Het grote Audiomeubel topic!

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

Vandaag bij een buurman een Sonos Arc en sub aangesloten. Nu vind hij de sub niet zo mooi bij het meubel passen omdat de sub op de grond staat.
Iemand een goed idee hoe de sub gelijk gemaakt kan worden met het meubel.
Een plankje maken? En hoe dan te bevestigen aan de muur en het meubel? Alle tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEt219sXEMIgeFfi5HxoyS75rhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uf5WtS0ltmfdR94Ff73Oo4m9.jpg?f=fotoalbum_large

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryButsers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-05-2024
Mooie pootjes van hout op maat laten maken die de juiste hoogte hebben en in de kleur van de laminaat of bovenkant tv meubel ?

Wat zal het zijn , een cm of 10 hoog

Dan vervang je die met de mini voetjes onder de sub

[ Voor 14% gewijzigd door BarryButsers op 01-06-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 20:26
CPM schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:40:
Vandaag bij een buurman een Sonos Arc en sub aangesloten. Nu vind hij de sub niet zo mooi bij het meubel passen omdat de sub op de grond staat.
Een plankje maken? En hoe dan te bevestigen aan de muur en het meubel? Alle tips zijn welkom.

[Afbeelding]
Soort van L-vormige ijzeren plaat zoals je ze ook wel eens onder een bureau hebt voor een desktop? Als je die aan de achterkant of rechterkant aan het meubel maakt en de sub erop zet dan 'zweeft' ie als het ware. Geen idee wat dat met de bass doet overigens (of wat überhaupt enige aanpassing doet voor de bass) maar zo opgepropt in een hoekje zal het vast niet veel slechter worden lijkt me.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPM
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

CPM

Ik doe maar wat, jij dan?

BarryButsers schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:57:
Mooie pootjes van hout op maat laten maken die de juiste hoogte hebben en in de kleur van de laminaat of bovenkant tv meubel ?

Wat zal het zijn , een cm of 10 hoog

Dan vervang je die met de mini voetjes onder de sub
Het is de bedoeling om hem zwevend te maken dus met pootjes werken is helaas (nog) geen optie.
MaSw85 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Soort van L-vormige ijzeren plaat zoals je ze ook wel eens onder een bureau hebt voor een desktop? Als je die aan de achterkant of rechterkant aan het meubel maakt en de sub erop zet dan 'zweeft' ie als het ware. Geen idee wat dat met de bass doet overigens (of wat überhaupt enige aanpassing doet voor de bass) maar zo opgepropt in een hoekje zal het vast niet veel slechter worden lijkt me.
Dat zou kunnen ja, hoewel een L als nadeel heeft te kunnen doorbuigen onder het gewicht van de sub.
Er zal bepaalde ondersteuning nodig zijn.
Ik zat meer te denken aan een wit meubel paneel als een soort van legplank. Maar hoe ik die dan aan de muur en rechts aan de bestaand kast kan monteren vind ik nog wat lastig.

| LG C1 65" | Denon x3800h | Dali: Oberon/Opticon/ Alteco C1 | KEF Q600c | SVS: SB-1000 (x2) | Denon X2200w | MiniDSP 2x4 HD | XBOX Series X | Quatt (x2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slapabeardon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 15:57
CPM schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Het is de bedoeling om hem zwevend te maken dus met pootjes werken is helaas (nog) geen optie.

[...]

Dat zou kunnen ja, hoewel een L als nadeel heeft te kunnen doorbuigen onder het gewicht van de sub.
Er zal bepaalde ondersteuning nodig zijn.
Ik zat meer te denken aan een wit meubel paneel als een soort van legplank. Maar hoe ik die dan aan de muur en rechts aan de bestaand kast kan monteren vind ik nog wat lastig.
Op een latje aan de muur en een plank welke doorloopt onder het kastje waarop de legplank komt. Deze zou je dan vast kunnen schroeven. Voor een stevigere verbinding kun je hem door en door vastzetten met bout en moer. Zo heb je wel dat de onderste lijn van het kastje doorloopt naar de muur.

Als je dan toch bezig bent, dat hoekje van de plint meteen afkitten :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CPM schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:40:

[Afbeelding]
Er is gewoon een wallmount voor: https://www.hifiklubben.n...voor-sonos/mntsonsubwmbk/

Valt ie wel iets verder naar achteren, maar je zou met een verticaal stukje valse wand onder het meubel kunnen werken waar je hem aan op hangt, dan staat het helemaal strak :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:10
PdeBie schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:34:
Wij zijn druk met de herinrichting van onze beneden verdieping en daar hoort natuurlijk ook een nieuw TV meubel bij. Heb al een hoop inspiratie opgedaan in dit topic. :)

Mijn vrouw is echter al helemaal in love met het merk Treku (www.treku.es).
Spaans merk met allerlei modulair spul. Vrees dat de prijs ook erg “modulair” is :p
Maar we gaan eens kijken waar we op uit zouden komen.
Inmiddels een hele poos verder, maar het is geen Treku geworden. We zijn voor de Goossens Monza serie gegaan waarbij we zelf een set hebben samengesteld.

Zwevend, wit, 2 grote lades (links/rechts) en in het midden een klep waarachter de versterker komt. Bovenop een gat voor de bekabeling en onderin nog een ventilatierooster onder het middelste vak.

Helaas is de levertijd echt belachelijk. Oktober komt de set pas. Dat komt doordat de zomervakantie de fabriek in Italie op slot gaat en ze daarna dus eerst weer een inhaalslag moeten maken (dat kan efficienter Italie!!!)

En omdat we laatst al ons oude meubilair via MP verkocht hebben, staat de TV er nu tijdelijk (ahum, tot oktober dus :P ) zo bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6k6WRJL4gtyzCXETTwKm__GCnYw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ifcn1APO7y5rub4nHpTPXdky.jpg?f=user_large

Naja, des te meer we kunnen genieten straks van het nieuwe TV meubel hoop ik dan maar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

PdeBie schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Inmiddels een hele poos verder, maar het is geen Treku geworden. We zijn voor de Goossens Monza serie gegaan waarbij we zelf een set hebben samengesteld.

Zwevend, wit, 2 grote lades (links/rechts) en in het midden een klep waarachter de versterker komt. Bovenop een gat voor de bekabeling en onderin nog een ventilatierooster onder het middelste vak.

Helaas is de levertijd echt belachelijk. Oktober komt de set pas. Dat komt doordat de zomervakantie de fabriek in Italie op slot gaat en ze daarna dus eerst weer een inhaalslag moeten maken (dat kan efficienter Italie!!!)

En omdat we laatst al ons oude meubilair via MP verkocht hebben, staat de TV er nu tijdelijk (ahum, tot oktober dus :P ) zo bij:

[Afbeelding]

Naja, des te meer we kunnen genieten straks van het nieuwe TV meubel hoop ik dan maar O-)
Die treku is 48cm diep, die Goossens Monza maar 41cm. Weet niet welke amp je hebt maar als ik je speakers zie geef ik het ongeveer 75% kans dat het iets te krap wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@The Eagle de versterker is i.c.m. volumeknop aan de voorzijde en stekkers/kabels aan de achterzijde 37cm diep. Zou dus moeten passen :)

https://www.stassen.nl/ve...r/advance-acoustics-x-i75

En ja, iets meer ruimte (dus bijvoorbeeld met de Treku) had wellicht nog fijner geweest, maar dat meubel was zoveel duurder geworden. Dat had vrouwlief nooit goed gevonden. Ik ben blij dat ik dit er doorheen heb gekregen.

En mocht ik nog steeds ruimtetekort hebben, kan ik altijd nog een stuk uit de achterzijde zagen. Er zit namelijk ook nog wat ruimte tussen kast en muur.

[ Voor 45% gewijzigd door PdeBie op 20-06-2023 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi! Ik wil graag 2 Sonos one speakers achter een gipswandje plaatsen. En ik de wand twee "roosters' plaatsen. Het lieft vierkant, mat wit. Weet iemand of deze zo te koop zijn? Dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:21

Grozno

acts without consequence!

Waar heb je al gezocht?

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05 15:48

SannrHerr

Furor Teutonicus!

CPMY schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:22:
Hi! Ik wil graag 2 Sonos one speakers achter een gipswandje plaatsen. En ik de wand twee "roosters' plaatsen. Het lieft vierkant, mat wit. Weet iemand of deze zo te koop zijn? Dank!
Lijkt me geen goed idee.

Daarnaast bestaan er Sonos speakers die je in een muur kan plaatsen.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Zeer bedenkelijk idee, en zal er ook vast amateuristisch en vreemd gaan uitzien. Koop dan Sonos speakers die wall/ceiling mounted zijn. Di moet je niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zou geen rooster plaatsen maar gewoon wit speakerdoek gebruiken. Eventueel zelf een frame er omheen knutselen. Ik heb mijn centerspeaker ook in een kast achter speakerdoek met een zelfgemaakt frame.

Zal wellicht prima klinken, zorg wel voor demping in het gat als die wat groter is dan de speaker. Je creëert zo een zogenaamde "bafflewall", google daar maar eens op.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Dank allen. Ik zag inderdaad ook speakers van Sonos voor in de wand, maar zijn erg prijzig. Omdat ik toch nog 2 Sonos one had staan, dacht ik dat dit misschien goede oplossing zou zijn. Maar begrijp van niet dus. Dank voor tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Ik heb een 65 inch Sony A95K QD-OLED, het ding is heel zwaar met 40,9 kg. De voet doet het hem.

Wat is een goed en vooral betaalbaar AV meubel voor deze tv? Ik heb op dit moment eentje die prima zijn ding doet, alleen wil ik mijn audio gaan uitbreiden en zal er dus een center speaker moeten komen, wellicht plaats ik die onder de tv in een nieuw meubel, want de tv ophangen wordt hem hier sowieso niet.

Ik ben er nog niet 100% over uit of het een full home cinema setup wordt of toch een soundbar setup. Bij het tweede zou ik de tv een klein beetje moeten zien te verhogen, want soundbars zijn meestal niet heel hoog.

Het meubel wat ik nu heb, een oudje alweer ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9sHR7Kan1KQGZwLks-6eND2YpQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7rHHBoVe6PQBD4r3fiEqq9F.jpg?f=fotoalbum_large

Negeer de troep please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zo! Wat een bende! 8)7 ;)
devilsnight schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:59:
Ik ben er nog niet 100% over uit of het een full home cinema setup wordt of toch een soundbar setup. Bij het tweede zou ik de tv een klein beetje moeten zien te verhogen, want soundbars zijn meestal niet heel hoog.
Tja, ik ben geen fan van dat ingeblikte geluid, maar ieder het zijne.

Er zijn ook meubels met ruimte voor een soundbar. Van Spectral bijvoorbeeld. Of Artyx.

Of dit eerste zoekresultaat: https://www.tikamoon.nl/t...180-cm-3700707627261.html

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
SannrHerr schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 11:24:
Zo! Wat een bende! 8)7 ;)

[...]

Er zijn ook meubels met ruimte voor een soundbar. Van Spectral bijvoorbeeld. Of Artyx.
Of Ikea ;)
Hoeft niet gelijk een duur merk te zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

PdeBie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:10:
[...]
Hoeft niet gelijk een duur merk te zijn toch?
Als 'ie zo'n TV kan betalen... ;)

En je wilt ook niet dat de boel door zakt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:23
In 2011 heb ik door een meubelmaker een zelf ontworpen audiomeubel laten maken dat hier ook al in het topic staat.

Inmiddels hebben we de begane grond hier wat verbouwd en ik heb nu ook het meubel aangepakt. Het past nu weer wat beter in het interieur.

Achtereenvolgens de oude en nieuwe situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rJ6XrTC6XxSvw_viXQYO7IydCIg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KHh9Hdikm005SEboJQP56PH.jpg?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foDU4JE5l_S1aeKggT08kS7lbLs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Muy1dQJfyEncAkuWb57uHep.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb ook gelijk een kastje voor de platenspeler gemaakt dat er mooi naast past (we hebben echt getwijfeld wat we met die hoek aanmoesten). Het is een hack van twee Ikea Eket kastjes, een paar platen zwart mdf en hairpin poten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Fn-Pl_1uWkuSmEewYxeYAswFRQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htlxrx7SRkAp1JrsZ6wDBvsK.jpg?f=fotoalbum_medium

De Eket kastjes hadden we overigens over van een ander DIY project: een kast voor onze dvd's. Het ontwerp heb ik daarvoor tijdens het opbouwen aangepast. Niet echt een audiomeubel maar toch:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0tOspXG3RKoo55oRWBdt-WKHbo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z08HA6DAuuxWpXVztrcT1dxO.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Laatst online: 29-05 11:51
Mooie Ikea hacks d:)b

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 09:30
In onze verbouwing ook een AV meubel op maat laten maken, in dezelfde kleur en materiaal als de keuken en exact op maat van de nis van de tv hoek. Nu met een breedte van 240cm en diepte van 54cm meer dan voldoende ruimte voor alle AV meuk. Enorm blij mee, en nu tijd om eea verder aan te kleden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvT7DpqG4bohDEtdS3ntrWcf6HQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gyQUb40gUp9EIFQ618ply25D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r30J1HMw6ob8KyPBAmJeRh5-iyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cubyWIHKDRwk8Q4eKdJ18yj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 22:24
@Wekko306 maak je gebruik van externe speakers, of luister ja alleen via TV-audio?

Het ziet er iig enorm strak uit!

[ Voor 17% gewijzigd door 107mb op 22-08-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
107mb schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:02:
@Wekko306 maak je gebruik van externe speakers, of luister ja alleen via TV-audio?

Het ziet er iig enorm strak uit!
Vooralsnog de tv speakers inderdaad. Althans, onze nieuwe bank is er nog niet dus vooralsnog kijken we überhaupt nog geen tv beneden ;)
Het meubel staat ca 3mm van de muur, dus een dunne speakerkabel zou er net tussen passen waardoor ik een receiver in het meubel kan zetten en boekenplank speakers erop. Of misschien toch maar een soundbar... Ben zelf wel gecharmeerd van de Beosound Stage qua design, dus wil daar wel eens naar kijken en vooral luisteren.

En dank je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 107mb
  • Laatst online: 22:24
Wekko306 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:08:
[...]

Vooralsnog de tv speakers inderdaad. Althans, onze nieuwe bank is er nog niet dus vooralsnog kijken we überhaupt nog geen tv beneden ;)
Het meubel staat ca 3mm van de muur, dus een dunne speakerkabel zou er net tussen passen waardoor ik een receiver in het meubel kan zetten en boekenplank speakers erop. Of misschien toch maar een soundbar... Ben zelf wel gecharmeerd van de Beosound Stage qua design, dus wil daar wel eens naar kijken en vooral luisteren.

En dank je!
ik ben net terug van vakantie en ben een week in een huis geweest met een ' goedkope' 77 inch LCD en een redelijk dure LG soundbar. Nu weer terug in eigen huis met 65" OLED en een echte surround set. Het verschil in beeld en geluid is dag-en-nacht. Ik zou echt nooit een soundbar adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
107mb schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

ik ben net terug van vakantie en ben een week in een huis geweest met een ' goedkope' 77 inch LCD en een redelijk dure LG soundbar. Nu weer terug in eigen huis met 65" OLED en een echte surround set. Het verschil in beeld en geluid is dag-en-nacht. Ik zou echt nooit een soundbar adviseren.
Oh, helemaal mee eens hoor!
En toch, is het wel een optie die ik overweeg, om toch beter geluid te hebben dan nu zonder al te visueel afbreuk te doen. Losse speakers vind ik namelijk al gauw lelijk. Misschien nog maar eens kijken naar speakers die ik er ook goed uit vind zien, liefst zou ik neigen naar een soort in-wall achtige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper030
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-05 20:20
JGWL schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 20:14:
Hierbij deel ik het resultaat van mijn zoektocht naar een mooi meubel om mijn Technics SL3210 platenspeler en Cambridge Audio versterker in onder te brengen. Criteria waren als volgt: hoge WAF (de meeste professionele hifi meubels stralen helaas te veel "hifi" uit), ruimte voor ten minste 3 apparaten, robuust.

Na lang zoeken vond ik dit mooie meubel (Kast Manchester 3, voor 230 euro gekocht bij home24.nl):
[Afbeelding]

De specs zijn als volgt:
• Materiaal: Geborsteld en gelakt massief acaciahout, gecoat metaal

• Afmetingen: 60x35x100 (LxBxH) cm

• 3 planken met 36 cm tussen de planken

• Pootjes afstelbaar om platenspeler mooi level te krijgen

• Max. draagkracht 15 kg (onduidelijk of dit per plank is of in totaal)

Foto's huidige setup:
[Afbeelding: hifi meubel]

[Afbeelding: hifi8]

Ik ben erg tevreden met de kwaliteit en het uiterlijk van dit meubel. Wel wiebelt de kast lichtjes als ik er tegenaan duw. Wellicht is dat op te lossen door een extra dikke eindversterker op de onderste plank te plaatsen >:). Ook moeten de kabels nog netjes via de pootjes worden weggewerkt.
Dank voor deze tip, ik heb zojuists het meubel ook besteld (levering ergens in oktober). Ben benieuwd hoe je de kabels uiteindelijk hebt weggewerkt.

@andere geintresseerden: kastje is nog steeds te bestellen (heet nu wel Manchester 2)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PdeBie
Paar weken geleden de muur geschilderd en vandaag ons nieuwe TV meubel opgehangen. Gekocht via Goossens in Utrecht.
Speakers komen nog op voetjes te staan, maar die moeten nog besteld worden.

Heel blij met hoe het eruit ziet. Kan vrouwlief nu met de overige muurdecoratie aan de slag.
(En mocht ze meer ruimte voor decoratie op het meubel willen hebben, heb ik een goed excuus voor een mooi setje torens }) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV8tSgUINSEJQUbaK7IKKC1NTY4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mXA6KsL7O86kyE5KQ7Yc6icF.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUVKYsbTb8G1jy43BZ2ddzzK0pM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zmeTWdTkhxF6pm0RCnXeaFMY.jpg?f=user_large

Helaas lijkt het wel alsof er een vloek op ons rust met nieuwe meubels afgelopen jaar. Monteur kreeg de linker lade niet goed afgesteld en er zitten een paar kleine beschadigingen rondom. Maar dat gaan ze herstellen hebben ze beloofd. We gaan het zien.

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 19-09-2023 17:16 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freakystyle
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:16
Hifi Rose rs130 via Cyrus preamp dac met power x eind versterker op een paar proac dt8 speakers Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkSgWtCjOq_Vy_rvwWYN1c6AUJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ne55RY58axuKnW85RSURejXX.jpg?f=fotoalbum_large

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakystyle
Setup foto

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/22TSNBmmr1qILt7BWso7YXgWhxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3cbwyJ5dxDwpAJoRrwVu8hY.jpg?f=fotoalbum_large

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Freakystyle schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:27:
Hifi Rose rs130 via Cyrus preamp dac met power x eind versterker op een paar proarc dt8 speakers [Afbeelding]
WOW, mooi hifi spul! zal geweldg klinken! totaal andere league als waar ik mee bezig ben,
Welke muziekbron/streaming gebruik je? en hoe welk audio meubel (dit topic) heb je gekozen?

[ Voor 10% gewijzigd door OmeRobbie op 23-09-2023 06:17 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-05 13:54
We hadden in de woonkamer een Spectral Panel staan, maar deze hebben we vervangen voor een Interstar combinatie. De speakers hebben we vervangen voor een Sonos Soundbar, welke achter het zwarte speakerdoek ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQ-jZpsPqYe3NdsWRFtXqMPO6so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/skghBbBa1bKJTVhIHelhup3O.jpg?f=fotoalbum_large

In de HT hebben we een Finite Elemente Pagode staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XAyNFPOdRerWGe-LqhKsHh5XPvQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cRNWcAjVXBR1qs5nEBlvFeZU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakystyle
OmeRobbie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 05:42:
[...]

WOW, mooi hifi spul! zal geweldg klinken! totaal andere league als waar ik mee bezig ben,
Welke muziekbron/streaming gebruik je? en hoe welk audio meubel (dit topic) heb je gekozen?
De Rose is aangesloten op een Synology NAS en verder gebruik ik Tidal. Je kan ook een 2,5 inch ssd van max 4 tb installeren. In de Hifinews van october staat een review, waarin ook een relatief eenvoudige DAC prima klinkt in gebruik met de Rose RS130. Ik gebruikte eerst een Bluesound node als streamer, maar de Rose klinkt veel ruimtelijker. Verder is het display waanzinnig mooi. Je kan zelfs video’s afspelen.

Meubel is van Norstone.

• D-e-n
Laat maar, niet goed opgelet

[ Voor 102% gewijzigd door D-e-n op 23-09-2023 12:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
Ik ben onlangs verhuisd en ben van dit

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/169/505/593_2160.jpg

naar dit gegaan

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HIEMR8z.jpg

LG C9
Sonos Arc
Sonos Mini Sub

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
Sinds vorige week hebben wij een Just - Alpha by Spectral binnen gekregen.
2 meter breed, center past erin en is diep genoeg voor de versterker ellende.

Nog wat kabel management te doen (helaas vergeten bij de bouw om de subwoofer aansluiting in de muur te verwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jSt9fMXDqqTenVre3H7as6CA79U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0vz3loZnQAAEkCNMQ9nqeqQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBDM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-04 16:36
Incolumis schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:37:
Ik ben onlangs verhuisd en ben van dit

[Afbeelding]

naar dit gegaan

[Afbeelding]

LG C9
Sonos Arc
Sonos Mini Sub
Welk tv dressoir is dat? Ziet er heel chique uit.

We zijn op zoek naar een simpele zwarte zwevende tv dressoir van minimaal 240cm en maximaal 320cm. Echter valt het ons flink tegen hoe duur deze dingen zijn bij de reguliere woonwinkels zoals Goossens. De opties die we tot nu toe gezien hebben zijn:
  • Bij de Ikea hebben ze een optie (Besta) voor een tv dressoir van 240cm maar helaas alleen bruin-zwart hout dus ook net niet. Wel kregen we als tip om ze gewoon zelf zwart te lakken. In totaal ongeveer €310,-.
  • Bij de Haco een zwarte van 240cm voor €699,-. Kan alleen voor ons gevoel goedkoper.
  • We zagen deze op Meubella: https://www.meubella.nl/t...ame-mat-zwart-160-cm.html waarbij er twee naast elkaar geplaatst kunnen worden zodat je 320cm hebt. Echter vind ik het mooier als het één geheel is.
Heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incolumis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 21:11
JBDM schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Welk tv dressoir is dat? Ziet er heel chique uit.

We zijn op zoek naar een simpele zwarte zwevende tv dressoir van minimaal 240cm en maximaal 320cm. Echter valt het ons flink tegen hoe duur deze dingen zijn bij de reguliere woonwinkels zoals Goossens. De opties die we tot nu toe gezien hebben zijn:
  • Bij de Ikea hebben ze een optie (Besta) voor een tv dressoir van 240cm maar helaas alleen bruin-zwart hout dus ook net niet. Wel kregen we als tip om ze gewoon zelf zwart te lakken. In totaal ongeveer €310,-.
  • Bij de Haco een zwarte van 240cm voor €699,-. Kan alleen voor ons gevoel goedkoper.
  • We zagen deze op Meubella: https://www.meubella.nl/t...ame-mat-zwart-160-cm.html waarbij er twee naast elkaar geplaatst kunnen worden zodat je 320cm hebt. Echter vind ik het mooier als het één geheel is.
Heeft iemand anders nog tips?
Hij stond als showroommodel te koop bij de Grando in Son. We liepen de winkel in en ik riep direct "Dat wil ik!" We hebben er gelijk een keuken en servieskast in de zelfde stijl er bij gekocht :)

I hide at work because good employees are hard to find.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-05 22:47
Soms zo zonde als het oppervlak van een mooie tv kast wordt verrijkt met een centerspeaker.
Weet iemand toevallig een ondiep (30cm max) zwevend tv meubel met plek voor een centerspeaker? Ben oriënterende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 21:05
Dhr. Satoshi schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:39:
Soms zo zonde als het oppervlak van een mooie tv kast wordt verrijkt met een centerspeaker.
Weet iemand toevallig een ondiep (30cm max) zwevend tv meubel met plek voor een centerspeaker? Ben oriënterende.
https://www.tv-meubels.nl...met-speakerdoekfront.html

deze is 36 maar ze kunnen hem in elke maatvoering maken. Was ook niet echt moeilijk te vinden en de URL was een no-brained, dus ben benieuwd hoeveel je al georiënteerd hebt en wat naast de diepte nog meer eisen zijn.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 23:10
Dhr. Satoshi schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:39:
Ik heb deze , die bevalt erg goed. Straalt echt kwalitatief hoge afwerking uit. Ik heb hem zelf echter 50cm diep. Hier afbeeldingen

Vraag me overigens vaak af, hoe wil je het allemaal passend krijgen in 30cm? Van alle receivers die ik ken zijn ze nauwelijks onder de 43cm te krijgen, en dan moeten al je kabels er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:01

The Executer

Lekker belangrijk!

Inverted_World schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:13:
[...]

Vraag me overigens vaak af, hoe wil je het allemaal passend krijgen in 30cm? Van alle receivers die ik ken zijn ze nauwelijks onder de 43cm te krijgen, en dan moeten al je kabels er nog in.
Bij losse snoeren gáát het nog, maar met bananenstekkers...

Mijn Onkyo TX-SR508 staat in zo'n standaard Ikea kastje. Snoeren zonder stekkers, 2 HDMI kabels maar hij staat met de volume-knop bijna tegen het deurtje aan als deze dicht zit.

[ Voor 19% gewijzigd door The Executer op 22-10-2023 23:30 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:19
The Executer schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:27:
[...]

Bij losse snoeren gáát het nog, maar met bananenstekkers...

Mijn Onkyo TX-SR508 staat in zo'n standaard Ikea kastje. Snoeren zonder stekkers, 2 HDMI kabels maar hij staat met de volume-knop bijna tegen het deurtje aan als deze dicht zit.
Ik heb bij twee versterkers de volumeknop eraf gehaald om die reden. Bij een nad en denon trek je ze er zo af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hier 40cm diepe Besta, past de Denon ook niet goed in. Achterkant er uit gehaald en aan de voorkant een IR extender gelegd. Ontvanger van de IR extender zit achter het luidspreker doek waar ook de centerspeaker achter zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-05 15:48
The Eagle schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:56:
Hier 40cm diepe Besta, past de Denon ook niet goed in. Achterkant er uit gehaald en aan de voorkant een IR extender gelegd. Ontvanger van de IR extender zit achter het luidspreker doek waar ook de centerspeaker achter zit :)
Check echt even de versterker of receiver. Deze zijn lang niet allemaal even diep. Mijn receiver past in mijn meubel (42cm diep), maar mijn stereo versterker niet. Moest ruimte dagen voor de terminals.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Ik lees al een tijd mee in dit topic voor inspiratie voor een meubel om alle apparatuur meer uit het zicht te kunnen plaatsen. Verschillende IKEA hacks overwogen, zoals METOD, Besta en onder andere geïnspireerd door The Eagle om ook de subwoofer in het meubel weg te werken (en daarom niet voor zwevend gegaan).

Uiteindelijk is het geworden:
  • 5x SMÅSTAD Ikea kastjes waarvan 3 met laden
  • Timmerpaneel van 28mm dik, 56cm diep voor bovenop (meerdere delen), gebeitst in eiken (viel wat donker uit).
  • Meubelpaneel van 18mm voor de planken in 1 van de kastjes en voor de front
  • Front uitgezaagd en bespannen met speakerdoek. Zit alleen vast met magneetstrips, geen scharnieren. Met name omdat die in principe altijd kan blijven zitten.
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8ytDJKihzIRgjAq4hyP2efukNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCO21VYfyW1wVCDK0f41yauQ.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfEwWip3uGMFDQXJZW8QCbfHM9g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QBLeIkFByHiyDHU6Cri70ovV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gmOT2o-CfKR5H9l2T3vEJlFBgqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1g2fV4JDyfnnKDEoVF5YPuTu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
vanardenne schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:25:
Ik lees al een tijd mee in dit topic voor inspiratie voor een meubel om alle apparatuur meer uit het zicht te kunnen plaatsen. Verschillende IKEA hacks overwogen, zoals METOD, Besta en onder andere geïnspireerd door The Eagle om ook de subwoofer in het meubel weg te werken (en daarom niet voor zwevend gegaan).

Uiteindelijk is het geworden:
  • 5x SMÅSTAD Ikea kastjes waarvan 3 met laden
  • Timmerpaneel van 28mm dik, 56cm diep voor bovenop (meerdere delen), gebeitst in eiken (viel wat donker uit).
  • Meubelpaneel van 18mm voor de planken in 1 van de kastjes en voor de front
  • Front uitgezaagd en bespannen met speakerdoek. Zit alleen vast met magneetstrips, geen scharnieren. Met name omdat die in principe altijd kan blijven zitten.
Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
ziet strak uit hoor! Kun je iets meer aangeven welke magneetjes je hebt gebruikt en waar geplaatst? Ik heb nl ook eenzelfde opzet (maar dan met Besta meubel), alleen de magneetjes zijn nu stukgetrokken (ik had van die hele sterke Ali-magneetjes): dus tijd voor een nieuw ontwerp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 07:35
EIgenilk zijn deze afmetingen perfect:PLATSA
Basiselement, wit, 80x55x60 cm

€45.-Prijs € 45.-
Vorige prijs: €55.-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
OmeRobbie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:49:
[...]

ziet strak uit hoor! Kun je iets meer aangeven welke magneetjes je hebt gebruikt en waar geplaatst? Ik heb nl ook eenzelfde opzet (maar dan met Besta meubel), alleen de magneetjes zijn nu stukgetrokken (ik had van die hele sterke Ali-magneetjes): dus tijd voor een nieuw ontwerp!
Dankje! Ik heb een zelfklevende magneetstrip gebruikt en aan alle kanten van de front bevestigd. Niet super sterk eerlijk gezegd, vooral ook omdat ik een deel onder het speakerdoek heb verwerkt en het hout nog best zwaar is. Maar omdat de front bij mij niet zweeft maar leunt op de vloer, werkt het prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkH_uAC1mE9xXyHutNM0laN_KaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScIrTdVf9FH3oM5gBov5unym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 20:10

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Sinds kort hebben we onze vrij diepe, brede TV meubel met slechts ca. 1cm ruimte eronder vervangen door iets minder massiefs. Deze staat hoger op de poten een daarmee wordt de voorheen verborgen kabel wirwar zichtbaar.
Geen probleem, even zoeken naar een soort van kabelbak/kabelgoot die de kabels van de grond houdt....dacht ik. Helaas kan ik niet iets geschikts vinden in het woud van kabelgoten en bakken die aan de muur of onder bureau's horen. Ik zou denken dat een soort brede bak/goot die niet te ver naar achter uitsteekt (eventueel flexibel zoals een soort zak) maar wel voldoende hoog is om een zooi kabels in op te vangen een simple oplossing zou zijn.
Wellicht hebben jullie wat tips? (Behalve alle kabels exact op maat maken en individueel achter het meubel monteren, wat ik dus graag probeer te vermijden uit luiheid maar ook tbv flexibiliteit van plaatsing.)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjLa6AvLsUoSskjZWpz2M311iWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DeWL4SW6duNStmYHZSdMJJk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8WMXqLvEmUftFGmVKobHFnBGio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5VDYTxk9dbayf0vboLwogcG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:07
Ray-zor schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:37:
Sinds kort hebben we onze vrij diepe, brede TV meubel met slechts ca. 1cm ruimte eronder vervangen door iets minder massiefs. Deze staat hoger op de poten een daarmee wordt de voorheen verborgen kabel wirwar zichtbaar.
Geen probleem, even zoeken naar een soort van kabelbak/kabelgoot die de kabels van de grond houdt....dacht ik. Helaas kan ik niet iets geschikts vinden in het woud van kabelgoten en bakken die aan de muur of onder bureau's horen. Ik zou denken dat een soort brede bak/goot die niet te ver naar achter uitsteekt (eventueel flexibel zoals een soort zak) maar wel voldoende hoog is om een zooi kabels in op te vangen een simple oplossing zou zijn.
Wellicht hebben jullie wat tips? (Behalve alle kabels exact op maat maken en individueel achter het meubel monteren, wat ik dus graag probeer te vermijden uit luiheid maar ook tbv flexibiliteit van plaatsing.)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een bureau met de volgende kabelgoot gemaakt. Erg handig met grote gaten, daar kan je gemakkelijk een stekker doorheen halen. Tevens aan een kant open om de bekabeling weg te werken.

Hier meerdere kabelgoot systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

TFZ61 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:52:
[...]

Ik heb een bureau met de volgende kabelgoot gemaakt. Erg handig met grote gaten, daar kan je gemakkelijk een stekker doorheen halen. Tevens aan een kant open om de bekabeling weg te werken.

Hier meerdere kabelgoot systemen.
Thanks. Ik ben niet altijd het grootste licht blijkt weer. 8)7 Ten eerst had ik niet bedacht dat "onder het bureau type" ook gewoon werkt maar dan onder de kast (toch niet te zien indien ver genoeg naar achter geplaatst) en ten tweede zou ik dergelijke goten eventueel ook verticaal tegen de achterzijde kunnen plaatsen (dus met de opening omhoog ipv naar achter). Ik zal eens verder de door jou gelinkte opties bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeRobbie
Ray-zor schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:37:
Wellicht hebben jullie wat tips? (Behalve alle kabels exact op maat maken en individueel achter het meubel monteren, wat ik dus graag probeer te vermijden uit luiheid maar ook tbv flexibiliteit van plaatsing.)[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zit exact met hetzelfde kabelzooi probleem: heb zitten rondkijken bij Amazon kabelgoten voor kabel e/o kabelmanagenetboxen voor stekkerdozen, accuutjes, switches/routers etc... voor ik in actie kom, ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
OmeRobbie schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:34:
[...]

Ik zit exact met hetzelfde kabelzooi probleem: heb zitten rondkijken bij Amazon kabelgoten voor kabel e/o kabelmanagenetboxen voor stekkerdozen, accuutjes, switches/routers etc... voor ik in actie kom, ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft...
Ik heb zelf met een platte gatenboor wat gaten aan de onder- en binnenkant gemaakt. Geen goot nodig op die manier. Aan de binnenkant alleen wat klittenband om de kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
schalk84 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb zelf met een platte gatenboor wat gaten aan de onder- en binnenkant gemaakt. Geen goot nodig op die manier. Aan de binnenkant alleen wat klittenband om de kabels.
Ik heb niet meer zoveel apparatuur als 10 jaar terug, maar ik boorde ook altijd gaten en hield het meeste binnenboord, omdat ik dichte kasten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
schalk84 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:44:
[...]

Helaas past dat niet meer bij mijn kabelzooi...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNJz7rmyHLFhTFGEJ2gMe-c5Aq4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQNZG1BsHAzBCZ1csm3Qiycy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@Ray-zor J9ouw meubel staat een stukje van de muur, correct? Als je nog een paar planken van je vloer over hebt: die op de juiste hoogte zagen en met een paar blokjes vervolgens rechtop zetten, net achter de achterste pootjes van je meubel. Zie je er aan de voorkant niks van want je ziet de vloer dorlopen. Eigenlijk een soort van valse wand :)

Zelf is mijn meubel een Ikea Besta van 4cm diep met een blad van 60 diep er op. In de kastjes geen ruimte voor kabeldoorvoer, dus licht er achter. Maar staat maar iets van 8 hoog. Dus ik heb er simpelweg een opstaande plank van 200x7x2 cm achterin liggen die de kabeltroep uit het zicht houdt.

• OmeRobbie
The Eagle schreef op woensdag 15 november 2023 @ 16:39:
@Ray-zor J9ouw meubel staat een stukje van de muur, correct? Als je nog een paar planken van je vloer over hebt: die op de juiste hoogte zagen en met een paar blokjes vervolgens rechtop zetten, net achter de achterste pootjes van je meubel. Zie je er aan de voorkant niks van want je ziet de vloer dorlopen. Eigenlijk een soort van valse wand :)

Zelf is mijn meubel een Ikea Besta van 4cm diep met een blad van 60 diep er op. In de kastjes geen ruimte voor kabeldoorvoer, dus licht er achter. Maar staat maar iets van 8 hoog. Dus ik heb er simpelweg een opstaande plank van 200x7x2 cm achterin liggen die de kabeltroep uit het zicht houdt.
Ik heb ook een Ikea Besta ;) en ik heb ook nog planken over.... ik heb er ook een led-strip onderhangen en eigenlijk ziet het er niet uit als je op afstandje op de bank zit, zie je juist extra de kabels...
ga dus met jouw "valse wand" ad slag. Stel ik het echte opruimwerk nog even uit >:)

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Goede tip. Helaas net vorige maand wat resten plint opgeruimd die al maanden in de weg lagen. Was nu misschien van pas gekomen. Inmiddels heb ik 2 kabel goten/bakken gekocht die prima zouden moeten werken. Helaas had ik niet in de gaten dat er niet genoeg ruimte is voor gereedschap om deze te monteren zonder de kasten te moeten legen en kantelen...

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i8WMXqLvEmUftFGmVKobHFnBGio=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5VDYTxk9dbayf0vboLwogcG.jpg?f=fotoalbum_large

Na (met grondige inspectie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/beZvzbPTsw8MyFDveVhLpXfAl78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XSZCW9ZB679Uh4yArfjvf9Rc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NQQvXhsX52DObY3SGaQ3olqRO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEYOhoF1iS7dQyYrWtFBlc3J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ray-zor schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:00:
[...]

Goede tip. Helaas net vorige maand wat resten plint opgeruimd die al maanden in de weg lagen. Was nu misschien van pas gekomen. Inmiddels heb ik 2 kabel goten/bakken gekocht die prima zouden moeten werken. Helaas had ik niet in de gaten dat er niet genoeg ruimte is voor gereedschap om deze te monteren zonder de kasten te moeten legen en kantelen...
Dat zijn idd van die dingen waar je beter vooraf over na kunt denken ja, anders kun je de boel weer uitruimen :P
Vandaar dat mijn plank ook iets is wat ik toevallig had liggen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024

Ik moest het een paar keer lezen, maar snap nu wat je bedoelt. Goed idee, dan is alles uit het zicht. Maar als je toevallig langs de muur kan kijken, ga je toch nog de kabelbrij zien (afhankelijk van hoe de ruimtes in het huis zijn).

Dat niet alleen, ik zou me persoonlijk storen aan het feit dat ik *weet* dat het zo slordig is. En vooral vind ik het niet netjes naar stof en schoonmaak toe. Zo'n spaghetti vangt stof, en met lichte allergie wil ik liefst zo stofvrij mogelijk leven (absoluut niet maniakaal, maar gewoon eerder 'vermijden' van dit soort stofvangers te hebben). Een goot zoals @Ray-zor heeft uitgevoerd, onder de kast, is perfect.

Deze onthoud ik voor later! Alhoewel het bij mij waarschijnlijk nog simpeler kan zonder meubel. Gewoon een 'plank' onder de tv, waar dan een apple tv, soundbar (en misschien de ps5) op komt. Meer heb ik toch niet meer. Dan een kabelgoot onder de plank, en gaatjes boren door de plank op bovenop geen kabels te zien. Dus een gaatje waar de apple tv komt, soundbar, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-05 13:16
Ik weet niet of ik het hier mag posten, * knip* dat is inderdaad niet de bedoeling want daar hebben we https://tweakers.net/aanbod/ voor.

[ Voor 89% gewijzigd door S1NN3D op 19-11-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:43
Klittenband achter tegen de kast plakken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 11:55
Zo cool die lamp!!
RobbieHifi schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:51:
Sinds vorige week hebben wij een Just - Alpha by Spectral binnen gekregen.
2 meter breed, center past erin en is diep genoeg voor de versterker ellende.

Nog wat kabel management te doen (helaas vergeten bij de bouw om de subwoofer aansluiting in de muur te verwerken.

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 28-05 16:44
Zou dit niet een goede basis kunnen zijn om een meubel aan te passen?

https://www.ikea.com/nl/n...-bruin-s19461275/#content

60 diep is misschien net iets té diep, maar qua breedte voor mijn woonkamer en tv ideaal. Dan nog op de juiste plekken wat uitsparingen maken op een rail hangen en klaar? Hij is bedoeld om verticaal te staan, maar zou je hem zo kunnen monteren dat de klep naar beneden valt, zonder dat de scharnieren kapot gaan? Zou al helemaal mooi zijn als je van die gasdrukveren hebt die ze bij meer high-end meubels hebben.

Ben al een tijdje aan het kijken naar de Nicoletta van gewoonsfeervol.nl, maar wat een geld....

https://gewoonsfeervol.nl/product/zwevend-tv-meubel-walnoot/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

metal4life schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:45:
Zou dit niet een goede basis kunnen zijn om een meubel aan te passen?

https://www.ikea.com/nl/n...-bruin-s19461275/#content

60 diep is misschien net iets té diep, maar qua breedte voor mijn woonkamer en tv ideaal. Dan nog op de juiste plekken wat uitsparingen maken op een rail hangen en klaar? Hij is bedoeld om verticaal te staan, maar zou je hem zo kunnen monteren dat de klep naar beneden valt, zonder dat de scharnieren kapot gaan? Zou al helemaal mooi zijn als je van die gasdrukveren hebt die ze bij meer high-end meubels hebben.

Ben al een tijdje aan het kijken naar de Nicoletta van gewoonsfeervol.nl, maar wat een geld....

https://gewoonsfeervol.nl/product/zwevend-tv-meubel-walnoot/
Ze hebben die kasten ook in een 40cm brede uitvoering in plaats van de door jou gelinkte 60cm, dat lijkt me wat praktischer. Ook hebben ze 37cm diepe kasten, wat dan wellicht weer net niet diep genoeg is.
Voor de deur moet er wel iets op om de deur vast te houden, anders gaat het gelijk kapot. Daar zijn de door jou aangehaalde dempertjes uitstekend voor geschikt.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
SpongeRob schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 07:01:
[...]

Ze hebben die kasten ook in een 40cm brede uitvoering in plaats van de door jou gelinkte 60cm, dat lijkt me wat praktischer. Ook hebben ze 37cm diepe kasten, wat dan wellicht weer net niet diep genoeg is.
Voor de deur moet er wel iets op om de deur vast te houden, anders gaat het gelijk kapot. Daar zijn de door jou aangehaalde dempertjes uitstekend voor geschikt.
Klopt, alleen 40cm diep is helaas te klein. De receiver die erin moet is 39cm diep, nog zonder pluggen e.d. 45cm zou al beter zijn maar 50 is denk ik ideaal. Heb in dit topic en op internet gezien dat 40 echt de standaardmaat is, maar als je receiver een beetje een flinke jongen is zal je 'm daar moeilijk in kwijt kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

metal4life schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:10:
[...]

Klopt, alleen 40cm diep is helaas te klein. De receiver die erin moet is 39cm diep, nog zonder pluggen e.d. 45cm zou al beter zijn maar 50 is denk ik ideaal. Heb in dit topic en op internet gezien dat 40 echt de standaardmaat is, maar als je receiver een beetje een flinke jongen is zal je 'm daar moeilijk in kwijt kunnen.
Maar zoals jij 'm wilt monteren heb je dan een 60cm hoog meubel, vandaar dat de 40cm brede (in jouw geval dus 40cm hoog) uitvoering waarschijnlijk beter zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
SpongeRob schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:41:
[...]

Maar zoals jij 'm wilt monteren heb je dan een 60cm hoog meubel, vandaar dat de 40cm brede (in jouw geval dus 40cm hoog) uitvoering waarschijnlijk beter zou passen.
Je hebt helemaal gelijk! Dat zou inderdaad beter passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@metal4life
Waar ga je het meubel op plaatsen? Gewoon plat op de grond? Want die zijwanden zijn waarschijnlijk niet gemaakt om het gewicht van een flinke versterker te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
D-e-n schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:19:
@metal4life
Waar ga je het meubel op plaatsen? Gewoon plat op de grond? Want die zijwanden zijn waarschijnlijk niet gemaakt om het gewicht van een flinke versterker te dragen.
Da's een goeie, ik zat eigenlijk te denken zwevend ophangen aan een rail. Maar je hebt wel degelijk een punt dat die kant er waarschijnlijk niet op gemaakt is om zoveel gewicht continu te dragen. En op de bovenkant van de kast zou ook nog eens een behoorlijke center speaker komen te staan.

Eventueel heb ik deze gevonden, zou dan uitkomen op drie elementen van 60 breed. Ze lijken ook een inkeping te hebben voor een ventilatierooster, maar misschien is dat ook handig als uitsparing voor kabels en dergelijke. Alleen op de middelste module zou dan nog een uitsparing moeten komen voor wat grote HDMI-kabels.

[ Voor 26% gewijzigd door metal4life op 21-02-2024 11:01 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

@metal4life en @D-e-n, wat denken jullie dat een stapel borden, glazen en bliksoep bij elkaar weegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@SannrHerr Het gaat meer om de constructie, wanneer je zo'n Metod kast op z'n zij gebruikt komt al het gewicht op het zijpaneel te staan. Dat zijpaneel zit niet opgesloten tussen 2 panelen, maar zou dan aan de onderkant hangen, waardoor dus de draagkracht minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

SpongeRob schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:06:
@SannrHerr Het gaat meer om de constructie, wanneer je zo'n Metod kast op z'n zij gebruikt komt al het gewicht op het zijpaneel te staan. Dat zijpaneel zit niet opgesloten tussen 2 panelen, maar zou dan aan de onderkant hangen, waardoor dus de draagkracht minder is.
Ah, ja! Excuus, dan heb ik niet goed gelezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 21:52
metal4life schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:37:
[...]

Da's een goeie, ik zat eigenlijk te denken zwevend ophangen aan een rail. Maar je hebt wel degelijk een punt dat die kant er waarschijnlijk niet op gemaakt is om zoveel gewicht continu te dragen. En op de bovenkant van de kast zou ook nog eens een behoorlijke center speaker komen te staan.

Eventueel heb ik deze gevonden, zou dan uitkomen op drie elementen van 60 breed. Ze lijken ook een inkeping te hebben voor een ventilatierooster, maar misschien is dat ook handig als uitsparing voor kabels en dergelijke. Alleen op de middelste module zou dan nog een uitsparing moeten komen voor wat grote HDMI-kabels.
Ik gebruik deze kasten 4 stuks, in 60x60x60. Die uitsparing voor ventilatie is perfect voor de kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metal4life
TurboTon1973 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:38:
[...]

Ik gebruik deze kasten 4 stuks, in 60x60x60. Die uitsparing voor ventilatie is perfect voor de kabels
Wat goed om te horen!

Wat heb je gedaan qua bovenblad? Via Ikea laten maken of iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
metal4life schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:42:
[...]

Wat goed om te horen!

Wat heb je gedaan qua bovenblad? Via Ikea laten maken of iets anders?
Ik heb een rand gemaakt van mdf en die zwart geverfd waardoor het lijkt alsof de grenen multiplex plaat zweeft.

MDF was eerst niet het plan, maar ik greep in de grenen plaat als ik een deurtje wilde openen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqC3yvKwPwGXCYSR0Kz4toVF_Xo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqoCJ3DmhRihWxVDyvV9tOtT.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een oude foto van 2 jaar geleden. Dat blauwe is beschermfolie. De grote witte zuilen zijn hoezen over mijn oude speakers. Ik heb nieuwe speakers gekocht. De tv ontvanger verdwijnt waarschijnlijk achter een deurtje. Op die plaats wil ik een center speaker plaatsen die moet ik nog kopen

Edit
Als ik eraan denk dan maak ik morgen een nieuwe foto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:56
@TurboTon1973

Ik zou de center speaker onder de tv of voor de tv zetten ipv
in dat niet centrale gat.
Speaker in een kast kan maar kan ook niet. ;-)
Maar als je de Center speaker centraal in het midden houdt met je tv, zeg ik:
is the way to go.
Maar Nogmaals maar, het is jouw woonkamer!!
Jouw smaak etc

[ Voor 4% gewijzigd door kevinmastah2005 op 24-02-2024 21:23 ]

Sony 65x95L, Denon x4700h, Klipsch Atmos 5.1.4, Ziggo, Windows 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 00:32
Ben zelf bezig met een compact meubel te maken voor mijn kleine collectie lp's en recent aangekochte Technics SL-1710. Het frame heb ik al staan, maar het hout moet ik nog (cnc)frezen. De platenbak wordt 18mm eiken en de top misschien een gezaagd en geschaafd eiken schaaldeel van 5cm dik. Misschien, omdat ik eerst zeker moet weten dat er geen houtworm meer in zit. :P

De afstand naar de rest van de audio setup is iets te groot voor phono kabels en daarom ga ik een voorversterker aanschaffen om deze te overbruggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lo5ynzLjKvNHEdcPbolWmgyVd68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nBRIKIUwPdyiCa30DbYnxUmd.png?f=fotoalbum_large

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
kevinmastah2005 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:22:
@TurboTon1973

Ik zou de center speaker onder de tv of voor de tv zetten ipv
in dat niet centrale gat.
Speaker in een kast kan maar kan ook niet. ;-)
Maar als je de Center speaker centraal in het midden houdt met je tv, zeg ik:
is the way to go.
Maar Nogmaals maar, het is jouw woonkamer!!
Jouw smaak etc
Ben ik met je eens.

Mijn ideaal was geweest als ik deze kastjes in 80cm breedte kon krijgen.
Alle keuzes hebben te maken met waf factor.

Lang gezocht naar bv witte speakers met goed geluid.

Ben wel blij met hoe het er nu uitziet in vergelijking met oude situatie en portemonnee.
In oude situatie had ik 5.1 nu als proef stereo, dat bevalt goed voor muziek maar niet met tv kijken.

Ik zou nog foto's plaatsen. Gisteren heb ik foto's gemaakt. Ik heb ook een bijpassende hoge kast gemaakt. Ik doe deze foto erbij. Van hoe ik ruimte heb gecreëerd voor "kabelgoot" de kabels lopen onder grenen plaat door. Van de zomer haal ik misschien de kast uit elkaar en dan maak ik betere foto's van hoe het eruit ziet bij het tv meubel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9HDMTOQjTvWLZ386Kovcv3NNdw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cu4qW9eCP0tU60ZkNu7PjL0k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89NroDAILrppcXsSn1r4Kjaw1I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J5sSdOZoIgpZNbrPyS7Nb14r.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door TurboTon1973 op 03-03-2024 19:39 . Reden: foto's toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dkvabANTZxhVgCZ9GfY3vqNESvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2iSEQaoR6BdllPoTjV5iAuZm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_atiHrm4UZVvPsE0JQezdbm52E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNZ5bShr809XpkD27Up3QUG9.png?f=fotoalbum_large

Al even op zoek naar een nieuwe tv meubel die aan al mijn wensen voldoet. Uitgangspunt is een open, vlak, plek voor de reciever zodat hij voldoende ruimte heeft om te ademen en dus niet te warm wordt. Ik kwam deze even tegen. In principe zou in het open vak voldoende ruimte zijn voor de receiver maar ik zat ook even naar de dichte vakken te kijken. Aan de achterkant zit een behoorlijke uitsparing. In hoeverre verwachten jullie dat de receiver in 1 van de dichte vakken zou kunnen en met de uitsparing aan de achterkant voldoende lichtcirculatie mogelijk is om niet te warm te worden? Of wordt dit toch aan de krappe kant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-05 06:17
Dirrukje schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 06:49:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Al even op zoek naar een nieuwe tv meubel die aan al mijn wensen voldoet. Uitgangspunt is een open, vlak, plek voor de reciever zodat hij voldoende ruimte heeft om te ademen en dus niet te warm wordt. Ik kwam deze even tegen. In principe zou in het open vak voldoende ruimte zijn voor de receiver maar ik zat ook even naar de dichte vakken te kijken. Aan de achterkant zit een behoorlijke uitsparing. In hoeverre verwachten jullie dat de receiver in 1 van de dichte vakken zou kunnen en met de uitsparing aan de achterkant voldoende lichtcirculatie mogelijk is om niet te warm te worden? Of wordt dit toch aan de krappe kant?
Ik heb ook lange tijd zitten zoeken naar een meubel. Uiteindelijk zelf een getekend en die laten maken door een meubelmaker. Hiermee kun je al je wensen er in verwerken.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zou het mogelijk zijn om een deurtje er uit te laten of te vervangen door een frame met (dun) speakerdoek?

Zo te zien heeft apparatuur niet heel veel ademruimte in dat meubel...

[ Voor 5% gewijzigd door SannrHerr op 01-05-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
SannrHerr schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 16:46:
[...]

Zou het mogelijk zijn om een deurtje er uit te laten of te vervangen door een frame met (dun) speakerdoek?

Zo te zien heeft apparatuur niet heel veel ademruimte in dat meubel...
Het lijkt erop dat de achterkant 1 geheel is, maar mogelijk dat dat te realiseren is door middel van wat zaagwerk. Wel een goeie optie misschien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit gaat je problemen geven om alles op de receiver aan te sluiten. Zelf heb ik hier ervaring mee met een meubel die hier op lijkt, maar dan zonder die voorste klapdeurtjes. Alles moet je op de tast doen waar die aansluitingen zitten. Met deze deurtjes maak je het jezelf veel lastiger. omdat je er dan niet voor kunt om de bekabeling in te pluggen. Je zult dan als je je apparatuur aan wilt sluiten de deuren eraf moeten schroeven.

Tweede is dat de vakjes ook hoog genoeg moeten zijn om met je arm over alle apparatuur te kunnen. 14,8 cm is te weinig. Als je versterker al bijvoorbeeld 10 cm hoog is, dan ga je hier nooit iets mee in kunnen pluggen. Heb even in mijn audiomeubel opgemeten en kom op een 23 centimeter hoogte per vakje. Dit is wel ongeveer het minimale en hier kom ik in ieder geval overal net bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schalk84
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb mijn Receiver al jaren in een soortgelijke kast staan. Ook met kleppen. Heb alleen wat grote gaten door de middenpanelen geboord net onder de bovenkant zodat er wat circulatie mogelijk is. Mijn achterkant is zelfs helemaal dicht. Nooit problemen gehad. Ik zou wel kijken of je een vd middelste planken kan verwijderen.
Op het hoogtepunt van de zomer als de Receiver lang aanstond zette ik het deurtje wel eens op een kier maar alleen uit voorzorg.
Iemand hier zegt dat je niet bij de kabels komt maar ik heb dit nooit een probleem gevonden. Die zeldzame keer dat ik er bij moest schoof ik de receiver na voren op een kratje of doos (kabels wel wat speling geven natuurlijk).
Als je het niet vertrouwt zou je als echte tweaker natuurlijk ook een mooie pc fan in kunnen bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
@aljooge @schalk84 Dank voor het meedenken! Als ik hem in 1 van de afgesloten vakken zou plaatsen zou ik inderdaad iets met de ligger moeten doen. Mogelijk dat ik die er helemaal uithaal zodat je voldoende handelingsruimte heb. Mogelijk met een kleine open ophoging zodat er voldoende lucht onderlangs kan komen.

Realiseer me dat @SannrHerr niet de achterkant bedoelde maar het deurtje aan de voorkant en te voorzien van speakerdoek. Dat is toch wel de mooiste oplossing en alleen de klep dus bij een meubelmaker langs te brengen om te zien of dat uit te zagen is en op te vullen met speakerdoek. Dan zou er toch voldoende luchtcirculatie plaats moeten vinden.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dirrukje schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:27:
Realiseer me dat @SannrHerr niet de achterkant bedoelde maar het deurtje aan de voorkant en te voorzien van speakerdoek. Dat is toch wel de mooiste oplossing en alleen de klep dus bij een meubelmaker langs te brengen om te zien of dat uit te zagen is en op te vullen met speakerdoek. Dan zou er toch voldoende luchtcirculatie plaats moeten vinden.
Exact!

Zie bijvoorbeeld: https://elektronica-shop....dspreker-Dpek___Stof.html

En je zou natuurlijk ook het deurtje intact kunnen laten en een frame op maat kunnen laten zagen: https://www.opmaatzagen.nl/hout-plaatmateriaal/mdf

Dan heb je alleen 2 extra scharnieren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:43
Iemand in dit topic ervaring met de website www.tylko.com ?

Hoe is de kwaliteit?

Want op dit moment kan ik een mooi tv meubel in elkaar zetten. En met een kortings code is de prijs ook nog erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klmtrf
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-05 11:12
Cnet schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:

Hoe is de kwaliteit?

Want op dit moment kan ik een mooi tv meubel in elkaar zetten. En met een kortings code is de prijs ook nog erg leuk.
Collega heeft een tylko tv/audio meubel. Hij was er over te spreken. Ook over de after sales

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:27

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Cnet schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 10:28:

Hoe is de kwaliteit?

Heb een boekenkast, tv-meubel en audio-meubel van ze.
Ben ook erg positief. Mooi spul, goed in elkaar te zetten (en zeker tegenwoordig) veel opties om het ontwerp naar je zin te maken.

Als je daar iets kunt ontwerpen wat qua afmetingen/looks naar je zin is, denk ik dat je niet teleurgesteld zal zijn in de kwaliteit.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cnet
Okay, dank jullie wel. Tv meubel is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cnet schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:01:
Okay, dank jullie wel. Tv meubel is besteld.
Heb je een leuke afbeelding erbij? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cnet
D-e-n schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:14:
[...]

Heb je een leuke afbeelding erbij? :)
Jazeker!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77UOpbvIxH01m589R5fAbTvbmUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umQiQLx5xxdQ5WpUHMimiZ7j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AR9Cu1smTBA2_m7kqPlLQK7WBCM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0KHnJbKrrZnfoLzV4HytbAc.jpg?f=fotoalbum_large

Mat zwart in de maat 160x50x53
Dus diep genoeg om me Denon 2500 in kwijt te kunnen. En het middelste bovenste vak is voor de centerspeaker.
We hebben het zonder poten besteld. Want daar gaan we iets anders op verzinnen. Bij Tylko kwam 451 bij voor 8 poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 14:45
Heeft iemand ervaring met / tips voor tv meubels die wat hoger zijn? Ik wil graag een speaker en reveiver onder elkaar, idealiter achter speakerdoek kunnen plaatsen. Echter blijf ik tegen 40cm hoogtes aanlopen, dat helaas niet hoog genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-05 11:55
Ik ben aan het rond kijken om een cinewall te laten plaatsen tussen twee muren over een breedte van 6m. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik achteraf niet denk van damn dit had wel handig geweest? En wat doen mensen met hun subwoofer in zo'n geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

springfield89 schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 17:52:
Ik ben aan het rond kijken om een cinewall te laten plaatsen tussen twee muren over een breedte van 6m. Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten zodat ik achteraf niet denk van damn dit had wel handig geweest? En wat doen mensen met hun subwoofer in zo'n geval?
Veel te weinig info om je nu te adviseren. Kun je wat meer vertellen over je plannen?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
SamPep schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:58:
Heeft iemand ervaring met / tips voor tv meubels die wat hoger zijn? Ik wil graag een speaker en reveiver onder elkaar, idealiter achter speakerdoek kunnen plaatsen. Echter blijf ik tegen 40cm hoogtes aanlopen, dat helaas niet hoog genoeg is.
Wat late reactie misschien. Ik heb ikea metod oven/bovenkasten gekocht die zijn 60x60x60 was perfect voor mij. Maar ik heb geen idee hoe hoog jouw speakers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
SamPep schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:58:
Deze IKEA kastjes passen precies bij mij voor front speaker en receiver:
https://gathering.tweaker...message/76972282#76972282
Pagina: 1 ... 26 27 Laatste