Exirion schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:17:
[...]
Ik raad je af om dat spul van NAD te kopen of in ieder geval om de DVD-speler te nemen. Ik heb zelf een tijdje gedraaid met een T-533 DVD-speler en was blij dat ik er op een gegeven moment vanaf was. De feiten: NAD gebruikt rumoerige loopwerken in de DVD-spelers, middelmatige chipsets, en plastic frontplaten.
Ik zou voor CD-weergave zeker geen DVD-speler gebruiken, al is het maar omdat het loopwerk duidelijk hoorbaar is. Verder vind ik de afwerking ronduit cheap. Met dit spul is NAD dik overpriced en kun je beter iets van Marantz ofzo nemen. Die zien er puik uit, klinken vergelijkbaar en hebben metalen frontplaten. En ze kosten minder. You do the math.
Na meerdere malen blind te hebben geluisterd naar veel verschillende merken versterkers zoals Denon, Marantz, Cambridge Audio, NAD, Yamaha, Sony, enz. In combintie met verschillende merken luidsprekers zoals, Mission, B&W, Klipsch, JBL, Kef, Mordaunt-Short, enz. kwam de combinatie NAD en Klispch er als beste uit.
Vervolgens meerdere reviews gelezen in diverse HIFI magazines om vervolgens tot de hiervoor beschreven samenstelling te komen.
Subjectiviteit speelt de grootste rol bij audio/visuele waarnemingen. Een persoon die enkel de reviews leest en naar kieskeurig surft zal daarom ook nooit de set aanschaffen die hij/zij het beste vindt klinken.
MIJN mening is dat NAD optisch gezien erg strak uitziende componenten ontwerpt itt Marantz wat ik persoonlijk ronduit lelijk vind. MIJN smaak is dat "less (much) more is" en dat zie ik bij bijvoorbeeld Marantz niet terug met al die glimmende onderdelen; om maar te zwijgen over de cd/dvd spelers die mijn inziens door een blinde in zijn lunchpauze zijn ontworpen.
Om terug te komen op mijn kwestie, ik ga vanmiddag beide componenten meenemen en rustig een avondje luisteren/kijken wat ik het mooiste vind (klinken). Als iemand ervaring heeft met beide componenten, graag posten
edit/
Vergeten inhoudelijk in te gaan op de quote
Ik raad je af om dat spul van NAD te kopen of in ieder geval om de DVD-speler te nemen. Ik heb zelf een tijdje gedraaid met een T-533 DVD-speler en was blij dat ik er op een gegeven moment vanaf was. De feiten: NAD gebruikt rumoerige loopwerken in de DVD-spelers, middelmatige chipsets, en plastic frontplaten.
De componenten komen in een kast te staan met "smoke-glass" schuifdeurtjes zodat 's avonds enkel de lampjes/display te lezen zijn. Dit houdt al het "componenten geluid" binnen. Dit wil niet zeggen dat het mij niks uitmaakt, mijn inziens houdt een rumoerig loopwerk in dat er niet goed ontworpen is.
Ik zou voor CD-weergave zeker geen DVD-speler gebruiken, al is het maar omdat het loopwerk duidelijk hoorbaar is. Verder vind ik de afwerking ronduit cheap. Met dit spul is NAD dik overpriced en kun je beter iets van Marantz ofzo nemen. Die zien er puik uit, klinken vergelijkbaar en hebben metalen frontplaten. En ze kosten minder. You do the math.
De afwerking vind ik mooi strak, en hier hou ik van
. De prijs die ik ervoor zou moeten betalen valt erg mee, aanbiedingen
en over het uiterlijk van NAD en Marantz is hierboven genoeg gezegd
[
Voor 23% gewijzigd door
vacuumcleaner op 11-12-2006 14:55
]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."