Zo, mezelf ook eens aan het werk gezet om een bijdrage aan dit forum te leveren:
In juni 2014 gaan samenwonen met mijn vriendin, de plannen voor mijn home cinema lagen al een tijdje klaar dus kwam hij er zeker. Ik hou niet van half werk en had me voorgenomen om alles in één periode aan te kopen en te installeren, zodanig dat ik er een tijdje niet meer naar moest omkijken. Helaas is de periode iets van een 6 maanden geworden. De basis was er zeer snel, de puntjes op de i zetten ging wat minder vlot.
Wat is er allemaal aanwezig?
- TV: Panasonic TX-P50ST60E
Plasma televisie die ik nog snel gekocht heb voor ze er mee stopten. Zéér tevreden van, als je maar weet waar je rekening mee moet houden als je een plasma hebt (bepaalde zenders hebben felle logo's waar gevaar voor inbranding is, zie je duidelijk als er langere tijd zoganaamde retention is).
Toestel is niet professioneel gekalibreerd (als er iemand eens wil langskomen

), wel naar eigen smaak ingesteld en ik vind persoonlijk dat dat goed gelukt is.
-Receiver: Pioneer VSX-922-K
Niet al te dure 7.1 receiver die doet wat moet, airplay is een toptoevoeging! Interface schaalt wel niet goed op de 50" Pana, is zeer klein en onscherp. Qua upscaling merkte ik eigenlijk geen echt verschil en heb dit maar uitgezet (was enkel voor de tv beelden).
-Speakers: Boston Acoustics A25 x 4 + A225C als centerspeaker.
Na vele reviews en tests gelezen te hebben deze gekocht en heb me dit nog geen moment beklaagd!
Kunnen lekker hard gaan zonder vervorming, geschikt voor zowel films als muziek. De opstelling is niet helemaal perfect (rears zouden veel dichter bij de zetel moeten staan, maar is gezien de indeling van de ruimte niet mogelijk).
-Sub: Jamo 210
Ik geef het toe, dit was misschien een budgetfout. Hij is niet slecht... maar ook niet echt goed...
Misschien moet ik nog wat met de instellingen bezighouden, maar ik vind dat hij van niet aanwezig naar teveel aanwezig gaat (en bij teveel niet heel zuiver klinkt). Zal dus ooit in de toekomst (waarschijnlijk bij een verhuis) veranderd worden naar een beter exemplaar, heb hier al mooie dingen zien voorbijkomen
-Tv decoder: Belgacom (Proximus) boxding v5
1 woord: rotding. Kan het echt niet allemaal simpeler en beter? Vertoont regelmatig kuren. Jammer genoeg geen alternatief mogelijk en voor internet blijf ik toch bij Proximus (Belgacom). Gelukkig gebruik ik dat ding enkel voor het nieuws en voor de muziekzenders. Vriendin lacht iets minder als 'familie' weer niet opgenomen of afspeelbaar blijkt te zijn (Oplossing: stekker eruit, 10 sec wachten en hoppa, ding doet het wel nu. Is ondertussen al een gewoonte van 2xweek). Is er in Nederland ook zoveel last met digitale tv?
-Bluray: Samsung BD-H6500
De meest recentste toevoeging (en waarschijnlijk ook de laatste voor nu). Zocht een apparaat waar plex op te zetten was (geen pc, te groot en geen budget). Nu is er een klein probleempje met cina**a, zeer klein aantal films is dus waardeloos. Kent er iemand een oplossing? Nu is het wel gemakkelijk te omzeilen door dan maar via mijn laptop te spelen, maar helemaal perfect is het niet. Apparaat werkt wel zeer snel en vlot, alle codecs en geluid zijn ondersteund, wat voor mij toch het belangrijkste is. App store is iets beter als de viera market van de pana, die ik het liefst zou uitschakelen. Smart TV, nooit verstaan.
-Allerlei 1: Logitech Harmony 350
Niet zo uitgebreid als zijn (veel) duurdere broers, toch is deze universele afstandsbediening perfect voor ons. Alle apparaten zijn in een knip toegevoegd met de software en je kan zelf nog de ontbrekende knoppen aanpassen. Een aanrader voor iedereen die kuis wil houden in zijn afstandbedieningen.
-Allerlei 2: Xbox 360 Wireless Pc controller.
Occasionele gamer als ik ben: laptop via hdmi aansluiten op de Pana en gas geven! Grid2 in surround is wel vet!
-Laptop: Asus N56VJ met ram-upgrade en samsung evo ssd.
Ja, wat doe je allemaal met een laptop? Bedien er ook de headless server mee, lekker gemakkelijk.
-Server: Zelfbouw met Xpenology. (Staat niet op foto, bevindt zich in een andere ruimte)
Was tot een paar maand geleden mijn hoofd-pc, dus de specs zijn misschien overdreven voor een dataserver. Fractal Design Node 605 (staat wel zeer mooi op een bureaukast) Core-i5 4670k, asus maximus ranger VII, 8gb ram, 2x2tb en 2x1tb. Opslag begint krap te worden, zeker omdat enkel onze serie's gebackupped worden, niet de films. Xpenology draait perfect plex server, sickrage en couchpatato. Binnekort misschien ook eens een website maken.
Dit is misschien veel tekst om allemaal te lezen, maar zomaar een foto plaatsen leek me ook maar niets.
En nu, het moment waar jullie allemaal al vanaf die eerste zin op wachten: de foto's!
Wat zou ik in de toekomst nog graag erbij hebben?
Een platenspeler! Ik spreek er al een paar jaar over, heb er zelfs één staan, maar past niet in het interieur (zo'n loempe dj speler in het grijs). Ik spaar al een tijdje voor een Project Debut Carbon, maar er komt altijd iets tussen waardoor het budget weer naar 0 gereduceerd is... Ooit komt hij er wel, ik ga geen 100-tal platen laten verstoffen (kan dat eigenlijk vergaan?).
Ik dank jullie voor jullie aandacht, daar dit mijn eerste uitgebreid bericht op tweakers is, is feedback altijd welkom.