Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-07 15:17
D-e-n schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:19:
@metal4life
Waar ga je het meubel op plaatsen? Gewoon plat op de grond? Want die zijwanden zijn waarschijnlijk niet gemaakt om het gewicht van een flinke versterker te dragen.
Da's een goeie, ik zat eigenlijk te denken zwevend ophangen aan een rail. Maar je hebt wel degelijk een punt dat die kant er waarschijnlijk niet op gemaakt is om zoveel gewicht continu te dragen. En op de bovenkant van de kast zou ook nog eens een behoorlijke center speaker komen te staan.

Eventueel heb ik deze gevonden, zou dan uitkomen op drie elementen van 60 breed. Ze lijken ook een inkeping te hebben voor een ventilatierooster, maar misschien is dat ook handig als uitsparing voor kabels en dergelijke. Alleen op de middelste module zou dan nog een uitsparing moeten komen voor wat grote HDMI-kabels.

[ Voor 26% gewijzigd door metal4life op 21-02-2024 11:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-08 20:30

SannrHerr

Furor Teutonicus!

@metal4life en @D-e-n, wat denken jullie dat een stapel borden, glazen en bliksoep bij elkaar weegt?

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

@SannrHerr Het gaat meer om de constructie, wanneer je zo'n Metod kast op z'n zij gebruikt komt al het gewicht op het zijpaneel te staan. Dat zijpaneel zit niet opgesloten tussen 2 panelen, maar zou dan aan de onderkant hangen, waardoor dus de draagkracht minder is.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

SpongeRob schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:06:
@SannrHerr Het gaat meer om de constructie, wanneer je zo'n Metod kast op z'n zij gebruikt komt al het gewicht op het zijpaneel te staan. Dat zijpaneel zit niet opgesloten tussen 2 panelen, maar zou dan aan de onderkant hangen, waardoor dus de draagkracht minder is.
Ah, ja! Excuus, dan heb ik niet goed gelezen!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-08 21:26
metal4life schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Da's een goeie, ik zat eigenlijk te denken zwevend ophangen aan een rail. Maar je hebt wel degelijk een punt dat die kant er waarschijnlijk niet op gemaakt is om zoveel gewicht continu te dragen. En op de bovenkant van de kast zou ook nog eens een behoorlijke center speaker komen te staan.

Eventueel heb ik deze gevonden, zou dan uitkomen op drie elementen van 60 breed. Ze lijken ook een inkeping te hebben voor een ventilatierooster, maar misschien is dat ook handig als uitsparing voor kabels en dergelijke. Alleen op de middelste module zou dan nog een uitsparing moeten komen voor wat grote HDMI-kabels.
Ik gebruik deze kasten 4 stuks, in 60x60x60. Die uitsparing voor ventilatie is perfect voor de kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-07 15:17
TurboTon1973 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:38:
[...]

Ik gebruik deze kasten 4 stuks, in 60x60x60. Die uitsparing voor ventilatie is perfect voor de kabels
Wat goed om te horen!

Wat heb je gedaan qua bovenblad? Via Ikea laten maken of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
metal4life schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Wat goed om te horen!

Wat heb je gedaan qua bovenblad? Via Ikea laten maken of iets anders?
Ik heb een rand gemaakt van mdf en die zwart geverfd waardoor het lijkt alsof de grenen multiplex plaat zweeft.

MDF was eerst niet het plan, maar ik greep in de grenen plaat als ik een deurtje wilde openen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqC3yvKwPwGXCYSR0Kz4toVF_Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqoCJ3DmhRihWxVDyvV9tOtT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een oude foto van 2 jaar geleden. Dat blauwe is beschermfolie. De grote witte zuilen zijn hoezen over mijn oude speakers. Ik heb nieuwe speakers gekocht. De tv ontvanger verdwijnt waarschijnlijk achter een deurtje. Op die plaats wil ik een center speaker plaatsen die moet ik nog kopen

Edit
Als ik eraan denk dan maak ik morgen een nieuwe foto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:38
@TurboTon1973

Ik zou de center speaker onder de tv of voor de tv zetten ipv
in dat niet centrale gat.
Speaker in een kast kan maar kan ook niet. ;-)
Maar als je de Center speaker centraal in het midden houdt met je tv, zeg ik:
is the way to go.
Maar Nogmaals maar, het is jouw woonkamer!!
Jouw smaak etc

[ Voor 4% gewijzigd door kevinmastah2005 op 24-02-2024 21:23 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-08 11:55
Ben zelf bezig met een compact meubel te maken voor mijn kleine collectie lp's en recent aangekochte Technics SL-1710. Het frame heb ik al staan, maar het hout moet ik nog (cnc)frezen. De platenbak wordt 18mm eiken en de top misschien een gezaagd en geschaafd eiken schaaldeel van 5cm dik. Misschien, omdat ik eerst zeker moet weten dat er geen houtworm meer in zit. :P

De afstand naar de rest van de audio setup is iets te groot voor phono kabels en daarom ga ik een voorversterker aanschaffen om deze te overbruggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo5ynzLjKvNHEdcPbolWmgyVd68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBRIKIUwPdyiCa30DbYnxUmd.png?f=fotoalbum_large

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
kevinmastah2005 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:22:
@TurboTon1973

Ik zou de center speaker onder de tv of voor de tv zetten ipv
in dat niet centrale gat.
Speaker in een kast kan maar kan ook niet. ;-)
Maar als je de Center speaker centraal in het midden houdt met je tv, zeg ik:
is the way to go.
Maar Nogmaals maar, het is jouw woonkamer!!
Jouw smaak etc
Ben ik met je eens.

Mijn ideaal was geweest als ik deze kastjes in 80cm breedte kon krijgen.
Alle keuzes hebben te maken met waf factor.

Lang gezocht naar bv witte speakers met goed geluid.

Ben wel blij met hoe het er nu uitziet in vergelijking met oude situatie en portemonnee.
In oude situatie had ik 5.1 nu als proef stereo, dat bevalt goed voor muziek maar niet met tv kijken.

Ik zou nog foto's plaatsen. Gisteren heb ik foto's gemaakt. Ik heb ook een bijpassende hoge kast gemaakt. Ik doe deze foto erbij. Van hoe ik ruimte heb gecreëerd voor "kabelgoot" de kabels lopen onder grenen plaat door. Van de zomer haal ik misschien de kast uit elkaar en dan maak ik betere foto's van hoe het eruit ziet bij het tv meubel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9HDMTOQjTvWLZ386Kovcv3NNdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu4qW9eCP0tU60ZkNu7PjL0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89NroDAILrppcXsSn1r4Kjaw1I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5sSdOZoIgpZNbrPyS7Nb14r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door TurboTon1973 op 03-03-2024 19:39 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-08 06:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkvabANTZxhVgCZ9GfY3vqNESvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2iSEQaoR6BdllPoTjV5iAuZm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_atiHrm4UZVvPsE0JQezdbm52E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNZ5bShr809XpkD27Up3QUG9.png?f=fotoalbum_large

Al even op zoek naar een nieuwe tv meubel die aan al mijn wensen voldoet. Uitgangspunt is een open, vlak, plek voor de reciever zodat hij voldoende ruimte heeft om te ademen en dus niet te warm wordt. Ik kwam deze even tegen. In principe zou in het open vak voldoende ruimte zijn voor de receiver maar ik zat ook even naar de dichte vakken te kijken. Aan de achterkant zit een behoorlijke uitsparing. In hoeverre verwachten jullie dat de receiver in 1 van de dichte vakken zou kunnen en met de uitsparing aan de achterkant voldoende lichtcirculatie mogelijk is om niet te warm te worden? Of wordt dit toch aan de krappe kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-08 14:08
Dirrukje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 06:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al even op zoek naar een nieuwe tv meubel die aan al mijn wensen voldoet. Uitgangspunt is een open, vlak, plek voor de reciever zodat hij voldoende ruimte heeft om te ademen en dus niet te warm wordt. Ik kwam deze even tegen. In principe zou in het open vak voldoende ruimte zijn voor de receiver maar ik zat ook even naar de dichte vakken te kijken. Aan de achterkant zit een behoorlijke uitsparing. In hoeverre verwachten jullie dat de receiver in 1 van de dichte vakken zou kunnen en met de uitsparing aan de achterkant voldoende lichtcirculatie mogelijk is om niet te warm te worden? Of wordt dit toch aan de krappe kant?
Ik heb ook lange tijd zitten zoeken naar een meubel. Uiteindelijk zelf een getekend en die laten maken door een meubelmaker. Hiermee kun je al je wensen er in verwerken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zou het mogelijk zijn om een deurtje er uit te laten of te vervangen door een frame met (dun) speakerdoek?

Zo te zien heeft apparatuur niet heel veel ademruimte in dat meubel...

[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 01-05-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
SannrHerr schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Zou het mogelijk zijn om een deurtje er uit te laten of te vervangen door een frame met (dun) speakerdoek?

Zo te zien heeft apparatuur niet heel veel ademruimte in dat meubel...
Het lijkt erop dat de achterkant 1 geheel is, maar mogelijk dat dat te realiseren is door middel van wat zaagwerk. Wel een goeie optie misschien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:51
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit gaat je problemen geven om alles op de receiver aan te sluiten. Zelf heb ik hier ervaring mee met een meubel die hier op lijkt, maar dan zonder die voorste klapdeurtjes. Alles moet je op de tast doen waar die aansluitingen zitten. Met deze deurtjes maak je het jezelf veel lastiger. omdat je er dan niet voor kunt om de bekabeling in te pluggen. Je zult dan als je je apparatuur aan wilt sluiten de deuren eraf moeten schroeven.

Tweede is dat de vakjes ook hoog genoeg moeten zijn om met je arm over alle apparatuur te kunnen. 14,8 cm is te weinig. Als je versterker al bijvoorbeeld 10 cm hoog is, dan ga je hier nooit iets mee in kunnen pluggen. Heb even in mijn audiomeubel opgemeten en kom op een 23 centimeter hoogte per vakje. Dit is wel ongeveer het minimale en hier kom ik in ieder geval overal net bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb mijn Receiver al jaren in een soortgelijke kast staan. Ook met kleppen. Heb alleen wat grote gaten door de middenpanelen geboord net onder de bovenkant zodat er wat circulatie mogelijk is. Mijn achterkant is zelfs helemaal dicht. Nooit problemen gehad. Ik zou wel kijken of je een vd middelste planken kan verwijderen.
Op het hoogtepunt van de zomer als de Receiver lang aanstond zette ik het deurtje wel eens op een kier maar alleen uit voorzorg.
Iemand hier zegt dat je niet bij de kabels komt maar ik heb dit nooit een probleem gevonden. Die zeldzame keer dat ik er bij moest schoof ik de receiver na voren op een kratje of doos (kabels wel wat speling geven natuurlijk).
Als je het niet vertrouwt zou je als echte tweaker natuurlijk ook een mooie pc fan in kunnen bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
@aljooge @schalk84 Dank voor het meedenken! Als ik hem in 1 van de afgesloten vakken zou plaatsen zou ik inderdaad iets met de ligger moeten doen. Mogelijk dat ik die er helemaal uithaal zodat je voldoende handelingsruimte heb. Mogelijk met een kleine open ophoging zodat er voldoende lucht onderlangs kan komen.

Realiseer me dat @SannrHerr niet de achterkant bedoelde maar het deurtje aan de voorkant en te voorzien van speakerdoek. Dat is toch wel de mooiste oplossing en alleen de klep dus bij een meubelmaker langs te brengen om te zien of dat uit te zagen is en op te vullen met speakerdoek. Dan zou er toch voldoende luchtcirculatie plaats moeten vinden.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dirrukje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:27:
Realiseer me dat @SannrHerr niet de achterkant bedoelde maar het deurtje aan de voorkant en te voorzien van speakerdoek. Dat is toch wel de mooiste oplossing en alleen de klep dus bij een meubelmaker langs te brengen om te zien of dat uit te zagen is en op te vullen met speakerdoek. Dan zou er toch voldoende luchtcirculatie plaats moeten vinden.
Exact!

Zie bijvoorbeeld: https://elektronica-shop....dspreker-Dpek___Stof.html

En je zou natuurlijk ook het deurtje intact kunnen laten en een frame op maat kunnen laten zagen: https://www.opmaatzagen.nl/hout-plaatmateriaal/mdf

Dan heb je alleen 2 extra scharnieren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Iemand in dit topic ervaring met de website www.tylko.com ?

Hoe is de kwaliteit?

Want op dit moment kan ik een mooi tv meubel in elkaar zetten. En met een kortings code is de prijs ook nog erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-08 10:50
Cnet schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:

Hoe is de kwaliteit?

Want op dit moment kan ik een mooi tv meubel in elkaar zetten. En met een kortings code is de prijs ook nog erg leuk.
Collega heeft een tylko tv/audio meubel. Hij was er over te spreken. Ook over de after sales

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:43

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Cnet schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:

Hoe is de kwaliteit?

Heb een boekenkast, tv-meubel en audio-meubel van ze.
Ben ook erg positief. Mooi spul, goed in elkaar te zetten (en zeker tegenwoordig) veel opties om het ontwerp naar je zin te maken.

Als je daar iets kunt ontwerpen wat qua afmetingen/looks naar je zin is, denk ik dat je niet teleurgesteld zal zijn in de kwaliteit.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
Okay, dank jullie wel. Tv meubel is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Cnet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:01:
Okay, dank jullie wel. Tv meubel is besteld.
Heb je een leuke afbeelding erbij? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cnet
D-e-n schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Heb je een leuke afbeelding erbij? :)
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77UOpbvIxH01m589R5fAbTvbmUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umQiQLx5xxdQ5WpUHMimiZ7j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR9Cu1smTBA2_m7kqPlLQK7WBCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0KHnJbKrrZnfoLzV4HytbAc.jpg?f=fotoalbum_large

Mat zwart in de maat 160x50x53
Dus diep genoeg om me Denon 2500 in kwijt te kunnen. En het middelste bovenste vak is voor de centerspeaker.
We hebben het zonder poten besteld. Want daar gaan we iets anders op verzinnen. Bij Tylko kwam 451 bij voor 8 poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:08
Heeft iemand ervaring met / tips voor tv meubels die wat hoger zijn? Ik wil graag een speaker en reveiver onder elkaar, idealiter achter speakerdoek kunnen plaatsen. Echter blijf ik tegen 40cm hoogtes aanlopen, dat helaas niet hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:40
Ik ben aan het rond kijken om een cinewall te laten plaatsen tussen twee muren over een breedte van 6m. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik achteraf niet denk van damn dit had wel handig geweest? En wat doen mensen met hun subwoofer in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

springfield89 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:52:
Ik ben aan het rond kijken om een cinewall te laten plaatsen tussen twee muren over een breedte van 6m. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik achteraf niet denk van damn dit had wel handig geweest? En wat doen mensen met hun subwoofer in zo'n geval?
Veel te weinig info om je nu te adviseren. Kun je wat meer vertellen over je plannen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
SamPep schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:58:
Heeft iemand ervaring met / tips voor tv meubels die wat hoger zijn? Ik wil graag een speaker en reveiver onder elkaar, idealiter achter speakerdoek kunnen plaatsen. Echter blijf ik tegen 40cm hoogtes aanlopen, dat helaas niet hoog genoeg is.
Wat late reactie misschien. Ik heb ikea metod oven/bovenkasten gekocht die zijn 60x60x60 was perfect voor mij. Maar ik heb geen idee hoe hoog jouw speakers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
SamPep schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:58:
Deze IKEA kastjes passen precies bij mij voor front speaker en receiver:
https://gathering.tweaker...message/76972282#76972282

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-08 20:03
springfield89 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:52:
Een cinewall van 6m.? Bij een cinewall denk ik aan een kleine voorzetwand tegen een bestaande wand. Ik heb zelf een voorzetwand van 5m waar alles in weggewerkt is maar ik heb alleen een tv en twee on wall speakers hangen.
- pak stevige kwalitatieve kabels. Dat gaf mij een beter gevoel omdat het allemaal door het houten frame slingert.
- beter teveel kabels leggen dan te weinig.
- meet alles 4x. Teken het uit en teken het af.
- Zorg dat je alle apparatuur al hebt anders wordt dat inmeten lastig.
- 9 vd 10 tv beugels is zo gemaakt dat ze over een standaard stopcontact met tv stekker passen. Een stopcontact achter je tv maken is dus praktischer dan het snoer verlengen ofzo
- underlayment van 18mm onder je stuc/gipsplaten is perfect om alles aan op te hangen
- duw iets als akoustiwol in je wand zodat je geen holle kast maakt
- denk aan het wegwerken van profielen voor een ledstripje en de stroom daarvoor. Kan er mooi uitzien en is weinig werk.

Ps. De av receiver staat in de hoek op een plank. Alle kabels komen daar uit een gewoon stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hlM_6faZkfUL5bU7IpvgrefcmkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U2E3NQoV6zFIP8nW4krPT2Wb.jpg?f=fotoalbum_large

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-08 18:43
schalk84 schreef op zondag 15 september 2024 @ 08:04:
[...]

- 9 vd 10 tv beugels is zo gemaakt dat ze over een standaard stopcontact met tv stekker passen. Een stopcontact achter je tv maken is dus praktischer dan het snoer verlengen ofzo

[Afbeelding]
Goede tip, met de kanttekening dat ik al genoeg installaties ben tegengekomen waarbij de stekker met stopcontact echt teveel uitstak en de tv er niet overheen zou passen. Met een uitklapbeugel is dit inderdaad vaak geen probleem, maar met een platte beugel kom je al snel in de problemen.
Mijns inziens is het beter om, als je toch al een voorzetwand hebt geplaatst, hier een gat in te maken waarachter je de wandcontactdoos plaatst. Eventueel nog aangevuld met een utp-punt. Dan zit er niks in de weg en kun je de kabels ook makkelijk wegstoppen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-08 07:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0kzfy2aB4oea3Iww5l5L2qR5z4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tctq1hTTSlh5xdbj7GYknSV6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 11:51
Ik zou echt helemaal gek worden dat de speaker niet in het midden gecentreerd is met de kast :P

Acties:
  • +45 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 11:34

Budha

Online ergo sum

Ook ik was toe aan een nieuw audiomeubel, maar de bekende IKEA kastjes zijn niet diep genoeg voor mijn doel. Een meubel op maat laten maken paste niet in het budget.

Nou beschik ik samen met mijn buurman over redelijk wat gereedschap voor houtbewerking, dus ondanks dat ik nog niet eerder een dergelijk project heb aangepakt ben ik zelf maar aan de slag gegaan.

En dit is het geworden. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat en heb al veel leuke reacties gekregen. Al zijn dat wel mensen die ik ken en die horen aardige dingen te zeggen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYnXIvXCJ2yKqY7A_bQMRGBbuuQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7PHy9Ub2NcMYHFX4PM85abjb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Budha schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:47:
Ook ik was toe aan een nieuw audiomeubel, maar de bekende IKEA kastjes zijn niet diep genoeg voor mijn doel. Een meubel op maat laten maken paste niet in het budget.

Nou beschik ik samen met mijn buurman over redelijk wat gereedschap voor houtbewerking, dus ondanks dat ik nog niet eerder een dergelijk project heb aangepakt ben ik zelf maar aan de slag gegaan.

En dit is het geworden. Ik ben zelf erg tevreden over het resultaat en heb al veel leuke reacties gekregen. Al zijn dat wel mensen die ik ken en die horen aardige dingen te zeggen :)

[Afbeelding]
Ik ken je niet en dat is een heel aardig kastje 😉👍🏻

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:33
heel mooi gemaakte kast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
Ziet er heel goed uit! Topwerk.

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:36
Ik vind dat altijd heel straf dat iemand zoiets kan maken zonder daar dagelijks mee bezig te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Netjes @Budha :)
Welke speakers heb je daar staan btw?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

The Eagle schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:53:
Netjes @Budha :)
Welke speakers heb je daar staan btw?
Chario Syntar 100, maar beetje gemod. Wit gemaakt, nieuwe frontjes op gezet en een andere voet. In de kast ligt een Dali Concept center. Vandaar dat er een open structuur moest komen in de klep.

Bedankt voor de leuke reacties! Youtube was een wijze leermeester, maar alsnog blijft het spannend om zelf aan de slag te gaan, zeker aangezien eiken meubelpanelen ook niet goedkoop zijn.

Een detail dat ik zelf heel leuk vind is dat de tekening van het hout aan de zijkanten doorloopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnE8CgKDl14mULQO4aqiN1ydTj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf14OLQISQZuINXZY2FP6KgI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zo, erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11

Pierre

Van nature lui!

[Afbeelding]
Prachtig meubel, de dame hier thuis vraagt zich wel af waar alle kabels verstopt zijn :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Pierre schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Prachtig meubel, de dame hier thuis vraagt zich wel af waar alle kabels verstopt zijn :9
Voor een deel is dat opgelost doordat het meubel tegen een voorzetwandje staat waar kabels doorheen lopen, onder andere een goot richting de televisie.

Verder liggen de kabels simpelweg (gebundeld) achterin de kast. Zoveel zit er ook weer niet in, een receiver, mediaspeler, netwerk switch, Logitech Harmony kastje en een center speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Budha schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Een detail dat ik zelf heel leuk vind is dat de tekening van het hout aan de zijkanten doorloopt.
[Afbeelding]
Dat is zeker een mooi detail!

[ Voor 29% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2024 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56

[Afbeelding]
Heel strak hoor!
Ben geïnspireerd door je nette oplossing om het middenstuk half open van hout te maken. Ik heb luidsprekerdoek naar vind jouw oplossing eleganter. Kan het deurtje open? en heb je die naar onderen kieperstand gemaakt? Misschien een leuk fotootje?
Verder benieuwd naar je voorzetwand, als ik het goed zie heb je er ook fraaie ledverlichting in gemaakt?

Hoop vragen maar zie het als compliment dat ik geïnspireerd ben geraakt :) !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

OmeRobbie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 06:42:
[...]

Heel strak hoor!
Ben geïnspireerd door je nette oplossing om het middenstuk half open van hout te maken. Ik heb luidsprekerdoek naar vind jouw oplossing eleganter. Kan het deurtje open? en heb je die naar onderen kieperstand gemaakt? Misschien een leuk fotootje?
Verder benieuwd naar je voorzetwand, als ik het goed zie heb je er ook fraaie ledverlichting in gemaakt?

Hoop vragen maar zie het als compliment dat ik geïnspireerd ben geraakt :) !
Luidsprekerdoek vond ik qua stjil niet passen. Was wel bang dat je de kast in zou kunnen kijken, maar dat is gelukkig niet zo.

Het is een klep met scharnieren van Blum voor inliggende, dikke deuren zonder greep. Om netjes open te vallen zitten er dempende gasdrukveren in. Verder een druksnapper met magneet voor het greeploos kunnen openen.

Ik heb de latjes uit een plank gezaagd omdat ik de tekening van het hout wilde behouden. Daarna de latjes tegen elkaar gelegd en de hoogte gemeten. Het verschil in hoogte met het frame is het totaal aan ruimte dat tussen de latjes moet komen. In mijn geval met 15 latjes dus gedeeld door 14. Het was even uitproberen totdat ik spacers in de juist maat had gezaagd, maar daarna was het eenvoudig om ze op de juiste afstand op het frame te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3p2SAM5uVDwaD42hpQ7BW5Ois2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zo5E9ckdQVUHBmUuJIhry0yq.jpg?f=fotoalbum_large

Het voorzetwandje is fijn omdat snoeren daar makkelijker in weg zijn te werken dan in hard beton. :)
De woonkamer ligt op het noorden en is vrij donker en daar helpen de ledstrips goed tegen. Ik moet alleen nog diffusers aanbrengen om het licht wat mooier te verdelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mr9XJKWrUEdZvin5KBmQmNP4pFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CROrlPgP6fXePI0UfS44sVj.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog eens de oude waterschade in de hoek opknappen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Laatst online: 20:38
@Budha

Mooi zelfgemaakte tv meubel!!

Hoe klinkt de center speaker?
*knip* flauw en niet nodig

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 30-10-2024 17:22 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Welke apparatuur heb je erin? ook een center ih midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Laatst online: 25-08 07:08
OmeRobbie schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:49:
[...]

Welke apparatuur heb je erin? ook een center ih midden?
Nee. Dit is alleen stereo. De Teufel Stereo M2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Budha schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Luidsprekerdoek vond ik qua stjil niet passen. Was wel bang dat je de kast in zou kunnen kijken, maar dat is gelukkig niet zo.

Het is een klep met scharnieren van Blum voor inliggende, dikke deuren zonder greep. Om netjes open te vallen zitten er dempende gasdrukveren in. Verder een druksnapper met magneet voor het greeploos kunnen openen.

Ik heb de latjes uit een plank gezaagd omdat ik de tekening van het hout wilde behouden. Daarna de latjes tegen elkaar gelegd en de hoogte gemeten. Het verschil in hoogte met het frame is het totaal aan ruimte dat tussen de latjes moet komen. In mijn geval met 15 latjes dus gedeeld door 14. Het was even uitproberen totdat ik spacers in de juist maat had gezaagd, maar daarna was het eenvoudig om ze op de juiste afstand op het frame te zetten.

[Afbeelding]

Het voorzetwandje is fijn omdat snoeren daar makkelijker in weg zijn te werken dan in hard beton. :)
De woonkamer ligt op het noorden en is vrij donker en daar helpen de ledstrips goed tegen. Ik moet alleen nog diffusers aanbrengen om het licht wat mooier te verdelen.

[Afbeelding]

Nu nog eens de oude waterschade in de hoek opknappen. :$
Ziet er netje uit hoor!

Leuk idee ook zo een voorzet wand, deze had je eventueel zelfs akoestische kunnen maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 27-08 10:02

[Afbeelding]
Impressive! Mag ik er eentje bij je bestellen? Wij zijn ook al enige tijd opzoek naar een ander, diep genoeg, meubel. Moet de Denon AVC-X3800H kunnen passen.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

BarryS schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 15:25:
[...]

Impressive! Mag ik er eentje bij je bestellen? Wij zijn ook al enige tijd opzoek naar een ander, diep genoeg, meubel. Moet de Denon AVC-X3800H kunnen passen.
Haha, ik wil je wel wat tips geven hoe je het zelf kunt bouwen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 18:51
Ik had graag eens gevraagd wat de ervaringen zijn met Ikea meubilair waar de subwoofer in weg gestopt wordt. Dit weekend een nieuwe tv kast gehaald bij ikea (BESTA reeks). Ik heb een Jamo subwoofer die ik eigenlijk in één van de kasten kwijt wou. Plaats genoeg en met een paar gaten in de achterkant van de kast klinkt het allemaal goed.

Maar ik begon me gisteren (na alles gemonteerd te hebben) af hoe goed zo'n kast de trillingen verwerkt. Is er geen risico dat de kast na enkele maanden uit mekaar davert?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20:41
Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis aan het kijken voor een cinewall/tv wandkast.
Nu zijn hier vrij veel varianten op maar de voorkeur gaat uit naar een echte kast.
Waar moet ik hier nou met name rekening bij houden?
De kast zal een meter of 4 moeten zijn, kamerhoog, met sfeerhaard en wat nissen en opbergruimte.
Ik zie hier ook verschillende materialen in, mdf, fineer, eiken etc

Zijn er hier mensen met ervaringen met een van de vele leveranciers en kan iemand die delen (mag via pb)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Diepte van je apparatuur en ruimte voor snoeren. Toegankelijkheid er achter voor het aansluiten van kabels kan ook een ding zijn.

Algehele tendens: standaard kasten zijn vaak 40cm diep en hifi apparatuur is vaak dieper dan dat, zeker receivers. Dus heb je een beetje apparatuur staan, kijk naar een kast op maat.
Die blijken overigens vaak niet veel duurder of zelfs goedkoper te zijn dan een kast uit de winkel.
Ervaringen mag je zelf zoeken. En die zou ik in je eigen regio zoeken, lokaal is meestal handiger bij maatwerk, om logische redenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DirkjanS
  • Laatst online: 29-08 09:30
Na hier het afgelopen jaar als stille meelezer inspiratie op te hebben gedaan wil ik graag mijn zelfbouw meubel showen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yI18fQQNrHOiqVXwbMkyvQIuBLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lMyYSzuYpV36DawjIhYo3mga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8XWjZo_wFHrtWQtWX2TUwDNrkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8KsCvQ2pYfMv01wTEMe4hHum.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gJ_kTzWonCvuugWwYmiJWYfPWfU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA0GOljIQZE5bB64bR3XrVAW.jpg?f=fotoalbum_large

Het geheel is 250 cm breed, 45 cm diep en 32 cm hoog en hangt aan de muur. Door inkepingen aan de achterkant van de tussen planken genoeg ruimte voor alle kabels. De middelste klep is met speakerdoek uitgevoerd en in de onderplaat zitten ventilatie gaten. De kabels van de tv gaan achter de lattenwand en door de muur naar de tv kast.

Ik heb als Mechanisch Engineer een CAD programma via werk beschikbaar, dus daar heb ik alles tot aan de deuvel gaatjes in uit gezet. Vervolgens dat in MDF via de website van Cutr ergens compleet in MDF laten frezen en zelf in elkaar gelijmd en in mat antraciet afgelakt. Alles bij elkaar nog geen 500 euro, door het zelf lakken van MDF wel heeeeel veel uurtjes werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54
Zeer mooi resultaat. Een grotere tv zou wel passen 😉

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkjanS
CK3v1N schreef op maandag 27 januari 2025 @ 07:35:
Zeer mooi resultaat. Een grotere tv zou wel passen 😉
Bedankt! Ja, er zit momenteel wel een kleine mismatch de kwaliteit van het geluid (Dali Opticon 6 en Dali Opticon Vokal) en de kwaliteit van het beeld (7 jaar oude 50" 4K VA paneeltje van Phillips, kostte destijds nieuw een whopping 412 euro 😅).

Een nóg grotere zwarte smet op de muur zien we nog niet helemaal zitten. Misschien een keer een 2e hands (Op de tv na is alle apparatuur op deze foto ook 2e hands) Oled Samsung Frame TV, of een 4K UST Laser beamer, maar voordat die laatste in het budget past...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Heel fraai meubel, netjes gedaan.

Hoe heb je het aan de muur bevestigd en waarom steekt die druksnapper zo ver uit?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DirkjanS
Budha schreef op maandag 27 januari 2025 @ 10:53:
Heel fraai meubel, netjes gedaan.

Hoe heb je het aan de muur bevestigd en waarom steekt die druksnapper zo ver uit?
Thanks! De achterplaat is 18 mm naar binnen verschoven, hierdoor past er precies een houten lat achter. Die lat eerst waterpas aan de muur bevestigd met schroeven en pluggen, vervolgens het meubel er overheen geschoven en die met een hele rij schroeven en pluggen door de lat heen ook aan de muur bevestigd. Was best een gepruts want het is maar een 70 mm gibo blokken muur, dus als je met een schroef net naast een plug prikt gaat hij ook zo de muur in, maar met dezelfde vaart er ook weer uit...

Op een van de onderstaande fotos is de lat met de gaten los te zien.

Bedoel je de druksnapper in de bovenplaat? Dat is gewoon een lang model zodat hij ruim losduwt voor het gemak. Maar er zitten ook kinder beveiliging haakjes op elke klep, dat is omdat hier ook een kleine dreumes rondloopt die het machtig mooi vind om op alle knopjes te duwen en op de kleppen te hangen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLnjlSj38BOwMMHTeo1ipruzG9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ha4C5AEkMYyOPACni7hjXm1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6Pm2wwGXNfpIA1ISUcDMxaA6mA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1NrocACvFPRdYfWX6be30f57.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWQq2umB312lie034Ep8o-4xWig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbUgHE4VVODUD6evN4sVUOb3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y1q2M9HbOFUUjOj3Uf-oi8oZFlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uURqZZZz5yuqKUeuc3birkiN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWo8xrFlQ6cHojNAfIaMbz19abo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlYSDkvJLDPD5fvtWh9OKrUD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

DirkjanS schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:17:
[...]

Thanks! De achterplaat is 18 mm naar binnen verschoven, hierdoor past er precies een houten lat achter. Die lat eerst waterpas aan de muur bevestigd met schroeven en pluggen, vervolgens het meubel er overheen geschoven en die met een hele rij schroeven en pluggen door de lat heen ook aan de muur bevestigd. Was best een gepruts want het is maar een 70 mm gibo blokken muur, dus als je met een schroef net naast een plug prikt gaat hij ook zo de muur in, maar met dezelfde vaart er ook weer uit...

Op een van de onderstaande fotos is de lat met de gaten los te zien.

Bedoel je de druksnapper in de bovenplaat? Dat is gewoon een lang model zodat hij ruim losduwt voor het gemak. Maar er zitten ook kinder beveiliging haakjes op elke klep, dat is omdat hier ook een kleine dreumes rondloopt die het machtig mooi vind om op alle knopjes te duwen en op de kleppen te hangen...
Tof! Heb je french cleat oid overwogen?

Tip, koop een echte bouwstofzuiger, daar ga je lol van hebben. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkjanS
Budha schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:28:
[...]

Tof! Heb je french cleat oid overwogen?

Tip, koop een echte bouwstofzuiger, daar ga je lol van hebben. :)
Ja French Cleat heb ik lang over getwijfeld, was op de een of andere manier bang dat het over zo'n lengte net niet goed zou haken of kieren als het stuckwerk op de muur niet 100% recht zou zijn. Maar zou het de volgende keer wel gebruiken, zoals het nu zit is best veel gepruts, zou mijn systeem eigenlijk niet aanraden aan anderen.

Dit was mijn eerste zelfbouw project dus ik wilde het niet te spannend maken. Net zoals ik het ook niet aandurfde de kleppen en het frame zoals bij sommige meubels hier 45 graden af te schuinen zodat de kleppen heel strak in het frame vallen, dat komt zo precies om het mooi te krijgen volgens mij...

Nu ik een beetje geleerd heb van dit project zou ik een volgend project wel wat meer dingen durven toe te passen en bijvoorbeeld duurder hout durven gebruiken, 18 mm MDF is natuurlijk niet alles maar als het dan allemaal niet zou lukken viel de financiële schade nog mee zegmaar ;)

Een bouw stofzuiger heb ik, idd echt dikke aanrader, maar op moment van die foto toevallig uitgeleend aan famillie die aan het verbouwen waren. Moest dus zelf weer een oude stofzuiger van iemand anders lenen om verder te kunnen 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:07
Budha schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:22:
[...]

Haha, ik wil je wel wat tips geven hoe je het zelf kunt bouwen. ;)
Kom kom, je hoeft er alleen nog maar een houtinbranding van je budha-beeld/icoon in te maken, en je kan er mee de internationale markt (nou begin maar met de Benelux), mee op.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 10:38
Leuk topic, maak ook altijd zelf meubel voor m’n audio omdat het in standaard-meubels nooit past.
Deze heb ik tijdje terug gemaakt, eigenlijk best simpel met 2 ikea keukenkastjes en werkblad van ikea.
Het lastigste was om netjes onder een hoek van 45 graden te zeggen, maar redelijk gelukt gelukkig.(niet perfect helaas)
Wel een beetje diep (63cm), maar vond het wel prima zo en scheelde veel zaagwerk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnnxgaXvdPq--ngcKD3hCqPGseo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IW66rL8LuqJZVwHlpdsWys1q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpUkBO538iJ36FfXsGDBalSuwE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oY2L94YNCmy1M5oN0VdFRq8p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LU7_D5-8pTiH4Jtcs8XIuM7wqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHFNxxjte8oQgvQ7NN9JRm76.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWoU8m3IpnYVmFFBPknT0g0ZTsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OoWwvdNbwIkGO6KxtbRkbfF6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Sincere1983 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:05:
Wij zijn voor ons nieuwbouwhuis aan het kijken voor een cinewall/tv wandkast.
Nu zijn hier vrij veel varianten op maar de voorkeur gaat uit naar een echte kast.
Waar moet ik hier nou met name rekening bij houden?
De kast zal een meter of 4 moeten zijn, kamerhoog, met sfeerhaard en wat nissen en opbergruimte.
Ik zie hier ook verschillende materialen in, mdf, fineer, eiken etc

Zijn er hier mensen met ervaringen met een van de vele leveranciers en kan iemand die delen (mag via pb)?
Zoals @The Eagle ook al zegt: voldoende diepte voor je apparatuur, voldoende ruimte voor je spullen en bekabeling en voldoende toegankelijkheid van diezelfde bekabeling.

Je wilt met geen enkele oplossing erachter komen dat je later nog een HDMI-kabeltje had willen toevoegen oid en er niet meer bij kunt zonder je muur open te breken of je cinewall uit elkaar te halen. Dfus let op het eenvoudig erbij kunnen als je iets moet toevoegen of vervangen.

Materiaal is smaak natuurlijk.

Nu is je vraag eigenlijk: welke kleur kast moet ik nemen en hoe moet hij eruit zien... Dat kan niemand hier voor je gaan bepalen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 29-01-2025 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@pkool837

Helaas je meubel is niet mijn smaak. Vind je groene muur wel leuk. ;) Of is het Turquoise? Das mijn lievelingskleur.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 29-01-2025 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 10:38
Sjah schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 04:19:
@pkool837

Helaas je meubel is niet mijn smaak. Vind je groene muur wel leuk. ;) Of is het Turquoise? Das mijn lievelingskleur.
Smaken verschillen natuurlijk en gelukkig maar. :)
Vind het zelf wel mooie combinatie dat matte wit met eiken blad, misschien pas ik hem over een tijdje nog wel aan, is makkelijk te demonteren, maar voorlopig is het wel even goed zo.
Vind hem wel lekker praktisch, achter de klepdeur links ruimte genoeg voor een PC, die heb ik daar liggend in gedaan en nog wat ruimte voor overige apparatuur en de 2 lades met softclose zijn ook lekker diep en hierdoor genoeg ruimte voor spullen zoals games, kabeltjes e.d.

Kleur van de muur is petrol volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Zijn hier ook ervaringen met het gebruik van lightstrips voor de sfeer van bijvoorbeeld een cinewal? Ik kwam bijvoorbeeld de Philips Hue Solo lightstrip tegen, maar ik betwijfel of het lichtbeeld wel mooi is. Ik wil iets met een mooi diffuus lichtbeeld wat makkelijk te monteren is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Duclaasie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:10:
Zijn hier ook ervaringen met het gebruik van lightstrips voor de sfeer van bijvoorbeeld een cinewal? Ik kwam bijvoorbeeld de Philips Hue Solo lightstrip tegen, maar ik betwijfel of het lichtbeeld wel mooi is. Ik wil iets met een mooi diffuus lichtbeeld wat makkelijk te monteren is.
Dan moet je een ledprofiel met lens/afdekkap gebruiken, zodat het licht mooi diffuus is.
Je kan elke ledstrip gebruiken die je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Nu online
Ok, al met al dus zomaar een paar 100,- verder als ik dat zo zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:20
Duclaasie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 16:10:
Bij de lightstrip solo zie je dichtbij waar die gemonteerd zit wel de afzonderlijke ledjes. Als je echt diffuus licht wil kan ik je de lightstrip outdoor aanraden. Die heeft dat niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Duclaasie schreef op maandag 17 februari 2025 @ 19:06:
Ok, al met al dus zomaar een paar 100,- verder als ik dat zo zie.
Als je niet het HUE systeem nodig hebt is er voor minder geld meer bang for the buck.

PURPL (whatever it is) maakt ook goeie ledstrips in grote lengtes in alle intensiteiten die je wil.

Je hebt tegenwoordig ook van die strip met van die ingepakte hele kleine (COB) leds.

Die kun je pairen met wat goedkopere 2.4ghz controllers en voedingen voor een goedkopere oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door AtomicShockwave op 18-02-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-08 14:03

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik ben een newbie, maar ik heb twee vragen als ik die hier mag stellen;

1) Is een soundbar -in- een meubel niet funest voor het geluid ervan?

en 2) ik zag meubels van Spectral die dit aanbieden, maar zijn er andere merken die ik zeker moet weten? :)

Ik zat zelf hier naar te kijken, maar vind het nogal duur en weinig (kleur)opties - al ziet het er netjes uit: https://www.tv-kast.nl/pr...or=haver&version=floating

[ Voor 26% gewijzigd door N1ckk op 18-02-2025 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkjanS
N1ckk schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:54:
Ik ben een newbie, maar ik heb twee vragen als ik die hier mag stellen;

1) Is een soundbar -in- een meubel niet funest voor het geluid ervan?

en 2) ik zag meubels van Spectral die dit aanbieden, maar zijn er andere merken die ik zeker moet weten? :)

Ik zat zelf hier naar te kijken, maar vind het nogal duur en weinig (kleur)opties - al ziet het er netjes uit: https://www.tv-kast.nl/pr...or=haver&version=floating
Geen purist op het gebied van audio hier, maar: als je een losse soundbar voldoende geluidskwaliteit vindt hebben, dan zal je waarschijnlijk de kwaliteit van een soundbar in een goed stevig niet rammelend meubel ook wel prima vinden. Zet hem dan wel zo ver mogelijk naar voren. Als een soundbar hebt die behalve naar voren ook opzij en naar achter zendt voor een "surround" ervaring dan gaat het uiteraard wel rare effecten geven en is het niet aan te raden.

Wat betreft meubels vond ik dit zelf een mooi meubel, met ook optie voor vrije kleurkeuze:
https://www.tv-meubels.nl...-kleppen-speakerdoek.html
Maar helaas minstens zo duur als wat je zelf al gevonden had, vandaar dat ik het in iets eenvoudigere versie zelf gemaakt heb zoals hierboven te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob500
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 20:57
Budha schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:45:
[...]

Chario Syntar 100, maar beetje gemod. Wit gemaakt, nieuwe frontjes op gezet en een andere voet. In de kast ligt een Dali Concept center. Vandaar dat er een open structuur moest komen in de klep.

Bedankt voor de leuke reacties! Youtube was een wijze leermeester, maar alsnog blijft het spannend om zelf aan de slag te gaan, zeker aangezien eiken meubelpanelen ook niet goedkoop zijn.

[Afbeelding]
Wow mooi gemaakt hoor! Waar heb je het hout gekocht, en heb je iets van tekeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha

Budha

Online ergo sum

Rob500 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:08:
[...]

Wow mooi gemaakt hoor! Waar heb je het hout gekocht, en heb je iets van tekeningen?
Dank je!

Ik heb eikenhouten panelen gekocht bij Zandee Hout van 25mm dik. Wel zelf naartoe gaan om mooie uit te zoeken.

Tekeningen heb ik niet echt, maar het is geen ingewikkelde constructie en het is op maat voor mijn situatie.

Wat ik heb gedaan is met de invalzaag ingesteld op 44,9 graden twee panelen over de lengte gezaagd. Daarmee is het schuine profiel voor de voorkant gemaakt. De boven- en zijkanten wil je uit één paneel halen zodat de tekening van het hout doorloopt. Dan de panelen op lengte zagen met dezelfde hoek. Net geen 45 graden zodat ze aan de buitenkant mooi aansluiten.

Voor de tussenwanden heb ik sponningen in het boven en onderpaneel gefreesd, maar voor die verbinding zouden deuvels ook prima zijn en een stuk minder werk. Voor het assembleren kun je natuurlijk ook deuvels gebruiken indien je daar een goed hulpstuk voor hebt, maar ik heb een Festool Domino gehuurd en dat werkte fantastisch.

De poten heb ik gemaakt door een paar planken op elkaar te lijmen om de juiste dikte te krijgen. De deuren zijn gewoon planken met een paar milllimeter marge en Blum scharnieren voor dikke, binnenliggende deuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob500
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 25-08 20:57
Bedankt Budha voor de goede uitleg. Heb ik weer een excuus om een mooi festool speeltje te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 09:51
Heeft iemand ervaring met Lägom Studio in het VK? https://lagom-studio.co.uk/nl
Ben benieuwd naar de kwaliteit en jammer genoeg geen verkoper in NL waar je eraan kan snuffelen..

En dan met name de importkosten hoe dat uitpakt?
Er wordt aangegeven dat het ongeveer 20% zal zijn.
Ik ben wel geintresseerd in de Karlstadt, of zijn er in Nederland soortgelijke alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Mag ik even inbreken, vroeg me af of meesten lp's draaien, of streamen. Of vergeet ik cd's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Sjah schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:14:
Mag ik even inbreken, vroeg me af of meesten lp's draaien, of streamen. Of vergeet ik cd's?
Alleen nog maar streamen. Ongeveer 8 jaar geleden praktisch alle LP's en cd's weggedaan, en
over gegaan op streaming. Zou ik ze nu nog wegdoen ? Waarschijnlijk niet, want ik mis toch
wel het CD'tje opzetten en helemaal luisteren....en nog een keer....en nog een keer.

Dat gezegd hebbende, streaming diensten hebben ook hun voor- en nadelen.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Sjah schreef op maandag 21 april 2025 @ 17:14:
Voor zowel vinyl als cd's zijn er aparte topics. En het een sluit het andere niet uit.
Maar dit topic gaat over meubels, dus je vraag is behoorlijk offtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 09:15
Ik ben aan het rondkijken voor een 5.1 set met av receiver. Daar hoort natuurlijk een fatsoenlijk meubel bij, maar ik merk aan mijn 15jaar oude Besta dat deze verschrikkelijk resoneert als er iets kabaal op staat te maken.

Maar zoeken naar een nieuwe is als een speld in een hooiberg. Het probleem met de meeste kant-en-klare tv-meubels is vooral dat de diepte te wensen overlaat: dat is meestal 35 werkbare centimeters, en de receiver die ik op het oog heb is 39cm van knop tot achteraansluiting. Dat lijkt me te weinig om kabels aan te sluiten. Maar blijkbaar mis ik iets, want diepere kasten zie ik niet veel. Waarschijnlijk heeft het te maken met de opmars van soundbars en de teloorgang van av receivers...

Kortom, ik ga voor een staande kast op poten, die kan ik tenminste een beetje van de muur schuiven om te smokkelen. En een kabelgoot achter de kast maken zodat je ze niet zo opvallend langs de muur ziet lopen.

Ik wil de kast wat klein in de breedte hebben, want er komen ook vloerspeakers naast. De subwoofer moet ik maar achter de bank zetten, want anders struikel ik erover als ik naar de gang wil lopen ;) Leuke uitdaging: ik wil er wel mijn gameconsoles in kwijt, naast de center speaker en de receiver zelf natuurlijk.

Na een heleboel zoekwerk kwam ik Tylko tegen waar je een kast zelf in elkaar kan zetten. En dan valt de prijs nog mee, zo rond de 500 euro. Ik ken ze voor de rest niet, maar zag al eerder in dit topic dat een handjevol mede-users er tevreden mee waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJFu6cl2-AeHnuvNTSecaS2pXj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WfZreO8rqGQbjzsbuny9XKHp.png?f=fotoalbum_large

Enige tips waar ik nog aan moet denken? Kabelgaten aan de linkerkant maak ik zelf wel, je kunt via de configurator 1 gat laten maken, maar niet aan beide kanten van zo'n divider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Als jouw besta resoneert dan staat er in de kastjes vermoedelijk iets tegen de achterwanden aan, of zitten de achterwanden net iets te los. Stukje opgevouwen papier er tussen en je lost je probleem op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 09:15
The Eagle schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:59:
Als jouw besta resoneert dan staat er in de kastjes vermoedelijk iets tegen de achterwanden aan, of zitten de achterwanden net iets te los. Stukje opgevouwen papier er tussen en je lost je probleem op :)
Dat zou een heel mooi advies zijn, nooit aan gedacht. Zou dat kunnen komen omdat ik daar zelf gaten in heb geboord om de kabels via de achterkant er door te laten?

Maar mijn grootste probleem is de breedte van de huidige kast: de vloerspeakers zullen niet mooi staan als ik de 1.80m Besta daar laat staan. Die Besta componenten zijn allemaal 60cm, dus het is of 1.20m, of 1.80m. 120 onder een 65" tv staat erg lelijk volgens mij. Al bedenk ik me dat ik natuurlijk een 60cm Besta kan pakken als midden, en dan andere IKEA kastjes die smaller zijn (40cm) als zijkastjes. Weer terug naar een digitale tekentafel, maar dan die van de IKEA :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famrossel3
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 14:22
Heeft iemand al succesvol inbouwspeakers gemonteerd in een zelf gemaakt audio videomeubel en zo ja hoe (foto) klinkt het. Ik ben van plan CCM80 Bowers en Wilkens inbouwspeakers te kopen op marktplaats. ben benieuwd of iemand ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

famrossel3 schreef op zondag 22 juni 2025 @ 14:14:
Heeft iemand al succesvol inbouwspeakers gemonteerd in een zelf gemaakt audio videomeubel en zo ja hoe (foto) klinkt het. Ik ben van plan CCM80 Bowers en Wilkens inbouwspeakers te kopen op marktplaats. ben benieuwd of iemand ervaring heeft?
Nee. Maar ongetwijfeld ruk want je hebt bepaalde kastvolumes nodig om fatsoenlijk geluid uit een driver te krijgen. Zoek even het kratradio topic of het zelfbouw speaker topic, gaat een wereld voor je open.

Zou ook niet weten waarom je inbouw speakers in een meubel zou willen inbouwen. Als je bestaande speakers niet passen is je meubel te klein of je speakers te groot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:41
Pheno79 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:24:
Ik ben aan het rondkijken voor een 5.1 set met av receiver. Daar hoort natuurlijk een fatsoenlijk meubel bij, maar ik merk aan mijn 15jaar oude Besta dat deze verschrikkelijk resoneert als er iets kabaal op staat te maken.

Maar zoeken naar een nieuwe is als een speld in een hooiberg. Het probleem met de meeste kant-en-klare tv-meubels is vooral dat de diepte te wensen overlaat: dat is meestal 35 werkbare centimeters, en de receiver die ik op het oog heb is 39cm van knop tot achteraansluiting. Dat lijkt me te weinig om kabels aan te sluiten. Maar blijkbaar mis ik iets, want diepere kasten zie ik niet veel. Waarschijnlijk heeft het te maken met de opmars van soundbars en de teloorgang van av receivers...

Kortom, ik ga voor een staande kast op poten, die kan ik tenminste een beetje van de muur schuiven om te smokkelen. En een kabelgoot achter de kast maken zodat je ze niet zo opvallend langs de muur ziet lopen.

Ik wil de kast wat klein in de breedte hebben, want er komen ook vloerspeakers naast. De subwoofer moet ik maar achter de bank zetten, want anders struikel ik erover als ik naar de gang wil lopen ;) Leuke uitdaging: ik wil er wel mijn gameconsoles in kwijt, naast de center speaker en de receiver zelf natuurlijk.

Na een heleboel zoekwerk kwam ik Tylko tegen waar je een kast zelf in elkaar kan zetten. En dan valt de prijs nog mee, zo rond de 500 euro. Ik ken ze voor de rest niet, maar zag al eerder in dit topic dat een handjevol mede-users er tevreden mee waren.

[Afbeelding]

Enige tips waar ik nog aan moet denken? Kabelgaten aan de linkerkant maak ik zelf wel, je kunt via de configurator 1 gat laten maken, maar niet aan beide kanten van zo'n divider.
Ik heb een kledingkast van Tylko. Erg tevreden mee. Goede kwaliteit en zonder schroeven te monteren. Duurt even voor je bestelling klaar is, maar ze houden je netjes op de hoogte. Op de dag van levering heeft de vriendelijke Poolse chauffeur alle dozen netjes binnen gezet, op volgorde van monteren. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:45
Ik zoek voor dit meubel minimale luidspreker kabel doorvoeren.
Ik vind enkel grote doorvoeren. Heeft iemand hier een goed idee voor een nette oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHlC9foWyiTHoDMmyTSUv1KMxW8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Na2XfT4RhCyqv4Zu50IIgoZI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 24-08-2025 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:06

Pixeltje

Woo-woohoo!

martinus83 schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 23:11:
Ik vind enkel grote doorvoeren. Heeft iemand hier een goed idee voor een nette oplossing?

[Afbeelding]
Ik weet ook niet of die bestaan, dus een alternatief is om ze op maat te (laten) 3d-printen?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

[Afbeelding]
ZIt dat meubel vast aan de muur of zit het los?
Indien los: gewoon heel klein stukje van de muur trekken en klaar. Of gaatje boren, hoef je dan niet ens met een doorvoer af te werken als je neetjes boort.
Wat ik zelf heb gedaan is een paar rubber stootdopjes achter op de kopse kant van het blad gezet, tussen blad en muur. Sluit daardoor overal hardstikke mooi aan en nog net genoeg doorvoer voor kabels etc. Van een afstandje zie je er niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:07

[Afbeelding]
ik wil wel wat voor je printen hoor. Stuur maar een schetsje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:36

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:33
pas op bij de website temu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
The Eagle schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 10:55:
[...]

ZIt dat meubel vast aan de muur of zit het los?
Indien los: gewoon heel klein stukje van de muur trekken en klaar. Of gaatje boren, hoef je dan niet ens met een doorvoer af te werken als je neetjes boort.
Wat ik zelf heb gedaan is een paar rubber stootdopjes achter op de kopse kant van het blad gezet, tussen blad en muur. Sluit daardoor overal hardstikke mooi aan en nog net genoeg doorvoer voor kabels etc. Van een afstandje zie je er niks van :)
De korpussen zitten vast aan de meur.
Edit: kom er achter dat alles los staat..
Open vak en kachel utisparing zijn daar tussen ingebouwd. Daarna is het blad erop gelijmd.
Ik bestel niet op temu. Heb wel op amazon wat gevonden.
https://www.amazon.nl/dp/...list_c_wl_lv_ov_lig_dp_it
https://www.amazon.nl/dp/...l_lv_ov_lig_dp_it_im&th=1
107mb schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 20:39:
[...]

ik wil wel wat voor je printen hoor. Stuur maar een schetsje
Had al zitten zoeken naar prints, maar kan zelf ook wel wat tekenen eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Dan gewoon gaatjes achterin de kastjes maken voor de doorvoer, en aan de twee zijkanten. Draadje doorvoeren en klaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• martinus83
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan...:-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cLGgr_1wqON57jN2rW9eaBzden4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNEqTd70DtDQd5biyNzG2rJc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZGWJCUlaA3sM74cvRhgVisWzLT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d73NKNp2odYkxLqQMgWffEqd.jpg?f=fotoalbum_large

In de wcd zie je nog twee achter speaker aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3f1ipWSSLIOTJoub4dNSi6W920=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXEt8ckrZiUdIk9k1eKciS0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door martinus83 op 26-08-2025 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glarioo
  • Laatst online: 10:17
@ martinus83: mooie luidsprekers. Welke zijn dat en ben je er tevreden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:46
Zo te zien Monitor Audio, welke precies is me dan niet bekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08 15:55
Dat zijn de Monitor Audio BX2 speakers. Heb deze zelf al ondertussen 13 jaar en ben daar altijd wel tevreden over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glarioo
  • Laatst online: 10:17
Bedankt voor de info mensen!
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste