Toon posts:

Wonen & Verbouwen Feedback

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.328 views

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:42
Dat is het probleem dan denk ik

Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot de Tweakers Lounge (TL). Toegang tot de Tweakers Lounge krijg je automatisch wanneer je meer dan 100 posts hebt gemaakt op het forum in het afgelopen jaar.

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)

Teteringen

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:50

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wellicht dat @Señor Sjon of @McGryphon je daarbij verder kan helpen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:20

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Topicstarter
Is al opgelost zie ik. Ik had niet verwacht dat iemand die al sinds 2001 al rondloopt en 750+ posts heeft, nog geen rechten had tot TL. :+ Je had telkens net te weinig posts gemaakt denk ik. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 19:42
Señor Sjon schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:40:
Is al opgelost zie ik. Ik had niet verwacht dat iemand die al sinds 2001 al rondloopt en 750+ posts heeft, nog geen rechten had tot TL. :+ Je had telkens net te weinig posts gemaakt denk ik. :)
Onder tussen ben ik binnen

Teteringen

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Een opmerking van huishoudelijke aard aan @Señor Sjon n.a.v. Correct aansluiten inductiekookplaat

Een tijd geleden had ik ook vraagtekens bij het aansluiten van een inductiekookplaat; kookgroep, krachtgroep? (inmiddels snap ik gelukkig hoe het zit :+) Ik heb die vraag toen gepost in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1, waar ik trouwens wel vaker deze vraag voorbij heb zien komen inmiddels.

Verder heb ik de afgelopen maanden o.a.deze topics voorbij zien komen:
Inductiekookplaat overweging - welke faseaansluiting heb ik?
Ikea inductiekookplaat aansluiten
Welke verzwaring elektra voor een inductie kookplaat (7,2kw)
Inductie kookplaat op 2-fase aansluiting
Inductiekookplaat aansluiten, maar hoe?
Huurhuis gasvrij (gaskoken naar inductie)

Kunnen we dit niet ergens centraal houden, misschien in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 of anders in een dedicated inductietopic? Of anders in een FAQ oid?

Edit: de reden dat ik het vraag is omdat ik dus keer op keer min of meer dezelfde vraag voorbij zie komen, maar ik zie ook telkens dezelfde misverstanden terugkomen (zoals in het topic van vandaag het misverstand dat een 3-fase aansluiting altijd duurder is dan 1-fase)

[Voor 10% gewijzigd door Harrie_ op 05-02-2019 11:15]

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Het zou als FAQ wel goed zijn in Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 Ook in DED staan een aantal van dit soort topics, waarbij de vraag eigenlijk telkens hetzelfde is. Het zijn de bureaustoelen van WVB. :+

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Dus eigenlijk de vraag aan de TS'en van Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 (@T.Kreeftmeijer, @Annuk, @cobo) om dit in de OP op te nemen?

Zodat we bij toekomstige topics de TS gelijk naar elektra huisinstallaties kunnen doorverwijzen >:)

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-03 15:38
@Señor Sjon @Harrie_

Ik zal er binnenkort ff mee bezig (proberen te) gaan, maar heb op het moment een soort van chronisch tijdgebrek om er even goed voor te gaan zitten, en dit uit te werken.

Als 1 van jullie tweeën of evt. iemand anders hier zich ertoe geroepen voelt om (alvast) een stukje uit te werken dan mag dat ook zeker, dat kan natuurlijk dan toegestuurd worden per DM.
Dan zal ik zorgen dat dit in de TS komt van: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

peakrever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:42:
[...]

Deze is ook mooi ingericht vind ik:
https://www.funda.nl/koop...0163387-lomanstraat-92-1/

Sowieso een mooie straat en wijk.
Keurig appartement inderdaad. Maar in welke zin doet dit recht aan de topic-titel "Wat er nou weer voor een pand te koop staat..."?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:42
Harrie_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:50:
[...]

Keurig appartement inderdaad. Maar in welke zin doet dit recht aan de topic-titel "Wat er nou weer voor een pand te koop staat..."?
Daar is het wekelijks gezeik weer over dat een pand niet in dit topic gepost zou mogen worden. :') Laat mensen lekker hun dingen posten die ze willen.

Daarnaast was dit gewoon een reactie op iemand anders die zei dat een woning mooi ingericht was, waarop ik reageerde dat ik dit ook netjes ingericht vond voor zo'n klein appartement.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

peakrever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:52:
[...]

Daar is het wekelijks gezeik weer over dat een pand niet in dit topic gepost zou mogen worden. :') Laat mensen lekker hun dingen posten die ze willen.

Daarnaast was dit gewoon een reactie op iemand anders die zei dat een woning mooi ingericht was, waarop ik reageerde dat ik dit ook netjes ingericht vond voor zo'n klein appartement.
Nou, dat heeft niets met gezeik te maken, maar in de TS van deel 1 staat (terecht):
Señor Sjon schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:00:
[...]
Wat vind je zo speciaal? Is het prachtig? Is het veel te duur voor wat je krijgt? Behalve een linkje graag wat tekst en uitleg waarom je zo'n woning eruit pikt..
[...]
Begrijp me niet verkeerd, maar als iedereen iedere woning hier gaat posten die men wel mooi/netjes vindt dan zitten we volgende week in deel 5 :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 21:42
Harrie_ schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:55:
[...]

Nou, dat heeft niets met gezeik te maken, maar in de TS van deel 1 staat (terecht):

[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar als iedereen iedere woning hier gaat posten die men wel mooi/netjes vindt dan zitten we volgende week in deel 5 :+
Waarom zou dat erg zijn dan? Ik vind het wel leuk om naar mooi ingerichte huizen te kijken en met mij nog heel veel andere mensen die datzelfde vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

peakrever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Waarom zou dat erg zijn dan? Ik vind het wel leuk om naar mooi ingerichte huizen te kijken en met mij nog heel veel andere mensen tdie datzelfde vinden.
Ik vind er geen bal aan om naar een Funda-advertentie te kijken waar echt niets opmerkelijks aan is en met mij heel veel andere mensen die datzelfde vinden.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
e.e.a. uit het topic verplaatst. @Harrie_ Waarom verwijs je naar de TS van het vorige topic terwijl daar letterlijk instaat "Wat vind je zo speciaal? Is het prachtig?". Waarom zouden pareltjes niet toegestaan zijn? Waarom wordt dat overigens in het topic besproken ipv hier?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:07:
e.e.a. uit het topic verplaatst. @Harrie_ Waarom verwijs je naar de TS van het vorige topic terwijl daar letterlijk instaat "Wat vind je zo speciaal? Is het prachtig?". Waarom zouden pareltjes niet toegestaan zijn?
[...]
Helder, maar wat doet dit dan in het topic?
peakrever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:42:
[...]
Deze is ook mooi ingericht vind ik:
https://www.funda.nl/koop...0163387-lomanstraat-92-1/

Sowieso een mooie straat en wijk.
Er wordt niet uitgelegd wat er speciaal, heel prachtig of juist erg slecht is. Ik vat die post samen als "dit is niet speciaal, maar ik vind dit mooi".

Dan vraag ik vervoglens naar (want misschien mis ik wel iets?) en krijg ik dit terug:
peakrever schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:52:
[...]
waarop ik reageerde dat ik dit ook netjes ingericht vond voor zo'n klein appartement.
Ok. Het appartement is dus 'netjes ingericht'.
Niets speciaals, niets prachtigs, niets beroevends.

Dus nog een keer:
Señor Sjon in "Wonen & Verbouwen Feedback
Waarom zouden pareltjes niet toegestaan zijn?
Ik ga er niet over wat er 'wel en niet is toegestaan', maar er is aan dit appartement helemaal niets bijzonders, dus het is ook geen pareltje. Dan stel ik (terecht) de vraag wat dat appartement in het topic doet. Of moet ik ook iedere dag de tientallen normale nette woningen die ik tegenkom op Funda gaan lopen posten? Wat is de meerwaarde voor het topic?

• Miks
  • Laatst online: 11-03 23:06
Ik ben het er niet mee eens dat stellingen die eerder in het topic al lang en breed zijn bediscussierd opnieuw en opnieuw onderbouwd moeten worden. Zulke eisen brengen de discussie niet verder. Iemand die aansluit dient zich wel deels in te lezen in de historie van een topic om te voorkomen dat de discussie zich niet ontvouwt in een cirkel van dezelfde argumenten.

Daarnaast, waar stopt het? Een discussie gaat om argumenten en niet om het kunnen googelen naar nieuwsitems, rapporten of publicaties.
Argumenteren != kunnen googelen maar als dit wel wordt gevraagd dan is dit forum/topic niets voor mij.

@Miks Ik heb je post verplaatst uit Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 5. Het is niet de bedoeling over het topic te praten in het topic zelf, daar hebben we dit feedback topic voor.

[Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 27-09-2019 09:10]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Je bent al meermaals aangesproken over het leggen van verbanden tussen ongerelateerde zaken. Een correlatie is nog geen causaal verband en die leg je wel telkens, ongeacht de voorgeschiedenis en de huidige situatie. De leegloop van grote steden in de jaren 70/80 bijvoorbeeld kwam door verpaupering, de opkomst van groeikernen (hoi babyboomers) en toen nog goedkoop vervoer. Aan alle drie die voorwaarden wordt nu niet voldaan.

Telkens als je zoiets weerlegt krijgt, praat je eroverheen en ga je met het volgende punt verder. Dit is nu zeker de tweede keer dat we dit molentje afdraaien.

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 27-09-2019 11:02]

• Miks
Je hoeft mij als statisticus het verschil tussen correlatie en causatie niet uit te leggen. Ik ben voor zover ik het goed begrijp niet aangesproken op het leggen van vage verbanden, ik ben aangesproken op het niet onderbouwen van mijn stellingen. Iets wat je zelf hier ook niet doet trouwens (want je noemt oorzaken van verpaupering zonder bron).
Verpaupering ontstaat niet zomaar en je kan jaren onderzoeken voordat je iets zinnigs kan zeggen over de oorzaken ervan. En zijn de bekende oorzaken de oorzaken of ligt daar ook weer wat achter? Zo kunnen de groeikernen die je noemt alsnog een gevolg zijn van de nare sfeer in de stad.

De oorzaak van verpaupering, voor zover mij bekend, heb ik in mijn laatste posts ook beargumenteerd. Hoe ver moet ik daarin gaan? Is de eis werkelijk dat ik in veelvoud geschiedenisliteratuur quote? Ik heb wikipedia aangehaald en dat vind ik voldoende. Of moet ik het nu eens zijn met jouw oorzaken van verpaupering omdat JIJ het zegt? (Opnieuw, geen onderbouwing van jou wat ik niet erg vind, maar andersom wel)

Er word mij dus verweten geen onderbouwing te geven voor mijn stellingen. Oké soit.
Maar ik ben het ermee oneens dat onderbouwing zo’n groot aandachtspunt moet zijn van een discussieplatform. Zo’n platform zou wat mij betreft niet onderbouwing maar juist argumentatie op nummer één moeten zetten. En onderbouwing, tsja, laat de huidige technocratie niet zien dat je alles kan onderbouwen als je maar wil? Lees ook eens Popper over waarheidsvinding zou ik zeggen. Antwoord: absolute waarheid bestaat niet.

Het molentje waar je op doelt vind ik daarom verwarrend. Ik denk bij discussie over actie, reactie, en vervolgens een nieuw punt aandragen. Oftewel iemand noemt iets, iemand anders geeft aan het er niet mee eens te zijn. Zoiets wordt vervolgens met argumenten uitgediept en je gaat verder in de discussie of drinkt samen een biertje. Wat is er precies mis met enige vorm van verschuiving van focus?

Volgens mij dit alles gewoon een rookgordijn: men accepteert mijn soms te veel schurende opinies niet, is daardoor beledigd, en gaat vervolgens roepen om bronnen en dat soort zaken zonder inhoudelijk met mij in discussie te gaan. Sterker: er wordt heel hard op de persoon ingehakt (niet mijn woorden). Wees dan eerlijk en zeg recht op de man af dat mijn mening niet strookt met wat wenselijk is.

Volgens mij is dat het werkelijke probleem in het woningmarkt topic: andersdenkenden worden niet getolereerd.

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:13
6killer schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 00:47:
[...]

Scharnier boor. Te koop op Amazon of Chinese sites.

Heb zelf Chinese, maar alleen testje mee gedaan.
Ik heb ook de Chinese versie en met het ophangen van mijn deurbeslag was het super makkelijk

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vliegvlug schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:19:
Scheelt toch weer een dag op meer dan een maand levertijd. :>
er is gewoon echt heel veel spul niet leverbaar, schijnbaar toch wel een merkbaar effectje dat de wereld een fikse tijd voor een heel groot deel heeft stil gelegen, zeker ook de producerende aziatische landen.

ik heb mijn Bosch bouwlaser van de Gamma in Bussum moeten ophalen, nergens voorraad (en dat ging op voor meer items) en volgens de klantenservice konden ze zelfs heel veel ook niet eens meer bestellen omdat de leveranciers niks kregen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:12
Fraggert schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 08:34:
[...]

er is gewoon echt heel veel spul niet leverbaar, schijnbaar toch wel een merkbaar effectje dat de wereld een fikse tijd voor een heel groot deel heeft stil gelegen, zeker ook de producerende aziatische landen.

ik heb mijn Bosch bouwlaser van de Gamma in Bussum moeten ophalen, nergens voorraad (en dat ging op voor meer items) en volgens de klantenservice konden ze zelfs heel veel ook niet eens meer bestellen omdat de leveranciers niks kregen.
Gisteren was ik even bij de Gamma in Meppel, die hebben echt bijna niets meer in de vakken. Alle kwasten, rollers etc. volledig lege vakken. Paar weken geleden waren een heel aantal vakken met hulpstukken voor de PVC rioleringsbuizen en HWA al helemaal leeg. Blijkbaar hebben ze bij Gamma echt heel weinig buffer :X

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:54

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Den_S85 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Gisteren was ik even bij de Gamma in Meppel, die hebben echt bijna niets meer in de vakken. Alle kwasten, rollers etc. volledig lege vakken. Paar weken geleden waren een heel aantal vakken met hulpstukken voor de PVC rioleringsbuizen en HWA al helemaal leeg. Blijkbaar hebben ze bij Gamma echt heel weinig buffer :X
Bij de gamma's in Arnhem zijn verfbenodigdheden al tijden moeilijk te krijgen, ligt wel iets, maar je moet geluk hebben.

Verfbakjes alleen nog in de onhandige middenmaat, te groot voor kwasten, te Klijn voor rollers (voor muren).

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:24

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

ik begreep ook van de verkoper, als het klopt wat hij zegt, dat het allemaal "uitlopend spul" was. Nou weet ik niet of hij bedoelde dat de modellen bij Bosch worden vervangen of dat de Gamma stopt met Bosch Pro, want ze verkopen het voor schandalig geld als het niet in de aanbieding is.

Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat de gemiddelde Gamma-klant die daar naar binnen loopt voor een slijptol of hamerboor en in veel gevallen voor de kneiterdure blauwe variant gaat.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 16:37
[...]

Klopt, Gamma hier op Dekkershoek is ook al maanden dramatisch qua voorraad, sprak er een medewerker binnen over en die zijn in elk geval hier ontevreden met de gang van zaken. Zij krijgen meestal de hoon van de klant omdat hetgeen de klant nodig heeft weer eens op is. Als ex vakkenvullen weet ik hoe bagger dat kan zijn.

Ook met de winkelkarren distributie aan de voorkant gaat het hier mis, ze zijn er tot op heden nog niet in geslaagd dat vlot te laten lopen. Mensen die een grote kar willen voor plaatwerk, mogen gewoon voorpiepen bij de lange rij met ruzies tot gevolg.

Ik ga sowieso daarom liever naar Hornbach verderop, zal ook wel zijn omdat die veel groter is maar het gaat daar met militaire precisie, de schappen liggen er vol en volgens mij is het elektrisch gereedschap er ook een stukje goedkoper. Het is wel 2x zo ver rijden voor mij maar ach :P

Adjust non olet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:33
Framoes schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:22:
[...]
Ik heb een keer een tandwiel vervangen van (volgens mij) dezelfde slijptol. Werd achtergelaten door de keukenboer die bij een vriend aan het werk was en ik vond het wel leuk om het te fixen. Heb hem intussen alweer 5 jaar in gebruik. Ik had er ook een kunnen kopen voor een paar tientjes, maar dit was leuker.

Het is eigenlijk vrij makkelijk omdat slijptollen vrij basic in elkaar zitten. Je hebt wel zo'n tang nodig voor een veerring en het is geloof ik wat wrikken om de lager los te krijgen. Schroef de kop er af, dan zie je wat er allemaal in zit. Alleen de asblokkering heeft een veertje waar je volgens mij op moet letten.

Heb uiteindelijk het vet niet vervangen omdat ik hem maar sporadisch gebruik, maar er is wel specifiek vet voor. Sommige soorten kan je niet gebruiken. Google is je vriend wat dat betreft.
Wat een grappig toeval. Dit is leuker inderdaad. Hij ligt al helemaal open, en het vet moet wel echt vervangen worden, aangezien het helemaal vol zat met gruis en stukken tand. Ik heb uiteindelijk universeel vet voor tandwielkasten en lagers besteld, wat goed hitte bestendig is. Bedankt voor de tips!
j1p schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:43:
[...]
Lagers, tandwielen etc. kan je ook met een poelietrekker van de as af krijgen. Let er wel op dat je het lager dan vervangt, door het lager aan de buitenring van de as te trekken vervorm je de kogels en loopt hij niet meer mooi. Een lompe manier om het nieuwe lager weer op de as te krijgen is met een passende bus (doppen kunnen ook werken) en een hamer, voorzichtig het lager er weer op tikken. Deze bus moet dus op de binnenring van het lager passen. Als je dit netjes wil doen doe je dat met een pers.
Bedankt voor de tips. Ik heb een nieuw lager en een poelie trekker mee besteld.

Het enige waar ik me nog zorgen over maak is de moer op de ingaande (motor) as. Deze los krijgen zal geen probleem zijn. Het tandwiel is toch al beschadigd, dus een griptang doet wonderen. Echter voor het vast draaien heb ik geen idee hoe de as tegen te houden, zonder alles te beschadigen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
@Señor Sjon ik zie niet in waarom ladders (en steigers for that matter) niet onder gereedschappen vallen, vind het ook jammer dat de ervaringen / antwoorden daarover zijn verwijderd aangezien iedereen wel eens een ladder nodig heeft tijdens het klussen en het imo perfect hier past.

de ladder zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [ˈlɑdər] Verbuigingen: ladder|s (meerv.) 1) klimgereedschap

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
@Twijfels Dat soort zaken kunnen prima in een eigen topic, het 'grote' topic is een lekker makkelijk dumptopic voor elk vraagje wat ook maar enigszins te relateren valt aan klussen.

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
Señor Sjon schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:26:
@Twijfels Dat soort zaken kunnen prima in een eigen topic, het 'grote' topic is een lekker makkelijk dumptopic voor elk vraagje wat ook maar enigszins te relateren valt aan klussen.
Dat is toch juist vervuiling van het forum, als iedereen zo een topic gaat openen over: "welke 3-treeds huishoudtrap is het beste" gevolgd door "welke goedkope kamersteiger is een aanrader" etc. Als die informatie in het gereedschapstopic terecht komt (en het is gereedschap) kan men in ieder geval zoeken op ladder / Altrex etc om na te gaan wat goede opties zijn.

Ben het eens over de rest van je punten hoor, puur het punt wat betreft ladders niet.

[Voor 6% gewijzigd door Twijfels op 03-06-2020 22:30]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Het punt is dat de grote topics helemaal niet zo handig zijn, vooral voor non-regulars. De meeste posts hebben eigen topics gekregen:
Goede ladder of telescooptrap
Plastic opbergbakken

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Even daarop in hakend, klopt het dat er geen algemeen vloerentopic is? Dat lijkt me wel een aardige aanvulling op het badkamer/keuken verzameltopic. Anders begin ik aan een startpostje te werken :+

[Voor 14% gewijzigd door Erasmo op 17-06-2020 20:14]

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 14:55
Aangezien er ook topics zijn om je inboedel te showcasen, is het misschien een idee om ook je eigen huis te showcasen in een verzameltopic?

Bijv.:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49
Het Show je Build! Topic
Mancaves: show ze hier, deel je tips & tricks

I hide at work because good employees are hard to find.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Ik zou zeggen, doe een voorzet. Maar ik kan me ook voorstellen dat men dat liever in Tweakers Lounge doet vanwege de privacy. :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:20:
@Fraggert @JT ik snap het enthousiasme en zo, maar inkoopacties zijn helaas niet de bedoeling hier, dus ik heb even wat opmerkingen daaromtrent weggeknipt :)
Ook niet puur voor het delen van verzendkosten?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

JT schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:55:
[...]

Ook niet puur voor het delen van verzendkosten?
Dat komt er nog steeds op neer dat één iemand een bestelling doet namens een aantal Tweakers en dat vervolgens dan weer moet gaan doorsturen en betalingen af moet handelen. Daar hebben we in het verleden iets te veel gedoe mee gehad toen er nog echt inkoopacties georganiseerd werden. Dus dat staan we helaas niet meer toe.

Even verplaatst naar het feedbacktopic trouwens :)

[Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 09-09-2020 15:02]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JT

JT

VETAK y0

Orion84 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 15:01:
[...]

Dat komt er nog steeds op neer dat één iemand een bestelling doet namens een aantal Tweakers en dat vervolgens dan weer moet gaan doorsturen en betalingen af moet handelen. Daar hebben we in het verleden iets te veel gedoe mee gehad toen er nog echt inkoopacties georganiseerd werden. Dus dat staan we helaas niet meer toe.

Even verplaatst naar het feedbacktopic trouwens :)
Ah, jammer, was wel een toegevoegde waarde geweest voor de community.

[Voor 78% gewijzigd door JT op 09-09-2020 16:11]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Helaas is het risico voor de community wat groter. We hebben niet lang geleden nog een geval gehad die onder de radar gebeurde en dat gezeik (netter kan ik het echt niet verwoorden) willen we gewoon niet hebben.

• JT

JT

VETAK y0

Mag je wat loslaten over wat voor gezeik dat was?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Een organisator die op een gegeven moment niets meer van zich laat horen / problemen met de levering / terugbetaling niet oplost dat soort fratsen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:46

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Señor Sjon Dat lijkt me een prima voorstel. Het lijkt af en toe wel alsof iemand er een sport van maakt om maar zoveel mogelijk linkjes en plaatjes te dumpen in dit topic, waarvan ik (en blijkbaar meerdere met mij) me afvraag wat er nou precies bijzonder is. Laat dit topic voor kastelen en krotten (en alles daartussen) tegen woeker- en afbraakprijzen :)

Verplaatst n.a.v. Señor Sjon in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2"

[Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 18-09-2020 10:49]

We've got that ring of confidence

• Troubled
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-03 18:02
Lijkt me wel moeilijk onderscheid maken. Zoals bijvoorbeeld dat appartement laatst dat een badkamer zonder muren had in het midden van de woonkamer. In welk topic zou dat thuishoren dan?

• Yukkie
  • Laatst online: 00:46

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Troubled Mijn inziens werd het steeds meer een "wedstrijd" om maar zoveel mogelijk te posten. Van een enkele opvallend schilderij oid per X posts naar meerdere posts achter elkaar van een opvallend geplaatste klok, een groene honden standbeeld op een rood kleed, etc. (verzonnen voorbeelden ;) ). Het topic zou m.i. méér over opvallende panden mogen gaan en mìnder over een opvallende inrichtingskeuze. Helemaal geen interieurflaters hoeft van mij ook niet, het kan soms best vermakelijk zijn.

Zo'n badkamer midden een woonkamer past hier m.i. prima overigens.

[Voor 12% gewijzigd door Señor Sjon op 18-09-2020 10:49. Reden: Niet langer offtopic in feedback. ;)]

We've got that ring of confidence

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Troubled schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 09:39:
Lijkt me wel moeilijk onderscheid maken. Zoals bijvoorbeeld dat appartement laatst dat een badkamer zonder muren had in het midden van de woonkamer. In welk topic zou dat thuishoren dan?
Dat is prima hier. Maar ik zie ook geregeld foto's die wel weinig onderscheidend zijn en ik in de regel gewoon langs scroll, terwijl er over interieurflaters ook een topic volgeschreven kan worden. Win-win denk ik dan. ;)

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Even voortbordurend op het grote "wat er nou weer voor een pand te koop staat..." topic.
Ik denk dat je met 2 topics juist extreem veel cross-posting krijgt. En is twee topics wel genoeg?
- Een topic voor zwaar beroerde verkoopfoto's
- Een topic voor de écht bijzondere huizen
- Een topic voor huizen met onderhoudsvriendelijke tuinen (aka: Een topic voor huizen die te koop staan in Almere of Lelystad ;-))
- Een topic voor huizen met een bijzonder interieur
- Een topic voor huizen met woeker- of dumpprijzen
- Een topic voor bijzondere huizen in het buitenland
- Een topic om je eigen huis te showen
- ...
Waar ligt dan de grens?

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Tehh schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 12:31:
Even voortbordurend op het grote "wat er nou weer voor een pand te koop staat..." topic.
Ik denk dat je met 2 topics juist extreem veel cross-posting krijgt. En is twee topics wel genoeg?
- Een topic voor zwaar beroerde verkoopfoto's
- Een topic voor de écht bijzondere huizen
- Een topic voor huizen met onderhoudsvriendelijke tuinen (aka: Een topic voor huizen die te koop staan in Almere of Lelystad ;-))
- Een topic voor huizen met een bijzonder interieur
- Een topic voor huizen met woeker- of dumpprijzen
- Een topic voor bijzondere huizen in het buitenland
- Een topic om je eigen huis te showen
- ...
Waar ligt dan de grens?
Helemaal mee eens, plus bijvoorbeeld:

- Een topic met afgebrande/verzakte huizen
- Een topic met lachwekkende of bijzondere straatnamen (bv. Coronastraat)

Uit de thumbs up die verschillende posts scoren kun je al snel concluderen dat aan vrijwel alles behoefte is; dus niet alleen de starre interpretatie van "Bijzondere objecten op Funda". Dat zich hier een aantal users aan irriteren ligt vooral aan henzelf (scroll dan door, dat doe ik ook met posts die ik niet boeiend vind).

Wat mij betreft zou het topic dan eigenlijk ook "Opmerkelijke dingen op Funda" moeten gaat heten, of iets dergelijks.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:02
Even een vraag aan de mods, waarom mag ik niet een linkje plaatsen in het gereedschapstopic van een apparaat (boorhamer) wat ik te koop heb? Het is nota bene een link naar de advertentie hier op Tweakers. Ik bied het ding zelfs enkel hier aan en niet op MP of iets dergelijks.

Wellicht kan ik er een mede Tweaker blij mee maken was mijn gedachte. Maar blijkbaar is dit niet toegestaan? Wat is de achterliggende gedachte hiervan? :)

Hoi :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Omdat mensen dan reclame gaan maken voor eigen advertenties en daar is geen enkel discussietopic beter van geworden. Het is in principe gewoon spam namelijk. We staan ook niet de linkjes toe naar eigen marktplaats, V&A, VAO of andere advertenties.

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:02
Señor Sjon schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:11:
Omdat mensen dan reclame gaan maken voor eigen advertenties en daar is geen enkel discussietopic beter van geworden. Het is in principe gewoon spam namelijk. We staan ook niet de linkjes toe naar eigen marktplaats, V&A, VAO of andere advertenties.
Akkoord (y) vroeg het mij gewoon af, vandaar.

Of het spam is verschillen we dan van mening over aangezien ik "gewoon" een Tweakers gebruiker ben, al jaren en ook betalend lid. Het is niet zo dat ik mij even snel registreer en reageer om reclame te maken en m'n spullen te verkopen immers. Dat zie ik als spammen. Maar goed, als dat de regels zijn prima :)

Hoi :)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
We houden die regels voor iedereen gelijk zodat er ook geen scheve gezichten kunnen ontstaan. :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Shadow_Agent je mag de advertentie wel in je signature zetten. Maar dan dus ook niet alsnog enkel gaan posten om daarop te hinten :)

[Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 23-11-2020 15:00]

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

<nevermind>

[Voor 102% gewijzigd door vso op 10-12-2020 19:34]

Tja vanalles

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
vso schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:04:
ik vraag me af (voor de foto jagers) zou het waard wezen om bv een apart topic (not me) te openen die een tegenhanger is voor dit topic ..

Bv creative (mooie, maar smaak is persoonlijk) oplossingen voor diverse zaken .. zeg maar de positieve inspiratie idee-en ..

[...]

ik vind hier de roldeuren wel apart, (wit, motief en weer wit) alhoewel dit wellicht simpel te maken is.

[...]

of hier de afzuiger,

Je hoeft er imho niet 100% trots op te zijn en wellicht is er wat "visuele" verbetering aan te doen maar als je de keuze hebt tussen functie en visuele aspecten moet je soms keuzes maken ..

Anyway wat voelen jullie voor een dergelijk topic zou dat uberhaupt gevuld kunnen worden of is dat te uniek iets.. immers deel 2 is ook al aardig gevuld .. teminste ik zie hier de opmerkelijke zaken .. (negatief) .. maar ik zie zelden tot nooit positief .. (dus ik vroeg me af zijn er zoweinig positieve zaken ??)
Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer opnieuw moet worden opgestart. In dit topic staan allerlei dingen die je op funda kan vinden. Inrichting, beunoplossingen, kastelen en bouwvallen. Als iets je niet bevalt scroll je toch gewoon door?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Snowhite0901 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:12:
[...]

Ik snap niet waarom deze discussie iedere keer opnieuw moet worden opgestart. In dit topic staan allerlei dingen die je op funda kan vinden. Inrichting, beunoplossingen, kastelen en bouwvallen. Als iets je niet bevalt scroll je toch gewoon door?
Dan snap je de insteek niet, ik vind dit topic leuk om te volgen .. maar ik zie 99,9% de "negatieve" foto's .. en daar lijkt dit topic ook zijn bestaandsrecht aan te ontlenen ..

ik geef geen waarde oordeel of dit goed/fout is ..

ik vraag me alleen af of jullie hier ook "positieve" dingen posten .. of dat daar een apart topic voor zou kunnen komen ? ... of dat je dit zo zelden ziet op funda .. dat je 1 post per week krijgt oid ..

kan allemaal .. het is gewoon een vraag

Tja vanalles

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
vso schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:17:
[...]

Dan snap je de insteek niet, ik vind dit topic leuk om te volgen .. maar ik zie 99,9% de "negatieve" foto's .. en daar lijkt dit topic ook zijn bestaandsrecht aan te ontlenen ..

ik geef geen waarde oordeel of dit goed/fout is ..

ik vraag me alleen af of jullie hier ook "positieve" dingen posten .. of dat daar een apart topic voor zou kunnen komen ? ... of dat je dit zo zelden ziet op funda .. dat je 1 post per week krijgt oid ..

kan allemaal .. het is gewoon een vraag
Zeker worden er ook leuke dingen gepost.
En soms foto’s waarbij je je afvraagt hoe het kan dat de poster, bijvoorbeeld, de kat daarbovenin de kast gezien heeft. Ik kom hier graag voor de positieve en negatieve pareltjes. _/-\o_

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik zag net in m'n notificaties reacties op een topic <niet meer toegankelijk>. Dat heb ik niet eerder gezien, dus vroeg me even af hoe het forum werkt. Mijn conclusie is namelijk dat het topic dat begon met https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65257114, inclusief reacties, is toegevoegd aan het generieke topic waar het nu in staat. Klopt dat? (Blijkbaar kan dat dus.)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Jup, dat klopt. :) Het onderwerp is al veelvuldig besproken in dat topic namelijk (in de kern bouwkundige keuring wel/niet).

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:08:
Jup, dat klopt. :) Het onderwerp is al veelvuldig besproken in dat topic namelijk (in de kern bouwkundige keuring wel/niet).
Top, dan snap ik weer hoe de wereld werkt :) Dank

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Señor Sjon schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:07:
[modbreak]WHY? Waarom gaan jullie offtopic door?

Posts geruimd en weer open.[/]
Dus de 1300e "haha er hangt een telefoon aan de muur"-post blijft staan, maar bij iemand die een keer uitweidt over de kosten van een parkeerplaats en de hoogte van zijn vermogen, wordt er keihard opgetreden met een slotje en een enkeltje trashcan voor handenvol posts.

Wat is er dan wél on-topic? Alleen posts met foto's van de binnen- of buitenkant van huizen?

[Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 04-01-2021 09:46]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
@CodeCaster Ik heb je post even hier naar toegehaald.

Enne ja, dat heb je helemaal goed. Het is geen kroegtopic waar je de ergernis van de dag bespreekt met af en toe een foto. Dat is meermaals al aangegeven, ook dat we niet meer heel selectief zijn in het ruimen van posts in dat topic, gezien men makkelijker offtopic wandelt.

[Voor 21% gewijzigd door Señor Sjon op 04-01-2021 09:49]

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Snowhite0901 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:12:
[...]

@Señor Sjon ik snap dat je deze post naar hier hebt gehaald. Maar zou je dat dan ook in de topic warning willen zetten? Want die discussie begint iedere keer opnieuw.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Fiber
  • Laatst online: 01:20

Fiber

Beaches are for storming.

Kan er een moderator alsjeblieft eens een bezem halen door de laatste paar dagen/weken van "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 2" ...

Het off topic gepraat, om het maar netjes uit te drukken, loopt in mijn ogen echt de spuigaten uit en maakt een ontzettend leuk topic gewoon bijna kapot en in ieder geval een stuk minder leuk voor mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Miks
tweakduke schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:39:
[modbreak]Als we het niet eens met elkaar worden gaan we de discussie vervolgens niet op de man spelen. Het gekibbel houdt nu op.[/]
Dit is naar aanleiding dat ik meermaals vraag om onderbouwing van de stelling dat de teneur in het topic is dat babyboomers de schuld krijgen van alle problemen op de woningmarkt.

Ik vraag dus meermaals onderbouwing, maar dit wordt weggemoffeld door te beweren dat het nou eenmaal geen dissertatie is.

Dat benoem ik als troll en vervolgens gaat dat te ver, omdat dit op de man spelen zou zijn.

Ik vind daar iets van. Het staat mensen dus blijkbaar vrij om te trollen en te polariseren, maar dat mag dus niet benoemd worden.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16

tweakduke

Topicstarter
Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 10:51:
[...]

Dit is naar aanleiding dat ik meermaals vraag om onderbouwing van de stelling dat de teneur in het topic is dat babyboomers de schuld krijgen van alle problemen op de woningmarkt.

Ik vraag dus meermaals onderbouwing, maar dit wordt weggemoffeld door te beweren dat het nou eenmaal geen dissertatie is.

Dat benoem ik als troll en vervolgens gaat dat te ver, omdat dit op de man spelen zou zijn.

Ik vind daar iets van. Het staat mensen dus blijkbaar vrij om te trollen en te polariseren, maar dat mag dus niet benoemd worden.
Nee, omdat de discussie vervolgens verder ontspoort. Je gaat er zelf ook fel op in terwijl dit naar mijn mening nergens voor nodig is.

Wat wel een punt is dat het gebruiken van de 'boomer' term een negatieve insteek heeft en daardoor ongewenst is. Dat heb ik ook vermeld in de volgende modbreak tweakduke in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 5"

Tweakers Discord

• Miks
Ik ben het er mee eens dat de term Boomers vaak in een negatieve context wordt gebruikt. Maar dat maakt de term op zichzelf natuurlijk niet ongewenst. Wat wel ongewenst is, is het generatiedenken en het scheren over één kam. Dat het woord wordt gebruikt als vehikel daarvoor, dat is jammer en een goede reden om het woord maar niet meer te gebruiken en te begraven naast andere woorden die hetzelfde lot zijn ondergaan zoals 'allochtoon', 'asielzoeker', 'debiel' etc.

Maar goed, ik volg het topic al een tijdje en ik zie vaak hetzelfde patroon. Nu gaat het er om dat zogenaamd millennials(?) boomers beschuldigen de schuldig te zijn van alle problemen op de woningmarkt. Even verderop gaat het weer over dat starters idiote eisen hebben. Zulke berichten polariseren de gehele discussie en trekken het naar het emotionele deel van het brein. Het zijn ook vaak dezelfde personen die de ander zo aanspreken, en die vervolgens elkaars posts plussen (wat mij betreft mogen die plusjes weg, echr een rotsysteem want het zijn wel erg vaak de onderbuik-posts die een plusje krijgen).

Als ik het goed begrijp mag ik dat gedrag of die personen in het topic niet benoemen als Troll, want dan wordt mijn post gemodereerd zodat dit woord weg is. Want het beestje benoemen gaat dus net over het randje van wat wenselijk is - te veel op de man.

Maar het polariseren en niet onderbouwen van polariserende (en ook persoonlijk aanvallende - helaas indirect) opmerkingen is blijkbaar straffeloos of nog net op het randje.

Ik ga dit soort posts voortaan maar weer compleet negeren, want anders komt er toch alleen maar trammelant van.

Edit:
Wat ik het vreemde vind aan het topic, is dat zodra ik iemand, die een verwijt het topic inbrengt en dit niet kan onderbouwen, een trol noem word ik direct gemodereerd, dit zou te veel op de man zijn. Maar onderstaand kan wel:
Als ze [Oost-Europese arbeidsmigranten] een weekend klussen in plaats van bier drinken is zo'n villa weer helemaal opgeknapt.
Overduidelijke discriminatie imho

Of dit mag blijkbaar óók (is blijkbaar niet op de man): edit: is gemodereerd, dank, maar de discriminatie hierboven is er helaas nog steeds.
Misschien ben jij wel de ultieme millennial: Verwend en je hebt gelijk omdat je gelijk hebt.
Ik weet het niet; ik werp maar wat op.
Je mag dus wel iemand een verwende millenial noemen, maar niet troll of het woord Boomer gebruiken.

Ik vind dit vreemd, heel vreemd, @Tweakdude

Edit nummer twee:
Kijk, ik begrijp dat mods goed werk leveren. Wat dat betreft respecteer ik wat mods doen.
Maar wanneer er gemodereerd wordt, dient dat op een eerlijke wijze gedaan te worden. Mijn gevoel zegt dat aan deze voorwaarde niet wordt voldaan.

Dit is de situatie, ik kom met letterlijke quotes, geef aan dat ik van deze quotes bij elkaar opgeteld vind dat de discussie banaal wordt (uitkeringsgerechtigden zouden veelal te lam zijn on te werken - is bijvoorbeeld letterlijk wat er wordt beweerd.)
Vervolgens ben ik degene die gemodereerd wordt omdat ik een frame zou spinnen.

Dit is de betreffende post.
Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:39:
[mbr]*knip*
Door een frame op stellen verdraai je de discussie. Ongewenst en kap ik hierbij af.[/]
Dit is notabene geen frame, maar letterlijk de discussie!

Natuurlijk begrijp ik ook wel dat er een bepaalde angel uit een situatie gehaald moet worden waarin gemoederen oplopen. Maar dan verwacht ik dat er op een objectieve wijze naar gekeken wordt, dat is - vind ik - niet het geval.

Edit 3:
Dan zie ik nog een post die gemodereerd is. Het gaat hierbij om iemand die beweert dat ...
hoe kan het zijn dat we tienduizenden mensen in de bijstand hebben, en vlak naast hun woonwijken staan de fabrieken waar Polen, Roemenen, etc. het werk moeten verrichten?
Waarna ik zeg:
Er is dan ook heel veel mis met de werkomstandigheden van de oost-europese arbeidskrachten in Nederland. Ga maar eens zoeken, echt talloze goede journalistieke bijdragen over geleverd.

Het is dus andersom: bijstandsgerechtigden zijn voor de bedrijven te duur om te werk te stellen, want die kan je niet hun paspoort afpakken of met 12 man in een klein afgeragd huurhuisje proppen.
Deze vriendelijke meneer zegt dan:
Natuurlijk bestaan deze omstandigheden, maar het gros van de Polen bijvoorbeeld die ik ken, wonen in keurige rijtjeshuizen in Diemen en Purmerend.
Krijgen hetzelfde salaris als een Nederlander zou krijgen, en ID-kaarten zitten gewoon in de broekzak.
Een vriend van me heeft een groot vleesverwerkend bedrijf in Brabant. Alleen maar Polen aan het werk. Die wonen in goede, maar kleine woningen. Maar hij kan gewoon geen Nederlander vinden die voor hem wil werken.
Gevolgd door:
Niemand zal ontkennen dat er misstanden voorkomen bij arbeidsimmigranten.
Maar die groep is zo divers, dat het niet voor iedereen in die groep geldt.

Dus waarom de ogen sluiten voor problemen die ook voor een deel van de uitkeringsgerechtigden mede veroorzaakt worden?
Niet dat zij dé reden zijn van het woningtekort, maar als je ziet dat arbeidsimmigranten voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor de bevolkingsaanwas, moet je misschien eerst eens gaan onderzoeken waarom die mensen ueberhaupt moeten komen.
Waarop ik zeg (post die later gemodereerd is, zie verder):
Met jou valt niet te discussieren.
Daar is toch niks aan gelogen?

Deze meneer slaat het argument van mij volledig plat - dus dat ik beweer dat er geen level playing field is voor Nederlanderse arbeidskrachten en dat migranten daarom ingevlogen worden.
Vervolgens vindt hij het vreemd dat de - in zijn ogen - 'lamme' (!) uitkeringsgerechtigden niet komen opdagen. En dat is precies mijn punt: er zijn grote misstanden voor deze migranten waardoor uitkeringsgerechtigden er niet tegenop kunnen. Het gaat er in zijn geheel niet om of dat voor de gehele groep geldt of dat hij iemand kent waar het prima geregeld is.

Mijn reactie hierboven - 'er valt met jou niet te discussieren' - wordt vervolgens gemodereerd tot:
Miks schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:04:
[...]

[mbr]*knip*
De discussie zo doodslaan gaan we niet doen. Er is helemaal niks mis met zijn post.[/]
Deze moderatie is onterecht, ik zal uitleggen waarom.

Er is wel iets mis met zijn post, want meneer ontwijkt volledig mijn argumentatie - alsof ik beweer dat de gehele sector niet deugt - wat ik niet heb beweerd... en gooit vervolgens het probleem met de te goedkope migranten op conto van de uitkeringsgerechtigden(!). Meneer gaat dus ook bij dit laatste opnieuw volledig voorbij aan mijn argument dat er geen level playing field is. Sterker nog: het is toch compleet idioot om de schuld van de problemen bij de tewerkstelling van de migranten neer te leggen bij uitkeringsgerechtigden?

Ergo: er valt niet te discussieren met meneer want meneer gebruikt hele vreemde argumentatietechnieken die vast een naam hebben.

[Voor 70% gewijzigd door Miks op 07-02-2021 22:38]

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 23:44
Ik weet dat ik mogelijk op de verkeerde plek post, maar ik kreeg een melding dat een moderator een post van mij in het grote topic voor elektra en huis installaties heeft verwijderd vanmiddag; nu ben ik me van geen kwaad bewust, en dacht ook niet heel recentelijk daar iets gepost te hebben, maar wil graag leren en weten wat ik dan wel geschreven heb en wat daaraan fout is.
Uw antwoord mag hier of, bij voorkeur per pb.
Als ik op de melding klik, dan krijg ik alleen maar de start pagina te zien.
De betreffende moderator heeft een F1 avatar.
Dank

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 09:23

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ter info: bovenstaande reactie is verplaatst vanuit /FM.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Ik heb je via DM ook beantwoord, maar voor de andere posters die het gemist hebben, het Elektra topic kan gaan over het aansluiten van je kookplaat (hoewel daar al tig topics over zijn), maar de pro's/con's vs op gas koken, welke pannen niet tegen de booststand kunnen, etc, is daar offtopic.

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 23:44
Nogmaals, dit is gisteren al opgelost met de info van Señor Sjon

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

• Miks
@tweakduke graag opheldering. In ontwikkeling van de huizenmarkt wordt deze post (lamme bijstandsgerechtigden) gewoon getolereerd. Sterker nog, als ik daarover een opmerking maak
in deze post dan word juist mijn post gemodereerd (ik noemde de discussie banaal vanwege het denigrerende karakter naar bijstandsgerechtigden, dit zou volgens de moderator een 'frame' zijn).

Dezelde tekst (die van de lamme bijstandsgerechtigden), maar dan door mij gepost in een ander forum, wordt gemodereerd.

Ik heb het vaker gezegd, er wordt volgens mij gemeten met twee maten. Voelt onterecht. Maar zal wel aan mij liggen.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Miks schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 22:18:
@tweakduke graag opheldering. In ontwikkeling van de huizenmarkt wordt deze post (lamme bijstandsgerechtigden) gewoon getolereerd. Sterker nog, als ik daarover een opmerking maak
in deze post dan word juist mijn post gemodereerd (ik noemde de discussie banaal vanwege het denigrerende karakter naar bijstandsgerechtigden, dit zou volgens de moderator een 'frame' zijn).

Dezelde tekst (die van de lamme bijstandsgerechtigden), maar dan door mij gepost in een ander forum, wordt gemodereerd.

Ik heb het vaker gezegd, er wordt volgens mij gemeten met twee maten. Voelt onterecht. Maar zal wel aan mij liggen.
Die discussie in De ontwikkelingen op de huizenmarkt was in een totaal andere context. In principe is het een te kort door de bocht generalisatie, maar dat word in de discussie goed weerlegt. De overige knips zijn toen geweest. Je plaatst nu een proefballonnetje in het AWM topic met geen onderbouwing om vervolgens hier aan te komen 'met twee maten modereren'.

Serieus zie je dat nu niet in of ben je bewust hier zaken aan het uitproberen?
Zeker na je laatste ingrepen moet je zelf ook weten dat je in die context en zeker in AWM niet zo hoort te posten.

Tweakers Discord

• Miks
@TweakDude|IA dankjewel voor de serieuze reactie.

Inderdaad, ik zie dat niet. Ik zie niet in hoe dezelfde bewoordingen in het ene topic wel getolereerd worden, en in het andere topic niet.

Ik vind het verweer dat het ene en het andere een verschillende context hebben niet terecht, het gaat immers om de generaliserende (jouw woorden) bewoording. Daar speelt geen context. En of het in de discussie wordt weerlegd is dan geen argument.

We gaan hier, zo te lezen aan jouw reactie, niet uitkomen. Ik probeer iets aan de kaak te stellen en jij komt met een dedain wijzend vingertje. Jammer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:36
Señor Sjon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:30:
[modbreak]De hele discussie over hoe je huis te verwarmen is hier volkomen offtopic. In Duurzame Energie en Domotica kan je een plethora aan topics vinden over dit onderwerp.

Ten tweede, houtstook wel/niet is net zo'n loopgravenoorlog als bv de Zwarte Pietdiscussie. Die platgetreden paden gaan we niet in het woningmarkt topic opnieuw betreden.

Beide varianten zijn verwijderd.[/]
Grappig om te zien dat posts over houtrook altijd verwijderd worden door een moderator die een fervent houtstoker is.

Persoonlijk zou ik dan even een collega vragen er naar te kijken, maar wie ben ik :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

tweakduke in "Gekke hoek keuken: ideeën?"

ff benieuwd. Dit is toch een prima los topic? Ik erger me al vaker over die enorme verzameltopics met allemaal discussies door elkaar heen. Waarom mogen losse vragen niet gewoon in losse topics gesteld worden?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
FireAge schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Grappig om te zien dat posts over houtrook altijd verwijderd worden door een moderator die een fervent houtstoker is.

Persoonlijk zou ik dan even een collega vragen er naar te kijken, maar wie ben ik :+
Ik heb je post even hierheen gehaald. Ondanks dat ik een open haard heb (wel 1 kuub/jaar stook ik, wow), heeft dat hele onderwerp erg weinig te zoeken in het topic over het wel en wee van de woningmarkt. Wel valt op dat geregeld houtstook (vooral van de anti's vreemd genoeg, laatst nog hier) in allerhande topics geïntroduceerd wordt terwijl het daar niks te zoeken heeft. Dus ja, dan wordt het gewoon weggehaald en/of voorzien van modbreak. Je kan je hart ophalen in dit topic Houtstook in steden verbieden?

[Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2021 17:21]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
@JvS Mijns inziens omdat veel van die vragen (idem eigenlijk voor badkamerontwerpen en woning aan/verkoop) al veelvuldig in die topics besproken worden. Het valt op dat in zo'n nieuw los topic er weer verhandelingen langskomen over bv DMG die in het reguliere topic al veelvuldig zijn besproken.

Ik ben het wel met je eens dat we naar een modus moeten zoeken om dit meer in losse topics te faciliteren, zonder dat we generieke topics overnieuw gaan doen. Waar het recent misging is bv Kijkdag woning niet haalbaar waarin na de originele premisse, het weer een kopie werd van het aankooptopic.

Kookplaten zijn een ander voorbeeld. Je vraagt je af op hoeveel manieren je er één aan kan sluiten, maar gezien het aantal topics erover, is het aantal schier oneindig. :+ Daar willen we eerder naar een centraal kookplaataansluittopic toe. :)

I'm all ears.

[Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 21-03-2021 17:27]

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
JvS schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:19:
tweakduke in "Gekke hoek keuken: ideeën?"

ff benieuwd. Dit is toch een prima los topic? Ik erger me al vaker over die enorme verzameltopics met allemaal discussies door elkaar heen. Waarom mogen losse vragen niet gewoon in losse topics gesteld worden?
Veel topics laten we over het algemeen open als de casus uitgebreid genoeg is, maar deze vraag werd ook in het centrale topic gesteld en was de afweging deze keer om het topic dicht te doen om een dubbele discussie te voorkomen.

De houtstook discussie verzand keer op keer in dezelfde discussie omtrent voor en tegenstanders. Dat verstoort de topics alleen maar.

Dezelfde verwijten krijg je zelfs naar @Señor Sjon omdat hij een enkele keer stookt.
De wetgeving is in dit bepaald leidend en of het overlast geeft is erg persoonlijk, daar is blijkbaar geen consensus mogelijk. Wie toch daarover wil discussiëren kan terecht in het genoemde topic.

Tweakers Discord

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:36
Señor Sjon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 17:19:
[...]

Ik heb je post even hierheen gehaald. Ondanks dat ik een open haard heb (wel 1 kuub/jaar stook ik, wow), heeft dat hele onderwerp erg weinig te zoeken in het topic over het wel en wee van de woningmarkt. Wel valt op dat geregeld houtstook (vooral van de anti's vreemd genoeg, laatst nog hier) in allerhande topics geïntroduceerd wordt terwijl het daar niks te zoeken heeft. Dus ja, dan wordt het gewoon weggehaald en/of voorzien van modbreak. Je kan je hart ophalen in dit topic Houtstook in steden verbieden?
Ik vind het persoonlijk niet gek om iemand die aangeraden wordt om een pelletkachel te nemen in dat topic ook het tegengeluid te geven. Het vervolg had misschien in een ander topic gekund, maar het is imo nu niet alsof het huizentopic zo'n gestructureerd onderbouwd topic is, dat er geen korte uitwisseling past over de energievoorziening ervan.

Het door jou aangehaalde topic is uiteraard op slot ;).En waar het jou opvalt dat de "anti's" vanalles introduceren, valt het mij op dat op verschillende plekken pelletkachels worden aangeraden zonder onderbouwing of tegengeluid. Het advies van de "anti's" daarover wordt daarbij dan vaak als ongewenst weggehaald, maar het advies voor een pelletkachel niet. Dat wordt pas verwijderd als het tegengeluid verschijnt.

Maar goed dat kan ook mijn observers bias zijn :+

Kijk nou, alsof ik er om gevraagd had :P

YouTube: Voor iedereen die (last van) een houtkachel heeft

[Voor 4% gewijzigd door FireAge op 21-03-2021 21:13]

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 05:36

Sen

<-->

Kan er wat gedaan worden aan de simpele niets toevoegende antwoorden in een vraagtopic.

Vraag: Ik zoek een huurcontract. Antwoord: Ga naar een makelaar.
Vraag: Kan je een overspanning maken. Antwoord: Ga naar een constructeur.

Elk vraagtopic komen dit soort niets zeggende antwoorden weer terug die mij inziens echt totaal niets toevoegen en heel de essentie van het tweaker zijn ondermijnen

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 06:15
Sen schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:02:
Kan er wat gedaan worden aan de simpele niets toevoegende antwoorden in een vraagtopic.

Vraag: Ik zoek een huurcontract. Antwoord: Ga naar een makelaar.
Vraag: Kan je een overspanning maken. Antwoord: Ga naar een constructeur.

Elk vraagtopic komen dit soort niets zeggende antwoorden weer terug die mij inziens echt totaal niets toevoegen en heel de essentie van het tweaker zijn ondermijnen
Kan er iets gedaan worden aan simpele vragen waarop het enigste goede antwoord is, ga naar een makelaar, ga naar de gemeente, ga naar een advocaat...

Als deze antwoorden komen in een topic met de goede info.
Met veel info, waar de ts als voorbeeld ook al langs een makelaar is geweest. De vergunnings eisen als heeft nagezocht. Dan is het overbodig.

Helaas meer en meer topics zijn 1 enkele zin als vraag
Zelf geen moeite doen, en verwachten dat een Tweakers een glazen bol heeft en het goede antwoord zo uit de mouw kan schudden...

Nee wat mij betreft verdienden de vragen die deze antwoorden opwekken direct een slotje... Waarom moet 20 man vragen stellen aan de ts om een casus duidelijk te krijgen?

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 05:36

Sen

<-->

jack zomer schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:56:
[...]

Kan er iets gedaan worden aan simpele vragen waarop het enigste goede antwoord is, ga naar een makelaar, ga naar de gemeente, ga naar een advocaat...

Als deze antwoorden komen in een topic met de goede info.
Met veel info, waar de ts als voorbeeld ook al langs een makelaar is geweest. De vergunnings eisen als heeft nagezocht. Dan is het overbodig.

Helaas meer en meer topics zijn 1 enkele zin als vraag
Zelf geen moeite doen, en verwachten dat een Tweakers een glazen bol heeft en het goede antwoord zo uit de mouw kan schudden...

Nee wat mij betreft verdienden de vragen die deze antwoorden opwekken direct een slotje... Waarom moet 20 man vragen stellen aan de ts om een casus duidelijk te krijgen?
Mocht het topic niet topic waardig zijn dan kan je een tr doen en indien dit zo is kan deze gesloten worden.

Is nog geen reden om een stom en nietszeggend antwoord te geven. Geef dan gewoon geen antwoord en doe een tr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:18
Is het een idee om een algemeen ‘ het grote’ / Q, A & Showcase topic te maken voor houten/douglas overkapping/tuinhuis/schuur? Blijft populair, veel vraag naar en wellicht een eigen topic waard naast het algemene klus topic.

Merk dat er nu wat losse topics over zijn, waar iedereen dan zijn eigen vragen/voortgang in post.

Ik ben er geen uber expert in maar wil best een startpost maken met alle stappen uitgelegd etc

[Voor 13% gewijzigd door Bakema op 07-06-2021 09:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Bakema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:
Is het een idee om een algemeen ‘ het grote’ / Q, A & Showcase topic te maken voor houten/douglas overkapping/tuinhuis/schuur? Blijft populair, veel vraag naar en wellicht een eigen topic waard naast het algemene klus topic.

Merk dat er nu wat losse topics over zijn, waar iedereen dan zijn eigen vragen/voortgang in post.

Ik ben er geen uber expert in maar wil best een startpost maken met alle stappen uitgelegd etc
Dat lijkt ons een prima idee :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Bakema schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:55:

Ik zat vanochtend hetzelfde te denken nadat ik het topic van GeeMoney zag verschijnen. Ik heb inmiddels al heel wat Douglas overkappingen gezet en afgetimmerd, dus als je hulp nodig hebt met de OP dan mag je mij gerust toevoegen als auteur.

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:15:
[...]

Ach.. Het is hoe je het ziet, verhaal zal 2 kanten hebben. De huizen op de achtergrond zien er redelijk ok uit, lijkt me niet standaard [mbr]sociale[/] woning. Ook de Volvo past niet in dat stero type [mbr]*snip*[/]. Dit is het verhaal van 1 kant [mbr]*snip*[/]

Laat ik hier nu al mijn vooroordelen ongenuanceerd plaatsen zoals ik ook kan lezen. [mbr]Nee, dat hoeft niet. we zitten niet op de burelen van Geenstijl ongenuanceerd te wezen...[/]
@Señor Sjon Waarom ben je zo selectief aan het knippen? Is het woord tokkie verboden.. dan mag je wel wat consequent zijn.

Bovendien is het stuitend dat je het woord tokkie vervangt voor "sociale". Dan leg je mij woorden in de.mond die echt nergens op slaan

Verplaatst uit: Burenruzie loopt uit de hand

[Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 11:54]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
Wat had je verwacht van je reactie die nogal polariserend en redelijk trollend was? :?

• Anoniem: 1271350
  • Registratie: November 2019
  • Niet online
Prima. Je moet schijnbaar ja en amen zeggen als iemand aan het klagen is. Ipv een spiegel voorhouden. Mag jij polariserend noemen, ik noem jouw inconsequent en slechte moderator.

Btw beter verwijder je deze hele post.. nu insinueer je dat ik tokkiewoning gelijkstel aan sociale huurwoning. Terwijl dat jouw schrijfsels zijn.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 1271350 op 17-06-2021 14:42]

• Fiber
  • Laatst online: 01:20

Fiber

Beaches are for storming.

Ik snap sowieso niet wat een topic over burenruzies in WVB doet. Lijkt me toch meer een TL of AWM onderwerp... :)

Behalve als het sec over technische adviezen voor geluidsisolatie of zo zou gaan.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Wonen en verbouwen is niet alleen technisch. De discussie over de woningmarkt, ervaringen met het kopen en verkopen van je woning en dus ook burenruzies vallen onder het wonen gedeelte.

Tweakers Discord

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:08
PaT schreef op zondag 27 juni 2021 @ 15:54:
Laat iedereen lekker in zijn/haar waarde. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Het zou fijn zijn als jij/je collega's mijn reactie op jouw reactie in dit topic niet stilletjes verwijdert/en. Het siert je niet, zeker niet als jouw berichten wel blijven staan. Ik had een goede inhoudelijke bijdrage geleverd over bloemkoolwijken, en dat is nu stilletjes weggehaald. :(

Wees nu even volwassen en doe niet aan vriendjespolitiek.

[Voor 21% gewijzigd door The Zep Man op 28-06-2021 15:27]

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Topicstarter
@The Zep Man Ik heb je bericht uit Wat er nou weer voor een pand te koop staat... - Deel 3 gehaald.

Ik heb een modbreak geplaatst over hoe en wat en de topicwarning is ook niet zonder waarschuwing. Aangezien men nogal hardleers is, gaan wij er redelijk met de bezem doorheen als het continu offtopic gaat, zonder aanziens des persoons. De quote die je maakt stond nog op een voorgaande pagina, die heb ik nu met een andere ook geruimd.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Anoniem: 1279036

Kan die saga over een huis zoeken niet dicht of naar een of ander onzin hoekje ? Wat mij betreft is het vermakelijke er wel af en heb niet de indruk dat iemand er wijzer van gaat worden.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:43
Alsjeblieft zet hem weer open. Het Ervaring met huis kopen - Deel 8 is echt een stuk achteruitgegaan qua sfeer en correctheid van informatie nu we weer mogen "genieten" van bepaalde posters die waren verbannen naar Noucmen's saga om een huis te kopen.
Liever 1 topic met al die warrige meuk zodat we het makkelijk kunnen negeren.

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 10:26:
Alsjeblieft zet hem weer open. Het Ervaring met huis kopen - Deel 8 is echt een stuk achteruitgegaan qua sfeer en correctheid van informatie nu we weer mogen "genieten" van bepaalde posters die waren verbannen naar Noucmen's saga om een huis te kopen.
Liever 1 topic met al die warrige meuk zodat we het makkelijk kunnen negeren.
Nee dat topic gaat evengoed nergens heen en het geduld van de community is al meer dan genoeg op de proef gesteld. Er zijn afspraken gemaakt met de betreffende gebruiker en ik heb de discussie opgeruimd.

Tweakers Discord

• JeroenE
  • Niet online
tweakduke schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:51:
Er zijn afspraken gemaakt met de betreffende gebruiker en ik heb de discussie opgeruimd.
Blijft het wel de bedoeling dat we voor iedere onzinnige vraag een TR indienen? Zoals bijvoorbeeld voor noucmen in "Ervaring met huis kopen - Deel 8"

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:20
@Orion84 Waaorm haal je dan niet alle posts weg die daarover gaan incl. de post waar ik op reageerde?

Nu haal je alleen selectief de post weg waar je het blijkbaar niet mee eens bent? Sterk staaltje modereren hoor.

[Voor 16% gewijzigd door Nopheros op 27-09-2021 12:03]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@Nopheros feedback op de moderatie hoort niet in het topic thuis, dus bij deze even een tikje richting het feedback topic :)

Ik heb met Orion84 in "Open haard in huis: moderniseren of weg halen?" die discussie afgekapt. Elke reactie die er daarna nog op doorgaat heb ik weggehaald. Niets meer, niets minder. Heeft dus niets met mijn persoonlijke voorkeur te maken.

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-03 22:19
Orion84 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:58:
[mbr]Zullen we het hier specifiek houden op de vraag van TS over het wel of niet laten staan van die haard en niet de hele houtstook discussie hier nog eens dunnetjes over doen?

@Blackgold voor de duidelijkheid: wat voor haard staat er nu precies? Als de vorige bewoners die nog volop gebruikten neem ik aan dat het een houtkachel betreft en niet daadwerkelijk een open haard?[/mbr]
Kan er dan ergens wel continu gediscussieerd worden over houtstook? Lijkt me niet geheel onterecht als er hier zo'n plek is omdat het iets is wat behoorlijk van invloed kan zijn op woongenot en omdat er met regelmaat nieuwe rapporten komen van o.a. TNO, RIVM, WHO over de schadelijke gevolgen van houtrook voor mens, dier en milieu.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

@aljd3k ook jouw reactie even hier naar het feedbacktopic. Die discussie is onder meer in Ervaringen openhaardhout - Deel 2 al aan bod gekomen, maar ook dat is niet een goede plek om er echt diep op in te gaan, omdat het vooral bedoeld is om praktische ervaringen rond haardhout te bespreken.

Er is ook hier al eerder een discussie geweest: Houtstook in steden verbieden? die uiteindelijk gesloten is, omdat die nogal in cirkeltjes bleef gaan.

Als je het echt verder wilt uitdiepen aan de hand van recente rapporten / ontwikkelingen dan is dat meer iets voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij

[Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 27-09-2021 15:22]

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-03 22:19
Orion84 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:19:
@aljd3k ook jouw reactie even hier naar het feedbacktopic. Die discussie is onder meer in Ervaringen openhaardhout - Deel 2 al aan bod gekomen, maar ook dat is niet een goede plek om er echt diep op in te gaan, omdat het vooral bedoeld is om praktische ervaringen rond haardhout te bespreken.

Er is ook hier al eerder een discussie geweest: Houtstook in steden verbieden? die uiteindelijk gesloten is, omdat die nogal in cirkeltjes bleef gaan.

Als je het echt verder wilt uitdiepen aan de hand van recente rapporten / ontwikkelingen dan is dat meer iets voor in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij
Ok. Bedankt. Ik zou zelf zeggen dat het ook voor Wonen & Verbouwen relevant is omdat er - juist ook op dit forum - wordt gewezen op het belang van continu ventileren.

Verder zie ik dat mijn reactie op dit is weggeknipt. Prima, kan ik mee leven, mijn reactie had ook niet direct te maken had met de vraag van TS. Maar ik vraag me wel af waarom dat bericht waarop ik reageerde dan wel mag blijven.

[edit] Oh, is zeker omdat dat geplaatst is vóór het verzoek on-topic te blijven :X

[Voor 3% gewijzigd door aljd3k op 27-09-2021 15:55]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

aljd3k schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:52:
[...]
[edit] Oh, is zeker omdat dat geplaatst is vóór het verzoek on-topic te blijven :X
Jep, ik snap dat dat wat verwarrend kan zijn, maar ik wilde ook weer niet die hele discussie uit het topic slopen, omdat het milieu/gezondheidsaspect natuurlijk wel gewoon een valide aspect is voor de topicstarter om mee te nemen. Alleen is dat topic niet de plek voor voor en tegenstanders van een verbod om uitgebreid die discussie te voeren :)

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Nieuw forum, nieuw feedback topic :)
Wonen Feedbacktopic

Tweakers Discord

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee