Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 342.138 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg]
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 40 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 37
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Maak er een speciaal topic van :) Deel 40 Alweer!! Lekker veel foto's posten en zo min mogelijk geouwe$%$... :P

Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio
Directe link

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 30-06-2010 10:17 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Gelijk maar even aftrappen, want dat heb ik nooit eerder gedaan, terwijl ik meerdere keren TS was 8)7

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/2649/img0008px.jpg

Wat is er te zien:

Panasonic 42'' plasma TV
TAG McLaren AV30R surround processor
Zelfbouw UcD400 dual-mono
Philips CD604 :(
Seas Classic by Rho speakers

Bekabeling is MIT interlinks en Canare LS kabels.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Je bent niet blij met je Philips zie ik ;)
Mooie speakers.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:12

loewie1984

music addict! pizza monster!!

ziet er net uit, "vindt dat altijd vet als je van die apparatuur hebt waar het front gewoon een grote plaat is zonder knoppen". komt er knullig uit, maar ziet gewoon strak uit.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
Barry schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:31:
Gelijk maar even aftrappen, want dat heb ik nooit eerder gedaan, terwijl ik meerdere keren TS was 8)7

[afbeelding]

Wat is er te zien:

Panasonic 42'' plasma TV

Is het toch weer gaan jeuken op audio-gebied Barry? Dacht dat je een tijdje geleden al je HiFi spul weg had gedaan. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:38

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, doe ik ook nog ff een repost van mijn "home cinema" (tja... tv-hoek klinkt minder spannend) inclusief specs dit keer:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/tcls/tmp/dichtbij.jpg

Wat zien we?
- Philips 52PFL7404H LCD-tv (52")
- Logitech Revolution 5500 keyboard + muis
- Harmony 885 (ondertussen een Harmony 900) remote

Wat zien we niet?
- Pioneer VSX-D511 versterker
- Celestion box-setje (5.1 zonder sub... ik ben sociaal richting de buren) ;)
- UPC Cisco 8485-DVB mediabox (+ HD-tv / recorder) _/-\o_
- Playstation 3
- HTPC

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Barry schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:31:

[afbeelding]

Wat is er te zien:

Panasonic 42'' plasma TV

Wat is er mis met die 604 :? Loopwerk staat bekend als 1 van de beste ooit gemaakt namelijk :) OK, geen afstandsbediening wat wat vervelend kan zijn, maar voor de rest :? Care to elaborate? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41

CeesKees

I rest my Kees

spaceboy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:25:

5.1 zonder sub... dat kan naturlijk niet!

Je kunt je sub ook iets minder hard zetten, hebben de buren er ook geen last van. Nu mis je wel heel erg veel hoor! Zonde!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:58
Kleine wijziging gedaan in de header van de TS, afbeelding is nu wel te zien.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
CeesKees schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:34:
[...]

5.1 zonder sub... dat kan naturlijk niet!

Je kunt je sub ook iets minder hard zetten, hebben de buren er ook geen last van. Nu mis je wel heel erg veel hoor! Zonde!
Uberhaudt een sub is al :'(
maar goed dat is ieder ze mening ! en smaak

Zou binnenkort ook maar is een plaatje schieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41

CeesKees

I rest my Kees

Mektheb schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:21:
Uberhaudt een sub is al :'(
maar goed dat is ieder ze mening ! en smaak

Zou binnenkort ook maar is een plaatje schieten :D
Dat snap ik niet helemaal. In een Home Theater kun je niet zonder sub!
Geen enkele niet actieve speaker is in staat het LFE gedeelte goed weer te geven!

Een sub is echt wel een aanvulling op je speakers, in een Home Theater opstelling!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

CeesKees schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:32:
[...]

Geen enkele niet actieve speaker is in staat het LFE gedeelte goed weer te geven!

Een sub is echt wel een aanvulling op je speakers, in een Home Theater opstelling!
Hij bedoeld te zeggen dat uberhaupt een 5.1 opstelling (dus melkpakjes met een sub erbij die -veel- te veel hoog mee moet pakken) al een groot compromis is... En dan laat je ook nog eens de sub weg! Like, dat is echt niet meer om aan te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Niks mis met een sub!

Om even terug te komen op mn vorige post, kabels zijn binnen en de goot ook! binnekort even op maat maken en alles wegwerken, mn vingers jeuken nu al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268916

ook maar weer dit deel volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
[...]

Tuurlijk, maar ligt ook maar net wat voor speakers je hebt staan en wat voor versterker etc.
en het belangerijkste wat je er mee doet en na luisterd.
2.0 is vaak met hele goeie speakers al voldoende en ook voor het "transformer film effects" en dan heb ik het niet ovrer een setje harman karton :).
Zoasl altijd komt het neer op smaak en verschillen.
Verder geef ik je gelijk hoor meeste sets waar je een sub weghaald klinkt het nergens naar.

niks anders dan buizen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 20:09

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

[...]

nooit bijvoorbeeld de reference 3A Grand Veena gehoord? maargoed. subs moet je missen als ze uitstaan, niet opmerken als ze aanstaan :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
powerflux schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:48:
[...]

nooit bijvoorbeeld de reference 3A Grand Veena gehoord? maargoed. subs moet je missen als ze uitstaan, niet opmerken als ze aanstaan :)
Die zien der inderdaad goed uit, beetje hepta achtig en ik had ook nog nooit van ze gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Goede morgen tweakertjes op deze zonnige morgen :)

Ik gooi er meerdere fototjes in, omdat me home cinema 'verplaatsbaar' is.
De tv staat op een verplaatsbare kast van de Ikea zodat ik naast me PC in de stoel of in me bed van me tv kan genieten.
De setup :
Dell Inspiron 1545 laptop
Samsung syncmaster 2032BW
KVM switch (op de grond achter bureau voor de laptop en pc naar monitor)
Zelfbouw pc (Ci7 gxt240) (op bureau)
Logitech G11 toetsenbord en Logitech G5 muis
Logitech X540 5.1 surround voor gamen en films (desktop en grond en er omheen)
Behringer VMX-200 Dj mixer (naast de PC rechts 2e foto)
DAP 2x 400 Watt AMP (op de grond achter/onder bureau 2e foto)
Phonic 2x400 Watt 16 Inch speakers (voor muziek gamen en films niet op de fotos)
LG 32LS8000 Tv Full HD 200Hz 150.000:1 op ikea kastje
Nintendo Wii wit
KPN digitenne kastje

Verranderingen toekomst, verbouwing van mijn 'zolder kamer' , sinds ik nog studeer en bij mams en paps woon.
Dan komt er zo'n bios stoel in, die op van die klap vliegtuig stoeltjes lijken.
En een muur beugel voor de tv en een ander surround systeem met bluray combi ( ik denk aan bose of LG)
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0253/Foto0566.jpg
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0743/Foto0567.jpg
Afbeeldingslocatie: http://h.imagehost.org/t/0548/Foto0569.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Arnevld op 30-06-2010 12:24 . Reden: Kapotte foto links.... ]

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
DeeJee schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:19:
Je bent niet blij met je Philips zie ik ;)
Mooie speakers.
Thank you :)

Nee, de Philips begint echt z'n laatste stuiptrekkingen te krijgen. Hierna gaan de CD's allemaal op externe HDD en met streaming naar de TAG. Ik ben de losse schijfjes een beetje zat.
loewie1984 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:19:
ziet er net uit, "vindt dat altijd vet als je van die apparatuur hebt waar het front gewoon een grote plaat is zonder knoppen". komt er knullig uit, maar ziet gewoon strak uit.
De UcD gaat aan wanneer de TAG aan gaat, en uit wanneer de TAG uit gaat. Ik heb dus helemaal geen bediening nodig op de UcD :)
LuPo schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:20:
[...]

Is het toch weer gaan jeuken op audio-gebied Barry? Dacht dat je een tijdje geleden al je HiFi spul weg had gedaan. ;)
Ik heb inderdaad (meerdere keren :P ) al mijn spullen weggedaan. Momenteel heb ik ook mijn versterking te koop staan, om later ruimte te besparen. Nu heb ik namelijk ook nog geen versterking voor de rears. Daarvoor zou er nog een (gelijke) versterker bij moeten komen. Daar heb ik absoluut geen ruimte voor en daarnaast vind ik het teveel gedoe met kabels.

Het klinkt misschien ontzettend gek, maar ik ga weer downgraden naar een receiver :P

[ Voor 66% gewijzigd door Barry op 30-06-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook maar weer eens melden hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YJ1zeCLVwbajoliv5eTBCg6o/full.jpg
- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Yamaha RX-V440RDS receiver
- Magnat Monitor 1000 speakers
- Sony DVP-NS32 dvd speler
- Sennheiser HD201 koptelefoon
- Playstation 2 Slimline
-HP M8060 Mediacenter met Microsoft Mediacenter Remote Kit

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 30-06-2010 15:44 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-04 00:28
Ha eindelijk iemand met de grote Magnat Monitoren, hoe bevallen ze? Waar heb je ze gehaald en kon je ze daar ook beluisteren in vergelijking met anderen? Hou zou je het geluid typeren?
Ik heb zelf een setje 220 Monitoren maar ik vind ze een beetje 'body' missen en ben heel benieuwd op dit bij de 1000 (of de 2000) beter is.

Ps. je plaatje doet het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Foto doet het nu wel, sorry. :)

Ik heb ze bij Balter Audio en Video vandaan. Ik had een aantal soorten beluisterd, JBL's waren mij te bonkerig, etc. Enige die mij goed bevielen waren veel duurdere B&W's. Toen had ie zoiets van loop maar mee naar achteren waar hij deze nog had staan.

Ze verbaasden mij door hun hoge helderheid, natuurlijke weergave, en zeer mooi laag. Maakt er een lekker vol, warm en helder geluid van. Dus over body, deze hebben dat zeer zeker. Echt een aanrader!

Kom je uit Limburg? Anders mag je gerust komen luisteren hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:31

Gotez

42

Joopieboy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:46:

...Enige die mij goed bevielen waren veel duurdere B&W's....
Daar heb ik ook altijd last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

offtopic:
Barry, ik heb je een DM gestuurd ivm je UcD400

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 19:20
mr.paaJ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:08:
offtopic:
Barry, ik heb je een DM gestuurd ivm je UcD400
offtopic:
Daar heb ik eigenlijk ook wel interesse in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Beiden hebben een reactie ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gotez schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 15:56:
[...]

Daar heb ik ook altijd last van.
Jammer is dat eigenlijk, hoor je iets wat echt goed is, vraag je naar de prijs, dan is het :X ...

En dan is het lastig om iets in een 'normaal' budget te kunnen vinden wat ook goed klinkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
Joopieboy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:49:
[...]

Jammer is dat eigenlijk, hoor je iets wat echt goed is, vraag je naar de prijs, dan is het :X ...

En dan is het lastig om iets in een 'normaal' budget te kunnen vinden wat ook goed klinkt. :+
Zelfbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ach dat soort dingen kan ook wel, maar goed. Ben op zich best tevreden met dit hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-04 09:14
Ik zal mijn nieuwe HT ook maar eens laten zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.daryloeben.nl/downloads/ht/groot_small.jpg

En van de bank waar ik zit, ik denk net aan 2m er van af, ik vind het fantastisch maar voor sommige zullen het veel te dichtbij vinden ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.daryloeben.nl/downloads/ht/bank_small.jpg

Specs:
Sony Bravia KDL-46EX402 (46inch)
Onkyo HT-S3200 5.1 HT set
Xbox 360 / Wii / NES / SNES
PC: i7 920 / 6gb / gtx275 / X-Fi platinum pro / 2x samsung p2370

Hopelijk is vrijdag mijn nieuwe hdmi en optical binnen kan ik alles netjes van mijn pc af kijken, de Xbox wil niet alles lekker afspelen :(

/foto's van mn desire genomen, beetje crappy maar heb niet veel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-04 00:27
Goede optie ;), heb zelf mijn vifa premium 11 voor 280 euro per stuk gekocht, maar mooi dat ze klinken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Laatst online: 15-04 09:11
Jarnowtje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:35:
[afbeelding]

En van de bank waar ik zit, ik denk net aan 2m er van af, ik vind het fantastisch maar voor sommige zullen het veel te dichtbij vinden ;)
[afbeelding]

Specs:

Hopelijk is vrijdag mijn nieuwe hdmi en optical binnen kan ik alles netjes van mijn pc af kijken, de Xbox wil niet alles lekker afspelen :(

Ik vind 2 meter niet te dichtbij. Ik kijk zelf ook van die afstand, en het kijkt heerlijk. En geweldig die NES _/-\o_ Ik heb hem ook altijd nog aangesloten. Wel jammer dat je naar verloop van tijd zovaak moet blazen om hem weer aan de praat te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K0L3N schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:12:
[...]

Goede optie ;), heb zelf mijn vifa premium 11 voor 280 euro per stuk gekocht, maar mooi dat ze klinken >:)
Ik heb daar ook naar gekeken.. Maar de Scan Speak Reference Monitor (SE) was de enige die in de buurt van de Nautilus 805 kwamen.. Ze waren rond de 500 euro per stuk, daar kwam nog verf + loodbitumen + alle andere zooi bij, dan kwam je rond de 1300 voor 2 uit..

2e hands set B&W Nautilus 805 in originele doos: 1200 euro @ Marktplaats...
Zelfbouw is veel waar voor je geld, zeker, maar vergeleken 2e hands valt het af en toe wel weer mee hoor..

(Des al niet te min geil ik nogsteeds op de Maxima's @ Speakerland :9 )

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 30-06-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Anoniem: 116571 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:24:
[...]

Ik heb daar ook naar gekeken.. Maar de Scan Speak Reference Monitor (SE) was de enige die in de buurt van de Nautilus 805 kwamen.. Ze waren rond de 500 euro per stuk, daar kwam nog verf + loodbitumen + alle andere zooi bij, dan kwam je rond de 1300 voor 2 uit..

2e hands set B&W Nautilus 805 in originele doos: 1200 euro @ Marktplaats...
Zelfbouw is veel waar voor je geld, zeker, maar vergeleken 2e hands valt het af en toe wel weer mee hoor..

(Des al niet te min geil ik nogsteeds op de Maxima's @ Speakerland :9 )
Ik heb destijds niet echt goed geluisterd omdat ik vanuit budget al min of meer besloten had dat het deze zouden worden. De andere bookshelf speakers stonden ook in de andere ruimte, dus heb ik ze alleen met vloerstaanders vergeleken, en daar vond ik de bas niet mooi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry
De Premium 11's gaan voorbij de 805's hoor. In alle opzichten.
Tenzij we over smaak gaan praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barry schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 01:26:
De Premium 11's gaan voorbij de 805's hoor. In alle opzichten.
Tenzij we over smaak gaan praten..
Dan zal het wel smaak zijn, want in de opstelling waarin ik ze heb gehoord deden de Premium 11's onder voor de Scanspeak Reference Monitor, en die zaten wel ongeveer gelijk met de 805's... (Speakerland).

Maarja, uiteindelijk doen we allemaal aan MyFi natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Mischien een stomme vraag :p maarre als ik speakers heb die je kan bi wiren maar ik sluit alleen maar 1x lf en 1x hf aan en verder verbind ik de 2 met een stukje speaker kabel (ipv brug) dan is het geen bi wire? of wel? (het klinkt beter zo dan als ik ze verbind zoals ik op google gevonden heb qua ''bi-wire'')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Jarnowtje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:35:
[afbeelding]

[afbeelding]

Specs:

vet! nes.snes!

heb pas nog een snesje op de kop getikt voor 2,50! ( werkte perfect en niet vergeeld of beschadigd :p ) met alle kabels en 2 controllers. Was er helemaal blij mee.. aangezien mijn oude het had begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 16:16

Yotta

0110101001111010

Wellicht kan er een overzicht gemaakt worden met de mooiste 10 home cinema systeems gepost op forum?
Nu we bij deel 40 zitten heb ik mooie sets voorbij zien komen, maar om het terug te zoeken is tijdrovend.
Zijn er meer mensen die zo denken?

0110101001111010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thobe
  • Laatst online: 15-04 09:11
Top 10 zal wel handig zijn, maar dan zal er waarschijnlijk een poll moeten komen waar alle sets nog een keer in voorbij komen. Dat lijkt me na 40 delen niet echt praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300778

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=kew01c&s=6
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=1z35kwi&s=6
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=ji2s6s&s=6
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2m68pjn&s=6
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=afekib&s=6
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2d14akz&s=6

Na geregeld dit forum bekeken te hebben, heb ik mijn home cinema erop geplaats.

Wat heb ik:
TV: Philips 42pfl9803
Decoder: Humax IRHD-5000C
Versterker: Denon AVR 1910
Blu Ray: Denon DVD 1800BD
Speakers: B&W MT-20
Mediaplayer: HDX 1000
PC: Acer X3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Laatst online: 19:20
Picas doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
iNFiNiTY- schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:40:
Mischien een stomme vraag :p maarre als ik speakers heb die je kan bi wiren maar ik sluit alleen maar 1x lf en 1x hf aan en verder verbind ik de 2 met een stukje speaker kabel (ipv brug) dan is het geen bi wire? of wel? (het klinkt beter zo dan als ik ze verbind zoals ik op google gevonden heb qua ''bi-wire'')
Ik denk dat je deze eens moet doorspitten..
http://www.hifi.nl/artikel/1536/Aansluitingen.html

Tenzij ik de vraag niet goed begrijp, want je kan het ook lezen als "Ik maar een brug met speaker kabel, i.p.v de bijgeleverde brug"

[ Voor 11% gewijzigd door raymonvdm op 01-07-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 08:58
Hier dan mijn Home cinema geheel tot stand gekomen door ideeën hier op het forum opgedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/25grzoi.jpg

Wat je ziet:

Panasonic TH-42PY700F
Denon 2310
Phonar Moonlight edma Speakers & Sub

Wat je niet ziet: (zit achter het HT-meubel)

Vu+ Duo
Popcornhour A110

Binnenkort komt de postbode nog met wat mooie speakerkabel uit Hong Kong,
En RGB ledverlichting voor in de koof van het HT-meubel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:56

SeatRider

Hips don't lie

spaceboy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:25:
5.1 zonder sub noemen we 5.0 ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Laatst online: 21:31

Gotez

42

iNFiNiTY- schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:40:
offtopic:
Als ik jouw post goed begrijp dan is het geen Biwire. Het is wel een leuke 'voodoo' manier om je speakers aan te sluiten. Het heeft geen enkele meerwaarde dan ze beidde op de lf en gewoon met een brug aan te sluiten. Biwire heeft zoizo geen enkele zin, Biampen daarintegen wel. Misschien kun je zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 doorlezen.

ps: waarom wil je dit graag weten? Maakt het uit hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Mooie dingen al tegengekomen, ik ben zelf ook aan het kijken voor onderdelen voor mijn home cinema. Het probleem is een versterker uitkiezen. Ik dacht dat elke tv en versterker met HDMI wel rechtstreeks op elkaar aangesloten konden worden zonder "ouderwetse" optische kabels te gebruiken. Maar nu lees is dat de techniek (Audio return channel) op de nieuwste versterkers zit en dat dit een HDMI 1.4 techniek is. Laat de meeste tv's nu nog geen HDMI 1.4 hebben maar gewoon 1.3. Betekend dit dat je altijd gebruik moet maken van een optische kabel naast de gewone HDMI kabel?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=QnrDhDRffRIrEiwSpw9xBIh4l5k2TGxc
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=QnrDhDRffRLc3SzJ5MJJ84h4l5k2TGxc
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=QnrDhDRffRKCQjpkE28CD4h4l5k2TGxc
Afbeeldingslocatie: http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo=QnrDhDRffRKCQjpkE28CD4h4l5k2TGxc

Omdat de picca's het niet deden. Ik hoop bij deze post wel.

Wat heb ik:

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 300778 op 01-07-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-03 14:16

kakashi

respect my authoritah

ze deden het nog steeds niet dus heb er maar links van gemaakt voor je ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wooldoor schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:56:
Mooie dingen al tegengekomen, ik ben zelf ook aan het kijken voor onderdelen voor mijn home cinema. Het probleem is een versterker uitkiezen. Ik dacht dat elke tv en versterker met HDMI wel rechtstreeks op elkaar aangesloten konden worden zonder "ouderwetse" optische kabels te gebruiken. Maar nu lees is dat de techniek (Audio return channel) op de nieuwste versterkers zit en dat dit een HDMI 1.4 techniek is. Laat de meeste tv's nu nog geen HDMI 1.4 hebben maar gewoon 1.3. Betekend dit dat je altijd gebruik moet maken van een optische kabel naast de gewone HDMI kabel?
Als je tv en de receiver inderdaad geen HDMI 1.4 hebben en beschikken over ARC dan wordt het gebruik maken van de S/PDIF Out inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kakashi schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:20:
[...]

Bedankt voor het maken van links. Ik begrijp nog steeds niet hoe de foto's op het forum geplaats kunnen worden. Hopelijk heeft iemand een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

OMD

Anoniem: 300778 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:15:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat heb ik:
Beetje mooie imitatie barcelona stoel? Heb je een extra foto daarvan?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat heb ik:
Wow! Wat heb jij een gigantische klok! Hij is gewoon bijna groter dan je TV :9
Cool man :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B&W MT-10 en MT-20 blijven gewoon echt een van de beste HT setjes op de markt.. Ik vind ze iig stukken beter klinken dan de Kef's / HK's :p
Mooie set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat heb ik:
Bekend meubel (heb hem zelf ook, alleen dan met 2 schuifdeurtjes en op pootjes. Geeft hem net wat meer cachet vind ik:)
Ik zie btw dat je de achterwanden er uit hebt gelaten. Is dat bewust? Ik heb ze er wel in gezet en er een mooi rond gat in gezaagd voor de kabels - mijn TV weegt 60 kilo, 32" CRT :X - en ik wilde niet dat het meubel zou doorzakken. Wat weegt jouw tv en zakt je meubel niet door :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:41:
[...]

Bekend meubel (heb hem zelf ook, alleen dan met 2 schuifdeurtjes en op pootjes. Geeft hem net wat meer cachet vind ik:)
Ik zie btw dat je de achterwanden er uit hebt gelaten. Is dat bewust? Ik heb ze er wel in gezet en er een mooi rond gat in gezaagd voor de kabels - mijn TV weegt 60 kilo, 32" CRT :X - en ik wilde niet dat het meubel zou doorzakken. Wat weegt jouw tv en zakt je meubel niet door :?
Lijkt me stug dat hij doorzakt. Hij staat precies tussen de 2 kastjes in, dus op 2 verticale plankjes.. Dat blijft echt wel staan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

kakashi schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:20:
[...]

vind het allemaal wel proper gedaan, hou er wel van.
tof uitzicht op het water ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Joppel schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:57:
Hier dan mijn Home cinema geheel tot stand gekomen door ideeën hier op het forum opgedaan:

[afbeelding]

Wat je ziet:
Wat je ook ziet: speakerkabels ;) Beetje zonde met zo'n strakke setup.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-03 00:44
[...]

32'' CRT?? Ik wist niet eens dat ze CRT's zo groot maakten! Is dat niet een GIGANTISCHE kast?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314372

32'' CRT?? Ik wist niet eens dat ze CRT's zo groot maakten! Is dat niet een GIGANTISCHE kast?! 8)7
CRT monitoren voor computers waren maximaal 24" ofzo, maar de TV's waren tot veel groter :)
Net als LCD's, monitoren voor computers zijn max. rond de 30", maar de TV's zijn tot meer dan het driedubbele in diameter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:59:
De grootste CRT TV die ik ken is 37". 32"/82cm was best gangbaar hoor.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
Anoniem: 314372 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:02:
[...]

CRT monitoren voor computers waren maximaal 24" ofzo, maar de TV's waren tot veel groter :)
Net als LCD's, monitoren voor computers zijn max. rond de 30", maar de TV's zijn tot meer dan het driedubbele in diameter 8)
alleen bij lcd zit er een enorm verschil tussen de pixel pitch.. terwijl je bij crt's tot een groot deel vrij was om de resolutie in te stellen tot wat je zelf wou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
FeaR1986 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:32:
[...]

Als je tv en de receiver inderdaad geen HDMI 1.4 hebben en beschikken over ARC dan wordt het gebruik maken van de S/PDIF Out inderdaad.
Kijk dat is een helder antwoord, dus met mijn Philips 42PFL9664 heeft het sowieso geen zin om te kijken naar een versterker die beschikt over ARC? Dat zou de zoektocht al wat makkelijker maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Wooldoor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:44:
[...]

Kijk dat is een helder antwoord, dus met mijn Philips 42PFL9664 heeft het sowieso geen zin om te kijken naar een versterker die beschikt over ARC? Dat zou de zoektocht al wat makkelijker maken :P
Nee, neem iig wel een met hdmi processing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
K0L3N schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:18:
[...]

Nee, neem iig wel een met hdmi processing.
Ok prima, maar betekent het dat als je de versterker aansluit op de tv via een optische kabel dat je geen TrueHD of DTS HD kan afspelen? Of maakt dat niet uit als je een mediacenter op de versterker aansluit met HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Wooldoor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 09:33:
[...]

Ok prima, maar betekent het dat als je de versterker aansluit op de tv via een optische kabel dat je geen TrueHD of DTS HD kan afspelen? Of maakt dat niet uit als je een mediacenter op de versterker aansluit met HDMI?
Maakt niet uit, want geen enkele televisie kan True HD of DTS HD uitsturen. Het geluid moet uit je speakers komen via de receiver, dus als je daar gewoon je mediacenter op aansluit hoef je daarvoor niet nog een optische kabel van je tv te laten lopen (beetje dubbelop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
Spelvaud schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:32:
[...]

Maakt niet uit, want geen enkele televisie kan True HD of DTS HD uitsturen. Het geluid moet uit je speakers komen via de receiver, dus als je daar gewoon je mediacenter op aansluit hoef je daarvoor niet nog een optische kabel van je tv te laten lopen (beetje dubbelop).
Ah duidelijk, dus die optische kabel is alleen om het geluid uit de tv (dus de analoge tuner) naar de versterker te transporteren. Een settopbox die je rechtstreeks aan de versterker aansluit zou dus ook niet dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Wooldoor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:36:
[...]Ah duidelijk, dus die optische kabel is alleen om het geluid uit de tv (dus de analoge tuner) naar de versterker te transporteren. Een settopbox die je rechtstreeks aan de versterker aansluit zou dus ook niet dit probleem hebben?
Klopt :)
Sterker nog: alles direct naar de receiver is eigenlijk beter. Er zijn maar weinig tv's namelijk die Dolby Digital en DTS door kunnen sturen via de S/PDIF out. Veelal wordt dat gedownscaled naar 2.0 stereo. Toch zonde als je wel meerkanaals geluid in voert. Als je alles direct naar de receiver doet dan heb je dat probleem niet.

En als je een receiver neemt die DTS HD en Dolby TrueHD kan decoderen dan heb je sowieso HDMI Processing, dat maakt het zoeken al wat makkelijker. HDMI Processing wil alleen zeggen dat de receiver het audiodeel van het signaal wat over HDMI gaat kan halen. De video gaat gewoon verder naar de HDMI Out. Als de receiver dit niet heeft (HDMI Switching) dan wordt alles (dus beeld en audio) naar de tv gestuurd. Nadeel is dat je dan per apparaat nog een kabel voor audio moet leggen. En zoals gezegd kan je met bijvoorbeeld een optische kabel maximaal Dolby Digital en DTS versturen, geen HD audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

TV weegt minder dan 30 kilo dacht ik. Ik heb de achterwanden voor ventilatie voor de apparatuur uit gelaten. Het meubel is stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMD schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 20:23:
[...]

Beetje mooie imitatie barcelona stoel? Heb je een extra foto daarvan?
het plaatsen van foto's lukt me niet super zoals je hebt kunnen lezen, vandaar de link van de site. www.gooidesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Wooldoor schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 08:44:
[...]

Of juist niet, want als je nu een reciever koopt, kun je juist wel beslissen om deze functies er op te willen.
Want dan hoef je daarna alleen nog maar je TV te vervangen doorschuiven naar de slaapkamer/keuken en ben je klaar voor de toekomst.

Overigens gebruik ik zelf mn tv alleen maar als monitor, omdat ales verder uit mn mediacenter komt. Die zit op dit moment met HDMI aan de tv maar het geluid loopt via optisch naar mn reciever omdat ik toch maar een SR4003 heb |:(

[ Voor 17% gewijzigd door raymonvdm op 02-07-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
raymonvdm schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:19:
[...]

Of juist niet, want als je nu een reciever koopt, kun je juist wel beslissen om deze functies er op te willen.
Want dan hoef je daarna alleen nog maar je TV te vervangen doorschuiven naar de slaapkamer/keuken en ben je klaar voor de toekomst.

Overigens gebruik ik zelf mn tv alleen maar als monitor, omdat ales verder uit mn mediacenter komt. Die zit op dit moment met HDMI aan de tv maar het geluid loopt via optisch naar mn reciever omdat ik toch maar een SR4003 heb |:(
Zou kunnen maar als je toch alle apparaten eerst aan de receiver hangt heb je dus niets aan ARC, en wie kijkt er tegenwoordig nog analoge tv?
Het enige waar het in de toekomst handig voor zou zijn is streaming media die je vanaf de tv afspeel, maar daar heb ik al een XBMC systeem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
wat is eigenlijk het voordeel van hdmi switching, daar verbaas ik me altijd weer over, wel hdmi, maar geen geluid via hdmi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
K0L3N schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:40:
wat is eigenlijk het voordeel van hdmi switching, daar verbaas ik me altijd weer over, wel hdmi, maar geen geluid via hdmi??
Dat je maar één HDMI kabel naar de tv hebt lopen, verder zou ik ook geen voordelen weten. Maar HDMI Switching zie je nu al bijna niet meer op receivers. Receivers die HDMI 1.4 ondersteunen hebben sowieso HDMI Processing. HDMI Switching zag je vooral bij instapmerken en kant-en-klare setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Bierdopje120 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:59:
[...]

Da's idd een flinke jongen. Wel flatscreen, kocht hem in 2003 toen CRT's nog heel gangbaar waren. Doet het nog steeds prima, beeld staat als een huis, nog nooit problemen mee gehad :)

Oud plaatje (ik woon d'r inmiddels gelukkig niet meer, nu 3x zoveel ruimte)
Afbeeldingslocatie: http://img190.exs.cx/img190/2987/p4040004klein1wb.jpg

Enige nadeel van dat ding is dat ie dus 60 kilo weegt en 50 cm diep is :X Dat is erg leuk naar een meubel zoeken kan ik je melden :(

D'r komt nog wel een keer een TFT...maar dan wil ik minimaal 42" Full HD en dan heb ik ook meteen een nieuwe decoder nodig. En net een auto gekocht, dus TV moet ff wachten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 02-07-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:15
Vandaag even mijn setje compleet gemaakt en dacht, Toch even posten. Ik weet het is niet echt een Home Cinema alleen door de Loewe toch wel een beetje !. Heb wel mooiere dingen hier voor bij zien komen alleen voor een 16 jarige niet verkeerd dacht ik zo... Had voorheen altijd oude luidsprekers en ik moet zeggen dat ik toch denk dat er in al die jaren wel wat veranderd is. De weergave is openen er het laag is krankzinnig.

Afbeeldingslocatie: http://img199.imageshack.us/img199/9587/dsc0223x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4374/dsc0224u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img692.imageshack.us/img692/1929/dsc0225x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img231.imageshack.us/img231/4299/dsc0226w.jpg

Luidsprekers : Dynaudio focus 220
Versterker : NAD C316BEE
Bekabeling : Monster 2 + klem bananen
Cd-speler : Rotel BC-965
Draaitafel : Pioneer + grado Gold

Heel open en dynamisch met een krachtig en diep laag (tot 32Hertz). Alle soorten muziek spelen er perfect op. Net stiekum even wat hardcore  ;D en ook al is de versterker een enorme bottelneck gaat het kwa klankleur prima met elkaar !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
na een paar jaar een update:
Samsung UE46c6000
PS3 slim
UPC HD
MS Avant 908i front
MS 905i center
MS 905i rear
Yamaha RV-800 RDS
Harmony 1000

De muur was wit. Deze is bruin geverfd. Het bruine IKEA meubel is vervangen door een zwevend wit exemplaar.

Ik zie nu dat op geen enekele foto de kastjes rechts en links openstaan. In het rechter gedeelte staat de PS3 in het linker gedeelte van BR/games boeken e.d.

Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_1428.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0438.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0427.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0426.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0425.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0016.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i743.photobucket.com/albums/xx74/sjoerd303/Home%20Cinema/th_DSC_0014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deikesu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:05
Oban606 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 13:08:
na een paar jaar een update:
Samsung UE46c6000
PS3 slim
UPC HD
MS Avant 908i front
MS 905i center
MS 905i rear
Yamaha RV-800 RDS
Harmony 1000

De muur was wit. Deze is bruin geverfd. Het bruine IKEA meubel is vervangen door een zwevend wit exemplaar.

Ik zie nu dat op geen enekele foto de kastjes rechts en links openstaan. In het rechter gedeelte staat de PS3 in het linker gedeelte van BR/games boeken e.d.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er goed uit! Je plant met pot is ook leuk :*)

Heb je je tv opgehangen met de wallmount van samsung zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-04 09:14
The Eagle schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:22:
[...]

Da's idd een flinke jongen. Wel flatscreen, kocht hem in 2003 toen CRT's nog heel gangbaar waren. Doet het nog steeds prima, beeld staat als een huis, nog nooit problemen mee gehad :)

Oud plaatje (ik woon d'r inmiddels gelukkig niet meer, nu 3x zoveel ruimte)
[afbeelding]

Enige nadeel van dat ding is dat ie dus 60 kilo weegt en 50 cm diep is :X Dat is erg leuk naar een meubel zoeken kan ik je melden :(

D'r komt nog wel een keer een TFT...maar dan wil ik minimaal 42" Full HD en dan heb ik ook meteen een nieuwe decoder nodig. En net een auto gekocht, dus TV moet ff wachten ;)
Hangt daar nou een oldskool vuvuzela/digeridoo (ofzoiets) aan de muur? Of is dat een bamboo tak? ;) Probleem met meubel ken ik ook, hebben we beneden ook dat je het hele meubel onderaan krom ziet lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
Of zo'n regenbuis met van die korreltjes erin ;) Maar een didgeridoo zou ook goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oban606
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
@deikesu, ja betreft de samsung wallmount.... destijds weer een aardige duit voor zoiets maar heb er nog steeds geen spijt van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:18
Sinds kort heb ik ook een nieuw speeltje:

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/TC4yLNQ38EI/AAAAAAAABLg/edrIx13QMZc/s512/DSC_6439.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85499

A. Qonsaides schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:39:

[afbeelding]
Ziet er heel stoer uit!

Vertel er is wat meer over als je wilt? :P Welk type bijv. (er zijn er meerdere)
En wat zijn je ervaringen tot nu toe? beter/slechter dan een Logitech? Goede ondersteuning voor alle apparaten? Makkelijk in te stellen/configureren?

*ben ook op zoek naar zoiets. Tot nu toe alleen naar Logitech gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:18
Anoniem: 85499 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:53:
[...]

Ziet er heel stoer uit!

Vertel er is wat meer over als je wilt? :P Welk type bijv. (er zijn er meerdere)
En wat zijn je ervaringen tot nu toe? beter/slechter dan een Logitech? Goede ondersteuning voor alle apparaten? Makkelijk in te stellen/configureren?

*ben ook op zoek naar zoiets. Tot nu toe alleen naar Logitech gekeken.
Het is een Philips Pronto TSU9400. Ik heb geen vergelijking met de Harmony's, want dit is mijn eerste universele afstandsbediening. De ondersteuning van de Pronto is erg goed. Via remotecentral is er genoeg ondersteuning te vinden. Daarnaast is er een enorme database, maar volgens mij is dat bij Logitech ook zo.
Het grote voordeel vind ik het volledig naar eigen keuze instellen van het touchscreen. Het is eigenlijk je eigen website bouwen en de knoppen een functie geven. Het grote nadeel is dat het erg tijdrovend is.
Je kan deze afstandsbediening uitbreiden met extenders zodat je ook apparatuur achter deurtjes kan bedienen. Er is zelfs een serial extender waarmee je 2-weg communicatie tot stand kan brengen tussen je apparatuur en je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerty159
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-07-2024
Ook even een post van mijn 'Home Theatre' (eigenlijk Bedroom Theatre, maar ach, ik moet toch iets). Zoals jullie zien een beetje bij elkaar geraapt boeltje, ik heb een beetje last van geldgebrek.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.konijnendijk.info/HT1thmbn.html

Afbeeldingslocatie: http://pictures.konijnendijk.info/HT2thmbn.html

(Allebei klikbaar)

De specs:

Op het eerste plaatje te zien:
  • Front Speakers: 2 Magnat Concept 2 120W speakers
  • Center Speaker(s): X8001 multimedia speaker set 8)7
  • Kleine schermen: 2 LiteOn LitePanel 170 (niet gebruikt voor films etc, maar voor games d.m.v. Eyefinity)
  • Groot scherm: Acer 243HQAbd
  • Computer: Zelfbouw (Ati Radeon HD 5850, AMD Phenom II x4 965 @ 3.8GHz, Club3D TheatronDTS geluidskaart)
Op het tweede plaatje te zien:
  • Receiver: Philips FR975 (aangesloten d.m.v. optische kabel aan computer)
  • Rear Speakers: 2 Akai 40W speakers (Ik zou niet weten welke serie, etc.)
  • Tom-Tec Cd-speler/Radio/Casettebandjes-speler |:(
Zoals jullie zien niet erg (of totaal niet) professioneel, maar goed genoeg voor mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

A. Qonsaides schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 20:39:

[afbeelding]
Pronto's zijn prima dingen, maar wel erg duur voor wat ze bieden. De normale lijn van Philips haalt het niet bij wat Logitech Harmony's bieden. Ik heb na 3 Philips'en een Harmony One gekocht. Zo'n Pronto zou ik ook best willen, maar dan niet voor de prijs die ze in de winkel kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Jarnowtje schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:08:
[...]

Hangt daar nou een oldskool vuvuzela/digeridoo (ofzoiets) aan de muur? Of is dat een bamboo tak? ;) Probleem met meubel ken ik ook, hebben we beneden ook dat je het hele meubel onderaan krom ziet lopen!
Da's idd een digeridoo :)
Keertje in Antwerpen op de kop getikt. Staat momenteel nog steeds in een hoekje te mijn bongo (die trommel op het plaatje links naast de TV) gezelschap te houden. Ik wil hem wel aan de muur hebben maar mijn vriendin vind dat niks. Ophangen is supersimpel overigens: het ding weegt niks, dus met wat visdraad en twee spijkers kom je een heel eind :)

Het problem met het IKEA meubel heb ik zelf overigens opgelost door de TV zo te zetten dat ie zowel over het middenschot van het linkse meubel als de beide zijschotten van links en rechts heen steekt en er dus op leunt. Houdt zich vooralsnog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Nieuwe aanwinsten:
- Pioneer A209R stereo versterker
- Q Acoustics 2020 speakers

Ter vervanging van mijn goedkope surround setje. Ik heb nu veel beter geluid voor muziek, waar ik het uiteindelijk ook het vaakste voor gebruik. TV kijken gaat ook prima.

Er staat ook nog een media center PC in de kamer erachter, maar die is niet echt fotogeniek :+

Foto's:

http://img85.imageshack.us/i/cimg0002p.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/cimg0003o.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/cimg0004p.jpg/
http://img18.imageshack.us/i/cimg0005o.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/cimg0006f.jpg/
http://img535.imageshack.us/i/cimg0007n.jpg/

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Lethalis schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:59:
Nieuwe aanwinsten:
- Pioneer A209R stereo versterker
- Q Acoustics 2020 speakers

Ter vervanging van mijn goedkope surround setje. Ik heb nu veel beter geluid voor muziek, waar ik het uiteindelijk ook het vaakste voor gebruik. TV kijken gaat ook prima.

Er staat ook nog een media center PC in de kamer erachter, maar die is niet echt fotogeniek :+

Foto's:

http://img85.imageshack.us/i/cimg0002p.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/cimg0003o.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/cimg0004p.jpg/
http://img18.imageshack.us/i/cimg0005o.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/cimg0006f.jpg/
http://img535.imageshack.us/i/cimg0007n.jpg/
Heb je nou se-ri-eus een foto van je eigen kop + vriendin waar je de hele tijd tegenaan kijkt? :/ :/ :/

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Ik ben al een tijdje uitgekeken op mijn interieur en ben me aan het oriënteren op een compleet nieuwe woonkamer.
Een van de meest bepalende dingen daarin moet uiteraard de audio/video/zithoek worden omdat ik daar het meest zit. Voor ideeën daarvoor struin ik regelmatig het internet af.
Maar een groot gedeelte van wat ik tegen kom is witte muren (of met een licht tintje van wat voor kleur dan ook om het geen wit te laten zijn), laminaatvloeren van de categorie "het mag niets kosten" en strakke zelf inelkaarzetkastjes van Ikea o.i.d. (vaak gelamineerd met precies een andere houtsoort als de vloer).
En dat wordt dan steevast aangevuld met een chaise longue en een bijzet- of salontafeltje van dezelfde fabrikant als het t.v. kastje.

Nu kan ik begrijpen dat niet ieders budget hen in staat stelt om een droomkamer te maken, maar het moet toch te doen zijn om met bescheiden middelen wat meer sfeer te creëren.
En ik snap ook dat die kleuren, meubels en vloeren nu "in de mode" zijn en dat mijn persoonlijke smaak daar van af wijkt. Maar ik kan toch niet de enige zijn?
Ook schijnt het zo te zijn dat in veel gevallen de vrouw of vriendin schijnbaar een andere (beslissende) mening heeft over hoe de audio/videohoek er uit moet zien. Maar er moeten toch ook vrouwen zijn die een eigen smaak hebben?

Ik zou wel eens willen weten of er mensen zijn die creatief zijn geweest met oudere, eiken meubels.
Of mensen die nog een tegel- of plavuizenvloer hebben. Misschien nog steenstrips tegen de muur.
Een open haard (niet zo'n nepding, al dan niet ingebouwd in de muur).
Echte gordijnen i.p.v. lamellen of van die kant en klaar stof aan een rail.
Sfeervolle en uitgebalanceerde verlichting i.p.v. de in 99% van de woonkamers gebruikte vaste hanglamp boven de salontafel en een staande halogeenlamp in de hoek.
En dat alles uiteraard aangevuld met audio en videoapparatuur van niveau.

M.a.w.; zijn er nog mensen die afwijken van de norm of echt een plek voor zichzelf hebben gecreeërd zonder rekening te houden met de smaak van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

centr1no schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:30:
...

M.a.w.; zijn er nog mensen die afwijken van de norm of echt een plek voor zichzelf hebben gecreeërd zonder rekening te houden met de smaak van anderen?
Haha, grappige stelling. Ergens snap ik je punt. Maar aan de andere kant: ik heb zeker geen rekening gehouden met iemand anders. Ik woon alleen. En budget is niet echt een issue. Oke, ik kan niet voor 2 ton aan spullen kopen. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil gewoon een hele grote tv (die heb ik). Een bank die lekker zit (inderdaad, een chaise longe) en ik heb lang gezocht naar een mooi tv-meubel. En ik ben ook bij echte meubelwinkels geweest, maar uiteindelijk vond ik wat bij de Ikea vond het mooist (los van het feit dat het circa 15% kost van iets soortgelijks uit "een echte winkel" plus een levertijd van 9 weken ofzo).

Dus het KAN natuurlijk zo zijn dat "die standaard" juist is wat je graag wilt. In mijn geval is dat zo. En ik heb werkelijk schijt aan wat iemand anders daarvan vindt. IK zit er 95% van de tijd alleen. Dus ik bepaal... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
spaceboy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:43:
[...]

Haha, grappige stelling. Ergens snap ik je punt. Maar aan de andere kant: ik heb zeker geen rekening gehouden met iemand anders. Ik woon alleen. En budget is niet echt een issue. Oke, ik kan niet voor 2 ton aan spullen kopen. Maar dat hoeft voor mij ook niet. Ik wil gewoon een hele grote tv (die heb ik). Een bank die lekker zit (inderdaad, een chaise longe) en ik heb lang gezocht naar een mooi tv-meubel. En ik ben ook bij echte meubelwinkels geweest, maar uiteindelijk vond ik wat bij de Ikea vond het mooist (los van het feit dat het circa 15% kost van iets soortgelijks uit "een echte winkel" plus een levertijd van 9 weken ofzo).

Dus het KAN natuurlijk zo zijn dat "die standaard" juist is wat je graag wilt. In mijn geval is dat zo. En ik heb werkelijk schijt aan wat iemand anders daarvan vindt. IK zit er 95% van de tijd alleen. Dus ik bepaal... :P
inderdaad zo denk ik er ook over, het kastje kan 30 euro zijn bij de gamma of 300 euro in een andere winkel als ik hem mooi vindt neem ik em.
En verder ga ik niet iets kopen omdat X hem mooi vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Hoera, updates! :+

Wat is er weg:
- Celestion 15 Rear luidsprekers

Wat is er bij gekomen:
- Mission Elegance E80 luidsprekers (Rear L & R)
- Digitale TV Decoder met, uiteraard, digitale TV abo!

De specs van de rest kennen jullie vast al ;)

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mission005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mission001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mission002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mission003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/mission004.JPG

De Mission passen qua design wonderwel goed bij de andere luidsprekers van Celestion 8)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
Naar mijn gevoel is het eerder dat mensen iets zoeken wat zij mooi vinden (en betaalbaar) uit wat er beschikbaar is.
Ik zeg niet dat er iets mis is met de kastjes van ikea. Sommigen vind ik ook best mooi en er zijn kastjes die ik best zou willen hebben. Maar juist die kastjes zie ik weer nergens bij mensen thuis staan!

Wat ik overal op foto's zie is allemaal zo'n beetje hetzelfde.
Of dat de kastjes nu van de meubelboulevard komen, van de dure meubelzaak of zelfs zelfgemaakte kasten; ze zien er allemaal hetzelfde uit.

Daarom de vraag: zijn er mensen die eens wat anders hebben dan wat er nu overheerst in al die posts?

Zoals TomSwinnen hierboven. Is dat toeval?
Wat ligt er op de vloer man? Is dat nou echt stoffen vloerbedekking? Je weet dat dat niet meer kan tegenwoordig?

[ Voor 7% gewijzigd door centr1no op 03-07-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:10

Arfman

Drome!

centr1no schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:34:
Wat ligt er op de vloer man? Is dat nou echt stoffen vloerbedekking? Je weet dat dat niet meer kan tegenwoordig?
Waarom niet? En wie heeft bepaald dat jij dat kunt bepalen?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Laat eens zien wat voor geweldigs jij thuis allemaal hebt staan centr1no. De verwachtingen zijn groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
spaceboy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:24:
[...]
Heb je nou se-ri-eus een foto van je eigen kop + vriendin waar je de hele tijd tegenaan kijkt? :/ :/ :/
Ja.. en who cares? Zijn wel meer mensen die dat hebben.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Lethalis schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:50:
[...]

Ja.. en who cares? Zijn wel meer mensen die dat hebben.
inderdaad
hebben wij ook een canvas doek hangen in de kamer, zou niet weten wat er miss mee is
ziet er beter uit dan een spiderman schilderij of modern warfare poster in je woonkamer.

Maar zoals gezegt smaken verschillen laat iedereen lekker in ze waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Arfman schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:40:
[...]

Waarom niet? En wie heeft bepaald dat jij dat kunt bepalen?
Ik denk dat centr1no een beetje sarcastisch was, in die zin dat het tegenwoordig allemaal koude tegel moet zijn, zogezegd. Ik volg hem wel. :)

Het is trouwens geen stoffen vloerbekleding, maar een soort van gewoven natuurdraad. Redelijk grof, maar toch aangenaam om op te wandelen, en dempt lekker!

Mijn meubilair wordt trouwens gemaakt door mijn grootvader, veel steviger dan menig IKEA gedoe :)

[ Voor 17% gewijzigd door TomSwinnen op 03-07-2010 15:54 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
TomSwinnen schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 15:52:
[...]

Ik denk dat centr1no een beetje sarcastisch was, in die zin dat het tegenwoordig allemaal koude tegel moet zijn, zogezegd. Ik volg hem wel. :)

Het is trouwens geen stoffen vloerbekleding, maar een soort van gewoven natuurdraad. Redelijk grof, maar toch aangenaam om op te wandelen, en dempt lekker!

Mijn meubilair wordt trouwens gemaakt door mijn grootvader, veel steviger dan menig IKEA gedoe :)
Daarom zei ik al: is het toeval?
Juist op het moment dat ik het heb over afwijken van de norm plaats jij je foto's.

@ Arfman: Sarcasme. Niet mee bekend? Jij zult wel vaak ruzie hebben.
@ Exirion: Waarom zou ik iets geweldigs moeten hebben staan? Ik zeg toch duidelijk dat ik niet blij ben met m'n huidige interieur.

Ik zeg nergens dat ik iets lelijk of slecht vind.
Enkel dat alles op elkaar lijkt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.