Post hier foto's en specs van je home-cinema! Deel 25! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 43.841 views sinds 30-01-2008

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 09:23
//beetje offtopic

Ik wil jullie wijzen op een Ebay verkoper uit Engeland die echt goedkope platte scartkabels verkoopt.

Ik heb er al een aantal vandaan gehaald voor een spotprijsje. 5 meter platte scartkabel kost afgerond 15 pond incl. verzendkosten, omgerekend 24 euro ongeveer incl. verzendkosten.
Link naar veiling
Link naar winkel van de verkoper

De scart connectoren zijn van metaal en "goldplated". Verder de kwaliteit is echt te vergelijken met kabels van enkele tientjes.

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://i31.photobucket.com/albums/c381/kevinyork/cutoutsilverMedium.jpg

Is ook makkelijk dubbel te vouwen in de breedte, dan kan je hem in een kleinere kabelgoot doen :), werkt erg goed bij ons!

• Barry|IA
  • Laatst online: 23-06-2022
Da's dezelfde prijs als bij mij in m'n winkel ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 20:44
ik geloof dat ik deze kabel ook in de MM heb gezien (en gekocht een tijd geleden) ;)

been there, done that, bought the T-shirt

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Wat is het voordeel eigenlijk van platte scart-kabels t.o.v ronde?

http://raptr.com/Doppert/about

• Barry|IA
Doppert schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:19:
Wat is het voordeel eigenlijk van platte scart-kabels t.o.v ronde?
Platte kabels zijn meestal niet met haakse stekkers, maar recht. Daarnaast is de platte kabel handig voor plasma/LCD TV's, waarbij je de kabels in de muur freest.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op donderdag 30 november 2006 @ 23:58:
Platte kabels zijn meestal niet met haakse stekkers, maar recht. Daarnaast is de platte kabel handig voor plasma/LCD TV's, waarbij je de kabels in de muur freest.
En theoretisch is het beter tegen interferentie tussen de verschillende aders. Hoewel een dubbel afgeschermde kabel daar toch al niet echt last van zal hebben...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 18:05
Nieuwe beamer is binnen! Panasonic AX100E deze kan ook native de HD reso van 1280x720 (720p) aan wat een wereld van verschil met de oude Phillips Bsure! vooral als je er ook echt HD content door laat gaan! Tevens staat de witte projector ook mooi tegen een wit plafond ik zal morgen wel een fototje maken!

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 01-12-2006 01:32 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~technovos/GoT/img_3146_b.jpg
Niet extreem, wel goed genoeg voor mij. Kast heb ik zelf gemaakt van MDF, ik had namelijk een kast nodig die 55cm diep was vanwege de HTPC die er in zit. Er komt binnenkort ook een bijpassende DVD-speler bij, mijn oude heb ik aan mijn ouders gegeven omdat hij geen CD's met kopieer beveiliging en originele DVD's meer kan afspelen.
Speakerstands ook zelf gemaakt. Ik vind ze wat aan de hoge kant, misschien ga ik daar nog wat aan doen, maar ik eerst even afwachten hoe ze uitkomen op mijn nieuwe kamer. (binnen 2 week)

Geluid:
Yamaha RX-457
Mission Speakers uit de M3i serie
JBL E150P sub

HTPC:
AMD Athlon 2500+ @ 1900+
1gb geheugen
Asrock mobo
Ati 9600 Pro
SB Audigy 2

Als ik eenmaal op mn nieuwe kamer zit maak ik wel wat meer foto's.

Edit: Oh ja: je ziet ook nog een gamepad liggen, Die HTPC is net krachtig genoeg om wat simpele race spelletjes te spelen als NFS Porsche en DTM RaceDriver2 :P Misschien binnenkort wel een PS2 halen of zo :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk zo hoort het ;) voor de rest leuke set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laatste creatie:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/the_boogyman/HiFi-project/Peerless%20XXLS%2012%22%20sub/creatie.JPG

Peerless XXLS 12" met zelfgemaakte klasse AB-versterkermodule 250W RMS(inclusief alle mogelijke regeling: cut-off frequentie,bassboost,etc :)

Volgende week kast+module verven en extern monteren achteraan de kast. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 17:39
Had je een bijzettafel nodig ofzo? :+

Klinkt ie net zo groots als ie er uitziet trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 16:45:
Mijn laatste creatie:

[afbeelding]

Peerless XXLS 12" met zelfgemaakte klasse AB-versterkermodule 250W RMS(inclusief alle mogelijke regeling: cut-off frequentie,bassboost,etc :)

Volgende week kast+module verven en extern monteren achteraan de kast. :D
Mooi spul he die DSM 25 en DSM 50 drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 21:13:
[...]

Mooi spul he die DSM 25 en DSM 50 drivers?
zeker en vast,het detail dat daar uit komt...! :9~ _/-\o_ Over de alu-woofer ben ik ook zeker tevreden,die gaat crimineel laag en blijft strak gaan! 8)

Die hoog -en middendriver heb ik gekozen op advies van iemand die veel rock,klassiek en zo beluisterd en die vertelde mij dat hij nog nooit zo'n detail gehoord had! :P

De Peerless-sub klinkt ook zoals zijn grootte voorspelt! :9 Speelt heel mooi en gaat enorm laag(20Hz strak) en dit alles voor de prijs van de luidspreker zelf! :9 Leve zelfbouw! _/-\o_

Ik kan deze visaton-configuratie aanraden voor iedereen! Het is eigenlijk een eigen versie van de Visaton Casablanca MK IV die hier te vinden is:

http://www.visaton.de/en/...ege/3_wege/745/index.html

;)

Voorlopig heb ik gespeeld met een zelfgemaakte 6-kanaalsversterker aangesloten op een DVD-speler met ingebouwde Dolby-decoder waar ik zeker tevreden van ben maar maandag wordt deze vervangen door een Marantz SR4600 dus I'll keep you in touch! :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2006 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nieuwe versterker \o/

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0437_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0408_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0410_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://exirion.mine.nu:8080/DSC_0466_2.jpg

Speakers moeten nog wel aangepast worden voor bi-amping :)

[ Voor 12% gewijzigd door Exirion op 06-12-2006 15:12 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Heel mooi geworden hoor :) Zo iets verdient best wel een eigen topic! Ga je alleen bi-ampen, of ook maar meteen de zooi actief filteren?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op zondag 03 december 2006 @ 14:50:
Nieuwe versterker \o/

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Deze is echt ontzettend mooi geworden. Maar zoals Voodooless al zei; een eigen topic zou zeker leuk zijn :) Ik ben wel benieuwd naar het ontwerp.

Even iets anders: Waarom heb ik toevallig altijd dezelfde remote als jij? :P De SRU9600 ligt al een heel weekend op mij te wachten op mijn werk :) Bevalt 'ie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:10:
Ga je alleen bi-ampen, of ook maar meteen de zooi actief filteren?
Vooralsnog alleen bi-ampen. Actief filteren misschien nog als experiment maar dat heeft niet alleen maar voordelen.
Barry|IA schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:28:
zoals Voodooless al zei; een eigen topic zou zeker leuk zijn :) Ik ben wel benieuwd naar het ontwerp.
Je weet wie het spul ontworpen heeft en hij voelt er weinig voor om dingen op Internet te zetten en support te geven. Zijn woorden: "de tijd dat ik me wilde bewijzen heb ik lang achter me gelaten" en vanwege omstandigheden heeft ie er ook de energie niet meer voor.
Even iets anders: Waarom heb ik toevallig altijd dezelfde remote als jij? :P De SRU9600 ligt al een heel weekend op mij te wachten op mijn werk :) Bevalt 'ie goed?
Ik heb 'm nu een maand of 4 en in het begin was het erg wennen. Ik heb 'm zelfs nog even te koop gezet omdat ik naar m'n RU760 bleef grijpen, maar inmiddels bevalt ie goed. Nadeel is wel dat ie zeer beperkt te customizen is. Zelf toetsen toevoegen of de indeling aanpassen is er niet bij. De jog-dial werkt wel aardig en vooral het design van het geheel is erg fijn.

Wel vind ik 100 euro die veel winkels vragen erg duur: ik heb 'm voor 54 euro bij een computerwinkel gekocht. De prijsverschillen zijn belachelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:59:Actief filteren misschien nog als experiment maar dat heeft niet alleen maar voordelen.
Niks heeft alleen maar voordelen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Exirion schreef op zondag 03 december 2006 @ 17:59:
Je weet wie het spul ontworpen heeft en hij voelt er weinig voor om dingen op Internet te zetten en support te geven. Zijn woorden: "de tijd dat ik me wilde bewijzen heb ik lang achter me gelaten" en vanwege omstandigheden heeft ie er ook de energie niet meer voor.
Dat laatste is natuurlijk erg jammer, geen woorden voor.
Ik heb 'm nu een maand of 4 en in het begin was het erg wennen. Ik heb 'm zelfs nog even te koop gezet omdat ik naar m'n RU760 bleef grijpen, maar inmiddels bevalt ie goed. Nadeel is wel dat ie zeer beperkt te customizen is. Zelf toetsen toevoegen of de indeling aanpassen is er niet bij. De jog-dial werkt wel aardig en vooral het design van het geheel is erg fijn.

Wel vind ik 100 euro die veel winkels vragen erg duur: ik heb 'm voor 54 euro bij een computerwinkel gekocht. De prijsverschillen zijn belachelijk :X
Bij ons gaat 'ie ook in de winkel liggen voor 100 euro. Ik mocht 'em bestellen en proberen voor 60 euro, dus dat is wel te doen. Ik heb 'em echt nodig gezien ik geen remote van m'n Marantz heb. Een losse RC3200 kost ook al snel 150 euro :X Maar inderdaad, het design van die Philips is erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nieuwe versterker \o/

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaan die trafo's niet zo storen op elkaar ?

Voor de rest erg mooi versterkertje dacht ik zo :D :)

[ Voor 5% gewijzigd door B_FORCE op 03-12-2006 22:49 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
B_FORCE schreef op zondag 03 december 2006 @ 22:49:
[...]

Gaan die trafo's niet zo storen op elkaar ?
Ringkern trafo's hebben een heel klein uitwendig magneetveld, dat ga je niet horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier een aantal LCD/PLASMA TV's mooi aan de muur hangen.

Sony heeft voor mijn SONY KDL-32V2000 de SU-WL31 voor EUR 299,00. Ik weiger dus met de grootst mogelijke tegenzin zoveel te betalen voor een stukje metaal en paar schroeven.

Aangezien ik het niet van de foto's kan afzien ben ik benieuwd hoe jullie je LCD/PLASMA TV aan de muur monteren. Vogel's? Home Made?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:44:

Sony heeft voor mijn SONY KDL-32V2000 de SU-WL31 voor EUR 299,00. Ik weiger dus met de grootst mogelijke tegenzin zoveel te betalen voor een stukje metaal en paar schroeven.

Aangezien ik het niet van de foto's kan afzien ben ik benieuwd hoe jullie je LCD/PLASMA TV aan de muur monteren. Vogel's? Home Made?
Als die Sony gewoon VESA-compatible bevestigingspunten heeft dan kun je er prima een Vogel's voor gebruiken. Accessoires van de merken zelf zijn altijd bloedduur, en ik hoop voor je dat Sony niet z'n eigen standaardje voor montage heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat latten achterop de LCD geschroeft, en een paar latten op de muur

Nu kan ik hem er gewoon "inhangen" volgens het zelfde principe als je keukenkastjes aan de muur hangt.

Het koste me incl benzine 5 euro en 2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Mijn Plasma hang met een "no name" mount aan de muur. Kostte nog altijd $200, maar dat was dan ook wel inclusief een hoop schroeven, kijlbouten en afstandhouders. Loodzwaar en als-ie eenmaal hangt geen beweging meer in te krijgen.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:44:Ik zie hier een aantal LCD/PLASMA TV's mooi aan de muur hangen. Aangezien ik het niet van de foto's kan afzien ben ik benieuwd hoe jullie je LCD/PLASMA TV aan de muur monteren. Vogel's? Home Made?
De mijne (LOEWE "40 LCD Individual) is middels de standaard LOEWE beugels aan de muur bevestigd. Echter betreft dit twee lullige 'schapdragers' waar LOEWE maar liefst € 150,00 voor durft te vragen. Helaas had ik geen andere keuze... Maar dan nu ook wel weer eerlijk toegegeven dat ie nu erg mooi hangt... Nu alleen nog een keer de kabels in de muur wegwerken (als HD ook bij mij een intrede heeft gedaan...)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.ijzermans/images/LOEWE_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:01

PaulX

Beyond your imagination...

Het zijn misschien niet al te beste kwaliteit foto's maar 't geheel is goed te zien.

"My Precious Bedroom Theatre" :*)
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/66f139c7-1.jpg

Een close-up van de DVD Speler en de High-Def STB:
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q28/PaulX1980/dvd_hdstb_close_up_thumbnail.jpg

Wat is er te zien op de foto?:
  • TV: Samsung LE32M71B (32", 1368x768)
  • SAT STB: Topfield TF5510PVR (200GB, 5400rpm)
  • High Def STB: Snazio SZ1350 (@ DVI to HDMI)
  • DVD: Pioneer DV-757Ai (@ YUV PAL/NTSC Progressive, Regiovrij, UOP disabled)
  • Speakers/Versterker: Creative Inspire 5.1 5700 (DTS capable)
  • Sennheiser RS65 Wireless RF Headphone set
  • Extra: TOSlink switch

[ Voor 36% gewijzigd door PaulX op 04-12-2006 22:22 ]

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Nieuw in huis deze week (helaas nog geen eigen foto's)

Pioneer VSX-511s
Afbeeldingslocatie: http://www.avpark.co.kr/ms20/product_images/171/vsx_d511_1

Philips DV-751
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.terramail.pl/zdjecia/philips/DVD751_DVD751d.jpg

Eltax Evolution 5.2
Afbeeldingslocatie: http://www.electron.bg/images/evolutionpowertower5.2-beech.jpg

Klinkt erg goed, ook een strak beeld op mijn Turkse Vestel 80cm ;)

Alleen jammer dat de reciever, center en Xbox niet meer in het middelste vak van mijn kast passen :S Nu staat de center op de TV.

[ Voor 14% gewijzigd door Koenzie op 07-12-2006 14:59 ]

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 08:43
Koenzie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 14:41:
Nieuw in huis deze week (helaas nog geen eigen foto's)

Pioneer VSX-511s
[afbeelding]

Philips DV-751
[afbeelding]

Eltax Evolution 5.2
[afbeelding]

Klinkt erg goed, ook een strak beeld op mijn Turkse Vestel 80cm ;)

Alleen jammer dat de reciever, center en Xbox niet meer in het middelste vak van mijn kast passen :S Nu staat de center op de TV.
Nice! We zien dan wel liever 'eigen' foto's ;)...en bedoel je geen 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:23:
[...]

Nice! We zien dan wel liever 'eigen' foto's ;)...en bedoel je geen 5.1?
In beide frontluidsprekers zit een actieve subwoofer vandaar 5.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:35:
[...]

In beide frontluidsprekers zit een actieve subwoofer vandaar 5.2.
Al zet je 6 subwoofers neer, het blijft 5.1
Sub is maar 1 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

baquelappe schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:45:
[...]

Sub is maar 1 kanaal.
Maar dan heten ze nog wel Evolution 5.2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
baquelappe schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:45:
[...]

Sub is maar 1 kanaal.
Als je 6 subwoofers neerzet is het 5.6. Er mag dan misschien geen receiver of bronmateriaal bestaan dat het ondersteunt, maar de benaming is correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht altijd dat de .1 het LFE kanaal aangaf, dus alles over de main blijft 5.0 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:58:
Ik dacht altijd dat de .1 het LFE kanaal aangaf, dus alles over de main blijft 5.0 :P
hier heeft mike weer gelijk!

ik ken de set niet, maar als je active subs worden aangestuurd door de voorste 2 kanalen dan is het dus 5.0

als de 2 subs worden aangestuurd door het LFE kanaal (dus met tulp verbinding oid) dan is het pas 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 13:52

ik heb plasma aan een praxis merk hangen, samen met 2 steunen voor mijn versterker en center, voor €100 had ik een plasma steun en 2 dragers, dus het kan goedkoop en goed. Zelfde design als volgels alleen veeeel goedkoper.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe versterker \o/

Mooie amps Exirion, het hoeft niet allemaal te blinken om er strak uit te zien 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
@ Koenzie

Mooie set. Kende die Evolution van Eltax niet, worden deze nog verkocht?

Kom hem zo snel niet in een webwinkel tegen, wordt deze nog nieuwe verkocht ergens? Ze lijken mij wel een leuke aanvulling voor mijn setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Aanvalluuuuuh! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 07-12-2006 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Het enige wat ik me afvraag is wat voor bier je drinkt, en of je met kaarsje niet kaasje bedoelde. ;)

p.s. Dat stukje over "vanaf 150hz is een interlink beter geschikt dan een subwooferkabel" is hilarisch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
DriveSand schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:23:
[...]

Het enige wat ik me afvraag is wat voor bier je drinkt, en of je met kaarsje niet kaasje bedoelde. ;)

p.s. Dat stukje over "vanaf 150hz is een interlink beter geschikt dan een subwooferkabel" is hilarisch. :P
Gulpener en Hertog Jan vind ik wel een van de betere pils :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meldor
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-01-2024
Waarom quote je dit in godsnaam?

<24kg> zware monster van een Sony F770ES

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tjallin/aux_cd_700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tjallin/cardridge_load_700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tjallin/ir_700.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Meldor op 08-12-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Erik070 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:00:
@ Koenzie

Mooie set. Kende die Evolution van Eltax niet, worden deze nog verkocht?

Kom hem zo snel niet in een webwinkel tegen, wordt deze nog nieuwe verkocht ergens? Ze lijken mij wel een leuke aanvulling voor mijn setje.
Weet niet of ze nog in een webwinkel verkocht worden, misschien dat je ze nog in een echte winkel nieuw vind. Ik was er al lang naar op zoek en heb ze via marktplaats.

@ RSCosworth :
Ze zijn met mooie tulp kabels aan de reciever gekoppeld die 5.1 is, maar de set heet gewoon Evolution 5.2. Niet via 5.0 samen met de fronts.

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe mijn vette installatie nu
Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06495/audioheh.jpg

Morgen alles mooi wegwerken, audiomeubel moet ook nog een ander kleurtje..

H/K AVR 135 + Mission m2s speakerset.. nu aan het sparen voor Tv

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, een zwarte HK avr. Waar haal je die vandaan?

Erg wijs hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ook nog maar een keer mijn slaapkamersetje dan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/IMG_0804.JPG

Mijn relaxte bank (die toch echt vervangen gaat worden door een grijs model, maar deze is van ons oude huis...) Mind the posters aan de muur. Geeft wel een leuk film effect. Tevens mijn achterspeakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/IMG_0806.JPG

Mijn werkplek. Voorzien van een heldere bureaulamp, een Sony TFT, webcam, Wacom, printert, oftewel, relaxed werken en GoTten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/IMG_0808.JPG

Discovery Channel, Men in White, op mijn Philips LCD 26PF8946, geluid via de Sony STR-DE497 op een stel Bose AM6.III speakers. TV signaal via UPC decoder, en DVD via een Sony DVP-NS400D.

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkeeracingteam.nl/got/IMG_0812.JPG

Overzichtje. Kijk, ik sta buiten met mijn omgekeerde flitser!

Zo, da wassem weer. Volgende keer met hopelijk een groter scherm + Ambilight (heb ik een mooie muur voor haha!), en een andere bank.

Voor de newbies hier: De kast is zelfgemaakt, en niet te koop. Bouwtekeningen heb ik niet, alleen foto's. De lamp is ook zelfgemaakt. De kast achter mijn bed is ook zelf gemaakt. De lijsten van de posters komen van de IKEA. Mijn bureau komt van de IKEA. De posters komen van postersale.nl, de aparatuur komt van Mikro, de wazige kunst artikelen komen van mijn ma. De troep heb ik zelf gemaakt. Tot de volgende keer maar weer :+

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 08-12-2006 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
SCHITTERENDE inrichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

Yep, blijft een mooie inrichting proller. Zo doe ik weer een beetje ideetjes op voor mijn nieuwe woning :P. Wat is dat trouwens voor een vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Das een houten vloer. Tis zo strak gelegd, dat mensen denken dat het zijl is ofzo. De naadjes zijn niet te voelen. Op de foto lijken het tegels. Maar is dus gewoon hout. Geen idee waar het vandaan komt. Zal m'n paps eens vragen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:40
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 22:32:
Hey, een zwarte HK avr. Waar haal je die vandaan?

Erg wijs hoor!
Elke H/K dealer zou die gewoon moeten kunnen bestellen hor.
DriveSand schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 23:46:
Yep, blijft een mooie inrichting proller. Zo doe ik weer een beetje ideetjes op voor mijn nieuwe woning :P. Wat is dat trouwens voor een vloer?
Hehe, dacht ie alles gecovered te hebben in z'n extra tekst, begin jij over z'n vloer :P

Ik zal ook nog eens images posten van mijn Marantz/KEF combi als ik de digicam van m'n huisgenoot kan veroveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Beetje té hard de lijn doorgetrokken naar mijn zin. Zoveel wit en rechthoekig. N'ah voor mij mag het net ietsje gezelliger. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaCKErrOR
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 20:59
hoe diep is jou bureau wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 19:23
Proller, zou het niet mooi zijn om wat witte Pied Pipers Mk. 3 of andere witte vloerstaanders neer te zetten? Ik denk dat dit heel imponerend zal vallen en gewoonweg beter zal klinken! ;)

Wat even de stof van de PP's vervangen door witte ;).

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand

DriveSand

Transform and roll out!

NeoPhix schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 00:23:
Hehe, dacht ie alles gecovered te hebben in z'n extra tekst, begin jij over z'n vloer :P
Haha, dat komt, ik moet zelf binnenkort een nieuwe vloer gaan leggen. Het was interesse, weer es wat anders dan dat gezeik over iemand z'n spullen :P.

p.s. Proller, ze zien er inderdaad uit als tegels, daarom was ik ook benieuwd. Mocht je nog uitvissen waar het vandaan komt, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de B&O Beolink 7000 opgehaald

kreeg de link 7000 zelf niet zo goed op de foto maar zo ziet hij eruit met daglicht
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/bl7001.JPG

hier een foto van de link 7000 op mijn bureau
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/boear/beolink7.JPG

het is vooral een mooi gezicht als het voorste gedeelte automatisch omhoog komt als je hem op tafel neerlegt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mooi ding. Wat kun je ermee, hoe kom je eraan en wat heeft het gekost? :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:26:
http://www.beoworld.co.uk/beolink7000.htm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 20:26:
je kunt er alles mee bedienen wat je maar wilt zelfs je electrische openhaard of je lampen. Het enigste wat je nodig hebt is voor die andere apparaten een 2 weg infra rood oog.

dan de kosten nieuw was hij 1000 euro (dit was wel toen touchscreen en 2 weg infrarood werd uitgevonden) en ik heb hem second life (in nieuwstaat en de laatste uitgebreidde versie met rds) met 12 maanden garantie voor 475 (ja ik weet dat het veel geld is maar dit is ook geen normale ab met touchscreen)

dan hoe kom je dr aan: Ik wou eerst een nieuwe Beo4 halen die nog de helft goedkoper is ook, maar aangezien die minder mooi is en minder goed bij mijn Beocenter 9500 past heb ik deze genomen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
mooi ding hoor

[ Voor 97% gewijzigd door Paulie72 op 10-12-2006 00:07 ]

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 21:39:
dan de kosten nieuw was hij 1000 euro (dit was wel toen touchscreen en 2 weg infrarood werd uitgevonden) en ik heb hem second life (in nieuwstaat en de laatste uitgebreidde versie met rds) met 12 maanden garantie voor 475 (ja ik weet dat het veel geld is maar dit is ook geen normale ab met touchscreen)
Whaa, voor dat geld kan je een Philips iPronto halen, of een Neovo SL of zo! Dat zijn de top-ab's van het moment, en, hoewel ze misschien niet in je kamer passen, kan je daarmeee vast nog wel wat méér.

Waarom, buiten de looks, besloot je dan deze te halen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja... zonde van je geld!
maar wel mooi natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

coptician schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:44:
Whaa, voor dat geld kan je een Philips iPronto halen,
De iPronto is echt een gedrocht en inmiddels behoorlijk achterhaald. Dan kun je beter wachten op de TSU9600 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Exirion schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:45:
[...]

De iPronto is echt een gedrocht en inmiddels behoorlijk achterhaald. Dan kun je beter wachten op de TSU9600 :)
Hoe die dingen ook heten, ik vergeet namen snel, typenummers zijn iets makkelijker :P

Of zo'n high-end logitech, die vind ik ook nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb wel een leuke aanwinst voor muziek spelen vanaf computers:

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/nl/airportexpress/images/indextop06072004.jpg

Apple Airport Express :) Het ding is een draadloze router maar heeft ook nog een TOSLINK-uitgang (optische SPDIF) waar PC's en Macs in het netwerk via iTunes hun audio output heen kunnen sturen. Als je 'm alleen daarvoor gebruikt hang je 'm gewoon als client ipv router in je bestaande draadloze netwerk. Verbruikt amper stroom (2W) dus altijd iets standby om je MP3/Ogg/FLAC mee te spelen. Heb lang getwijfeld om 'm een keer te kopen maar het is wel het ei van columbus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11-09 18:34
Heb m'n sub een upgrade gegeven: gistermiddag een B&W ASW 650 gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/asw1.jpg

Het is een lel van een ding, zeker in vergelijking met m'n vorige, maar de verbetering is duidelijk merkbaar :P Hij is uitdezelfde serie als m'n speakers een heeft ook dezelfde kleur, is wel zo mooi :)

Hier nog een overzichtje van waar alles staat, de sub staat tussen de bank en stoel:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/asw2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/asw3.jpg

En zo wordt m'n home cinema langzamerhand steeds completer. De volgende stap is een iets grotere TV met een hogere contrastwaarde. M'n huidige heeft een contrastwaarde van 800 maar ik wil minimaal 1200, liever hoger. Ook wil ik iets groter vanwege de cinema ervaring. Ik twijfel nog tussen 37" en 32" (m'n vriendin heeft voorkeur voor het laatste formaat, dus ik zal daar wat op moeten bedenken :+ ) maar probeer dat uit te stellen tot ons volgende huis.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Weer verhuizen? :P

Jouw inrichting is altijd erg mooi :) Evenals je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coptician schreef op zondag 10 december 2006 @ 11:44:
[...]

Waarom, buiten de looks, besloot je dan deze te halen?
Ik heb deze gehaald vanwege de looks en omdat hij mooi bij mijn Beocenter past. De uitgebreide functies die erop zitten zijn ook wel handig maar het zijn toch echt de looks omdat ik anders net zo goed een normale ab had kunnen halen voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 09:20
Abbadon schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:16:

En zo wordt m'n home cinema langzamerhand steeds completer. De volgende stap is een iets grotere TV met een hogere contrastwaarde. M'n huidige heeft een contrastwaarde van 800 maar ik wil minimaal 1200, liever hoger. Ook wil ik iets groter vanwege de cinema ervaring. Ik twijfel nog tussen 37" en 32" (m'n vriendin heeft voorkeur voor het laatste formaat, dus ik zal daar wat op moeten bedenken :+ ) maar probeer dat uit te stellen tot ons volgende huis.
Mooie woonkamer alleen idd de TV is wat aan de kleine kant.
Ik zelf heb lang getwijfeld tussen een 32" of 37" scherm, ben uiteindelijk voor de 32" gegaan en heb er nu wel wat spijt van. Kwa cinema ervaring speelt de grootte van het beeld voor mij een enorme rol heb ik gemerkt. Ben nu van plan om 32" in 'te ruilen' voor een 40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw zeg, mooie inrichtingen die laatste 2..

Mijn kamer nogmaals.. kleur van tv meubel staat me echt niet aan.. maar was een koopje bij bouwmarkt dus ik maak em wel ander kleurtje.

Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06490/kamer200045456.jpg

Zoals jullie zien mist er iets :P
Kan mooi alles rustig doorsparen nu ik nog bij me ouders woon.. vind het niet slecht voor een kamertje thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
hmmm...smaak? :*) :*) :*)

nee geintje ziet er very nice uit allemaal. Vind zo'n grijze muur trouwens ook top. Ik was dit toen ik mijn kamer ging schilderen ook van plan maar ik was bang dat het er een beetje deprimerend uit zou komen te zien. Ik heb toen consessies gemaakt en alleen de schouw en de plinten die kleur grijs gemaakt en de rest wit. Beetje spijt nu :( MOoie speakerset ook btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Afgelopen weken geupgrade van bioscoop geluid naar stereo >:)

JBL LX2000 5.1 luidspreker serie + Denon AVR-1905 + dropveters + luidsprekerkabels eruit.

2x Klipsch RF-35 + NAD C352 + Belkin PureAV interlink + Cable Talk luidsprekerkabels erin.

Nu aan het twijfelen over de cd / dvd oplossing. Ik heb nu een cd/dvd speler staan van Sony. Jaartje of 4 oud. (Destijds €199,- voor betaald 8)7 )

Nu kan ik een DVD/CD speler van NAD kopen, de T-514 of een NAD CD-speler, de C-521BEE.

Ik neem aan dat de geluidkwaliteit van de C521 beter is dan de T514. Dan laat ik de Sony DVD speler staan voor films en de C521 enkel voor CD's.

De T514 die zowel DVD als CD speelt is goedkoper dan de C521, dan gaat de Sony eruit en is het optisch gezien een mooier geheel maar dan zou ik inleveren op de kwaliteit van het geluid van CD's.

What to do?

Foto's komen eraan

[ Voor 5% gewijzigd door vacuumcleaner op 11-12-2006 14:13 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vacuumcleaner schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:10:
Nu kan ik een DVD/CD speler van NAD kopen, de T-514 of een NAD CD-speler, de C-521BEE.
Ik raad je af om dat spul van NAD te kopen of in ieder geval om de DVD-speler te nemen. Ik heb zelf een tijdje gedraaid met een T-533 DVD-speler en was blij dat ik er op een gegeven moment vanaf was. De feiten: NAD gebruikt rumoerige loopwerken in de DVD-spelers, middelmatige chipsets, en plastic frontplaten.

Ik zou voor CD-weergave zeker geen DVD-speler gebruiken, al is het maar omdat het loopwerk duidelijk hoorbaar is. Verder vind ik de afwerking ronduit cheap. Met dit spul is NAD dik overpriced en kun je beter iets van Marantz ofzo nemen. Die zien er puik uit, klinken vergelijkbaar en hebben metalen frontplaten. En ze kosten minder. You do the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Exirion schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:17:
[...]

Ik raad je af om dat spul van NAD te kopen of in ieder geval om de DVD-speler te nemen. Ik heb zelf een tijdje gedraaid met een T-533 DVD-speler en was blij dat ik er op een gegeven moment vanaf was. De feiten: NAD gebruikt rumoerige loopwerken in de DVD-spelers, middelmatige chipsets, en plastic frontplaten.

Ik zou voor CD-weergave zeker geen DVD-speler gebruiken, al is het maar omdat het loopwerk duidelijk hoorbaar is. Verder vind ik de afwerking ronduit cheap. Met dit spul is NAD dik overpriced en kun je beter iets van Marantz ofzo nemen. Die zien er puik uit, klinken vergelijkbaar en hebben metalen frontplaten. En ze kosten minder. You do the math.
Na meerdere malen blind te hebben geluisterd naar veel verschillende merken versterkers zoals Denon, Marantz, Cambridge Audio, NAD, Yamaha, Sony, enz. In combintie met verschillende merken luidsprekers zoals, Mission, B&W, Klipsch, JBL, Kef, Mordaunt-Short, enz. kwam de combinatie NAD en Klispch er als beste uit.

Vervolgens meerdere reviews gelezen in diverse HIFI magazines om vervolgens tot de hiervoor beschreven samenstelling te komen.

Subjectiviteit speelt de grootste rol bij audio/visuele waarnemingen. Een persoon die enkel de reviews leest en naar kieskeurig surft zal daarom ook nooit de set aanschaffen die hij/zij het beste vindt klinken.

MIJN mening is dat NAD optisch gezien erg strak uitziende componenten ontwerpt itt Marantz wat ik persoonlijk ronduit lelijk vind. MIJN smaak is dat "less (much) more is" en dat zie ik bij bijvoorbeeld Marantz niet terug met al die glimmende onderdelen; om maar te zwijgen over de cd/dvd spelers die mijn inziens door een blinde in zijn lunchpauze zijn ontworpen.

Om terug te komen op mijn kwestie, ik ga vanmiddag beide componenten meenemen en rustig een avondje luisteren/kijken wat ik het mooiste vind (klinken). Als iemand ervaring heeft met beide componenten, graag posten :)

edit/
Vergeten inhoudelijk in te gaan op de quote :X

De componenten komen in een kast te staan met "smoke-glass" schuifdeurtjes zodat 's avonds enkel de lampjes/display te lezen zijn. Dit houdt al het "componenten geluid" binnen. Dit wil niet zeggen dat het mij niks uitmaakt, mijn inziens houdt een rumoerig loopwerk in dat er niet goed ontworpen is.

De afwerking vind ik mooi strak, en hier hou ik van :). De prijs die ik ervoor zou moeten betalen valt erg mee, aanbiedingen :) en over het uiterlijk van NAD en Marantz is hierboven genoeg gezegd ;)

[ Voor 23% gewijzigd door vacuumcleaner op 11-12-2006 14:55 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:47

EraZor

Don't mention the war

Mocht je aan een 524 kunnen komen ipv de 514 dan zou ik daarvoor gaan. is niet vreselijk veel duurder en ik vond 'm wel hoorbaar beter klinken. Schijnt ook andere dacs te hebben. Ik gebruik m'n 524 ook gewoon als cd speler en ik vind 'm eerlijk gezegd beter klinken dan mijn vorige speler (marantz cd6000OSE (ook geen kinderachtig ding)). ik gebruik 'm icm een NAD T761 AV receiver. CD analoog aangesloten en een coax d'r naast voor digitaal (films) -> gewoon andere input kiezen bij cd/dvd. Speelt bovendien alles wat je d'r in stopt en reageert erg direct op de bediening (veel dvd spelers hebben nogal eens wat tijd nodig een toc in te lezen).

[ Voor 12% gewijzigd door EraZor op 11-12-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

vacuumcleaner schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:40:
Na meerdere malen blind te hebben geluisterd naar veel verschillende merken versterkers zoals Denon, Marantz, Cambridge Audio, NAD, Yamaha, Sony, enz. In combintie met verschillende merken luidsprekers zoals, Mission, B&W, Klipsch, JBL, Kef, Mordaunt-Short, enz. kwam de combinatie NAD en Klispch er als beste uit.

Vervolgens meerdere reviews gelezen in diverse HIFI magazines om vervolgens tot de hiervoor beschreven samenstelling te komen.

Subjectiviteit speelt de grootste rol bij audio/visuele waarnemingen. Een persoon die enkel de reviews leest en naar kieskeurig surft zal daarom ook nooit de set aanschaffen die hij/zij het beste vindt klinken.
Tja, je vraagt mijn mening en die geef ik je. Wat wil je nou precies horen? :)

Ik kan je alleen zeggen dat de T-533, met een adviesprijs van 599 euro, een bedroevend apparaat voor het geld was. De Pioneer die ik ervoor had (<200 euro) was stiller en qua beeld net zo goed. De hele range DVD-spelers van NAD kan mij niet bekoren. De CD-spelers staan wel goed bekend, dus als je voor NAD wilt gaan dan is dat geen slechte keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Zal ff de prijzen erbij vertellen, verklaart wellicht ook een hoop:
De T-514 dvd/cd-speler €149,-
De C-521BEE cd-speler voor €219,-

Beide nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 11-09 18:34
Barry|IA schreef op zondag 10 december 2006 @ 17:52:
Weer verhuizen? :P

Jouw inrichting is altijd erg mooi :) Evenals je setup.
Ik ben nog maar éénmaal verhuisd de afgelopen zeven jaar, maar dat was inderdaad niet zo lang geleden :+ Waar we nu zitten was van begin af aan ingepland als 'tijdelijk' want het is eigenlijk te klein voor twee personen en hun spullen.
jos707 schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:01:
[...]

Mooie woonkamer alleen idd de TV is wat aan de kleine kant.
Ik zelf heb lang getwijfeld tussen een 32" of 37" scherm, ben uiteindelijk voor de 32" gegaan en heb er nu wel wat spijt van. Kwa cinema ervaring speelt de grootte van het beeld voor mij een enorme rol heb ik gemerkt. Ben nu van plan om 32" in 'te ruilen' voor een 40".
Ja, wat ik nu heb is een maatje te klein, maar ik zit er wel vrij dicht op, dat compenseert weer enigszins. Maar ik wil ook niet té groot want het beeld wordt er niet mooier op. Zo heb ik eens een 42" plasma gehad en dat was echt te groot voor mijn kamer, het beeld zag er gewoon niet mooi uit met mijn kijkafstand. Maar het was dan ook absoluut geen top plasma tv. Nu durf ik een kleinere 37" wel aan; de kwaliteit is stukken beter geworden in vergelijk met die plasma die ik had en ik heb ook een betere DVD speler dan destijds.
Mijn ervaring is dat je je in de winkel al vrij snel verkijkt op de omvang: thuis is zo'n TV in ene groter dan dat 'ie in de winkel leek.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

vacuumcleaner schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:15:
Zal ff de prijzen erbij vertellen, verklaart wellicht ook een hoop:
De T-514 dvd/cd-speler €149,-
De C-521BEE cd-speler voor €219,-

Beide nieuw.
Als je perse NAD wilt en je portemonnaie kan het velen zou ik vooral ook eens luisteren naar de C542 CD-speler. Da's een behoorlijke stap vooruit, en bovendien een uitstekend tweak-baar apparaat - mocht je die ambitie hebben.

Ik heb een draadje lopen over het modificeren van de C541i en C542 op DIYaudio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Mosez schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:52:
[...]

Als je perse NAD wilt en je portemonnaie kan het velen zou ik vooral ook eens luisteren naar de C542 CD-speler. Da's een behoorlijke stap vooruit, en bovendien een uitstekend tweak-baar apparaat - mocht je die ambitie hebben.

Ik heb een draadje lopen over het modificeren van de C541i en C542 op DIYaudio.
offtopic:
Waarom woon je op een Nederlands forum in Amerika en op een Amerikaans forum in Nederland? :?
Wazige vraag misschien, maar valt me ineens op. Of heb je twee woningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez

Mosez

Watermanager

zimbab schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:56:
[...]

offtopic:
Waarom woon je op een Nederlands forum in Amerika en op een Amerikaans forum in Nederland? :?
Wazige vraag misschien, maar valt me ineens op. Of heb je twee woningen?
offtopic:
Very perceptive! Het draadje op DIYaudio is al weer wat ouder. Ik woon sinds juni 2005 in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zijn alle digicams ontploft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Iedereen is kerstinkopen doen denk ik. Dus wellicht veel nieuwe spullekes binnenkort hier getoond? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
Gejat tijdje geleden helaas.....

Ik zit met een giga kabel bende onder mijn kastje, welke op pootjes staat.

Iemand een creatieve oplossing om dit optisch gezien weg te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 19:10
Hier maar es een plaatje van m'n setup... Heb nieuwe LCD gekocht voor een prikje, vandaar maar ffkes een update. Spec's:

Versterker: SONY STR-DB 940
CVD/SACD: DVP-NS900
TV: TATUNG V32MCHK
Speakers: Canton Karat M30dc

Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6107/pc1300012zr4.jpg

En in het groot...
[img=http://img166.imageshack.us/img166/5898/pc1300012lc0.th.jpg]

Ben heel tevreden met m'n setup, zeker voor een student puik geluid (wel ietsjes kil/analytisch) en mooi beeld! Vanavond de vuurdoop van de TV, met de surfvereniging lekker Films kijken en bier tanken olé!

Nou, wat vinden we er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 09:57
Mooi spul!
Als je het geluid wat kil vindt zou ik misschien eens n andere versterker proberen, mijn ervaring is dat dat veel verschil kan maken.

[ Voor 20% gewijzigd door FatalError op 13-12-2006 15:10 ]

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

FatalError schreef op woensdag 13 december 2006 @ 15:10:
Als je het geluid wat kil vindt zou ik misschien eens n andere versterker proberen, mijn ervaring is dat dat veel verschil kan maken.
Goedkopere oplossing: wat aan de akoestiek doen. Tapijtjes, schilderijen/wandtapijten, wat opvulling. Kan al veel doen. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Of misschien een extra weerstandje voor de tweeter. Misschien staat die een beetje "hard" afgesteld. Als die speakers biwire bindingposts hebben dan kan je je speakerkabel aansluiten op de klemmen voor het mid/laag en dan weerstandjes tussen die klemmen doen en de klemmen voor het hoog. Kan je experimenteren met meerdere waarden.

Dat is dus nog goedkoper en makkelijker uit te voeren én je kan dus verschillende waarden uitproberen. Werkt het niet dan zal je alsnog de andere dingen moeten proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 13-12-2006 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:45
FF Vraagje

Is er iemand hier die de Panasonic SCHT 855 heeft staan. Ik heb een Sony Bravia gekocht en deze set van panasonic vind ik het mooiste erbij passen

Nadeel veel webshops hebben hem niet op voorraad. Iemand fotos van deze set in real life en niet de fotos van de panasonic site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op zondag 03 december 2006 @ 15:28:
En, hoe bevalt ie? :)

Had nog een review gevonden ook : http://www.i4u.com/section-viewarticle-128.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zie:
MGSNK schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:17:
Knoxed is hun engelse bedrijfsnaam waarop ze ingeschreven staan bij KvK!

EDIT:

Hoe mooi de AB van de Classics ook zijn, ik ga wel een universele AB kopen voor mijn aparatuur.
Te weten de Philips SRU9600:

[afbeelding]

Ik zal jullie gelijk even mijn ervaring delen m.b.t. het overnemen van de Classic AB signalen!
Hier ga je geen spijt van krijgen! 8)

De mijne gebruik ik om wakker te worden :+ Ik wordt zachtjes wakker gemaakt door mijn wekker, die zet ik vervolgens uit. Dan pak ik de SRU9600 en druk op ''luister naar CD'', waarna mijn receiver automatisch aan gaat,dan mijn eindversterker, mijn DAC, de CD speler en de muziek begint te spelen O+

Ik zal trouwens even kijken of Classis in de voorkeuzelijst staat.
Helaas, staat er niet in. Ach, deze kan ook leren...

Goed dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Barry|IA schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:34:
Dan pak ik de SRU9600 en druk op ''luister naar CD'', waarna mijn receiver automatisch aan gaat,dan mijn eindversterker, mijn DAC, de CD speler en de muziek begint te spelen O+
Vraagje hierover :)

Hoe programmeer jij die activities? Om een apparaat aan of uit te laten gaan heb je discrete 'power off' en 'power on' commando's/knoppen/codes nodig, maar er zit alleen een power toggle knop op. Dat betekent dat een 'all off' activity niet werkt als 1 van de apparaten al uit staat, want die gaat dan juist aan ;)

Vertel... (je accepteert geen DM dus dan maar hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Greekmaster schreef op woensdag 13 december 2006 @ 16:19:
FF Vraagje

Is er iemand hier die de Panasonic SCHT 855 heeft staan. Ik heb een Sony Bravia gekocht en deze set van panasonic vind ik het mooiste erbij passen

Nadeel veel webshops hebben hem niet op voorraad. Iemand fotos van deze set in real life en niet de fotos van de panasonic site
Hier een aantal foto's.
http://www.minhembio.com/produktbilder/92137

Verwijderd

Wow dat zwarte lage kastje is mooi, komt die ook van de ikea? Hoe heet deze?

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:48
Barry|IA schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:34:
waarna mijn receiver automatisch aan gaat,dan mijn eindversterker, mijn DAC, de CD speler en de muziek begint te spelen O+
Hoe zet jij je DAC aan met je remote, een Denon DA-500 heeft toch geen afstandsbediening?

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:45

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Linchpin schreef op donderdag 14 december 2006 @ 07:00:
Hoe zet jij je DAC aan met je remote, een Denon DA-500 heeft toch geen afstandsbediening?
Sommige apparaten lussen power aansluitingen door die geschakeld worden, dus het zou natuurlijk kunnen dat die DAC via zo'n aansluiting gevoerd wordt :)

• Barry|IA
Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:42:
[...]

Vraagje hierover :)

Hoe programmeer jij die activities? Om een apparaat aan of uit te laten gaan heb je discrete 'power off' en 'power on' commando's/knoppen/codes nodig, maar er zit alleen een power toggle knop op. Dat betekent dat een 'all off' activity niet werkt als 1 van de apparaten al uit staat, want die gaat dan juist aan ;)

Vertel... (je accepteert geen DM dus dan maar hier)
Mijn receiver verbruikt idle net iets meer dan 10VA, waardoor ik 'em als master kan laten werken in zo'n master/slave contactdoos. Mijn DAC, DVD speler en eindversterker zijn aangesloten als slave en de DVD speler gaat als aan als je op Play drukt. Mijn configuratie is dus als volgt op de SRU9600:

Power on reveiver (de receiver gaat aan, dan de DAC en eindversterker) -> Play DVD speler (CD gaat spelen). Da's dus al genoeg :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tjah, als je alles naar je idee goed hebt valt er weinig te fotograferen natuurlijk. :Y)
Daarnaast heb ik nog meer hobbies... :o

Lurk momenteel gezellig mee....

[ Voor 5% gewijzigd door Harmen op 14-12-2006 11:16 ]

Whatever.

• digitalmind
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46
Exirion schreef op woensdag 13 december 2006 @ 14:08:
[...]

Iedereen is kerstinkopen doen denk ik. Dus wellicht veel nieuwe spullekes binnenkort hier getoond? :P
Ik heb in ieder geval een AKG K-1000 gescoord. _/-\o_
Helaas heb ik hem naar Nederland op laten sturen (ik woon Duitsland) dus zal ik hem niet krijgen tot kerst. Wel een leuk kerst cadeau in ieder geval. :o

Helaas heeft de aankoop wel direct mijn totale 'speelgoed' budget vernietigd, dus heb ik er voorlopig geen echt geschikte versterker voor. Hoewel de K-1000 in theorie een koptelefoon is doet hij het beste vanaf een +-30 watt stereo versterker. Ik plan dan ook om er een Aleph 30 clone voor te bouwen, maar dat kan helaas nog wel even duren. :'(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

digitalmind schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:28:
Ik heb in ieder geval een AKG K-1000 gescoord. _/-\o_
Helaas heb ik hem naar Nederland op laten sturen (ik woon Duitsland) dus zal ik hem niet krijgen tot kerst. Wel een leuk kerst cadeau in ieder geval. :o

Helaas heeft de aankoop wel direct mijn totale 'speelgoed' budget vernietigd, dus heb ik er voorlopig geen echt geschikte versterker voor. Hoewel de K-1000 in theorie een koptelefoon is doet hij het beste vanaf een +-30 watt stereo versterker. Ik plan dan ook om er een Aleph 30 clone voor te bouwen, maar dat kan helaas nog wel even duren. :'(
Een apart ding ja. Heb zelf een K-240DF van AKG, dus ik heb me wel 's verdiept in wat ze allemaal verkopen :) Die K-1000 is een erg open system met een extreem laag rendement. Doordat het systeem zo open is kunnen de mensen in je omgeving (en buren?) volgens mij alsnog helemaal meegenieten :+

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.

Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.

** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.