Een cinewall van 6m.? Bij een cinewall denk ik aan een kleine voorzetwand tegen een bestaande wand. Ik heb zelf een voorzetwand van 5m waar alles in weggewerkt is maar ik heb alleen een tv en twee on wall speakers hangen.springfield89 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:52:
Ik ben aan het rond kijken om een cinewall te laten plaatsen tussen twee muren over een breedte van 6m. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik achteraf niet denk van damn dit had wel handig geweest? En wat doen mensen met hun subwoofer in zo'n geval?
- pak stevige kwalitatieve kabels. Dat gaf mij een beter gevoel omdat het allemaal door het houten frame slingert.
- beter teveel kabels leggen dan te weinig.
- meet alles 4x. Teken het uit en teken het af.
- Zorg dat je alle apparatuur al hebt anders wordt dat inmeten lastig.
- 9 vd 10 tv beugels is zo gemaakt dat ze over een standaard stopcontact met tv stekker passen. Een stopcontact achter je tv maken is dus praktischer dan het snoer verlengen ofzo
- underlayment van 18mm onder je stuc/gipsplaten is perfect om alles aan op te hangen
- duw iets als akoustiwol in je wand zodat je geen holle kast maakt
- denk aan het wegwerken van profielen voor een ledstripje en de stroom daarvoor. Kan er mooi uitzien en is weinig werk.
Ps. De av receiver staat in de hoek op een plank. Alle kabels komen daar uit een gewoon stopcontact.
:strip_exif()/f/image/U2E3NQoV6zFIP8nW4krPT2Wb.jpg?f=fotoalbum_large)