![]() |
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 38 |
Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". |
Wat willen we graag |
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
|
Wat willen we liever niet |
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
|
Wat hebben we al gehad |
Een berg links naar voorgaande topics: Post hier foto's en specs van je home-cinema! Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26 Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 37 |
Foto's uploaden, posten, resizen, etc |
Voor de mensen met wat minder forum ervaring De benodigde webspace Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen. Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all) Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://picserver.student.utwente.nl/ of http://www.tinypic.com ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link. De benodigde 'tags' De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken: [img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480). [img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster. Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt). Deze code dien je dan te gebruiken: [url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg] [img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url] Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie). Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede. |
En verder |
En verder veel plezier Owja, je kunt ook nog verder kletsen op irc.tweakers.net in kanaal #audio Directe link |
- ConZito
- Registratie: Juni 2000
- Laatst online: 15:49
:strip_exif()/u/7665/Cow01.gif?f=community)
Net een hele nette oplossing aangeboden gekregen van AND Benelux en Correct Rotterdam. Mijn huidige NAD T754 receiver heeft wat kuren en problemen. Teveel ruis en brom dan je mag verwachten van een NAD. Na een reparatiepoging helaas nogsteeds problemen. Vervolgens hebben ze een nieuwe receiver aangeboden ter vervanging van de NAD T754.
Ik ben nu dus een T747 rijker, zodra deze binnen is uiteraard foto's
Anoniem: 294506
Yeah eerste post 
Heb inmiddels m'n xbox verkocht en heb nu dus een ps3 staan.
Hier wat foto's van hoe het er nu bij staat.

Wat je ziet? Even de belangrijkste dingen dan..
- 42 inch plasma van Samsung
- Canton chrono 507 dc speakers
- Arcam A90 stereo versterker
- Ps3 Slim 250gb
- V-dac voor de ps3 naar de versterker
- Archos 605 wifi voor het nodige muziek
Ben nog opzoek naar een canton sub en arcam tuner/cd speler.
Hier wat foto's van hoe het er nu bij staat.

Wat je ziet? Even de belangrijkste dingen dan..
- 42 inch plasma van Samsung
- Canton chrono 507 dc speakers
- Arcam A90 stereo versterker
- Ps3 Slim 250gb
- Archos 605 wifi voor het nodige muziek
Ben nog opzoek naar een canton sub en arcam tuner/cd speler.
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 11-01-2010 14:30 ]
Na lang het forum te hebben gevolgd eindelijk verhuist en een set-up ingericht die de moeite waard is om hier te tonen!
De specs:
>> HTPC (http://tweakers.net/gallery/66506/sys):
TV kaart:
- Terratec Cinergy S2 PCI HD (DVB-S, DVB-S2, PCI)
Behuizing:
- Origen AE X15E (ATX, 0W, Zilver, Closed, LCD, IR)
Geheugen intern:
- 4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-8500 (DDR2-1066), 5 (Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G)
Harde schijven intern:
- Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB SATA-300, 32MB, 5400rpm
- Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB SATA-300, 32MB, 32MB, 7200rpm
Moederbord:
- Gigabyte GA-EP45-DS3P, Intel P45 (775, PCI, 3x PCI-e 1x, 2x PCI-e 2.0 16x, PCI-e 4x, ATX, 2x Firewire 400, 8x USB 2.0, 2x LAN 1Gbps, 2x PS/2, PATA-133, 6x SATA-300, JBOD, RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 10)
Optische drive:
- Asus 16x48x, DVD-E616A (Retail, Zwart)
Overclocking & cooling:
- Scythe Ninja Mini Rev. B (478, 754, 775, 939, 940, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3)
- 2x Noctua NF-R8 (80mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)
Processor:
- Intel Core 2 Duo E8400 (775, Dual, 3GHz, 6MB, 4x333MHz)
Videokaart:
- Gigabyte GV-N98TSL-1GI, GeForce 9800 GT 1000MB (, Passieve koeling, PCI-e 2.0 16x)
Voeding:
- Nexus RX-6300
Software:
- Media playback: Mediaportal
>>TV: LG 42SL8000
>>GAME: Sony PlayStation 3 60Gb + WiFi + Card Reader
>>RECEIVER: Onkyo TX-SR507 Zwart
>>CD: Technics
>>Boxen: Jamo A 405 HCS 5
>>LED verlichting: Vogels 700 kleuren.
>> TV Meubel: Zelf ontworpen en daarna laten bouwen (Sketch up bestand)
- Er zit een master/slave schakel doos in waardoor alles echt uitgaat als ik de receiver uit doe. Echter blijft er nog net genoeg stroom door lopen om de receiver in stand-by te houden zodat de AB blijft werken.
>> Afstandsbedieningen:
- Onkyo Universal remote (Receiver, CD, TV, HTPC)
- Logitech Dinovo Mini (HTPC)
- Vogels LED verlichting AB
- Iphone (Mediaportal en Itunes)
- PS3 Controller(s)
De foto’s (klikbaar):

Hoor graag wat jullie er van vinden!
De specs:
>> HTPC (http://tweakers.net/gallery/66506/sys):
TV kaart:
- Terratec Cinergy S2 PCI HD (DVB-S, DVB-S2, PCI)
Behuizing:
- Origen AE X15E (ATX, 0W, Zilver, Closed, LCD, IR)
Geheugen intern:
- 4GB (2x 2GB) DDR2 PC2-8500 (DDR2-1066), 5 (Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G)
Harde schijven intern:
- Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB SATA-300, 32MB, 5400rpm
- Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB SATA-300, 32MB, 32MB, 7200rpm
Moederbord:
- Gigabyte GA-EP45-DS3P, Intel P45 (775, PCI, 3x PCI-e 1x, 2x PCI-e 2.0 16x, PCI-e 4x, ATX, 2x Firewire 400, 8x USB 2.0, 2x LAN 1Gbps, 2x PS/2, PATA-133, 6x SATA-300, JBOD, RAID 0, RAID 1, RAID 5, RAID 10)
Optische drive:
- Asus 16x48x, DVD-E616A (Retail, Zwart)
Overclocking & cooling:
- Scythe Ninja Mini Rev. B (478, 754, 775, 939, 940, 1156, 1366, AM2, AM2+, AM3)
- 2x Noctua NF-R8 (80mm, 17dB, 3/4p, Wit/Rood)
Processor:
- Intel Core 2 Duo E8400 (775, Dual, 3GHz, 6MB, 4x333MHz)
Videokaart:
- Gigabyte GV-N98TSL-1GI, GeForce 9800 GT 1000MB (, Passieve koeling, PCI-e 2.0 16x)
Voeding:
- Nexus RX-6300
Software:
- Media playback: Mediaportal
>>TV: LG 42SL8000
>>GAME: Sony PlayStation 3 60Gb + WiFi + Card Reader
>>RECEIVER: Onkyo TX-SR507 Zwart
>>CD: Technics
>>Boxen: Jamo A 405 HCS 5
>>LED verlichting: Vogels 700 kleuren.
>> TV Meubel: Zelf ontworpen en daarna laten bouwen (Sketch up bestand)
- Er zit een master/slave schakel doos in waardoor alles echt uitgaat als ik de receiver uit doe. Echter blijft er nog net genoeg stroom door lopen om de receiver in stand-by te houden zodat de AB blijft werken.
>> Afstandsbedieningen:
- Onkyo Universal remote (Receiver, CD, TV, HTPC)
- Logitech Dinovo Mini (HTPC)
- Vogels LED verlichting AB
- Iphone (Mediaportal en Itunes)
- PS3 Controller(s)
De foto’s (klikbaar):
Ziet er goed en netjes uit schurkie! Alle kabels mooi weggewerkt en het tv-meubel kan me ook wel bekoren.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Die Origen AE behuizing blijft wel heel erg gaaf en netjes. Persoonlijk vind ik hem net even te duur, maar je krijgt wel een serieus af product.
Verder vind ik je kamer wat leegjes, maar ieder z'n ding. Kast is erg netjes, kabeltje ook netjes weggewerkt, niets om je voor te schamen in ieder geval
Verder vind ik je kamer wat leegjes, maar ieder z'n ding. Kast is erg netjes, kabeltje ook netjes weggewerkt, niets om je voor te schamen in ieder geval
Afgezien van het afschuwelijke kleed
, erg strak
.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Kast heb ik 2de hands voor 180 euro gekochtConZito schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:54:
Die Origen AE behuizing blijft wel heel erg gaaf en netjes. Persoonlijk vind ik hem net even te duur, maar je krijgt wel een serieus af product.
En ach we wonen hier pas net 1 maandje, dus moet nog wat ruimte blijven om uit te breiden
Tja ieder zo zijn eigen smaakYellowneck schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:57:
Afgezien van het afschuwelijke kleed, erg strak
.
Anoniem: 116571
Gisteren mijn nieuwe aanschaf opgehaald

Nu nog even doorsparen voor de boxen, en dan zijn we er.
Mijn verhaal:
Ik had een 7.1 versterker van H/K met een tweetal Kef iQ5 erop. Echter besefte ik me na een tijdje dat heel dat 5.1/7.1 niks ging worden, omdat het A: Duur is om een goede setup neer te zetten (te duur voor mij), en B: Ik 99% van de tijd muziek luister, en maar af en toe een film, en C: Bij die films een goede stereo setup ook prima is
Dus, de Kefs verkocht,deze vond ik na een half jaar toch al niet helemaal prettige vanwege de iets nadrukkelijke bas (zelfs met de poorten dicht), en afgelopen weekend de HK AVR4550 ook de deur uit (deze miste ook wel wat in het laag, waarschijnlijk door vermogen, maar dit sloot weer goed aan bij de Kefs).
Ik heb dus besloten een Rotel te kopen omdat ik weet dat deze (voor mijn oren) heel fijn samenspelen met B&Ws wat mijn favoriete merk is kwa luister gemak. Ik wil echter zelfbouwen, en ik ben nu dus aan het sparen voor de Vifa Column-1 van Speakerland in Oss. Veel mensen kopen eerst de boxen, dan pas de versterker, maar (In My Opinion) is er meer keus uit speakers (en is daar makkelijker in te varieren) dan in versterkers, dus zoek ik gewoon boxen die heerlijk klinken, en ook heerlijk klinken op deze versterker. Hij heeft genoeg vermogen tot zijn beschikken, met zijn dual mono setup en flinke voeding.
Het fijne aan zelfbouwen is natuurlijk dat je het filter nog een keer kan aanpassen, en je je versterker mee kunt nemen naar zo'n zaak om een even goed te luisteren, en kijken wat er mogelijk is, zonder je gelijk 3 prijsklasses hoger te bevinden
Plaatje van de beoogde Vifa's:

Dus, nog even een paar weekjes geduld, en nu eerst nog even op zoek naar een goede regelbare DAC, of een voorversterker...

Mijn verhaal:
Ik had een 7.1 versterker van H/K met een tweetal Kef iQ5 erop. Echter besefte ik me na een tijdje dat heel dat 5.1/7.1 niks ging worden, omdat het A: Duur is om een goede setup neer te zetten (te duur voor mij), en B: Ik 99% van de tijd muziek luister, en maar af en toe een film, en C: Bij die films een goede stereo setup ook prima is
Dus, de Kefs verkocht,deze vond ik na een half jaar toch al niet helemaal prettige vanwege de iets nadrukkelijke bas (zelfs met de poorten dicht), en afgelopen weekend de HK AVR4550 ook de deur uit (deze miste ook wel wat in het laag, waarschijnlijk door vermogen, maar dit sloot weer goed aan bij de Kefs).
Ik heb dus besloten een Rotel te kopen omdat ik weet dat deze (voor mijn oren) heel fijn samenspelen met B&Ws wat mijn favoriete merk is kwa luister gemak. Ik wil echter zelfbouwen, en ik ben nu dus aan het sparen voor de Vifa Column-1 van Speakerland in Oss. Veel mensen kopen eerst de boxen, dan pas de versterker, maar (In My Opinion) is er meer keus uit speakers (en is daar makkelijker in te varieren) dan in versterkers, dus zoek ik gewoon boxen die heerlijk klinken, en ook heerlijk klinken op deze versterker. Hij heeft genoeg vermogen tot zijn beschikken, met zijn dual mono setup en flinke voeding.
Het fijne aan zelfbouwen is natuurlijk dat je het filter nog een keer kan aanpassen, en je je versterker mee kunt nemen naar zo'n zaak om een even goed te luisteren, en kijken wat er mogelijk is, zonder je gelijk 3 prijsklasses hoger te bevinden

Dus, nog even een paar weekjes geduld, en nu eerst nog even op zoek naar een goede regelbare DAC, of een voorversterker...
Wat doet dat V-Dac ding precies?
[ Voor 65% gewijzigd door M3rcury op 11-01-2010 14:53 ]
No signature required.
Wat elke DAC doet: digitaal signaal naar analoog omzetten (Digital to Analogue Converter).M3rcury schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:53:
[...]Wat doet dat V-Dac ding precies?
Dus digitale audio wat binnen komt via de optische toslink, digitale coax of USB omzetten naar twee maal RCA (en dus analoog). Links is dus output en rechts input. Alleen lijkt het alsof er links maar één kabel zit, maar dat komt doordat de stekker onder elkaar zitten en niet naast elkaar.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Daar zit toch juist wel HDMI op of niet?ConZito schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:13:
Net een hele nette oplossing aangeboden gekregen van AND Benelux en Correct Rotterdam. Mijn huidige NAD T754 receiver heeft wat kuren en problemen. Teveel ruis en brom dan je mag verwachten van een NAD. Na een reparatiepoging helaas nogsteeds problemen. Vervolgens hebben ze een nieuwe receiver aangeboden ter vervanging van de NAD T754.
Wel een erg nette oplossing!
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
@NWitkamp,FeaR1986 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:57:
[...]
Wat elke DAC doet: digitaal signaal naar analoog omzetten (Digital to Analogue Converter).
Dus digitale audio wat binnen komt via de optische toslink, digitale coax of USB omzetten naar twee maal RCA (en dus analoog). Links is dus output en rechts input. Alleen lijkt het alsof er links maar één kabel zit, maar dat komt doordat de stekker onder elkaar zitten en niet naast elkaar.
Waarom dan niet gewoon de RCA pluggen van de AV kabel van de PS3 gebruiken?
@Workaholic Wat een afschrijving in zo'n korte periode! Zijn de speakers die je wil hebben niet ergens 2e hands te krijgen? Voor dat geld zou "ik" nog even verder kijken, ook verder dan Hobo. Ze hebben leuke dingen daar, maar zooooo standaard / mainstream.Workaholic schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Jup.. dat is de advertentie3k + gratis van de hul bekabeling twv 180 euro.
Gekocht bij hobo hifi in Enschede voor 4000 euro. Bon + garantie dus gewoon aaanwezig.
[...]
Maar ach, als je het geld er voor over hebt.....wie ben ik dan
Handtekening
Schurkie> Ziet er erg mooi uit.
vraag zit die kabelgoot onder je tv echt op de muur of ook een deel in de muur. Ik vind hem namelijk erg plat en daarom voor mezelf eventueel ook wel een oplossing ipv frasen in de muur + stucken etc..
Wat is dat dus voor kabelgoot?
vraag zit die kabelgoot onder je tv echt op de muur of ook een deel in de muur. Ik vind hem namelijk erg plat en daarom voor mezelf eventueel ook wel een oplossing ipv frasen in de muur + stucken etc..
Deze goot zit gewoon op de muur vast (zonder infrezen).HenkS schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:34:
Schurkie> Ziet er erg mooi uit.
Heb hem gehaald bij de lokale tv boer dus is helaas geen merk..maar Vogels heeft een zelfde oplossing (wel iets duurder) http://www.vogels.com/web...0-HIDE-A-WIRE-SILVERC.htm
@ schurkie!
Mooie setup en prachtig meubel.
IK heb zelf ook een meubel ontworpen en ben deze nu aan het bouwen. wou hem eigenlijk zwevend ophangen, zoals jij nu hebt. Hou heb jij dat gerealiseerd, de montage van jouw meubel?
en dat ventilatie rooster bovenop is neem ik aan voor de htpc?
IK heb zelf ook een meubel ontworpen en ben deze nu aan het bouwen. wou hem eigenlijk zwevend ophangen, zoals jij nu hebt. Hou heb jij dat gerealiseerd, de montage van jouw meubel?
Zeker erg nette oplossing ben ik dan ook heel gelukkig mee. Spreekt ook voor ze dat er nog weldegelijk importeurs en winkels zijn die service leveren. Dat is wat mij betreft ook echt de grote meerwaarde van in een winkel iets kopen en dan ook gewoon de wat duurdere merken.Touchdomex schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:02:
[...]
Daar zit toch juist wel HDMI op of niet?
Wel een erg nette oplossing!
Op de NAD T747 zit dus inderdaad HDMI, mooi meegenomen natuurlijk. Hij levert op papier iets minder vermogen en heeft wat minder optische SPDIF inputs, maar vanwege de HDMI zijn die ook niet meer nodig dan. Hele mooie aanwinst zo, ben ik weer HD-audio ready
Ohw en die Rotel, wat blijft dat spul toch mooi
Ja het ventilatie rooster is voor de HTPC die al zijn warmte naar achter blaast en dus ook kwijt moetgrass460 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:44:
@ schurkie!
Het meubel weegt zo'n 80 Kg + apparatuur zo'n 110 Kg dus was nog aardig klusje
Ik heb een (goede kwaliteitsoort hout) lat diagonaal doorgezaagd en daarvan 1 deel aan de muur gehangen (10 schroeven a 14 cm lengte

Heb nog paar foto's gemaakt van het ophangen (klikbaar):
Mystika
Alleen paar puntjes van kritiek:
1) Kijk of je je scherm wat lager kan hangen, die hangt echt te hoog
2) Ruim dat tafeltje onder het scherm op
Niet alleen staat het netter, maar nog belangrijker, die spullen reflecteren op je scherm waardoor je contrast achteruit gaat
3) Ga voor minimaal 5.1 in een HT
Leuke huiskamer! Fijne aan een HT huiskamer is dat je niet ongezellig elke keer naar de HT zolder of kelder hoefteindelijk ook mijn update eens posten.
Sinds gisteren de beamer aan de praat gekregen en het scherm opgehangen:
We zien in de 'bioscoop hoek':
-Epson TW3500 (full hd)
-100inch remote screen (gain 1.8)
-2x JBL E80
-Center, sub, rears van HK
-Logitech Dinovo Edge
-Harmony Remote
2) Ruim dat tafeltje onder het scherm op
bij zoiets vraag ik me af of je voor het merk betaald of wat je daadwerkelijk kooptschurkie! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:41:
[...]
Deze goot zit gewoon op de muur vast (zonder infrezen).
Heb hem gehaald bij de lokale tv boer dus is helaas geen merk..maar Vogels heeft een zelfde oplossing (wel iets duurder) http://www.vogels.com/web...0-HIDE-A-WIRE-SILVERC.htm
je moet het knippen, met tape op de muur plakken en het kost 35,- waarbij de meeste ook nog s 10,- afleverkosten rekenen als ik op kieskeurig.nl kijk
wel handig zoals het eruit ziet, maar ik vraag me af of het ook echt zo strak uitziet in het echt als op de foto's... en niet meer als een gevouwen papiertje op de muur geplakt..
Tja... Ik zou zeggen ga bij je lokale tv winkel langs en vraag wat ze hebben.HenkS schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:06:
[...]
bij zoiets vraag ik me af of je voor het merk betaald of wat je daadwerkelijk koopt
je moet het knippen, met tape op de muur plakken en het kost 35,- waarbij de meeste ook nog s 10,- afleverkosten rekenen als ik op kieskeurig.nl kijk
wel handig zoals het eruit ziet, maar ik vraag me af of het ook echt zo strak uitziet in het echt als op de foto's... en niet meer als een gevouwen papiertje op de muur geplakt..
Mijn stukje plastic koste 8 euro
Anoniem: 159816
Omdat de PS3 vrij prut is kwa output?M a r c o schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:31:
[...]
@NWitkamp,
Waarom dan niet gewoon de RCA pluggen van de AV kabel van de PS3 gebruiken?
Disclaimer: nooit de PS3 gehoord op een goede set, maar dat is meestal de reden voor een standalone DAC
Dank voor uw antwoordAnoniem: 159816 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:31:
[...]
Omdat de PS3 vrij prut is kwa output?
Disclaimer: nooit de PS3 gehoord op een goede set, maar dat is meestal de reden voor een standalone DAC
Superstrak!schurkie! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:42:
Na lang het forum te hebben gevolgd eindelijk verhuist en een set-up ingericht die de moeite waard is om hier te tonen!
Ik vraag me alleen één ding af en dat is hoe jij tv kijkt. Op de foto zie ik zoveel spiegeling op je tv, dat het gewoon niet prettig meer kijkt.
Verduister je de kamer dan steeds of valt die spiegeling in real life reuze mee?
Mijn tv spiegelt op foto's nog wel meer, maar daar zie je in de praktijk niks van.
Gelukkig verschillen smaken, want ik vind ze prachtig. Ik moet wel toegeven dat ik ze met het doek ervoor ga gebruiken, want al het zilver leidt wel af naast de tv. Dan heb ik liever een egale zwarte band.PHiXioN schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:10:
Monitor audio's klinken altijd erg mooi, maar ik vind die RS-serie niet echt moeder's mooiste.
Klopt. Ik verwacht dat het hoog daardoor wat gecontroleerder zal klinken. De Gold serie is wat beheerster in geluid, maar die lagen voor mij helaas buiten budget. Maar voor een center is het niet heel erg als die wat anders klinkt, zolang met name het mid-gebied waarin de stemmen zitten goed past bij de fronts.Brimme schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:55:
[...]
Ik heb een half jaar met mijn oude monitor audio Center gespeeld samen met mijn Rs6 speakers en was ook altijd heel erg tevreden totdat ik voor de RSCLR ging,Dit was echt een wereld van verschil, het geluid klink nu veel ruimtelijker en de "bubble" is gewoon beter geworden.
De Nieuwe Rx serie heeft de tweaters van de Gold serie en die schijnen weer anders te zijn.
Geniet van je speakers, ze zullen steeds beter gaan klinken!
2 of 3 RS1's zouden bij mij nu niet misstaan (als surrounds en eventueel rear center), maar ik moet het voorlopig even hiermee doen. In een kleine ruimte zou ik zelf de RS8 niet neerzetten. Ze produceren erg veel laag (aangezien ze tot 33Hz op -3dB komen) en dat kan in een kleine ruimte echt een probleem worden. Ik was daar zelfs al bang voor in mijn woonkamer, die 30m2 is. Gelukkig is de vorm daarvan alles behalve vierkant en kan het geluid dus goed weg. Het enige nadeel is dat ik m'n speakers niet optimaal kan plaatsen... Voor mijn luisterpositie staan ze eigenlijk te dicht op elkaar, waardoor het stereobeeld wat verdwijnt... Maar ik heb helaas geen andere keus in dit huis...Chevy454 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:50:
[...]
Mooie speakers die RS8Ik kon ook een stel RS8 2de hands kopen maar dat zou er over zijn geweest in een slaapkamer van 4x4 waar al RS1 speaker staan...
Ik heb nu wel een subje over

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ow daar heb je helemaal geen last van, alleen als je een indirecte flits erop zet krijg je dit soort effecten.RnB schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:32:
[...]
Superstrak!
Ik vraag me alleen één ding af en dat is hoe jij tv kijkt. Op de foto zie ik zoveel spiegeling op je tv, dat het gewoon niet prettig meer kijkt.
Verduister je de kamer dan steeds of valt die spiegeling in real life reuze mee?
Kijk maar naar de donkere foto's daar heb je geen spiegeling en is op het zelfde moment in de tijd genomen.
En als de tv uit staat is het juist wel weer aardig dat hij een beetje spiegelt
Aangezien het vorige topic alweer gesloten is...
Eindelijk ook mijn update eens posten.
-Epson TW3500 (full hd)
-2x JBL E80
-Logitech Dinovo Edge
-Harmony Remote 885

In de tvhoek:
-Antec Fusion Black (met Mediaportal)
-HK AVR 147
-HK fronts
-Samsung HD Decoder

Eerste filmavond gisteravond was echt SUPER. Wat een ervaring, voor mij geen Metropolis meer
Zelfs mijn moeder was impressed
*niet alles is zichtbaar op de foto's.
** 3 weken geleden voor het eerst vader geworden, dus vandaar de 'rommel'.
Eindelijk ook mijn update eens posten.
-Epson TW3500 (full hd)
-2x JBL E80
-Logitech Dinovo Edge
-Harmony Remote 885

In de tvhoek:
-Antec Fusion Black (met Mediaportal)
-HK AVR 147
-HK fronts
-Samsung HD Decoder

Eerste filmavond gisteravond was echt SUPER. Wat een ervaring, voor mij geen Metropolis meer
Zelfs mijn moeder was impressed
*niet alles is zichtbaar op de foto's.
** 3 weken geleden voor het eerst vader geworden, dus vandaar de 'rommel'.
Basement Bios ---- Exo-S
Na al geruime tijd dit topic te volgen, zal ik nu ook maar eens zelf m'n setje posten!

U ziet..
Sony 32S3000 televisie
Harman Kardon HK3490 receiver
Harman Kardon 'The Bridge' met een iPod Touch
Sony PlayStation 3 met een 500GB harde schijf
Dali Suite 2.5 speakers (Van den Hull 'clearwater' bekabeling)
De speakers heb ik inmiddels alweer een jaar of 5 in mijn bezit en lijken nog steeds beter te gaan klinken (onzin natuurlijk
), maar ben er meer dan tevreden over. Ook de keuze voor een stereo-receiver ipv een 5/6/7.1 is naar mijn mening nog altijd de beste als je veel muziek luistert.

U ziet..
Sony 32S3000 televisie
Harman Kardon HK3490 receiver
Harman Kardon 'The Bridge' met een iPod Touch
Sony PlayStation 3 met een 500GB harde schijf
Dali Suite 2.5 speakers (Van den Hull 'clearwater' bekabeling)
De speakers heb ik inmiddels alweer een jaar of 5 in mijn bezit en lijken nog steeds beter te gaan klinken (onzin natuurlijk
Ja natuurlijk is dat onzin, elke audio-liefhebber weet dat het natuurlijk door de kabels komt 
Maar het is wel zo dat speakers enige inspeeltijd nodig hebben (in het geval van de RS 8's van wordt zo'n 60 uur aanbevolen).
Maar het is wel zo dat speakers enige inspeeltijd nodig hebben (in het geval van de RS 8's van wordt zo'n 60 uur aanbevolen).
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
33Hz bij -3dB is heel erg leuk natuurlijk maar ik heb de crossover op 50Hz staan. Mijn BR6 speakers kunnen ook zo laag gaan maar de subwoofer kan toch meer en dieper laag produceren.deepbass909 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:34:
Ik heb nu wel een subje overWant naast deze speakers is die echt niet meer nodig. Nog meer laag gaan mijn beneden buren niet echt waarderen gok ik
Maar in een 2.0 setup is dat zo fucking goed met die zuilen

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 11-01-2010 19:58 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mijn fronts lopen tot 15Hz ofzo, niet echt eerlijk aangezien er per front gewoon een subwoofer aanwezg is. Ik ben er nog altijd ernstig blij mee, zit wel te denken aan een kleine 6" sub voor bij de center met high-inputs, gewoon omdat het kan
Ik ken de BR6 niet heel goed, ik heb ze maar heel even gehoord, en eigenlijk direct van m'n short-list gestreept. Ik vond de klank van die speakers in combinatie met mijn versterker heel erg tegenvallen. Maar ook tussen de RS6 en 8 zit al een behoorlijk verschil in laagproductie, ook al ontlopen ze elkaar op papier maar weinig. De extra woofer en grotere klankkast hebben toch behoorlijk veel invloed.Chevy454 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:58:
[...]
33Hz bij -3dB is heel erg leuk natuurlijk maar ik heb de crossover op 50Hz staan. Mijn BR6 speakers kunnen ook zo laag gaan maar de subwoofer kan toch meer en dieper laag produceren.
Maar in een 2.0 setup is dat zo fucking goed met die zuilen
Welke ik overigens heel bizar vond, was de GS-10. Die bookshelves produceerde in een luisterruimte zowat nog meer laag dan een RS6 speaker... (als in, je loopt de ruimte binnen, en het eerst wat je afvraagt, voor je überhaupt weet welke speakers er aan staan, welke sub er toch mee staat te spelen...

Dat heb ik ook al gehoord van mensen. Ik denk dat ik toch maar eens een paar GS 10 speakers ga testen. Hoe goed moeten de GS 80 dan niet klinkendeepbass909 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:46:
[...]
Ik ken de BR6 niet heel goed, ik heb ze maar heel even gehoord, en eigenlijk direct van m'n short-list gestreept. Ik vond de klank van die speakers in combinatie met mijn versterker heel erg tegenvallen. Maar ook tussen de RS6 en 8 zit al een behoorlijk verschil in laagproductie, ook al ontlopen ze elkaar op papier maar weinig. De extra woofer en grotere klankkast hebben toch behoorlijk veel invloed.
Welke ik overigens heel bizar vond, was de GS-10. Die bookshelves produceerde in een luisterruimte zowat nog meer laag dan een RS6 speaker... (als in, je loopt de ruimte binnen, en het eerst wat je afvraagt, voor je überhaupt weet welke speakers er aan staan, welke sub er toch mee staat te spelen...)
Anoniem: 58485
Maar hoe heb je het uiteindelijk nou opgehangen?schurkie! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:01:
[...]
Ja het ventilatie rooster is voor de HTPC die al zijn warmte naar achter blaast en dus ook kwijt moet
Ik heb een (goede kwaliteitsoort hout) lat diagonaal doorgezaagd en daarvan 1 deel aan de muur gehangen (10 schroeven a 14 cm lengte) en 1 deel onder het tv meubel laten monteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben wel benieuwd. Ik vind de kleuren van je meubel ook lekker strak!
Mooie versterker heb je zeg!Anoniem: 116571 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:18:
Gisteren mijn nieuwe aanschaf opgehaald
Mijn verhaal:
Het fijne aan zelfbouwen is natuurlijk dat je het filter nog een keer kan aanpassen, en je je versterker mee kunt nemen naar zo'n zaak om een even goed te luisteren, en kijken wat er mogelijk is, zonder je gelijk 3 prijsklasses hoger te bevinden![]()
![]()
[afbeelding]
Ikzelf heb een Rotel rsx-1058 en heb er geen moment spijt van.Mijn oude Onkyo deed het niet meer,en eigenlijk liep ik tegen deze receiver aan,ik wilde nl weer een onkyo kopen.Maar voor een paar honderd euro meer was de Rotel dus van mij.
Let wel op met je speakers.Rotel levert meer power dan cambridge audio,ik heb namelijk met C Rutgers,de eigenaar/maker van Hepta Zaandam staan praten en die wist mij te melden dat het ong 3 db scheelde.
Nu mijn Hepta three's eindelijk zijn ingespeeld ben ik tot de conclusie gekomen dat dit voor dit moment de perfecte combinatie is voor mij.
Afgelopen zaterdag liep ik in Rotterdam langs Audio Gallery en zag daar een klipsch rc-35 center speaker staan voor €149,-.Het is dan wel een wat ouder model,maar voor dat geld kon ik m niet laten staan.Dus mijn oude b&w center gaat nu als center rear dienst doen.
Nu moet ik nog een nwe subwoofer hebben,maar ja,das wel een moeilijk geval.
Ik zit al een paar dagen te kijken en bieden op marktplaats voor een mooie,nette goed merk sub.Alleen er zijn zoveel kapers
EN daar zag ik toevallig een advertentie van een klipsch sub,nu is mijn vraag,wat kan ik ervan verwachten,ik zag reviews op internet,maar alleen maar van amerikanen,en die houden van boom boom sound.Ik zoek een sub die alleen dienst doet in 5.1,normaal bij muziek heb ik alleen mijn fronts aan.Zou deze klipsch dan goed zijn?
Om eerlijk te zijn, ik heb geen flauw idee... Toen ik ging luisteren om m'n shortlist op te stellen, heb ik een bepaald budget vastgesteld en heb vooral niet boven budget geluisterd. Ik heb ze later wel op een andere versterker gehoord (een Cambridge Audio Azur 940A als ik me goed herinner) en dat klonk erg goed. Ze hebben nog meer balans en controle dan de Silver. De Platinum was helemaal mooi, maar goed, daar betaal je ook voor.SlasZ schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:06:
[...]
Dat heb ik ook al gehoord van mensen. Ik denk dat ik toch maar eens een paar GS 10 speakers ga testen. Hoe goed moeten de GS 80 dan niet klinken
Maar ik weet ook dat je bij een Monitor Audio echt een goed matchende versterker moet hebben. Met een Marantz klonk het echt nergens naar, terwijl een set B&W's (die op mijn Azur weer nergens naar klonken) met de Marzantz goed matchte.
Daarom ook echt mijn advies, als je ergens gaat luisteren, gebruik altijd of je eigen versterker of hetzelfde model dat al in de ruimte staat.
Ik snap persoonlijk ook niet de combinatie die Monitor Audio gebruikt op de VAT-show. Ik heb die combinatie nu 3 keer gehoord (ik ben het merk versterker kwijt...), maar dat klinkt echt nergens naar... Te weinig laag, teveel mid...
aha kast trekt zich vast op schuine kant van de balkschurkie! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:01:
[...]
Ja het ventilatie rooster is voor de HTPC die al zijn warmte naar achter blaast en dus ook kwijt moet
Ik heb een (goede kwaliteitsoort hout) lat diagonaal doorgezaagd en daarvan 1 deel aan de muur gehangen (10 schroeven a 14 cm lengte) en 1 deel onder het tv meubel laten monteren.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hmm wordt wel lastig bij mij. De muur waar ie aan komt is van holle beton stenen bedacht ik me net

grass460 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 00:52:
[...]
aha kast trekt zich vast op schuine kant van de balk![]()
Hmm wordt wel lastig bij mij. De muur waar ie aan komt is van holle beton stenen bedacht ik me net![]()
Ja door dat de lat schuine zijden heeft krijg je eigenlijk een soort gigantische haak, waardoor het meubel naar de muur toegetrokken wordt.Anoniem: 58485 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:09:
[...]
Maar hoe heb je het uiteindelijk nou opgehangen?
Ik ben wel benieuwd. Ik vind de kleuren van je meubel ook lekker strak!
De onderkant duwt vervolgens tegen de muur aan waardoor het blijft hangen.
Holle beton stenen kun je ook wel wat aan ophangen maar dan heb je wel speciale pluggen nodig, kwestie van goed uitrekenen wat de draagkracht is van elke schroef_plug combi. En proberen anders je meubel lichter te maken, ik heb gekozen voor 4 cm dikke planken maar de standaard maat van 1.8 cm voldoet ook en maakt het meubel 2 x zo licht.
succes ermee!
Thnx, vandaag de RC-1070 erbij besteld als pre-amp, de DAC komt van Ebay (gigawork)Corona schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:24:
[...]
Mooie versterker heb je zeg!
Ikzelf heb een Rotel rsx-1058 en heb er geen moment spijt van.Mijn oude Onkyo deed het niet meer,en eigenlijk liep ik tegen deze receiver aan,ik wilde nl weer een onkyo kopen.Maar voor een paar honderd euro meer was de Rotel dus van mij.
Let wel op met je speakers.Rotel levert meer power dan cambridge audio,ik heb namelijk met C Rutgers,de eigenaar/maker van Hepta Zaandam staan praten en die wist mij te melden dat het ong 3 db scheelde.

RC-1070
Ik heb zelf een subwoofer gebouwd, en heb deze nu in zijn 3e behuizing zitten.. Hier zit hij al een jaartje of 2 in, en ben er nu erg tevreden mij.. Je zegt dat je niet van boom boom houd, maar als je hem alleen voor films gebruikt kan dit juist wel leuk zijn (explosies etc). Als je echter toch van directe, snelle bass houd, dan zou ik aanraden om voor een gesloten behuizing te kijken.. Maar zoals altijd geld: luisteren, en eerst je budget vaststellenCorona schreef op maandag 11 januari 2010 @ 21:24:
[...]
Nu moet ik nog een nwe subwoofer hebben,maar ja,das wel een moeilijk geval.
Ik zit al een paar dagen te kijken en bieden op marktplaats voor een mooie,nette goed merk sub.Alleen er zijn zoveel kapers![]()
EN daar zag ik toevallig een advertentie van een klipsch sub,nu is mijn vraag,wat kan ik ervan verwachten,ik zag reviews op internet,maar alleen maar van amerikanen,en die houden van boom boom sound.Ik zoek een sub die alleen dienst doet in 5.1,normaal bij muziek heb ik alleen mijn fronts aan.Zou deze klipsch dan goed zijn?
ConZito schreef op maandag 11 januari 2010 @ 20:20:
Mijn fronts lopen tot 15Hz ofzo, niet echt eerlijk aangezien er per front gewoon een subwoofer aanwezg is. Ik ben er nog altijd ernstig blij mee, zit wel te denken aan een kleine 6" sub voor bij de center met high-inputs, gewoon omdat het kan
offtopic:
Ik mag toch hopen dat jij en Barry wel even hebben overlegd voordat je zomaar een nieuw deeltje bent begonnen?
Ik mag toch hopen dat jij en Barry wel even hebben overlegd voordat je zomaar een nieuw deeltje bent begonnen?
1) Scherm kan wel 'wat' lager, maar dat is maar minimaal. Ik gok een cm of 15. Probleem is dat mijn beamer op een kastje staat (+/- 2,5mtr hoog) en ik lastig naar beneden kan projecteren. Op termijn komt er een andere kast waar de beamer in komt te staan, dus dan wordt het allemaal wat beter. Ik vind het zelf niet echt te hoog eigenlijk. Ik kan heerlijk met mijn hoofd op de hoofdsteun liggen en naar het scherm kijkenDeniax schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:04:
Mystika
[...]
Leuke huiskamer! Fijne aan een HT huiskamer is dat je niet ongezellig elke keer naar de HT zolder of kelder hoeft
2) Ruim dat tafeltje onder het scherm opNiet alleen staat het netter, maar nog belangrijker, die spullen reflecteren op je scherm waardoor je contrast achteruit gaat
2) Kastje gaat op termijn ook weg, maar mijn nieuwe held Sem zijn speelhoek gaat daar komen. Dus ik zal die hoek nooit leeg krijgen, totdat hij wat ouder is en het speelgoed in zijn speelkamer kan zetten.
3) Ik heb 5.1
Ik had/heb overigens ook de mogelijkheid om de hele bios in de kelder te zetten (2,70 x 8 mtr), maar dan moet je altijd apart gaan zitten. Ik vind de woonkamer toch nog altijd het meest ideale, zeker als je een gezin hebt. Als je alleen met je maten gaat kijken is een kelder natuurlijk ideaal. 100% donker, mooie afmeting. Ach wellicht ooit nog eens in de toekomst. Daarnaast zit ik ook met mijn mediacenter die nu ook gewoon in de woonkamer staat om te gebruiken icm de tv. Dan moet ik alweer een andere mediacenter hebben voor in de kelder etc. Niet echt praktisch allemaal.
[ Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 12-01-2010 11:43 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Tevens ziet de vrouw des huizes je dan nooit meer. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor een relatie.Mystikal schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:40:
[...]
Ik had/heb overigens ook de mogelijkheid om de hele bios in de kelder te zetten (2,70 x 8 mtr), maar dan moet je altijd apart gaan zitten. Ik vind de woonkamer toch nog altijd het meest ideale, zeker als je een gezin hebt. Als je alleen met je maten gaat kijken is een kelder natuurlijk ideaal. 100% donker, mooie afmeting. Ach wellicht ooit nog eens in de toekomst. Daarnaast zit ik ook met mijn mediacenter die nu ook gewoon in de woonkamer staat om te gebruiken icm de tv. Dan moet ik alweer een andere mediacenter hebben voor in de kelder etc. Niet echt praktisch allemaal.
Wel gaaf een scherm van 8m breed, maar is 2,7m niet wat dichtbij dan?Mystikal schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:40:
[...]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Nope, want ik zag een beetje te laat dat hij iets wilde "editten" daarom heb ik hem mede-auteur gemaakt toen ik naderhand nog even de laatste pages in het oude topic zat terug te kijken.LuPo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:29:
[...]
offtopic:
of net welLuPo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:52:
[...]
Tevens ziet de vrouw des huizes je dan nooit meer. Lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor een relatie.
Heb nu dit

Samsung LE46B553 (sinds 1,5 jaar)

Marantz SR8002 (sinds een jaartje)

Modaunt Short Genie (een jaartje of 4)

OPPO BDP-83 Blu-ray speler
(sinds een maandje)
Alles verbonden via of wel een HQ HDMI kabel of Qed kabels. Enige waar ik misschien nog aan denk is om de TV te upgraden voor een LED TV maar dan wil ik eerst een goeie prijs zien te krijgen voor mijn LCD

Alles verbonden via of wel een HQ HDMI kabel of Qed kabels. Enige waar ik misschien nog aan denk is om de TV te upgraden voor een LED TV maar dan wil ik eerst een goeie prijs zien te krijgen voor mijn LCD
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Leuke spullen hoor, alleen lijkt het mij leuker om eigen fotos van je set te zien. Deze foto's kunnen we allemaal wel opzoeken ;-)
mjah moet ik eerst een nieuwe batterij voor de camera hebben nu doet ie niks
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Wat vraag je voor je tv dan? misschien wel interesse. Even zo want pm lukte niet.Hakker schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:46:
Heb nu dit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OPPO BDP-83 Blu-ray speler
(sinds een maandje)
Eindelijk is alles klaar. Living behangen met vliesbehang en geschilderd, nieuw av meubel, nieuwe dressoir+eettafel, verlichting, Canton Chrono 5.1 speakerset, Marantz SR6004 receiver, Panasonic P50V10, Optoma HD20 projector, 300cm diagonaal projectiescherm Beamax. In tv kastje zitten een Popcorn Hour, Panasonic BluRay speler, Xbox360 en PS3. Héél gezellig 's avonds én overdag 
ps: projector is ondertussen correct afgesteld, was bij foto's nog niet gebeurd
ps2: meubelen komen van bij www.karat.nu

ps: projector is ondertussen correct afgesteld, was bij foto's nog niet gebeurd
ps2: meubelen komen van bij www.karat.nu

Damn, wat een gigantische huis en superstrak ingericht!
/me Veegt z'n bek ff af
Hoe gaan de kinderen om met al dit elektronicageweld?
Wat had je hiervoor dan?
/me Veegt z'n bek ff af
Wat had je hiervoor dan?
[ Voor 32% gewijzigd door Yellowneck op 12-01-2010 21:05 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Prachtig zeg!
Dat is echt mijn stijl en wat ik ook wil als ik een eigen huis ga kopen!
Dat is echt mijn stijl en wat ik ook wil als ik een eigen huis ga kopen!
Mooie strakke inrichting...
Tubes....It's what make music music!
Ik ben nogal een nieuweling in het beamer gebeuren, maar dat wat jij hebt lijkt me ook wel wat. Ik zie alleen 2 spotjes volgens mij achter het doek zitten, is dit alleen voor de sfeer als je de beamer niet gebruikt of geeft het ook een extra effect achter het doek langs?
In ieder geval prachtige huis.
In ieder geval prachtige huis.
Spotjes zijn zowel voor sfeer maar geven ook beetje tegenlicht. Bedankt in elk geval voor de mooie comments.
Mijn dochter van 5,5j oud weet onderhand wel wat ze mag aanraken en wat niet. Is een tweede kindje op komst (februari) dus dat zal even afwachten worden. Maar goed, ze kunnen het wel aanleren om van die dure spullen af te blijven. En samen met dochter Ice Age of Coraline bekijken op groot scherm is zaligYellowneck schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:00:
Damn, wat een gigantische huis en superstrak ingericht!
/me Veegt z'n bek ff af
Wat had je hiervoor dan?
Voorheen had ik een Pioneer 436FDE plasma en een Optoma HD70 projector. Ben eigenlijk al een jaar of vijf elk jaar stuk voor stuk aan het upgraden. Dan eens receiver, dan eens nieuwe speakers en zo blijf je toch beetje bij. Doordat we living ineens volledig hebben geredesigned, was er ook rekening gehouden in budget voor nieuwe receiver, speakers en projector is zoals gezegd gratis geruild door Optoma. Dus prijs viel nog mee. Heb overigens doek zelf ingebouwd, indien interesse kan ik wel link posten naar thread met info hoe ik alles heb gedaan.
Jaa Link graag
Ik heb net mijn 1e huis gekocht, al is de woonkamer dan niet ZO groot (
) wil ik ook een beetje die kant op die jij hebt met de inrichting. (kleuren enz) En evt in de toekomst ook een beamer erbij
Zie alleen maar rode kussentjes en placemats, de rest is kleurloos.Killed-1 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:23:
Jaa Link graagIk heb net mijn 1e huis gekocht, al is de woonkamer dan niet ZO groot (
) wil ik ook een beetje die kant op die jij hebt met de inrichting. (kleuren enz) En evt in de toekomst ook een beamer erbij
Mierenneukernoks schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 00:49:
[...]
Zie alleen maar rode kussentjes en placemats, de rest is kleurloos.
Gezelligheid in ons interieur komt overigens voor groot stuk uit verlichting maar dat 'vang' je niet zo makkelijk op foto's natuurlijk. Binnen paar weken komt er nog een heel grote foto aan muur, zodra ons tweede kindje er is dus, zal ook al wat meer aankleding geven.
Paar foto's van drietal jaar geleden toen ik doek heb ingebouwd:
Foto's:
maken van een kader voor verlaagd plafond en aan plafond bevestigen, zodat doek kan geplaatst worden

slijpwerk en component/stroom kabel door wachtbuis getrokken, kabelgoot HDMI zit ook klaar (geen foto van)

Foto's:
maken van een kader voor verlaagd plafond en aan plafond bevestigen, zodat doek kan geplaatst worden

slijpwerk en component/stroom kabel door wachtbuis getrokken, kabelgoot HDMI zit ook klaar (geen foto van)

[ Voor 95% gewijzigd door lapino op 13-01-2010 08:24 ]
Schoonbroer die pleisterwerk is komen doen...

zicht op 'gewone' setup met plasma en doek opgerold in verlaagd plafond

doek naar beneden

de toestellen

Themescene HD70 (1280x720p)

Verhouding grootte projectie <> 43" plasma

Vorige meubels

doek naar beneden

de toestellen

Vorige meubels

[ Voor 33% gewijzigd door lapino op 13-01-2010 08:25 ]
[quote]lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:22:
Ik zeg maar niets en ga jaloers in een hoekje zitten
Ik zeg maar niets en ga jaloers in een hoekje zitten
Sjezus, zal je altijd zien: heb ik eindelijk foto's gemaakt van m'n troep komt er iemand met zo'n prachtige inrichting aanzetten..
De eerste setup waarin ik een beamer + scherm "mooi" vindt! Erg strak gedaan met dat verlaagde stuk plafond! Jammer dat de beamer nog altijd in het zicht hangt, maar goed, dat zijn kleine dingen.
Toch nog maar even mijn eigen setup plaatsen dan. Ondanks het voorafgaande geweld:
Panasonic 42" Plasma TV (TH42PX80)
Jamo surround set (A402 HSC5)
Onkyo receiver (TX-SR507)
Mac Mini met Plex als Media Center (CoreDuo 1.83, 2GB, 80GB)
Cisco HD decoder met PVR (8455DVB)
Vijf terabyte hardeschijven (2 voor films, 2 voor tv series en 1 voor Time Machine backups, de 6e is gisteravond besteld)
Logitech universele afstandsbediening (Harmony 555)*
Marmitek infrarood extender (IRControl Pro8)**
Logitech bluetooth toetsenbord (Mediaboard Pro)***
*Om alles met één afstandbediening te kunnen bedienen;
**Om de deurtjes altijd gesloten te kunnen houden;
***Om de Mac Mini te herstarten/configureren als het een keer nodig is
Foto's horen er natuurlijk ook bij (iets grotere versies staan hier: Flickr)

Ben benieuwd.
Toch nog maar even mijn eigen setup plaatsen dan. Ondanks het voorafgaande geweld:
Panasonic 42" Plasma TV (TH42PX80)
Jamo surround set (A402 HSC5)
Onkyo receiver (TX-SR507)
Mac Mini met Plex als Media Center (CoreDuo 1.83, 2GB, 80GB)
Cisco HD decoder met PVR (8455DVB)
Vijf terabyte hardeschijven (2 voor films, 2 voor tv series en 1 voor Time Machine backups, de 6e is gisteravond besteld)
Logitech universele afstandsbediening (Harmony 555)*
Marmitek infrarood extender (IRControl Pro8)**
Logitech bluetooth toetsenbord (Mediaboard Pro)***
*Om alles met één afstandbediening te kunnen bedienen;
**Om de deurtjes altijd gesloten te kunnen houden;
***Om de Mac Mini te herstarten/configureren als het een keer nodig is
Foto's horen er natuurlijk ook bij (iets grotere versies staan hier: Flickr)

Ben benieuwd.
[ Voor 11% gewijzigd door MrAcid op 13-01-2010 19:53 ]
Anoniem: 118498
@lapino
maar klopt het dat het huidige plafond ook al verlaagd is, gezien daar spotjes in hangen?
maar klopt het dat het huidige plafond ook al verlaagd is, gezien daar spotjes in hangen?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 118498 op 13-01-2010 10:58 ]
@mracid ziet er netjes uit.
Vraagje hoe klinkt die Jamo 5.1 set?
Ik ben erg gecharmeerd over het design van die woofer.
Dit zeker gezien tegen over, harman kardon woofer
.
Vraagje hoe klinkt die Jamo 5.1 set?
Ik ben erg gecharmeerd over het design van die woofer.
Dit zeker gezien tegen over, harman kardon woofer
You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking
MrAcid, ziet er tof uit hoor!
Je kunt niet alles hebben en er zullen altijd mensen zijn die het nog mooier hebben. 
Je hebt het in ieder geval netjes ingericht, ik vind alleen het wit-gehalte vrij hoog. Maar dat is puur smaak.
Heb je overigens de receiver + speakers bij iBood gekocht? Ik zie namelijk al meerdere keren de combinatie Jamo speakers en Onkyo receiver langskomen.
@ lapino, in één woord: GE-WEL-DIG!
Je hebt het in ieder geval netjes ingericht, ik vind alleen het wit-gehalte vrij hoog. Maar dat is puur smaak.
Heb je overigens de receiver + speakers bij iBood gekocht? Ik zie namelijk al meerdere keren de combinatie Jamo speakers en Onkyo receiver langskomen.
@ lapino, in één woord: GE-WEL-DIG!
Ik heb totaal geen referentie van andere setjes, heb hem tegen alle adviezen hier op Tweakers in zelfs zonder luisteren gekocht (iBOOD), maar ik vind het echt prima klinken. Erg tevreden over dus. Was 2.0 geluid gewend bij het kijken van mijn films, dit is toch wel even wat anders. 
En het is, naar mijn mening, inderdaad ook nog eens mooi spul om te zien. Sommige setjes die hier langskomen zou ik echt nooit in mijn woonkamer willen hebben, puur om het design. Net waar je prioriteiten liggen natuurlijk.
En het is, naar mijn mening, inderdaad ook nog eens mooi spul om te zien. Sommige setjes die hier langskomen zou ik echt nooit in mijn woonkamer willen hebben, puur om het design. Net waar je prioriteiten liggen natuurlijk.
Leuk huis en geniaal mooie vloer 
Netjes opgelost door alles gewoon in de kastjes te leggen, kan het heel erg waarderen
Netjes opgelost door alles gewoon in de kastjes te leggen, kan het heel erg waarderen
verkoop jij je vorige meubelen ook?lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:22:
Schoonbroer die pleisterwerk is komen doen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
doek naar beneden
[afbeelding]
de toestellen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vorige meubels
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanks.ConZito schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:44:
Leuk huis en geniaal mooie vloer
lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:14:
Gezelligheid in ons interieur komt overigens voor groot stuk uit verlichting maar dat 'vang' je niet zo makkelijk op foto's natuurlijk. Binnen paar weken komt er nog een heel grote foto aan muur, zodra ons tweede kindje er is dus, zal ook al wat meer aankleding geven.
@Lapino
Zie voor het eerst eens iemand met de zelfde Canton chrono 507 speakers
Ben je er beetje tevreden over in combinatie met Marantz?
Zie voor het eerst eens iemand met de zelfde Canton chrono 507 speakers
Anoniem: 339849
Mijn opstelling:
Mijn boxen zijn van Phonar, een redelijk onbekend maar erg goed Duits merk:
Sub: AS1000
Center: Camparo
Front: 2x P400
Rear: 2x P200
Mijn versterker is van Marantz, de SR 4002
Als NMT gebruik ik een popcorn hour a-110 met 1TB schijf.
Als TV heb ik een 37" flatscreen van Philips, niet eens full HD.
Al met al erg tevreden over dit setje, vooral het geluid!
Zou pics uploaden maar heb geen webspace
Mijn boxen zijn van Phonar, een redelijk onbekend maar erg goed Duits merk:
Sub: AS1000
Center: Camparo
Front: 2x P400
Rear: 2x P200
Mijn versterker is van Marantz, de SR 4002
Als NMT gebruik ik een popcorn hour a-110 met 1TB schijf.
Als TV heb ik een 37" flatscreen van Philips, niet eens full HD.
Al met al erg tevreden over dit setje, vooral het geluid!
Fotos -en- specs, niet alleen specs heAnoniem: 339849 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:43:
http://www.imageshack.us
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 13-01-2010 15:59 ]
Laten we daar maar liever tinypic oid. van maken.Anoniem: 116571 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 15:59:
[...]
Fotos -en- specs, niet alleen specs he![]()
http://www.imageshack.us
flickr werkt ook erg goed..
Bedankt voor de comments. Ben heel tevreden van die Cantons, zeker in combo met Marantz (al heb ik wel wat problemen gehad met mijn SR6004 maar nu ok). Spotjes in normaal plafond zijn ingebouwd bij ruwbouw, dus is niet verlaagd. Enige mankement is dat ik vergeten ben om bij ruwbouw brede buis in te bouwen voor hdmi kabel, dus heb (lang) naar oplossing moeten zoeken met hdmi extenders maar nu werkt alles prima. Meubelen van vorige setup zijn al overgenomen door kameraad.
Enige wat nu nog op verlanglijstje staat is een betere beamer, vermoedelijk de Panasonic AE4000 maar madam wil nog geen akkoord geven
Trouwens, waar ik wél nog mee zit is dat ik mijn xbox/ps3 en receiver niet in afgesloten kastje durf te gebruiken vanwege hitte. Heb al overwogen om in achterkant paar extra gaten te boren met klokboor maar is iets wat ook niet bepaald geruststellend is in een kast van ettelijke duizenden euro
Enige wat nu nog op verlanglijstje staat is een betere beamer, vermoedelijk de Panasonic AE4000 maar madam wil nog geen akkoord geven
Trouwens, waar ik wél nog mee zit is dat ik mijn xbox/ps3 en receiver niet in afgesloten kastje durf te gebruiken vanwege hitte. Heb al overwogen om in achterkant paar extra gaten te boren met klokboor maar is iets wat ook niet bepaald geruststellend is in een kast van ettelijke duizenden euro

Op welke manier speel je muziek dan af? via bluray? of xbox/ps3?lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:43:
Bedankt voor de comments. Ben heel tevreden van die Cantons, zeker in combo met Marantz (al heb ik wel wat problemen gehad met mijn SR6004 maar nu ok). Spotjes in normaal plafond zijn ingebouwd bij ruwbouw, dus is niet verlaagd. Enige mankement is dat ik vergeten ben om bij ruwbouw brede buis in te bouwen voor hdmi kabel, dus heb (lang) naar oplossing moeten zoeken met hdmi extenders maar nu werkt alles prima. Meubelen van vorige setup zijn al overgenomen door kameraad.
Zal ook zeker wel gaaf zijn gamen op zo een scherm. Laat het maar weten als je je projector weg doet
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 294506 op 13-01-2010 17:01 ]
Meestal via mijn Marantz zélf, zit zo'n bluetooth dongle bij voor iPod touch
Had mijn post hier boven even aangepast, maar je hebt al gereageerd. Maar dat is ook een manier inderdaad. Zoek zelf nog een goede manier voor de beste kwaliteit. Heb het nu via ps3 en externe dac, maar wil toch maar een goede arcam cd speler erbij aanschaffen denk ik.lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:00:
Meestal via mijn Marantz zélf, zit zo'n bluetooth dongle bij voor iPod touch
Mooi setje, lijkt op dezeschurkie! schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:42:
als alles klaar is zal ik foto's posten, de kast moet ik nog opgehangen maar +/- 130KG lukt me nog niet in me eentje
Ik heb dat ook, ik heb een kast van teak, vrij zwaar (en duur) en ga er aan de achterkant ook niks uitboren.lapino schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:43:
Dus ik zet het kaste gewoon open als ik ga ps3-en en doe hem weer dicht als ik klaar ben.
(ik wil ook foto's maken, maar ik wacht nog tot ik in mijn gekochte huis kan trekken en dat is pas in juli
Anoniem: 339849
let op dat een xbox erg gevoelig voor warmte is. De levensduur van je xbox gaat erg achteruit als je je xbox niet voldoende kan koelen.
Anoniem: 236741
Beste mede-forumlede, na veel lezen hier en al die mooie setup's gezien te hebben.
Dacht ik bij mezelf zal mijn bescheiden setupje ook eens
laten zien, zodat jullie er eens op of aanmerkingen op kunnen geven.
Mijn huidige ht-set bestaat uit:
TV: LG 37LH4000
Blu-ray: PS3
Reciever: Onkyo tx-sr607
Speakers: JBL SCS 200.5
HDTV: Cisco 8455 ZIGGO
Wil mijn JBL's gaan vervangen voor iets anders en ik denk de wharfedale diamond 10.0
maar ben er nog niet over uit (tip zijn welkom haha )

Wil mijn JBL's gaan vervangen voor iets anders en ik denk de wharfedale diamond 10.0

Hou je je eigen receiver? En wat is het budget ?Anoniem: 236741 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 15:58:
Beste mede-forumlede, na veel lezen hier en al die mooie setup's gezien te hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie home cinema's die hier voorbij komen, heb zojuist m'n CM1's binnen dus het geweld kan beginnen!

B&W CM1

B&W CM1's + LG 32LH3000

B&W CM1's + LG 32LH3000

NAD L75 Receiver

Alles wat uit het bovenste komt, komt uit een iMac 24" of MBP13"
Ja ik weet het de opstelling is niet ideaal zo maar het geld was op dus het moet maar even zo.
NAD heb ik van m'n pa geleend, dus daar komt nog een vervanger voor.
Wat er nog verandert gaat worden:
- Andere meubel of speakerstands.
- Eigen receiver.
- Zelfgemaakte kabels met bananaplugs.
- Nog 2 CM1's + CM Centre + SW
Nog 1 dan om het af te leren.

B&W CM1

B&W CM1's + LG 32LH3000

B&W CM1's + LG 32LH3000

NAD L75 Receiver

Alles wat uit het bovenste komt, komt uit een iMac 24" of MBP13"
Ja ik weet het de opstelling is niet ideaal zo maar het geld was op dus het moet maar even zo.
NAD heb ik van m'n pa geleend, dus daar komt nog een vervanger voor.
Wat er nog verandert gaat worden:
- Andere meubel of speakerstands.
- Eigen receiver.
- Zelfgemaakte kabels met bananaplugs.
- Nog 2 CM1's + CM Centre + SW

Nog 1 dan om het af te leren.

Anoniem: 185410
Leuke foto's!
Mag ik je vragen waarom je voor de CM-serie hebt gekozen ipv voor de 600 serie? Niet dat ik zeg dat je die had moeten kopen, maar ik ben niet bekend met de monitoren uit de CM serie. Vandaar.
Mag ik je vragen waarom je voor de CM-serie hebt gekozen ipv voor de 600 serie? Niet dat ik zeg dat je die had moeten kopen, maar ik ben niet bekend met de monitoren uit de CM serie. Vandaar.
Thanks, tuurlijk mag dat!
Omdat ik ze mooier vind, ik ben er van plan toch zo lang mogelijk mee toen doen. En moet je er dus ook een lange tijd tegen aan kijken, anders had ik spijt gehad. Dat weet ik nu al.
Omdat ik ze mooier vind, ik ben er van plan toch zo lang mogelijk mee toen doen. En moet je er dus ook een lange tijd tegen aan kijken, anders had ik spijt gehad. Dat weet ik nu al.
Anoniem: 236741
Ja ik behoud de onkyo en het budget is zo'n 600 euro
Anoniem: 294506 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:18:
[...]
Hou je je eigen receiver? En wat is het budget ?
edit: was al beantwoordAnoniem: 294506 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:15:
Yeah eerste post
...
[ Voor 13% gewijzigd door el-jorge op 15-01-2010 11:52 ]
Spielerei...
Ik ben gister wezen luisteren bij een audiozaak in deventer, en daar hadden ze de monitors van de 6 serie (68x) en de cm1's. En ondanks het prijsverschil zou ik ook meteen voor de CM1's gaan! Die klinken zoveel beter, ondanks de 13cm vs 16cm driver!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.