rofl, ja man! mijn muur heeft vette acneS2801 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:51:
[...]
Dat ziet er inderdaad een stuk mooier uit!![]()
Alleen heeft je muur een beetje last van puisten ofzo..
Luisteren is de enige optie denk ik. Persoonlijk vind ik Kef Q-serie echt geen fijne speakers, ik vind ze schel klinken, ik ken ook mensen die zweren erbij. Het is persoonlijk. Het enige dat er te zeggen valt is dat alle speakers in het segment degelijk gemaakt zijn en het vooral gaat om wat je fijn vind om te horen.
Mijn Set ziet er als volgt uit
TV: Grundig 68cm grootbeeld.
Versterker: Cambridge Audio - Azur 540R
Speakers:
- Front: Dali Concept 6
- Center: Dali Concept Centre
- Back: Dali Blue 3003.
- Sub: Anthony Gallo - MPS-150
HTPC:
- Case: Aopen - M915M
- CPU: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.73GHz
- MEM: 1GB DDR2
- HD: 500GB WDC WD5000YS-01M
- DVD: NEC SlimLine DVD_RW ND-7551A
- GFX: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM)
- SND: Onboard met S/PDIF
- SW: Linux Ubuntu Edgy met Freevo 1.6.0
Ik heb voor een M processor gekozen voor het lage stroom verbruik. Deze omdat ik hem ook als server/desktop gebruik.
De HTPC is verbonden via COAX S/PDIF naar de versterker. Dit voor het voordeel dat je gewoon een elcheapo geluidkaart kan gebruiken.
Foto's komen nog.
TV: Grundig 68cm grootbeeld.
Versterker: Cambridge Audio - Azur 540R
Speakers:
- Front: Dali Concept 6
- Center: Dali Concept Centre
- Back: Dali Blue 3003.
- Sub: Anthony Gallo - MPS-150
HTPC:
- Case: Aopen - M915M
- CPU: Intel(R) Pentium(R) M processor 1.73GHz
- MEM: 1GB DDR2
- HD: 500GB WDC WD5000YS-01M
- DVD: NEC SlimLine DVD_RW ND-7551A
- GFX: nVidia Corporation GeForce 6200 TurboCache(TM)
- SND: Onboard met S/PDIF
- SW: Linux Ubuntu Edgy met Freevo 1.6.0
Ik heb voor een M processor gekozen voor het lage stroom verbruik. Deze omdat ik hem ook als server/desktop gebruik.
De HTPC is verbonden via COAX S/PDIF naar de versterker. Dit voor het voordeel dat je gewoon een elcheapo geluidkaart kan gebruiken.
Foto's komen nog.
[ Voor 8% gewijzigd door vDorst op 16-01-2007 23:08 ]
Da's eigenlijk ook precies wat ik bedoel. Zelfde als met films. Tuurlijk geniet ik van een film en ook op een klein tv'tje. Maar het is toch veel toffer om het lekker groot te zien met lekker 'hard' geluid.TomSwinnen schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:33:
[...]
Dat vind ik nog meevallen, bij films is het geluid nu niet hét belangrijkste. Wat ik 'erger' vond, gisteren zag ik een stukje op tv met een paar liefhebbers/verzamelaars van klassieke muziek. Hadden dan over de 1000-en cd's, gigantisch mooie kast vol CD's. En wat gaan ze dan doen? De muziek zitten luisteren op zo een midi-setje. Dat vond ik wel een beetje zonde, eerlijk gezegd.
Maar goed ik denk dat mijn punt nu wel duidelijk is
Mijn nieuwe vind m'n huisdiertjes leuk, m'n kamer, mezelf (Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:24:
[...]
offtopic:
Maar het beste geluid geeft het als je er GEEN hebt(grapje natuurlijk, vrouwen zijn erg goed in heel veel dingen
(no comment
))
Nog meer offtopic:
Ik zie heel erg veel mensen met de zelfde ikea kast die heb ik namelijk ook![]()
Zeer tevreden mee heeft een goede cross-over met mijn speakers (als jullie begrijpen wat ik bedoel)
Dat is dus: deur open -> doei -> deur héél hard dicht!
Binnenkort trouwens eindelijk een nieuwe televisie ter vervanging van mijn Blokker geval. Het wordt een 32'' Philips CRT
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Toen mijn dinnetje voor het eerst bij me kwam heb ik 'r meteen voorgesteld aan m'n audio setup en gezegd dat niemand tussen ons in kan komen. Ze moet de speakers en apparaten maar voor lief nemenBarry|IA schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:58:
Mijn nieuwe vind m'n huisdiertjes leuk, m'n kamer, mezelf (), maar niet m'n set
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
* Wormaap heeft in de tijd dat'ie deze set heeft nog geen 'din gehad 
Mijn ma vindt de Amphions in ieder geval lelijk
De Rega's vindt ze dan wel weer mooi 
Maar die 2 monitortjes kán toch niemand moeilijk over doen?
Mijn ma vindt de Amphions in ieder geval lelijk
Maar die 2 monitortjes kán toch niemand moeilijk over doen?
[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 17-11-2006 00:22 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Andersom zie je ook en da's minstens zo zonde: Mensen met een set van 30k en een CD verzameling van 12 CDs.Dat vind ik nog meevallen, bij films is het geluid nu niet hét belangrijkste. Wat ik 'erger' vond, gisteren zag ik een stukje op tv met een paar liefhebbers/verzamelaars van klassieke muziek. Hadden dan over de 1000-en cd's, gigantisch mooie kast vol CD's. En wat gaan ze dan doen? De muziek zitten luisteren op zo een midi-setje. Dat vond ik wel een beetje zonde, eerlijk gezegd.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Drugs are bad, mmkay?coptician schreef op donderdag 16 november 2006 @ 22:35:
Ik schrok me een keer de pletter - Ik dacht dat er iemand in mijn kamer stond en schreeuwde! Stukje van een nummer wat ik al eerder gehoord had, maar die stem had ik nog nooit eerder gehoord.
Verwijderd
Hehe, Naja mijn vriendin vind mij home-cinema in iedergeval al mooi er uit zien (ook al mist er nog een tv en een zeer goede versterker (die trouwens wel komt binnekortBarry|IA schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:58:
[...]
Mijn nieuwe vind m'n huisdiertjes leuk, m'n kamer, mezelf (), maar niet m'n set
![]()
Dat is dus: deur open -> doei -> deur héél hard dicht!
Binnenkort trouwens eindelijk een nieuwe televisie ter vervanging van mijn Blokker geval. Het wordt een 32'' Philips CRT
Voeten scheren?Wormaap schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:20:
* Wormaap heeft in de tijd dat'ie deze set heeft nog geen 'din gehad
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Los dit probleem dan eens op:
Ik wil binnen een gezette tijd een mooie HT kopen. Zal wel 5.1 worden. So far so good...maar wat blijft er van mijn setup over als je weet dat mijn din de neiging heeft, eens in de 2 maanden de hele huiskamer opnieuw in te richten
Daar gaat mijn mooie geluidbeeld 
Voordeel is wel: Ik heb een 32" Philips CRT breedbeeld. Ding weegt zeker een kilo of 50, dus vind het erg knap als ze dat weet ter verschuiven in haar uppie
Ik wil binnen een gezette tijd een mooie HT kopen. Zal wel 5.1 worden. So far so good...maar wat blijft er van mijn setup over als je weet dat mijn din de neiging heeft, eens in de 2 maanden de hele huiskamer opnieuw in te richten
Voordeel is wel: Ik heb een 32" Philips CRT breedbeeld. Ding weegt zeker een kilo of 50, dus vind het erg knap als ze dat weet ter verschuiven in haar uppie
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
The Eagle schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 11:08:
Los dit probleem dan eens op:
Ik wil binnen een gezette tijd een mooie HT kopen. Zal wel 5.1 worden. So far so good...maar wat blijft er van mijn setup over als je weet dat mijn din de neiging heeft, eens in de 2 maanden de hele huiskamer opnieuw in te richtenDaar gaat mijn mooie geluidbeeld
Voordeel is wel: Ik heb een 32" Philips CRT breedbeeld. Ding weegt zeker een kilo of 50, dus vind het erg knap als ze dat weet ter verschuiven in haar uppie

Echte liefde
Touché!
Ticking away, the moments that make up a dull day
Sinds gisteren heb ik deze fantastische versterker in gebruik genomen. Deze Sony F770ES klinkt heel ritmitsch en heeft absoluut geen moeite om harde acid/electro tot een harmonieus klinkend geheel te maken. Daarnaast laat de versterker hip hop ook heel meeslepend klinken. Ben heel tevree!

Het ding weegt 24kg en levert 2x100W // 8 Ohm.
Klepje open...

Het ding weegt 24kg en levert 2x100W // 8 Ohm.
Zou zo uit een reclamefoldertje kunnen komenMeldor schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:36:
Deze Sony F770ES klinkt heel ritmitsch en heeft absoluut geen moeite om harde acid/electro tot een harmonieus klinkend geheel te maken. Daarnaast laat de versterker hip hop ook heel meeslepend klinken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
LOLExirion schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:40:
[...]
Zou zo uit een reclamefoldertje kunnen komen
Jah, heel inspirerend! Naas een "mos fet power stage" en "super legato linear gibraltar chassis" is "attenuator" naast de volume knop favoriet.Sjoewe schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 14:54:
Sony zet altijd van die heerlijk dwaze teksten op de voorkant
Verwijderd
Het mag dan allemaal geen "luxe home cinema" zijn .. maar ben toch trots op wat ik vandaag allemaal gedaan heb 



Let niet op de puinzooi... en zekers niet m'n rotte stoel







Hierbij laat ik het ook voor vandaag. Ik heb een set spotlichtjes gekocht waarvan ik de draden nog even in elkaar moet zetten, en morgen ophang
Qua audio ben ik eigenlijk nog opzoek naar 2xspeakerstands, die minimaal in de weg liggen / staan.. gaat lastig worden
Let niet op de puinzooi... en zekers niet m'n rotte stoel
Hierbij laat ik het ook voor vandaag. Ik heb een set spotlichtjes gekocht waarvan ik de draden nog even in elkaar moet zetten, en morgen ophang
Stuk netter zo.
Jammer dat je midiset niet in het rechter vak past.
Verwijderd
Och dat geeft niet. Ruimte voor een toekomstige console of iets anders .. er staan nu ook een zooi dvd's in trouwensKaj. schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:38:
Stuk netter zo.Jammer dat je midiset niet in het rechter vak past.
Miniset bestaat uit 3 losse componenten.. dus met beetje creativiteit krijg ik 'm er alsnog in
Zijn dat nou de eltax concept 500 die je daar hebt staan? Zo ja, hoe is het geluid wat eruit komt?
Ik ben nl dringend op zoek naar nieuwe speakers en zo'n set van 110 euro vindt ik wel erg aantrekkelijk.
Ik ben nl dringend op zoek naar nieuwe speakers en zo'n set van 110 euro vindt ik wel erg aantrekkelijk.
Verwijderd
Mwah tov m'n vorige "kuch" Sony speakers is dit een goede verbetering voor 110 euro 
Ik weet dat er audio-critici's rondlopen op GoT en Concepts 500 per direct links leggen, maar ik vind ze de moeite waard om in huis te hebben
110 euro kan je eigenlijk geen betere speakers krijgen nee.
Ik weet dat er audio-critici's rondlopen op GoT en Concepts 500 per direct links leggen, maar ik vind ze de moeite waard om in huis te hebben
Verwijderd
Oh my gosh (Hierbij laat ik het ook voor vandaag. Ik heb een set spotlichtjes gekocht waarvan ik de draden nog even in elkaar moet zetten, en morgen ophangQua audio ben ik eigenlijk nog opzoek naar 2xspeakerstands, die minimaal in de weg liggen / staan.. gaat lastig worden
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 19:24 ]
Verwijderd
Ik zag in 1 van de voorgaande topics iemand die net zoals mij een grijze muur had met daarvoor zo'n ikea kastje in de zwart/donkerbruine kleur met allerlij fijne apparaten er in..
Nu vond ik dit erg mooi, heeft iemand hier de foto nog van (de member bijvoorbeeld)
Dit spul moet ik namelijk nog steeds ergens kwijt (binnenkort maar even zo'n ikea kast halen)
Ik heb een zwarte AVR135
, en me shuttle word me mediacenter.

let niet op de bende daarzo.. das me bureau
//edit , deze kast dus:
Nu vond ik dit erg mooi, heeft iemand hier de foto nog van (de member bijvoorbeeld)
Dit spul moet ik namelijk nog steeds ergens kwijt (binnenkort maar even zo'n ikea kast halen)
Ik heb een zwarte AVR135

let niet op de bende daarzo.. das me bureau
//edit , deze kast dus:
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2006 21:20 ]
Beetje offtopic:
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Erik070 op 17-11-2006 21:45 ]
Ik heb zelf de Magiker serie gekocht omdat mijn Pioneer VSX-908 ruim 43 cm diep is en ik ook nog wat ruimte voor kabels wou hebben. De Magiker serie is bijna 60 cm diep en dus een van de weinige meubels die een wat grotere tv kan houden.

Verder wil ik nog een ophang systeem voor het meubel maken zodat ik even snel mijn projectie scherm ervoor kan hangen.
Toevallig heb ik dezelfde TV als die hier in het plaatje boven. Thomson Scenium 28".
Helaas doet die het nog goed genoeg en mag ik hem nog niet vervangen door een LCD of plasma. Er is in die ruimte iig ruimte voor 150 cm diagonaal voor een nieuwe PLASMA of LCD. Ik zal volgende week eens wat foto's maken als ik mijn camera weer eens niet vergeet.

Verder wil ik nog een ophang systeem voor het meubel maken zodat ik even snel mijn projectie scherm ervoor kan hangen.
Toevallig heb ik dezelfde TV als die hier in het plaatje boven. Thomson Scenium 28".
Helaas doet die het nog goed genoeg en mag ik hem nog niet vervangen door een LCD of plasma. Er is in die ruimte iig ruimte voor 150 cm diagonaal voor een nieuwe PLASMA of LCD. Ik zal volgende week eens wat foto's maken als ik mijn camera weer eens niet vergeet.
Wel mooi zulke meubels, maar uh... waar laten jullie de center speaker?
Zelf worstelde ik ook met dat probleem.
Heb daarom zelf een meubel in elkaar gefixt. (koste me een paar dagen en €70 aan materiaal)
Zelf worstelde ik ook met dat probleem.
Heb daarom zelf een meubel in elkaar gefixt. (koste me een paar dagen en €70 aan materiaal)
Whatever.
Verwijderd
*meldErik070 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:44:
Beetje offtopic:
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
Verwijderd


Heb met m'n recentelijk aangeschafte tv m'n studentenhok maar eens omgetoverd tot een home-cinema. U ziet een LG 32LC25R, en een setje Mission M73 speakers, aangesloten op een Sony TA-FE370. Ben er erg content mee.
Verwijderd
Ja ik heb hem ook! Hij is zeker erg fijn op mijn kamer. Ben er zeer blij meeErik070 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:44:
Beetje offtopic:
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
Verwijderd
Ook zo simpel en doorsnee als het maar kan..maar ja dat is IkeaErik070 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:44:
Beetje offtopic:
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
Verwijderd
idd, ik zou zeggen maak zoiets zelf (of laat het doenVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:11:
[...]
Ook zo simpel en doorsnee als het maar kan..maar ja dat is Ikea
Wat is daar verkeerd aan? Het is gewoon een super functioneel meubel en strakVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:11:
[...]
Ook zo simpel en doorsnee als het maar kan..maar ja dat is Ikea
[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 18-11-2006 13:24 ]
Ik heb laatst heel goedkoop een beamer overgekocht van een klasgenoot (met nog ruim 3000 branduren) dus het is weer tijd voor wat foto's.

Speakers, met ertussen een zelfgemaakt beamerscherm. Middagje knutselen met een laken en wat hout doet wonderen.

Superfijne speakers

Ik speel films gewoon af op mijn pc. Beamer is een beetje oud en groot, maar werkt prima.
Let niet op de pinguins 

Versterker, cdspeler, platenspeler, vinyl, koptelefoon, etc.. Wel beetje aan vervanging toe, maar ja, student met weinig geld he...

Kaboem, kaboem!
Speakers: Kef IQ3
Speakerstands: Vogel's VLS 45
Versterker: Sony TA-FE230
Cdspeler: Sony CDP-XE270
Platenspeler: PS-LX150H (die is het meest aan vervanging toe)
Beamer: Philips Proscreen 4600
Beamerscherm: DIY
Koptelefoon: Sennheiser HD201

Speakers, met ertussen een zelfgemaakt beamerscherm. Middagje knutselen met een laken en wat hout doet wonderen.

Superfijne speakers

Ik speel films gewoon af op mijn pc. Beamer is een beetje oud en groot, maar werkt prima.

Versterker, cdspeler, platenspeler, vinyl, koptelefoon, etc.. Wel beetje aan vervanging toe, maar ja, student met weinig geld he...

Kaboem, kaboem!
Speakers: Kef IQ3
Speakerstands: Vogel's VLS 45
Versterker: Sony TA-FE230
Cdspeler: Sony CDP-XE270
Platenspeler: PS-LX150H (die is het meest aan vervanging toe)
Beamer: Philips Proscreen 4600
Beamerscherm: DIY
Koptelefoon: Sennheiser HD201
@Fatalfelix
Volgens mij kan je die Oppli best verfen, oke je veranderd niet het meubel qua vorm maar het geeft wel een persoonlijke touch.
* Erik070 denkt eraan om hem in de kerstvakantie zwart te verfen
Volgens mij kan je die Oppli best verfen, oke je veranderd niet het meubel qua vorm maar het geeft wel een persoonlijke touch.
* Erik070 denkt eraan om hem in de kerstvakantie zwart te verfen
polu, mag ik eens raden? Je gebruikt Linux...
Trouwens, geweldig om dan als show díe pinguins te gebruiken!
Sennheiser HD201 is zeer okee voor dat geld. Wat vind je eigenlijk van de iQ3's?
Trouwens, geweldig om dan als show díe pinguins te gebruiken!
Sennheiser HD201 is zeer okee voor dat geld. Wat vind je eigenlijk van de iQ3's?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Ik gebruik inderdaad Linux. Werkt gewoon prettiger en ik ben erg voorstander van het hele "opensource" idee.coptician schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 13:45:
polu, mag ik eens raden? Je gebruikt Linux...
Trouwens, geweldig om dan als show díe pinguins te gebruiken!
Sennheiser HD201 is zeer okee voor dat geld. Wat vind je eigenlijk van de iQ3's?
Ik ben bij hobo hifi in Haarlem wezen luisteren naar diverse luidsprekers rond de 200euro/stuk, en deze vond ik gewoon het prettigste klinken. Naar mijn mening is het geluid erg helder en "overtuigend". Ik vond opzich vloerstaanders (zoals de iQ5 en iQ7) wat "voller" klinken, maar ja, die gingen toch echt over mijn budget heen. Desondanks moet ik zeggen dat die iQ3's nog best laag gaan. In sommige scenes van films kan je de bass gewoon voelen als je het volume flink openzet. Maar het is uiteraard niet te vergelijken met een subwoofer ofzo.
In ieder geval, super speakers voor de prijs. Alleen zul je ze toch zelf moeten gaan beluisteren, misschien vind jij het wel helemaal niks...
zet wel effe de skew (of hoe het noemt ) juist want je krijgt nu een trapezium-vormig beeld ipv rechthoekig ...
dan kan je nog meer en beter genieten van je beeld
en mss je witte doek wat dikker maken want 't schijnt er allemaal door precies
maar nu ga ik netjes verder genieten van al die foto's hier (in afwachten van m'n eigen projector)
(en hopelijk doe je die groene deur op slot of wordt die niet gebruikt als deur - ingebouwde kast ofzo - want anders gaan je doek en linkse box regelmatig kennismaken met de grond vrees ik ...)
dan kan je nog meer en beter genieten van je beeld
en mss je witte doek wat dikker maken want 't schijnt er allemaal door precies
maar nu ga ik netjes verder genieten van al die foto's hier (in afwachten van m'n eigen projector)
(en hopelijk doe je die groene deur op slot of wordt die niet gebruikt als deur - ingebouwde kast ofzo - want anders gaan je doek en linkse box regelmatig kennismaken met de grond vrees ik ...)
[ Voor 22% gewijzigd door soulrider op 18-11-2006 15:13 ]
Die beamer is zo oud dat ie geen optie heeft om de vorm van het beeld te corrigeren. Ik ben nog aan het uitzoeken of dat misschien softwarematig valt te doen met de driver van de videokaart.
Overigens valt dat doorschijnen van het scherm in het echt wel mee, door de lange belichtingstijd op de foto zie je het gewoon heel erg. Maar experimenteren met andere stof kan nooit kwaad natuurlijk.
En die deur.. das gewoon een kast. Het scherm hangt overigens aan "S-haakjes" dus je kunt eenvoudig bij de kast als het nodig is. Al gebeurt dat echt zelden, er zit niks in dat ik vaak nodig heb...
Overigens valt dat doorschijnen van het scherm in het echt wel mee, door de lange belichtingstijd op de foto zie je het gewoon heel erg. Maar experimenteren met andere stof kan nooit kwaad natuurlijk.
En die deur.. das gewoon een kast. Het scherm hangt overigens aan "S-haakjes" dus je kunt eenvoudig bij de kast als het nodig is. Al gebeurt dat echt zelden, er zit niks in dat ik vaak nodig heb...
Verwijderd
@ polle
Mooi setup! Ziet er ook erg mooi uit met het licht zo s'avonds kerel!
@polu
Leuke set, Die kef's zijn hun geld zeker waard
. En voor een student is dit toch prima
Mooi setup! Ziet er ook erg mooi uit met het licht zo s'avonds kerel!
@polu
Leuke set, Die kef's zijn hun geld zeker waard
Ik heb hem ook!Erik070 schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:44:
Beetje offtopic:
Hoeveel mensen hebben hier die Oppli van Ikea? Meest succevolle meubel ever!
zeg maar deze:
http://www.ikea.com/PIAimages/27385_PE082595_S4.jpg
Gratis van mn moeder omdat ze een nieuwe inrichting (ook weer Ikea
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Even semi-offtopic:
Hmm, zojuist heerlijk genoten van Vivaldi's 4 seizoenen.
Weer even gemerkt waarom ik ookalweer 3.3k aan dat spul uit had gegeven, kippenvel man
Hmm, zojuist heerlijk genoten van Vivaldi's 4 seizoenen.
Weer even gemerkt waarom ik ookalweer 3.3k aan dat spul uit had gegeven, kippenvel man
Ticking away, the moments that make up a dull day
Welke uitvoering?Wormaap schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 21:12:
Even semi-offtopic:
Hmm, zojuist heerlijk genoten van Vivaldi's 4 seizoenen.
Weer even gemerkt waarom ik ookalweer 3.3k aan dat spul uit had gegeven, kippenvel man
* TomSwinnen heeft er een stuk of 6 verschillende op LP & CD.
[ Voor 9% gewijzigd door TomSwinnen op 19-11-2006 00:44 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Uit de serie 'Forever Classics' (zo'n TelSell-geval ofzoTomSwinnen schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:43:
[...]
Welke uitvoering?
* TomSwinnen heeft er een stuk of 6 verschillende op LP & CD.![]()
Uitgevoerd door Philharmonica Symphony Orchestra, o.l.v. Igor Ivanenko.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Als je eens wat origineels wilt horen, moet je eens dit of dit proberen. Lekkere, "experimentele" uitvoeringen van een heel grote klassieker.Wormaap schreef op zondag 19 november 2006 @ 00:47:
[...]
Uit de serie 'Forever Classics' (zo'n TelSell-geval ofzo)
Uitgevoerd door Philharmonica Symphony Orchestra, o.l.v. Igor Ivanenko.
Voor "waarheidsgetrouwe" versies, vertrouw ik op die van de Deutsche Grammophon Gesellschaft, met name deze of deze.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Verwijderd
Wauw.. wat is dat voor verlichtingVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 11:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb met m'n recentelijk aangeschafte tv m'n studentenhok maar eens omgetoverd tot een home-cinema. U ziet een LG 32LC25R, en een setje Mission M73 speakers, aangesloten op een Sony TA-FE370. Ben er erg content mee.
Verwijderd
No rico, not yet[afbeelding]
Kaboem, kaboem!![]()
Speakers: Kef IQ3
Speakerstands: Vogel's VLS 45
Versterker: Sony TA-FE230
Cdspeler: Sony CDP-XE270
Platenspeler: PS-LX150H (die is het meest aan vervanging toe)
Beamer: Philips Proscreen 4600
Beamerscherm: DIY
Koptelefoon: Sennheiser HD201
Verwijderd
Mijn home cinema set.
Na een lange periode van lezen is dan mijn home cinema set compleet en wil ik hem ook maar is showen aan mijn mede tweakers.

Specificatie's
TV Medion 50" Plasma
Tuner/versterker Pioneer VSX515
Speakers Front Bose 301, Center via TV, Raer Bose 201, Back sony, Subwoofer JBL.
Bediening Logitech harmony.
Media PC
Zelfbouw, Behuizing Silverstone black display zelf ingebouwd , Asus P5WD2, Prosesor Intel 3,2 Ghz dual core, Geheugen 2048MB, Videokaart Asus X1600 Silent, TVkaart Haupage PVR 350, Besturingssyteem windows XP Pro, Media systeem Mediaportal.
Zo dat was het allemaal wel zo'n beetje als iemand er nog meer over wil weten hoor ik het wel.
Na een lange periode van lezen is dan mijn home cinema set compleet en wil ik hem ook maar is showen aan mijn mede tweakers.
Specificatie's
TV Medion 50" Plasma
Tuner/versterker Pioneer VSX515
Speakers Front Bose 301, Center via TV, Raer Bose 201, Back sony, Subwoofer JBL.
Bediening Logitech harmony.
Media PC
Zelfbouw, Behuizing Silverstone black display zelf ingebouwd , Asus P5WD2, Prosesor Intel 3,2 Ghz dual core, Geheugen 2048MB, Videokaart Asus X1600 Silent, TVkaart Haupage PVR 350, Besturingssyteem windows XP Pro, Media systeem Mediaportal.
Zo dat was het allemaal wel zo'n beetje als iemand er nog meer over wil weten hoor ik het wel.
Ziet er mooi uit! Zeer strak.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:31:
Mijn home cinema set.
Na een lange periode van lezen is dan mijn home cinema set compleet en wil ik hem ook maar is showen aan mijn mede tweakers.
[afbeelding]
Specificatie's
TV Medion 50" Plasma
Tuner/versterker Pioneer VSX515
Speakers Front Bose 301, Center via TV, Raer Bose 201, Back sony, Subwoofer JBL.
Bediening Logitech harmony.
Media PC
Zelfbouw, Behuizing Silverstone black display zelf ingebouwd , Asus P5WD2, Prosesor Intel 3,2 Ghz dual core, Geheugen 2048MB, Videokaart Asus X1600 Silent, TVkaart Haupage PVR 350, Besturingssyteem windows XP Pro, Media systeem Mediaportal.
Zo dat was het allemaal wel zo'n beetje als iemand er nog meer over wil weten hoor ik het wel.
Hoe heb je de kabels van je tv weg gewerkt?
No Shame, only Fame!
Nice! Maar natuurllijk willen we even weten waar je dat meubel hebt gehaald.Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:31:
Mijn home cinema set.
Na een lange periode van lezen is dan mijn home cinema set compleet en wil ik hem ook maar is showen aan mijn mede tweakers.
[afbeelding]
Specificatie's
TV Medion 50" Plasma
Tuner/versterker Pioneer VSX515
Speakers Front Bose 301, Center via TV, Raer Bose 201, Back sony, Subwoofer JBL.
Bediening Logitech harmony.
Media PC
Zelfbouw, Behuizing Silverstone black display zelf ingebouwd , Asus P5WD2, Prosesor Intel 3,2 Ghz dual core, Geheugen 2048MB, Videokaart Asus X1600 Silent, TVkaart Haupage PVR 350, Besturingssyteem windows XP Pro, Media systeem Mediaportal.
Zo dat was het allemaal wel zo'n beetje als iemand er nog meer over wil weten hoor ik het wel.
Mooi gemaakt! Maar, zit je aan een upgrade van het Bose en het Sony te denken?Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:31:
Mijn home cinema set.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Verwijderd
Ik gaat zo maar ff foto's van me ikea showroom kamer posten, moet alleen op de accu wachten
Verwijderd
Ja, willen wel meer mensen weten denk ik: zoals mij....zimbab schreef op zondag 19 november 2006 @ 11:39:
[...]
Nice! Maar natuurllijk willen we even weten waar je dat meubel hebt gehaald.
(dus komop geef die inet links)
Of gewoon een naam van een winkel. Ziet er uit als geolied noten en dat vind ik heel erg mooi nameljk. Zit al een tijdje naar dergelijke meubels te kijken. Bij Beter Meubel hebben ze wel redelijk wat van dit type dressoirs/tv-meuebels, maar deze heb ik nog niet gezien (niet op i-net en in het boekje in ieder geval).
Hoewel ik nu weer op de Beter Meubel site zit te kijken en wel weer een aantal andere mooie zie.......
Hoewel ik nu weer op de Beter Meubel site zit te kijken en wel weer een aantal andere mooie zie.......
[ Voor 14% gewijzigd door zimbab op 19-11-2006 16:21 ]
Verwijderd
Oke voor de nieuwsgierige mensen onder jullie even wat antwoorden.
De kabel heb ik door middel van een PVC buis in de muur gemaakt hiervoor moest ik wel hakken en stucadoren maar is geslaagd vindt ik zelf moest de muur toch verven vandaar.
Het meubel heb ik gevonden bij topteak in deurne als je even met google zoek kom je het vanzelf tegen hebben veel van dit soort meubelen.
De kabel heb ik door middel van een PVC buis in de muur gemaakt hiervoor moest ik wel hakken en stucadoren maar is geslaagd vindt ik zelf moest de muur toch verven vandaar.
Het meubel heb ik gevonden bij topteak in deurne als je even met google zoek kom je het vanzelf tegen hebben veel van dit soort meubelen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:44:
De kabel heb ik door middel van een PVC buis in de muur gemaakt hiervoor moest ik wel hakken en stucadoren maar is geslaagd vindt ik zelf moest de muur toch verven vandaar.
Mooi gedaan! Erg strak!
@elro01, strak werk!
Hou wel van een strak geheel.
Alleen ben ik zelf meer van lichte meubels, dus wit of grijs.
Hou wel van een strak geheel.
Alleen ben ik zelf meer van lichte meubels, dus wit of grijs.
Whatever.
Verwijderd
Ben ik het helemaal mee eens! ik heb op mijn kamer veel lichte meubels staan. Dit geeft gewoon een veel betere sweer dan die vreselijk oude, zware meubels. Ik moet wel toegeven: die meubel die jij hebt staan is wel mooi.Harmen schreef op zondag 19 november 2006 @ 23:14:
@elro01, strak werk!
Hou wel van een strak geheel.
Alleen ben ik zelf meer van lichte meubels, dus wit of grijs.
Dat is natuurlijk persoonlijk hè. Te veel wit en je hebt het gevoel in een ziekenhuis of showroom te staan is mijn mening. En zo zie je maar dat iedereen er anders over denkt. Strak witte muren met wat mooie schilderijen er op en mooie strakke notenhouten meubels is mijn favoriete interieur denk ik!Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:34:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens! ik heb op mijn kamer veel lichte meubels staan. Dit geeft gewoon een veel betere sweer dan die vreselijk oude, zware meubels. Ik moet wel toegeven: die meubel die jij hebt staan is wel mooi.
Wat kleine voorbeeldjes dat hout niet per sé ouderwets hoeft te zijn:


Het ligt natuurlijk ook wel aan de ruimte die je hebt. Een boekenkast van hout komt beter tot zijn recht in een grote kamer en in kleinere kamers wat minder.
Verwijderd
Waarom altijd dat gezeur over meubels?? Het gaat hier om de home-cinema sets en elke keer als er een leuk meubel te zien is gaan mensen naar links vragen waar het te koop is.
Ga lekker zelf even origineel een meubel zoeken
Ga lekker zelf even origineel een meubel zoeken
Verwijderd
Inderdaad. M'n ouders hebben net een audiomeubel op maat laten maken. Vantevoren heeft hij precies bedacht waar hij z'n componenten in wil en er is plek gemaakt om de center in te schuiven. Ziet er prachtig uit en niemand heeft hetVerwijderd schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 12:32:
[...]
idd, ik zou zeggen maak zoiets zelf (of laat het doen) en personaliseer het een beetje zodat het wat meer eigen wordt inplaats van dat iedereen je meubels herkent
Het gaat hier helemaal niet om Home-cinema SETS.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:03:
Waarom altijd dat gezeur over meubels?? Het gaat hier om de home-cinema sets en elke keer als er een leuk meubel te zien is gaan mensen naar links vragen waar het te koop is.
Oké het speelt wel de grootste rol, maar het gaat gewoon over hoe je home-cinema eruit ziet.
Daar horen meubels ook bij uiteraard.
Helemaal me eens. Mijn ouders hebben het zelfde laten doen. Helemaal naar smaak, en het mooie is: als je een beetje meubelmaker hebt, is het niet eens duurder (soms zelf goedkoper!) als een standaard meubelVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 11:05:
[...]
Inderdaad. M'n ouders hebben net een audiomeubel op maat laten maken. Vantevoren heeft hij precies bedacht waar hij z'n componenten in wil en er is plek gemaakt om de center in te schuiven. Ziet er prachtig uit en niemand heeft het
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oeh, in het zwart zijn die H/K receivers ook wel erg mooiVerwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:14:
Ik heb een zwarte AVR135, en me shuttle word me mediacenter.
[afbeelding]
Verwijderd
Ook daar ben ik het mee eens. Ik vind je huiskamer er erg mooi uizien maar dat komt de meubelen die ik bedoel niet zo zijn als dat van jou. Ik bedoel die echte 80's meubels. Die bijna zwarte meubelen en een bruin behang wat er niet uitziet. Ik vind 80's interieur er niet echt mooi uitizein. Mooie huiskamer anyway!zimbab schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:47:
[...]
Dat is natuurlijk persoonlijk hè. Te veel wit en je hebt het gevoel in een ziekenhuis of showroom te staan is mijn mening. En zo zie je maar dat iedereen er anders over denkt. Strak witte muren met wat mooie schilderijen er op en mooie strakke notenhouten meubels is mijn favoriete interieur denk ik!
Wat kleine voorbeeldjes dat hout niet per sé ouderwets hoeft te zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het licht natuurlijk ook wel aan de ruimte die je hebt. Een boekenkast van hout komt beter tot zijn recht in een grote kamer en in kleinere kamers wat minder.
Dank je! Ik zal het doorgeven aan de winkel.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 13:40:
[...]
Ook daar ben ik het mee eens. Ik vind je huiskamer er erg mooi uizien maar dat komt de meubelen die ik bedoel niet zo zijn als dat van jou. Ik bedoel die echte 80's meubels. Die bijna zwarte meubelen en een bruin behang wat er niet uitziet. Ik vind 80's interieur er niet echt mooi uitizein. Mooie huiskamer anyway!
Zijn plaatjes van een meubelwinkel (zie de URL). Het was puur als voorbeeld en ik zou wel willen dat ik zo'n woonkamer zou hebben (wel een beetje aankleden dan overigens.....).
Ik begrijp overigens wel wat je bedoelt, maar ik kreeg eerst de indruk dat je alle houten meubels lelijk vond (wat natuurlijk ook kan als je hout gewoon lelijk vindt).
[ Voor 11% gewijzigd door zimbab op 20-11-2006 13:49 ]
Verwijderd
Ik ben van plan om de Yamaha RX-V459 te koppelen aan mijn Philips rears en mijn Eltax Concept 400's. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, is dat positief of negatief?
Ik wil graag voor het eind van het jaar deze nieuwe reciever ontvangen. Ik wil deze Reciever aansluiten via een monster cable op een philips of pioneer dvd speler.
even snel een linkje: http://www.yamaha-hifi.de...ang=h&country=DE&idcat1=1
Ik denk dat het wel lekker klinkt, maar misschien heeft één van jullie ervaring met deze set-up?
@Zimbab
Ja, ik vind hout niet lelijk
ik heb zelf erg veel hout in me kamer (de meubels bedoel ik dus... voor de duidelijkheid
Ik wil graag voor het eind van het jaar deze nieuwe reciever ontvangen. Ik wil deze Reciever aansluiten via een monster cable op een philips of pioneer dvd speler.
even snel een linkje: http://www.yamaha-hifi.de...ang=h&country=DE&idcat1=1
Ik denk dat het wel lekker klinkt, maar misschien heeft één van jullie ervaring met deze set-up?
@Zimbab
Ja, ik vind hout niet lelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2006 14:15 ]
Dat lijkt me, zoals eigenlijk voor iedereen, een kwestie van eigen smaak en dus van gewoon gaan luisterenVerwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 14:13:
Ik ben van plan om de Yamaha RX-V459 te koppelen aan mijn Philips rears en mijn Eltax Concept 400's. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, is dat positief of negatief?
Ik wil graag voor het eind van het jaar deze nieuwe reciever ontvangen. Ik wil deze Reciever aansluiten via een monster cable op een philips of pioneer dvd speler.
even snel een linkje: http://www.yamaha-hifi.de...ang=h&country=DE&idcat1=1
Ik denk dat het wel lekker klinkt, maar misschien heeft één van jullie ervaring met deze set-up?
@Zimbab
Ja, ik vind hout niet lelijkik heb zelf erg veel hout in me kamer (de meubels bedoel ik dus... voor de duidelijkheid
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hey, die meubelserie op de eerst foto heb ik ook sinds 5 maanden thuis staanzimbab schreef op maandag 20 november 2006 @ 10:47:
[...]
Wat kleine voorbeeldjes dat hout niet per sé ouderwets hoeft te zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ligt natuurlijk ook wel aan de ruimte die je hebt. Een boekenkast van hout komt beter tot zijn recht in een grote kamer en in kleinere kamers wat minder.
Hier nog een foto van de het aangepaste meubel, zoals je kunt zien ligt het schap niet meer in het midden
http://raptr.com/Doppert/about
Ik ga van de week een afspraak maken om te gaan luisteren naar een setje bij de plaatselijke audio specialist
Rotel Ra-04 met Rotel Rcd-06 en Monitor Audio Rs1 speakers. Verder nog wat andere sets in ongeveer dezelfde prijsklasse (ook qua speakers) Erg veel goede kritieken gelezen over de afzonderlijke componenten dus ben benieuwd, moet dan alleen nog een keer gaan zoeken naar goede speaker stands.
Morgen ga ik ook luistern naar verschillende speakersets bij stassen hifi. De verkoper aan de telefoon vroeg me of ik mijn eigen muziek meenam. Waarop ik ja antwoorde, maar eigenlijk geen idee wat voor een soort muziek je het beste kunt meenemen voor een luistersessie.lex schreef op maandag 20 november 2006 @ 15:44:
Ik ga van de week een afspraak maken om te gaan luisteren naar een setje bij de plaatselijke audio specialistRotel Ra-04 met Rotel Rcd-06 en Monitor Audio Rs1 speakers. Verder nog wat andere sets in ongeveer dezelfde prijsklasse (ook qua speakers) Erg veel goede kritieken gelezen over de afzonderlijke componenten dus ben benieuwd, moet dan alleen nog een keer gaan zoeken naar goede speaker stands.
Heeft er iemand misschien nog een paar suggesties voor wat ik morgen kan meenemen.
Ik heb hier een DVD met 1000 mp3's het is natuurlijk stom als ik daar morgen mee kom aanzetten?
[ Voor 5% gewijzigd door Doppert op 20-11-2006 17:40 ]
http://raptr.com/Doppert/about
De DVD zou ik niet meenemen nee, want de kans is groot dat er gewoon een CD-speler voor je neus staat en ik neem aan dat je slechts een hééél klein deel van die 1.000 nummers zou luisteren. Maar voor de rest maakt het geen ene zak uit.......of eigenlijk juist wél!Doppert schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:36:
[...]
Morgen ga ik ook luistern naar verschillende speakersets bij stassen hifi. De verkoper aan de telefoon vroeg me of ik mijn eigen muziek meenam. Waarop ik ja antwoorde, maar eigenlijk geen idee wat voor een soort muziek je het beste kunt meenemen voor een luistersessie.
Heeft er iemand misschien nog een paar suggesties voor wat ik morgen kan meenemen.
Ik heb hier een DVD met 1000 mp3's het is natuurlijk stom als ik daar morgen mee kom aanzetten?
Ik neem wel aan dat je wat CD's hebt?
[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 20-11-2006 17:50 ]
Jazz, Acoustic, Ballads...?Doppert schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:36:
[...]
Morgen ga ik ook luistern naar verschillende speakersets bij stassen hifi. De verkoper aan de telefoon vroeg me of ik mijn eigen muziek meenam. Waarop ik ja antwoorde, maar eigenlijk geen idee wat voor een soort muziek je het beste kunt meenemen voor een luistersessie.
Heeft er iemand misschien nog een paar suggesties voor wat ik morgen kan meenemen.
Ik heb hier een DVD met 1000 mp3's het is natuurlijk stom als ik daar morgen mee kom aanzetten?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Alleen als je (Doppert) dat thuis zelf ook luistert dus....
Kwalitatief is mp3 natuurlijk ook niet direct het beste om een goeie luistersessie te doen.Doppert schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:36:
[...]
Morgen ga ik ook luistern naar verschillende speakersets bij stassen hifi. De verkoper aan de telefoon vroeg me of ik mijn eigen muziek meenam. Waarop ik ja antwoorde, maar eigenlijk geen idee wat voor een soort muziek je het beste kunt meenemen voor een luistersessie.
Heeft er iemand misschien nog een paar suggesties voor wat ik morgen kan meenemen.
Ik heb hier een DVD met 1000 mp3's het is natuurlijk stom als ik daar morgen mee kom aanzetten?
Overigens heb ik ooit voor janlul een hele ochtend bij Sassen gezeten omdat achteraf alle geluisterde speakers veel te duur bleken, en de versterker die ik perse wilde beluisteren in eerste instantie daar niet aanwezig was.
Dat terwijl ik toch heeel duidelijk aangegeven had wat het budget was en welke apparatuur ik wilde luisteren.
Zorg dus dat je duidelijke afspraken maakt daar.
MP3 nooit doen zelfs op mijn oude (minder high end) set hoorde ik al op een niet al te hoog volume direct verschil.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Stassen heeft wel erg veel grijze import, daarom zijn ze goedkoper dan merkdealers. Dat kan je opbreken als je ooit garantie wil claimen. Neemt dat even mee in je aankoopbeslissing.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij speakers zou ik me er niet zo druk over maken. Electronica (met name dingen met een loopwerk) dragen een hoger risico.
Valt wel mee hoor. Stassen is verantwoordelijk voor de garantie en niet de leverancier. Kunnen ze het niet maken dan moeten ze een vervangend apparaat leveren.
Het is slim om nummers te luisteren die je heel goed kent. Daarbij kun je gemakkelijk horen hoe het anders klinkt. Bij bepaalde nummers ken ik zo elk bliepje, elke bas en elke versnelling.Doppert schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:36:
[...]
Morgen ga ik ook luistern naar verschillende speakersets bij stassen hifi. De verkoper aan de telefoon vroeg me of ik mijn eigen muziek meenam. Waarop ik ja antwoorde, maar eigenlijk geen idee wat voor een soort muziek je het beste kunt meenemen voor een luistersessie.
Heeft er iemand misschien nog een paar suggesties voor wat ik morgen kan meenemen.
Ik heb hier een DVD met 1000 mp3's het is natuurlijk stom als ik daar morgen mee kom aanzetten?
Verwijderd
Het gaat er volgens mij gewoon om dat je een cd mee neemt met muziek die jij mooi vind. En meestal hebben ze in hi-fi winkels GEEN mp3 speler staan (voor cd's - uiteraard) omdat ze liever dan een cd speler hebben met een zeer goede kwaliteit. Neem gewoon een paar cd's mee met voor jou leuke muziek, en let er op dat het geen mp3's zijn. Ook kan ik je aanraden om cd's mee te nemen met zo weinig mogelijk ge-edite muziek er op. (Dat komt de klank namelijk niet ten goede.)
Ik sluit me aan bij Meldor en Hitman's advies. Bekende muziek, bij voorkeur met zo min mogelijk (post)-processing.Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:30:
Het gaat er volgens mij gewoon om dat je een cd mee neemt met muziek die jij mooi vind. En meestal hebben ze in hi-fi winkels GEEN mp3 speler staan (voor cd's - uiteraard) omdat ze liever dan een cd speler hebben met een zeer goede kwaliteit. Neem gewoon een paar cd's mee met voor jou leuke muziek, en let er op dat het geen mp3's zijn. Ook kan ik je aanraden om cd's mee te nemen met zo weinig mogelijk ge-edite muziek er op. (Dat komt de klank namelijk niet ten goede.)
Zo heb ik een erg obscure CD van Radka Tonef (Fairytales). Dat is een 2 microfoon-opname, zang en piano, die ik kan dromen. Uitstekend voor luistersessies dus.
Let ook op de verschillen tussen de luisterkamer bij de dealer en jouw kamer. Vaakt zijn de omstandigheden bij de dealer ideaal, dat wil zeggen: voldoende demping (vloerbedekking) en verstrooing (objecten langs muur en aan plafond). Als speakers daar bijvoorbeeld al wat schel klinken, zullen ze dat in een huis met houten vloeren of (god forbid) plavuizen zeker doen. Ook de plaatsing van de speakers doet er doorgaans toe, met name bij speakers met rear-vents.
Vergeet vooral niet te luisteren bij lage volumes. Daar onderscheiden goede speakers (en versterkers) zich vaak van de mindere.
En het allerbelangrijkst: neem de tijd! Laat je niet opjagen door de verkoper of andere klanten.
Mooi zitten? Barcelona chair!
En weer een stapje verder:Exirion schreef op zondag 12 november 2006 @ 22:11:
Binnenkort de nieuwe 4-kanaals eindversterker klaar om te gaan bi-ampen
[afbeelding]


Bijna helemaal klaar
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Aha! Interessante opstelling! Ik zat al te denken hoe je dat allemaal wilde gaan doen. Ziet er goed uit!
Wel niet vergeten wat capjes over de gelijkrichter te zetten he! En waarom geen dubbel gelijkrichter per kanaal?
Ziet er verder strak uit hoor
Ziet er verder strak uit hoor
[ Voor 40% gewijzigd door voodooless op 21-11-2006 15:56 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Op de foto van de 2-kanaals kun je zien dat daar een paar kleine condensatoren op de voeding zitten om te filteren. Komt dus nog als het zaakje aangesloten gaat worden.voodooless schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 15:55:
Wel niet vergeten wat capjes over de gelijkrichter te zetten he!
Waarom zou je? Het heeft namelijk serieuze nadelen (spanningsverlies, trager laden van de elco's) dus het wordt soms zelfs afgeraden. Natuurlijk wil je wat onderbouwing vanuit de "professionele hoek" dus citeer ik even een paar UcD "goeroe's":En waarom geen dubbel gelijkrichter per kanaal?
Misschien hecht je daar meer waarde aan dan wanneer ik of m'n vader het zegtHoe bouw ik een UcD180 eindversterker
...
Ook is het volgens Jan-Peter en Bruno Putzeys zinloos en zelfs af te raden om een dubbele diodebrug te gebruiken in de voeding. Dit kan dus gewoon met een (1) diodebrug of, desgewenst, met 4 discrete diodes.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Vraag ik me zelfs af wat nou het grote voordeel zou zijn van een dubbele diodebrug... Ja, er kan meer stroom doorheen dan door een enkele, maar als je de boel maar groot genoeg inschaalt is dat ook geen factor om rekening mee te hoeven houden.
25A bij 100V moet genoeg zijn denk ikKaj. schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:52:
Vraag ik me zelfs af wat nou het grote voordeel zou zijn van een dubbele diodebrug... Ja, er kan meer stroom doorheen dan door een enkele, maar als je de boel maar groot genoeg inschaalt is dat ook geen factor om rekening mee te hoeven houden.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Vandaag me DTS sign binnen gekregen, reden genoeg om een pic te schieten... denk ik 
Specs zijn hetzelfde gebleven, alleen iets andere set-up.

Niet op dat kerstboompje letten, die kan ik eigenlijk gewoon weer laten staan

Hier iets verder naar achteren... opzij kan niet echt

En de achterkant nog even in zijn totaal
Pics staan op de slome imageshack, bij Orange gaan ze na 5 views al over de zeik
Specs zijn hetzelfde gebleven, alleen iets andere set-up.

Niet op dat kerstboompje letten, die kan ik eigenlijk gewoon weer laten staan

Hier iets verder naar achteren... opzij kan niet echt

En de achterkant nog even in zijn totaal
Pics staan op de slome imageshack, bij Orange gaan ze na 5 views al over de zeik
Verwijderd
Eindelijk de knoop doorgehakt en een 40" LCDTV gekocht. Het is de Sony KDL-40V2000 geworden.. Wat een scherm! Heb hem naast wat Samsung schermen getest in ongeveer dezelfde prijsklasse maar de Sony stak er met kop en schouders bovenuit. De kleuren zijn echt ongelofelijk en het beeld is over het algemeen veel helderder (sp?) en scherper. Echt een vet apparaat.


De foto's lijken eigenlijk echt nergens op, dus bij deze nodig ik jullie allemaal uit om hem in het echt te komen bekwijlen.
Nu eindelijk is mijn slaapkamer bioscoop compleet.. Gears of War in HD op een 102cm scherm en met Dolby Digital is echt better than heaven. Ik lig er trouwens net 2 meter vanaf en het beeld is echt haarscherp.


De foto's lijken eigenlijk echt nergens op, dus bij deze nodig ik jullie allemaal uit om hem in het echt te komen bekwijlen.
Ben ik effe blij dan ik geen UcD180 heb gemaaktExirion schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 17:46:
Waarom zou je? Het heeft namelijk serieuze nadelen (spanningsverlies, trager laden van de elco's) dus het wordt soms zelfs afgeraden. Natuurlijk wil je wat onderbouwing vanuit de "professionele hoek" dus citeer ik even een paar UcD "goeroe's":
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Te ziek gewoonVerwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:11:
Eindelijk de knoop doorgehakt en een 40" LCDTV gekocht. Het is de Sony KDL-40V2000 geworden.. Wat een scherm! Heb hem naast wat Samsung schermen getest in ongeveer dezelfde prijsklasse maar de Sony stak er met kop en schouders bovenuit. De kleuren zijn echt ongelofelijk en het beeld is over het algemeen veel helderder (sp?) en scherper. Echt een vet apparaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto's lijken eigenlijk echt nergens op, dus bij deze nodig ik jullie allemaal uit om hem in het echt te komen bekwijlen.Nu eindelijk is mijn slaapkamer bioscoop compleet.. Gears of War in HD op een 102cm scherm en met Dolby Digital is echt better than heaven. Ik lig er trouwens net 2 meter vanaf en het beeld is echt haarscherp.
Verwijderd
lig je er ook 2 meter vanaf bij filmkijken !?!Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:11:
Eindelijk de knoop doorgehakt en een 40" LCDTV gekocht. Het is de Sony KDL-40V2000 geworden.. Wat een scherm! Heb hem naast wat Samsung schermen getest in ongeveer dezelfde prijsklasse maar de Sony stak er met kop en schouders bovenuit. De kleuren zijn echt ongelofelijk en het beeld is over het algemeen veel helderder (sp?) en scherper. Echt een vet apparaat.
[afbeelding]
[afbeelding]
De foto's lijken eigenlijk echt nergens op, dus bij deze nodig ik jullie allemaal uit om hem in het echt te komen bekwijlen.Nu eindelijk is mijn slaapkamer bioscoop compleet.. Gears of War in HD op een 102cm scherm en met Dolby Digital is echt better than heaven. Ik lig er trouwens net 2 meter vanaf en het beeld is echt haarscherp.
Mijn versterker is nu naar NAD toe gestuurd, mn rechter kanaal ging een beetje weird doen als ik mn versterker aan zette. Als ik zacht speel, komt al het geluid uit de linker speaker. Draai ik dan het volume hoger, trekt het in eens bij en als ik dan weer zachter ga blijft het goed. Ik verdenk zelf een relays er van een beetje ranzig te zijn aan de binnen kant. Maar denkt iedereen, waarom vertelt hij dat... Dit betekend dat die knakkers er meteen een firmware update in zetten, kan ik ook prologic II, weet niet of ik me daar veel bij voor moet stellen tho. Ik laat wel weer van me horen als mn versterker er weer is. Dit is trouwens wel ideaal om alle kabel bende op te ruimen... 5 luidspreker snoeren die kris kras door me kaar liggen is ook niet zo netjes...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.