Ik ben het er mee eens dat de term Boomers vaak in een negatieve context wordt gebruikt. Maar dat maakt de term op zichzelf natuurlijk niet ongewenst. Wat wel ongewenst is, is het generatiedenken en het scheren over één kam. Dat het woord wordt gebruikt als vehikel daarvoor, dat is jammer en een goede reden om het woord maar niet meer te gebruiken en te begraven naast andere woorden die hetzelfde lot zijn ondergaan zoals 'allochtoon', 'asielzoeker', 'debiel' etc.
Maar goed, ik volg het topic al een tijdje en ik zie vaak hetzelfde patroon. Nu gaat het er om dat zogenaamd millennials(?) boomers beschuldigen de schuldig te zijn van alle problemen op de woningmarkt. Even verderop gaat het weer over dat starters idiote eisen hebben. Zulke berichten polariseren de gehele discussie en trekken het naar het emotionele deel van het brein. Het zijn ook vaak dezelfde personen die de ander zo aanspreken, en die vervolgens elkaars posts plussen (wat mij betreft mogen die plusjes weg, echr een rotsysteem want het zijn wel erg vaak de onderbuik-posts die een plusje krijgen).
Als ik het goed begrijp mag ik dat gedrag of die personen in het topic niet benoemen als Troll, want dan wordt mijn post gemodereerd zodat dit woord weg is. Want het beestje benoemen gaat dus net over het randje van wat wenselijk is - te veel op de man.
Maar het polariseren en niet onderbouwen van polariserende (en ook persoonlijk aanvallende - helaas indirect) opmerkingen is blijkbaar straffeloos of nog net op het randje.
Ik ga dit soort posts voortaan maar weer compleet negeren, want anders komt er toch alleen maar trammelant van.
Edit:
Wat ik het vreemde vind aan het topic, is dat zodra ik iemand, die een verwijt het topic inbrengt en dit niet kan onderbouwen, een trol noem word ik direct gemodereerd, dit zou te veel op de man zijn. Maar onderstaand kan wel:
Als ze [Oost-Europese arbeidsmigranten] een weekend klussen in plaats van bier drinken is zo'n villa weer helemaal opgeknapt.
Overduidelijke discriminatie imho
Of dit mag blijkbaar óók (is blijkbaar niet op de man): edit: is gemodereerd, dank, maar de discriminatie hierboven is er helaas nog steeds.
Misschien ben jij wel de ultieme millennial: Verwend en je hebt gelijk omdat je gelijk hebt.
Ik weet het niet; ik werp maar wat op.
Je mag dus wel iemand een verwende millenial noemen, maar niet troll of het woord Boomer gebruiken.
Ik vind dit vreemd, heel vreemd, @Tweakdude
Edit nummer twee:
Kijk, ik begrijp dat mods goed werk leveren. Wat dat betreft respecteer ik wat mods doen.
Maar wanneer er gemodereerd wordt, dient dat op een eerlijke wijze gedaan te worden. Mijn gevoel zegt dat aan deze voorwaarde niet wordt voldaan.
Dit is de situatie, ik kom met letterlijke quotes, geef aan dat ik van deze quotes bij elkaar opgeteld vind dat de discussie banaal wordt (uitkeringsgerechtigden zouden veelal te lam zijn on te werken - is bijvoorbeeld letterlijk wat er wordt beweerd.)
Vervolgens ben ik degene die gemodereerd wordt omdat ik een frame zou spinnen.
Dit is de betreffende post.
Dit is notabene geen frame, maar letterlijk de discussie!
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat er een bepaalde angel uit een situatie gehaald moet worden waarin gemoederen oplopen. Maar dan verwacht ik dat er op een objectieve wijze naar gekeken wordt, dat is - vind ik - niet het geval.
Edit 3:
Dan zie ik nog een post die gemodereerd is. Het gaat hierbij om iemand die beweert dat ...
hoe kan het zijn dat we tienduizenden mensen in de bijstand hebben, en vlak naast hun woonwijken staan de fabrieken waar Polen, Roemenen, etc. het werk moeten verrichten?
Waarna ik zeg:
Er is dan ook heel veel mis met de werkomstandigheden van de oost-europese arbeidskrachten in Nederland. Ga maar eens zoeken, echt talloze goede journalistieke bijdragen over geleverd.
Het is dus andersom: bijstandsgerechtigden zijn voor de bedrijven te duur om te werk te stellen, want die kan je niet hun paspoort afpakken of met 12 man in een klein afgeragd huurhuisje proppen.
Deze vriendelijke meneer zegt dan:
Natuurlijk bestaan deze omstandigheden, maar het gros van de Polen bijvoorbeeld die ik ken, wonen in keurige rijtjeshuizen in Diemen en Purmerend.
Krijgen hetzelfde salaris als een Nederlander zou krijgen, en ID-kaarten zitten gewoon in de broekzak.
Een vriend van me heeft een groot vleesverwerkend bedrijf in Brabant. Alleen maar Polen aan het werk. Die wonen in goede, maar kleine woningen. Maar hij kan gewoon geen Nederlander vinden die voor hem wil werken.
Gevolgd door:
Niemand zal ontkennen dat er misstanden voorkomen bij arbeidsimmigranten.
Maar die groep is zo divers, dat het niet voor iedereen in die groep geldt.
Dus waarom de ogen sluiten voor problemen die ook voor een deel van de uitkeringsgerechtigden mede veroorzaakt worden?
Niet dat zij dé reden zijn van het woningtekort, maar als je ziet dat arbeidsimmigranten voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de bevolkingsaanwas, moet je misschien eerst eens gaan onderzoeken waarom die mensen ueberhaupt moeten komen.
Waarop ik zeg (post die later gemodereerd is, zie verder):
Met jou valt niet te discussieren.
Daar is toch niks aan gelogen?
Deze meneer slaat het argument van mij volledig plat - dus dat ik beweer dat er geen level playing field is voor Nederlanderse arbeidskrachten en dat migranten daarom ingevlogen worden.
Vervolgens vindt hij het vreemd dat de - in zijn ogen - 'lamme' (!) uitkeringsgerechtigden niet komen opdagen. En dat is precies mijn punt: er zijn grote misstanden voor deze migranten waardoor uitkeringsgerechtigden er niet tegenop kunnen. Het gaat er in zijn geheel niet om of dat voor de gehele groep geldt of dat hij iemand kent waar het prima geregeld is.
Mijn reactie hierboven - 'er valt met jou niet te discussieren' - wordt vervolgens gemodereerd tot:
Deze moderatie is onterecht, ik zal uitleggen waarom.
Er is
wel iets mis met zijn post, want meneer ontwijkt volledig mijn argumentatie - alsof ik beweer dat de
gehele sector niet deugt - wat ik niet heb beweerd... en gooit vervolgens het probleem met de te goedkope migranten op conto van de uitkeringsgerechtigden(!). Meneer gaat dus ook bij dit laatste opnieuw volledig voorbij aan mijn argument dat er geen level playing field is. Sterker nog: het is toch compleet idioot om de schuld van de problemen bij de tewerkstelling van de migranten neer te leggen bij uitkeringsgerechtigden?
Ergo: er valt niet te discussieren met meneer want meneer gebruikt hele vreemde argumentatietechnieken die vast een naam hebben.
[Voor 70% gewijzigd door Miks op 07-02-2021 22:38]