Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 342.557 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:21:
[...]

Ik heb hier in mijn kamer ook gewone kabel liggen. Als ik op mezelf woon dan ga ik vast wel voor een goed merk speaker kabel. Niet dat ik echt geloof dat er zo veel beter geluid uit komt, maar omdat het dan wel kan. Ik zit nu met een meter of 50 aan speakerkabel en dan is het niet leuk om Van den Hul of wat dan ook te kopen voor zeker 16 euro de meter (om Van den Hul CS-122 maar als voorbeeld te nemen).
€16 euro per meter kost een beetje fatsoenlijke kabel?! Dat is ja @$&*)($ duur! Voor dat geld heb ik dan liever een TV of subwoofer (welke ik ook nog mis in mijn HT set) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:17
FeaR1986 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:21:
[...]

Ik heb hier in mijn kamer ook gewone kabel liggen. Als ik op mezelf woon dan ga ik vast wel voor een goed merk speaker kabel. Niet dat ik echt geloof dat er zo veel beter geluid uit komt, maar omdat het dan wel kan. Ik zit nu met een meter of 50 aan speakerkabel en dan is het niet leuk om Van den Hul of wat dan ook te kopen voor zeker 16 euro de meter (om Van den Hul CS-122 maar als voorbeeld te nemen).
wait whut?

Het maakt niet uit maar toch ga je er geld aan spenderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
CeesKees schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:33:
[...]

Yessir!

Ik zou mijn speakers niet zo achterlijk hoog hangen, maar gewoon op oorhoogte op stands achter de bank zetten. dit heeft werkelijk geen enkel nut.
PS: De achterspeakers horen toch nét boven oorhoogte gehangen te worden voor het ultieme HT gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
CeesKees schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 17:33:
[...]

Yessir!

Ik zou mijn speakers niet zo achterlijk hoog hangen, maar gewoon op oorhoogte op stands achter de bank zetten. dit heeft werkelijk geen enkel nut.
PS: De achterspeakers horen toch nét boven oorhoogte gehangen te worden voor het ultieme HT gevoel?
lowfi schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:45:
[...]

wait whut?

Toch een beetje frappant als je ergens (zo veel) geld aan uit gaat geven waarvan je van jezelf al zegt dat het waarschijnlijk toch geen verschil oplevert :?

Huh 8)7 Sorry, dubbelgeplaatst gedeeltelijk, was een beetje aan het klooien en met mijn gedachten ergens anders.. Kon ook geen knop vinden van verwijderen :?
En dan ook nog eens het verkeerde bericht geqoute :$

[ Voor 11% gewijzigd door Bierdopje120 op 10-07-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:44:
[...]€16 euro per meter kost een beetje fatsoenlijke kabel?! Dat is ja @$&*)($ duur! Voor dat geld heb ik dan liever een TV of subwoofer (welke ik ook nog mis in mijn HT set) :9
Dat was maar een voorbeeld. Je hebt van Van den Hul ook The Magnum en die kost zo'n 42 euro de meter. Maar merken hoeven niet duur te zijn. Om bij Van den Hul te blijven: ze hebben ook kabels van 3 euro de meter, 9 euro de meter en van 12 euro de meter.

En duurdere kabels hoeven zeker niet altijd een vooruitgang te zijn. Maar die discussie is al wel vaker gevoerd of dat duurdere kabels beter geluid geven dan kabels van de grote rol.

Overigens stond er vorig jaar een kabel op HT-Forum van 90 centimeter lengte, vraagprijs was een euro of 2400!
lowfi schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:45:
[...]wait whut?

Jup, net zoals ik ook nog aan de banaanstekkers wil. Gewoon omdat het makkelijk is als je wilt wisselen. En het grote voordeel (vooral voor de rear speakers) is dat met sommige banaanstekkers de kabels beter naar beneden vallen, dus dan is het meer uit esthetisch oogpunt. En nee, ik ga niet voor stekkers van 32 euro per set. Voor dat geld hoop ik een stuk of vijf sets te kopen :)

Idem met die speakerkabel: ik wil als ik niet gek veel meters nodig heb best een keer iets anders proberen dan wat van de grote rol bij bijvoorbeeld de Gamma komt. Maar ik heb een grens en die grens was er toen ik dus 50 meter kabel nodig had. Dan liever kabel van 2 euro de meter dan van 16 :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Joppel schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 01:49:
Hier een update van mijn Home Cinema.

De RGB ledverlichting en de speakerkabels zijn gemonteerd.
Wat het geheel toch wel afmaakt.
Binnenkort nog een wandje behangen en ik kan er weer een paar jaar tegen :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat voor LED verlcihting is dat? En het is altijd dezelfde kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Sanction schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:54:
[...]

Heb je de plaatjes al wel bekeken? Je kunt zien dat het zowel groen als rood kan zijn. Volgens mij noemde hij het 'RGB'' led verlichting wat nar mijn weten zou betekenen 'Rood, Groen, Blauw' dus dat er 3 kleuren zijn? Alleen met die drie kleuren kun je in theorie alle mogelijke (zichtbare voor de mens,) kleuren maken. Dus het is niet maar één kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 20:07:
[...]

Heb je de plaatjes al wel bekeken? Je kunt zien dat het zowel groen als rood kan zijn. Volgens mij noemde hij het 'RGB'' led verlichting wat nar mijn weten zou betekenen 'Rood, Groen, Blauw' dus dat er 3 kleuren zijn? Alleen met die drie kleuren kun je in theorie alle mogelijke (zichtbare voor de mens,) kleuren maken. Dus het is niet maar één kleur
Ik bedoelde eigenlijk of ze automatisch van kleur veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ook al maakt het niet uit wat voor speaker kabel je gebruikt, toch zijn die mooie kabels wel leuk voor in je woonkamer, dan hoef je gelijk minder moeite te doen om ze weg te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-01 08:58
Sanction schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 19:54:
[...]

Nee bijna iedere kleur is mogelijk met de rgb Controller. er zitten ook programma's in voor diverse effecten (vlam & knipper) Meestal staat hij op de laagste stand alleen voor de foto heb ik hem even fel gezet.
Op mijn vorige meubel had ik een livingcolorslamp staan van Philips, dit geeft hetzelfde effect maar heeft iets meer mogelijkheden.

Voorbeeldfilmpje

[ Voor 12% gewijzigd door Joppel op 10-07-2010 23:41 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Joppel schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Nee bijna iedere kleur is mogelijk met de rgb Controller. er zitten ook programma's in voor diverse effecten (vlam & knipper) Meestal staat hij op de laagste stand alleen voor de foto heb ik hem even fel gezet.
Op mijn vorige meubel had ik een livingcolorslamp staan van Philips, dit geeft hetzelfde effect maar heeft iets meer mogelijkheden.

Voorbeeldfilmpje
Grappig. :)
De volgende stap zou zijn... een sensor die je tussen je receiver en TV plaatst (aansluiting) waardoor hij telkens de meest overheersende kleur in het beeld waarneemt en voila.. universele ambilight. :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
K0L3N schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:07:
Ook al maakt het niet uit wat voor speaker kabel je gebruikt, toch zijn die mooie kabels wel leuk voor in je woonkamer, dan hoef je gelijk minder moeite te doen om ze weg te werken :P
Minder moeite te doen? Man, ik kan jou wel vertellen dat als er een tijd komt dat ik zo veel geld heb en ik een bedrag als 16 euro per meter uit geef voor luidspreker kabels net zo dik als een tuinslang ik ze eerder triomfantellijk door mijn kamer heen sier zodat iedereen ze kan zien dan dat ik ze volledig uit zicht laat gaat :9
Dan zou je eigenlijk alleen nog coole luidsprekerkabel-verlichting moeten hebben die feller gaat branden op het moment dat er een grotere stroom door gaat :P
Als je dan een film kijkt en er komt een explosie of iets dergelijks dat dan de kabelverlichting gaat knipperen :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Bierdopje120 op 11-07-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bierdopje120 schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 18:44:
[...]

€16 euro per meter kost een beetje fatsoenlijke kabel?! Dat is ja @$&*)($ duur! Voor dat geld heb ik dan liever een TV of subwoofer (welke ik ook nog mis in mijn HT set) :9
Je zou eens verschillende kabels moeten luisteren.. je weet niet wat je hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:28:
[...]

Je zou eens verschillende kabels moeten luisteren.. je weet niet wat je hoort ;)
Die discussie mag ik niet aangaan,
maar ik heb niet eens de mogelijkheid om verschillende kabels te beluisteren met mijn nog niet eens studenten budget, anders had ik dat ook wel gedaan om voormezelf te bepalen of er nou werkelijk verschil in zit of niet, maar dan nog zou ik betwijfelen of het verschil dan ook werkelijk het geld waard is (16 euro per meter maakt voor mij 550 euro, is veel geld) Dat is gewoon netzoveel als ik heb uitgegeven voorzowel mijn B&W DM603S3 én LCR600! Voordat geld kan ik bijna een subwoofer met achterspeakers kopen om mijn HT eindelijk af te maken :X En dan is de keuze voor mij duidelijk gemaakt. Maarja, dat verschilt natuurlijk per mens! :9

[ Voor 5% gewijzigd door Bierdopje120 op 11-07-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij ook mijn set voor de eerste keer dat ik zoiets post.

Afbeeldingslocatie: http://img687.imageshack.us/img687/3683/p1030218g.jpg

Op het moment een stereo Setup bestaande uit.

Onkyo 905e receiver.
Kef IQ5se speakers.
Kef PSW subwoofer.
Ps3 slim en 360 elite.
Sony 40W4000

Wat er nog ontbreekt is mijn nieuw bestelde Marantz cd-speler en mijn Kef IQ9 speakers aangezien ik de IQ5jes in de setup heb staan ivm het feit dat de IQ9 voor reparatie weg is.

Waarom geen 5.1 setting meer ? Omdat ik terug wil naar een puur stereo beeld en dus ook met de tijd een mooie stereo versterker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Da_maniaC schreef op zondag 11 juli 2010 @ 09:47:
[...]

Grappig. :)
De volgende stap zou zijn... een sensor die je tussen je receiver en TV plaatst (aansluiting) waardoor hij telkens de meest overheersende kleur in het beeld waarneemt en voila.. universele ambilight. :P
Makkelijkere oplossing > Laat het beeld tussen je TV en je reciever doorgeven via RGB aansluiting. Vervolgens laat je alle drie de voltages van de R,G en B correct doorsturen naar je RGB verlichting, dan maakt je verlichting dezelfde kleuren als doorgegeven wordt naar je TV. Dan klopt hij gelijk! Lijkt me zo nog mogelijk ook d:)b
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:57:

[afbeelding]

Onkyo 905e receiver.
Kef IQ5se speakers.
Kef PSW subwoofer.
Ps3 slim en 360 elite.
Sony 40W4000

Wat er nog ontbreekt is mijn nieuw bestelde Marantz cd-speler en mijn Kef IQ9 speakers aangezien ik de IQ5jes in de setup heb staan ivm het feit dat de IQ9 voor reparatie weg is.

Waarom geen 5.1 setting meer ? Omdat ik terug wil naar een puur stereo beeld en dus ook met de tijd een mooie stereo versterker :).
Dure planten standaards zijn dat!

[ Voor 36% gewijzigd door Bierdopje120 op 11-07-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

OMD

auralex _/-\o_

heb zelf de subdude HD, works like a charm!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Joppel schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:39:
[...]

Voorbeeldfilmpje
Volgens mij is die veel feller dan een livingcolor. Heb hier de tweede generatie staan, maar ben er zwaar ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenzy500
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2023
Mijn HT:

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2m342go.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2lizzas.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/ndxzc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/20jtyv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/23joolv.jpg

Wat zien we,

Receiver: Harman Kardon AVR255
Mediaplayer: Popcornhour C200
Plasma: Panasonic TX-P42G20
Decoder: UPC Cisco 8485DVB
Speakers: BNS Intelligent Line
Remote: Logitech Harmony One

[ Voor 69% gewijzigd door frenzy500 op 11-07-2010 16:46 . Reden: Extra foto's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes zo de receiver en Popcornhour onder elkaar en dan de kabels door een kabelgoot.
Mag ik vragen waar je een dergelijke constructie kan kopen? Lijkt me namelijk mooier (vooral strakker) dan hoe ik mijn apparatuur nu allemaal in een kastje heb. Weet alleen niet of het mogelijk is om alle apparatuur die ik heb ook kwijt te kunnen in een dergelijke opstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenzy500
Gevonden op de site van vogels, kunnen ongeveer 3 a 4 apparaten boven elkaar. Die ik gebruik is de EFA 8835 + XCW 250.
FeaR1986 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:31:
[...]

Netjes zo de receiver en Popcornhour onder elkaar en dan de kabels door een kabelgoot.
Mag ik vragen waar je een dergelijke constructie kan kopen? Lijkt me namelijk mooier (vooral strakker) dan hoe ik mijn apparatuur nu allemaal in een kastje heb. Weet alleen niet of het mogelijk is om alle apparatuur die ik heb ook kwijt te kunnen in een dergelijke opstelling :P

[ Voor 7% gewijzigd door frenzy500 op 11-07-2010 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frenzy500 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:33:
Gevonden op de site van vogels, kunnen ongeveer 3 a 4 apparaten boven elkaar. Die ik gebruik is de EFA8835.
[...]
Drie a vier zou ik net redden als ik dan de DVD-speler, Blu-ray speler en de te komen Popcornhour op één plank zet. De andere plank dan voor de XBox 360, plank voor de PS3 en de laatste plank voor de receiver. Al denk ik dat het dan nog best druk gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenzy500
Ik had zelf de UPC decoder er ook nog bijstaan maar dat werd iets te druk! >:)
FeaR1986 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:42:
[...]

Drie a vier zou ik net redden als ik dan de DVD-speler, Blu-ray speler en de te komen Popcornhour op één plank zet. De andere plank dan voor de XBox 360, plank voor de PS3 en de laatste plank voor de receiver. Al denk ik dat het dan nog best druk gaat worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frenzy500 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:45:
Ik had zelf de UPC decoder er ook nog bijstaan maar dat werd iets te druk! >:)
[...]
Damn, een dergelijk kastje moet er hier ook nog bij als we in de regio eens Digitale TV krijgen. Dan gaat zo'n Vogels het toch niet worden. Toch maar op zoek naar een mooi strak kastje, of van de huidige gewoon de ronde delen affrezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Over een 1.5 maand is het zo ver.. we gaan intrekken in ons nieuwe huis :) Eerst druk verbouwen etc.

Wat is jullie advies voor de tv hoogte vanaf de vloer gemeten voor een 50"? Ik wil alles netjes in de muur wegwerken, zijn er mensen hier die dit gedaan hebben met ingebouwde kabelgoot? Dikke PVC buis ofzo? Stroomkabel lijkt de breedte die ik minimaal moet aanhouden?

Een andere vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden, ik laat nieuwe tv bekabeling + internet bekabeling door het huis trekken. Heeft het nog zin om bepaald type bekabeling door te geven? Of kan ik er vanuit gaan dat men standaard goede bekabeling gebruikt (zo min mogelijk signaalverlies).

Ik laat een nieuwe stroomgroep + aansluiting maken voor de audio + tv, heeft het nog nut om hier andere onderdelen voor te kiezen ipv standaard? Er zijn mensen die roepen dat het zin heeft.. en andere weer niet :)

Een hoop vragen.. maar wat mij betreft past het wel thuis hier :)

PS: Een bijpassend tv meubel blijkt nog erg lastig te vinden als je rekening moet houden met de afmetingen van mijn classe CA-5100 :( Wil graag een zwevend model aan de muur (hoogglans wit..) maar denk dat ik dit beter kan vergeten ivm gewicht en afmetingen versterker..

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 11-07-2010 17:16 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Die kabelgoot zou ik iets groter maken dan je breedste kabel gewoon voor t geval dat. Want qua werk is het niet meer of minder, alleen een paar cm opzij.

De bekabeling, voor internet zou ik sowieso wel CAT6 kabels gebruiken. Voor televisie, welke aanbieder heb je en hoeveel tv's? Ik zou hier een kijkje nemen; http://www.kabelkeur.nl/producten/ wij hebben bekabeling die hun aanraden en ik moet zeggen het beeld is er hier in huis wel beter op geworden, helemaal icm. een versterker.

Misschien is het wat om een meubel te laten maken, dan is hij sowieso op maat. Naar je eigen smaak. Ophangen lijkt mij een kwestie van een aantal dingen bouten in de muur en je meubel er zoals gezegd op schuiven.

Ben benieuwd naar het resultaat als je huis klaar is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41
Workaholic schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:15:
Over een 1.5 maand is het zo ver.. we gaan intrekken in ons nieuwe huis :) Eerst druk verbouwen etc.

Wat is jullie advies voor de tv hoogte vanaf de vloer gemeten voor een 50"? Ik wil alles netjes in de muur wegwerken, zijn er mensen hier die dit gedaan hebben met ingebouwde kabelgoot? Dikke PVC buis ofzo? Stroomkabel lijkt de breedte die ik minimaal moet aanhouden?

Een andere vraag die jullie wellicht kunnen beantwoorden, ik laat nieuwe tv bekabeling + internet bekabeling door het huis trekken. Heeft het nog zin om bepaald type bekabeling door te geven? Of kan ik er vanuit gaan dat men standaard goede bekabeling gebruikt (zo min mogelijk signaalverlies).

Ik laat een nieuwe stroomgroep + aansluiting maken voor de audio + tv, heeft het nog nut om hier andere onderdelen voor te kiezen ipv standaard? Er zijn mensen die roepen dat het zin heeft.. en andere weer niet :)

PS: Een bijpassend tv meubel blijkt nog erg lastig te vinden als je rekening moet houden met de afmetingen van mijn classe CA-5100 :( Wil graag een zwevend model aan de muur (hoogglans wit..) maar denk dat ik dit beter kan vergeten ivm gewicht en afmetingen versterker..
Qua bekabeling: dubbele CAT6 nemen idd, gaat tot gigabit. En patchkast vanzelfsprekend in de meterkast ;) Bekabelaars hebben van die cat6 STP of UTP waarbij er twee kabels aan elkaar zitten. Sluiten ze zo op 2 contactdozen aan. 2 van die dozen per vertrek is prima te doen; voor meer kun je altijd nog een switch bijpluggen :)
Bovendien kan over die bekabeling ook gewoon je ISDN of POTS als je dat zou willen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

The Eagle schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:45:
[...]

Qua bekabeling: dubbele CAT6 nemen idd, gaat tot gigabit. En patchkast vanzelfsprekend in de meterkast ;) Bekabelaars hebben van die cat6 STP of UTP waarbij er twee kabels aan elkaar zitten. Sluiten ze zo op 2 contactdozen aan. 2 van die dozen per vertrek is prima te doen; voor meer kun je altijd nog een switch bijpluggen :)
Bovendien kan over die bekabeling ook gewoon je ISDN of POTS als je dat zou willen :)
dubbele CAT6? Geen idee wat dat is?

Maar inderdaad, CAT5E of CAT6 is beide geschikt voor gigabit (zo lang de kabels onder de 100M blijven). STP, FTP of UTP, mwah, geen idee waarom je STP of FTP nodig zou hebben, als het veel extra kost, zeker niet over nadenken normale CAT5E of CAT6 is prima.

Mocht je ooit 10Gbit op je netwerk kunnen draaien dan is wellicht CAT6 interessant, anders is CAT5E ook prima, zo lang het een gering prijs verschil is, prima, CAT6 beter, als het veel meer kost, niet interessant. Beide doen net zo goed Gigabit.

Verder is een patchkast/patchpaneel een investering. Zeker handig. Maar het ligt eraan hoe je het gaat gebruiken. Het is de beste en mooiste oplossing, maar ook de duurste. Ik heb zelf daar niet voor gekozen en enkele kleine 5 poorts en 8 poorts switches in mijn huis liggen (1tje per kamer naar gelang aansluiting 5p of 8p). Enkele kamers alleen kabel getrokken maar geen switch actief (was kamer, slaap kamer, etc.) Gebruikt minder energie dan 1 grote 24p gigabit switch, kost minder om te kopen, en geeft een stuk minder kabels (kamers aan elkaar gekoppeld met Gbit). Klopt, je hebt uiteindelijk minder bandbreedte, etc. Maar is dat echt heel spannend thuis? Ligt aan de situatie uiteraard.

Maar goed, meerdere mogelijkheden dus. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Quindor op 11-07-2010 22:18 ]

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fr3z schreef op zondag 11 juli 2010 @ 18:37:
Die kabelgoot zou ik iets groter maken dan je breedste kabel gewoon voor t geval dat. Want qua werk is het niet meer of minder, alleen een paar cm opzij.

De bekabeling, voor internet zou ik sowieso wel CAT6 kabels gebruiken. Voor televisie, welke aanbieder heb je en hoeveel tv's? Ik zou hier een kijkje nemen; http://www.kabelkeur.nl/producten/ wij hebben bekabeling die hun aanraden en ik moet zeggen het beeld is er hier in huis wel beter op geworden, helemaal icm. een versterker.

Misschien is het wat om een meubel te laten maken, dan is hij sowieso op maat. Naar je eigen smaak. Ophangen lijkt mij een kwestie van een aantal dingen bouten in de muur en je meubel er zoals gezegd op schuiven.

Ben benieuwd naar het resultaat als je huis klaar is :).
yep dat kan je doen.

De geleidingsbuis dat ik laten steken heb heeft een doorsnede van 10cm en geen spijt van.
beter wat breder dan te smal, je weet maar nooit.
nadelen zijn er niet van.

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
Workaholic schreef op zondag 11 juli 2010 @ 17:15:

Het midden van de tv ongeveer op ooghoogte, buis zorgen dat je er inderdaad stroom maar ook een scartkabel doorheen krijgt + nog een beetje voor als er al wat kabels in zitten. En als het kan inderdaad CAT6, future proofen is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K0L3N schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:25:
[...]

Het midden van de tv ongeveer op ooghoogte, buis zorgen dat je er inderdaad stroom maar ook een scartkabel doorheen krijgt + nog een beetje voor als er al wat kabels in zitten. En als het kan inderdaad CAT6, future proofen is nooit weg.
Yep, Tv op midden van ooghoogte is perfect. als je goed kijkt zijn de meeste tv meubels ook zo afgestemd.

natuurlijk kan je een andere persoonlijke voorkeur hebben, maar dit lijkt me het courantste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41
KingTenteehje schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 15:04:
[...]

Ik wil nog een ander loopwerk. Ik ben wel tevreden met de Marantz die ik nu heb maar wil naar waarschijnlijk een los loopwerk en een aparte DAC. De voorversterkers matchen qua stijl niet bij de eindbak nee, maar wat het geluid betreft moet ik zeggen dat ze bijzonder mooi zijn wat de klank betreft. Wat heb jij zelf op jou 803D staan voor versterkend deel als ik vragen mag?
Aan wat voor loopwerk zit je dan te denken? Want de Marantz met de Vm modificatie speelt al op een zeer hoog niveau.

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72058;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72059;image
Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56418.0;attach=72064;image

Denk dat je het wel herkent ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Wicked-Game op 12-07-2010 08:56 ]

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Wicked-Game schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:52:
[...]

Aan wat voor loopwerk zit je dan te denken? Want de Marantz met de Vm modificatie speelt al op een zeer hoog niveau.

Bla

WAUW. Wat ziet dat er geweldig uit! Ik herken idd t meeste wel maar ben uitermate benieuwd naar die geweldige platenspeler die zo mooi prominent onder je tv staat. Zoiets moet er hier ook nog komen. kun je daar es wat meer over posten (merk/type en hoe bevalt het ding eventueel de naald en t element wat je gebruikt) en eventueel wat pics?

[ Voor 3% gewijzigd door boomr op 12-07-2010 12:43 ]

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
[...]

Plaatjes

Zow, zeker een mooie huiskamer! Zeer nette plek om films te kijken. Ook een mooie setup hoor!

@Workaholic kan je niet beter een nieuw topic openen daarvoor? Anders krijg je hier discussies en alles door elkaar!
Voor bij je tv zou ik gewoon een stuk of wat van die gele elektra buizen naar beneden doen. groter zal vaak niet of moeilijk gaan en voor die gele pijpen kan je zo muur frezen huren/kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

DoeEensGek schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Zow, zeker een mooie huiskamer! Zeer nette plek om films te kijken. Ook een mooie setup hoor!

@Workaholic kan je niet beter een nieuw topic openen daarvoor? Anders krijg je hier discussies en alles door elkaar!
Voor bij je tv zou ik gewoon een stuk of wat van die gele elektra buizen naar beneden doen. groter zal vaak niet of moeilijk gaan en voor die gele pijpen kan je zo muur frezen huren/kopen.
Alleen kunnen er dan geen stekkers door heen en zal je moeten gaan knippen en plakken. Ook zullen er geen Cinch/XLR kabels doorheen kunnen. Ik zou een grotere pijp in laten storten.
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Misschien wel de mooiste setup die ik hier gezien heb!

Abbey Road, waar veel van mijn platen/cd's vandaan komen gebruikt ook de Classe/B&W combi, ik moet die zeker eens gaan luisteren.

http://www.abbeyroad.com/studios/studio3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Dat rode paneel achter je tv, heb je dat zelf gemaakt?
Ik wil namelijk ook zo'n paneel gaan maken voor tegen mijn muur, maar weet niet hoe en waar ik moet beginnen...
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
johan12 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:46:
Ik wil namelijk ook zo'n paneel gaan maken voor tegen mijn muur, maar weet niet hoe en waar ik moet beginnen...

[...]
Als ik het zo goed zie is het in dit geval een wand die een kleurtje heeft gekregen. Anders zouden de kabels er ook wel achter door lopen.

Mocht je een voorzetwandje willen maken, ga naar de praxis, haal wat houten balken (5x5 of zo, ligt er een beetje aan hoe ver je het wandje van de muur af wil hebben) schroef deze tegen de muur, schroef hier wat MDF tegenaan en klaar is kees. Kan je wel aanraden om even wat navraag te doen hoe je je tv het beste op kan hangen. Eventueel wat lichtslang hangen (of als je het echt goed wil doen wat rgb leds zoeken met een controller) en deze achter de mdf plaat verwerken.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:06

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_
en
:9~
Zeer mooie inrichting en mooie speakers ;)
Elke keer als ik die Classé combi zie klopt mijn hartje ook wat sneller. Ik heb er naar geluisterd en moet zeggen dat het geluid ook mooi wordt weergegeven. Natuurlijk zien ze er ook heel erg imposant uit en vooral ook mooi voor het oog.
Die platenspeler staat daar inderdaad gruwelijk mooi te zijn. Ik twijfel er ook geen moment aan dat deze mooi zal klinken. Hij ziet er erg stabiel uit, en mooi bedacht om zo een transparante omhuizing te plaatsen tegen stof e.d.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
lj_tree schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:51:
[...]

Als ik het zo goed zie is het in dit geval een wand die een kleurtje heeft gekregen. Anders zouden de kabels er ook wel achter door lopen.

Mocht je een voorzetwandje willen maken, ga naar de praxis, haal wat houten balken (5x5 of zo, ligt er een beetje aan hoe ver je het wandje van de muur af wil hebben) schroef deze tegen de muur, schroef hier wat MDF tegenaan en klaar is kees. Kan je wel aanraden om even wat navraag te doen hoe je je tv het beste op kan hangen. Eventueel wat lichtslang hangen (of als je het echt goed wil doen wat rgb leds zoeken met een controller) en deze achter de mdf plaat verwerken.
Ik ga dan zelf aan de slag met zo'n wandje, vind het wel mooi eruit zien namelijk. Ik ga 'm antraciet grijs maken denk ik en daar dan mijn tv aan hangen. De rest van mijn muren is wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

_/-\o_ :9~ ook wel verwoord in WOOOOOW! dit is een high end in visueel en audio! ik zou mijzelf de gelukkigste jongen verklaren als ik alleen al jouw rears heb. (ik ben 14 dus dan is dat denk ik wel logisch(maar toch ik denk dat iedereen zich al gelukkig zou prijzen met die rears)). En je interieur ziet er ook mooi en warm uit.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Sinds een week nu mijn Home Cinema

Afbeeldingslocatie: http://img541.imageshack.us/img541/994/hpim2779y.th.jpg

Receiver: Denon Avr 1611
LCD: Sony 32EX500
Speakers: Jamo S608
Console: Xbox 360 Elite

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

RedDragon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:58:
Sinds een week nu mijn Home Cinema

[afbeelding]

Receiver: Denon Avr 1611
LCD: Sony 32EX500
Speakers: Jamo S608
Console: Xbox 360 Elite
verstokt wow speler? ben er nu sinds 1 jaar mee gestopt omdat het te veel tijd vergde ivm met school (was een beetje verslaafd beetje logisch denk ik ) maar over je home cinema valt niks te klagen. :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Tijn96 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:51:
[...]

verstokt wow speler? ben er nu sinds 1 jaar mee gestopt omdat het te veel tijd vergde ivm met school (was een beetje verslaafd beetje logisch denk ik ) maar over je home cinema valt niks te klagen. :+
niet echt beetje nu in de zomervakantie wachten op starcraft 2 :)

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41
lj_tree schreef op maandag 12 juli 2010 @ 12:43:
[...]

WAUW. Wat ziet dat er geweldig uit! Ik herken idd t meeste wel maar ben uitermate benieuwd naar die geweldige platenspeler die zo mooi prominent onder je tv staat. Zoiets moet er hier ook nog komen. kun je daar es wat meer over posten (merk/type en hoe bevalt het ding eventueel de naald en t element wat je gebruikt) en eventueel wat pics?
Ten eerste bedankt! De platenspeler is een Transrotor ZET-3 met een Benz Glider element. De platenspeler weegt +/- 45kg en is erg stabiel. In combinatie met het element en de Jasmine Phono versterker levert dit een geweldige sound op. Mensen geloven nooit dat ze een plaat beluisteren als ik er 1 opzet. Nieuwe pics volgens binnenkort ben de opstelling van de kast aan het wijzigen.
DoeEensGek schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:12:
[...]

Thanks ;)
Gotez schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:39:
[...]

Misschien wel de mooiste setup die ik hier gezien heb!

Abbey Road, waar veel van mijn platen/cd's vandaan komen gebruikt ook de Classe/B&W combi, ik moet die zeker eens gaan luisteren.

http://www.abbeyroad.com/studios/studio3/
De combinatie die Abbey Road gebruikt is helemaal geweldig. M400 mono's met de 800D's erop. Al moet ik wel zeggen dat de combinatie die zij ervoor hadden van Chord en de 800D's ook een hele mooie combinatie is. En zo'n studio mag wat kosten ;)
johan12 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:46:
[...]
Is geen paneel, maar een muur die ik bordeaux rood heb geverft. Een kleur die dramatisch is om te verven en egaal gekleurd te krijgen. Heb er in totaal 5 lagen op moeten zetten om het geheel te egaliseren in kleur. Het resultaat is wel top. Een paneel was voor mij geen doen, en helaas was vrezen ook geen optie om de kabels te verbergen. Dus dit was de meest snelle en praktische oplossing die er was.
KingTenteehje schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:59:
[...]

_/-\o_
en
:9~
Zeer mooie inrichting en mooie speakers ;)
Elke keer als ik die Classé combi zie klopt mijn hartje ook wat sneller. Ik heb er naar geluisterd en moet zeggen dat het geluid ook mooi wordt weergegeven. Natuurlijk zien ze er ook heel erg imposant uit en vooral ook mooi voor het oog.
Die platenspeler staat daar inderdaad gruwelijk mooi te zijn. Ik twijfel er ook geen moment aan dat deze mooi zal klinken. Hij ziet er erg stabiel uit, en mooi bedacht om zo een transparante omhuizing te plaatsen tegen stof e.d.
Ten eerste dank! Heb wel wat merken voor mijn aankoop de revu laten passeren. Waarvan ik ook zeer onder de indruk was van Pass Labs. Maar ook van de Primare A32 eindversterker. Uiteindelijk toch bij Classé uitgekomen vanwege een aanbieding die ik gewoon weg niet kon weigeren. De combinatie van Classé en B&W is echt top, maar goed dat is heel persoonlijk.

Er is wel meer moois te verkrijgen natuurlijk. Een Chord installatie is ook top! Maar ook Mark Levinson of Krell. Qua speakers heb ik nu de 803D, maar als ik ooit de kans krijg (als het uiteraard matched met Classé) wil ik eens gaan kijken naar Sonus Faber Amati Anniversario.

Wat hanteer jij trouwens voor LS-Kabel op het moment? En andere bekabeling?

De platenspeler kap is inderdaad bewust, want zeg nu zelf zo'n speler verdient het toch om bekeken te worden. Het is in iedergeval de eyecatcher bij betreden van de woonkamer. Het levert altijd heel veel "ohh" en "ahhh" op. :*)
Tijn96 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:47:
[...]

_/-\o_ :9~ ook wel verwoord in WOOOOOW! dit is een high end in visueel en audio! ik zou mijzelf de gelukkigste jongen verklaren als ik alleen al jouw rears heb. (ik ben 14 dus dan is dat denk ik wel logisch(maar toch ik denk dat iedereen zich al gelukkig zou prijzen met die rears)). En je interieur ziet er ook mooi en warm uit.
Op jou leeftijd ben ik ongeveer begonnen met Hifi, toen simpel nog met een stereoversterker van Marantz en een Cd-speler. Speakers waren van JBL. Heel geleidelijk ben ik gaan upgraden en veel inruilen en tweedehands gescoord. En zo kom je na een aantal jaren wel aan een droomset. Heb voorlopig niet veel meer te wensen. Maar goed zoals ik al eerder in deze post meld, een Sonus Faber Amati staat nog wel op de wishlist om eens te beluisteren in mijn set combinatie.

De rears (805S) zijn echt hele mooie luidsprekers. Zeker nu de 805D (welke best prijzig is) is gelanceerd is het lucratief om eens de 2e hands markt af te struinen naar leuke deals voor de 805S. Dat zoeken naar koopjes maakt de hobby natuurlijk leuk.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Wicked-Game schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:01:

Op jou leeftijd ben ik ongeveer begonnen met Hifi, toen simpel nog met een stereoversterker van Marantz en een Cd-speler. Speakers waren van JBL. Heel geleidelijk ben ik gaan upgraden en veel inruilen en tweedehands gescoord. En zo kom je na een aantal jaren wel aan een droomset. Heb voorlopig niet veel meer te wensen. Maar goed zoals ik al eerder in deze post meld, een Sonus Faber Amati staat nog wel op de wishlist om eens te beluisteren in mijn set combinatie.

De rears (805S) zijn echt hele mooie luidsprekers. Zeker nu de 805D (welke best prijzig is) is gelanceerd is het lucratief om eens de 2e hands markt af te struinen naar leuke deals voor de 805S. Dat zoeken naar koopjes maakt de hobby natuurlijk leuk.
ik heb nu een philips dingetje met jamo s606 speakers, ik ben nu van plan om een cambridge audio azur 340a te kopen, want ik heb een aanbieding bij de lokale audio winkel (de kok audio in veghel voor de mensen die het misschien kennen) en mijn pa wil misschien een rega cd-speler kopen zodat hij zijn hele set bij elkaar heeft. dus ben wel even zoet denk ik en als ik mijn set bij elkaar heb dan ben ik alweer aan het zoeken naar het volgende waarvan 99% van de producten die ik interessant vind er toch niet komt.
RedDragon schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:39:
[...]

niet echt beetje nu in de zomervakantie wachten op starcraft 2 :)
ok, schijnt echt een gaaf spel te worden misschien dat ik hem nog eens koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/2qcdzid.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2luxsvr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/2qjvxfs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/33nys9e.jpg

LCD: Sony KDL-46Z5500
Blu-Ray: Sony BDP-S760
Receiver: Sony STR-DH800
Speaker: Sony 2x 100 watt
Decoder: UPC Cisco HD
Cd-speler:Sony Jukebox 200CD
Console: Sony Playstation 3 ( 500GB)
Remote: Logitech Harmony 785

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een erg mooi kastje hee! Krijgt je apparatuur wel genoeg koeling zo?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Sony fanboy misschien? :P

[ Voor 6% gewijzigd door fr3z op 13-07-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

het lijkt er wel verdacht op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:17:
Het zijn er nog geen last van met de warmte. De achter van de kast heb ik een paar gaten gemaakt.
Tijn96 schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 20:02:
[...]

het lijkt er wel verdacht op :+
Yep, ben wel sony fan. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 19:17:
netjes hoor! :) mooi materiaal, en deftig weggewerkt.
mag ik vragen waarom je een blue ray en een ps3 van sony hebt? of heeft de ps3 achteraf gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er strak uit :) Hoe zit je tv precies vast? Zitten die beugels aan het kastje of is dat een op zichzelf staand iets?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.steenis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-08 20:02
Erg leuk om dit allemaal te zien, ik ga volgende week verhuizen en doe hier inspiratie op! _/-\o_

You’re a nut! you’re crazy in the coconut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 07:37:
mag ik vragen waarom je een blue ray en een ps3 van sony hebt? of heeft de ps3 achteraf gekomen?
Heb zelf na aanschaf van een PS3 ook alsnog een Blu-ray speler gekocht. Vond de upscaling en de deïnterlacing van de PS3 niet geweldig (als in: minder dan die van de losse speler in ieder geval). Nu vinden de meeste mensen de PS3 daar blijkbaar wel enorm goed in dus zal wel persoonlijk zijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 14-07-2010 10:50 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:31:
Me aanwinst:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

LCD: Sony KDL-46Z5500
Blu-Ray: Sony BDP-S760
Receiver: Sony STR-DH800
Speaker: Sony 2x 100 watt
Decoder: UPC Cisco HD
Cd-speler:Sony Jukebox 200CD
Console: Sony Playstation 3 ( 500GB)
Remote: Logitech Harmony 785

:)
Ckers mooi uitgevoerd dit vind ik persoonlijk er mooier uitzien dan al die huiskamers met van die idioot grote speakers dit is tenminste mooi strak ingericht en netjes weggewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Ckers mooi uitgevoerd dit vind ik persoonlijk er mooier uitzien dan al die huiskamers met van die idioot grote speakers dit is tenminste mooi strak ingericht en netjes weggewerkt _/-\o_
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen O-)
Doe mij dan maar een huiskamer met van die idioot grote speakers *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

Bierdopje120 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 11:52:
[...]
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen O-)
Doe mij dan maar een huiskamer met van die idioot grote speakers *O*
Ik heb op dit moment Canton Plus XXL.2 speakers als fronts, maar mijn vrouw heeft liever "van die mooie grote staande speakers, da's veel mooier" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:49:
[...]Heb zelf na aanschaf van een PS3 ook alsnog een Blu-ray speler gekocht. Vond de upscaling en de deïnterlacing van de PS3 niet geweldig (als in: minder dan die van de losse speler in ieder geval). Nu vinden de meeste mensen de PS3 daar blijkbaar wel enorm goed in dus zal wel persoonlijk zijn ;)
Nee, die mening deel ik :)
Maar een stand alone Blu-ray speler heeft wel mee voordelen ten opzichte van een PS3. Dingen als stroomverbruik zijn bij een stand alone Blu-ray speler rond de 35 Watt. Welke versie van de PS3 je ook hebt, deze komt daar nooit dichtbij qua verbruik. En dan heb je nog wel meer van dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 11:53
FeaR1986 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Maar een stand alone Blu-ray speler heeft wel mee voordelen ten opzichte van een PS3. Dingen als stroomverbruik zijn bij een stand alone Blu-ray speler rond de 35 Watt. Welke versie van de PS3 je ook hebt, deze komt daar nooit dichtbij qua verbruik. En dan heb je nog wel meer van dat soort dingen.
Ik noem een geluidsproductie + bediening :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
Ik heb zelf ook een PS3 en daarnaast ook een stand-alone (panasonic) bluray speler. Voor mij was de reden dat ik erg erg goedkoop aan kon komen en ik graag HD geluid wilde en merk duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 16:56:
Ik heb zelf ook een PS3 en daarnaast ook een stand-alone (panasonic) bluray speler. Voor mij was de reden dat ik erg erg goedkoop aan kon komen en ik graag HD geluid wilde en merk duidelijk verschil.
Alleen jammer dat er geen verschil zit in HD Audio die wordt verstuurd als LPCM of als bitstream. Dus daar had je het niet voor hoeven doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Ik weet niet waar het precies aan ligt, maar het klinkt beter in mijn oren ;) En nu staat er DTS HD op mijn schermpje en dat maakt het voor mij al beter, al zit dat juist tússen de oren O-)

Stemmen zijn sowieso een stuk duidelijker en helderder geworden waardoor de actie stukjes niet ineens (veel) te hard zijn en de stand alone heeft sowieso ook wat meer instel mogelijkheden. Kon hem iig voor 60 euro niet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zit voor een heel groot deel tussen de oren, maar het verschil tussen LPCM en bitstream HD Audio is zit daar zeker. Maar ik geef toe dat ik het ook leuk vind het HD AUDIO-lampje te zien branden op mijn receiver. En aangezien mijn receiver op de tweede regel de codec aangeeft dan staat er ook nog iets van Dolby TrueHD bij. Het is niet de reden dat ik een stand-alone Blu-rayspeler heb gekocht, maar het is wel een leuk voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:03:
[...]

Sorry maar dit argument is toch echt geen argument?
Dus je koopt een bluray speler van 200-300euro naast de ps3 omdat de ps3 meer verbruikt.
weet je wel hoeveel jaren je films mag kijken op je ps3 tegen dat je dat geld terug gewonnen hebt?

Als je ervan overtuigd bent dat een aparte bluray speler beter speelt kan ik er misschien nog inkomen..
Uit vele testen blijkt de sony ps3 console een van de beste bluray spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:14:
Als je ervan overtuigd bent dat een aparte bluray speler beter speelt kan ik er misschien nog inkomen..
Uit vele testen blijkt de sony ps3 console een van de beste bluray spelers.
Het is ook allemaal onzin. De Cell in de PS3 heeft minstens zoveel processing capaciteit als een processor/DSP in een dedicated Bluray speler. Verder is de output voor beeld en geluid digitaal, dus er is geen enkele reden waarom een PS3 minder goed zou zijn. En interlaced PAL is nu wel zo snel achterhaald aan het raken dat ik daar geen duurdere speler voor zou kopen die misschien marginaal beter is, als ie het uberhaupt al is. Ik ben een zeikerd qua beeld en geluid, maar ik hou het bij de PS3 als DVD/Bluray speler :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De PS3 was één van de beste Blu-ray spelers op de markt, maar is op veel fronten al ingehaald door de stand-alone Blu-ray spelers. Het is inderdaad leuk dat de PS3 een upgrade kan krijgen zodat je 3D af kan spelen, maar meer voordelen heeft de PS3 als Blu-ray speler niet meer. Zoals gezegd is het niet alleen het verbruik maar is er veel meer. Plus dat het me niet gaat om het geld dat ik een minder verbruikende stand-alone speler wil. Het gaat me om de geluidsproductie die minder is omdat de speler minder verbruikt en minder warm wordt. En dat is niet alleen leuk voor de speler zelf, maar ook voor de rest van de apparatuur in mijn kastje.

Heb ooit een lijst gemaakt met de pluspunten van een stand-alone Blu-ray speler ten opzichte van de PS3. Die lijst heb ik ook gepost en is hier terug te lezen. Zoals te zien is die lijst lang genoeg om een losse speler er naast te kopen. Één van de punten was inderdaad ook dat ik met mijn huidige Pioneer speler een beter beeld heb dan met de PS3. Hoe gek het ook klinkt en hoe niet waar het ook kan zijn volgens sommigen.

Maar de PS3 is zeker niet meer één van de beste Blu-ray spelers die je kan kopen. Vroeger was de PS3 echt een kandidaat voor als je een Blu-ray speler wilde hebben. Maar nu wordt de PS3 verslagen door Blu-ray speler van merken als Sony, Samsung, Philips, en dergelijke die spelers al voor iets meer dan honderd euro aanbieden. Laat staan dat als je merken neemt als Denon, Pioneer, Marantz, NAD.

I rest my case :+
En dat gaat iedereen nu doen, want discussies betreffende de PS3 of een stand-alone speler kunnen beter in Hardware & Spielerij Algemeen gevoerd worden of desnoods in Mediaspelers en HTPC's. Zeker aangezien alles hier gewoon meerdere malen wordt herhaald en kreten als "exact" voegen gewoon niets toe.

Idem met dat er duidelijk verschil aan wordt gekaart door ondergetekende over de PS3 en de PS3 Slim, maar dat wordt door jullie echter niet gelezen of niets van aangetrokken aangezien dit meerdere malen weer wordt aangekaart over dat de PS3 Slim anders is dan de PS3 Fat.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 15-07-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

ik ga morgen luisteren naar een combo van de Arcam solo lijn met een stel cm1 speakers van B&W. Als het bevalt gaan de Tangent Clarity speakers en de HLLY amp eruit ;) Ben er nog niet helemaal uit of ik voor de Solo movie/music/mini moet gaan. Ik heb helaas weinig plek voor een dikke versterker, dus ben gebonden aan wat platter en smaller spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mooi spul, dat Arcam, en die B&W's mogen er ook zeker zijn :) Ben benieuwd wat het gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
En een betere media center, die kan streamen vanaf een andere pc + bluray + gamen in 1 = ps3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat berichten getrashed over de discussie of de PS3 beter is als Blu-ray speler. Dacht dat met mijn laatste post wel duidelijk was dat de discussie was afgelopen, maar dat was helaas dus niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ook in deze topic een bijdrage!

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.218/1021250001-1021300000/1021290301-1021290400/1021290360_6_6v8i.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.43/1021250001-1021300000/1021290801-1021290900/1021290807_6_M58l.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.183/1021250001-1021300000/1021291301-1021291400/1021291348_6_kZua.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.67/1021250001-1021300000/1021291801-1021291900/1021291863_6_Uacn.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.15/1021250001-1021300000/1021292301-1021292400/1021292324_6_6-Eb.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.125.6/1021250001-1021300000/1021292701-1021292800/1021292751_6_6pme.jpeg

Wat zie je, wat zie je niet?

Woonkamer:
Pioneer PDP-5080XD KURO plasma
Logitech Z5500 digital
Ziggo HD receiver
Playstation 3 + LaCie 500Gb HD
Fatboy

HT-ruimte:
---------------------------------
Sonus Faber Toy serie
Custom Design SQ404 speakerstands
SVS 20-29 pc+ subwoofer op een Auralex Gramma
Pioneer LX82 receiver
Pioneer LX08 Blu-ray
Marantz CD7300 cd speler
Panasonic AE200 + Projecta projectiescherm
Ipod touch / airport extreme om Itunes library draadloos te kunnen streamen
Vegas Loveseats / Buttkicker

Niet heeeel veel veranderd dus, al komt er volgende week weer een upgrade aan. De SVS wordt dan vervangen door een PB12 plus /2 _/-\o_
edit: Dit monster dus!
Afbeeldingslocatie: http://www.dvdplaza.fi/galleria/data/743/038.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 15:27:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je, wat zie je niet?

Woonkamer:
Pioneer PDP-5080XD KURO plasma
Logitech Z5500 digital
Ziggo HD receiver
Playstation 3 + LaCie 500Gb HD

HT-ruimte:
---------------------------------
Sonus Faber Toy serie
Custom Design SQ404 speakerstands
SVS 20-29 pc+ subwoofer op een Auralex Gramma
Pioneer LX82 receiver
Pioneer LX08 Blu-ray
Marantz CD7300 cd speler
Panasonic AE200 + Projecta projectiescherm
Ipod touch / airport extreme om Itunes library draadloos te kunnen streamen
Vegas Loveseats / Fatboy / Buttkicker

Niet heeeel veel veranderd dus, al komt er volgende week weer een upgrade aan. De SVS wordt dan vervangen door een PB12 plus /2 _/-\o_
[afbeelding]
lache die kleine speakertjes in je woonkamer, maar je HT ziet er erg gaaf uit _/-\o_ die stoelen zullen wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50

..............
Ik vraag mij serieus af waar je nou het meest zit :P

Mis je "het geluid" niet ontzettend erg als je de woonkamer zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: Dit monster dus![afbeelding]
Dacht al, foto's kwamen me verdacht bekend voor van een topic op HT-Forum waar een dergelijke SVS subwoofer te koop stond :P

Die SVS cilinders zijn echt wel bruut om te zien alleen zijn ze qua plaatsing niet heel gemakkelijk. Mede door de hoogte, een kubus-subwoofer zet je toch net wat makkelijker ergens neer dan een cilinder. Laatste is ook de reden waarom ik toch niet meer voor een cilinder ga. Wel subwoofer van een merk als XTZ, SVS of Velodyne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bescheiden studentenkamer setup (vorige week nieuwe TV en speakers aangeschaft):

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/7845/homecin.jpg

- Hannah Verboom
- Yamaha AV receiver RX-V10 (moet nog eens een soort kastje voor komen)
- Klipsch RB-51
- Samsung p2270hd

Sorry voor de crappy Blackberry foto.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[afbeelding]
Mag ik vragen waar je deze prachtige subwoofer hebt gekocht? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek maar kan hem nergens vinden. Zelfs niet op de SVS site. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:45:
Mijn bescheiden studentenkamer setup (vorige week nieuwe TV en speakers aangeschaft):

[afbeelding]

- Hannah Verboom
- Klipsch RB-51
- Samsung p2270hd

Ik vind je TV meubel echt vet! Valt geheel buiten de norm en is lekker uniek! Nice man! :D

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
FeaR1986 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:18:
[...]

Dacht al, foto's kwamen me verdacht bekend voor van een topic op HT-Forum waar een dergelijke SVS subwoofer te koop stond :P

Die SVS cilinders zijn echt wel bruut om te zien alleen zijn ze qua plaatsing niet heel gemakkelijk. Mede door de hoogte, een kubus-subwoofer zet je toch net wat makkelijker ergens neer dan een cilinder. Laatste is ook de reden waarom ik toch niet meer voor een cilinder ga. Wel subwoofer van een merk als XTZ, SVS of Velodyne.
Hier een tevreden XTZ gebruiker, kan je de sub alleen maar aanraden als het aankomt op prijs/kwaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:27:
[...]
Hier een tevreden XTZ gebruiker, kan je de sub alleen maar aanraden als het aankomt op prijs/kwaliteit ;)
Heb het liefste een Velodyne of BK, want die merken spreken me gewoon aan. Mochten die niet te krijgen zijn in mijn prijs-range dan ga ik terugzakken naar SVS dan wel XTZ.

Maar moet toch een afspraak maken bij Stassen: maatje van me wil eens naar de center en de rear speakers luisteren die bij zijn Klipsch RF-82 matchen. En ik staar me nu blind op een paar Focal Chorus 826W's (of 836V's), maar voor dat geld zijn er ook andere merken en types. Dus bij Stassen maar eens een gecombineerde luisterafspraak maken. Voor zijn rears en center en voor mij twee mooie speakers met een budget van rond de 1000 euro de stuk. We hebben beide een Denon receiver, dus qua klank komt dat nog goed uit ook.

Als we dan bij Stassen zijn dan hebben ze vast ook wel wat staan van subwoofers, alleen net niet de merken die ik boven noemde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:43
Na het lang volgen van het topic heb ik besloten toch maar eens mijn eigen zut te posten.

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2egedq9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/5uo95z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/34gkex3.jpg

What you (don't) see:
Tv: Philips 8404 42" + blue-ray speler
Speakers: Zelfbouw, peerless woofer en seas tweeter
Subwoofer: Zelfbouw op basis van Peerless xls 12" + slave
Speakerkabels: Gevlochten UTP kabel
Receiver: Marants sr4002
Gameconsole: WII

Planning:
Surround set afbouwen (center is inmiddels bijna klaar)
Ervan genieten
Speakers bouwen op basis van scan speak (als de studie af is)

edit: het lijkt wel erg kaal op de foto's, komt omdat je maar de helft ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Pietjuh op 15-07-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Wow, mooie speakers zeg, helemaal nu ik lees dat het zelfbouw is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Petje af he, complimenten wat een prachtig spul. _O_

Trouwens, herkennen mensen zich erin dat speakers 'wennen'?
Ik ben nu een week op vakantie geweest, standaard speakers in de auto en op de camping niet meer als een klein zak radiootje. Thuis gekomen, receiver aan en = 8) heerlijk!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:45:

[afbeelding]

- Hannah Verboom
- Klipsch RB-51
- Samsung p2270hd

Ah... Amstel Gold Race. Hoeveel km? :) (of is dit off-topic?) :)

Die foto van Hannah kan natuurlijk ECHT niet... ook al ben je wielrenner ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

WOHOOOO B&W CM1 staan in bestelling.....heb ook een Arcam Solo gekocht, maar niet de mini maar de normale music. Er zat zoveel meer punch in het laag bij de Solo Music dat ik het niet kon laten om die te nemen. Ik kreeg wel een leuke korting van 400 euro omdat het het schap model was (stond er een maand) :P

Volgende week foto's (speakers niet op voorraad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Nice, heb zelf ook een paar CM1's ben er nog steeds super blij mee! Er komt er een mooie volle sound uit, ze zijn bij mij alleen nog niet optimaal ingesteld lees; receiver, plaatsing.

Heb ze nu op een NAD L75, wil later aan voor een Rotel. Eerst een stel speakerstands en nieuwe kabels maken/kopen.

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Pietjuh schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 20:04:
Na het lang volgen van het topic heb ik besloten toch maar eens mijn eigen zut te posten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

What you (don't) see:
Tv: Philips 8404 42" + blue-ray speler
Speakers: Zelfbouw, peerless woofer en seas tweeter
Subwoofer: Zelfbouw op basis van Peerless xls 12" + slave
Speakerkabels: Gevlochten UTP kabel
Receiver: Marants sr4002
Gameconsole: WII

Planning:
Surround set afbouwen (center is inmiddels bijna klaar)
Ervan genieten
Speakers bouwen op basis van scan speak (als de studie af is)

edit: het lijkt wel erg kaal op de foto's, komt omdat je maar de helft ziet.
super gaaf die speakers, zoiets wil ik waarschijnlijk ook een keer gaan doen vooral omdat de prijs/kwaliteit verhouding super schijnt te zijn, maar heb jij de filters icm. speakers zelf uitgedacht of ben je uitgegaan van een al bestaand ontwerp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

fr3z schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:43:
Nice, heb zelf ook een paar CM1's ben er nog steeds super blij mee! Er komt er een mooie volle sound uit, ze zijn bij mij alleen nog niet optimaal ingesteld lees; receiver, plaatsing.

Heb ze nu op een NAD L75, wil later aan voor een Rotel. Eerst een stel speakerstands en nieuwe kabels maken/kopen.

Veel plezier ermee!
Ik heb ze op zo'n zilvere platte Rotel gehoord (ben altijd Rotel fan geweest Ra972 MKII FTW), maar vond ze echt te dof klinken. Arcam sprong er echt uit :)

ben echt benieuwd hoe ze thuis klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
Jordy van e schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:53:
Ik heb ze op zo'n zilvere platte Rotel gehoord (ben altijd Rotel fan geweest Ra972 MKII FTW), maar vond ze echt te dof klinken. Arcam sprong er echt uit :)

ben echt benieuwd hoe ze thuis klinken!
Oke, ja ik moet ook een keer gaan luisteren. Maar als ik zo naar de prijsrange kijk van A/V Receivers van Arcam, denk ik dat toch maar ga voor een Rotel haha. (Ben nog pas 16 dus budget ligt ook niet zo hoog. :P )

Off-t; Snatch is een geniale film. "zhe Germanz"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

fr3z schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 22:06:
Maar als ik zo naar de prijsrange kijk van A/V Receivers van Arcam, denk ik dat toch maar ga voor een Rotel haha. (Ben nog pas 16 dus budget ligt ook niet zo hoog. :P )
Het is jammer dat Arcam alleen z'n FMJ lijn heeft behouden en de hele Diva lijn heeft afgedankt. De FMJ lijn verdient blijkbaar beter, maar die kost dan ook een aardige duit meer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:43
Tijn96 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:47:
[...]

super gaaf die speakers, zoiets wil ik waarschijnlijk ook een keer gaan doen vooral omdat de prijs/kwaliteit verhouding super schijnt te zijn, maar heb jij de filters icm. speakers zelf uitgedacht of ben je uitgegaan van een al bestaand ontwerp?
Ik ben uitgegaan van een bestaand ontwerp, namelijk de "low budget" van Edo, te vinden op http://www.xenophonics.net/

Het complete bouwverslag staat op:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=7152

Inmiddels heb ik zelf een meetmicrofoon en ga de achterspeakers dus zelf filteren. Dit zullen bookshelf versies van de voorste speakers worden met kleinere peerless woofers en weer een seas tweeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Pietjuh schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:17:
[...]

Ik ben uitgegaan van een bestaand ontwerp, namelijk de "low budget" van Edo, te vinden op http://www.xenophonics.net/

Het complete bouwverslag staat op:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=7152

Inmiddels heb ik zelf een meetmicrofoon en ga de achterspeakers dus zelf filteren. Dit zullen bookshelf versies van de voorste speakers worden met kleinere peerless woofers en weer een seas tweeter.
ben benieuwd dat moet wel super gaaf worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Goedendag, mijn Naam is elroy en ik dacht laat ik mijn pas gemaakt meubel maar even posten :)

hij is nog niet helemaal af en de kabels moeten nog wel even wat bijgeschaafd worden kwa afwerking! achter het meubel komen nog RGB dimbare leds.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-74AWZEHE.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T4U43SHL.jpg

Wat zie je

Samsung LE40M
Jamo 608 5.0 speaker installatie
Onkyo 607
Asrock Ion330 HT (Rechts van de onkyo)
Cisco HD decoder

Alles word bediend doormiddel van een Logitech Harmony remote

vanavond en dit weekend weer bezig met de kabels onder de vloer wegwerken, en de verlichting plaatsen achter het meubel >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

eindelijk iemand die zn tv ook op fatsoenlijke hoogte heeft :p
leuk zithoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Problemtulip schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:37:
Goedendag, mijn Naam is elroy en ik dacht laat ik mijn pas gemaakt meubel maar even posten :)

hij is nog niet helemaal af en de kabels moeten nog wel even wat bijgeschaafd worden kwa afwerking! achter het meubel komen nog RGB dimbare leds.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je

Samsung LE40M
Jamo 608 5.0 speaker installatie
Onkyo 607
Asrock Ion330 HT (Rechts van de onkyo)
Cisco HD decoder

Alles word bediend doormiddel van een Logitech Harmony remote

vanavond en dit weekend weer bezig met de kabels onder de vloer wegwerken, en de verlichting plaatsen achter het meubel >:)
Ziet er goed uit! Jammer dat je linkerfront zo weinig ruimte heeft, heb ik ook last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 19:58
Jordy van e schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:49:
[...]

Ziet er goed uit! Jammer dat je linkerfront zo weinig ruimte heeft, heb ik ook last van :P
Ik heb vanochtend de linker front wat meer naar rechts gedaan, dus dat zit nu wel goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door Problemtulip op 16-07-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

gootje eindelijk gemonteerd :p nu nog ff het salontafeltje vervangen en het meubeltje walnoot bruin maken.
door de hitte en werk e. nog niet aan toe gekomen :( kan ook niet wachten tot mn 640i's klaar zijn weer (om als fronts te figureren) O+

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2ekp1mx_th.jpg

plan de campagne:

Gootje onder de tv
Kabels (grr)
B&W 610i's naar achter als ''rears'' op stands
B&W 640i's na reparatie terug als ''fronts''
B&W 600 IFS Center plaatsen
Sub verhuizen
Beamer & 100'' scherm aanschaffen
Oude gaten dichtwerken (ivm tv hoger gehangen, verlichting voor mn nek)
Salontafel uit de garage halen en lakken (walnoot)
Tv meubeltje laten zweven & lakken (ook walnoot)
Verhuizen

Tijd vinden om het te doen... :+

*** was bij mn andere post de foto vergeten.. :+

[ Voor 73% gewijzigd door iNFiNiTY- op 17-07-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
wat word er gerepareerd aan je fronts, foamrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Verwijderd schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:57:

[afbeelding]

Onkyo 905e receiver.
Kef IQ5se speakers.
Kef PSW subwoofer.
Ps3 slim en 360 elite.
Sony 40W4000

Zit er veel verschil tussen de iQ5se en de iQ9 dan, Ik wil zelf nog upgraden naar de iQ70/90 maar ben bang dat de W.A.F factor nu nog een probleem is 8) Gaan de iQ5se in de verkoop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-09 20:15
Problemtulip schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 11:37:
[..]
Mooie set, maar vooral: net interieur! Leuk ook gecombineerd met de open haard :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keen87 schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 17:58:
[...]
Ik vraag mij serieus af waar je nou het meest zit :P

Mis je "het geluid" niet ontzettend erg als je de woonkamer zit?
Mwaoh.... je moet het zo zien: Het motiveert alleen maar om daadwerkelijk gebruik te maken van de "dedicated" ruimte ;) Als in de woonkamer ook nog eens een prachtige set stond te spelen... tja... :)
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.