Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 436.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 39

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 37
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Om meteen goed af te trappen. Heb woensdag nieuwe lcd besteld. Philips 47PFL8404. Zou binnen 2 dagen verzendklaar zijn maar redcoon laat het weer eens afweten en nou komt die volgende week pas :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26
Nou, dan zal ik ook maar even een update posten.

Ik ben sinds enkele weken een leuk setje voor mezelf aan het opbouwen, ben inmiddels bijna klaar op een CD-speler en wat kabeltjes na. Daarnaast wil ik de symmetrie van mn bureau nog wat uitbreiden door aan beide kanten hetzelfde Ikea kastje neer te zetten, maar dat is van latere zorg.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1386278/Afbeeldingen/DSC_6763a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1386278/Afbeeldingen/DSC_6765a.jpg

Wat er tot nu toe staat;

NAD C340 Geïntegreerde versterker

Beresford TC-7520 DAC via USB

Q Acoustics 2010 Luidsprekers

Grado SR60i Koptelefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

dsibma, leuk hoor! Doet me wat denken aan mijn bureau vroeger. Was ook zo netjes, namelijk :*)
Leuk spul, ook! Waarom de 2 koptelefoons, vraag ik me wel af?

[ Voor 16% gewijzigd door TomSwinnen op 01-04-2010 22:09 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

TomSwinnen schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:09:
dsibma, leuk hoor! Doet me wat denken aan mijn bureau vroeger. Was ook zo netjes, namelijk :*)
2? ik zie er volgens mij 3.
en inderdaad leuk bureautje jammer allen dat mijn zooi der niet allemaal op past :P
( http://www.deskography.or...x/desks/1391/photos/2740/ <- mijn zooi aleen niet echt hi-fi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

Weer een nieuw deel, nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
Weer een nieuw deel, laat de coole sets maar komen. Doordat zowat alle hifi zaken zijn verdwenen en plaats hebben moeten maken voor bose/wasmachines/ijskasten zaken, is dit de ideale manier om nog wat "praktijk" op te snuiven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
kakashi schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:37:
[...]

en inderdaad leuk bureautje jammer allen dat mijn zooi der niet allemaal op past :P
( http://www.deskography.or...x/desks/1391/photos/2740/ <- mijn zooi aleen niet echt hi-fi)
Het Samsung scherm valt een beetje uit de toom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 18:59

FaceDown

Storende factor.

dsibma schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:25:

Ik ben sinds enkele weken een leuk setje voor mezelf aan het opbouwen, ben inmiddels bijna klaar op een CD-speler en wat kabeltjes na. Daarnaast wil ik de symmetrie van mn bureau nog wat uitbreiden door aan beide kanten hetzelfde Ikea kastje neer te zetten, maar dat is van latere zorg.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er tot nu toe staat;

Grado SR60i Koptelefoon
toon volledige bericht
Niet om het een of ander maar valt dit ook al onder home cinema? Volgens mij is dit gewoon een computer met een versterker?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

Nico111 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:52:
[...]

Het Samsung scherm valt een beetje uit de toom :)
dat samsung scherm is bedoelt als TV, daar hangt mijn htpc en me xbox aan.
aleen jammer dat er geen gaten achter in dat scherm zitten om hem op te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Sharky

Skamn Dippy!

FaceDown schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:59:
[...]

Niet om het een of ander maar valt dit ook al onder home cinema? Volgens mij is dit gewoon een computer met een versterker?
Ondanks de titel is het volgens mij geen probleem om 2.0 sets e.d. te posten, vooral als het een beetje leuke apparatuur is. Liever dat dan dat iemand foto's post van z'n cheapass, Chinese 5.1 setje met 1200 watt sub en 37cm CRT tv ;)

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:35

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er tot nu toe staat;

Grado SR60i Koptelefoon
toon volledige bericht
Leuk, En ook ik ben op het bureau bij de computer begonnen. Driade7's op een stok oude Monacor versterker op de Onbaord van me P4. Voor dat je het weet zit je met een leuke goed opgestelde set met enorme zuilen en een draaitafel...

Pas maar op !., Soms verlang ik wel terug naar ''die'' tijd. T' was zo'n ontdekking.......

Ik heb zelf trouwens een SR80 in Amerika gekocht (Baal er van dat ik geen 125 heb gekocht..., Was daar 100euro) maar die Grado's bevallen perfect en zijn krankzinnig makkelijk aan te sturen

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 02-04-2010 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

FaceDown schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:59:
[...]

Naar mijn weten is dit topic ook altijd een welgekome thuishaven geweest voor stereo-sets en ander high-fidelity geweld.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Precies, 2.0 en 2.1 is net zo welkom als 5.1 en 7.1.

Alles beter dan een simpel budget PC-speakersetje is eigenlijk al welkom. Als we de drempel heel hoog gaan leggen dan zie je steeds dezelfde sets voorbij komen en sluit je veel mensen uit. Mocht de hoeveelheid geposte Trust-speakersetjes zorgwekkende aantallen gaan aannemen kunnen we altijd nog een regel invoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:26
TomSwinnen schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:09:
Dank je, zoals Kakashi al opmerkte liggen/hangen er inderdaad 3 in beeld, bovendien ligt er ook nog 70 euro aan oordopjes op de bovenste plank :P Links hangt een headset die ik puur gebruik als microfoon, en die Grado heeft net de Sennheiser vervangen. De oordopjes gebruik ik onderweg en op school, voornamelijk omdat ze geluidsisolerend zijn.
kakashi schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:37:
[...]

Ben ook erg blij met mn bureau, ook al is het inmiddels al bijna weer 10 jaar oud 8)
Roderiktweaker schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:09:
[...]

Leuk, En ook ik ben op het bureau bij de computer begonnen. Driade7's op een stok oude Monacor versterker op de Onbaord van me P4. Voor dat je het weet zit je met een leuke goed opgestelde set met enorme zuilen en een draaitafel...

Pas maar op !., Soms verlang ik wel terug naar ''die'' tijd. T' was zo'n ontdekking.......

Ik heb zelf trouwens een SR80 in Amerika gekocht (Baal er van dat ik geen 125 heb gekocht..., Was daar 100euro) maar die Grado's bevallen perfect en zijn krankzinnig makkelijk aan te sturen
Ach ja, als je het geld kan missen is het wat mij betreft een prima investering in levensvreugde :p Ik heb er ook aan gedacht om ze in de VS te bestellen maar meestal word ik voordat het zover is ongeduldig en loop ik richting de dichtstbijzijnde audiozaak |:(

Heb ze nu net een dag op maar de eerste indruk is erg positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353468

Bij deze mijn nieuwe home cinema:

Tv: Philips 42" pfl 5640
Av-Receiver: Onkyo TX-SR 507
Speakers: Harman/Kardon HTKS7 5.1
Sat-Receiver: Venton HD200S
NMT: Popcorn Hour C-200
Nintendo WII

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/eevme.jpg

De sub moest eigenlijk tussen het meubel en de muur passen,
maar ik was de radiator vergeten mee te rekenen.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33mbix2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29fsfiw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/14al7o1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/t0hpoo.jpg

En een salontafel in hetzelfde design:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5x3891.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339442

W000000T die nep ambilight is echt ziek! :o
Ok mischien ben ik aan het overreacten maar ik vind 'm wel leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

^^..Gewoon strak en netjes. Sfeerverlichting met wandje goed gedaan.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344657

Anoniem: 353468 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 20:21:

Nintendo WII

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Ziet er érg mooi uit!
En zoals silitek al zei, Mooi strak en netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
vraag me af of die sub daar wel zo goed staat, en de tissues staan klaar zie ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K0L3N schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:34:
vraag me af of die sub daar wel zo goed staat, en de tissues staan klaar zie ik? :P
Waar zou jij de sub plaatsen?

Hij klinkt in in ieder geval fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 23:20
Ziet er zeer goed uit!
Mag ik vragen wat voor een verlichting je gebruikt hebt achter de tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FigurantXL schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:48:
Ziet er zeer goed uit!
Mag ik vragen wat voor een verlichting je gebruikt hebt achter de tv ?
Gewoone dunne tl- lampen, warm white. 14 Watt/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-03 21:15
Afbeeldingslocatie: http://www.hurricane-disco.nl/HomeCinema/overzichtKlein.jpg
Overzicht van mijn home cinema. De heerlijk zittende rooie leren bank had ik al op mijn studentenzolderkamertje. De beige bank met bijbehorende stoelen heb ik laatst van een oom en tante gekregen, zit ook erg lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.hurricane-disco.nl/HomeCinema/rearEnDVDsKlein.jpg
Bescheiden collectie (HD-)DVDs en een rear op een krukje, verstopt achter een plant.

Afbeeldingslocatie: http://www.hurricane-disco.nl/HomeCinema/controlKlein.jpg
Mijn PC die als workstation en HTPC dient. Via 10m DVI->HDMI en 10m optisch kabeltje wordt de data naar m'n surround versterker en TV verstuurd. De andere rear staat dus gewoon op m'n PC, is vooralsnog een prima plek en hoogte.

Afbeeldingslocatie: http://www.hurricane-disco.nl/HomeCinema/subKlein.jpg
Mijn lieve kleine schattige subje en een van de fronts, waarvan ik tijdelijk het roostertje eraf heb gehaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.hurricane-disco.nl/HomeCinema/mainKlein.jpg
De receiver en center (ook weer, tijdelijk zonder roostertje).

Wat zie je zoal:
  • Denon AVR 1508
  • Tannoy Mercury Custom F surround set
  • JBL ES250 (12" subje)
  • Sharp LC32-X20E (de eerste Full HD 32" TV)
  • Wii
  • Harmony 555
  • Digitenne mbv CI-slot (tsja)
  • Standaard Ikea Meuk tafeltjes (Lack eigenlijk :-))
  • Een foto van een random kat, waar ik een caption onder gezet heb en op doek heb laten drukken
Wat je niet ziet:
  • 6 edities van Guiness World Records boeken
  • Muis en draadloos toetsenbordje om op de TV te kunnen browsen
  • EventGhost in combinatie met de Windows Media Center ontvanger, die mijn Winamp, VLC en andere dingen aan kan sturen
Ik gebruik verder in mijn pc een Asus Xonar D2 die optisch 5.1 aanstuurt, en een HD4850 icm een E7300 C2D @ 3.5GHz om de video's mee af te spelen. Er zit een LG combo HD-DVD/BluRay drive in, waarmee ik praktisch alles af kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:33

the mod man

iets van beeldmaker

Leuke tv ;)

Heb hem zelf ook, was idd 1 van de eerste dan wel de eerste full hd 32 incher.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Anoniem: 353468 schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 21:48:
[...]

Waar zou jij de sub plaatsen?

Hij klinkt in in ieder geval fantastisch.
niet te dicht op de muren, dus iets verder er vanaf, maar ik snap dat dat er ook niet super uit ziet, is er achter de bank anders nog wat ruimte? misschien naast de bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:54

DjVe

Hatsaflats!

Het begint bij mij ook weer te kriebelen:

Ik had dit:
Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pEI0T3BLuHi_WaGvCkXrn2127HVvlcHO8HzD8HWQX0La6heYtBEcn7dSb3781kU3A9etVj4Tkso4zIznYRxiOMxezW2OATPWX/DSCN1789.jpg

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pDt0fC2VZOjGnN9u5cW0e6EgmWmPWGdkSW3me7asTb_5u7EpXQXV8eSvSxPyZjXtkwFSCx-2tpOogt-uYVpn_VA/DSCN1799.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pS9NBXNxm_dLLRUMaxI87VGRgNizDx2mCj0QroODQ1AEhPyZv7jBaJok0ldIqUUSHUr7FGqjN1aXVxkcceELKcJk0hspFfsXX/DSCN1889.JPG

Inmiddels heb ik mijn "oude" laptop in dat meubel geplaatst als HTPC. De NAS de deur uit geschopt (wegens ruimtegebrek en nutteloosheid). Ik wil nu een tweetal Firestone Audio monoblokjes en een bijpassende voorversterker. Dan is mijn mini hifi setje klaar :)

hint hint hint de HLLY versterker staat op V&A ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jordy van e schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:02:
Ben je er al mee naar de dokter geweest dan? :+

Ik grap, ik grap. Leuk materiaal, toffe speakers, wat zijn dat - Tangents?

[ Voor 3% gewijzigd door TomSwinnen op 03-04-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:22

SD5k

>4&X

Jordy van e schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:02:

Ik had dit:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels heb ik mijn "oude" laptop in dat meubel geplaatst als HTPC. De NAS de deur uit geschopt (wegens ruimtegebrek en nutteloosheid). Ik wil nu een tweetal Firestone Audio monoblokjes en een bijpassende voorversterker. Dan is mijn mini hifi setje klaar :)

hint hint hint de HLLY versterker staat op V&A ;)
Kun je misschien foto's maken van de binnenkant van de lades? :) Ik wil dat meubel namelijk ook gaan kopen en een van de lades verbouwen om er m'n stekkerblok, modem, router, HDD, etc in weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

TomSwinnen schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 13:15:
[...]

Ben je er al mee naar de dokter geweest dan? :+

Ik grap, ik grap. Leuk materiaal, toffe speakers, wat zijn dat - Tangents?
Tangent Clairity 2 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

SD5k schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:07:
[...]

Kun je misschien foto's maken van de binnenkant van de lades? :) Ik wil dat meubel namelijk ook gaan kopen en een van de lades verbouwen om er m'n stekkerblok, modem, router, HDD, etc in weg te werken.
Is denk ik best lastig...het is een schuif systeem op rails. Ik zal eens wat foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-04 09:08
Al geruime tijd mijn werk- en slaapkamer setup (student):

Overzicht 1:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/1.jpg

Close-up ('s middags):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/2-licht.jpg

Close-up ('s avonds):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/2-donker.jpg

Overzicht 2 ('s middags):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/3-licht.jpg

Overzicht 2 ('s avonds):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/3-donker.jpg

Close-up luidspreker:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/4.jpg

Close-up luidspreker achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/5.jpg

Ligplek(ken):
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/6.jpg

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/7-links.jpg

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2442270/Slaapkamer%2004-2010/7-rechts.jpg

Wat staat er allemaal:

TV: Samsung LE37M86BD
Voorversterker: Rotel RC-972
Eindversterker: Rotel RB-971
Luidsprekers: Linn Tukan
Muziekbron: Logitech Squeezebox Classic (via interlink naar voorversterker)
NMT: Popcorn Hour A-100 (via HDMI naar TV)
Spelcomputer: Sony PlayStation 3 Slim (via HDMI naar TV)
Afstandsbediening: Logitech Harmony 555

Notebook: Apple MacBook Pro 13-inch (via interlink naar voorversterker)
Monitor: HP w2228h

De Linn Tukan's in combinatie met de Rotel voor- en eindversterker heb ik echt al heel wat jaren, maar wat een set blijft dat. Geweldig, zowel voor muziek als voor films. Leuke review voor mensen die ze niet kennen. Als ik op mezelf ga wonen dan ga ik op zoek naar een mooi paar zuilen voor in de woonkamer, maar deze Tukan's zal ik nooit verkopen.

De Popcorn Hour heeft geen HD ingebouwd, want hij staat gewoon in verbinding met de server beneden (2 TB aan media). Evenals de Squeezebox en de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07-2024
-elw00d,

Mooie spullen heb je staan. Wat ik echter niet zo goed begrijp, is waarom je een Squeezebox én een Popcorn Hour én een laptop aan je setje hebt hangen? Was alleen de laptop of Popcorn hour niet afdoende? Ik ben zelf ook student en aangezien mijn bureau ook naast mijn tv/geluidsinstallatie staat, gebruik ik gewoon altijd de laptop en niet ook nog 2 losse apparaten voor beeld en geluid. Maar misschien heb je er wel een goede reden voor of vind je dit gewoon relaxter, ik vroeg het me zomaar af.

Zijn die steunen Vogel's VLB200? Want die heb ik laatst ook aangeschaft voor mijn Wharfedale Diamond 10.1 speakers, maar worden de frontjes niet te hard belast doordat de luidspreker daar als het ware tegen aan hangt? Ik moet ze zelf nog ophangen, maar ben hier een beetje bang voor, aangezien ik ze ook nog een beetje naar beneden wil laten wijzen.

[ Voor 25% gewijzigd door gambr0 op 03-04-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sqeeuzebox is gewoon handig

Ik heb zelf ook een SB3 en een WD TV live en een HTPC. Die SB werkt gewoon goed en de TV hoeft niet aan dus lekker verduisteren en genieten!

[ Voor 72% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2010 16:50 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
@ gambr0:

De Squeezebox is de laatste aankoop geweest, maar dat is juist omdat ik het totaal niet handig vond om muziek af te spelen via m'n MacBook. En via de Popcorn Hour is het helemaal dramatisch, want dan moet de TV ook aan. We hebben in huis nog 2 Squeezeboxen en dan is het gewoon super makkelijk. Je kunt ze ook synchroniseren, door het hele huis dezelfde muziek en gemakkelijk je muziek bedienen vanaf elke PC/Notebook/iPhone/Duet Controller. Plus dat de muziek ook kwalitatief veel beter wordt weergegeven.

En de MacBook gebruiken voor afspelen van video vond ik ook niet ideaal. Dan is een NMT ook gewoon veel fijner. Ook omdat m'n MacBook niet altijd op deze plek staat natuurlijk. Het is tenslotte een mobiel apparaat.

Maar kortom, het kan allemaal wel via enkel m'n MacBook, maar dit is gemakkelijker en ik vind het ook een mooiere oplossing. Het is eigenlijk het beste van 3 werelden, en daar heb ik bewust voor gekozen.

Zelfs de PS3 kan trouwens ook nog muziek en video weergeven vanaf de server, haha, mogelijkheden genoeg. :)

Wat betreft de steunen, ik heb echt geen idee welk type Vogel's het zijn. Ik heb ze echt al zo'n 10 jaar. Misschien nog wel langer. Je hoeft echt niet bang te wezen dat ze eraf vallen. De Tukan's wegen zo'n 6 kg en die staan er echt heel stabiel op. En op de frontjes staat nauwelijks druk. Alleen achterop zitten ze als het ware vast geklemd, daar krijg je een hele lichte beschadiging van, maar dat is zo klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
-elw00d schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:27:
@ gambr0:

De Squeezebox is de laatste aankoop geweest, maar dat is juist omdat ik het totaal niet handig vond om muziek af te spelen via m'n MacBook. En via de Popcorn Hour is het helemaal dramatisch, want dan moet de TV ook aan. We hebben in huis nog 2 Squeezeboxen en dan is het gewoon super makkelijk. Je kunt ze ook synchroniseren, door het hele huis dezelfde muziek en gemakkelijk je muziek bedienen vanaf elke PC/Notebook/iPhone/Duet Controller. Plus dat de muziek ook kwalitatief veel beter wordt weergegeven.
Kijk, nu snap ik het :). Klinkt de DAC in zo'n Squeezebox echt beduidend beter dan die in je MacBook? Het is dus in ieder geval een stuk makkelijker bedienen. Gebruik je als bron een centrale NAS?
En de MacBook gebruiken voor afspelen van video vond ik ook niet ideaal. Dan is een NMT ook gewoon veel fijner. Ook omdat m'n MacBook niet altijd op deze plek staat natuurlijk. Het is tenslotte een mobiel apparaat.

Maar kortom, het kan allemaal wel via enkel m'n MacBook, maar dit is gemakkelijker en ik vind het ook een mooiere oplossing. Het is eigenlijk het beste van 3 werelden, en daar heb ik bewust voor gekozen.
Gewoon lekker luxe studentenleven dus ;) Overal een dedicated apparaat voor.
Wat betreft de steunen, ik heb echt geen idee welk type Vogel's het zijn. Ik heb ze echt al zo'n 10 jaar. Misschien nog wel langer. Je hoeft echt niet bang te wezen dat ze eraf vallen. De Tukan's wegen zo'n 6 kg en die staan er echt heel stabiel op. En op de frontjes staat nauwelijks druk. Alleen achterop zitten ze als het ware vast geklemd, daar krijg je een hele lichte beschadiging van, maar dat is zo klein.
Hmm, dan zijn het misschien toch andere klemmen, die ik heb lijken de luidspreker tussen voor en achter vast te klemmen: |_____| en daar dan de luidspreker tussen. Daarom ben ik bang dat het frontje een beetje stuk gedrukt gaat worden, als de steun in een paar graden naar beneden hangt. Die Diamonds wegen ook iets van 5-6 kg, zijn alleen niet netjes rechthoekig.

Ik hou op met vragen naar je set, ik zal binnenkort zelf eens wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

Phydomir

Dennis

Na jaren lurken dan ook maar eens mijn setje. Pas sinds kort me eigen stekkie dus nu ook pas echt zo als ik het hebben wilde :)
OverzichtAfbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/HT/HCSoverzicht.jpg
Close upAfbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/HT/HCScu.jpg
Close up 2Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/HT/HCScu2.jpg
Zit positieAfbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/HT/HCSzitpositie.jpg

Wat je ziet:

Sony Bravia 46x4500
Denon AVR1804
Playstation 3
X360
3x TMA Compact 20 (fronts, center)
2 TMA Compact 10 (surrounds)
Energy S8.3 subwoofer

Kasje komt van de neckermann en aan de zijkanten kan ik m'n blu rays en games kwijt.

Binnenkort zal de Denon vervangen gaan worden aangezien ik met deze TV het geluid niet synchroon krijg en deze Denon nog geen audio delay heeft. Beste kanshebber is op dit moment de nieuwe Onkyo 608. Tevens heb ik van mijn pa begrepen dat hij van zijn grote speakers af wil en iets kleiners wil. Wellicht kan ik over een maand of 2 dus wel compleet nieuwe foto's posten. Daarom worden er ook aan de voorkant nog even geen kabelgootjes geplaatst. Anders zit ik straks met allemaal gaatjes in m'n muur.

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 03-04-2010 20:20 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01
-elw00d schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:53:
Al geruime tijd mijn werk- en slaapkamer setup (student):

Overzicht 1:
[afbeelding]

Close-up ('s middags):
[afbeelding]

Close-up ('s avonds):
[afbeelding]

Overzicht 2 ('s middags):
[afbeelding]

Overzicht 2 ('s avonds):
[afbeelding]

Close-up luidspreker:
[afbeelding]

Close-up luidspreker achterkant:
[afbeelding]

Ligplek(ken):
[afbeelding]

Apparatuur:
[afbeelding]

Apparatuur:
[afbeelding]

Wat staat er allemaal:

TV: Samsung LE37M86BD
Voorversterker: Rotel RC-972
Eindversterker: Rotel RB-971
Muziekbron: Logitech Squeezebox Classic (via interlink naar voorversterker)
NMT: Popcorn Hour A-100 (via HDMI naar TV)
Spelcomputer: Sony PlayStation 3 Slim (via HDMI naar TV)
Afstandsbediening: Logitech Harmony 555

Notebook: Apple MacBook Pro 13-inch (via interlink naar voorversterker)
Monitor: HP w2228h

De Linn Tukan's in combinatie met de Rotel voor- en eindversterker heb ik echt al heel wat jaren, maar wat een set blijft dat. Geweldig, zowel voor muziek als voor films. Leuke review voor mensen die ze niet kennen. Als ik op mezelf ga wonen dan ga ik op zoek naar een mooi paar zuilen voor in de woonkamer, maar deze Tukan's zal ik nooit verkopen.

De Popcorn Hour heeft geen HD ingebouwd, want hij staat gewoon in verbinding met de server beneden (2 TB aan media). Evenals de Squeezebox en de PS3.
toon volledige bericht
Welke software draait er op je tv (zoals op de foto's). Ziet er goed uit namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
gambr0 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:32:
Kijk, nu snap ik het :). Klinkt de DAC in zo'n Squeezebox echt beduidend beter dan die in je MacBook? Het is dus in ieder geval een stuk makkelijker bedienen. Gebruik je als bron een centrale NAS?

Gewoon lekker luxe studentenleven dus ;) Overal een dedicated apparaat voor.

Hmm, dan zijn het misschien toch andere klemmen, die ik heb lijken de luidspreker tussen voor en achter vast te klemmen: |_____| en daar dan de luidspreker tussen. Daarom ben ik bang dat het frontje een beetje stuk gedrukt gaat worden, als de steun in een paar graden naar beneden hangt. Die Diamonds wegen ook iets van 5-6 kg, zijn alleen niet netjes rechthoekig.

Ik hou op met vragen naar je set, ik zal binnenkort zelf eens wat foto's posten.
Die DAC klinkt wel echt veel beter ja. Dat verschil hoor je wel, vooral als je goede luidsprekers hebt.
Ik heb geen centrale NAS, maar een server. Daar draait alles op en daar staat alle content op.

Ze zitten er wel echt tussen geklemd zoals je beschrijft, maar ik zou ze gewoon naar voren kunnen kantelen als ik wil. Je moet het eigenlijk gewoon eens proberen denk ik.
SyS_ErroR schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:00:
Welke software draait er op je tv (zoals op de foto's). Ziet er goed uit namelijk :)
Dat is de Popcorn Hour. Dat begin scherm heb ik zelf gemaakt voor de verschillende categorieën en de filmpagina's worden automatisch gemaakt op m'n server aan de hand van m'n film en TV-serie collectie met YAMJ. De skin die ik gebruik in YAMJ is "robinsjexcal". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
-elw00d schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 21:34:

Ze zitten er wel echt tussen geklemd zoals je beschrijft, maar ik zou ze gewoon naar voren kunnen kantelen als ik wil. Je moet het eigenlijk gewoon eens proberen denk ik.
Ik ga het ook zeker proberen hoor, was zomaar een vraag die bij me opkwam, toen ik je luidsprekers zag hangen in die steunen. Heb gewoon nog geen tijd om mijn achter-speakers (die Diamond 10.1's dus) op te hangen met die beugels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nintendo WII

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi meubel, gekocht of zelf gemaakt/laten maken?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
[...]

Die DAC klinkt wel echt veel beter ja. Dat verschil hoor je wel, vooral als je goede luidsprekers hebt.
Als ik jou was zou ik eens naar een externe DAC kijken, zeker met zo'n set geen overbodige luxe, de meeste mensen met een squeezebox zie ik ook een DAC gebruiken omdat het analoog niet goed genoeg klinkt (heb er zelf geen dus ik heb geen id)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Die DAC klinkt wel echt veel beter ja.
De interne DAC van de SB3 bedoel je dan? Want die is namelijk voor verbetering vatbaar volgens velen.
K0L3N schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:41:
Als ik jou was zou ik eens naar een externe DAC kijken, zeker met zo'n set geen overbodige luxe, de meeste mensen met een squeezebox zie ik ook een DAC gebruiken omdat het analoog niet goed genoeg klinkt (heb er zelf geen dus ik heb geen id)
Ik heb em analoog op de NAD versterker van mij gehangen en er is wel een verschil tussen een CD via mijn NAD cd-speler en een flac van diezelfde CD op de SB3. Ik moet zeggen ik gebruik snoepdraad tussen de analoge aansluitingen van zowel de CD-speler als SB3 naar de NAD versterker maar je merkt wel wat. Het is minder sprankelend en vermoeiender om naar te luisteren.

Een externe DAC staat bij mij in de steigers maar ik vind de meest geschikte externe DAC niet* :(
* Ik heb ook nog niet echt gezocht naar een externe DAC, buiten de CA DACmagic ken ik er weinig

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 03-04-2010 22:46 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:50
Kun je de Squeezebox niet digitaal aansluiten (optisch / coaxiaal) zodat je de DAC van de Squeezebox niet hoeft te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 23:16:
Kun je de Squeezebox niet digitaal aansluiten (optisch / coaxiaal) zodat je de DAC van de Squeezebox niet hoeft te gebruiken ?
Ik heb op mijn NAD geen digitale input dus ik ben verplicht om de DAC van de SB3 te gebruiken. Maar er zijn meerdere mogelijkheden die de moeite zijn zoals een upgrade van de versterker met digitale input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Grappig dat een merk dat begonnen is als zuster van Eltax en even goedkoop tegenwoordig het aandurft veel duurdere en high-end luidsprekers te maken. Het is in ieder geval wat ze moesten doen, ze hadden de kennis er zeker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12

Nintendo WII

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Erg mooi en strak! Mag ik vragen waar je je tv-meubel vandaan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Chevy454 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:45:
[...]
Ik heb ook nog niet echt gezocht naar een externe DAC, buiten de CA DACmagic ken ik er weinig
Er zijn zat "goedkope" externe DAC verkrijgbaar. ik heb zelf een Firestone Audio Fubar IV hoofdtelefoon versterker en DAC ineen. Op hi-stands.eu staan heel veel opties voor weinig geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

TomSwinnen schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:00:
[...]

Grappig dat een merk dat begonnen is als zuster van Eltax en even goedkoop tegenwoordig het aandurft veel duurdere en high-end luidsprekers te maken. Het is in ieder geval wat ze moesten doen, ze hadden de kennis er zeker voor.
Klopt! De afwerking is echt super! Doet het niet onder voor een speaker die minimaal twee maal zo duur is. ik heb ze voor 100 euro op de kop getikt (marktplaats). Maar ze zijn het echt dubbel en dwars waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 06:54

Nintendo WII

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi zwevend meubel 8)
Mag ik weten waar je zoiets vandaan hebt gehaald?
Wij zijn ook opzoek naar een zwevend audio meubel.

/edit: zie net dat ik niet de enigste ben met die vraag B)

[ Voor 3% gewijzigd door JvdW op 04-04-2010 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
De interne DAC van de SB3 bedoel je dan? Want die is namelijk voor verbetering vatbaar volgens velen.
Ik bedoelde in vergelijk met afspelen vanaf m'n MacBook. Dan is de Squeezebox toch wel een pak beter. :)
Ik heb niet echt de behoefte om een externe DAC te gebruiken. Ik vind de weergave prima, dan investeer ik liever in andere dingen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

[...]

[...]

Ik heb em analoog op de NAD versterker van mij gehangen en er is wel een verschil tussen een CD via mijn NAD cd-speler en een flac van diezelfde CD op de SB3. Ik moet zeggen ik gebruik snoepdraad tussen de analoge aansluitingen van zowel de CD-speler als SB3 naar de NAD versterker maar je merkt wel wat. Het is minder sprankelend en vermoeiender om naar te luisteren.

Een externe DAC staat bij mij in de steigers maar ik vind de meest geschikte externe DAC niet* :(
* Ik heb ook nog niet echt gezocht naar een externe DAC, buiten de CA DACmagic ken ik er weinig
toon volledige bericht
net een squeezebox aangeschaft en na veel reviews en tips deze erbij gekocht:

http://www.beresford-dac...._Analogue_Converter_.html

moet nog binnenkomen, dus ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:05

-Stef-

Slainthe!

Mijn SB3 klonk stukken beter met een 7510 en helemaal met mijn huidige Caiman, wat een doorontwikkelde 7520 is. De headphone amp is ook een verademing ivm mijn receiveruitgang. Geluid is veel gedetaileerder en de afzonderlijke instrumenten/stemmen komen goed naar voren.

Je gaat er een hoop plezier aan beleven, dat weet ik zeker.

Als je dat nog niet gedaan hebt kan je alles over de Beresford lezen op het AOS forum (theartofsound.net) waar Stanley Beresford dagelijks zelf post. Toegankelijke jongen met als goeie eigenschap dat hij gewoon Nederlands spreekt.

[ Voor 26% gewijzigd door -Stef- op 04-04-2010 14:40 ]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Weer eens wat anders dan home cinema: koptelefoon setup :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/b8jna1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/iqbrsw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2ltfztz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29wtuf.jpg

Koptelefoon: JVC HA-DX1000
Koptelefoon versterker: RSA XP-7 + power supply
(SA)CD speler: Marantz SA7001
Platenspeler: Sony PS-J10 :'(
Phono amp: Pro-Ject Phono Box II USB
RCA switchbox
stof :(

edit: @ hieronder:
Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima.
:+

[ Voor 12% gewijzigd door Gundogan op 04-04-2010 15:46 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Gundogan schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:21:
Weer eens wat anders dan home cinema: koptelefoon setup :)
Offtopic dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
lex schreef op zondag 04 april 2010 @ 14:09:
[...]

net een squeezebox aangeschaft en na veel reviews en tips deze erbij gekocht:

http://www.beresford-dac...._Analogue_Converter_.html

moet nog binnenkomen, dus ben benieuwd ;)
Ik ben ook benieuwd, voor 135 euro kan dit volgens mij geen slechte aankoop wezen :)
Toch al een stuk inschikkelijker als een DACmagic van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 16:47
Pracht wandje, wat voor materialen heb je gebruikt?

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05-2024
Hier dan mijn eerste foto's. Ik ben net verhuist dus het is allemaal nog niet af maar het begint er een beetje op te lijken:
http://members.upc.nl/d.andre/IMAG0003.jpg
http://members.upc.nl/d.andre/IMAG0004.jpg
http://members.upc.nl/d.andre/IMAG0008.jpg

Wat je ziet:
LG 42LH3000 42 inch
TVmotion electrische wandbeugel
UPC HD DVR CISCO box
PS3 60GB
Philips LX600 Surround reciever
PCtje
Logitech Harmony 555

Wat er nog iig moet gebeuren:
-PC in een HTPC kastje plaatsen.
-Surround setje vervangen, heb alleen nu helemaal geen geld meer doordat ik dus net op mezelf ben gaan wonen en al veelste veel geld heb uitgegeven :P
Maar ik wil binnenkort een ONKYO reciever kopen en dan moet ik nog even nadenken over de boxen het zullen wel kleintjes worden vanwege dat het huis niet erg groot is.
-Voor de PC wil ik een logitech cordless mediaboard kopen waar die touchpad inzit.

Suggesties zijn altijd welkom :)

Als je foto's post, post dan een normaal formaat afbeeldingen. Een resolutie van 2592 x 1552 is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 05-04-2010 14:39 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Het is dat je tv al hangt, want zo in een hoek is absoluut niet handig als je er nog speakers naast wil hangen, is het nog een mogelijkheid om hem iets meer naar links of zo te plaatsen? dan passen je speakers er tenminste nog naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

[afbeelding]
Hee, zie ik daar nu een Jerker met nieuw type blad? :Y)

* Stoney3K heeft het oude type nog, die inham aan de voorkant zat alleen maar gruwelijk in de weg.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
toon volledige bericht
What the hell? Dat is _exact_ zoals ik m'n volgende hifi-meubel voorstel, ik heb zelfs al een ontwerpje klaar liggen dat ik in een volgende woning (later dit jaar) in elkaar wil zetten. Waar heb je je meubel vandaan?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
K0L3N schreef op maandag 05 april 2010 @ 15:20:
Het is dat je tv al hangt, want zo in een hoek is absoluut niet handig als je er nog speakers naast wil hangen, is het nog een mogelijkheid om hem iets meer naar links of zo te plaatsen? dan passen je speakers er tenminste nog naast.
Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht alleen zou dat niet gaan werken vanwege die buis die daar loopt. Dan zou de tv niet mooi tegen de muur kunnen hangen als ik hem niet gebruik -_- dus tsja dit was dan de enige oplossing.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
David123 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:11:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook aan gedacht alleen zou dat niet gaan werken vanwege die buis die daar loopt. Dan zou de tv niet mooi tegen de muur kunnen hangen als ik hem niet gebruik -_- dus tsja dit was dan de enige oplossing.
snap ik, maar ik denk niet dat je nu nog ergens speakers kwijt kunt, zeker niet als je een surround effect ofzo wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David123
K0L3N schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:45:
[...]

snap ik, maar ik denk niet dat je nu nog ergens speakers kwijt kunt, zeker niet als je een surround effect ofzo wilt hebben.
Ja begrijp inderdaad heel goed wat je bedoelt en ik vind het ook wel jammer maja, denk dat ik de boxjes gewoon in de bovenhoeken van de kamer ga hangen en denk dat het geluid dan opzich wel aardig goed kan zijn. Maja het is wel jammer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
sowieso altijd speakers op oorhoogte hangen, en volgens mij bestaan er ook beugels dat je speakers direct naast je tv kunt hangen, weet alleen niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ibood heeft vandaag een Onkyo TX-SR308 in de aanbieding:

Klik voor specs

Misschien interessant voor mensen die dit volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Voggels schreef op woensdag 07 april 2010 @ 08:21:
Ibood heeft vandaag een Onkyo TX-SR308 in de aanbieding:

Klik voor specs

Misschien interessant voor mensen die dit volgen.
Is een speciaal topic voor ;)

[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Mooi die ambilight :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191343

Phydomir schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:19:
Na jaren lurken dan ook maar eens mijn setje. Pas sinds kort me eigen stekkie dus nu ook pas echt zo als ik het hebben wilde :)
Overzicht[afbeelding]
Close up[afbeelding]
Close up 2[afbeelding]
Zit positie[afbeelding]

Wat je ziet:

Sony Bravia 46x4500
Denon AVR1804
Playstation 3
X360
3x TMA Compact 20 (fronts, center)
2 TMA Compact 10 (surrounds)
Energy S8.3 subwoofer

Kasje komt van de neckermann en aan de zijkanten kan ik m'n blu rays en games kwijt.

Binnenkort zal de Denon vervangen gaan worden aangezien ik met deze TV het geluid niet synchroon krijg en deze Denon nog geen audio delay heeft. Beste kanshebber is op dit moment de nieuwe Onkyo 608. Tevens heb ik van mijn pa begrepen dat hij van zijn grote speakers af wil en iets kleiners wil. Wellicht kan ik over een maand of 2 dus wel compleet nieuwe foto's posten. Daarom worden er ook aan de voorkant nog even geen kabelgootjes geplaatst. Anders zit ik straks met allemaal gaatjes in m'n muur.
toon volledige bericht
Mag ik vragen waar je die bank vandaan hebt? O-) ik vind hem wel mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:12

Phydomir

Dennis

Anoniem: 191343 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:50:
[...]

Mag ik vragen waar je die bank vandaan hebt? O-) ik vind hem wel mooi _/-\o_
Seats & Sofas. Zo'n beetje ook de enige mooie bank die ze hadden wat mij betreft

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

in het kader van verhuizing, hoofdtelefoons en een nieuwe televisie:
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/kan_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/kan_01.jpg Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/kan_03.jpg

bronnen:
  • PS3 (voor games / dvd / bluray)
  • Wii (onding... maar Zelda II is wel leuk)
  • MacMini (voor series en muziek, itunes aangestuurd met ipod touch)
beeld:
  • Panasonic 42G15
geluid:
speakergedeelte:
  • NorthStar M192
    • Marantz PM7001KI
      • MonitorAudio GS10
hoofdtelefoongedeelte:
  • CI Audio VDA2/VAC1
    • Stax SRM-T1W
      • Stax 4070
      • Stax SR-404LE
      • Sennheiser HE60 (soort van kaduuk, moet ik nog even laten nakijken en ligt nu eigenlijk dus in een hoekje vergeten te worden...)
't is een stuk kleiner dan de vorige kamer maar wel een fijnere inrichting voor beeld en geluid. nog een beetje karig ingericht omdat ik nog geen tijd heb gehad (druk met opleiding en theaterproject) en omdat ik nog aan het sparen ben voor een bedbank voor het relaxte zitten :). Als die er is dan verplaats ik het hoofdtelefoon tafeltje ook naar naast de bank.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 07-04-2010 20:27 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Stax >:) daar moet ik ooit nog een keer naar luisteren, klinken die nou echt zoveel beter dan een "gewone" headphone als bijvoorbeeld mijn HD595 of een HD650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Een HD650 met juiste versterking (had een Graham Slee Solo) is ook echt niet mis, maar na de eerste ervaring met Stax heb ik eerst de HD650 verkocht, en toen ook maar de rest (Grado's en de versterker). Werd gewoon niet meer gebruikt.
Het detail en de natuurlijkheid van het geluid van electrostaten is fantastisch. Klinkt een stuk vanzelfsprekender dan de dynamische hoofdtelefoons die ik gehad/hoord heb. Ik zie mezelf niet meer zo snel 'terug' stappen, al zijn die 'normale' pluggen wel een stuk praktischer: je kunt ze tenminste overal instoppen en meenemen/uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42
mr.paaJ schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:04:
in het kader van verhuizing, hoofdtelefoons en een nieuwe televisie:
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]

bronnen:
  • PS3 (voor games / dvd / bluray)
  • Wii (onding... maar Zelda II is wel leuk)
  • MacMini (voor series en muziek, itunes aangestuurd met ipod touch)
beeld:
  • Panasonic 42G15
geluid:
speakergedeelte:
  • NorthStar M192
    • Marantz PM7001KI
      • MonitorAudio GS10
hoofdtelefoongedeelte:
  • CI Audio VDA2/VAC1
    • Stax SRM-T1W
      • Stax 4070
      • Stax SR-404LE
      • Sennheiser HE60 (soort van kaduuk, moet ik nog even laten nakijken en ligt nu eigenlijk dus in een hoekje vergeten te worden...)
't is een stuk kleiner dan de vorige kamer maar wel een fijnere inrichting voor beeld en geluid. nog een beetje karig ingericht omdat ik nog geen tijd heb gehad (druk met opleiding en theaterproject) en omdat ik nog aan het sparen ben voor een bedbank voor het relaxte zitten :). Als die er is dan verplaats ik het hoofdtelefoon tafeltje ook naar naast de bank.
toon volledige bericht
Vind je het niet hardstikke naar om na de stax op te hebben gehad weer naar de speakers te luisteren? Ik kijk expres niet naar dure hoofdtelefoons omdat ik bang ben dat ik de rest dan niet meer om aan te horen vind :P. Ik heb 1 keer de hd800 bij Raf opgehad en maar snel weer afgedaan! De spreiding en de rust in het geluid is op een totaal ander niveau dan welke speaker dan ook die ik ooit heb gehoord, dus geen dure hoofdtelefoons voor mij O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

valt wel mee hoor, beiden hebben voor en nadelen. Met de hoofdtelefoons veel meer detail zijn een stuk neutraler, maar met speakers 'voel' je het geluid meer en het is ook erg fijn om af en toe zonder iets op je hoofd naar muziek te luisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 10:59
Mijn Systeem:
LG 50" Plasma Full HD
Sony receiver 5.1 dolby digital
5.0 Pure Acoustics set
Subwoofer sony
Xbox 360 + HDDVD
Playstation 3 voor BluRay
Logitech Harmony One
Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.47/922450001-922500000/922489801-922489900/922489815_5_rHxa.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.168/922450001-922500000/922489901-922490000/922489973_5_nSdO.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

CTwiest schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:17:
Mijn Systeem:
LG 50" Plasma Full HD
Sony receiver 5.1 dolby digital
5.0 Pure Acoustics set
Subwoofer sony
Xbox 360 + HDDVD
Playstation 3 voor BluRay
Logitech Harmony One
[afbeelding]
[afbeelding]
En je speakers? Zijn dat Jamo S6xx serie speakers? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:56

ST10©DE

Dus.............

Jordy van e schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:24:
[...]

En je speakers? Zijn dat Jamo S6xx serie speakers? :*)
ik gok zo:
5.0 Pure Acoustics set

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
staat er tussen het zijn pure acoustics :) supernova 5.0
niet een heel duur setje maar het klinkt prachtig :)
http://www.wehkamp.nl/bee.../C12_N06_N61_714470/?PI=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

pff anders lees ik er even helemaal overheen...goedemiddag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 10:25
Ook weer een kleine update aan deze kant. Gisteren heb ik 2x een nieuwe powercord binnengekregen. :9
Alleen een kleine wijziging aan de achterzijde. 8)

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/S70EU2LAuRI/AAAAAAAABFY/4FeWpJUPM1Q/s640/DSC_6014.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/S734sXlWrQI/AAAAAAAABGA/PlQF2wWIue4/s640/DSC_6024.JPG

Mijn set staat 2 topic's terug -> http://gathering.tweakers...message/32774266#32774266

[ Voor 6% gewijzigd door A. Qonsaides op 08-04-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:57
A. Qonsaides schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:01:
Ook weer een kleine update aan deze kant. Gisteren heb ik 2x een nieuwe powercord binnengekregen. :9
Alleen een kleine wijziging aan de achterzijde. 8)

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn set staat 2 topic's terug -> http://gathering.tweakers...message/32774266#32774266
En? Hoor je verschil?
[/stookmodus]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05 13:50

Sick Nick

Drop the top!

CTwiest schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:28:
staat er tussen het zijn pure acoustics :) supernova 5.0
niet een heel duur setje maar het klinkt prachtig :)
http://www.wehkamp.nl/bee.../C12_N06_N61_714470/?PI=0
Da's zeker niet duur, ze zien er wel een klasse duurder uit in ieder geval :) Zou het trouwens niet beter klinken als je de center onder de tv hebt, in lijn met de tweeters van je fronts? Nu heb je zo'n hoge sprong in het geluid, kan me voorstellen dat het wat raar geluidsbeeld oplevert?

[ Voor 19% gewijzigd door Sick Nick op 08-04-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170013

Whoei, tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar intussen een aantal serieuze upgrades:

- Scandyna Mini- en Micropods vervangen door Sonus Faber Toy Towers, center en Toys surrounds
- Targetstand voor de Sonus faber Toy center
- Custom Design SQ404 stands voor de Sonus faber toys surrounds
- Panasonic PT-AX200 en Beamax projectiescherm
- SVS PCI 20-39 vervangen door SVS 20-39 PC plus, momenteel getuned op 16Hz

De (zwarte) Marantz SR7002 staat momenteel voor een gunstig prijsje te koop ;) en wordt snel geupgrade naar *waarschijnlijk* een Pioneer LX82 :9~

Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.38/808250001-808300000/808289001-808289100/808289075_6_fiLL.jpeg

Dan de grootste upgrade: Een aanstaande verhuizing met in het nieuwe huis: een aparte HT ruimte! _/-\o_

Meer foto's volgen zodra alles staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Who Am I? schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:14:
[...]

En? Hoor je verschil?
[/stookmodus]
Ik was altijd heel sceptisch over kabels (behalve luidsprekerkabels), maar ik hoor toch wel een kleine verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:07
@ A. Qonsaides

En wat voor TVmeubel heb je als ik vragen mag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
Hmm goed idee ik zal het eens proberen :P maar ik heb het eigenlijk altijd zo al hangen :P
Ik ga eerst ff op vakantie en dan testen :D
Sick Nick schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:17:
[...]

Da's zeker niet duur, ze zien er wel een klasse duurder uit in ieder geval :) Zou het trouwens niet beter klinken als je de center onder de tv hebt, in lijn met de tweeters van je fronts? Nu heb je zo'n hoge sprong in het geluid, kan me voorstellen dat het wat raar geluidsbeeld oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:27
Anoniem: 170013 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:56:
Whoei, tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar intussen een aantal serieuze upgrades:

- Scandyna Mini- en Micropods vervangen door Sonus Faber Toy Towers, center en Toys surrounds
- Targetstand voor de Sonus faber Toy center
- Custom Design SQ404 stands voor de Sonus faber toys surrounds
- Panasonic PT-AX200 en Beamax projectiescherm
- SVS PCI 20-39 vervangen door SVS 20-39 PC plus, momenteel getuned op 16Hz

De (zwarte) Marantz SR7002 staat momenteel voor een gunstig prijsje te koop ;) en wordt snel geupgrade naar *waarschijnlijk* een Pioneer LX82 :9~

[afbeelding]

Dan de grootste upgrade: Een aanstaande verhuizing met in het nieuwe huis: een aparte HT ruimte! _/-\o_

Meer foto's volgen zodra alles staat!
toon volledige bericht
Fijne robuuste speakertjes... maarrrrrr staat je center niet gewoon voor je tv beeld? of is dat optisch bedrog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

-elw00d schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 15:53:

Tukans :> Ik heb AV5140s, maar ben jaloers op het hoog van de Tukans. Het is dat ik het laag van de AV5140s nog meer waardeer, anders had ik ze geruild :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Killed-1 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:19:
@ A. Qonsaides

En wat voor TVmeubel heb je als ik vragen mag? :D
Het is een Spectral Closed CL1556
http://www.spectral.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170013

Pusherman_ schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 02:45:
[...]

Fijne robuuste speakertjes... maarrrrrr staat je center niet gewoon voor je tv beeld? of is dat optisch bedrog? :P
Goede opmerking ;)
Het is geen optisch bedrog, maar ik kijk nauwelijks tot geen televisie. Bij films valt de center mooi weg in de zwarte balk en dan is het beeld volledig zichtbaar. Ondertiteling schakel ik nooit in, dus die valt ook niet weg :P
In de nog in te richten HT ruimte komt alleen een schermt te hangen met de center op een stand, dus dan oogt het wat 'mooier' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Ik weet niet of het gepast is om hier te plaatsen maar ik zou ook de overstap willen maken van een simpele Hifi Miniketen naar een echt audio systeem. Mijn oog valt op de Onkyo TX-SR508 Audio/Video Receiver, ik heb hier al meerdere mensen gezien met een Onkyo Receiver (meestal een TX-SR507 ofzo) en vroeg me af of dat prijs/kwalitatief gezien een interessant apparaat is. Ik zou dit willen koppelen aan een paar (2 dus) kleine KRK boekenplankspeakers. Is dit verstandig of is het misschien interessanter om voor de goedkopere TX-SR308 te gaan aangezien ik geen ambitie heb om de overstap te maken naar een surround opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:05
Ten eerst: het is inderdaad niet helemaal gepast hier ;)

Weet je zeker dat de KRK geen actieve monitor speakers zijn? Dan heb je namelijk geen versterker nodig. En de Onkyo receiver is een goede instap receiver en heeft zeker een goede prijs/prestatie verhouding. Maar of het geluid bij jou in de smaak valt kan alleen jij bepalen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 282895 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:55:
Is dit verstandig of is het misschien interessanter om voor de goedkopere TX-SR308 te gaan aangezien ik geen ambitie heb om de overstap te maken naar een surround opstelling
Zoals gezegd is dit niet het topic ervoor.
Maar sowieso is het niet handig om een surround receiver te nemen om er dan een 2.0 opstelling aan te hangen. Als je een stereo-opstelling neemt en wilt houden dan ben je vele malen beter af met een stereoversterker. Kwalitatief beter voor hetzelfde geld als een surround versterker. En je moet sowieso geen keuzes maken omdat veel mensen hier een Onkyo hebben. Audio is persoonlijk en smaakafhankelijk, wat de ene mooi vindt kan de ander wel niet lekker vinden klinken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294506

Anoniem: 282895 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:55:
Ik weet niet of het gepast is om hier te plaatsen maar ik zou ook de overstap willen maken van een simpele Hifi Miniketen naar een echt audio systeem. Mijn oog valt op de Onkyo TX-SR508 Audio/Video Receiver, ik heb hier al meerdere mensen gezien met een Onkyo Receiver (meestal een TX-SR507 ofzo) en vroeg me af of dat prijs/kwalitatief gezien een interessant apparaat is. Ik zou dit willen koppelen aan een paar (2 dus) kleine KRK boekenplankspeakers. Is dit verstandig of is het misschien interessanter om voor de goedkopere TX-SR308 te gaan aangezien ik geen ambitie heb om de overstap te maken naar een surround opstelling
Als je de overstap wilt maken naar een echt audio systeem en geen plannen hebt in de toekomst voor surround zal ik gaan kijken naar een stereo versterker als ik jou was, Dan heb je veel meer waar voor je geld! En zal ook marktplaats eens afgaan of daar niet iets mooi's bij staat voor het bedrag wat je uit wilt geven. Je kunt eventueel ook wat forums doorlezen htforum bijvoorbeeld.

Nog even een foto van hoe het er hier nog bij staat dan :)

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/885/dsc00296a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
Anoniem: 294506 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:35:
[...]

Als je de overstap wilt maken naar een echt audio systeem en geen plannen hebt in de toekomst voor surround zal ik gaan kijken naar een stereo versterker als ik jou was, Dan heb je veel meer waar voor je geld! En zal ook marktplaats eens afgaan of daar niet iets mooi's bij staat voor het bedrag wat je uit wilt geven. Je kunt eventueel ook wat forums doorlezen htforum bijvoorbeeld.

Nog even een foto van hoe het er hier nog bij staat dan :)

[afbeelding]
Mooie staanders...

Maar vraagje, wat is dat witte kastje onder de tv ? :P Ziet eruit als zo'n kastje van een weer-meet station ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkpluisje schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 23:38:
[...]

Mooie staanders...

Maar vraagje, wat is dat witte kastje onder de tv ? :P Ziet eruit als zo'n kastje van een weer-meet station ofzo :P
Even kort wat er staat dan :) En het is een Archos waar ik wat muziek op heb staan.

- 42 inch plasma van Samsung
- Canton chrono 507 dc speakers
- Arcam A90 stereo versterker
- Ps3 Slim 250gb
- V-dac voor de ps3 naar de versterker
- Archos 605 wifi voor het nodige muziek

Arme student... Er komt ooit nog een Arcam cd speler.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 09-04-2010 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

Nwitkamp welk tv meubel is dat ?

Nogmaals mijn excuses voor het vervuilen van het topic met mijn vraag daar. Ik ben op aanraden dan maar gaan kijken achter stereo receivers en heb een interessant model van yamaha gevonden, namelijk de Yamaha RX-497. Wel spijtig dat die geen Digitale connecties heeft. Maar dit komt me goedkoper uit en waarschijnlijk ook beter van kwaliteit.

@Martijn1990 KRK heeft ook passieve speakers hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:05
Anoniem: 282895 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:55:

Nogmaals mijn excuses voor het vervuilen van het topic met mijn vraag daar. Ik ben op aanraden dan maar gaan kijken achter stereo receivers en heb een interessant model van yamaha gevonden, namelijk de Yamaha RX-497. Wel spijtig dat die geen Digitale connecties heeft. Maar dit komt me goedkoper uit en waarschijnlijk ook beter van kwaliteit.

Ok, dat wist ik dus niet zeker. Kon geen kwaad om het nog even te melden dacht ik ;)

In ieder geval succes met de zoektocht naar een leuke versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 11:55:

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/6122/dsc00298kb.jpg

Is gewoon een Lack tv meubel van de Ikea heb alleen de pootjes aangepast en die meer naar het midden gezet, alsof het lijkt dat hij aan de muur vast zit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.