Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
LuPo schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 20:59:
Heeft iemand hier ervaring met BK subwoofers? Ik wil er eentje gaan bestellen (XLS200 vanwege beperkte ruimte) en vroeg me af of Down Fire of Front Fire veel uitmaakt. Ik wil graag de "Black Ash" variant bestellen want die past precies bij m'n speakers. Echter is die dus alleen beschikbaar als DF terwijl ik liever(?) FF wil.

En kan ik ook gewoon in Engeland bestellen zodat ik de wisselkoers zelf als voordeel heb? Die Nederlandse importeur wil natuurlijk ook wat verdienen en vraagt er, als ik de site mag geloven, ~€40 meer voor. :/
De importeur is een graag geziene gast op het HTforum en heeft prima aftersales.
Voor die 40 euro zou ik hem lekker bij RA halen. ;)

Daarnaas zou ik zelf (ik weet de hoogte niet van de 400) door sparen voor de 400.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 11:18
Ik weet dat meer altijd beter is in subwooferland; ik heb echter de 200 en kan je vertellen dat die echt voldoende bas levert om een middelgrote kamer goed te vullen (mijn woonkamer is ongeveer 25m2 denk ik met heel hoog plafond (geloof iets van 4m hoog vanwege split level).

Het is natuurlijk afhankelijk waar je naar op zoek bent:
- 'subtiel' aanvullen van je speakers voor muziek
- enorme basbeleving voor enkel films

Ik zit er tussenin (luister dus zowel muziek als kijk films, redelijk gelijk verdeeld denk ik) en ben zeer te spreken over mijn BK.

Edit: volgens mij kan je met een NL adres neit in de UK bestellen en wordt je automatisch naar RA doorverwezen. Volgens mij kan je met een FF sub het geheel iets beter richten, maar met de juiste plaatsing maakt het naar mijn weten niet veel uit of je nou een FF of een DF hebt

[ Voor 20% gewijzigd door Imperial_Master op 24-03-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:05
KillaZ schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:11:
[...]

De importeur is een graag geziene gast op het HTforum en heeft prima aftersales.
Voor die 40 euro zou ik hem lekker bij RA halen. ;)

Daarnaas zou ik zelf (ik weet de hoogte niet van de 400) door sparen voor de 400.
Dat is ook het lastige inderdaad. Die 400 kan ik hier jammer genoeg ècht niet kwijt. Maar het geld heb ik er wel voor.

Die importeur heb ik inderdaad ook al wat over gelezen op HTforum, waarschijnlijk dan toch wel bij hem bestellen. ;)
Al snap ik nog steeds niet zo goed wat het voordeel van iemand hier is als de sub toch direct uit UK thuis wordt geleverd en je eigenlijk niet met desbetreffende persoon in aanraking komt (behalve als je gaat luisteren bij hem thuis).
Imperial_Master schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:34:
Ik weet dat meer altijd beter is in subwooferland; ik heb echter de 200 en kan je vertellen dat die echt voldoende bas levert om een middelgrote kamer goed te vullen (mijn woonkamer is ongeveer 25m2 denk ik met heel hoog plafond (geloof iets van 4m hoog vanwege split level).

Het is natuurlijk afhankelijk waar je naar op zoek bent:
- 'subtiel' aanvullen van je speakers voor muziek
- enorme basbeleving voor enkel films

Ik zit er tussenin (luister dus zowel muziek als kijk films, redelijk gelijk verdeeld denk ik) en ben zeer te spreken over mijn BK.

Edit: volgens mij kan je met een NL adres neit in de UK bestellen en wordt je automatisch naar RA doorverwezen. Volgens mij kan je met een FF sub het geheel iets beter richten, maar met de juiste plaatsing maakt het naar mijn weten niet veel uit of je nou een FF of een DF hebt
Mooi om te horen, bedankt! Hier kan ik zeker wat mee.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:13

Vrijdag

De Zwarte

Paar pics van mijn computer/tv/serie/eenvoudigefilmskijk opstelling. Ik ben geen fotograaf en mijn SE W995 is niet zo'n best toestel, so bear with me :P

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1znamub.jpg

Bureau met pc (Coolermaster Stacker 2 is net zichtbaar), Logitech G15, MX-518, Z4, Samsung T220 en Samsung 24" (model vergeten), Roccat muismat

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2powlfo.jpg

Ikea Besta kastje met extra kast, cheap ass LG 32" lcd, hdmi switch, usb hub, Xbox Elite (van mijn vriendin), Xbox Pro (van mij), AC Ryan POHD (van mijn vriendin), AC Ryan POHD2 (van mij), Resident Evil: Afterlife promobox, Assassin's Creed Brotherhood Codex box, Ikea lampjes, Ikea vloerkleed, Gamma wit latex muurverf :P
En een lolly die ik van mijn vriendin heb gekregen voor Valentijsdag vorig jaar O+ *;

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/294hvrn.jpg

Zelfde als hierboven maar dan open. Links een hoop zooi (kabels, doosjes en een batterijlader, rechts een Xbox 1, PS2 Fat en controllers, Bioshock 2 CE doos.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/30i8fls.jpg

Achterkant middengedeelte van het kastje. Gewoon wat gaten geboord ter hoogte van de spelers & Xboxen omdat er anders niet genoeg airflow was en geen achterboard geeft zoveel stof.

En als laatste mijn trots en het pronkstuk in huis:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hpq71h.jpg

Slaapkamer setup :P
Vijftien jaar oude Philips wekkerradio, nogmaals mijn POHD2 (sjouw ik heen en weer), stokoude Sony Trinitron mini crt bbtv met een beelddiagonaal van een gemiddelde muismat :+
Dit alles op een high-end anti resonerend audiofiele Ikea Mikael ladenblok met plastic plated geanodiseerde rolwieltjes voor een zuiverdere weergave van beeld en geluid. Een en ander is uiteraard aangesloten via linksgedraaide, zuurstofrijke (want zuurstof is goed voor de natuurlijke weergave van pre-alfagolven in het basis spectrum) composietkabels 8-)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:00:
Slaapkamer setup :P
Vijftien jaar oude Philips wekkerradio, nogmaals mijn POHD2 (sjouw ik heen en weer), stokoude Sony Trinitron mini crt bbtv met een beelddiagonaal van een gemiddelde muismat :+
Dit alles op een high-end anti resonerend audiofiele Ikea Mikael ladenblok met plastic plated geanodiseerde rolwieltjes voor een zuiverdere weergave van beeld en geluid. Een en ander is uiteraard aangesloten via linksgedraaide, zuurstofrijke (want zuurstof is goed voor de natuurlijke weergave van pre-alfagolven in het basis spectrum) composietkabels 8-)
Koning! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 12-09 12:42
Imperial_Master schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 10:34:
Dit dus, BK levert in NL alleen aan RA subs.
Die besparing kun je vergeten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gewoon per kabel een megagroot gat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
fripse lucht is ook natuurlijk wel fijn...en dan kan je natuurlijk reinforced concrete shielded kabels nemen :P

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:51
Rev! schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:48:
Gewoon per kabel een megagroot gat :')
Kan je gewoon beter geen achterkant doen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpetero
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:14
Lollie _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

'k Vindt 't er anders maar een beetje sloeberig uitzien ;)

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Scheeld je er niks van ziet aan de achterkant, lekker belangerijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
troyk schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:15:
[...]

ik niet, foto te donker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:15:
[...]

Ik quote toch ook alleen zijn laatste tekst. Of heb je niet de moeite genomen die te lezen, denk dat het dan wel duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troyk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 14:11

troyk

attrib -r troyk.nfo

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:19:
[...]

Ik quote toch ook alleen zijn laatste tekst. Of heb je niet de moeite genomen die te lezen, denk dat het dan wel duidelijk is.
Ik reageerde op de laatste tekst over de slaapkamer-setup van gebruiker 'vrijdag', mag toch aannemen dat je dat wel begrijpt.

[ Voor 9% gewijzigd door troyk op 24-03-2011 16:55 ]

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ossi schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:39:
[...]

Dit dus, BK levert in NL alleen aan RA subs.
Die besparing kun je vergeten dus.
Op zich ook niet zo'n ramp. Vraag me alleen af of ik beter voor zo'n gesloten BK-sub XXLS400 kan gaan of voor een Klipsch RSW-10D met passieve radiator. Beide zijn voor ong. dezelfde prijs te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 24-03-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troyk schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:55:
[...]

Ik reageerde op de laatste tekst over de slaapkamer-setup van gebruiker 'vrijdag', mag toch aannemen dat je dat wel begrijpt.
En dan quote je mij? Het enige wat ik nu aanneem is dat jij het niet begrijpt ;( Vandaar MCPeuter! :D. Nee flauw, weer on-topic, dwaal weer eens af...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
Hey allemaal,

Het is voor mij alweer tijden geleden dat ik wat heb gepost. De vorige posts waren in deel 15-18, toen woonde ik nog in Druten bij m'n ouders en later in Arnhem op kamers.

Momenteel woon ik in Zoetermeer samen en vond het wel weer tijd voor een update aangezien er aardig wat is veranderd :).

Eerst maar eens wat foto's van de woonkamer met daarna de specs:

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/wiv5l5.jpg

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/htwift.jpg

Rest van de woonkamer
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/29xvv5k.jpg

SPECS
TV: Samsung 40" FULL HD LCD TV
Receiver: Marantz SR4200 (staat midden in de TV meubel)
Speakers: JBL E80, E20, E35
HTPC: self-made :) (staat links in de TV meubel)

En voor het echte film gevoel heb ik de zolder omgebouwd tot een bioscoop :*).
Eerst maar eens wat foto's en daarna weer de specs:

Voorkant
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2hqys0n.jpg

Achterkant
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20zsn01.jpg

BeamerInActie1
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2enb2g2.jpg

BeamerInActie2
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5aknie.jpg

SPECS

Beamer: Epson EH-TW3500 FULL HD 1080P
Scherm: Kingpin CES210 (210cm, electrisch)
Receiver: Marantz ZR6001
Speakers: Quadral QLX 205, QLX 135, QLX Base Center
Subwoofer: JBL XTI Sub 300 (Actief)
HTPC: self-made (Core 2 Duo)
----------------------------------------------
Bank met relaxsysteem
2 stoelen met relaxsysteem
----------------------------------------------

De post is nu wel weer lang genoeg denk :). Bios is nog niet helemaal af (nog wat posters), ook zoeken we nog naar een leuke schilderij voor boven de bank in de woonkamer...

Opmerkingen/vragen zijn altijd welkom :).

Greetz Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Die bank (in je BIOS) ziet er comfortabel uit. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Da_maniaC op 24-03-2011 19:43 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Road-runner83 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:17:
[...]

Eerst maar eens wat foto's van de woonkamer met daarna de specs:

[...]

En voor het echte film gevoel heb ik de zolder omgebouwd tot een bioscoop :*).
Eerst maar eens wat foto's en daarna weer de specs:

[...]
Allereerst hulde voor de twee mooie setups en dito HT-/huiskamer. _/-\o_

Iets wat misschien nog voor problemen zorgt is de linker frontspeaker die wat weinig bewegingsvrijheid heeft. ;)
Je hebt in ieder geval al wel het voordeel dat de speakers vrij dicht tegen de muur aan 'kunnen' omdat de bass-reflexpoort aan de voorkant zit. Mijn Klipsch moeten altijd wel lekker wat ruimte achter zich hebben hiervoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Haha toevallig net die film how to train your dragon gezien, leuke film. Mooie setup vooral die bios is iets wat ik ook zeker wil in mijn komende huis! :D

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
SouLLeSSportal schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:05:
Haha toevallig net die film how to train your dragon gezien, leuke film. Mooie setup vooral die bios is iets wat ik ook zeker wil in mijn komende huis! :D
Yup erg leuke film!! :), één van de betere animaties van de laatste tijd.
LuPo schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 19:55:
[...]

Allereerst hulde voor de twee mooie setups en dito HT-/huiskamer. _/-\o_

Iets wat misschien nog voor problemen zorgt is de linker frontspeaker die wat weinig bewegingsvrijheid heeft. ;)
Je hebt in ieder geval al wel het voordeel dat de speakers vrij dicht tegen de muur aan 'kunnen' omdat de bass-reflexpoort aan de voorkant zit. Mijn Klipsch moeten altijd wel lekker wat ruimte achter zich hebben hiervoor. :P
Thanks :). Je kunt het niet zien op de foto maar de setup past precies zo, naast de rechter speaker begint een raam (we hebben een hoekwoning). Beneden wordt voornamelijk gebruikt voor de TV (via de speakers), muziek en m'n vriendin die weleens series kijkt...maar dat gaat allemaal prima ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Spook-box rechtsvoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Road-runner83 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 21:27:

[...]

Thanks :). Je kunt het niet zien op de foto maar de setup past precies zo, naast de rechter speaker begint een raam (we hebben een hoekwoning). Beneden wordt voornamelijk gebruikt voor de TV (via de speakers), muziek en m'n vriendin die weleens series kijkt...maar dat gaat allemaal prima ;).
Oké, ik snap het.

Ik denk dat het er bij mij over een paar jaar ook zo uitziet. In ieder geval streef ik daar wel naar. Ik heb namelijk ongeveer dezelfde set-up als jij in de woonkamer hebt. Alleen heb ik alles uit de Klipsch-stal. :+
2x RF-52, 2x RB-51, 1x RC-10 en Marantz SR5004
Mijn bedoeling is de boel, net als bij jou in de woonkamer, een beetje te integreren met de inrichting. Niet alles hoeft te wijken voor de HT-set. Het moet ook leefbaar blijven. ;)

Wel erg gaaf dat je in een andere ruimte nog een échte bioscoop hebt. Erg cool! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Mooi die bios op zolder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Netjes hoor Road-runner83!
Ik wil over een aantal maanden een soortgelijk iets maken op mijn zolder.
Wat kan je me vertellen over die bank? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

@ road-runner; waarom de Epson TW-3500 of heb je deze gekocht voordat duidelijk werd dat de TW-2900 identiek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
En hier is mijn nieuwe HT setup :P
Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/2097/woonkamerx.jpg
Verhuizen dus... Ik kan hier echter niets in kwijt door de rare verdeling in de woonkamer. Ik zal dus de TV op een draaibare wandbeugel tussen de ruiten moeten plaatsen. Ik zal mijn Bose 301(mooi design, maar lousy geluid voor de prijs.dus of dat een sléchte ontwikkeling is ;) ) moeten verkopen en gewoon doorgaan met de HKTS11... Maarja waar ik die zal plaatsen... Geen idee waar ik mijn HTPC in een huge Origen kast en de HK versterker kwijt moet... Moet ook alle meubels nieuw kopen... Denk dat HT een beetje over is voor mij.... :( but I do relish the challenge!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Póg mo Thóin op 25-03-2011 17:26 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waarom ben je daar heen verhuist dan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2011 @ 19:27:
Ik zouw als het kan je pc in een kastje zetten met open voorkant of je duur open zetten tijden spelen.

Heb voor mijn center en front nieuwe speaker kabels gehaalt van 2x4 mm dik.
Foto.
[afbeelding]
[afbeelding]

Op de planning staat eerst een subwoofer waarschijnelijk de magnat monitor sub 301a en een nieuwe grotere tv die ik dan ophang.
mooie teddybeer. die maakt het plaatje af :)

alleen heb je die rear speakers niet erg dicht bij je hood staan? ook al stel je ze goed af. lijkt me toch vervelend.

ik ken niet heel je kamer, maar kun je niet je bed iets naar rechts schuiven. en dan allebij de speakers op een standaard naast je nachtkastjes plaatsen? (en dan op elke speaker een teddybeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:48

Marc H

- - Is wakker - -

Tsss, daar houd je toch rekening mee als je een woning bekijkt?

Plaats eens een schema van de ruimte, misschien kunnen wij wat leuks voorstellen.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Marc H schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Tsss, daar houd je toch rekening mee als je een woning bekijkt?

Plaats eens een schema van de ruimte, misschien kunnen wij wat leuks voorstellen.
Hehe, ik weet het! Super kut allemaal geregeld! :) verder wel blij met de verhuizing hoor :p

Tips zijn meeeeer dan welkom :) Het staat dus nog leeg(trek pas volgende week in) En het enige wat ik heb is het volgende:
LG PK350
HK AVR 142
Bose 301 (fronts)
HKTS 11 (center, rears, woofer)
HTPC in huge kast van 46cm diep en dat is zonder kabels etc.

Verder heb ik nog helemaal géén meubels. Alles moet nog worden gekocht.
Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/9672/photo2qe.th.png
Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9236/photo1wf.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img857.imageshack.us/img857/2535/photo3u.th.png

[ Voor 52% gewijzigd door Póg mo Thóin op 25-03-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Ik zie een potentiele beamer plek hangen boven de haard :P ( tv het huis uit ! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 23:25:
Ik zie een potentiele beamer plek hangen boven de haard :P ( tv het huis uit ! )
Ja he! Boven de openhaard!! Dat is mij ook opgevallen :D Dat zou ik echt fantastisch vinden!
Trouwens was een pain in the ass om de fotos via imageshack goed te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/23wmuy9.jpg

Ik doe ook even mee.

philips 8404h
xtreamer
xbox360
wii
panasonic ??? (wordt vervangen binnenkort)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 00:12:
[afbeelding]

Ik doe ook even mee.

philips 8404h
xtreamer
xbox360
wii
panasonic ??? (wordt vervangen binnenkort)
Het Ikea PS kastje vond ik altijd heel mooi. Jammer dat de meeste AV apparatuur er niet in past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vrijdag twee Klipsch RB-51 gekocht bij HiFi-Corner (nu is m'n HT-set dus 5.0). Ik zal vanavond even een foto plaatsen om het fotogehalte in dit topic een beetje op te schroeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
hier wat foto's van mijn setup:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/5drs08.jpg

http://i52.tinypic.com/28sgg8.jpg

wat je wel ziet:
Onkyo TX-SR508
LG-42-SL9000
Jamo S426 Fronts
Jamo S426 Center
Mivoc SW1500
AC Ryan Playon mini

wat je niet ziet:
proper cablemanagement
ps3 80gb phat
xbox360 premium

en achter staan 2 jamo S420 surround speakers.
de muur achter de bank wordt volgende week geschilderd overigens;)

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 27-03-2011 14:28 . Reden: Fotosize... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57

Bommes

Capo del formaggio

wat heb je je fronts raar hoog staan, wilde je net gaan dweilen of zo..?? :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Bommes schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:01:
wat heb je je fronts raar hoog staan, wilde je net gaan dweilen of zo..?? :P
hehe nee ze passen er niet naast, links kom het dan in de inham te staan en rechts komt de deur er tegenaan dus ik kon helaas niet anders. ik denk er wel over een nieuw meubel te kopen wat iets kleiner is zodat ze op de grond kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Is dat de woofer links?! Die is echt huge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-07 11:24
Póg mo Thóin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:57:
[...]

Hehe, ik weet het! Super kut allemaal geregeld! :) verder wel blij met de verhuizing hoor :p

Verder heb ik nog helemaal géén meubels. Alles moet nog worden gekocht.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er gaaf uit! Vraag me trouwens af met welke software je die plattegrondjes hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NrG!
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-02-2023
IRCfreAk schreef op zondag 27 maart 2011 @ 10:59:
hier wat foto's van mijn setup:

[afbeelding]

[afbeelding]

wat je wel ziet:
Onkyo TX-SR508
LG-42-SL9000
Jamo S426 Fronts
Jamo S426 Center
Mivoc SW1500
AC Ryan Playon mini

wat je niet ziet:
proper cablemanagement
ps3 80gb phat
xbox360 premium

en achter staan 2 jamo S420 surround speakers.
de muur achter de bank wordt volgende week geschilderd overigens;)
Kan je die fronts niet gewoon ophangen.... :P

[ Voor 36% gewijzigd door FeaR op 27-03-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Vraagje, ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, helemaal leuk natuurlijk, alles nog zelf kunnen bepalen. Maar nu loop ik tegen het volgende aan, de muur waar me TV en stereo tegen aan komt te staan is van hard beton. Een electricien heeft inmiddels naar de mogenlijkheden gekeken om sleuven te maken zodat ik kabels mooi kan weg werken. Echter door de hardheid van het beton zou het heel moeilijk zijn om sleuven te trekken. Hoe hebben andere dat aangepakt?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
IRCfreAk schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:06:
[...]
hehe nee ze passen er niet naast, links kom het dan in de inham te staan en rechts komt de deur er tegenaan dus ik kon helaas niet anders. ik denk er wel over een nieuw meubel te kopen wat iets kleiner is zodat ze op de grond kunnen.
Het zou kunnen dat de foto een vertekend beeld geeft, maar als je die kabelbende en lamp weg haalt kan daar toch een speaker staan?
En rechts is er plek genoeg. Gebruik gewoon een deurstop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
kw_nl schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:12:
Vraagje, ik heb een nieuwbouwhuis gekocht, helemaal leuk natuurlijk, alles nog zelf kunnen bepalen. Maar nu loop ik tegen het volgende aan, de muur waar me TV en stereo tegen aan komt te staan is van hard beton. Een electricien heeft inmiddels naar de mogenlijkheden gekeken om sleuven te maken zodat ik kabels mooi kan weg werken. Echter door de hardheid van het beton zou het heel moeilijk zijn om sleuven te trekken. Hoe hebben andere dat aangepakt?
Diamand slijptol, we hadden er zo een met 2 naast elkaar (dikte kon je instellen) ging niet snel door het harde beton hierzo maar werkte wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Laatst online: 07-12-2024
Negeer de rommel. Meer een werkplaats dan slaapkamer of cinema/muziek area op dit moment.

Afbeeldingslocatie: http://www.simplebucket.com/p/mdgznzy.jpg
(http://www.simplebucket.com/p/mdgznzy?size=orig voor full versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.simplebucket.com/p/mdgznzq.jpg
(http://www.simplebucket.com/p/mdgznzq?size=orig voor full versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.simplebucket.com/p/mdgznzu.jpg
(http://www.simplebucket.com/p/mdgznzu?size=orig voor full versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.simplebucket.com/p/mdgznzc.jpg

Vlug paar foto's genomen, camera gisteren toegekomen :).
Past misschien nog niet 100% in een home cinema topic gezien de tv en speakers amper te zien zijn. Maar betere foto's volgen nog. Batterij is aan het opladen.

AKG K340
Hifiman HE5-LE
Audio-GD C2
Audio-GD 19DSP

(en voor de mensen met arend ogen)
Denon AHD2000
AKG K702
Sennheiser HD595 red edition

Monitor Audio RX1 "Rosenut"
Samsung 5 series 40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:04
Póg mo Thóin schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:57:
[...]
Tips zijn meeeeer dan welkom :)
Aan het plattegrondje te zien wordt het alleen een woonkamer en hoeft er dus geen aparte eethoek in? Want waarom gebruik je de wand tegenover de ramen niet voor de tv, of de wand waar nu de hoekbank staat getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Ik zal ook maar eens mijn nieuwe setup plaatsen.
Voor
Philips 32" tv
Cambridge 5.1 surround

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center1.JPG

Eindelijk na 4 dagen wachten is alles toe gekomen.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center2.JPG

Wat zie je
Samsung PS58c6500
Onkyo 608
Jamo 608 5.0
Jamo sub 650
Ipod dock voor Onkyo
Philips Harddiskrecorder
Popcorn c200
Digicorder

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center6.JPG

Wat zie je niet
Synology 410j met 8TB voor series
Synology 1010 met 10TB voor films

En natuurlijk voor te gamen op de tv.
2 Alienwares M17x R2's
1 van mij en 1 van me dochter.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/snowie/center5.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Laatst online: 08-04 20:38
Da's een hele verbetering.
Vind je het niet storend dat die apparaten qua uiterlijk totaal niet matchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
centr1no schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:38:
Da's een hele verbetering.
Vind je het niet storend dat die apparaten qua uiterlijk totaal niet matchen?
Als mijn vrouw er geen probleem van maakt, dan ik ook niet :)

Eerst vond ze de tv véél te groot, maar na een half uurtje zei ze "hadden we toch maar een Beamer gekoch" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 12:57
Zou je de fronts niet beter wat verder van het meubel weg kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder gekheid, dit slaat echt nergens op. Hier kan je nooit goed geluid uit krijgen. De speakers moeten op oorhoogte staan en dat staan deze zeker niet. Of je moet altijd staand TV kijken en muziek luisteren.
sn0w13 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 15:20:
Ik zal ook maar eens mijn nieuwe setup plaatsen.
[afbeelding]
Probeer de speakers inderdaad eens wat vrijer te zetten vanaf het TV-meubel. Met de rechter zal dat niet gaan, maar de linker heeft nogal wat ruimte. Heb echt het idee dat nu alles strak tegen de muur en het meubel staat. Speakers presteren veel beter als je ze wat ruimte geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
FeaR1986 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:56:
[...]

Zonder gekheid, dit slaat echt nergens op. Hier kan je nooit goed geluid uit krijgen. De speakers moeten op oorhoogte staan en dat staan deze zeker niet. Of je moet altijd staand TV kijken en muziek luisteren.
Van wie moet dat? Van de hifi-politie? :P

Niet iedereen hecht zoveel waarde aan perfect geluid, vaak is goed al goed genoeg.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:58:
[...]Niet iedereen hecht zoveel waarde aan perfect geluid, vaak is goed al goed genoeg.
Goed is met een dergelijke setup ook al niet te doen. Had dan gewoon monitoren genomen als je toch van plan bent ze op een dressoir te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Jouw 'goed' is vast niet zijn 'goed'. En misschien was 'ie het helemaal niet van plan, maar had 'ie pech met de hoeveelheid ruimte en heeft hij het zo opgelost.

Anyway, wat ik wil zeggen is dat je best een tip kan geven, maar je doet een beetje neerbuigend (omdat jij het blijkbaar belachelijk vindt, maar niet iedereen is zo kritisch als jij bent wat betreft audio).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
FeaR1986 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 16:56:
[...]
Probeer de speakers inderdaad eens wat vrijer te zetten vanaf het TV-meubel. Met de rechter zal dat niet gaan, maar de linker heeft nogal wat ruimte. Heb echt het idee dat nu alles strak tegen de muur en het meubel staat. Speakers presteren veel beter als je ze wat ruimte geeft.
In de breedte ben ik wat beperkt.
Maar ze staan zo'n 10cm van de muur af.
Ik kan ze momenteel toch zelden luid zetten anders wordt mijn zoontje van 3 wakker 'savonds.
Maar de bedoeling is dat de ingebouwde kast aan de linkerkant verdwijnt en dat alles dan iets kan opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
Hahn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:11:
Jouw 'goed' is vast niet zijn 'goed'. En misschien was 'ie het helemaal niet van plan, maar had 'ie pech met de hoeveelheid ruimte en heeft hij het zo opgelost.

Anyway, wat ik wil zeggen is dat je best een tip kan geven, maar je doet een beetje neerbuigend (omdat jij het blijkbaar belachelijk vindt, maar niet iedereen is zo kritisch als jij bent wat betreft audio).
Hij gebruikt nu de front speakers op een manier waarvoor deze totaal niet bedoeld is.

Een tv hang je toch ook niet aan het plafond omdat je hem nergens op de kast en aan de muur kwijt kan?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

precies, nu overstemmen de lage tonen de hoge tonen. Een subwoofer staat om die reden ook niet naast de tv maar aan de rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je kunt ze altijd nog zo ophangen:
Afbeeldingslocatie: http://forums.klipsch.com/forums/storage/4/948008/wstudio_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:54:
[...]

Aan het plattegrondje te zien wordt het alleen een woonkamer en hoeft er dus geen aparte eethoek in? Want waarom gebruik je de wand tegenover de ramen niet voor de tv, of de wand waar nu de hoekbank staat getekend?
Nou, mijn vriendin wil nu ineens wel een eethoek hebben...en het punt met de ramen is dat het eigenlijk grote balkondeuren zijn die dus open kunnen. Dus het probleem is:
2 grote deuren aan 1 wand
Schoorsteen aan de andere wand
Deur naar de gang in de derde.

Dus blijft er maar één wand over. Ahhhhhh, misschien kan ik het zo doen:
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/9339/14368675.png
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/7328/43799367.png
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/7497/64351506.png
Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/1462/18061357.png

Pfff, ik blijf nog ff puzzelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:11:
Ik ben zéér open en ruimdenkend als het gaat om de plaatsing van speakers. Mij zal je ook niet horen als de afstand tussen de linker en de rechter speaker niet gelijk is of wat dan ook. De 4G's van meerkanaals geluid lap ik zelf ook aan mijn laars. Dat speakers ruimte nodig hebben om te ademen is het enige wat ik aankaart omdat dat het geluid zo veel kan verbeteren. Mijn speakers staan ook niet goed opgesteld, dus ik zal de laatste zijn die echt gaat mierenneuken. Daar is dit forum ook niet de plaats voor overigens, dan kom je meer bij het HT Forum uit. Maar we hebben het hier over vloerstaanders die op een kastje staan. En dat is iets waar ik echt niet bij kan inderdaad. Als het neerbuigend over kwam is dat dus niet omdat ik te kritisch ben ik vergelijking met een ander, maar gewoon omdat het geen enkel nut heeft om vloerstaanders op zo'n manier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:15
FeaR1986 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:39:
[...]

Als het neerbuigend over kwam is dat dus niet omdat ik te kritisch ben ik vergelijking met een ander, maar gewoon omdat het geen enkel nut heeft om vloerstaanders op zo'n manier te gebruiken.
Het heeft wel degelijk nut, als hij ze weghaald heeft 'ie geen geluid meer.

Natuurlijk is dit niet ideaal, maar ik durf te wedden dat het beter klinkt dan het geluid wat ik bij een willekeurige kennis/familielid aantref. De meeste daarvan zitten naar de ingebouwde speakertjes van hun LCD-scherm te luisteren. Alles is relatief...
Póg mo Thóin schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:38:
[...]

Nou, mijn vriendin wil nu ineens wel een eethoek hebben...en het punt met de ramen is dat het eigenlijk grote balkondeuren zijn die dus open kunnen. Dus het probleem is:
2 grote deuren aan 1 wand
Schoorsteen aan de andere wand
Deur naar de gang in de derde.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hoewel het ook niet ideaal is (te hoog, warmteissues?), zou ik als ik jou was toch gaan overwegen om een TV boven die open haard te hangen... Het deelt veel makkelijker in:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9DOJ4j2L5a4vq2qo8kVbmJaD/full.png

Ja ik heb je bank verkleind, maar je moest de meubels toch nog gaan kopen? :+

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 27-03-2011 18:30 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
Xander schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:10:

[afbeelding]

Dit zou ik een zeer goede indeling vinden, aangezien je dan tegen een muur aankijkt, de open haard tot zijn recht kunt laten komen, achter een eethoek kunt plaatsen, en je een hele wand over houdt waar je ook nog zuilen kunt neerzetten.
Dit lijkt mij de meest logische indeling. :)

Edit: en wat betreft de televisie boven de haard, hiervoor zou je een voorzetwandje kunnen gebruik die breder is dan de haard zelf, zodat je zeker weet dat je niet in de haard zelf boort, mocht dit een issue zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door EcktenBaas op 27-03-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
FeaR1986 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:39:
[...]

Ik ben zéér open en ruimdenkend als het gaat om de plaatsing van speakers. Mij zal je ook niet horen als de afstand tussen de linker en de rechter speaker niet gelijk is of wat dan ook. De 4G's van meerkanaals geluid lap ik zelf ook aan mijn laars. Dat speakers ruimte nodig hebben om te ademen is het enige wat ik aankaart omdat dat het geluid zo veel kan verbeteren. Mijn speakers staan ook niet goed opgesteld, dus ik zal de laatste zijn die echt gaat mierenneuken. Daar is dit forum ook niet de plaats voor overigens, dan kom je meer bij het HT Forum uit. Maar we hebben het hier over vloerstaanders die op een kastje staan. En dat is iets waar ik echt niet bij kan inderdaad. Als het neerbuigend over kwam is dat dus niet omdat ik te kritisch ben ik vergelijking met een ander, maar gewoon omdat het geen enkel nut heeft om vloerstaanders op zo'n manier te gebruiken.
zoals ik al aangaf kan ik helaas niet anders omdat ik beperkt ben in de breedte, hierbij een foto ter verduidelijking.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2agkoyx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2ep7am9.jpg
het enige wat ik kan doen is een nieuw tv meubel kopen wat ook wel op de lijst staat maar niet bovenaan:) Ik snap de feedback maar zoals xander aangeeft het klinkt een beetje neerbuigend. Overigens is het laag van deze jamos niet echt laag dus wat dat betreft heb ik er niet echt last van. Ik kijk enkel films, muziek luister ik in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zet ze eens op de kop ?
Dan heb je tenminste de tweeter beetje op oorhoogte zoals dat hoort... voor de rest zou het iig niks uit moeten maken.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
IRCfreAk schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:36:
[...]

zoals ik al aangaf kan ik helaas niet anders omdat ik beperkt ben in de breedte, hierbij een foto ter verduidelijking.
...
het enige wat ik kan doen is een nieuw tv meubel kopen wat ook wel op de lijst staat maar niet bovenaan:) Ik snap de feedback maar zoals xander aangeeft het klinkt een beetje neerbuigend. Overigens is het laag van deze jamos niet echt laag dus wat dat betreft heb ik er niet echt last van. Ik kijk enkel films, muziek luister ik in de auto.
Bij die andere foto had ik ook iets van 'waarom zet hij ze er niet naast?'. Maar met deze foto wordt het wel duidelijker. Hier zie je een deur die openstaat en dus tegen de speaker aan komt als je deze daar neerzet.
Die linkerspeaker zou er in principe nog wel naast kunnen, als je de kabelbende daar een beetje opruimt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ScrooLoose schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:43:
Zet ze eens op de kop ?
Dan heb je tenminste de tweeter beetje op oorhoogte zoals dat hoort... voor de rest zou het iig niks uit moeten maken.
dan kan je ze beter plat leggen met de onderkant naar elkaar toe en de tv erop zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Hoewel het ook niet ideaal is (te hoog, warmteissues?), zou ik als ik jou was toch gaan overwegen om een TV boven die open haard te hangen... Het deelt veel makkelijker in:

[afbeelding]

Dan kan je jouw plattegrond dan wellicht nog spiegelen, dwz de tv rechts tegen de muur en de eethoek bij de haard. Ik zou zelf als het kan gewoon een balkondeur offeren en daar gewoon een deel van de bank voor zetten. Dan kan de tv gewoon aan de muur tegenover die balkondeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Tankiej schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:02:
[...]

Bij die andere foto had ik ook iets van 'waarom zet hij ze er niet naast?'. Maar met deze foto wordt het wel duidelijker. Hier zie je een deur die openstaat en dus tegen de speaker aan komt als je deze daar neerzet.
Die linkerspeaker zou er in principe nog wel naast kunnen, als je de kabelbende daar een beetje opruimt :+
ik kan als short fix het meubel uit elkaar slopen en de deurtjes/geleider er af halen, dan gebruik ik 2 kastjes ipv 3
links komt de speaker achter het glas uit als ik vanaf de bank een rechte lijn door zou trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Póg mo Thóin schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:38:
[...]

afbeelding
afbeelding
afbeelding
afbeelding

Mag ik weten met wel programma/website je dit getekend hebt? Moet ook nog een project gaan tekenen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
sypie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:47:
[...]
Mag ik weten met wel programma/website je dit getekend hebt? Moet ook nog een project gaan tekenen namelijk.
Ik gebruik zelf Live Interior 3D Pro, dit vind ik zelf een erg fijn programma waarmee je ook daadwerkelijk in de door jouw ontworpen ruimtes kunt rondlopen. Hiermee kijk ik zelf in welke kleuren ik het beste mijn muren kan schilderen en hoe het beste de toekomstige speakers kunnen komen te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online

[afbeelding]

OMGZ! Dat is de oplossing! Hoe ben ik daar niet zelf opgekomen? Deze setup zou echt heel goed lukken! Thanks man! Meteen ook handig voor de 5.1 setup.

Btw ik heb de sketches gemaakt met een programma op de iPad, Home Design 3D. Werkt heel goed afgezien van een paar dingen. Er is bijvoorbeeld niet gek veel meubilair om uit te kiezen en het is heel moeilijk een muur wit te schilderen erin :p Het was ook meteen mijn duurste aankoop ooit met €5, mar zijn geld zeker waard! Ik heb Sketchup van Google ook geprobeerd, maar dat is nog drie stappen meer gecompliceerd! Deze app werkt heel gebruikersvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:30:
[...]

In de breedte ben ik wat beperkt.
Maar ze staan zo'n 10cm van de muur af.
Ik kan ze momenteel toch zelden luid zetten anders wordt mijn zoontje van 3 wakker 'savonds.
Maar de bedoeling is dat de ingebouwde kast aan de linkerkant verdwijnt en dat alles dan iets kan opschuiven.
Je kunt de speakers beter omdraaien. Dan zal het geluid iets beter gericht zijn. Het ziet er wel nog steeds niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update, de little dot mk v verkocht, Meier-audio Concerto in de plaats :)

Is het geen schatje... :) :) :)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2gxfu6e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/30dl6ab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

IRCfreAk schreef op zondag 27 maart 2011 @ 20:36:
[...]

[afbeelding]
het enige wat ik kan doen is een nieuw tv meubel kopen wat ook wel op de lijst staat maar niet bovenaan:) [...]
Je kunt ze op zich voor je meubel zetten, zijn het schuifdeurtjes?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
daan08 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 17:04:
@ road-runner; waarom de Epson TW-3500 of heb je deze gekocht voordat duidelijk werd dat de TW-2900 identiek is?
Beetje late reactie maar beter laat dan nooit ;).

De TW-3500 heb ik vorig jaar zomer bij Correct bekeken. Qua prijs scheelde hij (op de webwinkels) niet veel met de TW-2900 en dus bij de goedkoopste webwinkel besteld (toen was er nog een WK actie dat je er een bluray bij kreeg dus die gelijk door verkocht :)). Qua specs is de TW-3500 ook net iets beter (dubbele contrast ratio en iets meer ansi lumen)...

Wie weet zou ik geen verschil zien maargoed zolang je maar tevreden bent met je beamer ;). Ik twijfelde toen wel tussen deze en de Sanyo Z700 (die heeft m'n broer) maar de laatst genoemde was toen bijna niet meer te verkrijgen en een stukje duurder dan de eerst genoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Het heeft wel degelijk nut, als hij ze weghaald heeft 'ie geen geluid meer.
Droog :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Is er iemand die B&W686s aan zijn plafond heeft hangen? Of gelijkaardige speakers kwa grootte?

Ik ga namelijk heel weinig plaats hebben om ze op de vloer te plaatsen. Of kan ik dan beter uitkijken naar andere rears and sides?

Vooraan zou ik de 684 nemen, dat gaat lukken kwa plaats.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:30

Gotez

42

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:31:
Update, de little dot mk v verkocht, Meier-audio Concerto in de plaats :)

Is het geen schatje... :) :) :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Schitterend, ben wel benieuwd naar de bevindingen naar het geluid, zeker in vergelijking met de LD MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:30
SiXke schreef op maandag 28 maart 2011 @ 13:29:
Is er iemand die B&W686s aan zijn plafond heeft hangen? Of gelijkaardige speakers kwa grootte?

Ik ga namelijk heel weinig plaats hebben om ze op de vloer te plaatsen. Of kan ik dan beter uitkijken naar andere rears and sides?

Vooraan zou ik de 684 nemen, dat gaat lukken kwa plaats.

Grtz
In de film Kick-Ass hebben ze daar ervaring mee, maar hoeveel je daaraan hebt.. ;)

Het beste is om de speakers op een standaard op oorhoogte te zetten, maar gaat dit niet, is het ophangen ook een optie lijkt me. Mits ze goed op de luisterpositie worden gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Zie de topicwarning over dit soort vragen.

[ Voor 82% gewijzigd door FeaR op 28-03-2011 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
M'n nieuwe surround-speakers staan nog even aan de voorkant, omdat ik nog maar 2 meter luidsprekerkabel had. Ik heb luidsprekerkabel (2x2,5mm2) in bestelling staan. Zodra dat binnen is worden ze uiteraard verplaatst naar de plek waar ze moeten staan. Genoeg gepraat..

LCD-TV: Samsung LE32C530
Digitale TV: CAM CI+ Module van SMiT
Receiver: Marantz SR5004
Gameconsolue/Blu-rayspeler/DVD-speler: PS3 Slim 160GB
HT-set: 2x Klipsch RF-52, 2x RB-51, 1x RC-10
Extra's: Philips Living Colors Mini

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g7Ik7jhzkGDLsKe9zhIudcgz/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Wmomg1YY02CxqdKex6OVCUB0/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fmmripmOIIJkVSrpwipJ14fA/medium.jpg

Roept u maar!

[ Voor 13% gewijzigd door LuPo op 28-03-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
LuPo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:34:
M'n nieuwe surround-speakers staan nog even aan de voorkant, omdat ik nog maar 2 meter luidsprekerkabel had. Ik heb luidsprekerkabel (2x2,5mm2) in bestelling staan. Zodra dat binnen is worden ze uiteraard verplaatst naar de plek waar ze moeten staan. Genoeg gepraat..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Roept u maar!
om mee te beginnen: specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
LuPo schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:34:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Roept u maar!
het kan aan mij liggen, maar ik heb dit plaatje al een paar keer langs zien komen... met minimale veranderingen (nu staan er nog meer speakers naast elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
cybermans schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:53:
[...]

om mee te beginnen: specs!
LCD-TV: Samsung LE32C530
Digitale TV: CAM CI+ Module van SMiT
Receiver: Marantz SR5004
Gameconsolue/Blu-rayspeler/DVD-speler: PS3 Slim 160GB
HT-set: 2x Klipsch RF-52, 2x RB-51, 1x RC-10
Extra's: Philips Living Colors Mini

Gelijk even toegevoegd aan de post. ;)
gassiepaart schreef op maandag 28 maart 2011 @ 16:40:
[...]

het kan aan mij liggen, maar ik heb dit plaatje al een paar keer langs zien komen... met minimale veranderingen (nu staan er nog meer speakers naast elkaar)
Klopt. Maar ik had gezegd dat ik nieuwe foto's zou plaatsen als er weer nieuwe spullen binnen zouden zijn. LuPo in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Gisteren op de gok een nieuw setje speakers aangeschaft via Marktplaats. Ik was al langer van plan om weer van 5.1 naar 2.0 te switchen en een paar weken terug de stoute schoenen aangetrokken en mijn Kef HST 3005 5.1 setje te koop gezet. Na een paar biedingen was deze verkocht voor 550 euro.

Voor dit bedrag is het moeilijk om daar twee goede speakers voor te vinden, maar na lang zoeken, viel mijn oog op een tweetal grijze, bescheiden ogende speakers van een voor mij onbekend merk, Metrum Acoustics. Dit blijkt een bekende Nederlandse custom speakerbouwer te zijn. De luidsprekers zijn voorzien van Dynaudio woofers en tweeters, wat ook wel acceptabel schijnt te zijn. Ik heb het spul zonder te horen aangeschaft. De verkoper woont zo'n 250 kilometer van mij vandaan en kon eigenlijk niet op de enige dag dat ik wel kon. Hij had een verjaardag. Hij wilde heel graag dat ik ze eerst zou beluisteren, maar aangezien ik geen kans zag om binnen een maand deze reis te maken, heb ik de gok dus maar genomen. Stom? Misschien, maar ze vallen me niet tegen.

Gisteren heb ik de hele boel aangesloten met 1,5mm zilverdraad van de hobbywinkel en het geheel ligt een stuk prettiger in het gehoor dan die Kef-ondingen. Diep geluid, met een vrij analytische ondertoon. Ik vind het nog wel een beetje erg ... saai klinken, maar wellicht ligt dat aan mijn Rotel RSX 1057 versterker. Deze wil ik denk ook wel inwisselen voor een acceptabele stereoversterker of wellicht dat ik later dit jaar een goede eindbak koop.

Anyway, gelukkig hebben we de foto's nog:
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5053.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5055.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5057.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5061.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5062.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5064.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5065.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5066.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.stichtelijk.nl/test/IMG_5067.JPG

Nu de hamvraag: wat vinden jullie van deze speakers (iemand bekend met Metrum Acoustics of Dynaudio?) en wat zouden jullie neerleggen voor deze luidsprekers qua financieel geldelijke valuta?

[ Voor 14% gewijzigd door Rexomnium op 28-03-2011 17:14 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Rexomnium schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:04:
Gisteren op de gok een nieuw setje speakers aangeschaft via Marktplaats. Ik was al langer van plan om weer van 5.1 naar 2.0 te switchen en een paar weken terug de stoute schoenen aangetrokken en mijn Kef HST 3005 5.1 setje te koop gezet. Na een paar biedingen was deze verkocht voor 550 euro.

Voor dit bedrag is het moeilijk om daar twee goede speakers voor te vinden, maar na lang zoeken, viel mijn oog op een tweetal grijze, bescheiden ogende speakers van een voor mij onbekend merk, Metrum Acoustics. Dit blijkt een bekende Nederlandse custom speakerbouwer te zijn. De luidsprekers zijn voorzien van Dynaudio woofers en tweeters, wat ook wel acceptabel schijnt te zijn. Gisteren heb ik de hele boel aangesloten met 1,5mm zilverdraad van de hobbywinkel en het geheel ligt een stuk prettiger in het gehoor dan die Kef-ondingen. Diep geluid, met een vrij analytische ondertoon. Ik vind het nog wel een beetje erg ... saai klinken, maar wellicht ligt dat aan mijn Rotel RSX 1057 versterker. Deze wil ik denk ook wel inwisselen voor een acceptabele stereoversterker of wellicht dat ik later dit jaar een goede eindbak koop.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie foto's, mooi verhaal, mooie speakers en vooral mooie setup! (chapeau :) ) Maar... gekocht zonder te luisteren?

Nu de hamvraag: wat vinden jullie van deze speakers (iemand bekend met Metrum Acoustics of Dynaudio?) en wat zouden jullie neerleggen voor deze luidsprekers qua financieel geldelijke valuta?
Mooie speakers, mooie foto's, mooi verhaal en hele mooie setup! Maar... gekocht zonder te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Cool TV-meubel! Waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

D-e-n schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:12:
[...]

Cool TV-meubel! Waar gekocht?
Eigen ontwerp, gebouwd door een meubelmaker van MDF en door mij met een vachtroller geverfd met industrielak.

[ Voor 7% gewijzigd door Rexomnium op 28-03-2011 17:16 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb thuis m'n Marantz PM7001KI vervangen voor Audiolab 8000Q + Hypex UcD400, en een WooAudio WEE aangeschaft om eens een energizer voor electrostatische hoofdtelefoons te testen:

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/SL743556.JPG
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/SL743555.JPG
Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/SL743554.JPG

Helaas zit er een zoem in de Hypex (vast volume, ook los van voorversterker) die op speakers niet hoorbaar is, maar ontzettend storend over de WEE, ik ben het geknutsel om dingen op te lossen een beetje zat, dus de Hypex gaat eruit... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Sure is! Zal je T1 wat beter temmen dan de MKV :).
Wat gebruik je als bron?
Misschien een probleem met de voeding? Al geprobeerd om de Hypex non geaard eens aan te sluiten en kijken wat dat geeft?

Prachtige set-ups weer. Mensen zouden beschaamd* worden om iets te posten bijna :-( .

Pics as promised ( vergeef me de scheve foto's - vloer loopt hier zo krom al kan, is te zien aan de 2 lack kastjes op elkaar ):

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/21nh0eo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2lxjgn7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2m6q0w7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/okcxeb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/30sd210.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ynfleg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/i4qo7r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/adj1vs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/vg0q4w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2ypaxjm.jpg

en nog eens schaamteloos deze schoonheid :

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/105p3xe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ah5itx.jpg

Voorlopige setup aangezien er gezocht word achter een eigen stekje.
Kabels lopen waar ze lopen op dit moment en dat is dat :). De koperkleurige kabel die over de vloer loopt ( 8)7 ) is geen speaker kabel maar een interconnect tussen m'n DAC en NAD van een meter of 5. Bijna dikker als men speaker kabel . DAC -> HA is via acss. Verbinding met pc loopt via QED Performance Audio coax.

Lijst : zie vorige post +
NAD c515 bee
NAD C315BEE
drieling AKG K340 / 240 sextet MP / 280 parabolic
Sennheiser HD600 (DIY recable met canare mini starquad & neutrik plugje - zelfde geld voor de Denon en K702 en de uitgeleende Superlux HD681)
Qinpu A3 (hybride ampje op* de hoek van de tafel).

[ Voor 4% gewijzigd door foetus_ op 28-03-2011 18:55 . Reden: moet eens terug een cursus nederlands volgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

erg leuke verzameling hoofdtelefoons :)

-
Het is geen 50hz brom, het is een stuk hoger en meer 'zoemerig'. Ruis / statisch, dat soort klank.
Volgende keer doe ik het gewoon helemaal zelf, maar voor nu ben ik het gewoon even zat. Ik heb het idee dat het vooral de plaatsing van componenten is. Zeker de trafo-brom, als ik de softstart beweeg veranderd de brom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
mr.paaJ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:58:
erg leuke verzameling hoofdtelefoons :)

-
Het is geen 50hz brom, het is een stuk hoger en meer 'zoemerig'. Ruis / statisch, dat soort klank.
Volgende keer doe ik het gewoon helemaal zelf, maar voor nu ben ik het gewoon even zat. Ik heb het idee dat het vooral de plaatsing van componenten is. Zeker de trafo-brom, als ik de softstart beweeg veranderd de brom ook.
ziet er wel leuk uit zo'n dual lack, maar wat moet je met al die headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Niet de mijnen... maar ik weet het antwoord: verzamelen :)
elke hoofdtelefoon klinkt anders, zit anders en heeft andere sterke punten. Het is erg verslavend.

die HE5 wil ik ook nog wel eens horen, eens ervaren wat een planar-magnetic (wat is dat in NL?) voor eigenschappen heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door mr.paaJ op 28-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
IRCfreAk schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:04:
[...]

ziet er wel leuk uit zo'n dual lack, maar wat moet je met al die headphones?
Wel, er gaan er zo'n 2 tot 3 weg. Dus dat is al dat :).

De AKG's zijn gewoon een verzameling. Buiten de K702 zijn ze allemaal bijna 30 jaar oud. De enige die effect gebruikt wordt is de K340.
Verder hebben ze allemaal hun type sound en is er maar 1 die voor tv / films gebruikt wordt zonder versterking (HD595).
Dus schieten er 2 over voor het serieuzere werk. (Hifiman HE-5LE en de K340).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lupo.
Ik zouw bijna zeggen je tv is te klein als ik het vergelijk met de rest.
En komen de Klipsch RB-51 achter op stands te staan zo ja dan zie ik daar graag wat foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foetus_ schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:48:
[...]

Sure is! Zal je T1 wat beter temmen dan de MKV :).
Wat gebruik je als bron?
Godverdomme, man wat een vette verzameling van AKG :D

geweldig om te zien iig. Verlang stiekem ook naar mijn eigen 702 die ik heb uitgeleend/weggegeven aan mijn broer :(

Foetus, ik gebruik de teradac usb->spdif controller naar mf-vdac en EAC via foobar wasapi 16bits.
Een elcheapo philips cd speler die binnekort wordt vervangen door een yamaha mcr spelertje. Geld van vorig maand is alweer op hehe. Had eerst contact met jan meier om de stagedac erbij aan te schaffen (ivm korting maar die is uitverkocht en zal wss ook niet meer bijkomen). De enige keuze die overblijft op dit moment is de zwarte versie en ben nog steeds aan het twijfelen.

Aan de ene kant erg jammer dat mijn mkv weg is (ofja, hij ligt er nog en wordt woensdag opgehaald samen met de hd650) maar aan de andere kant bespaart me dat weer een stukje bureau ruimte en geld;)
Geweldige combo als je het aan mij vraagt, maar ben nou echt t1 mk iii/concerto verslaafd om de andere setup te behouden.

Je hifiman 5le, OMG wat een mooi ding zeg. Is het niet mogelijk om samen met mr.paaJ een keer langs te komen om hem uit te proberen :D haha?

Als afsluiting, mooie bekabeling en leuke neutriks. Een echte fijnproever ;)

groetjes

**ps, dat flesje water ziet er gevaarlijk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank36
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-01 19:35

Beste Rexomnium,

Ik denk dat ik snap wat je bedoelt met "saai". Heb zelf een tijd je een RSX1056 aan mijn dynaudio's gehad en dat was het ook niet helemaal. Het was geen slecht geluid ofzo, je wordt er gewoon niet zo blij van. Denk dat de combinatie van een "rustige" speaker met een "rustige" versterker niet zo goed uitkomt. Heb nu al weer een tijdje een Musical Fidelity A5 aan mijn dyn's hangen en dat zorgt bij mij wel voor een grote glimlach.

Ik zou als ik jou was voor een wat "levendigere" versterker proberen dan de Rotel, misschien kun je er ééntje lenen ergens om te proberen. succes.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.