Goed, om hier 18 jaar later nog even op terug te komenShittyOldMan schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:29:
[...]
Ooit komt er wel perfo doek, in een andere ruimte (tevens mixage studio), maar dat duurt nog wel even
Ik heb mijn eveneens 18 jaar oude 3d studio max skills afgestoft en het plan is als volgt:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DNo7q8PYjQ1Vkn1aZrwL8Zhv.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bzRPdeqr96tBWcVizGwH8PUn.jpg?f=user_large)
Dolby Atmos home cinema, in een volledig geïsoleerde "doos in doos" constructie. Dient tevens als thuiswerkplek, maar in eerste instantie dus als home cinema. Ik wil op referentie volume film kunnen kijken zonder dat de buren daar last van hebben. Scherm wordt geen perfo zoals ooit gedacht, maar een nauw geweven akoestisch transparant doek met de LCR speaker er achter. Speakers zijn uit de JBL Pro cinema lijn. Fronts zijn nog mijn huidige Teufel speakers, ik zie wel even hoe dat uitpakt. In de tekening heb ik nog een apparatuurkast achterin de ruimte staan, dit komt inmiddels aan de voorkant onder het scherm. Een aparte apparatuur ruimte is niet mogelijk. De verhoging onder het scherm (en eigenlijk de hele ruimte behalve de inloop) is vanwege de airco welke hier geplaatst wordt. Deze blaast via gedempte kanalen rondom de ruimte in (inclusief de projector kast achterin). Aanzuiging loopt via de vloer eveneens via een gedempt doolhof van luchtkanalen zodat de hele klimaatbehandeling uiteindelijk onhoorbaar is. Afvoer van vuile lucht en aanvoer van buitenlucht middels onderdruk is ook aanwezig en apart te regelen, maar dat allemaal niet in detail getekend. Sowieso ben zowel ik als de aannemer meer van het gaandeweg kijken wat handig is omdat je tegen dingen aanloopt die je niet van tevoren bedenkt. Maargoed, de bouw is inmiddels begonnen:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W6Wd1uDGLKuqxVhFSAwhBjEO.jpg?f=user_large)
De officiële bouwtekening
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hNseDo2yQwQiAEpMG5rurTzC.jpg?f=user_large)
De kale ruimte. Oude muur is er uit gesloopt, die was veel te dun. De plek van de (buitenste) deur is al bepaald zodat de nieuwe muur daar omheen kan worden gebouwd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n1lKd92TorpOS97L1NgZedUB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LLxf97Nuwp1RsiBYHJWGzVe1.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DFJbDSquU3u6YdyUwD8EsfZl.jpg?f=user_large)
Nieuwe kalkzandstenen muur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jbCCdouhIAaB32ZfrddscDGY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cnKTpPiEruQ9mnBk9al7DYMc.jpg?f=user_large)
Raamwerk voor de zwevende vloer. Deze komt volledig op rubber te liggen zodat er geen direct contact is met de vloer van het huis.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pPBsvGa6tsPAFoI72kCK06SS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MG86dny86kgxOwUullhiqZC0.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PZVf311WdE5RXgW44vQuwegO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/W3LQ0QTkBDRAbRbyB3T9l1Nm.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2PRBeAc91FsKSuby3Kton4H8.jpg?f=user_large)
Holle ruimten opgevuld en de vloer in 3 lagen er op, onderling verlijmd met 'green glue' (aka groene snot).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tCAw6eHWr0k5q6gPRzuAYlsO.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R3Fjb4wGsB617aua4XhZzSVo.jpg?f=user_large)
Het bestaande raam dicht getimmerd en de wand verder doorgetrokken gezien dit qua geluidsisolatie de zwakste plek is naar buiten toe. Later komen hier nog gaten in voor de luchtleidingen naar buiten toe (evenals airco afvoer) maar dat is verder geen probleem.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sGnYxc0T6KYIurNmIs9fo21s.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3SN6GJK6EeW8A2AMyJhAdTN9.jpg?f=user_large)
Het raamwerk van de binnenste doos, komt dus op de zwevende vloer te staan en is verder nergens verbonden met de buitenste muren, anders is het hele effect van de 'doos-in-doos' weg.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LTW33gea4z9TD9mietc9wMm6.jpg?f=user_large)
Dikke balken voor het plafond. Er gaat ongeveer een halve meter hoogte verloren met deze constructie, maar de ruimte is 4 meter hoog dus dat is te behappen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X5497idnfWwI5FWOryYpvXuc.jpg?f=user_large)
Paar ethernet lijntjes naar de meterkast en nog een extra stroomgroep. Daarnaast nog een loze leiding voor je weet maar nooit want hierna kun je er nooit meer bij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i9d0E2Geu0gGyNgJX7dJGC85.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TKpTRgk0M6GOTqpiqqOkkQ2O.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HwNbdiy92ZQptM6DpYkD85lu.jpg?f=user_large)
Hier ook weer 2 a 3 lagen gips en holle ruimtes opgevuld met 'chewbacca'.
De kale ruimte is klaar. De bouw is inmiddels wel een stuk verder maar ik moet de foto's allemaal nog even uitzoeken en verwerken dus dit was het tot nu toe...