Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25! Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 41.942 views sinds 30-01-2008

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25
Een jubileum, als het ware; na een hele mooie en lange reeks foto's en specs is dit deel 25!
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen Bose-discussies en zeker geen kabeldiscussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 24
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.imageshack.us
Houd er wel rekening mee dat ImageShack sinds een tijdje popups heeft, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-05 17:24
Eindelijk heb ik ook iets om te posten. Nieuwste aankoop Logitech Z 5500
Twee keer 24 inch crt aangesloten op computer. Bank erbij

We hebben home cinema.

Foto's volgen

[Voor 90% gewijzigd door Oof op 12-11-2006 19:58]

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Zo, de teksten een klein beetje herschreven: op zich is de startpost vrij duidelijk, maar een paar punten zijn veranderd in de loop der tijd. ;)

Ik heb mijn kabels sinds de verbouwing wat aangepast overigens; de standaard kabeltjes zitten er weliswaar nog steeds tussen, maar de bekabeling naar de luidsprekers en de TV zijn wat verbeterd. Nu alleen nog de Motional Feedback-luidsprekers eens een rondje nieuwe elco's geven; de laatste keer dat ik dat deed was een jaar of 10 geleden, en ze hebben in die tien jaar vrijwel elke dag minimaal op stand-by gestaan. :)

Anoniem: 183025

Deel 25: nog meer fun :*) Ik ga dit deeltje ook me setje posten, maar ik moet eerst nog even wat veranderingen aanbrengen (zoals je hier beneden ziet: home cinema in aanbouw.) Ik zoek hele goede coaxial kabels voor 25 euro (mag 10 euro er boven maar niet meer). Het liefst van een goed merk. En als er iemand goede ervaring mee heeft.. graag! Even voor de duidelijkheid: Ze zijn bedoelt voor dvd->reciever en ze hoeven niet langer te zijn dan 0,5 meter. Als het kan een merk die ze bij de raf verkopen O+ Bedankt alvast :*)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Waarom ga je dan niet even bij RAF zelf kijken? Of neem de soldeerbout ter hand en pruts er zelf een paar in elkaar.

Anoniem: 94768

Vandaag een H/K AVR 130 opgehaald voor 200 euro :). Daarna alles van de planken en bureau afgehad en weer opnieuw neergezet. Omdat het al donker was zijn de foto's redelijk brak, morgen zal ik wat betere foto's maken :)
http://i15.tinypic.com/29qbptl.jpg
Close-upje
http://i10.tinypic.com/359fs5h.jpg
Totaal shot :)

Todo-list:
-Nieuwe kabels
-Nieuw meubel
-Nieuwe remote (Philips)

Genoeg te doen dus :), de kerstvakantie staat voor de deur dus dat word mooi verbouwen :P

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Vorige week mijn nieuwe receiver opgehaald. Het is de Denon Avr-3805 geworden, welliswaar een model van vorig jaar, maar ik mocht hem voor 829 euro meenemen.

hierbij nog een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst. Het staat nu nog op de grond omdat de receiver niet in het tv-dressior paste. Ik heb het meubel dat pas 3 maanden oud is maar naar een meubelmaker gebracht om het schap 3.5 cm hoger te maken.

http://img296.imageshack.us/img296/3420/pict0030bh8.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/2636/pict0029qz9.jpg

Todo list:
Nieuwe Speakers
volledige bekabeling

Zodra ik het meubel terug heb en de speakers opgesteld zal ik foto's van het totale plaatje posten

[Voor 7% gewijzigd door Doppert op 12-11-2006 21:00]

http://raptr.com/Doppert/about

Kaj. schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:00:
Waarom ga je dan niet even bij RAF zelf kijken? Of neem de soldeerbout ter hand en pruts er zelf een paar in elkaar.
Ja, maar ik dacht dat iemand misschien een goede kabel had gezien of zelf heeft die ook 25 euro kost.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48
Doppert schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:52:
Vorige week mijn nieuwe receiver opgehaald. Het is de Denon Avr-3805 geworden, welliswaar een model van vorig jaar, maar ik mocht hem voor 829 euro meenemen.
Dan kan het idd wel een model van vorig jaar zijn, maar het is en blijft een prachtding, zéker voor die prijs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Abbadon schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:17:
[...]

Dan kan het idd wel een model van vorig jaar zijn, maar het is en blijft een prachtding, zéker voor die prijs :)
Jij was toch verhuisd ofzo? Pics! :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:24

hierbij nog een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst. Het staat nu nog op de grond omdat de receiver niet in het tv-dressior paste. Ik heb het meubel dat pas 3 maanden oud is maar naar een meubelmaker gebracht om het schap 3.5 cm hoger te maken.

[afbeelding]

[afbeelding]

Todo list:
Nieuwe Speakers
volledige bekabeling

Zodra ik het meubel terug heb en de speakers opgesteld zal ik foto's van het totale plaatje posten
De remote van deze versie ziet er toch een stuk beter uit als die van de nieuwere models.
Welke speakers ga je hierop aansluiten ?

• Doppert
Over een week heb ik een weekje vrij, ik ga dan eens bij stassen langs om de Kef kht-5005 te beluisteren.

Daarnaast heb ik ook nog 30m speakerkabel, 2 componentkabels, 1 coax interlink,en 1 optische interlink nodig.

• Exirion
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Binnenkort de nieuwe 4-kanaals eindversterker klaar om te gaan bi-ampen *O*

http://exirion.mine.nu:8080/4kanalen.jpg

De grote broer van deze:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3703_2.jpg

De kasten samen naast elkaar:

http://exirion.mine.nu:8080/DSCN3638_2.jpg

De 4-kanaals heeft net als de 2-kanaals voor alle kanalen een aparte voeding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mykene
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:48
Ik heb hetvolgende in huis staan:

2 Beolab 5 speakers totaal 2500 watt (1000 watt sub, 1000 watt lage tonen, 250 watt mid, 250 hoog)

1 beovision 4 plasma 50 inch

2 beolab 8000 (voor achter)

1 DVD 1 (van b&o)

en nog een midde speaker van bang en olufsen

http://images.google.com/images?q=tbn:-4lUoH6ouINqAM:http://i22.ebayimg.com/05/i/07/69/b5/9c_2.JPG
(ook met die midden speaker

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Exirion schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:

[afbeelding]

De grote broer van deze:

[afbeelding]

De kasten samen naast elkaar:

[afbeelding]

De 4-kanaals heeft net als de 2-kanaals voor alle kanalen een aparte voeding.
Nice :D

Wat voor amps zijn et ?

En waar haal je die kasten vandaan (en wat kosten ze) ?

One World Concepts

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:24
rubenverboon schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:13:

2 Beolab 5 speakers totaal 2500 watt (1000 watt sub, 1000 watt lage tonen, 250 watt mid, 250 hoog)

1 DVD 1 (van b&o)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding](ook met die midden speaker
heb je ook foto's, want voor een ventje van 14 heb je dure spullen..
daarnaast kan die watt de mensen hier volgens mij weinig schelen. :+

[Voor 3% gewijzigd door _avalanche_ op 12-11-2006 22:17]

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-04 23:21

1 DVD 1 (van b&o)

[afbeelding]
[afbeelding]
komop we willen foto's zien!

niet van de schrale productplaatjes..

show your setup!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Deel 25 alweer... damn wat gaat dat hard. :)
Hoop op veel plaatjes en info.

Whatever.

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 18:28

SmidsY

hallo!?.............

Sinds laatste keer posten in dit topic weer wat veranderingen plaatsgevonden, overzicht

Detail van de "stapel"

Specs

Versterker: Sony STR-DA1200ES
SA-CD: Sony SCD-XB940
DVD: Sony DVP-NS92V
HDD: Sony RDR-HX725S
TV: Mycom DLT3200
Speakers: Eltax Univere 5.0
Subwoofer: Eltax Atomic 8.2
Koptelefoon: Sennheiser HD-555

Interlinks zijn DIY van den Hul "The bay C5" met neutrik cinch connectoren voor audio en van den Hul "Compolink" met hirschmann/Profilgold connectoren voor video. Voor speakerkabel is van den Hul "The Bridge" gebruikt.

Mogelijke upgrades gewenst op SA-CD vlak. Of de XB940 vervangen voor een ander exemplaar (XA1200ES) of de NS92V door Van Medevoort laten modificeren. En wanneer ik echt ruimte heb gaan kijken naar andere speakers.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
Exirion schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:
Ga je dan de 4-kanaals bak voor je fronts gebruiken en de kleinere versterker voor je rears?

• Reinier
  • Nu online
Anoniem: 94768 schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:03:
Vandaag een H/K AVR 130 opgehaald voor 200 euro :). Daarna alles van de planken en bureau afgehad en weer opnieuw neergezet. Omdat het al donker was zijn de foto's redelijk brak, morgen zal ik wat betere foto's maken :)
[afbeelding]
Close-upje
[afbeelding]
Leuke receiver, ik heb hem ook. :>

Inmiddels is m'n HTPC op wat afwerking na af 8)

Er is een CiP-topic (met eindelijk weer wat progress ;) over: [CiP] Harman/Kardon HTPC

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:26
Goede deal!! Ik ben jaloers. :)

Anoniem: 30670

Reinier schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:43:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is een CiP-topic (met eindelijk weer wat progress ;) over: [CiP] Harman/Kardon HTPC
Damn! Wat mooi man! Zit er echt goed gelikt uit,

• Abbadon
  • Laatst online: 17:48
Barry schreef op zondag 12 november 2006 @ 21:26:
[...]

Jij was toch verhuisd ofzo? Pics! :P
:+ Ja maar die heb ik al gepost. Ik doe pas pics als ik wat nieuws heb. En ik heb wat nieuws op het oog, dus :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Anoniem: 94768

Reinier schreef op maandag 13 november 2006 @ 00:43:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is nog steeds een heel mooi project, ik volg hem al vanaf het begin :) Ik heb zelf alleen een probleempje, het geluid van mijn PC --> Receiver is ongelofelijk zacht. Dit was niet met mijn oude versterker.

Anoniem: 123813

SmidsY schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:29:
Sinds laatste keer posten in dit topic weer wat veranderingen plaatsgevonden, overzicht

[afbeelding]

Detail van de "stapel"

[afbeelding]

Specs

Interlinks zijn DIY van den Hul "The bay C5" met neutrik cinch connectoren voor audio en van den Hul "Compolink" met hirschmann/Profilgold connectoren voor video. Voor speakerkabel is van den Hul "The Bridge" gebruikt.

Mogelijke upgrades gewenst op SA-CD vlak. Of de XB940 vervangen voor een ander exemplaar (XA1200ES) of de NS92V door Van Medevoort laten modificeren. En wanneer ik echt ruimte heb gaan kijken naar andere speakers.
Die kabels zijn alleen al duurder dan de speakers of niet? :P

Ziet er wel netjes uit maar ik denk dat de speakers de bottleneck zijn, of zie ik dat verkeerd? Je zegt wanneer ik echt ruimte heb andere speakers. Bedoel je ruimte in je portemonnee of ruimte in je kamer want die Eltax zijn toch niet echt klein hoor! :?

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 123813 op 13-11-2006 09:41]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is DIY ontwerp en bouw van m'n vader. Het zijn MOSFET versterkers die in principe voor klasse-A bedoeld zijn maar de ruststroom is momenteel zodanig ingesteld dat ze in klasse-A/B draaien. Ik overweeg om de frontkanalen wel weer in klasse-A te gaan draaien. Zat vermogen daarvoor.
En waar haal je die kasten vandaan (en wat kosten ze) ?
De kasten komen bij een bedrijfje in Italie vandaan. Kosten samen een euro of 300.
Linchpin schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:30:
Ga je dan de 4-kanaals bak voor je fronts gebruiken en de kleinere versterker voor je rears?
Inderdaad ja :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Ziet er netjes uit Exiron :) Zal vast niet verkeerd klinken. Zijn die trafotjes niet een beetje klein? En wat zit er onder die koelpanelen op de bodem?

Ondertussen heb ik weer nieuws van de amp in het December DIY audio nummer van de Elektuur: 0.00008% vervorming bij 40W bij 8 Ohm, en zo'n 0.000002% bij 1 W bij 8 Ohm.

http://hardwareanalysis.com/images/articles/large/11903.gif

Dat is echt bizar :)

[Voor 15% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 10:28]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Todo list:
Nieuwe Speakers
volledige bekabeling

Leuke afstandsbediening, alleen loopt-ie (hier tenminste) iedere keer vast. 8)7

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Derek S. schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:26:Leuke afstandsbediening, alleen loopt-ie (hier tenminste) iedere keer vast. 8)7
Bluescreen zeker :+ Mijn Marantz AB bij mijn SR-5200 is ook compleet onbruikbaar. Om de haverklap moet je de batterijen eruit halen om het ding te resetten. En nu doet ie het al helemaal niet meer. Nouja, ik gebruik het heel onding niet meer, incl SR-5200. Bah :r

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:30:
[...]

Bluescreen zeker :+ Mijn Marantz AB bij mijn SR-5200 is ook compleet onbruikbaar. Om de haverklap moet je de batterijen eruit halen om het ding te resetten. En nu doet ie het al helemaal niet meer. Nouja, ik gebruik het heel onding niet meer, incl SR-5200. Bah :r
Blue screen inderdaad. :+

Je kunt dat ding nog geen 6 keer aanraken of dan loopt-ie alweer vast. Hij is ook al een keer vastgelopen 's nachts toen we niets in de gaten hadden, 's nachts gewoon laten staan, scherm bleef aan, kon meteen een nieuwe lading batterijen in. :+

Leuk voor de heb, niet echt praktisch.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:23:
Ziet er netjes uit Exiron :) Zal vast niet verkeerd klinken.
Dat doet het zeker niet :) De FETs zijn van Hitachi en ik kwam laatst nog een stereoversterker tegen die voor 2000 euro over de toonbank ging, met dezelfde FETs. Er zijn al een tijdje opvolgers die qua specs niet veel afwijken dus ze zijn goed te vervangen.
Zijn die trafotjes niet een beetje klein? En wat zit er onder die koelpanelen op de bodem?
De trafo's ogen op elkaar gestapeld in de grote kast kleiner dan ze zijn, en bovendien zijn dit de rear versterkers. De front-versterker heeft 4 iets grotere trafo's dan deze. Onder (en boven) de koelpanelen zit een soort rails die deel van de body van de kast is. De koellichamen zijn de zijwanden en maken het geheel volledig onbuigbaar stijf. Prima opbouw dus :)
Ondertussen heb ik weer nieuws van de amp in het December DIY audio nummer van de Elektuur: 0.00008% vervorming bij 40W bij 8 Ohm, en zo'n 0.000002% bij 1 W bij 8 Ohm.

[afbeelding]

Dat is echt bizar :)
Deze discussie hebben we eerder gehad :P Ik geloof helemaal niet in versterkers met geweldige specs. Ik ken genoeg apparatuur met de meest fantastische specs die nergens naar klinkt. Lage vervorming wordt meestal mede bereikt door het gebruik van een aardige hoeveelheid tegenkoppeling in de versterker, en laat dat nou net funest voor je geluid zijn. Ik heb liever wat meer vervorming, die je overigens onder een bepaalde grens niet eens kunt horen, en een geweldig stereobeeld dan een versterker die perfect meet. In mijn eigen versterkers is de tegenkoppeling minimaal gehouden en ik kan je verzekeren dat dat zich vertaalt in beter geluid. En ondanks de geringe tegenkoppeling zijn ze toch nog stabiel tot onder de 1 Ohm belasting.

Maar ik zou dus liever luisteren naar deze versterker dan te kwijlen bij de specs ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ach, zowel kwijlen als luisteren is leuk. Hoe deze amp muziekaal presteert is afwachten. Er is nu nog niet veel over te zeggen. De makers kennende zit dat echter helemaal goed. Ook het ontwerp is verre van standaard. Veel tegenkoppeling is er helemaal niet toegepast. Het is een vooroordeel dat dat nodig zou zijn om lage vervorming voor elkaar te krijgen. We leven niet meer in de jaren '80 Exirion! Het is dus gewoon afwachten. Misschien moet je hier effe lezen!

[Voor 37% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 12:34]

Anoniem: 157535

1 DVD 1 (van b&o)

[afbeelding]
[afbeelding]
ben wel benieuwd naar de echte pics van een systeem van een 14 jarige van 35.000 euro 8)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:47
In juli had ik deze speakers een paar daagjes te logeren, de Sonics Anima in ebbenhouten uitvoering.
http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5554.jpg

Helaas vond m'n vriendin de afwerking niet helemaal naar haar smaak en is er een andere afwerking besteld, palissander fineer. Inmiddels heb ik onderstaande speakers al bijna weer 2 maanden in huis. Alleen heb ik nog steeds geen stands anders dan een paar oude speakers... :o
Ondanks dat: ik ben zeer tevreden!

http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5726.jpg

http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5727.jpg

http://www.zolar.nl/got/sonics/IMG_5728.jpg

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Leuk :D Seas 22TAF/G en L12RCY/P Zo te zien. Lijkt me een prima combo voor een heel mooie speaker :)

Schitterende afwerking d:)b

[Voor 6% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 12:13]

• Stefke
  • Laatst online: 26-05 16:56
Mijn thuisbios:

- Harman Kardon AVR-335
- Harman Kardon DVD-23
- Kef KHT 2005.2
- B&O Beovision nogwat
- Panasonic PTAE900
- 2,10m breed 16:9 scherm

http://membres.lycos.fr/zakraket01/hk1.jpg

http://membres.lycos.fr/zakraket01/hk2.jpg

http://membres.lycos.fr/zakraket01/hk3.jpg

Niks extreems, maar voldoet aan alle eisen! :) De beamer en de speakers moet ik nog een keer op resp. plafond en muren bevestigen.

De TV is natuurlijk wat verouderd, maar het beeld is zo geweldig van zo'n B&O!!! Voorlopig niks anders voor mij.
Alleen een HTPC komt er nog een keer, maar dat wordt niks aparts (niet kwa uiterlijk in ieder geval) en komt in de kastejs onderin te staan.

[Voor 40% gewijzigd door Stefke op 13-11-2006 12:34]

• Marcel
voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:07:
Leuk :D Seas 22TAF/G en L12RCY/P Zo te zien. Lijkt me een prima combo voor een heel mooie speaker :)

Schitterende afwerking d:)b
Thanks!
Het zijn in ieder geval speakers op basis van de modellen die jij noemt. Omdat Sonics meerdere speakers schijnt te hebben met gemodificeerde drivers, zou dat hier ook best wel eens het geval kunnen zijn.

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Marcel schreef op maandag 13 november 2006 @ 12:00:
In juli had ik deze speakers een paar daagjes te logeren, de Sonics Anima in ebbenhouten uitvoering.
[afbeelding]

Helaas vond m'n vriendin de afwerking niet helemaal naar haar smaak en is er een andere afwerking besteld, palissander fineer. Inmiddels heb ik onderstaande speakers al bijna weer 2 maanden in huis. Alleen heb ik nog steeds geen stands anders dan een paar oude speakers... :o
Ondanks dat: ik ben zeer tevreden!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Als ik dat goed zie heb je je nieuwe speakers op oude B&O's staan :? Die zou ik zeker niet wegdoen, zijn geld waard (en hebben een heel fijn geluid, toevallig hebben vrienden van me deze beiden staan :) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Marcel
The Eagle schreef op maandag 13 november 2006 @ 13:14:
[...]

Als ik dat goed zie heb je je nieuwe speakers op oude B&O's staan :? Die zou ik zeker niet wegdoen, zijn geld waard (en hebben een heel fijn geluid, toevallig hebben vrienden van me deze beiden staan :) )
LOL! Klopt, dat is een setje B&O S30 speakers, ooit voor weinig bij een kringloopwinkel gekocht. Zodra ik fatsoenlijke stands heb mogen ze weer terug naar het computerhok. Ze klinken wel aardig moet ik zeggen, maar kunnen echt niet meer op tegen hedendaagse "budget" speakers :)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 02:15
SmidsY schreef op zondag 12 november 2006 @ 23:29:

[afbeelding]

Detail van de "stapel"

[afbeelding]

Specs

Mooi TV heb je :P Heb ik ook! Heb alleen wel dat Mycom Logo eraf gehaald. Vond ik persoonlijk mooier.

• PHiXioN
Anoniem: 157535 schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:55:
[...]

ben wel benieuwd naar de echte pics van een systeem van een 14 jarige van 35.000 euro 8)
Z'n ouders zullen blij zijn dat ie dit publiekelijk meldt.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

PHiXioN schreef op maandag 13 november 2006 @ 15:55:
[...]

Z'n ouders zullen blij zijn dat ie dit publiekelijk meldt.
Z'n ouders zullen teleurgesteld zijn als ze erachter komen dat zoonlief wéér liegt ;(

MSI GX660R for the win!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-05 13:23

LieveNiels

On Fire

Moet je opletten, setup van 35.000, maar 'helaas geen camera tot mijn beschikking'
:P

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Update besteld! :P

http://i3.ebayimg.com/03/i/08/9c/dd/ac_1_b.JPG
(Professional is wel iets anders, ja, maar deze kostte maar 5 euro :p )

http://i17.ebayimg.com/05/i/08/df/8d/7f_1_b.JPG

http://i23.ebayimg.com/01/i/08/e4/a8/60_1_b.JPG

Een paar bordjes. ;)

[Voor 13% gewijzigd door TomSwinnen op 13-11-2006 16:13]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een paar bordjes. ;)
Hoe groot zijn die borden ongeveer? Ik zie de eerste een hele schildersezel vullen?

Anoniem: 184252

Roamor schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:14:
[...]

Hoe groot zijn die borden ongeveer? Ik zie de eerste een hele schildersezel vullen?
Een schildersezel kun je ook op maat maken :D

• TomSwinnen

TomSwinnen

Roamor schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:14:
[...]
Haha, schildersezel van ongeveer 30 cm hoog, zeker? :D

Bordjes zijn 30cm (lang) op 20cm (hoog). :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• ExNomenDei
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:02
Iets met zwarte tape en plakken, over dat "Marantz Professional"
[/hk]

Iemand ervaring met de Kef Q4's? Ik heb de aanbieding voor deze op de raf site gezien, en ben van plan ze te kopen. Hoe is de service van Kef en zijn er slimmere opties in dit prijssegment, die in Maple geleverd kunnen worden?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• B_FORCE
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:03:
[...]

Het is DIY ontwerp en bouw van m'n vader. Het zijn MOSFET versterkers die in principe voor klasse-A bedoeld zijn maar de ruststroom is momenteel zodanig ingesteld dat ze in klasse-A/B draaien. Ik overweeg om de frontkanalen wel weer in klasse-A te gaan draaien. Zat vermogen daarvoor.

[...]

De kasten komen bij een bedrijfje in Italie vandaan. Kosten samen een euro of 300.

[...]

Dat het DIY is had ik allang al door.
Maaruhm heb je niet wat meer specs/schema etc, je mag wel meer vertellen hoor :P

@Voodooless, je bent wel lekker reclame aan et maken voor de Class A van Sander 8) :+
Ik ben ook zeer zeer benieuwd naar hoe die versterker gaat klinken, ik heb iig al de special besteld waar hij in komt te staan.

Btw wel grappig dat Sonics Anima gewoon letterlijk bestaande modellen van Seas maakt en verkoopt (je komt ze ook nog eens tegen bij diverse DIYers)

[Voor 7% gewijzigd door B_FORCE op 13-11-2006 16:58]

One World Concepts

• krizzziz
  • Laatst online: 27-05 21:18

1 DVD 1 (van b&o)

[afbeelding]
[afbeelding]
Soms heb ik echt het gevoel dat Bang & olufsen het erom doet om de meest weirde speakers die dan wel weer über kwaliteit bieden) te ontwerpen. Lijkt me dan lastig om een nieuwe ontwerp te bedenken

ehhhh..HOI

• TomSwinnen

TomSwinnen

kRiZzZiZ schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:49:
[...]
Soms heb ik echt het gevoel dat Bang & olufsen het erom doet om de meest weirde speakers die dan wel weer über kwaliteit bieden) te ontwerpen. Lijkt me dan lastig om een nieuwe ontwerp te bedenken
"Überkwaliteit" blijft relatief. :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Inderdaad. Ik heb die dingen laatst gehoord, en ik kan nu niet zeggen dat ik zo erg onder de indruk was.

• Doppert
De directeur van bij mij op bedrijf heeft die kubusjes van B&O met de bijbehorende subwoofer.
Maar ook ik moest zeggen dat ik wel erg teleur gesteld ben in de geluidskwaliteit van speakers die 1500 euro ps. kosten. Ik vond ze eerlijk gezegd nog niet naar 100 euro per stuk klinken.

Ik denk dat b&o meer een prestige merk is. En dat je bij andere merken meer kwaliteit krijgt voor minder geld.

[Voor 16% gewijzigd door Doppert op 13-11-2006 19:28]

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 00:25
kRiZzZiZ schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:49:
[...]

Waarom moeten de wattages er nou weer bij vermeldtd worden? Alsof je het over een Yoko setje hebt :N

voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:07:
Inderdaad. Ik heb die dingen laatst gehoord, en ik kan nu niet zeggen dat ik zo erg onder de indruk was.
Dit verbaast me een beetje :| . Ben namelijk zelf laatst ook naar een Bang & Olufsen store geweest om daar mijn toekomstige Beolab's 8000 te beluisteren en heb toen ook de Beolab 5 beluisterd. Ik was juist heel erg onder de indruk van deze speakers omdat alles echt perfect in elkaar overliep. Ben trouwens niet de enigste die er over te spreken is want het internet staat vol met lovende revieuws over de lab 5. Maargoed ieder zijn mening.
Doppert schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:24:
De directeur van bij mij op bedrijf heeft die kubusjes van B&O met de bijbehorende subwoofer.
Maar ook ik moest zeggen dat ik wel erg teleur gesteld ben in de geluidskwaliteit van speakers die 1500 euro ps. kosten. Ik vond ze eerlijk gezegd nog niet naar 100 euro per stuk klinken.

Ik denk dat b&o meer een prestige merk is. En dat je bij andere merken meer kwaliteit krijgt voor minder geld.
heb deze ook beluisterd en hier was ik ook minder over te spreken. De bas vond ik met name niet mooi maargoed dat kun je ook niet verw88 uit een speakertje van 20 bij 20 cm.

Zelf zie ik B&O niet alleen als a/v merk maar ook als een interieur merk. Daarom zie ik de prijzen ook anders dan de meeste hier, want de meeste componenten integreren fantastisch met je interieur en voegen zelfs nog dat beetje extra 8) toe. Daarom vind ik ook niet dat je de prijs van B&O rechtstreeks moet vergelijken met de prestaties, omdat het niet alleen een component is maar ook een meubel of designstuk. Denk dat veel mensen dit verkeerd zien en Bijv een B&O center van 2000 euro gaan vergelijken met een (....) receiver van 2000 euro waarbij de receiver van 2000 euro waarschijnlijk wint omdat de helft van het geld van de B&O center in de materialen en de afwerking zit.

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 13-11-2006 20:03]

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 157535 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:46:
[...]
Ik was juist heel erg onder de indruk van deze speakers omdat alles echt perfect in elkaar overliep.
Dát moet je mij nu toch eens uitleggen. :P
De crossover? Het stereobeeld? De muziek zelf (één moes :p )?

TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:50:
[...]

Dát moet je mij nu toch eens uitleggen. :P
De crossover? Het stereobeeld? De muziek zelf (één moes :p )?
oké, niet te letterlijk nemen natuurlijk :9 maar hiermee bedoel ik dat het hoog, midden en laag gewoon goed in elkaar overlopen zonder dat je wat mist. Kan nog wel meer over de lab 5 zeggen maar kan dat gewoon moeilijk verwoorden en ik denk dat je hem het beste zelf kunt gaan beluisteren om te horen wat ik bedoel.

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 157535 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:53:
[...]
...maar hiermee bedoel ik dat het hoog, midden en laag gewoon goed in elkaar overlopen zonder dat je wat mist.
Een goede cross-over, m.a.w.? ;)

TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:56:
[...]

Een goede cross-over, m.a.w.? ;)
idd, ;)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ken de beolabs 8000 wel redelijk goed en eerlijk gezegd vond ik die luidsprekers best wel ok klinken :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• TomSwinnen

TomSwinnen

JvS schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:01:
Ik ken de beolabs 8000 wel redelijk goed en eerlijk gezegd vond ik die luidsprekers best wel ok klinken :).
Het zou maar erg zijn moesten luidsprekers van die prijs niet "best wel ok" klinken, niet soms? :+

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 16:12:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een paar bordjes. ;)
Leuke bordjes, waar bestel je zoiets?

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de XPL serie van JBL? Ik heb zelf een paar XPL 90's en heb eens een keer naar de XPL 160 kunnen luisteren, maar dit zijn toch wel hele mooie speakers! Ben benieuwd naar jullie meningen, want dit is toch wel een topic waar vaak over B&O word gepraat. Mocht je trouwens nog boxen kwijt willen uit deze serie ik ben er voor je! :P

[Voor 26% gewijzigd door SjorsVN op 13-11-2006 20:22]

• B_FORCE
  • Niet online
waar koop je die bordjes eigenlijk ?

One World Concepts

TomSwinnen schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:09:
[...]

Het zou maar erg zijn moesten luidsprekers van die prijs niet "best wel ok" klinken, niet soms? :+
Je hebt wel iets tegen B&O ofniet ? Maargoed het zijn dus naar mijn mening niet alleen standaard luidsprekers zoals ik in 1 van mijn vorige reply's had gezet maar ook design stukken die je interieur net dat beetje extra geven. Maargoed daar zal je het ook wel niet mee eens zijn :P

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 157535 op 13-11-2006 20:41]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

JvS schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:01:
"Redelijk goed", "best wel ok" :? Ja, dat is denk ik wel een adequate omschrijving. Die vuurtorenUFO's zijn ook niet slecht hoor. Maar voor zoveel centen verwacht ik toch echt dat ik van mijn stoel val als ik ze hoor. Je betaald gewoon voor design. B&O denk tenminste wel nog na over de techniek, iets wat je van hun grote concurrent (waar ik de naam niet van zal noemen), niet echt vaak kunt zeggen. Wat dat betreft zijn ze in ieder geval op de goede weg. En innovatief is hun ontwerp zeker ook.

[Voor 7% gewijzigd door voodooless op 13-11-2006 20:55]

• PHiXioN
Doppert schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:24:
Het is een DESIGN merk, daar betaal je voor, en de exclusiviteit. Net zoals veel vrouwen Prada en Gucci dragen, terwijl een C&A trui een stuk lekkerder zit. Mijn ouders hebben ook B&O (wel oude meuk), maar ik zou het niet aanschaffen. Doe mij maar C&A. ;) Mijn ouders (lees: moeder) hebben ervoor gekozen om destijds geen grote zwarte plastic bakken in huis te halen. Zo hebben ze wel een discman als cd-speler aangesloten op de stereo receiver van B&O. 8)7

[Voor 17% gewijzigd door PHiXioN op 13-11-2006 20:58]

• TomSwinnen

TomSwinnen

voodooless schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:53:
[...]
"Redelijk goed", "best wel ok" :? Ja, dat is denk ik wel een adequate omschrijving. Die vuurtorenUFO's zijn ook niet slecht hoor. Maar voor zoveel centen verwacht ik toch echt dat ik van mijn stoel val als ik ze hoor. Je betaald gewoon voor design. B&O denk tenminste wel nog na over de techniek, iets wat je van hun grote concurrent (waar ik de naam niet van zal noemen), niet echt vaak kunt zeggen. Wat dat betreft zijn ze in ieder geval op de goede weg. En innovatief is hun ontwerp zeker ook.
Zo, hier kan ik mij ook helemaal in vinden. Helemaal juist, voodooless. :)

• TomSwinnen

TomSwinnen

Anoniem: 157535 schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:33:
[...]
Je hebt wel iets tegen B&O ofniet ? Maargoed het zijn dus naar mijn mening niet alleen standaard luidsprekers zoals ik in 1 van mijn vorige reply's had gezet maar ook design stukken die je interieur net dat beetje extra geven. Maargoed daar zal je het ook wel niet mee eens zijn :P
Waarom heeft iedereen direct iets van als je een mening ergens over hebt, dan "heb je iets tegen het merk". Bij Eltax ook al. Ik word daar zo moe van. :+

Mijn luidsprekers kunnen overigens ook wel bij "design" gerekend worden, toch mijn C's, dus ik vind het ook leuk om "mooi" spul te hebben, dat ook nog eens klinkt.

Wat betreft die bordjes, ik heb ze van eBay :)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 00:17
Ik heb de afgelopen dagen aan me kamer gewerkt. Ik wilde een mooiere home-cinema in me kamer maken. Hiervoor heb ik het 1 en ander gedaan en gekocht.

Before:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/beeld/foto002.jpg
offtopic:
Dit is wel een nog wat oudere foto waar nog mijn vorige speakers op staan die nu vervangen zijn met een Z-5400 van Logitech

After:
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/tv/003.jpg

Voor meer foto's klik hier!

offtopic:
Specs zijn niet veranderd: Mirai 32' LCD HDTV, Samsung H360R decoder, Logitech Z-5400, zooi spelcomputers...

• Doppert
Dat ziet er inderdaad al een stuk gezelliger uit. vooral die sfeer verlichting oogt rustig en sfeervol. De tv-meubel lager bij de grond vind ik zelf ook veel strakker staan. Maar als ik jou was zou ik me wel nog ergens een comfy zetel vandaan halen. Met een burostoel lijkt het me niet echt prettig om daar een movie marathon op te doen.

[Voor 26% gewijzigd door Doppert op 15-11-2006 17:54]

• Sir_Hendro
Doppert schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:51:
Dat ziet er inderdaad al een stuk gezelliger uit. Als ik jou was zou ik me wel nog ergens een comfy zetel ergens vandaan halen. met een burostoel lijkt me niet echt prettig om daar een movie marathon op te doen.
Dat zou ik erg graag willen doen. jammer genoeg heb ik er niet echt de ruimte voor. Ach ja, me leren directeursstoel van de karwei zit ook erg lekker. Sinds afgelopen maandag ook nog dat vierkante leren geval erbij voor me poten. Dat ding komt ook van de karwei.

• jos707
  • Laatst online: 21:24
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:54:
[...]

Dat zou ik erg graag willen doen. jammer genoeg heb ik er niet echt de ruimte voor. Ach ja, me leren directeursstoel van de karwei zit ook erg lekker. Sinds afgelopen maandag ook nog dat vierkante leren geval erbij voor me poten. Dat ding komt ook van de karwei.
4:22 'snachts is toch geen uur om foto's beginnen schieten :)

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Exirion schreef op maandag 13 november 2006 @ 10:03:
[...]

[...]

[...]

Ziet er weer fantastisch uit Exirion. Bouw en inrichting van de amps ook. De behuizingen zijn volgens mij van Teko. Daar heb ik er 2 van liggen voor mijn DDDACS, echter zonder koellichaam. Ik wil een frontpaneel laten frezen bij Schaeffer-AG / Frontpanel Express.

Wellicht wat off-topic, maar ik ben eigenlijk wel geinteresseerd in het schema van die versterkers. Is dat beschikbaar?

Mooi zitten? Barcelona chair!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:28
Hey ik heb dezelfde tv :)

Verder staat er:
Xbox (media center) die upscaled naar 720P
Een Denon AVR-1604
Kenwood center
JBL Sub (niet op de foto)
Wharfedale fronts
cheapass rears :P

ik wil nog een gordijn achter de tv, om die witte verwarming te laten verdwijnen, moet alleen nog kijken hoe het dan zit met de warmte e.d.
Ook zit ik er aan te denken om de tv op te hangen, maar ik weiger 100 euro voor een stukkie metaal en 4 schroeven te betalen.

en normaal staat dat praxis geval daar niet ;)

[Voor 27% gewijzigd door messi op 15-11-2006 22:22]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
Hoe bevalt die Z5400 om in 5.1 films mee te kijken? Hij word namelijk steeds goedkoper, en mn ouders (ja.. I know) willen eigenlijk geen 5.1 in de woonkamer, maar de sattelites zijn niet zo groot! :+
Dus, hoe bevalt ie? :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Wat mij wel opvalt is dat er veel mensen met een dikke vette tv aanzetten en er dan een pc luidspreker setje bij hebben staan van logitech oid. Klinkt dit nou zo oké, of is het gewoon een kwestie van prioriteit? Want ik heb een 1 tv die qua oppervlakte iets kleiner is (heb er 2, voor iedere kamer 1 O-) ) maar wel een daarbij passende luidspreker set. althans qua verhouding, niet qua budget ;)

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Waypoint schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:58:
Wat mij wel opvalt is dat er veel mensen met een dikke vette tv aanzetten en er dan een pc luidspreker setje bij hebben staan van logitech oid. Klinkt dit nou zo oké, of is het gewoon een kwestie van prioriteit? Want ik heb een 1 tv die qua oppervlakte iets kleiner is (heb er 2, voor iedere kamer 1 O-) ) maar wel een daarbij passende luidspreker set. althans qua verhouding, niet qua budget ;)
Dat is een kwestie van prioriteit, smaak en budget. Die Logitech setjes klinken heel niet slecht hoor, maar ik zelf bijvoorbeeld kijk liever op een kleinere tv zodat ik wat meer geld in geluid kan steken.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:17

Wormaap

Moderator Foto & Video
Tsja... Ik heb geen TV, maar wel een redelijk geluidssetje dacht ik :P
Kwestie van prioriteiten. Als je meer film- dan muziekliefhebber bent is het denk ik redelijk logisch om meer in een TV te steken :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:38

Daklem

Audio Nerd

Dat zie ik ook vaak bij DVD/Film verzamelaars cq. liefhebbers. Deze hebben de meest gruwelijke dvds staan in de meest prachtige uitgaves. Maar ze bekijken het op een Lidl setje.

Zoiets ontgaat mij compleet! ;(

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Beetje elitaire opmerking. Je kan films toch ontzettend leuk vinden zonder dat je ze op de best mogelijke manier wil zien? Niet iedereen vind het nodig om duizenden euro's neer te leggen voor zijn AV systeem. En sommigen geven die centen liever uit aan nieuwe DVDs. Vind ik heel begrijpelijk.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Dr. Strangelove schreef op donderdag 16 november 2006 @ 07:53:
Beetje elitaire opmerking. Je kan films toch ontzettend leuk vinden zonder dat je ze op de best mogelijke manier wil zien? Niet iedereen vind het nodig om duizenden euro's neer te leggen voor zijn AV systeem. En sommigen geven die centen liever uit aan nieuwe DVDs. Vind ik heel begrijpelijk.
Mwa kan mij wel vinden in Daklem. Heb het dan over het verschil tussen een lidl setje van 50euro en een beetje acceptabel setje van 300 euro oid. Als je ziet wat een stuk of 30 dvd's kosten. Je zou dan net zo goed ze van internet kunnen halen, het verschil zie je toch niet ;)

Maarja het is waar, ieder zijn meuk. Toch moet ik zeggen dat ik het ook wel onwijs leuk vind om te zien hoe sommige mensen hun spullen bijeenrapen, om het maar even oneerbiedig te zeggen. Gewoon met weinig geld een leuke set neerzetten :)

• Sir_Hendro
SyS_ErroR schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:38:
Hoe bevalt die Z5400 om in 5.1 films mee te kijken? Hij word namelijk steeds goedkoper, en mn ouders (ja.. I know) willen eigenlijk geen 5.1 in de woonkamer, maar de sattelites zijn niet zo groot! :+
Dus, hoe bevalt ie? :)
Ik vind de Z-5400 echt super om films mee te kijken. Ik zet af en toe ff \terminator 2 op met de DTS soundtrack. Echt die explosief beuken je van je stoel af. Het geluid is erg mooi en de subwoofer kan erg je erg goed een knal verkopen dus ik ben er echt helemaal gelukkig mee.

Maar volgens de mede gotters ben ik een super audio noob loser dus let maar niet op mij :/
offtopic:
Dit was natuurlijk niet serieus bedoelt. Meer tegen Exirion enzo die alles afkraken wat minder dan 1000,- kost

[Voor 8% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-11-2006 09:45]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:13:
Maar volgens de mede gotters ben ik een super audio noob loser dus let maar niet op mij :/
Audio n00bs zijn gelukkige mensen die uitverkoren zijn om te mogen genieten van audio zonder er bergen geld voor neer te hoeven tellen, in tegenstelling tot de veeleisende freak ;)

• Anoniem: 3747
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
grappig verschijnsel. als ik echt kritisch naar mijn JBL LX-5's ga luisteren word ik echt heel droevig :P maar als ik gewoon een leuk plaatje opzet voor de muziek stoor ik me daar niet aan en geniet ik echt van de muziek. Voor films zijn het trouwens perfecte speakers; ik heb in elk geval geen sub nodig :')

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik ben op zoek naar een home cinema set voor mijn ouders (dus niet voor de compu).

De set moet geschikt zijn:
om dvd's af te spelen
radio luisteren
MP3's en normale cd's afspelen
en normaal tv kijken

Omdat de kamer waar de TV instaat zo ongeveer 15 bij 8 meter is moet de set wel aardig krachtig zijn.

Echter ik ben een leek op het gebied van dit soort sets en heb dus hulp nodig. Waar kan ik een soort how to ofzo vinden voor het zoeken of wie kan mij verder helpen? Weet nog geeneens wat een normale prijs is voor een goede set voor deze ruimte :?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-11-2019

DriveSand

Transform and roll out!

Sir_Hendro schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:13:
Als jij tevreden bent met je set, laat je dan niet van de wijs brengen door één of andere rare "audiofiel" die pas naar setjes luistert als ze duurder dan een x-bedrag zijn, die melkpakjes pertinente oplichterij vindt en kabels van €200 per meter een goede investering vindt. Die mensen zijn namelijk gek.

En Exirion vergeet nog een stukje over die freaks: ze zijn nooit tevreden. Als ze net nieuwe speakers hebben gekocht gaan ze zich alweer afvragen of een andere kabel/interlink/versterker/salontafel/gordijn/vloerkleed/kamerindeling/vrouw het geluid niet nog wat beter zou maken. Trust me, er zijn genoeg GoT'ers die lachen om díé mensen in plaats van om iemand die de ballen heeft zijn set überhaupt te laten zien. Dus niet zo generaliseren :P.

p.s. Leuk setje, vooral die tv ziet er goed uit ;) .

• Anoniem: 3747
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 94768 schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:03:
da's een mooi prijsje voor die 130 :) ik heb zelf sinds mei de AVR-135 (die was trouwens €349, achteraf ook goedkoper kunnen krijgen), en ik ben er zeeeeer tevreden over. Vermogen zat, dit beestje. Vooral met films merk je dat hij met 2 vingers in de neus zijn 5 speakers aanspreekt.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:58
Sir_Hendro schreef op woensdag 15 november 2006 @ 17:38:
Ik heb de afgelopen dagen aan me kamer gewerkt. Ik wilde een mooiere home-cinema in me kamer maken. Hiervoor heb ik het 1 en ander gedaan en gekocht.

Before:
[afbeelding]
offtopic:
Dit is wel een nog wat oudere foto waar nog mijn vorige speakers op staan die nu vervangen zijn met een Z-5400 van Logitech

After:
[afbeelding]

Voor meer foto's klik hier!

offtopic:
Specs zijn niet veranderd: Mirai 32' LCD HDTV, Samsung H360R decoder, Logitech Z-5400, zooi spelcomputers...
Dat ziet er inderdaad een stuk mooier uit! :)
Alleen heeft je muur een beetje last van puisten ofzo.. ;)

No Shame, only Fame!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/marantzclose.jpg

+

http://icecanoe.nl/sjoewe/img/audio/spinning.jpg

+

http://www.audiofuhrer.de/images/zit3.jpg

+

http://audiofuhrer.de/images/ledzep.jpg

=

O+

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:41
@Sjoewe: Ziet mijn oog daar een schitterende Marantz 1070? :9

* B1tneuker heet ook een Marantz 1070 staan O+

Anoniem: 30670

DriveSand schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:24:
[...]

En Exirion vergeet nog een stukje over die freaks: ze zijn nooit tevreden. Als ze net nieuwe speakers hebben gekocht gaan ze zich alweer afvragen of een andere kabel/interlink/versterker/salontafel/gordijn/vloerkleed/kamerindeling/vrouw het geluid niet nog wat beter zou maken.
Leg uit :D

[Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 30670 op 16-11-2006 18:20]

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Sommige vrouwen laten grotere speakers toe.....

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat vind ik nog meevallen, bij films is het geluid nu niet hét belangrijkste. Wat ik 'erger' vond, gisteren zag ik een stukje op tv met een paar liefhebbers/verzamelaars van klassieke muziek. Hadden dan over de 1000-en cd's, gigantisch mooie kast vol CD's. En wat gaan ze dan doen? De muziek zitten luisteren op zo een midi-setje. Dat vond ik wel een beetje zonde, eerlijk gezegd. :/

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
zimbab schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:27:
[...]

Sommige vrouwen laten grotere speakers toe.....
Waar kun je die bestellen?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Barry schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:55:
[...]

Amsterdam achter het station. :P Ik heb er twee.....voor elke speaker één. :+

[Voor 10% gewijzigd door zimbab op 16-11-2006 19:01]

• ExNomenDei
Ik ga over op lilliputters, meer ruimte voor mijn speakers...

Anyway, ik vroeg me even nog iets af, plus dat ik korta commentz wou maken over een setje dat ik voorbij zag vliegen...

Sjoewe, zijn dat Mission 33i's? Zou je mij een idee kunnen geven van wat je er van vindt, en vertellen wat je ervoor betaald hebt?

En nu mijn gewone vraag: Als de gevoeligheid hoger ligt bij een bepaalde speaker, speelt hij dan altijd luider dan een set met een lagere gevoeligheid?

Dit maakt uit: Een AVR-130 met een setje Kef Q75/70's leken me geen goed idee, maar nu weet ik het niet zeker.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Barry schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:55:
[...]

offtopic:
Maar het beste geluid geeft het als je er GEEN hebt :P (grapje natuurlijk, vrouwen zijn erg goed in heel veel dingen 8)7 (no comment :P ))

Nog meer offtopic:
Ik zie heel erg veel mensen met de zelfde ikea kast die heb ik namelijk ook :D

Zeer tevreden mee heeft een goede cross-over met mijn speakers (als jullie begrijpen wat ik bedoel) :D

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 183025 op 16-11-2006 21:27]

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 21:14
phantom_Dream schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:19:

Sjoewe, zijn dat Mission 33i's? Zou je mij een idee kunnen geven van wat je er van vindt, en vertellen wat je ervoor betaald hebt?
Ja, dat zijn Mission M33i's gekocht bij Correct in Rotterdam, voor 139 euro per stuk. (aanbieding meestal staan ze voor 200,- ) Ik heb ze nu twee jaar en ik kan niet anders zeggen dan dan ik er heel erg tevreden mee ben. De sound van de speakers past heel goed bij mijn persoonlijke voorkeur. Genoeg aanwezig laag, een mooi helder hoog en alles daar tussen in is genoeg aanwezig.
Na twee jaar ben ik ze alleen maar meer gaan waarderen, kan echt gaan zitten en gewoon luisteren.
Zeker in combinatie met mn Marantz 1070 versterker klinken ze wat mij betreft heerlijk.

Ik heb ze destijds vergeleken met andere speakers uit hetzelfde prijssegment, budget was tot 250 euro per stuk en heb onder andere Kef Q4's, B&W's, Klipsch en Mordaunt-Short's geluisterd, maar dit bekoorde me toch wel echt het meeste.
Correct is een prima zaak om op een doordeweekse dag eens te gaan neuzen, ze hebben lekker veel staan, het personeel was erg behulpzaam. (vragen goed beantwoorden, en me met rust laten als ik lekker aan het neuzen en luisteren was).

Kortom ik ben er echt positief over en heb absoluut 0,0 de neiging om ze te vervangen door iets anders. :)

• ExNomenDei
Sjoewe schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:39:

Ik heb ze destijds vergeleken met andere speakers uit hetzelfde prijssegment, budget was tot 250 euro per stuk en heb onder andere Kef Q4's, B&W's, Klipsch en Mordaunt-Short's geluisterd, maar dit bekoorde me toch wel echt het meeste.

Kortom ik ben er echt positief over en heb absoluut 0,0 de neiging om ze te vervangen door iets anders. :)
Oh nee, Kef Q4's, de speakers die ik op het oog heb. Nu weet ik in ieder geval dat er geen grote problemen mee zijn, bedankt.

Ik ga denk ik eens bij de RAF (Of gewoon Raf, geef idee, whatever) langs, en luisteren naar deze twee. Wie weet hebben ze in A'dam wel meer leuke speakers om naar te luisteren.

Trouwens, mijn huidige home cinema bestaat uit:

H/K AVR 130
H/K DVD 22
H/K HKTS7 met in plaats van de gewone fronts, twee van mijn vader geleende Quadral Rondo's. Bandtweeter, niet in dezelfde klasse als de HKTS7, je gebrijpt wat ik bedoel. Het klinkt trouwens goed, hoor, erg veel meer diepte in de muziek, en dat "Norah Jones is standing right in front of me" effect, maar dan zonder de Norah Jones. Ik schrok me een keer de pletter - Ik dacht dat er iemand in mijn kamer stond en schreeuwde! Stukje van een nummer wat ik al eerder gehoord had, maar die stem had ik nog nooit eerder gehoord.

Kan iemand me vertellen of Q4's of M33i's een beetje in de buurt komen van Quadral Rondo's? Het internet is nogal stilletjes over de Q4's en Rondo's, en over de M33i's is niet érg veel goeds te vinden, naar mijn mening.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee