Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 46.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143689

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24
Na een hele mooie reeks foto's en specs, zijn we aangekomen in deel 24!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Het is niet verstandig om hier een uitgebreide "wat-moet-ik-kopen" discussie te starten. Dit is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoek, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus eigenlijk ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijk boel.
  • Liever ook geen Bose discussies en zeker geen kabel discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteed. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet heb ik er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. En pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Eerste post :P

Sorry kon het niet laten :X

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had de laatste post in het vorige topic. Daarom post ik hem hier ff... ;)

Ik ben gisteren begonnen met een 'custom' meubel voor mn tv/receiver/centerspeaker/cd/dvd/tvhome.

De afmetingen van de meubel zijn: 165 x 55 x 50 (b x d x h)
Heb over het algemeen 22mm mdf gebruikt.

Heb de meubel in elkaar geschroeft met lijm en 8cm lange schroeven.
Momenteel ben ik aan het schuren en plamuren.

Hieronder een idee hoe het er nu voor staat:

Heb 2 vakken van 50cm breed. 1 vak van 56cm breed.
In het achterste vak komt de receiver, de middelste cd/dvd en bovenin de center, in het laatste vak passen een aantal dvd's. :P

Afbeeldingslocatie: http://img409.imageshack.us/img409/8126/img1234qx1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/1633/img1235go4.jpg

Moet nog even op zoek naar poten die eronder passen.
Zoek pootjes van +/- 7cm hoog. Kleur chroom.
Van de week ff kijken bij de bouwmarkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Harmen op 01-10-2006 16:09 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149957

Dat ziet er netjes uit, tenminste dat gaat het lijkt mij wel, ik zou wel foto's willen zien van het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Erg netjes maar waarom de DVD speler zo laag op in de kast onder de center dan moet je iedere keer bukken... beetje ruk niet? Of begrijp ik het weer verkeerd? :P.

Trouwens vergeet je niet evt gaten te maken voor de kabel (en ventilatie voor je app.) in de tussenschotten of de achterplaat? Of is de achterkant open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183025

ziet er allemaal wel mooi uit daar niet van, maar kon je niet gewoon beter de ikea kast kopen die daar PRECIES op lijkt (de olly ofzo?:?) kopen? Naja maar die creativietijd is nooit weg natuurlijk (om hem zelf te maken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Om maar niet te spreken over de "pasvorm" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@hitman333, die ikea kast past niet.

@Mauce, Tjah keuzes hé. Heb niet zoveel ruimte hiero. Dus wil alles wel functioneel hebben.
De dvd speler komt bovenop de cd speler, dus zo'n 25cm van de grond. Ennuh beweging is goed voor je. :+
De achterkant is open, heb zowiezo veel ruimte over gelaten bij de versterker. Er zal zo'n 20cm vrije ruimte boven zijn. Dus hij kan zn warmte prima kwijt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Anoniem: 183025 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:37:
ziet er allemaal wel mooi uit daar niet van, maar kon je niet gewoon beter de ikea kast kopen die daar PRECIES op lijkt (de olly ofzo?:?) kopen? Naja maar die creativietijd is nooit weg natuurlijk (om hem zelf te maken ;))
Olly's in me kontgat :9 ... dit is een tweakers forum, dus moedig deze timmerman aub alleen maar aan, ipv zeggen dat je al kant en klare dingen kan kopen ;) .... ik wou dat ik zogoed kon timmeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 15:43
vind het leuk om de projecten (ook al zijn het maar "gewoon" kastenn) te volgen van andere tweakers. Ik zelf loop wel ff langs de ikea om een kast aan te schaffen hihi.

Maar desalniettemin blijf posten die foto's!!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:54

Arnold-D

Nad - Feel The Power

OOoohh, nog ff.

dan ga ik lekker de KEF iQ5 kopen waarschijnlijk >:)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-04 19:44
Ik heb vandaag ook maar is een keer foto's gemaakt van mijn home-cinema die zich op mijn slaapkamer bevind.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto002.jpg
Overzicht van alle apparatuur.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto001.jpg
Dit is de Mirai 32 inch HDTV.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto003.jpg
Op de bovenste plank staat m'n Xbox 360, daar onder mijn media center pc met een Playstation er boven op. Rechts zie je de Gamecube.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto004.jpg
Boven de tv hangt een katana zwaard en daarboven hangt een digitale klok die helaas niet af te lezen is op deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto005.jpg
Hier zie je alle remotes. Van links naar rechts; tv, xbox360, media center.

Ik ben zelf erg tevrede over zowel de beeld kwaliteit als die van het geluid. De Philips Acoustic Fusion en de Logitech X-230 zijn beide aangesloten op een stereo uitgang. De Philips kan zeer goed overweg met de hoge tonen terwijl de logitech de rest aanvuld. Samen maken ze echt prachtig geluid! :D

Wat viel er allemaal te zien?
- Mirai 32 inch 720p HDTV
- Logitech X-230 2.1 geluidsset
- Philips Acoustic Fusion 310 2.1 geluidsset
- Xbox 360
- Playstation One
- Gamecube
- Media center PC (P3 1GHz, 250GB HDD, FX5200, SB Live! value)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:48:
De Philips kan zeer goed overweg met de hoge tonen terwijl de logitech de rest aanvuld. Samen maken ze echt prachtig geluid! :D
:X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Wat? Niet iedereen heeft geld voor een 500,- of duurder geluidssetje...

En ja die philips en die logitech samen klinken echt goed! Ik heb al meerdere speakerssets gehoord en ik kan je vertellen dat het geluid niet zo superieur is als die mega dure sets boven de 500,- maar toch klinkt het geluid zeer goed vooral door die philips. Maar ja, speakers onder de 500,- zijn natuurlijk slecht... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluedude3410
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
Mooie setup! Vooral die TV is :9~

Mag ik vragen waar je de drivers van die Media Centre Remote vandaan hebt?
Ik heb nml nog een paar van die dingen liggen (ooit eens voor weinig van een beurs meegenomen), maar de drivers bleken anders dan die van m'n ATI Remote...
Alvast bedankt! O+

edit:
Ja, heb er toendertijd écht uren op zitten googelen, klaarblijkelijk niet goed genoeg.. :/ Thnx!

[ Voor 12% gewijzigd door Bluedude3410 op 01-10-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Bluedude3410 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:58:
[...]

Mag ik vragen waar je de drivers van die Media Centre Remote vandaan hebt?
Een uur geleden vroeg iemand me hetzelfde :P

Download dit:
klik

Hiermee kan je ook de hele remote zelf configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Sir_Hendro schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:57:
[...]

Wat? Niet iedereen heeft geld voor een 500,- of duurder geluidssetje...

En ja die philips en die logitech samen klinken echt goed! Ik heb al meerdere speakerssets gehoord en ik kan je vertellen dat het geluid niet zo superieur is als die mega dure sets boven de 500,- maar toch klinkt het geluid zeer goed vooral door die philips. Maar ja, speakers onder de 500,- zijn natuurlijk slecht... :/
Exirion doelt denk ik niet direct op de geluidset. Jij gebruikt 2 set's, dat KAN gewoon niet goed klinken. Heeft niks met budget te maken, sterker nog, met 1 set heb je beter geluid en ben je goedkoper uit ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:08:
Exirion doelt denk ik niet direct op de geluidset. Jij gebruikt 2 set's, dat KAN gewoon niet goed klinken. Heeft niks met budget te maken, sterker nog, met 1 set heb je beter geluid en ben je goedkoper uit ;)
Juist :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Barry schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik een set uitzet dan klinkt het minder mooi en minder vol. Ik snap ook niet dat je zomaar durft te zeggen dat het gebruik van meerdere sets niet goed klinkt. Tja als je nou een gaar trust setje of gewoon iets anders wat erg cheap is er tussen kwakt dan ja, dan wordt het idd lelijker maar als je gebruik maakt van meerdere goede geluidssetjes wordt het naar mijn mening er alleen maar beter op.
Waar ik tevens ook een voorstander van ben is geluid op 2 hoogtes afspelen. Bijvoorbeeld eentje op de grond en een tegen het plafond. Op deze manier krijg je een muur van geluid op je af wat veel stoerder klinkt dan dat je alle speakers op 1 hoogte hangt. Maar goed, ook dat kan weer een persoonlijke voorkeur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:21:
Waar ik tevens ook een voorstander van ben is geluid op 2 hoogtes afspelen. Bijvoorbeeld eentje op de grond en een tegen het plafond. Op deze manier krijg je een muur van geluid op je af wat veel stoerder klinkt dan dat je alle speakers op 1 hoogte hangt. Maar goed, ook dat kan weer een persoonlijke voorkeur zijn.
Je zult me ongetwijfeld een arrogante lul vinden omdat ik het zeg, maar dat heeft werkelijk niks met serieuze audio te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Exirion schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:43:
[...]

Je zult me ongetwijfeld een arrogante lul vinden omdat ik het zeg, maar dat heeft werkelijk niks met serieuze audio te maken ;)
Misschien even handig om te melden waarom je dat vind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Sir_Hendro schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Misschien even handig om te melden waarom je dat vind ;)
Omdat je dan geen accurate weergave van de werkelijkheid creeert (of iig poogt te creeeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
tja met 5.1 kan je toch nog niet de ware realiteit na doen met geluid vind ik. Een mens kan dan wel horen of een geluid voor of achter is, maar ook of het boven of onder zich bevind. Het perfecte geluid zou pas dus kunnen komen wanneer 8.1 bestaat.
Denk bijvoorbeeld aan een scene waar jij over staat loopt en dan vliegt er een vliegtuig boven je langs. Met 8.1 zou dat zeer realistisch kunnen gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Anoniem: 159816 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:54:
[...]

Omdat je dan geen accurate weergave van de werkelijkheid creeert (of iig poogt te creeeren)
Met slim. Ze staan dan nog eens niet bij elkaar maar hoger en op een andere afstand van zowel elkaar als jou. Daar krijg je allerlei soort vertragingen en verstoringen waardoor het geluid helemaal door elkaar gegooid wordt. Een muur van geluid bereik je er alvast niet mee. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[afbeelding]
Boven de tv hangt een katana zwaard en daarboven hangt een digitale klok die helaas niet af te lezen is op deze foto.
6u26
Who's the man. :P

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185122

Ik heb vandaag ook maar is een keer foto's gemaakt van mijn home-cinema die zich op mijn slaapkamer bevind.

[afbeelding]
Overzicht van alle apparatuur.

[afbeelding]
Dit is de Mirai 32 inch HDTV.

[afbeelding]
Op de bovenste plank staat m'n Xbox 360, daar onder mijn media center pc met een Playstation er boven op. Rechts zie je de Gamecube.

[afbeelding]

[afbeelding]
Hier zie je alle remotes. Van links naar rechts; tv, xbox360, media center.

Ik ben zelf erg tevrede over zowel de beeld kwaliteit als die van het geluid. De Philips Acoustic Fusion en de Logitech X-230 zijn beide aangesloten op een stereo uitgang. De Philips kan zeer goed overweg met de hoge tonen terwijl de logitech de rest aanvuld. Samen maken ze echt prachtig geluid! :D

Wat viel er allemaal te zien?
- Mirai 32 inch 720p HDTV
- Logitech X-230 2.1 geluidsset
- Philips Acoustic Fusion 310 2.1 geluidsset
- Xbox 360
- Playstation One
- Gamecube
- Media center PC (P3 1GHz, 250GB HDD, FX5200, SB Live! value)
Ziet er erg mooi uit zeg! :9~
tis daar trouwens toch 6:25? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Ik beloof dat ik in dit deel ook ga posten!

De laatste keer dat ik mijn set gepost heb is 2 jaar geleden! :X 8)7

Ondertussen ''iets'' anders geworden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Die katana hangt verkeerdom BTW :P
Scherpe kant naarboven (naar beneden wordt'ie bot terwijl'ie in de schede hangt) en het handvat naar links in tijd van vrede en naar rechts in tijd van oorlog ;)

Ben overigens bezig met goede pics van m'n set uploaden :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45043

heej

hoe heb je die mediacenter pc gemaakt eigenlijk... want ik heb ook een moederbord met pentium 3 1ghz, een kast (ik kan misschien beter een mediacenterkastje kopen), een ati 9600 pro, sounblaster digital, 120GB HD, 512 MB SDRAM PC133 over
dus ik zit er over te denken om een mediacenter pc'tje te bouwen

maar hoe kan ik dat het beste doen?
want in principe heb ik alle hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

foolish, zulke vragen horen niet in dit topic.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Als ik een set uitzet dan klinkt het minder mooi en minder vol. Ik snap ook niet dat je zomaar durft te zeggen dat het gebruik van meerdere sets niet goed klinkt. Tja als je nou een gaar trust setje of gewoon iets anders wat erg cheap is er tussen kwakt dan ja, dan wordt het idd lelijker maar als je gebruik maakt van meerdere goede geluidssetjes wordt het naar mijn mening er alleen maar beter op.
Wat voor de een gaar is, is voor de ander subliem. Smaak speelt gewoon een ontzettend grote rol als het om geluid gaat. Als smaak niet bestond, dan zou er 1 set ontwikkeld worden waar ontzettend veel research in gestoken is en uiteindelijk tegen een acceptabele prijs zodat vrijwel iedereen de set kan kopen. Gelukkig is dat niet het geval, zou anders best saai worden op de audio fora :P Iedereen heeft z'n eigen smaak, daarom heeft vrijwel niemand dezelfde set staan. Maar met smaak in audio bedoel ik een klein, lekker, niet overheersend sausje bovenop de normen van Hifi. Da's Hifi benadering met eigen referencie :) Maar jij wijkt totaal af van Hifi en 'creeert' je eigen normen qua geluid, en dat beetje Hifi wat daar nu bij zit, is bij jou het sausje ;)

Ik probeer je set echt niet af te kraken of wat dan ook, als jij tevreden bent moet je het vooral zo laten. Maar ik wil duidelijk maken dat je met MINDER geld - wat overigens een heel speciaal geval is - een beter geluidsbeeld neer kunt zetten. Probeer het op z'n minst eens, het kost je immers niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45043

meendering schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:30:
foolish, zulke vragen horen niet in dit topic.
hmm goed punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 18-04 10:50
Afgelopen week mijn Samsung LE26R71B LCD-TV binnen gekregen. Supermooi scherm. Gelijk aangesloten via een Oehlbach VGA-kabel van 10 meter, en wacht nu nog op de Vogels LCD-steun, die al besteld is.

Ik gebruik als speakerset een Logitech Z-5500 set. En die klink voor op een slaapkamer van 4 bij 3 toch heel behoorlijk.

Zodra ik mijn TV heb opgehangen met de steun, dan zal ik wel eens een fotootje maken en hier posten.

Trouwens, ik ga binnenkort ook een Xbox 360 kopen, dus dan kan die ook mooi worden aangesloten op die TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zoals beloofd:
Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/6853/DSC00159.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/6853/DSC00159.jpg
De rechter speaker

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/3921/DSC00160.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/3921/DSC00160.jpg
De linker speaker

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/139/DSC00161.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/139/DSC00161.jpg
De terminal met Totem Tress kabel erin

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/4958/DSC00157.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/4958/DSC00157.jpg
Rega Mira3

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/4192/DSC00158.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/4192/DSC00158.jpg
De te vervangen Sony CDP-391

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/415/DSC00165.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/415/DSC00165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/5181/DSC00162.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/5181/DSC00162.jpg
Deze 2 spreken voor zich neem ik aan :P

Afbeeldingslocatie: http://img349.imageshack.us/img349/9584/DSC00166.jpg
http://img382.imageshack.us/img382/5170/dsc00166jb8.jpg
Genomen vanaf mijn luisterplek, in m'n (voor zover) geprefereerde luisterhouding :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 01-10-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Wat een harige poten.. :p

Maarre, mooie speakertjes hoor.. :) En moet de opstelling komt het ook wel goed had ik al gelezen in het vorige deel.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

@Wormaap: Hé, die plectrums heb ik ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

TomSwinnen schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:22:
@Wormaap: Hé, die plectrums heb ik ook. :+
Hé voeten, die heb ik ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Als het goed is krijk ik de komende week deze binnen:

Afbeeldingslocatie: http://www.voodooless.com/download/sacd.jpg

:D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Soms vraag ik me echt af of ze die dingen nou expres zo lelijk maken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kaj. schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 08:29:
Soms vraag ik me echt af of ze die dingen nou expres zo lelijk maken. 8)7
En bedankt :+ Overigens ook verkrijgbaar in volledig alu ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.jacksondirekt.de/catalog/images/SACD%20silber_1.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 02-10-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

meendering schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:07:
Had de laatste post in het vorige topic. Daarom post ik hem hier ff... ;)

Ik ben gisteren begonnen met een 'custom' meubel voor mn tv/receiver/centerspeaker/cd/dvd/tvhome.

De afmetingen van de meubel zijn: 165 x 55 x 50 (b x d x h)
Heb over het algemeen 22mm mdf gebruikt.

Heb de meubel in elkaar geschroeft met lijm en 8cm lange schroeven.
Momenteel ben ik aan het schuren en plamuren.

Hieronder een idee hoe het er nu voor staat:

Heb 2 vakken van 50cm breed. 1 vak van 56cm breed.
In het achterste vak komt de receiver, de middelste cd/dvd en bovenin de center, in het laatste vak passen een aantal dvd's. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Moet nog even op zoek naar poten die eronder passen.
Zoek pootjes van +/- 7cm hoog. Kleur chroom.
Van de week ff kijken bij de bouwmarkt.
Welk soort hout heb jij gebruikt, en welke dikte is dat? Ik moet er ook aan geloven, mijn 30kg zware versterker met 49cm diepte past nergens in kant en klare kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Laatst online: 22-04 13:19
Even een klein vraagje m.b.t. het plaatsen van luidsprekers.
- Vanwege de basdoordreunfactor zet je de luidsprekers op spikes (gaat over zuilen).
-Vanwege laminaat denk je: hmmm daar moet iets onder.
-Vervolgens laat je 2 rvs plaatjes knippen om onder de spikes op het laminaat te leggen
-En als laatste denk je, RVS is zo hard, dat laat vast alle bassen resoneren.

En dus mijn vraag: Als ik er stukken rubber onderplak, denk aan muismatje achtig iets, is het dan beter om het hele RVS plaatje te beplakken, of alleen de 4 hoekpunten?

Edit@hieronder:

Het doordruenen van de bas naar onder is in princiepe niet helemaal te verhelpen. Alleen de bas gaat mooier klinken op spikes (strakker) en het doordreunen zo mi. mogelijk maken is eigenlijk de bedoeling van de spikes.

[ Voor 18% gewijzigd door philippevk op 02-10-2006 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9581

Mijn zuilen staan op spikes, welke weer op betonnen stoeptegels staan met daaronder viltjes (tegen het krassen op het laminaat).

Maar dan nog zul je altijd trillingen blijven houden... (m'n onderbuurvrouw kon daarover meepraten...).

Weet ook niet wat de ideale oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Anoniem: 105758 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:47:
[...]

Welk soort hout heb jij gebruikt, en welke dikte is dat? Ik moet er ook aan geloven, mijn 30kg zware versterker met 49cm diepte past nergens in kant en klare kasten.
Als je de moeite had gedaan om het te lezen dan had je gezien dat hij 22 mm MDF gebruikt. En tuurlijk zijn er wel kasten waar je je versterker in kwijt kan. Er worden wel grotere versterkers gemaakt. Je bent ze misschien niet tegengekomen of je vindt ze te duur. Dat is dan een andere kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
zimbab schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

Als je de moeite had gedaan om het te lezen dan had je gezien dat hij 22 mm MDF gebruikt. En tuurlijk zijn er wel kasten waar je je versterker in kwijt kan. Er worden wel grotere gemaakt. Je bent ze misschien niet tegengekomen of je vindt ze te duur. Dat is dan een andere kwestie.
^^ Zelf bij de Trendhopper XL een audio/video meubel gehaald dat 60 cm diep is. Meer dan genoeg ruimte voor welke HTPC of component dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Anoniem: 9581 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:30:
Mijn zuilen staan op spikes, welke weer op betonnen stoeptegels staan met daaronder viltjes (tegen het krassen op het laminaat).

Maar dan nog zul je altijd trillingen blijven houden... (m'n onderbuurvrouw kon daarover meepraten...).

Weet ook niet wat de ideale oplossing is.
Tenzij je speakers hebt die behoorlijk resonantievrij zijn... in lagere segment kun je dat echter wel vergeten (niks zeggend over de speakers van wie ik dit stukje nu quote uiteraard). Spikes helpen een hoop, vind je dat lelijk dan heb je nog soundcare superspikes.
Mooi speakers hoor... jammer alleen dat je zo'n hoge meerprijs moet betalen voor de houtversies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:14
[...]

Meer is natuurlijk niet altijd beter
Bij luidsprekerfabrikanten doen ze vrij lang onderzoek om speakers te vinden die bij elkaar passen en waarbij de hoge en midde en lage tonen goed in elkaar overlopen, en ik denk dat ondanks dat het een "Muur van geluid" bij je is dit geen correcte weergave kan zijn van het geluid zoals het opgenomen is.
Maar goed om niet een te lang verhaal hier neer te zetten , als jij tevreden bent over je geluid dan maakt het geen hol uit wat iemand anders daarvan vind, alleen moet je er wel rekening mee houden dat niet iedereen het eens is met jou mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

zimbab schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:51:
[...]

Als je de moeite had gedaan om het te lezen dan had je gezien dat hij 22 mm MDF gebruikt. En tuurlijk zijn er wel kasten waar je je versterker in kwijt kan. Er worden wel grotere versterkers gemaakt. Je bent ze misschien niet tegengekomen of je vindt ze te duur. Dat is dan een andere kwestie.
Waar vind je die winkels, ik zou niet weten waar ik in Eindhoven zou moeten zoeken, behalve leen bakker en kwantum die alleen troep meubels verkopen.

En ja wil hem zelf maken omdat er alle apparaten in moeten die ik heb. tuner,LD,DCC,CD,DVD,mediacenter,versterker stereo, versterker AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Anoniem: 105758 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:29:
[...]

Waar vind je die winkels, ik zou niet weten waar ik in Eindhoven zou moeten zoeken, behalve leen bakker en kwantum die alleen troep meubels verkopen.

En ja wil hem zelf maken omdat er alle apparaten in moeten die ik heb. tuner,LD,DCC,CD,DVD,mediacenter,versterker stereo, versterker AV.
Vraag het eens bij de Hifiwinkel - die zullen die vraag wel vaker krijgen ;)
En als je zelf niet handig (genoeg) bent voor zelfbouw, kun je ook nog een meubelmakerij proberen. Kun je alles gewoon op maat en specificatie laten maken - en is eigenlijk) althans volgens de ervaringen van mijn ouders) even duur of goedkoper ook :)
Zij hebben verschillende meubels laten maken bij een meubelmaker in ik meen Bergeyk - mocht je een naam en adres willen dan doe maar even een DM, dan snor ik dat even op voor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 105758 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 09:47:
Ik heb een kant-en-klaar meubel van aluminium en glas en per plank kan er 80 kg op staan. Er zijn 3 lagen met 2 kolommen. Ik heb er een kleine 40 kg aan eindversterkers in staan en dat is geen probleem. En die 49 diepte, is dat netto of met de kabelconnectoren meegenomen? De netto diepte in mijn meubel is 49cm. Zou net kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-04 14:10

DeFeCt

je wéét toch

Misschien een rare vraag, maar weet iemand welke speakers er aan de muur hangen in de afbeelding van de openingspost?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

DeFeCt schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:07:
Misschien een rare vraag, maar weet iemand welke speakers er aan de muur hangen in de afbeelding van de openingspost?
Zo te zien is het een Pioneer scherm en ik denk dus dat het een Pioneer HT setje is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:56

vanDaal

-ismeereentje

DeFeCt schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:07:
Lijkt op de FPM reeks van B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@ Meendering, post je ook nog foto's van je meubel als het helemaal klaar is? Ben benieuw naar het eindresultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Laatst online: 18-04 17:46
Ik ga de indeling veranderen!

Nu is het 2.0:

Afbeeldingslocatie: http://foto.pcmencia.nl/got/homecinema_nu.bmp

En zo moet het worden: 5.1

Afbeeldingslocatie: http://foto.pcmencia.nl/got/homecinema_dan.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tekielja schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:53:
@ Meendering, post je ook nog foto's van je meubel als het helemaal klaar is? Ben benieuw naar het eindresultaat.
Tuurlijk! :)
Vandaag heb ik alles ff netjes gemaakt.
Schuren en plamuren hoofdzakelijk. Morgenavond ff on de grondverf zetten.

Van het weekend hoop ik hem klaar te hebben. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:13
masser120 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:54:
Ik ga de indeling veranderen!

Nu is het 2.0:

[afbeelding]

En zo moet het worden: 5.1

[afbeelding]
Dan heb je wel 3 volume knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Sjoewe schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:08:
[...]

En een wazige 3.1 setup? :?

Edit: oh nee wacht....de Pioneer 10 Watts zijn zeker speakers? Ik dacht even dat dat versterkers waren (speakers hebben geen Watts you know.... :P ).

[ Voor 29% gewijzigd door zimbab op 02-10-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Anoniem: 110233 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:26:
[...]

Mooi speakers hoor... jammer alleen dat je zo'n hoge meerprijs moet betalen voor de houtversies.
Hmmmja, klopt.
Heb de helft van't prijsverschil als korting gekregen though, dus viel nog te overzien :)
En zilveren dingen komen er hier niet in, en matzwart is wel'n ENORM zwart gat. Beuken is meteen zo Ikea, dus dan blijft kersen over, en dat's mooi en stylish :9

(En ja, mijn beukenfineer-bureau is Ikea, ja :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
zimbab schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:42:
[...]

En een wazige 3.1 setup? :?

Edit: oh nee wacht....de Pioneer 10 Watts zijn zeker speakers? Ik dacht even dat dat versterkers waren (speakers hebben geen Watts you know.... :P ).
Jawel: 10Watt RMS vermogen. Ik vermeld deze omdat ik het volume van de achterspeakers dan niet te hoog moet zetten.

Hoe dan ook: het is daadwerkelijk 5.1 en ik hoef er niks extra's voor te betalen, want de andere materialen heb ik al!
[...]

Ja dat klopt, maar bij een gewone surround set kan je toch ook induvidueel de speakers aanpassen? Hier dus ook ongeveer. Ik vind het helemaal niet erg.

PS: het zijn er 4 :p Subwoofer+center+voor+achter 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door masser120 op 02-10-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb nog wel een soort van klein vraagje. Mijn voor bij de computer is de huidige situatie zo:

Afbeeldingslocatie: http://audiofuhrer.de/images/werk1.jpg

Waarbij de speakers (Wharfedale Diamond IV) met Vogels aan de muur hangen. Geboord, geplugt in de stenen muur.

Binnenkort krijg ik tot mijn en dat van m'n vriendins plezier een tweepersoonsbed, maar dat terzijde.
Echter om plaats te maken voor het bed moet ik m'n bed en bureau omwisselen. Deze muur is echte van gipsplaat, is er dan een manier om die beugels daar in te pluggen zonder dat de speaker van de muur pleurt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:08
Dat lijkt wel een wekkerradio :P
Dat was @ Deepspace zijn SACD speler 8)7
ik zit te slapen.........
Maar die zal best wel een paar duiten kosten ofniet?

[ Voor 30% gewijzigd door mdcobra op 02-10-2006 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

[...]
En of het klinkt, met zo verschillende speakers, versterkers en rears van 10 'watt', is natuurlijk ook nog de vraag... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

mdcobra schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:05:
Dat lijkt wel een wekkerradio :P
Dat was @ Deepspace zijn SACD speler 8)7
Hehe, ik heb al veel fans met mijn apparaat zie ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:47
Sjoewe schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:05:
Ik heb nog wel een soort van klein vraagje. Mijn voor bij de computer is de huidige situatie zo:

[afbeelding]

Binnenkort krijg ik tot mijn en dat van m'n vriendins plezier een tweepersoonsbed, maar dat terzijde.
Echter om plaats te maken voor het bed moet ik m'n bed en bureau omwisselen. Deze muur is echte van gipsplaat, is er dan een manier om die beugels daar in te pluggen zonder dat de speaker van de muur pleurt? ;)
Moet je bij de bouwmarkt van die pluggen halen voor in wanden van gips. die klappen een soort van uit elkaar achter de wand zodat de kracht over een groter gedeelte van de wand wordt verdeelt.
BTW Google is your friend

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:14:
[...]

Hehe, ik heb al veel fans met mijn apparaat zie ik O+
Sja....ik vind dat ding ook echt niet om aan te zien, maar ik moet toegeven dat ik een heleboel Chinese merken niet om aan te zien vind, maar qua geluidskwaliteit zitten ze vaak wel goed en met deze Jungson schijnt het niet anders te zijn. Nu denk ik van jou te weten dat je hoofdzakelijk om geluidskwaliteit geeft, dus wat kan jou het schelen?
Persoonlijk geef ik wel redelijk wat om design, afgezien van het feit dat iedereen daar wat anders onder verstaat.

Maaruh.........ik ben dus (nog steeds) meer geïnteresseerd in die Hypexjes. En ik welke Elco's je gaat gebruiken......(licht eens een tipje van de sluier (ik heb al een Elco in gedachten...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

of de houten/metalen staanders waar het gips opgeschroeft zit opzoeken, die kunnen wel wat dragen.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:24:
Sja....ik vind dat ding ook echt niet om aan te zien, maar ik moet toegeven dat ik een heleboel Chinese merken niet om aan te zien vind, maar qua geluidskwaliteit zitten ze vaak wel goed en met deze Jungson schijnt het niet anders te zijn. Nu denk ik van jou te weten dat je hoofdzakelijk om geluidskwaliteit geeft, dus wat kan jou het schelen?
Ik vind zowel design als geluidskwaliteit belangrijk. Echter was er in dit geval geen keuze. Een vergelijkbare speler die ook XLR output bied koste gewoon meerdere K's, en dat wil ik er zeker niet voor uitgeven, ook niet als ie zoveel mooier is.

Ik denk/hoop echter dat ie in het echt wat mooier is dan op foto's. Ik krijg sowiso de zilveren/champange versie, dat is in ieder geval al een stuk mooier dat dat zwart.
Persoonlijk geef ik wel redelijk wat om design, afgezien van het feit dat iedereen daar wat anders onder verstaat.
De hypex amp zal dubbel en dwars in design goedmaken ;)
Maaruh.........ik ben dus (nog steeds) meer geïnteresseerd in die Hypexjes. En ik welke Elco's je gaat gebruiken......(licht eens een tipje van de sluier (ik heb al een Elco in gedachten...).
Alles is al bekend en in bestelling. Helaas duurt het wat lang omdat er wat dingen niet leverbaar zijn op dit moment. In de voeding komen in ieder geval T-Net caps te zitten :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Laatst online: 20:45

Graveheart

Say what?

Sjoewe schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:05:

[afbeelding]

Waarbij de speakers (Wharfedale Diamond IV) met Vogels aan de muur hangen. Geboord, geplugt in de stenen muur.

Speciale 'holle wand' pluggen. Iedere zelfrespecterende bouwmarkt kan je daaraan helpen.
Al weet ik niet of deze het gewicht van je speaker kunnen hebben. zou je ter plekke even moeten checken / vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:36:
Alles is al bekend en in bestelling. Helaas duurt het wat lang omdat er wat dingen niet leverbaar zijn op dit moment. In de voeding komen in ieder geval T-Net caps te zitten :9~
Is dat een netwerk of merk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Mr.Graveheart schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:46:
[...]

Speciale 'holle wand' pluggen. Iedere zelfrespecterende bouwmarkt kan je daaraan helpen.
Al weet ik niet of deze het gewicht van je speaker kunnen hebben. zou je ter plekke even moeten checken / vragen.
gaatje boren - tandpasta erin(goedkope witte niet me die streepjes en kleurtjes)- hollewand pluggen erin
goed vast draaien 12 uur laten drogen - dan speakers op hangen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ok bedankt voor de tips :)

Ja hollewand pluggen wist ik wel maar niet of die 5 kilo aan de muur konden houden, omdat de speaker normaal inprincipe natuurlijk door het hefboom effect in de muur wordt gehouden, maar bij een holle wand trekt 'ie 'm er natuurlijk uit.

Maar goed ik ga het gewoon proberen. Ik dacht anders een stuk mfd op de muur lijmen en schroeven en dan daarop de speakerbeugel schroeven, zodat er een groter draagoppervlak ontstaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ik zag inderdaad overal (vooral op DIYaudio ;) ) verhalen over een T-network en dacht dus dat het over een netwerk ging. Ik zal het morgen eens doornemen. :O :w Welterusten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Ik heb mijn set ook weer wat ge-upgrade.

IPV de standaard zwarte xbox, heb ik die nu verruild voor een 360. en ik heb van de week de Logitech Harmony 895 besteld
Afbeeldingslocatie: http://www.s4tm.de/media/logitech/895/895.jpg
:9~ :9~
Dus daar is het nog even op wachten, pics volgen zodra alles weer up and running is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
911GT2 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:25:
Ik heb mijn set ook weer wat ge-upgrade.

IPV de standaard zwarte xbox, heb ik die nu verruild voor een 360. en ik heb van de week de Logitech Harmony 895 besteld
[afbeelding]
:9~ :9~
Dus daar is het nog even op wachten, pics volgen zodra alles weer up and running is!
Weet jij toevallig wat het verschil is tussen de 895 en 885 ?
ik kon alleen zien dat er een extra RF zender bij zat, voor apparatuur waar IR niet kan komen
iemand zij dat je die ook voor klik aan en uit kan gebruiken (X10 oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Dat is het verschil, daar is het mij ook om ter doen... alles gaat lekker in de kast en deurtje dicht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
TomSwinnen schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:07:
[...]

En of het klinkt, met zo verschillende speakers, versterkers en rears van 10 'watt', is natuurlijk ook nog de vraag... :P
Dat ga ik dus vrijdag uitvinden :p

Het gaat vast wel klinken. De voorspeakers zijn namelijk prachtige KEF Q7's à 500 euro per stuk (met 175watt RMS vermogen). De achterspeakers zijn twee nog steeds heel mooi klinkende pioneer boxen (met 10watt RMS vermogen), waarschijnlijk uit de jaren 70 of 80 8)7 . De subwoofer is een 8"/20cm grote Sony (met 100watt RMS vermogen) uit een home cinema set dat we in een andere kamer hebben staan (daar pas geen beamer, dus vandaar deze opstelling in de woonkamer).
Alleen ga ik me afvragen hoe de center zal klinken. Dat moet namelijk een actieve speaker zijn (ja anders hebben we weer een extra versterker nodig... :| ) met een coaxial plugje (tulpstekker) en de enige die ik heb daarvoor met een beetje degelijk vermogen is een of ander oud Commodore computerspeakertje met een RMS vermogen van 22,5 watt. Hij klinkt niet helemaal top met muziek, maar ik hoop dat deze het bij stemmen een stuk beter zal doen...

Overigens wordt alles aangestuurd door een prachtige Creative Audigy 4 kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

masser120 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:42:
een of ander oud Commodore computerspeakertje met een RMS vermogen van 22,5 watt. Hij klinkt niet helemaal top met muziek, maar ik hoop dat deze het bij stemmen een stuk beter zal doen...
Vast en zeker :X :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
een holle-wand-plug kan tot 15 kg aan.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-04 15:47
Sjoewe schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:57:
Ok bedankt voor de tips :)

Ja hollewand pluggen wist ik wel maar niet of die 5 kilo aan de muur konden houden, omdat de speaker normaal inprincipe natuurlijk door het hefboom effect in de muur wordt gehouden, maar bij een holle wand trekt 'ie 'm er natuurlijk uit.

Maar goed ik ga het gewoon proberen. Ik dacht anders een stuk mfd op de muur lijmen en schroeven en dan daarop de speakerbeugel schroeven, zodat er een groter draagoppervlak ontstaat. :)
Kan je niet de balken achter de muur opzoeken? Daaraan kan je je speakers stevig vastmaken.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
nouo het is dan bijna zover.. de kamer word gerestyled... zodra die af is (of misschien ook wel tijdens progress :)) zal ik fotos plaatsen.. verwacht:
-bank met ingebouwde aura basshakers
- Magnat Motion 5.1 met actieve sub
- Sony STR-DE695
- Medion MD-7457
- Playstation 2
- oude amd xp2200+ als HTPC..
- mijn grootste trots: 8"CRT Marquee 8111 :D

en de kamer word een loungeroom met paar schilderijen en al mijn posters gaan weg (ogen te kil vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
Ach, het zijn maar de stemmen. En het is eigenlijk maar een proefopstelling. Als dit voldoet hoe ik geen extra Kef boxen (totaalwaarde van 1200 euro dan :X ) te kopen om surround te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

"maar stemmen"....

Ik draai zelf zonder center omdat ik altijd op de sweet spot zit en m'n fronts het prima kunnen vervangen, maar ALS je een center gebruikt dan is die toch wel heel erg belangrijk als het op kwaliteit aankomt. Een film zit vol stemmen, en je gaat je heel snel ergeren aan zo'n lullig speakertje, als er wat vervormd dof gerommel je hele geluid verpest. Gebruik dan liever geen center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Een center zou ik inderdaad niet onderschatten. Ik merk met mijn set toch erg duidelijk dat mijn center atm de slechtste speaker is van de 5. Mocht ik nog eens op het idee komen om iets in mijn set te gaan vervangen staat die dan ook op de nominatie. :+

Al geef ik er eigenlijk helemaal niets meer aan uit atm. Ook al een tijdje niet meer in dat topic geweest, misschien eens verandering in brengen. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

En stemmen moeten juist goed worden weergegeven, want mensen zijn hier erg gevoelig voor. Je hebt natuurlijk ook héél erg veel ervaring met het horen van stemmen. In tegenstelling tot een hoop andere geluiden in een film (zoals ontploffingen, neerstortende vliegtuigen, uitbarstende vulkanen :+ :P ).

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 03-10-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 13:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb (nog) geen foto, omdat ik momenteel mijn nieuwe woning aan het inrichten ben (samenwonen).
Maar ik kan uiteraard wel de specs geven van wat er komt te staan:

Televisie: Samsung LE32T51B (32" LCD)
Amplifier: Kenwood KVF-5030D (DD5.1 only helaas)
Speakers: Kenwood KS-3200HT
Subwoofer: Philips W00X
DVD Speler: JVC XN-33V
Console 1: modded Xbox (160GB HD) als mediacenter
Console 2: modded GameCube
Mediaserver: Dell P4 met 660GB aan films/mp3's
Remote Control: Logitech Harmony 525

Dit alles zit mooi weggewerkt in het 'Benno' meubel van de Ikea. De Mediaserver gaat draadloos verbonden worden aan het netwerk & internet, evenals de Xbox. 8)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Exirion schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:49:
[...]
Gebruik dan liever geen center speaker.
^^ Met slim.
En ook bagger-rears lijkt me geen slim idee. Uit persoonlijke ervaring heb ik gemerkt dat toen ik tijdelijk andere rears (goedkope speakers van Monacor) had omdat mijn speakers in herstelling waren, ik die Monacor liever kwijt dan rijk was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

masser120 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Ach, het zijn maar de stemmen. En het is eigenlijk maar een proefopstelling. Als dit voldoet hoe ik geen extra Kef boxen (totaalwaarde van 1200 euro dan :X ) te kopen om surround te krijgen.
Die 1200 euro zijn het dubbel en dwars waard... dat gaat je zo'n extra dimensie geven. Esthetisch gezien kan ik me ook niet voorstellen dat een commodore speaker je kamer gaat opfleuren, afgezien van het geluid (men zegt wel dat 90% van de audio track informatie bij dvd's naar de center wordt gestuurd... lekker zonde van je kef's die met phantom center veeeeeel beter zullen klinken). Ik kan natuurlijk niet in je portomonnaie of toekomst kijken maar spaar door!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb vandaag een set speakerhouders gekocht van Vogels.
Daar zet ik mn achterspeakers op. Dit ivm ruimte problemen aan de achterkant.
Ze gaan op ongeveer 170cm hangen.

VLB200
Afbeeldingslocatie: http://www.hifishoppen.dk/images/beslag/VLB200.jpg

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

naja maar keer posten, geen foto a.t.m. omdat het:
1) niet zo heel bijzonder is
2) een rommeltje is :+

de "specs":
TV: Panasonic TX-28PX10
DVD-speler / 5.1 surround set: Finlux HCS-3015
DVD-recorder/divx player: Samsung DVD-HR 720
Videorecorder: Aiwa FX5210 (6 kops, ntsc playback.. was vroegah vrij awsome)
Vermaak: Gamecube
Extra vermaak: beertender :+

Geen top spul zoals hier wel gepost word, maar zeer mooi voor m'n kamertje (21jr). Vooral als je naar de kosten kijkt (tv 2ehands voor €200, dvd speler/5.1 set nieuw voor €12,50 , dvd recorder nieuw €199, beertender nieuw €12,50)

wat ik ooit zou willen veranderen is een aparte HTPC, aangezien de divx ondersteuning van m'n recorder niet 100% is. En een aparte receiver/ aparte boxen aangezien de finlux wel leuk is, maar geen optical in/out ondersteund. maarja, dat zijn kostbare grapjes dus dan moet ik een keer een goekoop iets tegen komen, of gewoon wachten tot het me waard is :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 03-10-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gewoon werken en sparen. Heb ik ook gedaan, en ik ben 20 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 03-10-2006 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
masser120 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 16:46:
[...]

Als je een beetje goed zoekt kan je voor rond de 200-300 euro wel een setje tweedehands Kef Q1's op de kop tikken. Voldoet toch al veel beter.

Ik geloof dat ik het niet meer mag vertellen hier, maar ik heb mijn Wharfedale's gekocht voor 12,50 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Wormaap schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:15:
Gewoon werken en sparen. Heb ik ook gedaan, en ik ben 20 ;)
dat snap ik, als ik kijk wat ik er voor moet doen, wat ik er voor terug krijg en wat ik anders met dat geld zou kunnen doen moet ik constateren dat ik niet klaar ben voor zulke investeringen ;)
Beetje prioriteiten, die liggen bij de een anders dan bij de ander :)

en vorige week heb ik een upgrade gedaan: namelijk m'n 2 rear boxjes na zo'n kleine 2 jaar uit de verpakking gehaald en geplaatst :+

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 03-10-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Hier nog een paar foto's van m'n nieuwe speakerstands. (moet ze nog wel een keer verven

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/2vnoups.jpg
CyberHome dvdspeler
Philips 603 receiver
servertje

Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/339t5rm.jpg
Philips 567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Laatst online: 21:09
robbyboy schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:06:
Hier nog een paar foto's van m'n nieuwe speakerstands. (moet ze nog wel een keer verven

[afbeelding]
CyberHome dvdspeler
Philips 603 receiver
servertje

[afbeelding]
Philips 567
wauw, wat een mooie TV! geintjeuuuhhh :P die speakerstands zien d'r idd wel relaxt uit. "k zit zelf met probleem dat m'n kamer 1 bij 2 is dus ik moet m'n speakers provisorisch op gaan hangen.

[ Voor 16% gewijzigd door r0g3r op 04-10-2006 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-04 15:49

mace

Sapere Aude

[afbeelding]
CyberHome dvdspeler
Philips 603 receiver
servertje

[afbeelding]
Philips 567
Dat zijn toch van die MFB units?

Scheen goed te zijn, geen ervaring mee zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:17
he! niet zo lullig doen :D

[ Voor 20% gewijzigd door JSTPS op 04-10-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Laatst online: 13:42

DynaMikeY

1976 Kever 1300

[afbeelding]
CyberHome dvdspeler
Philips 603 receiver
servertje

[afbeelding]
Philips 567
En die receiver...echt MODDERVET! Daar zitten volgens mij nog van die oldfashioned speakeraansluitingen op. Mijn ouders hadden zo'n ding ook in de woonkamer...begin jaren '80. _/-\o_

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123813

Je ouders zullen beneden wel blijer zijn want ze horen nu minder *boem boem* door het plafond! Leuke stands!

En voor de rest die zo lullig zit te doen over die set moet zich gewoon lekker stilhouden. Iedereen is blij met wat hij heeft. Hij durft het in ieder geval te posten. Zo ver zijn de meesten hier nog niet eens gekomen of ze hebben misschien zelf wel helemaal niks. Dit is nog altijd het FOTO topic. En lees de eerste regels hier eens:
Reageer ontopic, plaats geen onzinnige berichten en ga niet flamen of uitlokken (trollen).
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.