijn best gaaf voor 120 dollar per set.

Met ingebouwde richtingaanwijzer en een veel groter zichtbereik dan de standaard spiegels.

https://teslamotorsclub.c...-mirrors-new-1-20.182570/
Ik zie in dat filmpje of op hun site niet direct die ingebouwde richtingaanwijzer, heb je daar een voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MtC

MtC

Iemand ervaring met leasebak icm eigen Tesla account? Ging dit vlot? Zou graag de app kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Mijn serviceafspraak (zelf ingepland) is door Tesla verwijderd omdat de achterruit eerst binnen moet komen. Erg benieuwd hoe lang ik moet wachten, al is het barstje nog steeds vrij klein en heb ik er totaal geen last van, dus ik zie wel wanneer het zo ver is.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:43:
[...]

Zou de spoiler helpen? Staat ook leuker 🤣
Kun je die los kopen bij Tesla?!
Je kunt Tesla even bellen hoeveel de spoiler kost, bij levering ontbrak deze bij mij, ze hebben hem daarna besteld en achteraf thuis alsnog gemonteerd. Wie weet kan je hem ook gewoon bij ze kopen, maar ga wel uit van >300 Euro.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Wolly schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 15:49:
[...]

Ik zie in dat filmpje of op hun site niet direct die ingebouwde richtingaanwijzer, heb je daar een voorbeeld van?
YouTube: My last mod | Suma Performance Convex Mirrors

Rond 5:50 min tot 6:30 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:23

Wom

Verwacht geen wonderen van de spoiler die op de performance zit. Spreek uit eigen ervaring als ik zeg dat boven de 200km/u de wegligging niet op het niveau is van de ouderwetse Autobahnbrigade. Maar ik mag hopen dat voor de meesten in dit topic de wegligging boven de 200km/u nu niet direct een voorwaarde voor aanschaf was/is :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 33 ... 517 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt.
  • Het vragen om of delen van referrals is niet toegestaan
  • Een keer een ander merk & type EV noemen is uiteraard prima, maar dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken met bijv. de EV6, Ioniq5, etc. Daarvoor zijn andere topics, zie de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.

Gerelateerde topics: