Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 38 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 371.340 views

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:53
Mosez schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 02:55:
/me Mosez probeert bescheiden te blijven, maar is er dan niemand die het de moeite waard vindt te reageren op mijn upgrade 2 pagina's terug? :'(
Ja leuke set, maar je huis komt een beetje Amerikaans over :?

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05-2022

HenkS

Da_king alias HenkS

Exirion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 07:53:
[...]

Mooie inrichting vooral :) Maar jij pleurt je Arcam spul eruit en zet Pioneer neer, terwijl ik het andersom zou doen :+ Dure Pioneers zullen best goed klinken hoor, maar het ziet eruit als elk willekeurig receivertje van 300 euro :P
kwestie van smaak I guess, ik vind het overigens absoluut niet goedkoop uitzien, mooi spul (om te zien) , over de kwaliteit kan ik niet oordelen.

Ik vind het ook zo een mooi huis lijken, ziet er alleen uit of als je er net bent ingetrokken, nog wat kaal ofzo.. ik mis iets (plant?) maar inderdaad iets van Amerikaanse stijl

*ik ben jaloers... krijg pas over 3 maanden de sleutel van mijn huis...grrr*

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

raymonvdm schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:12:
[...]Ja leuke set, maar je huis komt een beetje Amerikaans over :?
Profiel van Mosez
Maar wel typisch eigenlijk dat je het alleen al aan de indeling van een kamer kan zien dat het niet Nederlands is...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43

Touchdomex

Meisje!

FeaR1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Profiel van Mosez

[...]

Maar wel typisch eigenlijk dat je het alleen al aan de indeling van een kamer kan zien dat het niet Nederlands is...
Ik mis de gang :+ Anders was het mij niet opgevallen eigenlijk :X

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:14

Sharky

Skamn Dippy!

Bij mij was het het feit dat de voordeur direct in de woonkamer uitkomt en die kleine ramen die zo hoog in wand zitten.

This too shall pass

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:26
EIMO:

Ik weet dat je dat niet zomaar aanneemt dat het door een andere aansluiting op de dac verandert, maar bij mij was er een erg groot verschil wanneer ik onboard of de audigy gebruikte tegen usb. En men zegt dat het met een goede coax of optical aansluiting nog verder verbeterd. Ik ga dan ook een kaart kopen, deze proberen en wanneer het beter is blijft hij, wanneer hij slechter is gaat hij weg :).

Ik heb de speakers trouwens een stuk wijder gezet op de uiteinden van m'n bureau en het scheelt al behoorlijk. Alles klinkt groter en piano ruimtelijker. Eerst werden meerdere fr niveaus van gitaren weerkaatst tegen het bureau, dit is nu niet meer. Alleen mis ik nog de lage frequenties, maar dat zal wel nooit goed komen wanneer je niet van plek verplaatst.

Waarom gebruik je eigenlijk een voor en eind versterker?

Anoniem: 334431

Ik zie hier allemaal dure/ samengestelde home cinema setje voorbij komen. Maar ik heb daar simpelweg het geld niet voor (over) en de ruimte niet. Is de Logitech Z-5500 Digital wat? Ik heb al gelezen dat hij veel lage tonen heeft en mid niet zo heel zuiver is maar bij helemaal geen audiofiel (is dit een goed woord?) Ga hem gebruiken voor gaming, films en muziek.

Anoniem: 268916

De logitech Z-5500 is zeker een leuk setje voor zeker minder geld dan de gemiddelde set up die je hier tegenkomt
heb hem zelf ook en ben er erg tevreden mee

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-06 09:42
Anoniem: 334431 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:55:
Ik zie hier allemaal dure/ samengestelde home cinema setje voorbij komen. Maar ik heb daar simpelweg het geld niet voor (over) en de ruimte niet. Is de Logitech Z-5500 Digital wat? Ik heb al gelezen dat hij veel lage tonen heeft en mid niet zo heel zuiver is maar bij helemaal geen audiofiel (is dit een goed woord?) Ga hem gebruiken voor gaming, films en muziek.
Ik gebruik de z-5500 zelf ook icm met mijn computer.
De set is zekers niet slecht voor het geld maar je kan de geluids kwaliteit zeker niet vergelijken met normale speakers.

Dingen wat je misschien toch zal missen zijn:
Geen mogelijkheid om bass en treble in te stellen, en met films komt de centerspeaker toch wat te kort.
(stemmen klinken een beetje iel)

Als je hem op een pc aan sluit kan je vaak nog wel iets bij de geluidskaart instellen (bass en treble) maar icm met standalone zijn er geen instel mogelijkheden.

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-05 19:30
Mosez schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 02:55:
/me Mosez probeert bescheiden te blijven, maar is er dan niemand die het de moeite waard vindt te reageren op mijn upgrade 2 pagina's terug? :'(
Ik had al eerder commentaar geleverd over hoe je achterspeakers staan (draai ze naar je toe ipv ze naar voren te richten, tenzij er een goede reden voor is?), ik vind de voorspeakers ook een beetje dicht op de muur staan, zeker als je verder zoveel ruimte over hebt. verder mooie set

[Voor 9% gewijzigd door K0L3N op 17-03-2010 16:05]

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
FeaR1986 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:30:
[...]

Profiel van Mosez

[...]

Haha nu je het zegt, het geeft wel een beetje een Amerikaanse indruk. Vind het wel een strak interieur overigens.
Bij de vermelding van "Elite" op de Pioneer receiver hadden er overigens ook al belletjes moeten gaan rinkelen dat Mosez in de VS zit, aangezien de Europese "LX" modellen in Amerika "Elite" heten ;) .

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-03 08:52
Lekker dan...

Een show je home-cinema topic zonder foto's pagina's lang :s

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:31
mac1987 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 16:11:
Bij de vermelding van "Elite" op de Pioneer receiver hadden er overigens ook al belletjes moeten gaan rinkelen dat Mosez in de VS zit, aangezien de Europese "LX" modellen in Amerika "Elite" heten ;) .
Plus dat "zij" amberkleurige displays hebben en wij blauwige ;)

Nickname does not reflect reality

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-03 17:34
(jarig!)
Met Daytex...

Ik dacht ook al, eens even gluren, mooie koude kermis :P

Eigenlijk wel fout om dan zelf ook niets te posten, maar mn home cinema is nog niet 'af'

[Voor 45% gewijzigd door wasted247 op 17-03-2010 17:10]

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56
Nou hier dan 2 snelle foto's van mijn nieuwe aanwinst: XTZ 99 W12.16

• niels241
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03-2019
DAT is pas een subwoofer! :*)

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:53
Gruwelijke set! _/-\o_
Komt zeker wel een mooi geluidje uit!

Anoniem: 250661

Die sub wil je denk ik niet graag aan met muziek zo aan diameter van de basgaten te zien :P

• Martijn1990
Bedankt :)
Anoniem: 250661 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:27:
Die sub wil je denk ik niet graag aan met muziek zo aan diameter van de basgaten te zien :P
De sub gaat vooral voor HT gebruikt worden. Maar als ik hem ook voor muziek uit eindelijk wil gaan gebruiken kan ik de bass poorten dicht maken met 2 meegeleverde bass pluggen, die sluiten de sub volledig af. Op deze manier kunnen er verschillende bass karakters verkregen worden (2 poorten open, linker open, rechter open of 2 poorten dicht).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
Martijn1990 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 18:40:
De sub gaat vooral voor HT gebruikt worden. Maar als ik hem ook voor muziek uit eindelijk wil gaan gebruiken kan ik de bass poorten dicht maken met 2 meegeleverde bass pluggen, die sluiten de sub volledig af. Op deze manier kunnen er verschillende bass karakters verkregen worden (2 poorten open, linker open, rechter open of 2 poorten dicht).
Ik heb er ook eentje staan :) Ik gebruik 'm ook alleen voor films, en niet zozeer omdat m'n fronts niet laag genoeg gaan maar meer vanwege de akoestiek van de kamer die voor de fronts niet zo lekker uitpakt. De plaatsing van de sub is nog een beetje uitproberen.

Hij klinkt het beste met de rechter poort dicht. Dan is ie nog strak genoeg voor muziek, maar gaat dieper dan met de poorten dicht of beide poorten open. Het hangt ook een beetje van je kamer af wat je nodig hebt. Jammer trouwens dat je de matte hebt genomen. Zelf heb ik een hoogglans :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• raymonvdm
Exirion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:59:
[...]

Ik heb er ook eentje staan :) Ik gebruik 'm ook alleen voor films, en niet zozeer omdat m'n fronts niet laag genoeg gaan maar meer vanwege de akoestiek van de kamer die voor de fronts niet zo lekker uitpakt. De plaatsing van de sub is nog een beetje uitproberen.

Hij klinkt het beste met de rechter poort dicht. Dan is ie nog strak genoeg voor muziek, maar gaat dieper dan met de poorten dicht of beide poorten open. Het hangt ook een beetje van je kamer af wat je nodig hebt. Jammer trouwens dat je de matte hebt genomen. Zelf heb ik een hoogglans :)

[afbeelding]
Wat heb je voor scherm aan de muur hangen ? Ik ben zelf nog op zoek naar iets wat geen hoogglans lijst heeft, en dit lijkt erop.

• Grrrrrene
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 07:53:
[...]

Mooie inrichting vooral :) Maar jij pleurt je Arcam spul eruit en zet Pioneer neer, terwijl ik het andersom zou doen :+ Dure Pioneers zullen best goed klinken hoor, maar het ziet eruit als elk willekeurig receivertje van 300 euro :P
Volgens What-Hifi is de Pioneer SC-27 ( = LX-82) de beste AV-receiver voor <2000 euro. Wat boeit het nou hoe het ding eruit ziet? Wat een (nofi) vrouwenargument :X Ik vind juist de Pioneers een mooi design hebben, beter dan wat Denon, Onkyo en Marantz momenteel doen IMO. Ik vind het er verre van goedkoop uitzien :)

Overigens overweeg ik de LX-82 ook als opvolger van m'n Marantz SR-6300. HDMI is een must en met 2 hdmi-uitgangen kan ik later ook een beamer aansluiten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Exirion
raymonvdm schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:28:
Wat heb je voor scherm aan de muur hangen ? Ik ben zelf nog op zoek naar iets wat geen hoogglans lijst heeft, en dit lijkt erop.
Een Philips 47PFL9703. Is twee jaar oud maar nog wel nieuw te koop. Heerlijke TV trouwens, in alle opzichten :)
Grrrrrene schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:34:
Volgens What-Hifi is de Pioneer SC-27 ( = LX-82) de beste AV-receiver voor <2000 euro. Wat boeit het nou hoe het ding eruit ziet? Wat een (nofi) vrouwenargument :X Ik vind juist de Pioneers een mooi design hebben, beter dan wat Denon, Onkyo en Marantz momenteel doen IMO. Ik vind het er verre van goedkoop uitzien :)
Hap hap hap :P

Ik zeg alleen dat ik zelf eerder van Pioneer naar Arcam zou overstappen dan andersom. Niet te serieus nemen dat ik een beetje met de looks plaag.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 16:55

Sick Nick

Drop the top!

Heb hier ook een 47PFL9703 hangen, idd een geweldige tv. Heeft alleen wel een piano-lak zwarte rand (met een doorzichtig kunstoffen rand daar weer omheen) dus niet wat raymonvdm zoekt :P

Maar goed, als je eenmaal ambilight3 hebt wil je geen tv meer zonder dus het uiterlijk van de lijst gaat dan minder belangrijk worden. De nieuwe reeks hebben een grijs/aluminium lijst dacht ik.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
HDMI mag GEEN bepalende factor zijn bij de aanschaf van een receiver!!

Kom maar.............. >:)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• raymonvdm
Het mag geen wat moet ik kopen topic worden. Maar toch wil ik graag weten wat ik moet kopen. Ik wil dus graag veel foto`s zien van mensen die een niet glimmende televisie hebben _/-\o_

Ik heb pasgeleden bij een electronica gigant gekeken naar Pioneer en Philips (Pioneer bijna niet meer leverbaar/betaalbaar) Voorkeur gaat nu dus uit naar een Philips met mat omlijsting, ik ga dus weer gewoon verder met het volgen van het topic.

• TFDev
  • Laatst online: 10-06 14:27
Ik dacht dat de sony bravia lijn ook met een matte omlijsting was? (of iig een deel ervan)

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Exirion schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:02:
[...]

Een Philips 47PFL9703. Is twee jaar oud maar nog wel nieuw te koop. Heerlijke TV trouwens, in alle opzichten :)

[...]

Hap hap hap :P

Ik zeg alleen dat ik zelf eerder van Pioneer naar Arcam zou overstappen dan andersom. Niet te serieus nemen dat ik een beetje met de looks plaag.
:) Ik was waarschijnlijk bij Arcam gebleven (AVR600) als ik het kon betalen - maar Arcam is hier schreeuwend duur. Heb inmiddels ook een klein ventje rondhuppelen hier, en die kost ook een paar centen.

Die Pioneer heb ik voor $1250 thuis geleverd gekregen, en dat is met 2 jaar Elite (LX?) garantie van geautoriseerde dealer. Grappig overigens dat de Europese en VS versie van dit ding zo verschillen - had geen idee.

Die SC-27 valt helemaal niet tegen, met name niet na een paar zaterdagen stoeien met MCACC in de pro-mode. Grafiekjes downloaden naar laptop voor analyse, configuratie aanpassen, opnieuw meten - net zolang tot het goed is. Pioneer's implementatie van B&O's ICEpower klasse D versterker is verbazingwekkend krachtig, en kan mijn 'power hungry' (lees: lage impedantie) Quad speakers goed aan.

Ik zal binnenkort ook nog wat overzichtsfoto's knipsen van de woonkamer. Staat inmiddels wat meer meubilair in, tapijtje op de grond, etc. maar ook een vracht speelgoed die ik eerst op moet ruimen.

Heeft iemand van jullie ervaring met Oppo toevallig? Kan de BDP-83 Blu-ray speler van harte aanraden - helemaal in de SE variant vanwege de geweldige DAC's, compleet gescheiden voor stereo en multi-channel.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• HenkS
  • Laatst online: 18-05-2022

HenkS

Da_king alias HenkS

[...]

[afbeelding]
Hey Exirion, laat s wat meer van je interieur foto's zien! hoe je zit tov je tv enz enz. wel eens benieuwd naar, want je had toch verbouwd :)

wat ik zie, ziet er gaaf uit, ps werk die kabels eens weg ;)

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
Mosez schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 04:05:
[...]

Heeft iemand van jullie ervaring met Oppo toevallig? Kan de BDP-83 Blu-ray speler van harte aanraden - helemaal in de SE variant vanwege de geweldige DAC's, compleet gescheiden voor stereo en multi-channel.
meh

Price: $899 da's een hoop geld hoor, helemaal als het nog hierheen moet. En dan is er nog de Nuforce Edition a €1145/ Winst echter alleen als analoog aangesloten op AVR.

• Exirion
HenkS schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:31:
Hey Exirion, laat s wat meer van je interieur foto's zien! hoe je zit tov je tv enz enz. wel eens benieuwd naar, want je had toch verbouwd :)

wat ik zie, ziet er gaaf uit, ps werk die kabels eens weg ;)
Foto's komen nog wel een keer. Het feit dat de kabels niet weggewerkt zijn had lange tijd niet de hoogste prioriteit dus vandaar dat ik er nog niet aan toe gekomen ben om foto's van een opgeruimde nette kamer te maken :+

Anoniem: 116571

SOEDARKMASTER schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:29:
Waarom gebruik je eigenlijk een voor en eind versterker?
Omdat ik dan mijn componenten kan uitwisselen wat ik wil, omdat je eindversterker vaak erg moet matchen met je boxen (en in mindere mate met je voorversterker). Tevens omdat goede receivers (zoals dat dan heet) best duur zijn. Deze gescheiden eind/voorversterker set heeft me 1000 euro gekost, nog best te doen imho. En de voorversterker kan ik straks uitwisselen voor een exemplaar met balanced ingangen.. Die DAC die ik heb staan kun je modden zodat hij balanced uitgangen heeft (net zoals jouw DacMagic). Tis een keuze, gescheiden versterkers zijn niet persee beter (vaak slechten als je slechte interlinks gebruikt).

Martijn1990 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:52:
Nou hier dan 2 snelle foto's van mijn nieuwe aanwinst: XTZ 99 W12.16

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi spul hoor dat XTZ _/-\o_ Ik heb ook nog een tijdje zitten kijken naar hun versterker, de Class A100 D3.
5.1 als ik de center zo zie liggen? :9

• Martijn1990
[...]

[afbeelding]
Ik moet inderdaad nog een beetje experimenteren met wat het beste klinkt. Ik wilde eerst ook de hoogglans lak nemen maar ik eger me nu al kapot aan het stof op mijn tv/versterker/ps3. En vooral op zo'n grote sub lijkt mij dat heel storend, vandaar ;)
Anoniem: 116571 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:44:
[...]

Mooi spul hoor dat XTZ _/-\o_ Ik heb ook nog een tijdje zitten kijken naar hun versterker, de Class A100 D3.
5.1 als ik de center zo zie liggen? :9
Het is inderdaad een 5.1 set up, alleen zijn de 2 achter speakers nog van een ander merk (waren mijn front). Deze worden met de tijd nog vervangen voor waarschijnlijk XTZ's.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:49
Wat vinden jullie ervan als de TV aan beide kanten van het tv meubel uitsteekt? Voor me gevoel is het geen porum, maar misschien heb ik dit mis?

Ik heb het overigens nog nergens gezien om te kunnen vergelijken.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Anoniem: 275731

Als jij het geen porum vindt hebben dan is dat zo. :) Ik ben er ook niet weg van, een laag breed meubel is meer mijn smaak, maar er zijn vast mensen die daar anders over denken.

Oftewel: Smaak.

• Mosez

Mosez

Watermanager

QwaftZefoni schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 11:28:
[...]

meh

Price: $899 da's een hoop geld hoor, helemaal als het nog hierheen moet. En dan is er nog de Nuforce Edition a €1145/ Winst echter alleen als analoog aangesloten op AVR.
Correct - gebruikt 2CH/MCH analoog dan ook alleen voor SACD. Voor veel gebruikers is dit waarschijnlijk overkill en voor hen is er dan ook de eveneens uitstekende BDP 83. Kost 'slechts' USD 499.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 09:41

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Na heel veel kwijlen op foto's op dit topic en jaloers te zijn geworden, zal ik eens onze TV-hoek laten zien. Het is niet veel bijzonders, ik woon nog bij mijn ouders en het is dan ook allemaal van hun, en mijn vader is totaal geen audiofiel (niet meer, tenminste) en vind het dus niet nodig een externe speakerset aan te schaffen voor de TV. Desalniettemin vind ik dat hij qua design puik werk heeft geleverd en dat moet ik toch echt even showen.

De specs:

- Een 43" Philips LCD TV waar ik het type/model niet meer van weet, maar ik weet wel dat hij niet meer word verkocht.
- Een Wii

Onderin zie je links de Eminent EM7080 en rechts de decoder voor de digitale TV.
Verder zit er in 't middelste kastje nog een DVD/VHS-speler verstopt.

De kast zelf is dacht ik een aangepast keukendressoirding van Siematic.

• Mosez

Mosez

Watermanager

hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:58:
Na heel veel kwijlen op foto's op dit topic en jaloers te zijn geworden, zal ik eens onze TV-hoek laten zien. Het is niet veel bijzonders, ik woon nog bij mijn ouders en het is dan ook allemaal van hun, en mijn vader is totaal geen audiofiel (niet meer, tenminste) en vind het dus niet nodig een externe speakerset aan te schaffen voor de TV. Desalniettemin vind ik dat hij qua design puik werk heeft geleverd en dat moet ik toch echt even showen.

[afbeelding]

De specs:

- Een 43" Philips LCD TV waar ik het type/model niet meer van weet, maar ik weet wel dat hij niet meer word verkocht.
- Een Wii

Onderin zie je links de Eminent EM7080 en rechts de decoder voor de digitale TV.

Nette kast. Geen problemen met de afstandsbediening?

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Nee, alleen als we een DVD kijken moet de kast open blijven. Maar die gebruiken we eigenlijk nauwelijks meer sinds we de EM7080 hebben.

• ManiacScum
  • Laatst online: 09-06 23:31
Barry schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 00:03:
HDMI mag GEEN bepalende factor zijn bij de aanschaf van een receiver!!

Kom maar.............. >:)
Eens, zeker met de huidige televisies die (meestal) wel genoeg HDMI aansluitingen hebben.

• Exirion
Rekkie schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:23:
Eens, zeker met de huidige televisies die (meestal) wel genoeg HDMI aansluitingen hebben.
Oneens, want ik heb liefst maar 1 HDMI kabel naar m'n TV lopen zodat het makkelijk/mooi weg te werken is. Wel is het zo dat je voor $30 op internet een 5-kanaals switch met IR remote en extern IR oogje hebt, dus HDMI op een receiver vind ik geen argument om een specifiek model te kopen.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 19:54
hyptonize schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:58:

[afbeelding]

De specs:

- Een Wii

Ziet er goed uit gast. netjes, strak...ik had alleen de wii nog in de kast gezet:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Grrrrrene schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:34:
[...]Volgens What-Hifi is de Pioneer SC-27 ( = LX-82) de beste AV-receiver voor <2000 euro.
Alleen jammer dat What-Hifi nu precies een site is die je niet blind moet vertrouwen. Zit nogal veel "voorkeur" in qua merken. Zo worden ook Sony's veel goed aangeprezen terwijl anders (en vooral meer) sites nogal negatief over die merken zijn...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:05

Arfman

Drome!

lj_tree schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:30:
[...]

Ziet er goed uit gast. netjes, strak...ik had alleen de wii nog in de kast gezet:)
^^
Met hem. Verder erg mooi!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

SOEDARKMASTER:
Hiero nog wat meer info over de kwaliteit van verschillende DAC chips. Die meneer heeft na heeft wat DACs uitproberen geconcludeerd dat de Cirrus 4397 (welke in de Lampucera zit) in categorie 0 valt, aka, the best money can buy. En dat voor 100 euro'tjes :p.

Natuurlijk is iedereens mening een mening (en dus subjectief). Maar de Lampucera word op een boel plekken hoog aangeschreven, dus als iemand hier ooit van plan is een DAC te kopen.. Kijk eens naar die 100euro DAC op Ebay, want voor die prijs loop je echt geen bult op ;)

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 19-03-2010 09:48]

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

lj_tree schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:30:
[...]

Dit hebben we geprobeerd maar de Wii past hier nèt niet in. De linkerkast bestaat uit 2 niet al te diepe lades, waar vooral boeken etc in liggen. In de middelste kast staat oa de DVD speler, maar deze kast is in 2en verdeeld door een plank en hierdoor is 't net te klein voor een Wii. Rechterkast bestaat eveneens uit lades.

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
hyptonize schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:46:
[...]

Dit hebben we geprobeerd maar de Wii past hier nèt niet in. De linkerkast bestaat uit 2 niet al te diepe lades, waar vooral boeken etc in liggen. In de middelste kast staat oa de DVD speler, maar deze kast is in 2en verdeeld door een plank en hierdoor is 't net te klein voor een Wii. Rechterkast bestaat eveneens uit lades.
Te klein voor een wii?! Je kan hem toch ook plat leggen?

• JSTPS
Anoniem: 116571 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 09:40:
SOEDARKMASTER:
Hiero nog wat meer info over de kwaliteit van verschillende DAC chips. Die meneer heeft na heeft wat DACs uitproberen geconcludeerd dat de Cirrus 4397 (welke in de Lampucera zit) in categorie 0 valt, aka, the best money can buy. En dat voor 100 euro'tjes :p.

Natuurlijk is iedereens mening een mening (en dus subjectief). Maar de Lampucera word op een boel plekken hoog aangeschreven, dus als iemand hier ooit van plan is een DAC te kopen.. Kijk eens naar die 100euro DAC op Ebay, want voor die prijs loop je echt geen bult op ;)
Ik kan deze dac niet vinden op ebay. Maar ook ben ik bang dat hij niet beter gaat klinken omdat ze dus zeggen dat hij voor 100 euro het best is, niet voor 300 euro of meer. Ik denk dat ik eerst maar weer eens naar andere speakers ga kijken voordat ik me hierin verdiep. Er valt iig veel meer uit m'n versterker met dac te halen.

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Spelvaud schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:58:
[...]

Te klein voor een wii?! Je kan hem toch ook plat leggen?
:+, niet eens over nagedacht. Naja, hij staat er nu en we hebben er geen last van dus ik denk dat ie gewoon zo blijft staan. :)

• Mosez

Mosez

Watermanager

FeaR1986 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 07:41:
[...]

Alleen jammer dat What-Hifi nu precies een site is die je niet blind moet vertrouwen. Zit nogal veel "voorkeur" in qua merken. Zo worden ook Sony's veel goed aangeprezen terwijl anders (en vooral meer) sites nogal negatief over die merken zijn...
Enigszins mee eens. What-Hifi is ook een van de weinige media die haar waardering bijstelt naar mate de tijd vordert, omdat bestaande producten door nieuwere producten worden 'ingehaald'. Gelukkig is de de Pioneer SC-27/LX-82 receiver universeel goed ontvangen. Toch was ik graag bij Arcam gebleven als het er financieel in had gezeten.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 15:40
Mosez schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 12:48:
[...]

Enigszins mee eens. What-Hifi is ook een van de weinige media die haar waardering bijstelt naar mate de tijd vordert, omdat bestaande producten door nieuwere producten worden 'ingehaald'. Gelukkig is de de Pioneer SC-27/LX-82 receiver universeel goed ontvangen. Toch was ik graag bij Arcam gebleven als het er financieel in had gezeten.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Mosez! En je home cinema ziet er echt geweldig uit! Enkel nog wat aankleden die kamer, maar dat heeft meer met de inrichting dan met de home cinema-set te maken.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Mosez

Mosez

Watermanager

LuPo schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:47:
[...]

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Mosez! En je home cinema ziet er echt geweldig uit! Enkel nog wat aankleden die kamer, maar dat heeft meer met de inrichting dan met de home cinema-set te maken.
Danku, danku. Zal binnenkort wat recentere foto's plaatsen, inmiddels is er wat meer meubilair, een vloerkleed een een vracht speelgoed van mijn zoontje. Prima voor de geluidsabsorbtie allemaal.

• Rummi1977
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-06 18:42
Na lang en nog langer kijken heb ik besloten om mijn HT te laten zien aan de rest van de wereld

Specs:
Plasma Panasonic TX-P42V10E
Switch Sitecom Network Giga Switch 8 port
Mediaspeler AC Ryan Playon!HD
AV reciever Denon AVR-2105
Center Surround Infinity TSS-750 (5.1 set: 4 sattelieten 100w + center 125w + sub 150w)
Blue Ray speler Panasonic DMP-BD60
UPC PvR Cisco 8485DVB
Sony PS3
UPC router Motorola SBV6120
Afstandbedieningen (diverse)
Kabels:
Hama PS3 HDMI kabel
Hama 2m HDMI kabel gold plated
Vivanco 3x CAT 5e network lead, 2,0 m, grijs

Meubel is een echte Opli van Ikea ;) :)
Op het verlangluistje staat nog een Blue-ray recorder en een HTPC

• ManiacScum
  • Laatst online: 09-06 23:31
Exirion schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 22:26:
[...]

Oneens, want ik heb liefst maar 1 HDMI kabel naar m'n TV lopen zodat het makkelijk/mooi weg te werken is. Wel is het zo dat je voor $30 op internet een 5-kanaals switch met IR remote en extern IR oogje hebt, dus HDMI op een receiver vind ik geen argument om een specifiek model te kopen.
Mijn 3 HDMI kabels zie je ook niet..... allemaal aan de achterkant, dus dat zal het probleem niet zijn.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 11:56
Idee; wat kabelgoten en een Logitech Harmony?

• Exirion
Rekkie schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:18:
Mijn 3 HDMI kabels zie je ook niet..... allemaal aan de achterkant, dus dat zal het probleem niet zijn.
Een netsnoer, een Wii-sensorbarkabeltje, een HDMI kabel en antennekabel (Hirschmann, 7mm dik) krijg je fatsoenlijk in een smalle kabelgoot wat ook een hoekje om kan op een schouw. Extra kabels hebben een dikkere goot nodig, en waarvoor in hemelsnaam? Ik switch liever in de buurt van m'n apparatuur.

• Anoniem: 341518
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
@Rummi,

Waarom laatste wens niet combineren en een mooie HTPC in elkaar zetten?
Vervangt een hoop apparatuur die je nu hebt staan, scheelt ook in de ab`s ;)

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 20:48

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Ik zal ook eens wat foto's van mijn homecinema set laten zien.
Het is alleen nog niet de ideale indeling maar daar wordt nog aan gewerkt.

Set bestaat uit:

* Sony KDL-40W4000 LCD-TV + Alphacrypt.
* Samsung P850R Decoder.
* Sony PS3 (60GB Launch Editie).
* Onkyo AV Receiver TX-NR906.
* Onkyo CD/DVD/SACD Player DV-SP506.
* Onkyo Blu-ray Player DV-BD507
* Magnat Front Speakers (12 jaar oud) 220/330 watt.
* Magnat Center Speaker Motion Supreme 250.
* Magnat Motion Sub 120A.
* JBL Rear Speakers Flix1

Close up van de spelers:

Close up van de receiver:

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

• raymonvdm
Abraxas1 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:22:
Ik zal ook eens wat foto's van mijn homecinema set laten zien.
Het is alleen nog niet de ideale indeling maar daar wordt nog aan gewerkt.

Set bestaat uit:

* Sony KDL-40W4000 LCD-TV + Alphacrypt.
* Samsung P850R Decoder.
* Sony PS3 (60GB Launch Editie).
* Onkyo AV Receiver TX-NR906.
* Onkyo CD/DVD/SACD Player DV-SP506.
* Onkyo Blu-ray Player DV-BD507
* Magnat Front Speakers (12 jaar oud) 220/330 watt.
* Magnat Center Speaker Motion Supreme 250.
* Magnat Motion Sub 120A.
* JBL Rear Speakers Flix1

[afbeelding]

Close up van de spelers:
[afbeelding]

Close up van de receiver:
[afbeelding]
Je viltjes liggen scheef O-) Ik zou zelf het schilderij van de muur halen daar de sony ophangen en de bank een kwartslag draaien...

• Spelvaud
  • Laatst online: 07-07-2020
raymonvdm schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Je viltjes liggen scheef O-) Ik zou zelf het schilderij van de muur halen daar de sony ophangen en de bank een kwartslag draaien...
Beetje hoog, denk je niet?

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 23:19

grass460

[DPC] Division_Brabant

raymonvdm schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 22:48:
[...]

volgens mij werd er nog aan de setup gewerkt :)
en tv boven de kast is te hoog ja |:(

• JSTPS
Ik heb weer even een avondje lekker lopen 'klooien' met de dac en aansluitingen, maar ik ben maar nooit tevreden. Usb klinkt voor geen ene meter en ik snap ook echt totaal niet hoe test bladen dit de hemel in kunnen prijzen en bij coax via mijn audigy zijn de hoge tonen door de helft gekapt en is de soundstage zomaar verdwenen.

Wie heeft er nou echter verstand van aansluitingen met versterker-dac-pc? Ik zit hier met een audigy SE, die geluidskaart van 20 euro. De dac sluit ik hierop aan met een goedkoop dun kabeltje mini-jack naar 2 keer tulp. Dan doe ik 1 van de 2 tulp stekkers in de dac en er is muziek. Probleem is alleen dat het niet lekker klinkt. Kan een m-audio ervoor zorgen dat het beter gaat klinken van versterker-dac-m-audio dan versterker-dac-audigy? Hier wordt namelijk nooit antwoord op gegeven terwijl ik al honderden pagina's over de dac heb gelezen. Kan het zijn dat het digitale signaal wordt aangepast? Ik weet wel dat de Audigy wat met het signaal doet, maar in hoeverre dat is, dat weet ik niet.

Kan het zijn dat andere dac's beter zijn via usb? Dan is het misschien slimmer om hiervoor te gaan, aangezien de dacmagic via usb een drama is. (Bij mij dan)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat je met meerdere problemen zit hier:
- Creative kaarten doen intern upsampling van 44.1Khz>48Khz
- Coax mini jack aansluiting zorgt voor interferentie (?)

Wat je nodig hebt is:
- Geluidskaart die 44.1Khz digitaal uit doet, wellicht heb je onboard geluid die dat wel doet? Er zijn een aantal Realtek chips die dat prima doen. Andere (goedkope) optie is een kaart die door deze driver ondersteund wordt: http://code.google.com/p/cmediadrivers/
- Gebruik een optische kabel om de DAC aan te sluiten, hiermee zorg je dat alle elektrische interferentie uitgesloten wordt van de PC.
- optioneel: gebruik deze driver om achterlangs de Windows mixer te gaan en voor een bitperfect signaal naar de DAC te zorgen: http://www.asio4all.com/ Dan heb je ook een player nodig met een ASIO plugin, zoals foobar2000.

Ik heb een Realtek ALC662 onboard optisch aangesloten op mijn microDAC en gebruik asio4all icm Mediaportal en heb mi perfect geluid.

edit: nog even over USB, ik heb inderdaad ook geen best geluid op de DAC over USB, er zit een ruis en kraak onder de muziek die puur door elektrische storing uit de PC komt. Dit zal vast van moederbord/voeding combinatie verschillen, maar heb toch 2 verschillende gehad (Enermax/Seasonic/Fortron&Asus/Zotac en overal hetzelfde. Uiteraard op een geaard stopcontact. Optisch sluit de DAC compleet elektrisch af van de PC en dan heb je er geen last van.

edit2: disclaimer: ben ook absoluut geen expert maar ga puur af op mijn eigen ervaringen in de afgelopen paar jaar.

[Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 21-03-2010 22:17]

• JSTPS
wagenveld schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:04:
Ik denk dat je met meerdere problemen zit hier:
- Creative kaarten doen intern upsampling van 44.1Khz>48Khz
- Coax mini jack aansluiting zorgt voor interferentie (?)

Wat je nodig hebt is:
- Geluidskaart die 44.1Khz digitaal uit doet, wellicht heb je onboard geluid die dat wel doet? Er zijn een aantal Realtek chips die dat prima doen. Andere (goedkope) optie is een kaart die door deze driver ondersteund wordt: http://code.google.com/p/cmediadrivers/
- Gebruik een optische kabel om de DAC aan te sluiten, hiermee zorg je dat alle elektrische interferentie uitgesloten wordt van de PC.
- optioneel: gebruik deze driver om achterlangs de Windows mixer te gaan en voor een bitperfect signaal naar de DAC te zorgen: http://www.asio4all.com/ Dan heb je ook een player nodig met een ASIO plugin, zoals foobar2000.

Ik heb een Realtek ALC662 onboard optisch aangesloten op mijn microDAC en gebruik asio4all icm Mediaportal en heb mi perfect geluid.

edit: nog even over USB, ik heb inderdaad ook geen best geluid op de DAC over USB, er zit een ruis en kraak onder de muziek die puur door elektrische storing uit de PC komt. Dit zal vast van moederbord/voeding combinatie verschillen, maar heb toch 2 verschillende gehad (Enermax/Seasonic/Fortron&Asus/Zotac en overal hetzelfde. Uiteraard op een geaard stopcontact. Optisch sluit de DAC compleet elektrisch af van de PC en dan heb je er geen last van.

edit2: disclaimer: ben ook absoluut geen expert maar ga puur af op mijn eigen ervaringen in de afgelopen paar jaar.
Ik heb een moederbord met volgens mij realtek, maar ik heb me rot gezocht naar een driver die het deed. Nergens vond ik iets om het te laten werken. Kan het ook nog door de kabels komen dat het geluid niet perfect is? Ik denk zelf niet dat een coax kabeltje verschil kan maken. Ik lees: je hebt signaal of geen signaal.

Ik heb de speakers nu weer anders neergezet en er is gelukkig verschil. Wanneer speakers binnen een meter van de muur staan, krijg je achterin de kamer aangedikte bass. Nu heb ik ze 1.5 meter in de kamer. Zelf zit ik een halve meter van de muur. Zo is de akoestiek het best, maar dan zit ik natuurlijk nog met het signaal probleem :P. Ik heb het nu trouwens via usb aangesloten.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-06 00:38
Onboard optical @ 44.1Khz + optical kabel + ASIO4ALL + Foobar.

Als je dat nou werkend krijgt moet er eigenlijk weinig misgaan. Maar ik zou beginnen met die Creative eruit peuteren, alle drivers van die Creative wegtoveren. Bij de fabrikant van je moederbord de juiste onboard audio drivers downloaden. Alle audio devices in windows uitschakelen behalve je optical out en die hard instellen op 44.1Khz.

Vervolgens ASIO4ALL installeren tesamen met foorbar, dan in foobar de ASIO4ALL driver insntellen als primary audio output device.

• JSTPS
ConZito schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:53:
Onboard optical @ 44.1Khz + optical kabel + ASIO4ALL + Foobar.

Als je dat nou werkend krijgt moet er eigenlijk weinig misgaan. Maar ik zou beginnen met die Creative eruit peuteren, alle drivers van die Creative wegtoveren. Bij de fabrikant van je moederbord de juiste onboard audio drivers downloaden. Alle audio devices in windows uitschakelen behalve je optical out en die hard instellen op 44.1Khz.

Vervolgens ASIO4ALL installeren tesamen met foorbar, dan in foobar de ASIO4ALL driver insntellen als primary audio output device.
De creative is er allang uit. Het leek zelfs alsof de creative mee ging doen wanneer ik de dac via usb had aangesloten. Midi stond aan, misschien was dat het.

Ik ga het morgen opnieuw proberen om de onboard werkend te krijgen. Foobar had ik natuurlijk al. Maar dat ASIO4ALL geldt dus alleen wanneer Foobar gebruikt wordt? Dat is niet erg handig. Ik ga nog even doorlezen.

• ConZito
ASIO4ALL claimed je audio device. Dus je kmixer van windows doet niets, dat houdt inderdaad in dat je niet kan muziek luisteren en ook nog een youtube dingetje kan beluisteren. Je zal dan eerst je playback in Foorbar moeten stoppen om je audio device vrij te geven.

Maar zes youtube dingen door elkaar kan wel omdat je browsen direct tegen je kmixer aan lult, netzoals bijvoorbeeld iTunes ed.

• JSTPS
ConZito schreef op maandag 22 maart 2010 @ 00:41:
ASIO4ALL claimed je audio device. Dus je kmixer van windows doet niets, dat houdt inderdaad in dat je niet kan muziek luisteren en ook nog een youtube dingetje kan beluisteren. Je zal dan eerst je playback in Foorbar moeten stoppen om je audio device vrij te geven.

Maar zes youtube dingen door elkaar kan wel omdat je browsen direct tegen je kmixer aan lult, netzoals bijvoorbeeld iTunes ed.
Ik ben me rot geschrokken! Ik weet niet wat het precies is geweest, maar ik heb bij device manager usb midi devices en mixer uitgezet en nu klinkt het zo gigantisch veel beter! Ik zat met m'n Sennheiser 595 op aangezien het al nacht was en dit heb ik er nog nooit uit gehoord! Ik heb de dac al bijna een jaar en hij heeft dus nooit op z'n best geklonken. Ik kan nu luisteren zonder dat ik moeie oren krijg via usb, wie had dat ooit gedacht _/-\o_. Alles is gewoon beter, alleen doet itunes het nu niet meer, ik speel het nu af via foobar.

Ben ik uiteindelijk toch nog blij met m'n set! Ik ga morgen meteen weer de Phonar's naar boven halen :9. Ik kan me nu trouwens gewoon niet bedenken dat het via spdif nog beter kan klinken dan via usb.

• ConZito
Op papier zou je met SPDIF minder kans moeten hebben op jitters. Ach voor 2 euro heb je een optisch kabeltje, give it a try ;)

Anoniem: 268916

Rummi1977 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:
Na lang en nog langer kijken heb ik besloten om mijn HT te laten zien aan de rest van de wereld

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
Center Surround Infinity TSS-750 (5.1 set: 4 sattelieten 100w + center 125w + sub 150w)
UPC PvR Cisco 8485DVB
Sony PS3
Kabels:
Hama PS3 HDMI kabel

Ik zou eerst eens een Logitech Harmony remote kopen

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 268916 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:24:
[...]

Ik zou eerst eens een Logitech Harmony remote kopen
hoeft helemaal niet hoor, dankzij CEC ( VieraLink&Denonlink) kun je de tv+receiver+BD speler al met 1 remote bedienen. hou je alleen de AC ryan en de UPC doos over, en de remote van die laatste kun je ook al zo instellen dat je TV+BD speler er mee kunt bedienen, en dankzij diezelfde CEC schakelt de receiver mee in en uit tegelijkertijd met de TV.

neemt overigens niet weg dat een Harmony wel erg prettig is. :)

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 15:03
Het is weeral even geleden sinds ik nog eens gepost heb. Heb sinds kort een grote upgrade gedaan.
Ik heb logitech Z5400 omgeruild voor het echte gerief.

Wat zie je:
  • Monitor Audio RS8
  • G&W TW-2006x
  • Optoma 720p projector via hdmi met pc verbonden
  • pc met xbmc (alaska skin)
  • Logitech Dinovo Edge
Wat zie je niet:
Sennheiser HDR115

Nu nog even sparen voor een goede DAC.

• Tankiej
  • Laatst online: 09-06 16:43
mdeb schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:19:
.........................
En een scherm voor je beamer? Tenminste, het lijkt mij niet fijn kijken op een (licht)blauwe muur, of is het wel wit maar komt het door de foto's dat het blauw lijkt? ;)

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 15:03
hm ik heb er niet echt veel last van hoor. Misschien dat ik er ooit nog wel eens een laagje projectieverf op leg.

• Pusherman_
  • Laatst online: 28-05 10:51
Ik kom er maar niet echt uit wat voor audiomeubel ik wil hebben.

Het grootste probleem is dat ik m'n Receiver er in kwijt moet kunnen, dit is een Onkyo TX SR-875 met de volgende afmetingen:

Afmetingen (H x B x D) 19,4 x 43,5 x 45,9 cm

Een meubel moet dus al snel zo'n 50 cm diep zijn.. en binnenin moet er minimaal 20 cm (maar liefst nog wat meer ivm warmte van de receiver) hoogte zijn.

De standaard ikea oplossingen die veel van jullie hebben, zoals de de Lack op z'n kant of het Lack tv meubel gaan voor mij niet werken.

Nu heb ik zelf wel een leuk idee voor een meubel en dit wil ik uitvoeren in walnotenhout (fineer). Ik kan alleen maar nergens een paar knappe planken vinden in walnotenfineer.
De planken moeten, gezien het gewicht van m'n receiver (bijna 30kg) wel een beetje dik en stevig zijn. Nu hebben ze bij bouwmarkten wel van die werkbladen in deze kleur, maar dat zijn dan weer altijd bladen met een afgeronde voorkant.
Het liefst zou ik planken hebben zoals die van de ikea lack serie, die zijn mooi qua dikte en ook rechthoekig en strak afgewerkt, alleen deze zijn nooit diep genoeg.

Iemand nog ideeën of tips?

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-04 09:15
mdeb schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:19:
Het is weeral even geleden sinds ik nog eens gepost heb. Heb sinds kort een grote upgrade gedaan.
Ik heb logitech Z5400 omgeruild voor het echte gerief.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:
  • Monitor Audio RS8
  • G&W TW-2006x
  • Optoma 720p projector via hdmi met pc verbonden
  • pc met xbmc (alaska skin)
  • Logitech Dinovo Edge
Wat zie je niet:
Sennheiser HDR115

Gave HT slaapkamer voor een thuis wonende of is het je studentenkamer. Zo ja dan is het nog steeds erg puik.

• jasperaap
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 09:54
Pusherman_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:04:

Het grootste probleem is dat ik m'n Receiver er in kwijt moet kunnen, dit is een Onkyo TX SR-875 met de volgende afmetingen:

Een meubel moet dus al snel zo'n 50 cm diep zijn.. en binnenin moet er minimaal 20 cm (maar liefst nog wat meer ivm warmte van de receiver) hoogte zijn.

De standaard ikea oplossingen die veel van jullie hebben, zoals de de Lack op z'n kant of het Lack tv meubel gaan voor mij niet werken.

Nu heb ik zelf wel een leuk idee voor een meubel en dit wil ik uitvoeren in walnotenhout (fineer). Ik kan alleen maar nergens een paar knappe planken vinden in walnotenfineer.
De planken moeten, gezien het gewicht van m'n receiver (bijna 30kg) wel een beetje dik en stevig zijn. Nu hebben ze bij bouwmarkten wel van die werkbladen in deze kleur, maar dat zijn dan weer altijd bladen met een afgeronde voorkant.
Het liefst zou ik planken hebben zoals die van de ikea lack serie, die zijn mooi qua dikte en ook rechthoekig en strak afgewerkt, alleen deze zijn nooit diep genoeg.

Ik heb de Ikea Jagra en de lades niet gemonteerd. Ik weet zeker dat dit gaat passen.

AVR 145:

Afmetingen & gewicht
Breedte (mm) 440 mm
Diepte (mm) 382 mm
Hoogte (mm) 150 mm
Massa (kg) 9,7 kg

[Voor 4% gewijzigd door jasperaap op 22-03-2010 12:29]

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:36

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

mdeb schreef op maandag 22 maart 2010 @ 11:52:
hm ik heb er niet echt veel last van hoor. Misschien dat ik er ooit nog wel eens een laagje projectieverf op leg.
Ik heb hier een rolgordijn van ikea hangen, doet zijn werk ook goed!

Anoniem: 344657

Pusherman_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:04:

Is dit misschien iets :
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10102197
Kun je zelf pootjes eronder kiezen (of wieltjes)
en als je wil kunnen er deurtjes voor e.d.
Alles kun je samenstellen.

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 344657 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 13:57:
[...]

Is dit misschien iets :
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10102197
Kun je zelf pootjes eronder kiezen (of wieltjes)
en als je wil kunnen er deurtjes voor e.d.
Alles kun je samenstellen.
Dan houd je wel heel erg weinig ruimte over aan de bovenkant van de receiver. Hij is 26cm hoog, maar dat is volgens mij van de bovenkant van het hout, tot aan de onderkant van het hout gemeten. Ik denkt dat je maar 21cm overhoudt, misschien nog wel iets minder.

No signature required.

• Pusherman_
bedankt voor jullie reacties.

Die Jagra is niet helemaal wat ik mooi vind qua ontwerp, bij de rest van m'n interieur.
Die Besta heb ik ook op het oog gehad en ik zat er ook mee dat de receiver dan wel heel erg weinig ruimte overhoudt, hij heeft echt wel een paar cm nodig voor z'n warmteafvoer aan de bovenkant.

• Dane86
  • Laatst online: 14-04 07:28
Die Besta heb ik ook, heb het ff opgemeten en de ruimte voor de receiver is 19,5 cm. Voor mijn yamaha genoeg, maar voor die onkyo zeker niet.

• Pusherman_
Dane86 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:26:
Die Besta heb ik ook, heb het ff opgemeten en de ruimte voor de receiver is 19,5 cm. Voor mijn yamaha genoeg, maar voor die onkyo zeker niet.
jammer dat die Ikea niet een beetje meedenkt met mensen met flinke audio apparatuur ;)

Pusherman_ schreef op maandag 22 maart 2010 @ 15:49:
[...]

jammer dat die Ikea niet een beetje meedenkt met mensen met flinke audio apparatuur ;)
En als je de hogere variant ervan neemt dan?:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60134049
Die plankjes in het midden kun je in hoogte verstellen (als het goed is)
dan houd je nog 2 extra vakken over van rond de 8 cm hoog. (voor afstandsbedieningen e.d.?)

• Brad Pitt

Anoniem: 256748

Het mijne was een 5 tal maandjes geleden bij Leenbakker. Nog geen 30 euro en de plankjes kan je gewoon verstellen of weglaten.

Was verkrijgbaar in wit, noten en kersen (wel geen fineer ;) )
Perfect voor mensen met een budget.

• LuPo
Achterwand eruit laten? Imho niet heel mooi maar zou kunnen. :)

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Anoniem: 344657 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:05:
[...]

En als je de hogere variant ervan neemt dan?:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60134049
Die plankjes in het midden kun je in hoogte verstellen (als het goed is)
dan houd je nog 2 extra vakken over van rond de 8 cm hoog. (voor afstandsbedieningen e.d.?)
Ik heb deze hogere variant, je kan deze prima indelen door de planken naar hoogte te bevestigen. In ieder geval, mijn Denon1910 past er prima in met nog voldoende ruimte rondom voor ventilatie. Wel moet je de achterwand eruit halen anders is het kastje niet diep genoeg. Maar dat bevorderd wel het gemak om je kabels aan te sluiten. Omdat ik deurtjes in mijn meubel heb zitten, zie ik er niks van.
Boven mijn receiver heb een UPC mediabox en de Eminent 7080 naast elkaar staan met wederom genoeg ruimte voor ventilatie.

STRAVA

• Brad Pitt
LuPo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:13:
Achterwand eruit laten? Imho niet heel mooi maar zou kunnen. :)
Steekt echt enórm uit dan. Heb precies hetzelfde probleem, zoek een meubel van 55cm diep. Welnu, succes :(

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 16:46
Rummi1977 schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:06:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Specs:
UPC PvR Cisco 8485DVB
Sony PS3
Kabels:
Hama PS3 HDMI kabel

Ik zou toch eens investeren in kabelgootjes :X

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Houthandel, gespecialiseerde bouwmarkt, etc..

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• LuPo
Metro2002 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 16:25:
[...]

Ik zou toch eens investeren in kabelgootjes :X
Hoe bedoel je, zie je kabels dan? :+

[Voor 4% gewijzigd door LuPo op 22-03-2010 17:01]

LuPo schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:00:
[...]

Hoe bedoel je, zie je kabels dan? :+
Met kabelgootjes kun je je kabels wegwerken. 8)7

• Brad Pitt
Anoniem: 344657 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:10:
Met kabelgootjes kun je je kabels wegwerken. 8)7
OMG, ironie/sarcasme is u vreemd!?

Brad Pitt schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:14:
[...]

OMG, ironie/sarcasme is u vreemd!?
:Y

Anoniem: 218867

Na lang mee gekeken te hebben naar jullie prachtige setups, toch besloten om die van mij ook te plaatsen.

bij lange na niet zo mooi en geavanceerd als die van sommige hier..
Toch plaats ik hem om het topic te vullen met foto's :)
Ik ben van plan om Jamo s 606 fronts te nemen met een andere receiver, welke ben ik nog niet uit (iemand suggesties? zelf dacht ik aan de Onkyo 607, maar hoor hier slechte dingen over). Totdat ik hier uit ben, dient dit setje uitstekend.

Vooraanzicht

De BluRay, HD ontvanger van Humax en de receiver

Paar kabels achter het meubel

Sorry voor de vreemde hoek, maar had weinig ruimte

Panasonic

Afstandsbedieningen

De verlichting in de vloer en achter de televisie is aangesloten op de afstandsbediening.
Dus kan ik vanuit mijn luie bedje het licht aan en uitzetten dmv de afstandsbediening O-)

Naast het bed, led verlichting in de vloer

By night

Specificaties:
Televisie: Panasonic 42PX80
HD-ontvanger: Humax 5000c
BluRay: Sony S350
Receiver: Harman Kardon 132
Speakers: JBL SCS 140
AB: Harmony 525

Muziek doe ik via mijn Macbook.. ik heb Airport express, via dat ding loopt er een kabeltje naar mijn receiver.
al met al vind ik het een nette "home cinema" voor een student :)

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 218867 op 22-03-2010 18:32. Reden: Typo]

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:06
Mooie set. Dat behang geeft een leuk effect :)

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 12:29

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Na zo lang al gekeken te hebben hier op dit topic hier dan mijn set, sorry voor de crappy foto's:

Wat zie je:
Audio Innovations 500 + Border Patrol Gemodificeerd door Ed de Jong
Marantz SA15.1 Gemodificeerd van Medevoort
Marantz AV8003
Marantz MM8003
Phonar Veritas P5 gemodificeerd EDMA
Phonar sub (type vergeten 8)7 )
B&W 803D
Pioneer Krp-500
Spectral high end (Meubel)
andere meubel weet ik de naam niet van. :X
Kabels zijn er een beetje veel om op te noemen, o.a. audio shark interlink en van de Rul.

De 803D zitten aangesloten aan de Buizen versterker, die een signaal krijgt van de marantz cd-speler. De rest, playstation e.d., zitten op de Marantz AV set, welke zijn geluid geeft over de Phonar's, ook de sub.

Oh ja, er is 1 plint van de muur gevallen, kan er moeilijk bij om hem terug te plaatsen. O-)

[Voor 25% gewijzigd door KingTenteehje op 22-03-2010 19:04]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Amelandbor
  • Laatst online: 02:28
Anoniem: 218867 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 18:30:
Na lang mee gekeken te hebben naar jullie prachtige setups, toch besloten om die van mij ook te plaatsen.

bij lange na niet zo mooi en geavanceerd als die van sommige hier..
Toch plaats ik hem om het topic te vullen met foto's :)
Ik ben van plan om Jamo s 606 fronts te nemen met een andere receiver, welke ben ik nog niet uit (iemand suggesties? zelf dacht ik aan de Onkyo 607, maar hoor hier slechte dingen over). Totdat ik hier uit ben, dient dit setje uitstekend.

Specificaties:
Televisie: Panasonic 42PX80
HD-ontvanger: Humax 5000c
BluRay: Sony S350
Receiver: Harman Kardon 132
Speakers: JBL SCS 140
AB: Harmony 525

Muziek doe ik via mijn Macbook.. ik heb Airport express, via dat ding loopt er een kabeltje naar mijn receiver.
al met al vind ik het een nette "home cinema" voor een student :)
Wat voor verlichting heb je achter de tv?? Is dat die led dioder van IKEA??
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee