Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
moly, inderdaad wat een vette klok. Hoe kom je er aan?
Kan wel zijn dat ze die voorlopig niet meer hebben, maar komen regelmatig weer in stock.
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Oh ja, dat was ook zoooo duidelijk in je postcentr1no schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 16:05:
@ Arfman: Sarcasme. Niet mee bekend? Jij zult wel vaak ruzie hebben.
Jij zult wel vaak een l*l worden gevonden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had em wel door

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Zit er nou een ventilator achter je versterker voor licht in/afvoer in/uit je kast?Lethalis schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 11:59:toon volledige bericht
Nieuwe aanwinsten:
- Pioneer A209R stereo versterker
- Q Acoustics 2020 speakers
Ter vervanging van mijn goedkope surround setje. Ik heb nu veel beter geluid voor muziek, waar ik het uiteindelijk ook het vaakste voor gebruik. TV kijken gaat ook prima.
Er staat ook nog een media center PC in de kamer erachter, maar die is niet echt fotogeniek
Foto's:
http://img85.imageshack.us/i/cimg0002p.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/cimg0003o.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/cimg0004p.jpg/
http://img18.imageshack.us/i/cimg0005o.jpg/
http://img266.imageshack.us/i/cimg0006f.jpg/
http://img535.imageshack.us/i/cimg0007n.jpg/
PS, zou het geluid niet beter zijn als je de speakers lager zet? Ze lijken mij aardig hoog te staan. Waarom zet je ze niet in die gleuf zeg maar er recht onder?
PPS: Is die rode auto van lego?
PPIS: Wel mooi dat bijna iedereen alles in bij passende kleuren heeft... Kon ik dat maar zeggen!

Wou dat ik wat meer ruimte had op mijn slaapkamer zodat mijn 603's meer tot hun recht kwamen. Zal mijn HT set nog wel een keer laten zien. Mist alleen nog achterspeakers (4 stuks zelfs voor 7.1 maar daar is toch geen ruimte voor.. ) en een (bij voorbaat SVS) subwoofer. De plaatsing is ook verre van optimaal maar is best te doen voor in een kamer van 4 bij 2,5 Meter
Mijn 5.0 set (waarvan 3.0 het waard is te noemen) bestaat nu uit een Denon AVR 2807, B&W 603 S3 fronts, de LCR600 als center en Warfedale 504's achter. En het klinkt geweldig!:D Zowel voor muziek als films! Moet wel zeggen dat de nieuwe 603's heel erg smal lijken als je een jaar lang tegen de S2's hebt gekeken! Is echter niet aan het geluid te merken
PPPIS, op mijn oude speakers die te koop staan op marktplaats (B&W DM603 S2,, iemand interesse??) mist een goudenplaatje achter. Kan ik daar ook gewoon speakerkabel tussen doen? Ik had een stukje koper op maat gemaakt, alleen bij de luidspreker waar dat stukje koper op zit klinken (voornamelijk) de hoge tonen een stuk slechter. Toen ik ze zelf gebruikte had ik ze Bi-Amped via het surroundback kanaal van mijn reciever en gebruikte ik deze plaatjes dus niet. Het was voor mij dus geen probleem maar bij het verkopen is het anders.
Ik heb al gevraagd of ze bij een audiozaak in Emmen ze konden bestellen.. Ze zouden me bellen als ze ze hadden... Heb nooit een telefoontje gehad! (dit was een jaar geleden)
TV Sony KDL-40W5500 (1080p)
Receiver Harman Kardon AVR 355 (upscaling naar 1080p, ondersteund DTS, Faroudja)
Boxen Harman Kardon HKTS 11BQ

In de linker kast
Media Speler WD TV HD LIVE (1080p & DTS)
Decoder UPC HD (720i)
CD Wisselaar M`n oude sony waar ik geen afscheid van kan nemen..

Uitzicht

Aansluitingen

[ Voor 93% gewijzigd door MasQQ op 04-07-2010 13:16 . Reden: Foto toegevoegd en post afgemaakt ]
lolspaceboy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:24:
[...]
Heb je nou se-ri-eus een foto van je eigen kop + vriendin waar je de hele tijd tegenaan kijkt?![]()
![]()

Dat heb ik niet in de binnenstad

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Gefrustreerd dat je zelf geen vriendin hebt?spaceboy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:24:
[...]
Heb je nou se-ri-eus een foto van je eigen kop + vriendin waar je de hele tijd tegenaan kijkt?![]()
![]()
Laat eenieder lekker zelf weten wat hij/zij in zijn woonkamer neerzet en beoordeel elkaar gewoon op de HT-set die je ziet. Het gaat om pics en specs van je home cinema, niet om de decoratie. Dit is overigens al zo vaak gezegd.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Pana 42''
Harman Kardon AVR-145
Samsung BD-1580
JBL Sub
plan de campagne:
Gootje onder de tv
Kabels (grr)
B&W 610i's naar achter als ''rears'' op stands
B&W 640i's na reparatie terug als ''fronts''
B&W 600 IFS Center plaatsen
Sub verhuizen
Beamer & 100'' scherm aanschaffen
Oude gaten dichtwerken (ivm tv hoger gehangen, verlichting voor mn nek)
Salontafel uit de garage halen en lakken (walnoot)
Tv meubeltje laten zweven & lakken (ook walnoot)
Verhuizen
Tijd vinden om het te doen...
[ Voor 26% gewijzigd door iNFiNiTY- op 04-07-2010 18:36 ]
oh? Mooie speakers hoor maar van zon paarse muur mag je dan niks zeggenLuPo schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:21:
[...]
Gefrustreerd dat je zelf geen vriendin hebt?![]()
Laat eenieder lekker zelf weten wat hij/zij in zijn woonkamer neerzet en beoordeel elkaar gewoon op de HT-set die je ziet. Het gaat om pics en specs van je home cinema, niet om de decoratie. Dit is overigens al zo vaak gezegd.
Precies. En nee, ik ben niet gefrustreerd dat ik geen vriendin heb. Ben helemaal aan 't genieten van m'n single time sinds tijden...lowfi schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:26:
[...]
oh? Mooie speakers hoor maar van zon paarse muur mag je dan niks zeggenSommige fotos lokken dat gewoon uit….
En ik vind dat je best wat van interieur mag zeggen. Positief. Of negatief.
Natuurlijk mag dat. Maar jij zegt verder nergens wat over. Stel nou dat je gewoon een gefundeerde mening gaf over z'n HT-set en vervolgens tussen neus en lippen door nog even wat zei over die foto, prima. Maar nu post jij alleen maar de tekst:spaceboy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:55:
[...]
Precies. En nee, ik ben niet gefrustreerd dat ik geen vriendin heb. Ben helemaal aan 't genieten van m'n single time sinds tijden...
En ik vind dat je best wat van interieur mag zeggen. Positief. Of negatief.
Ik vind je taal niet echt normaal. Dat blijkt ook wel uit de reactie van Lethalis.spaceboy schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 14:24:
[...]
![]()
Dit topic gaat niét over interieur. Prima als je er wat van zegt, zolang het maar hoofdzakelijk over de HT-sets gaat. Einde discussie.
[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 04-07-2010 18:16 ]
Hahahaha. Het is dat het off-topic is, maar jij bent wel de laatste persoon op aarde die mij vertelt wanneer een discussie voorbij is.
echt een mooie set !
Thanks man!Mektheb schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:20:
@ MasQQ die sony schreeeuwd om een beugel ! voor de muur
echt een mooie set !
Wij wilden dat niet, anders zag het meubel er zo verlaten uit..
Het idee was om de HK avr 355 in de kast te zetten en de speakers verder uit mekaar te zetten, maar ik vind de HK zo mooi... een plaatje
Ik wil het ook wel voor je zeggen hoor, ik heb iets meer knopjes om je te overtuigenspaceboy schreef op zondag 04 juli 2010 @ 19:55:
[...]Hahahaha. Het is dat het off-topic is, maar jij bent wel de laatste persoon op aarde die mij vertelt wanneer een discussie voorbij is.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ah ja dan kan ik dat wel begrijpen, ieder ze smaak zeg ik zo maar verder ziet het er echt goed uit !MasQQ schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:22:
[...]
Thanks man!
Wij wilden dat niet, anders zag het meubel er zo verlaten uit..
Het idee was om de HK avr 355 in de kast te zetten en de speakers verder uit mekaar te zetten, maar ik vind de HK zo mooi... een plaatje
en dat uitzicht is inderdaad super !.
wilt ook een huis met uitzicht
Wat is dat voor onzin?Dit topic gaat niét over interieur. Prima als je er wat van zegt, zolang het maar hoofdzakelijk over de HT-sets gaat. Einde discussie.
Een home cinema is echt wel meer dan alleen een t.v. en een surroundsetje.
Anoniem: 297772
Ja vind ik ook, in plaats van een fineerlaagje kan die foto bijvoorbeeld een veel betere geluidsacoustic gevencentr1no schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:31:
[...]
Wat is dat voor onzin?
Je hebt gelijk!Anoniem: 297772 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:44:
[...]
Ja vind ik ook, in plaats van een fineerlaagje kan die foto bijvoorbeeld een veel betere geluidsacoustic geven
HOME cinema. je THUIS bioscoop. Hoe heb jij het er thuis bij staan? Daar gaat het om. Of het nou een 20 euro 5.1 surround sound setje van marktplaats is of een 20.000 euro verzameling van de mooist denkbare objecten. een homecinema set bestaat echt niet alleen uit luidsprekers. Het bestaat ook uit een juiste accoustisch weergave >> hoe je kamer er bij staat dus. Lees anders de topic regels. Daar lees je de bedoelingen wel!
Lekker selectief quoten. Het verhaal boven de quote lijkt me wel duidelijk toch? Ik schrijf niet voor niets dat het hoofdzakelijk om de HT-sets gaat. Ik geef dus zelf al aan dat er meer is dan een TV en geluidsset. Echter enkel iets onzinnigs zeggen over een foto (en ook nog op een belachelijke manier) heeft niks meer te maken met vormgeving, akkoestiek of iets dergelijks.centr1no schreef op zondag 04 juli 2010 @ 21:31:
[...]
Wat is dat voor onzin?
Nogmaals, ik heb gezegd dat het hoofdzakelijk gaat om de HT-sets. Daarmee zeg ik dus niet dat je niets van het interieur mag zeggen. Akkoestiek is inderdaad belangrijk. Maar alleen iets zeggen over een foto heeft daar helemaal niets mee te maken!Bierdopje120 schreef op maandag 05 juli 2010 @ 00:03:
[...]
Je hebt gelijk!
HOME cinema. je THUIS bioscoop. Hoe heb jij het er thuis bij staan? Daar gaat het om. Of het nou een 20 euro 5.1 surround sound setje van marktplaats is of een 20.000 euro verzameling van de mooist denkbare objecten. een homecinema set bestaat echt niet alleen uit luidsprekers. Het bestaat ook uit een juiste accoustisch weergave >> hoe je kamer er bij staat dus. Lees anders de topic regels. Daar lees je de bedoelingen wel!
Zonder ventilator werd het nogal warm naar verloop van tijd. De ventilator zuigt de warme lucht af. Ik heb een adapter die je kan instellen op hoeveel volt hij moet draaien. Bij 6 volt is de ventilator geruisloosBierdopje120 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 12:40:
Zit er nou een ventilator achter je versterker voor licht in/afvoer in/uit je kast?
Ze staan inderdaad net iets te hoog, maar ik merk er niet veel van. Ben er uiteraard voor gaan staan en weer gaan zitten, en het verschil is miniem. Het scheelt ook maar iets van 40cm. Ideaal zou zijn als ze halverwege de hoogte van het scherm zouden staan.PS, zou het geluid niet beter zijn als je de speakers lager zet? Ze lijken mij aardig hoog te staan. Waarom zet je ze niet in die gleuf zeg maar er recht onder?
PPS: Is die rode auto van lego?
Een alternatief zouden zuiltjes zijn die voor deze speakers te koop zijn, maar dan ben ik veel te bang dat de hond ze omver loopt, dus ik laat het maar zo
De rode auto is van Lego inderdaad. Heb ik ooit zelf zo bedacht toen ik 10 jaar oud was ofzo en sindsdien heb ik hem altijd bewaard
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
je deelt je intrieur op 't internet, moet je niet gaan huilen als er kritiek op komt.LuPo schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:42:
[...]
Lekker selectief quoten. Het verhaal boven de quote lijkt me wel duidelijk toch? Ik schrijf niet voor niets dat het hoofdzakelijk om de HT-sets gaat. Ik geef dus zelf al aan dat er meer is dan een TV en geluidsset. Echter enkel iets onzinnigs zeggen over een foto (en ook nog op een belachelijke manier) heeft niks meer te maken met vormgeving, akkoestiek of iets dergelijks.
[...]
Nogmaals, ik heb gezegd dat het hoofdzakelijk gaat om de HT-sets. Daarmee zeg ik dus niet dat je niets van het interieur mag zeggen. Akkoestiek is inderdaad belangrijk. Maar alleen iets zeggen over een foto heeft daar helemaal niets mee te maken!
idd, niet iedereen formuleert dat even netjes. en ook dat kan je van te voren bedenken.
Gast, het gaat helemaal niet om de kritiek. Kritiek is prima. Het gaat erom dat die post gewoon totaal onzinnig was. Overigens was het niet mijn HT-set hoor, dus huilen hoeft niet.lange schreef op maandag 05 juli 2010 @ 13:38:
[...]
je deelt je intrieur op 't internet, moet je niet gaan huilen als er kritiek op komt.
idd, niet iedereen formuleert dat even netjes. en ook dat kan je van te voren bedenken.
Niet happen...
[ Voor 37% gewijzigd door FeaR op 06-07-2010 09:09 ]
Wat me wel opvalt, iedereen lijkt een receiver te hebben icm een boxenset. Is dat werkelijk noodzakelijk?
Volstaat een boxenset uit het hogere segment zoals bv. deze Logitech Z-5500 niet net zo goed voor een beetje films kijken & gamen via de PS3? Dus dat je de boxen rechtstreeks aansluit op de tv.
Wat me zelf op is gevallen, is dat de meeste mensen die een receiver hebben, de set ook gebruiken voor muziek en naar mijn idee gaan voor het allerbeste geluid. Is dat zo, of kun je met alleen een boxenset die eigenlijk bedoeld is om achter een pc te hangen ook een prima resultaat boeken? Of klinkt dat voor geen meter (bv. haperingen, geen lipsync, ruis oid).
Ik stel de vraag ook, omdat mijn broer aan het kijken is naar een surround setje. Ik vroeg me af of hij niet kon volstaan met die Logitech set, aangezien die hier op T.net erg goed wordt ontvangen en het toch weer een stuk scheelt in aanschaf t.o.v. een receiver met boxen. Hij was zelf van plan een Samsung setje te kopen met receiver, omdat die mooi past bij de tv. Het zou gaan om een Full HD 37" Samsung LCD van een jaar geleden icm Digitale TV van Ziggo en een PS3. (niet mijn setup, dus ik weet zo niet de exacte typenrs / specs.)
wild mutant space hamsters
Het is maar net wat je van je speakers verwacht. Natuurlijk geeft een beetje set-up met receiver en losse speakers een beter geluid dan de Z-5500 van Logitech. Want de laatste is en blijft een pc-setje, al is het high-end in die klasse. Wat je ook veel hoort over die set is dat de bass te overdreven is, zelfs als een vrouw in een film praat staat de subwoofer te trillen.pkopf schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:47:
Net even het topic doorgelopen, vette setups allemaal.
Wat me wel opvalt, iedereen lijkt een receiver te hebben icm een boxenset. Is dat werkelijk noodzakelijk?
Volstaat een boxenset uit het hogere segment zoals bv. deze Logitech Z-5500 niet net zo goed voor een beetje films kijken & gamen via de PS3? Dus dat je de boxen rechtstreeks aansluit op de tv.
Overigens is het niet verstandig om je geluidsset direct op de tv aan te sluiten. Je kan beter de PS3 meteen via optisch op de Z-5500 verbinden (of via HDMI als je toch een receiver neemt). Dit omdat de kans klein is dat de tv via de S/PDIF Out van de TV signalen als Dolby Digital en DTS doorgeeft. Als je de PS3 direct aansluit heb je die signalen zeker wel. Maar of de tv die je broer wilt gaan kopen ook zo werkt is een kwestie van testen. Je hebt hoe dan ook een optiche kabel nodig: of om van de PS3 naar de Z-5500 te gaan of vanaf de TV naar de Z-5500.
wild mutant space hamsters
Dat is een van de voordelen ja,... Losse componenten geniet de voorkeur, maar alles is afhankelijk van budget. Verder maar niet over uitwijden, dan gaan we offtopicpkopf schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:28:
@FeaR1986: Bedankt voor je reactie. Als ik het zo lees is het dus toch handiger om een receiver te hebben, zodat DTS en Dolby Digital van zowel de digitale tv-ontvanger als PS3 doorgegeven worden. De tv zal die waarschijnlijk niet doorgeven. Thanks!
Tenzij je een Z-5500 koopt, die kan ook rechtstreeks op de PS3 aangesloten worden met een optical kabel.pkopf schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:28:
@FeaR1986: Bedankt voor je reactie. Als ik het zo lees is het dus toch handiger om een receiver te hebben, zodat DTS en Dolby Digital van zowel de digitale tv-ontvanger als PS3 doorgegeven worden. De tv zal die waarschijnlijk niet doorgeven. Thanks!
Edit: over de digitale ontvanger heen gelezen, als je die ook hebt dan is een receiver inderdaad een betere optie.
[ Voor 11% gewijzigd door Meelobee op 06-07-2010 11:07 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
http://www51.zippyshare.com/v/31554899/file.html
Wat je ziet:
LG 32'' full hd
Samsung 24'' full hd
Numark Omni Control
Gemodificeerde Logitech z-680 controller (speelt de z-5500 helemaal zoek)
Leuk computertje met onder andere een GTX-480 en een I-7..
Wat je niet ziet:
Xbox 360
Gemodificeerde logitech speakers van de z-680 + een aangepakte z-680 sub
Sennheiser HD 555

Zoals beloofd hier de foto's van de nieuwe aanwinst. Wat staat er nu:
Pass Labs X350.5
Marantz SA15.1 v. Medevoort Modificatie
Pass Labs XP-20
Externe Voeding van de XP-20
Meubel is de Spectral High-End
B&W 803d
Phonar Veritas P5 Edma
Verder zal ik jullie besparen met de waslijst aan kabels en verschillende merkern daarvan
Edit: Als je goed kijkt zie je die dikke schedel van mij in de TV

[ Voor 4% gewijzigd door KingTenteehje op 06-07-2010 17:09 ]
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
KingTenteehje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:08:toon volledige bericht
Ten eerste mijn oprechte excuses voor de crap foto's maar deze zijn met mijn iphone gemaakt, nee heb geen foto toestelen ook dat de kabels nog niet helemaal zijn opgeruimd. De kabelgoten zijn behoorlijk klote en vallen de hele tijd van de muur
[afbeelding]
[afbeelding]
Pass Labs X350.5
Pass Labs XP-20
B&W 803d
Phonar Veritas P5 Edma
Verder zal ik jullie besparen met de waslijst aan kabels en verschillende merkern daarvanen ook met het video gedeelte.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Nou 1 set voor de surround opstelling en 1 voor de stereo opstelling. Ik kon geen fatsoenlijke manier vinden om de speakers te splitten dus heb ik ervoor gekozen om 2 sets te houden. Maar wellicht dat ik de Phonars nog een keer weg doe en 2 monitor speakers van B&W te pakken, staat mooier bij elkaar
Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"
Anoniem: 297772
staan die stereo speakers niet wat te dicht voor een goed stereo effect? die van mij staan zoals je b&w's en vind dit al redelijk dicht.
Mooie tv ook trouwens. Jammer dat het ietwat rommelig overkomt, maar de ervaring telt in eerste plaats hé
Sodeju - en knap rekje ook. Die X350.5 weegt alleen al bijna 70 kg.KingTenteehje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:08:toon volledige bericht
Ten eerste mijn oprechte excuses voor de crap foto's maar deze zijn met mijn iphone gemaakt, nee heb geen foto toestelen ook dat de kabels nog niet helemaal zijn opgeruimd. De kabelgoten zijn behoorlijk klote en vallen de hele tijd van de muur
[afbeelding]
[afbeelding]
Pass Labs X350.5
Pass Labs XP-20
B&W 803d
Phonar Veritas P5 Edma
Verder zal ik jullie besparen met de waslijst aan kabels en verschillende merkern daarvanen ook met het video gedeelte.
[ Voor 69% gewijzigd door Mosez op 07-07-2010 03:51 ]
Mooi zitten? Barcelona chair!
Marantz SR5400 (6.1 surround receiver)
B&W DM580 (150w 8 ohm front speakers)
Mission 701 (70w 8 ohm back speakers)
Mission 701 (70w 8 ohm center speaker)
Philips s763 SACD player
Intel E6420, 2gb ddr2, hd4350, 1TB hd, sb audigy 2
Philips Satalite HD receiver
Sony Bravia LCD 32" HD ready
Sennheiser HD580 headset
http://www.stijnjanssen.nl/images/hifi/1.JPG
http://www.stijnjanssen.nl/images/hifi/2.JPG
http://www.stijnjanssen.nl/images/hifi/3.JPG
http://www.stijnjanssen.nl/images/hifi/4.JPG
http://www.stijnjanssen.nl/images/hifi/5.JPG
[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 07-07-2010 20:49 . Reden: Foto's resizen a.u.b: foto's van 3648 x 2736 zijn niet nodig. ]
Bedoel je die 2 Phonars in het midden? Daar let ik niet zo heel erg op. Deze zijn namelijk voor TV e.d. en dan vind ik een goed stereo beeld niet zo belangrijk. De B&W's staan nu wellicht nog iets teveel in de verdrukking, maar om dit te veranderen moet ik de hele woonkamer indeling gaan veranderen. Wellicht een optie als ik mij verveelAnoniem: 297772 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 22:25:
mooie speakers hoor man die b&w's.
staan die stereo speakers niet wat te dicht voor een goed stereo effect? die van mij staan zoals je b&w's en vind dit al redelijk dicht.
Mooie tv ook trouwens. Jammer dat het ietwat rommelig overkomt, maar de ervaring telt in eerste plaats hé
Ik moet alles nog opruimen en netjes wegwerken alleen vond het geluid op de eerste plaats het belangrijkste, en na het luisteren, werd laat, had ik geen zin meer om nog te gaan knutselen. Verder kreeg ik het audio meubel niet meer verplaatst door die X350.5 (beetje zwaar namelijk
Ik persoonlijk denk dat je de beste beslissing hebt genomen om niet meteen alles nieuw te kopen. Het probleem met nieuw spul is de prijs, en gebruikt spul gaat vaak nog heel lang mee. Mijn persoonlijke ervaringen met gebruikte hifi spullen is dat de mensen die het verkopen er vaak heel zuinig mee zijn omgesprongen. Je hebt in ieder geval een hele leuke set staan waar je voorlopig nog heel veel plezier van zult hebben.Stinow schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:19:
M'n eerste hifi set zo langzamerhand aangeschaft! Ik heb het meeste niet nieuw gekocht omdat ik net ben verhuisd. Desalniettemin ben ik erg tevreden met hoe het klinkt t.o.v. m'n oude Logitech Z5500.
Mag ik vragen hoe de rest van de kamer staat, akoestiek technisch enzo?KingTenteehje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:08:
...pure schoonheid...
De kamer is verder vrij open en loopt redelijk diep. Ik kan met de akkoustiek spelen doordat ik dikke gordijnen heb hangen. Ik heb in ieder geval geen speciale dingen gedaan om de akkoustiek beter te maken. Wel zit ik twijfelen, zoals eerder aangegeven, om het een en ander te veranderen waardoor dit beter kan. Alleen is het behoorlijk wat werk om alles om te gooien en anders neer te zetten. Het komt nu allemaal wat druk over, en dat is best wel zonde.Gotez schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:57:
[...]
Mag ik vragen hoe de rest van de kamer staat, akoestiek technisch enzo?
Dankje vriendelijk! Jouw set is echt walhalla btw!KingTenteehje schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 08:44:
[...]
Ik persoonlijk denk dat je de beste beslissing hebt genomen om niet meteen alles nieuw te kopen. Het probleem met nieuw spul is de prijs, en gebruikt spul gaat vaak nog heel lang mee. Mijn persoonlijke ervaringen met gebruikte hifi spullen is dat de mensen die het verkopen er vaak heel zuinig mee zijn omgesprongen. Je hebt in ieder geval een hele leuke set staan waar je voorlopig nog heel veel plezier van zult hebben.
De keus ging inderdaad ook om het prijskaartje. Dit betekende gelukkig niet dat er geen keuze was... die was er meer dan genoeg! Maar gisteren heb ik even een optelsom gemaakt wat de 2e handse spullen bij elkaar hebben gekost:
Marantz sr5400 - 100 euro
Philips SACD - 20 euro
B&W 580's - 170 euro
Mission 701 x 3 - 45 euro
Allen in perfecte staat. Echter de FM op de receiver geeft alleen mono, maar daar luister ik thuis toch nooit naar
Volgens mij valt dit best mee?
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik zal vanavond onze thuis setups maar eens gaan fotograferen.
De huidige setup is nu als volgt
TV Woonkamer
Loewe Individual Compose 46
Loewe Audio
- Standspeaker 2x (als front speakers)
- Subwoofer
- Compose Floorstand (voet met ingebouwde center-speaker)
- Compose 46 stereo speakers (2x als rear speakers)
[ Voor 4% gewijzigd door Theck88 op 07-07-2010 10:05 ]
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
Heb ik ook naar gekeken en hij past daar niet. Het apparaat zelf past net, alleen de imbus bovenop zitten dan net in de weg. Verder als hij dan wel zou passen is het nog riskant want wordt het milimeter werk en denk ik dat hij de warmte niet genoeg kwijt kan.Meelobee schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:09:
@ KingTenteehje: Is het niet mooier om die X350.5 onderin het rack te plaatsen, of past ie daar niet?
Dat valt inderdaad reuze mee die prijzen. Heb je netjes voor elkaar.Stinow schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 09:09:
[...]
Allen in perfecte staat. Echter de FM op de receiver geeft alleen mono, maar daar luister ik thuis toch nooit naar.
Volgens mij valt dit best mee?
Blijft de electronica in het midden? Misschien dat een lagere brede kast meer optische rust geeft. Kan ook gelijk het scherm nog wat omlaag wat meestal fijner kijkt.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Wat heb je gemod aan de z680?KingTenteehje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:08:toon volledige bericht
[afbeelding]
[afbeelding]
Pass Labs X350.5
Pass Labs XP-20
B&W 803d
Phonar Veritas P5 Edma
Mag ik nog even zeggen dat ik dit de grootste bullshit vind? Ik vind het juist hartstikke interessant om te zien hoe men een HTS weet te integreren binnen de meest uiteenlopende interieurs. Als interieurs geen rol spelen in deze topics kunnen we net zo goed emotieloze stockphoto's plaatsen van het betreffende speakertje.LuPo schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:15:
Dit topic gaat niét over interieur. Prima als je er wat van zegt, zolang het maar hoofdzakelijk over de HT-sets gaat. Einde discussie.
Anoniem: 116571
Mag ik nog even zeggen dat je alles moeten lezen en dat de quote ging om een redelijke groffe manier om te zeggen dat je iemands interieur onsmakelijk vind..Wootism schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 17:33:
[...]
Mag ik nog even zeggen dat ik dit de grootste bullshit vind? Ik vind het juist hartstikke interessant om te zien hoe men een HTS weet te integreren binnen de meest uiteenlopende interieurs. Als interieurs geen rol spelen in deze topics kunnen we net zo goed emotieloze stockphoto's plaatsen van het betreffende speakertje.
Tevens zijn er al twee modbreaks geweest om hier over op te houden.
Dus ja je hebt helemaal gelijk, maar je trekt de quote uit zijn context
More pics!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 07-07-2010 17:46 ]
- Loewe Individual Compose 46
- Loewe Audio
- Subwoofer
-Playstation 3 Slim als media speler
Voorzijde TV

Achterspeakers (zijn eigenlijk de frontspeakers die bij de TV horen)

Zij aanzicht

Standspeaker

Game/werkplek
- PC in een Lian-Li jasje
- Logitech X-540 aangesloten op een X-Fi Extreme Music --> wordt vervangen voor een Z-5400
- HP 2710m 27" scherm
Geluid op de PC is niet 'het je van het' maar het voldoet voor pc werk en een muziekje.

Ook maar huiskamer pic erbij hoor. Toch handig voor het volledige plaatje ^^
Anoniem: 344657
Dát ziet er gaaf uit!ThijsPothoff schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:41:toon volledige bericht
Specs van de woonkamer
- Loewe Audio
- Subwoofer
Voorzijde TV
[afbeelding]
[afbeelding]
Zij aanzicht
[afbeelding]
Standspeaker
[afbeelding]
Game/werkplek
- Logitech X-540 aangesloten op een X-Fi Extreme Music --> wordt vervangen voor een Z-5400
- HP 2710m 27" scherm
Geluid op de PC is niet 'het je van het' maar het voldoet voor pc werk en een muziekje.
[afbeelding]
[afbeelding]

Je tv op zo'n standaard.. gaaf! Kun je de tv ook kantelen en draaien?
Het ziet er trouwens niet uit dat je een 27" beeldscherm hebt voor je pc..
Erg mooi!
ziet er leuk uit. ben je zelf ook blij met deze setting of ben je nog van plan dingen te upgraden ofzo?Stinow schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:41:
Foto's ook toegevoegd aan m'n post (iets van 10 omhoog).
Ook maar huiskamer pic erbij hoor. Toch handig voor het volledige plaatje ^^
Ik wilde eerst voor een 24 inch gaan, maar bij de Makro was deze 27 inch in de aanbieding waardoor het verschil tussen de 24 en de 27 erg klein was.
[ Voor 22% gewijzigd door Theck88 op 07-07-2010 22:13 ]
Ik heb het zelf ook, B&W DM603 S3 & LCR600 voor en Warfedale 504 achter, maar dat komt omdat ik geen geld heb voor degelijke (bijpassende) achterspeakers en ik ze nog niet in de kleur Sorrento tegenkwam op marktplaats (ja ben tweedehandskoper) en we deze nog hadden en dacht, iets is beter dan niets!
Heb je die Loewe puur gekocht om het design of zijn die TV's qua prestaties ook beter dan het gemiddelde LG/Samsung scherm?ThijsPothoff schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:41:toon volledige bericht
Specs van de woonkamer
- Loewe Audio
- Subwoofer
Voorzijde TV
[afbeelding]
[afbeelding]
Zij aanzicht
[afbeelding]
Standspeaker
[afbeelding]
Game/werkplek
- HP 2710m 27" scherm
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er mooi uit hoor! Ik mis eigenlijk alleen een TV-dressoir. Nu staat er links naast de TV wat op de grond waardoor het in mijn ogen wat rommelig lijkt (dat zou je normaal in een kastje plaatsen).
Zijn die standspeakers ook van Loewe trouwens?
En dit is hoe ik het bedoel. Een reactie die best over het interieur kan gaan maar wel wat meer inhoud heeft.
[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 08-07-2010 10:01 ]
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag? Bijna iedereen die niet bijpassende achterspeakers heeft heeft dit omdat ze geen speakers uit dezelfde serie kunnen/willen betalen (front speakers zijn het belangrijkste, dus geef je daar meestal het meeste aan uit)Bierdopje120 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
Ik zie de laatste tijd best veel mensen die achterspeakers hebben die helemaal niet bij de voor speakers passen. Bijvoorbeeld B&W en Mission of iets dergelijks. Waarom is dat? Het lijkt mij dat je dan een hele andere klankkleur hebt bij de achterste speakers en dat dit dus niet mooi samengaat?
Ik heb het zelf ook, B&W DM603 S3 & LCR600 voor en Warfedale 504 achter, maar dat komt omdat ik geen geld heb voor degelijke (bijpassende) achterspeakers en ik ze nog niet in de kleur Sorrento tegenkwam op marktplaats (ja ben tweedehandskoper) en we deze nog hadden en dacht, iets is beter dan niets!
Heb je die Loewe puur gekocht om het design of zijn die TV's qua prestaties ook beter dan het gemiddelde LG/Samsung scherm?
Het ziet er mooi uit hoor! Ik mis eigenlijk alleen een TV-dressoir. Nu staat er links naast de TV wat op de grond waardoor het in mijn ogen wat rommelig lijkt (dat zou je normaal in een kastje plaatsen).
Zijn die standspeakers ook van Loewe trouwens?
Design, kwaliteit en gebruikersgemak speelden een grote rol. Daarnaast is dit scherm vele malen beter (IMHO) dan een gemiddeld tot goed Samsung scherm (mag ook wel voor die prijs), als je kijkt naar specificatie en wat de tv werkelijk doet en welke functies deze tv heeft. De TV is 3 jaar oud, maar als ik het vergelijk met een huidig samsung scherm wat beter gespecificeerd is, leggen ze het wel tegen deze Loewe af. Ik kan wel uitleggen waarom dat zo is, maar ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoeld is. Misschien schrijf ik nog wel eens een review over dit geheel.
Maargoed Loewe en Samsung/LG etc. zitten ook in een geheel ander segment van de markt, dat is dan ook niet te vergelijken met elkaar. Samsung/LG is een prijsvechter voor de massa en Loewe is premium voor een specifieke doelgroep. Een Daihatsu vergelijken met een Mercedes gaat niet, maar rijden doen ze allebei
En een dressoir o.i.d. is niet nodig. Dat wat op de grond staat is de subwoofer met een PS 3 erop. De TV staat op een voet met ingebouwde speaker, dit is weer een persoonlijke keuze a la design. Een kastje vind ik mooi, maar deze voet is in mijn ogen specialer. Er is geprobeerd om een opstelling zoals die in de folders en website van Loewe staat na te bootsen in plaats van een standaard oplossing doormiddel van een dressoir.
Ik ben het wel met je eens dat het achter de sub een beetje rommelig is, op dit moment is er geen andere mogelijkheid. Wanneer het behang er af gaat dan worden de kabels etc in de muur gemaakt waardoor er niks meer te zien is.
De standspeakers en de rest zijn allemaal van Loewe, bewuste keuze om zo uniformiteit in het geheel te krijgen kwa design en samenwerking.
[ Voor 35% gewijzigd door Theck88 op 08-07-2010 08:19 ]
Ziet er echt super strak uit die spullen van LoeweThijsPothoff schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 20:41:
Specs van de woonkamer
- Loewe Audio
- Subwoofer
Zie ik nu op jou scherm mijn avatar
Daar heb je inderdaad wel gelijk in hoor! Het oogt specialer dan de gemiddelde huiskamer. Zelf vind ik die ingebouwde speaker in de voet wel erg tof!ThijsPothoff schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 07:57:toon volledige bericht
@ Lupo
Heb je die Loewe puur gekocht om het design of zijn die TV's qua prestaties ook beter dan het gemiddelde LG/Samsung scherm?![]()
Zijn die standspeakers ook van Loewe trouwens?![]()
Design, kwaliteit en gebruikersgemak speelden een grote rol. Daarnaast is dit scherm vele malen beter (IMHO) dan een gemiddeld tot goed Samsung scherm (mag ook wel voor die prijs), als je kijkt naar specificatie en wat de tv werkelijk doet en welke functies deze tv heeft. De TV is 3 jaar oud, maar als ik het vergelijk met een huidig samsung scherm wat beter gespecificeerd is, leggen ze het wel tegen deze Loewe af. Ik kan wel uitleggen waarom dat zo is, maar ik denk niet dat dit topic daarvoor bedoeld is. Misschien schrijf ik nog wel eens een review over dit geheel.
Maargoed Loewe en Samsung/LG etc. zitten ook in een geheel ander segment van de markt, dat is dan ook niet te vergelijken met elkaar. Samsung/LG is een prijsvechter voor de massa en Loewe is premium voor een specifieke doelgroep. Een Daihatsu vergelijken met een Mercedes gaat niet, maar rijden doen ze allebei
En een dressoir o.i.d. is niet nodig. Dat wat op de grond staat is de subwoofer met een PS 3 erop. De TV staat op een voet met ingebouwde speaker, dit is weer een persoonlijke keuze a la design. Een kastje vind ik mooi, maar deze voet is in mijn ogen specialer. Er is geprobeerd om een opstelling zoals die in de folders en website van Loewe staat na te bootsen in plaats van een standaard oplossing doormiddel van een dressoir.
Ik ben het wel met je eens dat het achter de sub een beetje rommelig is, op dit moment is er geen andere mogelijkheid. Wanneer het behang er af gaat dan worden de kabels etc in de muur gemaakt waardoor er niks meer te zien is.
De standspeakers en de rest zijn allemaal van Loewe, bewuste keuze om zo uniformiteit in het geheel te krijgen kwa design en samenwerking.
Als je de kabels in de muur weggewerkt is het 'rommelige' inderdaad gelijk verdwenen. De subwoofer is namelijk zelf ook erg mooi. Maargoed, ik ga maar niet vragen wat zo'n opstelling kost. Voor mij blijft dat nog een tijdje bij dromen.
*steekt hand op* Ik heb hele oude Pioneer speakers als rears en B&W 604 S3's als fronts met een LCR600 als centre en een ASW675 als sub. Ik hoor echt niet dat die paar surroundeffecten in een film een andere klankkleur hebben dan m'n fronts geven, maar misschien dat ik ooit nog 's 2e hands een setje zwarte 602 S3's o.i.d. haalK0L3N schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 00:32:
[...]
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag? Bijna iedereen die niet bijpassende achterspeakers heeft heeft dit omdat ze geen speakers uit dezelfde serie kunnen/willen betalen (front speakers zijn het belangrijkste, dus geef je daar meestal het meeste aan uit)
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Anoniem: 271736

Eindelijk klaar met m'n apartementje opknappen.
Apparatuur is niet veel bijzonders, PS3, LG37" Full HD tv en UPC HD media boxje.
Ik heb geen super deluxe geluidsysteem, aangezien ik in een appartement woon. Op zich is het wel goed geisoleerd, maar ik vind het zonde om honderden euro's uit te geven aan een geluidsysteem wat toch niet voluit kan. Liever wat kleine subtiele boxjes kopen die bij de inrichting passen, of een goede koptelefoon. Ik ben niet zo van het geluid
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 271736 op 08-07-2010 18:27 ]
Ik vind het nog wel heel netjes hoor, wat zijn de specs van je tvAnoniem: 271736 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:40:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk klaar met m'n apartementje opknappen.
Apparatuur is niet veel bijzonders, PS3, LG32" Full HD tv en UPC HD media boxje.
Ik heb geen super deluxe geluidsysteem, aangezien ik in een appartement woon. Op zich is het wel goed geisoleerd, maar ik vind het zonde om honderden euro's uit te geven aan een geluidsysteem wat toch niet voluit kan. Liever wat kleine subtiele boxjes kopen die bij de inrichting passen, of een goede koptelefoon. Ik ben niet zo van het geluid
Warhammer en PC games en lego
Erhm, 37", 1080p en 50hz.Arnevld schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 18:10:
[...]
Ik vind het nog wel heel netjes hoor, wat zijn de specs van je tv??
Dat is mooi, wou dat mijn 42" ook ineens 46" zou zijn
Was ff vergeten wat het nou precies wasMartijn1990 schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:02:
[...]
Dat is mooi, wou dat mijn 42" ook ineens 46" zou zijn

Simpel: onvindbaar.Bierdopje120 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
Ik zie de laatste tijd best veel mensen die achterspeakers hebben die helemaal niet bij de voor speakers passen. Bijvoorbeeld B&W en Mission of iets dergelijks. Waarom is dat? Het lijkt mij dat je dan een hele andere klankkleur hebt bij de achterste speakers en dat dit dus niet mooi samengaat?
Als ik ooit 2 bijpassende rears vind (de rear-center is al van dezelfde reeks), dan zal ik zeker niet twijfelen, maar voorlopig heb ik geen keus.
Nu goed, Mission & Celestion, Brits en Brits, allebei mid-high klasse, plus dan ook nog eens allebei geëxtrudeerde aluminium als kast. Zoveel verschil zal er momenteel niet opzitten
[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 08-07-2010 22:57 ]
Qua hifi eigenlijk niet. Maar er zit wel op termijn een mooi meubel aan te kopen. Want nu is het echt behelpen.Tijn96 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 21:41:
[...]
ziet er leuk uit. ben je zelf ook blij met deze setting of ben je nog van plan dingen te upgraden ofzo?
Daarnaast is de klassieke radio die je ziet vorige maand door me omgebouwd tot media pc
Klopt. Ik had bijna DM330's gekocht als rear. Maar deze waren echt te groot voor me.Bierdopje120 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
[..]
Daarnaast valt het tegen om goede (2e hands) *matchende* rear speakers te vinden.
Poeh he! Dit is nog eens serieus werk!KingTenteehje schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 17:08:toon volledige bericht
[afbeelding]
[afbeelding]
Pass Labs X350.5
Pass Labs XP-20
B&W 803d
Phonar Veritas P5 Edma
De Pass Labs X350 is echt een beest van een versterker, hij staat/stond bij mij altijd nog op de wishlist, alleen vind ik de pre van pass labs niet mooi matchen qua uiterlijk met de eindbakken, vind dat wel zonde.
Heb ooit de combinatie gehoord met de N802 en was overdonderd. Dit was samen met en Wadia loopwerk. Qua speakers kan ik alleen maar zeggen TOP! Heb ze zelf ook
Maar heb je nog dingen die je wilt verbeteren? Of heb je nu wel het walhalla volgens eigen gehoor bereikt?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
achter hangen de CM1's eindelijk, zoek alleen nog een mooie/degelijke manier om de speaker kabel langs het plafond te plakken.. lijm icm dubbelzijdig tape ging niet werken

iemand tip/trucs hiervoor?
Kabelgootje?lange schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:11:
Sierlijst langs de randen, er zit dan zat ruimte om je kabel daarin te leggen en het staat nog eens mooi.lange schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:11:
↓ volgende bericht hieronder ↓
Ik wil nog een ander loopwerk. Ik ben wel tevreden met de Marantz die ik nu heb maar wil naar waarschijnlijk een los loopwerk en een aparte DAC. De voorversterkers matchen qua stijl niet bij de eindbak nee, maar wat het geluid betreft moet ik zeggen dat ze bijzonder mooi zijn wat de klank betreft. Wat heb jij zelf op jou 803D staan voor versterkend deel als ik vragen mag?Wicked-Game schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 10:56:
[...]
Poeh he! Dit is nog eens serieus werk!
De Pass Labs X350 is echt een beest van een versterker, hij staat/stond bij mij altijd nog op de wishlist, alleen vind ik de pre van pass labs niet mooi matchen qua uiterlijk met de eindbakken, vind dat wel zonde.
Heb ooit de combinatie gehoord met de N802 en was overdonderd. Dit was samen met en Wadia loopwerk. Qua speakers kan ik alleen maar zeggen TOP! Heb ze zelf ook
Maar heb je nog dingen die je wilt verbeteren? Of heb je nu wel het walhalla volgens eigen gehoor bereikt?
Mexel schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:22:
[...]
Sierlijst langs de randen, er zit dan zat ruimte om je kabel daarin te leggen en het staat nog eens mooi.
mja ben over het algemeen geen enorme aanhanger van de standaard plintjes/lijstjes/gootjes oplossing (zoiets als de loewe fan hierboven maar dan anders
dank voor de suggesties iig!
had zelf het idee de kabel zo kaal in de hoek te plakken, door de transparanete mantel en de aders met een golf erin leek me dat wel een leuk effect te geven. alleen wil natuurlijk niets terug zien van de ophang methode..
lol, en dan aan de buren vragen of hij daar door de woonkamer mag lopen en onder in de plint weer terug mag!Tijn96 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:17:
je kunt ook boren kabel erdoor en dan plamuur ofzo (niet dat ik er verstand van heb), wat ik bedoel is gat door de muur met bijv pvc buis of iets in die trant.
Het mooiste is een sleuf in de muur, en daar een goot in verwerken, maar ik wens je veel succes met een volledig betonnen nieuwbouw muur. Het is wel te doen hoor, maar dan met professioneel gereedschap.
Nu zit er weinig anders op dan of een kabelgoot naar beneden, of omhoog en met sierlijsten langs het plafond...
Be reasonable.... do it my way
Ik zou gaan voor een witte kabel goot langs de plek waar de betonnenmuur en het plafond samen komen. Dit valt volgens mij niet echt op, en als je het aan beide kanten doet lijkt het gewoon netjes afgewerkt ja!fsve schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 16:31:
[...]
lol, en dan aan de buren vragen of hij daar door de woonkamer mag lopen en onder in de plint weer terug mag!
Het mooiste is een sleuf in de muur, en daar een goot in verwerken, maar ik wens je veel succes met een volledig betonnen nieuwbouw muur. Het is wel te doen hoor, maar dan met professioneel gereedschap.
Nu zit er weinig anders op dan of een kabelgoot naar beneden, of omhoog en met sierlijsten langs het plafond...
kheb de b&w 610i en de b&w 640i's samen (volgens mij is dat dezelfde serie) iets oudere speaker.. maar topper in kwaliteit/geluid, op de speakers na moest alles upgegrade wordenBierdopje120 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 09-07-2010 21:24 ]
Ik heb wel alles van hetzelfde, behalve de subwoofer. Dat is een van de voordelen als je alles tegelijk koopt. Maar ook als ik niet alles tegelijk gekocht had had ik toch minimaal binnen hetzelfde merk gaan shoppen.Bierdopje120 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:29:
Ik heb wel eens combinaties van voor en achter speakers gehoord waarvan de klankkleur niet gelijk was. Alles binnen dezelfde serie klinkt imho beter. Bij films maakt het wat minder uit, maar met live concerten is het geluid gewoon homogener.
Voor gebruik ik Mordaunt-Short Mezzo 6, Mezzo 5 als center, en de mezzo 2 als rear.

Wat zie je:
Tannoy Shadow sub
Mezzo 6
HTPC (i3, 4 GB, GT120, paar harddisks, zalman behuizing)
Mezzo 5 center
Samsung LED 46B7020
Yamaha RX-V1065 versterker
Yamaha DB-S1065 Blu-Ray

Mezzo 2 surround
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
De RGB ledverlichting en de speakerkabels zijn gemonteerd.
Wat het geheel toch wel afmaakt.
Binnenkort nog een wandje behangen en ik kan er weer een paar jaar tegen

[ Voor 12% gewijzigd door Joppel op 10-07-2010 01:55 ]
Niet echt mijn persoonlijke smaak zo maar ziet er toch leuk uit met die RGB verlichting!Joppel schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:49:toon volledige bericht
Hier een update van mijn Home Cinema.
De RGB ledverlichting en de speakerkabels zijn gemonteerd.
Wat het geheel toch wel afmaakt.
Binnenkort nog een wandje behangen en ik kan er weer een paar jaar tegen![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Komt een kleintje aan? Aanrader >> Zodra hij/zij kan lopen speakerkappen er voor!
PS Dát zijn pas eens speakerkabels! Ik heb ze nog nooit zó dik gezien! Geeft dat niet te veel weerstand??
[ Voor 6% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-07-2010 12:38 ]
Alsof jij moet drinken door een rietje of uit een dakgoot zeg maar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Yessir!
Ik zou mijn speakers niet zo achterlijk hoog hangen, maar gewoon op oorhoogte op stands achter de bank zetten. dit heeft werkelijk geen enkel nut.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Oké dat was wel héél erg dom van me en erg onnadenkend om te zeggenJoopieboy schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:59:
Uhm, hoe dikker hoe minder weerstand.
Alsof jij moet drinken door een rietje of uit een dakgoot zeg maar.
*schaamt zich*
PS, Om nou het water via een dakgoot omhoog te zuigen gaat ook niet erg gemakkelijk anders

Doe mij dan maar een rietje

Het lijkt me niet dat de linker achterspeaker lager te plaatsen is >> dan stoot je er alsmaar tegen aan en zit hij in de weg als je op de stoel wilt zetten lijkt me. En waarschijnlijk heeft meneer er wel een reden, of vriendin, voor dat de speakers daar hangen. Dit is toch niet echt een oplossing lijkt meCeesKees schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:33:
[...]
Yessir!
Ik zou mijn speakers niet zo achterlijk hoog hangen, maar gewoon op oorhoogte op stands achter de bank zetten. dit heeft werkelijk geen enkel nut.
[ Voor 39% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-07-2010 17:46 ]
Ik stond zelf ook wel even bedenkelijk te kijken toen de postbode ze brachtMartijn1990 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 10:30:
Mooie set hoor! Dat zijn ook echt speakerkabels maatje tuinslang
Ze zijn in doorsnee iets meer als 2 cm, en men zegt dat het 99,9% koper is.
Ik hoor het verschil niet met mijn vorige kabels, misschien is daarvoor mijn set te eenvoudig, ik heb ze ook puur voor het oog gekocht. Misschien bij mijn volgende set dat ze beter tot zijn recht komen qua geluid, wie weet....
Deze kabels zullen vast beter klinken dan de meest simpele kabels die ik heb, wil graag andere kabels alleen is aardig duurJoppel schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:44:
[...]
Ik stond zelf ook wel even bedenkelijk te kijken toen de postbode ze bracht![]()
Ze zijn in doorsnee iets meer als 2 cm, en men zegt dat het 99,9% koper is.
Ik hoor het verschil niet met mijn vorige kabels, misschien is daarvoor mijn set te eenvoudig, ik heb ze ook puur voor het oog gekocht. Misschien bij mijn volgende set dat ze beter tot zijn recht komen qua geluid, wie weet....

Ik heb hier in mijn kamer ook gewone kabel liggen. Als ik op mezelf woon dan ga ik vast wel voor een goed merk speaker kabel. Niet dat ik echt geloof dat er zo veel beter geluid uit komt, maar omdat het dan wel kan. Ik zit nu met een meter of 50 aan speakerkabel en dan is het niet leuk om Van den Hul of wat dan ook te kopen voor zeker 16 euro de meter (om Van den Hul CS-122 maar als voorbeeld te nemen).Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:49:
[...]Deze kabels zullen vast beter klinken dan de meest simpele kabels die ik heb, wil graag andere kabels alleen is aardig duurPlus als ik dan ga verhuizen (kga over zo'n 2 jaar uithuis >> student) zijn ze wss weer te kort.. Heb mijn fronts ook nog bi-amped wat het wat betreft de kabels lekker duur maakt! En om alles afgewerkt te krijgen ben ik 10 plus 8 plus 2 keer 5 plus 2 keer 3 plus 0,5 = 34,5 meter nodig, en dat in een slaapkamer van 3 bij 4 meter
Dat is vooral eig voor het voorkomen van het corroderen van de aansluitingen.dr_dreey schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 16:48:
En niet te vergeten kwaliteit van de legering van de luidspreker kabel.
Hahaha het gaat om het idee wat sneller gaat.Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:43:toon volledige bericht
[...]
Oké dat was wel héél erg dom van me en erg onnadenkend om te zeggen![]()
![]()
*schaamt zich*![]()
PS, Om nou het water via een dakgoot omhoog te zuigen gaat ook niet erg gemakkelijk anders![]()
Doe mij dan maar een rietje
[...]
Het lijkt me niet dat de linker achterspeaker lager te plaatsen is >> dan stoot je er alsmaar tegen aan en zit hij in de weg als je op de stoel wilt zetten lijkt me. En waarschijnlijk heeft meneer er wel een reden, of vriendin, voor dat de speakers daar hangen. Dit is toch niet echt een oplossing lijkt me
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dit topic is gesloten.
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.