Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 49 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 104 Laatste
Acties:
  • 2.982.067 views

Anoniem: 129319

Marcello83 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:34:
De Philips lampen stuur ik aan met de Hue add-on voor Kodi welke de overheersende kleur in de film naar mijn lampen stuurt als ambilight effect, wat een erg gaaf effect geeft! Ook dimt hij automatisch de rest van de Philips lampen in de woonkamer.
You just made my day! Van waar heb je die add-on kunnen installeren? Staat die gewoon tussen de lijst (heb hem nog niet gevonden) of moet je die ergens downloaden? Momenteel gebruik ik al Lightpack voor 4-sided ambilight maar heb ook 4 Philips HUE Led Strips om het plafond uit te lichten en ik heb al vaak liggen dromen over het feit om die via Kodi aan te sturen :)

PS: Zit daar trouwens geen delay op aangezien het via WiFi werkt?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 23-03-2015 11:19]

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27
Anoniem: 129319 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:18:
[...]

You just made my day! Van waar heb je die add-on kunnen installeren? Staat die gewoon tussen de lijst (heb hem nog niet gevonden) of moet je die ergens downloaden? Momenteel gebruik ik al Lightpack voor 4-sided ambilight maar heb ook 4 Philips HUE Led Strips om het plafond uit te lichten en ik heb al vaak liggen dromen over het feit om die via Kodi aan te sturen :)

Er benieuwd aangezien ik ook Kodi heb én Philips Hue, dus ik vind dit wel erg interessant. Vooral ook die laatste vraag inderdaad, hoe zit het met de delay? want als ik een lamp van kleur laat veranderen dan zit er tussen een kleur selecteren en het moment dat de lamp die kleur toch daadwerkelijk aanneemt een vertraging.

Nu is dat niet heel storend in een dergelijke situatie, maar met tv, waarbij beelden natuurlijk snel zijn kan ik me voorstellen dat de lampen dan 'achter lopen' op het beeld en dat lijkt me eerder storend dan gaaf? Maar ik kan het mis hebben uiteraard.

Benieuwd naar het antwoord hier op.

Och ja, je moet toch wat he.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22
Anoniem: 129319 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Je kunt de add-on hier vinden:
https://meethue.wordpress.com/category/xbmc/

Wat betreft vertraging, als je het bij 1 lamp houdt is het instant. Hoe meer je toevoegd hoe trager het wordt. Bij 3 lampen had ik een vertraging van 10 seconden wat ik erg hinderlijk vond.
Let erop dat er 2 scripts zijn, ambilight is voor kleuren mee laten lopen en theatre is om alleen te dimmen bij start/stop. Ambilight script kan beide overigens, die gebruik ik momenteel.
Let er ook op dat je de add-on requests ook installeert, die gebruikt het script.

Anoniem: 129319

Ik ga het eens proberen deze week, we blijven tweakers uiteraard..

• Just_A_User
  • Laatst online: 12:27
Marcello83 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:54:
[...]

Wat betreft vertraging, als je het bij 1 lamp houdt is het instant. Hoe meer je toevoegd hoe trager het wordt. Bij 3 lampen had ik een vertraging van 10 seconden wat ik erg hinderlijk vond.
Let erop dat er 2 scripts zijn, ambilight is voor kleuren mee laten lopen en theatre is om alleen te dimmen bij start/stop. Ambilight script kan beide overigens, die gebruik ik momenteel.
Let er ook op dat je de add-on requests ook installeert, die gebruikt het script.
10 seconden? Wow, dat is veel te lang. Als

1 lamp = 0 sec en
3 lamp = 10 sec dan

is het logisch om aan te nemen dat 2 lampen in het midden daarvan zit, oftewel 5 seconden vertraging? Dat is veel te lang, dan ga ik er niet aan beginnen.

Och ja, je moet toch wat he.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:14
Riqy schreef op zondag 22 maart 2015 @ 18:27:
Ik zit een beetje met de plaatsing van mijn achterspeakers na het veranderen van mijn woonkamer. Mijn woonkamer is onvoordelig ingericht, waardoor ik nietecht een handige plek hiervoor kan verzinnen. In hoeverre maakt het uit als je de achterspeakers bijvoorbeeld ergens hoog aan de muur hangt?

Hier even een foto van de indeling van mijn woonkamer (voor het idee):
https://drive.google.com/...LOHMxMkE/view?usp=sharing
Ik zou toch echt proberen om zoiets te bewerkstelligen;

Kan je de verhouding beter weergeven met een echte foto? (omdat je aangeeft dat het niet representatief is).

Dat zou wel de beste oplossing zijn. Ook het mooiste denk ik.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 15:48
Ik maak vanavond even een paar foto's vanuit standpunt van de TV

*edit*

Vanaf de TV gezien:

Vanaf andere hoeken:

Sorry voor de scherpte, zijn foto's van telefoon...

[Voor 76% gewijzigd door Riqy op 23-03-2015 16:59. Reden: foto's toegevoegd]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 16:31
Persoonlijk, mooiste zou zijn om ze in of naast de room-divider te plaatsen als dat past (ze zitten dan miss wel wat dicht bij elkaar), en deze iets rechter achter de bank te plaatsen. Alleen zit je met de kabels waarschijnlijk, die kun je niet even snel onder de laminaat/vloer trekken. Anders links en rechts bovenaan in de hoeken of links en rechts ergens op stands. :)

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-04 10:23
dannx1986 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:37:
Persoonlijk, mooiste zou zijn om ze in of naast de room-divider te plaatsen als dat past (ze zitten dan miss wel wat dicht bij elkaar), en deze iets rechter achter de bank te plaatsen. Alleen zit je met de kabels waarschijnlijk, die kun je niet even snel onder de laminaat/vloer trekken. Anders links en rechts bovenaan in de hoeken of links en rechts ergens op stands. :)
er zal dan ook rekening moeten worden gehouden welke trillingen deze produceren.. voor welke doeleinden wordt deze room divoder gebruikt?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-05 09:51

SannrHerr

Furor Teutonicus!

nvidia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:01:
[...]
er zal dan ook rekening moeten worden gehouden welke trillingen deze produceren.. voor welke doeleinden wordt deze room divoder gebruikt?
Lijkt mij inderdaad niet zo handig, om je speakers in zo'n holle IKEA kast te zetten.

Kan de bank niet een klein stuk naar voren zodat er speakerstands achter passen?

Dit soort stands zijn vaak hol: http://www.televisiebeuge...d_60cm_zwart_2_stuks.html

Mooi dichtmaken en afvullen met zand.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Riqy
Kwa ruimte passen ze wel achter de bank, alleen heb ik (nog) niet zulke grote speakers, dus ik denk dat deze steunen geen optie zijn.

De room divider verplaatsen is geen optie, deze heb ik echt zo neergezet om een afscheiding tussen de woonkamer en keuken te creeren...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:30
Je hebt ook gewoon speakerstands voor kleinere speakers. Zoiets als dit bijvoorbeeld. Hebben ook een gewicht aan de onderkant waardoor ze niet zo snel omvallen.

Persoonlijk zou ik gewoon die hele "room divider" weg doen maargoed, smaken verschillen

don't mind me

• StealthyPeanut
Als je speakers passen kan je ze goed zat in dit divider zetten hoor. Heeft gewicht genoeg van zichzelf. Als je die divider dan een klein beetje opschuift ben je er al eigenlijk. Gewoon precies midden achter de bank plaatsen.

Persoonlijk zou ik die divider ook weg doen en een breed lager dressoir terug kopen. Hier kan je dan de 2 speakers precies op kwijt en met bijvoorbeeld een mooie kamer plant zorgen voor een divider. Heb je meteen sfeer in huis (groen zorgt vaak voor sfeer).

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:27
Ik zou in dit geval de speakers in de hoek van de kamer achter de bank hangen. (dus rechtsboven de keuken en linksboven de eettafel. Lekker hoog, dat is voor de surroundgeluiden helemaal niet erg.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:13
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Riqy voor fronts en rearspeakers heeft. Want daar hoor ik hem niet over. Zuiltjes hang je niet zo snel aan de wand. Maar bij een stel Harman Karton sattelietjes hoef je natuurlijk ook niet echt te vrezen voor veel inboeting in geluidskwaliteit ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Riqy
Mijn setup bevat de volgende zaken:

- Yamaha R367 versterker
- Yamaha subwoofer
- Yamaha center speaker & rear speakers
- Sony staande speakers front
- Xbox One
- Mede8er MED500X2
- Vodafone fiber tv kastje
- Samsung 32 inch full HD tv (model van 6-7 jaar oud)

Typenummers van de speakers weet ik zo niet uit mijn hoofd, die vul ik vanmiddag als ik thuis ben ff aan.

De yamaha speakers zijn wel van die kleine sateliet speakers, dacht zo een watt of 35 RMS per stuk. Zijn eerder onderdeel geweest van een complete surround set met daarin versterker, dvd speler en 5.1 speakerset.

De eerste zaken die in de planning staan voor upgraden is het TV meubel en de TV zelf. Neig er eigenlijk naar direct een 4K tv aan te schaffen :+

[Voor 16% gewijzigd door Riqy op 24-03-2015 08:12. Reden: toevoeging tv]

My iRacing

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

StealthyPeanut schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:51:
Als je speakers passen kan je ze goed zat in dit divider zetten hoor. Heeft gewicht genoeg van zichzelf.
Die speakers zelf misschien wel, maar de rest van de kast en wat er in staat niet.

En als je ze IN een kast plaatst, kan het ook nog eens zijn dat je niet alleen last krijgt van trillingen, maar ook dat de kast als extra klankkast gaat functioneren. Mij lijkt het in ieder geval geen goed idee.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-05 14:24
Na een tijdje alleen maar gelezen te hebben word het ook maar weer eens tijd om wat te posten.
Sinds de laatste post zijn er hier ook wat aanpassingen geweest.

De tv hangt sinds een paar weken ook aan de muur wat prima bevalt.

Wat je ziet:

TV: Samsung EU55F7000
Receiver Arcam AVR350
Console Sony PS4
TV: UPC horizonbox
HTPC: op basis van KODI/(xbmc)
Hier speel ik eigenlijk alles mee af, de losse dvd speler die er bij staat word eigenlijk niet meer gebruikt.

Luidsprekers:
Dynaudio audience serie, deze set heb ik nu ongeveer 8 jaar en bevalt nog steeds prima.

Luidsprekers voor: Dynaudio audience 72
Luidsprekers achter: Dynaudio audience 42
Center luidspreker: Dynaudio audience 122c

Na bijna 6 jaar zonder subwoofer gespeeld te hebben heb ik er toch voor gekozen om een sub toe te voegen.

Subwoofer: BK-XXLS400-FF
Deze staat op soundcare superspikes.

TV kast is een ikea boekenkast op zijn kant.
Aan de onderkant zitten 2 kabelgoten gemonteerd zodat ik alle kabels vrij van de vloer heb liggen.

De kabels voor de achter luidsprekers heb ik door de kruipruimte getrokken zodat deze mooi uit het zicht blijven.

De achter luidsprekers staan op de dynaudio stand 1

Het eerste wat denk ik een upgrade nodig heeft is de receiver, momenteel is deze aangesloten via een optische kabel, wat op zich prima klinkt maar op deze manier kan ik helaas geen gebruik maken van DTS-HD of TrueHD aangezien de arcam geen HDMI 1.3 heeft.

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
Hoe bevalt de BK 400 als subwoofer bij film en muziek?

• Equazor_
DE XXLS-400 bevalt prima voor het kijken van films, hij is vrij compact maar heeft toch een goede punch.
Voor muziek vind ik hem ook goed klinken, al moet ik zeggen dat ik muziek meestal op "stereo direct" afspeel en daar schakelt hij hem automatisch uit.

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:15
aah een arcam, een man met smaak :) haha
Ook lang een stereo setup van gehad met de FMJ lijn (a32, t31, cd37). tegenwoordig een Linn majik DSM die alles regelt :)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-05 13:09
Equazor_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:45:
TV kast is een ikea boekenkast op zijn kant.
Aan de onderkant zitten 2 kabelgoten gemonteerd zodat ik alle kabels vrij van de vloer heb liggen.
Heel nice allemaal en ook iets waar ik naar heb zitten kijken.
Weet niet of ik dit hier kan vragen maar: welke ikea boekenkast is dat precies? Is dat een een Kallax (vroeger expedit)?
Also, heb je die voetjes ergens lost gekocht?

Prima.

• Equazor_
De voetjes komen gewoon van de bouwmarkt, de kabelgoten zijn ook van de ikea.
Het zijn kabelgoten die je onder een bureau schroeft.

Ik geloof dat de boekenkast uit de Lack serie kwam.

• reutulus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 20:56
Heeft er iemand referenties voor tv kalibratie aan huis in België (regio Vlaams-Brabant) ?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

reutulus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:46:
Heeft er iemand referenties voor tv kalibratie aan huis in België (regio Vlaams-Brabant) ?
Mag ik daarop aanvullen: hoe duur is zoiets en levert 't echt wat op?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 22:01
reutulus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:46:
Je bedoelt dat er mensen zijn die geld uit geven aan het instellen van een TV naar de smaak van de gebruiker?
Wauw dat is echt luiheid ten top.
Echt heel lastig is het allemaal niet hoor je duikt een uurtje het menu in en kloot met de instellingen en je zet hem zoals jij hem fijn vind kijken. Klaar zo ook weer een paar euro uitgespaard. ><

Moet wel zeggen dat als ik bij vrienden / familie kom en de TV op standaard zie staan grijp ik meteen de afstand bediening en zorg ik dat hij in ieders geval meer op standje analoog staat.

[Voor 14% gewijzigd door Shunt op 24-03-2015 13:18]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 15:36
SannrHerr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:
[...]

Mag ik daarop aanvullen: hoe duur is zoiets en levert 't echt wat op?
Als de beste meneer een ISF calibratie doet is dat het geld meer dan waard. De meeste tv's komen waardeloos uit de fabriek kleuren kloppen dan niets van. Probleem is dat je hier apparatuur en kennis voor nodig hebt om het goed te doen.

Mijn beamer is na calibratie ook een wereld van verschil.....

• Cobaltjeh
Hier ondertussen ook weer wat aanpassingen, de center speaker is af. En akoestiek is een stapje verder door het plaatsen van Aixfoam panelen aan de diverse wanden.

En natuurlijk plaatjes, hierop is nog en 5.1 opzet te zien. 7.1 moet ik nog een keer aanpakken speakers staan al wel klaar achter de bank naast het audiorack.
De panorama's zijn ook niet perfect gelukt, maar geeft toch een goed idee van de ruimte. :+

(De beamer is tijdelijk op bezoek bij Epson, dus deze mist in het plaatje.)
Cobaltjeh schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44:
Hier ondertussen ook weer wat aanpassingen, de center speaker is af. En akoestiek is een stapje verder door het plaatsen van Aixfoam panelen aan de diverse wanden.

[afbeelding]

[afbeelding]

En natuurlijk plaatjes, hierop is nog en 5.1 opzet te zien. 7.1 moet ik nog een keer aanpakken speakers staan al wel klaar achter de bank naast het audiorack.
De panorama's zijn ook niet perfect gelukt, maar geeft toch een goed idee van de ruimte. :+

Netjes!

Wellicht dat door de foto komt, maar het lijkt dat de center speaker erg hoog zit t.o.v. het scherm?
Gezien de panelen lijkt het me dat je een aparte ruimte gebruikt... ik zou persoonlijk de wanden dan donker maken zodat de ruimte donkerder is wat je contrast vermoedelijk zal verbeteren. Ik wilde het plafond donker maken maar daar was de huisbaas (vrouw) het niet mee eens. :+

----

Mijn beamer gaat morgen ook op bezoek bij Epson (MService)... i.v.m. de dode pixel waar ik het een paar post terug over had. Ben benieuwd... hoop dat dit gewoon onder garantie valt (1 dode rode pixel... midden in het beeld vind ik niet echt passen bij een beamer van 1700+ euro...).

Ik zal het jullie laten weten zodra hij weer terug is over de afhandeling ervan!

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• StealthyPeanut
Shunt schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:11:
[...]

Je bedoelt dat er mensen zijn die geld uit geven aan het instellen van een TV naar de smaak van de gebruiker?
Wauw dat is echt luiheid ten top.
Echt heel lastig is het allemaal niet hoor je duikt een uurtje het menu in en kloot met de instellingen en je zet hem zoals jij hem fijn vind kijken. Klaar zo ook weer een paar euro uitgespaard. ><

Moet wel zeggen dat als ik bij vrienden / familie kom en de TV op standaard zie staan grijp ik meteen de afstand bediening en zorg ik dat hij in ieders geval meer op standje analoog staat.
Dit is een ISF kalibratie. Hiermee gaan ZE het service menu in en gaan daar alle instellingen worden gemeten op het scherm met meters.
Het verschil is enorm.

Redelijk afstellen lukt nog goed. Maar een ISF kalibratie is gewoon 100% hoe het eruit moet zien.

• Cobaltjeh
Thalaron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:35:
[...]

Wellicht dat door de foto komt, maar het lijkt dat de center speaker erg hoog zit t.o.v. het scherm?

Gezien de panelen lijkt het me dat je een aparte ruimte gebruikt... ik zou persoonlijk de wanden dan donker maken zodat de ruimte donkerder is wat je contrast vermoedelijk zal verbeteren.
Thx, de center zit net onder het scherm, iets wat je eigenlijk ook wil.

Het is inderdaad een aparte ruimte, echter wordt deze ook gebruikt voor logees, luisteren van muziek en mijn bureau met pc staat er. Helemaal zwart verven vind ik voorlopig ook een te drastische maatregel.
Maar het zou inderdaad het contrast nog wat verbeteren.
Thalaron schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 18:35:
Mijn beamer gaat morgen ook op bezoek bij Epson (MService)...
Die van mij is net terug, en is vorige week woensdag opgestuurd. Geeft ongeveer een indicatie hoe snel het kan gaan.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 09:04

Bank en tv anders gezet.

• StealthyPeanut
Cobaltjeh schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:44:

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je topic ook op het HTForum gezien. Ziet er gaaf uit allemaal! Het donker maken van zoveel mogelijk elementen komt het contrast echt ten goede :).

Ook de akoestische delen zijn top. Waar heb je die besteld?

• Cobaltjeh
StealthyPeanut schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:39:
[...]

Heb je topic ook op het HTForum gezien. Ziet er gaaf uit allemaal! Het donker maken van zoveel mogelijk elementen komt het contrast echt ten goede :).

Ook de akoestische delen zijn top. Waar heb je die besteld?
Thx, ik ben er ook echt bij mee, zoals ik ook aangeef op het HTForum is de filmbeleving een stuk beter door de panelen. Effecten zijn duidelijker en beter te plaatsen nu.

De panelen aan de muur zijn van Aixfoam dit zijn 3 panelen op een zelfgemaakt houten frame, en de plafondpanelen zijn Akotherm in een houten frame, overspannen met een Ikea stofje.

De panelen van Aixfoam zijn erg betaalbaar, het enige nadeel is dat je per doos moet bestellen.
Je heb panelen met en zonder facet, en ook nog panelen overtrokken met stof zodat deze meteen in de huiskamer te plaatsen zijn. Echter zijn deze wel een stuk duurder.
Daarnaast nog wat andere modellen, maar deze waren in mijn geval niet echt zinnig.

http://www.aixfoam.nl/absorptieplaten-sh004-quader

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-05 18:06
Sorry, met alle respect, maar schaam je je niet om zo'n foto online te zetten? Wil je niet beledigen ofzo, maar het lijkt wel een uitgeleefd studentenhol. Waar niks mis mee is, maar ik zou tenminste iets opruimen als ik zoiets online zou zetten.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Sinds de laatste post zijn er diverse onderdelen van de set veranderd; tijd voor een update dus. Momenteel speel ik met het volgende.

Excuus voor de brakke OnePlus One foto.

Apparatuur
  • TV: Panasonic Viera TX-P42GT30 TX-P50GT60
  • UPC decoder: Cisco HD
  • Receiver: Marantz SR6007
  • Blu-rayspeler: Marantz UD5007
  • Streaming: Dune HD TV-101 Audio: Bluesound Node - Video: Intel NUC
  • Opslag: Synology DS212j NAS (2x Samsung HD204UI 2TB WD Red 3TB)
  • Gameconsoles: Sony Playstation 3 + Microsoft XBox360 + Nintendo Wii (staan allen stof te happen)
Speakers
  • Fronts: Focal Chorus 816W Special Edtion, Gloss Black
  • Center: Focal Chorus CC800W Special Edtion, Gloss Black
  • Rears: Focal Chorus 806W Special Edtion, Gloss Black
Misc
  • Netwerkapparatuur: Linksys WRT610 (dd-wrt) WUMC710 + SE2800
  • Afstandsbedieningen: Te veel
  • Kabels: Nog veel meer te veel
Helaas moet er met deze hobby toch ook rekening worden gehouden met de WAF. Ze vindt gelukkig veel goed maar de tv aan de muur hangen, blijft een dingetje. :+ Helaas is daardoor de center op een minder handige plek terecht gekomen. :'( Af en toe toch compromissen sluiten dus.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Hoe bevalt de Node?
D vd V schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:
Helaas moet er met deze hobby toch ook rekening worden gehouden met de WAF. Ze vindt gelukkig veel goed maar de tv aan de muur hangen, blijft een dingetje. :+ Helaas is daardoor de center op een minder handige plek terecht gekomen. :'( Af en toe toch compromissen sluiten dus.
Vreemd, lijkt mij juist de meest stijlvolle oplossing. :p

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-05 16:31
red1 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:
[...]

Sorry, met alle respect, maar schaam je je niet om zo'n foto online te zetten? Wil je niet beledigen ofzo, maar het lijkt wel een uitgeleefd studentenhol. Waar niks mis mee is, maar ik zou tenminste iets opruimen als ik zoiets online zou zetten.
Jij zegt het, ik denk het :P
D vd V schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:43:
Sinds de laatste post zijn er diverse onderdelen van de set veranderd; tijd voor een update dus. Momenteel speel ik met het volgende.
Panasonic plasma TV, Focal Chorus W speakers en dan ook nog een OnePlus One als telefoon... Wat een rotzooi :+ :>

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Bluesound. Ons collega modje zou nog steeds een exemplaar bij mij brengen om te testen... Het is dat mijn Squeezeboxen het nog doen, maar als die sterven staat Bluesound bovenaan het lijstje al vervanger :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Frid0
  • Laatst online: 17-05 11:53
FeaR schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:19:
[...]

Panasonic plasma TV, Focal Chorus W speakers en dan ook nog een OnePlus One als telefoon... Wat een rotzooi :+ :>

Ik ben benieuwd naar je ervaringen met de Bluesound. Ons collega modje zou nog steeds een exemplaar bij mij brengen om te testen... Het is dat mijn Squeezeboxen het nog doen, maar als die sterven staat Bluesound bovenaan het lijstje al vervanger :)
Vraagje, waarom een Bluesound Node en geen Sonos bv? Waarin en/of waarmee is Bluesound Node zo goed?

• D vd V
  • Niet online

D vd V

FeaR schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Inderdaad, het blijft behelpen met al die troep. ;)
SannrHerr schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:02:
Vreemd, lijkt mij juist de meest stijlvolle oplossing. :p
Klopt, het is de beste oplossing en ik kan er prima mee leven hoor. Ik mag niet klagen. :+
Hoe bevalt de Node?
Erg goed. Het systeem werkt lekker snel en makkelijk en klinkt analoog aan mijn receiver prima. Bij gebrek aan optische kabel heb ik geen vergelijking gemaakt tussen de DAC's van Bluesound en Marantz. Misschien ga ik dit nog eens doen. Maar ik ben nu al erg tevreden met de sound.
Ik had al een monniken-klus achter de rug met het taggen van mijn muziekcollectie. Maar met de Node er bij zag ik toch nog links en rechts wat schoonheidsfoutjes dus even in de autisme-modus alles naar mijn zin gemaakt. ;) Het is toch een behoorlijk bedrag maar ik vind het het geld meer dan waard. Eindelijk de muziekcollectie op een makkelijk manier afspeelbaar.

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-03 16:47
Mikayu schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:06:
[afbeelding][afbeelding]
Natuurlijk schijnt de zon de hele dag niet en komt net binnen vallen als je een foto maakt, maar het gaat om het idee. Het scherm was niet helemaal 16:9 maar dat is opgelost met 50mm tape aan de onderkant. Past precies nu :)

Receiver: Onkyo TX-NR3008
Beamer: BenQ W1100
Scherm: El-Cheapo 120"
TV: Toshiba 39"
Front sp: Klipsch RF-62ii
Center sp: Klipsch RC-62ii
Surround sp: Klipsch RB-61ii
Rear sp: Jamo sats
Subwoofer: SVS PB-2000

Htpc: Zotac ID18
Mooie set!
Maar die Onkyo krijgt wel erg weinig koeling. Uit ervaring weet ik, ik heb de 5008, dat ze erg heet worden....
Of heb je het opgelost met een ventilator?

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Frid0 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:34:
Vraagje, waarom een Bluesound Node en geen Sonos bv? Waarin en/of waarmee is Bluesound Node zo goed?
Is denk ik voor iedereen een persoonlijke afweging. In mijn ogen heeft Bluesound diverse pluspunten ten opzichte van Sonos. Betere DAC, hi-res audio ondersteuning, gapless playback, de hardware ziet er in mijn ogen beter uit en lijkt veel sneller te reageren en de speakers klinken veel beter. Sonos is al veel langer op de markt en hun app is wel beter dan die van Bluesound. Maar ja, ik vind de Node zo prima te bedienen.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zit nu wel met een dilemma :/
Zelf vind ik de Onkyo receiver die ik nu heb een beetje tekort schieten voor de 2.1 setup die ik nu heb.. (Jamo S606 + Yamaha YST-SW012)
Ik heb de Onkyo TX-SR313 nu als receiver maar ik twijfel aan de kwaliteit hiervan..
Hiervoor had ik de Marantz NR1402 en twijfel nu welke er beter is met de output.
Van het weekend maar is testen om te kijken wat het kwaliteits verschil is :)

[Voor 1% gewijzigd door Web-Brielle op 27-03-2015 08:47. Reden: Merk, d'oh]

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Web-Brielle schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:30:
Ik zit nu wel met een dilemma :/
Zelf vind ik de Yamaha receiver die ik nu heb een beetje tekort schieten voor de 2.1 setup die ik nu heb.. (Jamo S606 + Yamaha YST-SW012)
Ik heb de Yamaha TX-SR313 nu als receiver maar ik twijfel aan de kwaliteit hiervan..
Hiervoor had ik de Marantz NR1402 en twijfel nu welke er beter is met de output.
Van het weekend maar is testen om te kijken wat het kwaliteits verschil is :)
Kijk eens goed naar je receiver. Gezien het typenummer verwacht ik toch echt dat daar Onkyo op staat. ;)

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
D vd V schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 08:46:
[...]

Kijk eens goed naar je receiver. Gezien het typenummer verwacht ik toch echt dat daar Onkyo op staat. ;)
Check O-)

AZ-104 / MD-100 / MD-101 / MS-100 / MS-101

• luukdekloe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-01-2021
Ben net op mezelf gaan wonen en heb eindelijk alles een beetje op orde. Op de vloer ligt nu tijdelijk nog even vloerbedekking maar dit wordt een witte gietvloer.

de set:

LG 65ub950v tv
Xavian giulietta speakers
Cambridge audio 840aV2 versterker
Bluesound node streamer
ps audio quintet stekkerblok
audioquest rocket 33 kabels
john van gent eclipse interlink
upc box

alles staat in een zelf gemaakt meubeltje met speakerdoek als front.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 09:04
red1 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 16:12:
[...]

Dan zou ik laat student zijn, maar had gekund haha. Ik schaam me nergens voor. Moet ook geleefd worden. :)

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 00:33
luukdekloe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49
de set:

LG 65ub950v tv
Bluesound node streamer
upc box

Wow, super strak!
Lijkt wel klein die Tv zo, en toch is het een 65 inch. ;)

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-03 08:43
luukdekloe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:49:
Ben net op mezelf gaan wonen en heb eindelijk alles een beetje op orde. Op de vloer ligt nu tijdelijk nog even vloerbedekking maar dit wordt een witte gietvloer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

de set:

LG 65ub950v tv
Bluesound node streamer
upc box

Ziet er strak uit! En lachen zeg, ik heb het precies zo opgelost met een blokvormig av-meubel naast de TV!

Ga dit weekend de plinten afmaken, daarna is het tijd voor foto's!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

de set:

LG 65ub950v tv
Bluesound node streamer
upc box

Waar heb je die speakers vandaan?

Strak. Vind zo'n los zwevende TV altijd wel een beetje gek staan. :p Evenals zo'n los meubelblok.

• Mikayu
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

2cvman schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:36:
[...]

Mooie set!
Maar die Onkyo krijgt wel erg weinig koeling. Uit ervaring weet ik, ik heb de 5008, dat ze erg heet worden....
Of heb je het opgelost met een ventilator?
Thanks

Er hangen twee 120mm fans op 5v achterop

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-05 23:30
Granieten plaatje besteld en een schap erbij gemaakt.
Nu staat de apparatuur niet zo op elkaar gestapeld.

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 20:16
Heel mooi. Seas drivers? En wat voor eindtrappen zijn dat eigenlijk?

4800wp zuid - pvoutput.org

• StealthyPeanut

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

de set:

LG 65ub950v tv
Bluesound node streamer
upc box

Erg mooi weggewerkt! Niet mijn smaak, iets te klinisch en strak. Maar wel op de juiste manier uitgevoerd :D .
coob schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:20:

[afbeelding]
Ook mooi! Dikke apparaten :9~ . Welke tv is dat?

• luukdekloe
@Wilibrord :Ja de tv viel wat klein uit toe hij eenmaal hing :( maar als hij aan staat valt het wel weer mee gelukkig ;)

@werkenslaap : Ik wilde geen meubel onder de tv dus vandaar het zelfbouw meubel, ben wel tevreden over het eindresultaat, ben benieuwd hoe die van jou wordt!

• luukdekloe
SannrHerr schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:07:
[...]

Waar heb je die speakers vandaan?

Strak. Vind zo'n los zwevende TV altijd wel een beetje gek staan. :p Evenals zo'n los meubelblok.
Speakers had ik via iemand van marktplaats, die verkocht ze nieuw en had ze zelf in Duitsland gekocht.
Ben er erg tevreden mee, ze klinken heerlijk en zien er erg goed uit in het echt.

• coob
herofruit schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:30:
Heel mooi. Seas drivers? En wat voor eindtrappen zijn dat eigenlijk?
En @ loondijke
Advance acoustic versterking en Seas Thor evo 4 speakers.
TV is een Samsung 60H7000
Vier granieten tegels staan ook nog op mijn lijstje om aan te schaffen. Waarvan dan twee hoger om het hoogteverschil tussen mijn fronts (Focal Chorus 826W) en rears (Focal Chorus 816W) wat op te vangen. Echter dacht ik altijd dat je minimaal 5cm dikte moest hebben voor tegels? Die prijzen vielen me altijd behoorlijk tegen, zeker aangezien ik voor achter dan 10cm dikte moest hebben.

• coob
Waarvoor moet je 5cm dik hebben?
Als schap of als onderplaat?
Ik heb het meubel zelf gemaakt. Aluminium poten en granieten schappen van 3cm dik.
Die platen zijn 140cm lang en dragen alleen op de zijkanten.
Kun je op gaan staan zo sterk is dat.

Edit-
Als onderplaat bedoelde je. Te snel gelezen...
Dan nog, waarom perse 5 cm?

[Voor 14% gewijzigd door coob op 27-03-2015 13:08]

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:17
coob schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:02:
Waarvoor moet je 5cm dik hebben?
Als schap of als onderplaat?
Ik heb het meubel zelf gemaakt. Aluminium poten en granieten schappen van 3cm dik.
Die platen zijn 140cm lang en dragen alleen op de zijkanten.
Kun je op gaan staan zo sterk is dat.

Edit-
Als onderplaat bedoelde je. Te snel gelezen...
Dan nog, waarom perse 5 cm?
Graniet van die dikte is zeker sterk ja. Mijn ouders hebben 2 granieten tafels van ~4cm dik. Niet stuk te krijgen.

Heel mooi gemaakt trouwens dat tv meubel met die granieten platen. Vind het zeker wel wat hebben. Ben zelf niet zo van de high-gloss witte tv-meubels a la Ikea dus kan dit wel waarderen. (daarom heb ik ook geen tv meubel, net als SannrHerr. Zodra ik alles heb weggewerkt zal ik ook even een fotootje plaatsen)

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

FeaR schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:56:
[...]
Vier granieten tegels staan ook nog op mijn lijstje om aan te schaffen.
Ik heb zelf Belgisch hardsteen op maat laten zagen. Best betaalbaar, bij het juiste adres. Let wel: polijsten kost echt véél meer!

[afbeelding]
Chique!
luukdekloe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 12:44:
[...]Speakers had ik via iemand van marktplaats, die verkocht ze nieuw en had ze zelf in Duitsland gekocht.
Ben er erg tevreden mee, ze klinken heerlijk en zien er erg goed uit in het echt.
Gaaf merk, hoor. :9~

• coob
De enigste reden dat de tv hier niet aan de muur hangt is omdat ie dan veel te ver achter de speakers uit zou komen.
Speakers zijn al 40cm diep plus de ruimte er achter die ze nodig hebben, zo'n 50cm maakt dat ze dan 90cm voor de tv zouden staan.
En dat vind ik niet mooi.
We willen achter de tv nog eens van die granieten strips plakken.
Zoiets..
g

[Voor 29% gewijzigd door coob op 27-03-2015 14:32]

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 08:42
Equazor_ schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:45:
De achter luidsprekers staan op de dynaudio stand 1

[afbeelding]
Mooie speakerkabels, waar heb je die vandaan?

[Voor 110% gewijzigd door FeaR op 27-03-2015 16:17. Reden: Zie de TW betreffende lange quotes.]

• The Eagle
coob schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:53:
De enigste reden dat de tv hier niet aan de muur hangt is omdat ie dan veel te ver achter de speakers uit zou komen.
Speakers zijn al 40cm diep plus de ruimte er achter die ze nodig hebben, zo'n 50cm maakt dat ze dan 90cm voor de tv zouden staan.
En dat vind ik niet mooi.
We willen achter de tv nog eens van die granieten strips plakken.
Zoiets..
[afbeelding]g
Ik vind dat soort muren echt onwijs gaaf. Heb ze zelf ook wel eens overwogen, maar ik heb ze wel eens IRL gezien en het lijken me stofnesten pur sang :X
Denk dat ik zelf voor een behang in dat design zou gaan ofzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• coob
Niet bij stil gestaan kwa stof.
Maar dat is dan toch voor de vrouw... :P O-)

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

The Eagle schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Ik vind dat soort muren echt onwijs gaaf. Heb ze zelf ook wel eens overwogen, maar ik heb ze wel eens IRL gezien en het lijken me stofnesten pur sang :X
Valt wel mee qua stof, gewoon wekelijks even de stofzuiger (parket stand) er langs halen en het is prima. Mits je echt stenen strips hebt en niet de gips variant. Die laatste beschadigen heel snel en moet je met een zacht borsteltje afstoffen.

39

• coob
Als we het doen gaan we voor echt steen.
Zo'n wand zal ook wat reflecties van het geluid verminderen neem ik aan?
Omdat het juist zo grillig van vorm is.
DonnieDoezoe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:09:
[...]
Ziet er uit als Van den Hul - The Clearwater.

• Equazor_
DonnieDoezoe schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:09:
[...]

Dat is de clearwater serie van van der hul
http://www.vandenhul.com/...e-clearwater-halogen-free

• Equazor_
dubbele post

[Voor 93% gewijzigd door Equazor_ op 27-03-2015 17:41]

• coob
Ook al eens gedacht om zelf speakerkabels te maken maar ik ben bang dat dat geen ruk scheelt met een andere fatsoenlijke kabel.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 10:06

R-B

Blokkert

Marcello83 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:54:
[...]

Ik heb het nu geprobeerd, in combinatie met een minix 8-h. Alleen op de minix 8-h moet je video op software decoderen zetten, met als resultaat dat 1080p videos haperen. En ik kijk alles 1080p...

Op hardware decoderen werkt het ambilight effect dus niet.. Terwijl dan het beeld wel vloeiend loopt..

Idee'n ? :)

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Anoniem: 48051

Met een upgrade van mijn center speaker eind vorig jaar, hoopte ik op een betere integratie in geluidsbeeld en uiteraard qua algehele performance van het -o zo belangrijke- center kanaal.

Uiteindelijk beland bij een Kef Q600c. Alhoewel deze qua performance een flinke upgrade was, miste ik nog stuk integratie. De speaker staat nu eenmaal te laag... zeker in vergelijking met de fronts. Daardoor leken stemmen meer van onder te komen, dan waar de acteurs op de muur worden getoverd.

De center speaker OP het meubel zetten was vanwege esthetische redenen geen optie, dus heb bij wijze van proef een klein KEF eitje toegevoegd. Het zal geen audiofiele oplossing zijn, maar voor mij was dit DE oplossing. De center uit de KEF KHT2005.2 staat nu in serie met de KEFQ600c.

Totaal overzicht van mijn HT

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

coob schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:34:
Om eerlijk te zijn merkte ik geen groot verschil, maar ik denk dat het wel ietsje helpt.

39

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:04
Anoniem: 48051 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:48:
Met een upgrade van mijn center speaker eind vorig jaar, hoopte ik op een betere integratie in geluidsbeeld en uiteraard qua algehele performance van het -o zo belangrijke- center kanaal.
......

[afbeelding]
[afbeelding]

Totaal overzicht van mijn HT
Ik had hetzelfde probleem, ik heb ervoor gekozen om de center iets naar boven te richten.
Dit hielp ook al enorm. Doormiddel van 2 voetjes onder de center vooraan te plaatsen

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Anoniem: 48051

Nock372 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, ik heb ervoor gekozen om de center iets naar boven te richten.
Dit hielp ook al enorm. Doormiddel van 2 voetjes onder de center vooraan te plaatsen
Inderdaad een hele goede tip, helaas was die helling niet voldoende bij mij omdat ik een projector gebruik. De gezichten hangen soms wel 1 tot 1.5 meter boven waar het geluid vandaan 'komt'.

• The Eagle
En de center boven het projectdoek hangen en naar beneden laten wijzen?
Nock372 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:21:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Paar stukjes rubber er onder ofzo?
Mijn center (Klipsch C20) heeft alleen een pootje aan de achterkant, kan hem dus alleen naar beneden richten. Wat schuin omhoog zou wel handig zijn, mede omdat ie in een kast achter luidsprekerdoek zit :)

• Nock372
  • Laatst online: 10:04
The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:42:

[...]
Mijn center (Klipsch C20) heeft alleen een pootje aan de achterkant, kan hem dus alleen naar beneden richten. Wat schuin omhoog zou wel handig zijn, mede omdat ie in een kast achter luidsprekerdoek zit :)
Ik ben naar de doe het zelfzaak achter kleine rubberen voetjes geweest voor onder meubels te plaatsen, gewoon los eronder.

Ik werk hier namelijk ook met een projector(sony hw40-es) en de rc-62 van klipsch als center.

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

• Renegade666
  • Laatst online: 10:36
The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:42:
En de center boven het projectdoek hangen en naar beneden laten wijzen?

[...]

Bij mijn RC-52 II zaten er 4 rubberen dopjes bij. Die kon je er onder plakken :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 48051 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:48:
De speaker staat nu eenmaal te laag... zeker in vergelijking met de fronts. Daardoor leken stemmen meer van onder te komen, dan waar de acteurs op de muur worden getoverd.
Puur vanwege deze reden front heights er bij genomen en dat verschil is echt méga. Wil nooit meer zonder.

Nickname does not reflect reality

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
The Eagle schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:20:
[...]

Nee hoor, geen onderhoud aan. Ik heb zelf ook een muur met natuursteen strips. Indien nodig gewoon even met de stofzuiger/borstel erover heen. Klaar.

[Voor 6% gewijzigd door janser01 op 28-03-2015 16:53]

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
coob schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:34:
Ik denk in theorie wel. In de praktijk hoorde ik echter geen verschil.

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 15:22
Na lang te volgen in dit topic, hier mijn ht slaap kamer :). Het is lang niet zo chique als bijna alles wat ik langs zie komen maar ach, ik woon nog thuis :9

Wat zien we hier:

tv : Panasonic P42-vt30
Receiver: Onkyo TX-NR636
Speakers: Mordaunt Short
2x 906i
1x905i center
2x 902
Ms sub

Beamer: Epson TW7200
Verlichting Philips Hue

Ik wil binnenkort nog upfiring Atmos speakers halen.

[Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 28-03-2015 17:29]

• coob
Beamer gewoon op de muur?
Kan alleen nog maar beter worden met een scherm!

• Xenophoben
Uitklap scherm :) Die valt voor de tv.
De foto van de beamer is een projectie op het beamer scherm

[Voor 82% gewijzigd door Xenophoben op 28-03-2015 18:10]

• Waah
Xenophoben schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:27:
Na lang te volgen in dit topic, hier mijn ht slaap kamer :). Het is lang niet zo chique als bijna alles wat ik langs zie komen maar ach, ik woon nog thuis :9

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben dus niet de enige met snowboards aan de muur ;)
maar al een leuknplekkie, zeker voor als je nog thuis woont.

• Xenophoben
Haha ja, in het verleden had ik er 3 hangen maar dat was wat te veel :). Nu heb ik alleen mijn flow maverick abt nog hangen. Vind het wel mooier dan een schilderij ofzo :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

de set:

LG 65ub950v tv
Bluesound node streamer
upc box

Wordt je niet helemaal kriegel van die speakerkabels? Ik zou die netjes over de vloer laten lopen, zou een stuk mooier staan denk ik...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik denk dat dat juist minder mooi wordt. Het lijken mij nou niet simpele dunne kabeltjes die je zo even netjes weg kunt leggen als ik zo naar de vorm kijk waarin de kabel lopen.

"When you grow up your heart dies"

• luukdekloe
het zijn inderdaad aardig stugge kabels, zijn twee cm dik met massieve koperen kernen. de kabels kunnen dus niet echt een bocht om waardoor een gat in de vloer geen optie meer was. Als ik heel eerlijk ben vind ik de kabels juist wel mooi, al is dat op de foto niet te zien.

heb er wel aan gedacht om de kabels anders te laten lopen maar omdat ze toch altijd zichtbaar zijn (aangezien de aansluiting op de speaker vrij hoog zit) besloot ik om het zo te doen.

• Snaaf
  • Laatst online: 24-03 21:05
Die zwarte kleur op die Clark Kent still. Ik dacht meteen: "plasma"! Panny Plasma's zien er in het donker zo goed uit! _/-\o_

Ik heb zelf afgelopen week de 50vt30 nog aan kunnen schaffen. Jammer dat Panny plasma's niet meer gemaakt worden, want eigenlijk had ik nog graag een 60 of 65 inch willen hebben...

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
Ehm...das op de beamer...

• StealthyPeanut
Snaaf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:52:
[...]

Die zwarte kleur op die Clark Kent still. Ik dacht meteen: "plasma"! Panny Plasma's zien er in het donker zo goed uit! _/-\o_

Ik heb zelf afgelopen week de 50vt30 nog aan kunnen schaffen. Jammer dat Panny plasma's niet meer gemaakt worden, want eigenlijk had ik nog graag een 60 of 65 inch willen hebben...
Zwaar weekend gehad? Of is het gewoon nog vroeg....?

Dat is de beamer kwaliteit....niet de VT Pana :D.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik verliefd ben geworden op projecteren. Het geeft zo'n heerlijk rustig beeld, dat het totale plaatje veel fijner oogt. Heb 8 jaar plasma's gehad, maar voor films is projectie echt een heel ander beeld. Je kijkt niet meer in een lichtbron, maar gewoon naar een schilderij zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar heeft een heel rustgevend effect O+ O+ :9~ :9~ .

• Xenophoben
Snaaf schreef op maandag 30 maart 2015 @ 07:52:
[...]

Hahah die still is alleen niet de panasonic. Dat is de beamer :). hahaha _/-\o_ :9~
StealthyPeanut schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Zwaar weekend gehad? Of is het gewoon nog vroeg....?

Dat is de beamer kwaliteit....niet de VT Pana :D.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik verliefd ben geworden op projecteren. Het geeft zo'n heerlijk rustig beeld, dat het totale plaatje veel fijner oogt. Heb 8 jaar plasma's gehad, maar voor films is projectie echt een heel ander beeld. Je kijkt niet meer in een lichtbron, maar gewoon naar een schilderij zeg maar. Moeilijk uit te leggen, maar heeft een heel rustgevend effect O+ O+ :9~ :9~ .
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou niet meer zonder een "goede" beamer willen. Deze draait overuren met films!

[Voor 41% gewijzigd door Xenophoben op 30-03-2015 09:28]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Kleine update:

Mijn Cm8's mogen aanvullen met een setje B&W DS6's voor de surround, ik ben verliefd.

[Voor 34% gewijzigd door mr.DJ95 op 30-03-2015 21:51]

• Waah
mr.DJ95 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:48:
Kleine update:

Mijn Cm8's mogen aanvullen met een setje B&W DS6's voor de surround, ik ben verliefd.

[afbeelding]
Jij woont vast nog alleen... want die zouden hier nooit door de keuring (WAF) komen.

Maar een mooi setje. Heeft het ook nog nut dat de kleine speakers aan de zijkant zitten?

[Voor 10% gewijzigd door Waah op 31-03-2015 09:27]

• Snaaf
  • Laatst online: 24-03 21:05
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:27:
[...]

Hahah die still is alleen niet de panasonic. Dat is de beamer :). hahaha _/-\o_ :9~

[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zou niet meer zonder een "goede" beamer willen. Deze draait overuren met films!
Mogguh!! Je beamer heeft mij goed te pakken 8)7
Je hebt een verdomd goede beamer te pakken :P, want het zwart op die foto is "zwarter dan zwart"! Kent's haar is zo zwart als de rand van m'n scherm.

Ik ga denk ik ook maar eens een Epsonnetje in de prijscategorie TW7200 bekijken, want zoals ik het zo op de foto zie kan 'ie, zonder omgevingslicht, waarschijnlijk nog zwarter dan mij plasma 8)7. Hij kan in ieder geval een stuk groter!

• Xenophoben
Snaaf schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 09:34:
[...]

Mogguh!! Je beamer heeft mij goed te pakken 8)7
Je hebt een verdomd goede beamer te pakken :P, want het zwart op die foto is "zwarter dan zwart"! Kent's haar is zo zwart als de rand van m'n scherm.

Ik ga denk ik ook maar eens een Epsonnetje in de prijscategorie TW7200 bekijken, want zoals ik het zo op de foto zie kan 'ie, zonder omgevingslicht, waarschijnlijk nog zwarter dan mij plasma 8)7. Hij kan in ieder geval een stuk groter!
Haha veel mensen reageren zo. De meeste mensen zien een beamer en denken bah dat ziet er niet uit, maar uiteindelijk gaat iedereen positief weg na een filmpje gekeken te hebben. :9~

Ik projecteer nu 92 inch, de beamer kan tot 300 als je zou willen ( en de ruimte daarvoor hebt) _/-\o_
Overigens heb ik hem niet appart laten calibreren. Dit zijn standaard cinema settings

[Voor 4% gewijzigd door Xenophoben op 31-03-2015 09:41]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
mr.DJ95 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:48:
Kleine update:

Dat kan ik me heel goed voorstellen :P
Maar heb je deze speakers nu naast je of achter je?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Pagina: 1 2 3 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee