Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 104 Laatste
Acties:
  • 3.031.446 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BrnuaV3gke1GteYiWPE615k6/full.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 49 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic Home-theatre af ! incl. foto's werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". En ondertussen zijn we al bij deel 49 aangekomen :)

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je eigen home cinema set, met de nadruk op je eigen. Foto's van andere home cinema's voegen ons inziens niet heel veel toe en leiden veelal tot veel offtopic posts.
  • Een home cinema laat je natuurlijk het beste zien door foto's, dat is echter geen vereiste. Als je graag je set met ons wilt delen is dat natuurlijk prima. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 15 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen Audio en HiFi. De volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) . Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene persoon heeft een 11.2 home cinema en een über geluidje, de ander nauwelijks een 20" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider.

Er is ook de mogelijkheid om je foto's door Tweakers te laten hosten. Dit kan door het Tweakers.net Fotoalbum aan te schaffen. Dit aanschaffen gebeurt door het inleveren van Karma. Meer over karma en de karmastore is hier te lezen: De Karma F.A.Q.. Meer uitleg over het fotoalbum staat dan weer hier: De Karma F.A.Q. / Fotoalbum

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

code:
1
[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

code:
1
[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding of mobiele gebruikers is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic).

Mochten er toch te grote foto's worden gepost dan zullen deze door een admin of moderator aan worden gepast naar directe links. Je post zal wel open blijven zodat je deze nog wel aan kan passen zodra je kleinere foto's hebt.

Deze code dien je dan te gebruiken:

code:
1
2
[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]

Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).
En verder
Sinds kort hebben we hier op GoT een dedicated topic voor audio-/hifi meubels en wel Het grote Audiomeubel topic!. Discussies met betrekking tot dit onderwerp mogen daar dus plaatsvinden :)

En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan.

Happy posting en pats er lekker op los :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

@ SannrHerr hoe klinken die speakers ( ASW Cantius 612 ) ik ken ze niet.
Mooie set btw.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:25

DjVe

Hatsaflats!

Persoonlijk vind ik het zonde om zo'n mooi stuk hout als eiken te verven. Desalniettemin zit het er keurig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39
DjVe schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:28:
Persoonlijk vind ik het zonde om zo'n mooi stuk hout als eiken te verven. Desalniettemin zit het er keurig uit.
Was mijn gedachte ook.
Maar ik denk dat de foto's een beetje vertekenen en dat je normaal de houtnerf nog wel kunt zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Read schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:34:
Mooie set btw.
Met 40kg per stuk en 2x 22cm woofer voor de bass zal het met de lage tonen wel goed zitten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:53

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vandaag wederom aan het klussen geslagen voordat as. maandag het glasvezelbehang erop komt. We hebben sinds afgelopen donderdag de sleutel van onze nieuwbouwwoning en genoeg tijd gehad om na te denken over wat we willen.

Dit is het streven:
tv meubel

En het begint uiteraard met dit:
TV Goot, bedach!

Afmeting van de kamer en met name de betreffende muur is 3,60 meter. Daar komt dan een meubel in van 2,3 meter met links en rechts nog plek voor mijn zuil luidsprekers.

Een TV goot van bedach.nl, aluminium-U profiel van 20cm breed bij 137 lang en 4,5 cm diep. Genoeg ruimte doos om de doos als centraalpunt voor coax, rj45, audio en stroom te gebruiken.

Als straks de boel af is zal ik een update posten. Het meubel gaan we zelf maken dus dat kan even duren :)

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 28-02-2015 21:46 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

loewie1984 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:45:
Vandaag wederom aan het klussen geslagen voordat as. maandag het glasvezelbehang erop komt. We hebben sinds afgelopen donderdag de sleutel van onze nieuwbouwwoning en genoeg tijd gehad om na te denken over wat we willen.

Dit is het streven:
[afbeelding]

[afbeelding]

Afmeting van de kamer en met name de betreffende muur is 3,60 meter. Daar komt dan een meubel in van 2,3 meter met links en rechts nog plek voor mijn zuil luidsprekers.

Een TV goot van bedach.nl, aluminium-U profiel van 20cm breed bij 137 lang en 4,5 cm diep. Genoeg ruimte doos om de doos als centraalpunt voor coax, rj45, audio en stroom te gebruiken.

Als straks de boel af is zal ik een update posten. Het meubel gaan we zelf maken dus dat kan even duren :)
Heerlijk om zo plannen te maken hè :D.

Op basis van jouw voorbeeld zou ik me wel kunnen voorstellen dat je de luidsprekers wat verder uit de hoek wil hebben voor een goede weergave. En de tv lijkt wat hoog te hangen, of is dat gezichtsbedrog?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

bartvl schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:49:
[...]

Heerlijk om zo plannen te maken hè :D.

Op basis van jouw voorbeeld zou ik me wel kunnen voorstellen dat je de luidsprekers wat verder uit de hoek wil hebben voor een goede weergave. En de tv lijkt wat hoog te hangen, of is dat gezichtsbedrog?
Als ik de afbeelding zo terug kijk heb je gelijk. De TV hangt wat hoger. De goot begint in ieder geval vanaf 31 cm vanaf de grond. Dat is 30 + 1 cm voor de vloer en ondervloer. Het meubel is 42 cm hoog dacht ik, en iets daarboven komt dan de tv. Omdat de goot zo lang is, is het wel prettig om achteraf te bepalen of de TV toch niet wat hoger moet komen te hangen.

De luidsprekers komen straks ook wat meer naar voren zodat ze minder in de hoek staan dan dat ik voorheen had op mijn flat. De dozen links en rechts komt luidspreker kabel in, en dan netjes 2 wandaansluitingen voor de speakerkabel.

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 28-02-2015 22:02 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-04 13:53
hoe je er ook rekening mee dat je een eventuele centerspeaker kwijt kan onder je tv ? dwz dat het mooi oogt en niet dat de rand van de tv overlapt etc..

Zal binnenkort mijn zooi ook eens posten maar is nog wel een rommeltje .. ben nog niet tevreden over de huiskamer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 09:24
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 17:09:
Nondeju, door dit topic met mijn bioscoop weer begonnen, maar het is me een bulk werk. Ik bleek geen goede wifi op zolder te hebben, dus extra routers gemonteerd op de 1e verdieping, bleken er nog stoorzenders in de avond te zijn op zolder, dus nu kabels getrokken door het hele huis en alles nu door de plafonds geboord.

Mijn hele huis is een puinhoop door jullie :P

Ik heb nu maar even een kabel over de grond liggen, volgende keer dat ik zin heb ga ik wel kabelgoten maken op zolder. Maar het doel voor vanavond: voetbal kijken op de beamer gaat nu hopelijk lukken zonder dat de stream halverwege stopt.

Het is allemaal leuk en aardig als het af is, maar ik heb nu al 6 dagen lopen klussen en het ziet er nog steeds uit alsof er een bom ontploft is hier. Gelukkig komt er hier ook af en toe een rommelige kamer voorbij zodat ik niet de enige lijk die nog niet alles zo strak en netjes heeft. Maar het kom, over 5 weekeinden ofzo :P
Haha had ik kunnen schrijven dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

Gandalf68 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:39:
hoe je er ook rekening mee dat je een eventuele centerspeaker kwijt kan onder je tv ? dwz dat het mooi oogt en niet dat de rand van de tv overlapt etc..
NEE!!! stereo FTW! ;)

Maar even serieus, geen 9.2 setup in ons huis. Gewoon stereo. Wellicht dat mijn keuze in de toekomst ooit zal veranderen, maar zo definitief is het ook allemaal niet. De goot wordt afgedekt met een gipsplaat, tv hoger langer hangen is ook zo gebeurd, al verwacht ik niet dat het nodig gaat zijn.

Toch bedankt voor het meedenken!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:35
Weer een nieuw topic, keep them coming die home-cinema pictures. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 16:27

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

loewie1984 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:00:
[...]

Als ik de afbeelding zo terug kijk heb je gelijk. De TV hangt wat hoger. De goot begint in ieder geval vanaf 31 cm vanaf de grond. Dat is 30 + 1 cm voor de vloer en ondervloer. Het meubel is 42 cm hoog dacht ik, en iets daarboven komt dan de tv. Omdat de goot zo lang is, is het wel prettig om achteraf te bepalen of de TV toch niet wat hoger moet komen te hangen.

De luidsprekers komen straks ook wat meer naar voren zodat ze minder in de hoek staan dan dat ik voorheen had op mijn flat. De dozen links en rechts komt luidspreker kabel in, en dan netjes 2 wandaansluitingen voor de speakerkabel.
Waar ik eigenlijk ook op doelde was de afstand tot de muur in de breedte. Het beste stereo effect wordt niet bereikt door de speakers zo ver mogelijk van elkaar te plaatsen.
Je geeft aan dat de muur 3,6m breed is. Ik zou dan als richtlijn gokken op een afstand van 0,5m tot de muur, zodat de speakers 2,5 meter uit elkaar staan. Dat heeft wel impact op de afmetingen van het kastje , maar levert wel het beste effect (en speelruimte om een en ander te schuiven en uitproberen) op.

Een en ander uiteraard ook afhankelijk van de kijk- en luister afstand.

[ Voor 3% gewijzigd door bartvl op 01-03-2015 00:27 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:49
Je kan ook overwegen om akoestische panelen op de zijwanden te doen. Witte akotherm panelen zijn bijv heel betaalbaar en werken goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:40
loewie1984 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:45:

Dit is het streven:
[afbeelding]

[afbeelding]

Je receiver gat zijn warmte zo niet echt kwijt kunnen. En je speakers zou ik wat verder van de muur af zetten ivm reflecties. Maar verder benieuwd naar het resultaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

loewie1984

bartvl schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:26:
[...]

Waar ik eigenlijk ook op doelde was de afstand tot de muur in de breedte. Het beste stereo effect wordt niet bereikt door de speakers zo ver mogelijk van elkaar te plaatsen.
Je geeft aan dat de muur 3,6m breed is. Ik zou dan als richtlijn gokken op een afstand van 0,5m tot de muur, zodat de speakers 2,5 meter uit elkaar staan. Dat heeft wel impact op de afmetingen van het kastje , maar levert wel het beste effect (en speelruimte om een en ander te schuiven en uitproberen) op.

Een en ander uiteraard ook afhankelijk van de kijk- en luister afstand.
Moet ik overwegen, vooropgesteld dat de luidsprekers er eerder komen dan het meubel heb ik genoeg tijd en ruimte om de beste weergave te kiezen en eventueel op basis daarvan mijn meubel aan te passen.
In ieder geval bedankt voor de info.
The Eagle schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:45:
[...]

Je receiver gat zijn warmte zo niet echt kwijt kunnen. En je speakers zou ik wat verder van de muur af zetten ivm reflecties. Maar verder benieuwd naar het resultaat :)
Over de warmte van de receiver heb je een punt. Heb ik zelf ook over na zitten denken. Mijn idee was om in het boven paneel (welke eigenlijk een dubbele wand heeft) ertussen in een ventilator te plaatsen en het boven paneel te perforeren met om de zoveel mm een gaatje van zo'n 4 a 5mm, dus dat je echt een roostertje krijgt waaruit de warmte kan ontsnappen.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:18
Nieuw topic, nieuw huis, nieuw meubel. Een mooi moment om dus weer even een update van mijn "starters"setje te plaatsen.

Ben sinds Januari verhuisd naar een eigen appartementje, waardoor ik wat meer ruimte heb om het spul wat netter neer te zetten. Nu afgelopen week ook de meubels binnen zijn gekomen staat alles ook op zijn definitieve plaats. Excuses voor de slechte kwaliteit foto's, moet nog steeds een keer goede maken.

De 'oude' situatie bij mijn ouders thuis
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65803848/Resized%201.jpg

De 'nieuwe' situatie in het nieuwe appartement
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65803848/Resized1097.jpg

Wat je ziet:
- Samsung UE40F6400
- Denon AVR-X1000
- Heco Music Style 500
- Heco Music Style center 2
- Playstation 4
- UPC Horizon (achter het deurtje)

De center sluit naadloos aan op de televisie, waardoor een kabelgoot niet nodig was :)

Helaas geen ruimte voor rears, misschien nog eens kijken naar platte speakers voor aan de muur, maar vraag me af of dat toegevoegde waarde heeft. Zeker als deze niet uit de zelfde serie komen als de fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@MvdPM: mooi geworden en ik vind de speaker sowieso erg geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Wat aanpassingen in mijn woonkamer gedaan:

muren geschilderd
wat panelen erbij gemaakt
Nieuwe stroomgroep, stekkerdoos en kabels

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/15qb2q9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33dxcn8.jpg

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gandalf68
loewie1984 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 10:29:

Over de warmte van de receiver heb je een punt. Heb ik zelf ook over na zitten denken. Mijn idee was om in het boven paneel (welke eigenlijk een dubbele wand heeft) ertussen in een ventilator te plaatsen en het boven paneel te perforeren met om de zoveel mm een gaatje van zo'n 4 a 5mm, dus dat je echt een roostertje krijgt waaruit de warmte kan ontsnappen.
Ik denk dat je het met wat gaatjes niet gaat redden, je gaat het meubel zelf maken dus waarom frees je niet een paar mooie sleuven er in ? ook zou ik om de zoveel tijd even de stofzuiger flink op je versterker zetten ...

Als je genoeg ruimte over houdt in je kastje per warmte bron en een paar mooie lange sleuven kan de warmte goed weg.. met gaatjes blijft de warmte als een deken hangen en is de afvoer kleiner dan de aanvoer ! Je kan ook nog een paar sleuven maken aan de onderkant voor aanvoer van reletief frisse lucht !

Werk zelf in chemie industrie en bij een mangat van een tank kan het soms tochten en denk je yes frisse lucht maar zodra je wat verder bent merk je er niks meer van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 16:22

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Gaaf! Ben geen fan van witte meubels, maar die bank ziet er wel comfortabel uit!

Ff opniew, voor het nieuwe topic: SannrHerr in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Vandaag gisteren mijn nieuwe meubel opgehaald. 3 cm dik massief eiken, zwart gebeitst en mat glanzend afgelakt. Helemaal super.

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/iubgl3cyl/WP_20150228_16_52_14_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/jtx6322ql/WP_20150228_16_52_26_Raw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/lad9yxv19/WP_20150228_17_39_33_Raw.jpg

U ziet hier:
2x ASW Cantius 612 luidsprekers
Sony KDL-32EX711 televisie (eerdaags vervangen door UHD TV)
Pioneer PL-112D platenspeler (TE KOOP /sluikreclame)
Audio-GD - NFB 1 v2015 (balanced) Sabre DAC
NAD C565BEE CD-speler
NAD Viso HP50 hoofdtelefoon
NAD C375BEE stereo versterker
NAD 613 cassettedeck

Wat je niet ziet:
Raspberry Pi 2 met HifiBerry Digi+ module
RU Connected interconnects en HDMI kabel
JKE Hifi speakerkabels
Read schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:34:
Mooie set btw.
Dankjewel.

Ja, ben fan. Erg prettig merk. Goede prijs/kwaliteit verhouding. In Duitsland gemaakt. Klinken erg goed met jazz en klassiek, maar kunnen ook mijn minder verfijnde punk prima aan. O+
DjVe schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:28:
coob schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:48:
[...]
Was mijn gedachte ook.
Maar ik denk dat de foto's een beetje vertekenen en dat je normaal de houtnerf nog wel kunt zien?
Daarom is het ook niet geverfd, maar gebeitst. De houtnerf is inderdaad zichtbaar, in plaats van dichtgesmeerd met verf. Past goed bij het fineer van de speakers.

Houtkleur is mooi, maar niet in ons interieur. ;)
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:22:
[...]
Met 40kg per stuk en 2x 22cm woofer voor de bass zal het met de lage tonen wel goed zitten :9
Jep. :)

De positionering van de conussen is ook hendig: bas, mid, hoog, mid, bas. Prettige 'mix' voor spraak.

We wonen in een stadsappartement en om de buren te sparen ga ik morgenochtend twee stukken Belgisch hardsteen ophalen. Daaronder wat rubber en dan de speakers er op met spikes.
Helemaal mee eens!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 21:25
Hier is mijn budget home cinema set:

Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/5oqrizo07/CIMG4223.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/mlfubevk7/CIMG4224.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/ib16ftqh3/CIMG4226.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/b59fddhdz/CIMG4229.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/mmps4txdz/CIMG4230.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/6pr0844zr/CIMG4231.jpg Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/ojmi9eo1z/CIMG4228.jpgAfbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/koj46u4w7/CIMG4225.jpg

Wat je ziet:

Front R/L: 2x Mordaunt Short MS 904
Center: JBL control 23 (had mijn vader nog over, geen flauw idee waar ie vandaan komt :+ )
Rear R/L: JBL SCS 200.5 sattelite speakers (goedkoop jbl setje :))
Sub: JBL 200/230 (ook van dat goedkope jbl setje)

Receiver: Yamaha RX-V575

TV: Sony Bravia KDL-32S3000

Wat je niet ziet:

Rpi B achter versterker, en nog een bult kabels waaronder 1 lange hdmi kabel naar mijn laptop.

Zeer tevreden over geluid, heb helaas niet echt een goede kamer(buren hebben snel last van geluidsoverlast, dreunt lekker door, zo'n 2 onder 1 kap... ;( )

Sub is natuurlijk niet een top klasse sub maar ik gebruik m vooral met films, en daar weet hij wel raad mee, toch maar eens kijken of ik mijn deur beter vast kan zetten... ahum... .

Oh en excuses voor de verschillende tinten hout kleuren, boeit mij eerlijk gezegd niet veel, misschien ooit verven of iets in die trant...

[ Voor 3% gewijzigd door RareAMV op 01-03-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Niet verkeerd voor een bedroom cinema :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04 10:35

sjaool

Every life should have 9 cats

SannrHerr schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:27:
Ff opniew, voor het nieuwe topic: SannrHerr in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Vandaag gisteren mijn nieuwe meubel opgehaald. 3 cm dik massief eiken, zwart gebeitst en mat glanzend afgelakt. Helemaal super.
[afbeelding]
Gave mod die speelkaarten onder je apparatuur. Heeft dat nu veel invloed op de geluidskwaliteit? >:)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Leuk kamertje zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

sjaool schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:45:
[...]

Gave mod die speelkaarten onder je apparatuur. Heeft dat nu veel invloed op de geluidskwaliteit? >:)
Zeker. Ze trillen mooi mee met de bas en veroorzaken het begeerde wasknijper-kaart-fietswiel effect.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

SannrHerr schreef op zondag 01 maart 2015 @ 18:31:
[...]

Zeker. Ze trillen mooi mee met de bas en veroorzaken het begeerde wasknijper-kaart-fietswiel effect.
Waarom heb je de kaarten eronder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Had ik ook al gevraagd in het audiomeubel topic.
Andwoord :

"Ivm. de beits. Sorbothane voetjes zijn onderweg. Dan staat alles recht en trillingsvrij. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Korte vraag hier aan de beamer kenners... Een zolder met 2 schuine wanden en 1 schuin dakraam... Is dat ideaal om een thuis bios van te maken met beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederick130391
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Ferre,

Ik zit ook met zo een kamer. Heb er zonder problemen een ht kamer van kunnen maken. Mijn scherm en beamer hangen zelfs tegen de schuine wanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Masterkale1 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:50:
Wat aanpassingen in mijn woonkamer gedaan:

muren geschilderd
wat panelen erbij gemaakt
Nieuwe stroomgroep, stekkerdoos en kabels

[afbeelding]
[afbeelding]
Lekker profi aangepakt :). Goed in de panelen ook. Ik vind je oplossing voor het plafond erg mooi. Heb je nog wel eens de nagalm tijden (in 1/3 octaaf banden) nagemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
De foto's van mijn setup staan nog op de laatste pagina van het vorige deel van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 14-04 08:49
Goed begin van het nieuwe topic:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:56
RareAMV schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:32:
Hier is mijn budget home cinema set:
Grappig. Ik zat zelf ook te denken aan zo'n ikea 'vakjeskast' als beginners TV-meubel. Vooral aangezien mijn Fractal Design Node 304 precies 10mm te hoog voor de Norstone Khalm die ik op het oog had ;(

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:00
Uitrusting
Receiver
Yamaha RX-v773
Eén van de redenen dat we gekozen hebben voor de yamaha RX-v773 receiver om dat deze twee hdmi uitgangen heeft. Voor de tv en beamer.

Htpc/game console
Raspberry pi 2 (kodi openelec)
Raspberry pi b (RetroPie)
Geluid gaat via HDMI en de TV afstandsbediening werkt ook op de pi.

Beeld
Sony bravia kdl-32ex408 (TV 32” 80cm)
Acer h6510bd (Beamer)
Tv gebruiken we alleen voor nieuws enzo, daarom hebben we geen 50inch scherm nodig. Past overigens ook niet met de huidige setup.

Speakers
Jamo s 626 hcs home cinema system (zwart)
Jamo SUB 210 (Zwart)

Aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/29fqp87.jpg

Foto's
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2hi3rwz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2h50idl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/fz1pg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/sawccj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2cpxmb5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/4h7e3p.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/9abfi8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je nu serieus een speaker met reflexpoort aan de achterzijde strak tegen de achterwand staan? Foto's zijn niet goed genoeg om te zien waar de side-firing woofer zit, maar die lijkt tegen de andere wand aan te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-04 21:24
Jag schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:20:
[...]

Lekker profi aangepakt :). Goed in de panelen ook. Ik vind je oplossing voor het plafond erg mooi. Heb je nog wel eens de nagalm tijden (in 1/3 octaaf banden) nagemeten?
Ik moet nog metingen verrichten. Ik zou de plafond panelen nog wel wat kunnen optimaliseren. Maar het is allemaal een %#$%# klus dus heb daar niet zo gek veel zin meer in.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:00
FeaR schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:21:
[...]

Heb je nu serieus een speaker met reflexpoort aan de achterzijde strak tegen de achterwand staan? Foto's zijn niet goed genoeg om te zien waar de side-firing woofer zit, maar die lijkt tegen de andere wand aan te staan?
dat lijkt door de schaduw denk ik. er zit een paar centimeter tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mc_maarten schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:02:
[...]
dat lijkt door de schaduw denk ik. er zit een paar centimeter tussen
Dan is het nog krap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Even melden in het nieuwe deeltje. 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2014/06/2014-06-28-10.44.59-Medium.jpg

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:34:
Even melden in het nieuwe deeltje. 8)
Goeden middag, dat zijn zuilen! Zelfgebouwd of laten bouwen?

Ik rol (ook) :-)

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De zuilen zijn Magnat Monitor 1000's, de voeten heb ik op maat laten maken. Is een Belgisch hardsteen, 10cm dik meen ik om de speakers voor mij ook beter op oorhoogte te krijgen. :)

Zie: http://www.joopiesplace.nl/home-theater

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanWolter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-12-2023
Na een verandering in woonruimte en wat andere spullen hier een update van mijn kant.

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dll2is.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/adlrib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/amul5d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/4grsax.jpg

Wat je ziet:

- Sony KDL50W805
- Sony PS4
- Denon AVR 1513
- B&W DM640i
- B&W CC3
- JBL Flix 2 voor de rears
- Yamaha YST-SW012 (Sub)
- Logitech Harmony 1100
- Akai platenspeler

Ik wil de rears ook nog van B&W hebben. Wel van het oudere segment. Dit vanwege de euro's en de klank die nog uit de oude gebakjes komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

JanWolter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:23:
Na een verandering in woonruimte en wat andere spullen hier een update van mijn kant.

Voor:

[afbeelding]

Na:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:

- Sony KDL50W805
- Sony PS4
- Denon AVR 1513
- B&W DM640i
- B&W CC3
- JBL Flix 2 voor de rears
- Yamaha YST-SW012 (Sub)
- Logitech Harmony 1100
- Akai platenspeler

Ik wil de rears ook nog van B&W hebben. Wel van het oudere segment. Dit vanwege de euro's en de klank die nog uit de oude gebakjes komen!
De kamer is echt een heel stuk ruimer geworden van de nieuwe speakers, heel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
Masterkale1 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Ik moet nog metingen verrichten. Ik zou de plafond panelen nog wel wat kunnen optimaliseren. Maar het is allemaal een %#$%# klus dus heb daar niet zo gek veel zin meer in.
Wat denk je eraan te moeten optimaliseren? Het is wel mooi geworden iig.

Het zou nog wel interessant zijn om twee dingen te meten:
- de ETC (energy time curve) van je front speakers, gemeten op de luisterposities (voor analyze of er nog discrete reflecties zijn)
- de reverberation time in 1/3 octaaf banden. Was bij mij thuis wel informatief. Krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/DIYaudio/Luisterpositie%20met%20twee%20typen%20Rockwool.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 16:19
Speedfight schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:18:
Ondertussen hebben we wat meer aankleding in de woonkamer: vloerkleed, meubels, accessoires, verlichting. Dus tijd voor nog een overzichtsfototje:
[afbeelding]
  • Rotel RA-11
  • B&W CMD8 S2
  • Sonos Connect
  • ASUS S1-AT5NM10E
  • Logitech Harmony One
  • Samsung UE46D8000
Beetje offtopic, maar dat vloerkleed, dikke like! Mag ik vragen waar die gekocht heb?

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 05-03-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:49
JanWolter schreef op maandag 02 maart 2015 @ 20:23:

Erg mooi! Ik had dat meubel ook en die handvaten heb ik nooit gemonteerd, misschien een idee voor jou om het nog passender te maken in je strakke interieur?
Brilsmurfffje schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:01:
[...]

De kamer is echt een heel stuk ruimer geworden van de nieuwe speakers, heel netjes!
Wat speakers wel niet doen ;)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-09-2024
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/24zf6nn.jpg

Nadat ik mijn Tannoy had verkocht via marktplaats, wilde ik mijn droom verwezenlijken, alhoewel mijn Elac's tot 32 hz gaan, om echt lage tonen thuis te kunnen horen...

En dat is gelukt met deze in formaat relatief kleine, en in mijn optiek erg mooi afgewerkte, aanvulling: de RXW-12 (inch) 500 watt subwoofer van Monitor Audio, die vanaf 21 hz gaat werken. Heerlijk! "It really unleashes the beast"! (as they say)

Ik had wel hoop, maar dat het zo'n verschil zou zijn met mijn Tannoy subwoofer had ik niet durven dromen.
Ik heb nu tè gek (spreek uit met zo'n typische gefakete lage stem :P) lààààààg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
  • Laatst online: 22-04 23:39
Snaaf schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:16:
[afbeelding]

Nadat ik mijn Tannoy had verkocht via marktplaats, wilde ik mijn droom verwezenlijken, alhoewel mijn Elac's tot 32 hz gaan, om echt lage tonen thuis te kunnen horen...

En dat is gelukt met deze in formaat relatief kleine, en in mijn optiek erg mooi afgewerkte, aanvulling: de RXW-12 (inch) 500 watt subwoofer van Monitor Audio, die vanaf 21 hz gaat werken. Heerlijk! "It really unleashes the beast"! (as they say)

Ik had wel hoop, maar dat het zo'n verschil zou zijn met mijn Tannoy subwoofer had ik niet durven dromen.
Ik heb nu tè gek (spreek uit met zo'n typische gefakete lage stem :P) lààààààg!
Heb ik ook (gecombineerd met RX zuilen). Het is echt een lekkere sub. Blend lekker in muziek en films

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38613897

Hij is wel verplaatst naar de andere kant. Staat nu een mooie gashaard in die hoek :9 Ook is de TV vervangen met een grotere en nieuwere versie.

Ti9jd voor nieuwe foto's dus...

[ Voor 12% gewijzigd door Physx op 05-03-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
Dat ziet er goed uit Physx! Mooie setup en, inderdaad, tijd voor nieuwe foto's met zoveel veranderingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
Physx schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:26:
[...]

Heb ik ook (gecombineerd met RX zuilen). Het is echt een lekkere sub. Blend lekker in muziek en films
Heb jij de sub eigenlijk op spikes staan? Mijne staat nu op de tijdelijke (ghetto-) oplossing; halve (zwart geschilderde) stuiterballen.

Ik vind zo'n sub-matje niet zo mooi, maar als de geluidskwaliteit daar op vooruit gaat dan wil ik er wel een aanschaffen. Maar is het niet zo dat zo'n matje eerder bedoelt is voor down-firing of downside-reflex subwoofers? De RX is compleet gesloten..

Ik moet me nog maar eens inlezen in die materie :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
Nee, ik heb een tegel vloer dus spikes gaan hem niet worden. Je krijgt er ook rubberen voetjes bij. Die heb ik gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 17-03 19:32

Mikayu

.srt

Gisteren avond de SVS PB-2000 binnen gekregen die mijn Yammie SW1500 heeft vervangen. Klinkt stukken strakker nu :)
Na de vakantie even beter afstellen en foto maken. Geen strak plan om dat om 00:30 te gaan doen met dit ding

Afbeeldingslocatie: http://www.svsound.com/PB-2000Zoom.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snaaf schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 10:35:
[...]
Ik vind zo'n sub-matje niet zo mooi, maar als de geluidskwaliteit daar op vooruit gaat dan wil ik er wel een aanschaffen. Maar is het niet zo dat zo'n matje eerder bedoelt is voor down-firing of downside-reflex subwoofers? De RX is compleet gesloten..

Ik moet me nog maar eens inlezen in die materie :O
Ik heb mijn volledig gesloten Front Fire subwoofer (Velodyne SPL-1200 Ultra) op een Subdude HD staan. Zo'n platform is zeker niet alleen voor gepoorte subwoofer dan wel down-fire. Sterker nog: hoe meer oppervlak de subwoofer heeft op zo'n plateau hoe beter het schijnt te werken. Dus downfire met pootjes zal minder goed werken. Moet wel gezegd worden dat zo'n platform een tweak is en ik niet echt wonderen verwachtte.

Qua looks maakt het bij mij niet zo veel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9IWdjXI4090wgS87baok1oCi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q6i7e3nVGA098pkNCc44vz5x/full.jpg

Zwarte subwoofer op een zwart platform (ik heb specifiek de Subdude HD genomen zodat het meer matcht qua kleur). Waar de subwoofer ook nog eens voor 98% op het platform past. Ik kan me voorstellen dat als je een andere kleur subwoofer hebt of een subwoofer die uitsteekt het niet mooi is op een dergelijk plateau..

Hier nog een oude foto van de achterkant, zie je dat de subwoofer op het einde net een deel van de Subdude laat zien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/acqJPnGcrrtmcYouwXakWH95/full.jpg

Andere oplossing die je nu vaak ziet is het SVS SoundPath Subwoofer Isolation System, dat zijn pootjes die de standaard pootjes vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snaaf
Bedankt voor de uitgebreide en informatieve reactie FeaR!! Je hebt me geïnspireerd: ik ga vanmiddag het een en ander bekijken en opzoeken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:19
FeaR schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:04:
[...]

Ik heb mijn volledig gesloten Front Fire subwoofer (Velodyne SPL-1200 Ultra) op een Subdude HD staan. Zo'n platform is zeker niet alleen voor gepoorte subwoofer dan wel down-fire. Sterker nog: hoe meer oppervlak de subwoofer heeft op zo'n plateau hoe beter het schijnt te werken. Dus downfire met pootjes zal minder goed werken. Moet wel gezegd worden dat zo'n platform een tweak is en ik niet echt wonderen verwachtte.

Andere oplossing die je nu vaak ziet is het SVS SoundPath Subwoofer Isolation System, dat zijn pootjes die de standaard pootjes vervangen.
hmm, misschien mijn pootjes nog even onder mijn PB_1000 weghalen. Hij staat er nu namelijk net met de pootjes op :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 16:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Nice!

overweeg je nog een scherm? Mooie muur om een permanent spanscherm op te hangen als je toch je beeld boven je TV projecteert. :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-04 08:51
Iemand idee of goedkope banaanstekkers negatieve invloed (kunnen) hebben op geluid? Vind mijn monitor audio apex set nog altijd schel klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
lapino schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:38:
Iemand idee of goedkope banaanstekkers negatieve invloed (kunnen) hebben op geluid? Vind mijn monitor audio apex set nog altijd schel klinken.
Waarom banaanstekkers. Haal je ze er vaak erin en eruit. Zo niet dan zou ik alles gewoon direct aansluiten. Je wilt gewoon het aantal (materiaal) overgangen minimaliseren imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:20
Die apex staan toch ook wel een beetje bekend als zeer helder volgens mij
.Is het niet meer het probleem, dat de klank niet echt wat voor jou is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 16:00

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

mc_maarten schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:05:
Nee, ik zie de meerwaarde van een scherm tegenover een witten muur niet.
Okay duidelijk! :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de connectie slecht is zou ik me er wat bij voor kunnen stellen dat je geluid niet optimaal is. Al zou ik dan niet verwachten dat een speaker scheller klinkt. Mijn gevoel zegt ook eerder dat de sound van de speakers niet jouw ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
wat zijn jullie ervaringen met Bi amp.. ik weet dat het hoge en lage tonen apart versterkt maar merken jullie verschil bij films kijken en games spelen ?

Verder nog geen tijd gehad om mijn tv op te gaan hangen (staat nu op een Ikea meubel ) maar zal binnenkort eens mijn simpele opstelling neerplanten in dit leuke topic !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:26
Gandalf68 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 23:02:
wat zijn jullie ervaringen met Bi amp.. ik weet dat het hoge en lage tonen apart versterkt maar merken jullie verschil bij films kijken en games spelen ?

Verder nog geen tijd gehad om mijn tv op te gaan hangen (staat nu op een Ikea meubel ) maar zal binnenkort eens mijn simpele opstelling neerplanten in dit leuke topic !
Tja is en blijft een heikel onderwerp. Sinds kort in het bezit van een Marantz sr7009,
In combinatie met de B&W cm9 is het Bi-amp aangesloten. Om heel eerlijk te zijn vind ik het verschil minimaal.

Vooral op hogere volumes merk ik dat het laag en hoog wat beter gebalanceerd is.

Het ziet er sowieso mooi uit dus alleen daarvoor vind ik het al een plus.

Nu moeten jullie niet denken dat ik hele dagen naar de achterkant van mijn speakers zit te kijken. :D

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:59
Zo... Laatste tijd flink bezig geweest met mijn HT krijgen zoals ik wil...

Het screen wat ik hier heb hangen vertoonde helaas vouwen in de linker en vooral rechter onderhoek.
Na een tijdje aanmodderen besloten nogmaals de leverancier te mailen. Hij wordt omgewisseld!

En gezien ik altijd pech heb... Er lijkt op mijn Epson EH-TW7200 een pixel te hangen (nabij het midden van het scherm).. Dus kan ik maandag (vandaag geen tijd meer) met Epson Support gaan bellen...

Valt gelukkig alleen maar echt op bij grote vlakken met egale kleur / daar waar veel rood in beeld is (lijkt vast te zitten op blauw/groen). Ik zal zodra het nieuwe scherm er is een "voor" en "na" foto plaatsen in ieder geval!

Iemand ervaring/kennis m.b.t. "hangende" pixels? *Hij is dus niet "dood/zwart-wit"

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:24
Ik heb vandaag philips hue lampen besteld. Zijn er meer mensen die deze in hun ht gebruiken ? Zoja, welke kleur gebruiken jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Xenophoben schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:58:
Ik heb vandaag philips hue lampen besteld. Zijn er meer mensen die deze in hun ht gebruiken ? Zoja, welke kleur gebruiken jullie.
Zit zelf ook een beetje te kijken naar HUE lampen. Mag ik vragen waar je die besteld heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik heb ze gewoon bij bol besteld. Ik kon ze nergens echt goedkoper vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Laatst online: 16-04 16:10
Heb zelf Monitor Audio Radius HD, weet niet hoe deze zich verhouden tot Apex, maar in combinatie met een Yamahe receiver was het geluid ook schel en zeer onaangenaam om naar te luisteren. Heb toen een Marantz receiver aangeschaft en geluid is veel warmer en ten minste aangenaam voor het oor. Misschien dat een andere receiver kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Xenophoben schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:45:
Ik heb ze gewoon bij bol besteld. Ik kon ze nergens echt goedkoper vinden.
Mmm ok, dus het standaard bedrag van €199 betaald begrijp ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Laatst online: 20-04 08:51
HannesB schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 15:22:
[...]

Heb zelf Monitor Audio Radius HD, weet niet hoe deze zich verhouden tot Apex, maar in combinatie met een Yamahe receiver was het geluid ook schel en zeer onaangenaam om naar te luisteren. Heb toen een Marantz receiver aangeschaft en geluid is veel warmer en ten minste aangenaam voor het oor. Misschien dat een andere receiver kan helpen?
Heb momenteel een Denon X2100W, klinken Marantz en Denon niet zo goed als identiek? Wat me meest stoort is dat ik (schijnbaar) héél weinig bas haal uit de speakers zélf. De subwoofer is uiteraard prima, maar de sats zélf klinken net als karton (soms). Ik overdrijf wel een beetje, maar als ik dit vergelijk met mijn Canon vloerstaanders is verschil gigantisch.

Daarom ook dat ik heb gepost of dit aan banaanstekkers kan liggen. Alle speakers zijn daarmee aangesloten en heb niet meteen mogelijkheid om het met andere kabels te testen. Enkele kabels zijn ook ingewerkt in de muur en kan ik toch niet vervangen. Zou me sterk lijken dat het daaraan ligt trouwens.

[ Voor 34% gewijzigd door lapino op 06-03-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Laatst online: 16-04 16:10
lapino schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 19:05:
[...]

Heb momenteel een Denon X2100W, klinken Marantz en Denon niet zo goed als identiek?
Inderdaad, Marantz klonk nog net iets warmer en voller toen ik de vergelijking kon maken. Ik heb toen wel voor Marantz gekozen omdat dat mij dat net iets meer lag. Maar zelfs Denon was toen al dag en nacht verschil met Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
hmm dit topic is aanstekelijk... ik weet dat je het met audio zo gek kan maken als je wil... dat leer je hier wel

Kon het niet laten en heb vanavond van Klipsch de c20 centerspeaker gekocht !

Nu nog 2x een f10 standaard speaker voor achter kopen (dan heb ik er dus 4 in totaal )

Zit alleen nog met mijn overige 2 speakers (heb nu 7.1 speaker opstelling en de midden achter speakers... ) die op de bank staan maar ja als ik grotere speakers wil wordt het wel wat krapjes qua opstelling maar ik zag dat er ook smallere surround speakers zijn van die serie van klipsch )

maar nu heb ik nog een andere vraag.. qua bedrading heb ik nu zeg maar een dunne platte kabel lopen of gebruiken jullie dikkere en zoja wat is het voordeel ?

En ja .. zodra mijn TV hang en ik ook 2 achter speakers heb (de grote dan he ) zal ik uiteraard een foto maken .. nu is het echt nog een soep zooitje :)

schiet me nog 1 vraag te binnen waar ik niet wijs uit wordt.mbt de c20 . boven de aansluitingen van de draden zit een ronde soort draaiknop waar dient die voor, kwam er met mijn manual niet uit ...

[ Voor 10% gewijzigd door Gandalf68 op 06-03-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Laatst online: 03-07-2023
Gandalf68 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:34:
schiet me nog 1 vraag te binnen waar ik niet wijs uit wordt.mbt de c20 . boven de aansluitingen van de draden zit een ronde soort draaiknop waar dient die voor, kwam er met mijn manual niet uit ...
"A rear adjustable foot allows you to pitch the speaker forward if it should need to be mounted above your display on a shelf"
Bron

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Laatst online: 11-04 12:44

Rudios

Lost in space?

Weer een bulk mooie nieuwe setups zeg! Mooi om te zien! Echter, valt me wel vaak op dat sommige mensen de TV zo hoog hebben staan/hangen. Ik vind dat persoonlijk echt niet fijn kijken. Maargoed, het blijft ook persoonlijk.

De meeste flatpanel tv's worden geleverd met een zogeheten tafelvoet.
Het voordeel van montage tegen de muur is onder andere dat u dan precies de juiste hoogte kunt kiezen. Hoe bepalen we die hoogte? Handig is als u zichzelf, zittend in uw tv stoel, weerspiegelt ziet in het schermoppervlak van de tv. Kijk naar u zelf en laat anderen de tv zo hoog houden dat uw ogen zich op 1/3 van de beeldhoogte bevinden, gerekend vanaf boven: dus 1/3 van de beeldhoogte boven uw ogen en 2/3 er onder.
U zult zien, dat is veel lager dan u in eerste instantie van plan was. Veel tv's komen te hoog, als was het een schilderij, tegen de muur te hangen en dat komt het kijkplezier niet ten goede. Dat punt van 1/3 - 2/3 zal in de meeste gevallen, en natuurlijk afhankelijk van uw tv-stoel, op een hoogte van zo'n 95 cm van de vloer komen te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bvl6xo1rqTl7dKMrUuxpF5FN/full.jpg

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Physx schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:43:
[...]
Waarom banaanstekkers. Haal je ze er vaak erin en eruit. Zo niet dan zou ik alles gewoon direct aansluiten. Je wilt gewoon het aantal (materiaal) overgangen minimaliseren imho
Een goede reden is, afhankelijk van hoe de boel afgemonteerd is, dat je oxidatie van de kabeleindes tegen kunt gaan en het contact dus juist beter is/blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Gandalf68 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 21:34:
hmm dit topic is aanstekelijk... ik weet dat je het met audio zo gek kan maken als je wil... dat leer je hier wel

Kon het niet laten en heb vanavond van Klipsch de c20 centerspeaker gekocht !

Nu nog 2x een f10 standaard speaker voor achter kopen (dan heb ik er dus 4 in totaal )

Zit alleen nog met mijn overige 2 speakers (heb nu 7.1 speaker opstelling en de midden achter speakers... ) die op de bank staan maar ja als ik grotere speakers wil wordt het wel wat krapjes qua opstelling maar ik zag dat er ook smallere surround speakers zijn van die serie van klipsch )

maar nu heb ik nog een andere vraag.. qua bedrading heb ik nu zeg maar een dunne platte kabel lopen of gebruiken jullie dikkere en zoja wat is het voordeel ?

En ja .. zodra mijn TV hang en ik ook 2 achter speakers heb (de grote dan he ) zal ik uiteraard een foto maken .. nu is het echt nog een soep zooitje :)

Hier staan de F1 en F3 gewoon met 1,5mm doorsnee aangesloten. Standaard sul van Correct. Moet zelf nog wat extra halen want ik wil met bi-amping gaan experimenteren. Meeris niet direct nodig, maar kan uiteraard wel. Sommigen zeggen dat bij dikkere kabels je speakers beter los komen omdat ze makkelijker aangestuurd kunnen worden. Maar Klipsch heeft een hoog rendement, dus denk dat het verschil met dikkere kabels mee zal vallen.

Vwb die knop op de C20: die zit niet boven, maar onder. Die kun je uitdraaien om je speaker verder naar beneden te richten, voor het geval ie boven de tv staat opgesteld. Klipsch is een van de weinige merken waarbij ik dat heb gezien, de meeste andere merken zorgen juist dat er naar boven gericht kan worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Physx
SannrHerr schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:48:
[...]

Een goede reden is, afhankelijk van hoe de boel afgemonteerd is, dat je oxidatie van de kabeleindes tegen kunt gaan en het contact dus juist beter is/blijft.
Tja, aangezien hij het over goedkoop heeft oxideren ze even hard. Dat nadeel is generiek. Je hebt echter een extra overgang. Ik zie alleen maar nadelen ( of je moet vaak in en uit pluggen). Beter elk jaar een klein stukje van je speakerdraad afknippen ;-) ik heb ze expres wat lang gelaten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Physx schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 15:54:
[...]
Tja, aangezien hij het over goedkoop heeft oxideren ze even hard. Dat nadeel is generiek. Je hebt echter een extra overgang. Ik zie alleen maar nadelen ( of je moet vaak in en uit pluggen). Beter elk jaar een klein stukje van je speakerdraad afknippen ;-) ik heb ze expres wat lang gelaten :-)
Die extra overgang moet niets uitmaken, als alles maar goed contact maakt. Dat laatste is iets waar banaanpluggen zeker bij kunnen helpen: ik heb met die pluggen beter contact in de terminals ten opzichte van de kabel bare-wire in de terminals stoppen en aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
even een vraagje , ik heb een onky 508 surround versterker en nu 2 f10 speakers als front staan, een c 20 centerspeaker gekocht ! is het handig om ook twee f10 speakers te kopen voor achter qua geluidsklank of zeggen jullie wat anders ?

Het geld is niet het probleem meer de vraag of het nut heeft bij kijken van films of doorgaan met kleien plastic JBL Speakers ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Bij een 5.1 stream zie je dat het laag toch door de sub afgehandeld wordt. Maar als je die niet hebt, moet het dus via de rears. Dan is een vloerstaander capabeler dan een bookshelve, gaat gewoon lager.
Voor multichannel audio (of stereo dat je over alle speakers speelt) is het sowieso een toevoeging :)

Als je de ruimte hebt, voor het geld hoef je het idd niet te laten. Hier staan ook twee F1's als rears :)
Plus het ziet er gewoon mooi uit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 19:59
Hier dan mijn home cinema. Ik ben onlangs gaan samenwonen en heb voortaan ook rekening te houden met mijn wederhelft ;) Wij zijn er momenteel allebei tevreden mee gelukkig dus ik dacht laat ik mijn setup hier eens posten.

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/aIrmrd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/KC58of.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/tNr0Sj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/540/q2jZZv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/912/QHnDEg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/905/aJyZEM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/q0Bed7.jpg

Wat je ziet:

LG 60PK250 Plasma TV
Onkyo TX-NR626 Receiver
Xbox 360
Xbox One
HTPC met OpenElec 5.0.5
Amino M540 HD recorder
Tannoy Fusion 4 Staanders
Tannoy Mercury Center
Tannoy Fusion 2 rears
Magnat Subwoofer
Philips LivingColors en Lightstrip achter de tv

Omdat alles achter deurtjes zit heb ik een IR repeater met 4 sensors geplaatst zodat ik alsnog alles netjes met mijn Harmony One kan aansturen.
De Philips lampen stuur ik aan met de Hue add-on voor Kodi welke de overheersende kleur in de film naar mijn lampen stuurt als ambilight effect, wat een erg gaaf effect geeft! Ook dimt hij automatisch de rest van de Philips lampen in de woonkamer.

[ Voor 29% gewijzigd door Marsman83 op 07-03-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
:X hmm dan moeten we die ook maar eens gaan halen , voor die 120 euro kan ik niet tobben .. ruimte is wat krapjes .. (1 staat dan opzij tegen een hogere zijkant van een hoekbank ) een subwoofer heb ik al wel :) heel toevallig ook van klipsch ! :)

tsja wil je een tv gaan ophangen Sony KDL-50W656A begint de vrouw te zeuren over de muur een aner kleurtje... tsja...

nu nog eens kijken of ik alle snoeren dan ook maar opnieuw ga aanleggen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:34:
Hier dan mijn home cinema. Ik ben onlangs gaan samenwonen en heb voortaan ook rekening te houden met mijn wederhelft ;) Wij zijn er momenteel allebei tevreden mee gelukkig dus ik dacht laat ik mijn setup hier eens posten.

LG 60PK250 Plasma TV
Onkyo TX-NR626 Receiver
Xbox 360
Xbox One
HTPC met OpenElec 5.0.5
Amino M540 HD recorder
Tannoy Fusion 4 Staanders
Tannoy Mercury Center
Tannoy Fusion 2 rears
Magnat Subwoofer
Philips LivingColors en Lightstrip achter de tv

Omdat alles achter deurtjes zit heb ik een IR repeater met 4 sensors geplaatst zodat ik alsnog alles netjes met mijn Harmony One kan aansturen.
De Philips lampen stuur ik aan met de Hue add-on voor Kodi welke de overheersende kleur in de film naar mijn lampen stuurt als ambilight effect, wat een erg gaaf effect geeft! Ook dimt hij automatisch de rest van de Philips lampen in de woonkamer.
even een vraagje .. ik zie dat van die lampen en ben eens gaan neuzen op de site van philips... ziet er leuk uit .. echter hoe laat jij die reageren op de hoofdkleur van de film ???

en kan je er zo wie zo meer over vertellen denk dat het ook wel interessant is voor andere home / audio fanaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik ben gestart met het Philips Hue Starter pack. Daar zit bij een Philips Bridge en 2 Lightstrips. De bridge is een apparaat die al je Philips Hue compatibele lampen aanstuurt via het draadloze zigbee en smartlink protocol. Deze bridge sluit je vervolgens aan op je netwerk zodat je hem via een app kan aansturen. Denk daarbij aan dimmen en aan/uit zetten van lampen, ook de kleur kun je hiermee per lamp instellen.

Het ambilight effect creëer ik met deze add-on voor Kodi. Daar stel je in welke lamp(en) de ambilight effecten moet weergeven en welke lampen moeten dimmen tijdens het afspelen van een film. Let op dat hoe meer lampen je instelt hoe groter de vertraging wordt. Ik heb alleen de ledstrip achterop mijn tv ingeschakeld en daarmee geen vertraging.

Let op: Het aanschaffen van dit systeem werkt erg verslavend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Vandaag een luistersessie gedaan bij een maat van me in zijn kelder.
Kijken of we verschil konden horen tussen zijn DAC en de mijne.
En buizen- en transistor versterking hebben we ook uitvoerig vergeleken.

Brak fotootje erbij!

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/qoamte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 23:53

Gmount

Ecorunner lid

En wat waren de conclusies?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn Marantz dac klonk mooier/warmer dan zijn Stello dac.
Maar de buizen klonken weer beter dan mijn Advance versterkers.
Ik ben verliefd geworden op de warme, open buizen-sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:12:
Ik ben gestart met het Philips Hue Starter pack. Daar zit bij een Philips Bridge en 2 Lightstrips. De bridge is een apparaat die al je Philips Hue compatibele lampen aanstuurt via het draadloze zigbee en smartlink protocol. Deze bridge sluit je vervolgens aan op je netwerk zodat je hem via een app kan aansturen. Denk daarbij aan dimmen en aan/uit zetten van lampen, ook de kleur kun je hiermee per lamp instellen.

Het ambilight effect creëer ik met deze add-on voor Kodi. Daar stel je in welke lamp(en) de ambilight effecten moet weergeven en welke lampen moeten dimmen tijdens het afspelen van een film. Let op dat hoe meer lampen je instelt hoe groter de vertraging wordt. Ik heb alleen de ledstrip achterop mijn tv ingeschakeld en daarmee geen vertraging.

Let op: Het aanschaffen van dit systeem werkt erg verslavend ;)
oke op die fiets... kodi heb ik er al op staan maar loop nog te klooien daar mee wil soort coverwall hebben maar dat lukt nog niet evenals scrapen van info dat doe ik het liefste handmatig dus zelf kiezen van poster en dan verhaaltje erbij etc...

maar ik dwaal af ! dus met die plug in heb je sfeer verlichting achter je tv hangen aan de muur geplakt begrijp ik ! klinkt erg leuk ... zo wie zo vindt ik verlichting belangrijk maar ben op het moment totaal niet tevreden over de huiskamer bij ons..grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-03 12:58
Xenophoben schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:58:
Ik heb links en rechts van de tv een hue bolletje. Deze verlengen het ambilight van de tv naar het plafond en de rest van de muur. Ik vind het prettig, omdat een tv vrij snel te helder is in het donker, maakt dit het wat rustiger. Als de beamer aan staat, gaan de lampen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Gandalf68 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:25:
[...]

oke op die fiets... kodi heb ik er al op staan maar loop nog te klooien daar mee wil soort coverwall hebben maar dat lukt nog niet evenals scrapen van info dat doe ik het liefste handmatig dus zelf kiezen van poster en dan verhaaltje erbij etc...

maar ik dwaal af ! dus met die plug in heb je sfeer verlichting achter je tv hangen aan de muur geplakt begrijp ik ! klinkt erg leuk ... zo wie zo vindt ik verlichting belangrijk maar ben op het moment totaal niet tevreden over de huiskamer bij ons..grrrr
Check anders even dit topic:
[Philips Hue] Ervaringen & discussie

Daar staat alle info over deze verlichting. Je kunt er echt hele gave dingen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
coob schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:26:

Brak fotootje erbij!

[afbeelding]
En daarna was het tijd voor bier zeker :P
Wat zijn dat voor speakers btw? Ziet er wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:25

DjVe

Hatsaflats!

Gok op zelfbouw met SEAS woofers en een (Visaton?) ribbon tweeter, maar kan er best naast zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
The Eagle schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:48:
[...]

En daarna was het tijd voor bier zeker :P
Wat zijn dat voor speakers btw? Ziet er wel leuk uit :)
Geen bier van het vat helaas. Andere kant van de kelder is wel een bar met tap!

De speakers zijn door Nuforce ontworpen als eenmalig prestige-ontwerp.
50mm dikke behuizingen bekleed met loodbitumen, Seas excel midden en laag en Eton ribbon hoog.
Klinken zeer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

coob schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 18:26:

Brak fotootje erbij!

[afbeelding]
Wat zien we? Wat vergelijk je met wat? Wat is de conclusie per onderdrel, eyc.

Ziet er boeiend uit, maat we willen sappige detsils!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
SannrHerr schreef op zondag 08 maart 2015 @ 03:49:
[...]

Wat zien we? Wat vergelijk je met wat? Wat is de conclusie per onderdrel, eyc.

Ziet er boeiend uit, maat we willen sappige detsils!
Eeen vriend van me heeft de speakers die je op de foto ziet al gekocht.
Die hebben we uitvoerig beluisterd bij WenW audio in Enschede.
Dat zijn dus , volgens WenW een éénmalig prestigeontwerp gebouwd door Nuforce met Seas en Eton drivers.
Toch wel de betere units die je kunt kopen.

Nu heeft die vriend van mij alleen een simpel Marantz receivertje om de speakers aan te sturen en hij is dus op zoek naar een betere versterker.

Via marktplaats heeft hij bij iemand in de buurt de buizen voor- en eind combinatie in bruikleen.
De Advance Audio op de set is van mij en het was de bedoeling om eens het verschil tussen buizen en tarnsistor versterking te beluisteren .
En als we dan toch bezig waren hebben we besloten om ook eens te horen of er verschil was tussen 2 DAC's.

Nu de specs dan.

Buizenset is van Dynavox.
Eindbak is de VR70e 2x 35Watt. De eigenaar heeft ter plekke nog wat verschillende buizen geprobeerd maar ik weet niet welke er nu in zitten. Wel zijn alle buizen zo goed als nieuw.
De Advance set bestaat uit een MPP 205 voor- en 2x een MAA 705 mono eindversterker. 2x 200/400W aan 4 en 8 Ohm.

Zijn DAC is een stello, weet niet welk type en mijn DAC is een Marantz HD-DAC1.
Bron, de laptop rechtreeks via USB aan de DAC.

Verder zie je op de foto nog een SVS sub en nog een sub die bij een actief speakersysteem hoort.
Ook hangt er nog een Epson TW6100 HD beamer en een scherm plus nog wat Keff dipole speakers die je nu niet ziet.
Het ging nu om het stereogedeelte.

Conclusie;
We zijn het er allebei over eens dat de buizen combinatie mooier klinkt dan de AA set.
Warmer, meer open en luchtiger. Vooral stemmen komen zo mooi en natuurlijk over!
De AA set klinkt wat klinischer, wat killer. Wel heel helder en sprankelend.
De buizenset wordt dan ook waarschijnlijk aangeschaft ondanks de nadelen ervan.
Denk dan aan opwarmtijd, verouderende buizen, verbruik en voorzichtigheid die nodig is.

Verder waren we het er over eens dat de Marantz DAC wat mooier klonk dan de Stello.
De Marantz was iets warmer en ruimtelijker dan de stello.
Verschil was niet zo heel groot maar het was er zeker.

Als de buizencombi aangschaft is kunnen ze een keer mee naar mij om ze op mijn speakers (Seas Thor Evo 4) te proberen.
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Later eens alles er bij zoeken op internet.

Die Marantz DAC zou je alleen al voor de looks kopen. Wat een prachtig ding vind ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:23
Na een hele tijd meekijken bij anderen plaats ik ook maar eens mijn set up

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AyASvYD.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zHZheXK.jpg

Wat je ziet:

Panasonic L37S10E
NAD T748
Marantz CD63mk2 KI versie
Samsung ontvanger van Ziggo
Elac FS57 speakers
Kef T301C center
H&K rears (type is met ontschoten)

Wat je niet ziet:

PS3
The Little Black Box

Op het verlanglijstje:

Rears uit de KEF T serie
Nieuwe front speakers

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen.ijmuiden op 08-03-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Tijd voor die 65"! :+
Pagina: 1 2 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic