Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 38 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 374.688 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb een stel 602S3's en m'n broer heeft de CM1 dus heb het een beetje kunnen vergelijken. De CM vind ik net wat beter klinken (voor zover dat makkelijk te vergelijken is) maar de mijne (de 602's) doen het toch wat beter in het laag. Als ik zou moeten kiezen zou dat wel lastig zijn maar ik zou uiteindelijk waarschijnlijk ook bij de CM1 uitkomen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:09
fr3z schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:43:
Thanks, tuurlijk mag dat!
Omdat ik ze mooier vind, ik ben er van plan toch zo lang mogelijk mee toen doen. En moet je er dus ook een lange tijd tegen aan kijken, anders had ik spijt gehad. Dat weet ik nu al. :)
Vreemde redenatie voor de aanschaf van speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 22:51

reiker

dan jij!

bas r schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:55:
[...]

... tenzij je het verschil in klank misschien niet hoort? Voor sommigen zijn looks ook belangrijker dan klank... Geen idee in welke categorie fr3z valt natuurlijk..
Maar zolang je je iets kunt veroorloven, is geen enkele keuze "fout" toch? (Discussies over wel of geen FSC-hout en kinderarbeid daargelaten ;))
Uiteindelijk gaat het allemaal om smaak :) Als verschil in klank minimaal is in jouw gehoor, waarom zou je het uiterlijk dan niet de doorslaggevende factor laten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door reiker op 15-01-2010 15:59 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
[...]

Vreemde redenatie dat je dat een vreemde redenatie vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

PHiXioN schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:26:
[...]

Vreemde redenatie dat je dat een vreemde redenatie vindt...
Vreemde redenatie dat jij het geen vreemde redenatie vindt en hij het wel een vreemde redenatie vindt... :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

[...]

Valt wel mee, vind ik. Ik denk dat de meeste mensen hier toch eerst voor de klank gaan en als de dan een aantal over blijven waar je qua klank geen voorkeur tussen hebt, dan ga je naar het uiterlijk kijken. Je kan het ook omdraaien, ik zal zelf geen B&W neerzetten met mijn huidige versterker, gewoon omdat het niet klinkt. Als je een speaker set hebt die je qua uiterlijk aanspreek, dan kan je ook juist een passende versterker erbij zoeken. In het geval van B&W zou ik dan naar een Marantz of Denon kijken. Met NAD en B&W heb ik geen ervaring.

Ik ben nu een weekje aan het spelen met de Monitor Audio's op m'n Cambridge, en ik moet zeggen dat het steeds leuker begint te klinken. Ik ben nu behoorlijk gewend geraakt aan de veel meer aanwezigere laag weergave. Vandaag had ik even een test-nummer opstaan waarvan ik weet dat het laag ook echt laag is (zelfs subwoofers hebben er problemen mee om het weer te geven zonder dat de bas-reflex poort begint te resoneren), maar de RS 8's gaven geen krimp en de bewuste lage tonen rolden soepel m'n woonkamer in 8)
Het nadeel is nu wel dat ik mijn Sennheiser CX-300 dopjes ineens leeg vind klinken en dat ze maar een slechte laag-weergave hebben 8)7
Wat ik wel grappig vind is dat ik tegenwoordig een vermogensmeter op het stopcontact heb zitten dat de versterker voedt. Bij inschakelen zit ik die meter even naar 800 Watt springen (hoe bedoel je een inschakelpiek...), wat gelijk verklaard waarom m'n lampen even knipperen. Maar daarna is de stroomopname maar laag... Terwijl de versterker ruim 600Watt op kan nemen (bij 5.1). De vrij hoge gevoeligheid van 91dB per Watt is wel duidelijk te merken :)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:44
fr3z schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:21:
Mooie home cinema's die hier voorbij komen, heb zojuist m'n CM1's binnen dus het geweld kan beginnen! :D

Ja ik weet het de opstelling is niet ideaal zo maar het geld was op dus het moet maar even zo.
NAD heb ik van m'n pa geleend, dus daar komt nog een vervanger voor.

Wat er nog verandert gaat worden:
- Andere meubel of speakerstands.
- Eigen receiver.
- Zelfgemaakte kabels met bananaplugs.
Mooie speakers :) en je zegt het zelf al, ze staan vere van ideaal opgesteld, je gaat jezelf nog verbazen met een paar mooie stands :) geniet ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nooit waarom mensen met een aardig budget voor boekenplankspeakers gaan ipv zuilen. In mijn opvatting kun je altijd beter zuilen hebben dan boekenplankspeakers. Ik zou zelf een "goedkoper" merk zuilen pakken dan boekenplankspeakers. Het geluid word dan zoveel voller en ruimer.

Ik ben niet heel bekend met b&w maar zou dan liever zuiltjes van KEF pakken denk ik.

Waarom trouwens zelfgemaakte kabels met bananenplugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:07:
Ik snap nooit waarom mensen met een aardig budget voor boekenplankspeakers gaan ipv zuilen. In mijn opvatting kun je altijd beter zuilen hebben dan boekenplankspeakers. Ik zou zelf een "goedkoper" merk zuilen pakken dan boekenplankspeakers. Het geluid word dan zoveel voller en ruimer.

Ik ben niet heel bekend met b&w maar zou dan liever zuiltjes van KEF pakken denk ik.
Bepaalde monitors doen niet onder voor grote zuilen. B&W CDM 1 b.v verslaat menig zuiltje. Doet niet onder voor z'n grote broer.
Groot (zuil) is per definitie niet meteen goed c.q vol geluid of beter..Hier sla je de bekende (boeken) plank volledig mis. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:44

mr.paaJ

generatie cmd+z

Toen ik mijn Monitor Audio GS10's vergeleek met bijstaande zuilen (geen idee van merk, maar rond dezelfde prijs) waren de GS10's veel strakker. Iets minder luid laag, maar wel kwaliteit. Dan is het kleine formaat mooi meegenomen voor een woon/leef/werk kamer (oftwel studentenkamer :))

bananenpluggen zijn handig, dan hoef je niet steeds je versterker-knoppen open te draaien om kabels te wisselen, veel minder gepriegel.

[ Voor 19% gewijzigd door mr.paaJ op 15-01-2010 20:55 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hoezo is het een vreemde redenatie, het is niet alleen dat ik voor de CM1's heb gekozen omdat ze er super mooi uitzien. Natuurlijk ook omdat ze fantastisch klinken en ik kon de CM1 in pianolak zwart kopen voor 300, de zelfde prijs als de 685 dus waarom dan niet de CM1 als ze mooier zijn en net wat beter klinken . Toen ik de bestelling had gedaan wist ik dat ik spijt zou krijgen over de kleur dus heb ik ze omgeruild voor de Wengé kleurige, die dan wel 70 euro duurder waren. Maarja, ik houd nou eenmaal van mooie en goede kwaliteit spullen kan ik ook niks aan doen. Voor het geld van m'n iMac kon ik ook een NASA Windows PC kopen.

Als ik een nieuwe receiver ga kopen, ga ik ook zeker wel voor een Marantz of Denon. Rotel is natuurlijk nog beter maar heb het budget niet van 1500 voor een receiver.

Waarom ik voor boekenplank speakers heb gekozen? Omdat ik het formaat fijner vind, grote zuilen zijn namelijk overkill voor dit kleine kamertje. Misschien dat ik ooit nog wel zuilen koop als fronts, maar verkies dan toch weer de CM1's met een centre en losse subwoofer.

Nou niet echt helemaal zelfgemaakt, maar in iedergeval wel bananen plugs. Nou het lijkt me beter voor je kabels, als je nou kijkt hoe ze er in gedraaid zitten. Of ze beter klinken weet ik niet, dat moet ik nog een keertje gaan testen bij een Hifi winkel.

Maar het zal er uberhaupt ook wel beter als ik een andere receiver heb, want deze receiver doet maar 60W en heeft ook geen bi-wire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Ik vroeg me af of er ook een goede site is waar je goede objectieve reviews kan lezen over speakers en versterkers.

Bij veel site waar ik reviews kan vinden kan je ook meteen bij een shop ze bestellen. Dit lijkt me dan ook niet echt betrouwbare recensies.

Ik zoek dus zoiets als http://www.hdtvtest.co.uk/ voor televisies.

[ Voor 31% gewijzigd door Nico111 op 15-01-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06
Nico111 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:20:
Ik vroeg me af of er ook een goede site is waar je goede objectieve reviews kan lezen over speakers en versterkers.
Wel beide Duitse sites, maar met zeer goede tests en reviews

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 19:23
fr3z schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:55:
Natuurlijk ook omdat ze fantastisch klinken en ik kon de CM1 in pianolak zwart kopen voor 300, de zelfde prijs als de 685 dus waarom dan niet de CM1 als ze mooier zijn en net wat beter klinken .
Dan wil ik heel graag weten waar dat was :D Ik ben als goedkoopste prijs 400 tegen gekomen (per speaker) En ga zelfs misschien de cm7 ophalen morgen. Ik wil in de toekomst de CM1 als rear hebben namelijk. (alleen de center kost ook nog eens 600 ;( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Dat was bij de Raf webshop.
Ze hebben ze zwarte eruit gehaald maar die 30 euro korting op de Wenge uitvoering is er nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08

Is heel logisch, ik heb zelf ook de CM1's, de CM serie klinkt gewoon wat mooier dan de 600 serie vind ik zelf. En ik denk dat menig andere dat ook zou zeggen. Echter is het idd zo dat je een CM1 eerder moet vergelijken met een 686 dan met een 684/3, en dan doel ik op het volume van de speaker.

Maar ik vind de CM1 kwa strakheid van bas velen malen beter dan de 686, deze CM1 speaker is daar suprieur aan. De CM1 heeft in vergelijking met zijn grote een waanzinnig goede bas. Doe je ogen dicht en je denkt dat er wel zuilen zijn, bij hoog volume gaan ze natuurlijk een keer protesteren met zulke kleine woofers, maar dat is voor veel kleine ruimtes niet snel van toepassing.

De vraag is dus wat je wil, de CM1 heeft een betere tweeter, en heeft een wat meer laid back muziekaler karakter vind ik zelf. De grote zuilen uit de 600 serie geven je natuurlijk meer volume en meer bas. De 600 serie komt mij veel scheller en schreeuweriger over. Maargoed ook dat is mijn eigen smaak, want over smaak van geluid valt niet te twisten!

Ik combineer de CM1's met een goede subwofer en dat is voor mij de gouden combinatie. Als ik bijvoorbeeld de CM7's (de grote zuil broeders) aan mijn Marantz 5001 had gehangen, dan had ik de versterking onder de maat gehad. Luister ik namelijk die CM7's op een Marantz PM7000 dan zijn ze de CM1's in mijn oren echt een stuk muziekaler dan de CM7's deze klinken zelfs saai op een dergelijke versterker. CM7's beginnen pas echt te bloeien om een meer high end betere versterking, dan zijn het natuurlijk waanzinnige speakers.
Zelf vind ik door het kleine volume de cm1's een heel mooi 3d en stereo effect geven.

Ben zelf van boekenplank naar zuil gegaan, nu heb ik weer boekenplan en ik heb geen moment spijt gehad! De cm1's zijn echt ideale instapspeakers voor de wat meer muziekgerichte home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
FeaR1986 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:28:
[...]Wel beide Duitse sites, maar met zeer goede tests en reviews
Zo dat wordt dus mijn Duits opvijzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Gisteravond de grote speaker-switch gedaan, vandaag en morgen hopelijk tijd om er lekker van te genieten.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/IMG_9709.jpg
Infinity Reference 81 MK2 front
Infinity Reference 51 MK2 surround
JBL LX2000 center

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/IMG_9915.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jellejanvanveelen.nl/fotos/homecinema/IMG_9916.jpg
Kef Q-11 front
Kef IQ60c center
En nog geen surrounds.

Als iemand nog tips heeft voor bescheiden wallmountable surround-speakers van nieuw of tweedehands max € 100 per stuk, dan houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53

Daniel36

vernieuwde formule

Hoi Pelle,

Mooie speakers !
Mooie set ook en met de inwendige mens komt het ook wel goed zie ik.
Moet je ze nu ook inspelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Na een tijdje andere delen van dit topic gevolgd te hebben heb ik besloten om ook maar eens de (bescheiden) set van mijn vader te laten zien :P
De speakers en versterker en cd speler (bijna alles dus) zijn al oud maar klinken nog heel erg goed. Sinds kort is de versterker ook op de tv en op de bluray speler aangesloten waardoor films kijken en tv kijken nu ook via deze boxen gaat en niet via die van de tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263629224-010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263629250-370.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263629266-830.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263629864-780.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/01/16/1263629322-140.jpg

De versterker is een: Van Medevoort stereo main amplifier ma222
De cdspeler is een : Marantz cd43 kef-signature
en de luidsprekers zijn 2 keer Epos ES11, biwired aangesloten

De radio staat erbij voor de leuk, is wel aangesloten maar staat nooit aan.
Blurays en dvd's kijken we via de dune bdprime 3.0 en daar halen we ook content van de NAS af, die in de meterkast staat.
De tv is alweer wat ouder, een sony kdl 32w4000 als ik het goed heb, deze is prima.

De andere dvdspeler gebruiken we eigenlijk niet meer, hij kan ook opnemen maar omdat we toch digitale tv hebben, gebruiken we hem niet (kan alleen analoog). Binnenkort willen we de Humax 5050c aanschaffen om tv te kunnen opnemen en natuurlijk om tv te kijken. Omdat deze ook in het netwerk gehangen kan worden kunnen we uiteindelijk ook nog de tvopnames archiveren of evt. branden als dat nodig is.

M'n vader wilt misschien ook nog een 5.1 set kopen, maar dan deze luidsprekers en versterker houden voor de muziek. De set is hem heel dierbaar en zal ook nooit verdwijnen.
Dat betekend dat er een extra versterker voor de surround set zal komen en dan moet de kast opnieuw ingedeeld worden. Ook de luidsprekers zullen niet vervangen worden, maar voor muziek gebruikt worden. Er komen dan dus 5 extra luidsprekers bij + een subwoofer.

[ Voor 24% gewijzigd door Mathieuh op 16-01-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik zie dat CRT de nieuwe rage van 2010 is?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

lj_tree schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:23:
Ik zie dat CRT de nieuwe rage van 2010 is?:)
Kopen? Heb er eentje staan waar ik binnenkort vanaf wil. 28" 1080i. Helemaal hip! ;)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-04 23:55
@Pelle: Die Kefjes zijn echt erg mooi!! Heb zelf ook altijd Kefjes willen hebben. Een tijdje geleden zag ik een setje in een winkel hier in het dorp waar ik woon, ze hadden ze alleen in het zwart, maar ik zoek toch een setje wallnut. Helaas konden ze die niet leveren omdat de leverancier van Kef hier in Nederland failliet zou zijn gegaan :(
Nu moet ik het doen met een setje JBL (Studio L880) zuilen, ook geen straf hoor ;)

[ Voor 0% gewijzigd door xXDimiXx op 16-01-2010 15:17 . Reden: typo ]

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Niet echt mijn home-cinema, maar wel daar een accessoire voor:
De Now Playing-standaard:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/favfoxRofMlYhCwjnYAR1wLv/full.jpg

En in actie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UQ8yajkb6UYlmsJs6oTrF0rO/full.jpg

Gekocht via de Powerbuy op HTForum.nl, was de laatste keer dat ze gemaakt werden dus nu toch maar tot koop over gegaan. Wel degelijk stukje werk met rubber voetjes en dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapino schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:53:
Eindelijk is alles klaar. Living behangen met vliesbehang en geschilderd, nieuw av meubel, nieuwe dressoir+eettafel, verlichting, Canton Chrono 5.1 speakerset, Marantz SR6004 receiver, Panasonic P50V10, Optoma HD20 projector, 300cm diagonaal projectiescherm Beamax. In tv kastje zitten een Popcorn Hour, Panasonic BluRay speler, Xbox360 en PS3. Héél gezellig 's avonds én overdag :)

ps: projector is ondertussen correct afgesteld, was bij foto's nog niet gebeurd
ps2: meubelen komen van bij www.karat.nu

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Erg mooi gedaan !

mooie combinatie van modern en gezellig :)

Hoever zit je van je projectiescherm ? zo'n meter of 4 ?

en is dat goed te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Shiver23 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 12:29:
[...]

Kopen? Heb er eentje staan waar ik binnenkort vanaf wil. 28" 1080i. Helemaal hip! ;)
Hmm ff twijfelen....me sony bravia 46W4500 ruilen tegen je 28" crt....:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Zo,even wat internet foto's van mijn nieuwe home cinema uitbreiding plaatsen
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/87/klipsch-rc-35.3875927.jpg

Klipsch rc-35 centerspeaker

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch-direct.de/Klipsch%20Sub%2010.jpg

klipsch synergy 12 subwoofer

Die laatste vandaag opgehaald,zag dus een advertentie staan op marktplaats,deze sub is nieuw,en voor een bedrag waarvoor ik zeg dat het een leuke uitbreiding van mijn home theatre.
Puur en alleen voor films heb ik deze 2 gekocht,en moet zeggen dat het voor het geld (€475,- totaal) niet tegenvalt!

De sub gaat echt laag,alles stond net te resoneren in de kasten!

kortom,de hele setup is nu als volgt

Philips 32pf9830
Rotel rdv 1060 dvd/dvd-audio speler
Rotel RSX 1058 receiver
Hepta Three frontspeakers
klipsch rc-35 center
Hepta Ace surround
Klipsch synergy sub 12
UPC Hd decoder (welke niet meer werkt na laatste update,krijd de hdd hd decoder)

En nu ik alles f zit uit te rekenen ben ik best wel wat centen lichter :X

[ Voor 21% gewijzigd door Corona op 16-01-2010 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Corona schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:50:
Zo,even wat internet foto's van mijn nieuwe home cinema uitbreiding plaatsen
[afbeelding]

Klipsch rc-35 centerspeaker

[afbeelding]

klipsch synergy 12 subwoofer

Die laatste vandaag opgehaald,zag dus een advertentie staan op marktplaats,deze sub is nieuw,en voor een bedrag waarvoor ik zeg dat het een leuke uitbreiding van mijn home theatre.
Puur en alleen voor films heb ik deze 2 gekocht,en moet zeggen dat het voor het geld (€475,- totaal) niet tegenvalt!

De sub gaat echt laag,alles stond net te resoneren in de kasten!

kortom,de hele setup is nu als volgt

Philips 32pf9830
Rotel rdv 1060 dvd/dvd-audio speler
Rotel RSX 1058 receiver
Hepta Three frontspeakers
klipsch rc-35 center
Hepta Ace surround
Klipsch synergy sub 12
UPC Hd decoder (welke niet meer werkt na laatste update,krijd de hdd hd decoder)

En nu ik alles f zit uit te rekenen ben ik best wel wat centen lichter :X
mooie sub... meer resoneren zegt niks over hoe laag iets is he, zegt alleen maar dat hij de frequentie geeft waarop de spullen in jou kast resoneren ;):P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Nieuwe HT/Mediatank/Game/Download machine in elkaar geschroefd. Is op basis van een AMD Phenom II X2 550 Black Edition en een PowerColor HD5750 SCS3. De laatste wordt passief gekoeld, dus ideaal voor in de woonkamer. Ook de Western Digital Caviar Green schijven zijn geweldig stil en koel!

Morgen de kast verzagen waar de boel in moet komen. En wat zijn HTPC kasten klein, dit was nog de "ruimste".

Linkje! http://tweakers.net/gallery/sys/23199

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=7665&FotoID=5267

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?UserID=7665&FotoID=5268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net bij de bijenkorf geweest voor die ps3 controller charger. Hebben ze twee lege dozen in de winkel liggen alleen achter geen volle doos meer :S

Bij de bcc hebben ze de avr1910 van denon die staat ook nog op de wishlist. Wil alleen eerst op mezelf wonen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Laatst online: 16-06-2024
darkpluisje schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:58:
[...]

mooie sub... meer resoneren zegt niks over hoe laag iets is he, zegt alleen maar dat hij de frequentie geeft waarop de spullen in jou kast resoneren ;):P
Klopt,en ook het vermogen speelt mee.Mijn oude sub was een 20cm solid met een 70 watt versterker erin,deze heeft een 300w/650 piek digitale versterker in zitten,en hij heeft een 30cm driver,kortom,herrie met een film als transformers 2 (vooral de intro,1 woord,wow!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Zo ik heb B&W 686jes besteld als surround speakers mijn set is dus straks als volgt:

2x B&W cm1 (lak zwart) als front
1x B&W cm center (lak zwart) als center
2x B&W 686 (zwart) als surrounds
1x BK XXLS400 (lak zwart) als subwoofer

[ Voor 5% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-01-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Pelle schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 09:40:
Gisteravond de grote speaker-switch gedaan, vandaag en morgen hopelijk tijd om er lekker van te genieten.

Voor:
[afbeelding]
Infinity Reference 81 MK2 front
Infinity Reference 51 MK2 surround
JBL LX2000 center

Na:
[afbeelding]

[afbeelding]
Kef Q-11 front
Kef IQ60c center
En nog geen surrounds.

Als iemand nog tips heeft voor bescheiden wallmountable surround-speakers van nieuw of tweedehands max € 100 per stuk, dan houd ik me aanbevolen :)
Ik heb zelf gekozen voor Kef iQ10 (back) die zijn ook wall mountable en gebruik ik op dit moment nog samen met de iQ60 als fronts maar je zou natuurlijjk ook kunnen kiezen voor 2 kef eitjes

www.kef.com/Images/GB/Products/OnWall/HTC2001.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 16-01-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/xcu7py.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/259ed7o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2v827pd.jpg

Sinds ik een andere woning heb ben ik van mening dat het wel eens gepost mag worden:
Wat zie je
LG 42" HDready
JVC Versterker (ouder type)
JVC Tuner
Mission Speakers in 2.0 opstelling
PS3 Slim (op HDMI)
Eeebox202 (via DVI naar HDMI)

Etc
PS2 Slim
Wii
Klokje
Dell Optiplex; deze gaat weg ivm Eeebox

Todo
Speakers op stands of andere speakers
Dell/ps2 weg, ding is nu toch overbodig
TV meubel vervangen, huidige lijkt wat klein voor 42"
Externe schijven koppelen aan Eeebox (2x 1,5tb) voor films e.d.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic om ideeën op te doen! Ik zal bij deze ook m'n steentje bijdragen.

Eerst even de "context" (met de oude set-up):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4281951453_27ffe22a21_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4043/4281951455_bc9c21bc19_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2677/4281951449_72af73d6e1_o.jpg

Het knutselen van het nieuwe meubel (samenvoegen van twee IKEA Lacks)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4282693012_79f738bde2_o.jpg

En vervolgens in de huidige setup. De IKEA knutsel heb ik voorzien van twee panelen met akoestisch doek (luidsprekerdoek) waar de afstandsbediening - en display lichtjes - gewoon doorheen gaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2775/4282693016_9b28555dfc_o.jpg

De panelen even verwijderd (zitten erop met magneetjes):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/4282693026_abbb6648e5_o.jpg

De sub achter de home cinema hoek:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4027/4282693032_ca7878dd39_o.jpg

De speaker in z'n adamskostuum:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2768/4282693024_4ff9baa178_o.jpg

Nog even een overview:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2682/4282693018_98166afcb4_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2714/4281951441_602e6ec8e1_o.jpg

En tot slot de specs natuurlijk nog:

Sony 52W5500 full HD TV

Speakers: Canton Vento 809 DC
Center: Canton CD 360F
Sub: Hsu VTF-2 MK 3

Receiver: Denon 2809

Blu-Ray: LG BD 350
Popcornhour A110
HDI Dune 3.0 Base

Squeezebox Duet voor de muziek

Xbox 360 (de "try before you buy" doos)
Xbox 360 Elite

Samsung HD TV tuner

Logitech Harmony One

Met een switch zijn vrijwel alle apparaten bedraad verbonden met het netwerk.
Op de achtergrond (in de meterkast): Qnap TS 109 II Pro Nas met alle muziek, films en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Mooi ruime kamer en leuke spulletjes heb je staan, efficiente oplossing om 2 meubels aan elkaar te verlijmen. Ik vind dat Ikea best mooie ht meubels heeft, maar de meeste meubels zijn niet breed genoeg en degene die breed genoeg zijn, koop je niet voor een habbekrats. Dus goed gedaan!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik ben momenteel aan het kijken voor een kamer in te richten als home cinema maar ik twijfel of ik wel voor de combinatie van die speakers in die bepaalde ruimte zou kunnen gaan.

De kamer is 4 meter op 5 meter: -------------
| |
| |
| |
Die verticale lijnen moeten naar beneden lopen in het verlengde van die stippellijn maar ik krijg ze er niet onder. :(

De onderkant is dus volledig open en loopt over in een grotere kamer. Op de stippellijn zou de TV komen.

Ik zou gaan voor een set in de aard van: Versterker - VSX-LX52
center S-81C pioneer
fronts S-81K ( http://www.elektrozine.be...il.php?prodid=16313&new=3 )
rear S-81B-LR Bookself speaker

Wat denken jullie? Iemand met een gelijkaardige setup?

[ Voor 6% gewijzigd door Alexis555 op 17-01-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Standaard advies: ga luisteren in de prijsklasse die je in gedachten hebt ;). Er zijn zoveel goede speakers en receivers dat ze allemaal opsommen hier praktisch onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexis555
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik heb ze al gehoord, maar in een heel grote ruimte, ik vraag me gewoon af wat zo een speakers doen in een kleine ruimte. Zou het gewoon chaos worden of kan het geluid beheersbaar blijven in zo een relatief kleine ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Alexis555 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:59:
Ik heb ze al gehoord, maar in een heel grote ruimte, ik vraag me gewoon af wat zo een speakers doen in een kleine ruimte. Zou het gewoon chaos worden of kan het geluid beheersbaar blijven in zo een relatief kleine ruimte.
Volgens mij kun je daar maar op één manier achterkomen, proberen. Alleen is dit niet altijd mogelijke bij elke winkel. Maar niemand kan voorspellen hoe het zal klinken. Hangt ook niet alleen van de grootte van de ruimte af, maar ook inrichting en aankleding waardoor de akoestiek kan bevorderen (of benadelen).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Je moet in een kleine ruimte meer rekening houden met de kamerakoestiek. Ook versterkt de kamer het geluid waarschijnlijk meer door reflecties. Heb je genoeg dempende materialen (vloerbedekking, banken, planten, etc.) dan hoeft het geen probleem te zijn. Op hogere volumes is een kleine kamer bijna altijd van slechte invloed op het geluid.
Het probleem met grotere speakers en kleine kamers is dus ook vaak dat die speakers pas lekker klinken bij een hoger volume.
Ook versterken kamers vaak een bepaalde frequentie meer dan de andere frequenties en als je speakers nu net toevallig een piek in het frequentiegebied hebben die overeenkomt met die van de kamer dan heb je een verziekt geluid. Maar welke frequentie dat is verschilt per kamer en speaker, dus probeer de speakers van tevoren uit in je eigen kamer als de winkel dat toestaat (wat voor deze prijzen wel mag vind ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
Wow DeTuin, erg mooi ingerichte kamer, al zou dat lichte hout niet mijn smaak zijn. Ik zou zelf ook graag zo'n ruimtelijke kamer hebben waarbij je de luidsprekers in de lengte van de kamer kan richten zonder een raam aan de achterkant te hebben. Helaas staat het huidige salaris dat niet toe. :)

Het is in ieder geval wel een ideale kamer om een HT-set in op te stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 17-01-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Ziet er idd goed uit DeTuin!

Alleen: waarom 2 XBOXen? :P Zodat je Picture-in-Picture kan multi-playeren ;)

En: je hebt op sommige plaatjes een zwarte bedekking voor het meubel hangen, wat is dat voor iets?

En: hoe heb je dat met die Philips lights gedaan? Hoe zitten die aangesloten?

[ Voor 16% gewijzigd door Rvanlaak op 17-01-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Rvanlaak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:25:
Alleen: waarom 2 XBOXen? :P Zodat je Picture-in-Picture kan multi-playeren ;)
Wat denk je zelf als je
de "try before you buy" doos
leest? ;)

Ziet er inderdaad goed uit, lekker strak, hou ik wel van :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:12:

Eerst even de "context" (met de oude set-up):

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Het knutselen van het nieuwe meubel (samenvoegen van twee IKEA Lacks)

[afbeelding]

En vervolgens in de huidige setup. De IKEA knutsel heb ik voorzien van twee panelen met akoestisch doek (luidsprekerdoek) waar de afstandsbediening - en display lichtjes - gewoon doorheen gaat:

[afbeelding]

De panelen even verwijderd (zitten erop met magneetjes):

[afbeelding]

De sub achter de home cinema hoek:

[afbeelding]

De speaker in z'n adamskostuum:

[afbeelding]

Nog even een overview:

[afbeelding]

[afbeelding]

En tot slot de specs natuurlijk nog:

Sony 52W5500 full HD TV

Receiver: Denon 2809

Blu-Ray: LG BD 350
Popcornhour A110
HDI Dune 3.0 Base

Squeezebox Duet voor de muziek

Xbox 360 (de "try before you buy" doos)
Xbox 360 Elite

Samsung HD TV tuner

Logitech Harmony One

Met een switch zijn vrijwel alle apparaten bedraad verbonden met het netwerk.
Op de achtergrond (in de meterkast): Qnap TS 109 II Pro Nas met alle muziek, films en foto's.
Is die Vitra RAR origineel? Verhouding lijkt me een beetje krom (maar kan ook de foto zijn) Oppervlakte kwaliteit doet ook ander vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

Zéér netjes gedaan, zeker met dat doek voor het kastje en het kastje dan weer in de kleuren van de speakers. Mooie eenheid zo :)

Gaan er ook nog (twee of vier) rearspeakers komen zodat de 5.1 (of de 7.1) set-up compleet gaat worden? Wel mooi om te zien dat de Denon een meerkanaals set-up (al is het alleen met center erbij ten opzichte van stereo) kan trekken. Doet me toch weer een stuk beter voelen over de volgende aankoop hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brokenp
  • Laatst online: 09:08
Offtopic - @deTuin:
Vette inrichting en indeling, ook Ikea kluswerk ziet er strak uit. Heb je meer info over de witte salontafel? Ik vind hem vet cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

OT: He, ik zie dat je een Barcelona-stoel hebt staan. Is het een origineel of een replica? Als het een replica is, heb je hem dan in een winkel gekocht waar je meer kleuren kunt halen dan alleen zwart, wit, rood of koeiendhuid? En is het een beetje kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rvanlaak schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:25:

En: hoe heb je dat met die Philips lights gedaan? Hoe zitten die aangesloten?
Dat is gewoon een Philips Living Colours hoor. Niks speciaals aan.
noks schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:23:
[...]

Is die Vitra RAR origineel? Verhouding lijkt me een beetje krom (maar kan ook de foto zijn) Oppervlakte kwaliteit doet ook ander vermoeden.
De RAR wordt tegenwoordig origineel gemaakt door Vitra (EU) en door Modernica (VS). Dit is er een van Modernica die gebruik maken van de originele mallen. Deze versie - met fiberglazen schalen - vind ik zelf veel mooier dan de plasticachtige Vitra versie. Je moet 'm alleen wel vanuit de VS hierheen zien te krijgen..
FeaR1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:31:
[...]

Gaan er ook nog (twee of vier) rearspeakers komen zodat de 5.1 (of de 7.1) set-up compleet gaat worden? Wel mooi om te zien dat de Denon een meerkanaals set-up (al is het alleen met center erbij ten opzichte van stereo) kan trekken. Doet me toch weer een stuk beter voelen over de volgende aankoop hier :P
Ik heb m'n rear speakers weg gedaan moet ik je bekennen. Persoonlijk vond ik de toegevoegde waarde van een (goede) sub groter dan die van rear speakers. Ze zouden bij mij ook ergens halverwege de kamer komen te staan..
brokenp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 07:58:
Offtopic - @deTuin:
Vette inrichting en indeling, ook Ikea kluswerk ziet er strak uit. Heb je meer info over de witte salontafel? Ik vind hem vet cool
Ehhh.. ik heb 'm jaren geleden gekocht in Leeuwarden. Volgens mij bij Post of Postma o.i.d.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:17:
[...]

OT: He, ik zie dat je een Barcelona-stoel hebt staan. Is het een origineel of een replica? Als het een replica is, heb je hem dan in een winkel gekocht waar je meer kleuren kunt halen dan alleen zwart, wit, rood of koeiendhuid? En is het een beetje kwaliteit?
Het is een replica. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar webwinkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:38:
Het is een replica. Ik weet niet of ik hier links mag plaatsen naar webwinkels?
Als er naar gevraagd wordt mag je van mij best linkjes zetten. Het wordt pas kwalijk als het jouw bedrijf is en je hele topics vol gaat spammen met de linkjes. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. En één keer een site noemen omdat iemand er naar vraagt is naar mijn mening geen reclame maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ga eens bij een HiFi winkel luisteren naar het verschil in geluid tussen een Monitor Audio RX 8 (staander van € 675,-) of Monitor Audio GS 10 (boekenplank van €700,-). Je zult verbaasd zijn over hoeveel die kleine 2-weg produceerd ten opzichte van de 3.5-weg vloerstaander, en vooral hoe strak het geluid is.
De GS-10 stond bij mij heel lang op het lijstje, samen met de RS 6 en RS 8 (de voorlopers van de RX-serie), maar vanwege de sterke afprijzing van de GS-serie staat er nu dus een set RS 8 speakers.

Zo heb ik op de laatste VAD-show ook boekplank-speakers gehoord van Totem. Een sub was voor muziek absoluut niet noodzakelijk bij die speakers, ondanks dat ze erg compact zijn.

Ik heb de afgelopen week overigens aan den lijve ondervonden hoe het geluid kan veranderen van een speaker door inspelen. In eerste instantie vond ik mijn RS 8's zwaar en wat schel klinken. Na een week spelen is dat bijna helemaal verdwenen en dat is niet alleen door gewenning. Als ik een dag lang een andere bron heb gehoord (bijvoorbeeld mijn gsm met Sennheiser CX300 dopjes) en ik kom thuis, valt me direct op dat het gewoon goed klinkt, terwijl het een week geleden nog niet helemaal zo was. Het was niet slecht, maar ik twijfelde of de speakers wel geschikt waren voor mijn relatief kleine woonkamer. Nu weet ik het zeker, en het zijn blijvertjes.

Vooral opvallend is de ontzettend strakke laag weergave. Ik heb 1 cd waar een bepaald stukje in zit waarbij een (sub)woofer direct door de mand valt als de poort niet helemaal lekker getuned is. Dat is (kuche...) Dune Live in Rastatt (don't ask). In het nummer Hardcore Vibes zit een intermetzo met een rustige breakbeat waar een hele lage toon doorheen zit. Deze is dermate laag, dat veel koptelefoons hem geeneens weer kunnen geven en ik hem voorheen alleen kon horen door resonantie in de basreflex poorten in veel speakers (klapperende lucht). Nu komt die bewuste toon zonder enige vervorming en helder de woonkamer in rollen 8) (en ontdekte ik daarbij dat hij blijkbaar langer in het nummer zit dan ik altijd dacht 8)7 )

Zo zijn veel cd's en dvd's op het moment nog een ware ontdekkingstocht wat geluid betreft, er is zo bizar veel meer te horen. :9~

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Inderdaad boekenplank luidsprekers, wat overigens een achterlijke naam is, zijn niet per definitie slechter ofzo. Het is gewoon een ander concept en techniek, daarnaast ogen ze minder aanwezig, maar dat is ook meer een mening dan feit.

Er zijn ook meerdere theorien over wat nu ideaal is, een daarvan is dat minder crossovers ook minder kans op problemen geeft en het geluid het minst aantast. Aan de andere kant zijn er weer mensen die menen dat je met twee drivers nooit het gehele frequentiegebied kan bedienen.

Simpel gezegd, smaak, maar schrijf een dergelijke luidspreker niet af omdat deze "kleiner" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:17:
[...]

FeaR1986 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:04:
[...]

Als er naar gevraagd wordt mag je van mij best linkjes zetten. Het wordt pas kwalijk als het jouw bedrijf is en je hele topics vol gaat spammen met de linkjes. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenspam. En één keer een site noemen omdat iemand er naar vraagt is naar mijn mening geen reclame maken :)
Het wordt bijna "Post hier de foto's en specs van je design stoelen" ;)

De Barcelona heb ik destijds via Ebay gekocht (in Argentinie). Als ik er nu een zou kopen zou ik het proberen bij http://www.coco-interiors.co.uk/ , daar heb ik m'n Corona stoel gekocht. Qua product prima, qua service en communicatie kon het niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loewie1984 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:35:
Mooi ruime kamer en leuke spulletjes heb je staan, efficiente oplossing om 2 meubels aan elkaar te verlijmen. Ik vind dat Ikea best mooie ht meubels heeft, maar de meeste meubels zijn niet breed genoeg en degene die breed genoeg zijn, koop je niet voor een habbekrats. Dus goed gedaan!
Een meubel moet ook geen habbekrats kosten, die moet stevig en functioneel zijn.
De meubels van ikea in het hogere segment zijn perfect en eigenlijk in vergelijking met soortgelijke meubelen goedkoop. Ik heb de besta burs dat is echt wel kwaliteit en eigenlijk niet duur voor de kwaliteit die geboden wordt. Heb vroomshop meubelen en flexa inelkaar gezet, maar die waren echt niet degelijker, eerder minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ConZito schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:00:
Inderdaad boekenplank luidsprekers, wat overigens een achterlijke naam is, zijn niet per definitie slechter ofzo. Het is gewoon een ander concept en techniek, daarnaast ogen ze minder aanwezig, maar dat is ook meer een mening dan feit.

Er zijn ook meerdere theorien over wat nu ideaal is, een daarvan is dat minder crossovers ook minder kans op problemen geeft en het geluid het minst aantast. Aan de andere kant zijn er weer mensen die menen dat je met twee drivers nooit het gehele frequentiegebied kan bedienen.

Simpel gezegd, smaak, maar schrijf een dergelijke luidspreker niet af omdat deze "kleiner" is.
Klopt, al blijven veel boekenplank speakers helaas wel achter in de laag-weergave. Als ik naar de Monitor Audio speakers kijk, dan hebben de boekenplank versies bijv. alleen de tweeter en middentoner, terwijl de vloerstaanders er vaak één of meerder extra woofers bij hebben en in ieder geval een grotere klankkast. Die grotere kast helpt sowieso met het weergeven van laag.
Maar meer laag kan ook juist verkeerd uitpakken in een ruimte omdat dit te overheersend kan worden. In een kleine kamer (bijv. 20m2) pakt een boekenplank-speaker vaak juist beter uit.
Ik heb dit bijv. ook ervaren met de vorige fronts die bij m'n ouders vandaan komen. Dat zijn 2-weg speakers dit tussen een boekenplank en vloerstaander in zaten qua grootte. In de werkkamer, waar ze eerst stonden, was het laag erg aanwezig, ondanks het relatief beperkte bereik van tot maar 70Hz (op -3dB). Maar in mijn woonkamer, die bijna 2 keer zo groot is in volume), verdween het laag compleet.

Je kan dus niet zomaar zeggen dat een bepaald type speaker altijd slechter is omdat hij kleiner is. Daarnaast kan het natuurlijk ook nog zo zijn dat iemand nu een boekenplank koopt, met als doel deze later te verplaatsen naar surround en als fronts alsnog andere neer te zetten (als de belasting bijv. een leuke meevaller heeft opgeleverd). Hier heb ik zelf ook nog een tijdje over getwijfeld.

Daarnaast wil lang niet iedereen grote speakers in z'n kamer hebben. Bij mij staan ze behoorlijk in het zicht en ik kan me voorstellen dat als er nog iemand anders in huis zou zijn geweest, die er best bezwaar tegen zou kunnen hebben (om m'n zus te citeren, waarom moeten die dingen zo groot zijn, kleine klinken toch ook goed?). Bij mij komt eerst het geluid en dan pas het uiterlijk, maar voor veel mensen is het eerder andersom. Waarom denk je anders dat de Bose setjes zoveel verkocht worden? Niet omdat ze nou zo geweldig klinken, maar juist omdat ze zo lekker weinig opvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^...In dat kader van klein maar fijn heb ik de boel maar weer eens aan de muur gehangen.
Zo doen de Canton speakertjes gewoon wat ze doen moeten...niet meer niet minder.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/71oj85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/29tvk7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2afyanl.jpg

Edit: Wat meer overzicht plaatjes...deur kan gewoon open.
;)

[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 18-01-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

ik hoop dat je iets heb wat voorkomt dat je de deur te ver open zwaait :X

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
silitek schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:38:
Zo doen de Canton speakertjes gewoon wat ze doen moeten...niet meer niet minder.
En fungeren meteen als deurstop. Twee vliegen... ;)

[Edit] GMTA! :z

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 18-01-2010 16:47 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 18:46

Quindor

Switching the universe....

Brad Pitt schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:41:
[...]

En fungeren meteen als deurstop. Twee vliegen... ;)

[Edit] GMTA! :z
in 1 krak......

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
^^...In dat kader van klein maar fijn heb ik de boel maar weer eens aan de muur gehangen.

[afbeelding]
;)
Mooie digitale wandklok is dat! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en hoe duur hij was? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Satch schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:50:
[...]

Mooie digitale wandklok is dat! Mag ik vragen waar je die gekocht hebt en hoe duur hij was? :)
Gekocht bij Expo ooit eens..wel een duur ding dacht 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 19:23
;)
Waar heb je dat ophang systeem gekocht? Ik zoek nog zoiets, maar dan voor alleen mijn receiver etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Aan de foto`s te zien heb je ze niet achter elkaar genomen, veel tijds verschil tussen :P

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Of let anders op de details :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 07:03
Vandaag bij de kringloop in Leiden kwam ik twee Bose 601 series III tegen voor 50euro totaal. Ik wilde ze eerst meenemen, maar bedacht toen dat ik al een 7.0 opstelling had en dus eigenlijk helemaal geen luidsprekers nodig heb. Aan de andere kant het zijn wel mooie speakers....
Afbeeldingslocatie: http://www.vintageaudiophile.com/Wicked_Hi-Fi/Inventory/Entries/2009/10/17_Bose_601_Series_III_files/shapeimage_1.png
Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/images/customer_service/owners/guides/stereo_speakers/601iii_product.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Who Am I? op 18-01-2010 22:39 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
Eindelijk kan ik mijn eerste foto posten!

Afbeeldingslocatie: http://davyfoks.nl/wp-content/uploads/2010/01/CIMG3465-600.jpg
(klikbaar)

Wat zie je?
- Samsung LE37B530
- Apple Macbook Pro
- Sony Playstation 1 _O-

Dit was alleen even voor een testopstelling. De Playstation gaat weg en de MBP wordt vervangen door een HTPC. Deze komt onder mijn bed te staan zodat hij niet in de weg zit. Kabels kunnen de muur in dus uiteindelijk zie je alleen een TV hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

libie schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:01:
[...]

Waar heb je dat ophang systeem gekocht? Ik zoek nog zoiets, maar dan voor alleen mijn receiver etc.
http://www.vogels.com/web/Thuis.htm

zijn erg mooi, wel prijzig helaas ;(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Laatst online: 30-06 16:35
Yvad schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:52:
Eindelijk kan ik mijn eerste foto posten!

[afbeelding]
(klikbaar)

Wat zie je?
- Samsung LE37B530
- Apple Macbook Pro
- Sony Playstation 1 _O-

Dit was alleen even voor een testopstelling. De Playstation gaat weg en de MBP wordt vervangen door een HTPC. Deze komt onder mijn bed te staan zodat hij niet in de weg zit. Kabels kunnen de muur in dus uiteindelijk zie je alleen een TV hangen.
Ik zou hem zelf niet onder het bed zetten i.v.m met het stof wat er van en onder je bed vandaan komt. Ik zou nog een ander plekje zoeken dus. Misschien achter het schot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edtbonep
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:14
Who Am I? schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:08:
Vandaag bij de kringloop in Leiden kwam ik twee Bose 601 series III tegen voor 50euro totaal. Ik wilde ze eerst meenemen, maar bedacht toen dat ik al een 7.0 opstelling had en dus eigenlijk helemaal geen luidsprekers nodig heb. Aan de andere kant het zijn wel mooie speakers....
[afbeelding]
[afbeelding]
Als die goed zijn en er netjes uit zien neem je ze voor die prijs toch áltijd mee??? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 07:03
edtbonep schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:45:
[...]

Als die goed zijn en er netjes uit zien neem je ze voor die prijs toch áltijd mee??? :o
Heb ik ook gedaan vandaag ;) Zal Binnenkort ook foto's posten. Ze klinken ook heel erg goed. Alleen gaan ze waarschijnlijk naar een vriend van me, ik kon de 50euro eigenlijk niet missen, maar bij nader inzien wil ik ze wel houden. Ik had ze alleen al beloofd, nu dus hopen dat hij ze niet mooi genoeg vind en geen geschikte versterker kan vinden :P

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
Gek, Mij is eens het zelfde overkomen. Had iemand mooie B&O luidsprekers belooft die ik goedkoop kon krijgen.

Ach, Er komt vanzelf wel weer eens iets moois voor bij zetten. Alleen ik denk wel dat die bose speakers wel een waarde hebben van 200/225 euro

Je kan ook gewoon zeggen dat je ze zelf houd, Hij moet daar wel begrip voor opbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 12:54
Na al veel mooie dingen hier zijn langs te komen plaats ik mijn bescheiden setje ook maar is!
Ben van plan om binnenkort alles te gaan veranderen; kamer verfen, nieuwe tv meubel & tv.

Tot die tijd hier een plaatje van hoe het nu is:
http://img189.imageshack.us/img189/3497/p1030230iu.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/4201/p1030231ef.jpg

Linkjes aangepast want foto's van 2560 x 1920 zijn nu niet echt nodig.

Wat er te zien is;
Bose 3.2.1 systeem
Samsung 32' HD-Ready (Model kan ik niet zo snel meer vinden)
Xbox 360 Pro
iPod Video 80GB

De kabels moet ik allemaal nog netjes weg werken maar daar wil ik nog even mee wachten aangezien binnenkort toch de kamer wordt geschilderd.

2 Godfather schilderijen & één Band of Brothers schilderij.
Ben ook aan het kijken om op de plaats van me Band of Brothers schilderij een grote canvas print van the Sopranos neer te hangen. Alleen dat is ook een dure investering hehe. :)

Heb tevens ook een vraag... Ik heb een erg zwakke muur dus om me tv via een muur beugel te bevestigen is erg lastig, want de kans is groot dat dan de muur breekt haha. Heeft iemand een ander goed initiatief ervoor?
Ik had al een keer iets lezen om twee houten platen aan elkaar te maken, die aan de muur te bevestigen, en daar aan de tv... Maar ik hoor hier ook graag nog wat tips! :)

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 21-01-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de juiste pluggen lukt alles. En eventueel zoeken achter het studje en daar 4 extra vijsjes indraaien.

Hier een tv opgehangen door een electricien, op een quasi kartonnen muur. Wel speciale plugjes en toestanden!

Hoe denk je dat mensen in hout-skeletbouwhuizen hun badkamermeubels of keukenkasten omhooghangen?

;)

Gewoon achter horen, is geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Venzl schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:43:
Heb tevens ook een vraag... Ik heb een erg zwakke muur dus om me tv via een muur beugel te bevestigen is erg lastig, want de kans is groot dat dan de muur breekt haha. Heeft iemand een ander goed initiatief ervoor?
Ik had al een keer iets lezen om twee houten platen aan elkaar te maken, die aan de muur te bevestigen, en daar aan de tv... Maar ik hoor hier ook graag nog wat tips! :)
Zo te zien heb je een muur van gipsplaten? Klinkt het hol als je erop klopt? Zo ja hollewandpluggen, of nog beter hollewandankers kopen.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hierboven: de 2de soort is bij mij gebruikt, 32" tv aan gipskartonnen muur.

Wel alleen te gebruiken als je hem gewoon ophangt recht op recht. Niet wanneer je met een arm gaat werken, die krachten kan de muur niet aan...

Voor de rest geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Kom op jongens! Waar blijven die fotootjes nu? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer een volledige "upgrade" gedaan. EN, ik ben eindelijk tevreden :)

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/1441/sdc10386tl.jpg

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/6803/sdc10709bq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/2363/sdc10711o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/7300/sdc10713k.jpg

Wat zie je:
Pioneer pdp-lx5090
PS3
Squeezebox classic
Indi-hd Receiver
Logitech Z5500 voor surround
Kabels: W&M ls-03 (luidsprekers), W&M ac01 interlink

Wat is er veranderd:
B&W cm7 --> Phonar Veritas P3.5 Edma
Musical Fidelity A5.5 versterker en A5.5 cd --> Primaluna Dialogue One

Wat komt er nog:
Een cd-speler en DAC voor de squeezebox, ben nog aan het sparen en luisteren.

Zo lang gezocht naar een geluid dat bij me paste en bij mijn muziek. Zelfs slechtere opnames klinken goed.
En dan vind je het bij de buizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijven gaan Robin... :P
Klinkt het goed nu? :P Welke bron gebruik je momenteel? Ik heb hier anders nog een juweeljte van een Denon dcd1500ae staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:10:
Blijven gaan Robin... :P
Klinkt het goed nu? :P Welke bron gebruik je momenteel? Ik heb hier anders nog een juweeljte van een Denon dcd1500ae staan ;)
Momenteel is dat de squeezebox :-)
Voor een mooi prijsje neem ik 'm wel over :-) , past prachtig bij mn versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:24:

Zo lang gezocht naar een geluid dat bij me paste en bij mijn muziek. Zelfs slechtere opnames klinken goed.
Welkom bij de buizenclub :)

Ik weet niet of je het van plan bent, maar de geluidskwaliteit kun je aanmerkelijk verhogen door wat te experimenteren met andere buizen.

/me Gideon heeft de Prologue II, voorzien van een kwartet Genalex Gold Lion's, een 2 paartjes Sylvania's (5751 en 5963)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zoals beloofd update met de nieuwe receiver. En nogsteeds zonder m'n zwarte glasplaat voor op het meubel. Dus bij deze weer wat plaatjes van mijn dedicated HT gebeuren.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2e0lh07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2afn9k1.jpg

Wat er dus te zien is:
- Pioneer PDP LX5090 met speakerbar en voet.
- Sony Playstation 3 (sinds vorige week alleen nog maar voor gaming)
- Definitive Technology BP7001SC (fronts) en CLR2002 (center)
- NAD T747 (de nieuwe receiver, vanwege mijn overleden T754)
- NAD C542 CD-speler

Wat er niet te zien is:
- Logitech Harmony One (ik zweer erbij)
- HTPC op basis van een AMD Phenom II en een ATI Radeon videokaart met HDMI
- NAD C370 en C270 versterkers voor de fronts
- Definitive Technology BP8 (rears)

Ik moet de HTPC nog wat verder optuigen, maar erg tevreden in ieder geval. Moet zeggen dat ik ook heel erg tevreden ben over de NAD T747. Je merkt duidelijk dat deze receiver een paar generaties nieuwer is dan mijn vorige NAD T754.

Alles staat in/op IKEA meuk, helaas nog niet helemaal af. Kabels zijn allemaal merkloos budgetspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gideon schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Welkom bij de buizenclub :)

Ik weet niet of je het van plan bent, maar de geluidskwaliteit kun je aanmerkelijk verhogen door wat te experimenteren met andere buizen.

/me Gideon heeft de Prologue II, voorzien van een kwartet Genalex Gold Lion's, een 2 paartjes Sylvania's (5751 en 5963)
Aangezien het zo gemakkelijk is bij deze primaluna's wou ik het wel gaan proberen ja. Maar voorlopig staat een nieuwe bron als eerste op de lijst.
De dialogue heeft me al genoeg gekost, want ik moet het nog doen met een studentenjob.
Even doorsparen dus.
Maar ik ben zeker van plan te gaan experimenteren. Alhoewel de EL34 nu ook geen marteling zijn om naar te luisteren ;) "understatement"!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een flinke weg heb je daar afgelegd. Van Monitor Audio GS10 en RS6 speakers? naar deze set.
Klinken de slechtere opnames nu beter door de buizen of door de speakers?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^...Specifiek buizen sound natuurlijk i.c.m. de juiste speakers is voor vele doorslaggevend.
I now :)

Edit: Mooie speakers de Phonar's

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 24-01-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ConZito schreef op zondag 24 januari 2010 @ 00:55:
Zoals beloofd update met de nieuwe receiver. En nogsteeds zonder m'n zwarte glasplaat voor op het meubel. Dus bij deze weer wat plaatjes van mijn dedicated HT gebeuren.

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er dus te zien is:
- NAD C542 CD-speler

Wat er niet te zien is:

Ik moet de HTPC nog wat verder optuigen, maar erg tevreden in ieder geval. Moet zeggen dat ik ook heel erg tevreden ben over de NAD T747. Je merkt duidelijk dat deze receiver een paar generaties nieuwer is dan mijn vorige NAD T754.

Alles staat in/op IKEA meuk, helaas nog niet helemaal af. Kabels zijn allemaal merkloos budgetspul.
HEEL sfeervol! Complimenten van deze kan. En dat in/op IKEA meuk:) Ook leuke schilderijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr

Voor:
[afbeelding]

Nu:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
Pioneer pdp-lx5090
PS3
Squeezebox classic
Indi-hd Receiver
Logitech Z5500 voor surround
Kabels: W&M ls-03 (luidsprekers), W&M ac01 interlink

Wat is er veranderd:
B&W cm7 --> Phonar Veritas P3.5 Edma

Wat komt er nog:
Een cd-speler en DAC voor de squeezebox, ben nog aan het sparen en luisteren.

En zijn er al plannen voor de CM7's? Anders moeten we eens gaan onderhandelen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat er dus te zien is:
- NAD C542 CD-speler

Wat er niet te zien is:

Welke luidsprekers heb je ?
Als ik een gokje waag B&W of Klipch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Roderiktweaker schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:29:
[...]Welke luidsprekers heb je ?
Als ik een gokje waag B&W of Klipch
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

@conzito: heel mooi. Sfeer vol en strak zonder in te doen qua gezelligheid en warmte.

@robinOO: ben je qua geluid erg vooruit gegaan op de speakers? Heb je de cm7's ook geprobeerd met de buizen versterker? Ikzelf vond in mijn luistersessie's de CM7's best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Thanks voor de complimenten, doet me altijd goed om te horen. Want van interieur inrichting heb ik echt de ballen verstand. Dat is toch meer de afdeling van de vrouw.

Maar zoals FeaR al zei, het zijn Definitive Technology luidsprekers. Redelijk onbekend in Nederland, maar voor mij echt de beste luidsprekers binnen een HT-setup die ik heb gehoord. Ze zijn bi-polair, dus je hebt ook drivers die richting de muur spelen en via reflecties bij de luisterpositie komen. Voor muziek werkt het uiteraard ook gewoon goed, maar dan kan je voor de centen wel iets beters krijgen.

Wat voor mij de doorslag gaf waren in ieder geval de ingebouwde aktieve subwoofers, scheelt zoveel ruimte. Er komt waarschijnlijk nog een kleine 6"/7" subwoofer bij voor het centerkanaal en dan ben ik wel even klaar :)

En ja ach, IKEA meuk, ik vind het eigenlijk geniaal spul, ik kan zonder gewetensbezwaren er gaat in zagen en redelijk lomp mee omspringen. Het kost echt niets, dus je zet zo weer wat nieuws neer en je bent heel vrij om te combineren. Uiteindelijk moet er dus nog een plaat van zwart glas op het meubel komen, maar dat is helaas met de vorige leverancier een beetje misgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 10:34:
[...]

Een flinke weg heb je daar afgelegd. Van Monitor Audio GS10 en RS6 speakers? naar deze set.
Klinken de slechtere opnames nu beter door de buizen of door de speakers?
Nee eigenlijk van JBL balboa 30, naar Canton chrono 509, naar Monitor Audio RS6, naar Monitor Audio GS10, naar B&W cm7, naar Phonar ethos sg150 Moonlight Edma, naar Phonar Veritas P3.5 edma... hahaha

Ik heb de P3.5 eerst gehoord op mijn MF A5.5 en dat klonk heel goed, maar heel heel helder en gedetailleerd. En meestal gaat het in die zone ook mis met slechtere opnames.
De Primaluna klinkt gewoon heel relax, warm, maar behoud ook nog een goed detail. Hij laat je geoon de muziek horen. Ik stoor me nergens meer aan en daar gaat het me om. Dus ik denk dat de Primaluna zorgt voor het "ok" maken van slechtere opnames.
lj_tree schreef op zondag 24 januari 2010 @ 11:57:
[...]

En zijn er al plannen voor de CM7's? Anders moeten we eens gaan onderhandelen:)
Die zijn helaas al verkocht ;)
murphsy schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:47:
@conzito: heel mooi. Sfeer vol en strak zonder in te doen qua gezelligheid en warmte.

@robinOO: ben je qua geluid erg vooruit gegaan op de speakers? Heb je de cm7's ook geprobeerd met de buizen versterker? Ikzelf vond in mijn luistersessie's de CM7's best goed.
De CM7 klinken heel goed en ik ben ook toevallig op de Phonars uitgekomen. Naast elkaar hoor j het pas goed. Het was net alsof je bij de b&w elke driver los hoorde. Vooral die tweeter. De hoge tonen lagen zo bovenop de muziek. Het vormde geen geheel. Bij de phonar klopte het plaatje gewoon. En ze trekken het geluid volledig de breedte en hoogte in. Een enorme spreiding.

Ik heb de cm7 en Phonar gehoord op een transistor en buizenversterker. Toch overtuigde de cm7 niet tegenover de phonar. één ding is zeker, iedereen die problemen heeft om het geluid maar niet goed te krijgen , probeer eens buizen...een heel ander geluid maar heel erg muzikaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
ConZito schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:03:

En ja ach, IKEA meuk, ik vind het eigenlijk geniaal spul, ik kan zonder gewetensbezwaren er gaat in zagen en redelijk lomp mee omspringen. Het kost echt niets, dus je zet zo weer wat nieuws neer en je bent heel vrij om te combineren. Uiteindelijk moet er dus nog een plaat van zwart glas op het meubel komen, maar dat is helaas met de vorige leverancier een beetje misgegaan.
Daar moet ik je idd wel weer gelijk in geven. In mijn ikea meubel heb ik alle kabels netjes verwerkt met gaten, tape, krammetjes etc...da ga ik in me goossens meubels niet doen:) Verder is er uiteraard niets mis met ikea. Ik vindt de afwerking ietsje minder maar voor die prijs is het absoluut niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Kleine update van http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33130659:
De TV hangt nu aan de muur en de center speaker staat er onder. Uiteindelijk heb ik de TV zelf alleen aan de muur gekregen. Achteraf gezien een geluk dat er niets fout gelopen is :9

Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050234Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050233Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050231Small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i231.photobucket.com/albums/ee38/SlasZ/Home%20Cinema/New%20setup/Small/P1050232Small.jpg

Bijna klaar, enkel nog fans inbouwen achteraan voor Xbox & receiver en IR repeaters installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:04
Vind zulk soort beugeltjes wel altijd heel eng, omdat al het gewicht verdeeld is over zo'n smal strookje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:35:
Vind zulk soort beugeltjes wel altijd heel eng, omdat al het gewicht verdeeld is over zo'n smal strookje :X
Het is een schaaridee zo te zien. Als je goed kijkt zie je er 2 zitten! Alsnog vind ik het link, maar met 2 valt het opzich wel mee

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 14:46
Touchdomex schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Het is een schaaridee zo te zien. Als je goed kijkt zie je er 2 zitten! Alsnog vind ik het link, maar met 2 valt het opzich wel mee
Die beugel is echt enorm stevig, hij weegt rond de 15 kg en die armen zijn van dik staal. Alles zit in een betonmuur met 4 10x135mm schroeven. Die TV kan niet weg, er zit 0,0 speling op als ik de TV beweeg. Het is deze trouwens: http://www.vogels.com/web...CDPLASMA-WALLSUPPORTC.htm

[ Voor 10% gewijzigd door SlasZ op 24-01-2010 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 10:04
Touchdomex schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:38:
[...]

Heb je gelijk in, maar uiteindelijk zit het toch allemaal op dat smalle strookje op de muur :P

Ik heb voor mijn 32" gewoon een horizontale beugel, vertrouw ik wat meer dan zo'n dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:35:
Dat valt wel mee hoor. Aan een roestige spijker kun je al heel wat ophangen.

[ Voor 59% gewijzigd door W00fer op 24-01-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
maar geen 50" plasma van 45 kilo :p

Ikzelf heb mijn tv ook opgehangen (in deel 37 staan wat foto's) maar daar is geen sprake van draai-mechanisme of wat dan ook. Alleen twee dikke stalen beugels naast mekaar (dus twee stroken) verankerd in de muur met dikke pluggen en schroeven. Houdt het zeker!...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.