Ziet er heel erg vet uit! Mijn bios is nog in aanbouw en ben nu op zoek naar een vette crt bak (philps flat screen) Dus ik post later ook nog mijn fotos (jezus ik lijk het CDA wel... praatjes vullen geen gaatjes) Maar anyway... Vette kamer... kun je zeker lkker film kijken?[afbeelding]
En de achterkant nog even in zijn totaal
Pics staan op de slome imageshack, bij Orange gaan ze na 5 views al over de zeik
Echt vet man! Gefeliciteerd met je mooie aankoop zou ik zeggen.Anoniem: 151813 schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 20:11:
Eindelijk de knoop doorgehakt en een 40" LCDTV gekocht. Het is de Sony KDL-40V2000
[afbeelding]
Ik blijf voorlopig nog maar bij deze:
http://www.kieskeurig.be/...FEB4DC12568830050F46B.htm
Dit weekend voor 200 Euro gekocht!
Geen foto`s maar een omschrijving:
- TV: Philips Matchline 82cm 32pw9525
- Reciever: Yamaha RX V-450RDS
- Boxen: Magnat Vector 77
- Sub: Boston VR-500
- DVD kijken: Vanaf pc met composite kabel, super mooi beeld met ATI XT1900XTX
- [ESI Juli@ geluid naar versterker]
Iemand tips?
Later komen pics.
[ Voor 6% gewijzigd door JohnB op 22-11-2006 07:09 ]
@Mikaru, 40" dás een mooi scherm.
Alleen erg onbruikbaar als je die in je slaapkamer hebt staan als je mij vraagt.
70cm schermen is de ideale afstand ongeveer 2,5 - 3m heb ik gelezen.
Alleen erg onbruikbaar als je die in je slaapkamer hebt staan als je mij vraagt.
Whatever.
Niet om flauw te doen, maar waar slaat "erg onbruikbaar" nou weer op? Jij hebt iets gelezen dus dan is het zo? Als Mikaru zegt dat hij z'n ogen uit kijkt op 2 meter, dan geloof ik dat meer dan een of andere flip op internet die zegt dat het anders moet.Harmen schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:06:

Anoniem: 106149
Mij maakt dat echt nix uit. Zou zo 42" op 1,80m willen
Maar een 32" is groot zat, die moet even wachten ivm onverwachte kosten enzo, en die feestdagen straks...
Begin volgend jaar weer even kijken. Dan hoop ik dat JVC ook es met een HDDVD player komt die op m'n receiver past.
Begin volgend jaar weer even kijken. Dan hoop ik dat JVC ook es met een HDDVD player komt die op m'n receiver past.
Het is niet echt "Home Cinema", maar het zijn wel hele mooie foto's: http://www.euphonia-audio...s/index.php?showtopic=786
Een Zweeds forum en volgens mij is het een Zweedse gast die wat foto's heeft gemaakt van Duitse hifi-zaken. Ik heb een paar topics doorgekeken daaro, maar ze lijken daar allemaal wel hifi als hobby te hebben alsmede fotografie.
Een Zweeds forum en volgens mij is het een Zweedse gast die wat foto's heeft gemaakt van Duitse hifi-zaken. Ik heb een paar topics doorgekeken daaro, maar ze lijken daar allemaal wel hifi als hobby te hebben alsmede fotografie.
Anoniem: 151813
Ik dacht ook dat 40" overkill zou zijn, maar zelfs van 2 meter afstand blijft het beeld haarscherp. Moet wel zeggen dat het op de Samsung schermen wel anders was.. Gears of War spelen op deze manier is te ziek voor woorden.
Dat zijn leuke apparaten... vooral die platenspelers van 60KG (Transrotor bijv.)zimbab schreef op woensdag 22 november 2006 @ 00:41:
Het is niet echt "Home Cinema", maar het zijn wel hele mooie foto's: http://www.euphonia-audio...s/index.php?showtopic=786
Erg mooie setups zitten er weer tussen! Mooi kijkvoer.
Sinds mijn laatste plaatje in dit topic (paar delen geleden) is er wat speelgoed bij gekomen en ook weer vertrokken, dus weer een nieuw plaatje.
De Eddie Current EC-01 koptelefoon versterker is verkocht (ik mis hem!
), en de Nad C521i en Zhaolu dac zijn vervangen door een gemodde Cambridge 640c (Superclock, output stage gebypassed naar seperate uitgangen).
Verder een Mapletree Ear+HD koptelefoon versterker naar een Grado RS-1.
Als tweede koptelefoon gebruik ik de Beyer DT770. Dat zilvere versterkertje, en WXPH-12j, is eentje die ik voor weinig geld van Marktplaats heb getrokken. Deze haalt het (logisch) bij lange na niet bij de Mapletree en wordt dus haast nooit gebruikt. Ben nogsteeds ERG te spreken over de Mapletree/RS-1 combinatie en zal deze denk ik nooit verkopen, tenzij ik ooit geld genoeg heb om een Grado PS-1 aan te schaffen, en een van de betere Singepower versterkers, maar dat zit er de komende jaren nog niet in.
Misschien dat ik er in de komende paar maanden weer een AKG-K340 bij zoek. Deze heb ik in de tussentijd een paar weken gehad en is een erg goed klinkend ding voor sommige muziek soorten.

Plaatje is een beetje brak, weinig fatsoenlijk licht in de hotelkamer waar ik nu zit (stage in Duitsland).
(Edit, ik zie dat de foto eigenlijk te breed is, ik zal hem vanavond even smaller maken)
Sinds mijn laatste plaatje in dit topic (paar delen geleden) is er wat speelgoed bij gekomen en ook weer vertrokken, dus weer een nieuw plaatje.
De Eddie Current EC-01 koptelefoon versterker is verkocht (ik mis hem!
Als tweede koptelefoon gebruik ik de Beyer DT770. Dat zilvere versterkertje, en WXPH-12j, is eentje die ik voor weinig geld van Marktplaats heb getrokken. Deze haalt het (logisch) bij lange na niet bij de Mapletree en wordt dus haast nooit gebruikt. Ben nogsteeds ERG te spreken over de Mapletree/RS-1 combinatie en zal deze denk ik nooit verkopen, tenzij ik ooit geld genoeg heb om een Grado PS-1 aan te schaffen, en een van de betere Singepower versterkers, maar dat zit er de komende jaren nog niet in.
Misschien dat ik er in de komende paar maanden weer een AKG-K340 bij zoek. Deze heb ik in de tussentijd een paar weken gehad en is een erg goed klinkend ding voor sommige muziek soorten.

Plaatje is een beetje brak, weinig fatsoenlijk licht in de hotelkamer waar ik nu zit (stage in Duitsland).
(Edit, ik zie dat de foto eigenlijk te breed is, ik zal hem vanavond even smaller maken)
[ Voor 19% gewijzigd door digitalmind op 22-11-2006 15:31 ]
Anoniem: 30670
Welke versie heb jij van de Beyerdynamic DT770? de 50ohm of 250ohm en is dat in de pro style of de normale
?
Ik heb zelf de Beyerdynamic DT770 250ohm pro sinds een paar maanden. Ik werk er erg veel mee voor in de studio voor de opnamens en vooral bij het afwerken van opnamens waar veel techno/electro muziek waar je goed op de bas wilt leten. Voor de rest heb ik een Sennheiser pro d10 voor de meer neutrale en strak opnames.
Ik heb zelf de Beyerdynamic DT770 250ohm pro sinds een paar maanden. Ik werk er erg veel mee voor in de studio voor de opnamens en vooral bij het afwerken van opnamens waar veel techno/electro muziek waar je goed op de bas wilt leten. Voor de rest heb ik een Sennheiser pro d10 voor de meer neutrale en strak opnames.
Het is een 250 ohm, Pro, waarvan ik een 600ohm van heb gemaakt omdat dat beter werkte icm met de vorige versterker waar ik hem op had. Nu ik die versterker niet heb moet ik de extra weerstanden er weer eens uithalen, maar ben een beetje lui.Anoniem: 30670 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:04:
Welke versie heb jij van de Beyerdynamic DT770? de 50ohm of 250ohm en is dat in de pro style of de normale?
Voor techno/electro en dat soort spul is hij uitermate geschikt, hoewel de bass wel wat modderig kan zijn indien hij niet genoeg versterkt is (Haast geen probleem met de 80ohm, maar wil nog wel voorkomen met de 250ohm en zeker met de 600ohm). Ik gebruik hem vooral voor electronica, voor de rest heb ik de RS-1.
Maar, een Sennheiser Pro D10? Nog nooit van gehoord. Bedoel je niet een 280 of iets in die richting?
[ Voor 4% gewijzigd door digitalmind op 22-11-2006 18:24 ]
zimbab in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Deze stap zal morgen zijn nut gaan bewijzen. Heb vandaag een Pro-Ject Debut II gekocht met een Grado Prestige Silver element. Morgen zal ik wat foto's maken en de boel aansluiten. Eerst even wat platen kopen though.....
Deze stap zal morgen zijn nut gaan bewijzen. Heb vandaag een Pro-Ject Debut II gekocht met een Grado Prestige Silver element. Morgen zal ik wat foto's maken en de boel aansluiten. Eerst even wat platen kopen though.....
zimbab schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:26:
zimbab in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Enne plaatjes lenen?
Waar heb je die headphone-stand gekocht als ik vragen mag ?, ik zoek al een aantal weken 2 headphones stands om me headphones aan te hangen (nu slingeren ze rond op mijn bureau). Maar tot nu toe heb ik weinig succes.digitalmind schreef op woensdag 22 november 2006 @ 15:23:
Erg mooie setups zitten er weer tussen! Mooi kijkvoer.
De Eddie Current EC-01 koptelefoon versterker is verkocht (ik mis hem!), en de Nad C521i en Zhaolu dac zijn vervangen door een gemodde Cambridge 640c (Superclock, output stage gebypassed naar seperate uitgangen).
[afbeelding]
Het is een verbogen keukenrol houder van de Blokker.Sefaex schreef op donderdag 23 november 2006 @ 03:50:
[...]
Waar heb je die headphone-stand gekocht als ik vragen mag ?, ik zoek al een aantal weken 2 headphones stands om me headphones aan te hangen (nu slingeren ze rond op mijn bureau). Maar tot nu toe heb ik weinig succes.
Anoniem: 30670
Nopez. Pro D10 it isdigitalmind schreef op woensdag 22 november 2006 @ 18:21:
[...]
Maar, een Sennheiser Pro D10? Nog nooit van gehoord. Bedoel je niet een 280 of iets in die richting?

Ben nu al sinds 23.00 no stop aan de leer voor me examen maandag ochtend voor de SSL aws 900. Theorie als pratijk.... Wordt nog wat in het weekend hier... Parijs is hier 1 groot feest op zaterdag...
Ojah dit is een SSL Aws 900.

Ik heb inderdaad helemaal geen platen thuis liggen (
Verder ga ik binnenkort maar even de collectie van mijn pa claimen en de collectie van mijn ma ook (die heeft een aparte collectie).
Cool, nog nooit van gehoord (en er komt op Head-Fi ook niets uit een search). Wat voor drivers zitten erin, als je dat weet? De normale HD-265 staat bekend als een echte mix koptelefoon en wordt veel in studio's gebruikt (en dus niet gek dat ook jij hem gebruikt op school).Anoniem: 30670 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:32:
[...]
Nopez. Pro D10 it is. Althans het is een HD 265. Maar omgebouwdt met een extra driver en andere filter. Ik gebruik deze alleen op school (sae.edu) en hij mag de school ook niet uit, tis ook een koptelefoon van school en eigenlijk niet van mij
. Hij is bijwijze "ontworpen" door Dr. Tom Misner, die trouwens ook 1 van de grondlegger is van de AMS Neve ltd mengpanelen
. Ik zal eens extra info voor je vragen maandag aan mijn mentor.
Ben nu al sinds 23.00 no stop aan de leer voor me examen maandag ochtend voor de SSL aws 900. Theorie als pratijk.... Wordt nog wat in het weekend hier... Parijs is hier 1 groot feest op zaterdag...
Ojah dit is een SSL Aws 900.
En leuk paneel, mijn enigste ervaring met mengpanelen is het 4 kanaals ding van een vriend. Kan me voorstellen dat er heel wat bij komt kijken.
[ Voor 6% gewijzigd door digitalmind op 23-11-2006 11:17 ]
Er klinkt echt niet beter dan een maagdelijke plaatzimbab schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:50:
[...]
Ik heb inderdaad helemaal geen platen thuis liggen () , maar ik ga vandaag even Minimum/Maximum halen van je weet wel wie en OK Computer van je weet ook wel wie en dan ga ik nog even in de aanbiedingen/tweedehands bakken kijken voor wat andere platen nog.
Verder ga ik binnenkort maar even de collectie van mijn pa claimen en de collectie van mijn ma ook (die heeft een aparte collectie).
Het verschil tussen mijn twee tweedehands platen die ik heb gekocht en de twee nieuwe is ook wel behoorlijk ja. Maar dat komt ook omdat de ene tweedehands plaat van de Beatles is en de opname dus sowieso minder is. De tweede plaat is gewoon een heel dun ding.....voelde ik meteen toen ik hem er uit haalde.Sjoewe schreef op donderdag 23 november 2006 @ 11:40:
Er klinkt echt niet beter dan een maagdelijke plaat
Maar goed.....eerst wat foto's:
Met kap:

Kap open:

Zoals jullie kunnen zien is hij een beetje stoffig. Dat is nog van de vorige eigenaar en is inmiddels opgelost. Maar toen wilde ik dus gaan luisteren, dus daar nu dus even geen foto van. Eén dezer dagen zal ik deze foto's vervangen voor verse.
Het element (ook vrij stoffig):

Nu wat ik vandaag aan platen heb gehaald:

- Jullie zien hier dus Minimum/Maximum van Kraftwerk. Deze wilde ik heel graag hebben....kostte wel wat, maar ja. Mooie uitgave, 4 LP's van goede kwaliteit.
- Nummer 2 is OK Computer van Radiohead. Ook nieuw. Hoefde ik niet per sé op plaat te hebben, maar dit album heb ik nog niet van ze en ik wilde nog een nieuwe plaat er bij, dusss......
Ook een heel mooie uitgave en een goede kwaliteit. Ik ben nog niet helemaal op de hoogte van de verschillende types vinyl, maar dit lijkt een iets betere uitgave....voor de 53 minuten die het album duurt krijg je namelijk twee platen aan beide kanten gebruikt.
- Nummer 3 is Kate Bush - The whole story. Kwam ik tegen in de tweedehands bak en die heb ik ook op CD dus leek me wel aardig als vergelijk. Maar deze is zo dun en fragiel dat een vergelijk niet helemaal eerlijk is. Is natuurlijk ook gebruikt en wat vies. De CD wint dat dus makkelijk.
- Vierde plaat is Abbey Road van de Beatles. Ik heb nog geen Beatles album en als je aan de Beatles denkt denk je vaak aan Vinyl. Verder gewoon een stukje muziekgeschiedenis natuurlijk en gewoon een mooi album.
Verder staan er nog een Unpluged CD op van Nirvana die vandaag binnen is gekomen en een boek dat de ECI me stuurde, maar die zijn eigenlijk beiden voor het HJWNEJMHGS deel 39 topic.
Bevindingen van de speler:
Best ok. Eerst heb ik de Beatles opgezet....zoals verwacht qua geluidskwaliteit minder en de plaat van Kate Bush ook. Keertje schoonmaken kan wellicht ook wel wat helpen.
Maar toen Home Computer van Kraftwerk:
De plaat van Kraftwerk is echt wel super en ik kan wel horen dat het beter kan (dit is ook maar een combi van 300 euro nieuwprijs, dus gek is het niet), maar dit past gewoon bij vinyl deze muziek. Erg strak allemaal.
Daarna Radiohead: ook erg mooi. Erg goede kwaliteit en mooie songs uiteraard.
Dingetjes die weer even wennen zijn: de "hoeveelheid" werk die je moet verrichten voor je muziek hebt. Het feit dat je geen display hebt en dus niet zo snel even kan zien welk nummer dat mooie nummer nu is die je hoort. Doorspoelen is er niet bij (had ik bij Kraftwerk op gegeven moment even behoefte aan). De platen van Radiohead bevatten maar 3 nummers per kant, dus dat is ook wel wennen even.
De speler is ook wat minder goed bereikbaar. Hij staat nu ín mijn rack, want er bovenop staat de tv. Dat moet tzt gaan veranderen en met een lampje erbij is met veel van deze "nadelen" beter te leven. De viltmat heb ik er overigens ook onderuit gehaald, want dat is een stofmagneet.
Overall heb ik de balans nog niet helemaal opgemaakt. Ik ga de komende tijd er gewoon mee aan de gang en dan beslis ik nog wel of het voor een blijvertje is of niet.
Koop voor een tientje de 'Tonar non-static brush' ideaal om stop van je platen af te vegen. 
En ik vind de handeling die bij vinyl luisteren hoort juist de charme, doordat ik er dan meer mee bezig ben luister ik ook meer oid
En ik vind de handeling die bij vinyl luisteren hoort juist de charme, doordat ik er dan meer mee bezig ben luister ik ook meer oid
Ik ga inderdaad even wat van dat soort spulletjes halen.Sjoewe schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 01:41:
Koop voor een tientje de 'Tonar non-static brush' ideaal om stop van je platen af te vegen.
Klopt...dat is ook wel zo, maar nu staat het nog een beetje onhandig waardoor dat allemaal wat lastiger is. Ik zal er eens een foto van maken van hoe het nu staat.En ik vind de handeling die bij vinyl luisteren hoort juist de charme, doordat ik er dan meer mee bezig ben luister ik ook meer oid
En daarnaast is het gewoon ook wat wennen denk ik......de enige keren dat ik platen heb gedraaid is vroeger van mijn pa wat.
Anoniem: 107284
Bij zo'n platenspeler hoor je een Okkinokki te hebben... Dan maak je de platen ECHT goed schoon. Ook zou je zo'n schoonmaakpotje voor je element moeten hebben (zoals die gast van Eurogram -ben zijn naam weer eens vergeten- het voorbereidend werk verricht per plaat met een soort lakpotje).Sjoewe schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 01:41:
Een OkkiNokki ga ik nog geen geld aan uitgeven. Ik denk wel dat een Knosti pakketje ga kopen en inderdaad wat voor mijn naald. Verder zie ik het wel. Ik ga nog even op internet kijken voor een DIY platenplatmaakding.
Clearaudio heeft de Vinyl Doctor, maar geheel in de traditie van dat merk is die nogal prijzig.
Anoniem: 123813
Ja heb je GELEZEN..ik heb zelf een 82cm op 2,5 meter kijkafstand en dat vind nu alweer kleinHarmen schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 23:06:
Zoals de Amerikanen zeggen: Bigger = Better!
Da's persoonlijk. Ik kijk alweer bijna 2 jaar tegen een 82cm LCD aan met een kijkafstand van 3 meter, en dat is prima. Voor films is iets groter geen overbodige luxe, maar ik kijk niet elke dag de hele dag filmsAnoniem: 123813 schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 13:31:
Ja heb je GELEZEN..ik heb zelf een 82cm op 2,5 meter kijkafstand en dat vind nu alweer klein
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Beter laat dan nooit natuurlijk, al weer negen jaar oud.zimbab schreef op donderdag 23 november 2006 @ 21:19:
Daarna Radiohead: ook erg mooi. Erg goede kwaliteit en mooie songs uiteraard.
Ik heb gisteren bij wijze van proef twee Jamo Graduate-luidsprekers op m'n surroundkanalen en een Eltax Millennium Center aangesloten. Klinkt niet gek; komende dagen wat meer testen.
Het is iig een verbetering tov de Logitech-set.
Ook een tweedehands CLD-2700 gevonden voor een knaak en een bos wortels; heeft een technisch oog nodig, maar doet het wel verder.
Het is iig een verbetering tov de Logitech-set.
Ook een tweedehands CLD-2700 gevonden voor een knaak en een bos wortels; heeft een technisch oog nodig, maar doet het wel verder.
[ Voor 22% gewijzigd door Kaj. op 25-11-2006 08:44 ]
Anoniem: 86243
Ik ben op zoek naar een degelijke 5.1 of 6.1-receiver die max 300€ mag kosten in belgie,iemand tips?
5.1 is een must,6.1 mag...
Hier is dit topic niet voor bedoeld. Post wat je hebt in tekst of foto's maar ga niet vragen wat je moet kopen voor een x-bedragAnoniem: 86243 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 10:55:
Ik ben op zoek naar een degelijke 5.1 of 6.1-receiver die max 300€ mag kosten in belgie,iemand tips?5.1 is een must,6.1 mag...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Sja....die van de Beatles is nog ouder.Roamor schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 14:10:
[...]
Beter laat dan nooit natuurlijk, al weer negen jaar oud.
Bedankt voor de tip. Ik zal het eens gaan beluisteren.Deze plaat heeft een erg mooi stereobeeld, ik gebruik deze vaak om mijn afstelling te bepalen. Vooral Let Down heeft op het eind erg mooie harmoniën om met je speakers te spelen.
Anoniem: 12019
Ik volg dit topic al een tijdje maar is zie toch een heleboel ontopic,een platenspeler,lp's,mengpaneelExirion schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 11:14:
[...]
Hier is dit topic niet voor bedoeld. Post wat je hebt in tekst of foto's maar ga niet vragen wat je moet kopen voor een x-bedrag

En ik gooi de TW er maar weer eens in.. Jammer dat mensen geen moeite nemen om de TS te lezen.
Anoniem: 12019
Sorry niet gelezen maar pas dan ook de topictitel aan in bv "Post hier foto's van je Audio en TV apparatuur" want een platenspeler.mengpaneel.... heeft toch niks met een homecinema te makenKaj. schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:42:
En ik gooi de TW er maar weer eens in.. Jammer dat mensen geen moeite nemen om de TS te lezen.
Zie punt 1 in de topicstart: Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's.Anoniem: 12019 schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 12:53:
[...]
Sorry niet gelezen maar pas dan ook de topictitel aan in bv "Post hier foto's van je Audio en TV apparatuur" want een platenspeler.mengpaneel.... heeft toch niks met een homecinema te maken
Maar ik snap zijn punt wel. De enige reden waarom we ook aan deze titel vasthouden is nostalgie, maar Homecinema zou beter vervangen kunnen worden door Audio/Video. Hoewel het natuurlijk in de TS omschreven staat is het op zich wel apart dat je het niet over kooptipsmag hebben betreffende Homecinema artikelen, maar dat er wel discussies gevoerd mogen worden over non-Homecinema gerelateerde onderwerpen.Reinier schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 13:14:
[...]
Zie punt 1 in de topicstart: Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's.
Een keer een kleine titelwijziging zou wel wat verwarring wegnemen denk ik.
Zal mijn setje ook eens posten:
De speakers, Eltax Concept 400, zijn dmv Oehlbach speakerkabel aan de Pioneer SA-960 versterker aangesloten.
Alles samen:

De versterker:

Eltax Concept 400:normaal gesproken met de zwarte covers ervoor

Sennheiser HD201 voor 's avonds later:

Deze koptelefoon bevalt me echt heel goed, helemaal als je kijkt naar wat hij kost.
Films kijk ik op de computer, de televisie gebruik ik echt alleen voor televisie kijken ondanks dat ik er wel een dvd speler bij heb staan. De tv is ook niet de moeite van het posten waard.
De speakers, Eltax Concept 400, zijn dmv Oehlbach speakerkabel aan de Pioneer SA-960 versterker aangesloten.
Alles samen:

De versterker:

Eltax Concept 400:normaal gesproken met de zwarte covers ervoor

Sennheiser HD201 voor 's avonds later:

Deze koptelefoon bevalt me echt heel goed, helemaal als je kijkt naar wat hij kost.
Films kijk ik op de computer, de televisie gebruik ik echt alleen voor televisie kijken ondanks dat ik er wel een dvd speler bij heb staan. De tv is ook niet de moeite van het posten waard.
[ Voor 4% gewijzigd door heracles op 25-11-2006 21:49 ]
Ziet er leuk uit!heracles schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 21:45:
Zal mijn setje ook eens posten:
Alleen zit het niet een beetje vervelend met die computer bij je voeten, je hebt nauwlijks de ruimte daar beneden...
No Shame, only Fame!
DALI!Anoniem: 110716 schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:50:
Nogmaals maar nu met meubels (en troep)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Calvin Klein

Waarom de hell bewaar je je onderborke doosjes?
[ Voor 8% gewijzigd door baquelappe op 26-11-2006 11:59 ]
Het is niet ideaal inderdaad maar het gaat nog wel. Krijg er iig wel allebei m´n voeten tussenS2801 schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:14:
[...]
Ziet er leuk uit!
Alleen zit het niet een beetje vervelend met die computer bij je voeten, je hebt nauwlijks de ruimte daar beneden...
hahaha was ook het eerste wat mij opvielbaquelappe schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:57:
[...]
DALI!
Calvin Klein![]()

Goede tv overigens heb ik ook gehad. Super beeld!!
[ Voor 8% gewijzigd door thefox154 op 26-11-2006 13:00 ]
Anoniem: 157535
whaha ja idd, dat je die Pall Mall bewaard kan ik nog begrijpen maar die cK doosjes zijn minder mooibaquelappe schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:57:
[...]
DALI!
Calvin Klein![]()
Ach, de een neemt een poster van Elisha Cuthbert, de ander zet liever een doosje met een vent in een boxer neer
Anoniem: 160143
Hier mijn setje:

Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
MIT AVT 1 luidsprekerkabals
Silltech New York interlinks
Audioquest NRG elektrakabels

Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 160143 op 26-11-2006 21:53 . Reden: spatie tussen de foto's cf. verzoek ]
Mooi spul hoor, maar je eerste foto is met een vage lens genomen? Soort fisheye effect ofzo.....
Mooie variant van de Flexy Table ook trouwens....hoogglans zwart.
Mooie variant van de Flexy Table ook trouwens....hoogglans zwart.
[ Voor 28% gewijzigd door zimbab op 26-11-2006 16:39 ]
Netjes hoor. Deze setup was mijn #2 keuze. Het is uiteindelijk toch Quad geworden (zie hier).Anoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:23:
Hier mijn setje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
Hoe groot is je luisterruimte en hoe klinkt het allemaal? En heb je ook plannen voor rears/surround speakers? Zo ja welke?
edit:
Nog een vraag: heb je de center en front speakers niet liever op een lijn staan? En de center van de grond?
Nog een vraag: heb je de center en front speakers niet liever op een lijn staan? En de center van de grond?
[ Voor 6% gewijzigd door Mosez op 26-11-2006 20:39 ]
Mooi zitten? Barcelona chair!
Erg mooie setupAnoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:23:
Hier mijn setje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
Ziet er mooi strak uit, foto #2 is mooi genomen!Anoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:23:
Hier mijn setje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
Alleen zou ik even een spatie tussen je foto's zetten, dat kijkt wat makkelijker
No Shame, only Fame!
@johndoe1977, leuke set! Ziet er strak uit.
Alleen neemt het zo wel aardig wat ruimte in vind je niet?
Alleen neemt het zo wel aardig wat ruimte in vind je niet?
Whatever.
@ Zimbab, klopt met 16-40 @ 16 of 18 mm, heb de vervorming in photoshop er een beetje uit gehaald. Ik heb bewust hoogglans gedaan, zodra ik tijd heb werk ik de kabels weg en verf ik de muren rood... De planning was om dit in oktober te doen..... ach maybe next year.
@ Mosez, ik heb JBL 2-weg luisprekers achter staan, deze werken alleen met de films mee. Mijn luisterruimte is ongeveer 6 (breed) bij 4 (lengte), het grootste probleem is dat ik een muur achter mijn luisterbank heb, dit weerkaatst het geluid teveel
Kijk nog wel eens naar een tapijt voor op de muur
@ Exirion, de focus ligt bij mij op stereo, niet op tv / video. Ik vind het belangrijker dat muziek beter overkomt dan film. Geluid is puur, film is afleiding
De volgende stap is een losse stereo versterker (FMJ A32) en misschien Avalon Symbols als luidsprekers.
@ S2801, your wish is my command
@ Harmen, ach ik bouw mijn kamer om de stereo heen, dan valt het wel mee.....
@ Mosez, ik heb JBL 2-weg luisprekers achter staan, deze werken alleen met de films mee. Mijn luisterruimte is ongeveer 6 (breed) bij 4 (lengte), het grootste probleem is dat ik een muur achter mijn luisterbank heb, dit weerkaatst het geluid teveel
@ Exirion, de focus ligt bij mij op stereo, niet op tv / video. Ik vind het belangrijker dat muziek beter overkomt dan film. Geluid is puur, film is afleiding
@ S2801, your wish is my command
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 160143 op 26-11-2006 22:03 . Reden: stomme typo (don't type and drink) ]
Waarom heb je die muur achter je bank dan niet verder naar achter gezet?Anoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:01:
Zoow, bij mij thuis heeft alles inmiddels ook een plekje gevonden, tijd om de boel eens op de gevoelige plaat vast te leggen. 
Spekkies van m'n HT, niet de meest uitgebreide, maar voor mij precies goed
- Samsung 26" LCD TV 'LE26R71 B'
- Pioneer DV-696AV-S DVD-player (met HDMI, Coaxail/Optisch en direct 5.1 audio-out
)
- Yamaha RX-V459 6.1 AV Reciever
- Infinity TSS-750 5.1 surround speakers
Daar achterin staan m'n HTPC (P4 1,7 en Radeon 9800 AIW) met budget RF keyboard
Is nog beter dan dat brakke ding van M$ achteraf
http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/98N6N24L36RK/512[/img]
De speakerplankjes aan de muur zijn zelf gemaakt. MDF plaat op maat gezaagd, gevijlt, geschuurt, grondverf spuiten, zilver-lak spuiten en met parketlak het geheel afgeschildert voor de broodnodige slijtvastheid. Alleen ben ik er wel achter gekomen dat je geen budget-spuitverf moet gebruiken... De parketlak loste de zilveren verf gedeeltelijk op met mooie strepen tot gevolg.
Mja, had weinig zin in opnieuw te spuiten dus alles 1 kant op geverft en viola, 1 'brushed aluminium look' 
Kabels netjes weggewerkt in kabelgootjes, later in dezelfde kleur geverfd als de muur.

Het TV-meubel heb ik wat moeten aanpassen omdat deze nogal ondiep was (52cm). De Yamaha reciever was nogal diep en om nog wat ruimte over te houden voor de kabels moest de achterste plaat ingekort worden. (die 2 alu poten zitten er origineel niet, heb geen foto zonder
)

De 2 aangepaste poten nemen het draagvermogen over en de 2 alu-profieltjes onder de plank verstevigen deze omdat een reciever nou eenmaal niet weinig weegt (~10 KG
) Alles in dezelfde zilveren kleur als de poten gespoten.

En uiteindelijk krijg je dit

En ow ja, er zijn ook nog 2 rearspeakers

Ben erg blij met het eindresultaat, heeft een hoop werk gekost om alles goed weg te werken, maar dan heb je ook wat, i'am lovin it
Spekkies van m'n HT, niet de meest uitgebreide, maar voor mij precies goed
- Samsung 26" LCD TV 'LE26R71 B'
- Pioneer DV-696AV-S DVD-player (met HDMI, Coaxail/Optisch en direct 5.1 audio-out
- Yamaha RX-V459 6.1 AV Reciever
- Infinity TSS-750 5.1 surround speakers
Daar achterin staan m'n HTPC (P4 1,7 en Radeon 9800 AIW) met budget RF keyboard

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/98N6N24L36RK/512[/img]
De speakerplankjes aan de muur zijn zelf gemaakt. MDF plaat op maat gezaagd, gevijlt, geschuurt, grondverf spuiten, zilver-lak spuiten en met parketlak het geheel afgeschildert voor de broodnodige slijtvastheid. Alleen ben ik er wel achter gekomen dat je geen budget-spuitverf moet gebruiken... De parketlak loste de zilveren verf gedeeltelijk op met mooie strepen tot gevolg.

Kabels netjes weggewerkt in kabelgootjes, later in dezelfde kleur geverfd als de muur.
Het TV-meubel heb ik wat moeten aanpassen omdat deze nogal ondiep was (52cm). De Yamaha reciever was nogal diep en om nog wat ruimte over te houden voor de kabels moest de achterste plaat ingekort worden. (die 2 alu poten zitten er origineel niet, heb geen foto zonder

De 2 aangepaste poten nemen het draagvermogen over en de 2 alu-profieltjes onder de plank verstevigen deze omdat een reciever nou eenmaal niet weinig weegt (~10 KG
En uiteindelijk krijg je dit
En ow ja, er zijn ook nog 2 rearspeakers
Ben erg blij met het eindresultaat, heeft een hoop werk gekost om alles goed weg te werken, maar dan heb je ook wat, i'am lovin it
Use the Search Luke...
Zou ik niet doen. Koop liever een echte goede eindtrap. Is 10x meer waar voor je geld.Anoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:01:De volgende stap is een losse stereo versterker (FMJ A32)
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dat weet ik nog niet zo zeker. Ligt er aan tot hoe ver de voortrap van die AVR300 mee kan groeien. Zou hij toch eerst maar eens moeten beluisteren. Maar ik denk inderdaad ook niet dat een losse A32 er bij een erg prijstechnisch goede oplossing is.voodooless schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:40:
[...]
Zou ik niet doen. Koop liever een echte goede eindtrap. Is 10x meer waar voor je geld.
De DV79 heeft prima CD-weergave voor een DVD-speler, maar een losse speler zoals de CD192 zal het wel beter doen. Ook is de AVR300 voor stereoweergave niet het maximale dat je uit een dergelijke CD-speler kunt halen. De AVR350 is hier al beter; die heeft het nodige overgenomen van de AVP700. Een FMJ A32 met een CD192 zal voor jou denk ik wel een duidelijke vooruitgang zijnAnoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:01:
@ Exirion, de focus ligt bij mij op stereo, niet op tv / video. Ik vind het belangrijker dat muziek beter overkomt dan film. Geluid is puur, film is afleidingDe volgende stap is een losse stereo versterker (FMJ A32) en misschien Avalon Symbols als luidsprekers.
Erg mooi weggewerkt! Ik moest 2 keer kijken voordat ik die gootjes zag. Lekker strak en toch sfeer
De eindversterker van de A32 is het al niet waard, wil je echte verbetering, dan zul je echt naar losse eindtrappen moeten gaan (of meer geld uitgeven... of zelf gaan bouwen). Ik heb hem laatst kunnen horen en kan niet echt zeggen dat ik onder de indruk was voor een versterker van 1600,- euro. Hij is zeker niet slecht, maar doet absoluut onder voor een echte eindbak.zimbab schreef op zondag 26 november 2006 @ 22:49:Dat weet ik nog niet zo zeker. Ligt er aan tot hoe ver de voortrap van die AVR300 mee kan groeien. Zou hij toch eerst maar eens moeten beluisteren. Maar ik denk inderdaad ook niet dat een losse A32 er bij een erg prijstechnisch goede oplossing is.
[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 27-11-2006 10:44 ]
Dat de A32 an sich waarschijnlijk niet zoveel toe gaat voegen (gezien de meerprijs) daar was ik het wel mee eens ja. Maar dat je er ineens een stuk op vooruit gaat als je aan de pre-out van de AVR300 een betere eindtrap hangt moet hij eerst maar eens gaan beluisteren, want dat hoeft niet eens.voodooless schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:38:
[...]
De eindversterker van de A32 is het al niet waard, wil je echte verbetering, dan zul je echt naar losse eindtrappen moeten gaan (of meer geld uitgeven... of zelf gaan bouwen).
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn (oude) set. Op de pre-out van mijn geintegreerde een flinke eindversterker gehangen maar ik was behoorlijk teleurgesteld in de verandering, of liever gezegd de grotendeelse afwezigheid ervan. Uiteindelijk zag ik goedkoop een voorversterker en die maakte echt een wereld van verschil. Had ik ook niet verwacht, maar zonder die voorversterker had die eindversterker gewoon niet zoveel nut.
natuurlijk maakt de voorversterker uit. Ik verwacht echter dat de AVR300 zo ongeveer wel de zelfde opbouw zal hebben als de A32 (maar dan meer kanalen). Exirion, onze Arcam kenner bij uitstek kan daar vast meer over vertellenzimbab schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:44:
Dat de A32 an sich waarschijnlijk niet zoveel toe gaat voegen (gezien de meerprijs) daar was ik het wel mee eens ja. Maar dat je er ineens een stuk op vooruit gaat als je aan de pre-out van de AVR300 een betere eindtrap hangt moet hij eerst maar eens gaan beluisteren, want dat hoeft niet eens.
Volgens mij niet! zover ik weet heeft de avr300/50 dezelfde opbouw heeft als de Diva A90.voodooless schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:46:
[...]
natuurlijk maakt de voorversterker uit. Ik verwacht echter dat de AVR300 zo ongeveer wel de zelfde opbouw zal hebben als de A32 (maar dan meer kanalen). Exirion, onze Arcam kenner bij uitstek kan daar vast meer over vertellen
De A32 heeft dezelfde opbouw als de FMJ P7 Multichan poweramp.
Ik heb het natuurlijk alleen over het voorversterker gedeelte (en dan natuurlijk als je alle DSP zooi bypassed).Daklem schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:51:
Volgens mij niet! zover ik weet heeft de avr300/50 dezelfde opbouw heeft als de Diva A90.
De A32 heeft dezelfde opbouw als de FMJ P7 Multichan poweramp.
[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 27-11-2006 10:53 ]
Dan kan zijn verhaal toch nog steeds kloppen?voodooless schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:53:
[...]
Ik heb het natuurlijk alleen over het voorversterker gedeelte (en dan natuurlijk als je alle DSP zooi bypassed).
Anyway...ik zie net ook dat je die AVR300 eindtrappen naar tweekanaals kunt schakelen als je stereo luistert. Volgens mij moet hij het gewoon hier bij laten of zijn AVR300 inruilen voor een AVR350 (na een luistertest uiteraard). Dan heb je misschien een kleine vooruitgang. In alle andere gevallen moet je gewoon heel erg veel bijleggen denk ik.
Natuurlijk kan dat
Ik zou zeggen: hou liever de centen in je zak en spaar nog een beetjeAnyway...ik zie net ook dat je die AVR300 eindtrappen naar tweekanaals kunt schakelen als je stereo luistert. Volgens mij moet hij het gewoon hier bij laten of zijn AVR300 inruilen voor een AVR350 (na een luistertest uiteraard). Dan heb je misschien een kleine vooruitgang. In alle andere gevallen moet je gewoon heel erg veel bijleggen denk ik.
Ik zie nu trouwens pas dat hij het over de eindtap had.
Precies. Anders gaat het gewoon te veel geld kosten voor een te kleine verbetering (mijns insziens).Ik zou zeggen: hou liever de centen in je zak en spaar nog een beetje
Anoniem: 153510
Tis op het moment een beetje een zooitje het wordt nog verbouwd.
Maar hier wat plaatjes en specs
2x Kef Reference Model Four - two als Front
2x Mag als Rear
1x Kef Model 202c als Center
1x Rel Q400E als Subwoofer
Denon AVC-A11SR versterker
Denon DVD-3800 DVD-speler
Shuttle cube als Mediacenter
Phillips BeSure beamer (deze wordt aankomende week vervangen door een Panasonic AX100E HD beamer of een Sanyo Z5 HD beamer)
Electrisch Projecta scherm (2 meter breed)
Beamer

Kef front

Rel sub

amp en dvd

center

Rear

overview
Maar hier wat plaatjes en specs
2x Kef Reference Model Four - two als Front
2x Mag als Rear
1x Kef Model 202c als Center
1x Rel Q400E als Subwoofer
Denon AVC-A11SR versterker
Denon DVD-3800 DVD-speler
Shuttle cube als Mediacenter
Phillips BeSure beamer (deze wordt aankomende week vervangen door een Panasonic AX100E HD beamer of een Sanyo Z5 HD beamer)
Electrisch Projecta scherm (2 meter breed)
Beamer

Kef front

Rel sub

amp en dvd

center

Rear

overview

Ik heb zowel de AVR 350 als de Diva 137 thuis op proef gehad, ik vind het verschil minimaal, in ieder geval te weinig om € 2500 bij te leggen.
De CD 192 en de CD 36 (fmj) komen volgend jaar bij mij op proef staan, waarschijnlijk te samen met de A32. Dan ga ik mijn keuze maken, de AVR 300 zal dan alleen de centre en de rear speakers aansturen en de A32 de front.
Ach zoveel keus, zo weinig geld...
De CD 192 en de CD 36 (fmj) komen volgend jaar bij mij op proef staan, waarschijnlijk te samen met de A32. Dan ga ik mijn keuze maken, de AVR 300 zal dan alleen de centre en de rear speakers aansturen en de A32 de front.
zimbab schreef op maandag 27 november 2006 @ 10:58:
[...]
Dan kan zijn verhaal toch nog steeds kloppen?
Anyway...ik zie net ook dat je die AVR300 eindtrappen naar tweekanaals kunt schakelen als je stereo luistert. Volgens mij moet hij het gewoon hier bij laten of zijn AVR300 inruilen voor een AVR350 (na een luistertest uiteraard). Dan heb je misschien een kleine vooruitgang. In alle andere gevallen moet je gewoon heel erg veel bijleggen denk ik.
Thnx!TEAMIKKE schreef op maandag 27 november 2006 @ 08:14:
[...]
Erg mooi weggewerkt! Ik moest 2 keer kijken voordat ik die gootjes zag. Lekker strak en toch sfeerLijkt me heerlijk om te hebben
Zo is het functioneel en toch niet te opvallend aanwezig, voor mij een ideale combo
Ben nog aan het sparen om er in toekomst nog een gameconsole naast te zetten, is toch wel leuk als nog eens wat mensen op bezoek krijgt
Use the Search Luke...
Mooi spulAnoniem: 160143 schreef op zondag 26 november 2006 @ 16:23:
Hier mijn setje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pioneer PDP Plasma
Arcam AVR 300
Arcam Diva 79
B&W 704
B&W HTM7 centre
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Anoniem: 3747
*PROEST* dat vroeg ik me ook af. Wat de nueck hebben die met HC/HT te makenbaquelappe schreef op zondag 26 november 2006 @ 11:57:
[...]
DALI!
Calvin Klein![]()
Leuk idee voor mensen die van lichtjes en kleurtjes houden bij hun HT: TL-buizen (bijvoorbeeld onder de bank)
Krijg je dit effect:

Effect op apparatuur

Ohja let niet op de vloer want de hele straat is een zandbak er is gister gestofzuigd.
Voor de salontafel heb ik geen excuse
Dacht altijd dat dit niet ging werken i.c.m. projectie scherm maar dat maakt niet veel uit.
Voor specs en overdag foto's verwijs ik naar een eerdere post:
Erik070 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Krijg je dit effect:

Effect op apparatuur

Ohja let niet op de vloer want de hele straat is een zandbak er is gister gestofzuigd.
Voor de salontafel heb ik geen excuse

Dacht altijd dat dit niet ging werken i.c.m. projectie scherm maar dat maakt niet veel uit.
Voor specs en overdag foto's verwijs ik naar een eerdere post:
Erik070 in "Post hier foto's en specs van je home-ci..."
Dit is interessante informatie Johndoe. Heb je de apparatuur ook kruis getest toevallig? D.w.z, de AVR 300 met de Diva 137, en de AVR 350 met de DV-79?Anoniem: 160143 schreef op maandag 27 november 2006 @ 12:39:
Ik heb zowel de AVR 350 als de Diva 137 thuis op proef gehad, ik vind het verschil minimaal, in ieder geval te weinig om € 2500 bij te leggen.
[...]
Ik ben met name geinteresseerd in het verschil tussen de AVR 300 en 350, blijf voorlopig bij mijn DV-79.
En Exirion, kun je wellicht wat meer vertellen over het verschil in binnenwerk tussen AVR 300 en 350?
Mooi zitten? Barcelona chair!
De AVR300 gebruikt Philips/TI NE5532 opamps en de AVR350 gebruikt de BB OP2134 die ook in de AVP700 zitten. Die doen het gehoorsmatig aanzienlijk beter. Verder schijnen er wat designdetails uit de FMJ-serie overgenomen te zijn in de AVR350, maar dat kan ook vooral marketing-blaat zijnMosez schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:28:
En Exirion, kun je wellicht wat meer vertellen over het verschil in binnenwerk tussen AVR 300 en 350?
Offtopic:Exirion schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:41:
[...]
De AVR300 gebruikt Philips/TI NE5532 opamps en de AVR350 gebruikt de BB OP2134 die ook in de AVP700 zitten. Die doen het gehoorsmatig aanzienlijk beter. Verder schijnen er wat designdetails uit de FMJ-serie overgenomen te zijn in de AVR350, maar dat kan ook vooral marketing-blaat zijn
Moet jij die typenummers steeds opzoeken of weet je ze écht uit je hoofd?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Ik heb een tamelijk fotografisch geheugenBarry schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:45:
Moet jij die typenummers steeds opzoeken of weet je ze écht uit je hoofd?
Da's wel heel handig. Ik heb het juist totaal niet, maar da's ook sinds ik bier drinkExirion schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:47:
[...]
Ik heb een tamelijk fotografisch geheugenKomt in m'n werk ook goed van pas. Sommige collega's kijken regelmatig verbaasd op als ik een berg technische details opratel
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Update:
Hij komt hopelijk overmorgen binnen:
Denon DA-500

Ik heb 'em puur gekocht omdat ik deze al een jaar wil hebben. Steeds wist de DAC net tussen mijn vingers weg te glippen en was alweer verkocht aan een ander. Nu heb ik 'em eindelijk weer gevonden en hopelijk komt 'ie nu wel aan
Deze DAC ga ik trouwens ook vergelijken met een (prototype) NoNo DAC. Oversampling v.s non-oversampling dus
Hij komt hopelijk overmorgen binnen:
Denon DA-500

Ik heb 'em puur gekocht omdat ik deze al een jaar wil hebben. Steeds wist de DAC net tussen mijn vingers weg te glippen en was alweer verkocht aan een ander. Nu heb ik 'em eindelijk weer gevonden en hopelijk komt 'ie nu wel aan
Deze DAC ga ik trouwens ook vergelijken met een (prototype) NoNo DAC. Oversampling v.s non-oversampling dus
[ Voor 6% gewijzigd door Barry op 29-11-2006 00:26 ]
Net ding om te zien
Ik heb bij de PC/Mac ook een losse DAC:

Een Arcam Blackbox 50 met Burr Brown PCM69 DACs.
Netjes ook, heb ik nog een orginele folder vanExirion schreef op woensdag 29 november 2006 @ 00:26:
[...]
Net ding om te zien
Ik heb bij de PC/Mac ook een losse DAC:
[afbeelding]
Een Arcam Blackbox 50 met Burr Brown PCM69 DACs.
Eens even zoeken...
Ten eerste wil ik even melden aan de importeur van Sonus Faber, dat ze maar beter een setje pleisters bij de stands kunnen leveren.
De topplaat van de stands is zo vreselijk lastig vast te krijgen! Dat is niet normaal meer. Ik heb er.. even tellen ... 4 blaren aan over gehouden, rode vingers en volgens mij zijn mijn zenuwen in mijn handen op dit moment langzaam aan het afsterven, dus daarom typ ik even snel dit bericht verder voordat het niet meer kan...
Dus; IK heb mijn stands opgehaald vandaag! Ik kon het niet laten! :mrgreen:. Ik en wachten is geen goede combinatie.
Ten eerste een aantal fotootjes:

De topplaat van de stands is zo vreselijk lastig vast te krijgen! Dat is niet normaal meer. Ik heb er.. even tellen ... 4 blaren aan over gehouden, rode vingers en volgens mij zijn mijn zenuwen in mijn handen op dit moment langzaam aan het afsterven, dus daarom typ ik even snel dit bericht verder voordat het niet meer kan...
Dus; IK heb mijn stands opgehaald vandaag! Ik kon het niet laten! :mrgreen:. Ik en wachten is geen goede combinatie.
Ten eerste een aantal fotootjes:

Ook op dit forum zien ze er netjes uit, Daklem. Ziet er wel relaxed uit dat ze nu een beetje achterover hangen. Heb je trouwens de grilletjes er altijd afliggen, of alleen voor de foto? Ik denk dat ik ze mét grill mooier vind.
*Begint Lean Back van Fat Joe te zingen*
p.s. Waarschijnlijk niet de eerste keus qua muziek die je op die luidsprekers draait
.
p.s. Waarschijnlijk niet de eerste keus qua muziek die je op die luidsprekers draait
Mijn grilletjes liggen er altijd af ja. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet eens meer weet waar ik ze verstopt heb.DriveSand schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:34:
Ook op dit forum zien ze er netjes uit, Daklem. Ziet er wel relaxed uit dat ze nu een beetje achterover hangen. Heb je trouwens de grilletjes er altijd afliggen, of alleen voor de foto? Ik denk dat ik ze mét grill mooier vind.
p.s. Waarschijnlijk niet de eerste keus qua muziek die je op die luidsprekers draait.

Dat is idd wel een grappig idee, leuk om een bepaald sfeertje te creeeren.Erik070 schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:17:
Leuk idee voor mensen die van lichtjes en kleurtjes houden bij hun HT: TL-buizen (bijvoorbeeld onder de bank)
Krijg je dit effect:
[ ... ]
[/Offtopic] Hehe, 'vroegah' hingen we ze voornamelijk IN de PC-behuizing

Use the Search Luke...
Dat ziet er zeer netjes uit zo die speaker schuin op die stands. Het ziet er goed afgewerkt uit.Daklem schreef op woensdag 29 november 2006 @ 18:35:
Verhaal.....
Even een vraagje tussendoor. Heb je je speakers nu bi-wired aangesloten en de banaanpluggen achter op de speaker samengevoegd op de zelfde connector? Heeft dat op deze manier dan nog zin?
En wat zijn de specs van al dit moois
Zelf heb ik achter in de kamer ook zo'n sfeerlicht gecreëerd mbv een strookje mdf en een paar lichtslangenSilentpuma schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:50:
[...]
Dat is idd wel een grappig idee, leuk om een bepaald sfeertje te creeeren.![]()
[/Offtopic] Hehe, 'vroegah' hingen we ze voornamelijk IN de PC-behuizingjeugd van tegenwoordig, helemaal doorgeslagen
![]()

Specs en foto's van mijn home-cinema komen er binnenkort aan. Ik ben nu eindelijk geslaagd voor speakers
[ Voor 50% gewijzigd door Doppert op 30-11-2006 00:16 ]
http://raptr.com/Doppert/about
Ik heb de speakers shotgunned aangesloten zoals dat heet! Ik had inderdaad de Nordost kabels gekocht met bi-wire afwerking. Echter toen ik deze spekeakers bleek er geen bi-wire aansluiting op te zitten. Hermaken van de kabels kostte 100 euro, en dat is het mij niet waard! Hij is afgewerkt met bananenpluggen. Deze heb ik inderdaad in 1 terminal aangesloten.Doppert schreef op woensdag 29 november 2006 @ 23:57:
[...]
Dat ziet er zeer netjes uit zo die speaker schuin op die stands. Het ziet er goed afgewerkt uit.
Even een vraagje tussendoor. Heb je je speakers nu bi-wired aangesloten en de banaanpluggen achter op de speaker samengevoegd op de zelfde connector? Heeft dat op deze manier dan nog zin?
En wat zijn de specs van al dit moois. Ik moet zeggen dat ik de vormgeving van Arcam wel mooi vind.
Het heeft dus in principe geen extra zin, maar het werkt prima en zorgt iniedergeval niet voor een slechtere kwaliteit, maar ook niet beter.
Specs:
Versterker: Arcam A80
Cd Speler: Arcam CD73T
Speakers: Sonus Faber Concertino's (inclusief originele standaards)
Subwoofer: Velodyne SPL-800R
Speakerkabel: Nordost Blue Heaven rev.2 biwire 2.5m
Interlink: Nordost Blue Heaven rev.2. 1m
Audio Rack: Solid Steel 5.2
En nog wat interlinks, stroomkabels, stekkerblokje etc.
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

OK, welke grapjas had er nog speakerkabel nodig
Of je neemt gewoon wat spoorstaaf, voor als je meer op de solidcore toer wil
Lol, morgen weer een kabel recensie op hifi.nlExirion schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:02:
[afbeelding]
Pff... Zal vast geen silver-plated OFC zijn. Voor minder doen we het niet, toch?Exirion schreef op donderdag 30 november 2006 @ 11:02:
[afbeelding]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Het idee komt ook uit me PC. Stelde het voor aan me huisgenoot en die vond het helemaal top, Pimp my bankSilentpuma schreef op woensdag 29 november 2006 @ 20:50:
[...]
Dat is idd wel een grappig idee, leuk om een bepaald sfeertje te creeeren.![]()
[/Offtopic] Hehe, 'vroegah' hingen we ze voornamelijk IN de PC-behuizingjeugd van tegenwoordig, helemaal doorgeslagen
![]()
Staan trouwens niet altijd aan, eigenlijk hele zomer en herfst uit gestaan. Nu het weer winter wordt gaat die sfeer verlichting weer aan.
M'n Parasound EV wordt van 't weekend opgehaald en dan ga ik voor 2x UcD400 of de Elektuur
Oh nee, niet nog zo'n Hypex-hippieBarry schreef op donderdag 30 november 2006 @ 17:30:
M'n Parasound EV wordt van 't weekend opgehaald en dan ga ik voor 2x UcD400 of de Elektuur
Ik moet zeggen dat ik meer voel voor zo'n referentie versterker als de klassa A van de Elektuur, maar die is wat vermogen betreft net een beetje te extreem. De UcD schijnt gewoon super te zijn, referentie van klasse D zal ik maar zeggen
Ik zat zelf met het idee om het bij m'n bureautje te doenErik070 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 14:55:
Het idee komt ook uit me PC. Stelde het voor aan me huisgenoot en die vond het helemaal top, Pimp my bank.
Staan trouwens niet altijd aan, eigenlijk hele zomer en herfst uit gestaan. Nu het weer winter wordt gaat die sfeer verlichting weer aan.
Maar ik heb het geld/de energie en tijd er nog niet voor genomen
ziet er wel cool uit
Anoniem: 180548
Ja, ik wil ook zo iets bedenken... Maar het moet lekker simpel zijn; zoveel tijd heb ik nu ook weer niet
Kan een heleboel dingen bedenken waar het op/onder mooi zou staan... Volgens mij heeft Ikea ook zoiets kant&klaar?
Kan een heleboel dingen bedenken waar het op/onder mooi zou staan... Volgens mij heeft Ikea ook zoiets kant&klaar?
Ikea heeft de Trettioen lichtjes, kant en klare wit/blauw/groene LED balkjes, 4 stuks met adapter, en je kunt ze ook aan elkaar klikken. Ik wilde die eigenlijk gaan gebruiken voor verlichting in mijn nieuwe woning straks. Hoe en waar ik ze neer wil hangen daar is de jury het nog niet over eens.
Of je bouwt het zelf!
Zie GoT: Mijn zelfbouw RGB moodlight
Zie GoT: Mijn zelfbouw RGB moodlight
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.