Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.334 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrnuaV3gke1GteYiWPE615k6/full.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 43 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 37
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 40
Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 42

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:11
Gisteren de centerspeaker (Type RC-10) voor mn Klipsch set opgehaald. Ondanks dat deze twee 4" woofers heeft (fronts hebben twee 5,25"). Mijn vriendin vond deze center wel groot genoeg. :P

Ik zal vandaag ff wat pics posten. Lange dag onderweg geweest gisteren.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:12
Gaat ook snel met die nieuwe delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:38
Ik ook maar eens :)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2yyxsad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2wel3t5.jpg

Panasonic Viera TX-37V10 volgens mij
Marantz 1501
Dali Concept 2 speakers
ASUS OPLAY
PS3 SLIM 160 GB
Humax decoder

Inmiddels is er een Sony CDP XB-930 Cd speler bijgekomen.

Plannen: Subwoofer van BK en een Dali center speaker.

Credits voor de meubels en laminaat keuze gaan naar de vriendin, dat waardeert ze wel :o

[ Voor 7% gewijzigd door KillaZ op 19-03-2011 10:49 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Mag ik dan meteen vragen waar het kastje vandaan komt en wat de afmetingen zijn?
Ik ben al een eeuwigheid op zoek naar een tv-meubel wat aan mijn wensen voldoet en ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik het zelf beter kan gaan timmeren.
Dat kastje van jou komt een eind in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45
KillaZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:49:
Ik ook maar eens :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Marantz 1501
Dali Concept 2 speakers
ASUS OPLAY
PS3 SLIM 160 GB
Humax decoder

Inmiddels is er een Sony CDP XB-930 Cd speler bijgekomen.

Credits voor de meubels en laminaat keuze gaan naar de vriendin, dat waardeert ze wel :o
Foto komt me bekend voor...al eerder gepost?
kijk je uit dat je je left front niet overhoop loopt? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

The Eagle schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:56:
[...]

Da's een probleem waar ik (hopelijk niet :+) tegenaan 'loop' als ik rear's neer ga zetten...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 11:17
centr1no schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:13:
Same here, waar komt dat kastje vandaan? Eindelijk een dergelijk model waar een fatsoenlijke receiver wel in past.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:30:
[...]

Da's een probleem waar ik (hopelijk niet :+) tegenaan 'loop' als ik rear's neer ga zetten...
Haha! :*)

Hierbij, zoals beloofd, een paar foto's met m'n nieuwe aanwinst: Klipsch RC-10.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EZBKZFynicQJKjP0Ev60boQ6/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dlqN2jhbzHL6ee5HkJ2yHjKh/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UThlUxZWhGpfIz8WYeefA0Nu/medium.jpg

Waarschijnlijk gaat de ovenschaal (jaja, daar heb je hem weer :9~ ) weg en komt de TV op de centerspeaker te staan. Kan dat kwaad? Ik doe er uiteraard zacht materiaal tussen zodat er geen krassen op de centerspeaker ontstaan.

Hier nog een foto van m'n Nakamichi banaanpluggen uit Hong Kong. 8) :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rUfAS0B6NSDaGRfHPO6jK6xA/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
Mooi hoor :D, zou alleen nu zeker de TV ophangen zo'n blok er voor is naar "mijn mening" geen gezicht !
en mooie plugjes ik heb ze ook ontvangen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nette opstelling, Lupo. De Nakamichi pluggen zijn errug populair hier op GoT :) Ik vind het degelijke en gebruiksvriendelijke pluggen voor hun geld (13 euro voor 24 stuks)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@lupo,
Netjes hoor.
Nu valt de ovenschaal niet meer zo erg op :o)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mektheb schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:29:
Mooi hoor :D, zou alleen nu zeker de TV ophangen zo'n blok er voor is naar "mijn mening" geen gezicht !
en mooie plugjes ik heb ze ook ontvangen haha
Thanks! Ophangen is helaas geen optie omdat ik in een appartement woon voor studenten. Ik wil liever niet bij de buren in hun kamer uitkomen. :P
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:32:
Nette opstelling, Lupo. De Nakamichi pluggen zijn errug populair hier op GoT :) Ik vind het degelijke en gebruiksvriendelijke pluggen voor hun geld (13 euro voor 24 stuks)
Bedankt! Die banaanpluggen zijn inderdaad erg populair. Ik vind het wel erg makkelijk. Plugje eruit, plugje erin en gaan met die banaan. :+
cypher21 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 15:45:
@lupo,
Netjes hoor.
Nu valt de ovenschaal niet meer zo erg op :o)
Haha, thanks! De ovenschaal gaat dus nog weg en de TV op de center (als dat niet te zwaar is). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
The Eagle schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:56:
[...]

Hmmm, volgens mij heb ik hem nog nooit op GOT gepost....
Je doelt op de rechter neem ik aan? De linker kom ik namelijk nooit langs :o :+
centr1no schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 13:13:
Mag ik dan meteen vragen waar het kastje vandaan komt en wat de afmetingen zijn?
Ik ben al een eeuwigheid op zoek naar een tv-meubel wat aan mijn wensen voldoet en ik ben er inmiddels van overtuigd dat ik het zelf beter kan gaan timmeren.
Zal is even meten, meubel komt van Pronto en was een rib uit ons lijf :+

150 cm breed x 45 cm diep x 52,5 cm hoog

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 19-03-2011 16:03 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

die stikkers kun je ook van je TV afhalen... ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:54

Roytoch

Nietes

KillaZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Zou toch zweren dat ik hem eerder heb gezien inderdaad, toen werd er ook al een opmerking geplaatst over de verwarming, dat het zonde was dat die symetrie in de war schopte? Of ben ik nu ook al gek geworden :P mooi meubel in ieder geval, netjes zo :)

[ Voor 1% gewijzigd door Roytoch op 21-03-2011 01:23 . Reden: Fixed kapotbroken quote thingy ]

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 10:47
roy.ahuis schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:23:
[quote]KillaZ schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:02:
[...]

Zou toch zweren dat ik hem eerder heb gezien inderdaad, toen werd er ook al een opmerking geplaatst over de verwarming, dat het zonde was dat die symetrie in de war schopte? Of ben ik nu ook al gek geworden :P mooi meubel in ieder geval, netjes zo :)
Ja klopt, ik had hem ook gezien ;)
heb maar even de post opgezocht :+
KillaZ schreef op maandag 07 februari 2011 @ 21:17:
[afbeelding]
[afbeelding]

Marantz 1501
Dali Concept 2 speakers
ASUS OPLAY
PS3 SLIM 160 GB
Humax decoder

En sinds Zaterdag een Sony CDP-xb930

[afbeelding]

Credits voor de inrichting gaan naar de vriendin :+

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Kefding schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 19:28:
[...]

Ja klopt, ik had hem ook gezien ;)
heb maar even de post opgezocht :+

[...]
Lol ik dacht dus serieus dat ik nog nooit hier gepost had.....Afijn, teken dat ik nieuwe pics moet schieten aangezien de sony cd speler nu onderin staat met de PS3 daar bovenop.

De Marantz staat op de 2e plank in zijn eentje. De Asus en de humax staan links en rechtsonder de tv.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Je tv kan je makkelijk op je center speaker zetten kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
wat zijn jullie ervaringen met een xbox360 en ps3 in je stereomeubel plaatsen?
ik heb een meubel van ikea wat hier op lijkt http://www.ikea.com/nl/nl...__0113494_PE265712_S4.JPG alleen dan heb ik 2 schuifdeuren (links en rechts 1) in het midden is het open. De PS3 en xbox360 wil ik er in plaatsen maar ben bang dat het te warm wordt. De voor en achterkant zitten dicht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308117

IRCfreAk schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 20:08:
wat zijn jullie ervaringen met een xbox360 en ps3 in je stereomeubel plaatsen?
ik heb een meubel van ikea wat hier op lijkt http://www.ikea.com/nl/nl...__0113494_PE265712_S4.JPG alleen dan heb ik 2 schuifdeuren (links en rechts 1) in het midden is het open. De PS3 en xbox360 wil ik er in plaatsen maar ben bang dat het te warm wordt. De voor en achterkant zitten dicht namelijk.
indien je ze achter een deur plaats dan kan je beide consoles afschrijven na enige tijd gamen wat u wel kan doen is zorgen voor een degelijke airflow in het meubel. bijv, een rond gat aan de achter kant (want je moet toch je kabels ergens door laten gaan) en dan het deurtje op een kier open laten staan(tijdens gebruik van en of beide consoles) of een lichte afzuiging plaatsen die de warme lucht uit het meubel haalt en een verse lucht stroom verzorgt voor de consolles

wat ik zou kunnen bedenken is een 140mm(of groter) fan op de achter kant monteren(waar je tevens ook het gat voor je kabels hebt gemaakt) en dan dat geheel via een kleine trafo of adapter voeden.
ik denk dat een normaal 140mm fan genoeg kan verplaatsen maar ik weet niet wat bij jou de ambient tempratuur is hier moet je even naar kijken en aan de hand hiervan kan je uit reken hoe groot en hoe snel de fan(s) moeten gaan werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zouw als het kan je pc in een kastje zetten met open voorkant of je duur open zetten tijden spelen.

Heb voor mijn center en front nieuwe speaker kabels gehaalt van 2x4 mm dik.
Foto.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2liyott.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ndtwkg.jpg

Op de planning staat eerst een subwoofer waarschijnelijk de magnat monitor sub 301a en een nieuwe grotere tv die ik dan ophang.

[ Voor 141% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 20-03-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pfFwxMlFsuWa08QlidWIRUPK1vJ3e9D-HYtpzwWIcuNFigq9cD8c2-mH8iYfXZQEWY5TzlQQUBN4U6sstxORJUA/DSCN2473.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1pP1DYfKlusLCzfhaSonR7IgCv8yQjf1x-qmlIHuIV5dv1XVCV9s4IHHcXMYdCumoELyqty-L4k0ElXh_EmLLGDQ/DSCN2471.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1p1PHd90o0jg5nEQO5vbePshNDXwI1lv1i-qapSerwn-9kFDQffdcGYgP-nXb9-XMPqDxHeb8Et0wf-_m6hq-wEw/DSCN2475.JPG?psid=1

De tv lijkt echt achterlijk hoog te hangen, maar dat valt in de praktijk erg mee. De eerste foto is vanaf de bank genomen op de zitting. Op onderstaande foto is het iets beter te zien (+ de nieuwe speakers voor de studeerkamer)

Afbeeldingslocatie: http://public.blu.livefilestore.com/y1paqb9xnq5_mrjpuho-BIARo_SDnbRgIkVeXc34RyCVga9SOsGQG1zZnOmyHYPRZj3nYtgO01Szvb6rdozizQpQg/DSCN2478.JPG?psid=1

spekkies:

Speakers: B&W CM1 op Norstone Esse stands
TV: Samsung 32 inch A656 tv
Meubel: Nostone Eker 5
Decoder: UPC HD DVR
Versterker: Pioneer LX72
Bronnen: Asrock ION 330 en Sony PS3

Toekomstige plannen:
B&W CMC en een goede bijpassende sub

[ Voor 12% gewijzigd door DjVe op 20-03-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 06:38
Na eindelijk het juiste tv meubel gevonden te hebben waar de apparatuur fatsoenlijk in past ook maar eens mijn setup posten.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TYZdZqjY9XI/AAAAAAAAA4o/i_pF_sJ6jnk/s640/IMG_3261.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TYZdYgrDCeI/AAAAAAAAA4k/rWjwFU8-I7k/s640/IMG_3263.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TYZde2UEoxI/AAAAAAAAA4w/c6PH_RJfBU8/s640/IMG_3264.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TYZdadnnbyI/AAAAAAAAA4s/n77-zTLcFKs/s640/IMG_3266.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_aeL0ikPtWA0/TYZdkK0U1JI/AAAAAAAAA44/GE_6RQefxMU/s640/IMG_3270.JPG

Je ziet:
  • Samsung UE-46C6000
  • Onkyo TX-SR606
  • Harman/Kardon HKTS 11 BQ
  • Humax iHDR-5050c
  • Panasonic DMP-BD35
  • Laptop
  • Harmony 555

[ Voor 23% gewijzigd door Skidmarks op 20-03-2011 21:18 . Reden: Foto's klikbaar gemaakt naar highres ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er mooi strak uit hangen je speakers achter niet te hoog.
En ben je niet bang die box bij de kattenspeel toren dat je katten niet een keer met de speaker gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En weer een nieuwe aanwint. Vandaag opgehaald, ter vervanging van de Pioneer BDP-320, een Denon DVD 2500BT. De Pioneer BDP-320 die ik heb is wel nieuwer, maar ik gebruik dingen als Blu-ray Profile 2 en ethernet toch niet. Deze Denon is puur een transport en matched goed met mijn versterker die alles bitstream aan kan. En de Denon is toch echt flink wat beter, gewicht alleen van deze Blu-ray Transport is net geen 10 KG :X

Speler is tweedehands, maar nog wel helemaal compleet met doos, remote en factuur:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GU3izd4II2J5mxX26bBW7gM9/full.jpg

De speler zelf:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TiOVcLFbe4PFt8InM7zFFAui/full.jpg

En omdat foto's maken van zwarte apparatuur niet mijn sterkste punt is hier nog even twee productfoto's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8EomU6hU8ufy3LWVytIjs7d5/full.jpg

Aansluiten zal zo lang niet duren met "al die aansluitingen". Al levert Denon er wel weer een dik pak papier bij met "handleiding" er op...:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OYy9NJNQE0D2ygWFOWF5r9Au/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 06:38
Anoniem: 374197 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:32:
Ziet er mooi strak uit hangen je speakers achter niet te hoog.
En ben je niet bang die box bij de kattenspeel toren dat je katten niet een keer met de speaker gaan spelen.
Voor de hoogte van de speakers heb ik geprobeerd naar wat officieele guides te zoeken en ik heb me zoveel mogelijk aan die van thx gehouden die zegt dat de achter speakers "2 feet or higher above the listener" en ze hangen nu geloof ik 60 cm boven m'n oor en het klinkt wel goed ik ben bang als ik ze lager zou hangen je ze te hard zou horen aangezien je op de bank er toch vrij dicht bij zit.

Tot nu toe hebben de katten de box met rust gelaten op die plank komen ze nooit maar zeg nooit nooit met katten ;) Maar de grilles zijn van metaal dus ik denk dat ze wel aardige katten proof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:34
FeaR1986 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:42:
En weer een nieuwe aanwint. Vandaag opgehaald, ter vervanging van de Pioneer BDP-320, een Denon DVD 2500BT.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TiOVcLFbe4PFt8InM7zFFAui/full.jpg
De AB van die denon is bijna gelijk aan mijn Marantz BD5004
Afbeeldingslocatie: http://bestofaudio.com/images/BD5004-remoREAR-96dpi-w1200.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 20-03-2011 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup, Marantz en Denon vallen onder dezelfde holding dus ze lenen wel meer van elkaar. Kijk voor de grap maar eens naar de achterkant van de Denon AVR-3311 en de Marantz SR7005, idem met de AVR-2311 en de SR6005. Ook voor 99% identiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
FeaR1986 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:42:
En weer een nieuwe aanwint. Vandaag opgehaald, ter vervanging van de Pioneer BDP-320, een Denon DVD 2500BT. De Pioneer BDP-320 die ik heb is wel nieuwer, maar ik gebruik dingen als Blu-ray Profile 2 en ethernet toch niet. Deze Denon is puur een transport en matched goed met mijn versterker die alles bitstream aan kan. En de Denon is toch echt flink wat beter, gewicht alleen van deze Blu-ray Transport is net geen 10 KG :X

Speler is tweedehands, maar nog wel helemaal compleet met doos, remote en factuur:
Mooi ding. Matched idd mooi met de Denon receiver die je nu hebt. Zend hij ook HDaudio pcm over de optical aansluiting of is HD audio op deze manier voorbehouden aan receivers die het ondersteunen Zie nl. geen analoge audio outputs.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Nieuw zijn ze vrij kostbaar zover mij bekend.

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Doppert schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:00:
[...]

Zend hij ook HDaudio pcm over de optical aansluiting
Welke optical aansluiting? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, al een tijdje niets meer veranderd aan mijn apparatuur, behalve dat ik verhuist ben. :+

Afbeeldingslocatie: http://album.veelkralen.nl/d/8191-1/woonkamer2.jpg

Hierop zichtbaar zijn:

- Sony KDL40x2000 TV (LCD)
- Asw Alpha fronts (4 weg transmission line)
- Asw Cantius center
- Asw Cantius II rears
- Nubert AW 1500 subwoofer
- Pioneer VSX-D2011 Receiver
- HT-PC (Silverstone LC16M met een Core Duo en 4Gb ram, Ati 5450)

Het is een pic die geschoten is relatief vlot nadat we verhuist zijn, dus ondertussen is de boel meer aangekleed, hangen er meer gordijnen, zijn de kabels wat beter weggewerkt en hangt mijn beamerscherm weer aan het plafond. (Beamer is een Panasonic PT-AE700 720p gevalletje.) Jaja, het is eens tijd dat ik een nieuw piccie maak. :+

Er moet nog een keer als er weer geld is een andere Receiver komen, met 2xHDMI uit, maar tot die tijd red ik het hier wel mee. :+

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 21-03-2011 00:06 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Xander schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:03:
[...]

Welke optical aansluiting? :P
Wat er niet is kan je altijd zelf nog maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doppert schreef op maandag 21 maart 2011 @ 00:00:
[...]Mooi ding. Matched idd mooi met de Denon receiver die je nu hebt. Zend hij ook HDaudio pcm over de optical aansluiting of is HD audio op deze manier voorbehouden aan receivers die het ondersteunen Zie nl. geen analoge audio outputs.

Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Nieuw zijn ze vrij kostbaar zover mij bekend.
De Denon DVD 2500BT stuurt alles bitstream over de HDMI-uitgang. Meer doet de speler niet. Het is de uitgeklede versie van de DVD 3800BD welke wel over analoge uitgangen beschikt. Het is dan ook een BT, een Blu-ray Transport: alleen HDMI uit en geen decodering van Dolby TrueHD of DTS HD Master Audio. Maar mijn receiver kan dat allemaal over HDMI ontvangen, dus daarom heb ik de speler ook gekocht. Ik heb niets aan een speler die zelf kan decoderen aangezien mijn receiver dat doet.

Ik heb er 400 euro voor betaald met nog 14 maanden garantie. Is nog altijd 200 euro goedkoper dan bij de meeste winkels waar ze de speler aanbieden voor "normale" prijzen. Er zijn ook ketens die nog de prijs bij launch hanteren en dus zo'n 1.099 euro. Stassen Hifi schijnt de 2500BT te kunnen leveren voor 495 euro. Maar ik heb te slechte ervaringen met die winkel om daar nog iets te willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn overigens wat posts getrashed. Posts met daarin flames naar andere users en meningen die nogal dubbel werden gebracht waardoor het meer een troll leek . Discussiëren mag, maar laat elkaar wel in hun waarde. Dit is niet de manier om een nieuw topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:45
FeaR1986 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 01:07:
[MBR]Er zijn overigens wat posts getrashed. Posts met daarin flames naar andere users en meningen die nogal dubbel werden gebracht waardoor het meer een troll leek . Discussiëren mag, maar laat elkaar wel in hun waarde. Dit is niet de manier om een nieuw topic te starten.[/]
Prima besluit, ik was al niet van plan om er nog verder op in te gaan.

Verder erg gave set hierboven. Ik dacht in het snelle voorbijgaan een set met PMC-speakers te zien, maar ik zat aardig in de buurt gezien de transmissielijn.

Ik vind de kleur niet echt mooi met dat IKEA hout, maar het zal ongetwijfeld erg goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:29

GaMeOvEr

Is een hork.

De kleur is volgens de fabrikant "ahorn". Een soort licht beuken is het. :) (Wel echt fineer trouwens, geen plakplastic. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 12:33
Dit is wat er bij mij thuis staat. Beetje een rommeltje, maar daar moet je maar langs kijken. :P

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/npntcj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/29561vl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2193tba.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2nqeaz5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/nb2c8h.jpg

Pioneer VSX-C100
Humax iHDR 5200c
Samsung BD-C6900
Philips 40PFL9705h
Pioneer S-W110s
Pioneer S-F50 + S-CR50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan-Assen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 18:34
Jordy van e schreef op zondag 20 maart 2011 @ 20:12:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De tv lijkt echt achterlijk hoog te hangen, maar dat valt in de praktijk erg mee. De eerste foto is vanaf de bank genomen op de zitting. Op onderstaande foto is het iets beter te zien (+ de nieuwe speakers voor de studeerkamer)

[afbeelding]

spekkies:

Speakers: B&W CM1 op Norstone Esse stands
TV: Samsung 32 inch A656 tv
Meubel: Nostone Eker 5
Decoder: UPC HD DVR
Versterker: Pioneer LX72
Bronnen: Asrock ION 330 en Sony PS3

Toekomstige plannen:
B&W CMC en een goede bijpassende sub
Ziet er mooi uit hoor! Ik ben ook al een poosje op zoek naar stands voor m'n cm1's Deze zijn mooi slank in tegenstelling tot die van B&W zelf, staan de speakers gewoon los op de stands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45
Dekay schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:44:
Dit is wat er bij mij thuis staat. Beetje een rommeltje, maar daar moet je maar langs kijken. :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Pioneer VSX-C100
Humax iHDR 5200c
Samsung BD-C6900
Philips 40PFL9705h
Pioneer S-W110s
Pioneer S-F50 + S-CR50
Fijne rustige inrichting :)
Heb thuis de zelfde HT staan, alleen dan een iets hoger model receiver + bijbehorende DVD speler...verbaas me nog steeds dat die speakertjes een redelijk acceptabel geluid geven.
Hoe hoog heb jij de X-over van je sub staan btw? Staat mij bij op 200Hz maar volgens mij zou dat beter anders kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:30
Dekay schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:44:
Als je dat een rommeltje noemt, ben ik wel heel benieuwd hoe het er dan netjes bij zou staan. Je hebt namelijk gewoon een hele rustige indeling waar ik echt geen rommeltjes zie liggen hoor (niet zoals in mijn studentenkamertje ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Commentaar en tips zijn altijd welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3LBUP8DM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OAFQV3BV.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-B8CJSAMH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UIEASZBI.jpg

Nog het 1 en ander gebeuren, kabel gootje, kabels wegwerken gordijnen en plinten afmaken en dergelijke maar een begin is er !
Ook een Kinect incomming voor het vrouwtje, wat ze nog niet weet ;) :wub:
staat ook op htforum, vandaar dus even de foto's gepakt

Hepta Spring's ( ik kies puur voor stereo omdat ik het voldoende vind voor nu totdat budget past bij een buizen versterker)
Xbox 360
Ps3 Phat
Samsung DCB-H360R ( incl alle pakketten )
Marantz Pm5004.
Apple Tv 1e gen

[ Voor 18% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mektheb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog het 1 en ander gebeuren, kabel gootje, kabels wegwerken gordijnen en plinten afmaken en dergelijke maar een begin is er !
Het zier er mooi uit qua inrichting! Misschien nog leuk om een lijstje te geven van je apparatuur, dat blijft nu namelijk een beetje gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 15:44
LuPo schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:12:
[...]

Het zier er mooi uit qua inrichting! Misschien nog leuk om een lijstje te geven van je apparatuur, dat blijft nu namelijk een beetje gissen.
Inderdaad. en waar staat je apparatuur (foto's met deurtjes open?), je center speraker en surround speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 22-04 10:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Het is volgens mij een pure stereoset. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Laatst online: 16-04 17:43
ik gok alleen xbox, ps3, paar kleine speakers :), tv en ab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
veldt000 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:52:
ik gok alleen xbox, ps3, paar kleine speakers :), tv en ab
Yup.

Hepta Spring's
Xbox 360
Ps3 Phat
Samsung DCB-H360R
Marantz Pm5004.
Apple tv 1e gen

En klein maar fijn ;)

Heb op het moment bewust voor Stereo gekozen met Nederlandse Speakers ( hepta )
De rede het kleine speakers zijn geworden is vanwege de vrouw in huis, die geen bak beesten in huis wil en deze pianolak hadden. ( dus uiterlijk )
In de toekomst eventueel surround met een buizen versterker.
En een goeie platenspeler voor het heerlijke vinyl :9

Voeg het wel even bij de post ! :D

[ Voor 70% gewijzigd door Mektheb op 21-03-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Denk dat je de Samsung DCB-H360R bedoelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SChief schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:11:
Denk dat je de Samsung DCB-H360R bedoelt. :)
Juist dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

die Hepta Spring's zijn best erg sexy zeg... al vind ik ze in 'niet-zwart' misschien nog wel mooier. (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Inmiddels staat m'n TV op de nieuwe centerspeaker. Zal ik morgen nog even een foto posten hoe dat staat? Het stond zo:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EZBKZFynicQJKjP0Ev60boQ6/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

doe maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 06:43
Jaja LuPo we weten hoe het er bij stond :P met je ovenschaal! :x
Plaats maar eens een mooi fotootje met de TV op de Centerspeaker :)

ff @fear. Merk je zo veel verschil in een Blu-ray loopwerk?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

Ik zou graag de oude situatie nog uit een andere hoek zien Lupo en dan de nieuwe situatie, is dat mogelijk? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
clifdon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:08:
ff @fear. Merk je zo veel verschil in een Blu-ray loopwerk?
Qua looks wel >:)
Moet bekennen dat ik de Denon DVD-2500BT nu pas heb aangesloten. Was afgelopen zondag de powercord vergeten. Vandaag dus van iemand nog een W&M Tornado overgenomen. Gewoon omdat het kan en ik het leuk vind om de beide Denons aan een mooie kabel te hebben hangen. Heb maar een halve film gezien, maar echt verschil zie ik niet.

Heb wel het idee dat de Denon sneller is met opstarten dan de Pioneer BDP-320. Sowieso met het openen van de lade. De Pioneer moest je eerst aanzetten, dan zeker 45 seconden wachten en dan kon de lade open. De Denon is een stuk sneller. Laden van een Blu-ray duurt bij beide spelers zo tussen de 20 en de 40 seconden. De lade van de Denon is wel een stuk beter. De Pioneer klonk echt als een DVD-drive uit een PC, de Denon klinkt echt een stuk beter met het openen en sluiten van de lade.

Het geluid is wel véél beter, maar dat kan ook komen omdat dit de eerste keer is dat ik een film heb gezien met DTS HD Master Audio sinds ik de Focals als speaker heb :P

Zit alleen nog met mijn oude JVC-DVD-speler. Die staat nu nog op de Denon. Eens zien hoe de Denon DVD's doet welke gebrand zijn en/of uit een andere regio komen. Mocht de Denon dat allemaal goed doen dan gaat de JVC ook weg. Dat staat wat mooier in het kastje: in elk vak maar één apparaat. Al kom ik wel een vak te kort, want er moet nog een keer een mooie eindbak gekocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 17:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hepta Spring's ( ik kies puur voor stereo omdat ik het voldoende vind voor nu totdat budget past bij een buizen versterker)
Xbox 360
Ps3 Phat
Samsung DCB-H360R ( incl alle pakketten )
Marantz Pm5004.
Apple Tv 1e gen
Hey grappig nog iemand met Hepta's. Toevallig dit weekend Hepta's street in zwart Pianolak gekocht, zal binnenkort eens foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Mektheb schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:07:
[...]

Yup.

Hepta Spring's
Xbox 360
Ps3 Phat
Samsung DCB-H360R
Marantz Pm5004.
Apple tv 1e gen

En klein maar fijn ;)

Heb op het moment bewust voor Stereo gekozen met Nederlandse Speakers ( hepta )
De rede het kleine speakers zijn geworden is vanwege de vrouw in huis, die geen bak beesten in huis wil en deze pianolak hadden. ( dus uiterlijk )
In de toekomst eventueel surround met een buizen versterker.
En een goeie platenspeler voor het heerlijke vinyl :9

Voeg het wel even bij de post ! :D
Ik kom van Elac BS203 boekenplank speakers maar deze Hepta's vind ik vreselijk mooi. Voordat ik 't internet op ga om ze beter te bestuderen, kun je misschien aangeven hoe de kwaliteit is met andere sub-top merken als Elac / Dali / B&W ? Afwerking / Bouwkwaliteit / Geluidskwaliteit laag, midden en hoog. etc.

Bedankt alvast.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
troyk schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:11:
[...]

Ik kom van Elac BS203 boekenplank speakers maar deze Hepta's vind ik vreselijk mooi. Voordat ik 't internet op ga om ze beter te bestuderen, kun je misschien aangeven hoe de kwaliteit is met andere sub-top merken als Elac / Dali / B&W ? Afwerking / Bouwkwaliteit / Geluidskwaliteit laag, midden en hoog. etc.

Bedankt alvast.
Ik kom zelf ook van Boekenplank speakers, van B&W en ze klinken echt enorm beter, maar dat is natuurlijk ook een totaal andere speaker.

De kwaliteit vindt ik perfect, het is gemaakt in Nederland en is goed afgewerkt kwa lak en stevigheid.
Zelf heb ik wel andere aansluitingen voor pluggen gemonteerd en natuurlijk zelf een set spike's erop gedaan.
Maar kwa inhoudt en binnenkant kan ik weinig zeggen, heb de binnenkant niet gezien ;).
Het mooie aan dit model speaker / design is als ik in het midden zit kwa tv kijken hoor ik het geluid uit de richting van de Tv, en niet links of rechts van de speakers en dat is wat het voor mijn gevoel wel dynamisch maakt.
Verder Laag / Hoog en vergelijken met anderen vindt ik persoonlijk erg moeilijk om te oordelen.

http://www.opusklassiek.nl/audio/audio-aw/hepta.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 17:05

Borry

prutsen is mijn leven

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn setje heb laten zien.
Ondertussen zijn er enkele dingen veranderd o.a. een nieuwe TV en Blu-Ray speler.
Ook heb ik de kombinatie van de HDD recorder met twee decoders vervangen door een HUMAX HD-PVR.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/HT2011th(1).jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rob.weustink/tweakfiles/HT2011th(2).jpg

Receiver: DENON AVR3808
DVD: DENON DVD2930
Blu-Ray: PHILIPS BDP7500S2/12 3D
CD: ONKYO DX-C390 Carousel Changer
TV: PHILIPS 46PFL9705H/12
Decoder: HUMAX iHDR5050C HD Recorder
Media Player: WD TV met 500Gb My Passport HDD
Boxen zijn nog steeds van CHARIO.
En alles met een AB, Logitech Harmony 725.

[ Voor 198% gewijzigd door Borry op 22-03-2011 17:15 ]

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Arjan-Assen schreef op maandag 21 maart 2011 @ 11:46:
[...]

Ziet er mooi uit hoor! Ik ben ook al een poosje op zoek naar stands voor m'n cm1's Deze zijn mooi slank in tegenstelling tot die van B&W zelf, staan de speakers gewoon los op de stands?
Bedankt, ja ze staan gewoon los en dat is stevig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tBeM5hFo4hPh1yfrqq12LMko/full.jpg

ff snel geschoten, heb die speakers sinds zondag staan.Let niet op de rommel ;)

Even snel een opsomming
Samsung 32'
Thomson DLP660HT
UPC Mediabox
2x Xbox360 + Kinect
WD TV
Hepta Street Gold speakers

Moet alleen nog wel een goede reciever aanschaffen, heb nou niet het idee dat ik nu alles eruit haal. Ik draai nu op stereo, dat scheelt al een hoop. Next is dus een goede Reciever en center speaker :). Spikes zijn onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Kleine tip, bij Aldi hebben ze op dit moment vilt voor onder stoelen, banken en (salon)tafels voor €0,99 te koop en anders heeft Jysk dit ook wel.
Staat wat beter dan bierviltjes. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 22-03-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Haha, tafel is net geverfd en de onderkant van de poten waren nog wat nat ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ah, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
clifdon schreef op maandag 21 maart 2011 @ 22:08:
Jaja LuPo we weten hoe het er bij stond :P met je ovenschaal! :x
Plaats maar eens een mooi fotootje met de TV op de Centerspeaker :)

[...]
Anoniem: 382902 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 00:51:
Ik zou graag de oude situatie nog uit een andere hoek zien Lupo en dan de nieuwe situatie, is dat mogelijk? :p
Ik heb helaas geen andere foto dan de laatst geplaatste. Ik heb wel een foto uit een andere hoek zonder de centerspeaker (die stond dus gewoon voor de ovenschaal + TV).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3hQwf6KEzC0zsHDCV9KJYP3q/medium.jpg

Dit is de nieuwe situatie. Het liefst zou ik de TV aan de muur hangen, maar dat is hier een beetje lastig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YIP8sqBob9TaV4sHW4saI1l5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EmgD3k9Kwd4kxnEwZcaUA0N4/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QyHTOnynkwmdNdJDQkQKEWKT/medium.jpg

Nu op zoek naar een setje RB-51 als rears en een deftige subwoofer (Klipsch RW-10d of RW-12d). Tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met alle respect, ik vind het echt geen gezicht. Vooral omdat de voet van de TV dus net wat breder is dan de centerspeaker. Het komt echt over als "ik wil wel, maar ik kan niet". Nee, dan zou ik eerder een systeem bouwen (en daar bedoel ik dan geen grotere ovenschaal mee..) dat de TV wat hoger komt de staan zodat de centerspeaker niet meer in de weg ligt van de IR-sensor en de speaker voor de TV kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Rev! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:49:
Haha, tafel is net geverfd en de onderkant van de poten waren nog wat nat ;).
Mag ik vragen waarom je 2x een Xbox 360 + kinect hebt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Rev! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 18:21:

Moet alleen nog wel een goede reciever aanschaffen, heb nou niet het idee dat ik nu alles eruit haal. Ik draai nu op stereo, dat scheelt al een hoop. Next is dus een goede Reciever en center speaker :). Spikes zijn onderweg
Mooie speakers! Waar heb je spikes besteld als ik vragen mag, ben zelf ook op zoek.
Dit is de nieuwe situatie. Het liefst zou ik de TV aan de muur hangen, maar dat is hier een beetje lastig.
Of een kastje met 3 vakken? Dat je hem in het midden kan plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
@lupo

Waarom niet een muurbeugeltje van 3-4 tientjes en alles ziet er een stuk beter uit lijkt me

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je tv aan de muur is inderdaad de beste optie een beugel van vogels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR1986 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:34:
[...]

Met alle respect, ik vind het echt geen gezicht. Vooral omdat de voet van de TV dus net wat breder is dan de centerspeaker. Het komt echt over als "ik wil wel, maar ik kan niet". Nee, dan zou ik eerder een systeem bouwen (en daar bedoel ik dan geen grotere ovenschaal mee..) dat de TV wat hoger komt de staan zodat de centerspeaker niet meer in de weg ligt van de IR-sensor en de speaker voor de TV kan liggen.
Toen de centerspeaker ervoor lag had ik geen problemen met de IR-sensor van de TV hoor, ik weet ook niet hoe je bij die informatie komt? Ik heb al eerder geschreven dat de ovenschaal eronder lag omdat ik niet naar beneden wil kijken tijdens TV kijken. De ovenschaal lag al onder de TV voordat ik een centerspeaker kocht. De vorige situatie waarbij de centerspeaker ervoor ligt kon dus prima maar ik woon hier niet alleen, dus ik heb rekening te houden met nog een persoon. De centerspeaker voor de TV was niet bespreekbaar als eindsituatie. :P
Tot de TV opgehangen kan worden is het deze situatie. Dat jij het er niet uit vind zien is prima. Ik ben er echter tevreden mee. Hierbij neem ik ook in mijn overweging mee dat ik binnen twee à drie jaar verhuis. Dit is maar een tijdelijk studentenoptrekje. Ik vind het als zodanig in ieder geval niet heel slecht.
Quido schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:47:
[...]

Of een kastje met 3 vakken? Dat je hem in het midden kan plaatsen?
Dat komt er ook zeker wel. Op dit moment zijn het gewoon wat bij elkaar geraapte studentenspullen van Ikea. Later (lees: over twee tot drie jaar) wordt het allemaal een stuk serieuzer aangepakt. Zoals gezegd vind ik het niet verkeerd zoals het er nu bijstaat.
cypher21 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:55:
@lupo

Waarom niet een muurbeugeltje van 3-4 tientjes en alles ziet er een stuk beter uit lijkt me
Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:01:
Je tv aan de muur is inderdaad de beste optie een beugel van vogels.
Ik wil hier liever niet teveel in de muur gaan boren omdat ik het over twee tot drie jaar weer 'clean' moet opleveren (huur). Daarnaast is de muur vrij zwak en ik weet niet hoe de muur zich houdt. In mijn volgende huisje komt er zeker een muurbeugel. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door LuPo op 22-03-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Anoniem: 329694 schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:37:
[...]

Mag ik vragen waarom je 2x een Xbox 360 + kinect hebt? >:)
1 omgebouwd, en de ander niet. Als straf is de niet omgebouwde laatst overleden :'( (Had al een x-clamp fix, binnenkort weer even uit elkaar halen en strakker aandraaien)
Quido schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:47:
[...]

Mooie speakers! Waar heb je spikes besteld als ik vragen mag, ben zelf ook op zoek.
Conrad, de goedkoopste zelfs O-) . Zocht spikes waarbij je niet hoeft de boren, vind ik zonde en ik was bang dat die gaten toch gingen lubberen, zodoende kwam ik hierop uit. > http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300589

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Rev! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:21:
Zocht spikes waarbij je niet hoeft de boren, vind ik zonde en ik was bang dat die gaten toch gingen lubberen
Nou, als die speakers van nat karton zijn misschien? :D Schroefgaten in hout gaan echt niet lubberen met een statische belasting, want anders zouden alle meubels in je huis inclusief je huis zelf zo uit elkaar flikkeren :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Laatst online: 22-04 06:43
Exirion daar zou ik maar niet al te snel vanuit gaan. Ik heb hier nog een Vintage Pioneer audiomeubel staan met voetjes er onder. en deze zitten na al die jaren wel degelijk los. het hout is gewoon iets of wat gekrompen denk ik. Ik snap overigens wel dat je niet wilt boren in je duur aangeschafte speakers.

BTW Lupo 't is zoals Fear al aangaf niet echt de beste oplossing maar als jij er tevreden mee bent waarom niet ?:D

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Exirion schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Nou, als die speakers van nat karton zijn misschien? :D Schroefgaten in hout gaan echt niet lubberen met een statische belasting, want anders zouden alle meubels in je huis inclusief je huis zelf zo uit elkaar flikkeren :+
:)

offtopic:
Het huis zal blijven staan, in NL bouwen we in steen/hard, dus met lijm, beton of mortel. De dragende delen van een dak zijn overwegend gebout. Maar verder begrijp ik je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
Rev! schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:21:

Conrad, de goedkoopste zelfs O-) . Zocht spikes waarbij je niet hoeft de boren, vind ik zonde en ik was bang dat die gaten toch gingen lubberen, zodoende kwam ik hierop uit. > http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=300589
Ben benieuwd of het wat is, laat het ff weten als je wilt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:55

Exirion

Gadgetfetisjist

clifdon schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:34:
Exirion daar zou ik maar niet al te snel vanuit gaan. Ik heb hier nog een Vintage Pioneer audiomeubel staan met voetjes er onder. en deze zitten na al die jaren wel degelijk los.
De meeste spikes worden niet eens direct in het hout geschroefd :) Je slaat een soort metalen plateautjes met punten eraan in het hout. Daar zit schroefdraad in waar de spike in wordt gedraaid. Als die plateautjes in het hout zitten geslagen staat er al zo'n druk op de houtvezels dat die dingen nooit meer vanzelf los komen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 23:52

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

LuPo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:05:
Ik wil hier liever niet teveel in de muur gaan boren omdat ik het over twee tot drie jaar weer 'clean' moet opleveren (huur). Daarnaast is de muur vrij zwak en ik weet niet hoe de muur zich houdt. In mijn volgende huisje komt er zeker een muurbeugel. ;)
Bevestig een plank multiplex oid op de muur en hang daar je TV aan dan wordt het gewicht van je TV beter verdeeld. Ondanks dat je huurt mag kan je vast wel een paar gaten in je muur boren, als je weggaat gewoon weer volsmeren met plamuur (of tandpasta }) )

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleecho
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-12-2023
hallo

ik heb een marantz sr-4600 i.c.m twee B&W 602S3 speakers en een center LCR-60. Nu ben ik op zoek naar een subwoofer. Niet omdat ik direct veel bas mis, al moet ik wel zeggen dat ik merk dat de speakers wel wat diepte missen. Nu is het zo dat ik in een oud studentenpand woon waar alles nog van hout is en de vloer e.d al gaan trillen als ik de boel vol aan zet. Gezien de houten vloer, is het dan uberhaupt nuttig om te investeren in een sub? En de aanleiding voor deze vraag is eigenlijk dat ik wellicht voor een zacht prijsje een ASW-608 subwoofer over kan nemen. Zou dit een goede koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 11:56
Meelobee schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:02:
[...]

Bevestig een plank multiplex oid op de muur en hang daar je TV aan dan wordt het gewicht van je TV beter verdeeld. Ondanks dat je huurt mag kan je vast wel een paar gaten in je muur boren, als je weggaat gewoon weer volsmeren met plamuur (of tandpasta }) )
Offtopic: In mijn vorige appartement zat een gat in de deur welke ik gewoon dicht gesmeerd heb met plamuur (dat gat was er veel te groot voor maar dat boeide niet). De plamuur kon niet eens drogen en de deur had dus een "vlek" want ik heb hem echt niet overnieuw geschilderd. Geen klacht over gehad omdat de deur één geheel was en er geen gat zichtbaar was :D

Dit moet dus zeker wel lukken, een paar gaten in de muur kun je gewoon vullen. Hoe moet dat anders met alle gaten die je boort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:05:
[...]Toen de centerspeaker ervoor lag had ik geen problemen met de IR-sensor van de TV hoor, ik weet ook niet hoe je bij die informatie komt?
Dacht dat ik dat ergens een keer had gelezen. Maar kan ook best zijn dat het iemand anders was met een centerspeaker welke voor de TV lag. En hoeft nog niet eens op dit forum geweest te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Meelobee schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:02:
[...]

Joster schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:25:
[...]

Offtopic: In mijn vorige appartement zat een gat in de deur welke ik gewoon dicht gesmeerd heb met plamuur (dat gat was er veel te groot voor maar dat boeide niet). De plamuur kon niet eens drogen en de deur had dus een "vlek" want ik heb hem echt niet overnieuw geschilderd. Geen klacht over gehad omdat de deur één geheel was en er geen gat zichtbaar was :D

Dit moet dus zeker wel lukken, een paar gaten in de muur kun je gewoon vullen. Hoe moet dat anders met alle gaten die je boort?
Klopt. Ik zal er eens over nadenken. ;)

Ik weet dat ik de gaten gewoon dicht kan smeren met plamuur. Ik heb al bij meerdere huurders in mijn omgeving gezien dat dat er vrij makkelijk aan toe gaat. :P
FeaR1986 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Dacht dat ik dat ergens een keer had gelezen. Maar kan ook best zijn dat het iemand anders was met een centerspeaker welke voor de TV lag. En hoeft nog niet eens op dit forum geweest te zijn :P
Ik denk dat het iemand anders was want ik heb dat nooit geschreven. Het gaat dus met name om de WAF. :D
Ach, en zo erg is het allemaal ook niet. Ik ben allang blij als ik weer m'n setje mag uitbreiden van de baas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Als de muur niet zo sterk is gewoon goede pluggen erin of evt eerst wat vulmiddel erin (goed uitzuigen met stofzuiger/borstel!) en dan de plug erin batsen :) werkt vaak ook erg goed. Goed de diepte aanhouden en juiste diameter kan ook een wereld aan verschil maken. Daarnaast zou ik gewoon doen wat je zelf wil natuurlijk :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 23:25:
[...]

Maargoed waarom zou ik gaan boren als het niet hoeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:46:
[...]

[...]

Klopt. Ik zal er eens over nadenken. ;)

Ik weet dat ik de gaten gewoon dicht kan smeren met plamuur. Ik heb al bij meerdere huurders in mijn omgeving gezien dat dat er vrij makkelijk aan toe gaat. :P

[...]

Ik denk dat het iemand anders was want ik heb dat nooit geschreven. Het gaat dus met name om de WAF. :D
Ach, en zo erg is het allemaal ook niet. Ik ben allang blij als ik weer m'n setje mag uitbreiden van de baas. :+
Als ik dit aan de vrouw thuis laat zien denk ik dat ze snel overstapt op een wandbevestiging :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:51:
Als de muur niet zo sterk is gewoon goede pluggen erin of evt eerst wat vulmiddel erin (goed uitzuigen met stofzuiger/borstel!) en dan de plug erin batsen :) werkt vaak ook erg goed. Goed de diepte aanhouden en juiste diameter kan ook een wereld aan verschil maken. Daarnaast zou ik gewoon doen wat je zelf wil natuurlijk :P
1 tip: Meet op hoe dik de wand is, kijk van welk materiaal de wand is en kies de juiste plug.
Mijn complete kast (zie vorige topic) hangt aan een gasbeton wand , nou ik kan je vertellen uit ervaring dat er sterkere wandjes bestaan.

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Dat leek me al vanzelfsprekend aangezien LuPo al aangaf dat de wand niet al te sterk was. Toch zeker wel belangrijk idd. :)

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Laatst online: 16-04 17:43
ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen (ik meen van wel), maar ophangen aan de muur is toch het mooiste. Ging niet vanwege studentenkamer?
Misschien dat een vloerstandaard een oplossing is.

edit: ja dus. Muurbeugel is geen optie. Dan een voorzetwand?

[ Voor 59% gewijzigd door veldt000 op 23-03-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk

troyk

attrib -r troyk.nfo

veldt000 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:57:
ik weet niet of het al eerder voorbij is gekomen (ik meen van wel), maar ophangen aan de muur is toch het mooiste. Ging niet vanwege studentenkamer?

Ook in 't vorige topic al gepost maar dit lijkt me mogelijk een oplossing:
Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/189807_10150207224964348_635914347_8943530_3337444_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:14:
[...]

Als ik dit aan de vrouw thuis laat zien denk ik dat ze snel overstapt op een wandbevestiging :+
Mijn vriendin vind dit rommelig:

En ze vind onderstaande tussenoplossing het beste (totdat de TV aan de muur hangt, ooit):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EmgD3k9Kwd4kxnEwZcaUA0N4/medium.jpg

Ik heb nu trouwens voor elkaar gekregen dat ik een subwoofer mag kopen (de wereld op z'n kop ik weet :7 ) die ik zélf uit mag zoeken en hij moet alleen maximaal 38cm hoog zijn (ivm plaatsing). Gaat u allen even mee naar dit topic? :)

[ Voor 18% gewijzigd door LuPo op 23-03-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

LuPo schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:14:
[...]

[...]

[...]

Ik heb helaas geen andere foto dan de laatst geplaatste. Ik heb wel een foto uit een andere hoek zonder de centerspeaker (die stond dus gewoon voor de ovenschaal + TV).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nu op zoek naar een setje RB-51 als rears en een deftige subwoofer (Klipsch RW-10d of RW-12d). Tips? :)
Ik heb geen idee of het al eens eerder ter sprake is gekomen maar waarom niet van de Ikea een tv beugel ophangen? Die dingen kosten maar twee tientjes. Kabelgootje voor een paar cent erbij en klaar :)

Veldt was me al voor :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-04 22:37
LuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Ik heb nu trouwens voor elkaar gekregen dat ik een subwoofer mag kopen (de wereld op z'n kop ik weet :7 ) die ik zélf uit mag zoeken en hij moet alleen maximaal 38cm hoog zijn (ivm plaatsing). Gaat u allen even mee naar dit topic? :)
Wereld op z'n kop ja. Volgens mij moet je eens wat harder met je vuist op tafel slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
troyk schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:02:
[...]

Ook in 't vorige topic al gepost maar dit lijkt me mogelijk een oplossing:
[afbeelding]
Dan word het alsnog aan de muur gehangen en dat was geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
troyk schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:42:
[...]

1 tip: Meet op hoe dik de wand is, kijk van welk materiaal de wand is en kies de juiste plug.
Mijn complete kast (zie vorige topic) hangt aan een gasbeton wand , nou ik kan je vertellen uit ervaring dat er sterkere wandjes bestaan.

Sterkte!
Bedankt. Wat jij hebt gemaakt in je woonkamer vind ik erg mooi en strak!
SouLLeSSportal schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:43:
Dat leek me al vanzelfsprekend aangezien LuPo al aangaf dat de wand niet al te sterk was. Toch zeker wel belangrijk idd. :)
Ik had daar inderdaad al naar gekeken. ;)
veldt000 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Ik denk dat ik hier niet meer in ga investeren. De huidige meubels worden binnen twee jaar vervangen. Klaar met studeren -> baan -> huisje -> fatsoenlijke meubels. Dan is het een beetje zonde om er nu veel geld tegenaan te smijten. Een muurbeugel van Vogels (oid) kopen zou nog wel een goede koop zijn. Die kan ik dan namelijk gewoon weer gebruiken. :)
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Wereld op z'n kop ja. Volgens mij moet je eens wat harder met je vuist op tafel slaan :P
Ik doe me zieliger voor dan dat het in werkelijkheid is hoor. O-)
Op 30m2 slapen, leven, eten, etc etc en dan een 5.1 set erin is ook niet even makkelijk. Vandaar dat de komende subwoofer nu onder het bed moet. Er is gewoon anders geen ruimte voor. :P
Quido schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:08:
[...]

Dan word het alsnog aan de muur gehangen en dat was geen optie.
Klopt. Al zal het wel lukken met de oplossingen die hier aangedragen worden. Maar ik wil er al die moeite en tijd niet meer instoppen voor zo'n (relatief) korte tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

LuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:36:
[...]

Klopt. Al zal het wel lukken met de oplossingen die hier aangedragen worden. Maar ik wil er al die moeite en tijd niet meer instoppen voor zo'n (relatief) korte tijd. :)
Ikea Lack plank + 4 Ikea Besta pootjes en klaar, heb ik ook op mijn bureau zodat mijn monitor goed staat en mijn toetsenbord er onder kan :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vrijdag schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:54:
[...]

Ikea Lack plank + 4 Ikea Besta pootjes en klaar, heb ik ook op mijn bureau zodat mijn monitor goed staat en mijn toetsenbord er onder kan :)
Foto? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/16m4lz4.jpg

Hele oude foto, is ook meer mijn bureau dan mijn ht hoek maar voor het idee. De plank is dus van Lack en de pootje komen van Besta of een andere serie. Je kan er eventueel ook nog andere pootjes onder zetten natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vrijdag schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:32:
[...]

[afbeelding]

Hele oude foto, is ook meer mijn bureau dan mijn ht hoek maar voor het idee. De plank is dus van Lack en de pootje komen van Besta of een andere serie. Je kan er eventueel ook nog andere pootjes onder zetten natuurlijk :)
Ah, nu kan ik me er een beeld van vormen inderdaad! Ziet er best mooi uit zo, slimme oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-04 15:23
FeaR1986 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:42:
[...]

Dat zal ik geweest zijn op het Htforum ;) Toen ik als test mijn center rechtop had gezet.

[ Voor 6% gewijzigd door Martijn1990 op 23-03-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Heeft iemand hier ervaring met BK subwoofers? Ik wil er eentje gaan bestellen (XLS200 vanwege beperkte ruimte) en vroeg me af of Down Fire of Front Fire veel uitmaakt. Ik wil graag de "Black Ash" variant bestellen want die past precies bij m'n speakers. Echter is die dus alleen beschikbaar als DF terwijl ik liever(?) FF wil.

En kan ik ook gewoon in Engeland bestellen zodat ik de wisselkoers zelf als voordeel heb? Die Nederlandse importeur wil natuurlijk ook wat verdienen en vraagt er, als ik de site mag geloven, ~€40 meer voor. :/

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 23-03-2011 22:48 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.