Burenruzie loopt uit de hand

Pagina: 1
Acties:
  • 26.149 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09-06 18:28
Beste tweakers lezers,

Alvast excuses voor de verhaal opbouw en de taalfouten die erin kunnen zitten...

Sinds anderhalf jaar wonen wij via vrije sector in een huurwoning. Wij wonen in een rijtjes huis waar wij met 1 buren heel goed zijn en de 2de buren gaat het niet lekker. Ze zijn oud en dominant en willen hun eigen wil.

Sinds dat wij hier wonen gaat de communicatie niet lekker. In de avonden hadden wij last van wapperende parasol hoes, deze hebben we netjes opgelost doormiddel van praten met de buren. Vervolgens hebben wij in de tuin electrische oven waar wij af en toe pizza bakken of een hele kip instoppen, omdat we niet tevreden zijn met de combi oven. De buurman gleurt door de takken naar onze tuin en vervolgens begint de buurvrouw te schreeuwen je mag niet koken in de tuin! Ik riep je mag wel bbqen? Toen was het stil. Er staat ook nergens dat je niet mag koken in de tuin. Als je last van de geur heb geef het netjes aan en dan hou ik er rekening mee. Ze komen nooit aan de deur om het te bespreken. Ik ben ook een mens als mensen er last hebben en overleggen het netjes met mij dan ben ik er bereid om rekening mee te houden.

Bij ons voordeur staat er op de erfgrens takken de takken zijn helemaal bij ons deur komen te hangen. Ik wilde dit netjes overleggen weer aan de deur. De buurman doet open en ik had al een voorgevoel dat dit geen goed gesprek zal worden, maar ik heb geen keus. Ik wilde weten of zij hier onderhoud doen of niet staat uiteindelijk op de erfgrens, maar zij hebben het laten plaatsen voordat ik kwam wonen. Ik hoor allemaal dingen wat niet waar zijn dat ik bonk of dat ik loop te bedreigen. Ik ben hier niet gediend van ik ben een ondernemer die voor de overheid werkt. Ik wil het als mens oplossen. Als ik er aan zit zouden zij de politie bellen. Volgende dag hoor ik de buurvrouw aan de voordeur stokken zetten van 2 meter, nadat ik het overlegt heb. De takken steken nog steeds uit, ik pak de schaar en knip de takken ik kon het niet meer inhouden ik heb ook grenzen. De man is gekomen des tijd voor mn neus en verwachte dat ik wat zou doen. Ik bleef coulant en slim geweest wat er allemaal gezegd werdt op te nemen van "ga maar naar je eigen land" en nog meer werd er gezegd. Ze hebben niemand gebeld ik heb uiteindelijk de politie gebeld en de agenten waren ter plekken. Ik heb uiteindelijk mijn verhaal gedaan.

De buren kijken nu scheef de dochter en schoonzonen ook. Ze hebben sinds paar weken camera's geplaatst en komen heel vaak met de auto bij mijn auto in de buurt parkeren. Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcVUkPmtbwLKrNh4-G3nQyNzSNg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPmFP0F5BJocSkweaBLSYz5C.jpg?f=fotoalbum_large

Of met de licht in de tuin scheinen naar mijn kamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlfZq1MbzAp6r82pYkGx3R7dvJU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GrhgANdxnav2Frx48lcCXnM.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan meer voorbeelden geven maar dit is voldoende i.v.m. privacy.

Nu heb ik research gedaan, op ons adres voordat wij kwamen wonen is de vorige bewoner vergeten de adres gegevens op de kvk site te weizigen. Zo heb ik de oude bewoner kunnen vinden. Ik heb de bewoner gecontacteerd en raad eens? De bewoner ervaarde ook al overlast en daar heb ik schriftelijk bewijs van.

Ik heb meerdere malen de wijkagent, verhuurder, wijkboa's en buurtbemiddeling benaderd met beeldmateriaal en geluid. De buren willen niet meedoen aan de bemiddeling. Uiteindelijk heb ik een jurist ingeschakeld om dit voormij op te lossen. Mijn jurist heeft de verhuurder gecontacteerd die hebben uiteindelijk ook een jurist ingeschakeld en de buren nu ook. Ik had niet gewilt dat het zover zou komen. Ik moet nu alles loggen als ik overlast ervaar.

Hebben jullie tip voor mij wat ik nog kan doen? Ik sta open voor een koophuis, maar nu in deze tijd wordt het hem niet. Ik probeer telkens de geluid van de hakken op te nemen deze hoor je sochtends 7 uur en tot en met avond 00.00 deze was er eerst niet. Hebben jullie nog tip hoe ik deze geluiden kan opnemen. Je hoort het op de telefoon amper dan in de werkelijkheid.

Liefst wil ik dat ik normale buren heb waar ik woonplezier met mijn vrouw en kinderen heb. Mocht het onduidelijk zijn sorry daarvoor.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:01

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja, wat vervelend.

Persoonlijk lijkt me het beste om de vervelende buren, zo veel mogelijk te negeren.

En het gezellig te hebben met de leuke buren.

Vaak stopt het treiteren als ze merken dat het je niets doet.

Kijk rustig naar opties om te verhuizen.

Dat bijhouden/melden van al het overlast is in theorie goed om een 'dossier' op te bouwen, maar persoonlijk denk ik dat je je dan juist gaat ergeren aan alle kleine dingen en ze daardoor er juist mee doorgaan.

Ik vraag me ook af hoe ver je komt met een dossier van "loopgeluiden" en "auto staat dichtbij". Dat schijnen is wel echt heel kinderachtig (maar als je het negeert, is het voor hun ook verspilde energie).

[ Voor 18% gewijzigd door Accretion op 16-06-2021 23:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Geluid van hakken zou onder normale leefgeluiden kunnen vallen, maar ik kan goed begrijpen hoe dat één van je ergernissen wordt. Hoe vervelend het proces ook is, ik denk dat je de juiste weg kiest om deze "Tokkies" aan te pakken. Het "Ga terug naar je eigen land!" geeft wel aan wat voor types het zijn (hint: droeftoeters).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:02
Alles wat je aandacht geeft gaat groeien. M.a.w. probeer de buren te negeren. En richt je op de leuke buren. Verder de grensoverschrijdende incidenten melden bij de verhuurder en wijkagent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
FooLsKi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:07:
Geluid van hakken zou onder normale leefgeluiden kunnen vallen, maar ik kan goed begrijpen hoe dat één van je ergernissen wordt. Hoe vervelend het proces ook is, ik denk dat je de juiste weg kiest om deze "Tokkies" aan te pakken. Het "Ga terug naar je eigen land!" geeft wel aan wat voor types het zijn (hint: droeftoeters).
Begrijpelijk, maar leefgeluiden heeft ook wel tijden of grenzen denk ik. Ik werk nu door corona 2 jaar thuis, maar de hak geluiden wordt soms irritant om 7 uur sochtends vindt ik persoonlijk niet normaal alsof ze bij mij thuis binnen lopen zo erg klinkt het soms. Door de dag heen merk ik er niet veel van halve dag bestaat soms uit meetings.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Laat ze in ieder geval niet weten dat je last hebt van het lopen op hakken of wat dan ook. Als mensen zo zielig zijn dat ze met een zaklamp naar je raam gaan schijnen dan wil je ze niet laten weten waar je last van hebt. Zodra ze dat weten wordt het direct erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Hoe kan ik dit topic alleen voor leden zetten en niet voor bezoekers? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
bkilic38 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:55:
Even je bericht tussen een [ members ] tag zetten zodat alleen leden dit kunnen lezen.

Verder lijkt me dit inderdaad erg vervelend. Maar zoals @Bas.013 ook al aangeeft lijkt het me slim om proberen de buren te negeren, anders blijf je je ergeren en vreet je jezelf straks op

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bkilic38 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:55:
Niet. Het forum is voor iedereen openbaar.

Het enige dat je kan doen is inderdaad de member tag gebruiken. Je kan de TS en andere berichten aanpassen met die tag zodat alleen ingelogde bezoekens je posts kunnen lezen. Het topic zelf blijft openbaar, zoals vrijwel het hele forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

List tag werkt niet meer goed binnen members only tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:46
Je kan ook het door een moderator naar tweakers lounge verplaatsen indien jezelf daar toegang hebt. Daar komen ook soms wat persoonlijkere verhalen langs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

FooLsKi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 23:07:
Ach.. Het is hoe je het ziet, verhaal zal 2 kanten hebben. De huizen op de achtergrond zien er redelijk ok uit, lijkt me niet standaard sociale woning. Ook de Volvo past niet in dat stero type *snip*. Dit is het verhaal van 1 kant *snip*

Laat ik hier nu al mijn vooroordelen ongenuanceerd plaatsen zoals ik ook kan lezen. Nee, dat hoeft niet. we zitten niet op de burelen van Geenstijl ongenuanceerd te wezen...

[ Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 08:54 . Reden: Tekst opgeschoond van allerhande benamingen en vooroordelen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

Takken die over de erfgrens hangen mag je afknippen, dat is volgens mij de enige toegestane vorm van eigenrichting.

Hypocrites must die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Anoniem: 1271350 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:15:
[...]
[...]
Ach.. Het is hoe je het ziet, verhaal zal 2 kanten hebben. De huizen op de achtergrond zien er redelijk ok uit, lijkt me niet standaard sociale woning. Ook de Volvo past niet in dat stero type *snip*. Dit is het verhaal van 1 kant *snip*

Laat ik hier nu al mijn vooroordelen ongenuanceerd plaatsen zoals ik ook kan lezen. Nee, dat hoeft niet. we zitten niet op de burelen van Geenstijl ongenuanceerd te wezen...
Het is hoe je het bekijkt. Ik ben ieder geval niet de enige die er last van heeft de vorige bewoner ook en was een puur Nederlandse alleenstaande moeder en dan flik je nog gekkigheid. Meer zeg ik niet ik heb ook niet alles meegegeven natuurlijk moet je het van 2 kanten bekijken, maar enige wat mij irriteert is dat de buren alleen maar dingen verzinnen. Als je het verhaal goed had gelezen wist je dat de vorige bewoner op mijn adres er ook last van had. De parasol hoes die wapperde hoorde je 3 huizen verderop (zei de buurman van dat huis) ook, dus ik als naaste bewoner heeft er degelijk last van gehad in de winter waar bomen neervlogen. De buren waar ik het over heb zijn ook aangeklaagd bij de gemeente, ik mag ivm privacy inhoudelijk niks weten maar er spelen meer dingen dan dat jij denkt. Er rijden hier niet voor niks mensen langs om ze te controleren. Het punt is dat ik in mijn zaak door niemand serieus wordt genomen maar dat terzijde.

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 08:54 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:25

ITsEZ

parttime all-rounder

bkilic38 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:34:
[...]

Het is hoe je het bekijkt. Ik ben ieder geval niet de enige die er last van heeft de vorige bewoner ook en was een puur Nederlandse alleenstaande moeder en dan flik je nog gekkigheid. Meer zeg ik niet ik heb ook niet alles meegegeven natuurlijk moet je het van 2 kanten bekijken, maar enige wat mij irriteert is dat de buren alleen maar dingen verzinnen. Als je het verhaal goed had gelezen wist je dat de vorige bewoner op mijn adres er ook last van had. De parasol hoes die wapperde hoorde je 3 huizen verderop (zei de buurman van dat huis) ook, dus ik als naaste bewoner heeft er degelijk last van gehad in de winter waar bomen neervlogen. De buren waar ik het over heb zijn ook aangeklaagd bij de gemeente, ik mag ivm privacy inhoudelijk niks weten maar er spelen meer dingen dan dat jij denkt. Er rijden hier niet voor niks mensen langs om ze te controleren. Het punt is dat ik in mijn zaak door niemand serieus wordt genomen maar dat terzijde.
Maar wat verwacht je hier verder precies te bereiken dan? Het lijkt me dat je alle instanties en mogelijke personen al ingeschakeld hebt, tot de politie en de verhuurder aan toe. Het enige wat je kan doen is symptoombestrijding.

Buurman gluurt door de takken > dichtere haag of afzetting er voor
Takken hangen over erfgrens > takken weg knippen
Licht schijnen in kamer > verduisterende rolgordijnen
Lopen ze met hakken beneden > ga boven zitten, gebruik een noise canceling koptelefoon tijdens werk, etc.

Het is erg jammer dat jij je aan moet passen aan mensen die overlast veroorzaken, maar vaak is dat helaas de enige oplossing. De politie kan weinig doen, en de verhuurder wil en/of kan ook weinig doen.

Als ik dit soort topics lees hoop ik goede buren te treffen bij mijn volgende huis O-)

What you see is always what you get.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:48
Niet langer relevant na mbr. ;)

[ Voor 94% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 08:55 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Blijkbaar kunnen alleen mensen met een laag inkomen aso's zijn. Zodra mensen een bepaald inkomen hebben is het niet meer mogelijk dat ze overlast veroorzaken. Ok...

[ Voor 35% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 16:52
Allereerst, vervelend om te horen dat dit gebeurd.

Mijn tip: aangezien dit vrije sector huur is, ga zo snel mogelijk verhuizen naar een andere (vrije sector huur) woning. Dit is sneller en effectiever voor de dagelijkse gemoedsrust voor jezelf en je gezin. Ja, dat kost ook moeite en geld, maar als je dagelijkse irritaties met je buren hebt, dat gaat ook dagelijks ten koste van je woongenot en dat is veel meer waard dan de eenmalige investering met geld.

Ik neem aan dat de buren de woning hebben gekocht, dus er valt vrij weinig aan te doen door politie en andere instanties om hun gedrag aan te passen (tenzij zij extreme overlast veroorzaken, maar lijkt hier niet het geval). De enige de ze eruit kan zetten zijn de bank of de gemeente, maar zolang zij netjes hun verplichtingen aan bank/gemeente zullen blijven voldoen, valt er denk ik vrij weinig aan te doen om hun gedrag aan te passen.

Uit jouw verhaal krijg ik het beeld dat de buren misschien niet gecharmeerd zijn van het feit dat de eigenaar de woning heeft verhuurd. In combinatie met teveel vrije tijd kunnen ze allerlei manieren zoeken om deze irritatie af te geven op de huidige huurders. Het feit dat je aangeeft dat de vorige huurder ook dezelfde overlast heeft ervaringen met de buren, geeft aan dat het probleem niet bij jou persoonlijk zit, maar dat de buren bij elke potentiële huurder dit gedrag zullen vertonen. Daar kan jij vrij weinig aan doen.

Waarschijnlijk, als er andere huurders in komen, zullen zij waarschijnlijk het slachtoffer worden, maar dan ben jij er vanaf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

n0pe schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:52:
[...]

Lekker generaliserend, omdat iemand een dure vrije sector woning huurt denk hij/zij dat alles te koop is en de hele wereld om hem/haar draait. Beetje vreemde reactie om meteen de buren te verdedigen terwijl je de situatie niet kent...
Die generalisering was precies de bedoeling. Je ziet alles van Ts kant, en gelijk weet iedereen hier dat de buren tokkies, droeftoeters of asocialen zijn. Even het topic herschrijven:
"Sinds een paar maanden is er een buitenlands gezin in de (particuliere) huurwoning naast ons komen wonen. Vanaf dag 1 is het geklaag, terwij overlast van hun hebben. Ze stonden gelijk aan de deur dat de hoes van de parasol teveel kleppert. Over datmijn vrouw met hakken door het huis loopt. Ze bellen om de haverklap de politie of handhaving. Zo zou ik te dicht op hun auto parkeren (automatische parkeerfunctie leasevolvo), daarvan maakt ie dan constant fotos en geluidsopnames Allemaal knap vervelend en kost me ontzettend veel energie.

Daarnaast zorgt ie mij voor veel overlast. Hij heeft rucksightloss de helft van onze gezamelijke afscheidinghalf dood geknipt. En gebruikt zijn gaspit nooit, maar kookt alles buiten op een bbq.

Moet je eens kijken wat de reacties dan zijn :9.
PilatuS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 01:05:
[...]

Mensen die boven een bepaald bedrag verdienen waardoor ze een bepaalde woning en auto kunnen betalen kunnen geen tokkies zijn. Blijkbaar kunnen alleen mensen met een laag inkomen aso's zijn. Zodra mensen een bepaald inkomen hebben is het niet meer mogelijk dat ze overlast veroorzaken. Ok...
Nee.. Dta kan zeker, maar als we mensne in hokjes stoppen komt het daar net iets meer voor. (ook ddichter op elkaar dus eerder last van dezelfde problemen)
Maar ts klaagt ook over de meest generieke leefgeluiden. Vervelend, maar ik vertel je dat deze situatie meerdere kanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Ach.. Het is hoe je het ziet, verhaal zal 2 kanten hebben. De huizen op de achtergrond zien er redelijk ok uit, lijkt me niet standaard tokkiewoning. Ook de Volvo past niet in dat stero type toki. Dit is het verhaal van 1 kant en klinkt mij meer als de zielige buitenlander kaart spelen. Zeiken over een wapperende parasolhoes deed mij eigenlijk de nekharen eerder oevereind staan.

Laat ik hier nu al mijn vooroordelen ongenuanceerd plaatsen zoals ik ook kan lezen. Ts is een expat (Indier?), werkend voor een asml ofzo, die denkt dat de wereld om hem draait en alles te koop is. Dan kan je wel eens een primitieve reactie van een local krijgen, so be it.
...want een spotje op de slaapkamer van je buurman richten is lekker normaal. Man man wat hebben sommige mensen een vreemd wereldbeeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
sOid schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:09:
[...]

...want een spotje op de slaapkamer van je buurman richten is lekker normaal. Man man wat hebben sommige mensen een vreemd wereldbeeld.
klopt dat is raar, maar aan de andere kant zie ik niet wat er mis is aan voor de deur parkeren. Een tak die net wat verkeerd groeit lijkt me ook geen grote frustratie waard.

Ik denk gewoon dat het thuiswerken door corona bepaalde irritaties disproportioneel vergroot. Aan het aantal burenruzie topics te zien is voor veel mensen na bijna anderhalf jaar de grens bereikt. Hoog tijd dus dat we allemaal weer naar kantoor kunnen (om daar vervolgens te klagen over onze collega's).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
PilatuS schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 01:05:
[...]

Mensen die boven een bepaald bedrag verdienen waardoor ze een bepaalde woning en auto kunnen betalen kunnen geen tokkies zijn. Blijkbaar kunnen alleen mensen met een laag inkomen aso's zijn. Zodra mensen een bepaald inkomen hebben is het niet meer mogelijk dat ze overlast veroorzaken. Ok...
Dat dus, maar mensen kennen mij niet ik ben zelf een netwerkengineer als zelfstandige en als iemand beetje bekend is hiermee dan kan de gene al weten dat het geen lage inkomen is. De auto op de foto is van mijn vrouw laten we over mijn auto niet beginnen =). Zo een panda voor de deur betekend niets.

Het gaat mij puur om tips ookal los ik misschien niets op, maar misschien zitten mensen tussen die ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Baze schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:46:
Allereerst, vervelend om te horen dat dit gebeurd.

Mijn tip: aangezien dit vrije sector huur is, ga zo snel mogelijk verhuizen naar een andere (vrije sector huur) woning. Dit is sneller en effectiever voor de dagelijkse gemoedsrust voor jezelf en je gezin. Ja, dat kost ook moeite en geld, maar als je dagelijkse irritaties met je buren hebt, dat gaat ook dagelijks ten koste van je woongenot en dat is veel meer waard dan de eenmalige investering met geld.

Ik neem aan dat de buren de woning hebben gekocht, dus er valt vrij weinig aan te doen door politie en andere instanties om hun gedrag aan te passen (tenzij zij extreme overlast veroorzaken, maar lijkt hier niet het geval). De enige de ze eruit kan zetten zijn de bank of de gemeente, maar zolang zij netjes hun verplichtingen aan bank/gemeente zullen blijven voldoen, valt er denk ik vrij weinig aan te doen om hun gedrag aan te passen.

Uit jouw verhaal krijg ik het beeld dat de buren misschien niet gecharmeerd zijn van het feit dat de eigenaar de woning heeft verhuurd. In combinatie met teveel vrije tijd kunnen ze allerlei manieren zoeken om deze irritatie af te geven op de huidige huurders. Het feit dat je aangeeft dat de vorige huurder ook dezelfde overlast heeft ervaringen met de buren, geeft aan dat het probleem niet bij jou persoonlijk zit, maar dat de buren bij elke potentiële huurder dit gedrag zullen vertonen. Daar kan jij vrij weinig aan doen.

Waarschijnlijk, als er andere huurders in komen, zullen zij waarschijnlijk het slachtoffer worden, maar dan ben jij er vanaf.
toon volledige bericht
Het is juist een huurwoning. Verhuizen is opgeven voor mij ik wil nu met de juristen kijken hoe ver ik kan komen. Als het in de toekomst meer uit de hand loopt dan is er geen keus natuurlijk of accepteren of wegwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanf20
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:53
Ben bang dat je er weinig tegen kan beginnen. Hier zelfde soort problemen.

Ik zou proberen je er bij neer te leggen en er niet teveel aan proberen te storen want het gaat je anders je leven beheersen. Kijk alvast voorzichtig om je heen naar wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Ramon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:15:
[...]
klopt dat is raar, maar aan de andere kant zie ik niet wat er mis is aan voor de deur parkeren. Een tak die net wat verkeerd groeit lijkt me ook geen grote frustratie waard.

Ik denk gewoon dat het thuiswerken door corona bepaalde irritaties disproportioneel vergroot. Aan het aantal burenruzie topics te zien is voor veel mensen na bijna anderhalf jaar de grens bereikt. Hoog tijd dus dat we allemaal weer naar kantoor kunnen (om daar vervolgens te klagen over onze collega's).
Er is niks mis mee dus waar je maar parkeerd. Alleen de buren zijn zo gehegt aan een plek waar zij altijd willen parkeren, omdat het voor hun dichterbij is. Tijdje terug liep ik buiten toen er nog niet veel gebeurd was wordt ik aangesproken ja wil je de auto niet op die plek zetten. Ik dacht oke? Elke keer als iemand op hun parkeer plek staat en wegrijd gaan zij altijd de auto gelijk daar zetten zo hinderlijk gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 23:46
sOid schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:09:
[...]

Niet normaal nee maar een handspiegel op een stokje die de lichtbundel terugkaatst naar de buren lost het probleem gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:17
Woody179 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:31:
[...]

Niet normaal nee maar een handspiegel op een stokje die de lichtbundel terugkaatst naar de buren lost het probleem gelijk op.
TS heeft geen zin om mee te doen aan dat kinderachtige spelletje. Wat moet hij gaan doen? Ook een lamp plaatsen en in de kamer van de buren schijnen? Dan is het de vraag wie als eerste met een schep naar buiten komt om de boel te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-06 23:46
com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:35:
[...]

TS heeft geen zin om mee te doen aan dat kinderachtige spelletje. Wat moet hij gaan doen? Ook een lamp plaatsen en in de kamer van de buren schijnen? Dan is het de vraag wie als eerste met een schep naar buiten komt om de boel te slopen.
Als dat het geval is heeft Ts gelijk bewijs van vernieling eigendom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Dit is ook hoe ik erover denk, elk verhaal heeft twee kanten.

Mijn voormalige buren waren overlast veroorzakers. Harde muziek in de zomer, kinderen (met dingen gooien) en hond (blaffen) die vooral overdag binnenshuis continu lawaai maakte.. nu hoor ik af en toe eens wat, maar destijds werd ik helemaal gek. Nu nog word ik gek als een hond lange tijd blaft, wellicht doordat ik het destijds de hele dag hoorde.

Afijn destijds zat ik niet lekker in mijn vel, dus ging ik op een moment ook onaardig doen tegen de buren en heb ik een keer de politie (online formulier) gecontacteerd, die stonden toen ook diezelfde dag op de stoep. Dat heeft de relatie vervolgens flink verslechterd. Heb ooit uit frustratie met iets gegooid, niet sjiek, maar uiteindelijk verlies je wat van kalmte.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat we nu vooral TS zijn verhaal horen, de andere kant niet. Koken in de tuin kan bijvoorbeeld overlast veroorzaken, ik weet ook niet hoe dicht deze bij de buren staat. Sommige maken een heel kookeiland in de tuin, tja, het zal wel mogen, wellicht gezellig voor de bewoners, maar niet zozeer voor de buren. Verder hoop ik dat het veilig staat en niet met houtje touwtje oplossing, want daar zou ik als buur ook niet blij mee zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 17-06-2021 08:57 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
bkilic38 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:30:
[...]

Er is niks mis mee dus waar je maar parkeerd. Alleen de buren zijn zo gehegt aan een plek waar zij altijd willen parkeren, omdat het voor hun dichterbij is. Tijdje terug liep ik buiten toen er nog niet veel gebeurd was wordt ik aangesproken ja wil je de auto niet op die plek zetten. Ik dacht oke? Elke keer als iemand op hun parkeer plek staat en wegrijd gaan zij altijd de auto gelijk daar zetten zo hinderlijk gewoon.
Tsja, daar staat Verkeer & Vervoer ook vol mee, meest recente voorbeeld: Oplossingen voor parkeren op twee parkeervakken

Overigens staat de Volvo wel over de witte belijning, dus de Panda staat niet dicht op de Volvo, de Volvo staat dicht op de Panda. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gezien je overduidelijk Google translate hebt gebruikt bij je openingspost vraag ik mij af of jij en je buren elkaar wel begrijpen?

Je bent duidelijk iemand die onderzoek doet naar de regels (koken in tuin, zaken op erfgrens, research naar oude bewoner), soms bereik je meer door een kopje koffie te drinken en de zaak uit te praten. Als je aankomt met verhalen over de oude bewoner, waar je ook maar 1 kant van kent, en instanties benadert terwijl je zelf ook in mijn ogen mogelijk overlast (kip in buitenoven) veroorzaakt ben je niet bij iedereen aan het goede adres.

En zeuren over een flapperende parasolhoes :X ? Zoek dan gelijk een vrijstaande villa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 15:08
Been there done that, de beste oplossing is gewoon verhuizen. Dit laten escaleren richting politie, en rechtbank kost jou alleen maar een hoop energie die je beter in andere dingen kan steken. De huisbaas kan er ook niets aan doen, tenzij het andere huis ook van hem/haar is. Hooguit kan hij/zij de buren aanklagen voor inkomstenderving doordat huurders gelijk vertrekken door hun gedrag. Maar zelfs daarmee zal de huisbaas waarschijnlijk niet ver komen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:35
Wolly schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:04:
Gezien je overduidelijk Google translate hebt gebruikt bij je openingspost vraag ik mij af of jij en je buren elkaar wel begrijpen?
Of TS is in Nederland komen wonen en doet heel erg zijn best in het Nederlands hier te posten en de taal zich machtig te maken.

Daarnaast heb je mondeling vaak minder verwarring dan schriftelijk. Maar het is gewoon een feit dat iedereen in Nederland steeds individueler gaat leven in plaats van samen. Er is over en weer weinig inleving meer in elkaar, maar daarvoor wonen we met te veel mensen te dicht bij elkaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Remcoder schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:08:
Been there done that, de beste oplossing is gewoon verhuizen. Dit laten escaleren richting politie, en rechtbank kost jou alleen maar een hoop energie die je beter in andere dingen kan steken. De huisbaas kan er ook niets aan doen, tenzij het andere huis ook van hem/haar is. Hooguit kan hij/zij de buren aanklagen voor inkomstenderving doordat huurders gelijk vertrekken door hun gedrag. Maar zelfs daarmee zal de huisbaas waarschijnlijk niet ver komen.

***members only***
Kost ook energy, maar ik heb geprobeerd om samen eerst op te lossen. De buren bieden geen mogelijkheid om een gesprek aan te gaan. Als daarna toch de overlast door gaat dan maak ik er ook een spelletje van. Niet kinderachtig doen of terugpakken nee maar instanties bijhalen. Iedereen maak geluiden dat is mijn punt niet. Het gaat mij meer om dat ze allemaal gekkigheid verzinnen wat niet waar is en dat kinderachtig doen met lichten schijnen of verzinnen dat de parkeerplek alleen voor hun is terwijl de parkeerplek openbaar is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Tjah, dan zit er niets anders op: Bladblazer vol met glitters door de hun brievenbus :)

En voor het geval iemand het miste: Dit was een grapje.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
Misschien een gekke vraag, maar waren de vorige bewoners ook van niet Nederlandse afkomst? Oudere mensen zijn nog wel eens wat rasistischer dan gemiddeld. Het zou een andere benadering kunnen vereisen dan simpelweg overlast.

Complimentje?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Er zijn veel ergernissen die je opnoemt die eigenlijk zo klein zijn dat ik niet snap wat de relevantie is.
dingen zoals het graag op dezelfde plek willen parkeren, dat is geen overlast maar ergerlijk gedrag..

ik denk dat je op een punt zit dat je aan veel dingen ergert terwijl het eigenlijk normaal is.
dat is logisch zeker ten tijde van een pandemie dingen komen anders binnen je hebt geen uitlaatklep etc.

maar een wapperende parasolhoes, een buur die graag op een plekje staan, het lopen op hakken zijn dingen waar ik van denk is dit het werkelijke probleem?

ook vind ik het een beetje lullig dat hun aangeven last te hebben van je buiten keuken, en je dan zegt er is geen regel tegen koken in de tuin. is die er wel voor een wapperende parasol? :+
een lamp op je schijnen is heel onprettig dat ben ik met je eens.

Dingen als je eigen land enzo is natuurlijk echt walgelijk van de buren. ik geloof direct dat het zoals je zegt oude koppige dominante lui zijn. Maar ik zie dan weer zoveel hele kleine dingen en jij die de confrontatie steeds opzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:55
Moeilijk, maar probeer je buren te negeren. Zodra zij zien dat er irritaties zijn hebben ze weer iets om mee te pesten en als jij laat merken dat je niet geïrriteerd raakt, is de lol om het te doen ook snel weg.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:04

servies

Veni Vidi Servici

Martijn.C.V schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:54:
Tjah, dan zit er niets anders op: Bladblazer vol met glitters door de hun brievenbus :)

En voor het geval iemand het miste: Dit was een grapje.
Die is echt evil....
M'n dochtertje heeft gisteren zitten knutselen met glitters erbij en dat spul zie je nu overal en het is niet weg te krijgen....

OT: Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen en je zult er altijd problemen mee houden... Zoveel mogelijk proberen te negeren...
De vorige bewoonster was volgens @bkilic38 een Nederlandse.
@bkilic38 zijn het gepensioneerden? Die willen zich nog wel eens overal over druk maken omdat ze niets beters te doen hebben...
Ik zit momenteel in zo'n situatie (nog ruim 1 maand want ze gaan verhuizen naar een warmere omgeving *O* ) Maar ja... wat krijgen we er voor terug...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:55
Señor Sjon schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Tsja, daar staat Verkeer & Vervoer ook vol mee, meest recente voorbeeld: Oplossingen voor parkeren op twee parkeervakken

Overigens staat de Volvo wel over de witte belijning, dus de Panda staat niet dicht op de Volvo, de Volvo staat dicht op de Panda. ;)
Een foto van 2 geparkeerde auto's zegt helemaal niets. Welke auto stond er eerst? Als een auto raar parkeert zet ik mijn auto daar gewoon netjes achter. Als ik dan 10 cm boven een ander lijntje sta ga ik me daar niet druk om maken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:59
Wijkagent voor eventuele bemiddeling wellicht als je ten einde raad bent.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je kunt ook een enorme bos bloemen en een lekkere traktatie kopen en aanbellen. Gewoon zeggen dat jullie wellicht op verkeerde voet zijn begonnen, maar dat je heel graag een goede band met je buren hebt en dat het daarom fijn zou zijn om er een streep onder te zetten en opnieuw te beginnen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:41

JT

VETAK y0

ansichtkaart schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:57:
Er zijn veel ergernissen die je opnoemt die eigenlijk zo klein zijn dat ik niet snap wat de relevantie is.
dingen zoals het graag op dezelfde plek willen parkeren, dat is geen overlast maar ergerlijk gedrag..

ik denk dat je op een punt zit dat je aan veel dingen ergert terwijl het eigenlijk normaal is.
dat is logisch zeker ten tijde van een pandemie dingen komen anders binnen je hebt geen uitlaatklep etc.

maar een wapperende parasolhoes, een buur die graag op een plekje staan, het lopen op hakken zijn dingen waar ik van denk is dit het werkelijke probleem?

ook vind ik het een beetje lullig dat hun aangeven last te hebben van je buiten keuken, en je dan zegt er is geen regel tegen koken in de tuin. is die er wel voor een wapperende parasol? :+
een lamp op je schijnen is heel onprettig dat ben ik met je eens.

Dingen als je eigen land enzo is natuurlijk echt walgelijk van de buren. ik geloof direct dat het zoals je zegt oude koppige dominante lui zijn. Maar ik zie dan weer zoveel hele kleine dingen en jij die de confrontatie steeds opzoekt.
toon volledige bericht
Het gaat wel optellen natuurlijk he. Alleen die hakken zullen vast niet het probleem zijn. Maar als je de hele dag door getik/geklik hoort, de lamp bij je naar binnen wordt geschenen, men je racistisch bejegend, je bij onderhoud van de tuin naar je hoofd krijgt dat ze de politie bellen, gaan lopen bleren als er een kip in de oven ligt in plaats van gewoon aanbellen en vragen of de oven misschien op een andere plek in de tuin kan enzovoort dan is het wel een keer klaar. En die parasolhoes...als er een stuk stof dagen lang bij windkracht 5 los wappert vlakbij het enige rooster in het raam dat je aan de achterkant hebt...misschien gaat het wel erg ver maar misschien zijn er ook wel omstandigheden die je niet kent die het daadwerkelijk hinderlijk maken. Dan wordt het treiteren en dat kan net zo erg zijn als puur overlast. Iemand vergalt je leefplezier, het belangrijkste plekje in de wereld waar je je thuis en veilig moet kunnen voelen, waar je moet kunnen ontspannen. Daar kunnen buren flink wat in vergallen.
FirePuma142 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:26:
Je kunt ook een enorme bos bloemen en een lekkere traktatie kopen en aanbellen. Gewoon zeggen dat jullie wellicht op verkeerde voet zijn begonnen, maar dat je heel graag een goede band met je buren hebt en dat het daarom fijn zou zijn om er een streep onder te zetten en opnieuw te beginnen.
Dat vind ik echt een hele goede! Misschien haalt het niks uit maar het is wel een poging om hun gedrag te beinvloeden zonder dat je laat blijken wat je irriteert, wat het treiteren weer kan voeden. Je hebt je dan ook van je goede kant laten zien en kan wellicht gelijk de afspraak maken dat jullie beide gewoon even aanbellen bij overlast/ergernissen.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 17-06-2021 10:27 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:45

aap

Het is echt heel vervelend als je niet met je buren kunt opschieten, maar ik lees hier niets dat zo extreem is dat het illegaal zou zijn. Dat met die lamp is wel heel kinderchtig.. De politie, gemeente of wie dan ook kunnen hier niets aan doen.

Er zijn denk ik maar twee manieren om hier uit te komen:
1. probeer het te negeren. Maak je niet druk over iedere irritatie en probeer vriendelijk(er) met je buren om te gaan.
2. Als dat niet lukt, verhuizen.

Terug pesten escaleert de boel alleen maar. Daar word je echt niet gelukkiger van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:04
Lastige situatie. Gezien die hoeveelheid topics de laatste tijd begint COVID en hele dagen thuis zijn, zijn tol te eisen. Jammer voor alle betrokkenen, dat er over en weer overlast ervaren wordt.

De oplossing? Niet verder laten escaleren en de buren uitnodigingen voor een pilsje (of een glas sherry), misschien dat dat het begin is van een betere verstandhouding? En minder ergernissen over en weer.

Het lijkt erop dat jullie elkaar nu alleen maar spreken als er irritaties zijn.
servies schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Die is echt evil....
M'n dochtertje heeft gisteren zitten knutselen met glitters erbij en dat spul zie je nu overal en het is niet weg te krijgen....

OT: Sommige mensen kun je nooit tevreden stellen en je zult er altijd problemen mee houden... Zoveel mogelijk proberen te negeren...
@bkilic38 zijn het gepensioneerden? Die willen zich nog wel eens overal over druk maken omdat ze niets beters te doen hebben...
Ik zit momenteel in zo'n situatie (nog ruim 1 maand want ze gaan verhuizen naar een warmere omgeving *O* ) Maar ja... wat krijgen we er voor terug...
Nog warmer? Het is hier al niet te harden met 30+ °C

Sorry, kon het niet laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Ook al lees je altijd maar 1 kant van het verhaal, genoeg rare dingen hier die aanwijzen dat zij in ieder geval een beetje raar zijn. Oplossen met redelijkheid zit er dus gewoon simpelweg niet in. Ik vrees dat negeren ook niet gaat werken, deze mensen doen niet anders, die bestaan helaas ook. Verhuizen is realistisch gezien de enige echte oplossing. Het gaat niet om winnen of verliezen. Denk aan jezelf en je familie, jij wint door te verhuizen omdat je je rust terug krijgt. Hoe lang tot er geëscaleerd wordt tot schades en misschien zelfs geweld? Ik weet nog verhalen van een collega die opeens deursloten had die waren volgespoten met lijm, dikke schroeven door de poort in de tuin dat deze niet meer open konden, krassen op de auto... En ja, bewijs dat maar zonder camera's. En zelfs met camera's, petje op, onduidelijk. Camera's zijn preventief en heel eenvoudig onbruikbaar te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Zebby op 17-06-2021 10:52 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• com2,1ghz
Dit is gewoon slecht advies. Als de buren zo kinderachtig gaan doen dan gaat dat bloemetje of dat piltje of whatever niet helpen. Dan ben je dat station al voorbij. Dan zeg ik niet dat dit een gemiste kans is van TS, maar dat zijn buren hopeloos zijn.

Ik zit in een gelijkwaardige, maar een stuk mildere situatie dan de TS(zie topic in lounge).
Zo heb ik voor ze:
- Met nieuwjaarsdag samen met ze hun vuurwerk opgeruimd met mijn tools
- Steeg meerdere keren aan hun kant onkruidvrij gemaakt.
- In de winter de stoep sneeuwvrij gemaakt.
- Tijdens herst de bladeren voor hun deur weggeveegd.
- De steeg die ingezakt aan hun kant was doordat zij hun zwembadwater lieten leeglopen gefixt.
- Bij een BBQ-en een schoteltje voor hun klaargemaakt
- Verjaardagscadeau voor hun kinderen.
- Een plan gemaakt voor de gemeenschappelijke schutting die zij gesloopt hebben dat ik daarvoor meer dan nodig aan zou meebetalen.

Wat krijg ik ervoor terug?
- Troep en steentjes over mijn schutting in mijn tuin
- Kromgschopte schutting omdat zij een feestje hadden
- Asociaal parkeren en mij belemmeren
-Plakbandresten omdat zij het nodig vonden om op mijn veranda iets te plakken
- speelgoedapparaat tegen de schutting aan waardoor ik gebeuk hoor en de veranda zowat van zn plek afkomt als de kinderen losgaan erop.
- Gegluur door de schutting, alsof dat niet genoeg was je kind optillen boven de schutting en zeggen "Kijk zo zie je het beter"

Dit lijstje gaat nog veel langer door.

Enige wat ontbreekt is dat ik die buurman nog een pijpbeurt moet geven en daarna weet ik niet meer wat ik kan doen.

Met sommige mensen valt niet te praten want die denken alleen maar aan hun zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Dit is gewoon slecht advies. Als de buren zo kinderachtig gaan doen dan gaat dat bloemetje of dat piltje of whatever niet helpen. Dan ben je dat station al voorbij. Dan zeg ik niet dat dit een gemiste kans is van TS, maar dat zijn buren hopeloos zijn.
Hier op GoT ben ik enkele malen tegengekomen dat de poster hier toch succes mee had. Wat is 15 euro nu op een dergelijk probleem? Ik ben soms ook geneigd te denken als jij want ik heb geen hoge pet op van mensen (nou sta ik ook weer niet negatief in het leven) maar een keer out of the box denken zou een keer kunnen werken.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 17-06-2021 10:59 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Dat mag je vinden. Ik denk dat als je over je eigen schaduw heen stapt, ondanks het gedrag van een ander, dat daar juist een heel positief resultaat uit kan volgen. Kill 'em with kindness, anders blijft het escaleren.
Enige wat ontbreekt is dat ik die buurman nog een pijpbeurt moet geven en daarna weet ik niet meer wat ik kan doen.

Met sommige mensen valt niet te praten want die denken alleen maar aan hun zelf.
Het zit je hoog, zorg dat je er een streep onder kunt zetten. Of je dat nu met een bos bloemen of wat anders doet, dat maakt niet zo veel uit. Hier word je niet gelukkig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
FirePuma142 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Dat mag je vinden. Ik denk dat als je over je eigen schaduw heen stapt, ondanks het gedrag van een ander, dat daar juist een heel positief resultaat uit kan volgen. Kill 'em with kindness, anders blijft het escaleren.

[...]

Het zit je hoog, zorg dat je er een streep onder kunt zetten. Of je dat nu met een bos bloemen of wat anders doet, dat maakt niet zo veel uit. Hier word je niet gelukkig van.
Als je vaak genoeg gekeken hebt naar Meester Frank Visser dan weet je dat dit niet altijd werkt. Als jouw buren bewust bezig zijn jouw leven zuur te maken gaat dat goede gebaar niet werken. Zie het al voor me dat ze de bos bloemen zo over je schutting heen flikkeren.
Dat "kindness" zit ik hier nog steeds vol te houden voor bijna 2 jaar en langzamerhand begint mijn bloed te koken.

Je kan niet aardig blijven doen als jij of je gezin hieronder lijdt.
Heb je wel eens gehad dat je kind wakker schrikt omdat je buren om 0:00 besluiten even keihard muziek aan te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:39
Ik krijg er altijd een beetje jeuk van als er geopperd wordt dat je vooral moet gaan, en blijven proberen, de-escaleren en dat dat het gaat oplossen. Alsof we met z'n allen hand-in-hand door de bloemenvelden heen zullen gaan dartelen onder de sterren en regenbogen, en met z'n allen de unicorn gaan knuffelen.

Je hebt zoals eerder gezegd in het topic een aantal opties:
1) deescalatie: bloemen, bitterballen, knuffelen
2) negeren, en gewoon je ding doen: waarschijnlijk wordt het in het begin erger, hopelijk worden ze naar van tijd moe van en geven ze het op
3) escalatie: water in hun lamp gieten, maar long term is dit een run-to-the-bottom wie de grootste klojo kan zijn
*knip* Dergelijke tips laten we dus achterwege.

Persoonlijk zou ik voor #2 gaan: negeren en vooral gewoon je eigen ding doen, en iedere keer als ze over de schreef gaan de politie/wijkagent op hun dak sturen. En vooral niet in bemiddeling gaan, want je hebt wel wat beters te doen met je tijd... Om mijn hippie-duit ook maar in het zakje te doen: "de oplossing zit in jezelf" :r
Je wilt je vooral niet afhankelijk maken van de nukken van je buren.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Laatst online: 05-06 09:44
Helgie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:20:
Takken die over de erfgrens hangen mag je afknippen, dat is volgens mij de enige toegestane vorm van eigenrichting.
Ja en nee. Je moet de buren eerst wel de kans geven het zelf op te lossen. Dus gelijk gaan knippen is eigenlijk niet zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

matty___ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:13:
Ja en nee. Je moet de buren eerst wel de kans geven het zelf op te lossen. Dus gelijk gaan knippen is eigenlijk niet zo netjes.
Er staat dat het mag, niet dat het direct moet. En zoals je het beschrijft is precies hoe TS het gedaan heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 17-06-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Als je vaak genoeg gekeken hebt naar Meester Frank Visser dan weet je dat dit niet altijd werkt. Als jouw buren bewust bezig zijn jouw leven zuur te maken gaat dat goede gebaar niet werken. Zie het al voor me dat ze de bos bloemen zo over je schutting heen flikkeren.
Dat "kindness" zit ik hier nog steeds vol te houden voor bijna 2 jaar en langzamerhand begint mijn bloed te koken.

Je kan niet aardig blijven doen als jij of je gezin hieronder lijdt.
Heb je wel eens gehad dat je kind wakker schrikt omdat je buren om 0:00 besluiten even keihard muziek aan te zetten?
Zoals ik al zei, het zit je hoog. Ik denk niet dat verder discussiëren zin heeft zo lang emotie voor jou de overhand heeft.
boxlessness schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ik krijg er altijd een beetje jeuk van als er geopperd wordt dat je vooral moet gaan, en blijven proberen, de-escaleren en dat dat het gaat oplossen. Alsof we met z'n allen hand-in-hand door de bloemenvelden heen zullen gaan dartelen onder de sterren en regenbogen, en met z'n allen de unicorn gaan knuffelen.
Overdrijven is ook een vak ;) Natuurlijk zijn er geen garanties, maar het doodlopend pad waar TS zich nu op bevindt gaat ook geen zoden aan de dijk zetten.
Je hebt zoals eerder gezegd in het topic een aantal opties:
1) deescalatie: bloemen, bitterballen, knuffelen
2) negeren, en gewoon je ding doen: waarschijnlijk wordt het in het begin erger, hopelijk worden ze naar van tijd moe van en geven ze het op
3) escalatie: water in hun lamp gieten, maar long term is dit een run-to-the-bottom wie de grootste klojo kan zijn

Persoonlijk zou ik voor #2 gaan: negeren en vooral gewoon je eigen ding doen, en iedere keer als ze over de schreef gaan de politie/wijkagent op hun dak sturen. En vooral niet in bemiddeling gaan, want je hebt wel wat beters te doen met je tijd... Om mijn hippie-duit ook maar in het zakje te doen: "de oplossing zit in jezelf" :r
Je wilt je vooral niet afhankelijk maken van de nukken van je buren.
Optie 2 kan altijd nog, zeker als je verzoeningspoging niet slaagt. Iedereen heeft een limiet, die van @bkilic38 nadert, die van @com2,1ghz is al overschreden. Het is natuurlijk nooit een plezierige situatie, maar ik denk dat je met radicalere oplossingen sneller tot een acceptabele verstandhouding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Nu online
My 2 cents:

Ga met elkaar in gesprek. Regel een onafhankelijk persoon die bij dit gesprek aanwezig is. Deze persoon heeft als taak dat beide personen op een rustige manier met elkaar praten, elkaar uit laten praten en luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.

Beide partijen dienen van te voren helder te hebben wat ze willen bespreken. De onafhankelijke persoon zorgt ervoor dat de onderwerpen besproken worden en dat de boel niet escaleert.

Ik ben van mening dat mensen niet vanaf start al kwaad bloed willen zetten maar dat dit groeit. Door verkeerde verwachtingen, onduidelijke communicatie en onuitgesproken ergernissen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 669783

Het moment dat een flapperende parasolhoes "overlast" zou zijn getuigt van een eerste wereldproblemen mentaliteit. Jullie hebben als beide partijen te weinig te doen als ik het zo hoor en zijn niks gewend, sorry.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 669783 op 17-06-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
't is met rijtjeshuizen vaak zo: je moet geluk hebben met je buren, niet dat het je vrienden worden maar dat je van elkaar weinig last hebt. wat vaak meer met tolerant opstellen te maken heeft dan gedrag afdwingen (wat zeker bij oudere mensen niet zo snel zal gebeuren).

omdat het al maximaal geëscaleerd is: politie en juristen betrokken, moet je dat traject helemaal doorlopen en is elk ander advies m.i. te laat. De rechter zal uiteindelijk iets moeten beslissen. Maar zelfs met het recht aan je zijde zijn er geen garanties op verbetering. Wegverhuizen lijkt mij een serieuze optie; het voordeel van iets huren.

~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 16:27

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

FirePuma142 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Wat een BS-reactie, zeg. Ik weet niet of je het ooit hebt geprobeerd, maar je kunt niet over je eigen schaduw heen stappen. Geeft wel weer het niveau van jouw (troll) posts aan.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36
Anoniem: 669783 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:32:
Het moment dat een flapperende parasolhoes "overlast" zou zijn getuigt van een eerste wereldproblemen mentaliteit. Jullie hebben als beide partijen te weinig te doen als ik het zo hoor en zijn niks gewend, sorry.
Is maar net hoe je het brengt en wat de reactie is. Als mijn buurman hier aanbelt en vraagt of ik even een touwtje om de parasolhoes wil spannen omdat ie dat ding de hele dag hoort wapperen, doe ik dat gewoon en is het klaar, kleine moeite.
Komt ie op hoge poten aanlopen met "ik heb last van jouw parasolhoes, ik heb er met andere buren gesproken en die hebben er ook last van!", dan heb ik zoiets van "wat zeik je nou? van de overige buren nooit klachten gehad"

Ik weet nog dat ik hier een overlastgevende buurman had. Hij was vrachtwagenchauffeur, elke 2 weken was ie een lang weekend thuis. Als ie dan weekends in de tuin bezig was had ie radioNL op standje doof aan. Ik heb daar wel een paar keer wat van gezegd, dan ging ie ook zachter, maar ik kreeg uiteindelijk wel het idee van "heh moet ik dat nou alweer vragen?". Later vertelde ie tussen neus en lippen door aan m'n vriendin dat ie het bewust deed om "dat zeikwijf van 2 huizen verderop in dat huurhuis" te sarren, want die "zat altijd te zeiken".

Als de verhoudingen verstoord zijn is elk klein dingetje olie op het vuur. Of dat nou een parasolhoes is, een BBQ, een buitenoven, een paar overhangende takken, etc, het bouwt allemaal op aan de ergernis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:16
_JGC_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:14:
[...]

Is maar net hoe je het brengt en wat de reactie is. Als mijn buurman hier aanbelt en vraagt of ik even een touwtje om de parasolhoes wil spannen omdat ie dat ding de hele dag hoort wapperen, doe ik dat gewoon en is het klaar, kleine moeite.
Komt ie op hoge poten aanlopen met "ik heb last van jouw parasolhoes, ik heb er met andere buren gesproken en die hebben er ook last van!", dan heb ik zoiets van "wat zeik je nou? van de overige buren nooit klachten gehad"

Ik weet nog dat ik hier een overlastgevende buurman had. Hij was vrachtwagenchauffeur, elke 2 weken was ie een lang weekend thuis. Als ie dan weekends in de tuin bezig was had ie radioNL op standje doof aan. Ik heb daar wel een paar keer wat van gezegd, dan ging ie ook zachter, maar ik kreeg uiteindelijk wel het idee van "heh moet ik dat nou alweer vragen?". Later vertelde ie tussen neus en lippen door aan m'n vriendin dat ie het bewust deed om "dat zeikwijf van 2 huizen verderop in dat huurhuis" te sarren, want die "zat altijd te zeiken".

Als de verhoudingen verstoord zijn is elk klein dingetje olie op het vuur. Of dat nou een parasolhoes is, een BBQ, een buitenoven, een paar overhangende takken, etc, het bouwt allemaal op aan de ergernis.
Aan de andere kant, we horen nu van TS:

"Ik doe alles goed, ben super onschuldig!" etc etc, maar de andere kant? Daar hoor je niks van. We moeten dus maar uit gaan van 50% van het verhaal, waarvan we niet eens weten wat klopt.

Dit klinkt echt als een klassieke rijdende rechter aflevering, die eindigt met "laat elkaar gewoon in de waarde"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

FooLsKi schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Wat een BS-reactie, zeg. Ik weet niet of je het ooit hebt geprobeerd, maar je kunt niet over je eigen schaduw heen stappen. Geeft wel weer het niveau van jouw (troll) posts aan.
Ook goedemiddag ;) Het is een uitdrukking, geen oproep tot pogingen om letterlijk over je schaduw heen te stappen. Dat had je zelf denk ik ook wel begrepen, dus wie is er hier nu precies aan het trollen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06 16:55
Je zou ook omgekeerde logica kunnen gebruiken door bijvoorbeeld positieve feedback te geven over iets wat toch overlast geeft. Dit geeft wellicht het idee dat hun acties geen effect hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:53
JT schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Hier op GoT ben ik enkele malen tegengekomen dat de poster hier toch succes mee had. Wat is 15 euro nu op een dergelijk probleem? Ik ben soms ook geneigd te denken als jij want ik heb geen hoge pet op van mensen (nou sta ik ook weer niet negatief in het leven) maar een keer out of the box denken zou een keer kunnen werken.
Klopt, dit is ook mijn "natuur". Dan heb je in ieder geval je best gedaan, en is het ook makkelijker loslaten en negeren als het niets uithaald. M'n vrouw trekt meer een grens: met mensen waar niet mee te praten valt, moet je geen energie in steken om wat van te maken. Is ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Martijn.C.V schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:56:
Misschien een gekke vraag, maar waren de vorige bewoners ook van niet Nederlandse afkomst? Oudere mensen zijn nog wel eens wat rasistischer dan gemiddeld. Het zou een andere benadering kunnen vereisen dan simpelweg overlast.
Het was een Nederlandse alleenstaande mevrouw met kinderen. Bij haar hebben ze meer dingen geflikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
servies schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:07:
[...]

Die is echt evil....

Het zijn inderdaad oudjes van 65+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Routepr0bleem
Hugo schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:32:
My 2 cents:

Ga met elkaar in gesprek. Regel een onafhankelijk persoon die bij dit gesprek aanwezig is. Deze persoon heeft als taak dat beide personen op een rustige manier met elkaar praten, elkaar uit laten praten en luisteren naar wat de ander te zeggen heeft.

Beide partijen dienen van te voren helder te hebben wat ze willen bespreken. De onafhankelijke persoon zorgt ervoor dat de onderwerpen besproken worden en dat de boel niet escaleert.

Ik ben van mening dat mensen niet vanaf start al kwaad bloed willen zetten maar dat dit groeit. Door verkeerde verwachtingen, onduidelijke communicatie en onuitgesproken ergernissen.
Ik sta dus hier open voor, maar de buren niet deze hebben al laten weten aan de buurtbemiddeling van de gemeente en wijkagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
fastedje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:41:
Je zou ook omgekeerde logica kunnen gebruiken door bijvoorbeeld positieve feedback te geven over iets wat toch overlast geeft. Dit geeft wellicht het idee dat hun acties geen effect hebben.
"Wat fijn dat jullie een lamp hebben gericht op mijn tuin, dan kan ik de pizza oven ook 's-nachts bedienen".

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zwartoog schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:41:
[...]

Klopt, dit is ook mijn "natuur". Dan heb je in ieder geval je best gedaan, en is het ook makkelijker loslaten en negeren als het niets uithaald. M'n vrouw trekt meer een grens: met mensen waar niet mee te praten valt, moet je geen energie in steken om wat van te maken. Is ook wat voor te zeggen.
Als je er daarna geen last meer van hebt/niks mee te maken hebt dan zou ik het met haar eens zijn :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 17:10
Oudere mensen die de hele dag thuis zitten gaan zich aan alles storen wat geluid maakt of ruikt e.d.
Daarna gaan ze omdat ze niks beters te doen hebben overal een punt van maken.

Als je het nog niet volledig hebt laten escaleren helpt bij veel begrip tonen wel, dus goh ik snap dat u last van mij ondervind, maar (daarom en daarom kan dat niet anders) maar ik kan wel zus en zo er aan doen, maar niet dit en dit.

Het beste is vriendelijk doen, en blijven doen, vriendelijk groeten (ook al doen ze dat niet tegen jou) en in gesprek blijven. Dat moet je wel kunnen.

Werklozen die een jaar+ thuiszitten ook vaak.

Als het al is geëscaleerd wordt het erg lastig dat nog weer recht te breien, vooral met dominante bejaarden die zichzelf interessant vinden en vinden dat ze overal recht op hebben en een ander zich maar aan hun moet aanpassen i.p.v. dat ze een middenweg nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Toevallig hebben we hier buren die enorm slechte ervaringen hebben gehad met de vorige bewoners. Aan beiden kanten van ons is het koop, maar wij huren. Blijkbaar lag er een flink dossier bij de politie vanwege diverse vormen van overlast en er moest hoe dan ook een 'degelijk stel' in dit huurhuis komen, aldus de verhuurder die nogal wat gezeik heeft gehad door de vorige bewoner(s).

Zoals het hoort hebben we ons netjes voorgesteld aan beide buren. Links een jong stel, niks mis mee. Rechts een ouder (gepensioneerd) stel die dus enorm veel overlast hebben ervaren. Huizen zouden gehorig zijn, de vorige bewoners hadden honden die non stop aan het blaffen waren, de tuin was een rotzooi, het huis was een rotzooi, het stonk, altijd herrie, altijd veel mensen over de vloer, etc etc. Meteen nummers uitgewisseld en gezegd 'joh, mocht er ooit wat zijn, wat dan ook, bel even aan, of stuur een berichtje'. In de eerste paar maanden regelmatig even met ze gepraat als we ze voor het huis tegenkwamen, maar en waren toch wel wat ergernissen omdat we flink hadden geklust. Wat herrie hier, wat herrie daar, wat zooi bij ons in de tuin, dat soort dingetjes. Uiteindelijk hebben we een hond genomen, maar ook dat gemeld zodra het rond was zodat ze zich er mentaal op voor konden bereiden. Paar keer te horen gekregen dat ze de hond gehoord hebben (zelfs met het tijdstip erbij) maar that's it.

Onze buren hadden al een bepaalde mindset vanwege de vorige bewoners en ze zijn regelmatig thuis dus dan gaan ze zich sneller irriteren aan van alles en nog wat. Wij hebben vanaf dag 1 laten zien dat we geen gedoe willen, en dat we altijd samen tot een oplossing willen komen, maar zelfs een jaar na dato merk je nog dat er een bepaalde argwaan is. Een bos bloemen en een goed gesprek kunnen zeker helpen, maar je moet enorm geduldig zijn en uiteindelijk moet het wel van twee kanten komen.

Succes TS. Dit is gewoon een kutsituatie en ik hoop voor je dat het goed gaat komen. Zelf ben ik ook meer van het oplossen van conflicten door middel van dialoog. Verhuizen kan, maar is lang niet overal en lang niet voor iedereen een optie.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:18
ik denk dat je met een setje 'Racisten Light' te maken hebt. Oudjes die met 'niet blanken' weinig van doen hebben, en alles wat jij doet bevestigt hun vooroordelen. Ze zullen echt geen brandende kruizen in jouw tuin plaatsen, maar beste maatjes zal je ook niet worden.

je zit wel in een soort spiraal van ellende, en ik zou niet weten hoe je dit moet doorbreken. Probeer je zelf niet zo te ergeren aan dingen die ze uitspoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:11

LankHoar

Langharig tuig

107mb schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:54:
ik denk dat je met een setje 'Racisten Light' te maken hebt. Oudjes die met 'niet blanken' weinig van doen hebben, en alles wat jij doet bevestigt hun vooroordelen. Ze zullen echt geen brandende kruizen in jouw tuin plaatsen, maar beste maatjes zal je ook niet worden.

je zit wel in een soort spiraal van ellende, en ik zou niet weten hoe je dit moet doorbreken. Probeer je zelf niet zo te ergeren aan dingen die ze uitspoken.
Waarop baseer je dat? TS geeft zelf aan dat vorige buurvrouw ook last had, en die was "gewoon" een Nederlandse. Racisme kaart word dus volgens mij onterecht getrokken.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 16:52
Routepr0bleem schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:28:
[...]

Het is juist een huurwoning. Verhuizen is opgeven voor mij ik wil nu met de juristen kijken hoe ver ik kan komen. Als het in de toekomst meer uit de hand loopt dan is er geen keus natuurlijk of accepteren of wegwezen.
Tsja, "opgeven..". Ik zie in zulke situatie geen winnaars, alleen maar verliezers. Ik weet niet wat je van de juristen verwacht. Het is je goed recht om deze route en middelen te bewandelen, ik vraag me alleen af of je op het eind hiervan gelukkiger gaat worden?

Ik ben zelf jurist (meester in rechten), maar bij zulke situaties prefereer ik praktische oplossingen in plaats van theoretisch juiste. Juridisch afdwingen dat je prettige buren gaat krijgen of betere omgang, lijkt me zeer lastig.

Maar succes in je strijd dan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
LankHoar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Waarop baseer je dat? TS geeft zelf aan dat vorige buurvrouw ook last had, en die was "gewoon" een Nederlandse. Racisme kaart word dus volgens mij onterecht getrokken.
Er waren wel opmerkingen over "terug naar je eigen land". Als je dat combineert met de toch wel wat grotere groep racisten onder ouderen (opgegroeid in een andere tijd) vind ik het niet ondenkbaar.

Voor TS: je moet voor jezelf een afweging maken. Hoe veel energie kost het je ten opzichte van wat het oplevert. Persoonlijk zou het mij meer energie kosten om ze te negeren dan dat het mij zou kosten om ze een lesje te leren.

*knip*
Nee en tevens een lesje leren laten we achterwege als onnodige tip.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakduke op 22-06-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:11

LankHoar

Langharig tuig

Philip Ross schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:19:
[...]

Er waren wel opmerkingen over "terug naar je eigen land". Als je dat combineert met de toch wel wat grotere groep racisten onder ouderen (opgegroeid in een andere tijd) vind ik het niet ondenkbaar.
Waarom was het gedrag dan precies hetzeldfe bij de Nederlandse buuf? Denk dat racisme niet de oorzaak zal zijn daarom, en zo'n opmerking enkel aangegegrepen word omdat het voor de hand ligt als je iemand wilt kwetsen.
Misschien doe je de maatschappij wel een plezier door dit soort mensen voor eens en voor altijd van hun gedrag af te helpen.
Suggereer je nu echt dat TS zijn buren omlegt? :? :o

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:31
LankHoar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Waarom was het gedrag dan precies hetzeldfe bij de Nederlandse buuf? Denk dat racisme niet de oorzaak zal zijn daarom, en zo'n opmerking enkel aangegegrepen word omdat het voor de hand ligt als je iemand wilt kwetsen.
Kan zijn. Maar kan ook dat ze wel bepaalde vooroordelen hadden waardoor ze vanaf het begin al meer op aan het letten waren.
[...]

Suggereer je nu echt dat TS zijn buren omlegt? :? :o
Nee, juist dat hij ze een lesje leert waardoor ze hun gedrag aanpassen.

Bij sommige mensen werkt de zachte aanpak, bij anderen moeten ze eerst zelf ondervinden hoe naar het is als je buren je pesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goarilla
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 31-05 21:19
bastian433 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:52:
Oudere mensen die de hele dag thuis zitten gaan zich aan alles storen wat geluid maakt of ruikt e.d.
Daarna gaan ze omdat ze niks beters te doen hebben overal een punt van maken.

Als je het nog niet volledig hebt laten escaleren helpt bij veel begrip tonen wel, dus goh ik snap dat u last van mij ondervind, maar (daarom en daarom kan dat niet anders) maar ik kan wel zus en zo er aan doen, maar niet dit en dit.

Het beste is vriendelijk doen, en blijven doen, vriendelijk groeten (ook al doen ze dat niet tegen jou) en in gesprek blijven. Dat moet je wel kunnen.

Werklozen die een jaar+ thuiszitten ook vaak.
Absoluut als iemand die al enkele jaren werkloos is moet ik iedere dag vechten tegen mijn eigen oud naarstig dametje - die alles tot in de details wilt regelen en iedere afwijking afschiet. Mijn eigen gargamel. Ik vraag mij soms af of eenzaamheid en sociaal isolement niet de hoofdoorzaak zijn van misantropie en algemeen asociaal gedrag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 22:18
LankHoar schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Ik zou het ook eerder op "boomers" gooien dan... De generatie die vindt dat ze alles het beste weten, dat alle generaties na hun extreme watjes / niksnutten / klaplopers zijn, dat ze Nederland persoonlijk van de ondergang hebben gered, et cetera. Maar toen zij zelf jong waren, ja, toen rebelleerden zij juist heel nobel tegen hun ouders / oudere generaties; dat was niet uit egoisme, maar om Nederland een vrijer land te maken! Of toen ze het grote geld bijeen graaiden in de jaren negentig, dat was ook geen egoisme. En toen zij vroeg stopten met werken... dat was om plaats te maken voor de jongeren! En nu? Nu vinden ze dat zij het recht hebben om te genieten van hun welverdiende oude dag en dat alles en iedereen daarvoor aan de kant moet.

Wat dat betreft heb ik weinig hoop voor de TS; boomers veranderen niet. Tegenspraak zijn ze niet gewend en wordt meestal met vijandeljikheid aangepakt. Zolang je meespeelt ben je fantastisch, maar zo niet, dan moet je worden omgelegd... Het was een huurhuis toch; ik zou zeggen prijs je gelukkig en ga op zoek naar iets nieuws.

/rant

[ Voor 34% gewijzigd door Morrar op 17-06-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

[...]

Ik zit in een gelijkwaardige, maar een stuk mildere situatie dan de TS(zie topic in lounge).
Zo heb ik voor ze:
- Met nieuwjaarsdag samen met ze hun vuurwerk opgeruimd met mijn tools
- Steeg meerdere keren aan hun kant onkruidvrij gemaakt.
- In de winter de stoep sneeuwvrij gemaakt.
- Tijdens herst de bladeren voor hun deur weggeveegd.
- De steeg die ingezakt aan hun kant was doordat zij hun zwembadwater lieten leeglopen gefixt.
- Bij een BBQ-en een schoteltje voor hun klaargemaakt
- Verjaardagscadeau voor hun kinderen.
- Een plan gemaakt voor de gemeenschappelijke schutting die zij gesloopt hebben dat ik daarvoor meer dan nodig aan zou meebetalen.

Wat krijg ik ervoor terug?
- Troep en steentjes over mijn schutting in mijn tuin
- Kromgschopte schutting omdat zij een feestje hadden
- Asociaal parkeren en mij belemmeren
-Plakbandresten omdat zij het nodig vonden om op mijn veranda iets te plakken
- speelgoedapparaat tegen de schutting aan waardoor ik gebeuk hoor en de veranda zowat van zn plek afkomt als de kinderen losgaan erop.
- Gegluur door de schutting, alsof dat niet genoeg was je kind optillen boven de schutting en zeggen "Kijk zo zie je het beter"

Dit lijstje gaat nog veel langer door.

toon volledige bericht
1x aankomen met een geste om de band bij te leggen is iets anders dan jezelf als slaafje wegcijferen voor je kutburen. Met een bos bloemen aan de deur komen en zeggen dat je graag normaal met elkaar omgaat is iets anders dan maar elke keer hun troep fixen zonder duidelijk plan of communicatie daarover. Die buren van jou zien je nu waarschijnlijk als iemand die toch niks terug doet en hun problemen wel oplost. Zij verneuken het elke keer, doen kut tegen je, en jij denkt dat als je hun dan helpt zij gaan denken dat ze aardiger voor jou moeten zijn? Je zet jezelf weg als bediende.

Mijn tip, stop met hun zooi te fixen, dan zijn er 3 opties die kunnen gebeuren. Of ze doen niks, of ze fixen het zelf, of ze komen klagen waarom jij niet hun problemen oplost. Dan kun je eindelijk ook aangeven dat je hun slaaf niet bent en ze eens normaal moeten doen. En als dat dan flinke ruzie wordt is die bos bloemen misschien eindelijk de optie om het te fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
mark-k schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:59:
[...]

1x aankomen met een geste om de band bij te leggen is iets anders dan jezelf als slaafje wegcijferen voor je kutburen. Met een bos bloemen aan de deur komen en zeggen dat je graag normaal met elkaar omgaat is iets anders dan maar elke keer hun troep fixen zonder duidelijk plan of communicatie daarover. Die buren van jou zien je nu waarschijnlijk als iemand die toch niks terug doet en hun problemen wel oplost. Zij verneuken het elke keer, doen kut tegen je, en jij denkt dat als je hun dan helpt zij gaan denken dat ze aardiger voor jou moeten zijn? Je zet jezelf weg als bediende.

Mijn tip, stop met hun zooi te fixen, dan zijn er 3 opties die kunnen gebeuren. Of ze doen niks, of ze fixen het zelf, of ze komen klagen waarom jij niet hun problemen oplost. Dan kun je eindelijk ook aangeven dat je hun slaaf niet bent en ze eens normaal moeten doen. En als dat dan flinke ruzie wordt is die bos bloemen misschien eindelijk de optie om het te fixen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quP06_WchZE6VzuEYQgGn7RveO8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dl2ToIcvhUV1qydu1GXd7HxA.jpg?f=user_large

Moet ik er soms bij vertellen dat ik dat al gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

com2,1ghz schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 18:19:
[...]

[Afbeelding]

Moet ik er soms bij vertellen dat ik dat al gedaan heb?
Aangezien je zei dat je nog alleen de optie zag om de buurman zijn 'banaan te eten' (ff in de fruit metaforen blijven :p) dacht ik dat je nog steeds heil zag in die acties. Maar goed dat je een 'fuck dit' houding aangenomen hebt dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:31
Helgie schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 00:20:
Heb je hier ook een bron voor? Juridisch loket zegt dat je de buren eerst een kans moet geven het zelf te doen;

https://www.juridischloke...uren/overhangende-takken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hozie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-11-2021
Hoi, heb je al eens aan de Rijdende Rechter gedacht? Dat die zich ermee gaat bemoeien? hun mailadres is: rijdende.rechter@idtv.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hozie schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:06:
Hoi, heb je al eens aan de Rijdende Rechter gedacht? Dat die zich ermee gaat bemoeien? hun mailadres is: rijdende.rechter@idtv.nl
Goed bedoeld, maar hier hoef je een topic echt voor omhoog te halen. Ik doe hem dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.