Mijn ervaring valt niet onder de mensen van Tweakers begrijp ik.
Vraag het ze gewoon ipv voor ze in te vullen
(Ik kan me wel voorstellen dat mijn eerste reactie als passief agressief over kan komen, maar zo was deze niet bedoeld)
Hahahaa geen probleem, vind het gewoon lastig om een juiste persoon te vinden hiervoor. Ik ken überhaupt geen meubelmakers in de buurt van Amsterdam, dus elke suggestie is welkom. Ik heb het in ieder geval gevraagd aan het bedrijf Spectral, maar die hebben daar momenteel niet de mankracht voor. Ze hebben een aantal jaar geleden wel iets dergelijks verkocht, maar de markt was te klein volgens mij.
Hahahaa geen probleem, vind het gewoon lastig om een juiste persoon te vinden hiervoor. Ik ken überhaupt geen meubelmakers in de buurt van Amsterdam, dus elke suggestie is welkom. Ik heb het in ieder geval gevraagd aan het bedrijf Spectral, maar die hebben daar momenteel niet de mankracht voor. Ze hebben een aantal jaar geleden wel iets dergelijks verkocht, maar de markt was te klein volgens mij.
Kan ook lastig zijn iemand te vinden. Bij ons ging het ook maar via via. Was iets makkelijker omdat hier net een stapel woningen gebouwd zijn, dus dan zie je ook nog wel eens wat rijden bv
Dan vind ik niet echt iets. Niemand die er eentje kan aanraden waar ik contact mee kan opnemen?
Strakk uit Oostrum levert vreselijk mooi werk, mijn vriendin werkt vanuit haar werk vaak met ze. Of het in je budget past weet ik niet, bij ons niet iig
Meeste meubelmakers zitten op het moment wel echt heel erg vol, reken dus zeker op 3 maanden+. (Iedereen is bezig in zijn/haar huis met dingen laten maken ). Ik spreek uit ervaring.
kunnen jullie me een beetje de goeie richting op sturen voor een nieuw ontwerp?
gaat om een nieuwbouwhuis waar we u nog alles kunnen wegwerken etc,
dit is de plattegrond. in principe is de haard daar op zijn plek tenzij iemand dat nogal onhandig vind daar.
Ik wil graag als volgt;
een voor multimedia muur. met hierin
een tv (model volgt maar zal iets van philips worden)
een av receiver met 4k pass through
een mooie en "goeie" set speakers ik twijfel over surround sound omdatikd e afstand van de bank op de muur zo klein vind. wellicht een 2.1.2 atmos set?
en uiteraard alles in een mooi meubel met wellicht nog wat opberg ruimte.
zoals gezegd graag alles wat je kan bedenken roepen.
Gashaard er uit en vloerverwarming erin, als het toch nieuwbouw is focus je dan op energie, dat levert je meer op in de toekomst. daarmee zorg je ook voor een nog bredere muur waar je wat mee kan doen.
pman63 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:15:
Gashaard er uit en vloerverwarming erin, als het toch nieuwbouw is focus je dan op energie, dat levert je meer op in de toekomst. daarmee zorg je ook voor een nog bredere muur waar je wat mee kan doen.
Thanks voor de tip.
Huis word gebouwd om zo energie neutraal mogelijk te zijn. Gasaansluiting hebben we niet.
De haard is een sfeer haard op water. Maar hij zou er idd uit kunnen
OK ik ging dus af op de tekst bij het plaatje, voordeel van geen haard is dat je meer ruimte overhoudt. Dan kun je eventueel nog zuil-speakers neerzetten.
dit is de plattegrond. in principe is de haard daar op zijn plek tenzij iemand dat nogal onhandig vind daar.
Ik wil graag als volgt;
een voor multimedia muur. met hierin
een tv (model volgt maar zal iets van philips worden)
een av receiver met 4k pass through
een mooie en "goeie" set speakers ik twijfel over surround sound omdatikd e afstand van de bank op de muur zo klein vind. wellicht een 2.1.2 atmos set?
en uiteraard alles in een mooi meubel met wellicht nog wat opberg ruimte.
zoals gezegd graag alles wat je kan bedenken roepen.
Ik ben aan het kijken of ik een meubellade zelf kan automatiseren. Weet iemand of je kant en klare ladegeleiders en/of motortjes kunt kopen om een lade heen en weer te kunnen laten bewegen? Ik vraag dit ivm het inbouwen van een UST beamer in de lade van onze tv meubel.
Amiet01 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:30:
Ik ben aan het kijken of ik een meubellade zelf kan automatiseren. Weet iemand of je kant en klare ladegeleiders en/of motortjes kunt kopen om een lade heen en weer te kunnen laten bewegen? Ik vraag dit ivm het inbouwen van een UST beamer in de lade van onze tv meubel.
Ik weet zo niet hoe het heet. Maar ze zijn er wel. Een extreme vorm daarvan is bv de tv-lift bv.
Je hebt lineare rails waarmee je dat kunt maken/instellen.
Ik heb het wellicht kunnen vinden, dan zou het een lineaire actuator moeten heten. Kan alleen geen normale webshop vinden die het verkoopt. Het liefst zou ik een kant en klare oplossing willen hebben die via een smart switch geschakeld zou kunnen worden...
Rickrebr schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:25:
Ik wil graag mijn aangepaste metod tv meubel laten zien, het enigste wat nog moet gebeuren is het blad oliën.
Middelste is 80cm en links en rechts 60, middelste deurtje middenstuk eruit gezaagd en speakerstof op gemonteerd. Ik heb toch voor de 38cm diepe kastjes gekozen i.p.v. de 60cm. Gelukkig past de versterker er net in.
Dat ziet er goed uit. Werkt dat een valdeurtje een beetje, zo ondersteboven gemonteerd ?
Ja werkt op zich wel goed alleen je moet het valdeurtje eigenlijk niet laten vallen. Dit komt omdat hij langzaam open gaat en het laatste stukje wat lomper ondanks dat ik die veer heb terug geschroefd.
Categorie: durf te vragen. Hebben jullie suggesties voor een tv meubel (met deurtjes) waar een AV receiver in past? Ik blijf maar zoeken maar alle tv kasten zijn niet diep genoeg (wat ik echt niet kan begrijpen...). Mijn Denon X6700h is 389 diep, dus met wat kabels meegerekend moet hij zeker 45cm diep zijn.
Categorie: durf te vragen. Hebben jullie suggesties voor een tv meubel (met deurtjes) waar een AV receiver in past? Ik blijf maar zoeken maar alle tv kasten zijn niet diep genoeg (wat ik echt niet kan begrijpen...). Mijn Denon X6700h is 389 diep, dus met wat kabels meegerekend moet hij zeker 45cm diep zijn.
Scroll even door het topic heen, dan zul je zien dat IKEA keukenkastjes prima voldoen.
Je kunt ook naar de IKEA Platsa serie kijken, die zijn ook ca 50 diep.
En voor de rest is dit onderhand de meest gestelde vraag van het topic, dus ik zou zeggen: veel leesplezier
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Zoek in dit topic eens op Just Racks, 500 mm diep. Mijn Pioneer sc-lx801 (441mm) past hier prima in met de deurtjes gesloten.
In de kerstvakantie teveel tijd omhanden en me gewaagd aan een wild idee: de cinewall-roomdivider. Een audio-meubel 2.0.
Het is natuurlijk niet ieders smaak, maar wellicht zou het goed uitpakken. Ik beschrijf het hier ook wat uitgebreider omdat cinewalls wat meer in trek komen en wellicht iemand kan inspireren.
Ik had geen goed voorbeeld dus werd het “where no man has gone before – StarTrek” project.
Na een schets kwam ik er wel achter dat alle audiowetten getart zouden worden en een no-go project voor menigeen zou worden :
- Inbouw luidsprekers ipv vrijstaand
- Soundbar vrij laag
- TV inbouwen
- Plaatsing tegen reflecterende muur aan
Maar, al die verzonnen “rules of thumbs” over audio wat wel en niet mag, worden door iedereen braaf herhaald maar zelden echt getoetst in de praktijk.
Zo is ook een zuilluidspreker een compromis met een grote kast, er is gewoonweg geen perfecte luidspreker.
Dus alle vooroordelen overboord gegooid en ongehinderd door kennis aan het project begonnen.
De materialen goedkoop bij elkaar geschraapt her en der. Het mocht ook niet te duur worden, als het niet zou bevallen moest het geen pijnpunt worden:
3 platen MDF 18 mm
8 kleine gipsplaten 200 x 60 cm, dik 9 mm
8 hoekijzers 1-3 mm randje
Doosje 150 stuks mdf schroeven
Gipsplaatschroeven (had ik nog)
200 ml constructielijm
Zak Roodband 25 kg
Totaal 200 euro ofzo, afmetingen kast buitenmaten 220 cm x 114 cm x 30 cm diep
Ik heb 4 open omlijstingen gemaakt: 1 voor de tv, 1 voor de soundbar uitsparing en 2 voor de luidspreker uitsparingen.
Deze op de voor- en achterplaat gelegd en binnenzijde afgetekend. Daarna de voorzijde uitgezaagd en de platen (op maat gemaakt, 220 cm x 118 cm circa) op elkaar gelegd, verlijmd en geschroefd.
De kast staat. Inderdaad, een beetje overdreven geef ik toe, 150 schroeven zitten erin, voor en achterzijde:
De TV wilde ik aan een beugel hangen, dus heb ik een oud stuk eiken plank 7cm dik, in de kast gemonteerd. Met een hoop schroeven vanaf de achterkant.
Ik wilde het geheel later gaan stucen en dus heb ik aan de onderkant-binnenzijde een rondom balkjes geschroefd als “blinde voet” zodat de kast zwevend oogt en tevens ik kan stucen tot aan het onderste hoekijzer.
Wel kwam er een natuurkundig probleempje bij kijken: de tv aan de beugel weegt circa 25 kg. Volgens wat bierviltberekeningen was een contragewicht (kast) van circa 80 kg voldoende. Toch lag ik er wakker van dat de divider zou kunnen kantelen als de tv maximaal uit gestrekt werd en heb besloten om tipping voetjes te maken.
Gipsplaten aangebracht met hoekijzer en daarna vet gestuced. In de woonkamer…. Buiten was het te koud en de garage te vol. Beetje een zooitje zo in de woonkamer en ik kan je verklappen dat ik veel voetstappen naar de keuken heb gemaakt richting koffiezetapparaat zoals een echte stucadoor.
De gipsplaten lopen trouwens door tot in de kast. De achterwand binnenzijde is wel gewoon mdf gebleven.
Het geheel is nu zowat klaar en in de latex gezet.
De tv past precies, wat een knap rekenwerk – uhm zwaar geluk gehad, circa 2 cm verrekend maar ging nog net …
Audio probleem
Het geluid van de Dali Oberon On Wall viel nogal tegen. Op de 1 of andere manier waren ze vlak en emotieloos. Mijn vriendin (met erg goed gehoor) vond ze gewoon niet ok klinken. Ze hoorde geen diepte, geen echte warmte en vooral wat vervorming – wellicht door de luidsprekerkast – hier en daar. Ik heb even andere speakers aan de draad gehangen (oude Dali 104) en inderdaad was het verschil bedroevend. In het voordeel van de Dali 104 dan wel. Ze was tot mijn verbazing dolblij toen ik zei dat ik ze ging vervangen, dat had ik niet zo verwacht
1e poging met Dall Oberon On-Wall in de nissen, wel lekker strak:
Ik heb me suf gezocht voor een oplossing en wilde toch een goede monitor neerzetten in de nis. Ik heb me wel even afgevraagd of dit nu wel de goede richting zou zijn maar ik wilde wel nu een audiofiele oplossing en geen echte inbouw luidsprekers (die me nooit bekoord hebben, ik heb ze ooit gehad). Ook is er verder geen belemmering volgens mij om boekenkastluidsprekers wat in te bouwen, mits je de bas onder controle krijgt. Je hebt tenslotte ook frontported speakers. Een verdere beperking was de diepte: de nis is slechts 29 cm diep, veel luidsprekers zouden dan uitsteken. De keuze was niet erg reuze.
Deze review over de Dali Menuet SE : https://www.youtube.com/watch?v=FxBk7cjlwvE
triggerde mijn interesse omdat hij door de luidsprekers “geraakt” was.
Ik heb een luistersessie gedaan bij Klubben in Tilburg en daar gespeeld met deze Dali Menuet SE (vergeleken met Oberon On Wall, B&W 607 e 706 etc.). Hulde aan de medewerking: we hebben zelfs de situatie nagebootst door de Menuet in te bouwen. Ook de medewerker ging volledig los en vond het wel een aardige uitdaging.
Afijn, na de luistersessie ze besteld, ook omdat ze nearfield en tegen een muur gebruikt mogen worden door de speciale 45 graden bassport, wat wel handig is als je ze in een nis zet natuurlijk.
Verder was ik ook tevreden over de basrespons tegen een muur aan en zijn ze klein (25 cm hoog x 15 cm breed x 23 cm diep), ik hoefde geen grote aanpassing aan de diepte te maken, circa 7 cm vrije ruimte om de lucht nog ruimte te geven uit de basport.
Alleen de nis vond ik wat te groot, dus weer aan de slag om ze te verkleinen met 10 cm celbeton en stucwerk.
Het resultaat:
Uiteraard is het zo-zo met het geluid als de opstelling bekijkt. Reflecties zullen zeker een probleem zijn. Dus na 4 weken weer voldoende bij elkaar gesprokkeld om de stap te zetten om de Lyngdorf TDAI-1120 met RoomPerfect aan te schaffen Dit om met Room Perfect problemen met reflectie te laten oplossen. Ik had even gedacht aan de NAD powernode, die kon achter de tv onzichtbaar verwerkt worden, maar door verhalen over 50 ms lipsync problemen en geen mogelijkheid voor roomcorrection, heb ik dit idee laten varen.
De cinewall staat zowat tegen de muur aan en de Menuet’s staan in een nis: dat is een grote no-go in audioland. Maar ik heb Room Perfect de ruimte laten mappen….
Ik was wat cynisch over de lyrische geluiden op internet maar na het mappen klinken de speakers opener, ruimtelijker en de stage wordt beter naar voren gebracht. Ook zit er een nog beter scheiding in de instrumenten. Je hoort het meteen als je schakelt tussen “global” = zonder mapping en “Focus” = met mapping. De bas is verder prima onder controle.
- Hoe klinkt het: Deze Dali’s hebben echt wat speciaals. Dat zegt iedereen die hier komt. Het geluid is echt heel heel goed. Gelukkig maar, anders had ik verder moeten zoeken.
- TV: kijkt zeer prettig, wordt ook niet warm
Apparatuur voor deze cinewall, meeste had ik al behalve de Dali’s en Lyngdorf.
Sony 55 a90j (hangend aan een Vogels Motionmount met app als slaaf)
Beosound Stage soundbar voor algemeen gebruik (perfect voor deze opstelling, 45 graden tweeters)
Dali Menuet SE
Lyngdorf TDAI-1120 met Room Perfect
B&W ASW 610 subwoofer ter ondersteuning van laag
Nog enkele sfeerbeelden:
Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west
Het gaat er uiteindelijk om wat voor jou werkt. Dit ziet er echt fantastisch uit! En het lijkt erop dat het ook gewoon enorm praktisch is, compact en eventueel verplaatsbaar.
Thx. Het is inderdaad praktisch, alle snoeren en gedoe is vlakgetrokken. Ik heb vilt geplakt aan de onderkant, zodat het geheel gewoon te verschuiven is.
Goede vraag. Dat is geen probleem. Ik had gegokt dat er voldoende schoorsteenwerking zou zijn omdat onder en boven de tv circa 1 cm vrije ruimte zit ( 1 x 140 cm sleuf). Tevens zit er natuurlijk ook ruimte links/rechts en heeft de kast zelf ook luchtvolume (30 x 70 x 140 cm). Ik heb het gemeten met een infraroodthermometer van de Action: alles blijft gewoon op kamertemperatuur.
Sony 55 A90J & Sony 48A9 - B&O Beosound Stage - Dali Menuet SE - Dali 104 - Lyngdorf BW-2 - Lyngdorf TDAI-1120 in 2.2. opstelling | 3,2 kW Qcell + SolarEdge : plat dak met 3 oost met een boom en 7 west
Shocked schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:23:
In de kerstvakantie teveel tijd omhanden en me gewaagd aan een wild idee: de cinewall-roomdivider. Een audio-meubel 2.0.
Het is natuurlijk niet ieders smaak, maar wellicht zou het goed uitpakken. Ik beschrijf het hier ook wat uitgebreider omdat cinewalls wat meer in trek komen en wellicht iemand kan inspireren.
Ik had geen goed voorbeeld dus werd het “where no man has gone before – StarTrek” project.
Na een schets kwam ik er wel achter dat alle audiowetten getart zouden worden en een no-go project voor menigeen zou worden :
- Inbouw luidsprekers ipv vrijstaand
- Soundbar vrij laag
- TV inbouwen
- Plaatsing tegen reflecterende muur aan
Maar, al die verzonnen “rules of thumbs” over audio wat wel en niet mag, worden door iedereen braaf herhaald maar zelden echt getoetst in de praktijk.
Zo is ook een zuilluidspreker een compromis met een grote kast, er is gewoonweg geen perfecte luidspreker.
Dus alle vooroordelen overboord gegooid en ongehinderd door kennis aan het project begonnen.
De materialen goedkoop bij elkaar geschraapt her en der. Het mocht ook niet te duur worden, als het niet zou bevallen moest het geen pijnpunt worden:
3 platen MDF 18 mm
8 kleine gipsplaten 200 x 60 cm, dik 9 mm
8 hoekijzers 1-3 mm randje
Doosje 150 stuks mdf schroeven
Gipsplaatschroeven (had ik nog)
200 ml constructielijm
Zak Roodband 25 kg
Totaal 200 euro ofzo, afmetingen kast buitenmaten 220 cm x 114 cm x 30 cm diep
Ik heb 4 open omlijstingen gemaakt: 1 voor de tv, 1 voor de soundbar uitsparing en 2 voor de luidspreker uitsparingen.
Deze op de voor- en achterplaat gelegd en binnenzijde afgetekend. Daarna de voorzijde uitgezaagd en de platen (op maat gemaakt, 220 cm x 118 cm circa) op elkaar gelegd, verlijmd en geschroefd.
De kast staat. Inderdaad, een beetje overdreven geef ik toe, 150 schroeven zitten erin, voor en achterzijde:
De TV wilde ik aan een beugel hangen, dus heb ik een oud stuk eiken plank 7cm dik, in de kast gemonteerd. Met een hoop schroeven vanaf de achterkant.
Ik wilde het geheel later gaan stucen en dus heb ik aan de onderkant-binnenzijde een rondom balkjes geschroefd als “blinde voet” zodat de kast zwevend oogt en tevens ik kan stucen tot aan het onderste hoekijzer.
Wel kwam er een natuurkundig probleempje bij kijken: de tv aan de beugel weegt circa 25 kg. Volgens wat bierviltberekeningen was een contragewicht (kast) van circa 80 kg voldoende. Toch lag ik er wakker van dat de divider zou kunnen kantelen als de tv maximaal uit gestrekt werd en heb besloten om tipping voetjes te maken.
[Afbeelding]
Gipsplaten aangebracht met hoekijzer en daarna vet gestuced. In de woonkamer…. Buiten was het te koud en de garage te vol. Beetje een zooitje zo in de woonkamer en ik kan je verklappen dat ik veel voetstappen naar de keuken heb gemaakt richting koffiezetapparaat zoals een echte stucadoor.
De gipsplaten lopen trouwens door tot in de kast. De achterwand binnenzijde is wel gewoon mdf gebleven.
Het geluid van de Dali Oberon On Wall viel nogal tegen. Op de 1 of andere manier waren ze vlak en emotieloos. Mijn vriendin (met erg goed gehoor) vond ze gewoon niet ok klinken. Ze hoorde geen diepte, geen echte warmte en vooral wat vervorming – wellicht door de luidsprekerkast – hier en daar. Ik heb even andere speakers aan de draad gehangen (oude Dali 104) en inderdaad was het verschil bedroevend. In het voordeel van de Dali 104 dan wel. Ze was tot mijn verbazing dolblij toen ik zei dat ik ze ging vervangen, dat had ik niet zo verwacht
1e poging met Dall Oberon On-Wall in de nissen, wel lekker strak:
Ik heb me suf gezocht voor een oplossing en wilde toch een goede monitor neerzetten in de nis. Ik heb me wel even afgevraagd of dit nu wel de goede richting zou zijn maar ik wilde wel nu een audiofiele oplossing en geen echte inbouw luidsprekers (die me nooit bekoord hebben, ik heb ze ooit gehad). Ook is er verder geen belemmering volgens mij om boekenkastluidsprekers wat in te bouwen, mits je de bas onder controle krijgt. Je hebt tenslotte ook frontported speakers. Een verdere beperking was de diepte: de nis is slechts 29 cm diep, veel luidsprekers zouden dan uitsteken. De keuze was niet erg reuze.
Deze review over de Dali Menuet SE : https://www.youtube.com/watch?v=FxBk7cjlwvE
triggerde mijn interesse omdat hij door de luidsprekers “geraakt” was.
Ik heb een luistersessie gedaan bij Klubben in Tilburg en daar gespeeld met deze Dali Menuet SE (vergeleken met Oberon On Wall, B&W 607 e 706 etc.). Hulde aan de medewerking: we hebben zelfs de situatie nagebootst door de Menuet in te bouwen. Ook de medewerker ging volledig los en vond het wel een aardige uitdaging.
Afijn, na de luistersessie ze besteld, ook omdat ze nearfield en tegen een muur gebruikt mogen worden door de speciale 45 graden bassport, wat wel handig is als je ze in een nis zet natuurlijk.
Verder was ik ook tevreden over de basrespons tegen een muur aan en zijn ze klein (25 cm hoog x 15 cm breed x 23 cm diep), ik hoefde geen grote aanpassing aan de diepte te maken, circa 7 cm vrije ruimte om de lucht nog ruimte te geven uit de basport.
Alleen de nis vond ik wat te groot, dus weer aan de slag om ze te verkleinen met 10 cm celbeton en stucwerk.
Uiteraard is het zo-zo met het geluid als de opstelling bekijkt. Reflecties zullen zeker een probleem zijn. Dus na 4 weken weer voldoende bij elkaar gesprokkeld om de stap te zetten om de Lyngdorf TDAI-1120 met RoomPerfect aan te schaffen Dit om met Room Perfect problemen met reflectie te laten oplossen. Ik had even gedacht aan de NAD powernode, die kon achter de tv onzichtbaar verwerkt worden, maar door verhalen over 50 ms lipsync problemen en geen mogelijkheid voor roomcorrection, heb ik dit idee laten varen.
De cinewall staat zowat tegen de muur aan en de Menuet’s staan in een nis: dat is een grote no-go in audioland. Maar ik heb Room Perfect de ruimte laten mappen….
Ik was wat cynisch over de lyrische geluiden op internet maar na het mappen klinken de speakers opener, ruimtelijker en de stage wordt beter naar voren gebracht. Ook zit er een nog beter scheiding in de instrumenten. Je hoort het meteen als je schakelt tussen “global” = zonder mapping en “Focus” = met mapping. De bas is verder prima onder controle.
- Hoe klinkt het: Deze Dali’s hebben echt wat speciaals. Dat zegt iedereen die hier komt. Het geluid is echt heel heel goed. Gelukkig maar, anders had ik verder moeten zoeken.
- TV: kijkt zeer prettig, wordt ook niet warm
Apparatuur voor deze cinewall, meeste had ik al behalve de Dali’s en Lyngdorf.
Sony 55 a90j (hangend aan een Vogels Motionmount met app als slaaf)
Beosound Stage soundbar voor algemeen gebruik (perfect voor deze opstelling, 45 graden tweeters)
Dali Menuet SE
Lyngdorf TDAI-1120 met Room Perfect
B&W ASW 610 subwoofer ter ondersteuning van laag
Wat een geweldig project; dwarsdenken en met resultaat!
Klopt het dat je tv/films kijkt met alleen de beo soundbar? Of kun je op 1 of andere manier de sub en/of de Dalis inschakelen? Of gebruik je de dalis, lyngdorf en sub allen voor muziek?
OmeRobbie schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 18:25:
[...]
Wat een geweldig project; dwarsdenken en met resultaat!
Klopt het dat je tv/films kijkt met alleen de beo soundbar? Of kun je op 1 of andere manier de sub en/of de Dalis inschakelen? Of gebruik je de dalis, lyngdorf en sub allen voor muziek?
De soundbar gebruik ik tegenwoordig alleen nog voor algemeen tv en wat series enzo. Ook voor nieuws en talkshows e.d. is het een mooie oplossing omdat geluid “rustiger” is. De soundbar heeft overigens geen sub nodig: die heeft echt veel bas van zichzelf.
Maar muziek en films: dan de Dali’s, sub en Lyngdorf. Dat is echt heel muzikaal en gaaf bij films. De Dali’s hebben een enorme stereo-imaging en tevens zitten de stemmen meer voor bij deze luidsprekers. Je mist dan geen center .
Deze combi is verreweg superieur aan de B&O stage soundbar, die overigens ook al heel goed klinkt.
De Lyngdorf kan je eenvoudig airplayen of anders streamen. TV gaat via optical naar de Lyngdorf, hdmi gaat naar de soundbar. Ik kan ze alletwee tegelijk aanzetten maar er zit dan toch een hele lichte echo in, de soundbar zit er net iets naast en ik krijg dat er niet uit. Lipsync problemen heb ik verder niet.
Rickrebr schreef op zondag 19 december 2021 @ 22:25:
Ik wil graag mijn aangepaste metod tv meubel laten zien, het enigste wat nog moet gebeuren is het blad oliën.
Middelste is 80cm en links en rechts 60, middelste deurtje middenstuk eruit gezaagd en speakerstof op gemonteerd. Ik heb toch voor de 38cm diepe kastjes gekozen i.p.v. de 60cm. Gelukkig past de versterker er net in.
Aangezien hier de Besta knutselaars zitten: ik kwam bij het opruimen twee complete sets tegen om een schuifdeur op een 120cm besta te zetten. Mocht iemand nou denken "he, da's handig": DM staat open
Alweer even verkocht
[Voor 7% gewijzigd door The Eagle op 27-08-2022 11:41]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Heb even 50 pag terug zitten kijken (vierkante ogen), wat een gave projecten zeg.
Heb net weer een upgrade gedaan en mijn nieuwe bakbeest van een 3 weg center in de oude dekenkist van mijn oma gebouwd. Schuine plank erin waar hij op staat, iets naar boven gericht zodat hij precies naar oorhoogte gericht is.
Monitor audios 300 g7
MA c250
Kef kube 12b sub
Nog te kopen: MA apex 10 als surrounds.
Aangedreven door:
Marantz sr6008 voor de surrounds kanalen
Parasound hca-855a 85rms center en de fronts ge-biamped.
Tv 65 inch LG oled
Beamer: epson tw6700
Scherm 90 inch.
Ik kwam van q acoustics 2050i, center en sib. niks ten nadele van die set (jaren van genoeten) maar dit is wel even wat anders zeg. Super helder gedetailleerd geluid, 0.0 vervorming en super dynamisch.
Na de adviezen hier en het bekijken van mijn bestaande opzet blijkt toch wel dat 40cm gewoon te krap is. Toevallig zat ik die maand zonder opdracht en heb ik mij lekker kunnen uitleven. Dagen bezig geweest met meubels samenstellen en verschillende opzetten bedenken, maar kreeg nooit het wow gevoel.
Onze nieuwe woonkamer heeft ong. dezelfde afmetingen als onze huidige, maar is veel langer. Ik heb dus onze bank uit elkaar gehaald en gepositioneerd zoals we het in ons nieuwe huis willen. Als je dan 60cm rekent voor een TV meubel vind ik dat gewoon zonde van de ruimte.
Op een gegeven moment kreeg ik een ingeving en vervolgens compleet andere weg ingeschoten. Ik wilde juist geen meubel meer met apparatuur en wilde alles zoveel mogelijk wegwerken. Vrouw overtuigd (was weinig voor nodig gelukkig) en vervolgens online gaan verdiepen in inbouw (CI) speakers en gaan tekenen en ontwerpen. Naast de TV-wand komen over de breedte, op de positie van de L/R speakers ook 2 koven tegen het plafond aan. In deze koven komen spotjes, aan weerszijden led strips en 4 atmos speakers.
Aan de rechterkant van de wand zit de trapkast. Hierin komen alle kabels uit en komt alle apparatuur te staan. We hebben op dit moment al een Logitech Hub staan, dit werkt prima, dus qua signalen/bereik verwacht ik hier geen problemen mee. Enige is dat je naar de trapkast moet om een film/game in de PS4 te doen.
Begin april hebben we de sleutel gehad en na het leggen van de tegels ben ik gelijk aan de slag gegaan. Mijn 2 weken vakantie had ik zeker wel nodig.
Nu nog een weekje drogen en dan kan deze worden geverfd. De wand is inclusief stucwerk 35cm diep geworden.
Kostenplaatje was wel iets meer dan gepland. De nieuwe speakers en verlichting hebben een flinke deuk in ons budget geslagen, maar gaan er dan ook vanuit dat deze wand er toch wel even staat.
Uiteindelijk komt hier onderstaande apparatuur in:
Livin' Flame Marly inbouwhaard
3x Dali M375 (LCR)
2x Dali on wall (Surround)
4x Dali E-50 (Atmos)
4x 5m Hue lightstrips (koof)
10x Hue ambiance spotjes (koof)
8x Hue color spotjes (nissen)
De huidige Onkyo bied alleen ondersteuning voor 5.1.2, deze wordt nog vervangen door een Denon als we verhuisd zijn. En de huidige LG OLED gaat gewoon mee. Met de uitsparing voor de televisie heb ik rekening gehouden dat we deze in de toekomst groter kunnen maken als we ooit een 65" tv willen.
Ziet er heel gaaf uit! Is het af??
En hoe bevalt die atmos? Vraagje, ik heb ook een nieuwbouw huis en een zelfde betonnen plafond. Denk je dat je daar ook atmos speakers in kan laten bouwen? Gaten maken en sleuven freezen voor de speaker kabel? Ik zou dan 2 speakers willen zodat ik een 5.1.2 heb. 1 gat per betonplaat zou het dan worden.
Alles uit het zicht, veel ventilatie, apparatuur te bedienen zonder de deurtjes open te hoeven doen, vakkenindeling, de kleuropties, echt alles vind ik er mooi aan. Probleem: ik kan geen 3000 euro uitgeven aan een tv meubel.
Ik heb me helemaal scheel gezocht op meubelsites, maar ik kom nergens een massaproduct-alternatief tegen onder de 1000 euro. Bij Kwantum hebben ze wel de Brindisi kastenreeks, alleen hier is helaas geen tv-meubel van. Is iemand hier misschien bekend met een alternatief?
Als er daadwerkelijk niets te vinden is, dan ben ik bang dat ik een meubelmaker moet inschakelen voor nieuwe kastdeurtjes op een andere meubel. Heeft iemand anders zoiets laten doen? (Zelf tanden frezen in latten kan ik naar alle waarschijnlijkheid niet netjes genoeg om er tevreden mee te zijn).
Alles uit het zicht, veel ventilatie, apparatuur te bedienen zonder de deurtjes open te hoeven doen, vakkenindeling, de kleuropties, echt alles vind ik er mooi aan. Probleem: ik kan geen 3000 euro uitgeven aan een tv meubel.
Ik heb me helemaal scheel gezocht op meubelsites, maar ik kom nergens een massaproduct-alternatief tegen onder de 1000 euro. Bij Kwantum hebben ze wel de Brindisi kastenreeks, alleen hier is helaas geen tv-meubel van. Is iemand hier misschien bekend met een alternatief?
Als er daadwerkelijk niets te vinden is, dan ben ik bang dat ik een meubelmaker moet inschakelen voor nieuwe kastdeurtjes op een andere meubel. Heeft iemand anders zoiets laten doen? (Zelf tanden frezen in latten kan ik naar alle waarschijnlijkheid niet netjes genoeg om er tevreden mee te zijn).
Ik ben er ook verliefd op, echter in Europa zit geen bedrijf die dit verkoopt. In de UK zitten twee bedrijven, die gaven na contact via email aan, dat ze nog niet wisten hoe duur het transport zou worden door de BREXIT.
Ben bang dat dit mij ook te veel gaat kosten. Een alternatief heb ik niet gevonden, ik zit zelf met het idee (maar helaas geen tijd) om via screenshot/foto's/etc. een tekening te maken en een meubelmaker in te schakelen.
Op Amazon staat ie weleens te koop, maar nooit gezien dat deze op voorraad was. (Link)
[Voor 5% gewijzigd door TFZ61 op 09-10-2022 17:57]
De plint aan de onderkant laten we nog even zitten. Alleen de audio moet ik nog wegwerken. Alles behalve de receiver (das nog even een twijfelgeval ivm bediening en diepte) gaat het meubel in. Heel stuk strakker iig.
Kosten: 3 deurtjes van een tientje, een kastje van 25 euro, 1,80 euro (incl thuisbezorgen ) voor wat extra Ikea scharnieren, en 18 euro voor het luidsprekerdoek. Pootjes had ik nog en de rest is huisvlijt
Voor ca 75 euro klaar dus
Edit: zie nu pas dat de reclame op TV wel erg treffend is voor de foto's
We zijn op hetzelfde idee gekomen met deze kastjes, uitvoering nog in planningsfase :-) Kan jij mij zeggen wat de hoogte is aan de binnekant van dit kastje? Ikea zegt 60 x 38 als buitenmaat, maar weet niet of mijn speakers van 34.5 hoog daar juist wel/niet in gaan passen.
Hoe heb je verder het aan de binnenkant afgewerkt? Ik las dat je hebt geniet ter bevestiging speaker doek, maar misschien nog een plaatje over gedaan zodat het aan de binnenkant er ook netjes uitziet?
We zijn op hetzelfde idee gekomen met deze kastjes, uitvoering nog in planningsfase :-) Kan jij mij zeggen wat de hoogte is aan de binnekant van dit kastje? Ikea zegt 60 x 38 als buitenmaat, maar weet niet of mijn speakers van 34.5 hoog daar juist wel/niet in gaan passen.
Hoe heb je verder het aan de binnenkant afgewerkt? Ik las dat je hebt geniet ter bevestiging speaker doek, maar misschien nog een plaatje over gedaan zodat het aan de binnenkant er ook netjes uitziet?
Kan ik vanavond even voor je opmeten. Mocht ik niet reageren, dm me even Binnenmaat hoogte van de Besta is helaas slechts 32cm
Maar wil je je (bookshelve?) speakers in het kastje zetten? Dat zou ik nooit doen. Ziet er vast strak uit, maar je wilt eigenlijk je tweeters op oorhoogte hebben. Dus sowieso op de kast. En ook dat kan er strak uitzien (tenzij je hele lelijke speakers hebt, maar dat vermeld je niet;) ).
Speakerdoek aan de binnenkant niet afgewerkt:
Plaatje er op zou ook lastig zijn, doek geeft al extra dikte dus is lastig om mooi aansluitend te maken op de rest. Sowieso is dat gefrobel in de marge, want zou dun randje zijn dat zelf nauwelijks stevigheid heeft. En alsnog vastgeniet zou je orden, want zo dik is het deurtje niet - schroeven is nauwelijks een optie.
[Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 17-10-2022 21:26]
Kan ik vanavond even voor je opmeten. Mocht ik niet reageren, dm me even
Maar wil je je (bookshelve?) speakers in het kastje zetten? Dat zou ik nooit doen. Ziet er vast strak uit, maar je wilt eigenlijk je tweeters op oorhoogte hebben. Dus sowieso op de kast. En ook dat kan er strak uitzien (tenzij je hele lelijke speakers hebt, maar dat vermeld je niet;) ).
Correct, is voor een mooie bw 606 s2 set. Ik zou ze ook op de kast zetten, maar hier loopt nog een vrouw rond...
Klopt dat de tweeter idealiter op oorhoogte staat. Hoewel dat niet helemaal het geval gaat zijn, gaat het niet veel schelen aangezien we altijd liggen in de zetel. Ze staan nu zelfs iets lager in een ander meubel, en vind het nu niet verkeerd klinken :-)
Wat ik wel nog wil bekijken is de bas weergave. Speaker heeft achteraan een poort. Hiervoor zou speaker ook idealiter dacht ik 50 cm van een muur moeten staan, en niet in een kast. Maar wil gerust even nagaan hoe zeer dit de klank effectief beïnvloedt. Anders komen ze gewoon op de kast :-D
Bij deze ook een reminder voor de meter er even bij te nemen :-)
Zie boven, je was me net voor met posten. Past dus niet
Maar doe jezelf een lol en ook de vrouw: zet die speakers van de muur af op een paar mooie losse stands. Die dingen kunnen veel beter geluid voortbrengen dan je nu hebt, maar dat is echt plaatsing
[Voor 63% gewijzigd door The Eagle op 17-10-2022 21:31]
Heb even 50 pag terug zitten kijken (vierkante ogen), wat een gave projecten zeg.
Heb net weer een upgrade gedaan en mijn nieuwe bakbeest van een 3 weg center in de oude dekenkist van mijn oma gebouwd. Schuine plank erin waar hij op staat, iets naar boven gericht zodat hij precies naar oorhoogte gericht is.
Monitor audios 300 g7
MA c250
Kef kube 12b sub
Nog te kopen: MA apex 10 als surrounds.
Aangedreven door:
Marantz sr6008 voor de surrounds kanalen
Parasound hca-855a 85rms center en de fronts ge-biamped.
Tv 65 inch LG oled
Beamer: epson tw6700
Scherm 90 inch.
Ik kwam van q acoustics 2050i, center en sib. niks ten nadele van die set (jaren van genoeten) maar dit is wel even wat anders zeg. Super helder gedetailleerd geluid, 0.0 vervorming en super dynamisch.
Even een update, nu is mijn upgrade helemaal af. Heb aan het bovenstaande 4 hight speakers toegevoegd om een auro 3D opstelling te krijgen. Het zijn alle vier radius 90 speakers. Best wel een karwei om die achterste mooi op te hangen, maar het was het waard. Had eerst alleen front highs, maar dan mis je de effecten echt boven je hoofd.
Klinkt echt waanzinnig. Alle 5.1 doe ik over auro 3d upmixer (echt een muur van geluid waardoor je helemaal in de film zit) en de atmos speel ik gewoon native af en klinkt erg goed! Heel blij mee zo, tot over 10 jaar bij de volgende upgrade 😂
Sinds de verhuizing naar dit huis in 2017 heb ik altijd het gevoel gehad dat ik wat meer laag wilde maar het hele concept van "WAF-approved" moest wel zo veel mogelijk gehandhaafd blijven.
Aangezien ik toch nog ruimte heb onder het meubel besloten daar een subwoofer kast op maat te maken.
De onderste 15x15 cm balk die normaal de apparatuur uit het zicht houdt is demontabel (ligt nu op de grond zoals te zien op de foto) en dan gaat de apparatuur naar links (groene deel) en dan is rechts (oranje) vrij voor de subwoofer kast.
Door de onderzijde van de kast schuin weg te laten lopen maximaliseer ik het volume zonder dat je de kast ziet als je op de bank zit.
De grote uitdaging is dat de kast te groot wordt om er in één keer onder te hangen dus moet deze modulair voorbereiden en dan per paneel monteren.
De 3 stalen dwarsbalkjes (25x25 mm) zitten namelijk behoorlijk in de weg.
De ruimte werkelijk en als extra een schets hoe de kast er dan onder moet:
De kast is 170 liter extern en uiteindelijke netto 128 liter intern.
De subs worden 2x de Dayton RSS315HF-4 welke door mijn bestaande eindversterker worden aangestuurd, natuurlijk in mono omdat ze in dezelfde kast zitten.
I.v.m. de mogelijkheid om een cross-over te kunnen instellen heb ik nu een Lyngdorf TDAI-1120 gekocht welke in combinatie met RoomPerfect de hele akoestiek in het digitale domein afregelt.
Hier zie je hoe het was en nu gaat worden:
Wil je nog wat meer weten over de BeagleBone Black en Soekris DAC: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2018500
Ondertussen heb ik e.e.a. aangepast zodat ik nu SPDIF uit de computer krijg (reclocked en galvanisch geisoleerd) welke ik zo op de Lyngdorf kan aansluiten.
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de subwoofer kast om deze er dan eindelijk onder te hangen.
Om het kastvolume te maximaliseren heb ik deze achterin wat dieper (hoogte) gemaakt maar dan zodanig dat je deze kast nog net niet zit als je op de bank zit.
Het voorbereiden van de kast:
Met bloed, zweet en tranen de kast eronder kunnen krijgen >:(
Het is allemaal onhandig werken, alsof je onder een auto moet sleutelen maar je krik vergeten bent .. ;D
De verstevigingen kunnen er nu ook in ..
Morgen ga ik weer verder en dan kan ik dit weekend horen hoe het allemaal gaat klinken .. ben benieuwd.
De subs wegen ook nog bijna 8 kg per stuk dus de onderplaat waar deze in komen te hangen moet ook stevig verankerd worden tegen de verstevingsribben.
8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86
Onlangs een nieuw meubel gekocht voor onder de TV inclusief center speaker maar omdat eigenlijk deze kast verder is afgewerkt met metalen platen geeft dit nu al een 'galm'.
Ik wil dus deze metalen platen (~1mm) voorzien van 'massa' om de trillingen te absorberen, zeker als er in dit meubel een center speaker komt.
Er bestaan"anti dreunplaten". Zelfklevende bitumen platen die vooral in de automobielindustrie gebruikt worden om bijvoorbeeld de portieren een degelijker geluid te laten maken. Ik denk dat dit precies is wat jij nodig hebt.
De zoekterm daarvoor is Dynamat. Al zal er vast meer vergelijkbaar spul op de markt zijn.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Sinds de verhuizing naar dit huis in 2017 heb ik altijd het gevoel gehad dat ik wat meer laag wilde maar het hele concept van "WAF-approved" moest wel zo veel mogelijk gehandhaafd blijven.
Aangezien ik toch nog ruimte heb onder het meubel besloten daar een subwoofer kast op maat te maken.
De onderste 15x15 cm balk die normaal de apparatuur uit het zicht houdt is demontabel (ligt nu op de grond zoals te zien op de foto) en dan gaat de apparatuur naar links (groene deel) en dan is rechts (oranje) vrij voor de subwoofer kast.
Door de onderzijde van de kast schuin weg te laten lopen maximaliseer ik het volume zonder dat je de kast ziet als je op de bank zit.
De grote uitdaging is dat de kast te groot wordt om er in één keer onder te hangen dus moet deze modulair voorbereiden en dan per paneel monteren.
De 3 stalen dwarsbalkjes (25x25 mm) zitten namelijk behoorlijk in de weg.
De ruimte werkelijk en als extra een schets hoe de kast er dan onder moet:
De kast is 170 liter extern en uiteindelijke netto 128 liter intern.
De subs worden 2x de Dayton RSS315HF-4 welke door mijn bestaande eindversterker worden aangestuurd, natuurlijk in mono omdat ze in dezelfde kast zitten.
I.v.m. de mogelijkheid om een cross-over te kunnen instellen heb ik nu een Lyngdorf TDAI-1120 gekocht welke in combinatie met RoomPerfect de hele akoestiek in het digitale domein afregelt.
Wil je nog wat meer weten over de BeagleBone Black en Soekris DAC: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2018500
Ondertussen heb ik e.e.a. aangepast zodat ik nu SPDIF uit de computer krijg (reclocked en galvanisch geisoleerd) welke ik zo op de Lyngdorf kan aansluiten.
De afgelopen weken ben ik bezig geweest met de subwoofer kast om deze er dan eindelijk onder te hangen.
Om het kastvolume te maximaliseren heb ik deze achterin wat dieper (hoogte) gemaakt maar dan zodanig dat je deze kast nog net niet zit als je op de bank zit.
Met bloed, zweet en tranen de kast eronder kunnen krijgen >:(
Het is allemaal onhandig werken, alsof je onder een auto moet sleutelen maar je krik vergeten bent .. ;D
Onlangs een nieuw meubel gekocht voor onder de TV inclusief center speaker maar omdat eigenlijk deze kast verder is afgewerkt met metalen platen geeft dit nu al een 'galm'.
Ik wil dus deze metalen platen (~1mm) voorzien van 'massa' om de trillingen te absorberen, zeker als er in dit meubel een center speaker komt.
Doel is dus op de wanden een massa te 'plakken' om een eventuele resonerende tv meubel te voorkomen.
Iemand ervaring hiermee?
Nog geen ervaring mee maar ik heb hier stukken isomat liggen en je zult verbaasd zijn van hoe zwaar het spul is. Zou in jouw geval idd resultaat moeten geven. Miss icm met wat randjes kit hier en daar.
Heel tof, maar waarom niet alles even eraf halen en het meubel op z’n kant zetten?
Dat is nog meer werk:
Kachelpijp verwijderen
Kachel in onderdelen weghalen (140 kg)
Naatuurstenen plaat onder kachel weghalen (ca. 70 kg)
Alle overige douglas balken verwijderen (5x >30 kg per stuk)
En dan zit elke balk van onderen nog vast met 3x M8 houtdraadbouten.
En daarna moet alles weer terug 😅
Oh ja … mijn subwoofer kast zit tegen de onderkant van de Douglas belaken geschroef dus zou het stalen frame met de balken nog gemonteerd op zijn zijkant of ondersteboven moeten leggen.
Dan moet ik zowat een takel in huis halen met zo’n totaalgewicht.
Mijn huidige methode is echt wel praktischer ook al valt het niet mee 🤪
[Voor 18% gewijzigd door Oystein op 23-11-2022 08:48]
8x JA Solar 410 Wp + SMA TriPower 4.0 @ 38° incl. 210° azim. / domotica Siemens Logo / audio Linux server with Lyngdorf RoomPerfect 2.1 speakers / business level LAN network / OpenMediaVault NAS on x86
Kachelpijp verwijderen
Kachel in onderdelen weghalen (140 kg)
Naatuurstenen plaat onder kachel weghalen (ca. 70 kg)
Alle overige douglas balken verwijderen (5x >30 kg per stuk)
En dan zit elke balk van onderen nog vast met 3x M8 houtdraadbouten.
En daarna moet alles weer terug 😅
Oh ja … mijn subwoofer kast zit tegen de onderkant van de Douglas belaken geschroef dus zou het stalen frame met de balken nog gemonteerd op zijn zijkant of ondersteboven moeten leggen.
Dan moet ik zowat een takel in huis halen met zo’n totaalgewicht.
Mijn huidige methode is echt wel praktischer ook al valt het niet mee 🤪
je kunt in ieder geval nog een jaar eenvoudig stoken met je meubel mocht de pleuris uitbreken
In mijn bovenstaande reactie van 18 november had ik al wat laten zien van mijn subwoofer kast die ik verstopt hebt onder een meubel.
Vorige week weekend en afgelopen weekend ben ik weer bezig geweest met de subwoofer kast en niet alles ging zoals verwacht
Het eerste weekend had ik netjes de onderplaat tegen de kast gemonteerd met de uitsparingen voor de subs.
Maar toen bleek dat ik de losse subs er niet meer onder kon schuiven want de waren veels te diep (hoog), daar had ik net niet over nagedacht ...
Bij het weer verwijderen van de onderplaat was ik nog een schroefje vergeten dus dan breekt er een hoekje uit het MDF dus die plaat kon de vuilnisbak in en een nieuwe gemaakt en de woofergaten opnieuw moeten uitzagen.
Die zondag moest ik naar Engeland voor mijn werk dus dat weekend was een verloren weekend want heb geen enkele vooruitgang geboekt.
Vrijdagavond weer terug gekomen uit Engeland en dit weekend verder gegaan waar ik gebleven was.
Zoals je kun zien had ik maar een paar mm speling om de subs onder het frame door te schuiven dus ik moest deze samen met de nieuwe MDF plaat tegelijk eronder schuiven, dan alles vast schroeven en dan past het wel.
Daarna de apparatuur aangesloten en het werkte gelukkig zonder problemen.
Ik had eerst alleen de subs aangesloten om te horen of er geen resonanties van de kast was of eventueel dat de kachel bovenop of iets dergelijks mee kon trillen met flink volume maar alles was verder doodstil dus het geheel is stijf en stabiel genoeg
Gisterenavond de RoomPerfect calibratie uitgevoerd maar denk dat ik dat nog een keer moet doen.
Tijdens de calibratie zegt de versterker dat het volume nog harder moet maar na 2x verhogen vond ik het al zo hard dat ik het wel goed vond en met dat volume de calibratie gedaan ... anders komen de buren vragen wat ik aan het doen ben ?? ... hihi.
De katten waren er ook niet gerust op
Daarna flink zitten luisteren maar de bassen zijn bij hoog volume toch iets te overheersend ... alsof je te grote boxen in een te kleine ruimte hebt.
Afgezien van het finetunen is het laag wel super strak en alsof het helemaal geen moeite kost.
Ben al erg tevreden met het voorlopige resultaat en ook mijn vrouw vond het veel beter klinken, en zij is natuurlijk heel blij dat alles netjes weg gestopt zit ... daar ging dit hele topic tenslotte om .. de "WAF" ..
De calibratie zorgt dat de stemmen veel meer los komen en er is veel meer informatie in de muziek aanwezig.
Wordt vervolgd ...
Nu alles klaar is zie zie je geen verschil tussen "voor" en "na"
Alleen wanneer je er echt onder kijkt zie je de onderkant van de kast met de 2 subwoofers.
Alleen als je lekker onderuit gezakt op de bank hangt zie je net de rand van de subwoofer units.
Mijn vrouw is blij dat ze er niks van ziet en samen zijn wij blij omdat het geluid nu een stuk beter en completer is :-)
Vorige week weekend en afgelopen weekend ben ik weer bezig geweest met de subwoofer kast en niet alles ging zoals verwacht
Het eerste weekend had ik netjes de onderplaat tegen de kast gemonteerd met de uitsparingen voor de subs.
Maar toen bleek dat ik de losse subs er niet meer onder kon schuiven want de waren veels te diep (hoog), daar had ik net niet over nagedacht ...
Bij het weer verwijderen van de onderplaat was ik nog een schroefje vergeten dus dan breekt er een hoekje uit het MDF dus die plaat kon de vuilnisbak in en een nieuwe gemaakt en de woofergaten opnieuw moeten uitzagen.
Die zondag moest ik naar Engeland voor mijn werk dus dat weekend was een verloren weekend want heb geen enkele vooruitgang geboekt.
Vrijdagavond weer terug gekomen uit Engeland en dit weekend verder gegaan waar ik gebleven was.
Zoals je kun zien had ik maar een paar mm speling om de subs onder het frame door te schuiven dus ik moest deze samen met de nieuwe MDF plaat tegelijk eronder schuiven, dan alles vast schroeven en dan past het wel.
Daarna de apparatuur aangesloten en het werkte gelukkig zonder problemen.
Ik had eerst alleen de subs aangesloten om te horen of er geen resonanties van de kast was of eventueel dat de kachel bovenop of iets dergelijks mee kon trillen met flink volume maar alles was verder doodstil dus het geheel is stijf en stabiel genoeg
Gisterenavond de RoomPerfect calibratie uitgevoerd maar denk dat ik dat nog een keer moet doen.
Tijdens de calibratie zegt de versterker dat het volume nog harder moet maar na 2x verhogen vond ik het al zo hard dat ik het wel goed vond en met dat volume de calibratie gedaan ... anders komen de buren vragen wat ik aan het doen ben ?? ... hihi.
De katten waren er ook niet gerust op
Daarna flink zitten luisteren maar de bassen zijn bij hoog volume toch iets te overheersend ... alsof je te grote boxen in een te kleine ruimte hebt.
Afgezien van het finetunen is het laag wel super strak en alsof het helemaal geen moeite kost.
Ben al erg tevreden met het voorlopige resultaat en ook mijn vrouw vond het veel beter klinken, en zij is natuurlijk heel blij dat alles netjes weg gestopt zit ... daar ging dit hele topic tenslotte om .. de "WAF" ..
De calibratie zorgt dat de stemmen veel meer los komen en er is veel meer informatie in de muziek aanwezig.
Wordt vervolgd ...
Ziet er prachtig weggewerkt uit!
Welke frontspeakertjes heb je?
Ziet er prachtig weggewerkt uit!
Welke frontspeakertjes heb je?
Dat zijn de Boenicke W5 uit Zwitzerland.
Zijn uit massief hout CNC gefreesd en wij hebben de uitvoering in eiken, je kunt uit 4 houtsoorten kiezen.
Wij zijn zelf ook erg blij met deze "stealth" opstelling.
De speakers vallen eigenlijk niet op, zeker niet voor degenen die überhaupt geen affiniteit hebben met het betere audio spul.
De W5’s ben ik persoonlijk gaan halen bij Sven Boenicke in Basel janaurai 2014.
Was prima te doen een dagje op en neer
Toen waren ze net uit (Boenicke bestond nog niet zo lang) en had hij nog geen dealer netwerk dus ging nog “factory-direct” wat toen al een behoorlijk bedrag was (3k) maar een stuk beter als wat je nu bij de audio dealer betaalt
De speakers vallen eigenlijk niet op, zeker niet voor degenen die überhaupt geen affiniteit hebben met het betere audio spul.
De W5’s ben ik persoonlijk gaan halen bij Sven Boenicke in Basel janaurai 2014.
Was prima te doen een dagje op en neer
Toen waren ze net uit (Boenicke bestond nog niet zo lang) en had hij nog geen dealer netwerk dus ging nog “factory-direct” wat toen al een behoorlijk bedrag was (3k) maar een stuk beter als wat je nu bij de audio dealer betaalt
Wat een mooi verhaal achter de stuff! Gewoon Sven ontmoet en als 1 vd eerste dit bijzondere object (heb me inmiddels wat ingelezen) mogen overnemen. Dan ook nog de woofers zo weggewerkt. Daarom volg ik dit forumtopic, zo inspirerend.
Hou daar ook van, daarom ben ik bij B&W ook al zijn er nog zoveel andere prachtige merken die lonken...
Wij zijn beiden bewust van het feit dat de kast daaronder hangt dus stofzuigen daar "met beleid"
Dit "kleine" kacheltje bevalt goed en kan de kamer prima met een paar blokken hout goed warm houden ... efficientie heeft ook een waarde in deze tijden met de hoge gasprijzen
Voor de deuren aan de linker en rechtse kant had ik achteraf liever normale scharnieren gehad ipv die druk scharnieren, maar dat is aan jou om te beslissen of je normale of druk scharnieren kiest. Soms is het een beetje onhandig.
Voor de deuren aan de linker en rechtse kant had ik achteraf liever normale scharnieren gehad ipv die druk scharnieren, maar dat is aan jou om te beslissen of je normale of druk scharnieren kiest. Soms is het een beetje onhandig.
Succes!
Super bedankt, ik ga ermee aan de slag. Mooie klus voor russen kerst en oud en nieuw.
TV meubels vind je overal, maar een stijlvol AV cabinet zoals deze vind ik maar heel zelden. De link is voor een amerikaans merk, en super duur ook, ongeveer 2800 euro. Maar ik hoop iets gelijkaardig te vinden.
Mag iets minder hoog, tussen dit en formaat ladenkast. Enige wat er in moet is 1 console (ps5), misschien een mini pc, een stream box, en een AV receiver. Geen media of cd-speler. Alles mooi geventileerd zoals deze. Dit ding in de hoek van de ruimte, en alles via een voorzetwand verborgen naar tv en front speaker setup leiden, waarbij de kabel bundel dus tevoorschijn komt ter hoogte van waar je dit kastje neerzet.
Liefst met wieltjes, gemakkelijk te verplaatsen (schoonmaken, ...)
Mooi spul. Alleen ze hebben nog steeds niks waar ik daadwerkelijk 50+ kilo en 12 apparaten in kwijt kan
Overigens hebben we daar Het grote Audiomeubel topic! voor, dus ik zal je er niet langer mee lastig vallen
[Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 24-03-2023 16:18]
Ik wou mezelf hier cross-quoten vanuit "show jouw hifi topic", omdat ik er op werd gewezen dat m'n post meer over een meubel dan over hifi ging. Maar bij het doorlezen van de laatste pagina's uit dit topic kom ik er toevallig op uit dat iemand dit merk ook al had gevonden.
Persoonlijk wil ik op termijn (is nog een projectje) hier naar toe, en dus eigenlijk weg van de horizontale klassieke veel te grote tv meubels. Alle hardware en apparatuur verkleint, en je hebt er steeds minder van nodig. Dus een verticaal meubel/cabinet lijkt me meer gepast.
TV meubels vind je overal, maar een stijlvol AV cabinet zoals deze vind ik maar heel zelden. De link is voor een Amerikaans merk, en super duur ook, ongeveer 2800 euro. Maar ik hoop iets gelijkaardig te vinden.
Mag iets minder hoog, tussen dit en formaat ladenkast. Enige wat er in moet is 1 console (ps5), misschien een mini pc, een stream box, en een AV receiver. Geen media of cd-speler. Alles mooi geventileerd zoals deze. Dit ding in de hoek van de ruimte, en alles via een voorzetwand verborgen naar tv en front speaker setup leiden, waarbij de kabel bundel dus tevoorschijn komt ter hoogte van waar je dit kastje neerzet.
Dit ding in de hoek van de ruimte, en alles via een voorzetwand verborgen naar tv en front speaker setup leiden, waarbij de kabel bundel dus tevoorschijn komt ter hoogte van waar je dit kastje neerzet.
Even het huis herinrichten of verhuizen is een nachtmerrie.
Je realiseert je dat jij jezelf behoorlijk tegenspreekt hier? Herinrichten is pas een nachtmerrie als je alles netjes achter je voorzetwandje wegwerkt. Daarnaast moet een speaker niet op een mooie maar op een goeie plek staan. Zou toch zuur zijn als de plek waar de kabel uit de muur komt ter hoogte van de speaker een akoestisch drama locatie blijkt te zijn
Het lijkt me een gevalletje van 2 keer 'betere' ervaring voor 10 keer meer wanorde en complexiteit.
Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt. Betere tussen quotes Heb je wel eens een goede hifi set gehoord?
Schoonmaken De stoffer gaat met enige regelmaat tussen mijn apparatuur door en dan 1 keer per jaar even alles loskoppelen, stekkers die niet langer meer in gebruik zijn weg laten (zijn er gek genoeg altijd heel veel) en dan weer netjes alles terug. Niet iedereen vind het nodig meerdere malen per week (onder het AV meubel) te dweilen en niet iedereen heeft allergie voor stof of smetvrees
super duur ook, ongeveer 2800 euro.
Hilarisch. Super duur Het is inderdaad kostbaar voor een AV rack maar 1 zo'n 1028BE die daar staat kost ook zoiets En jij denkt dat het 2 keer 'beter' klinkt . Dat setje speakers koop je 10 van jou sonos beam's van
[Voor 7% gewijzigd door tormentor1985 op 25-03-2023 00:54]
TV meubels vind je overal, maar een stijlvol AV cabinet zoals deze vind ik maar heel zelden. De link is voor een amerikaans merk, en super duur ook, ongeveer 2800 euro. Maar ik hoop iets gelijkaardig te vinden.
2800 euro voor een houten kastje met een paar gleuven. Zoek een lokale meubelmaker, die kan het waarschijnlijk voor minder maken. Precies op maat en zoals je wil.
2800 euro voor een houten kastje met een paar gleuven. Zoek een lokale meubelmaker, die kan het waarschijnlijk voor minder maken. Precies op maat en zoals je wil.
Misschien als je in China woont, maar als die meubelmaker in Nederland woont en ook wat mag verdienen dan denk ik dat het best wel eens tegen kan vallen. Onderschat niet hoeveel uur werk er in een goed meubel gaat zitten.
Misschien als je in China woont, maar als die meubelmaker in Nederland woont en ook wat mag verdienen dan denk ik dat het best wel eens tegen kan vallen. Onderschat niet hoeveel uur werk er in een goed meubel gaat zitten.
Dan laat je plaatmateriaal op maat zagen en zet je het zelf in elkaar. Voor 200-250 euro aan hout en lak ben je klaar.
Dan laat je plaatmateriaal op maat zagen en zet je het zelf in elkaar. Voor 200-250 euro aan hout en lak ben je klaar.
Ask me how I know
Dat is toch iets wezenlijk anders dan door een vakman of vrouw een mooi meubel laten maken met sterke verbindingen. Wat jij benoemt is een doe het zelf meubel, wat ook prima is, maar een wezenlijk andere aanpak en resultaat.
Twee jaar geleden een tv-meubel voor in de hoek (dus langs twee wanden) laten maken. Was ongeveer 2200 kwijt. Massief hout, houtverbindingen (beperkt) en staal/messing.
Dat is toch iets wezenlijk anders dan door een vakman of vrouw een mooi meubel laten maken met sterke verbindingen. Wat jij benoemt is een doe het zelf meubel, wat ook prima is, maar een wezenlijk andere aanpak en resultaat.
Waarom denk je dat?
Mijn meubel krijg je nog niet met de beste wil uit elkaar. Weegt uit zichzelf al 60+ kilogram en kan nog een veelvoud daarvan dragen. (Meer dan 40 kilo per plank kan het wel hebben).
Het is een stuk steviger in elkaar gezet dan je bij de doorsnee meubelboer kunt krijgen.
Dus inderdaad een andere aanpak en resultaat... in de goede zin van het woord.
[Voor 9% gewijzigd door N1v3K op 25-03-2023 10:34]
Mijn meubel krijg je nog niet met de beste wil uit elkaar. Weegt uit zichzelf al 60+ kilogram en kan nog een veelvoud daarvan dragen. (Meer dan 40 kilo per plank kan het wel hebben).
Het is een stuk steviger in elkaar gezet dan je bij de doorsnee meubelboer kunt krijgen.
Maak ik een vergelijk met de doorsnee meubelboer dan?
Een houten, dus niet plaatmateriaal, meubel met deugdelijk zwaluwstaart, pen-gat of wat voor verbindingen dan ook gemaakt door een vakman is totaal iets anders dan een doe het zelf meubel uit plaatmateriaal. Dat wil niet zeggen dat een zelfgemaakt meubel niet deugdelijk is of kan voldoen, maar het vergelijken van kale materiaalprijs met een meubel wat door een vakman is gemaakt is natuurlijk niet eerlijk.
Vooruit. Het is geen massief eikenhout nee, maar dubbelwandig MDF.
En ik heb geen zwaluwstaart, maar tandverbindingen gebruikt.
Verder is het verlijmd EN geschroefd. Daarna geschuurd, 2x gegrond en 3x gelakt.
Zitten aardig wat uurtjes in.
En dát is waarvoor je betaalt bij een vakman. De uren.
Maar reken maar dat qua bouwkwaliteit mijn kast net zo goed, misschien wel beter is
Even weer on topic. Kallax van de Ikea, iets anders in elkaar gezet zodat 2 vakken 1 werden. Achterwandje er tegenaan gespijkerd en aan de muur vast gemaakt. Budget vriendelijk en een prima audio meubel.
Amos_x schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:31:
Ik wou mezelf hier cross-quoten vanuit "show jouw hifi topic", omdat ik er op werd gewezen dat m'n post meer over een meubel dan over hifi ging. Maar bij het doorlezen van de laatste pagina's uit dit topic kom ik er toevallig op uit dat iemand dit merk ook al had gevonden.
[...]
Persoonlijk wil ik op termijn (is nog een projectje) hier naar toe, en dus eigenlijk weg van de horizontale klassieke veel te grote tv meubels. Alle hardware en apparatuur verkleint, en je hebt er steeds minder van nodig. Dus een verticaal meubel/cabinet lijkt me meer gepast.
TV meubels vind je overal, maar een stijlvol AV cabinet zoals deze vind ik maar heel zelden. De link is voor een Amerikaans merk, en super duur ook, ongeveer 2800 euro. Maar ik hoop iets gelijkaardig te vinden.
hellum schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:04:
Even weer on topic. Kallax van de Ikea, iets anders in elkaar gezet zodat 2 vakken 1 werden. Achterwandje er tegenaan gespijkerd en aan de muur vast gemaakt. Budget vriendelijk en een prima audio meubel. [Afbeelding]
Dank voor de inspiratie. Nooit bij stilgestaan dat je een kallax ook van een achterwand kunt voorzien hoe heb je die goed vastgezet trouwens? Dat spul is hol, hoe kun je dan spijkeren (met name de randen)?
En offtopic: hoe klinkt de combinatie Philips 900 en Klipsch, en heeft die cd speler al last van tandwielrot (bekend issue, een veel slechtere speler heeft Philips niet gemaakt)?
Dank voor de inspiratie. Nooit bij stilgestaan dat je een kallax ook van een achterwand kunt voorzien hoe heb je die goed vastgezet trouwens? Dat spul is hol, hoe kun je dan spijkeren (met name de randen)?
En offtopic: hoe klinkt de combinatie Philips 900 en Klipsch, en heeft die cd speler al last van tandwielrot (bekend issue, een veel slechtere speler heeft Philips niet gemaakt)?
Ik heb de achterwand gewoon met kleine spijkertjes vastgezet. De platen in het midden zijn wel gewoon spaanplaat dus de is stevig zat.
Off-topic: De combinatie klinkt gewoon heel erg goed, veel beter dan de moderne Denon 5.1 versterker die ik hiervoor gebruikte met deze speakers
Nog meer off-topic hele tandwieltjes en speelt prima. (Nu wel een nieuw snaartje)
Ik heb de achterwand gewoon met kleine spijkertjes vastgezet. De platen in het midden zijn wel gewoon spaanplaat dus de is stevig zat.
Ah, heeft Ikea dat zo gedaan. Dacht dat ze helemaal hol waren. Thanks, dat gaat werken dan.
Zoek altijd nog een dressoir voor mijn apparatuur, danwel een kast voor kinderspeelgoed
Off-topic: De combinatie klinkt gewoon heel erg goed, veel beter dan de moderne Denon 5.1 versterker die ik hiervoor gebruikte met deze speakers
Nog meer off-topic hele tandwieltjes en speelt prima. (Nu wel een nieuw snaartje) [Afbeelding]
Heb wel de indruk dat het tandwiel linksonder zijn beste tijd heeft gehad qua tanden. Kan ook vet zijn though, net niet goed te zien
Welke Denon had je en welke Philips is dit, FA930 gok ik?
Heb wel de indruk dat het tandwiel linksonder zijn beste tijd heeft gehad qua tanden. Kan ook vet zijn though, net niet goed te zien
Welke Denon had je en welke Philips is dit, FA930 gok ik?
Is vet, tandwieltjes zijn echt nog in goede staat. Dit is inderdaad de fa930 en had de Denon AVR-2307
Alleen als je lekker onderuit gezakt op de bank hangt zie je net de rand van de subwoofer units.
Mijn vrouw is blij dat ze er niks van ziet en samen zijn wij blij omdat het geluid nu een stuk beter en completer is :-)
Waarom heb je voor 2 units gekozen? Bij twee units heb je kans op interferentie (versterking en uitfasering). Het zal bij lage frequenties wellicht minder spelen, maar waarom het risico nemen als 1 subwoofer ook gewoon werkt?
Wij zijn druk met de herinrichting van onze beneden verdieping en daar hoort natuurlijk ook een nieuw TV meubel bij. Heb al een hoop inspiratie opgedaan in dit topic.
Mijn vrouw is echter al helemaal in love met het merk Treku (www.treku.es).
Spaans merk met allerlei modulair spul. Vrees dat de prijs ook erg “modulair” is
Maar we gaan eens kijken waar we op uit zouden komen.
PdeBie schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:34:
Wij zijn druk met de herinrichting van onze beneden verdieping en daar hoort natuurlijk ook een nieuw TV meubel bij. Heb al een hoop inspiratie opgedaan in dit topic.
Mijn vrouw is echter al helemaal in love met het merk Treku (www.treku.es).
Spaans merk met allerlei modulair spul. Vrees dat de prijs ook erg “modulair” is
Maar we gaan eens kijken waar we op uit zouden komen.
Wat is je budget en wat zoek je precies? Moeten er speakers in of niet? Spectral wordt geopperd en die maken echt fantastisch spul. Ben je wel zo € 5K verder.
[Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 30-05-2023 13:13]
LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |
Vandaag bij een buurman een Sonos Arc en sub aangesloten. Nu vind hij de sub niet zo mooi bij het meubel passen omdat de sub op de grond staat.
Iemand een goed idee hoe de sub gelijk gemaakt kan worden met het meubel.
Een plankje maken? En hoe dan te bevestigen aan de muur en het meubel? Alle tips zijn welkom.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |
CPM schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:40:
Vandaag bij een buurman een Sonos Arc en sub aangesloten. Nu vind hij de sub niet zo mooi bij het meubel passen omdat de sub op de grond staat.
Iemand een goed idee hoe de sub gelijk gemaakt kan worden met het meubel.
Een plankje maken? En hoe dan te bevestigen aan de muur en het meubel? Alle tips zijn welkom.
Soort van L-vormige ijzeren plaat zoals je ze ook wel eens onder een bureau hebt voor een desktop? Als je die aan de achterkant of rechterkant aan het meubel maakt en de sub erop zet dan 'zweeft' ie als het ware. Geen idee wat dat met de bass doet overigens (of wat überhaupt enige aanpassing doet voor de bass) maar zo opgepropt in een hoekje zal het vast niet veel slechter worden lijkt me.
Soort van L-vormige ijzeren plaat zoals je ze ook wel eens onder een bureau hebt voor een desktop? Als je die aan de achterkant of rechterkant aan het meubel maakt en de sub erop zet dan 'zweeft' ie als het ware. Geen idee wat dat met de bass doet overigens (of wat überhaupt enige aanpassing doet voor de bass) maar zo opgepropt in een hoekje zal het vast niet veel slechter worden lijkt me.
Dat zou kunnen ja, hoewel een L als nadeel heeft te kunnen doorbuigen onder het gewicht van de sub.
Er zal bepaalde ondersteuning nodig zijn.
Ik zat meer te denken aan een wit meubel paneel als een soort van legplank. Maar hoe ik die dan aan de muur en rechts aan de bestaand kast kan monteren vind ik nog wat lastig.
| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon: 7+1+Vokal-Opticon: Vokal-Zensor:1+3-Alteco C1 | SVS: SB-1K Pro - SB-1K | Wharfedale Diamond 10.7 | Denon X2200w | XBOX Series X | MHI SRK/ZSW50 | Carrier 5.3 | Q-cells 16 x 340Wp G9 | SE3000HD+SE2000M |
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details