ik ga tzt ook een koptelefoon kopen en dat zal ook een open systeem worden. Ik vind die gewoon beter klinken en ik zal hem voonamelijk gebruiken omdat ik soms zwaar relaxed vind om afgesloten van de rest op de bank of op bed te liggen met zo'n koptelefoon. Ik zal dat ding niet specifiek kopen om andere mensen te ontlasten.Exirion schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:30:
[...]
Een apart ding ja. Heb zelf een K-240DF van AKG, dus ik heb me wel 's verdiept in wat ze allemaal verkopenDie K-1000 is een erg open system met een extreem laag rendement. Doordat het systeem zo open is kunnen de mensen in je omgeving (en buren?) volgens mij alsnog helemaal meegenieten
Klopt, mensen in dezelfde kamer kunnen inderdaad horen wat je luisterd. Qua dat opzicht is het inderdaad geen echt handig ding. Wel mooi is dat je toch een beetje de speaker beleving krijgt zonder zorgen te hoeven maken over plaatsing, etc. Dat is ook vooral de reden waarom ik koptelefoons gebruik in plaats van speakers (en speakers zijn veel duurder als je een zelfde niveau geluidskwaliteit wilt behalen). Ik heb van AKG eerder een K-340 gehad, een half electrostaat, half dynamische koptelefoon. Erg goed ding en ik baal er nogsteeds van dat ik hem verkocht heb. Verder heb ik nu een Grado RS-1 en Beyer DT770 dus de K-1000 zal een compleet andere belevenis worden. Ik kijk er in ieder geval naar uit.Exirion schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:30:
[...]
Een apart ding ja. Heb zelf een K-240DF van AKG, dus ik heb me wel 's verdiept in wat ze allemaal verkopenDie K-1000 is een erg open system met een extreem laag rendement. Doordat het systeem zo open is kunnen de mensen in je omgeving (en buren?) volgens mij alsnog helemaal meegenieten
(De K-240 is ook een net ding! Ik heb hem nog nooit gehoord maar wel wat over gelezen.)
Ik denk dat jij een heel ander open systeem bedoeld dan de K-1000. De K-1000 zijn letterlijk 2 speakers die naast je oren zweven. Maar als je afgesloten van de rest wil luisteren, dan zou ik juist voor een gesloten koptelefoon gaan. En het is niet zo dat die per definitie minder goed klinken -- kijk maar naar de hogere reeksen van Audio Technica.zimbab schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:38:
[...]
ik ga tzt ook een koptelefoon kopen en dat zal ook een open systeem worden. Ik vind die gewoon beter klinken en ik zal hem voonamelijk gebruiken omdat ik soms zwaar relaxed vind om afgesloten van de rest op de bank of op bed te liggen met zo'n koptelefoon. Ik zal dat ding niet specifiek kopen om andere mensen te ontlasten.
[ Voor 5% gewijzigd door digitalmind op 14-12-2006 11:51 ]
Klopt, wordt veel in studio's gebruikt omdat ie erg neutraal klinkt. Veel mensen vinden 'm daarom saai klinkendigitalmind schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:44:
(De K-240 is ook een net ding! Ik heb hem nog nooit gehoord maar wel wat over gelezen.)
De K240's zijn semi-open en je hoort met een beetje hard draaien overduidelijk in de kamer ernaast wat er gedraaid wordtIk denk dat jij een heel ander open systeem bedoeld dan de K-1000. De K-1000 zijn letterlijk 2 speakers die naast je oren zweven. Maar als je afgesloten van de rest wil luisteren, dan zou ik juist voor een gesloten koptelefoon gaan. En het is niet zo dat die per definitie minder goed klinken -- kijk maar naar de hogere reeksen van Audio Technica.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ok...ik zie het nu. Ik dacht dat het gewoon een soort Stax design was, maar ik zie nu dat er twee kussentjes zijn die de koptelefoon van je oren af houden.digitalmind schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:44:
Ik denk dat jij een heel ander open systeem bedoeld dan de K-1000. De K-1000 zijn letterlijk 2 speakers die naast je oren zweven.
Dat kan prima met een open systeem. Ik bedoel ook niet dat ik veel omgevingslawaai heb waar ik van afgesloten wil zijn, maar dat je gewoon het gevoel hebt dat je afgesloten bent van de rest.....dat je puur en alleen de muziek hebt direct in je oren. Dat vind ik soms gewoon iets fijner dan voor mijn stereo gaan liggen.Maar als je afgesloten van de rest wil luisteren, dan zou ik juist voor een gesloten koptelefoon gaan.
Wie zegt dat dan? Ik zeg toch dat ik ze beter/fijner vind klinken.En het is niet zo dat die per definitie minder goed klinken -- kijk maar naar de hogere reeksen van Audio Technica.
Dat kan zeker ook met een open hoofdtelefoon, vooral als er geen/weinig omgevingsgeluid is.zimbab schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:57:
[...]
Ok...ik zie het nu. Ik dacht dat het gewoon een soort Stax design was, maar ik zie nu dat er twee kussentjes zijn die de koptelefoon van je oren af houden.
[...]
Dat kan prima met een open systeem. Ik bedoel ook niet dat ik veel omgevingslawaai heb waar ik van afgesloten wil zijn, maar dat je gewoon het gevoel hebt dat je afgesloten bent van de rest.....dat je puur en alleen de muziek hebt direct in je oren. Dat vind ik soms gewoon iets fijner dan voor mijn stereo gaan liggen.
[...]
Wie zegt dat dan? Ik zeg toch dat ik ze beter/fijner vind klinken.
Point taken, ieder zijn eigen mening. Ik vind ook open hoofdtelefoons beter klinken, maar wist niet of je van (bijvoorbeeld) het hogere segment van AT afwist of eventueel gehoord had. Omdat dat het toch een minder bekend merk is worden ze vaak vergeten en onstaat er soms het beeld dat open automatisch beter is. Bedoelde er niets mee, las je post gewoon te snel.
Waar hij volgens mij meer op doelt is dat jij het generaliseert voor alle open en gesloten hoofdtelefoons, en dat gaat niet op.zimbab schreef op donderdag 14 december 2006 @ 11:57:
Wie zegt dat dan? Ik zeg toch dat ik ze beter/fijner vind klinken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zo kan je het opvatten ja, maar dat kan je bij zo ongeveer elke uitspraak dan. Ik vind bass-reflex minder fijn klinken dan DA-lines-> heb je ze allemaal gehoord dan? Ik vind buizenversterkers minder fijn klinken dan solid-states -> heb je ze allemaal gehoord dan? Ik vind BMW fijner rijden dan Mercedes -> heb je ze allemaal geprobeerd dan?Exirion schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:47:
[...]
Waar hij volgens mij meer op doelt is dat jij het generaliseert voor alle open en gesloten hoofdtelefoons, en dat gaat niet op.
Generaliseren doen we continue, maar ondertussen snappen we toch wel dat we dat doen voor die producten waar we zelf ervaring mee hebben? Ik kan moeilijk een oordeel gaan vellen over alle open en gesloten koptelefoons die er zich op de wereld bevinden, maar over degenen waar ik ervaring mee heb en die zich in mijn prijsklasse bevinden kan ik dat wel.
Edit: Maar ik moet trouwens zeggen dat ik die duurdere AudioTechnica's nog nooit heb gehoord, maar aangezien ik helemaal geen problemen heb met open systemen en ik in principe dik tevreden ben met het geluid van een HD650 of K601 ga ik ze ook niet zoeken om te beluisteren.
[ Voor 12% gewijzigd door zimbab op 14-12-2006 12:59 ]
Ik voelde 'm gewoon aankomenzimbab schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:54:
Ik vind bass-reflex minder fijn klinken dan DA-lines
Je hebt ook gelijk, maar ik zou toch eens kijken naar semi-open headphones
Nieuwe MP3/WMA/Video speler:

Het kost wat, maar dan heb je ook wat

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Leuke gadgetBarry|IA schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:12:
Nieuwe MP3/WMA/Video speler:
[afbeelding]
Zie z'n ondertitelstefijn schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:34:
[...]
Leuke gadget, maar dat associeer ik niet met homecinema?
Je kunt er films op kijken, portable cinema dusstefijn schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:34:
[...]
Leuke gadget, maar dat associeer ik niet met homecinema?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Verwijderd
Ik heb zaterdag net me nieuwe tv binnen gekregen waar ik erg blij mee ben. Het is een CRT maar dat maakt voor mijn iet zo veel uit. Hij heeft echt geweldig beelt en zaterdag of zondag ga ik ook nog de pioneer DV-393 er bij kopen (DVD speler). Het enige wat dan nog mist is een reciever en de achter luidsprekers ga ik ook zaterdag vervangen. Dus aan het eind van volgende week ben ik ook weer blij :D!
Pioneer DV-393 moet best een goeie zijn, zeker voor z'n prijs. Heb hier de iets oudere staan. Pioneer DV-380(-S) en die doet 't echt top. Speelt alles af, zijn zat (illegale) firmware upgrades te vinden.
Enige probleem was de te kleine ondertitels bij DivX/XviD. Maar met een firmware upgrade is dat ook weer verholpen.
Zal hier ook eens de camera pakken en foto's maken, als ik wat meer tijd heb en alles beetje meer is opgeruimd. Tipje van de sluier. D'r staat hier een Vestel 37cm tvtje, Pioneer DV-380-S dvdspeler, Pioneer VSX-916-S versterker (heerlijk ding), en een 3 jaar oud Medion
boxensetje. Pics komen nog wel.
Enige probleem was de te kleine ondertitels bij DivX/XviD. Maar met een firmware upgrade is dat ook weer verholpen.
Zal hier ook eens de camera pakken en foto's maken, als ik wat meer tijd heb en alles beetje meer is opgeruimd. Tipje van de sluier. D'r staat hier een Vestel 37cm tvtje, Pioneer DV-380-S dvdspeler, Pioneer VSX-916-S versterker (heerlijk ding), en een 3 jaar oud Medion

Zo, ik heb weer eens wat te melden. 
Eerst maar eens wat pics.
(Naja, thumbs dan,)

Zo, hebben we die stomme plaatjes maar weer gehad.
Spullen die hier te zien zijn:
Frontspeakers: ASW Alpha
Center: ASW Cantius 3
Surrounds : ASW Cantius 2
Back Surrounds: Mission 70
Subwoofer: Nubert AW-1500
TV: Sony KDL 40X2000
Receiver: Pioneer VSX-2011S
DVD speler: Van Medevoort modified Philips DV963SA
HTPC: http://tweakers.net/gallery/sys/10299
Sat: Dreambox DM7000 rev. 4
Projector: Panasonic PT-AE700
Scherm: Elektrisch, 16:9 110"
Bevalt allemaal erg goed.
Eerst volgende upgrade wordt de receiver, maar het geld is weer ff op.
Eerst maar eens wat pics.

Zo, hebben we die stomme plaatjes maar weer gehad.
Spullen die hier te zien zijn:
Frontspeakers: ASW Alpha
Center: ASW Cantius 3
Surrounds : ASW Cantius 2
Back Surrounds: Mission 70
Subwoofer: Nubert AW-1500
TV: Sony KDL 40X2000
Receiver: Pioneer VSX-2011S
DVD speler: Van Medevoort modified Philips DV963SA
HTPC: http://tweakers.net/gallery/sys/10299
Sat: Dreambox DM7000 rev. 4
Projector: Panasonic PT-AE700
Scherm: Elektrisch, 16:9 110"
Bevalt allemaal erg goed.
Aannames zijn fataal.
Mooi spul, geeft die beamer nu een beetje mooi beeld met een wat lichtere kamer?
Katten fan?
Katten fan?
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Verwijderd
Ik geef dan hierbij ook even een tipje van de sluier:
2x Eltax Concept 400

2x Eltax Concept mini

1x Eltax A-6.2

1x Sony 28FX65B (72 cm, 100hrz, flat)

1x pioneer DV-393-K

In bestelling:
1x Yamaha RX-V459

1x Eltax center, maar die moet ik nog uitzoeken (iemand misschien een idee?) ik heb nu echt een BAGGER sony... mar ja de center moet ik ook snel kopen.
Omdat mijn kamer nog niet echt af is, en het op dit moment een rotzooi is (vanwege school etc.) ga ik het dit weekend opruimen. Ik vind het echt heerlijk om naar te kijken en het geluid klinkt ook erg goed. Nu wil ik nog wel is weten wat jullie er van vinden.
Ikw eet dat het een budget setje is, maar dat mag de pret niet voor mij drukken. En aangezien ik nog maar 15 ben kan er nog van alles veranderen!
2x Eltax Concept 400

2x Eltax Concept mini

1x Eltax A-6.2

1x Sony 28FX65B (72 cm, 100hrz, flat)
1x pioneer DV-393-K

In bestelling:
1x Yamaha RX-V459

1x Eltax center, maar die moet ik nog uitzoeken (iemand misschien een idee?) ik heb nu echt een BAGGER sony... mar ja de center moet ik ook snel kopen.
Omdat mijn kamer nog niet echt af is, en het op dit moment een rotzooi is (vanwege school etc.) ga ik het dit weekend opruimen. Ik vind het echt heerlijk om naar te kijken en het geluid klinkt ook erg goed. Nu wil ik nog wel is weten wat jullie er van vinden.
Ikw eet dat het een budget setje is, maar dat mag de pret niet voor mij drukken. En aangezien ik nog maar 15 ben kan er nog van alles veranderen!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2006 13:09 ]
Mwoah. Blijft een Beamer, dus op het moment dat het licht is, krijg je fletse kleuren en is je zwart kwijt. Naja, zwart-zwart heb je natuurlijk toch nooit, maar je donkergrijs wordt lichtgrijs zeg maar.DrumandBass schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:56:
Mooi spul, geeft die beamer nu een beetje mooi beeld met een wat lichtere kamer?
Katten fan?
Wat betreft beesten, 2 poezen, 1 kater en 1 vrouwtjesherder.
Aannames zijn fataal.
En gaat je scherm niet wapperen door je sub die er direct achter staat te blazen? Of is dit gezichtsbedrog?GaMeOvEr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 13:11:
[...]
Mwoah. Blijft een Beamer, dus op het moment dat het licht is, krijg je fletse kleuren en is je zwart kwijt. Naja, zwart-zwart heb je natuurlijk toch nooit, maar je donkergrijs wordt lichtgrijs zeg maar.Dus wat verduistering kan nooit kwaad.
Maar ik heb tenslotte altijd nog mijn 40" TV voor de gewone gein en kijk toch altijd films later op de avond, nooit in de middag ofzo.
Wat betreft beesten, 2 poezen, 1 kater en 1 vrouwtjesherder.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Scherm staat qua automatisch afrollen nog afgesteld op de oude situatie, waar hij dus nog wat verder naar beneden kon, moet ik dus nog ff bijstellen.DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:25:
[...]
En gaat je scherm niet wapperen door je sub die er direct achter staat te blazen? Of is dit gezichtsbedrog?
Aannames zijn fataal.
GO, het valt me nu pas op met je nieuwe meubel en die enorme TV dat de frontspeakers eigenlijk behoorlijke joekels zijn. Hoe hoog zijn die dingen wel niet, 130cm?
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Ik ben jaloersGaMeOvEr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 12:27:
Zo, ik heb weer eens wat te melden.
Bevalt allemaal erg goed.Eerst volgende upgrade wordt de receiver, maar het geld is weer ff op.
Zit ik hier dan achter mijn 17" tfttje met een 2.1 setje. Maar ja, ik geniet er wel van.
MEP
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Hier moet ik het tegenwoordig mee doen. Een setje B&W 801's uit de eerste serie.
Heb tegenwoordig trouwens ook een Panasonic AE900 projector ipv de Sanyo Z1 die ik had
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
We hebben het met je te doentbusquet schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:16:
Hier moet ik het tegenwoordig mee doen. Een setje B&W 801's uit de eerste serie.
Vind ik lief van je 
Was al zolang niet meer op GoT geweest. Terwijl er nog steeds bij ieder nieuw topic vermeld wordt dat ik de aanstichter van, inmiddels deel 25 alweer, ben.
Dus ik moest mijn nieuwe "schatjes" echt even laten zien. Dingen zijn 27 jaar oud maar klinken zo ontzettend goed
Was al zolang niet meer op GoT geweest. Terwijl er nog steeds bij ieder nieuw topic vermeld wordt dat ik de aanstichter van, inmiddels deel 25 alweer, ben.
Dus ik moest mijn nieuwe "schatjes" echt even laten zien. Dingen zijn 27 jaar oud maar klinken zo ontzettend goed
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Wow, je bent hier bijna twee jaar niet meer geweest, en het topic is inmiddels 10 delen verder sindsdien
Heb stiekem nog wel eens gekeken hoor, alleen niet meer gepost, had ook niet echt iets nieuws te laten zien.Reinier schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 19:32:
Wow, je bent hier bijna twee jaar niet meer geweest, en het topic is inmiddels 10 delen verder sindsdien
1,44.Abbadon schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 18:56:
GO, het valt me nu pas op met je nieuwe meubel en die enorme TV dat de frontspeakers eigenlijk behoorlijke joekels zijn. Hoe hoog zijn die dingen wel niet, 130cm?
4 Weg transmission line, onder in de voet (dat schuine stukje) zit nog een 30cm woofer, die middels transmission line uitkomt op dat ovale roostertje.
tbusquet, waar zijn die knoppies voor op je speakers?
[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-12-2006 21:33 ]
Aannames zijn fataal.
Is electronische beveiliging. Een knopje om te testen, te resetten en een status-led.GaMeOvEr schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 21:29:
[...]
tbusquet, waar zijn die knoppies voor op je speakers?
Soort overload iets? Zijn ze actief dan, of meten ze op de één of andere manier de clipping in het signaal ofzo?tbusquet schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 22:01:
[...]
Is electronische beveiliging. Een knopje om te testen, te resetten en een status-led.
Aannames zijn fataal.
Verwacht volgende week 2 eltax symphonie rears alsook een centerspeaker van eltax (ook uit de symphonie reeks).
Maar hou zouden jullie dit plaatsen?
zelf dacht ik: 1 speaker op lage staander op "kastje" & 1 speaker rechts op hoge staander langs de zetel. Maar ander ervaringen zijn zeker welkom.
zie foto:

Volgende upgrade gaat naar een goede lcd, want deze crt was een budget oplossing. Beeld vervorm aan de randen, dacht dat dat iets te doen had met scaling?
Ook zie ik lijnen van links naar rechts lopen bij dvd kijken, mischien overstappen naar andere scart kabel? Of speakers te kort bij beeldbuis?
ohh en de rest van mijn set kan je >>hier<< zien
Maar hou zouden jullie dit plaatsen?
zelf dacht ik: 1 speaker op lage staander op "kastje" & 1 speaker rechts op hoge staander langs de zetel. Maar ander ervaringen zijn zeker welkom.
zie foto:
Volgende upgrade gaat naar een goede lcd, want deze crt was een budget oplossing. Beeld vervorm aan de randen, dacht dat dat iets te doen had met scaling?
Ook zie ik lijnen van links naar rechts lopen bij dvd kijken, mischien overstappen naar andere scart kabel? Of speakers te kort bij beeldbuis?
ohh en de rest van mijn set kan je >>hier<< zien
Persoonlijk gaat bij mij audio voor kastjes, dus eerst de speakers goed plaatsen en dan eens kijken waar je de rest laat. 
In jouw situatie zou dat dus betekenen: setje stands van dezelfde hoogte, naast de stoel met de speakers en dat kastje ergens anders kwijt zien te raken.
Ik geef toe, niet de meeste inrichtingspraktische oplossing, maar staat wel zo netjes. Ik zou wat je ook doet proberen om de hoogte van de speakers gelijk te houden.
In jouw situatie zou dat dus betekenen: setje stands van dezelfde hoogte, naast de stoel met de speakers en dat kastje ergens anders kwijt zien te raken.
Ik geef toe, niet de meeste inrichtingspraktische oplossing, maar staat wel zo netjes. Ik zou wat je ook doet proberen om de hoogte van de speakers gelijk te houden.
Aannames zijn fataal.
Verwijderd
FF mijn nieuwe aanwinst doorgeven:

Elac fs207.2

Samsung LE40F71B
Zoek ook nog een sub, maar weet niet welke (Rel Quake, maar misschien is die te zwak).

Elac fs207.2

Samsung LE40F71B
Zoek ook nog een sub, maar weet niet welke (Rel Quake, maar misschien is die te zwak).
Mooie Elac's.
Aannames zijn fataal.
Hier moet ik 't mee doen:

Cam had 'r wat moeite mee....dat de speakers een beetje ingedraaid staan...
Specs:
Pre-Amp : Rotel RC-1070
Poweramp : Rotel RB-1070
CD-Player : Rotel RCD-1072
Speakers : Monitor Audio GS-20 (Rosewood)
Speakerkabel : van den Hul CS-122 Hybrid
Interlinks : Monster Interlink 100
Binnenkort ga ik wat aan de acoustiek van de ruimte doen, het staat in een relatief kleine kamer en die is vrijwel leeg, dus het klinkt érg hol.

Specs:
Binnenkort ga ik wat aan de acoustiek van de ruimte doen, het staat in een relatief kleine kamer en die is vrijwel leeg, dus het klinkt érg hol.
[ Voor 3% gewijzigd door Dualdude op 16-12-2006 16:29 ]
Monitor Audio \o/. Mooi setje knul, vooral die speakers zijn errug mooi, maar ik vind eigenlijk de meeste speakers van MA wel mooi. En akoestiek me hoela, maak die ruimte een beetje gezellie
. In zo'n saai hok naar muziek luisteren is ook niet je dat
.
Schamel...Dualdude schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:22:
Ik heb het met je te doen.
....

Nee, t is mooi spul, maar die parallelle wanden zullen idd het geluid niet ten goede komen.
[ Voor 18% gewijzigd door PHiXioN op 16-12-2006 18:30 ]
Sarcastische ondertoon van die regel moet toch wel opgemerkt zijn
Ben er ZEER tevreden mee. Qua acoustiek ga ik nog wat gordijnen ophangen eerst, en qua inrichting zie 'k nog wel. Denk niet dat er eerst veel komt te staan, woon toch tijdelijk in dit huis. Als ik ben afgestudeerd ga 'k toch verhuizen
Ik doe ook weer eens mee, nieuwe pics

Overzicht

Marantz 1070 + Philips CD150

Akai AP206 Direct Drive

Mission M33, broodrooster, xbox, kattebak, snes
Overzicht
Akai AP206 Direct Drive
Mooi hoor... lekker retro Marantz. 
(aankoop vraag)
edit, oeps.... was het even vergeten.....
(aankoop vraag)
edit, oeps.... was het even vergeten.....
[ Voor 84% gewijzigd door Harmen op 16-12-2006 20:43 ]
Whatever.
Harmen schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 20:23:
Mooi hoor... lekker retro Marantz.
* Harmen is toe aan een internetradiostreakkastje.
Nu kwam ik deze op verschillende forums etc tegen.
Heb er al veel over gelezen.
Wie heeft er ervaringen mee? Kwaliteit etc?
Wil hem gaan aansluiten via coax of toslink. (DAC van de Marantz wordt dan gebruikt)
[afbeelding]
Soundbridge M10001
Wordt in nederland verkocht door pinnacle (M1000?)
Sorry, daarvoor is deze thread niet bedoeld denk ik. Bij het posten van je post stond erboven in de "Waarschuwing": ...Dit is geen "wat moet ik kopen" topic...
Om toch nog een fototje erbij te zetten
[ Voor 7% gewijzigd door heracles op 16-12-2006 20:40 ]
Mooie set, en leuke nostalgie (SNESSjoewe schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:19:
Ik doe ook weer eens mee, nieuwe pics
[afbeelding]
Overzicht
[afbeelding]
[afbeelding]
Akai AP206 Direct Drive
[afbeelding]
Maarre.. broodrooster op de kattebak? Zou niet mijn keuze zijn ivm hygïene.
Verwijderd
Hoi Niels
Mooie set hoor
Maar mag ik vragen wat voor plateau's je onder de Elac's hebt staan
.
Mvg Lord E
Mooie set hoor
Maar mag ik vragen wat voor plateau's je onder de Elac's hebt staan
Mvg Lord E
Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 00:09:
FF mijn nieuwe aanwinst doorgeven:
[afbeelding]
Elac fs207.2
[afbeelding]
Samsung LE40F71B
Dat zijn niet foto's van de boxen die niels heeft, alleen als voorbeeld.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:43:
Hoi Niels
Mooie set hoor![]()
![]()
Maar mag ik vragen wat voor plateau's je onder de Elac's hebt staan![]()
.
Mvg Lord E
[...]
Verwijderd
Hoi Allemaal
Om de net gestarte traditie voort te zetten i quote "Hier moet ik het mee doen " plaatst ook ik mijn nederige setje .

Mvg Lord E
Om de net gestarte traditie voort te zetten i quote "Hier moet ik het mee doen " plaatst ook ik mijn nederige setje .

Mvg Lord E
Tja het stond eerst op tafel, maar dat vernachelde de accoustiek in de kamer, maar met de broodrooster op de kattebak is het hoog weer sprankelend.heracles schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:17:
[...]
Mooie set, en leuke nostalgie (SNES)
Maarre.. broodrooster op de kattebak? Zou niet mijn keuze zijn ivm hygïene.
En ehm tja de kat schijt niet in de broodrooster dus met de hygiene zit het wel snor
Verwijderd
Hallo Lord E, dit zijn inderdaad mijn eigen foto's niet. Ik ben zelf ook nog op zoek naar plateau's, heb nu alleen de standaard Elac plateau's die je ook op de foto ziet.Verwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:43:
Hoi Niels
Mooie set hoor![]()
![]()
Maar mag ik vragen wat voor plateau's je onder de Elac's hebt staan![]()
.
Mvg Lord E
[...]
Zullen best wel dure krengen zijn zo te zien aan jouw smilies. Maar welke speakers zijn het juist aangezien hier ook wel wat leken zitten op audiogebied die niet elke set speakers herkennen afgaande op foto'sVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:49:
Hoi Allemaal
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Mvg Lord E
Het zijn "Usher's", welk type weet ik niet uit mijn hoofd
Dualdude schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Specs:
Ziet er beide mooi uit. Erg 'klassiek', zo met twee ferme speakers en de bovengemiddelde apparatuur middeninVerwijderd schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 23:49:
Hoi Allemaal
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Mvg Lord E
CP-6311 als ik goed gezocht heb. Ik heb ze nooit gehoord, maar gezien de prijs zullen ze vast goed klinken. Vind ze er ook mooi uitzien.Daklem schreef op zondag 17 december 2006 @ 10:34:
Het zijn "Usher's", welk type weet ik niet uit mijn hoofd
Net als tbusquet ben ik ook een tijd niet geweest, af en toe nog wel eens kijken, maar daar hield het dan ook bij op
. Ik heb wel een paar hele mooie setups voorbij zien komen.
De Cremona Auditors bijvoorbeeld
. Ik heb er zelf destijds ook naar gekeken. De aanstichters van het feit dat ik nu thuis ook monitors heb staan in plaats van vloerstaanders. Ik vond ze voor mijn muziekstijl echter wat te braaf. Ze zijn echt vreselijk goed voor laid-back muziek, maar ik vind ze minder voor rock. Vandaar dat die zijn afgevallen destijds. De afwerking is overigens wel om je vingers bij af te likken
.
Exirion's nieuwe amp ziet er ook zeker goed uit! Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt. Dan bedoel ik niet direct jouw ervaringen, maar meer die van mij, als ik hem zou horen
.
Abbadon's set is weinig veranderd zag ik, maar dat blijft een fenomenaal mooie setup, ook qua opstelling.
Ook zowaar een paar 704's. Die zie je weinig voorbij komen. Ik vond ze absoluut niet verkeerd klinken toen ik ze heb gehoord. Moet ik wel zeggen dat dat al een tijd geleden is
.
Ook tbusquet z'n Matrix 801's zijn erg gaaf om te zien. Daar is de Nuon weer blij mee!
Grappig ook dat ik Zimbab nu met een platenspeler zie, terwijl hij me destijds het idee van een platenspeler afrade, omdat de investering het niet waard zou zijn
. Zoals ik toen al zei, het heeft gewoon wat
. Hoewel ik er nu zelf niet meer aan zou beginnen.
Ik heb zelf in alle tijd dat ik hier niet meer geweest ben eigenlijk niets veranderd, behalve dat mijn CD-collectie aardig gegroeid is. Zoals de oud-gedienden wel weten heb ik niet zo veel met HT zelf. Ik vind het leuk om de invulling van mensen te zien, maar zelf luister ik eigenlijk alleen muziek en heb ik dus een stereo set-up.
Aanstaande donderdag ga ik echter mijn Nait5 met pensioen sturen. Er komt namelijk een NAC112x en een NAP200 voor in de plaats. Niet helemaal source-first dus, maar de B&W's zijn gewoon een zware belasting en de 200 is beter geschikt voor dat werk dan de 150x.
Vooralsnog even de laatste upgrade de komende jaren. Mijn thuissituatie is nogal drastisch veranderd en ik zal iets beter moeten gaan letten op de financiën. Vooralsnog wilde ik mezelf nog een keer wat cadeau doen, en dat heb ik bij deze gedaan. Mocht het allemaal meevallen, dan is de eerstvolgende upgrade een Fraim. Dat zou het geheel in ieder geval afmaken
. Nu staat de handel op een IKEA LACK tafeltje (die overigens helemaal niet beroerd zijn voor audio, ze resoneren namelijk erg weinig) gewoon op elkaar.
I'm Boekster, and i'm a stacker
.
De Cremona Auditors bijvoorbeeld
Exirion's nieuwe amp ziet er ook zeker goed uit! Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt. Dan bedoel ik niet direct jouw ervaringen, maar meer die van mij, als ik hem zou horen
Abbadon's set is weinig veranderd zag ik, maar dat blijft een fenomenaal mooie setup, ook qua opstelling.
Ook zowaar een paar 704's. Die zie je weinig voorbij komen. Ik vond ze absoluut niet verkeerd klinken toen ik ze heb gehoord. Moet ik wel zeggen dat dat al een tijd geleden is
Ook tbusquet z'n Matrix 801's zijn erg gaaf om te zien. Daar is de Nuon weer blij mee!
Grappig ook dat ik Zimbab nu met een platenspeler zie, terwijl hij me destijds het idee van een platenspeler afrade, omdat de investering het niet waard zou zijn
Ik heb zelf in alle tijd dat ik hier niet meer geweest ben eigenlijk niets veranderd, behalve dat mijn CD-collectie aardig gegroeid is. Zoals de oud-gedienden wel weten heb ik niet zo veel met HT zelf. Ik vind het leuk om de invulling van mensen te zien, maar zelf luister ik eigenlijk alleen muziek en heb ik dus een stereo set-up.
Aanstaande donderdag ga ik echter mijn Nait5 met pensioen sturen. Er komt namelijk een NAC112x en een NAP200 voor in de plaats. Niet helemaal source-first dus, maar de B&W's zijn gewoon een zware belasting en de 200 is beter geschikt voor dat werk dan de 150x.
Vooralsnog even de laatste upgrade de komende jaren. Mijn thuissituatie is nogal drastisch veranderd en ik zal iets beter moeten gaan letten op de financiën. Vooralsnog wilde ik mezelf nog een keer wat cadeau doen, en dat heb ik bij deze gedaan. Mocht het allemaal meevallen, dan is de eerstvolgende upgrade een Fraim. Dat zou het geheel in ieder geval afmaken
I'm Boekster, and i'm a stacker
[ Voor 5% gewijzigd door Boekster op 17-12-2006 15:52 ]
Music Addicted
Mwoah, valt wel heel erg mee hoor, hangt nog steeds dezelfde amp aan als eerst. 2x RB976 goed voor 6x 150w rms @8ohm. Deze serie 801's zijn trouwens erg makkelijk aan te sturen. 8 ohm over het gehele bereik, dus geen rare impendantie dippen zoals de moderne B&W's.Boekster schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:35:
Net als tbusquet ben ik ook een tijd niet geweest, af en toe nog wel eens kijken, maar daar hield het dan ook bij op. Ik heb wel een paar hele mooie setups voorbij zien komen.
Wat me opvalt is dat hierboven enkele mensen schitterende speakers hebben staan, maar dan zetten ze die in een ueber non-audiofile, kale ruimte....
Trouwens wel grappig die oude B&W's. Toen ik de eerste foto zag had ik geen idee hoe groot ik ze moest inschatten. Komt omdat die bass ontsettend veel op een peerless midbassje lijkt (alleen glinsterd de B&W wat meer)
Mooi spul
Trouwens wel grappig die oude B&W's. Toen ik de eerste foto zag had ik geen idee hoe groot ik ze moest inschatten. Komt omdat die bass ontsettend veel op een peerless midbassje lijkt (alleen glinsterd de B&W wat meer)
[ Voor 44% gewijzigd door voodooless op 17-12-2006 17:44 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Het is een 30cm woofer dacht ik
.
Maar kleden en zachte materialen zijn wel een must in een goede ruimte, dat zeker
.
Maar kleden en zachte materialen zijn wel een must in een goede ruimte, dat zeker
Music Addicted
Heej! Leuk jou weer eens terug te zien. Gezien het tempo waarmee je toen je (niet goedkope) spullen kocht dacht ik dat je nu al wel aan de CDS3 etc. zou zitten.Boekster schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:35:
Grappig ook dat ik Zimbab nu met een platenspeler zie, terwijl hij me destijds het idee van een platenspeler afrade, omdat de investering het niet waard zou zijn. Zoals ik toen al zei, het heeft gewoon wat
. Hoewel ik er nu zelf niet meer aan zou beginnen.
Over die draaitafel......ik ben altijd een sucker geweest voor die dingen, maar als ik het ging rationaliseren dan kwam ik toch wel tot de conclusie dat het niet echt slim is om aan te beginnen als je zelf niet ergens een hele serie LP's hebt liggen die je eigenlijk wel weer graag wilt afspelen. Die mening heb ik nu nog steeds, maar rationaliseren lukt gewoon niet altijd. Een tijd heb ik dat wel volgehouden, maar afgelopen VAD hoorde ik een paar hele mooie stukjes muziek en dat was iedere keer toch met een draaitafel (eenmaal bij Latham op een door Naim gemodificeerde LP12). Nu wil ik niet zeggen dat dat aan de draaitafel lag (waarschijnlijk meer aan de sets die in die gevallen gewoon erg goed waren), maar dan gaat het toch weer kriebelen.
Nu kreeg ik die aanbieding van die Debut en heb ik het maar eens geprobeerd. Overigens speelt hier ook in mee dat ik in mijn nieuwe versterker een redelijk goede prepre heb...ik had de Debut niet gekocht als ik die nog apart zou moeten kopen, want die in mijn Duson was niet echt wat. Anyway.....ik weet nog niet zeker of ik dit pad verder ga bewandelen. Deze Debut is er echt voor om te kijken of het echt aanslaat bij me of dat ik na een paar maanden zeg 'laat maar zitten'. Het heeft ook behoorlijk wat nadelen namelijk.
Maar over een tijdje doe ik dus de Project weg en houd ik het bij CD's óf ik doe de Project weg en koop een betere terug. Zoals het er nu naar uitziet vind ik het nog wel leuk (ook het struinen door bakken met LP's is gewoon leuker dan door bakken met CD's) en de kans is dan ook wel groot dat ik met de LP's doorga. Maar eigenlijk is het nog iets te vroeg om er wat over te zeggen. Ik moet eerst wat meer platen hebben (binnenkort even langs mijn pa en ma) en wat meer ruimte hebben om de platenspeler op een makkelijkere plek neer te zetten.
Maar als ik iemand een advies zou geven dan zou ik het ze in principe alsnog afraden.....ben je dan echt een sucker voor die dingen dan koop je er toch wel één ondanks afwijzende adviezen.
Edit: nog even twee oude posts van mij in onze "discussie":
zimbab schreef op vrijdag 23 april 2004 @ 17:01:
Waarom wil je per se aan de platen? Ik weet dat het heel verleidelijk lijkt (ik moet me zelf ook telkens inhouden....zijn van die mooie dingen die spelers) maar ik praat mezelf toch telkens weer gezond verstand in. Platen zijn gewoonweg niet praktisch en CD's wel. Zo zul je op gegeven moment zien dat je toch graag voor het comfort van CD's gaat, zeker gezien het feit je een hele goede cd-speler hebt. Een platenspeler is ook veel kritischer wua plaatsing, pre pre, arm, element, voeding, magnetisme, stof, kwaliteit persingen en misschien nog wel meer. Als je het dan heel erg moi wilt hebben ga je er gewoon erg veel geld aan uitgeven, te meer omdat je veel er mee kan tweaken. Maar dat tweaken gaat je wel flink wat geld kosten als je het later bij elkaar optelt. En dan heb je vaak nog de drang om de CD te kopen als het een heel tof album is.
De draaitafels worden steeds mooier en beter, maar eigenlijk is het alleen interessant voor mensen die al een hele collectie hebben.
zimbab schreef op zaterdag 24 april 2004 @ 12:53:
[...]
Die debut is natuurlijk totaal niet duur, maar let wel op dat je bij die speler meer nog dan bij andere het gevoel gaat krijgen van "het lijkt me wel wat, maar dit is het nog niet". Hij is wel goed, maar gerelateerd aan de prijs en die is echt laag....dus verwacht er niet al te veel van als ie het op moet nemen tegen een CDX2. In het begin vind je het nog leuk, maar na een tijdje merk je toch dat het geluid van je CDX2 stukken beter is en tel daar het gemak bij op en je platenspeler staat hoogstwaarschijnlijk snel stof te eten. En dat is dan wel weer zonde voor de 250 euro. Of je gaat meteen upgraden en dat kan echt wel vervelend werken. Het lijken van die kleine investeringen in vergelijking met b.v. een NAP250, maar tel het eens bij elkaar op. Maar goed.....het lijkt mij persoonlijk wel heel leuk en ik wil het je niet uit je hoofd praten, maar denk er wel goed over na. Zoals ik al eerder zei wordt ook ik telkens weer hebberig als ik die dingen zie/hoor, maar ik moet mezelf telkens weer wat ratio inpraten. Maar je hebt nog wel wat tijd om na te denken als ik zie waar je allemaal nog voor sparen moet (lees: wilt).
[ Voor 31% gewijzigd door zimbab op 17-12-2006 18:25 ]
Ze zijn flink groot hoorvoodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:43:
Wat me opvalt is dat hierboven enkele mensen schitterende speakers hebben staan, maar dan zetten ze die in een ueber non-audiofile, kale ruimte....
Trouwens wel grappig die oude B&W's. Toen ik de eerste foto zag had ik geen idee hoe groot ik ze moest inschatten. Komt omdat die bass ontsettend veel op een peerless midbassje lijkt (alleen glinsterd de B&W wat meer)Mooi spul
Oud zijn ze inderdaad wel ja, gebouwd in 1979, waar vlaggeschip.
Dat is ook de eerste speaker die voor het eerst _echt_ indruk op me heeft gemaakt, hoewel dat een Series 2 was geloof ik. En toen kwam ik ook nog net kijken bij de hifi. Goede oude tijd.tbusquet schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:23:
[...]
Ze zijn flink groot hoorKast is 100 liter gesloten en er zit een 12" laag unit in. De kastjes op de grond zijn Peerless sub's 10".
Het is altijd gevaarlijk om dingen te horen die buiten je budget zijn
. Meestal valt het dan tegen als je thuis gaat zitten proberen het ook voor elkaar te krijgen. Die set van Latham zal niet gering geweest zijn en een LP12 is een legendarische tafel. Ik denk dat de Project de magie van LP's wel kan laten horen, dat is uiteindelijk het belangrijkste
.
Toch is het hele gedoe om de LP heen ook gewoon leuk. Je hebt wat in je handen als je het op je tafel legt, flinke hoes om in te kijken naar het luisteren, het klinkt gewoon lekker "warm", het afstellen van de tafel, het armpje er uiteindelijk op, een keer klooien met het element, met de arm. Bij een CD-speler mik je dat kleine schijfje erin (al dan niet gekopieerd) en kun je gaan zitten en luisteren. Het analoge deel van de muziek kom je dan zelden tegen, het warme wordt alleen bij echt dure spelers een beetje gehaald en zelfs dan zijn er mensen die de LP met draaitafel gewoon fijner vinden
.
Ik ken alleen de N801, en die zijn ook niet misselijk groot
.
Toch is het hele gedoe om de LP heen ook gewoon leuk. Je hebt wat in je handen als je het op je tafel legt, flinke hoes om in te kijken naar het luisteren, het klinkt gewoon lekker "warm", het afstellen van de tafel, het armpje er uiteindelijk op, een keer klooien met het element, met de arm. Bij een CD-speler mik je dat kleine schijfje erin (al dan niet gekopieerd) en kun je gaan zitten en luisteren. Het analoge deel van de muziek kom je dan zelden tegen, het warme wordt alleen bij echt dure spelers een beetje gehaald en zelfs dan zijn er mensen die de LP met draaitafel gewoon fijner vinden
Ik ken alleen de N801, en die zijn ook niet misselijk groot
[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 17-12-2006 18:31 ]
Music Addicted
Verwijderd
Het spijt me heel erg dat ik het via deze manier doe, maar ik zoek al een hele tijd contact met Thijs (tbusquet) en ik kan hem niet meer bereiken via mail. Thijs wil jij svp contact met mij opnemen... je weet wel waar over het gaat.
zie mijn profiel voor mail adres...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 19:19 ]
Het kan niet allemaal in één keer hevoodooless schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:43:
Het klinkt echt vreselijk slecht in een kale ruimte, dus dat soort dingen zou ik je echt van harte afraden

Music Addicted
Hey icoonjattert!tbusquet schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:23:
[...]
Ze zijn flink groot hoorKast is 100 liter gesloten en er zit een 12" laag unit in. De kastjes op de grond zijn Peerless sub's 10".
Projector ook erg mooi! Jag heeft ook de AE-900 (als opvolgert van de 500) en dat is echt een mooi ding! Ook handig met die zoomlens enzo, cool hoor
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Boekster heeft beetje moeite met begrijpend lezen?
(nofi)
Nee, absoluut niet, maar wel met begrijpen van uitgavenspatronenDualdude schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:19:
Boekster heeft beetje moeite met begrijpend lezen?(nofi)
Music Addicted
Maar als je uitgavenspatronen zegt te begrijpen dan snap je toch ook dat je een euro niet twee keer uit kan geven? Nu heeft hij gewoon een set die af is en er is in ieder geval muziek, hoewel nog niet optimaal. Nu hoeft ie echter niks meer aan zijn set uit te geven en kan hij geldd uitgeven aan zijn inrichting. En dat kan heel snel gaan afhankelijk van je smaak en wensen.Boekster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:22:
[...]
Nee, absoluut niet, maar wel met begrijpen van uitgavenspatronen. Al heb je een geweldige set, in een kale ruimte klinkt het gewoon voor geen meter
.
Het is gewoon het één of het ander: wel interieur/geen set of geen interieur/wel set. In beide gevallen ben je ongeveer even goed (of slecht
Klopt, maar ik zou helemaal gestoord worden van de reflectieszimbab schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:47:
[...]
Maar als je uitgavenspatronen zegt te begrijpen dan snap je toch ook dat je een euro niet twee keer uit kan geven? Nu heeft hij gewoon een set die af is en er is in ieder geval muziek, hoewel nog niet optimaal. Nu hoeft ie echter niks meer aan zijn set uit te geven en kan hij geldd uitgeven aan zijn inrichting. En dat kan heel snel gaan afhankelijk van je smaak en wensen.
Het is gewoon het één of het ander: wel interieur/geen set of geen interieur/wel set. In beide gevallen ben je ongeveer even goed (of slecht) af.
Music Addicted
Dus je zou een mindere set kopen om je ruimte te kunnen inrichten?Boekster schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 17:22:
[...]
Nee, absoluut niet, maar wel met begrijpen van uitgavenspatronen. Al heb je een geweldige set, in een kale ruimte klinkt het gewoon voor geen meter
.
[ Voor 14% gewijzigd door Dualdude op 20-12-2006 17:01 ]
Ja, ik zou een iets mindere set kopen, die in een ingerichte ruimte waarschijnlijk beter klinkt dan een een "betere" set in een kale ruimte
.
Music Addicted

Specs
- Sony Reciever (STR-KS1000P) (Ext. Plaatje)
- - - Subwoofer: 285 Watt
- - - Center-speaker & Satellietspeakers: 143 Watt (100 Watt RMS)
- - - Decoder: Dolby Digital, Dolby ProLogic II, DTS Digital Surround. 12 surround modes.
- Sony DVD speler (DVP-NS36)
- - - Compatibel met DVD / (super) Video CD / CD / CD-R(W) / DVD-R(W) / DVD+R(W) / DVD+R dual / MP3 / JPEG / DivX
- - - DVD/CD text
- - - 108MHz Video D/A-converter (12bit)
- - - Scherpteregeling
- - - Video equalizer
- - - 192Khz Audio D/A-converter (24bit)
- - - 96kHz/24 bit Digitaal uit
- - - DTS digitaal uit
- Samsung HD-Ready 26" LCD (LE-26R72B)
- - - Afmetingen (BxDxH): 67.5cm x 7.5cm x 47.5cm
- - - Gewicht: 10.1kg
- - - Resolutie: 1366x768
- - - 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p Compatibel
- - - 120/230 V wisselstroom (50/60Hz)
- - - HDMI, HDCP, Scart (2), Component (Y/PB/PR), S-Video (2), D-Sub, Composiet (L/R), Koptelefoon (2)
- Microsoft Xbox 360 Premium Console
- - - Wireless Adapter
- Apple iMac 17"
- - - 2,16Ghz Intel Core 2 Duo Processor
- - - 1GB 667 DDR2 SDRAM (2x512MB)
- - - 500GB S-ATA
- - - ATI Radeon X1600 PCI Express 128 MB GDDR3
- Logitech MX1000 Laser mouse
- Apple iPod 5G (2e versie)
- - - 30GB
Verwijderd
Ik zie dat je de zelfde dvd-speler hebt al ik heb. Maar wat vind je daar nou van? Hij geeft wel goed beeld, maar in de functies is hij dus echt gewoon K*t! Hij speelt bijna geen divx (niet de nieuwe formaten) en geen ondertitels. Hij is niet echt wat ik er van gehoopt had...- Sony DVD speler (DVP-NS36)
- - - Compatibel met DVD / (super) Video CD / CD / CD-R(W) / DVD-R(W) / DVD+R(W) / DVD+R dual / MP3 / JPEG / DivX
- - - DVD/CD text
- - - 108MHz Video D/A-converter (12bit)
- - - Scherpteregeling
- - - Video equalizer
- - - 192Khz Audio D/A-converter (24bit)
- - - 96kHz/24 bit Digitaal uit
- - - DTS digitaal uit
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2006 15:19 ]
Misschien verwacht je teveel van een DVD speler van een paar tientjesVerwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:18:
[...]
Ik zie dat je de zelfde dvd-speler hebt al ik heb. Maar wat vind je daar nou van? Hij geeft wel goed beeld, maar in de functies is hij dus echt gewoon K*t! Hij speelt bijna geen divx (niet de nieuwe formaten) en geen ondertitels. Hij is niet echt wat ik er van gehoopt had...
Eerlijk gezecht heb ik hem nog maar amper gebruikt, ik speel vooral films direct vanaf de computer op de tv dus..Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 15:18:
Ik zie dat je de zelfde dvd-speler hebt al ik heb. Maar wat vind je daar nou van? Hij geeft wel goed beeld, maar in de functies is hij dus echt gewoon K*t! Hij speelt bijna geen divx (niet de nieuwe formaten) en geen ondertitels. Hij is niet echt wat ik er van gehoopt had...
Maar voor de rest heb ik er gewoon goede ervaringen mee, hij speelt alle normale dvd'tjes gewoon goed af dus ik ben er wel tevreden over
Ik neem aan dat je de LE26R72B bedoelt? Ik ben ook aan het kijken voor die tv. Mooie opstelling!TwyLight schreef op donderdag 21 december 2006 @ 06:49:
- Samsung HD-Ready 26" LCD (LE-40R72B)
- - - Afmetingen (BxDxH): 67.5cm x 7.5cm x 47.5cm
- - - Gewicht: 10.1kg
- - - Resolutie: 1366x768
- - - 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p Compatibel
- - - 120/230 V wisselstroom (50/60Hz)
- - - HDMI, HDCP, Scart (2), Component (Y/PB/PR), S-Video (2), D-Sub, Composiet (L/R),
Ja die bedoel ikMcRubz schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:32:
[...]
Ik neem aan dat je de LE26R72B bedoelt? Ik ben ook aan het kijken voor die tv. Mooie opstelling!
Ik hoop dat je kat niet per ongeluk een keer over de bak rand pist met die contactdoos daarvoorSjoewe schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 19:19:
[afbeelding]
Wel leuk om te zien dat er toch meer mensen nog hun snes in de kamer hebben staan
[ Voor 11% gewijzigd door thefox154 op 22-12-2006 08:25 ]
Zo te zien aan de kleur van de contactdoos, is dat allang 50x gebeurd.thefox154 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 08:24:
[...]
Ik hoop dat je kat niet per ongeluk een keer over de bak rand pist met die contactdoos daarvoor![]()
![]()

En ik me maar afvragen waarom ik iedere twee weken een nieuwe kat moet halen
Normaal ligt dat ding erachter
Normaal ligt dat ding erachter
Jack Russell van mijn ouders heeft ook wel eens over een verdeeldoos heen gepist. De stop van die groep er uit geknald, maar het beest zelf had helaas niks (hij had er toen nogal een handje van om buiten niks te doen, maar als we dan binnen waren ineens wel).
Disclaimer: helaas is dus een grapje he....met al die zetels voor de dierenpartij moet je uitkijken tegenwoordig.
Disclaimer: helaas is dus een grapje he....met al die zetels voor de dierenpartij moet je uitkijken tegenwoordig.
[ Voor 20% gewijzigd door zimbab op 22-12-2006 12:38 ]
Oh jee, het analoge geluid is weer terugToch is het hele gedoe om de LP heen ook gewoon leuk. Je hebt wat in je handen als je het op je tafel legt, flinke hoes om in te kijken naar het luisteren, het klinkt gewoon lekker "warm", het afstellen van de tafel, het armpje er uiteindelijk op, een keer klooien met het element, met de arm. Bij een CD-speler mik je dat kleine schijfje erin (al dan niet gekopieerd) en kun je gaan zitten en luisteren. Het analoge deel van de muziek kom je dan zelden tegen, het warme wordt alleen bij echt dure spelers een beetje gehaald en zelfs dan zijn er mensen die de LP met draaitafel gewoon fijner vinden .
Het slaat echt nergens op dat een gewone, normale CD-speler niet 'warm' kan klinken, of in enig aspect minder dan een grammofoon. Ik heb thuis een Arcam CD92T en die kan een prachtig vol geluid neerzetten, zeker niet minder dan mijn Thorens TD146. Mijn vader heeft thuis een tweetal TD124s staan (niet de minste grammofoons) alsmede zowat elke andere 'klassieke' Thorens met een grote variëteit aan elementen en hoewel ze prachtig spelen, vind ik het geluid van LPs daarop niet 'warmer' dan van CDs op mijn CD92T, of zelfs zijn 'budget' CD62T en Alpha 7.
LPs klinken anders (heerlijk he, zo nu en dan dat fijne gekraak...), maar het is gewoon ontzettende kul om te stellen dat ze klankaspecten als warme laten horen die een CD niet kan.
Ah jammer... ik hou niet zo van Jack Russells, en hoewel ik ze niet doodwens had het beest voor dit soort gedrag best een flinke optater mogen krijgenDisclaimer: helaas is dus een grapje he....met al die zetels voor de dierenpartij moet je uitkijken tegenwoordig.
[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-12-2006 13:07 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Klopt. Daarom zou ik een platenspeler ook niet kopen als je het voor jezelf genoeg kan rationaliseren. Maar dat kan ik niet helemaal (hoewel ik er dus nog niet over uit ben).Dr. Strangelove schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 13:01:
LPs klinken anders (heerlijk he, zo nu en dan dat fijne gekraak...), maar het is gewoon ontzettende kul om te stellen dat ze klankaspecten als warme laten horen die een CD niet kan.
Een optater had ie van mij ook wel mogen hebben, maar hij was toen ook nog klein (en ze zijn al niet groot als ze volwassen zijn) dus ik weet niet of ie dat overleefd had.Ah jammer... ik hou niet zo van Jack Russells, en hoewel ik ze niet doodwens had het beest voor dit soort gedrag best een flinke optater mogen krijgen
Verwijderd
'k had gehoopt dat ik vandaag hier de open variant van mijn nieuwe meubel kon showen:

Maar naa het uitpakken bleek het meubel een gigantisch lelijk houtmotief te hebben.... wat niet staat vermeld op de website!!!
Je kan hem krijgen in oranje, wit, rood .... en... in wenge-kleur!
Ze zijn er bij vergeten te zetten dat wenge-kleur incl houtmotief is
En nu mag ik de retour-verzendkosten gaan betalen.
Dus eerst 4 weken wachten.. en nog 20 euro betalen ook!!... (wat ik overgens niet ga doen omdat het een fout op hun website betreft) Hopelijk komen ze met een mooie regeling
Voorlopig moet ik het maar weer doen met mijn glasplaten:

Maar naa het uitpakken bleek het meubel een gigantisch lelijk houtmotief te hebben.... wat niet staat vermeld op de website!!!
Je kan hem krijgen in oranje, wit, rood .... en... in wenge-kleur!
Ze zijn er bij vergeten te zetten dat wenge-kleur incl houtmotief is

En nu mag ik de retour-verzendkosten gaan betalen.
Dus eerst 4 weken wachten.. en nog 20 euro betalen ook!!... (wat ik overgens niet ga doen omdat het een fout op hun website betreft) Hopelijk komen ze met een mooie regeling

Voorlopig moet ik het maar weer doen met mijn glasplaten:

Mijn set:

Specs:
Versterker : Arcam A80
CD/DVD : Arcam DV137
Tuner : Arcam T61
Speakers : Monitor Audio GS-20 (eiken uitvoering)
Speakerkabel : ??
Interlinks : Nordost Red Dawn
Spelcomputer : XBOX360
LCD : Loewe Xelos A32 DR+

Specs:
Versterker : Arcam A80
CD/DVD : Arcam DV137
Tuner : Arcam T61
Speakers : Monitor Audio GS-20 (eiken uitvoering)
Speakerkabel : ??
Interlinks : Nordost Red Dawn
Spelcomputer : XBOX360
LCD : Loewe Xelos A32 DR+
Ik heb gisteren en vandaag met een lach van oor tot oor zitten luisteren. Die 200 is ZO vreselijk goed. Wat een autoritair ding is dat. Naitje heeft het goed gedaan hoor, maar die 200 is écht een fantastische versterker. De 112x helpt ook mee natuurlijk, het is allemaal gewoon veel schoner, maar de power van de 200 spant toch wel de kroon...
Music Addicted
Arcam en Loewe
En het ziet er prachtig uit.
If it ain't broken, tweak it!
Volgens mij is het ondersomVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 19:09:
Doet me qua design een beetje denken aan Cambridge. Ziet er puik uit iig
Ik vermoed zelfs een historische link tussen Arcam en Cambridge. Arcam is een afkorting van A&R Cambridge en is opgericht door studenten van Cambridge university die nogsteeds op het technische vlak meedoen in het bedrijf. Cambridge Audio heeft een soortgelijke achtergrond als ik me niet vergis.
Verwijderd
Heeft iemand toevallig een marantz (bijv: sr4001) staan in combinatie met een (d-vine / dign) hv5 htpc behuizig?

Ben namelijk heel benieuwd of de kleur en het motief van het frontpaneel overeen komt.
Ook ben ik heel benieuwd of ze even breed zijn. (specs kloppen niet altijd)
'k Wil wel in winkels gaan kijken, maar sleep liever niet mijn htpc overal mee naar toe
En om het nog een beetje ontopic te houden: Kan je er een foto van posten?

Ben namelijk heel benieuwd of de kleur en het motief van het frontpaneel overeen komt.
'k Wil wel in winkels gaan kijken, maar sleep liever niet mijn htpc overal mee naar toe
Verwijderd
Waarom zijn de afmetingen belangrijk? Ik neem aan dat je die dingen, ivm hitte, toch niet op elkaar gaat zetten?!?!Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:
Heeft iemand toevallig een marantz (bijv: sr4001) staan in combinatie met een (d-vine / dign) hv5 htpc behuizig?
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb alleen die receiver dus kan je niet helpen, sorry.
kun je niet het frontje of de kap mee naar de winkel nemen om te vergelijken?Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:
volgens mij kun je hem wel helpen. Door gewoon je receiver even op te metenVerwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:46:
[...]
Waarom zijn de afmetingen belangrijk? Ik neem aan dat je die dingen, ivm hitte, toch niet op elkaar gaat zetten?!?!
[ Voor 27% gewijzigd door CrushOne op 22-12-2006 22:58 ]
Verwijderd
Nee niet op elkaar, maar wel boven elkaar in een open meubel.Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:46:
[...]
Waarom zijn de afmetingen belangrijk? Ik neem aan dat je die dingen, ivm hitte, toch niet op elkaar gaat zetten?!?!
een paar mm verschil zal je niet zien, maar als de ene 43 cm is, en de andere 44 cm.. dan zal je dat wel zien (niet dat het alléén maar om de looks gaat... maar hij zou wel mooi zijn als het overeen komt)
CrushOne schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:52:
[...]
volgens mij kun je hem wel helpen. Door gewoon je receiver even op te meten

Verwijderd
Foto van je HTPC maken... hi-res uitprinten, en dan naar de winkel '(ik raad je aan om NIET met flits te fotograferen, dat veranderd de kleur behoorlijk!)Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 22:33:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi spul weer iedereen!

Excuseer de kabels, maar deze setup blijft maar voor één week hier in deze opstelling, dus heb ik er nogal weinig tijd aan besteed.
Er zit nu als bron een Beresford Dac in, een review sample. Mijn echte source (Cambridge 640c, gemodificeerd) is nog in Duitsland (woon daar, ben nu op familie/vrienden bezoek).
JVC dvd speler > Beresford Dac, JVC receiver > Rec out > Mapletree Ear+HD > Grado RS-1, AKG K-340, Beyer Dynamic DT770/250
Of
JVC dvd speler > Beresford Dac, JVC receiver > AKG K-1000
Er moet nodig een betere versterker voor de K-1000 komen, maar helaas heb ik mijn speelgoed budget verspilt aan de K-1000 zelf.
Volgende maand dus!

Excuseer de kabels, maar deze setup blijft maar voor één week hier in deze opstelling, dus heb ik er nogal weinig tijd aan besteed.
Er zit nu als bron een Beresford Dac in, een review sample. Mijn echte source (Cambridge 640c, gemodificeerd) is nog in Duitsland (woon daar, ben nu op familie/vrienden bezoek).
JVC dvd speler > Beresford Dac, JVC receiver > Rec out > Mapletree Ear+HD > Grado RS-1, AKG K-340, Beyer Dynamic DT770/250
Of
JVC dvd speler > Beresford Dac, JVC receiver > AKG K-1000
Er moet nodig een betere versterker voor de K-1000 komen, maar helaas heb ik mijn speelgoed budget verspilt aan de K-1000 zelf.
Volgende maand dus!
[ Voor 57% gewijzigd door digitalmind op 23-12-2006 11:45 ]
Verwijderd
Neem je altijd je geluidsinstallatie mee als je de deur uit gaat?digitalmind schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:42:
(woon daar, ben nu op familie/vrienden bezoek).
Dat zijn wel de échte muziekliefhebbers
Ik neem als ik langer dan 2 á 3 dagen weg ga inderdaad mijn installatie mee. Het voordeel van geen speakers, het past in de kofferbak.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:06:
[...]
Neem je altijd je geluidsinstallatie mee als je de deur uit gaat?
Dat zijn wel de échte muziekliefhebbers
Meestal neem ik alleen mijn Grado en Mapletree mee, ik heb daar een koffer voor gemaakt met schuim aan de binnenkant, dat ik het makkelijk en veilig kan vervoeren.
[ Voor 21% gewijzigd door digitalmind op 23-12-2006 12:34 ]
Verwijderd
Is het niet makkelijker om een goede MP3speler/discman/minidisc/iets anders draagbaars te kopen?
Ik heb het vermoeden dat de gemiddelde Ipod niet aan zijn eisen voldoed qua geluid kwaliteitVerwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:38:
Is het niet makkelijker om een goede MP3speler/discman/minidisc/iets anders draagbaars te kopen?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.
Dit topic is bedoeld om plaatjes van je audio/video-set te laten zien.
Als je iets post, zet er dan leuke foto's van je eigen set bij.
Zorg dat je plaatjes kleiner dan +/-100Kbyte zijn en niet breder dan 600 pixels! Dat laadt sneller en niet overal worden de plaatjes vanzelf kleiner gemaakt.
Reacties die hier niet aan voldoen worden voortaan leeg gehaald.
** Dit is geen "wat moet ik kopen" topic, lees daarvoor de FAQ even door **
Ook kabeldiscussies vervuilen de thread en deze discussies zijn bewezen doodlopers; als je daadwerkelijk steekhoudende argumenten hebt waarom een kabel van $duur zoveel beter is of vice-versa, start dan een nieuwe thread.