Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.298 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 22:56

JT

VETAK y0

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 26
Tot zover het jubileum, op naar de volgende!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen Bose-discussies en zeker geen kabeldiscussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us
Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Maar ik had van de zomer een nieuwe aanwinst gescoord die ik volgens mij hier nog niet heb laten zien:

Afbeeldingslocatie: http://img264.imageshack.us/img264/3060/dsc00274wy4.jpg

Hij is groot. HEEL groot. En hij gaat fucking hard, ook bij lage frequenties zodat je het echt voelt. Just the way I like it with movies. Muziek kan die ook wel aan, maar niet optimaal.

Specs:
Tannoy S-Sub 15
200 of 400 watt, ik vind beide cijfers op internet (niet dat het er heel erg toe doet)
15" woofer
Gepoort
475x520x505mm
34kg

Nog een pic met een muis erbij ter referentie:

Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/8735/dsc00275cj0.jpg

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Merk/type/kosten?

Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, is helaas niets voor mijn bovenwoning :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Tannoy S-Sub 15. En nee, met dit monster wil je geen klagende buren hebben als je van hard draaien houd :+ In mijn kamer van 40m2 krijg ik ALLES aan het trillen, maakt niet uit waar de kamer is. Hell, ik hoor in de wc naast mijn kamer nog dingen trillen en dan staat hij nog verre van voluit :P Voor HT echt een monster, geweldig.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:17
Hoe duur was die nou? Hij ziet er wel lekker HUGE uit :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
299 in den aanbieding 8)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-12-2024
JT schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 00:19:
Het is al een tijdje geleden dat ik hier heb gepost. Maar ik had van de zomer een nieuwe aanwinst gescoord die ik volgens mij hier nog niet heb laten zien:

[afbeelding]

Hij is groot. HEEL groot. En hij gaat fucking hard, ook bij lage frequenties zodat je het echt voelt. Just the way I like it with movies. Muziek kan die ook wel aan, maar niet optimaal.

Specs:
Tannoy S-Sub 15
200 of 400 watt, ik vind beide cijfers op internet (niet dat het er heel erg toe doet)
15" woofer
Gepoort
475x520x505mm
34kg

Nog een pic met een muis erbij ter referentie:

[afbeelding]
Begrijp alleen niet dat je het spul niet op spikes zet.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Luiheid, plannen om hem te verplaatsen maar nog niet gedaan :P Ze zaten er zelfs bij. Maar het plan is om hem een dezer dagen te moven en dan kan dat gelijk :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Vind je dat groot? Heel groot? In vergelijk met een Logitech Sub misschien ja. :P

Ik bedoel, hij is niet klein, maar om hem nou "huge" te noemen. Maakt mij voor de rest niet uit hoor, als je er maar blij mee bent, maar wel de dingen in het perspectief blijven zien. ;)

Ik vind namelijk de mijne "fors" maar zeker niet huge, dat zal het refentiekader zijn.

Hier staat de mijne op:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/55e99f1e482f32f20b4da502dd93bab5/full.jpg

Het is een Nubert AW1500, dual 27cm (long throw) drivers. 85Cm hoog, 32,5 breed, 53 diep. Kilo of 55. :P (Die speakers ernaast zijn 1.44 meter en het is een 40" LCD, ff voor het perspectief. ;)

specs

[ Voor 12% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-01-2007 02:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
En aan die mand ernaast te zien heb je ook nog een grote hond :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, voor de beveiliging. Die likt iedereen dood!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Als alles een beetje goed loopt, kan ik in dit topic al een nieuwe projector laten zien. :+
En rond deel 28/29 wellicht een nieuwe kamer. Spannend, nietwaar... ;)

@JT: Mijn sub is maar (ietsje) kleiner ... :P
"Maße (B x H x T) 460x520x490 mm"

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 27-01-2007 02:31 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
@ GaMeOvEr: Goede cd is dat van HIM, nja goed samengestelde cd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
mmm, weer een deel om ideeen op te doen,

maar kan delink naar deel 25 aangepast worden naar de juiste ?
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25!

de link van hier boven gaat naar een nog te openen topic-nummer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615

GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:15:
Vind je dat groot? Heel groot? In vergelijk met een Logitech Sub misschien ja. :P

Ik bedoel, hij is niet klein, maar om hem nou "huge" te noemen. Maakt mij voor de rest niet uit hoor, als je er maar blij mee bent, maar wel de dingen in het perspectief blijven zien. ;)

Ik vind namelijk de mijne "fors" maar zeker niet huge, dat zal het refentiekader zijn.

Hier staat de mijne op:

[afbeelding]

Het is een Nubert AW1500, dual 27cm (long throw) drivers. 85Cm hoog, 32,5 breed, 53 diep. Kilo of 55. :P (Die speakers ernaast zijn 1.44 meter en het is een 40" LCD, ff voor het perspectief. ;)

specs
Op basis van de XLS10 of de XLS12 ? ik vind hem toch aardig richting huge gaan voor huiskamer begrippen, maar dat is mijn perspectief ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ja en ik vind die van mij ook wel erg groot, ding is totaal huisvrouwonvriendelijk en ga in een hifi winkel maar is grotere subs zoeken, 90% is kleiner de rest hetzelfde qua formaat :P en sub met 125 liter inhoud is nou niet echt "normaal" in mijn ogen :P

@Gameover: En tja, dat jij nou weer wat groters moet...ik heb minder te compenseren :| :+

[ Voor 31% gewijzigd door JT op 27-01-2007 11:50 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

JT schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 11:35:
Ja en ik vind die van mij ook wel erg groot, ding is totaal huisvrouwonvriendelijk en ga in een hifi winkel maar is grotere subs zoeken, 90% is kleiner de rest hetzelfde qua formaat :P en sub met 125 liter inhoud is nou niet echt "normaal" in mijn ogen :P

@Gameover: En tja, dat jij nou weer wat groters moet...ik heb minder te compenseren :| :+
Iedereen heeft het natuurlijk altijd over de alom bekende WAF, maar er zijn ook zat dingen die ik zelf gewoon echt niet in mijn kamer hebben wil. Als ik een dedicated muziek kamer zou hebben dan zou het me niet zoveel uitmaken hoe het spul er uit zou zien (het liefst wel mooi natuurlijk, maar de prioriteit is dan minder hoog), maar in mijn woonkamer moet het naast goed ook redelijk mooi zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 77615 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:17:
[...]

Op basis van de XLS10 of de XLS12 ? ik vind hem toch aardig richting huge gaan voor huiskamer begrippen, maar dat is mijn perspectief ;) :)
Geen idee welke drivers het zijn. Kan ik nergens achterhalen. :) Hij klinkt goed, dat weet ik wel. :P

En huisvrouwonvriendelijk? Ach, het zijn prima bijzettafels voor zware objecten. ;) Mijn vriendin mag de inrichting bepalen (boeit me niet zo heel erg allemaal als de bank maar lekker zit enzo. ;) ) als ik mijn techshit overal mag plaatsen waar ik vind dat het moet en wat voor techshit het is. Gelukkig vind mijn vriendin forse hifi geen probleem, dus dat scheelt alweer. Eerste wat ze zei over mijn speakers was dat ze zo mooi klonken, ipv de standaard reactie van "Wat zijn die groot!". ;)

[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 27-01-2007 14:58 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Echte liefde :>

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:55:
[...]
Eerste wat ze zei over mijn speakers was dat ze zo mooi klonken, ipv de standaard reactie van "Wat zijn die groot!". ;)
En vervolgens: "En nu planten kopen voor erop!" :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
Hey, bekende sub :+

A.s. dinsdag krijg ik mijn nieuwe tv dressoir, en wordt ook de muur gespachteld, hopelijk heb ik eind van de week mijn definitieve opstelling klaar.

Duurt slechts pas een jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45
GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:18:
Ja, voor de beveiliging. Die likt iedereen dood!
Hoe vaak heeft je hond je zuilluidsprekers al voor een boom aangezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
Hmm, ik zat er gisteren ook nog over te denken, over of ik ook zo'n giga SVS zuil in m'n kamer zou zetten.

Conlusie: alleen als het er heel heel heel donker zou zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Laatst online: 09-12-2023
TomSwinnen schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:31:
Als alles een beetje goed loopt, kan ik in dit topic al een nieuwe projector laten zien. :+
En rond deel 28/29 wellicht een nieuwe kamer. Spannend, nietwaar... ;)

@JT: Mijn sub is maar (ietsje) kleiner ... :P
"Maße (B x H x T) 460x520x490 mm"
Wat is er juist misgelopen met je vorige projector?

Ohjah als je scart dan zou vrijkomen, mag je mij altijd contacteren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Mijn Homecinema sinds 2week.
Terug vindt post in deel 25 over hoe en wat: clique
Wat gij allemaal ziet:
  • Denon AVC-A10se
  • Denon DV-1500
  • Samsung DVD-HD860
  • Sanyo Z5 projector
  • Ocray 320cm breed electrisch oprolbaarscherm
  • Audiolab Thesis P5 serie voor en achter/center P4 serie
  • REL Stadium II subwoofer
Wat tvp foto's
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9060/pict01135ic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/7180/pict00436kh.jpg

@ GaMeOvEr
Die Nubert AW1500 ik heb eens gehoord. Zeer onder de indruk van de "punch" die hij heeft met de film U-571 en Armengaddon :X :9 zeer mooi in films maar in muziek is het niet mijn ding helaas.
Maar idd... hij is HUGE.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 27-01-2007 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:33
Dat heb je daar serieus mooi voor elkaar. Nog een groot vloerkleed en een gevulde bar en het is helemaal af zou ik zeggen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
HOLY SHIT @ mauce

Niet zozeer de geweldige apperatuur, maar ook de sfeer en de kamer maken dit echt gaaf!!!

Holly is jalours :(

[ Voor 4% gewijzigd door ThatsHollywood op 27-01-2007 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vloerkleed is idd al onderweg :P
Voor een tap met bar moet ik dan maar onderhandelen met me pa. Maar het wordt nog veel meer aan gekleed. Wat ook wel moet hoor voor de reflectie. Moest echt stoeien met de instelling van de Denon AVC-A10se om de boel weer wat recht te trekken.
Maar tot zover meer als te vreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

Dit is mijn subje: :P talking about huge :D

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1906/20061202195200850rw7.jpg

Wat zien we hier?,..1.11 meter hoog, 50 breed, 50 diep. 2 keer peerless SLS 12" En Monacor SAM-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mauce, klinken die speakers niet veel beter als je ze uit de hoek zou halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Anoniem: 115165 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:05:

[afbeelding]

Wat zien we hier?,..1.11 meter hoog, 50 breed, 50 diep. 2 keer peerless SLS 12" En Monacor SAM-2
Doe effe normaal, aan de achterkant zit zeker een wastrommel of een koelvak voor biertjes? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Thomas.be schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:12:
[...]
Wat is er juist misgelopen met je vorige projector?
Was al bijna tijd voor nieuwe lamp. Ik ga voor die projector geen kosten meer doen voor een nieuwe lamp, dan kan ik al beter een andere PJ gaan kopen... En dat gaat er dus ook van komen ook.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36

Elvhenk

/me hartje GO

PHiXioN schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:00:
[...]

Hoe vaak heeft je hond je zuilluidsprekers al voor een boom aangezien? ;)
Het is een meisje: Tinka. Die tilt haar poot niet op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:19:
Wat gij allemaal ziet:
  • Denon AVC-A10se
  • Denon DV-1500
  • Samsung DVD-HD860
  • Sanyo Z5 projector
Wat tvp foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Al in het vorige topic gezien, ontzettend vet!
@ GaMeOvEr
Die Nubert AW1500 ik heb eens gehoord. Zeer onder de indruk van de "punch" die hij heeft met de film U-571 en Armengaddon :X :9 zeer mooi in films maar in muziek is het niet mijn ding helaas.
Maar idd... hij is HUGE.
Voor muziek moet je hem ook iets aanpakken, standaard is hij dan idd nogal "sluggish" en boemperig. Hij staat "af fabriek" dan ook meer ingesteld op spl, cutoff op 30Hz en alle 4 de basreflex poorten open. Door de cutoff op 20Hz te zetten en 2 basreflexpoorten te dichten gaat hij wat minder hard (sorry hoor, 120dB heb ik niet nodig, 110 is hard zat. ;) ) maar aanzienlijk strakker met een snellere respons. Dan doet hij het ook super met muziek. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Waar woon je in Frankrijk? Dan kunnen we eens komen kamperen ;)
Anoniem: 30670 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 18:19:
Wat gij allemaal ziet:
  • Denon AVC-A10se
  • Denon DV-1500
  • Samsung DVD-HD860
  • Sanyo Z5 projector
Wat tvp foto's
[afbeelding]
[afbeelding]

@ GaMeOvEr
Maar idd... hij is HUGE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
En dan is dit mijn sub ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.mdreams.nl/deherrieboerderij/fotoboek/fotomap/kijkfotos/01.jpg
Laat ook de wc trillen, van 6 straten verderop.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106149

ShittyOldMan schreef op zondag 28 januari 2007 @ 02:31:
[afbeelding]
Ik wou bijna zeggen dat mijne nog steeds het laagste komt van al die 'huge' subs, maar dit... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
Jongen Jongens, waarom wilt altijd iedereen de grootste hebben? Het is maar wat je er mee doet e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Thomas.be schreef op zondag 28 januari 2007 @ 10:27:
Jongen Jongens, waarom wilt altijd iedereen de grootste hebben? Het is maar wat je er mee doet e ;)
Dat zeggen alle kerels met een kleintje O+

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189262

Dat knalt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Anoniem: 115165 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:05:

[afbeelding]

Gaat dat nu op een "klein" kamertje ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115165

Neej eigelijk niet,..maar ik heb em gebouwd voor de toekomst,. als ik de kamer van me lieve zus krijg, dan komt hij beter tot zijn recht,..maar laag en knallen in zo'n kleine kamer is ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:07
ShittyOldMan schreef op zondag 28 januari 2007 @ 02:31:
[afbeelding]
Asociaal kind ;) Kom ik met m'n 37-25-45 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-04 23:42
Hier dan mijn audio...
Hij is nu (al een tijdje) compleet met center.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Audio-meubel1.jpg
Meubeltje maken.... (kon niets op maat vinden)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Totaal.jpg
Ja... ik weet het een andere TV. -O-

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DSPA-2.jpg
Oudje :7

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Front.jpg
*O*

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Rear1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Rear2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DJ-Desk1.jpg
Nog een meubel maken...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DJ-Desk2.jpg
d:)b

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/Bureau.jpg
Hier kan ik mijn eigen cdtjes opnemen.

Alle specificaties....

Yamaha DSP-A2
Yamaha DVD-S796
Yamaha CDX-593
Yamaha TX-492
Ipods

Bekabeling
Van den Hul Optical
Van den Hul CS 122 Hybrid (speakers)
Ultra Link

Speakers
B&W CM serie (CM7 CMC CM1)
Atacama stands

Pioneer DVD setje (slaapkamer)

En wat DJ gear...

To do list: TV !!!!, speakers ophangen in DJ/kantoor ruimte en een nieuwe bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
@ david: Onder het moto wat ik zelf doe, doe ik beter...

Mooi gemaakt die spullen en natuurlijke mooie instal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Aaaaaaaa dit topic bezoeken bezorgt me nog eens een minderwaardigheidscomplex.. Ik wil ook een kelder, over zo laag mogelijk gesproken :P

Creative X-Fi komt eraan, en het word tijd dat ik mijn subs in een mooie MDF kast ga bouwen, misschien koop ik er nog 2 bij en knal die erbij :P

Zou mijn versterker 4 subs aankunnen? (530ES van sony).

Hoe kan ik berekenen wat voor kisten ik nodig zal hebben?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

erg vette spullen en diy meubels blijven de bom, maar sta je altijd half naakt achter je draaitafels :9

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vermolen1/DJ-Desk1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Hahaha.. :)

Heeft iemand van jullie misschien meer informatie over die enorme sub die een paar posts hierboven stond (leek wel 50") met die twee mannen ernaast?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

@Mr.David, mag ik vragen hoe jij dat meubel zo strak wit hebt gekregen? Erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Anoniem: 157535 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:50:
erg vette spullen en diy meubels blijven de bom, maar sta je altijd half naakt achter je draaitafels :9

[afbeelding]
haha.... _O-

Alleen met vrouwelijk plubiek of een vrouwelijke fotograaf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103567

die sub stond ooit eens in een autoblaadje

hebben ze zelf gemaakt voor een db drag wedstrijd (niet gewonen)
ding ging er aan geloof ik. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-03 13:32
Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:58:
Hier dan mijn audio...
Super die speakers! :) Meubel ziet er ook aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:23:
mauce, klinken die speakers niet veel beter als je ze uit de hoek zou halen?
Daar heb je punt jah. Maar tot nu staan ze nog niet op hun vast plek. Ik wacht nog steeds op mijn spike's uit duitseland en me center stand zo dat hij liggend kan staan (kan ik weer de drivers een kwart slag draaien...) ik mis namelijk wat center in mijn sweetspot. En dat we nog even op onze hoog pollig tapijt wachten. Maar tot zover gaat het prima.

@ Mr.David.
Erg mooi :) . Mooie luidsprekers en mooie sfeer, dat doet me goed dat mensen met mooie spullen ook beetje om hun interieur denken als ze het budget ervoor hebben O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 18:09:
[...]

Daar heb je punt jah. Maar tot nu staan ze nog niet op hun vast plek. Ik wacht nog steeds op mijn spike's uit duitseland en me center stand zo dat hij liggend kan staan
Ja echt, het is een schitterende ruimte om je luidsprekers te laten " ademen " vrijwel ideaal als je inderdaad de reflecties aangepakt hebt. complimenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Anoniem: 109556 schreef op zondag 28 januari 2007 @ 16:58:
@Mr.David, mag ik vragen hoe jij dat meubel zo strak wit hebt gekregen? Erg mooi!
Ik denk dat je het audio meubel bedoelt:
-MDF platen van 22mm op elkaat gelijmd
-Gratis laten zagen (bouwmarkt)
-Meten is weten!
-Schroefgaten opvullen
-Schuren, schuren en nog eens schuren (zie eerste foto)
De kunst is dat je geen overgangen in de verschillende onderdelen meer kan voelen, daarna gewoon grondverfje en je kleurtje erover. Het lijkt dan of het gewoon 1 massief meubel is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat je het audio meubel bedoelt:
-MDF platen van 22mm op elkaat gelijmd
-Gratis laten zagen (bouwmarkt)
-Meten is weten!
-Schroefgaten opvullen
-Schuren, schuren en nog eens schuren (zie eerste foto)
De kunst is dat je geen overgangen in de verschillende onderdelen meer kan voelen, daarna gewoon grondverfje en je kleurtje erover. Het lijkt dan of het gewoon 1 massief meubel is. :*)
@ flying V

heb zelf ook al m'n meubels zo gemaakt omdat ik ook alles op maat moest hebben 8) Maare over dat mdf, heb zelf platen van 4cm dik kunne bemachtigen dus als je ook zoiets wilt maken dan zou proberen of je dat ook kunt regelen, want dit schilt je weer een hoop werk

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 28-01-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fijn. Eindelijk weer een nieuw deeltje. Was die B&W discussie een beetje zat om eerlijk te zijn :)
* The Eagle gaat dit topic weer lurken, hopend ooit zijn nieuwe aanwinsten te kunnen showen :Y)

@TS / JT: zou je de link naar het vorige topic in de startpost even aan willen passen? Staat verkeerd gelinkt namelijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Laatst online: 21:09
wel mooi als je handig genoeg bent om zelf je meubels in elkaar te schroeven. Zo ben je niet afhankelijk van de troep van de IKEA, waar ik dus aan heb moeten geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ach, met een beetje hulp van de buurman kom je er ook vast wel uit :)

Ik heb ook mijn eigen bureau in elkaar gezet, en dat vond ik ook niet moeilijk.
Ik heb geloof ik 18mm MDF gebruikt.

Het kan een hoop gewicht hebben. Al mijn versterkers en beeldscherm en printer staat erop, en als ik ergens bij moet dan kan ik er zelf ook nog wel bij met mijn 70 kilo ;)

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.David schreef op zondag 28 januari 2007 @ 15:58:
Hier dan mijn audio...
Schitterend die CM's ik heb de voorgangers nog :
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/BWCM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zerker weer mooi afgewwerkt idd :)

jammer dat ik die oude lijn bijna nergens meer kan vinden. Ik wil nog eens die rears. Alhowel ik nu de tannoys gebruik. De center heb ik wel...en de sub heb ik nog niet echt vele nodig gehad..misscien om mijn ma een kamer verder eruit te blazen :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gitaarwerk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:40:
zerker weer mooi afgewwerkt idd :)

jammer dat ik die oude lijn bijna nergens meer kan vinden. Ik wil nog eens die rears. Alhowel ik nu de tannoys gebruik. De center heb ik wel...en de sub heb ik nog niet echt vele nodig gehad..misscien om mijn ma een kamer verder eruit te blazen :D
Ik zoek ook de rears, alleen in duitsland staan nog 2 paar, verder niet aan de komen, maple en rosenut BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39051

GaMeOvEr schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 02:15:

Hier staat de mijne op:

[afbeelding]

specs
Die is inderdaad huge, maar de woofer kan altijd groter :D

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/495/img1022lg3.jpg

Er komt binnekort nog een grotere kast want deze is iets te klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39051 op 29-01-2007 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 39051 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: [afbeelding]

Het ziet eruit alsof je daar mensen mee kunt vermoorden met dat ding. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-04 13:31
Wat voor een driver is dat?
Met muilkorf om hem in bedwang te houden ofzo ;)
Maffe plek voor de spider overigens.

[ Voor 28% gewijzigd door Marcel op 29-01-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:30:
[...]

Ik zoek ook de rears, alleen in duitsland staan nog 2 paar, verder niet aan de komen, maple en rosenut BTW
Belgie en Frannkrijk eens geprobeerd of via een retailer uit Engeland zelf?
Ik zie die serie hier nog wel soms staan in parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157044

Dat vind ik echt 1 van de mooiste speakers.

Jammer dat ze zo ontiegelijk duur zijn.
Zou je me mischien kunnen zeggen hoe aleen de cm1 klinken zonder de andere. Mischien dat ik die over een tijdje wil gaan kopen als fronts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Anoniem: 157044 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Zou je me mischien kunnen zeggen hoe aleen de cm1 klinken zonder de andere. Mischien dat ik die over een tijdje wil gaan kopen als fronts.
Die cm1 speakers zijn echt heel erg goed voor de prijs, enorm veel power (gecontroleerde, licht warme bass zoals gewend van B&W) en behhorlijk laid back dus daar moet je we'll van houden. Ze hebben daarnaast een heel erg laag rendement (en laag rendement) en hebben behoorlijk stabiele aansturing dus nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Anoniem: 77615 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:23:
[...]

Schitterend die CM's ik heb de voorgangers nog :
[afbeelding]
Zo... knappe bios/huiskamer, mooie opstelling. :9~
Mag ik vragen waarmee je de CM's aanstuurd?
Anoniem: 157044 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:31:
[...]

Je zal zeker geen spijt krijgen van de CM1. Toen ik ze voor het eerst hoorde dacht ik dat de CM7 aanstonden (die stonden ernaast). Ongeloofelijk wat een 'vol' geluid er uit zulke kleine speakers komt. Je moet ze gewoon een keertje luisteren. :9

(eigenlijk is het zonde van zulke speakers om ze als rears te hebben) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 39051 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:23:
[...]

Dit is mijn testopstelling plus een dvd hoesje: [afbeelding]

Ik ben juist van een grote woofer (15") naar 2 kleinere gegaan, maar wel met effectief grotere maat oppervlakte, voor een snellere respons. :) (muziek)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-03 23:26
GaMeOvEr schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:32:
[...]

Ik ben juist van een grote woofer (15") naar 2 kleinere gegaan, maar wel met effectief grotere maat oppervlakte, voor een snellere respons. :) (muziek)
Dat heb ik nou nooit gesnapt... De snelste woofer die ik heb gehoord, en het meeste wegviel in de muziek en totaal geen druk gaf totdat het aan hem gevraagd werd was een 18" PA woofer. Ik snap dus niet echt waarom mensen denken dat het traag klinkt of iets in die richting. Die twee woofers (want het waren er twee) hebben een BL van 31,7, dus genoeg power om de "zware" conus van 0,3 kilo in beweging te brengen, en ze waren gefilterd met een 2e orde laagdoorlaat op 18 Hz zodat ze in de gesloten kasten perfect vlak waren tot 20 Hz (van achteraan gekeken).

Ook ik zal over niet al te lange tijd mijn 'home-cinema' danwel muziekhoek laten zien, echter mijn boxen zijn nog niet klaar... wel qua uiterlijk, niet qua filter enzo... ik laat jullie nog even in spanning :)

[ Voor 11% gewijzigd door Seers op 29-01-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Misschien heeft dat iets te maken met de specs van bepaalde chassis die ze gebruiken in die subwoofers, of hoe ze de kasten berekenen voor de grotere woofers, die dat gedrag verklaren. Ik zeg niet dat het per definitie zo is dat grotere woofers altijd meer "sluggish" zijn, of meerdere kleintjes juist sneller, ik heb daarvoor niet genoeg kennis van de achterliggende techniek om te kunnen beoordelen of dit een feitelijk iets is of niet.

In mijn ervaring is het echter zo dat grotere subwoofers lastiger mooi integreren met muziek bij dezelfde soort filtering en opstelling als uitvoeringen met kleinere of meerdere kleinere woofers. :) Dit zie je ook terug in veel tests. Grotere woofers = grote punch en diepgang, kleinere woofers, minder diep maar "sneller", 2 of meer kleinere woofers: Beste combinatie van beide qua eigenschappen. Wel de diepgang en de punch van een grote, met de snelle respons van een kleinere woofer.

Nogmaals, ik wil hiermee niet zeggen dat dit gedrag inherent is aan de woofer (hoewel diepgang natuurlijk wel gekoppeld is aan oppervlakte en behuizing) maar dat de meeste "eindproducten" wel aan deze criteria voldoen. Kijk maar eens naar subs die "men" geschikt vind voor muziek, dat zijn bijna per definitie subs met chassis die niet groter zijn dan 12". (30cm)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:25:
[...]

[...]
Ik ben dan wel niet diegene, maar heb ze persoonlijk ook. Ik stuur ze momenteel aan met een Marantz SR5600, doet het prima, alleen de fronts lusten ze niet. Ik stuurde de fronts eerst apart aan met een doorgelinkte AVM amp..dat was best aardig, helaas was het preampje te oud en denk dat er wel wat betere resultaten te krijgen zijn met die opstelling als alles wat meer meewerkte (aangezien mijn eind nu beetje het word aan een kant dus heb em niet meer aangehad).

Rotel word vaak gebruikt icm CM4..althans, dat heb ik redelijk vaak gezien.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:25:
[...]

Pioneer VSX 2011S
Pioneer DV868AVi

Een mooie eindtrap zou wel fijn zijn, het sprankelend hoog van de Pio match niet helemaal lekker met de tweetertjes van de B&W's, maar nog niet storend genoeg om er een hoge prioriteit aan te geven.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/ht/dvdsmall.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/newht/5klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikkienator/images/newht/plakplak.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 77615 op 29-01-2007 23:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gister een Rel Stadium III mogen horen, een 10 inch driver en een 200W amp erin, nou dat klinkt strak en ongehoord knallend hard, echt werkelijk waar niet te geloven. dat ding gaat vanaf 12 Hz, ik dacht : "nou nog harder en mn oren gaan bloeden" Ik wilde dolgraag een SVS maar nu echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

12Hz? Dat is belachelijk laag, ik kan me niet voorstellen dat ze dat redden met een 10" driver. Natuurlijk kun je er flink aan EQ'en en compenseren, maar 12Hz is echt belachelijk laag.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:12:
12Hz? Dat is belachelijk laag, ik kan me niet voorstellen dat ze dat redden met een 10" driver. Natuurlijk kun je er flink aan EQ'en en compenseren, maar 12Hz is echt belachelijk laag.
Op papier en -6 DB lees ik net

Lower Frequency Response
In room -6dB: 12Hz

dus 16 moet wel lukken denk ik, desalnietemin een ervaring waarvan ik nog niet kan uitmaken of ik er blij mee ben, ik kan hem namelijk niet betalen, die druk op je lichaam/oren is onbeschrijvelijk verslavend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Zie je maar weer hoe persoonlijk dat is :P
Het feit dat m'n Amphions juist totaal geen druk op de oren (lijken te) geven (ook niet op hoog volume) is een van de redenen dat ik ze gekocht heb, en Totem, Diapason en B&W heb laten staan :P Is wel geen sub, maar druk is druk natuurlijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Anoniem: 77615 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:02:
[...]

Pioneer VSX 2011S
Pioneer DV868AVi

Een mooie eindtrap zou wel fijn zijn, het sprankelend hoog van de Pio match niet helemaal lekker met de tweetertjes van de B&W's, maar nog niet storend genoeg om er een hoge prioriteit aan te geven.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt een ideale opstelling :9~ , maar ehhhh... waar is je tv? Kijk je tv via je beamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77615 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:07:
[...]

Ik heb gister een Rel Stadium III mogen horen, een 10 inch driver en een 200W amp erin, nou dat klinkt strak en ongehoord knallend hard, echt werkelijk waar niet te geloven. dat ding gaat vanaf 12 Hz, ik dacht : "nou nog harder en mn oren gaan bloeden" Ik wilde dolgraag een SVS maar nu echt niet meer.
Leuk, nog een Stadium REL fan :) . Het is wel dun gezaaid met eigenaren van REL eigenaars hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:50
knip

[ Voor 255% gewijzigd door Silent Hunter op 31-01-2007 12:09 ]

1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Je weet dat SLDZ's onder zo'n hoek plaatsen niet echt aan te raden is voor de loopwerken? Daarnaast lijkt mij dat het correctie gedrag van de SLDZ ook een beetje raar gaat worden op zo'n schuin geplaatste speler.

Wel een mooi meubel overigens.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Anoniem: 30670 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 00:06:
[...]

Leuk, nog een Stadium REL fan :) . Het is wel dun gezaaid met eigenaren van REL eigenaars hier.
Ik wou dat t budget het toe zou laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Ik heb een REL Stadium III op een zware granieten blok staan. Goed... ik kon voor een leuke prijs krijgen ;) Hij kan idd forse druk creeren, maar het is beter/mooier om hem goed te integreren in de HT. Vooral bij muziek moet hij niet opvallen. Dwz: pas als je hem uitzet, zou je moeten zeggen "hee... ik mis wat" (en niet "goh... wat een rust").
De Master Concept 3 gaat verdomd laag (en met NBS Active 4 LS kabels is het laag nog strakker en gecontrolleerder). Elke keer krijg ik commentaar/vraag: waarom heb je de sub aanstaan? (terwijl ie UIT staat) 8) Met DK Design :9~ wordt het laag van de Masters NOG beter (mag ook wel. Alleen weer eens goed sparen :( Kan niet wachten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr.David schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:34:
[...]

Echt een ideale opstelling :9~ , maar ehhhh... waar is je tv? Kijk je tv via je beamer?
Hahahah ik kijk geen TV, en als het nodig is hebben we een kleine 37cm die we dan uit de kast trekken.
[...]

Kon ik het maar betalen, en SVS ligt dan meer binnen handbereik, maar een Rel klinkt toch echt mooier en strakker. Dus spaar ik liever door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Anoniem: 77615 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:39:
[...]

Hahahah ik kijk geen TV, en als het nodig is hebben we een kleine 37cm die we dan uit de kast trekken.

[...]
Is dat dan je huiskamer of een dedicated room op die foto's? Beetje kaal voor een huiskamer of niet?

lol iemand die zo'n kamer heeft met een 37cm tv 8)7 had niet gedacht dat die mensen bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

als je geen tv kijkt geen probleem toch?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9775/img2835wy5.jpg
(CTRL+C+V van ander forum)
TV: Tatung V32MCGI
Amplifer: Cambridge Audio 540A
CD-Player: Cambridge Audio 540Cv2
Speakers: Quad 12L's
HD-source: my laptop which can be connected at the right bottom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Anoniem: 123813 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:48:
[...]
Is dat dan je huiskamer of een dedicated room op die foto's? Beetje kaal voor een huiskamer of niet?
Of gewoon netjes en opgeruimd. Ik vind dat persoonlijk wel mooi en rustig.

Het valt me op dat hier vaak plaatjes staan van de meest prachtige en dure spullen in een rommelige omgeving. Ik streef ernaar om ook mijn woonkamer zo mooi strak te krijgen. Dat zal nog wel lastig worden met een vriendin die dol is op fotolijstjes en schaaltjes en waxinelichtjes, etc, etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

dr zijn idd erg veel setups met onzinnig zware speakers in een te kleine ruimte.

vooral al die subwoofers..puur overkill.

ben zelf nu op zoek naar een goede stereo speakerset, heb wat favorieten:

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i
monitor audio gs10 of gs20

mn kamer is 3,40 bij 9m maar ik luister niet in de lengte dus de speakers moeten niet te zwaar zijn lijkt me. mischien maakt dit niets uit.

koeitje: ik dacht dat de quad 12l kleiner was?

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

even voor alle mensen met de grote sub`s en speakers hebben julie geen buren ouders?

ik heb zelf een redelijke HT

jvc DD /dts reciever 2 x zuil speaker aldi model 1 x center zelfde serie als de ali speakers 2 x rear en sub (zelfbouw) 72 cm 100 hz breedbeeld dvd speler + ht pc.

Ik moet echt goed oppassen dat de halve straat niet kan meegenieten en ons huis is goed geisoleerd.

mijn speakers en sub staan op spike`s op een tegelvloer dus kwa doordreunen geen geluidsoverdracht.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204116

Met grote speakers kan je juist heel fijn muziek luisteren op lage volumes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:33
cactusman schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:00:
even voor alle mensen met de grote sub`s en speakers hebben julie geen buren ouders?

ik heb zelf een redelijke HT

jvc DD /dts reciever 2 x zuil speaker aldi model 1 x center zelfde serie als de ali speakers 2 x rear en sub (zelfbouw) 72 cm 100 hz breedbeeld dvd speler + ht pc.

Ik moet echt goed oppassen dat de halve straat niet kan meegenieten en ons huis is goed geisoleerd.

mijn speakers en sub staan op spike`s op een tegelvloer dus kwa doordreunen geen geluidsoverdracht.
Ik heb onder, boven, links en rechts buren maar nog nooit commentaar gehad. Nu zegt dat natuurlijk niet alles en is het voor mij ook geen reden om maar onbekommerd de volumeknop omhoog te draaien, maar eigenlijk valt het best wel mee is mijn ervaring. Ik check het regelmatig door met de deuren dicht in de kamer er naast te staan om vast te stellen wat ik dan nog hoor; dat is altijd extreem minder dan ik zou verwachten zittend op de sweetspot waar het geluid het hardst is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:50
Bij deze dan deze studenten HT, waarschijnlijk het kleinst qua effectieve oppervlakte... ongeveer 4m2 :P Maar genieten is het zeker.

De foto's (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://img170.imagevenue.com/loc54/th_80610_HT_5001_6600_resize_122_54lo.jpg
Het hart van de set-up, de Marantz SR5001 en de DV6600.

Afbeeldingslocatie: http://img165.imagevenue.com/loc239/th_80613_HT_dvds_resize_122_239lo.jpg
De schijfjes...

Afbeeldingslocatie: http://img107.imagevenue.com/loc222/th_80618_HT_KefiQ3_cdkastje2_resize_122_222lo.jpg
De speaker, KEF iQ3, en het CD-kastje waar ze op staan. Custom-made by m'n vader (het kastje, niet de speakers :P)

Afbeeldingslocatie: http://img106.imagevenue.com/loc187/th_80623_HT_KefiQ3_cdkastje_resize_122_187lo.jpg
Nogmaals, nu met speakerdoek.

Afbeeldingslocatie: http://img160.imagevenue.com/loc137/th_80624_HT_overview2_resize_122_137lo.jpg
Vanaf de luisterpositie, nu ook de TV in beeld, de Sony KDL-26S2020. Prachtig beeld (voor een LCD) en 66 CM is meer dan voldoende als je er 1,5 meter vanaf zit.

Afbeeldingslocatie: http://img167.imagevenue.com/loc132/th_80629_HT_overview_resize_122_132lo.jpg
Een overview van het geheel, hier ook de surroundspeakers in beeld, de KEF KHT2001. De befaamde eitjes uit het 2005 surround systeem van KEF. Ideaal als aanvulling vanwege de identieke techniek. Deze komen nog aan de muur te hangen.
Zoals te zien draai ik 4.0. In het kastje is er nog ruimte overgelaten voor een centerspeaker, maar ik heb niks te klagen over plaatsing in het geluid, dus ik draai lekker zonder. Misschien in de toekomst ooit nog eens. De eerstvolgende upgrade is de Marantz CD5001OSE, om de stereo-kwaliteit van het systeem wat op te krikken.

De bekabeling:
vd Hul HDMI
Audioquest type 4 LS kabel fronts
Oehlback 2,5mm2 surrounds
QED Signature digitale coax
Art Speak zilveren analoge interlink (klinkt net wat levendiger dan de vd Hul The Name die ik er eerst tussen had zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

MUSTIS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:
dr zijn idd erg veel setups met onzinnig zware speakers in een te kleine ruimte.

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i

mn kamer is 3,40 bij 9m maar ik luister niet in de lengte dus de speakers moeten niet te zwaar zijn lijkt me. mischien maakt dit niets uit.

Neem dan wel de castle 7i... de 3i heeft te weinig power. Wel een heel erg muzikale speaker trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Anoniem: 110233 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:46:
[...]

Neem dan wel de castle 7i... de 3i heeft te weinig power. Wel een heel erg muzikale speaker trouwens...
zijn idd zeer muzikaal en enigzins ontzichtbaar, maar iets te weinig body en bas.
ik heb de 7i nog niet gehoord maar wel de pembroke met zn neerwaartse woofer.
helaas zat de tweeter op kniehoogte

ik hoorde zaterdag van een dealer dat het bedrijf castle failliet is gegaan..(te goedkoop? :P) dus ik weet niet of het slim is om een speaker te kopen van een failliet bedrijf.
bovendien zijn ze natuurlijk niet meer te bestellen.

kan trouwens niets vinden hierover en de site is er ook nog gewoon...vreemd

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 14:05
MUSTIS schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:55:

Monitor audio rs6
Castle Richmond 3i

Heb sinds 2 weken de RS6 speakers gekocht en kan je zeggen dat ik er nog geen moment spijt van heb gehad. De hoge en sprankelende tonen had ik verwacht maar had niet verwacht dat er zo'n bas uit die kastjes zou komen. Ik heb mijn plannen voor een sub voorlopig terug opgeborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag een welkome 'uitbreiding' aan mijn woonkamer HT gehad : Yamaha RX-V2700 A/V-Receiver.

Ik had al heel lang de RX-V2600 in bestelling staan, maar deze werd maar niet uitgeleverd. Destijds toen een RX-V4600 als leenmodel gekregen.
Daar de opvolger (de 2700) van mijn bestelling al ruim leverbaar was, werd ik het aardig beu en heb ik ergens anders de 2700 besteld.
De 4600 is de deur uit (althans : terug in zijn doos) en de 2700 staat er weer voor in de plaats.
Qua looks en bediening is er amper verschil, maar voor mij het belangrijkste verschil : de ingebouwde scaler voor HDMI upconversion.

Zit nu naar MP3'tjes te luisteren die op een USB HDD staan, want deze heeft een USB aansluiting om MP3's af te spelen :P

Huidige setup:

Plasma : Panasonic TH-42PHD8
TV Tuner : Zinwell PV-600
A/V-Receiver : Yamaha RX-V2700
DVD : Denon 2910
Media player : Unicorn MV-4000
DVDr : Phocus nog iets (kruidvat :P)

Fronts : JBL E-80
Center : JBL EC-25
Rears : JBL E-20
Sub : JBL E-150P (is niet aangesloten, eerst goede bekabeling regelen)

Alles word bediend met een Harmony 885. De aparatuur staat op een Schroers & Schroers Lambda audio rack.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Hoe f*cking lekker is die Yamaha RX-V2700 wel niet ...
en ik stel het met een Yamaha RX-V457, het mini mini mini broertje ervan. (Maar toch tevreden)

Hoe speel je af via die HDD ? Eentje met afzonderlijke voeding of kan je er een portable HDD aanhangen die voeding via de USB poort krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is wat aan de kale kant ja, meer foto's in het vorige deel. binnenkort wat lampjes en plantjes halen en dan komt het goed, niet te druk houd wel van strak en rustig in de woonkamer.

@ neophix, klein is fijn, ik zag hem ook al op Htforum ! :D
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.