Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 38 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 371.334 views

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 17:47
KingTenteehje schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:51:
Na zo lang al gekeken te hebben hier op dit topic hier dan mijn set, sorry voor de crappy foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je:
Audio Innovations 500 + Border Patrol Gemodificeerd door Ed de Jong
Marantz SA15.1 Gemodificeerd van Medevoort
Marantz AV8003
Marantz MM8003
Phonar Veritas P5 gemodificeerd EDMA
Phonar sub (type vergeten 8)7 )
B&W 803D
Pioneer Krp-500
Spectral high end (Meubel)
andere meubel weet ik de naam niet van. :X
Kabels zijn er een beetje veel om op te noemen, o.a. audio shark interlink en van de Rul.

De 803D zitten aangesloten aan de Buizen versterker, die een signaal krijgt van de marantz cd-speler. De rest, playstation e.d., zitten op de Marantz AV set, welke zijn geluid geeft over de Phonar's, ook de sub.

Oh ja, er is 1 plint van de muur gevallen, kan er moeilijk bij om hem terug te plaatsen. O-)
Hele vette set! Kun je niet een keer betere foto's maken, zodat we al dat moois beter kunnen aanschouwen?

Waarom gebruik je andere fronts voor de home-cinema dan voor muziek? Ik begrijp het gebruik van die buizenversterker voor muziek en de reciever voor home-cinema, maar waarom ook andere fronts? Combineren die beter met de versterker?

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-06 09:27
@ Pusherman_:
Kijk eens naar dit meubel, heb ik zelf ook net binnen gekregen.
Zeer stevig en het grote vak is 22,3 cm hoog en 55 cm diep.

http://www.wehkamp.nl/won.../C10_R07_R07_506003/?PI=0

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 11:26

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Amelandbor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Wat voor verlichting heb je achter de tv?? Is dat die led dioder van IKEA??
Ik heb geen verlichting achter de TV dus ik zou eerlijk gezegd niet weten waar jij verlichting ziet.
gambr0 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:14:
[...]

Hele vette set! Kun je niet een keer betere foto's maken, zodat we al dat moois beter kunnen aanschouwen?

Waarom gebruik je andere fronts voor de home-cinema dan voor muziek? Ik begrijp het gebruik van die buizenversterker voor muziek en de reciever voor home-cinema, maar waarom ook andere fronts? Combineren die beter met de versterker?
Dank je ;)
Ik zal eens kijken of ik niet ergens een fatsoenlijk camera kan charteren. De reden dat ik andere speakers heb gekocht is eigenlijk een beetje door audiofreak zijnde, en niet mijn kabel continue willen switchen tussen de 2 bronnen. Ik heb zitten kijken naar een speaker switch, maar had niet echt het idee dat dit ten goede kwam van mijn geluid. Ik ben toen gaan kijken naar een nieuwe set voor mijn marantz, wilde kleine speakers. Toen zag ik de B&W in de winkel van een vriend van mij, en hebben toen een mooie prijs kunnen maken. Aangezien ik altijd al wel B&W wilde hebben ben ik uiteindelijk overstag gegaan. Ik vond de Phonar toch heel mooi klinken, en wilde deze ook niet weg doen. Aangezien ik vrijgezel ben kan ik er zoveel speakers neerzetten als ik wil >:) en ja ik ben ook een beetje gestoord in dit opzicht, maar echt mannen blijven kinderen, en het ook echt mijn hobby dus vandaar ;)

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• FvZ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-04 12:58
Briljante set KingTenteehje! Schitterend antwoord ook: waarom zou je het ook niet gewoon neerzetten hoe je het zelf wilt? :)

Het deed me denken aan toen ik zelf speakers ging luisteren bij de Hifi-zaak. Mijn vriendin ging mee en die merkt na een paar setjes op dat je eigenlijk een paar verschillende opstellingen nodig hebt om de verschillende muziek die je bezit optimaal tot zijn recht te laten komen. Eén set speakers met één versterker is toch altijd een compromis ;)

Anoniem: 46308

Anoniem: 256748 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:11:
Het mijne was een 5 tal maandjes geleden bij Leenbakker. Nog geen 30 euro en de plankjes kan je gewoon verstellen of weglaten.

Was verkrijgbaar in wit, noten en kersen (wel geen fineer ;) )
Perfect voor mensen met een budget.

[afbeelding]
Weet je toevallig nog welke naam dat beestje heeft bij Leentje?

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:51
KingTenteehje schreef op maandag 22 maart 2010 @ 21:28:
[...]

Ik heb geen verlichting achter de TV dus ik zou eerlijk gezegd niet weten waar jij verlichting ziet.

[...]
Was ook een quote van Bennyyy

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Na zo lang al gekeken te hebben hier op dit topic hier dan mijn set, sorry voor de crappy foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je:
Marantz AV8003
Marantz MM8003
B&W 803D
Pioneer Krp-500
Kabels zijn er een beetje veel om op te noemen, o.a. audio shark interlink en van de Rul.

De 803D zitten aangesloten aan de Buizen versterker, die een signaal krijgt van de marantz cd-speler. De rest, playstation e.d., zitten op de Marantz AV set, welke zijn geluid geeft over de Phonar's, ook de sub.

Oh ja, er is 1 plint van de muur gevallen, kan er moeilijk bij om hem terug te plaatsen. O-)
Moest wel lachen om die krantenfoto kwaliteit. Duidelijk waar de centen heengaan bij jou - niet de fotografie hobby!

Hele fijne set zeg. Hoe is de akoestiek van je luisterruimte? De boel staat behoorlijk dicht op elkaar zo op het eerste gezicht. Je zult niet de eerste zijn die op zoek naar een huis moet voor de audio setup.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Amelandbor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 23:03:
[...]

Was ook een quote van Bennyyy
Mijn excuses heb het verkeer gelezen. Laten we het er maar op houden dathet al laat was :z :D
FvZ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 22:33:
Briljante set KingTenteehje! Schitterend antwoord ook: waarom zou je het ook niet gewoon neerzetten hoe je het zelf wilt? :)

Het deed me denken aan toen ik zelf speakers ging luisteren bij de Hifi-zaak. Mijn vriendin ging mee en die merkt na een paar setjes op dat je eigenlijk een paar verschillende opstellingen nodig hebt om de verschillende muziek die je bezit optimaal tot zijn recht te laten komen. Eén set speakers met één versterker is toch altijd een compromis ;)
Mijn motto in dat soort dingen was, en is nog steeds: "Wie zijn vrouw lief heeft, laat haar thuis"
Mosez schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 02:56:
[...]

Moest wel lachen om die krantenfoto kwaliteit. Duidelijk waar de centen heengaan bij jou - niet de fotografie hobby!

Hele fijne set zeg. Hoe is de akoestiek van je luisterruimte? De boel staat behoorlijk dicht op elkaar zo op het eerste gezicht. Je zult niet de eerste zijn die op zoek naar een huis moet voor de audio setup.
Ik heb de akkoustiek een beetje weten te verbeteren door het hangen van zware gordijnen, en de houten vloer doet natuurlijk ook veel goed. Een speciaal huis kopen voor de audio gaat wellicht wat ver, maar dat wil niet zeggen dat als ik ooit naar een ander huis ga kijken er geen rekening mee gehouden wordt O-) Hehe ja de foto's zijn gemaakt met mijn iphone, heb namelijk geen foto toestel zelf.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Anoniem: 185891

Wat zie je:
Marantz AV8003
Marantz MM8003
B&W 803D
Ik word zelden jaloers als ik de sets van anderen zie maar nu begint het toch een klein beetje te kriebelen hoor. >:)

Zowel die versterking als die speakers zijn dingen die ik in het verleden heb overwogen te kopen maar het is er wegens omstandigheden niet van gekomen. Gelukkig heb ik goede alternatieven zullen we maar zeggen. ;)

Ik speel overigens ook met meerdere sets speakers en versterking, ook een mengelmoesje van solid state en buizen. Verandering van spijs etc.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-05 19:37
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat zie je:
Marantz AV8003
Marantz MM8003
B&W 803D
Pioneer Krp-500

Hoe vind jij de Phonars spelen tegenover de b&w's? Ik vond de gemodificeerde Phonar lijn namelijk al een pak echter klinken dan de duurdere Dynaudio speakers. Hoeveel scheelt het?

Het liefst zet ik ook zuilen neer maar dat is kwa plaatsing nog niet mogelijk.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 16:40
Na erg lang ontwikkelen kijken, kiezen kopen is mijn home cinema setup eindelijk compleet.
In eerste instantie krijgen jullie hier de foto's van mijn TV meubel
'k zal later nog even een foto maken van m'n versterker+bluray.

Setup:
Philips 37PFL8404
Onkyo TX-SR577
Jamo A402 speakerset
LG BD370 Bluray speler
Zelf ontworpen TV meubel, gemaakt door CJ Meubels en Styling www.cjms.nl
TV lift van Screentech in A'foort

• RnB
  • Laatst online: 20:27
Hahahaha, super zo'n tvlift!
Ik zat bij de eerste foto echt te kijken van wtf, showt ie nou alleen zijn center speaker. 8)7

Maarre, die laatste foto is hopelijk niet de hoogste stand hè? Anders zie je maar weinig..

[Voor 27% gewijzigd door RnB op 23-03-2010 12:46]

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02 10:06

[...]
Zeker een heel mooie set! _/-\o_
Speel je met een complete surround-set aan je Marantz-versterking, of moet je het nog "doen" met alleen de fronts?

Anoniem: 218867

Amelandbor schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:03:
[...]

Wat voor verlichting heb je achter de tv?? Is dat die led dioder van IKEA??
jaa dat klopt, erg handig, want ik vind het niet fijn om in een donkere kamer naar een flitsende beelden te kijken, de verlichting zorgt ervoor dat ik het fijner vind om naar de tv te kijken!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook maar weer eens posten hier, tijd geleden dat ik hier gepost heb, maar ik heb inmiddels aardig lopen upgraden. Alleerst het belangrijkste, een nieuwe tv en een mediacenter als 2e erbij:

En uiteraard de pc via hdmi aangesloten:

Specs:
- LG 32LH3300 LCD TV
- Yamaha RX-V440RDS versterker
- Sony DVP-NS32 DVD speler
- Playstation 2 :P
- HP M8060NL Media Center met Pinacle PCTV 110i en Windows Media Center Remote kit
- Senheiser HD201 koptelefoon

Qua kabels:
- 1,5mm2 speakerkabels
- 1,5 meter Hama vergulde hdmi kabel
- 1,5 meter Hama dvi-d naar hdmi verloopkabel
- 1,5 meter Toslink kabel
- 2 meter vergulde digitale audio kabel
- 3 meter coax kabel
(+ heel veel kabels van de computer en voedingskabels etc :P )

En op het moment ben ik teruggegaan van een 5.0 naar 2 standaard simpele speaker kistjes, bevalt erg goed, dus ik ben langzaam aan het kijken naar 2 fatsoenlijke zuilen. Nu heb ik de Magnat Monitor 1000‏ speakers gezien, reviews zijn goed, dus ik zit er serieus over te denken. Iemand met ervaringen?

[Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 23-03-2010 19:45]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:41

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Rummi1977 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:
Na lang en nog langer kijken heb ik besloten om mijn HT te laten zien aan de rest van de wereld

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
Plasma Panasonic TX-P42V10E
Switch Sitecom Network Giga Switch 8 port
Mediaspeler AC Ryan Playon!HD
AV reciever Denon AVR-2105
Center Surround Infinity TSS-750 (5.1 set: 4 sattelieten 100w + center 125w + sub 150w)
Blue Ray speler Panasonic DMP-BD60
UPC PvR Cisco 8485DVB
Sony PS3
UPC router Motorola SBV6120
Afstandbedieningen (diverse)
Kabels:
Hama PS3 HDMI kabel
Hama 2m HDMI kabel gold plated
Vivanco 3x CAT 5e network lead, 2,0 m, grijs

Meubel is een echte Opli van Ikea ;) :)
Op het verlangluistje staat nog een Blue-ray recorder en een HTPC
En dan te bedenken dat ik mij al ergerde aan de kabels in mijn meubel... Gewoon een tip, probeer die kabelbende een beetje te ordenen, het ziet er niet alleen veel netter uit, stof krijgt ook veel minder kans...
mdeb schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:19:
Het is weeral even geleden sinds ik nog eens gepost heb. Heb sinds kort een grote upgrade gedaan.
Ik heb logitech Z5400 omgeruild voor het echte gerief.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
  • Monitor Audio RS8
  • G&W TW-2006x
  • Optoma 720p projector via hdmi met pc verbonden
  • pc met xbmc (alaska skin)
  • Logitech Dinovo Edge
Wat zie je niet:
Sennheiser HDR115

Nu nog even sparen voor een goede DAC.
Erg leuke speakers, ik weet niet hoe lang je ze nu hebt staan, maar geef ze even tijd, ze moeten echt even inspelen. Na verloop van tijd wordt het laag strakker en het hoog minder schel. Het heeft bij mij een week of 2 gekost, waarbij ik regelmatig twijfelde of ik er wel goed aangedaan had om ze te kopen.
Nu klinken ze geweldig en mooi gecontroleerd en gaan ze heerlijk laag. Je zal niet snel behoefte meer hebben aan een sub ;) (zelfs bij films niet)

disclaimer:
Ik ga hier geen discussie starten over inspelen of gewenning. Mijn pc-setje en de centerspeaker klinken nog altijd even goed, bij gewenning zou de klank daarvan voor mij anders moeten zijn geworden.

[Voor 34% gewijzigd door deepbass909 op 23-03-2010 19:09]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

SOEDARKMASTER schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 11:51:
[...]

Hoe vind jij de Phonars spelen tegenover de b&w's? Ik vond de gemodificeerde Phonar lijn namelijk al een pak echter klinken dan de duurdere Dynaudio speakers. Hoeveel scheelt het?

Het liefst zet ik ook zuilen neer maar dat is kwa plaatsing nog niet mogelijk.
Wat ik heel erg miste bij de phonars was het laag. De speakers klinken gruwelijk mooi, alleen mis je zo nu en dan wat volume. Ze zijn heel erg makkelijk aan te spreken op redelijk vermogen. De B&W hebben daarintegen veel meer body, en voller van geluid, maar vereisen veel meer vermogen. Mijn buizen heeft denk ik niet gered zonder de border patrol, en ik denk dat als ik er meer vermogen in zal pompen dat ze nog meer tot zijn recht komen.
dtjv schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:31:
[...]

Zeker een heel mooie set! _/-\o_
Speel je met een complete surround-set aan je Marantz-versterking, of moet je het nog "doen" met alleen de fronts?
In het kader van de bezuinigingen speel ik alleen de fronts, en de sub op de Marantz :D Ik ben persoonlijk niet zo van het surround geluid, in ieder geval nog niet. Wellicht dat ik de uitbreiding nog een keer ga doen, maar voorlopig houd ik het hier even bij, duur genoeg allemaal, en aangezien dat een audio zaak als een snoepwinkel is voor mij wil ik daar zoveel mogelijk weg blijven, 8)

• Amelandbor
  • Laatst online: 22:51
Anoniem: 218867 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:58:
[...]

jaa dat klopt, erg handig, want ik vind het niet fijn om in een donkere kamer naar een flitsende beelden te kijken, de verlichting zorgt ervoor dat ik het fijner vind om naar de tv te kijken!
Ok, ziet er ook nice uit. Zelf toch ook maar eens halen.

• JSTPS
KingTenteehje schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:20:
[...]

Wat ik heel erg miste bij de phonars was het laag. De speakers klinken gruwelijk mooi, alleen mis je zo nu en dan wat volume. Ze zijn heel erg makkelijk aan te spreken op redelijk vermogen. De B&W hebben daarintegen veel meer body, en voller van geluid, maar vereisen veel meer vermogen. Mijn buizen heeft denk ik niet gered zonder de border patrol, en ik denk dat als ik er meer vermogen in zal pompen dat ze nog meer tot zijn recht komen.

[...]
Dus je vindt de phonars eigenlijk ongeveer even goed klinken alleen is het laag niet zo mooi en klinken ze minder vol. De Phonars klinken zelf inderdaad wat kil, maar ik vind het laag uit de gemodificeerde m3's juist behoorlijk. Het klopt gewoon en is erg punchy. Ik merk inderdaad ook dat ik m'n versterker niet over de helft kan zetten of de conussen knallen eruit. De m3's kunnen niet meer dan 125watt aan en dan staan ze ook echt knoerend hard.

Het leukste was nog, dat toen we de speakers voor de eerste keer aansloten thuis, dat we dachten dat het niet klopte en het laag verdwenen was, totdat er een mooie piano voorbij kwam waar de lage noten zich duidelijk lieten horen! :).

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:03
KingTenteehje schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 20:20:
[...]

[...]

In het kader van de bezuinigingen speel ik alleen de fronts, en de sub op de Marantz :D Ik ben persoonlijk niet zo van het surround geluid, in ieder geval nog niet. Wellicht dat ik de uitbreiding nog een keer ga doen, maar voorlopig houd ik het hier even bij, duur genoeg allemaal, en aangezien dat een audio zaak als een snoepwinkel is voor mij wil ik daar zoveel mogelijk weg blijven, 8)
Een Marantz AV8003/MM8003 alleen voor het kunnen aansluiten van een sub.. :+
Me jealous >:)

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-06 16:13
mac1987 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:56:
[...]

En beweren dat het allemaal zo duur is :P

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Anoniem: 222894

mac1987 schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:56:
[...]

Ruilen tegen een Marantz SR8002? Scheelt je ruimte en daar kan ook een sub op 8)7

• boomr
  • Laatst online: 18:32
Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuw meubel voor me av apparatuur. Nu heb ik hier eens een meubel gezien (dat volgens mij zelfgemaakt was) wat ik helemaal perfect vond. Ik krijg het alleen niet meer terug gevonden. Het lijkt op dit meubel alleen dan dusdanig hoog dat een subwoofer (in mijn geval die van de hkts11) er nog onder kan...en het betreffende meubel wat donker.

http://www.ixieje.nl/ontw...eel/small/audiomeubel.jpg

Iemand toevallig enig idee?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Anoniem: 351966

Na heel lang geleden hier een keer gepost te hebben, hier mijn nieuwe set en appartement.

oude situatie (slaapkamer)

nieuwe situatie (appartement)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06 21:57

SD5k

>4&X

Nice, ik vind vooral de kleur op je muren erg mooi, gewaagde keuze. :)

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 12:59

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ziet er goed uit! :9~.

Maar zie ik daar nu een Acerlaptop? >:)

Anoniem: 250661

Kijkt dat overdag niet erg vervelend, met zo'n spiegel aan de wand? :?

Bedankt, kleur ben ik ook echt tevreden over (overdag donkergroen, en s´avonds groenblauwachtig)
Is inderdaad een Acer Laptop :o en voldoet prima voor de school van mijn vriendin. Ik ga zelf liever voor de sony!
Wanneer de tv aanstaat valt de spiegeling reuze mee, daarbij komt dat ik bijna nooit overdag tv kijk of de plissés volledig dicht doe. :+

Enige wat ik nog wil is een mooie HTPC waarmee ik ook kan gamen. In full HD Call of duty Modern warfare spelen in 5.1 lijkt me geweldig :9~

• 3E3A37
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-05 06:37
@Bart.Kuypers; Kun je iets meer informatie geven over je apparatuur? Daarnaast ben ik erg benieuwd waar je het tv dressoir en de salontafel(tjes) hebt gehaald.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
Anoniem: 351966 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:50:
Bedankt, kleur ben ik ook echt tevreden over (overdag donkergroen, en s´avonds groenblauwachtig)
Is inderdaad een Acer Laptop :o en voldoet prima voor de school van mijn vriendin. Ik ga zelf liever voor de sony!
Wanneer de tv aanstaat valt de spiegeling reuze mee, daarbij komt dat ik bijna nooit overdag tv kijk of de plissés volledig dicht doe. :+

Enige wat ik nog wil is een mooie HTPC waarmee ik ook kan gamen. In full HD Call of duty Modern warfare spelen in 5.1 lijkt me geweldig :9~
Kun je dan niet beter een xbox of een ps3 kopen? :P

Anoniem: 154173

@Bart.Kuypers

Zou je misschien wat meer tekstuele info over je set kunnen posten?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 25-03-2010 23:26]

3E3A37 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 18:30:
@Bart.Kuypers; Kun je iets meer informatie geven over je apparatuur? Daarnaast ben ik erg benieuwd waar je het tv dressoir en de salontafel(tjes) hebt gehaald.
apparatuur

Pioneer AX3 7.1 THX receiver _/-\o_
(erg tevreden over, met auto inregelfunctie en heerlijk geluid, helaas geen ondersteuning voor de nieuwe hdaudio formaten maar ik vind het niet de moeite waard om een nieuwe receiver te kopen, helemaal omdat deze receiver mij 1250 euro heeft gekost en de tweedehandswaarde nu ongeveer 400 is)
Pioneer dvdspeler (wordt als cd speler en dvdspeler gebruikt)

infinity refererence 61mkII en center reference 100mkII
(klinken mooi vol zowel met muziek als film)
canton plus s en plus C
(gebruik deze als surround en subwoofer, mooie heldere klank en de sub doet het geweldig voor zijn 12 jaren oud) :>

Popcornhour a110
(1 tb ingebouwd en 1tb extern eraan hangen, dit ivm de hoeveelheid series en films die ik graag in HD kijk zonder reclame) :X
UPC HD DVR kastje
(HD kanalen en gemakkelijk opnemen)

Samsung plasma 850a
(50 inch, hoewel ik een 60 inch pioneer wou, en mijn vriendin een 40 inch toch beide heel tevreden met deze tv.) O+

wat betreft het tv meubel, ik wou er zelf een laten bouwen maar die kosten zijn aanzienlijk heb ik voor deze gekozen. een goedkope (350 euro) van de profijtmeubel. receiver past er goed in en hoogglans wit.

De salontafels zijn een ander verhaal. na 22 mm mdf bij de gamma besteld te hebben gezaagd geschroefd en geschuurd door een meubel maker laten fineren met noten hout. Ik zelf vind ze prachtig. ik had een idee voor de salontafels maar kon ze in de winkels nergens vinden. dus maar zelf gemaakt. 8)

erg tevreden met alles. de htpc moet er toch komen. ik vind niets zo irritant als met controllers spelen. dus het moet een pc zijn :9

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
die salon tafels (blok) hebben ze o.a. bij goossens(iig eentje die er erg op lijkt). Zelf heb ik de witte hoogglans variant, je hebt ze ook in zwart en ook in houtkleur zoals jij ze nu hebt. (70x70)

[Voor 12% gewijzigd door jazzVL op 26-03-2010 00:18]

"If u do something do it with style, or do it at all."

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
K0L3N schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:11:
[...]
Kun je dan niet beter een xbox of een ps3 kopen? :P
Dat dacht ik een tijd geleden ook.. heb zo'n Xbox 360 elite gekocht, heb er een paar spelletjes op gespeeld - en ik geef toe het was wel grappig voor een paar weken (vooral Skate2 was leuk) - vond vervolgens de media center capaciteiten bedroevend en te beperkend (kan immers weinig customizen) en heb alsnog een behoorlijke HTPC gebouwd waar ik alles mee kan. Plus dat ik hem in een andere kamer heb gezet en met wat kabels door de muur heb verbonden met de woonkamer, wat hem sowieso veel stiller maakt dan die stofzuiger / Xbox.

Xbox loopt nu voornamelijk stof te happen en gaat soms aan als er bezoek is om ff voor de gezelligheid Madagascar Karts te spelen ofzo :+ Eigenlijk een beetje zonde van het geld.

[Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 26-03-2010 08:47]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Anoniem: 154173

Ziet er goed uit Bart! Luister je vaak CD's? Als dit zo is dan is het zeker de moeite om te kijken voor een CD speler. Hoeft niet duur te zijn en zeker een enorm verschil!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 10:51
Lethalis schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:41:
[...]

Xbox loopt nu voornamelijk stof te happen en gaat soms aan als er bezoek is om ff voor de gezelligheid Madagascar Karts te spelen ofzo :+ Eigenlijk een beetje zonde van het geld.
Wat wil je er voor hebben? ;)

Ik wil ook graag een meubel maken van notenhout fineer, maar ik kan dat spul dus nergens vinden.
Het meubel zelf maken van MDF moet me wel lukken...

Als iemand weet waar dat een beetje makkelijk te verkrijgen is (liefst in noord holland), dan kan ik jullie binnenkort ook eindelijk mijn set eens showen.

Ik ben wel bezig een klein kastje te maken voor m'n router/modem etc. aangezien m'n KPN & UPC aansluitingen in de woonkamer binnenkomen en het een gigantische kabelbende is :'(

Anoniem: 104659

Pusherman_ schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 16:39:
[...]
Ik wil ook graag een meubel maken van notenhout fineer, maar ik kan dat spul dus nergens vinden.
Het meubel zelf maken van MDF moet me wel lukken...

Als iemand weet waar dat een beetje makkelijk te verkrijgen is (liefst in noord holland), dan kan ik jullie binnenkort ook eindelijk mijn set eens showen.
Gegoogeld: http://www.fijnhout.nl/2%20Producten/H%20en%20H%20fineer.htm

jazzVL schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:18:
die salon tafels (blok) hebben ze o.a. bij goossens(iig eentje die er erg op lijkt). Zelf heb ik de witte hoogglans variant, je hebt ze ook in zwart en ook in houtkleur zoals jij ze nu hebt. (70x70)
ja klopt, maar ik vond die maten niet ideaal en nu heb ik hem helemaal custom en voor de helft van het geld! 8)
Anoniem: 154173 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:58:
Ziet er goed uit Bart! Luister je vaak CD's? Als dit zo is dan is het zeker de moeite om te kijken voor een CD speler. Hoeft niet duur te zijn en zeker een enorm verschil!
Je hebt helemaal gelijk, ik heb nog een cdspeler van pioneer. klinkt echt stukken beter. Ik luister echter niet veel cd´s meer en er was geen plaats meer in het kastje... |:(

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 351966 op 26-03-2010 18:53]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06 15:13
Anoniem: 154173 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 12:58:
Wie luistert nog naar CD's? Ik alleen indirect nog. Ooit eenmalig inlezen met EAC en de rest van je leven makkelijk te beluisteren via de PC. Mooie DAC + versterker erachter en klaar. :9

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 08:05:
Wie luistert nog naar CD's? Ik alleen indirect nog. Ooit eenmalig inlezen met EAC en de rest van je leven makkelijk te beluisteren via de PC. Mooie DAC + versterker erachter en klaar. :9
Toch is er meestal een duidelijk kwaliteitsverschil. Zeker bij surroundversterkers zijn de DAC en het analoge signaalpad niet zo geweldig vergeleken met een stereo CD-speler en een goeie stereo versterker die samen minder kosten. Je levert echt een stuk in als je alles via de DAC van je receiver laat lopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:13

-Stef-

Slainthe!

Anoniem: 351966 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 23:33:
[...]
wat betreft het tv meubel, ik wou er zelf een laten bouwen maar die kosten zijn aanzienlijk heb ik voor deze gekozen. een goedkope (350 euro) van de profijtmeubel. receiver past er goed in en hoogglans wit.
Mooi meubel! Ik zoek al tijden naar een dergelijk strak meubel.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om even op te meten hoe hoog het vak is waar je receiver in staat? Ik wil namelijk mijn centerspeaker (Chario Syntar Dialogue) in de kast kwijt maar de meeste kant-en-klare tvmeubels zijn daarvoor te laag.

Edit: ik zie dat je receiver 188mm hoog is dus dat gaat wel lukken met mijn 162mm hoge center.

[Voor 7% gewijzigd door -Stef- op 27-03-2010 11:40]

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Anoniem: 173876

Anoniem: 351966 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 15:35:
Na heel lang geleden hier een keer gepost te hebben, hier mijn nieuwe set en appartement.

oude situatie (slaapkamer)

[afbeelding]

nieuwe situatie (appartement)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Op de plaatjes zie ik dat jij twee grote zuilen hebt, maar toch ook twee subs. Wilde je graag extra bas of zijn ze toch een beetje overkill? Heb je eigenlijk wel buren? ;)

• K0L3N
ik denk dat hij ze voor betere verspreiding van het geluid heeft?

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 08:52
K0L3N schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:00:
ik denk dat hij ze voor betere verspreiding van het geluid heeft?
Een sub is subsonisch dus niet directioneel. Een tweede sub, in dit geval eentje met minder vermogen en hogere frequentie, lijkt me dus niet veel aan het geluid toevoegen om eerlijk te zijn

• K0L3N
hij straalt heel breed af, maar dan botsten de golven toch nog steeds overal tegen aan? volgens mij maakt het dan nog steeds uit hoor?

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
een tweede sub (moet hetzelfde type zijn) krijg je een veel mooiere drukverdeling en dus betere bas. ze hoeven dus allebei minder te werken en je bas is veel beter.

diskeltische lurker

• K0L3N
:D dus toch min of meer wat ik zei :)

Ik had toen inderdaad geen buren, nu wel..... Eerst had ik 4 zuilen en 2 subs, was geen overkill, maar wel een echt theater gevoel!
1 sub is de deur uit gegaan en de twee achterste zuilen zijn vervangen door sataliet boxen. ik merk wel verschil! maar met de inrichting was het zo gewoon veel mooier.

nu nog geen klachten van de buren, is nieuwbouw dus goed geisoleerd. Ik ben zelfs nu nog op hard volume een film aan het kijken, geen probleem! (the house of flying daggers)

• Jism
  • Niet online
Om te beginnen met de woonkamer... Mijn woonkamer is voor mezelf puur alleen ingericht, ik hoef dus eigenlijk met weinig rekening te houden. Ideaal toen ik dus de volgende (hoek)bank gekocht had met extra deel dat ik dus bijv op deze manier kan inrichting:

Het losse stuk (links) kan dus ook als verlengstuk worden gebruikt (rechts) en de tafels staan normaal in de breedte. Dit geeft het ideaale lig-eiland voor met minimaal z'n 2én op de bank! Er is verder weinig boeiends aan op te merken (Op het ondernemersboek van de BD na :Y) ) , achter zijn 2 sattelietjes aanwezig die voor het achtergeluid zorgen.

Als je dus op de bank ligt heb je het volgende zicht. Als eerste zit de TV een stuk naar links ipv het midden, dit is gekomen doordat we uit de hand de TV hebben geprobeerd te positioneren maar bij het boren een te grote boorkop gebruikt was. De pluggen vielen er met schroef en al uit :+ De tv moest dus even herpositioneerd worden. Later pas ik dit weer aan. Is overigens een wat oudere LG 32Inch HDMI/HD-ready TV. Als center gebruik ik een standaard center speaker die ik ooit eens ergens vandaan had gehaald, als fronts 2x Concepts van Eltax met een Eltax 75W sub :+

Herkent iemand de Composiet kabel bij je videokaart? :+

Ik merk wel dat hij niet zo geschikt is voor een ruimte zoals deze op écht hard niveau. Het is leuk voor op een kamer maar thats it. Niet al te veel verwachten van een low budget merk.

2x Eltax Concepts 500. Goedkoopste in z'n vorm, mooie looks, geluid is leuk maar spul schettert door op hard niveau (met meerdere versterkers getest/gehad). Ik luister graag muziek maar doe dat voornamelijk in m'n auto als ik op de weg zit. Dit is leuk voor een filmpje in de avonduren onder andere.

En als laatst de 2x rears. Simpel satteliet wat ik ooit bij mijn Creative inspire 5.1 Speakerset had. De set zelf was kapot maar de sattelietjes kon ik nog prima gebruiken. Het is ook mogelijk een 6.1 opstelling op te bouwen, heb alleen geen zin nog een draad te gaan leggen hiervoor :+

Naakt! :9

Als laatst de versterker; Sony STR-DG500. 6.1 kanaals en een geadverteerd vermogen van 6x100W. Mag je gerust met een korreltje zout nemen ( :P ) maar hij doet het prima. Als DVD speler gebruik ik een oudere Sony DVD speler, waarbij het geluid over een coax verloopt en het DVD-signaal via een RGB-scart naar de TV verloopt. In de toekomst wil ik een wat grotere TV gaan plaatsen, de kijkafstand is toch net iets te groot voor een 32inch.

M'n magische bol werken.

• K0L3N
zet die rechters speaker anders op dezelfde afstand van de tv als de linker, dan lijkt het geluid uit de tv te komen ipv ernaast.

• csiblade
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-02 20:47
Tering! Wat een vet topic. Kan hier wel uren in bladeren :) Hiervan droom ik nu ook wel :) Ik ga hier thuis eens heel hard zagen in de hoop dat we hier ooit ook zo een mooie setup kunnen neerzetten.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

csiblade schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:41:
Tering! Wat een vet topic. Kan hier wel uren in bladeren :) Hiervan droom ik nu ook wel :) Ik ga hier thuis eens heel hard zagen in de hoop dat we hier ooit ook zo een mooie setup kunnen neerzetten.
Ik kan ook al niet wachten tot ik op mezelf woon en 'n inkomen heb waardoor zoiets een beetje betaalbaar word. :+

• JSTPS
Hierbij mijn nieuwe aanwinst:

Wat zie je?

Dacmagic
Technics SU-VX800
Mobile Fidelity sound lab OML-1

Het zooitje is aangesloten via usb, maar binnenkort is het coax.

[Voor 224% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 17:24]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die kabels mocht je wel netter erin steken. :X

Opdraaien van het gestripte deel kan wel eens helpen. :)

• JSTPS
Joopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:29:
Die kabels mocht je wel netter erin steken. :X

Opdraaien van het gestripte deel kan wel eens helpen. :)
Toevallig zat het bij de andere speaker wel netjes maar ik had er niet op gelet :P. Voor het geluid maakt het niet uit en wanneer ze normaal staan zie je het toch niet dus het valt allemaal wel mee.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nee opzich maakt het ook niet heel veel uit, mja ik ben zo een precies iemand zelfs dat moet goed zijn... :+

Ik heb trouwens een koper voor mijn speaker kistjes, en ik ga komende zondag luisteren en als ze bevallen Magnat Monitor 1000's ophalen. Zelf zit ik nog te denken om over te stappen naar 2,5mm2, ik heb nu 1,5mm2.
Maar die speakers zijn wat zwaarder dusja...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:11

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:45:
[...]Voor het geluid maakt het niet uit en wanneer ze normaal staan zie je het toch niet dus het valt allemaal wel mee.
Lekt dan nu niet alle het vermogen eruit net voordat het de speaker in gaat? :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JSTPS
FeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:26:
[...]

Lekt dan nu niet alle het vermogen eruit net voordat het de speaker in gaat? :+
Dan zou ik alleen wat laag moeten missen wanneer het niet strak genoeg zit. Ik maak me alsnog geen zorgen :P.

Heeft niemand opmerkingen over de opmerkelijke combinatie die ik heb gemaakt? ;)

Joopieboy: Denk je dat die magnat speakers harder gaan dan deze? Deze lusten ook wel een lekkere versterker hoor! Gelukkig heeft de versterker het nooit echt moeilijk en blijft hij lekker koel.

Ik ben vooral blij met de speakers omdat ik kan draaien wat ik wil, maar alles blijft prachtig gescheiden. Stemmen zijn erg helder en het hoog is gedetailleerd zonder scherp te worden. Officieel waren de speakers redelijk aan de prijs maar ik heb via een audiowinkel een mooie deal kunnen maken :).

[Voor 38% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 18:38]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:31:
[...]Heeft niemand opmerkingen over de opmerkelijke combinatie die ik heb gemaakt? ;)
Ja: een wit/lichtgrijs hoeslaken met een zwart tafeltje/kastje kan zo echt niet...

Ontopic: geen idee waar je op doelt eigenlijk...

• JSTPS
FeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:34:
[...]

Ja: een wit/lichtgrijs hoeslaken met een zwart tafeltje/kastje kan zo echt niet...

Ontopic: geen idee waar je op doelt eigenlijk...
Reacties over de hifi spullen natuurlijk grapjas! >:) Het laken is trouwens wit, dekbed blauw en de gordijnen die achterin de kamer hangen zijn grijs! Ze waren erg bevorderlijk voor de akoestiek. Er ligt sinds kort ook een kleedje op de vloer, maar dat mocht niet baten.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een combinatie naar mijn hart. Gewoon een degelijke versterker en het geld investeren, daar waar het uitmaakt: speakers.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-06 17:58
Prachtig spul :)

Ik zou ze alleen niet op een stapel magazines zetten vanwege het ompleurgevaar, maar verder echt hele mooie luidsprekers :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je moet er wel geld voor hebben he. ;)

Hier een foto van de speakers waarnaar ik ga kijken:

De 2000 serie heeft de 2 onderste speakers 200mm ipv 170, en schijnt de bass een hertz lager te kunnen weergeven, ook iets meer vermogen maar ook qua kast een stuk groter. Dus, ik denk dat ik hier wel goed aan doe. :P

• JSTPS
ConZito schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:59:
Prachtig spul :)

Ik zou ze alleen niet op een stapel magazines zetten vanwege het ompleurgevaar, maar verder echt hele mooie luidsprekers :)
Dit was omdat ze op het bureau niet goed klonken. Ik heb er tijdelijk wat tijdschriften onder gedaan, maar ik zoek nog een alternatief.

Joopieboy: Ik heb wel geld voor mooie stands, maar ik heb de speakers pas sinds vrijdag, dus ik ga er nog even naar kijken. Liever lekkere speakers staand op een bureau dan onbetaalbare exotische stands voor gewone speakers :z.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Joopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:02:
Je moet er wel geld voor hebben he. ;)

Hier een foto van de speakers waarnaar ik ga kijken:
[afbeelding]
De 2000 serie heeft de 2 onderste speakers 200mm ipv 170, en schijnt de bass een hertz lager te kunnen weergeven, ook iets meer vermogen maar ook qua kast een stuk groter. Dus, ik denk dat ik hier wel goed aan doe. :P
Mja, het is en blijft Magnat hè. Die nemen het niet altijd al te serieus met opgaves doen van dingen als bereik en vermogen. Niets tegen Magnat verder want ik heb ze hier ook. Dingen hebben een opgegeven bereik van 20 – 35.000 Hz _O-

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:31
lol dat is nog een stukkie lager dan mijn KEF Reference! :D Die gaan "maar" tot 55 Hz ±3 dB theoretisch.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
SOEDARKMASTER schreef op zondag 28 maart 2010 @ 17:06:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zie je?

Dacmagic
Technics SU-VX800

Mooie luidsprekers zeg :) . Wat voor klasse spelen ze? Ik ken MFSL alleen maar van de cd's.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 19:48:
[...]

Mja, het is en blijft Magnat hè. Die nemen het niet altijd al te serieus met opgaves doen van dingen als bereik en vermogen. Niets tegen Magnat verder want ik heb ze hier ook. Dingen hebben een opgegeven bereik van 20 – 35.000 Hz _O-
Dat is wel waar idd, zal gewoon goed gaan, ik heb een vrij stevige versterker en speakers zijn verder ook gewoon degelijk dus moet wel goed gaan. Ik ga ook liever op mijn gehoor aan als op specs moet ik zeggen.
En magnat, sja niet mijn 1e keuze maar lees er veel goeds over dus. :)

• JSTPS
Anoniem: 159816 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 20:37:
[...]

Mooie luidsprekers zeg :) . Wat voor klasse spelen ze? Ik ken MFSL alleen maar van de cd's.
MFSL heeft dus (volgens mij) maar 2 luidsprekers gemaakt, de oml-1 en oml-2. Dit hebben ze gedaan omdat ze de bestaande monitoren niet neutraal genoeg vonden klinken. Ze zeggen zelf lang te hebben gedaan over de sound. Eerst waren de speakers 2000 euro per paar, maar dit werd later volgens mij 1000 per paar. Dan heb je alleen niet deze versie, maar de matte speakers.

Ik heb een review gelezen over deze speakers waar ze vergeleken worden met de b&w 705. De b&w's hadden volgens mij een prettiger geluid, waar de MFSL een meer heldere sound hadden. Ik heb ze zelf alleen kunnen vergelijken met de Phonar m3 edma speakers. Ik vond de phonar's levendiger en iets realistischer maar de Mobile fidelity's komen wat neutraler over. De precieze klasse kan ik je alleen niet vertellen.

Hier nog een review van de zuil met dezelfde componenten als de monitor:

http://www.stereotimes.com/speak092404.shtml

[Voor 5% gewijzigd door JSTPS op 28-03-2010 21:33]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zie je?

Dacmagic
Technics SU-VX800

Ik hoop voor je dat je stapel met tijdschriften niet omvalt zoals hier wel eens gebeurt..

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-05 10:03
Ziet er goed uit! Waar heb je die vaas vandaan?!

[Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 29-03-2010 08:32]

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat zie je?

Dacmagic
Technics SU-VX800

Dat gelakte hout is echt vet :9

No signature required.

• centenbakkie
  • Laatst online: 26-10-2022

:') het is maar even voor tijdelijk zo

wat zie je?

Versterker:

Jvc super-A a-x4

Speakers:

Celestion Ditton 44's

moet alleen nog even het witte plakfolie van de speakers of fohnen :P (vorige eigenaar had geen smaak)

newbie :p

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-05 16:37

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

die celestions zijn niet gek, wees er zuinig op!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• centenbakkie
powerflux schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:09:
die celestions zijn niet gek, wees er zuinig op!
:) ze klinken echt super, toen ik ze meenam van de kringloop dacht ik eerst dat de tweeters stuk zouden zijn maar ze zijn dus nog heel :P

wil alleen een andere vintage versterker die jvc is net iets te

centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:14:
[...]

:) ze klinken echt super, toen ik ze meenam van de kringloop dacht ik eerst dat de tweeters stuk zouden zijn maar ze zijn dus nog heel :P

wil alleen een andere vintage versterker die jvc is net iets te
Gefeliciteerd, dat zijn inderdaad echt goede boxen.

Versterker is wat minder. Op Marktplaats zag ik een mooie staan. Misschien iets voor jou?
http://link.marktplaats.nl/330701592

• centenbakkie
Anoniem: 104659 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:41:
[...]

Gefeliciteerd, dat zijn inderdaad echt goede boxen.

Versterker is wat minder. Op Marktplaats zag ik een mooie staan. Misschien iets voor jou?
http://link.marktplaats.nl/330701592
ik zoek een vintage versterker maar toch bedankt! :)
the prodigy blaast nu lekker uit de speakers _/-\o_

Anoniem: 85217

Heren,

Helaas is bij het vervoeren van mijn lcd tv er een barst ontstaan in de beeldbuis. Als die uitstaat is er niets te zien maar op het moment dat die aanstaat zie je aan de rechterkant een streep van 20-25 cm van boven naar beneden. Hij is precies met de beeldbuis op de punt van de receiver gevallen. Vraag me niet waarom ik hem moest vervoeren dat is namelijk een heel verhaal.

Om het positieve er toch maar van in te zien heb ik nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen maar uiteraard zou het mooi zijn als ik deze 32" lcd tv (4 jaar geleden aangeschaft) nog zou kunnen laten repareren.

Heeft iemand enig idee wat het moet gaan kosten?

[IMG=http://img193.imageshack.us/img193/703/dsc00453ua.th.jpg][/IMG]

• Who Am I?
  • Laatst online: 03-06 16:13
Anoniem: 85217 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:08:
Heren,

Helaas is bij het vervoeren van mijn lcd tv er een barst ontstaan in de beeldbuis. Als die uitstaat is er niets te zien maar op het moment dat die aanstaat zie je aan de rechterkant een streep van 20-25 cm van boven naar beneden. Hij is precies met de beeldbuis op de punt van de receiver gevallen. Vraag me niet waarom ik hem moest vervoeren dat is namelijk een heel verhaal.

Om het positieve er toch maar van in te zien heb ik nu in ieder geval een excuus om een nieuwe te halen maar uiteraard zou het mooi zijn als ik deze 32" lcd tv (4 jaar geleden aangeschaft) nog zou kunnen laten repareren.

Heeft iemand enig idee wat het moet gaan kosten?

[afbeelding]
Ik ben bang dat een nieuwe TV goedkoper is, na 4 jaar heb je geen garantie meer en het paneel dat er in zit wordt waarschijnlijk niet meer geproduceerd. Het hele paneel zal waarschijnlijk vervangen moeten worden...
Heb dit ook een keer gezien bij de laptop van mijn pa, mijn moeder had die een keer geleend en met een dikke stift op het scherm in een te tas met zware spullen er op, die had toen midden in het scherm een rode lijn pixels.

Eigenlijk hoort dit hier niet heh :X

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 16:48:
[...]
ik zoek een vintage versterker maar toch bedankt! :)
the prodigy blaast nu lekker uit de speakers _/-\o_
Ik begrijp het.

Wat dat je van de Sansui AU-5500 http://link.marktplaats.nl/329526918 . Volgens http://www.classicaudio.com/value/san/index.html 1974-1976. Past mooi bij de de Celestion Ditton 44's (bouwjaar zo rond 1976 gebouwd).

• centenbakkie
Anoniem: 104659 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:58:
[...]

Ik begrijp het.

Wat dat je van de Sansui AU-5500 http://link.marktplaats.nl/329526918 . Volgens http://www.classicaudio.com/value/san/index.html 1974-1976. Past mooi bij de de Celestion Ditton 44's (bouwjaar zo rond 1976 gebouwd).
:9 ik heb geboden! zeer mooie versterker

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Anoniem: 104659 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 17:58:
[...]

Ik begrijp het.

Zo te lezen heeft de eigenaar zelf ook de Ditton 44's, dus de versterker is er al aan gewend. :+

• centenbakkie
ik zoek nog een baasje voor mn erres sound project ta 6000 heb m niet getest en 1 knop zit los
op te halen voor een pakje van nelle of iets anders leuks (maakt niet uit wat ;) heeft er iemand nog wo2 spul?) :P

[Voor 21% gewijzigd door centenbakkie op 30-03-2010 00:34]

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 04:44
centenbakkie schreef op maandag 29 maart 2010 @ 18:24:
ik zoek nog een baasje voor mn erres sound project ta 6000 heb m niet getest en 1 knop zit los
op te halen voor een pakje van nelle :P
Waar?

Van nelle heb ik nog liggen... (wel zware van nelle, Ik heb er niets aan.... Ik mot zo licht mogelijk hebben :9 :+ )

[Voor 19% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-03-2010 23:57]

• Xander
  • Laatst online: 01:10
Joopieboy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 18:23:
Nee opzich maakt het ook niet heel veel uit, mja ik ben zo een precies iemand zelfs dat moet goed zijn... :+
Maakt niet veel uit? Dat plaatje ziet er uit alsof het van aluminium is, als je speakerdraad daar tegenaan komt sluit je je versterker kort. :X Ik zou er mee oppassen.

Lang geleden dat ik hier gepost heb trouwens. :P Moet weer eens opruimen en wat nieuwe foto's maken. Aan de opstelling is weinig veranderd, maar ik heb ondertussen wel een nieuwe TV en receiver staan. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• centenbakkie
Roderiktweaker schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:56:
[...]

Waar?

Van nelle heb ik nog liggen... (wel zware van nelle, Ik heb er niets aan.... Ik mot zo licht mogelijk hebben :9 :+ )
in haarlem :9

• SD5k
  • Laatst online: 03-06 21:57

SD5k

>4&X

Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:09:
[...]

[...]

Maakt niet veel uit? Dat plaatje ziet er uit alsof het van aluminium is, als je speakerdraad daar tegenaan komt sluit je je versterker kort. :X Ik zou er mee oppassen.
Ziet er meer uit als een sticker waarop de boutjes ook gedrukt zijn eigenlijk. :P

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Lang geleden dat ik hier gepost heb trouwens. :P Moet weer eens opruimen en wat nieuwe foto's maken. Aan de opstelling is weinig veranderd, maar ik heb ondertussen wel een nieuwe TV en receiver staan. :)
Vroeger poste je zo'n beetje iedere week en nu jaren niet!! :P
Schiet eens op met die foto's..

Morgen krijg ik mijn BK XXLS400 :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• JSTPS
[...]

[...]

Volgens mij is het wel aluminium ja. Nu zitten de draden in ieder geval weer goed, dus komt het er niet meer tegenaan :).

Ik heb de speakers trouwens even vrij gezet met meer ruimte en met sommige liedjes lijkt het nu net alsof de zangers in de kamer staan. Dit is wel iets anders dan m'n vorige speakers :D.

Anoniem: 185891

SD5k schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:36:
[...]

Ziet er meer uit als een sticker waarop de boutjes ook gedrukt zijn eigenlijk. :P
Flauwekul, bij een speaker van dat kaliber.

Ik wil ook weer foto's posten! Ik heb leuke dingen te showen maar mijn digicam niet binnen bereik en een E71 maakt butfoto's. :(

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Draag daar maar zorg voor. Die gaan alleen in waarde stijgen voor een goed paar. Het zijn geniale luidsprekers, en tegenwoordig gaan ze op eBay echt hard (luidsprekers tot 300-400 euro, onderdelen (tweeters) tot 100-150 euro). Om nog maar te zwijgen hoeveel ze soms vragen voor een paar 66's :+

[Voor 8% gewijzigd door TomSwinnen op 30-03-2010 10:09]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Xander
  • Laatst online: 01:10
Barry schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:14:
[...]

Vroeger poste je zo'n beetje iedere week en nu jaren niet!! :P
Schiet eens op met die foto's..
Iedere week... overdrijven is ook een vak. ;)

Nou ja, ik postte misschien wel iedere week een (paar) reactie(s), maar echt niet iedere week ook foto's. :+

Foto's maken is het probleem niet, opruimen wel. :X
Anoniem: 185891 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:53:
[...]

Flauwekul, bij een speaker van dat kaliber.
Inderdaad, het lijkt me sterk dat het een sticker is. Maar eigenlijk vind ik dat aluminium ook niet erg goed doordacht. :X Het deel rondom de speakerterminals mag van mij best een isolator zijn. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Anoniem: 344657

TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:08:
[...]

Draag daar maar zorg voor. Die gaan alleen in waarde stijgen voor een goed paar. Het zijn geniale luidsprekers, en tegenwoordig gaan ze op eBay echt hard (luidsprekers tot 300-400 euro, onderdelen (tweeters) tot 100-150 euro). Om nog maar te zwijgen hoeveel ze soms vragen voor een paar 66's :+
Mag ik vragen waarom deze speakers zo'n hoge waarde hebben?
Geld dat voor alle Celestions als de 22'ers e.d. of alleen voor de 44'ers en de 66'ers?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 16:38
Anoniem: 344657 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:
[...]

Geld dat voor alle Celestions als de 22'ers e.d. of alleen voor de 44'ers en de 66'ers?
* LuPo pakt z'n fiets vast om naar de Kringloop te rijden. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• TomSwinnen

TomSwinnen

Xander schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 12:53:
Inderdaad, het lijkt me sterk dat het een sticker is. Maar eigenlijk vind ik dat aluminium ook niet erg goed doordacht. :X Het deel rondom de speakerterminals mag van mij best een isolator zijn. :P
Zou het niet gewoon een aluminium plaatje zijn met een doorzichtige sticker op, voor kortsluitingen te vermijden?
8)7
Anoniem: 344657 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:46:
[...]
Omdat ze gewoon heel goed zijn. De 44 en 66'ers zijn Studio Monitors geweest in heel gerenommeerde studios in hun tijd. En nu dat ze zeldzaam beginnen te worden willen sommigen wel eens wat meer betalen voor een paar. Ik heb ze ook gehad (2 paar al gehad, overigens - allebei al terug verkocht wegens plaatsgebrek en/of centjes nodig) en ze zijn echt fantastisch.

Deze prijzenoorlog geldt overigens grotendeels alleen voor de Ditton 44 en 66. Series 1, overigens. Andere Dittons zijn veel minder gewild, zelfs de Ditton 44 en 66 series 2 zijn minder populair.

Kijk, zo komt mijn Celestion kennis nog wel eens van pas. 8)
LuPo schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:51:
[...]

* LuPo pakt z'n fiets vast om naar de Kringloop te rijden. :+
Good luck. De eerder geposte Kringloop-vondst is een zeldzaamheid voor Celestions, en zeker voor Dittons. Ik weet het, elke kringloop die ik bezoek kijk ik in de speakers-sectie, en de kans dat er iets leuks tussen staat is heel klein.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• centenbakkie
TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:19:

Omdat ze gewoon heel goed zijn. De 44 en 66'ers zijn Studio Monitors geweest in heel gerenommeerde studios in hun tijd. En nu dat ze zeldzaam beginnen te worden willen sommigen wel eens wat meer betalen voor een paar. Ik heb ze ook gehad (2 paar al gehad, overigens - allebei al terug verkocht wegens plaatsgebrek en/of centjes nodig) en ze zijn echt fantastisch.

Deze prijzenoorlog geldt overigens grotendeels alleen voor de Ditton 44 en 66. Series 1, overigens. Andere Dittons zijn veel minder gewild, zelfs de Ditton 44 en 66 series 2 zijn minder populair.

Kijk, zo komt mijn Celestion kennis nog wel eens van pas. 8)
welke serie heb ik? :9

__

Wie wilt deze reciever/versterker hebben? :P hij is een klein beetje vies en de speakers select knop zit los. heb m niet getest want heb geen oude aansluitingen liggen!

op te halen voor een pakje van nelle halfzwaar/zwaar met blauwe vloei ;) of als je iets uit de wo2 hebt liggen!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Jij hebt dus weldegelijk Series 1.
Er scheelt wel wat met de tweeters. Kapje is er af, denk ik.

• centenbakkie
TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:52:
[...]

Jij hebt dus weldegelijk Series 1.
Er scheelt wel wat met de tweeters. Kapje is er af, denk ik.
thanks!
klopt, kapje is er af maar ik heb ze er nog bij :D

• JSTPS
TomSwinnen schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:19:
[...]

Zou het niet gewoon een aluminium plaatje zijn met een doorzichtige sticker op, voor kortsluitingen te vermijden?
8)7
Volgens mij zit er geen sticker overheen. Oppassen dus :P.

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:32
hier mijn aandeel in dit topic voor mijn homecinema/slaapkamer.

het is geen high-end spul, maar het doet wat ik er van verwacht, en dat is 5.1 geluid bij mijn films en games.

wat is er allemaal te zien:

Panasonic TH42PY70
Sony STR-DG720
Eltax Universe, Fronts/Rears/Center
Mivox SW1100
Sony PS3 40GB
Amino 130

HTPC werkt op het AMD780G platform, gebruik XBMC in windows 7 om media af te spelen.
en natuurlijk de ikea dioder die achter de TV zijn geplaatst.

ondanks dat ik geen audiofiel ben hoef ik niet te klagen over de kwaliteit van de verschillende apparaten, de reciever doet zijn werk naar behoren, evenals de speakers/subwoofer.
al met al ben ik erg tevreden over de huidige set, mischien ooit een nieuwe TV omdat deze al wat generaties ouder is.
dat is voornamelijk terug te vinden in de power consumtion van het paneel.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee