Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.650.667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrnuaV3gke1GteYiWPE615k6/full.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 48 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". En ondertussen zijn we al bij deel 48 aangekomen :)

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je eigen home cinema set, met de nadruk op je eigen. Foto's van andere home cinema's voegen ons inziens niet heel veel toe en leiden veelal tot veel offtopic posts.
  • Een home cinema laat je natuurlijk het beste zien door foto's, dat is echter geen vereiste. Als je graag je set met ons wilt delen is dat natuurlijk prima. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 15 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen Audio en HiFi. De volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) . Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene persoon heeft een 11.2 home cinema en een über geluidje, de ander nauwelijks een 20" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider.

Er is ook de mogelijkheid om je foto's door Tweakers te laten hosten. Dit kan door het Tweakers.net Fotoalbum aan te schaffen. Dit aanschaffen gebeurt door het inleveren van Karma. Meer over karma en de karmastore is hier te lezen: De Karma F.A.Q.. Meer uitleg over het fotoalbum staat dan weer hier: De Karma F.A.Q. / Fotoalbum

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

code:
1
[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

code:
1
[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding of mobiele gebruikers is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic).

Mochten er toch te grote foto's worden gepost dan zullen deze door een admin of moderator aan worden gepast naar directe links. Je post zal wel open blijven zodat je deze nog wel aan kan passen zodra je kleinere foto's hebt.

Deze code dien je dan te gebruiken:

code:
1
2
[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]

Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).
En verder
Sinds kort hebben we hier op GoT een dedicated topic voor audio-/hifi meubels en wel Het grote Audiomeubel topic!. Discussies met betrekking tot dit onderwerp mogen daar dus plaatsvinden :)

En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan.

Happy posting en pats er lekker op los :P

[ Voor 255% gewijzigd door FeaR op 16-03-2014 14:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 07:52:
[...]Zou je dat niet door Emotiva laten doen dan? Tenzij je 100% zeker bent van je zaak natuurlijk, maar zou zonde zijn om je garantie te verzieken door zelf de LEDS te vervangen, als achteraf blijkt dat ze toch niet de oorzaak van het probleem zijn.
Emotiva heeft zelf voorgesteld om LEDjes op te sturen zodat ik ze er zelf op kan zetten. Echter zaten er al drie reserve LEDjes bij, dus die hoeven ze niet op te sturen. Emotiva werkt vaker op die manier. De apparaten zitten zeer simpel in elkaar, dus als er iets kapot is sturen ze je complete boards die je kan vervangen.
Ik vind het trouwens maar een angstaanjagend apparaat; groot, zwart, alleen een paar ledjes.. Wat is het precies?
Eindversterker
Snap wel dat het een versterker is, maar je had het een paar posts terug over dat deze Emotiva je fronts (en center?) aanstuurt en je Denon nu de rears (en center?) doet. Hoe koppel je die twee versterker zodat je
a) het ingangssignaal kan delen
b) geen vertraging hebt
c) niet met 10000 afstandsbedieningen in huis rondloopt?
Via de Pre-Out van de receiver. De uitgang die bedoeld is om een eindversterker op aan te sluiten. Die uitgangen sturen het signaal naar de eindversterker die dan weer het vermogen levert. Op die manier heb je ook geen vertraging omdat de receiver alles regelt. Eindversterkers hebben in de meeste gevallen ook geen remote aangezien het ding maar twee standen kent: aan of uit. Aan- en uitschakelen kan je zelf doen met de knop voorop, maar ik heb een trigger van de receiver naar de Emotiva lopen. Als de receiver inschakelt gaat er een signaal over de triggercable waardoor de eindversterker ook aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

FeaR schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:07:
[...]

Emotiva heeft zelf voorgesteld om LEDjes op te sturen zodat ik ze er zelf op kan zetten. Echter zaten er al drie reserve LEDjes bij, dus die hoeven ze niet op te sturen. Emotiva werkt vaker op die manier. De apparaten zitten zeer simpel in elkaar, dus als er iets kapot is sturen ze je complete boards die je kan vervangen.
Cool. Zouden meer bedrijven moeten doen want het scheelt een hoop RMA tijd.
Eindversterker
(...)

Via de Pre-Out van de receiver. De uitgang die bedoeld is om een eindversterker op aan te sluiten. Die uitgangen sturen het signaal naar de eindversterker die dan weer het vermogen levert. Op die manier heb je ook geen vertraging omdat de receiver alles regelt. Eindversterkers hebben in de meeste gevallen ook geen remote aangezien het ding maar twee standen kent: aan of uit. Aan- en uitschakelen kan je zelf doen met de knop voorop, maar ik heb een trigger van de receiver naar de Emotiva lopen. Als de receiver inschakelt gaat er een signaal over de triggercable waardoor de eindversterker ook aan gaat.
Duidelijk.. Ik was er van uitgegaan dat een eindversterker ook een volumeregeling zou hebben oid, maar als alles door de receiver wordt geregeld is dat niet nodig :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:46
[...]

Interessant onderwerp, heb me dat als beginnend hi-fi leek al eens afgevraagd.Wat is het grote voordeel van een eindversterker? Is het geluid dan zoveel beter? Ik bedoel, zo'n receiver heeft zelf ook versterking, en tenzij je enorm krachtige speakers hebt, of het dak er van af wil blazen, waarom dan zoveel extra vermogen? Of zie ik dat verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

kgb545 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:22:
[...]

Interessant onderwerp, heb me dat als beginnend hi-fi leek al eens afgevraagd.Wat is het grote voordeel van een eindversterker? Is het geluid dan zoveel beter? Ik bedoel, zo'n receiver heeft zelf ook versterking, en tenzij je enorm krachtige speakers hebt, of het dak er van af wil blazen, waarom dan zoveel extra vermogen? Of zie ik dat verkeerd ?
Is het dan ook niet zo dat de Denon receiver het signaal onbewerkt/onversterkt naar de eindversterker stuurt? Sommige receivers hebben een klank, zeg maar, die zou je dan ook meesturen naar je eindversterker..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
[...]

[...]

Eindversterker

[...]

Interessant om te lezen. Dit vroeg ik me ook al een tijdje af.. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kgb545 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:22:
[...]
Is het geluid dan zoveel beter? Ik bedoel, zo'n receiver heeft zelf ook versterking, en tenzij je enorm krachtige speakers hebt, of het dak er van af wil blazen, waarom dan zoveel extra vermogen? Of zie ik dat verkeerd ?
Eerlijk is eerlijk, veel verschil in geluid is er niet. Nu heb ik wel behoorlijk makkelijke speakers om aan te sturen met nominaal 8 Ohm en een rendement van 91.5 dB. Enige lastige aan mijn speakers is de dip naar 2.9 Ohm bij 117 Hz. Maar een korte dip trekt een beetje receiver wel. Enige wat ik merk is dat het laag wat voller is. Ik heb mijn subwoofer al wat standjes terug gezet qua volume. Puur omdat de fronts nu lager gaan. In Pure Direct staan mijn fronts op Large en dan merk ik verschil. Het is dat de crossover op 60 Hz staat en de volgende stap 40 Hz is, want als er 50 tussen had gestaan had ik daar mee gaan testen.

Maar ik wil ooit naar losse voor en eindversterking. Dus een losse processor en losse eindversterkers. Dus dan zal er toch een keer iets van een eindversterker moeten komen. Ik heb de aanschaf dus niet alleen gedaan om meer vermogen in huis te halen. De planning is om nog een XPA-3 of XPA-5 aan te schaffen voor de center en de rears aan te sturen. En dan een Onkyo PR-SC5509 of Integra 80.3 als voorversterker. Maar dat is nog toekomstmuziek.
Pixeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:27:
[...]
Is het dan ook niet zo dat de Denon receiver het signaal onbewerkt/onversterkt naar de eindversterker stuurt? Sommige receivers hebben een klank, zeg maar, die zou je dan ook meesturen naar je eindversterker..
In theorie zou de eindversterker de klank overnemen van de receiver. Mits die er is natuurlijk, maar dat is weer een andere discussie. Ook zouden bepaalde eindversterkers sneller zijn dan anderen. Maar wat ik me bij een trage eindversterker voor moet stellen zou ik ook niet weten.

Maar om even de theorie iets uit te breiden: je hebt de eindversterker (zoals de XPA-2 die ik heb). Daarop kan je alleen de Pre-Outs vanaf de receiver op aansluiten en meer niet. De versterker levert het vermogen en that's it. Je hebt ook stereoversterkers (soms ook -receivers, dan is het met tuner) welke je als eindversterker kan gebruiken. Voordeel van de stereoversterker is dat je er andere bronnen ook direct op aan kan sluiten en dan dus de voorversterker en eindversterker van de stereoversterker gebruikt. Volgens sommigen is een stereoversterker qua voorversterker namelijk beter. Nadeel is wel dat als je je receiver direct op zo'n stereoversterker aansluit je dan twee keer volume moet regelen: op je reciever en op de stereoversterker. Echter heb je dan ook weer stereoversterkers met een HT Direct functie. Met die ingeschakeld schakel je de voorversterker in de stereoversterker uit en heb je alleen nog maar een eindversterker. Wel logisch om te zeggen dat een stereoversterker kopen om deze puur als eindversterker te gebruiken niet de meest goedkope oplossing is. Mede doordat je dus een deel niet gebruikt, waar je toch voor betaald.

Maar nogmaals, uit mijn ervaring durf ik te zeggen dat de meerwaarde van een eindversterker achter een receiver veelal het geld niet waard is. Een beetje receiver levert meer dan genoeg vermogen, of je hebt echt lastige speakers.. Of je moet plannen hebben - net zoals ik - om ooit over te stappen naar losse voor en eindversterking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 22:46
FeaR schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:14:
[...]

Maar nogmaals, uit mijn ervaring durf ik te zeggen dat de meerwaarde van een eindversterker achter een receiver veelal het geld niet waard is. Een beetje receiver levert meer dan genoeg vermogen, of je hebt echt lastige speakers.. Of je moet plannen hebben - net zoals ik - om ooit over te stappen naar losse voor en eindversterking.
Dank voor je heldere uitleg. Weer wat geleerd. Maargoed, feit blijft wel dat de kwijlfactor natuurlijk wel enorm hoog is met zo'n Emotiva :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Gisteren trouwens de XBMC Android App even getest, als je XBMC draait en die app niet kent, het is een aanrader. Je hebt complete afstandsbedieningfunctionaliteiten op je telefoon _O_ en je kan je media vanaf je telefoon selecteren en starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

[...]

Maar ik wil ooit naar losse voor en eindversterking. Dus een losse processor en losse eindversterkers. Dus dan zal er toch een keer iets van een eindversterker moeten komen. Ik heb de aanschaf dus niet alleen gedaan om meer vermogen in huis te halen. De planning is om nog een XPA-3 of XPA-5 aan te schaffen voor de center en de rears aan te sturen. En dan een Onkyo PR-SC5509 of Integra 80.3 als voorversterker. Maar dat is nog toekomstmuziek.

<knipknipknip>
Oke, duidelijk verhaal.

Ik wil een nieuwe stereoversterker kopen, maar de meeste zijn toch receivers. Heb geen ingewikkelde eisen maar wil vooral:
- Phono (heb nog een oude draaitafel staan)
- Optisch in (macbook pro en in toekomst mediaspeler)

Heb twee IMF TLS 50's staan die een vrij hoog rendement hebben en dus niet lastig aan te sturen moeten zijn. Nadeel is dat er weinig te vinden is over de weerstand; ze zijn 6-8Ohm, maar dat zegt niets over het nomiale gedrag van die dingen. Ik zat te kijken naar een Onkyo TX 8050, die is niet te duur (ongeveer 340 euro) en bied wel wat ik zoek (qua ingangen en volgens mij ook een pre-out voor 'later'). Bedoeling is om 'later' ook een eindversterker te kopen, maar daar heb ik nu geen budget voor.

De onkyo die ik nu heb staan is al vrij oud (meer dan 6 jaar) en begint kuren te vertonen naar mijn idee. Ik heb het gevoel dat na een tijdje muziek spelen, het ding te warm wordt en dat merk je in de basweergave. Die is bij de TLS 50's erg goed, maar na een tijdje lijkt het wat rommeliger te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hmm, ik zal vanavond onze set eens posten, want dat is zeker de moeite waard.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Laatst online: 14-04 16:16

Yotta

0110101001111010

Zoals ik in deel 47 voorstelde, ik ben nog steeds voor :Y
Yotta schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:48:
Daarnaast, is het geen idee om een soort samenvatting te maken van de top 10 mooiste home cinema's van de afgelopen 46 47 delen? Ik raak het overzicht kwijt. :D Wellicht daarnaast ook een top 10 van mooiste overall (dus inclusief derden van internet).
Ik denk dat er veel Tweakers zijn, die ideetjes opdoen met het pracht wat men hier ziet. Maar om alle posts door te bladeren is niet handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Yotta op 08-03-2012 09:28 ]

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:12

Marc H

- - Is wakker - -

418O2 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:25:
Gisteren trouwens de XBMC Android App even getest, als je XBMC draait en die app niet kent, het is een aanrader. Je hebt complete afstandsbedieningfunctionaliteiten op je telefoon _O_ en je kan je media vanaf je telefoon selecteren en starten.
Ik ken het, en ben er niet zo tevreden over. Ik draai het op een Yarvik Tab211 (k** ding, ik weet het, en ben al aan het kijken voor wat beters). Ik gebruikte het vooral om muziek af te spelen op mijn nas.
Maar dan mis je toch echt wel dingen. Het shuffelen van een playlist, is toch wel erg fijn. Uiteindelijk zelf maar een tooltje geprogged, die elke nacht wat random playlists bakte.
Fijn voor achtergrond muziek, maar niet als je vijf albums wilt shuffelen.
En wat ik ook miste was zoeken. En dan de bugs, even je tablet kantelen, en plotseling ben je de lijst van bijvoorbeeld Albums kwijt, waar je doorheen aan het browsen was.
Waar ik ook last van had, als je midden in een album lijst even een album open klikt, onthoud hij de positie niet. Als je weer terug gaat naar de lijst, staat hij weer bij het begin, fijn met een lijst van 200 albums.
De app heeft zeker potentie, maar er mag nog flink aan gesleuteld worden.

Wat gebruik ik dan wel: Subsonic.
Ok, als je de android app wil blijven gebruiken, moet je na een maand een donatie doen, maar die 10 euro is het dubbel en dwars waard.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kijk alleen films en series via XBMC. Daarbij heb ik een spotifyabo en áls ik al buiten spotify muziek luister, luister ik het in albumvolgorde, artiesten kiezen vaak bewust voor een volgorde :P Dus voor mij voldoet het
Yotta schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:27:

[...]
Of gewoon een samenvatting van de configs van de actieve posters van het vorige en huidige deel. Als iemand dan iets post kan je in de OP zien wat zijn opstelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Yotta schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:27:

[...]
Lijkt me ook erg vet!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45
Nou neem ik me al tig keer voor om hier ook eens foto's van mij set te posten. En het komt er maar niet van :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb niets nieuws...dus voor mij valt er weinig te posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38
Ik laat vanavond even een update zien, TV is opgehangen, Center staat nu op het meubel en het geheel is gewoon een stuk strakker :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@ pixeltje

Die IMF's hebben juist een zeer laag rendement (transmission line...iets van 81dB/W?). Had zelf een hele tijd IMF studio monitors gehad verbonden met een Class-D versterker. ("vintage" geluid van de transmission lines in combinatie met modern/strak Klasse D geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Belofte maakt schuld (en ik ben de eerste met plaatjes in dit topic):
Excuse de wat crappy kwaliteit, goede cam ligt ergens diep weg momenteel

Overzichtsfoto:
http://tweakers.net/ext/f/HTklDnDBecfOV0zkkgpgQqzU/full.jpg

Een van de rears - andere uiteraard identiek - plus de cd-collectie:
http://tweakers.net/ext/f/Datz5GqITcH8BSNErRP0L5C7/full.jpg

Closeup Hifi apparatuur:
http://tweakers.net/ext/f/7d4wIFDDs0hIK5dAvKIAxNHQ/full.jpg

Closeup overige AV:
http://tweakers.net/ext/f/2IAsOAkwRPjfQRGYRVXJrH8d/full.jpg

Front rechts naakt :P
http://tweakers.net/ext/f/HAwgc8Xbt03vfCdiJt62JSkf/full.jpg

Wat ziet u aan Hifi?
  • Denon AVR2311 Receiver
  • Denon DBP-1611UD Blu-ray / multispeler
  • Fronts: Klipsch F-3
  • Center: Klipsch F-20
  • Rears: Klipsch F-1
En aan overige meuk:
  • Philips 32" 100Hz CRT
  • Pioneer PD-5700 CD speler (alleen analoog aan te sluiten :( )
  • Pioneer CTW-208R dubbel casettedeck
  • Samsung SDTV ontvanger |:(
  • Aristona AVH610 DVD/HDD recorder
  • Ikea Besta meubel met 2 schuifdeurtjes
Wat ziet u niet (staat achter de schuifdeurtjes)?
  • Oude Garrard platenspeler
  • Sony videorecorder
To do / replace:
  • Nieuwe TV (duh :P) met CI module, kunnen de Philips en de Samsung wieberen
  • Bijpassende Denon CD-speler halen. De DBP-1611 speelt alles wat ik hem voer, maar ik vind een aparte CD speler toch wel erg prettig. Enige reden dat ik de bluray heb gehaald is dat ik merkte dat de Pioneer analoog tekort kwam, en ik dan in 1x klaar was. Toch niet dus kennelijk :+
  • De boel mooi in het meubel parkeren. Aardige klus, want qua diepte haalt ie het net niet. Dus moet het meubel uit elkaar om er de achterkant uit te kunnen halen, wil ik die heel houden.
Maar voorlopig mag ik niet klagen, hooguit mijn buren :P Ik draai zonder sub, maar heb hem nog geen moment gemist iig :)

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 10-03-2012 14:55 . Reden: Fotosize graag aanpassen ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47
The Eagle bedankt voor het posten van je set, want daar gaat het hier om! :)

Wat een hoop apparatuur! Niet teveel? Wat doe je nog met een cassettedeck en videorecorder? :? En ik zie zelfs nog een NES? :D

Nostalgie? Geen afstand kunnen doen van spullen? :P

Je bent één van de weinige tweakers in dit deel van het forum dat nog in het SD tijdperk leeft! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 19:25:
The Eagle bedankt voor het posten van je set, want daar gaat het hier om! :)

Wat een hoop apparatuur! Niet teveel? Wat doe je nog met een cassettedeck en videorecorder? :? En ik zie zelfs nog een NES? :D

Nostalgie? Geen afstand kunnen doen van spullen? :P

Je bent één van de weinige tweakers in dit deel van het forum dat nog in het SD tijdperk leeft! _/-\o_
Hoeveelheid valt me alleszins mee eigenlijk. Geen afstand kunnen doen valt mee; de videorecorder en de platenspeler staan niet aangesloten (ik weet niet eens of ik die platenspeler uit de jaren 70 zo wel aan mijn set durf te hangen), maar ik heb nog videobanden, een zut casettes en LP's die ik niet kwijt wil, waaronder een zeldzame Roxette LP. En dan is het wel zo makkelijk om de boel nog bij de hand te hebben, just in case. Bovendien: staat niet in de weg maar mooi weggewerkt :)

Dat casettedeck is overigens een mooi verhaal: ik wilde eigenlijk een casettedeck dat bij de cd-speler hoorde. MP afgezocht, maar wilde er niet teveel aan uitgeven. Kom ik bij mijn werk in de buurt in een 2e handswinkel, staat dat deck daar. Ik herkende het type, en wist dat het eigenlijk alles kon en had, maar ook dat het nog steeds nieuw gemaakt werd. Kost 185 euro als je het nieuw moet kopen. De mijne zat een prijskaartje op van 5 euro :D Meteen maar onder de arm naar de kassa dus ;) Gebruik hem zelden, maar vind zo'n ding gewoon leuk om te hebben :)

Die NES is een stukje jeugdsentiment. Nooit zelf gehad, maar toen ik ging werken gingen die dingen voor weinig via MP. Dus maar eentje gekocht; 30 euro inclusief 15 spellen (Mario 1,2 en 3 en Duckhunt FTW) In het kastje helemaal links liggen de accesoires mooi opgeborgen. Doet het ook altijd leuk voor bezoek ;) Alleen voor Duckhunt moeten we naar de slaapkamer, want daar staat nog een 50Hz CRT :+

Overigens heb ik ook nog een MSX2 staan met alles er op en er aan, die is binnengekomen via zelfde jeugsentiment principe. Saillant detail daarvan: die heb ik in een klein dorpje bij Nijmegen opgehaald. Jaren later leerde ik mijn huidige vriendin kennen en die kwam stom toevallig uit het zelfde dorpje. Bij de eerste date was ze stomverbaasd dat ik d'r geboortjedorpje kende :D

En tot slot: ik leef idd nog in het SD tijdperk. Een HD ontvanger heb ik vooralsnog niks aan, en aangezien ik dit jaar al meer dan genoeg grote uitgaves (hifi, bankstel, 4 weken vakantie USA) heb gedaan, moet een 46" HD LCD nog even wachten. Staat voor Q3/Q4 wel op de planning though, ik ben die toeter eigenlijk aardig zat en de Bluray zit nu via composiet aangesloten omdat ie geen SCART heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pixeltje schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 08:18:
[...]
Cool. Zouden meer bedrijven moeten doen want het scheelt een hoop RMA tijd.
En Emotiva had nog gelijk ook. Op het werk de twee LEDjes laten vervangen door een collega, en zojuist het board weer in de XPA-2 geschroefd. Alles werkt nu naar behoren. Heb kunnen testen tot aan het vierde LEDje. Verder kwam ik echt niet zonder de rest van de straat te storen >:)

Vandaag ook met de post een setje leuke interlinks binnen gehad. Zien er leuk uit met een ferrietkern en een leuke mantel. Ook het systeem om de kabel vast te zetten is wel handig, je draait de mantel van de connector zodat deze zich om de andere heen bindt. Hoor in stand-by geen ruis meer uit mijn speakers welke ik wel had met de dropveter die ik er tijdelijk tussen had zitten. Voor 25 euro een leuke koop (tweedehands, nieuwprijs ligt hoger).
The Eagle schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:48:
Belofte maakt schuld (en ik ben de eerste met plaatjes in dit topic):
Excuse de wat crappy kwaliteit, goede cam ligt ergens diep weg momenteel
Kan je de foto's niet "iets" kleiner maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
FeaR schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:05:
[...]Vandaag ook met de post een setje leuke interlinks binnen gehad. Zien er leuk uit met een ferrietkern en een leuke mantel. Ook het systeem om de kabel vast te zetten is wel handig, je draait de mantel van de connector zodat deze zich om de andere heen bindt. Hoor in stand-by geen ruis meer uit mijn speakers welke ik wel had met de dropveter die ik er tijdelijk tussen had zitten.
Altijd leuk die kabels met en zonder ruisonderdrukking.... >:)

Waar heb je die emotiva eigenlijk gehaald? Gewoon uit de VS? Of is hier een dealer/importeur ergens? Ben geïnteresseerd in een XDA1.

http://shop.emotiva.com/collections/processors/products/xda1

EDIT: ik zie dat die al uitverkocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over het algemeen bekend dat je bij analoge kabels baat kan hebben bij beter afgeschermde exemplaren. Ook niet gek als je ziet wat voor kabelbende er achter mijn TV-meubel ligt. Heeft verder niets met elfjes of zilveren kabels te maken.

Emotiva heeft alleen een dealer in Amerika, dus als je nieuw wilt dan wordt het importeren. Met alle bijkomende kosten van verzenden, invoer en BTW. Er zijn wel geruchten over een Europese dealer, wellicht in Amsterdam. Maar het is dan nog maar afwachten wat de prijzen gaan doen. SVS subwoofers kon je eerst ook alleen in Amerika bestellen. Nu is er een dealer in Nederland en Noorwegen, maar goedkoper is het er niet op geworden. Ik heb mijn Emotiva tweedehands gekocht in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
[...]

Eerlijk is eerlijk, veel verschil in geluid is er niet. Nu heb ik wel behoorlijk makkelijke speakers om aan te sturen met nominaal 8 Ohm en een rendement van 91.5 dB.
Ik denk dat je ook pas wat meer verschil gaat merken in een hoger segment speakers. Immers,veel verschil tussen een top bluray speler en instapspeler ga je op een middelmatige tv ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03 22:51
Ruubschen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 22:32:
[...]

Ik denk dat je ook pas wat meer verschil gaat merken in een hoger segment speakers. Immers,veel verschil tussen een top bluray speler en instapspeler ga je op een middelmatige tv ook niet zien.
Ik had het hier al eens gepost , en die Focal 826W's gingen op luid volume , vanaf -10dB en hoger, vervormen met mijn Marantz SR6005 receiver ( met Audyssey EQ aan ). ( getest destijds met Daft Punk's "Derezzed" uit Tron )

Als ik dat nu test , met mijn Marantz MM7025 eindversterker ertussen , dan gaat het gewoon heel luid, zonder dat de tonen anders gaan klinken als ze luider staan. Als ik op normale volumes speel , tussen de -40 -20 dB , dan moet je echt al je best doen om verschillen te horen. Dan twijfel ik ook of er nu wel of niet een verschil is.

Als je gaat testen in Pure direct , dan valt het helemaal op dat er wel of niet een eindversterker tussen staat. ( idd Fear , meer laag )
Dat hoort zelfs mijn vriendin die eigenlijk al tevreden was met de speakers in de TV.

8)7

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 10-03-2012 13:07 . Reden: typo ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
Nu ik zoveel lees over die Focals 826W's en zie dat er zo'n dikke eindversterker bijgezet wordt, rust mij eigenlijk maar één vraag. Ik kan ze totaal niet plaatsen namelijk.

De hele tijd vraag ik me al af, hoe staan deze Focals in verhouding tot de B&W DM603 S3 's? Zijn duidelijk een klasse hoger, ongeveer dezelfde klasse of een klasse lager?

Iemand ervaring met beiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Zo even een update, helaas is de DSLR met de vriendin mee, dus even wat iPhone pics geschoten.

- TV is nu opgehangen
- Center staat op het meubel
- Bijna alle randapparatuur staat nu in het meubel.
- Kabelgootje voor de TV.

Ziet er een stuk beter uit zo :)

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2010-03-12%2012%2017%2021.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2010-03-12%2012%2017%2032.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2010-03-12%2012%2017%2051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2010-03-12%2012%2018%2004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/Photo%2010-03-12%2012%2018%2014.jpg

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 10-03 22:51
Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:00:
Nu ik zoveel lees over die Focals 826W's en zie dat er zo'n dikke eindversterker bijgezet wordt, rust mij eigenlijk maar één vraag. Ik kan ze totaal niet plaatsen namelijk.

De hele tijd vraag ik me al af, hoe staan deze Focals in verhouding tot de B&W DM603 S3 's? Zijn duidelijk een klasse hoger, ongeveer dezelfde klasse of een klasse lager?

Iemand ervaring met beiden?
Ik ben bij Iear destijds gaan luisteren met een paar eigen CD's en ik had toen de B&W CM8 in gedachten ( visueel vind ik dit bloed mooie speakers ). Na het luisteren t.o.v. de Focal 826W's , Monitor Audio RX8 , B&W's CM8 , een paar Dali's voor mijn budget en wat andere voor mij ongekende merken , was de beslissing snel gemaakt. Alles tot 1500 euro per speaker werd naar huis gespeeld door de Focal 826W. Voor speakers van dik 25 Kg stuk verwachtte ik omver geblazen te worden , en enkel de Focals konden mij overtuigen.

Je moet wel houden van heel helder klinkende muziek , bij strijkers, koperblazers, electrische guitaren , vrouwenstemmen enz. , gewoon de max ! De andere speakers speelden niet zo warm ( behalve de RX8 ) en zeker niet zo 'helder' , er leek wel een plastic zak over de rest getrokken te zijn.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 12:00:
Naar mijn mening staat de Chorus 800-serie meer in vergelijk met de B&W CM-reeks. Klasse lager lijkt me sowieso sterk voor speakers die twee keer zo duur zijn. Wat het qua klank doet is dan weer persoonlijk. Ik wilde eerst de CM9 halen, maar de Focals gaven mij meer de sound die ik zocht voor minder geld. Heb ook nog de Focal Electra gehoord. Die klonken zeker beter, maar waren in mijn oren de meerprijs niet waard.
MPAnnihilator schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:25:
[...]
Je moet wel houden van heel helder klinkende muziek , bij strijkers, koperblazers, electrische guitaren , vrouwenstemmen enz. , gewoon de max ! De andere speakers speelden niet zo warm ( behalve de RX8 ) en zeker niet zo 'helder' , er leek wel een plastic zak over de rest getrokken te zijn.
De Chorus-reeks vind ik niet echt een warme speaker. De W-versies zijn door de andere units wel wat warmer en minder schel dan de V-versies, maar echt een warme speaker zal het nooit worden. Mede door de tweeter die Focal gebruikt waardoor het hoog voor sommigen snel te schel en in your face wordt.
Krijg je zo meer "zen" in je laag? :P

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 10-03-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

@FeaR, ben jij ook een voorstander om in de openingspost een lijst met 'best of HT's' te plaatsen met daarin een verwijzing naar HT's gepost in dit topic (alle 48 delen)?
Ik hoopte eigenlijk op een reactie op mij post.
Yotta schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:48:
Daarnaast, is het geen idee om een soort samenvatting te maken van de top 10 mooiste home cinema's van de afgelopen 46 47 delen? Ik raak het overzicht kwijt. :D Wellicht daarnaast ook een top 10 van mooiste overall (dus inclusief derden van internet).
Ik denk dat er veel Tweakers zijn, die ideetjes opdoen met het pracht wat men hier ziet. Maar om alle posts door te bladeren is niet handig.

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yotta schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:52:
@FeaR, ben jij ook een voorstander om in de openingspost een lijst met 'best of HT's' te plaatsen met daarin een verwijzing naar HT's gepost in dit topic (alle 48 delen)?
Ik hoopte eigenlijk op een reactie op mij post.
Op zich kan ik heel het zwikkie met vorige delen weghalen en in één regel samenvatten: Topicreeks: Post hier foto's en specs van je home cinema!. Dat geeft meer dan genoeg ruimte om netjes een Best Of samen te stellen. Maar hoe gaan we aan die Best Of komen dan? Een poll is niet echt handig aangezien je die elke keer aan moet passen zodra er een nieuwe is gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:14
FeaR schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 14:58:
[...]

Op zich kan ik heel het zwikkie met vorige delen weghalen en in één regel samenvatten: Topicreeks: Post hier foto's en specs van je home cinema!. Dat geeft meer dan genoeg ruimte om netjes een Best Of samen te stellen. Maar hoe gaan we aan die Best Of komen dan? Een poll is niet echt handig aangezien je die elke keer aan moet passen zodra er een nieuwe is gepost.
Ik denk dat we het net zo moeten doen als in het Bmw topic. Per user 1 afbeelding van de set en een korte omschrijving. Dus geen best of maar ieder die dat wil kan erin gezet worden

[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 10-03-2012 15:29 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

Wellicht is een doorlink naar de geplaatste HT de meest simpele mogelijkheid.
Even snel een voorbeeld:

HT van Lapino
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2580/4061452882_7b73a242d6_o.jpg

En dan op deze manier een overzicht van volwaardige geposte HT's. Heeft een user een upgrade, dan kan de linkverwijzing vervangen woorden door een nieuwe, up-to-date.

Een opzet (BWM style) zoals ChiLLeR aangeeft zou helemaal netjes zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Yotta op 10-03-2012 15:44 ]

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Naar mijn mening staat de Chorus 800-serie meer in vergelijk met de B&W CM-reeks. Klasse lager lijkt me sowieso sterk voor speakers die twee keer zo duur zijn. Wat het qua klank doet is dan weer persoonlijk. Ik wilde eerst de CM9 halen, maar de Focals gaven mij meer de sound die ik zocht voor minder geld. Heb ook nog de Focal Electra gehoord. Die klonken zeker beter, maar waren in mijn oren de meerprijs niet waard.

[...]

De Chorus-reeks vind ik niet echt een warme speaker. De W-versies zijn door de andere units wel wat warmer en minder schel dan de V-versies, maar echt een warme speaker zal het nooit worden. Mede door de tweeter die Focal gebruikt waardoor het hoog voor sommigen snel te schel en in your face wordt.

[...]

Krijg je zo meer "zen" in je laag? :P
2e keer dat je het vraagt :+ .....Nee, is om de buts te verbergen die mijn zwager heeft veroorzaakt :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yotta schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:40:
Even snel een voorbeeld:

HT van Lapino
[afbeelding]

En dan op deze manier een overzicht van volwaardige geposte HT's. Heeft een user een upgrade, dan kan de linkverwijzing vervangen woorden door een nieuwe, up-to-date.

Zoiets is inderdaad mogelijk, maar daar zitten wel wat nadelen aan. Ten eerste is echt heel veel werk. De lay-out heb ik in een paar uur wel gedaan, maar het is vooral het bijhouden. Dus nieuwe sets toevoegen en elk topic de linkjes aanpassen. Verder is er dan nog het punt dat gebruikers hun foto's niet verwijderen, want het is zonde als je tegen een berg 404-tjes aan zit te kijken. Ook is het van belang dat de thumb dezelfde grote is. Dus redelijk wat om onderling af te stemmen.

Persoonlijk zie ik het idee wel zitten. Alleen dan geen Best Of aangezien dat nogal persoonlijk is. Een compleet overzicht is in dat opzicht handiger.
KillaZ schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:52:
[...]
2e keer dat je het vraagt :+ .....Nee, is om de buts te verbergen die mijn zwager heeft veroorzaakt :+
Ik ben ook bijna 30, mijn geheugen is niet zo goed meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
30? Ga jij eens heul snel een eigen huisje zoeken! Die Focals moeten ademen! :> :D :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eigenlijk wordt ik dit jaar 26, maar afgerond is dat toch bijna 30 :P
Althans, dat gevoel heb ik wel. Als ik op een forum iemand zie uit 1990 - 1995 denk ik meteen aan één of ander kind van 12 jaar. Dus mijn perceptie van leeftijd is sowieso wat bugged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta

Yotta

0110101001111010

FeaR schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:01:
Zoiets is inderdaad mogelijk, maar daar zitten wel wat nadelen aan. Ten eerste is echt heel veel werk. De lay-out heb ik in een paar uur wel gedaan, maar het is vooral het bijhouden. Dus nieuwe sets toevoegen en elk topic de linkjes aanpassen. Verder is er dan nog het punt dat gebruikers hun foto's niet verwijderen, want het is zonde als je tegen een berg 404-tjes aan zit te kijken. Ook is het van belang dat de thumb dezelfde grote is. Dus redelijk wat om onderling af te stemmen.

Persoonlijk zie ik het idee wel zitten. Alleen dan geen Best Of aangezien dat nogal persoonlijk is. Een compleet overzicht is in dat opzicht handiger.
Het begin zal inderdaad even klussen worden, maar daarna is het een kwestie van enkele toevoegen. De links blijven toch hetzelfde, dus eenmaal opzetten en bijhouden?
Tja, foto's niet verwijderen; als ik zo terug kijk dan valt dat wel mee. Maar helemaal heb je niet, en krijg je nooit, in de hand. Tenzij zelf ergens hosten, maar dat is niet de intentie nu.

Ik denk dat zo'n overzicht de startpost extra stijlvol en overzichtelijk maakt.
Hopelijk dat het er van komt! _/-\o_

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
MPAnnihilator schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 13:25:
[...]

Ik ben bij Iear destijds gaan luisteren met een paar eigen CD's en ik had toen de B&W CM8 in gedachten ( visueel vind ik dit bloed mooie speakers ). Na het luisteren t.o.v. de Focal 826W's , Monitor Audio RX8 , B&W's CM8 , een paar Dali's voor mijn budget en wat andere voor mij ongekende merken , was de beslissing snel gemaakt. Alles tot 1500 euro per speaker werd naar huis gespeeld door de Focal 826W. Voor speakers van dik 25 Kg stuk verwachtte ik omver geblazen te worden , en enkel de Focals konden mij overtuigen.

Ik ben destijds ook bij Iear geweest, een paar dagen voordat de B&W CM8 binnen kwamen. Ik vond zelf de CM9's het lekkerste klinken (van Focal tot Monitor audio, Tannoy, Dali, Dynaudio, Kef en Canton) en met name ook de CM center speaker kwam heel neutraal op mij over. Zoals stemmen daar uit kwamen bij surround, zo wou ik het thuis ook hebben. In mijn ogen werd juist alles onder de 2500 euro naar huis gespeeld door de CM9's. Zo zie je maar, smaken verschillen :9 Daarom is het beste advies wat je mensen kunt geven die voor nieuwe speakers in de markt zijn: ga zelf luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb nu even een Pathos DigIT aangesloten die op doorreis is (wordt verkocht voor iemand). Mooi hoor!

Afbeeldingslocatie: http://img819.imageshack.us/img819/9931/schermafbeelding2012031j.png

verder niets veranderd:
Panasonic 42V20
MacMini
Dune HD Max
Naim Supernait
Wilson Benesch Arc's

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
FeaR schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 18:58:
Althans, dat gevoel heb ik wel. Als ik op een forum iemand zie uit 1990 - 1995 denk ik meteen aan één of ander kind van 12 jaar. Dus mijn perceptie van leeftijd is sowieso wat bugged.
Toch bedankt voor je volwassen antwoord tegen ''een kind van twaalf jaar''... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Laatst online: 22:36
Iedereen die begin jaren 90 geboren is heeft ook ooit nog een walkman gehad. Misschien is dat een ezelsbruggetje om te onthouden dat het geen kinderen van 12 zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Meisjes uit 94 zijn nu dus 18 he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:55

Exirion

Gadgetfetisjist

418O2 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:54:
Hou op, ik voel me al oud genoeg :-(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Yotta schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:52:
[...]

Het begin zal inderdaad even klussen worden, maar daarna is het een kwestie van enkele toevoegen. De links blijven toch hetzelfde, dus eenmaal opzetten en bijhouden?
Tja, foto's niet verwijderen; als ik zo terug kijk dan valt dat wel mee. Maar helemaal heb je niet, en krijg je nooit, in de hand. Tenzij zelf ergens hosten, maar dat is niet de intentie nu.

Ik denk dat zo'n overzicht de startpost extra stijlvol en overzichtelijk maakt.
Hopelijk dat het er van komt! _/-\o_
Zou het niet veel simpeler zijn om een databaseje op een website te dumpen, en daar wekelijks een overzichtje van produceren?

Iedereen kan dan zelf zijn gegevens bijhouden, Kloppen de gegevens niet, jammer dan, eigen schuld.

Bijvoorbeeld zoiets: http://sportspics.nl/site/?page_id=57 Voordat iedereen er data in gaat dumpen, ik ben nog wat aan het "klooien" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marc H schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:54:
[...]
Zou het niet veel simpeler zijn om een databaseje op een website te dumpen, en daar wekelijks een overzichtje van produceren?

Iedereen kan dan zelf zijn gegevens bijhouden, Kloppen de gegevens niet, jammer dan, eigen schuld.

Bijvoorbeeld zoiets: http://sportspics.nl/site/?page_id=57 Voordat iedereen er data in gaat dumpen, ik ben nog wat aan het "klooien" ;)
Een soort van Showcase, net zoals ze hier op HT Forum hebben?

Ik heb me overigens geregistreerd op je site, eens zien wat de achterliggende gedachte is :)
Er missen - naar mijn inziens - nog wat apparaten die je in kan vullen. Denk aan een gameconsole, eindversterker, processor, bekabeling, et cetera.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 11-03-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H

Marc H

- - Is wakker - -

Dat is wel erg ambitieus :)

Ik zat meer te denken om de data te exporteren naar een CSV bestand, en daar een overzichtje van te bakken met thumbnails, zoal in het hierboven genoemde BMW topic, en de belangrijkste data erbij.

Die site is wel mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Vandaag mijn woonkamer anders ingedeeld. Weet nog niet of dit een praktische indeling is maar het is zonder meer een verbetering tov eerst (of eigenlijk; vanmorgen).

Als je binnenkomt. Rechts van mij is nog ongeveer een derde van de ruimte die wel zichtbaar is op de foto. Is niet spannend, want daar staat een magnetron en een wasrek. Tactisch uit het oog ontrokken door een Ikea Expedit ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bgWOJBDgYpsrb98UuaZwQpkK/full.jpg

Achter de bank is nog een soort study, waar mijn bureau staat en waar al mn computerhandel plaatsvind. Foto's daarvan vind je wel in m'n fotoalbum. Vanaf daar deze foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y1fPYhKqmlSWV3ppX9u9CeHR/full.jpg

Receiver, platenspeler en CD speler;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1SVW0WdsVJn9zIZ5nTw9bl6N/full.jpg
Onkyo TX DS474
JVC XLV-333 CD speler
Akai platenspeler

Daarop aangesloten deze jongens;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Iqw8HS06npk9pircihXD5XS/full.jpg
IMF TLS 50.

De kleine Expedit kast en het rode kastje zijn tijdelijk, ik heb een zelfontworpen meubel in de planning zitten, maar door aanschaf van een nieuwe NAS (vorige overleed) en de gemeentebelastingen is dat eventjes een langetermijnproject geworden.

De versterker is een oud beestje en vertoont zo nu en dan wat 'kuren' in mijn ogen. Het lijkt wel alsof het geluid slechter wordt na een uurtje luisteren. Nu heeft de versterker meer ruimte om zich heen dan eerst, dus wellicht lag het aan de temperatuur en ben ik nu van het probleem af. Als alles een beetje meezit wordt de versterker vervangen voor een Onkyo TX8050 (alleen stereoversterker) of een gelijkwaardig apparaat van de concurrentie ;).

De speakers zijn in mijn ogen geweldig. Hoog is ietsje ondervertegenwoordigd maar alleen als je ook een CD speelt die voor de verandering eens goed is geperst. Midden en laag in mijn ogen oren geweldig. Speakers zijn minder geschikt voor "bonkiebonkie" muziek, maar daar heb ik op mijn werkplek nog een ander setje voor staan :)

Het is bij lange na niet zo mooi als bij velen hier, maar ben er best content mee.

To-do-list:
- Versterker vervangen
- Meubel vervangen
- Kabels nog wat beter wegwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Yotta schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 15:40:
Even snel een voorbeeld:

HT van Lapino
[afbeelding]

Is dat behangpapier of geschilderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
W00t, IMF's! Geweldig, m'n pa heeft een set IMF Reference speakers. Superdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
Pixeltje schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:20:
To-do-list:
- Versterker vervangen
- Meubel vervangen
- Kabels nog wat beter wegwerken
Je TV heeft ook nodig een upgrade nodig. Het lijkt me best klein om vanaf de bank op die tv iets te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

dtjv schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:30:
[...]

W00t, IMF's! Geweldig, m'n pa heeft een set IMF Reference speakers. Superdingen.
Ja :) En deze waren nog schandalig goedkoop ook O-)
Hogader schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:40:
[...]

Je TV heeft ook nodig een upgrade nodig. Het lijkt me best klein om vanaf de bank op die tv iets te bekijken
Te klein valt mee hoor, maar ik kijk überhaupt heel weinig TV. Niet in de laatste plaats door het belazerde aanbod van programma's. Als het even lukt pak ik om 8 uur het NOS journaal mee, anders om 7 uur het Belgisch journaal, rest van de dag is het ding vrij werkeloos.

Er hing hier eerst een mooie Panasonic 720P beamer, maar mijn huisgenoot is tijdelijk het huis uit, en heeft de beamer meegenomen :( (snap het wel, daar niet van ;) ) Daar keken we altijd films op etc, dan is een grote TV overbodig.

Maargoed, het idee is dus om een audiomeubel te maken (zie voor het idee daarvan het audiomeubel topique) en er een 46 tot 50" tv op te zetten. Het meubel moet ongeveer 2 meter lang worden en is daarmee groot genoeg voor een dergelijke TV en platenspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328000

Niet zo lang geleden mijn hebben en houden hier gepost, maar inmiddels alweer heel wat upgrade's door gevoerd.

Oude situatie:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37754990

Hier de foto's van de nieuwe situatie: (Computer)

Upgrade's:
Yamaha RX-V496RDS reciever
Dali Suite 1.5 speakers

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2dki8nt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/8yvw9x.jpg

Hier de foto's van de nieuwe situatie: (Home 'stereo')

Upgrade's:
Dali Ikon 6 MKII van single wired naar Bi-amp
NAD T748 reciever (lage frequentie versterking)
NAD C320 intergrated versterker (hoge frequentie versterking)

Daarnaast heb ik de Dali Suite 2.5 staan, deze zijn niet aangesloten.
Moet nog even bedenken wat ik ermee ga doen.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2enuxc8.jpg

Dit is zo'n beetje de luister postitie.... mijn bureaustoel kan ik overal neer zetten :+

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/23hlh6h.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:26
Maak er toch gewoon een 4.0 installatie van!

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Update met een iphone photo. Alles moet nog even netjes gemaakt worden, en de TV wordt nog vervangen omdat die kapot uit de doos kwam...
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/24b7s51.jpg

Nieuw:
Sony 46HX929
Marantz SR7005.

Verder
Monitor Audio Gold GX100
Monitor Audio Gold GXC150
KEF 3005 subwoofer en rear surround speakers.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tommie12 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:02:
Maak er toch gewoon een 4.0 installatie van!
Tjah,

daar heb ik nog niet echt de ruimte voor helaas... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Anoniem: 328000 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 19:11:
[...]
Upgrade's:
Dali Ikon 6 MKII van single wired naar Bi-amp
NAD T748 reciever (lage frequentie versterking)
NAD C320 intergrated versterker (hoge frequentie versterking)
[...]
Merk je het verschil dat je de Dali's nu Bi-amped aanstuurd?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChiLLeR schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:10:
[...]

Merk je het verschil dat je de Dali's nu Bi-amped aanstuurd?
Ik kan wel horen dat de ene combi van versterker en kabel beter klinkt als de andere, gekozen tussen:
NAD T748
NAD C320

Van den Hul CS-122
Supra Ply 3.4

maar om heel eerlijk te zeggen nog niet echt verschil gemerkt tussen bi-ampen en single wiring... :X
Heb ook nog niet echt tijd gehad om ervoor te gaan zitten en lekker te luisteren en ik denk dat mijn gehoor door al het motorrijden al wel een beetje beschadigd is O-) ... gelukkig heb ik nu oordoppen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Anoniem: 328000 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:16:
[...]

Ik kan wel horen dat de ene combi van versterker en kabel beter klinkt als de andere, gekozen tussen:
NAD T748
NAD C320

Van den Hul CS-122
Supra Ply 3.4

maar om heel eerlijk te zeggen nog niet echt verschil gemerkt tussen bi-ampen en single wiring... :X
Heb ook nog niet echt tijd gehad om ervoor te gaan zitten en lekker te luisteren en ik denk dat mijn gehoor door al het motorrijden al wel een beetje beschadigd is O-) ... gelukkig heb ik nu oordoppen.. ;)
Wat ik denk dat wel een verschil zal kunnen opleveren in positieve zin voor jouw geluid is om de speakers naast je dali's de deur uit te doen (indien mogelijk) en vervolgens je dali's ruimer opstellen en naar je toe draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bierdopje120 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:36:
[...]

Wat ik denk dat wel een verschil zal kunnen opleveren in positieve zin voor jouw geluid is om de speakers naast je dali's de deur uit te doen (indien mogelijk) en vervolgens je dali's ruimer opstellen en naar je toe draaien.
In de Dali manual staat juist dat je ze niet naar je toe moet draaien, maar haaks op de muur erachter moet laten staan. Maar ik zal het eens proberen.;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Anoniem: 328000 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:15:
In de Dali manual staat juist dat je ze niet naar je toe moet draaien, maar haaks op de muur erachter moet laten staan. Maar ik zal het eens proberen.;)
Dat kan afhankelijk van het soort tweeters, maar dan nog lijken ze strak tegen de muur aan te staan. En dat is maar zelden bevordelijk voor de geluidskwaliteit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 08:49
Nieuw topic....word tijd om ook es wat nieuwe pics van mijn hutje te maken:) Ik sta nog steeds versteld van de ht van Lapino. Wat een onwijs nette hut en wat een TOP ht!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Anoniem: 328000 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 21:15:
[...]

Dat wist ik niet! Ik kwam er alleen op omdat ik net mijn speaker een klein beetje heb ingedraaid en het ineens een heel stuk mooier klinkt! (Waarschijnlijk een voorbeeld van het placebo effect, maar hoe je het ook wendt of keert, het is er voor mij dus wel beter op geworden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 19:22
Vraagje :
ik ben van plan om de vloer van mij ht kamer wat beter te isoleren
Het gaat om een een kamer op de eerste verdieping met een houten vloer met daarover groene platen en daarover vloerbedekking..
Ik wou hier vanwege de geluidsisolatie nog een laat isolatie aan toevoegen

heeft iemand hier tips voor wat kwa ondervloer voor een goede isolatie zorgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Laatst online: 22:36
GabrielZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 20:54:
Vraagje :
ik ben van plan om de vloer van mij ht kamer wat beter te isoleren
Het gaat om een een kamer op de eerste verdieping met een houten vloer met daarover groene platen en daarover vloerbedekking..
Ik wou hier vanwege de geluidsisolatie nog een laat isolatie aan toevoegen

heeft iemand hier tips voor wat kwa ondervloer voor een goede isolatie zorgt
Isoleer je sub met bijvoorbeeld een subdude van Auralex om lage tonen te dempen.
Voor hoge tonen weet ik niet of het nodig om nog een laag isolatie toe te voegen.
Je zou dit kunnen testen door HT eens goed aan te zetten en in de verdieping eronder te gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabrielZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-04 19:22
w-dev schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:03:
[...]

Isoleer je sub met bijvoorbeeld een subdude van Auralex om lage tonen te dempen.
Voor hoge tonen weet ik niet of het nodig om nog een laag isolatie toe te voegen.
Je zou dit kunnen testen door HT eens goed aan te zetten en in de verdieping eronder te gaan luisteren.
Is er ook een alternatief voor de subdude?
Zou een 2e laag groene platen helpen kwa geluid isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
418O2 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 11:54:
[...]

En jongens uit 94 zijn 17.....
Leuke set-ups hier, mijn zolder kamer is te klein en mijn ouders willen niet dat ik boxen ga neer zetten want die dreunen te veel door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

w-dev schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:03:
Ik snap die hele subdude hype echt niet :|

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Toch werkt het wel :) Alleen kan het ook goedkoper met halve squashballetjes of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 20:35
Exirion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:54:
[...]

Lemming gedrag... :+

Zou zo'n lelijke mat nog niet gratis willen hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FeaR schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:57:
Toch werkt het wel :) Alleen kan het ook goedkoper met halve squashballetjes of wat dan ook.
Ik ben benieuwd of er enig meetbaar effect is. Een woofer heeft een moving mass in de orde van 100 gram, en een beetje subwoofer weegt minstens 30 kilo. Afgezien van resonanties op bepaalde frequenties komt zo'n behuizing nauwelijks in beweging, dus een paar redelijke rubberen pootjes onder je sub is voldoende. Mijn XTZ sub staat al op redelijk sponzig verende rubberen pootjes dus ik verwacht weinig winst. Ik zou er op z'n hoogt nog stenen onder kunnen leggen, en als je die in een kleurtje verft is het altijd nog mooier dan zo'n subdude :P Ik vind een beetje lachwekkend dat iedereen ineens een subdude moet hebben, want "dat is toch wel THE shit". Over een jaartje hoor je er waarschijnlijk niemand meer over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Exirion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:11:
[...] Ik vind een beetje lachwekkend dat iedereen ineens een subdude moet hebben, want "dat is toch wel THE shit". Over een jaartje hoor je er waarschijnlijk niemand meer over ;)
Geluid is emotie. En voor velen is het toch pas echt genieten met een subdude, zuivere stroom, "kabels gesmeed door elfen bij maanlicht", een vergulde hdmi kabel, etc. Audio psychologie waar veel bedrijven veel geld aan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-04 16:09
Eindelijk! kan ik hier mijn foto's eens posten... Na lang lurken en dromen van jullie home theatre.
Gisteren mijn receiver ontvangen. Het is zeker niet allemaal hoogstaand, ik ben dan ook "maar" een student :)
Wat u ziet:
TV: Sony EX500
Receiver: Yamaha RX-V371
5.1 set: Jamo A102 HCS6 Home Cinema Set

Zoals je ziet allemaal in het instapsegment, ik ben dan ook een beginnend audiofiel :9 Oh en het is nog steeds op kamers, dus erg veel ruimte is er niet. :X

(crappy phone)Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/eskao3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e001vo.jpg

Op en aanmerkingen hoor ik graag :)

[ Voor 5% gewijzigd door Eypo op 15-03-2012 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 07:26
joris1989 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:45:
Eindelijk! kan ik hier mijn foto's eens posten... Na lang lurken en dromen van jullie home theatre.
Gisteren mijn receiver ontvangen. Het is zeker niet allemaal hoogstaand, ik ben dan ook "maar" een student :)
Wat u ziet:

Zoals je ziet allemaal in het instapsegment, ik ben dan ook een beginnend audiofiel :9 Oh en het is nog steeds op kamers, dus erg veel ruimte is er niet. :X

(crappy phone)Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Leuke beginnende set hoor! Misschien je front speakers iets uit elkaar zetten? Ze staan wel erg dicht bij elkaar. ;)

Ik weet niet hoe je precies met de ruimte zit, ik kan me voorstellen dat het geen grote kamer is.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exirion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:11:
[...]

Ik ben benieuwd of er enig meetbaar effect is. Een woofer heeft een moving mass in de orde van 100 gram, en een beetje subwoofer weegt minstens 30 kilo. Afgezien van resonanties op bepaalde frequenties komt zo'n behuizing nauwelijks in beweging, dus een paar redelijke rubberen pootjes onder je sub is voldoende. Mijn XTZ sub staat al op redelijk sponzig verende rubberen pootjes dus ik verwacht weinig winst. Ik zou er op z'n hoogt nog stenen onder kunnen leggen, en als je die in een kleurtje verft is het altijd nog mooier dan zo'n subdude :P Ik vind een beetje lachwekkend dat iedereen ineens een subdude moet hebben, want "dat is toch wel THE shit". Over een jaartje hoor je er waarschijnlijk niemand meer over ;)
Ach, het werkt hier voor het minder door laten dreunen naar beneden toe. Had eerst behoorlijk wat klachten, maar nu is het toch serieus minder. Qua looks is het wellicht niet je van het, maar dan heb ik nog het geluk dat mijn subwoofer voor 99% past op de Subdude. Zo'n Auralex zie je vaak aan alle kanten uitsteken of de subwoofer is veel te groot. Maar goed, ik heb zo'n ding al een hele tijd staan dus ik was de rage voor :P
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:44:
[...]
Geluid is emotie. En voor velen is het toch pas echt genieten met een subdude, zuivere stroom, "kabels gesmeed door elfen bij maanlicht", een vergulde hdmi kabel, etc. Audio psychologie waar veel bedrijven veel geld aan verdienen.
Deels waar, maar zoiets als een Subdude heeft hier zijn werking reeds bewezen. Idem met een zilveren kabel. Voorheen had ik ruis uit mijn speakers wanneer mijn eindversterker aan ging, goede kabel er tussen en het is weg. Maar goed, dat is analoog en daar is het over het algemeen wel van bekend dat betere afscherming nut kan hebben. Al was mijn "zilveren kabel" maar een paar tientjes, dat scheelt ook. Al heb ik er ook één thuis liggen van een euro of 380. Heb er zelf gelukkig niets voor betaald ;)

Maar goed, dat is toch een eindeloze discussie. Alleen jammer dat het altijd zo zwart-wit wordt bekeken. Of je moet er in geloven of je moet het bullshit vinden. Als je een wat dikkere kabel neerlegt voor de looks of of welke andere reden dan ook heb je meteen dit gedoe...

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 16-03-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
[...]

Natuurstenen tegel + rubberen voetjes en klaar is KillaZ :D

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Ik heb van die wasmachinevoetjes onder mijn subje gezet :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Dark Master schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:09:
[...]

Leuke beginnende set hoor! Misschien je front speakers iets uit elkaar zetten? Ze staan wel erg dicht bij elkaar. ;)

Ik weet niet hoe je precies met de ruimte zit, ik kan me voorstellen dat het geen grote kamer is.
Bedankt, had ik zelf ook aan gedacht, maar dat is idd lastig met de ruimte, sowieso mag ik niet boren/iets met de muur doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-04 09:13
Ik heb ook een Auralex Gramma onder mijn subwoofer, helaas steekt hij best wat uit. Een Subdude was te klein voor de subwoofer. Ik woon nog bij mijn ouders en met de Gramma onder de subwoofer kan het geluid (Bass) een stuk harder voordat ze onder iets merken, dus bij mij heeft hij zeker nut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Sinds kort hebben wij de woonkamer even omgedraaid! Daarbij horen natuurlijk foto's.
Ook heb ik sinds kort een nieuwe aanwinst, de Harman Kardon BDT30 blu-ray speler.
De andere aanwinst is een nieuw kleed, dit heeft het geluid enorm verbeterd!

Maar genoeg gepraat tijd voor foto's

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/20qnlef.jpg

Het overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/ykwhf.jpg

Bovenste vak de nieuwe Blu-ray speler.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/oj1r2t.jpg

En het overzicht.

Specs:

- Harman Kardon 3490.
- Jamo s608.
- Harman Kardon BDT30
- Logitech Harmony 650.
- AC Ryan HD2 mini met daarachter 1TB.
- Een Wii voor de vrouw des huizes
- En een Motorola tuner voor digitale TV.

De Blu-ray speler heb ik lang over moeten zeuren, maar ik ben er zeer content mee! Mijn volgende upgrade word toch echt een subwoofer, ik vind het laag van de Jamo s608 iets te ongecontroleerd en op hogere volumes te bonkerig. Ik heb al enig advies gekregen van iemand op dit forum dus het rondkijken is al gestart.

Ik ga hier wel rustig mijn tijd voor nemen en eens niet iets kopen op de gok. Ik denk zo rond mei / juni dat ik op een aankoop overga. Mijn vriendin is het er namelijk nog niet helemaal over eens. ;)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na al die mooie setups hier gezien te hebben, tijd voor de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/stereo1_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/stereo2_tn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://junk.techforze.nl/stereo3_tn.jpg

Wat u ziet:
Monitor Audio RX8
Advance Acoustic MAP-308
Samsung UE46D6500
ASUS EEE Box N202 (Windows XP, Foobar2000, XBMC)
Musiland USD 01
Toslink > Coax converter
AudioQuest bekabeling
Bouwmarkt stekkerblok
Playstation 3 Slim
Plant
ION USB Platenspeler (niet aangesloten)

Eventuele updates:
Nieuwe ASUS EEE pc met HDMI out, deze kan geen 720+ aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Die samsungs met die dunne randen vind ik echt één van de mooiste TV's. Zelfs de 32D5000 is nu nog maar 377. Daar zou ik mijn EX500 wel voor in willen ruilen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Inderdaad, toch blijf ik ook verlieft op mijn LG

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1288365924.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Laatst online: 04-01 12:20
Mooie salontafel! Is het glas wat daar bovenop ligt?
Zo ja: mag ik vragen waar je de salontafel vandaan hebt en hoeveel je er ongeveer voor hebt betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Madje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:00:
[...]

Zo ja: mag ik vragen waar je de salontafel vandaan hebt en hoeveel je er ongeveer voor hebt betaald?
Als ik me niet vergis, http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90197484/

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Dark Master schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:19:
Sinds kort hebben wij de woonkamer even omgedraaid!
offtopic:
Hmm, dat zal een rotzooi gegeven hebben :X

Ziet er wel goed uit! Mooie spullen en simpele meubels (daar hou ik wel van.. beter dan 10000 vakjes, lades, deurtjes etc). Vraag me alleen af of die versteker niet wat meer ruimte lust ivm warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Volgens mij heb ik een Squeezebox Touch gekocht..... :X :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Omdat ik die Auralex veel te duur vind heb ik er rubberen tuintegels onder, van die poreuze en daar ligt dan weer een tegel op. Werkt voor mij perfect en het kost maar 6 euro per tuintegel en een paar euro per tegel/plavuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Madje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:00:
[...]

De persoon onder je had het goede antwoord al gegeven. ;)
Het is geen glas, gewoon hoogglans lak, nadeel is wel dat het snel beschadigd. We hebben in het midden een kras zitten en we hebben geen idee hoe die daar ooit is gekomen! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
Pixeltje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:14:
[...]

offtopic:
Hmm, dat zal een rotzooi gegeven hebben :X

Ziet er wel goed uit! Mooie spullen en simpele meubels (daar hou ik wel van.. beter dan 10000 vakjes, lades, deurtjes etc). Vraag me alleen af of die versteker niet wat meer ruimte lust ivm warmte.
offtopic:
Je moet eens weten! :+

Dankje! Het zijn inderdaad hele simpele meubels. We zijn nog aan het kijken naar een ander tv meubel. Mijn vriendin heeft liever dat het apparatuur achter deurtjes zit. Het huidige kastje waar de versterker inzit is vrij ruim en diep, ook de achterkant is voorzien van ventilatiegaten (Zelfgemaakt) zullen we maar zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Laguna

Connaisseur

Dark Master schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:02:
[...]

offtopic:
Je moet eens weten! :+

Dankje! Het zijn inderdaad hele simpele meubels. We zijn nog aan het kijken naar een ander tv meubel. Mijn vriendin heeft liever dat het apparatuur achter deurtjes zit. Het huidige kastje waar de versterker inzit is vrij ruim en diep, ook de achterkant is voorzien van ventilatiegaten (Zelfgemaakt) zullen we maar zeggen :X
Het huidige kastje diep? Het kan aan mij liggen, maar op de foto's lijken de versterker en blu-ray speler toch echt flink uit te steken :o

Verder wel een nette setup en inrichting :)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 16:53
Hierbij dan ook mijn setup dan na een paar weekjes meelezen.

Bureau:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XOR43CYY.jpg

Te zien op de foto:
Asus K53S met ipv. 4Gb 8Gb Ram,
Galaxy S Om te rooten en HTC Sensation XE voor gewoon, :P
Apple Iphone Headset,
HP Deskjet 1050
Ikea Ledverlcihting en Jack&Jones Hond. :o

Home Cinema muur:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BQKNDLAZ.jpg

Te zien op de foto:
LG 42PW451
Slome Motorola Vip1963 :(
D-Link switch
Niet te zien op de foto:
Xbox 360 Elite met 2 Controllers
Philips cdspeler met Aux ingang en 2 crappy Samsung speakertjes..

Sorry voor de crappy HTC foto's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 15:44
DemptD schreef op zondag 18 maart 2012 @ 19:16:
Hierbij dan ook mijn setup dan na een paar weekjes meelezen.

Bureau:
[afbeelding]

Te zien op de foto:
Asus K53S met ipv. 4Gb 8Gb Ram,
Galaxy S Om te rooten en HTC Sensation XE voor gewoon, :P
Apple Iphone Headset,
HP Deskjet 1050
Ikea Ledverlcihting en Jack&Jones Hond. :o

Home Cinema muur:
[afbeelding]

Te zien op de foto:
LG 42PW451
Slome Motorola Vip1963 :(
D-Link switch
Niet te zien op de foto:
Xbox 360 Elite met 2 Controllers
Philips cdspeler met Aux ingang en 2 crappy Samsung speakertjes..

Sorry voor de crappy HTC foto's 8)7
Je weet toch wel dat dit topic "Post je Home Cinema" heet!? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

joris1989 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:45:
Wat u ziet:

(crappy phone)Foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie dat de paaseieren al binnen zijn :)
hahah mooie setup hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Laatst online: 31-12-2024
KillaZ schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:21:
Volgens mij heb ik een Squeezebox Touch gekocht..... :X :+
Volgens mij ook! En om je te verrassen heb ik hem ingepakt in rood cadeau papier.
Heb hem zaterdag afgegeven op het postkantoor. Ben benieuwd of je hem vandaag al ontvangt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Pino_Helmond schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:19:
[...]

Volgens mij ook! En om je te verrassen heb ik hem ingepakt in rood cadeau papier.
Heb hem zaterdag afgegeven op het postkantoor. Ben benieuwd of je hem vandaag al ontvangt!
Haha kunnen al die HT forum leden zich niet even melden?

Hij staat voor morgen, dus dat wordt nog een dagje wachten.
Heb een week vakantie, dus kan er alvast van genieten. Het plekje is in ieder geval vast gereserveerd!

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 19-03-2012 10:21 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dr zit inderdaad een best grote overlap :)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Laatst online: 31-12-2024
KillaZ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:19:
[...]

Haha kunnen al die HT forum leden zich niet even melden?

Hij staat voor morgen, dus dat wordt nog een dagje wachten.
Heb een week vakantie, dus kan er alvast van genieten. Het plekje is in ieder geval vast gereserveerd!
:-)

Toch voor morgen dus, had het al een beetje verwacht.
Bij mij in de wijk zit een postkantoor in de snoepwinkel, was gesloten op zaterdag. Daarna een kilometer of 10 verder naar een zelfde soort kantoor maar die waren maar tot 12.30 open dus was te laat.
Uiteindelijk afgegeven bij een servicepunt van de PTT welke in een drogist zat.
Pagina: 1 2 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic