Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:27
Als je geen last hebt van een WAF, gewoon Atmoz bijkopen. Omdat het kan :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:47

timovd

Voorsprong door techniek

@Tijntje, persoonlijk zou ik losse atmos speakers (zoals de RP-140SA) kopen. Als je ze nu niet kunt ophangen, kun je dat later wel gaan doen en leg je ze nu op de zuilen.
Dan moet je dus losse surrounds (RP-8000F) kopen en vervangen die je oude JBL's.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:40

Tijntje

Hello?!

The Eagle schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:40:
Als je geen last hebt van een WAF, gewoon Atmoz bijkopen. Omdat het kan :Y)
Tja, ik ben gezegend dat de WAF het allemaal prima vind en ook belang hecht een lekker geluid.
timovd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 16:41:
@Tijntje, persoonlijk zou ik losse atmos speakers (zoals de RP-140SA) kopen. Als je ze nu niet kunt ophangen, kun je dat later wel gaan doen en leg je ze nu op de zuilen.
Dan moet je dus losse surrounds (RP-8000F) kopen en vervangen die je oude JBL's.
Dat is dus niet wat ik in een hoop review lees, doordat de Atmos in de zuil zit inclusief akoestisch schuim straalt hij het geluid beter richting het plafond dan de losse Atmos speaker die je er boven op legt/
Als je bedoeld de losse speakers op te hangen (wat uiteraard beter is), dat wordt lelijk met de kabels langs de muur.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

@Tijntje kunnen die kabels niet achter het gordijn weggewerkt worden?
Hoge Atmos speakers zijn echt beter dan middels reflectie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12-10 18:33
Over Dolby Atmos gesproken:)
Wij zijn momenteel een huis aan het bouwen (in de beginfase, oplevering waarschijnlijk september 2020:( ) en ik wil in de woonkamer een mooie 5.1.4 set hebben. Momenteel 5.1, maar gezien het nieuwe huis vrijstaand is en ik vwb kabels mijzelf uit kan leven lijkt me dat een mooi plan.
Nu heb ik de plaatsing van de speakers online wel kunnen vinden, maar het inbouwen in het plafond daar zoek ik toch nog wat inspiratie voor. Wij willen over de gehele begane grond een verlaagd plafond van ongeveer 5cm. Dat is voldoende om spotjes in te kunnen bouwen, maar niet voldoende voor speakers. Daar heb ik zo 14 cm voor nodig. De gehele begande grond zo veel verlagen gaat niet gezien verdiepingshoge deuren, maar de woonkamer zou eventueel wel kunnen. Nu wil ik alleen niet tegen zo'n verspringing in het plafond aan moeten loeren. Iemand suggesties? Wij willen uiteindelijk stalen deuren tussen de woonkamer en keuken dus wellicht dat daar nog een creatieve oplossing te bedenken is (dat het kozijn die 9cm verschil opvang oid).

En kan ik in dat verlaagd plafond nog iets doen aan de akoestiek van de ruimte? ik wil liever geen spanplafond maar gewoon gipsplaten oid tegen het dak.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 13-10 11:14
Tijntje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:36:
Na lange tijd de setup weer een een upgrade gegeven, voorheen een 65" Samsung LCD en al 15 jaar een JBL Northridge serie (E80 en EC35).
Nu de fronts en center al vervangen, de 2 x JBL E80 back surrounds zijn de volgende maand aan de beurt.

TV
LG OLED77C8LLA

Speakers
2 x Klipsch RP-8000F
1 x Klipsch RP-504C
2 x JBL Northrige E80 (surround back)
1 x SVS PB-2000

Receiver
Yamaha Aventage RX-A880

Weet alleen nog niet of ik met of zonder frontjes moet doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Zelf ook een besta hangen en met gesloten deuren wordt het best warm (40/50 graden) Hoe doe jij dat met koeling?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Chabio schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:56:
[...]

Ziet er goed uit! Zelf ook een besta hangen en met gesloten deuren wordt het best warm (40/50 graden) Hoe doe jij dat met koeling?
Ik heb bijna de hele achterwand open gezaagd van ieder vak, rondom een strip of 5 centimeter laten zitten voor de stevigheid van de kast.
Verder staat die van mij en hangt niet, daar door is er ruimte tussen de kast en de muur voor ventilatie.

Tijntje wijzigde deze reactie 04-06-2019 07:54 (12%)

Acties:
  • +12Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Recentelijk mijn front speakers kunnen upgraden naar de RP-8000F, mijn surround speakers heb ik vervangen door 2 maal RP-600M (heerlijke speakers) en ik ben erg tevreden met de vooruitgang in geluid!

Nu bestaat de setup uit:
2x RP-8000F
1x RP-504C
2x RP-600M

Denon X3500H
Sony XG95

RP-8000F

• Motijani
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 19-06 23:40
Tijntje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 16:36:
Na lange tijd de setup weer een een upgrade gegeven, voorheen een 65" Samsung LCD en al 15 jaar een JBL Northridge serie (E80 en EC35).
Nu de fronts en center al vervangen, de 2 x JBL E80 back surrounds zijn de volgende maand aan de beurt.

TV
LG OLED77C8LLA

Speakers
2 x Klipsch RP-8000F
1 x Klipsch RP-504C
2 x JBL Northrige E80 (surround back)
1 x SVS PB-2000

Receiver
Yamaha Aventage RX-A880

Weet alleen nog niet of ik met of zonder frontjes moet doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie setup. Alleen jammer van dat kabelgootje. Ik zou mij hieraan ergeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Motijani schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:30:
[...]

Mooie setup. Alleen jammer van dat kabelgootje. Ik zou mij hieraan ergeren.
Voorheen was de muur wit en viel het bijna niet op, nu valt het inderdaad iets meer uit de toon.
Alle kabels zijn in de muur gefreesd behalve die van de TV, die was ik helaas vergeten bij de verbouwing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 22:09
boomr schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:46:
Wij zijn momenteel een huis aan het bouwen (in de beginfase, oplevering waarschijnlijk september 2020:( ) en ik wil in de woonkamer een mooie 5.1.4 set hebben. Momenteel 5.1, maar gezien het nieuwe huis vrijstaand is en ik vwb kabels mijzelf uit kan leven lijkt me dat een mooi plan.
Nu heb ik de plaatsing van de speakers online wel kunnen vinden, maar het inbouwen in het plafond daar zoek ik toch nog wat inspiratie voor. Wij willen over de gehele begane grond een verlaagd plafond van ongeveer 5cm. Dat is voldoende om spotjes in te kunnen bouwen, maar niet voldoende voor speakers. Daar heb ik zo 14 cm voor nodig. De gehele begande grond zo veel verlagen gaat niet gezien verdiepingshoge deuren, maar de woonkamer zou eventueel wel kunnen. Nu wil ik alleen niet tegen zo'n verspringing in het plafond aan moeten loeren. Iemand suggesties? Wij willen uiteindelijk stalen deuren tussen de woonkamer en keuken dus wellicht dat daar nog een creatieve oplossing te bedenken is (dat het kozijn die 9cm verschil opvang oid).

En kan ik in dat verlaagd plafond nog iets doen aan de akoestiek van de ruimte? ik wil liever geen spanplafond maar gewoon gipsplaten oid tegen het dak.
het hangt beetje van de vorm van de kamer af. Maar als je nou de woonkamer wel iets verlaagd doet, zodat e speakers er mooi in kunnen, je zou dan aan de zichtkant vanuit de andere kant van de kamer iets kunnen doen met spotjes die verticaal zijn gemonteerd (en het plafond verlichten bijvoorbeeld).

of juist met sterk contrast(donkere kleur) en dan het plafond schilderen. dan benadruk je het juist, maar kan veel ruimte geven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeronomo8
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01-10 22:25

Schuifdeur van maken een optie? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mikayu
  • Laatst online: 11-10 17:46

Mikayu

.srt

5cm is genoeg voor bijvoorbeeld deze Klipsch ceiling speaker

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Kijk ook eens naar een akoestisch plafond. Niet alleen voor muziek, maar ook voor conversaties een erg mooie uitvinding.

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-10 15:23
Omdat ik wel toe was aan een betaalbare upgrade van me geluid en me Subwoofer het minste in heel me set was (Onkyo SW-538). Me zelf maar een nieuwe kado gedaan vorige maand :)

Kunnen krijgen met een leuke vakantiegeld actie bij HiFiCorner voor 460 euro:

Polk HTS-12

En mijn god wat een beest is dit (en dan bedoel ik niet alleen de grootte ervan). Heeft even wat afstelling vereist maar hij speelt subtiel mee waar nodig en laat het huis trillen wanneer nodig :D Soms vraag ik zelfs af of hij wel mee doet omdat je de bass gewoon niet kan plaatsen het lijkt nu echt overal vandaan te komen (zoals het ook hoort).

Nooit geweten dat ik geluid miste met me vorige woofer maar dit was echt een verademing kwa laag. Geen rondzingend laag meer kapt hem juist af en geen vervorming meer op hogere volumes. En met hoog bedoel ik dan standje buren pesten. Die om 1 of andere reden me woofer totaal niet horen zeggen ze, niet dat je me daar over hoort klagen want dan kan ik vaker op wat hogere volume films kijken :P

Rest van de set al eerder gepost maar even een opsomming:

Versterker: Onkyo HTR-548
Fronts: Jamo S426
Center: Dali Zensor Vokal
Rears: Jamo C93
Sub nu dus de Polk HTS-12

Volgende plan is of de reciever vervangen voor exemplaar met 4k doorvoer (kwa vermogen komt deze niks te kort met de huidige speakers) Of nieuwe fronts (Zensor 7 2ehands, Jamo C97 II of Oberon 7 of dan toch maar Teufels proberen waar ik goede verhalen over hoor) dus weet weer waar we voor kunnen gaan sparen :)

*Edit thumbnails verwijzen naar imgur nu

Joenino wijzigde deze reactie 20-06-2019 10:42 (15%)
Reden: Thumbnails gefixt

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• borft
  • Laatst online: 11-10 12:28
Polk HTS-12
[Afbeelding]

[/quote]

Heb je nou gelinkt naar een foto in je mail? ;) Hij doet het in ieder geval hier niet.

• Joenino
  • Laatst online: 11-10 15:23
borft schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:59:
Polk HTS-12
[Afbeelding]

[/quote]

Heb je nou gelinkt naar een foto in je mail? ;) Hij doet het in ieder geval hier niet.
Nee public onedrive :P Maar dat gaat niet goed dus?

*Edit Zou nu wel moeten werken?

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• boomr
Thanks. Ik wil straks alles B&W maar heb nu ook de CCM663RD gevonden. Die heeft net geen 10cm nodig. Scheelt alweer flink.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• PVD66
  • Laatst online: 09-10 20:04

Beetje laat, maar zag het nu pas.
Ik heb ook een verlaagd, maar dan, spanplafond met de B&W CCM663rd (las verderop in het topic) voor Atmos 5.1.4. Bij mij 13 of 14 cm verlaagd. Zitten ook Philips Hue spots in.
Hou wel rekening met de backbox waarin de B&W geplaatst moeten worden. Een gipsplaten plafond gaat je niet veel helpen met de akoestiek. Een spanplafond en goede akoestiek daarentegen gaat zeer goed. Je moet er dan wel op een juiste manier akoestisch materiaal achter plaatsen.
Wij hebben ook een stalen staatsdeur tussen de woonkamer en de gang. Verlaag eerst je plafonds en dan plaats je de stalen deur.

Samsung QE75Q9FN - Marantz AV8802A - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB12NSD -  Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02:54
Nieuwe lage receiver aangeschaft waardoor er ruimte is in het TV meubel voor een center speaker

http://i63.tinypic.com/30hszm9.jpg

http://i68.tinypic.com/6jq71t.jpg

En de surrounds:

http://i64.tinypic.com/ix6mg4.jpg

http://i65.tinypic.com/mwa9z9.jpg

2 x JBL E80
JBL EC35
2 x JBL E20
Harman Kardon subwoofer
Marrantz receiver
Achter de TV een Xbox One X met kodi en een Raspberry PI met FTP server waar de films en series op staan

Ik wil alleen nog een nieuwe bank.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Gaat dat goed qua warmte ontwikkeling? Aan de zijkanten wel wat ruimte, maar weinig ruimte boven de receiver.

Wel lekker setje verder :)

• TFZ61
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08-10 23:37
Rudyy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:30:
Nieuwe lage receiver aangeschaft waardoor er ruimte is in het TV meubel voor een center speaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de surrounds:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2 x JBL E80
JBL EC35
2 x JBL E20
Harman Kardon subwoofer
Marrantz receiver
Achter de TV een Xbox One X met kodi en een Raspberry PI met FTP server waar de films en series op staan

Nice set-up! Waar heb je het meubel vandaan? Is het diep genoeg voor je receiver?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudyy
B-Real schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 14:28:
Gaat dat goed qua warmte ontwikkeling? Aan de zijkanten wel wat ruimte, maar weinig ruimte boven de receiver.

Wel lekker setje verder :)
Ja dat gaat prima hoor, ik heb een aantal keer met mijn hand boven de receiver gevoeld en dat is gewoon koel. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rudyy
TFZ61 schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 23:03:
[...]

Nice set-up! Waar heb je het meubel vandaan? Is het diep genoeg voor je receiver?
Ik heb best lang naar een passend meubel gezocht en heb deze via Marktplaats gekocht voor maar 80 euro :)

Hij is schijnbaar in Belgie gekocht en niet bij een keten, dus ik weet niet waar hij vandaan komt.

De receiver past er prima in, en de center speaker ook. Achter de center heb ik nog een stuk akoestisch materiaal geplaatst wat ik nog had liggen

https://www.akoestiekwink...basic-d40-absorptieplaten

Daarnaast is de center lichtelijk omhoog gekanteld en wordt gelift door een stuk af te snijden van een dempingsplaat voor wasmachines, om trillingen van het meubel te voorkomen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Rudyy schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 11:30:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En de surrounds:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

2 x JBL E80
JBL EC35
2 x JBL E20
Harman Kardon subwoofer
Marrantz receiver

Herkenbare Speakers :)

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 19:04
helaas, daar is dit het topic niet voor

teacher wijzigde deze reactie 04-07-2019 22:34 (81%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02-10 19:12

Ik heb gister een set gold 100 gekocht, en als surround speakers opgesteld. Ze doen het erg goed!

De installatie leek mij een mooi moment om de golds -voordat ze achter in de kamer staan- te vergelijken met de platinums die ik als fronts gebruik.

De bass-druk van de golds is net als bij de platinums erg goed; ze reiken beiden met net zo veel gemak en druk de lage tonen. Alleen de tweeter van de platinums klinkt veel, veel beter. Zo'n groot verschil had ik eigenlijk niet verwacht 8)7...

Don't get me wrong, de ribbons van de golds klinken erg netjes; mooi helder, welonderscheiden instrumenten, maar ze zijn geen match met de pl's. De pl's hebben een enorm podium, met veel meer diepte, gelaagdheid, en enorme hoeveelheid warmte, of kleur, in het geluid, die de golds niet hebben. Zelfs m'n vriendin (belichaming van de anti-audiofiel)(vindt alles lelijk, onnodig en nodeloos duur) hoorde het verschil.

Wow _/-\o_

Snaaf wijzigde deze reactie 07-07-2019 14:19 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:34

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Tijntje Wat is dat voor meubel? Ik ben al weken opzoek naar een mooi tv meubel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Coenen schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:49:
@Tijntje Wat is dat voor meubel? Ik ben al weken opzoek naar een mooi tv meubel.
Had je wat beter moeten zoeken >:) . Is gewoon een IKEA Bestå.

Ach joh, werken is ook niet alles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:12

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Snaaf schreef op zondag 7 juli 2019 @ 14:18:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb gister een set gold 100 gekocht, en als surround speakers opgesteld. Ze doen het erg goed!

De installatie leek mij een mooi moment om de golds -voordat ze achter in de kamer staan- te vergelijken met de platinums die ik als fronts gebruik.

De bass-druk van de golds is net als bij de platinums erg goed; ze reiken beiden met net zo veel gemak en druk de lage tonen. Alleen de tweeter van de platinums klinkt veel, veel beter. Zo'n groot verschil had ik eigenlijk niet verwacht 8)7...

Don't get me wrong, de ribbons van de golds klinken erg netjes; mooi helder, welonderscheiden instrumenten, maar ze zijn geen match met de pl's. De pl's hebben een enorm podium, met veel meer diepte, gelaagdheid, en enorme hoeveelheid warmte, of kleur, in het geluid, die de golds niet hebben. Zelfs m'n vriendin (belichaming van de anti-audiofiel)(vindt alles lelijk, onnodig en nodeloos duur) hoorde het verschil.

Wow _/-\o_
Dat doet Monitor Audio ook echt wel goed. In de tijd dat ik mijn RS8's kocht, had de gold nog geen ribbon tweeter, maar dezelfde gold dome als in de silver RS-serie en zat het verschil vooral in de veel betere laagweergave van de Gold's (dat was toen de GS10). Die was al zo bizar goed dat de kleine boekenplank GS10 in het laag al kon concurreren aan de veel grotere RS6 (die een woofer, mid en tweeter heeft). Alleen tegen de dubbele woofer van een RS8 kon die niet op.

De Platinum's heb ik alleen in luistersessies gehoord, en helaas vaak op een niet lekker passende versterker. Maar ik dat die helemaal goed klinken.

Nog maar een keer op herhaling:
IMG_0193 by Chris Hogevonder, on Flickr

Afgelopen weekend heb ik Pet Sematary zitten kijken, en ik hoorde het servies in de keuken trillen :X

Alleen na de vakantie bij Monitor Audio even een nieuwe tweeter bestellen voor één van de RS1's die ik als surround heb hangen.
Rudyy schreef op zondag 23 juni 2019 @ 10:48:
[...]

Ja dat gaat prima hoor, ik heb een aantal keer met mijn hand boven de receiver gevoeld en dat is gewoon koel. :)
Ook na een uurtje multi channel audio? Mijn Cambridge versteker wordt toch wel aangenaam warm als ik een film op matig volume aan het kijken ben, en staat tegenwoordig een plank hoger, want mijn Raspberry Pi en tv-ontvanger kregen oververhittingsproblemen door de warmte van de versterker 8)7 Ow, en ook de bovenkant van het tv-meubel is warm.

En ik heb aanzienlijk meer ruimte rond de versterker dan jij:
IMG_0194 by Chris Hogevonder, on Flickr

Maar ik verwacht dat je een klasse D-versterker hebt, die hebben sowieso een veel hoger rendement en worden minder warm.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Audione0
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20:40

Audione0

Strijdt der titanen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zelfs m'n vriendin (belichaming van de anti-audiofiel)(vindt alles lelijk, onnodig en nodeloos duur) hoorde het verschil.

Wow _/-\o_
Nou, als je vriendin het verschil hoort is het prima toch :X

Mooie speakers!

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

deepbass909 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:33:
[...]
Maar ik verwacht dat je een klasse D-versterker hebt, die hebben sowieso een veel hoger rendement en worden minder warm.
Marantz slim line, dat is Klasse A/B. Marantz gebruikt naar mijn weten in hun SR en NR reeks geen gebruik van Klasse D.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

the-body schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:20:
[...]

Had je wat beter moeten zoeken >:) . Is gewoon een IKEA Bestå.
Niet één Besta maar twee Bestas ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Eagle
Tijntje schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:58:
[...]

Niet één Besta maar twee Bestas ;)
Ik besta en hij besta ook :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 06:16
The Eagle schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 19:36:
[...]

Ik besta en hij besta ook :+
Ik ea dus ik besta

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 01:12

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

FeaR schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 12:01:
[...]

Marantz slim line, dat is Klasse A/B. Marantz gebruikt naar mijn weten in hun SR en NR reeks geen gebruik van Klasse D.
Als het een klasse A/B is, vind ik het bijzonder dat hij nauwelijks warm wordt, want dat staat haaks op één van de negatieve eigenschappen van klasse A/B. A/B heeft normaal gesproken een efficiency van rond de 50%.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 19-09 19:44

Als ik het zo lees denk ik meteen het plafond gewoon 5cm verlagen voor spotjes, maar voor de speakers extra diepte aanbrengen in een mooie vorm. beetje zoals dit...

• The Eagle

Ik zie hem ook nu pas. Denk dat @Atmoz daar wel wat tips over kan geven :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik heb geen fancy digicam en ook geen briljante mobiele telefoon. Dus de kwaliteit van de foto's is... matig :P

Hoe het eerst was:

Rechts van de bank de subwoofer en links een zwart laag kastje met de apparatuur. Dat werd een beetje klein en onhandig, dus heb ik zelf een meubel gemaakt

Dat ziet er nu dus zo uit:

Overdag (of als ik niet zo'n zin heb om alle apparatuur aan te zwengelen) kan de tv aan:

Zet ik de beamer aan overdag met de gordijnen dicht, dan geeft het ongeveer dit effect qua verduistering. Niet helemaal ideaal, daarom bewaar ik de beamer voor 's avonds:

Ter vergelijking het verschil tussen het beameroppervlak en die van de tv (deze foto's zijn echt vreselijk slecht maar het gaat om het idee)

Als het goed verduisterd is, dus 's avonds, ziet het er ongeveer zo uit:

U ziet:
* zelfbouwmeubel
* Eminent Kodi mediaspeler
* PS3 (mijn PS4 staat onder mijn bureau)
* Marantz DV-4001 regiovrij
* Marantz SR-5004
* Mordaunt Short subwoofer waar ik het type even van ben vergeten
* Jamo S-606 fronts
* Kef Qck1 center
* Polk T15 bookies als rear
* Benq PE7700 720p beamer, heb ik al bijna 10 jaar en geeft, voor een hd ready, nog steeds prima beeld. Ik ben op dit moment te pauper om een FHD te kopen :P
* Samsung 46" FHD
* The Red Fox
* Jia Lissa
* Aquaman
* Een Word Bearer en een soon-to-be-dead Ultramarine
* Redhead Beauty boek
* Een Leen Bakker letterbord met motiverende en inspirerende teksten, zoals je in zoveel huiskamers en keukens ziet tegenwoordig
* Wat snuisterijen

Maar waarom staat het audiomeubel nou náást de bank en niet onder de schermen? :?
Omdat ik apparatuur niet interessant vind om in het zicht te hebben. Bovendien zijn al die ledjes schreeuwend irritant :+

Wat is dat zwarte draadje rechts van de televisie :?
Dat is mijn antenne om het DVB-T signaal op te pikken. Ik heb namelijk geen kabeltv en ned 1/3 is voldoende, mocht mijn moeder eens komen oppassen. En ik heb geen zin om dat netjes te gaan wegwerken :P

Vrijdag wijzigde deze reactie 14-07-2019 15:26 (8%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• The Eagle
Goed bezig. Maar knikker eens een grijs of beige kleed over je bank ipv dat wannabee perzisch tapijt en hang je gordijnen recht. Knapt de boel behoorlijk van op :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Snaaf
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02-10 19:12
Fantasisch leuke post! Dope setup, èn gevoel voor humor!

Roodharigen zijn ook fantastisch!!! En als ze ook nog mooi zijn, extra magisch! Voor m'n gevoel hebben vaak erg felle persoonlijkheden. Ik basseer mij eigenlijk maar op één ekele, m'n vriendin, haha. Mama mia die heeft een kort lontje _/-\o_ !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
@Vrijdag mooi post! humor om de namen op te zoeken die er bij staan :+

Overigens heel logisch om je spullen met lampjes niet in je zicht te hebben toch!

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• boomr
Nachoman schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Als ik het zo lees denk ik meteen het plafond gewoon 5cm verlagen voor spotjes, maar voor de speakers extra diepte aanbrengen in een mooie vorm. beetje zoals dit...
Thanks voor het vorbeeld, maar ik wil in de woonkamer een uniform plafond. Dit betekent dus dat er op de scheiding tussen de woonkamer en de keuken een verscpringing is in de hoogte. Nu heb ik wat stalen deuren gevonden welke een oplossing kunnen bieden. Een optie is om een kozijn van 5cm te gebruiken, andere optie is om de hele deur te omlijsten met een stukkie gips.

Erg benieuwd naar de ervaringen van Atmoz:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raym09
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:02

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Vrijdag schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:07:
Ik heb geen fancy digicam en ook geen briljante mobiele telefoon. Dus de kwaliteit van de foto's is... matig :P

Hoe het eerst was:

[Afbeelding]

Rechts van de bank de subwoofer en links een zwart laag kastje met de apparatuur. Dat werd een beetje klein en onhandig, dus heb ik zelf een meubel gemaakt

Dat ziet er nu dus zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Overdag (of als ik niet zo'n zin heb om alle apparatuur aan te zwengelen) kan de tv aan:

[Afbeelding]

Zet ik de beamer aan overdag met de gordijnen dicht, dan geeft het ongeveer dit effect qua verduistering. Niet helemaal ideaal, daarom bewaar ik de beamer voor 's avonds:

[Afbeelding]

Ter vergelijking het verschil tussen het beameroppervlak en die van de tv (deze foto's zijn echt vreselijk slecht maar het gaat om het idee)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het goed verduisterd is, dus 's avonds, ziet het er ongeveer zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

U ziet:
* zelfbouwmeubel
* Eminent Kodi mediaspeler
* PS3 (mijn PS4 staat onder mijn bureau)
* Marantz DV-4001 regiovrij
* Marantz SR-5004
* Mordaunt Short subwoofer waar ik het type even van ben vergeten
* Jamo S-606 fronts
* Kef Qck1 center
* Polk T15 bookies als rear
* Benq PE7700 720p beamer, heb ik al bijna 10 jaar en geeft, voor een hd ready, nog steeds prima beeld. Ik ben op dit moment te pauper om een FHD te kopen :P
* Samsung 46" FHD
* The Red Fox
* Jia Lissa
* Aquaman
* Een Word Bearer en een soon-to-be-dead Ultramarine
* Redhead Beauty boek
* Een Leen Bakker letterbord met motiverende en inspirerende teksten, zoals je in zoveel huiskamers en keukens ziet tegenwoordig
* Wat snuisterijen

Maar waarom staat het audiomeubel nou náást de bank en niet onder de schermen? :?
Omdat ik apparatuur niet interessant vind om in het zicht te hebben. Bovendien zijn al die ledjes schreeuwend irritant :+

Wat is dat zwarte draadje rechts van de televisie :?
Dat is mijn antenne om het DVB-T signaal op te pikken. Ik heb namelijk geen kabeltv en ned 1/3 is voldoende, mocht mijn moeder eens komen oppassen. En ik heb geen zin om dat netjes te gaan wegwerken :P
Netjes hoor!

Zit er wel een achterkant in dat meubel? Zover ik kan zien niet, is het meubel dan niet enorm onstabiel zijdelings? Nogal lullig als het in elkaar stort en je apparatuur aan gort gaat. Ik zou er wel iets van zijdelingse versteviging in maken.

Hier binnenkort ook maar weer eens een update plaatsen. De spullen zijn inmiddels verhuisd naar het huis van mijn vriendin waar we zijn gaan samenwonen. Afgelopen zaterdag ook maar eens haar besta kastjes aan de muur gehangen, stonden pas 2 jaar op blokken. Apparatuur past er, met wat kleine modificaties, precies in. Alleen nog even ventilatie voorzien, met de deurtjes dicht word het wel aardig warm O-)
En de boormachine met gatenzaag past natuurlijk mooi niet in het kastje om een gat in de bodem te boren :')

The first 40 years of childhood are the hardest.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Vrijdag
Thnx allen :)

@The Eagle Ja, die gordijnen staan nog op de planning, eigenlijk wil ik er nog een tussengordijn maken. Erachter zit de erker met rolgordijnen maar die laten veel licht door. Mijn idee is om in de erker zelf nog een extra breed verduisterend gordijn te hangen zodat de hele erker wordt afgesloten. Is wel een lange termijn project :P En dat kleed is eigenlijk een oud dekbedovertrek. Is niet echt heel mooi (understatement ;) ) maar wel handig als mijn zoontje op de bank een broodje oid eet. Kan ik makkelijk schoonmaken en de kruimels uitkloppen.

@Snaaf Haha, ik weet er alles van. Mijn ex is ook rood en die kon behoorlijk "pittig" zijn. Maar aan de andere kant, "you can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead" :9

@LuisjeNL Ja, afhankelijk waar je zoekt kan dat ook een beetje NSFW zijn :P Ik had er eerst aan gedacht om de apparatuur in het dressoir te zetten en dan met een IR extender oid te wrken. Dat was bij nader passen en meten niet handig en nu is het dressoir gewoon een opberkast voor dekens, speelgoed en wat oude spullen.

@Raym09 De achterkant van het meubel is inderdaad open, zodat de warmte goed weg kan. Verder is het van 1.4mm dik mdf met een aantal vastgeschroefde tussenplanken. Omdat het zwaarste (de receiver) onderop staat valt het eigenlijk best mee qua stabiliteit. Ik heb voor de zekerheid nog een muuranker gemaakt maar die is eigenlijk helemaal niet nodig. Okee, mijn zoontje moet er niet op gaan klimmen maar het staat verder ook mooi uit een looproute :)

Acties:
  • +16Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:18
Vrijdag schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:47:

@Snaaf Haha, ik weet er alles van. Mijn ex is ook rood en die kon behoorlijk "pittig" zijn. Maar aan de andere kant, "you can sleep with a blonde, you can sleep with a brunette. But you won't get any sleep with a redhead" :9
Hoe roestiger 't dak, hoe natter de kelder :+

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01:04
Na zeer teleurstellende resultaten met Rel, B&W en Klipsch subwoofers te hebben gehad (i.v.m. de bass die reeds uit de fronts komt) een tijdje sub-loos gedraaid. Echter kriebelde het toch weer en dus een SVS besteld. Had hem wat groter verwacht maar benieuwd wat er uit gaat komen. Nu 5 x 13" woofers bass geweld :9

De muziek/film/custom presets via de Blue-tooth app waren de voornaamste reden tot aanschaf van deze sub. Kon met de vorige zelden een compromis vinden qua bass met muziek/films. Nu even inregelen :)

Wat je ziet:
  • Panasonic 65VT60 plasma
  • Marantz SR7012 receiver
  • PS4 Pro console
  • nVidia Shield TV
  • Infinity Kappa 100 fronts
  • Infinity Center B
  • SVS PB-3000 subwoofer
Wat je niet ziet:
  • B&W Matrix III surrounds
  • Klipsch di-pole surround backs
  • Magnat front-heights
Vanavond even Tron @ 9.1 testen*. Wachten op gebonk van de buren. Morgen subwoofer return ;)
* en afstoffen :-(

Nickname does not reflect reality

Ziet er mooi uit :)

Wat bedoel je net 5x13inch? Ik zie 1 sub?

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01:04
Jag schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:45:
Ziet er mooi uit :)

Wat bedoel je net 5x13inch? Ik zie 1 sub?
Per front speaker zitten er ook 2 13"woofers in :)

Daar komt ook ok bass uit, tot de Marantz *poef* zegt en uit gaat. Hopelijk nu wat minder snel :)

Brad Pitt wijzigde deze reactie 09-08-2019 14:51 (5%)

Nickname does not reflect reality

Brad Pitt schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 14:47:
[...]

Per front speaker zitten er ook 2 13"woofers in :)

Daar komt ook ok bass uit, tot de Marantz *poef* zegt en uit gaat. Hopelijk nu wat minder snel :)
Haha lol. Ja heeft je Marantz het er zwaar mee? Kennelijk niet bedacht op 4ohm.

• Banaan86
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07-10 21:32
Zie de Topic Warning, je vraag kan je beter stellen in Het Grote Subwoofer Topic.

FeaR wijzigde deze reactie 17-08-2019 13:09 (85%)

• Thalaron
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-10 15:18
Wij zijn ons aan het oriënteren op een lichte verbouwing van onze woonkamer waarbij we de TV weg doen en tegen de muur gaan projecteren (er komt hier een afwasbare, harde afwerking tegen de muur in een lichtgrijze tint). De center speaker komt hierbij zwevend boven of onder het scherm.

Is er iemand met ervaring die de center boven richting het plafond heeft hangen? Hoe bevalt dit? (dit i.v.m. de hond die nog wel eens wilt reageren op beesten in beeld... De center speaker is dan natuurlijk een leuk object om tegenaan te springen...

D3 Profile - <GoT>Narada#2663

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:57

renzo4000

*Doh!*

Oef ik denk dat je het antwoord al weet... Lijkt me niet echt een oplossing als de stemmen van boven vanuit het plafond komen.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 04:05
renzo4000 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:21:
Oef ik denk dat je het antwoord al weet... Lijkt me niet echt een oplossing als de stemmen van boven vanuit het plafond komen.
Als je de speaker wat voorover kan kantelen zal het nog wel meevallen.
Projecteren op een (lichtgrijze) muur lijkt me een stuk storender.

• The Eagle
Ik weet dat mijn Klipsch C20 de mogelijkheid heeft om een stukje voorover te kantelen. Maar das meer voor boven TV's dan om om 2m hoogte te hangen. Ik zou echter vewachten dat als er een goede afstraling is, het niet echt een probleem zou moeten zijn. En inregelen via de receiver doet ook een hoop, die kan daar best rekening mee houden.

Having said that: maak een eigen topic. Dit is een showtopic, geen vragentopic :)

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Wekko306 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Als er een speaker is die directie gevoelig is, dan is het wel een center speaker. Ik zou me er enorm aan storen iig. Ik zou dan eerder gaan werken aan een oplossing om de hond je speaker niet te beschadigen. Misschien een beschermende folie of een koofje maken waar de speaker in kan? Afgezien van de degradatie van je audio ziet het er toch visueel niet uit om een center speaker praktisch aan het plafond te hangen?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 20:26
Zelfs m'n vriendin (belichaming van de anti-audiofiel)(vindt alles lelijk, onnodig en nodeloos duur) hoorde het verschil.
Deze uitspraak vind ik altijd mooi. Of “mijn vriendin, die niets van muziek of audio af weet, liep binnen en hoorde gelijk het verschil.” als iemand nieuwe kabels heeft of zo. 8)

• iop
  • Laatst online: 22:22
Thalaron schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 13:15:
Wij zijn ons aan het oriënteren op een lichte verbouwing van onze woonkamer waarbij we de TV weg doen en tegen de muur gaan projecteren (er komt hier een afwasbare, harde afwerking tegen de muur in een lichtgrijze tint).
Misschien is projectieverf wat voor je. Is ook grijs zoals je eigenlijk al wil.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Thalaron
iop schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:42:
[...]

Misschien is projectieverf wat voor je. Is ook grijs zoals je eigenlijk al wil.
Wij hebben een grijze muur achter ons scherm. Als ik eerlijk moet zijn geeft de geverfde muur betere kleuren weer dan ons scherm. Door reflecties van het flafond blijft zwart op het scherm altijd donkergrijs (plafond zwart is geen optie).

Wij kunnen de woonkamer geheel verduisteren en de afwerking die wij hebben gepland op de muur, is spiegelglad (als in, ze polijsten de gehele wand).

Maar goed, geluid van bovenaf lijkt mij inderdaad niet optimaal. Ik ga bekijken hoe ik hey enigzins kan afschermen vanuit de onderzijde!

• Pjotr22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:20
Wekko306 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:34:
[...]

Waarom? is beter dan een witte muur als je de goede grijze tint hebt. Als de beamer genoeg lichtopbrengst heeft, er niet veel refelecties zijn en goed verduisterd kan worden is het perfect.
Thalaron schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 15:16:
[...]
......

Maar goed, geluid van bovenaf lijkt mij inderdaad niet optimaal. Ik ga bekijken hoe ik hey enigzins kan afschermen vanuit de onderzijde!
Een inbouw speaker overwogen? als je toch de wand gaat doen.. Moet je wel iets bedenken bijvoorbeeld akoestisch transparant doek ervoor spannen ipv de speaker front

• Thalaron
@Pjotr22 Goede tip omtrent de inbouwluidspreker. Ik vermoed dat dit een stuk kostbaarder zal uitpakken maar... in ieder geval de moeite om dit eens uit te zoeken :)

Voor de duidelijkheid: De geplande grijze wand betreft een afwerking met Yeso-Duro / A1 plaster finish is een wand afwerking die is samengesteld uit composiet materialen. Dit polijst men dusdanig op tot het spiegelglad is.

Wij hebben onze projector op dit moment op eco modus staan en dan staat de helderheid op 45-50% ingesteld wat méér dan genoeg licht oplevert. Wij kunnen onze woonkamer volledig verduisteren (middels rolluiken). Je ziet hier geen steek zonder lamp wanneer alles dicht zit :)

Het gaat nog wel even duren voordat het zover is, echter wanneer het af is zal ik uiteraard foto's met jullie delen :)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Sinds gisteren is de gehele Home Cinema upgrade compleet waar ik dit jaar aan begonnen ben. *O*

Ik had een tijdje terug mijn JBL Northridge E80 Fronts al vervangen voor Klipsch RP-8000F en de JBL Northride EC35 Center voor de Klipsch RP-504C.
Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik de fronts geupgrade naar de Klipsch RP-8060FA en de huidige Klipsch fronts naar achteren geplaatst
Dat levert de volgende uiteindelijke setup:

TV
LG OLED77C8LLA

Speakers
2 x Klipsch RP-8060FA
1 x Klipsch RP-504C
2 x Klipsch RP-8000F (surround back)
1 x SVS PB-2000

Receiver
Yamaha Aventage RX-A880

De toevoeging van Atmos geeft een extra laag aan de ervaring al is het wel subtiel.

• NL_Scratch
  • Laatst online: 11-10 10:41
Tijntje schreef op woensdag 11 september 2019 @ 11:12:
Sinds gisteren is de gehele Home Cinema upgrade compleet waar ik dit jaar aan begonnen ben. *O*

Ik had een tijdje terug mijn JBL Northridge E80 Fronts al vervangen voor Klipsch RP-8000F en de JBL Northride EC35 Center voor de Klipsch RP-504C.
Nu zijn we een paar maanden verder en heb ik de fronts geupgrade naar de Klipsch RP-8060FA en de huidige Klipsch fronts naar achteren geplaatst
Dat levert de volgende uiteindelijke setup:

TV
LG OLED77C8LLA

Speakers
2 x Klipsch RP-8060FA
1 x Klipsch RP-504C
2 x Klipsch RP-8000F (surround back)
1 x SVS PB-2000

Receiver
Yamaha Aventage RX-A880

De toevoeging van Atmos geeft een extra laag aan de ervaring al is het wel subtiel.
Fototje :)

• Goofy1978
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 06:21
@Tijntje mooie spullen welke atmos speakers gebruik je?
Pb2000 is wel een beest heb de sb2000 goede subs.

• Pjotr22

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Goofy1978 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 20:44:
@Tijntje mooie spullen welke atmos speakers gebruik je?
Pb2000 is wel een beest heb de sb2000 goede subs.
De Klipsch RP-8060FA is een zuil met geïntegreerde Atmos speaker. Het is dus wel een ceiling bounce principe.

De SVS is een inderdaad een heerlijke sub.

Tijntje wijzigde deze reactie 12-09-2019 08:10 (6%)

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09-10 19:13

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Niet lullig bedoeld, maar je hebt voor weinig geld een rol luidsprekerdoek en je kunt vast ergens een plank vandaan halen die beter past dan deze twee deurtjes. Een tweedehands (Ikea) kastje doet ook wonderen. :)

Op Marktplaats zijn ook zat betaalbare hifi racks te vinden. Ik heb zelf een Pastoe kast voor een prikkie op de kop getikt (verbaasd me nog steeds dat ze er zo weinig geld voor wilden hebben) en die fungeert nu als hifi meubel.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Vrijdag
SannrHerr schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:02:
[...]

Niet lullig bedoeld, maar je hebt voor weinig geld een rol luidsprekerdoek en je kunt vast ergens een plank vandaan halen die beter past dan deze twee deurtjes. Een tweedehands (Ikea) kastje doet ook wonderen. :)

Op Marktplaats zijn ook zat betaalbare hifi racks te vinden. Ik heb zelf een Pastoe kast voor een prikkie op de kop getikt (verbaasd me nog steeds dat ze er zo weinig geld voor wilden hebben) en die fungeert nu als hifi meubel.
Ik wilde ook eerst één grote deur maar dat bleek niet goed te houden. Deze deurtjes zijn ook met speaker doek gemaakt trouwens ;) Vrijdag in "Het grote Audiomeubel topic!"

• The Eagle
Vermoed dat de trigger is dat de deurtjes bovenaan niet recht staan. If so: Das eenvoudig aan te passen door de scharnieren te stellen. Dat lijkt bij al mijn kastjes iig een terugkerend fenomeen :)

• opcxtreme
  • Laatst online: 21:49
Na al een tijdje meegelezen te hebben ook een post van mijn home cinema hoekje.
Ik en de mrs mogen graag een film kijken en na onze verhuizing en verbouwing is dit de homecinema hoek geworden.

https://tweakers.net/ext/f/lRMEvNAynpjm8YbXsQdYKpdl/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/MJ5r2SkkuP33DCMqMY3gkZA2/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/O4MdzNAXEmdFWn3FkxUz0MnF/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/t6jfSzlhVbvJv8WPb1bDtJ5y/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/dh085zPuSuWm8W5vt1xX1qJt/thumb.jpg

Wat je op de foto's ziet:

foto 1: de muurbeugel en de 5cm buis die in de muur gefreesd is. Onderin de stopcontacten exact uitgemeten zodat een in het meubel valt.

foto 2: testrun gehad (aan de kabels te zien) en ophangen van de Besta meubels begonnen.

foto 3: 2 Besta kastjes hangen, TV hangt en soundbar geplaatst.

foto 4: lades en deurtjes gemonteerd.

foto 5: s' avonds tv kijken met de plafond spots aan, wij zijn blij :)

Gebruikte hardware:

- LG 60UJ634V televiesie (4k 60inch)
- HEOS Bar, subwoofer en 2x HEOS H1 als surroundset
- LG Blu-ray speler
- Intel NUC voor KODI
- XBOX ONE
- Retroflag NES case met Raspberry PI voor het retrogamen

In de Besta heb ik links in het vak de vaste stopcontacten, UTP en COAX en in het rechtervak een 8-voudige stekkerdoos om alles van stroom te voorzien.

Twijfel nog om een eikenblad links boven en rechts op het meubel te maken.
Als ik dat ga doen komt daarin een QI-charger (gefreesd aan de onderzijde van het blad).

En wilde eigenlijk van de vloerplanken een wand achter de tv maken, dat is wellicht een leuk winter project.

• SannrHerr
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 09-10 19:13

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Vrijdag schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:19:
[...]

Ik wilde ook eerst één grote deur maar dat bleek niet goed te houden. Deze deurtjes zijn ook met speaker doek gemaakt trouwens ;) Vrijdag in "Het grote Audiomeubel topic!"
Desalniettemin: https://link.marktplaats.nl/m1455341872 (NB: niet mijn advertentie)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• -Stef-
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:58

-Stef-

Slainthe!

opcxtreme schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 08:51:
Na al een tijdje meegelezen te hebben ook een post van mijn home cinema hoekje.
Ik en de mrs mogen graag een film kijken en na onze verhuizing en verbouwing is dit de homecinema hoek geworden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je op de foto's ziet:

foto 1: de muurbeugel en de 5cm buis die in de muur gefreesd is. Onderin de stopcontacten exact uitgemeten zodat een in het meubel valt.

foto 2: testrun gehad (aan de kabels te zien) en ophangen van de Besta meubels begonnen.

foto 3: 2 Besta kastjes hangen, TV hangt en soundbar geplaatst.

foto 4: lades en deurtjes gemonteerd.

foto 5: s' avonds tv kijken met de plafond spots aan, wij zijn blij.
Ik mis nog foto 6, waarin jullie de tv horizontaal hebben gehangen.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Sketchy
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 08-10 18:58
Een jaartje geleden wat upgrades gedaan maar nog geen foto's geplaatst. Andere tv en receiver plus atmos boxjes.Let op, de foto's zijn lekker tegen het licht in gemaakt :+ .

De setup is voorlopig 5.1.2.
-LG 65E8PLA oled tv'tje.
-Pioneer VSX-1131 receiver.
-Pioneer BDP-450 regiovrije bluray speler.
-Xbox voor de 4K schijfjes (voorlopig).
-Kef front, center en rear speakers.
-Klipsch atmos speakers.
-Jamo sub.
-HTPC.
-Playstation consoles.
-Hue lightstrip en lampjes aan het plafond.
-Amazon alexa en harmony remote om het allemaal te bedienen.

Vanuit de kijkpositie:

Random:

In het kastje:

Totaal:

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

• eddie010
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12-10 08:53
Sketchy schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:44:
Een jaartje geleden wat upgrades gedaan maar nog geen foto's geplaatst. Andere tv en receiver plus atmos boxjes.Let op, de foto's zijn lekker tegen het licht in gemaakt :+ .
Merk je veel verschil met de Atmos speakers erbij? Heeft dat echt een toevoeging ook al moet het via het plafond weerkaatst worden?

Ikzelf twijfel heel erg of dit wel een echte toevoeging is. Ook als je kijkt naar de (nog) geringe hoeveelheid content die Atmos geluid ondersteunt.

• Sketchy
eddie010 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:22:
[...]

Merk je veel verschil met de Atmos speakers erbij? Heeft dat echt een toevoeging ook al moet het via het plafond weerkaatst worden?

Ikzelf twijfel heel erg of dit wel een echte toevoeging is. Ook als je kijkt naar de (nog) geringe hoeveelheid content die Atmos geluid ondersteunt.
Het heeft zeker een meerwaarde, je krijgt veel meer het bioscoop gevoel. Meer surround effecten en meer immersie.
In mijn optiek is er ook geen geringe hoeveelheid content, er zijn genoeg 4k en normale Blu ray films die even atmos soundtrack hebben. Daarnaast vind je ook streaming content op netflix en amazon. :*)

• eddie010
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12-10 08:53
Sketchy schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:39:
[...]

Het heeft zeker een meerwaarde, je krijgt veel meer het bioscoop gevoel. Meer surround effecten en meer immersie.
In mijn optiek is er ook geen geringe hoeveelheid content, er zijn genoeg 4k en normale Blu ray films die even atmos soundtrack hebben. Daarnaast vind je ook streaming content op netflix en amazon. :*)
Heb je dan ook nog iets op het plafond om het weerkaatsen van de atmos speakers te versterken? Ik neig er tot nu toe naar om wel te gaan voor deze uitbreiding namelijk :) en door reacties zoals die van jou ben ik wel steeds minder bang voor een teleurstelling :D

• Sketchy
eddie010 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:00:
[...]

Heb je dan ook nog iets op het plafond om het weerkaatsen van de atmos speakers te versterken? Ik neig er tot nu toe naar om wel te gaan voor deze uitbreiding namelijk :) en door reacties zoals die van jou ben ik wel steeds minder bang voor een teleurstelling :D
Ja speciale geluidsspiegels ^^. Nee het plafond is gewoon normaal. Maar misschien kan je beter eerst de speakers die je op het oog hebt beluisteren :).

• renzo4000

renzo4000

*Doh!*

Leuk spul @Sketchy ... Maareh je kan je kont niet meer keren daar. Het staat allemaal erg opgepropt zo lijkt het.

• BenEco
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
eddie010 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 11:22:
[...]

Durf na bijna een jaar ervaring met 4 Teufel reflects op 4 T500 vloerstaande speakers wel te stellen dat het wel een toevoeging geeft aan het geluid, niet alleen met Atmos content maar ook met gewoon tv, radio, dvd en blu-ray content.
Misschien dat m'n Pioneer SC-LX801 receiver nog iets omzet maar toevoeging en meer beleving , ja zeker. :)

L/L WP Samsung 3.5 & 2.5kW, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/1820/2660Wp Zuid, Nissan Leaf 30kWh, Nissan Leaf 2.Zero Edition

• Sketchy
renzo4000 schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:24:
Leuk spul @Sketchy ... Maareh je kan je kont niet meer keren daar. Het staat allemaal erg opgepropt zo lijkt het.
Dat lijkt zo door de grote bank die er staat (4meter).
Er is iig genoeg adem en bewegingsruimte ruimte ;).

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:39

JKen

Catdog Fanart.

• Monitor audio gold GX-C150 center op kop getikt €250,-
  • 4x Monitor audio silver RX1 alle 4 samen gekocht voor €300,-
  • Back surround Tannoy MX 2
  • Focal zelfbbous subs € 80,-
  • Aangestuurd Denon X1400
Op verlang lijst, Monitor audio GX-50 voor als fronts in witte piano lak uitvoering voor een prijs rond 500 euro. Mocht iemand wat weten :>

Voorheen had ik een 5.2 setup, waarbij back luidsprekers de achter luidsprekers waren. Als proef heb ik er een 7.2 setup van gemaakt.
Bij films met een goede surround mix zoals Blade Runner 2049 voegt dit super veel toe aan de surround beleving. Zeg maar dat niet alleen aan de voorkant maar ook aan de achterkant heb je nu veel meer echt stereo beeld waar bij geluid overal vandaan komt.

Ik ben zelf daardoor best verbaast dat er zo weinig mensen zijn met een 7.2 opstelling en wel atmos komen. Al moet ik toegeven dat grote nadeel van 7.2 is dat heel moeilijk is om netjes in huis te plaatsen zonder dat de luidsprekers op zulke vreemde plek in je huis komen te staan zoals mijn rechter achter luidspreker.

De achter luidsprekers zitten staan trouwens 1,9 m meter van het midden vandaan en de surround backs 2,7meter. De Surround kunnen niet veder gezien links achter al bijna tegen kozijn aan staat.

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:44
JKen schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 20:38:
[...]

Ik ben zelf daardoor best verbaast dat er zo weinig mensen zijn met een 7.2 opstelling en wel atmos komen. Al moet ik toegeven dat grote nadeel van 7.2 is dat heel moeilijk is om netjes in huis te plaatsen zonder dat de luidsprekers op zulke vreemde plek in je huis komen te staan zoals mijn rechter achter luidspreker.
Dit. Als je een heel ruime huiskamer hebt dan kan 7.1 wel, maar voor kleinere kamers komen er dan gewoon teveel speakers en hoor je het verschil toch niet. Ik heb 7.1 gehad, maar die surround backs hadden heel weinig meerwaarde. De positionering van achter- en bovenspeakers in een huiskamer blijft altijd een probleem.

Mijn zithoek is maar 4x4 meter, dus toen ik aan een upgrade toe was heb ik gekozen voor kwaliteit. Beter wat minder stuks goede speakers dan wat meer stuks slechtere speakers. Ik had een Mordaunt Short 7.1 opstelling (met zuilen voor de fronts en satellieten voor de center en rears) en dat klonk best aardig, nu een Monitor Audio Silver 5.1 met dipolen als achterspeakers die vrij hoog hangen en een Apex 40 als centerspeaker. Dit alles aangestuurd door een Yamaha RX-A2020 en ingeregeld met YPAO-microfoon, en dat klinkt werkelijk super. En toen de oude Mirage Omni S10 sub vervangen werd door een Monitor Audio Silver W12 was het echt af, iedereen die hier komt filmkijken is ernstig onder de indruk van het geluid.

• karel-jacobse
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 13-10 17:36
Mijn stelling: met een echt goeie 5.1 opstelling heb je 90% van het hoogst haalbare binnen. De rest (7.1, Atmos, ??) is letterlijk de wet van verminderende meeropbrengst bewezen.

En die 10% die over is dat is de hobby.

• JKen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:39

JKen

Catdog Fanart.

@PhilipsFan
Dat geloof ik zeker. Ik ben zelf van de tannoy mx serie overgestapt naar de MA silver en is wereld van verschil.

• GerritGekke
  • Laatst online: 12-10 15:54

GerritGekke

Gamechanger

Wat je ziet:
- LG OLED 55”
- Samsung N950

Wat je niet ziet:
- Apple TV 4K
- Consoles
- Sfeerverlichting

 Karma

• Jurgen630
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 04-10 11:36
GerritGekke schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 11:26:
[Afbeelding]

Wat je ziet:
- LG OLED 55”
- Samsung N950

Wat je niet ziet:
- Apple TV 4K
- Consoles
- Sfeerverlichting
Lekker clean! Ben benieuwd hoe de setup er in het donker uitziet met je sfeerverlichting :) .
Waar is dat beeldje van wat je rechts naast je soundbar hebt staan?

• GerritGekke
  • Laatst online: 12-10 15:54

GerritGekke

Gamechanger

Jurgen630 schreef op zondag 22 september 2019 @ 18:30:
[...]
Lekker clean! Ben benieuwd hoe de setup er in het donker uitziet met je sfeerverlichting :) .
Waar is dat beeldje van wat je rechts naast je soundbar hebt staan?
Is inderdaad clean, maar zal tzt nog wel aangevuld worden. Zit momenteel alleen verlichting onder de kast, het idee is nog om een strip achter de soundbar te doen. Dat konijn is trouwens van Jeff Koons.

 Karma

• The Eagle
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:24:
[...]
Dit. Als je een heel ruime huiskamer hebt dan kan 7.1 wel, maar voor kleinere kamers komen er dan gewoon teveel speakers en hoor je het verschil toch niet. Ik heb 7.1 gehad, maar die surround backs hadden heel weinig meerwaarde. De positionering van achter- en bovenspeakers in een huiskamer blijft altijd een probleem.

Mijn zithoek is maar 4x4 meter, dus toen ik aan een upgrade toe was heb ik gekozen voor kwaliteit. Beter wat minder stuks goede speakers dan wat meer stuks slechtere speakers. Ik had een Mordaunt Short 7.1 opstelling (met zuilen voor de fronts en satellieten voor de center en rears) en dat klonk best aardig, nu een Monitor Audio Silver 5.1 met dipolen als achterspeakers die vrij hoog hangen en een Apex 40 als centerspeaker. Dit alles aangestuurd door een Yamaha RX-A2020 en ingeregeld met YPAO-microfoon, en dat klinkt werkelijk super. En toen de oude Mirage Omni S10 sub vervangen werd door een Monitor Audio Silver W12 was het echt af, iedereen die hier komt filmkijken is ernstig onder de indruk van het geluid.
Valt me een beetje tegen. Met zo'n nickname had ik op zijn minst FB1000 voor, FB825 achter en een FB690 als centerverwacht, en dan 3x FA950 voor eindversterking er bij :9
* The Eagle nog steeds op zoek naar een mooi paartje FB815 voor op zolder :)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:44
The Eagle schreef op zondag 22 september 2019 @ 20:14:
[...]

Valt me een beetje tegen. Met zo'n nickname had ik op zijn minst FB1000 voor, FB825 achter en een FB690 als centerverwacht, en dan 3x FA950 voor eindversterking er bij :9
* The Eagle nog steeds op zoek naar een mooi paartje FB815 voor op zolder :)
Ha! Ik heb nog een FA920, al gebruik ik 'm zelf niet meer, m'n zoon heeft 'm in gebruik om naar muziek te luisteren met twee nog oudere Philips HiFi international speakers (ik vermoed jaren 80). Wat een geluid zit daar nog in zeg! Uit de tijd dat ik fan ben geworden.

Helaas heeft Philips het vanaf de jaren '00 een beetje laten zitten. De 900 serie was fantastisch (ik had er ook een tuner en cd-speler van) maar dat was wel de laatste goede serie. In de jaren 90 hadden ze ook nog een paar mooie Matchline televisies. Helaas, daarna zijn ze een beetje doorsneeconsumentenrommel gaan maken om uiteindelijk helemaal te stoppen met HiFi, televisie en video. Jammer, maar er zal wel geen winst meer mee te maken zijn, hoewel je je dan afvraagt hoe het kan dat Denon, Onkyo en dergelijke merken het nog wel volhouden...

• The Eagle
Denk dat dat meer aan het management gelegen heeft dan aan iets anders. Sla dr de wiki pagina van Philips maar eens op na. Operatie Centurion en verder iirc.
Marantz was ooit van Philips, daar zat veel kennis, ging naar Denon. Bij de audiojongens van Philips zelf in Belgie ook. Die bestaan nog steeds, maar is inmiddels PSS. Tegenwoordig https://www.premiumsoundsolutions.com maar die P stond ooit voor Philips. Doen heel veel voor de autoindustrie.

• Krize18
  • Registratie: december 2012
Thuis volle bak bezig met het maken van een home cinema kamer. Idee er echter is om in de living voor een kleinere tv te gaan icm een soundbar, zodat we daar een minimalistische stijl kunnen aanhouden. Vandaar de keuze om een dedicated home cinema ruimte te maken. Ohja, kan ook als mancave dienen, dus das mooi meegenomen :+

Uitfrezen voor surround, Atmos, netwerk en elektriciteit (hier ging normaal een inbouwkast komen...):
https://i.imgur.com/O7T6e7I.jpg

https://i.imgur.com/J0Sd4rN.jpg

https://i.imgur.com/UhpRzBm.jpg

https://i.imgur.com/qriv4tJ.jpg

Daarnet alles in de primer gezet, straks de eerste laag verven:
https://i.imgur.com/bjZ2BKr.jpg

https://i.imgur.com/W7IuURc.jpg

https://i.imgur.com/A8MYoLK.jpg

https://i.imgur.com/ukTTmD3.jpg

Wat komt er (voorlopig) in te staan?

- Philips 65OLED803 tv
- Sony STRDN1080 receiver
- Teufel Cubycon Power edition 5.1 set
- Cambridge Audio Minx C46 speakers (Atmos)
- Xbox One X

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen! Zou eind deze week/begin volgende week af zijn.

Krize18 wijzigde deze reactie 28-09-2019 18:52 (6%)
Reden: Blijkbaar te grote foto's - veranderd naar links

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Krize18 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:04:
Thuis volle bak bezig met het maken van een home cinema kamer. Idee er echter is om ok de living voor een kleinere tv te gaan, zodat we daar een minimalistische stijl kunnen aanhouden. Vandaar de keuze om een dedicated home cinema ruimte te maken. Ohja, kan ook als mancave dienen, dus das mooi meegenomen :+

Uitfrezen voor surround, Atmos, netwerk en elektriciteit (hier ging normaal een inbouwkast komen...):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarnet alles in de primer gezet, straks de eerste laag verven:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat komt er (voorlopig) in te staan?

- Philips 65OLED803 tv
- Sony STRDN1080 receiver
- Teufel Cubycon Power edition 5.1 set
- Cambridge Audio Minx C46 speakers (Atmos)
- Xbox One X

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen! Zou eind deze week/begin volgende week af zijn.
Heb je nu serieus de kabels direct in de muur verwerkt zonder buis? :X

• Krize18
Raym09 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:11:
[...]

Heb je nu serieus de kabels direct in de muur verwerkt zonder buis? :X
Plan was om buis te gebruiken, maar met de binnensteen die we hebben was dit onbegonnen werk. Is een soort kalkzandsteen, maar veel harder dan Ytong. Zo goed als niet door te geraken of een stuk van de muur er uit aan de andere kant. Dus helaas ja, zo in de muur moeten steken.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Hmm, dan waren een paar subtiele en tactische kabelgootjes of daarnaast een dun voorzet wandje een beter idee geweest.
Je kunt straks niets meer veranderen aan de kabels zonder de muur weer open te trekken...

Is natuurlijk, als je nu goed er over nagedacht hebt, een probleem voor de toekomst :P
Ben benieuwd naar het resultaat!

• Raym09

Raym09

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Krize18 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:22:
[...]

Plan was om buis te gebruiken, maar met de binnensteen die we hebben was dit onbegonnen werk. Is een soort kalkzandsteen, maar veel harder dan Ytong. Zo goed als niet door te geraken of een stuk van de muur er uit aan de andere kant. Dus helaas ja, zo in de muur moeten steken.
Begrijp dat je met de hand/machine aan het hakken bent geweest? Was het huren van een sleuvenfrees dan geen betere optie geweest? Zoals het er nu vanaf foto kijkt lijkt het of je een sleuf in de stuclaag hebt gemaakt en niet in de muur.

Wel zonde om een "dure" kamer te beginnen met zo'n oplossing, nu maar hopen dat je niet ergens een kabelbreuk hebt.

• Krize18
B-Real schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:33:
Hmm, dan waren een paar subtiele en tactische kabelgootjes of daarnaast een dun voorzet wandje een beter idee geweest.
Je kunt straks niets meer veranderen aan de kabels zonder de muur weer open te trekken...

Is natuurlijk, als je nu goed er over nagedacht hebt, een probleem voor de toekomst :P
Ben benieuwd naar het resultaat!
Kabelgoten waren ook mijn eerste gedacht, maar de vrouw was hier niet voor te vinden. En ik heb ze niet overtuigd gekregen :/ . Alles is tot op de puntjes uitgemeten en zou nooit meer veranderd moeten worden.
Raym09 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:47:
[...]

Begrijp dat je met de hand/machine aan het hakken bent geweest? Was het huren van een sleuvenfrees dan geen betere optie geweest? Zoals het er nu vanaf foto kijkt lijkt het of je een sleuf in de stuclaag hebt gemaakt en niet in de muur.

Wel zonde om een "dure" kamer te beginnen met zo'n oplossing, nu maar hopen dat je niet ergens een kabelbreuk hebt.
Dit is met een muurfrees gedaan, 2,5cm diep. Dieper was geen optie, had niet veel zin om aan de andere kant uit te komen. Sommige binnenmuren zijn maar 6cm dik. De binnenmuur is gewoon van ontzettend hard materiaal. Waar je bij een gewone muur gewoon na het frezen met een hamer en beitel aan de slag kan was dit hier niet het geval. Ik had het liever ook in een buis gestoken, maar dat plan is dus geschrapt.

Alle kabels zijn getest, werken allemaal. En inderdaad, in het beste geval komt er geen kabelbreuk voor.

• Pjotr22
Krize18 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 15:04:
Thuis volle bak bezig met het maken van een home cinema kamer.

verhaal..

Nice! Kabels gaan inderdaad eindeloos mee, top gedaan! Benieuwd naar het resultaat met speakers etc

• Krize18
Morgen komen de meubelen er in. Alleen de zetel is er nog niet :F - gaat ergens volgende week zijn.

Hier reeds een paar current situation foto's - de receiver stond er om de luidsprekers correct aan te duiden.

https://i.imgur.com/iNedFUE.jpg

https://i.imgur.com/5PxME5k.jpg

https://i.imgur.com/hDj9Pzt.jpg

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Sketchy schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:44:

De setup is voorlopig 5.1.2.
-LG 65E8PLA oled tv'tje.
-Pioneer VSX-1131 receiver.
-Pioneer BDP-450 regiovrije bluray speler.
-Xbox voor de 4K schijfjes (voorlopig).
-Kef front, center en rear speakers.
-Klipsch atmos speakers.
-Jamo sub.
-HTPC.
-Playstation consoles.
-Hue lightstrip en lampjes aan het plafond.
-Amazon alexa en harmony remote om het allemaal te bedienen.

Vanuit de kijkpositie:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Random:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het kastje:
[Afbeelding]

Totaal:
[Afbeelding]
Mooie setup en NieR O+ d:)b

39

• Toshirou
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:28

Hierbij mijn setup dat de laatste maanden een grote upgrade heeft gekregen. Van een paar Klipsch Synergy F1 en een Pioneer versterker naar het onderstaande gegaan:
  • Advance Acoustic X-i105
  • Tannoy Revolution XT 8F
  • Thorens TD-160 met de Nagaoka MP-110
  • Sony CDP497
  • Playstation 4
Het meubel is van de bekende Zweedse interieur winkel. Op het moment ben ik dik tevreden met de sound van het hele geheel. Een erg warm geluid waar ik naar opzoek was.

Het was even zoeken maar met hulp van een paar kenners in mijn omgeving heb ik deze samenstelling weten te maken. Met games en films klinken de speakers erg goed maar met muziek komt het echt tot leven. En gezien het voor mij voornamelijk om het luisteren van muziek gaat, was dat de focus voor de samenstelling.

Binnenkort nog even een kabelgoot voor de kabels :)

Toshirou wijzigde deze reactie 13-10-2019 20:28 (5%)

https://www.discogs.com/user/Toshirou/collection | psn: KumoCat | Xiaomi Redmi Note 7

Pagina: 1 ... 60 61 62 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True