Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 342.558 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wootism schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:54:
[...]

Mag ik vragen waar je deze prachtige subwoofer hebt gekocht? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek maar kan hem nergens vinden. Zelfs niet op de SVS site. :/
Marktplaats :) Het is al een verouderd model, SVS verkoopt hem -volgens mij- niet meer. Tip: registreren op fora en topic notificatie aanzetten. Dan ben je er, als hij aangeboden wordt, heel snel bij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:14
Let je goed op je bankstel met die speakertjes erop?
Ik heb soortgelijke dingen van logitech en die stonden ook op een bankje, waarna er na een tijdje mooie zwarte afdrukken van de rubbertjes in stonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 13:48:
[...]

Let je goed op je bankstel met die speakertjes erop?
Ik heb soortgelijke dingen van logitech en die stonden ook op een bankje, waarna er na een tijdje mooie zwarte afdrukken van de rubbertjes in stonden!
Dank voor de tip, heb ik niet bij stilgestaan! :) Tijd voor plakviltjes dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35

Gotez

42

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:38:
[...]

Dank voor de tip, heb ik niet bij stilgestaan! :) Tijd voor plakviltjes dus!
of stands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Ik zou die kleine speakertjes eerder aan de muur maken dan stands te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Mijn B&W CM1 staan nu net te spelen op de Arcam Solo Music.....manmanman wat een geluidje :D

Ik zal snel foto's plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zo een update

ik had dit:

Speakers: Tangent Clarity 2
Versterker: HLLY T-AMP 90
Bron: PS3 (gekoppeld met Firestone Audio Fubar IV DAC)
TV: Samsung LE32A656
Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pKhU48puXQlMCCpP68vWPqATrP4B2LapAhd9BYW9qpNj7Khr7MZZQ2pVJYkRbgVjDxO7U4VcA88TisWtwomqsNg/DSCN1789.jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1p7B8L_P-yx0KqEWcTCJ_IOZ2Ek0W37Zan_jYYP0qC1Wq9THh1H_xl0bjR1fTq4yDfFLVq3EYrEfyvsJ-N7AJ0Rg/DSCN1792.jpg?psid=1

Naar:

Speakers: B&W CM1 Black O+
Versterker + CD: Arcam Solo Music
Bron: PS3, Asrock Ion 330HT HTPC die beide via de Firestone Audio DAC lopen
TV: Samsung LE32A656

Afbeeldingslocatie: http://img205.imageshack.us/img205/3532/dscn2264i.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/9434/dscn2265c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/5257/dscn2267.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3763/dscn2268o.jpg

Ik sta versteld van de strakke en gecontroleerde bas weergave uit een 13 cm speaker. Alsof je naar een full size zuil staat te luisteren. Ik heb best wat setjes beluisterd, maar ben blij dat ik dit heb gekozen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 16:35

Kraz

Saving the world

Na lang hier mee te hebben gekeken ook maar even een kleine update van mijn kant.

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden gaan kijken naar een setup opstelling voor mezelf. Aangezien ik nog thuis woon heb ik op zich wel budget, maar moest alles niet supergroot zijn.

Het ging mij in eerste instantie voornamelijk om de looks van de apparatuur en daarna moest er ook nog is degelijk geluid uit komen.

Het eerste wat ik heb gekocht is een Marantz versterker met een setje B&W M1 speakers. (niet meer op de foto te zien)
Later heb ik er bluray speler en 2 boekenplank speakers (CM-1 O+ ) bijgekocht en de kleinere speakers naar achteren gehangen.

Wat u ziet:
- LG 32LB1R (2006, toen HIGH tech stuff mét 1 HDMI aansluiting. ;) Door de versterker ook niet meerdere nodig)
- Marantz SR6004
- Marantz BD5004
- PopcornHour A110 ( aangesloten op een Qnap 439 Pro, 4Tb)
- B&W CM-1 Speakers op Spectral stands; BS70-KG-AL
- B&W M-1 Speakers (staan niet op de foto)
- Mirage MM8 subwoofer. (moest een kleine zijn, omdat deze onder mn bed moest passen ivm ruimtegebrek. Formaat doet zéker niet af aan de kwaliteit! :9 )

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/fok/setup_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/fok/setup_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/fok/setup_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/fok/setup_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.08metaal.nl/_/fok/setup_5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Kraz op 22-07-2010 14:58 . Reden: tiepvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-09 10:43

Tijn96

In speed we trust

kraz247 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:26:
Na lang hier mee te hebben gekeken ook maar even een kleine update van mijn kant.

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden gaan kijken naar een setup opstelling voor mezelf. Aangezien ik nog thuis woon heb ik op zich wel budget, maar moest alles niet supergroot zijn.

Het ging mij in eerste instantie voornamelijk om de looks van de apparatuur en daarna moest er ook nog is degelijk geluid uit komen.

Het eerste wat ik heb gekocht is een Marantz versterker met een setje B&W M1 speakers. (niet meer op de foto te zien)
Later heb ik er bluray speler en 2 boekenplank speakers (CM-1 O+ ) bijgekocht en de kleinere speakers naar achteren gehangen.

Wat u ziet:
- LG 32LB1R (2006, toen HIGH tech stuff mét 1 HDMI aansluiting. ;) Door de versterker ook niet meerdere nodig)
- Marantz SR6004
- Marantz BD5004
- Mirage MM8 subwoofer. (moest een kleine zijn, omdat deze onder mn bed moest passen ivm ruimtegebrek. Formaat doet zéker niet af aan de kwaliteit! :9 )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
ziet er gaaf uit hoor :9~
ben jaloers ik ben van plan ooit ook nog zoiets te doen als ik wat ouder ben (ben nu 14 :p) maar waarom heb je een surround receiver? ben je nog van plan naar 5.1 te gaan?
maar nogmaals het ziet er gaaf en strak uit :*)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:24
Mooi hoor @ hierboven. Blijven echt pracht speakers om te zien, die CM-1's.

@ Tijn, kraz speelt nu al in surround ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Zoiezo die bookshelf's klinken erg goed !, ik heb nog een "oud"setje staan op zolder voor me "set" op een rotel versterker, klinken zo heerlijk voll. met een echte klanken kast van goed hout.

Ze klinken niet beter als me Hepta's maar toch is zijn het blijvertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Martijn1990 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:04:
Mooi hoor @ hierboven. Blijven echt pracht speakers om te zien, die CM-1's.

@ Tijn, kraz speelt nu al in surround ;)
Idd! De M-1 's zijn op zich 'kleine' satelliet speakertjes, maar komt ook een erg leuk geluidje uit.
Wil ooit nog is een center speaker kopen in dezelfde stijl als de CM1 's maar die is én duur :P en ik heb er momenteel geen plaats voor.

Ik wist al wel dat mn subwoofer het gewoon goed deed. Niet overduidelijk aanwezig totdat het écht nodig is. Heb toevallig vorige week War of the Worlds gekeken en DAMN! Ik lag te trillen in mn bed!

*zo moet het ook wat mij betreft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kraz247 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 19:30:
[...]

Idd! De M-1 's zijn op zich 'kleine' satelliet speakertjes, maar komt ook een erg leuk geluidje uit.
Wil ooit nog is een center speaker kopen in dezelfde stijl als de CM1 's maar die is én duur :P en ik heb er momenteel geen plaats voor.

Ik wist al wel dat mn subwoofer het gewoon goed deed. Niet overduidelijk aanwezig totdat het écht nodig is. Heb toevallig vorige week War of the Worlds gekeken en DAMN! Ik lag te trillen in mn bed!

*zo moet het ook wat mij betreft 8)
Ik heb die mirage ook al eens gehoord en het klonk heel behoorlijk en volwassen voor de afmetingen (kubus van 20 cm ofzo). Maar past die mooi bij de CM1? Ik zit ook met een ruimtegebrek, maar wil er wel een keer een subje bij plaatsen. Natuurlijk alles in goedkeuring van de ladyfriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Jordy van e schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:49:
[...]

Ik heb die mirage ook al eens gehoord en het klonk heel behoorlijk en volwassen voor de afmetingen (kubus van 20 cm ofzo). Maar past die mooi bij de CM1? Ik zit ook met een ruimtegebrek, maar wil er wel een keer een subje bij plaatsen. Natuurlijk alles in goedkeuring van de ladyfriend :P
past perfect bij de CM-1! De subwoofer is zelf ook pianolak zwart. Prima dus.
En vanwege het formaat kun je m gemakkelijker kwijt en heeft hij een hoger 'cute' gehalte ;)

Als deze nog niet door de 'oestrogeen'-(goed)keuring komt weet ik het ook niet meer! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

kraz247 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:55:
[...]

past perfect bij de CM-1! De subwoofer is zelf ook pianolak zwart. Prima dus.
En vanwege het formaat kun je m gemakkelijker kwijt en heeft hij een hoger 'cute' gehalte ;)

Als deze nog niet door de 'oestrogeen'-(goed)keuring komt weet ik het ook niet meer! O-)
Ik wacht wel tot wel volgend jaar naar een koophuis gaan kijken. Kan ik mijn eigen geluid-geweld kamer gaan inrichten }:O Als mijn vriendin + buren nu al klagen over het geluidsniveau :+

Bij de weg...hoe heb jij de bananen-pluggen in jou CM1 schatjes gerekegen. Bij mij willen ze niet omdat er al iets in zit van plastic 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door DjVe op 22-07-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessiebessie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-02-2024
Jordy van e schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:01:
[...]

Bij de weg...hoe heb jij de bananen-pluggen in jou CM1 schatjes gerekegen. Bij mij willen ze niet omdat er al iets in zit van plastic 8)7
Haha, dat stukje plastic wat erin zit kun je eruit halen :)

Heb zelf een scherp mes gebruikt, geen probleem. Daarna kun je die bananenplugjes er met gemak insteken ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Wat zijn die cm1's klein. Te vaak zonder referentie ernaast gezien denk ik….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
lowfi schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:28:
Wat zijn die cm1's klein. Te vaak zonder referentie ernaast gezien denk ik….
size doesnot matter :P, zelfde als dat het wattage niks uitmaakt. maar dat zijn andere discussies :D.
ik vindt ze beeldig en voorall ook omdat het vrouwelijk schoon vaak zeurt als je met van die big borthers aan komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Toch wel, maar niet zo extreem als soms wordt gesuggereerd. Ook met woofertjes van 13cm kun je heel laag komen, maar dan heb je meestal te maken met een transmission line of daline met een redelijk kastformaat. Bassreflexjes van deze grootte kunnen ook heel leuk en 'vol' klinken, maar echt laag komen ze niet. Neemt niet weg dat het voor muziekweergave meestal toereikend is. Ben je grotere speakers gewend dan mis je al snel wat, maar zoals gezegd kun je ook met een 13cm woofer in een transmission line hele leuke dingen doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Exirion schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:17:
[...]

Toch wel, maar niet zo extreem als soms wordt gesuggereerd. Ook met woofertjes van 13cm kun je heel laag komen, maar dan heb je meestal te maken met een transmission line of daline met een redelijk kastformaat. Bassreflexjes van deze grootte kunnen ook heel leuk en 'vol' klinken, maar echt laag komen ze niet. Neemt niet weg dat het voor muziekweergave meestal toereikend is. Ben je grotere speakers gewend dan mis je al snel wat, maar zoals gezegd kun je ook met een 13cm woofer in een transmission line hele leuke dingen doen.
als je een voorbeeld wilt hebben van ''size doesn't matter'' moet je eens kijken naar de totem arro deze heeft een woofer van een paar centimeter maar komt goed laag en klinkt fantastisch (nu betaal je daar ook voor).
maar idd ik vind ook dat als mensen een kleine speaker zien ze gelijk denken dat er geen ''groot geluid'' uit komt of iets dergelijks. dan lopen mensen toch redelijk makkelijk tegen de lamp aan. 8)7

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Mooie B&W speakers hierboven!

Over B&W gesproken.. ik heb wat nieuwe op het oog.. dus gaan mijn 804S speakers de verkoop in :).

De 804S is niet meer leverbaar en de nieuwe 804 serie is alleen met een diamond tweeter te koop die het een stuk duurder maakt! Een betrouwbare 2dehands 804S is naar mijn idee dus nog steeds een zeer goede speaker met een zeer betaalbare prijs/kwaliteit verhouding.

Al is 3000 euro nog steeds een hoop geld voor een speaker/hobby ;)

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Workaholic schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:25:
Mooie B&W speakers hierboven!

Over B&W gesproken.. ik heb wat nieuwe op het oog.. dus gaan mijn 804S speakers de verkoop in :).

De 804S is niet meer leverbaar en de nieuwe 804 serie is alleen met een diamond tweeter te koop die het een stuk duurder maakt! Een betrouwbare 2dehands 804S is naar mijn idee dus nog steeds een zeer goede speaker met een zeer betaalbare prijs/kwaliteit verhouding.

Al is 3000 euro nog steeds een hoop geld voor een speaker/hobby ;)
wat heb je op het oog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Exirion schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 23:17:
[...]

True nog gonna argue with that ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
kraz247 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:26:

Wat u ziet:
- Marantz SR6004
- Marantz BD5004

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow! Dat is echt de aller kleinste subwoofer die ik ooit heb gezien! Hoe hoog is hij? 22 centimeter ofsow? Dat is ja net niks 8)7

En wat zijn er de laatste tijd veel mensen met de B&W CM1 speakers, heb er zeker wel 4 verschillende paar rond zien gaan volgens mij :P

Over het 'Size does (not?) matters kwestie, wat betreft geluid is een grotere (klank)kast toch (bijna) altijd voordeliger? Zeker voor subwoofers? En als het formaat niks zou uitmaken, waarom maken ze de speakers dan niet zo klein als mogelijk? Size DOES matters gentlemen.

Wat betreft de WAF's, ik vroeg me eigenlijkaf hoeveel vrouwen dit topic eigenlijk volgen. Zouden het er echt geen één zijn?? :?
Zou eigenlijk een gewoon keurmerk moeten worden bij luidsprekers, dat bij de specificaties al staat ''een WAF/FAF van 6,3! bijvoorbeeld. Moet maar ingevoerd worden :D Voor meer zekerheid in onzekere tijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Hoe groter de speaker hoe lager de WAF hou ik als leidraad aan. Natuurlijk komen er na mij replies die anders beweren maar vergeet niet dat dat vriendinnen van tweakers zijn. Uitzonderings gevallen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Nickman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-07 21:06
Oh wow... met die dingen hoef ik inderdaad thuis ook niet aan te komen :D. Zeker die grote koelkast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WAF 0 is perfect :) Die -10 lijkt me meer een hutje voor je konijn ofzo 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:52
ik vermoed dat je een zeer tolerante vrouw hebt (of geen ;) ), als die dingen volgens jou WAF 0 zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Die WAF 10 heeft volgens mij ook een MAF van 0. Ik hoef namelijk echt niet een stel rozen naast mijn TV, laatstaan als ik een 7.1 surround opstelling wil maken, dan moet ik heel vreemd die rozen gaan plaatsen 8)7 Een vriendin van mij beoordeelde deze met een 9 op een schaal van -10 tot 10.

De WAF 0 vind ik persoonlijk ook niet bepaald mooi ofsow, maar zou ze maar al te graag willen hebben! Wat een gigantische dingen zeg! Lijkt wel iets buitenaards :9 Een vriendin beoordeelde ze met een 2! van met een schaal van -10 tot 10.

De WAF-10, man wtf is dat? Lijkt wel net een oorlogsbunker :/ Een vriendin van me beoordeeld ze inderdaad als -10, van een schaal van -10 tot 10.

Het klopt dus ook nog gewoon wat jij zegt. En ik maar denken dat je die cijfers uit je mouw had geschud :X

Of ben je zelf een van hun? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Martin Logan's hebben over het algemeen een redelijk hoge WAF. Deze zijn niet zo'n heel goed voorbeeld, :), maar de nieuwere (zoiets bijvoorbeeld) doen het toch vrij goed. En daar is een reden voor: ze zijn namelijk (voor het grootste deel) plat, en bovendien (voor het grootste deel) doorzichtig. Dus ondanks hun formaat zijn ze eigenlijk behoorlijk onopvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die -10 zijn dus wel Tannoy Prestige luidsprekers hé mensen. Dat moet de vriendin maar door de vingers zien, zo een geniale speakers :9

Mijn vriendin vind mijn AVF's best wel OK - volgens mij ook best hoge WAF:
http://home.scarlet.be/~swinneke/CelestionAVF1.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door TomSwinnen op 23-07-2010 14:16 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

ziet er gaaf uit, er is nog een merk wat dit soort speakers maakt: waterfall. alleen je moet wel fan zijn van dit soort speakers anders ben je er snel op uit gekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
TomSwinnen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:11:
Die -10 zijn dus wel Tannoy Prestige luidsprekers hé mensen. Dat moet de vriendin maar door de vingers zien, zo een geniale speakers :9

Die Celeston doen me denken aan deze HK speakerstjes Denk dat die ook wel een relatief hoge WAF hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 14:37:
[...]

Die Celeston doen me denken aan deze HK speakerstjes Denk dat die ook wel een relatief hoge WAF hebben ;)
dat is echt helemaal over de top 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz

Kraz

Saving the world

Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:18:
[...]

Wow! Dat is echt de aller kleinste subwoofer die ik ooit heb gezien! Hoe hoog is hij? 22 centimeter ofsow? Dat is ja net niks 8)7

En wat zijn er de laatste tijd veel mensen met de B&W CM1 speakers, heb er zeker wel 4 verschillende paar rond zien gaan volgens mij :P

Over het 'Size does (not?) matters kwestie, wat betreft geluid is een grotere (klank)kast toch (bijna) altijd voordeliger? Zeker voor subwoofers? En als het formaat niks zou uitmaken, waarom maken ze de speakers dan niet zo klein als mogelijk? Size DOES matters gentlemen.
De speaker is 23x23x23 cm :9 en 1200 watt; Specs

En natuurlijk zal grootte wel uitmaken, maar daar zit een maximum en een minimum in. Ik zelf zal nooit het echte grote verschil horen tussen de CM-1 die ik nu heb en een dikke grote kast. Het ging bij mij ook voornamelijk om de uiterlijk/prestatie ratio. Die heb ik in de CM-1 en MM-8 gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb

inderdaad hele hele hele hele maar dan ook hele mooie speakers, die lijkt me wel mooi op een buizen setje :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Mektheb schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:27:
[...]

inderdaad hele hele hele hele maar dan ook hele mooie speakers, die lijkt me wel mooi op een buizen setje :d
dat zou idd visueel een mooi plaatje zijn, of het op audio gebied ook mooi is is een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Mektheb schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:27:
[...]

Kzat nog eens naar die speakers te kijken en vond het vreemd dat ze de speaker connectors aan de bovenkant hebben gemaakt. Als ze die aan de onderzijde hadden gemaakt was het misschien een beetje moeilijker met aansluiten, maar zo kun je ONMOGELIJK de speakerkabels volledig wegwerken. Anders had je nog een gat in de vloer kunnen maken en zag je echt helemaal niks. Dat was vele malen mooier geweest dan zon kabel naar achteren toe.

En ze doen me denken aan een klok. Vraag me niet waarom. 8)7
kraz247 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:25:
[...]

En natuurlijk zal grootte wel uitmaken, maar daar zit een maximum en een minimum in. Ik zelf zal nooit het echte grote verschil horen tussen de CM-1 die ik nu heb en een dikke grote kast. Het ging bij mij ook voornamelijk om de uiterlijk/prestatie ratio. Die heb ik in de CM-1 en MM-8 gevonden.
Heb ik goed geschat, zat er maar 1cm van af :9 Uiterlijk prestatie ratio? Persoonlijk gaat het mij alleen maar om de prijs/prestatie ratio. Uiterlijk maakt me niet uit voor de eerste set speakers die ik koop. Alleen de rest moet er wel bij passen qua kleur. (ben een tweedehandskoper dus dat maakt het moeiljker) Vooral het zoeken van een subwoofer die past bij de Sorrento B&W 603S3 is moeilijk :( Ben bang dat ik, tenzij ik een bijpassende B&W subwoofer neem, ik nooit een bijpassende kleur krijg :'( Maar de bijbehoreden B&W subwoofers schijnen niet zo goed te zijn als wat ik allemaal voor dat geld kan kopen :/

[ Voor 23% gewijzigd door Bierdopje120 op 23-07-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Die heb ik wel eens gehoord (paar jaar geleden) maar dan in de houten uitvoering :) Vond ze zonder sub een beetje mager klinken, maar mooi zijn ze wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

[...]

Volgens mij heeft die sub ook zo'n belachelijk hoog vermogen omdat de speaker en de passieve radiatoren met deze grootte, behoorlijk wat punch nodig hebben om wat luchtverplaatsing te kunnen creëren. Je mist gewoon oppervlakte en dat wordt "gecompenseerd" door een grotere punch. Maar een uitvinding is het zeker! het zal in mijn huidige situatie zeker niet misstaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 04:09
Tja, die man op die laatste foto draagt zelf een rok, ik denk niet dat de WAF factor dan nog speelt.

Hier nog een paar speakers met een grote WAF factor:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/34xm2xv.jpg

Als dat niet waft, weet ik het ook niet meer....

Ik heb overigens het vermoeden dat het hier om woofers gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door ReneK op 23-07-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
ReneK schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:23:
[...]

Tja, die man op die laatste foto draagt zelf een rok, ik denk niet dat de WAF factor dan nog speelt.

Hier nog een paar speakers met een grote WAF factor:

[afbeelding]

Als dat niet waft, weet ik het ook niet meer....
Dat Waft wel :9 Had persoonlijk de speaker liever anders gebouwd gezien maar leuk bedacht die speaker! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

ReneK schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 18:23:
[...]

Tannoy is dan ook Schots. ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Kijk, nog een speaker met waarschijnlijk een lage WAF, of anders deze of de klipschhorn. Ach, die vrouwen moeten gewoon accepteren dat de man des huizes ook wat moois wilt! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:19:
[...]

Kzat nog eens naar die speakers te kijken en vond het vreemd dat ze de speaker connectors aan de bovenkant hebben gemaakt. Als ze die aan de onderzijde hadden gemaakt was het misschien een beetje moeilijker met aansluiten, maar zo kun je ONMOGELIJK de speakerkabels volledig wegwerken. Anders had je nog een gat in de vloer kunnen maken en zag je echt helemaal niks. Dat was vele malen mooier geweest dan zon kabel naar achteren toe.

En ze doen me denken aan een klok. Vraag me niet waarom. 8)7

[...]
Mooie speakerkabel mag van mij wel gezien woorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:45
Zullen we het nu weer ontopic houden en verder gaan met het posten van pics en specs van je home cinema? Laatste keer dat ik keek heette het topic nog "Post hier pics en specs van je home cinema" en niet "Post hier pics en specs van (non) WAF-speakers" ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Bierdopje120 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 13:51:
[...]

Die WAF 10 heeft volgens mij ook een MAF van 0. Ik hoef namelijk echt niet een stel rozen naast mijn TV, laatstaan als ik een 7.1 surround opstelling wil maken, dan moet ik heel vreemd die rozen gaan plaatsen 8)7 Een vriendin van mij beoordeelde deze met een 9 op een schaal van -10 tot 10.

De WAF 0 vind ik persoonlijk ook niet bepaald mooi ofsow, maar zou ze maar al te graag willen hebben! Wat een gigantische dingen zeg! Lijkt wel iets buitenaards :9 Een vriendin beoordeelde ze met een 2! van met een schaal van -10 tot 10.

De WAF-10, man wtf is dat? Lijkt wel net een oorlogsbunker :/ Een vriendin van me beoordeeld ze inderdaad als -10, van een schaal van -10 tot 10.

Het klopt dus ook nog gewoon wat jij zegt. En ik maar denken dat je die cijfers uit je mouw had geschud :X

Of ben je zelf een van hun? :|
offtopic:
Ja fear, ik zal ermee ophouden, maar moet even wat rechtzetten!

Ik ben geen vrouw, maar ben wel lang genoeg getrouwd om die cijfers redelijk goed te kunnen schatten, ik heb hierin denk ik een hele gemiddelde vrouw ;)

Maar laten we inderdaad verder gaan met mooie setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:02
Voor de foto's, maar er is nog niet veel gewijzigd

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SqCXUNs70DI/AAAAAAAAAgA/ox9ursmYRfs/s800/Panorama%2001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SqVd1s5PJlI/AAAAAAAAAgc/XMu_6uv-3FY/s800/HT%20vanaf%20de%20hoek.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SpQTSxtQIfI/AAAAAAAAAc4/WpAkmmVm7SU/s800/DSC_4785.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SpQTSnLi7jI/AAAAAAAAAc0/IyIQUulGmNs/s800/DSC_4784.JPG

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/SqVsMurc-5I/AAAAAAAAAhU/AOKGUPQSQ5Y/s800/DSC_5019%20v2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Hebben die speakers nou twee paar tweeters? :?
Trouwens een gigantische center! :9

Spaar jij afstandsbedieningen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Welke center speaker is dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Bierdopje120 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Kan ie zen vrouw mee bedienen waarschijnlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Unique schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:27:
[...]

Kan ie zen vrouw mee bedienen waarschijnlijk 8)7
Haha, dat is handig, kan ik ook wel gebruiken in sommige situaties :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

gister een klein neefje over de vloer, die het leuk vond de receiver op max volume te gooien en plotseling een cd aan te zetten... kwist niet hoe snel ik de boel uit had maar heel snel ;p

monoblokje die max power naar een shogun gooit kan niet goed zijn, gelukkig niks kapot ! woei :)

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
mvz schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:28:
gister een klein neefje over de vloer, die het leuk vond de receiver op max volume te gooien en plotseling een cd aan te zetten... kwist niet hoe snel ik de boel uit had maar heel snel ;p

monoblokje die max power naar een shogun gooit kan niet goed zijn, gelukkig niks kapot ! woei :)
Handig die kleine neefjes! Heb je niet zo'n optie dat je een maximum volume kan instellen? Ik wel namelijk op mijn Denon, erg handig dan voor zulkse situaties O-) (niet dat ik de optie gebruik, want ik houd er namelijk graagt van om muziek hard te luisteren, en vooral ook films hard te kijken en er komt toch niemand anders aan mijn versterker behalve ik :9 )

Knap van je kleine heeftje dat hij wist hoe het allemaal werkte! ;)
Reciever aanzetten,
goede ingang kiezen,
cd speler aanzetten,
cd er in stoppen,
vervolgens op afspelen drukken..
Weet niet wat jij bedoelt met ''kleine'' neefje? maar voor een 4 jarige lijkt me dat knap :D

Hij wou ook gewoon jouw hobby delen en graag muziekluisteren volgens mij, dat moet je waarderen 8)

En ach, zulks kwalitatief spul moet volgens mij ook niet stuk gaan als je het een keer op max volume draait. Er is in de productie vast wel rekening mee gehouden dat het moet kunnen draaien op max volume, anders zouden ze de max op een of andere manier wel beperken lijkt me? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Bierdopje120 op 25-07-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
brndst schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:24:
[...]

Ik dacht eerst dat het er zo een was, maar daar zit een dinkie, lijkt een tweeter, bovenop en dat vind ik ook nergens terug op hun site? Vind hem er wel verdacht op lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Bierdopje120 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:13:
[...]

Haha, dat is handig, kan ik ook wel gebruiken in sommige situaties :9
Vooral die 'off' knop is af en toe wel makkelijk. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Bierdopje120 schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:01:
[...]

Er zitten 2 tweeters in. Bovenop zit de zogenoemde "hypertweeter" welke vanaf 15 kHz het werk doet.
Verder spaar ik geen afstandsbedieningen. ;) Inmiddels heb ik er 9, maar sinds kort ook een Pronto om ze allemaal in de la te leggen. Ik ben alleen nog steeds bezig met het programmeren van dat ding, want als je het goed wil doen... ;) (elk knopje met Photoshop maken en bewerken. 8)7

De Pronto:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_wLUim3rmPE4/TC4yLNQ38EI/AAAAAAAABLg/edrIx13QMZc/s512/DSC_6439.JPG
brndst schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:24:
[...]

Bierdopje120 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Ik dacht eerst dat het er zo een was, maar daar zit een dinkie, lijkt een tweeter, bovenop en dat vind ik ook nergens terug op hun site? Vind hem er wel verdacht op lijken.
De centerspeaker is een KEF reference 204c (http://www.kef.com/histor...eference/refmodel204c.asp). Je zat er inderdaad dicht bij, want dat is de nieuwe serie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
A. Qonsaides schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:11:
[...]

Er zitten 2 tweeters in. Bovenop zit de zogenoemde "hypertweeter" welke vanaf 15 kHz het werk doet.
Verder spaar ik geen afstandsbedieningen. ;) Inmiddels heb ik er 9, maar sinds kort ook een Pronto om ze allemaal in de la te leggen. Ik ben alleen nog steeds bezig met het programmeren van dat ding, want als je het goed wil doen... ;) (elk knopje met Photoshop maken en bewerken. 8)7

De Pronto:
[afbeelding]

[...]

[...]

De centerspeaker is een KEF reference 204c (http://www.kef.com/histor...eference/refmodel204c.asp). Je zat er inderdaad dicht bij, want dat is de nieuwe serie. ;)
Ik snap het nut niet van die extra tweeter... Ik heb wel eens gelezen dat het er voor zorgt dat de speaker.. uhh.. tja ik kan nu ff niet op het goede woord komen :/ maar had iets te maken met dat het de speaker zeg maar meer liet 'verdwijnen'' als je begrijpt wat ik bedoel. Toch? Maar hoeveel tonen worden zitten er in een film boven de 15.000Hz? laat staan dat je boven de 20.0000 Hz niet eens kan horen, mocht je een zeer goed gehoor hebben misschien net. Maar als je 30 bent hoor je dat echt niet meer! Hoe kan dat dan ergens bij helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ach de tweeters in mijn fronts gaan tot 80Khz.. maar idd, niet dat ik dat hoor ;p ( ik hoor nog tot 21Khz ( 28 jr oud ) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe sub is binnen.

Afbeeldingslocatie: http://94.100.124.134/1032350001-1032400000/1032392901-1032393000/1032392936_6_XVIW.jpeg

Wel nog even kijken hoe ik deze tussen C en FR ga plaatsen (korte of lange zijde naar de muur toe). Eerste indruk is erg goed. Auralex Gramma is met het volume waarmee ik speel in ieder geval niet meer nodig, er is geen greintje beweging te krijgen in de houten vloer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Wat een monster van een bakbeest is die sub. :D _/-\o_

Volgens mij heeft zelfs een maîtresse een hogere WAF factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Da's best een mooi formaatje voor een sub ja, volgens mij kan je dat ding nog niet op 10% van z'n vermogen gebruiken zonder dat de buren komen klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:53:
De nieuwe sub is binnen.

[afbeelding]

Wel nog even kijken hoe ik deze tussen C en FR ga plaatsen (korte of lange zijde naar de muur toe). Eerste indruk is erg goed. Auralex Gramma is met het volume waarmee ik speel in ieder geval niet meer nodig, er is geen greintje beweging te krijgen in de houten vloer!
Niet veel praktischer dan die PC Riesj... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een bakbeest :9 maar ben blij dat hij minder hoog is dan de cilinder SVS die ik hiervoor had. Nu kan ik hem (op het gehoor) beter plaatsen/integreren in de set. Van buren heb ik niet zoveel last (links dakterras, rechts lucht / kroeg en bovenwonende studenten, beneden een meubelopslaghal waar bijna nooit iemand is ;)

Verder wil ik het rolscherm gaan vervangen voor een vast scherm. Kan groter en 'past' ook beter in de ruimte.

@Pauluz, toch wel, zie boven ;) optisch niet ideaal, geluidstechnisch _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Is dit niet de achterkant? Heel erg subtiel is het iig niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaarTT
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07-2023

StaarTT

Android for Life.

A. Qonsaides schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:58:
Voor de foto's, maar er is nog niet veel gewijzigd

*knip*

[afbeelding]
Anders neem je ff een center van 35kg! ;) Ik heb hem bij Stassen gezien en gehoord, helaas iets te groot(en te duur) voor mij. Maar een prachtig "speakertje"!

--- HTC Desire HD: ROM: Stock ---10.2" Android ePad 2.1 --- Motorola Milestone: ROM: CyanogenMod 6.1.2 --- ASUS G60VX ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:09:
Is dit niet de achterkant? Heel erg subtiel is het iig niet :P
Subtiel komt niet in mijn woordenboek voor :P Licht uit en je ziet er niets meer van! :) Hij staat op dit moment nog even met de kont naar achteren inderdaad. Ik ben nog aan het spelen met de tune-functie en het is geen pleziertje de sub steeds 'even' te verschuiven om e.e.a. snel te corrigeren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sick Nick schreef op zondag 25 juli 2010 @ 22:00:
Da's best een mooi formaatje voor een sub ja, volgens mij kan je dat ding nog niet op 10% van z'n vermogen gebruiken zonder dat de buren komen klagen?
Allen zijn buren of ook de rest van de stad? _O_

Mijn god hee, volgens mij is die nog kleiner als hier in de bios staat. :X

Past wel bij de uitspraak: bass moet je voelen, en niet horen. :Y)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De nieuwe sub is binnen.

[afbeelding]

Als je je scherm toch nog aanpast, kan je center er misschien op, en de sub in het midden, als dat klinkt en niet te hoog wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

Heb hier een DIY 30x30x30 (ongeveer) en is gewoon een serieuze 10inch.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SSdj8tNxyIOt5WOBIULoEqFe/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xj5bkDwINk93VvT1tldVgFOr/full.jpg

WAF is vrij hoog, veel mensen die hier komen (ook de vrouwen) vinden hem best leuk

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
Ooh shiny :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

B_FORCE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:15:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

WAF is vrij hoog, veel mensen die hier komen (ook de vrouwen) vinden hem best leuk
Die is ook wel cute ja :P Maar vertel eens welke ingrediënten je hebt gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
Ik blijf heel gelukkig worden van die 204 center. M'n pa heeft 'm ook (in maple), naar mijn smaak een van de allermooiste centerspeakers die er zijn. Overigens mogen je fronts er ook wezen, :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

B_FORCE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:15:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

ziet er erg gaaf uit alleen persoonlijk zou ik hem in een andere kleur doen.... maarja ieder z'n smaak.
en idd de WAF factor is mijn inziens erg hoog. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Dat is leuke aan DIY, kleur kun je maken zoals je zelf wilt :)
Doel was om een kleine budget subwoofer te maken.
De woofer zelf is een Mivoc AXX1010/AWM104, subwoofer versterker een Detonation 300 (gratis gekregen).

Uiteraard kun je zoiets ook maken met meer "high-end" woofers.

Hier is hij met een andere (doch identieke) woofer
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cL4wbEhUcJup93MF36RCSV49/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cuYnYTkIgw6r9R3ODsJedFu1/full.jpg

Vond deze minder leuk staan, dus ik heb de grijze woofer gehouden.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

B_FORCE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:09:
Dat is leuke aan DIY, kleur kun je maken zoals je zelf wilt :)
Doel was om een kleine budget subwoofer te maken.
De woofer zelf is een Mivoc AXX1010/AWM104, subwoofer versterker een Detonation 300 (gratis gekregen).

Uiteraard kun je zoiets ook maken met meer "high-end" woofers.

Hier is hij met een andere (doch identieke) woofer
[afbeelding]

[afbeelding]

Vond deze minder leuk staan, dus ik heb de grijze woofer gehouden.
wat een schatje ;)

Zou bijna zelf een sub neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Gotez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:18:
[...]

wat een schatje ;)

Zou bijna zelf een sub neerzetten
Wat houd je tegen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

de aanwezigheid van voldoende bas in mijn huidige set

[ Voor 43% gewijzigd door Gotez op 26-07-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Gotez schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:13:
de aanwezigheid van voldoende bas in mijn huidige set
Sterk punt. Weetniet of je stereo of HT gebruiker bent, maar een beetje subwoofer gaat (veel) lager dan 90% van de vloerstaanders, 't is niet alleen maar meer bas, maar dieper.
Heb zelf ook nog geen sub en snap je punt helemaal, want ik heb ook bas genoeg, alleen denk dat een subwoofer voor mij toch heel wat toevoegd, zo'n beetje alle tonen onder de 45Hz, wat toch mooi is met films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Er is een duidelijke reden waarom dat ding zoveel vermogen nodig heeft :) Uit een klein kastje kun je nooit zoveel laag krijgen als uit een grote kast, dus die compacte subs worden allemaal electronisch gecorrigeerd. Om de afloop in het laag te compenseren wordt er flink wat boost gegeven, hetgeen vermogen kost. Het is natuurlijk leuk om zoveel laag uit een kleine kast te krijgen, en zeker als je geen zee van ruimte in je kamer hebt, maar het nadeel is natuurlijk wel dat een dergelijke sub sneller vervormt dan een sub met een ruime conus in een ruime kast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:15:
Sterk punt. Weetniet of je stereo of HT gebruiker bent, maar een beetje subwoofer gaat (veel) lager dan 90% van de vloerstaanders, 't is niet alleen maar meer bas, maar dieper.
Heb zelf ook nog geen sub en snap je punt helemaal, want ik heb ook bas genoeg, alleen denk dat een subwoofer voor mij toch heel wat toevoegd, zo'n beetje alle tonen onder de 45Hz, wat toch mooi is met films.
Mijn zuilen komen even diep als m'n sub, en toch heb ik die sub bewust gekocht. De akoestiek van de kamer is zodanig dat het 'filmlaag' niet lekker uitkomt op de luisterpositie. De sub staat een stukje naar voren aan de linkerkant van de kamer, waardoor bij films de laagweergave toch beter is terwijl de sub an sich niet uitzonderlijk goed is (XTZ 12").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Bierdopje120 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:15:
[...]

Ik ben een stereo fanaat ;)

Ik had vroeger een sub staan, maar door de vreemde indeling van de kamer is het mij nooit gelukt om die 'lekker' neer te zetten. Daarnaast ben ik niet zo'n fan van zware bassen, en voor mijn muziek (klassiek, jazz, beatles, PF en Genesis) komt er nu meer als voldoende uit mijn kleine speakertjes.

Als ik ooit een ander huis koop met een betere kamer zal ik er wel over na gaan denken.

Daarnaast luister ik veelal met mijn koptelefoon, i.v.m. vrouw en dochter!

[ Voor 4% gewijzigd door Gotez op 26-07-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:24:
[...]

Er is een duidelijke reden waarom dat ding zoveel vermogen nodig heeft :) Uit een klein kastje kun je nooit zoveel laag krijgen als uit een grote kast, dus die compacte subs worden allemaal electronisch gecorrigeerd. Om de afloop in het laag te compenseren wordt er flink wat boost gegeven, hetgeen vermogen kost. Het is natuurlijk leuk om zoveel laag uit een kleine kast te krijgen, en zeker als je geen zee van ruimte in je kamer hebt, maar het nadeel is natuurlijk wel dat een dergelijke sub sneller vervormt dan een sub met een ruime conus in een ruime kast.
Deels waar. De meeste subjses (in de winkel) zijn basreflex of hebben een passieve radiator.
Dat scheelt enorm in efficiëntie. Vermogen valt dan eigenlijk wel mee.
Je ziet dan meestal ook 80-100W versterkertjes gebruikt worden. Bij echt kleine subjes (<8inch) is het vaak nog veel minder.

Met mijn gesloten subje heb je aan 200W voldoende. Vind ik nog meevallen wat vermogen betreft.
-3dB van 25Hz haalt hij wel, maar gaat ten koste van maxSPL. ik heb hem zelf op ongeveer 30Hz.
Beste investering is nog steeds een DSP om kamer resonanties aan te pakken.

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

B_FORCE schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:10:
Deels waar. De meeste subjses (in de winkel) zijn basreflex of hebben een passieve radiator.
Dat scheelt enorm in efficiëntie. Vermogen valt dan eigenlijk wel mee.
Je ziet dan meestal ook 80-100W versterkertjes gebruikt worden. Bij echt kleine subjes (<8inch) is het vaak nog veel minder.
Ook deels waar ;) De compacte subjes van een beetje serieus merk zijn bijna allemaal gesloten en electronisch gecorrigeerd. Die correctie kost vermogen om dat laag uit zo'n compact kastje te krijgen. Bovendien is bass-reflex zeker niet ideaal omdat ze onder hun piek vrij snel afvallen, terwijl een gesloten kast misschien eerder gaat afvallen maar wel een afval met een geleidelijker verloop heeft. Maakt ze erg goed geschikt om electronisch te corrigeren. Mijn sub is verkrijgbaar met een DSP versterker, maar dan is ie ineens 2 keer zo duur. Voor 2 keer zoveel geld koop ik echter liever een nog wat betere sub :P Zo heeft elke oplossing z'n voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Bierdopje120 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 14:39:
[...]

Ik snap het nut niet van die extra tweeter... Ik heb wel eens gelezen dat het er voor zorgt dat de speaker.. uhh.. tja ik kan nu ff niet op het goede woord komen :/ maar had iets te maken met dat het de speaker zeg maar meer liet 'verdwijnen'' als je begrijpt wat ik bedoel. Toch? Maar hoeveel tonen worden zitten er in een film boven de 15.000Hz? laat staan dat je boven de 20.0000 Hz niet eens kan horen, mocht je een zeer goed gehoor hebben misschien net. Maar als je 30 bent hoor je dat echt niet meer! Hoe kan dat dan ergens bij helpen? :?
Gelukkig dat ik net 25 ben geworden, dan kan ik er nog even van genieten! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De nieuwe sub is binnen.

[afbeelding]

Allemachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe sub is binnen.

[afbeelding]

Hij komt zelf al voor je projector! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
A. Qonsaides schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:58:
[...]

Gelukkig dat ik net 25 ben geworden, dan kan ik er nog even van genieten! :+
Heb je het wel 's getest? Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen serieus nog wat horen boven de 17-18kHz als ze de 25 gepasseerd zijn :) Ik heb 's een college gevolgd over geluid, trillingen e.d. en daarin werd dus onder een groep studenten van een jaartje of 20-23 getest hoe het zat met hun gehoor: niemand die nog wat hoorde boven de 17kHz. En nee, ze hadden niet allemaal gehoorschade. Om voor mezelf te spreken: ik luister nooit op hoog volume, zeker niet met oordopjes. Mijn gehoor is nog prima, maar ik zou niet durven beweren dat ik de 21kHz nog hoor :P

En die sub een eindje terug, WTF? :D Die mist niet alleen WAF, wmb mist hij ook wat MAF :D Wel gaaf hoor, U571 met die dieptebommen ga je voelen :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 27-07-2010 09:10 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Grrrrrene schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 09:07:
[...]

Heb je het wel 's getest? Ik vind het moeilijk te geloven dat mensen serieus nog wat horen boven de 17-18kHz als ze de 25 gepasseerd zijn :) Ik heb 's een college gevolgd over geluid, trillingen e.d. en daarin werd dus onder een groep studenten van een jaartje of 20-23 getest hoe het zat met hun gehoor: niemand die nog wat hoorde boven de 17kHz. En nee, ze hadden niet allemaal gehoorschade. Om voor mezelf te spreken: ik luister nooit op hoog volume, zeker niet met oordopjes. Mijn gehoor is nog prima, maar ik zou niet durven beweren dat ik de 21kHz nog hoor :P

En die sub een eindje terug, WTF? :D Die mist niet alleen WAF, wmb mist hij ook wat MAF :D Wel gaaf hoor, U571 met die dieptebommen ga je voelen :Y)
Ik doelde wat meer op de stelling die genomen werd. ;) Verder heb ik nog nooit getest tot hoe ver mijn gehoor komt, maar ik hoor weldegelijk het geluid uit de hypertweeter komen als ik mijn oor ervoor hou. :) Belangrijkste vind ik dat ik de speakers erg lekker vind klinken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
De vraag is of je die ondefinieerbare bagger boven de 20kHz uberhaupt wil horen. Het is vaker storend dan nuttig, ik draai het bij een master ook gewoon helemaal weg, ik begin al met afzwakken ergens rond de 17kHz~18kHz -3dB slope en ik kap volledig bij 22kHz. Vele andere met mij overigens.

Zelfde met een lowcut trouwens, vanaf 20Hz-25Hz -24dB. Daaronder genereer je alleen maar troep en rumble, daarnaast ik ken ook weinig mensen die spullen hebben die dat nog fatsoenlijk weergeven.

[ Voor 25% gewijzigd door ConZito op 27-07-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 26 juli 2010 @ 21:24:
[...]

Ook deels waar ;) De compacte subjes van een beetje serieus merk zijn bijna allemaal gesloten en electronisch gecorrigeerd. Die correctie kost vermogen om dat laag uit zo'n compact kastje te krijgen. Bovendien is bass-reflex zeker niet ideaal omdat ze onder hun piek vrij snel afvallen, terwijl een gesloten kast misschien eerder gaat afvallen maar wel een afval met een geleidelijker verloop heeft. Maakt ze erg goed geschikt om electronisch te corrigeren. Mijn sub is verkrijgbaar met een DSP versterker, maar dan is ie ineens 2 keer zo duur. Voor 2 keer zoveel geld koop ik echter liever een nog wat betere sub :P Zo heeft elke oplossing z'n voor en nadelen.
Je kunt beter geld steken in een DSP. Er is namelijk geen enkele subwooferversterker waar je notches in kunt stellen.Met een duurdere subwoofer haal je namelijk geen vervelende kamer resonanties weg, met een DSP wel.
Nog beter is ipv 1 dure (grote) subwoofer 3 verschillende nemen. Deze kunnen uiteraard wat kleiner (aangezien de oppervlakte opgeteld kunnen worden). Je zorgt er dan voor dat het geluid (voornamelijk laag natuurlijk) nog homogener is in de kamer.

Kleine subjes (<10 inch) kun je gesloten doen, maar dan kom je simpelweg niet veel lager dan 35-40Hz. Met cone excursion kun je nog wel wat bereiken, maar als je naar de diverse testen kijkt, zie je dat zulke subjes eigenlijk altijd een stuk meer vervormen.
Even allemaal buiten het verhaal wat "beter" zou zijn (BR/CB of PR).

Overigens is mijn subje gesloten

@ConZito
Waar komt volgens jou die zogenaamde "rumble" vandaan dan?

[ Voor 15% gewijzigd door B_FORCE op 27-07-2010 12:40 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
B_FORCE schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 12:35:
[...]

Je kunt beter geld steken in een DSP. Er is namelijk geen enkele subwooferversterker waar je notches in kunt stellen.Met een duurdere subwoofer haal je namelijk geen vervelende kamer resonanties weg, met een DSP wel.
Nog beter is ipv 1 dure (grote) subwoofer 3 verschillende nemen. Deze kunnen uiteraard wat kleiner (aangezien de oppervlakte opgeteld kunnen worden). Je zorgt er dan voor dat het geluid (voornamelijk laag natuurlijk) nog homogener is in de kamer.

Kleine subjes (<10 inch) kun je gesloten doen, maar dan kom je simpelweg niet veel lager dan 35-40Hz. Met cone excursion kun je nog wel wat bereiken, maar als je naar de diverse testen kijkt, zie je dat zulke subjes eigenlijk altijd een stuk meer vervormen.
Even allemaal buiten het verhaal wat "beter" zou zijn (BR/CB of PR).

Overigens is mijn subje gesloten

@ConZito
Waar komt volgens jou die zogenaamde "rumble" vandaan dan?
Analoge opnames kunnen rumble hebben of kan opgepikt worden tijdens het productieproces. Dat krijg ik dan aangeleverd en dat moet ik dan verder afmixen en uiteindelijk masteren. Daarom neem ik geen risico en filter ik dat weg, zeker als ik een transfer doe naar vinyl.

Het is ook vrij simpel, hoe beter het aangeleverde materiaal, hoe minder ik hoef te doen en snijden. Maar vooral opnames met middelmatige apparatuur (met name drum mics) vangen zoveel zooi op in het hoog dat daar veel in gesneden moet worden om de scherpe kantjes eraf te halen. Dat geldt dus net zo hard voor het laag, een kick van een drum die wat resonanties meepikt, etc.

Meeste versterkers komen ook met een subsonic filter dat gewoon bij 10Hz/15Hz helemaal niets meer doet. Maar vrijwel alle producties komen op deze manier op hun dragers terecht.

------

Ik heb overigens twee subs die verwerkt zijn in mijn fronts, het volume probleem hebben ze getracht op te lossen met twee passieve radiators. Het werkt wat mij betreft erg goed, ik kijk er alleen films op dus echt heel perfect hoeft het ook niet te zijn. Zolang er maar balans is :)

[ Voor 7% gewijzigd door ConZito op 27-07-2010 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn setupje:

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/313n6v8.jpg
samsung 46c6000
onkyo 507
ps3 slim
xbox360 (in slaapkamer)
hd box upc
squeezebox duet
jamo 607 5.0 set
subwoofer JBL (geen idee wel type)
philips kleur lampie

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/3483y2u.jpg
zithoek

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:51:
Mijn setupje:

[afbeelding]
samsung 46c6000
onkyo 507
ps3 slim
xbox360 (in slaapkamer)
hd box upc
squeezebox duet
jamo 607 5.0 set
subwoofer JBL (geen idee wel type)
philips kleur lampie

[afbeelding]
zithoek
ziet er gaaf uit maar is het geen idee om de tv op te hangen en de center eronder te doen??
maar het ziet er wel mooi en strak uit
[...]

ik heb met ongeveer zo'n zelfde sub ook die film gekeken, en ik kan je idd vertellen het voelt echt te gek voor woorden overigens kan het met de verkeerde instellingen ook k*t voelen (wat ik jammer genoeg ook een keer heb meegemaakt :p)

overigens nu we toch met een sub-discussie bezig zijn, ik heb 2 jamo s606 zuilen thuis staan alleen ik heb met een vriend van ons (tevens ok een audio zaak eigenaar) mijn speakers '' bewerkt'' (kan ff niet op het goede woord komen) ik heb die 2 ''subs'' eruit gehaald en in een aparte kast gedaan en het gat in de kast van de speakers met hetzelfde hout opgevuld en de basreflex buis eruit gehaalt en dichtgemaakt en het filter aangepast zodat het niet raar gaat klinken, en ik kan zeggen dat dit het beste is wat ik ooit met een speaker gedaan heb, want wat klinkt het gaaf.

ik heb dit vooral gedaan omdat ik last van resonaties had waardoor het niet mooi klonk. (ze stonden veel ste dicht tegen de muur) en nu klinkt het geweldig alles komt compleet tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
Tijn96 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 16:27:
[...]

ziet er gaaf uit maar is het geen idee om de tv op te hangen en de center eronder te doen??
maar het ziet er wel mooi en strak uit
[...]

ik heb met ongeveer zo'n zelfde sub ook die film gekeken, en ik kan je idd vertellen het voelt echt te gek voor woorden overigens kan het met de verkeerde instellingen ook k*t voelen (wat ik jammer genoeg ook een keer heb meegemaakt :p)

overigens nu we toch met een sub-discussie bezig zijn, ik heb 2 jamo s606 zuilen thuis staan alleen ik heb met een vriend van ons (tevens ok een audio zaak eigenaar) mijn speakers '' bewerkt'' (kan ff niet op het goede woord komen) ik heb die 2 ''subs'' eruit gehaald en in een aparte kast gedaan en het gat in de kast van de speakers met hetzelfde hout opgevuld en de basreflex buis eruit gehaalt en dichtgemaakt en het filter aangepast zodat het niet raar gaat klinken, en ik kan zeggen dat dit het beste is wat ik ooit met een speaker gedaan heb, want wat klinkt het gaaf.

ik heb dit vooral gedaan omdat ik last van resonaties had waardoor het niet mooi klonk. (ze stonden veel ste dicht tegen de muur) en nu klinkt het geweldig alles komt compleet tot zijn recht.
Het woord dat je zocht, is dat gemodificeerd? :+

Heb je ook foto's? ben wel nieuwsgierig ;) Twee subs allebei in één kast of ook in twee aparte dat je dus twee subs hebt? En hoe worden deze aangestuurd.? Via een losse versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Misschien domme vraag, maar ik zie regelmatig het woord/uitdrukking "WAF" hier voorbij komen.
Wat betekent het ? :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wife Acceptance Factor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
[...]

Meeste mensen horen niet boven de 16khz, laat staan 20 khz. 8)7
Veelal 'testen' ze hun gehoor met slechte equipment, en horen ze de lager frequente distortion, cq interferentie frequenties door reflecties in de ruimte.
Zet die zelfde mensen een goede koptelefoon op en ze horen opeens een stuk minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ik ben eigenlijk benieuwd naar 1 ding...

ik heb dus de film 'moulin rouge' ( bazz luhrman, ewan en nicole etc. )
maar ik vind de stem van ewan mcgregor echt mega irritant, zelfs op goeie apparatuur is die stem erg schel en annoying als 'ie zingt.

meer mensen die deze mening delen ? ;p :P

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.