hij straalt heel breed af, maar dan botsten de golven toch nog steeds overal tegen aan? volgens mij maakt het dan nog steeds uit hoor?
een tweede sub (moet hetzelfde type zijn) krijg je een veel mooiere drukverdeling en dus betere bas. ze hoeven dus allebei minder te werken en je bas is veel beter.
diskeltische lurker
Verwijderd
Ik had toen inderdaad geen buren, nu wel..... Eerst had ik 4 zuilen en 2 subs, was geen overkill, maar wel een echt theater gevoel!
1 sub is de deur uit gegaan en de twee achterste zuilen zijn vervangen door sataliet boxen. ik merk wel verschil! maar met de inrichting was het zo gewoon veel mooier.
nu nog geen klachten van de buren, is nieuwbouw dus goed geisoleerd. Ik ben zelfs nu nog op hard volume een film aan het kijken, geen probleem! (the house of flying daggers)
1 sub is de deur uit gegaan en de twee achterste zuilen zijn vervangen door sataliet boxen. ik merk wel verschil! maar met de inrichting was het zo gewoon veel mooier.
nu nog geen klachten van de buren, is nieuwbouw dus goed geisoleerd. Ik ben zelfs nu nog op hard volume een film aan het kijken, geen probleem! (the house of flying daggers)
Verwijderd
Om te beginnen met de woonkamer... Mijn woonkamer is voor mezelf puur alleen ingericht, ik hoef dus eigenlijk met weinig rekening te houden. Ideaal toen ik dus de volgende (hoek)bank gekocht had met extra deel dat ik dus bijv op deze manier kan inrichting:

Het losse stuk (links) kan dus ook als verlengstuk worden gebruikt (rechts) en de tafels staan normaal in de breedte. Dit geeft het ideaale lig-eiland voor met minimaal z'n 2én op de bank! Er is verder weinig boeiends aan op te merken (Op het ondernemersboek van de BD na
) , achter zijn 2 sattelietjes aanwezig die voor het achtergeluid zorgen.

Als je dus op de bank ligt heb je het volgende zicht. Als eerste zit de TV een stuk naar links ipv het midden, dit is gekomen doordat we uit de hand de TV hebben geprobeerd te positioneren maar bij het boren een te grote boorkop gebruikt was. De pluggen vielen er met schroef en al uit
De tv moest dus even herpositioneerd worden. Later pas ik dit weer aan. Is overigens een wat oudere LG 32Inch HDMI/HD-ready TV. Als center gebruik ik een standaard center speaker die ik ooit eens ergens vandaan had gehaald, als fronts 2x Concepts van Eltax met een Eltax 75W sub 

Herkent iemand de Composiet kabel bij je videokaart?

Ik merk wel dat hij niet zo geschikt is voor een ruimte zoals deze op écht hard niveau. Het is leuk voor op een kamer maar thats it. Niet al te veel verwachten van een low budget merk.

2x Eltax Concepts 500. Goedkoopste in z'n vorm, mooie looks, geluid is leuk maar spul schettert door op hard niveau (met meerdere versterkers getest/gehad). Ik luister graag muziek maar doe dat voornamelijk in m'n auto als ik op de weg zit. Dit is leuk voor een filmpje in de avonduren onder andere.

En als laatst de 2x rears. Simpel satteliet wat ik ooit bij mijn Creative inspire 5.1 Speakerset had. De set zelf was kapot maar de sattelietjes kon ik nog prima gebruiken. Het is ook mogelijk een 6.1 opstelling op te bouwen, heb alleen geen zin nog een draad te gaan leggen hiervoor

Naakt!

Als laatst de versterker; Sony STR-DG500. 6.1 kanaals en een geadverteerd vermogen van 6x100W. Mag je gerust met een korreltje zout nemen (
) maar hij doet het prima. Als DVD speler gebruik ik een oudere Sony DVD speler, waarbij het geluid over een coax verloopt en het DVD-signaal via een RGB-scart naar de TV verloopt. In de toekomst wil ik een wat grotere TV gaan plaatsen, de kijkafstand is toch net iets te groot voor een 32inch.

Het losse stuk (links) kan dus ook als verlengstuk worden gebruikt (rechts) en de tafels staan normaal in de breedte. Dit geeft het ideaale lig-eiland voor met minimaal z'n 2én op de bank! Er is verder weinig boeiends aan op te merken (Op het ondernemersboek van de BD na

Als je dus op de bank ligt heb je het volgende zicht. Als eerste zit de TV een stuk naar links ipv het midden, dit is gekomen doordat we uit de hand de TV hebben geprobeerd te positioneren maar bij het boren een te grote boorkop gebruikt was. De pluggen vielen er met schroef en al uit

Herkent iemand de Composiet kabel bij je videokaart?

Ik merk wel dat hij niet zo geschikt is voor een ruimte zoals deze op écht hard niveau. Het is leuk voor op een kamer maar thats it. Niet al te veel verwachten van een low budget merk.

2x Eltax Concepts 500. Goedkoopste in z'n vorm, mooie looks, geluid is leuk maar spul schettert door op hard niveau (met meerdere versterkers getest/gehad). Ik luister graag muziek maar doe dat voornamelijk in m'n auto als ik op de weg zit. Dit is leuk voor een filmpje in de avonduren onder andere.

En als laatst de 2x rears. Simpel satteliet wat ik ooit bij mijn Creative inspire 5.1 Speakerset had. De set zelf was kapot maar de sattelietjes kon ik nog prima gebruiken. Het is ook mogelijk een 6.1 opstelling op te bouwen, heb alleen geen zin nog een draad te gaan leggen hiervoor

Naakt!

Als laatst de versterker; Sony STR-DG500. 6.1 kanaals en een geadverteerd vermogen van 6x100W. Mag je gerust met een korreltje zout nemen (
zet die rechters speaker anders op dezelfde afstand van de tv als de linker, dan lijkt het geluid uit de tv te komen ipv ernaast.
Tering! Wat een vet topic. Kan hier wel uren in bladeren
Hiervan droom ik nu ook wel
Ik ga hier thuis eens heel hard zagen in de hoop dat we hier ooit ook zo een mooie setup kunnen neerzetten.
Ik kan ook al niet wachten tot ik op mezelf woon en 'n inkomen heb waardoor zoiets een beetje betaalbaar word.csiblade schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:41:
Tering! Wat een vet topic. Kan hier wel uren in bladerenHiervan droom ik nu ook wel
Ik ga hier thuis eens heel hard zagen in de hoop dat we hier ooit ook zo een mooie setup kunnen neerzetten.
Hierbij mijn nieuwe aanwinst:

Wat zie je?
Dacmagic
Technics SU-VX800
Mobile Fidelity sound lab OML-1
Het zooitje is aangesloten via usb, maar binnenkort is het coax.

Wat zie je?
Dacmagic
Technics SU-VX800
[ Voor 224% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 17:24 ]
Die kabels mocht je wel netter erin steken. 
Opdraaien van het gestripte deel kan wel eens helpen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Toevallig zat het bij de andere speaker wel netjes maar ik had er niet op geletJoopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:29:
Die kabels mocht je wel netter erin steken.
Nee opzich maakt het ook niet heel veel uit, mja ik ben zo een precies iemand zelfs dat moet goed zijn... 
Ik heb trouwens een koper voor mijn speaker kistjes, en ik ga komende zondag luisteren en als ze bevallen Magnat Monitor 1000's ophalen. Zelf zit ik nog te denken om over te stappen naar 2,5mm2, ik heb nu 1,5mm2.
Maar die speakers zijn wat zwaarder dusja...
Ik heb trouwens een koper voor mijn speaker kistjes, en ik ga komende zondag luisteren en als ze bevallen Magnat Monitor 1000's ophalen. Zelf zit ik nog te denken om over te stappen naar 2,5mm2, ik heb nu 1,5mm2.
Maar die speakers zijn wat zwaarder dusja...
Lekt dan nu niet alle het vermogen eruit net voordat het de speaker in gaat?SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:45:
[...]Voor het geluid maakt het niet uit en wanneer ze normaal staan zie je het toch niet dus het valt allemaal wel mee.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Dan zou ik alleen wat laag moeten missen wanneer het niet strak genoeg zit. Ik maak me alsnog geen zorgenFeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:26:
[...]
Lekt dan nu niet alle het vermogen eruit net voordat het de speaker in gaat?
Heeft niemand opmerkingen over de opmerkelijke combinatie die ik heb gemaakt?
Joopieboy: Denk je dat die magnat speakers harder gaan dan deze? Deze lusten ook wel een lekkere versterker hoor! Gelukkig heeft de versterker het nooit echt moeilijk en blijft hij lekker koel.
Ik ben vooral blij met de speakers omdat ik kan draaien wat ik wil, maar alles blijft prachtig gescheiden. Stemmen zijn erg helder en het hoog is gedetailleerd zonder scherp te worden. Officieel waren de speakers redelijk aan de prijs maar ik heb via een audiowinkel een mooie deal kunnen maken
[ Voor 38% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 18:38 ]
Ja: een wit/lichtgrijs hoeslaken met een zwart tafeltje/kastje kan zo echt niet...SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:31:
[...]Heeft niemand opmerkingen over de opmerkelijke combinatie die ik heb gemaakt?
Ontopic: geen idee waar je op doelt eigenlijk...
Reacties over de hifi spullen natuurlijk grapjas!FeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:34:
[...]
Ja: een wit/lichtgrijs hoeslaken met een zwart tafeltje/kastje kan zo echt niet...
Ontopic: geen idee waar je op doelt eigenlijk...
Een combinatie naar mijn hart. Gewoon een degelijke versterker en het geld investeren, daar waar het uitmaakt: speakers.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Prachtig spul
Ik zou ze alleen niet op een stapel magazines zetten vanwege het ompleurgevaar, maar verder echt hele mooie luidsprekers
Ik zou ze alleen niet op een stapel magazines zetten vanwege het ompleurgevaar, maar verder echt hele mooie luidsprekers
Je moet er wel geld voor hebben he. 
Hier een foto van de speakers waarnaar ik ga kijken:

De 2000 serie heeft de 2 onderste speakers 200mm ipv 170, en schijnt de bass een hertz lager te kunnen weergeven, ook iets meer vermogen maar ook qua kast een stuk groter. Dus, ik denk dat ik hier wel goed aan doe.

De 2000 serie heeft de 2 onderste speakers 200mm ipv 170, en schijnt de bass een hertz lager te kunnen weergeven, ook iets meer vermogen maar ook qua kast een stuk groter. Dus, ik denk dat ik hier wel goed aan doe.
Dit was omdat ze op het bureau niet goed klonken. Ik heb er tijdelijk wat tijdschriften onder gedaan, maar ik zoek nog een alternatief.ConZito schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:59:
Prachtig spul![]()
Joopieboy: Ik heb wel geld voor mooie stands, maar ik heb de speakers pas sinds vrijdag, dus ik ga er nog even naar kijken. Liever lekkere speakers staand op een bureau dan onbetaalbare exotische stands voor gewone speakers

Mja, het is en blijft Magnat hè. Die nemen het niet altijd al te serieus met opgaves doen van dingen als bereik en vermogen. Niets tegen Magnat verder want ik heb ze hier ook. Dingen hebben een opgegeven bereik van 20 – 35.000 HzJoopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:02:
Je moet er wel geld voor hebben he.
[afbeelding]

lol dat is nog een stukkie lager dan mijn KEF Reference!
Die gaan "maar" tot 55 Hz ±3 dB theoretisch.
Verwijderd
Mooie luidsprekers zegSOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je?
Dacmagic
Technics SU-VX800
Dat is wel waar idd, zal gewoon goed gaan, ik heb een vrij stevige versterker en speakers zijn verder ook gewoon degelijk dus moet wel goed gaan. Ik ga ook liever op mijn gehoor aan als op specs moet ik zeggen.FeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:48:
[...]
Mja, het is en blijft Magnat hè. Die nemen het niet altijd al te serieus met opgaves doen van dingen als bereik en vermogen. Niets tegen Magnat verder want ik heb ze hier ook. Dingen hebben een opgegeven bereik van 20 – 35.000 Hz
En magnat, sja niet mijn 1e keuze maar lees er veel goeds over dus.
MFSL heeft dus (volgens mij) maar 2 luidsprekers gemaakt, de oml-1 en oml-2. Dit hebben ze gedaan omdat ze de bestaande monitoren niet neutraal genoeg vonden klinken. Ze zeggen zelf lang te hebben gedaan over de sound. Eerst waren de speakers 2000 euro per paar, maar dit werd later volgens mij 1000 per paar. Dan heb je alleen niet deze versie, maar de matte speakers.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:37:
[...]
Mooie luidsprekers zeg. Wat voor klasse spelen ze? Ik ken MFSL alleen maar van de cd's.
Ik heb een review gelezen over deze speakers waar ze vergeleken worden met de b&w 705. De b&w's hadden volgens mij een prettiger geluid, waar de MFSL een meer heldere sound hadden. Ik heb ze zelf alleen kunnen vergelijken met de Phonar m3 edma speakers. Ik vond de phonar's levendiger en iets realistischer maar de Mobile fidelity's komen wat neutraler over. De precieze klasse kan ik je alleen niet vertellen.
Hier nog een review van de zuil met dezelfde componenten als de monitor:
http://www.stereotimes.com/speak092404.shtml
[ Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 21:33 ]
Ik hoop voor je dat je stapel met tijdschriften niet omvalt zoals hier wel eens gebeurt..SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je?
Dacmagic
Technics SU-VX800
Ziet er goed uit! Waar heb je die vaas vandaan?!
[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 29-03-2010 08:32 ]
Dat gelakte hout is echt vetSOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:06:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat zie je?
Dacmagic
Technics SU-VX800
No signature required.

wat zie je?
Versterker:
Jvc super-A a-x4
Speakers:
Celestion Ditton 44's
moet alleen nog even het witte plakfolie van de speakers of fohnen
newbie :p
die celestions zijn niet gek, wees er zuinig op!
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
powerflux schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:09:
die celestions zijn niet gek, wees er zuinig op!
wil alleen een andere vintage versterker die jvc is net iets te
Verwijderd
Gefeliciteerd, dat zijn inderdaad echt goede boxen.centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:14:
[...]
ze klinken echt super, toen ik ze meenam van de kringloop dacht ik eerst dat de tweeters stuk zouden zijn maar ze zijn dus nog heel
![]()
wil alleen een andere vintage versterker die jvc is net iets te
Versterker is wat minder. Op Marktplaats zag ik een mooie staan. Misschien iets voor jou?
http://link.marktplaats.nl/330701592
ik zoek een vintage versterker maar toch bedankt!Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:41:
[...]
Gefeliciteerd, dat zijn inderdaad echt goede boxen.
Versterker is wat minder. Op Marktplaats zag ik een mooie staan. Misschien iets voor jou?
http://link.marktplaats.nl/330701592
the prodigy blaast nu lekker uit de speakers
Verwijderd
Heren,
Helaas is bij het vervoeren van mijn lcd tv er een barst ontstaan in de beeldbuis. Als die uitstaat is er niets te zien maar op het moment dat die aanstaat zie je aan de rechterkant een streep van 20-25 cm van boven naar beneden. Hij is precies met de beeldbuis op de punt van de receiver gevallen. Vraag me niet waarom ik hem moest vervoeren dat is namelijk een heel verhaal.
Om het positieve er toch maar van in te zien heb ik nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen maar uiteraard zou het mooi zijn als ik deze 32" lcd tv (4 jaar geleden aangeschaft) nog zou kunnen laten repareren.
Heeft iemand enig idee wat het moet gaan kosten?
[IMG=http://img193.imageshack.us/img193/703/dsc00453ua.th.jpg][/IMG]
Helaas is bij het vervoeren van mijn lcd tv er een barst ontstaan in de beeldbuis. Als die uitstaat is er niets te zien maar op het moment dat die aanstaat zie je aan de rechterkant een streep van 20-25 cm van boven naar beneden. Hij is precies met de beeldbuis op de punt van de receiver gevallen. Vraag me niet waarom ik hem moest vervoeren dat is namelijk een heel verhaal.
Om het positieve er toch maar van in te zien heb ik nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen maar uiteraard zou het mooi zijn als ik deze 32" lcd tv (4 jaar geleden aangeschaft) nog zou kunnen laten repareren.
[IMG=http://img193.imageshack.us/img193/703/dsc00453ua.th.jpg][/IMG]
Ik ben bang dat een nieuwe TV goedkoper is, na 4 jaar heb je geen garantie meer en het paneel dat er in zit wordt waarschijnlijk niet meer geproduceerd. Het hele paneel zal waarschijnlijk vervangen moeten worden...Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:08:
Heren,
[afbeelding]
Heb dit ook een keer gezien bij de laptop van mijn pa, mijn moeder had die een keer geleend en met een dikke stift op het scherm in een te tas met zware spullen er op, die had toen midden in het scherm een rode lijn pixels.
Eigenlijk hoort dit hier niet heh

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Ik begrijp het.centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:48:
[...]
ik zoek een vintage versterker maar toch bedankt!
the prodigy blaast nu lekker uit de speakers
Wat dat je van de Sansui AU-5500 http://link.marktplaats.nl/329526918 . Volgens http://www.classicaudio.com/value/san/index.html 1974-1976. Past mooi bij de de Celestion Ditton 44's (bouwjaar zo rond 1976 gebouwd).
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:58:
[...]
Ik begrijp het.
Wat dat je van de Sansui AU-5500 http://link.marktplaats.nl/329526918 . Volgens http://www.classicaudio.com/value/san/index.html 1974-1976. Past mooi bij de de Celestion Ditton 44's (bouwjaar zo rond 1976 gebouwd).
Zo te lezen heeft de eigenaar zelf ook de Ditton 44's, dus de versterker is er al aan gewend.Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:58:
[...]
Ik begrijp het.
ik zoek nog een baasje voor mn erres sound project ta 6000 heb m niet getest en 1 knop zit los
op te halen voor een pakje van nelle of iets anders leuks (maakt niet uit wat
heeft er iemand nog wo2 spul?)
op te halen voor een pakje van nelle of iets anders leuks (maakt niet uit wat
[ Voor 21% gewijzigd door centenbakkie op 30-03-2010 00:34 ]
Waar?centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:24:
ik zoek nog een baasje voor mn erres sound project ta 6000 heb m niet getest en 1 knop zit los
op te halen voor een pakje van nelle
Van nelle heb ik nog liggen... (wel zware van nelle, Ik heb er niets aan.... Ik mot zo licht mogelijk hebben
[ Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-03-2010 23:57 ]
Maakt niet veel uit? Dat plaatje ziet er uit alsof het van aluminium is, als je speakerdraad daar tegenaan komt sluit je je versterker kort.Joopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:23:
Nee opzich maakt het ook niet heel veel uit, mja ik ben zo een precies iemand zelfs dat moet goed zijn...

Lang geleden dat ik hier gepost heb trouwens.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
in haarlemRoderiktweaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:56:
[...]
Waar?
Van nelle heb ik nog liggen... (wel zware van nelle, Ik heb er niets aan.... Ik mot zo licht mogelijk hebben![]()
)
Ziet er meer uit als een sticker waarop de boutjes ook gedrukt zijn eigenlijk.Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:
[...]
[...]
Maakt niet veel uit? Dat plaatje ziet er uit alsof het van aluminium is, als je speakerdraad daar tegenaan komt sluit je je versterker kort.Ik zou er mee oppassen.
Vroeger poste je zo'n beetje iedere week en nu jaren niet!!Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:
Lang geleden dat ik hier gepost heb trouwens.Moet weer eens opruimen en wat nieuwe foto's maken. Aan de opstelling is weinig veranderd, maar ik heb ondertussen wel een nieuwe TV en receiver staan.
Schiet eens op met die foto's..
Morgen krijg ik mijn BK XXLS400
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Volgens mij is het wel aluminium ja. Nu zitten de draden in ieder geval weer goed, dus komt het er niet meer tegenaanXander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:
[...]
[...]
Maakt niet veel uit? Dat plaatje ziet er uit alsof het van aluminium is, als je speakerdraad daar tegenaan komt sluit je je versterker kort.Ik zou er mee oppassen.
Lang geleden dat ik hier gepost heb trouwens.Moet weer eens opruimen en wat nieuwe foto's maken. Aan de opstelling is weinig veranderd, maar ik heb ondertussen wel een nieuwe TV en receiver staan.
Ik heb de speakers trouwens even vrij gezet met meer ruimte en met sommige liedjes lijkt het nu net alsof de zangers in de kamer staan. Dit is wel iets anders dan m'n vorige speakers
Verwijderd
Flauwekul, bij een speaker van dat kaliber.SD5k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:36:
[...]
Ziet er meer uit als een sticker waarop de boutjes ook gedrukt zijn eigenlijk.
Ik wil ook weer foto's posten! Ik heb leuke dingen te showen maar mijn digicam niet binnen bereik en een E71 maakt butfoto's.
Draag daar maar zorg voor. Die gaan alleen in waarde stijgen voor een goed paar. Het zijn geniale luidsprekers, en tegenwoordig gaan ze op eBay echt hard (luidsprekers tot 300-400 euro, onderdelen (tweeters) tot 100-150 euro). Om nog maar te zwijgen hoeveel ze soms vragen voor een paar 66's
[ Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 30-03-2010 10:09 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
Iedere week... overdrijven is ook een vak.Barry|IA schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:14:
[...]
Vroeger poste je zo'n beetje iedere week en nu jaren niet!!
Schiet eens op met die foto's..
Nou ja, ik postte misschien wel iedere week een (paar) reactie(s), maar echt niet iedere week ook foto's.
Foto's maken is het probleem niet, opruimen wel.

Inderdaad, het lijkt me sterk dat het een sticker is. Maar eigenlijk vind ik dat aluminium ook niet erg goed doordacht.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:53:
[...]
Flauwekul, bij een speaker van dat kaliber.

Verwijderd
Mag ik vragen waarom deze speakers zo'n hoge waarde hebben?TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:08:
[...]
Draag daar maar zorg voor. Die gaan alleen in waarde stijgen voor een goed paar. Het zijn geniale luidsprekers, en tegenwoordig gaan ze op eBay echt hard (luidsprekers tot 300-400 euro, onderdelen (tweeters) tot 100-150 euro). Om nog maar te zwijgen hoeveel ze soms vragen voor een paar 66's
Geld dat voor alle Celestions als de 22'ers e.d. of alleen voor de 44'ers en de 66'ers?
* LuPo pakt z'n fiets vast om naar de Kringloop te rijden.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Mag ik vragen waarom deze speakers zo'n hoge waarde hebben?
Geld dat voor alle Celestions als de 22'ers e.d. of alleen voor de 44'ers en de 66'ers?
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Zou het niet gewoon een aluminium plaatje zijn met een doorzichtige sticker op, voor kortsluitingen te vermijden?Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:53:
Inderdaad, het lijkt me sterk dat het een sticker is. Maar eigenlijk vind ik dat aluminium ook niet erg goed doordacht.Het deel rondom de speakerterminals mag van mij best een isolator zijn.

Omdat ze gewoon heel goed zijn. De 44 en 66'ers zijn Studio Monitors geweest in heel gerenommeerde studios in hun tijd. En nu dat ze zeldzaam beginnen te worden willen sommigen wel eens wat meer betalen voor een paar. Ik heb ze ook gehad (2 paar al gehad, overigens - allebei al terug verkocht wegens plaatsgebrek en/of centjes nodig) en ze zijn echt fantastisch.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Mag ik vragen waarom deze speakers zo'n hoge waarde hebben?
Deze prijzenoorlog geldt overigens grotendeels alleen voor de Ditton 44 en 66. Series 1, overigens. Andere Dittons zijn veel minder gewild, zelfs de Ditton 44 en 66 series 2 zijn minder populair.
Kijk, zo komt mijn Celestion kennis nog wel eens van pas.
Good luck. De eerder geposte Kringloop-vondst is een zeldzaamheid voor Celestions, en zeker voor Dittons. Ik weet het, elke kringloop die ik bezoek kijk ik in de speakers-sectie, en de kans dat er iets leuks tussen staat is heel klein.LuPo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:51:
[...]
* LuPo pakt z'n fiets vast om naar de Kringloop te rijden.![]()
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
welke serie heb ik?TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:19:
Omdat ze gewoon heel goed zijn. De 44 en 66'ers zijn Studio Monitors geweest in heel gerenommeerde studios in hun tijd. En nu dat ze zeldzaam beginnen te worden willen sommigen wel eens wat meer betalen voor een paar. Ik heb ze ook gehad (2 paar al gehad, overigens - allebei al terug verkocht wegens plaatsgebrek en/of centjes nodig) en ze zijn echt fantastisch.
Deze prijzenoorlog geldt overigens grotendeels alleen voor de Ditton 44 en 66. Series 1, overigens. Andere Dittons zijn veel minder gewild, zelfs de Ditton 44 en 66 series 2 zijn minder populair.
Kijk, zo komt mijn Celestion kennis nog wel eens van pas.
__

Wie wilt deze reciever/versterker hebben?
op te halen voor een pakje van nelle halfzwaar/zwaar met blauwe vloei
Jij hebt dus weldegelijk Series 1.
Er scheelt wel wat met de tweeters. Kapje is er af, denk ik.
thanks!TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:52:
[...]
Jij hebt dus weldegelijk Series 1.
Er scheelt wel wat met de tweeters. Kapje is er af, denk ik.
klopt, kapje is er af maar ik heb ze er nog bij
Volgens mij zit er geen sticker overheen. Oppassen dusTomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:19:
[...]
Zou het niet gewoon een aluminium plaatje zijn met een doorzichtige sticker op, voor kortsluitingen te vermijden?
hier mijn aandeel in dit topic voor mijn homecinema/slaapkamer.
het is geen high-end spul, maar het doet wat ik er van verwacht, en dat is 5.1 geluid bij mijn films en games.

wat is er allemaal te zien:
Panasonic TH42PY70
Sony STR-DG720
Eltax Universe, Fronts/Rears/Center
Mivox SW1100
Sony PS3 40GB
Amino 130
HTPC werkt op het AMD780G platform, gebruik XBMC in windows 7 om media af te spelen.
en natuurlijk de ikea dioder die achter de TV zijn geplaatst.
ondanks dat ik geen audiofiel ben hoef ik niet te klagen over de kwaliteit van de verschillende apparaten, de reciever doet zijn werk naar behoren, evenals de speakers/subwoofer.
al met al ben ik erg tevreden over de huidige set, mischien ooit een nieuwe TV omdat deze al wat generaties ouder is.
dat is voornamelijk terug te vinden in de power consumtion van het paneel.
het is geen high-end spul, maar het doet wat ik er van verwacht, en dat is 5.1 geluid bij mijn films en games.

Panasonic TH42PY70
Sony STR-DG720
Mivox SW1100
Sony PS3 40GB
Amino 130
HTPC werkt op het AMD780G platform, gebruik XBMC in windows 7 om media af te spelen.
en natuurlijk de ikea dioder die achter de TV zijn geplaatst.
ondanks dat ik geen audiofiel ben hoef ik niet te klagen over de kwaliteit van de verschillende apparaten, de reciever doet zijn werk naar behoren, evenals de speakers/subwoofer.
al met al ben ik erg tevreden over de huidige set, mischien ooit een nieuwe TV omdat deze al wat generaties ouder is.
dat is voornamelijk terug te vinden in de power consumtion van het paneel.
Ziet er goed uit.detonated schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:25:
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
offtopic
Ik wil je een vraag stellen over je animo 130, heb je digitale tv van XMS Zo ja, is het beeld van digitale tv van XMS goed(Hoe zijn de HD-kanalen)?
ik kan je geen direct message sturen
ik ben zeer te spreken over zowel de digitale als de HD kanalen.
de HD kanalen zijn zoals je dat van HD mag verwachten erg scherp en duidelijk, de digitale kanalen zijn ook gewoon scherp en zeker niet verkeerd om naar te kijken
volgens de site van XMS komt hun signaal direct van de 'bron' af en dit zou geen kwaliteitsverlies moeten geven.
er loopt ook ergens een draadje bij het 'internetproviders' topic, daar kan je evt meerdere gebruikservaringen krijgen.
@LuPo de bank zit idd heerlijk, perfect voor films of games kijken.
de HD kanalen zijn zoals je dat van HD mag verwachten erg scherp en duidelijk, de digitale kanalen zijn ook gewoon scherp en zeker niet verkeerd om naar te kijken
volgens de site van XMS komt hun signaal direct van de 'bron' af en dit zou geen kwaliteitsverlies moeten geven.
er loopt ook ergens een draadje bij het 'internetproviders' topic, daar kan je evt meerdere gebruikservaringen krijgen.
@LuPo de bank zit idd heerlijk, perfect voor films of games kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door detonated op 30-03-2010 17:07 ]
er is het 1 en ander verandert, dus tijd om even weer te showen
Specs:
TV: Panasonic TH42PZ85AE
AV-Receiver: Onkyo TX-NR807
Speakers: 5.1 Jamo A407 HCS5
Settop box: UPC HD box (Cisco ?)
Blu-ray / DVD: Pioneer BDP-320
HTPC: Asrock ION330 dualboot met XBMC live 'camelot' en windows 7 HP
Remote1: Logitech Harmony one
Remote2: IIR Mini wireless keyboard & mouse
overall:

Specs:
overall:

Je benoemd alles van je setup behalve 1 van de belangrijkste componenten.shameete schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:56:
er is het 1 en ander verandert, dus tijd om even weer te showen![]()
Specs:
overall:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

http://raptr.com/Doppert/about
ik miste de speakers eerlijk gezegd.Doppert schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:01:
[...]
Je benoemd alles van je setup behalve 1 van de belangrijkste componenten.
Idd,shameete schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:56:
Specs:
overall:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geen speakers genoemd maar ik zie al welke het zijn. Namelijk Jamo A407 zuilen met een A405 center speaker. Ik voorspel achter dan ook A402's?
nou idd zeg
maar het zijn idd Jamo's A407's
de 2 voorspeakers staan overigens wel op de nominatie om vervangen te worden voor 'echte' vloerzuilen.
loop momenteel de hifi zaken plat om te kijken wat me bevalt.
vandaar dat ik ze compleet vergeten was om ze te noemen

maar het zijn idd Jamo's A407's
de 2 voorspeakers staan overigens wel op de nominatie om vervangen te worden voor 'echte' vloerzuilen.
loop momenteel de hifi zaken plat om te kijken wat me bevalt.
vandaar dat ik ze compleet vergeten was om ze te noemen
mooi toetsenbordjeshameete schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:56:
tikt dat nou nog een beetje?
en waar heb je dat vandaan (merk enzo)
Volgens mij is het deze:
http://www.engadget.com/2010/03/05/rii-mini-wireless-keyboard-is-perfect-for-your-htpc-not-your-wi/
Ben wel erg benieuwd waar hij hem vandaan heeft gehaald.
http://www.engadget.com/2010/03/05/rii-mini-wireless-keyboard-is-perfect-for-your-htpc-not-your-wi/
jahoor, dat valt niet tegen.. wordt goed ondersteunt in de BIOS, XBMC / Linux en windows.creon schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:10:
[...]
mooi toetsenbordje
tikt dat nou nog een beetje?
oke, hele brieven moet je er niet mee typen natuurlijk maar voor wat browsen en ander dagelijk spul is het prima te doen, het is wel een klein toetsenbordje, maar het is niet té klein.
de toetsen geven een goeie feedback en met een toetscombinatie kun je het touchpad omdraaien zodat je 'm als afstandsbediening kunt hanteren.
klopt, dat is 'm, alhoewel ik 'm ook ben tegengekomen als de iTrivia Palmkey.Lordsauron schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:26:
Volgens mij is het deze:
ik heb 'm bij CD-Rom land gekocht in Breda
erg cool en vooral handig ding, ook al is hij de helft van een Logitech Dinovo mini vind ik hem toch nog wel een beetje duur.shameete schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 08:41:
[...]
jahoor, dat valt niet tegen.. wordt goed ondersteunt in de BIOS, XBMC / Linux en windows.
oke, hele brieven moet je er niet mee typen natuurlijk maar voor wat browsen en ander dagelijk spul is het prima te doen, het is wel een klein toetsenbordje, maar het is niet té klein.
de toetsen geven een goeie feedback en met een toetscombinatie kun je het touchpad omdraaien zodat je 'm als afstandsbediening kunt hanteren.
[...]
klopt, dat is 'm, alhoewel ik 'm ook ben tegengekomen als de iTrivia Palmkey.
ik heb 'm bij CD-Rom land gekocht in Breda
4 foto's doen het niet en wat specs zouden ook welkom zijn.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:31:
Mijn home cinema set:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hangt je tv niet erg hoog?Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:31:
Mijn home cinema set:
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Het eerste wat mij ook opviel. Ik heb 'm zelf ook aan de schouw hangen, maar aangezien ik de haard niet gebruik hangt de TV een stuk lager.Sandyman538 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:21:
En hangt je tv niet erg hoog?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Misschien zit hij op een hoge bank 
Maar specs zijn erg welkom inderdaad.
Maar specs zijn erg welkom inderdaad.
Money for nothin' and your chicks for free
t ziet er wel erg netjes uit! En als die haard het doet is het wel een erg lekkere woonkamer!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Als die haard 't doet hing ik mijn TV er niet zo vlak bovenlj_tree schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:55:
t ziet er wel erg netjes uit! En als die haard het doet is het wel een erg lekkere woonkamer!
@ Shameete,
Waar kan ik dit toetsenbord/muis vinden?
Ziet er heel handig uit!
Ziet er heel handig uit!
10 berichten boven dat van jou staat al waar hij hem gekocht heeft?brndst schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:59:
@ Shameete,
Ziet er heel handig uit!
Net even bij de kringloop langs gereden in goede hoop op een juweeltje. Misschien niet zoiets moois als die Celestion's, maar toch iets waar ik stiekem al een tijdje naar op zoek was.
Een Pioneer PD-F100 100CD wisselaar voor 30 euro's.

Zit wel een kras over het doorzichtige plastic schermpje, maar dat maakt niet uit.
In het nieuwe topic ook foto's van de rest

Zit wel een kras over het doorzichtige plastic schermpje, maar dat maakt niet uit.
[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 31-03-2010 15:30 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Who Am I? schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:27:
Net even bij de kringloop langs gereden in goede hoop op een juweeltje. Misschien niet zoiets moois als die Celestion's, maar toch iets waar ik stiekem al een tijdje naar op zoek was.
[afbeelding]
[afbeelding]

edit
[ Voor 3% gewijzigd door centenbakkie op 31-03-2010 16:11 ]
Die kras krijg je er met displex wel uit denk ik.
Wordt de receiver niet te heet met zo weinig ruimte voor de afvoer van warme?!detonated schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:25:
[afbeelding]
Panasonic TH42PY70
Sony STR-DG720
Mivox SW1100
Sony PS3 40GB
Amino 130
PSN ID = Jorco
ik heb de gok genomen om idd de reciever zo weinig ademruimte te geven.
tot op heden heb ik er nog geen problemen mee gehad, mede doordat de reciever niet zo bijsterend heet word itt, de onkyo's.
ook draait hij lang niet op vol vermogen wat de warmte productie verminderd.
ik merk vanzelf wanneer hij toch te warm word, kan ik een mooie nieuwe kopen met TrueHD ed.
tot op heden heb ik er nog geen problemen mee gehad, mede doordat de reciever niet zo bijsterend heet word itt, de onkyo's.
ik merk vanzelf wanneer hij toch te warm word, kan ik een mooie nieuwe kopen met TrueHD ed.
Mijn home cinema set:

SVS PB13 Ultra subwoofer (ruim 70 kg):

Surround speaker links achter:

Surround speaker rechts achter + subwoofer naast de bank (subwoofer is net zo groot als het dienblad wat erop staat):
- Denon 2309 reciever (DTS-MA en HD-Dobly Digital capable) via HDMI aangesloten op de TV
- Klipsch F3 front speakers
- Klipsch C2 center speaker
- HDX 1000 NMT aangesloten via HDMI op de versterker
- DVD speler aangesloten via scart en SP/DIF op de versterker
- Eltax Silverstone rear speakers
- SVS PB13 Ultra subwoofer
- Anti-mode 8033 (subwoofer equaliser)
- 42" panasonic plasma TV (full hd)
- Harmony One (oplader zie je rechts onderin de kast staan, naast de HDX 1000)
SVS PB13 Ultra subwoofer (ruim 70 kg):

Surround speaker links achter:
Surround speaker rechts achter + subwoofer naast de bank (subwoofer is net zo groot als het dienblad wat erop staat):

Die bank ziet er uit als een lekkere hang/plof bank zeg!
idd ziet eruit als een lekkere bank!
En heb in heel mijn leven een 42" no nooit zo in het niets zien vallen als bij jouw
jezus lijkt net een 26" man haha 
Voorderest mijn complimenten hoor ^^
Binenkort ook weer een updateje plaatsen hoops leuk nieuw speelgoed bij gekomen
En heb in heel mijn leven een 42" no nooit zo in het niets zien vallen als bij jouw
Voorderest mijn complimenten hoor ^^
Binenkort ook weer een updateje plaatsen hoops leuk nieuw speelgoed bij gekomen
Idd, tv ziet er wel heel klein uit zo haha, wel erg leuke specs!
En nog een beetje late reactie maar goed:
En nog een beetje late reactie maar goed:
Ik heb er een dvd speler opstaan dus de mijne heeft ook niet echt veel ademruimte, gaat perfect.detonated schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:09:
Op zo'n zitafstand is 42" ook wel aan de kleine kant. 50" of groter zou denk ik wel op z'n plaats zijn
(wel met enig voorbehoud geschreven, want de zitafstand is aan de hand van de foto's wel lastig te bepalen)
Mooie set trouwens!
(wel met enig voorbehoud geschreven, want de zitafstand is aan de hand van de foto's wel lastig te bepalen)
Mooie set trouwens!
Sowieso schrijf je zo!
Ik vind het sowieso moeilijk om te bepalen voor welke maat scherm je nu moet gaan. De formules op internet spreken elkaar tegen. Ik zit nu op 2m80 en ik vermoed dat ik 42" moet kiezen..
Maar op de foto ziet dit scherm er wel heel erg klein uit
Maar op de foto ziet dit scherm er wel heel erg klein uit
Dat het scherm zo klein lijkt ligt denk ik ook een beetje aan de camera (groot-beeld lens) en vergeet niet dat het kastje bijna 3 meter(typo) 2 meter breed is... maar geef toe dat de tv klein lijkt op de foto.
Ik zit op een kleine 4 meter afstand van het scherm. Ik las een jaartje geleden toen ik de tv ging kopen dat je een inch schermgrootte per 10 cm afstand moest nemen, dus voor 400 cm zou je zo'n 40 inch moeten nemen. Had liever de 46 inch van deze serie genomen, maar die was ruim 300 euro duurder, en vond deze tv toen al duur genoeg. Voor nu vind ik hem nog steeds groot genoeg, maar als ik over een paar jaar weer een nieuwe 'mag' dan ga ik ook zeker voor wat groter. Bovendien is het geld ook wel op na de aanschaf van de SVS PB 13
Bank is U-vorming, 4 meter breed en 2 meter diep.... en ligt inderdaad heerlijk tijdens het film kijken...
Hier een foto van de bank zoals hij toen in de winkel stond (hier is hij alleen L-vormig maar wel 4 meter breed en recht is hij 2 meter diep):

Verder thanks voor alle positieve feedback...
EDIT:
Hier nog even een foto die ik vanmorgen met de telefoon heb geschoten, daar lijkt de TV al iets groter op....
Ik zit op een kleine 4 meter afstand van het scherm. Ik las een jaartje geleden toen ik de tv ging kopen dat je een inch schermgrootte per 10 cm afstand moest nemen, dus voor 400 cm zou je zo'n 40 inch moeten nemen. Had liever de 46 inch van deze serie genomen, maar die was ruim 300 euro duurder, en vond deze tv toen al duur genoeg. Voor nu vind ik hem nog steeds groot genoeg, maar als ik over een paar jaar weer een nieuwe 'mag' dan ga ik ook zeker voor wat groter. Bovendien is het geld ook wel op na de aanschaf van de SVS PB 13
Bank is U-vorming, 4 meter breed en 2 meter diep.... en ligt inderdaad heerlijk tijdens het film kijken...
Hier een foto van de bank zoals hij toen in de winkel stond (hier is hij alleen L-vormig maar wel 4 meter breed en recht is hij 2 meter diep):

EDIT:
Hier nog even een foto die ik vanmorgen met de telefoon heb geschoten, daar lijkt de TV al iets groter op....

[ Voor 9% gewijzigd door Da_Vinz op 01-04-2010 08:02 ]
lol, lees dit bericht op 1 april en dacht serieus dat er een hele slechte 1 april grap aan zat te komen. (speaker doet het niet, maar van dichtbij ineens wel!? wtf) maar valt mee na je editcentenbakkie schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:04:
[...]
netjes! en drie tientjes is ook niet al te duur
er komt opeens geen geluid meer uit mijn rechter speaker
hoe kan dit? als ik er dichtbij ga staan doet ie het opeens wel
edit
per ongeluk aux kabeltje verkeerd om aan gesloten
Dat vind ik toch wel "moord" of "dood door schuld" daar zouden ze je voor moeten vervolgen. Je moet liev zijn voor je apparatuurdetonated schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:09:

Ik weet de oplossing, een HD Beamer !!Da_Vinz schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:15:
Dat het scherm zo klein lijkt ligt denk ik ook een beetje aan de camera (groot-beeld lens) en vergeet niet dat het kastje bijna 3 meter(typo) 2 meter breed is... maar geef toe dat de tv klein lijkt op de foto.
Ik zit op een kleine 4 meter afstand van het scherm. Ik las een jaartje geleden toen ik de tv ging kopen dat je een inch schermgrootte per 10 cm afstand moest nemen, dus voor 400 cm zou je zo'n 40 inch moeten nemen. Had liever de 46 inch van deze serie genomen, maar die was ruim 300 euro duurder, en vond deze tv toen al duur genoeg. Voor nu vind ik hem nog steeds groot genoeg, maar als ik over een paar jaar weer een nieuwe 'mag' dan ga ik ook zeker voor wat groter. Bovendien is het geld ook wel op na de aanschaf van de SVS PB 13![]()
[afbeelding]
EDIT:
[afbeelding]
*centenbakkie zet voor de gein zijn celestions op marktplaats*
ontvangt een bod van 300 euro
maar daar gaan ze echt niet voor weg!
Breng ze in mint staat terug, plakplastic eraf en dan bewaren die hap. De 66 zijn een stuk beter en gaan naar de 1000> toe inmiddels. De 44 doen nog zo'n 2a 300>..beste speakerscentenbakkie schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:53:
*centenbakkie zet voor de gein zijn celestions op marktplaats*
maar daar gaan ze echt niet voor weg!
Tubes....It's what make music music!
JijConZito schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 15:32:
Wie maakt een nieuw topic aan?
Zoo dat is opgeknapt!shameete schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:56:
Specs:
overall:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi man!
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.
Let op!
Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.