Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 314.556 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 00:16
Rexomnium schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:04:
Gisteren op de gok een nieuw setje speakers aangeschaft via Marktplaats. Ik was al langer van plan om weer van 5.1 naar 2.0 te switchen en een paar weken terug de stoute schoenen aangetrokken en mijn Kef HST 3005 5.1 setje te koop gezet. Na een paar biedingen was deze verkocht voor 550 euro.

Voor dit bedrag is het moeilijk om daar twee goede speakers voor te vinden, maar na lang zoeken, viel mijn oog op een tweetal grijze, bescheiden ogende speakers van een voor mij onbekend merk, Metrum Acoustics. Dit blijkt een bekende Nederlandse custom speakerbouwer te zijn. De luidsprekers zijn voorzien van Dynaudio woofers en tweeters, wat ook wel acceptabel schijnt te zijn. Ik heb het spul zonder te horen aangeschaft. De verkoper woont zo'n 250 kilometer van mij vandaan en kon eigenlijk niet op de enige dag dat ik wel kon. Hij had een verjaardag. Hij wilde heel graag dat ik ze eerst zou beluisteren, maar aangezien ik geen kans zag om binnen een maand deze reis te maken, heb ik de gok dus maar genomen. Stom? Misschien, maar ze vallen me niet tegen.

Gisteren heb ik de hele boel aangesloten met 1,5mm zilverdraad van de hobbywinkel en het geheel ligt een stuk prettiger in het gehoor dan die Kef-ondingen. Diep geluid, met een vrij analytische ondertoon. Ik vind het nog wel een beetje erg ... saai klinken, maar wellicht ligt dat aan mijn Rotel RSX 1057 versterker. Deze wil ik denk ook wel inwisselen voor een acceptabele stereoversterker of wellicht dat ik later dit jaar een goede eindbak koop.

Anyway, gelukkig hebben we de foto's nog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu de hamvraag: wat vinden jullie van deze speakers (iemand bekend met Metrum Acoustics of Dynaudio?) en wat zouden jullie neerleggen voor deze luidsprekers qua financieel geldelijke valuta?
Begin eens met de speakers op z'n minst 20 a 30 cm naar voren te schuiven. Je zult zien dat er dan al een veel mooier geluidsbeeld ontstaat. Wellicht nog wat indraaien. Kost niets en levert een hoop op.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45
Anoniem: 374197 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:41:
Lupo.
Ik zouw bijna zeggen je tv is te klein als ik het vergelijk met de rest.
En komen de Klipsch RB-51 achter op stands te staan zo ja dan zie ik daar graag wat foto van.
De TV zou ook best een maatje groter mogen wat mij betreft. :P

De RB-51's komen nu aan de muur te hangen vanwege ruimtegebrek.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 20:25

Rexomnium

Vincam aut moriar

Balboa schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Begin eens met de speakers op z'n minst 20 a 30 cm naar voren te schuiven. Je zult zien dat er dan al een veel mooier geluidsbeeld ontstaat. Wellicht nog wat indraaien. Kost niets en levert een hoop op.
Dat zou een goede kunnen zijn, ware het niet dat de basspijp van de speakers aan de voorzijde zit. Volgens mij heb ik dan minder last van reflecties van de achterzijde.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Rexomnium schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Dat zou een goede kunnen zijn, ware het niet dat de basspijp van de speakers aan de voorzijde zit. Volgens mij heb ik dan minder last van reflecties van de achterzijde.
Het is niet eens zo zeer voor het laag een verbetering, maar nog meer voor het algemene geluidsbeeld. Je speakers staan helemaal ingesloten. Als je ze los zet van de muur en je meubel hebben ze meer ruimte om zich heen en zal het geluid ook meer loskomen van de speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Balboa schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Dane86 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 10:30:
[...]

Het is niet eens zo zeer voor het laag een verbetering, maar nog meer voor het algemene geluidsbeeld. Je speakers staan helemaal ingesloten. Als je ze los zet van de muur en je meubel hebben ze meer ruimte om zich heen en zal het geluid ook meer loskomen van de speaker.
:Y) I'm with both.
Meer ruimte om je speakers heen doet wonderen voor je geluidsbeeld. Zo ver ik weet komt dit door comb-filtering (van reflecties vs bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-06 15:00
Ik kan helaas de foto's niet zien, maar het plaatsen van een speaker ligt er ook nog aan waar de basreflex poort zit nietwaar? Mijn dali's hebben deze aan de voorkant, wat plaatsen makkelijker maakt.

Mijn celestions in de slaapkamer heeft ze aan de achterkant, wat plaatsen irritant maakt in een slaapkamer. :o

offtopic:
Had in de planning om vanaf zondag een nieuwe BK200xls the showen....interesse kenbaar gemaakt bij RA, kreeg zelfs antwoord en tips hoe de woofer mijn Dali's zou aanvullen. Krijg ik echt 10 min. na dat antwoord: "Hoi, hij gaat de verkoop uit. Ik ga hem weer gebruiken als demo". Ook echt 30 min. nadat hij zijn 1e reactie kreeg op dat ding. |:( 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 11:40:
[...]

offtopic:
Had in de planning om vanaf zondag een nieuwe BK200xls the showen....interesse kenbaar gemaakt bij RA, kreeg zelfs antwoord en tips hoe de woofer mijn Dali's zou aanvullen. Krijg ik echt 10 min. na dat antwoord: "Hoi, hij gaat de verkoop uit. Ik ga hem weer gebruiken als demo". Ook echt 30 min. nadat hij zijn 1e reactie kreeg op dat ding. |:( 8)7
Was die BK XLS200 een tweedehandse dan van RA Subwoofers? Ik twijfel namelijk welke subwoofer ik ga kopen. Misschien dat het die subwoofer ook wel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 11:54

Bellerophon

Persona non grata

Rexomnium schreef op maandag 28 maart 2011 @ 17:04:
Gisteren op de gok een nieuw setje speakers aangeschaft via Marktplaats. Ik was al langer van plan om weer van 5.1 naar 2.0 te switchen en een paar weken terug de stoute schoenen aangetrokken en mijn Kef HST 3005 5.1 setje te koop gezet. Na een paar biedingen was deze verkocht voor 550 euro.

Voor dit bedrag is het moeilijk om daar twee goede speakers voor te vinden, maar na lang zoeken, viel mijn oog op een tweetal grijze, bescheiden ogende speakers van een voor mij onbekend merk, Metrum Acoustics. Dit blijkt een bekende Nederlandse custom speakerbouwer te zijn. De luidsprekers zijn voorzien van Dynaudio woofers en tweeters, wat ook wel acceptabel schijnt te zijn. Ik heb het spul zonder te horen aangeschaft. De verkoper woont zo'n 250 kilometer van mij vandaan en kon eigenlijk niet op de enige dag dat ik wel kon. Hij had een verjaardag. Hij wilde heel graag dat ik ze eerst zou beluisteren, maar aangezien ik geen kans zag om binnen een maand deze reis te maken, heb ik de gok dus maar genomen. Stom? Misschien, maar ze vallen me niet tegen.

Gisteren heb ik de hele boel aangesloten met 1,5mm zilverdraad van de hobbywinkel en het geheel ligt een stuk prettiger in het gehoor dan die Kef-ondingen. Diep geluid, met een vrij analytische ondertoon. Ik vind het nog wel een beetje erg ... saai klinken, maar wellicht ligt dat aan mijn Rotel RSX 1057 versterker. Deze wil ik denk ook wel inwisselen voor een acceptabele stereoversterker of wellicht dat ik later dit jaar een goede eindbak koop.

Anyway, gelukkig hebben we de foto's nog:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Nu de hamvraag: wat vinden jullie van deze speakers (iemand bekend met Metrum Acoustics of Dynaudio?) en wat zouden jullie neerleggen voor deze luidsprekers qua financieel geldelijke valuta?
Grappig, ik ken de man die deze luidsprekers (en versterkers e.d.) maakt :) Is de vader van een vriend van mij. Maakt zeker leuke spullen

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 12:59
wat ziet die ROTEL RSX-1057 reciever er geweldig uit zeg!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:08:
[...]

Was die BK XLS200 een tweedehandse dan van RA Subwoofers? Ik twijfel namelijk welke subwoofer ik ga kopen. Misschien dat het die subwoofer ook wel wordt.
Jep, maar goed dat ging dus niet door.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:22

Gotez

42

Hele mooie verzameling, das vast en zeker genieten!!!

hifiman 5le is mooi kroonstuk.

Heb je ooit de LCD2 kunnen vergelijken met de hifiman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10-2024
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en nog eens schaamteloos deze schoonheid :
[afbeelding]
[afbeelding]

NAD c515 bee
NAD C315BEE
drieling AKG K340 / 240 sextet MP / 280 parabolic
Sennheiser HD600 (DIY recable met canare mini starquad & neutrik plugje - zelfde geld voor de Denon en K702 en de uitgeleende Superlux HD681)
Qinpu A3 (hybride ampje op* de hoek van de tafel).
Lekker verzamelingetje koptelefoons! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-06 16:13
Anoniem: 397269 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:31:
Update, de little dot mk v verkocht, Meier-audio Concerto in de plaats :)
Goed bezig, ik ben aan het wachten op mijn Shiit Lyr voor de T1. Wachten duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
@ Paaj : wat ga je eigelijk aansturen met je WooWee? Toevallig geen Stax O2? :9~
@ schoenmerlijn : misschien dat er ooit eens een mini-meet van komt :). Ook wel benieuwd hoe zo'n T1 klinkt (zeker aangezien ik nog nooit enige Beyer gehoord heb, te duur tweedehands meestal).
@ Gotez : Nee, jammer genoeg nooit de LCD2 mogen beluisteren. Ken zelfs niemand die hem heeft of denkt te kopen. De 2+ maanden wachttijd schrikt te meeste mensen af. Veel geld en als ie daar dan staat na 2 maanden en xx honderd euro import kosten en je niet aanstaat.. Schijnt enorm gemakkelijk aan te drijven zijn wel. Dus een dure setup is niet nodig om er alles uit te persen (goede bron is altijd een must imho).
@ harmen[L]romy : bedankt.

Zit jammer genoeg nog altijd te wachten op m'n glassjar audio EHHA rev A setje.. Panelen en connectors liggen al een tijdje klaar. Misschien nog eens een mailtje sturen..

genoeg gekletst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397269

disinfector schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:23:
[...]

Goed bezig, ik ben aan het wachten op mijn Shiit Lyr voor de T1. Wachten duurt lang...
Ook mooi voor jou kerel :D Ik hoop dat NL douane daar geen importheffing over gaan heffen. Bij de 2 little dots van mij werden ze telkens onderschept.

Mijn T1 zingt echt als nooit tevoren met de concerto, ben er echt heel blij mee. Kippenvel gewoon bij sommige vocals.

Ik hoor het wel als die er is en hou me maar op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foetus_ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:24:
@ schoenmerlijn :(zeker aangezien ik nog nooit enige Beyer gehoord heb, te duur tweedehands meestal).
Duits degelijkheid, net als de volkswagens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06 21:41

mr.paaJ

generatie cmd+z

foetus_ schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:24:
@ Paaj : wat ga je eigelijk aansturen met je WooWee? Toevallig geen Stax O2? :9~
Dat wordt de volgende :) , voorlopig wil ik hem gebruiken voor de 4070, SR404LE en HE60... ook niet mis >:)
Helaas zit dat er dus voorlopig niet in, eerst de Hypex (laten) fixen of vervangen.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Skidmarks schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:09:
Na eindelijk het juiste tv meubel gevonden te hebben waar de apparatuur fatsoenlijk in past ook maar eens mijn setup posten.
[afbeelding]

Je ziet:
  • Samsung UE-46C6000
  • Onkyo TX-SR606
  • Harman/Kardon HKTS 11 BQ
  • Humax iHDR-5050c
  • Panasonic DMP-BD35
  • Laptop
  • Harmony 555
Hoi,

Ik zoek ook een ander setje, heb sinds 2 weken de Onkyo 509 en zit te kijken naar een kant en klaar setje van Harman Kardon, bevalt dit setje een beetje bij jou??
Ik heb nu het probleem dat als ik de wereld draait door kijkt het geluid wat hol/blikkerig overkomt, is het bij HK wel warm?

grt Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje offtopic maar:

Ron, ik denk dat je instelmogelijkheden moet veranderen van je onkyo receiver. Dat jouw weergave wat blikkerig overkomt ligt denk ik niet aan de Onkyo.
Probeer eens een ander preset op je receiver en stel je sub gewoon anders in. Het is altijd een kwestie van finetunen voordat je je setje, je eigen maakt. Geef het eens wat tijd en probeer gewoon zoveel mogelijk uit. Meteen kijken naar een nieuwe receiver/speakertjes zou ik als laatste opteren.
Overstappen van een 509 richting een HK receiver is sowieso geen slim plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@schoenmerlijn

Sorry, misschien was ik niet duidelijk, mijn fout, met een ander setje bedoel ik alleen de speakers, wat betrefd de Zonkyo ben ik dik tevreden!
Er hangen alleen nog de dik 10 jaar oude satteliet speakertjes aan afkomstig van een jvc homecinema setje.....
Graag wil ik weer in de wat kleinere speakertjes blijven, geen zuilen dus, die gebruiken de kids dan als doelpalen, vandaar dat ik mij afvroeg of zo'n Harman Kardon setje wel een beetje mooi vol geluid geeft?
Andere tip's zijn ook van harte welkom, enige echt jammere is dat ik voor de centerspeaker aan een maximale hoogte van 12cm zit, volgens mij ben ik daarin dus beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
golfgti5 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:18:
@schoenmerlijn

Sorry, misschien was ik niet duidelijk, mijn fout, met een ander setje bedoel ik alleen de speakers, wat betrefd de Zonkyo ben ik dik tevreden!
Er hangen alleen nog de dik 10 jaar oude satteliet speakertjes aan afkomstig van een jvc homecinema setje.....
Graag wil ik weer in de wat kleinere speakertjes blijven, geen zuilen dus, die gebruiken de kids dan als doelpalen, vandaar dat ik mij afvroeg of zo'n Harman Kardon setje wel een beetje mooi vol geluid geeft?
Andere tip's zijn ook van harte welkom, enige echt jammere is dat ik voor de centerspeaker aan een maximale hoogte van 12cm zit, volgens mij ben ik daarin dus beperkt.
Nu snap ik waarom je geluid hol klinkt. Bij zo'n standaard homecinema-setje van JVC.

Ik zou eens naar een winkel rijden en wat verschillende setjes in het hogere segment (van kleine luidsprekers) beluisteren. Volgens mij heeft KEF ook een setje met van die kleine speakers. Daarnaast heb je dus inderdaad HK. Ook merken als JBL, Canton en Mordaunt Short zou je kunnen proberen.

Genoeg keuze dus! Dat je erop vooruit gaat vergeleken met je huidige set is sowieso een feit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
Inderdaad, je kan eitjes van Kef nemen, maar zou eerder kijken naar een setje van Teufel ofzo.

@ Foetus, wat doe je met al die headphones? Elke headphone een andere functie of gewoon voor de afwisseling?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
golfgti5 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:18:
@schoenmerlijn

Ik neem aan dat je dit niet alleen bij de wereld draait door hebt ? hoe is het bij films etc?
aan je versterker kan het echt niet liggen. Heb je trouwens dat microfoontje al gebruikt om dat ding te calibreren?
Ik weet niet of het echt werkt maar is het proberen waard toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 01:14

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

harmen[L]romy schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:16:
OMG nice zuluman!! dit is echt zeker gave set! je hele huis ziet er trouwens toppie uit ;)
nee niet mijn set. mijn set staat onder zuluman by het kopje featured in de gelinkte website. nou ik ben zeer afgunstig van zijn apparatuur, ik vindt zijn inrichting ook heel strak maar net iets te strak voor mijn smaak. het lijkt een render. en ik mis een relatie met buiten. het lijkt net een showroom. (vinden veel mensen al van mijn huis) maar wat betreft apparatuur...wauw!

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85217

Net de denon avr1911 besteld als vervanger voor mijn yamaha rx-v450. Als het goed is komt die morgen.

Ik sluit er 4 Q5's van KEF op aan en 1 Q6C als center.

Beeld: Philips 47PFL8404

Vraag me af of ik een dedicated blu-ray speler moet gebruiken of dat ik gewoon mijn PS3 kan blijven gebruiken. Wat gebruiken de mensen hier met name?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 85217 op 01-04-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 85217 schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 15:49:
Vraag me af of ik een dedicates blu-ray speler moet gebruiken of dat ik gewoon mijn PS3 kan blijven gebruiken.
Ligt eraan welke versie van de PS3 je hebt (Slim of Fat) en welke eisen je aan de speler stelt. Ik heb ooit al eens een paar punten onder elkaar gezet: FeaR1986 in "[Mini FAQ] Welke Blu-ray speler heb ik n..."

Zelf ben ik van een PS3 Fat naar een Pioneer BDP-320 gegaan. Redenen als het stroomverbruik, bitstream versturen van audio en dergelijke gaven de doorslag om het toch eens te proberen. Laatst ben ik van de Pioneer BDP-320 naar een Denon DVD-2500BT gegaan. Een pure transport, dus alleen HDMI Out en geen dingen als Blu-ray Live. En het was telkens een upgrade :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Net een Arcam FMJ P25 afgehaald als vervanging voor UcD400. Doodstil op de outputs, dus eindelijk ook een luistersessie met de WooAudio WEE :)

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/SL743560_kl.JPG

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/SL743561_kl.JPG

Jammer dat de P25 eigenlijk net wat minder lekker klinkt op m'n speakers (mist net de controle ofzo) maar stilte en betrouwbaarheid zijn me toch meer waard. Geluid over de WEE is erg fijn gelukkig, en nu kan ik ook mooi nog eens een AKG K1000 aansluiten zonder problemen :p

Die stoeltjes zijn trouwens verrassend lekker, klein maar fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Fear1986 was hier al ergens een ander topic tegen gekomen maar die was uit 2009. Dat stuk van jou had ik inderdaad nog niet gezien.

De denon is inmiddels binnen. Even de indeling van componenten omgegooid en alles even een schoonmaakbeurtje geven. Zal binnenkort een paar foto's schieten. Op het eerste gezicht (gehoor) is de denon een stuk krachtiger dan mijn yamaha rxv457. Heb mijn KEF Q5's gebiwired. Het geluid komt veel meer los van de luidsprekers en lijkt veel meer in de kamer aanwezig te zijn. Ook al even snel een blu-raytje gedraaid en hierbij dezelfde bevindinen. Bij aanschaf totaal niet gekeken naar de optie voor ipod aansluiting maar hij stemde mij wel postief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Zuluman schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:50:
[...]

nee niet mijn set. mijn set staat onder zuluman by het kopje featured in de gelinkte website. nou ik ben zeer afgunstig van zijn apparatuur, ik vindt zijn inrichting ook heel strak maar net iets te strak voor mijn smaak. het lijkt een render. en ik mis een relatie met buiten. het lijkt net een showroom. (vinden veel mensen al van mijn huis) maar wat betreft apparatuur...wauw!
Ehh?! Waar komt deze post vandaan?!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:42:
[...]

Ehh?! Waar komt deze post vandaan?!
Die posts stonden eerst in dit topic. Maar ik kan ze nu ook niet meer terugvinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 15:21:
[...]
Die posts stonden eerst in dit topic. Maar ik kan ze nu ook niet meer terugvinden. :?
Er zijn enkele posts verwijderd: het is nog altijd "Post hier foto's en specs van je home cinema!" en niet "Post hier foto's en specs van een home cinema!". Verder waren de reacties daarna van een dergelijk niveau dat is besloten de posts te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Laatst online: 07-06 14:53
Zo, lees al een tijde mee in deze topic, en vind het tijd dat ik ook maar eens wat foto's vanuit mijn studentenkamer post.

Afbeeldingslocatie: http://www.gerritdrost.com/Pictures/HTPC/4_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gerritdrost.com/Pictures/HTPC/2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gerritdrost.com/Pictures/HTPC/1_small.jpg

Wat er staat:
  • Akai AM-15 versterker
  • Pioneer F-676 tuner - pracht geluid: kan mijn HTPC met de Hauppauge PVR-150 als tuner niet aan tippen.
  • Setje B&W DM220
  • XBOX360 - wordt alleen voor games gebruikt.
  • Hannspree Hanns.G HZ281 28"
  • HTPC: Sempron 2600+, 1GB Ram, Geforce 8400GS, Hauppauge PVR-150MCE. Ubuntu 10.04 + XBMC Dharma met TV ondersteuning(experimental) - speelt probleemloos Full-HD content af. Mijn Android-phone dient als AB :)
  • Half openliggende homeserver in wording - gisteren pas aan begonnen :+
  • Thomson Modem, Linksys Router, Belkin Switch - aardig wat netwerkkabels dus, ik verzorg het internet voor mijn huisgenoten :9
  • Een zithoekje
Wat ik wil upgraden/vervangen:
  • De versterker - Ik heb het gevoel dat de speakers niet helemaal tot hun recht komen met dit kleine versterkertje. Waarschijnlijk wordt het een goedkope AV-receiver van Onkyo of Pioneer.
  • Het beeldscherm - op de lange termijn zou ik graag een echte TV willen hebben, zodat ik ook een AB heb, en een iets groter beeldoppervlak (>= 32").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 02:52
gerrymeistah schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:03:
Zo, lees al een tijde mee in deze topic, en vind het tijd dat ik ook maar eens wat foto's vanuit mijn studentenkamer post.
[foto's]
Noemt 'ie een studentenkamertje. 8)7
Ik vind het een fraai studentenkamertje zo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmeabrake
  • Laatst online: 07-06 14:53
EcktenBaas schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:07:
[...]

Noemt 'ie een studentenkamertje. 8)7
Ik vind het een fraai studentenkamertje zo hoor!
Dankje, in Maastricht zijn de kamers gelukkig niet zo duur :) Zie net de waarschuwing dat opmerkingen als "het is maar een studentensetje" achterwege gelaten mogen worden. Voel me wel een beetje ondeugend nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 23:49
gerrymeistah schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:11:
[...]
Dankje, in Maastricht zijn de kamers gelukkig niet zo duur :) Zie net de waarschuwing dat opmerkingen als "het is maar een studentensetje" achterwege gelaten mogen worden. Voel me wel een beetje ondeugend nu :+
Houd je wel een beetje rekening met je boven en vooral onder buren? ;) Leuke set. Zal binnenkort ook eens die van mij plaatsen. Pas verhuisd naar Maastricht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
synx6 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 17:16:
[...]

Houd je wel een beetje rekening met je boven en vooral onder buren? ;) Leuke set. Zal binnenkort ook eens die van mij plaatsen. Pas verhuisd naar Maastricht.
Hiervoor helpen spikes toch? Zo ja, neem nou dat dat inderdaad werkt enzo. Mijn ouders slapen in een kamer naast mijn kamer, maar er zit nog een trap tussen. Zou ik het volume tijdens het gamen dan een beetje los kunnen draaien, laten we zeggen 10 van de 40? Uitgezonderd van een sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Nee ik denk het niet... maar probeer eens hoe hard het geluid door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:42
EcktenBaas schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 19:01:
[...]

Hiervoor helpen spikes toch? Zo ja, neem nou dat dat inderdaad werkt enzo. Mijn ouders slapen in een kamer naast mijn kamer, maar er zit nog een trap tussen. Zou ik het volume tijdens het gamen dan een beetje los kunnen draaien, laten we zeggen 10 van de 40? Uitgezonderd van een sub.
Nee spikes helpen daar niet bij en verergeren het juist. Met spikes koppel je de speakers beter met de ondergrond. Je moet er juist dempend materiaal tussen doen.
Dat kan variëren van speciale audiofiele matten tot doormidden gesneden/gezaagde squashballetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 21:44
Geen volwaardige 5.1 home cinema meer zoals voorheen, maar een "downgrade/upgrade" naar 2.0 (het is hoe je 't maar wilt interpreteren :)). Zie hier waarom.

Testopstelling voordat alles naar boven gaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301812994-990.jpg

Aansluitingen op versterker:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301813296-810.jpg

Aansluitingen op speaker:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301813347-830.jpg

De zogenaamde "hypertweeter"
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301813516-020.jpg

De voor- en eindversterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/03/1301813591-560.jpg

Wat zien we allemaal?

De nieuwe aanwinsten:
- Kef Reference 203/1
- NAD C162 voorversterker
- NAD C272 eindversterker

Spul dat ik al had:
- NAD C521i CD-speler
- 2 setjes W&M Audio LS-01
- Van den Hul Bay C5 interlink

Overig spul dat het setje compleet maakt, maar niet zichtbaar is :) :
- Pioneer KRP-500A plasma
- Pioneer BDP-LX08 blu ray speler

Spul dat op korte termijn nog moet komen:
- 3 paar identieke interlinks om alles (beter) aan te sluiten

Spul dat op 'lange' termijn nog moet komen (beetje afhankelijk van wanneer ik er ergens ééntje te koop zie):
- Een 2e NAD C272 eindversterker

Spul dat de deur uit is/gaat
- Pioneer VSX-LX52 receiver
- Kef iQ90 fronts
- Kef iQ10 rears
- Kef iQ60 center (verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurrI
  • Laatst online: 08-05 13:08

HurrI

No fear... I is here

Een vluchtig postje, zal hem tzt eens goed overdoen. Ben nog driftig op zoek naar een mooi meubel, tv moet nog komen te hangen (breede goot voor kabels al wel in de muur gefreesd voordat de stucadoor aan de gang ging) en hier en daar nog wat kabels wegwerken (loze leidingen moeten nog van kabels voorzien worden.

In beeld:
- Onkyo TX-NR808
- Sony KDL-40EX500
- 2x JBL LS80
- JBL LS Center
- 2x Klipsch KSF-S5
- Xbox 360s HDD
- Cisco HD DVR (UPC)
- Zalman HD135 (gevuld met HTPC, Asrock plankje met H55 chip)
- Logitech Harmony 1
- Logitech DiNovo Edge

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_2nhorodY4AY/TZhjkWGw15I/AAAAAAAAABA/F-tvAdPO6IE/s800/IMG_20110403_140217.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_2nhorodY4AY/TZhjhecqJtI/AAAAAAAAAA0/krobddVGsGI/s800/IMG_20110403_140518.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_2nhorodY4AY/TZhji4FKC8I/AAAAAAAAAA8/XrJB0T49FlM/s800/IMG_20110403_140252.jpg

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zie iedereen altijd netjes de apparatuur opnoemen maar misschien is het ook een idee om te vermelden welk merk/type tv/audiomeubel je hebt aangezien er vrij vaak de vraag voorbij komt wel meubel iemand heeft.

Deze vraag wordt ook ingegeven vanwege het feit dat ik soms erg mooie meubel voorbij zie komen en ikzelf ook nog op zoek ben naar een mooi meubel. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door sjaool op 03-04-2011 15:45 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-06 18:00
Een update van mijn kant:

Had eerst de Sony 40W4000 (zie oude foto's). Deze is vervangen voor de Samsung 46D7000 :D.

Andere apparatuur in het kort:
Onkyo SR507
Harman Kardon HKTS11
Popcorn Hour A-200
PlayStation 3
Xbox 360
Alles wordt bediend met de Logitech Harmony 600

Vanuit bed
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/02-04-11/P11009151.jpg

Vanuit mijn relaxte Ikea stoel
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/02-04-11/P11009171.jpg

Donkere scene uit Earth
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/02-04-11/P11009211.jpg

Nogmaals Earth
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/02-04-11/P11009221.jpg

En nog eentje :P
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/pictures/tv/02-04-11/P11009261.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
mauricedb schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:12:
Een update van mijn kant:

Had eerst de Sony 40W4000, deze is vervangen voor de Samsung 46D7000 :D.

[foto's]
3D? Niet dus.
Mooie setup!

[ Voor 6% gewijzigd door EcktenBaas op 03-04-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Hé? De 46D7000 is een 3d tv ja, al heb ik 'm daar niet expliciet om gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
mauricedb schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:21:
Hé? De 46D7000 is een 3d tv ja, al heb ik 'm daar niet expliciet om gekocht.
Toch wel? Ik zocht even vlug informatie op enzo en dan heb ik het gewoon verkeerd dus. 8)7
Maar kijk je wel eens 3D, zover je de mogelijkheid daarvoor hebt en bevalt dat goed? [/offtopic] :p

[ Voor 17% gewijzigd door EcktenBaas op 03-04-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Heb de tv nog maar een weekje en heb enkel een trailer in 3d kunnen bekijken, van de nieuwe Uncharted game. Heb er dus nog niet echt een mening over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Dit topic volg ik al een tijdje omdat ik het interessant vind om te zien hoe anderen hun spullen hebben opgesteld. Ik heb nooit de aandrang gehad om zelf wat foto's te plaatsen maar een nieuwe kast en dus een nieuwe opstelling lijken me een goede reden om daar eens wat verandering in te brengen. Hier dus mijn eigen bescheiden setje.

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/dvries1/kast-apr2011-1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/dvries1/kast-apr2011-2a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/dvries1/kast-apr2011-3a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/dvries1/kast-apr2011-4a.jpg

Wat zie je?

Panasonic 32 inch Viera TV (type TX-32LX70F)
Squeezebox Classic
UPC Pace decoder
lader voor de Harmony afstandbediening
Sony Str-DG710 receiver
Mediacenter pc in een Silverstone Grandia kast met hierop Mediaportal
Sony 5.0 luidspreker set

De twee rear speakers zijn uiteraard niet zichtbaar op deze foto's, evenal de Windows Home Server in mijn trapkast waar de Squeezebox en de Mediacenter pc hun bestanden vandaan trekken.

Ik overweeg nog om de speakers op te hangen en UPC decoder ook in de kast te plaatsen zodat het er allemaal nog wat strakker uit komt te zien. Het is nu nog wat rommelig vind ik en mijn vriendin vindt dat nog meer ;)

ps.
Foto's zijn gemaakt met een oude camera en een telefoon dus dat kan beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
D-e-n schreef op zondag 03 april 2011 @ 23:20:
Dit topic volg ik al een tijdje omdat ik het interessant vind om te zien hoe anderen hun spullen hebben opgesteld. Ik heb nooit de aandrang gehad om zelf wat foto's te plaatsen maar een nieuwe kast en dus een nieuwe opstelling lijken me een goede reden om daar eens wat verandering in te brengen. Hier dus mijn eigen bescheiden setje.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je?

Panasonic 32 inch Viera TV (type TX-32LX70F)
Squeezebox Classic
UPC Pace decoder
lader voor de Harmony afstandbediening
Sony Str-DG710 receiver
Mediacenter pc in een Silverstone Grandia kast met hierop Mediaportal
Sony 5.0 luidspreker set

De twee rear speakers zijn uiteraard niet zichtbaar op deze foto's, evenal de Windows Home Server in mijn trapkast waar de Squeezebox en de Mediacenter pc hun bestanden vandaan trekken.

Ik overweeg nog om de speakers op te hangen en UPC decoder ook in de kast te plaatsen zodat het er allemaal nog wat strakker uit komt te zien. Het is nu nog wat rommelig vind ik en mijn vriendin vindt dat nog meer ;)

ps.
Foto's zijn gemaakt met een oude camera en een telefoon dus dat kan beter :)
Mis je niet zo ongeveer al het geluid van 120 hz naar beneden? Ik zie dat je geen sub hebt namelijk. Zeg maar het gebied wat bij film kijken de impact aan het geluid geeft is niet aanwezig. Het staat er wel netjes bij zo, ik denk ook dat de frontspeakers ophangen naast de tv het nog beter maakt, zit je alleen wel met kabelmanagement (altijd het vervelendste werkje in HT vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dane86 schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:26:
[...]
Mis je niet zo ongeveer al het geluid van 120 hz naar beneden? Ik zie dat je geen sub hebt namelijk.
De lage tonen zitten ingebouwd in die speakers, bij films mis ik de sub ook niet verder. Ik overweeg altijd nog wel een sub voor de muziek maar dat is qua ruimte weer niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
D-e-n schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:35:
[...]

De lage tonen zitten ingebouwd in die speakers, bij films mis ik de sub ook niet verder. Ik overweeg altijd nog wel een sub voor de muziek maar dat is qua ruimte weer niet zo handig.
Daarom zeg ik ook wat ik zeg. De speakers zullen niet veel lager gaan dan dan 120 hz, wat niet echt laag is, simpelweg omdat ze erg klein zijn. Ik denk dat een subje als een BK Gemini (315D X 355H x 290B, klein dus) in jouw situatie al een enorme upgrade kan zijn. Ik denk ook dat je mond openvalt van verbazing als je hoort wat je mist en wat je denkt niet te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Dane86 schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:48:
[...]

Daarom zeg ik ook wat ik zeg. De speakers zullen niet veel lager gaan dan dan 120 hz, wat niet echt laag is, simpelweg omdat ze erg klein zijn. Ik denk dat een subje als een BK Gemini (315D X 355H x 290B, klein dus) in jouw situatie al een enorme upgrade kan zijn. Ik denk ook dat je mond openvalt van verbazing als je hoort wat je mist en wat je denkt niet te missen :)
als ik de foto's zo zie past er geen sub meer naast het kastje ivm deur links, tussen kastje en bank is niet handig want dan kan het kastje niet meer open dus dan moet ie ergens links achter naast de bank komen gok ik zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
IRCfreAk schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:59:
[...]
als ik de foto's zo zie past er geen sub meer naast het kastje ivm deur links, tussen kastje en bank is niet handig want dan kan het kastje niet meer open dus dan moet ie ergens links achter naast de bank komen gok ik zo?
Dat klopt ten dele. Het zijn schuifdeurtjes dus er kan wat staan daar maar daar staan nu dus wat bakjes voor de kat. Aan de andere kant van de bank (rechts) zou nog wel kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:22

Pelle

🚴‍♂️

Kleine update na Pelle in "Post hier foto's en specs van je home ci...":

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2928238/ht/IMAG0237.jpg
(brakke phonepic incl. half kind op de foto :P)

Als ik binnenkort een keer tijd heb, dan ga ik nog wel even wat betere plaatjes schieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij adviseren over de optimale cross-over frequentie als je geen subwoofer hebt?

Ik heb 4x KEF Q5 en 1x KEF Q6C, dus geen subwoofer. Dit wordt aangestuurd door een denon avr 1911.
Momenteel heb ik hem op 80hz staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Anoniem: 85217 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:10:
Kan iemand mij adviseren over de optimale cross-over frequentie als je geen subwoofer hebt?

Ik heb 4x KEF Q5 en 1x KEF Q6C, dus geen subwoofer. Dit wordt aangestuurd door een denon avr 1911.
Momenteel heb ik hem op 80hz staan.
Indien je geen subwoofer hebt zou ik mijn speakers op "Large" zetten zodat ie het volledige spectrum weergeeft.

Wil je toch perse met de cross-over wilt werken (wat ik niet begrijp omdat je niks hebt om te crossoveren) zou ik deze op 40hz zetten. Je mist dan wel de lage tonen onder de 40hz. Niet dat deze speakers die op -3 dB kunnen weergeven maar beter op -6dB dan helemaal niet.

Dus zet voor het beste geluid je speakers op Large.

Mocht je later toch een subwoofer willen aanschaffen zou ik de cross-over dan op 60-80hz instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Doppert op 04-04-2011 19:22 ]

http://raptr.com/Doppert/about

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doppert schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:21:
[...]

Indien je geen subwoofer hebt zou ik mijn speakers op "Large" zetten zodat ie het volledige spectrum weergeeft.

Wil je toch perse met de cross-over wilt werken (wat ik niet begrijp omdat je niks hebt om te crossoveren) zou ik deze op 40hz zetten. Je mist dan wel de lage tonen onder de 40hz. Niet dat deze speakers die op -3 dB kunnen weergeven maar beter op -6dB dan helemaal niet.

Mocht je later toch een subwoofer willen aanschaffen zou ik de cross-over dan op 60-80hz instellen.
Ok thnx. Speakers staan al op Large en de fronts zijn gebiwired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Doppert schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:21:
[...]

Wat houd dat cross-over nou precies in?
Ik heb hem standaard op 150hz staan maar vind de gesproken text bij praat programma's vaak hol/schel klinken, kan ik dat oplossen door bijvoorbeeld de cross-over op 80hz ofzo in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
golfgti5 schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:52:
[...]Wat houd dat cross-over nou precies in?
Als je de cross-over op 150 Hz hebt staan dan zal de subwoofer alles onder de 150 Hz weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@Fear,

uiteraard bedankt, maar voor mij is dit toch lastige kost, begrijp ik goed dat ik de Onkyo 509 i.c.m. de een JVC sattelietspeaker setje op een lagere hz kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je de cross-over lager zet, moeten je satellietjes nog meer bassen voor hun rekening nemen en het is maar de vraag of ze dat trekken (ken verder je setje niet). Gevoelsmatig zou ik eerder van 150Hz omhoog gaan, maar dat is een kwestie van proberen.

Nadeel is wel dat hoe meer je met je sub omhoog gaat met het frequentiebereik, hoe beter je kunt horen dat de lage tonen uit je subwoofer komen (en het idee van 1 sub is juist dat de tonen niet te plaatsen zijn, dus dat hij niet recht achter je tv hoeft te staan ofzo). Alleen van heel lage frequenties kun je moeilijk de locatie van de bron bepalen.

[ Voor 41% gewijzigd door Grrrrrene op 04-04-2011 20:21 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:54
golfgti5 schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:03:
@Fear,

uiteraard bedankt, maar voor mij is dit toch lastige kost, begrijp ik goed dat ik de Onkyo 509 i.c.m. de een JVC sattelietspeaker setje op een lagere hz kan instellen?
Is puur een kwestie van proberen wat je zelf lekkerder vind klinken. Een satelliet set gaat in ieder geval niet laag, dus onder de 100 hz zal niet lekker klinken omdat je dan tonen gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ben goed bezig de laatste tijd :P
Heb een Tannoy center geleend van de oude heer....en dat klinkt met films toch echt een stuk beter!
Morgen een BK sub beluisteren, misschien komt die er ook nog wel bij. Dan komt er meteen een update aan.

De sub komt voor zowel muziek als films dus heb een aantal cd's mee:

- Marantz SACD #1
- Marantz SACD #12
- Room Eleven - Six white russians and a pink pussycat
- Adele - 19
- John Mayer - Battle Studies

Alhoewel de laatste 2 niet al te beste producties zijn als ik dat mag geloven van anderen, neem ik de Marantz test cd's mee voor het echte testen van de sub.

Ben benieuwd als leek zijnde.... :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillaZ schreef op maandag 04 april 2011 @ 20:51:
Ben goed bezig de laatste tijd :P
Heb een Tannoy center geleend van de oude heer....en dat klinkt met films toch echt een stuk beter!
Morgen een BK sub beluisteren, misschien komt die er ook nog wel bij. Dan komt er meteen een update aan.

De sub komt voor zowel muziek als films dus heb een aantal cd's mee:

- Marantz SACD #1
- Marantz SACD #12
- Room Eleven - Six white russians and a pink pussycat
- Adele - 19
- John Mayer - Battle Studies

Alhoewel de laatste 2 niet al te beste producties zijn als ik dat mag geloven van anderen, neem ik de Marantz test cd's mee voor het echte testen van de sub.

Ben benieuwd als leek zijnde.... :)
Je kan ook 1 of 2 cd's meenemen die je thuis hebt platgedraaid (en alle details kent) en die als referentie nemen. Ruimtelijke inrichtig van de studio (of waar de auditie ook plaatsvind) kan een grote rol spelen.
Door een cd mee te nemen waarmee je bekend bent, is het makkelijker om nieuwe details waar te nemen (of juist niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Póg mo Thóin schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:38:
....En dan is er verder nog de HTPC. Die staat bij de PC boer om een verhuizing naar een kleinere case te bewerkstelligen. Ik ga van een OrigenAE H6 kast (die ik supermooi en gaaf vind en helemaal niet kwijt wil) naar een Silverstone Grandia 04. De enige reden hiervoor is dat de Silverstone minder diep is. De freaking OrigenAE is gewoon met zijn 47cm zonder kabels te bloody groot.
Dus iemand nog tips over het ophangen of wel niet het vervangen van de voet?
Doe het ikea kastje (die iedereen tegenwoordig heeft) weg zou ik zeggen, dan kan je die mooie htpc kast houden. Als je in de toekomst een versterker upgrade doet, dan kom je erachter dat er wel meer hardware dieper dan 47cm is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
gassiepaart schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:34:
[...]

Doe het ikea kastje (die iedereen tegenwoordig heeft) weg zou ik zeggen, dan kan je die mooie htpc kast houden. Als je in de toekomst een versterker upgrade doet, dan kom je erachter dat er wel meer hardware dieper dan 47cm is...
Ik heb me rotgezocht naar een kast waar ik de htpc en de versterker goed kwijt in kon. Letterlijk een onmogelijke taak voor me geweest! Kon niets vinden dat me kon bekoren voor een beetje redelijke prijs helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbliek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09-2023
Póg mo Thóin schreef op maandag 04 april 2011 @ 22:14:
[...]

Ik heb me rotgezocht naar een kast waar ik de htpc en de versterker goed kwijt in kon. Letterlijk een onmogelijke taak voor me geweest! Kon niets vinden dat me kon bekoren voor een beetje redelijke prijs helaas....
Dit was/is misschien een optie:

http://www.wehkamp.nl/Zoe...m_pi=Home%20Page&cmid=WEH

Heb hem zelf ook en bevalt erg goed. Grootte vak is 22cm hoog en kleine 12 en 55cm diep!!
Ze hebben hem ook in het klein (50x55x55)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Anoniem: 397269 schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:18:
[...]

Je kan ook 1 of 2 cd's meenemen die je thuis hebt platgedraaid (en alle details kent) en die als referentie nemen. Ruimtelijke inrichtig van de studio (of waar de auditie ook plaatsvind) kan een grote rol spelen.
Door een cd mee te nemen waarmee je bekend bent, is het makkelijker om nieuwe details waar te nemen (of juist niet).
Die neem ik mee :Y
Hence de Room Eleven en Adele. ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
In 1 van vorige threads was er een link gepost naar een site met massas tvmeubels, ik heb even gezocht maar niks gevonden, iemand een idee welke dat was? Ik ben op zoek naar een breed laag meubel met deuren die naar onder open gaan.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 22:03
Skidmarks schreef op zondag 20 maart 2011 @ 21:50:
[...]

Voor de hoogte van de speakers heb ik geprobeerd naar wat officieele guides te zoeken en ik heb me zoveel mogelijk aan die van thx gehouden die zegt dat de achter speakers "2 feet or higher above the listener" en ze hangen nu geloof ik 60 cm boven m'n oor en het klinkt wel goed ik ben bang als ik ze lager zou hangen je ze te hard zou horen aangezien je op de bank er toch vrij dicht bij zit.

Tot nu toe hebben de katten de box met rust gelaten op die plank komen ze nooit maar zeg nooit nooit met katten ;) Maar de grilles zijn van metaal dus ik denk dat ze wel aardige katten proof zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rocketman op 05-04-2011 15:14 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Laatst online: 28-05 22:45
Zo, mag vanavond even aan de slag om alles even voor te bereiden!
Morgen worden een Onkyo TX-NR509 en Jamo S606HCS5 5.1 set bezorgt :)
Goed veel zin in! Afgelopen weekend al een nieuw meubel aangeschaft, zo ffies wat kabels halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
maikel_rox schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:54:
Zo, mag vanavond even aan de slag om alles even voor te bereiden!
Morgen worden een Onkyo TX-NR509 en Joma S606HCS5 5.1 set bezorgt :)
Goed veel zin in! Afgelopen weekend al een nieuw meubel aangeschaft, zo ffies wat kabels halen.
Voor welke .1 ben je gegaan? Normaal gesproken komt er geen sub bij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Laatst online: 28-05 22:45
pricewatch: Jamo S 606 HCS 5 5.1 Bruin

Sub210 zit daarbij

[ Voor 7% gewijzigd door maikel_rox op 05-04-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:De berichten over het ophangen van een TV aan een muur zijn afgesplitst van dit topic, het is nu een apart topic geworden: Wandbevestiging TV, hoe het beste aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 15:37

mindcre8r

Tradepedia

Eindelijk is het dan zover, ik heb mijn home cinema zoals ik het wou hebben.

De nieuwe speakers in Doos:

speakers in Doosch

De Zuiltjes staand:

zuiltje

De Subwoofer:

subje

De receiver:

receiver

Aangezicht 1:

dicht

Aangezicht 2:

open

Wat zien we?

Philips AvR 9900 Speakers
Een Onkyo 608
Een Xbox 360 Slim
Een Samsung Ps50C7700

Wat zien we niet:

De rechter speaker en de rears. de rears zijn identiek aan de fronts.
De rechter speaker staat helemaal naar buiten, ik heb een sub kabel van maar 5 meter, dus moet even een langere hebben, dan komt de 2e front weer dichter naar de TV en de sub ver in de rechter hoek.

Nu nog ff wachten op mn nieuwe 3d Bluray speler ( Sony 480) en ff wachten op mijn nieuwe HTPC (case Silverstone GD06 levering duurt en duurt)

Owja en het meubel is van de Ikea :P

De speakers zijn werkelijk fantastisch, ik heb geen plaats voor de 7.1 opstelling helaas ( er zijn nog 2 speakers van 80W ps) maar dat komt misschien weer in de toekomst

De Subwoofer heeft echt dik dik power, maar blijft super zuiver. ik had mijzelf geen betere koop kunnen doen, ik heb ook 608's overwogen, maar deze vind ik (persoonlijk) beter klinken.

What ya think?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB__
  • Laatst online: 06-10-2024
Ziet er zeker goed uit mindcre8er, je vriendin/vrouw is vast blij met deze uitgave. Ik heb zelf ook het idee dat de AvR 9900's ook al staan de 608's wel erg bekend om hun goede geluid. (toch vind ik dat jij een betere keus hebt gemaakt ;))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 20-06 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Welke is het dan?
De rechter speaker en de rears. de rears zijn identiek aan de fronts.
Is dat niet een beetje overkill?
What ya think?
Mooi!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
mindcre8r schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 23:01:
Eindelijk is het dan zover, ik heb mijn home cinema zoals ik het wou hebben.

Wat zien we?

Philips AvR 9900 Speakers
Een Onkyo 608
Een Xbox 360 Slim
Een Samsung Ps50C7700
Die 50" ziet er klein uit in vergelijking met het meubel en de speakers. Netjes hoor! Waar heb je speakers vandaan?

[ Voor 64% gewijzigd door Póg mo Thóin op 06-04-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

De subwoofer is ook van het set, het is een complete 7.1 speaker set.. en van uitstekende kwaliteit als zeg ik het zelf.

De verf zit er dik op, en is super afgewerkt.

check hier voor een complete review:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_3.shtml

De versterker die er bij zit heb ik dus vervangen, dit ivm het meubel.

qua overkill, het klinkt fantastisch, al moet ik zeggen het zou evt zonder subwoofer kunnen want de speakers anzich hebben al aardig wat bass.
Maar tijdens Film is het genieten, he de sub wel zachter gezet i.v.m TE veel bass :P maar wel lekker.

Set is nu in de aanbieding voor 799 bij Correct :) koopje! zorg wel dat je versterking hebt met tillen want het komt op een pallet en weegt 100+ kilo

[ Voor 10% gewijzigd door mindcre8r op 06-04-2011 09:51 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

Exirion

Gadgetfetisjist

mindcre8r schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:50:
De subwoofer is ook van het set, het is een complete 7.1 speaker set.. en van uitstekende kwaliteit als zeg ik het zelf.
Echt, Philips blijft me enorm verbazen. Maar zowel positief als negatief. Ik ben zelf ex-Philips'er en audiofreak maar had nog nooit echt wat over deze set gehoord. Binnen Philips heb ik wel 's gekeken of er nog animo bestond om serieus iets op audiogebied te gaan doen, maar de boodschap was al jaren dat consumentenelectronica een dramatische markt was en dat serieuze audio al helemaal niet interessant meer was. Het laatste interessante dat Philips heeft verkocht was de DVP9000SA DVD/SACD speler en die is een paar maanden na z'n introductie van de markt gehaald en gedumpt voor lage prijzen.

Nu een jaar of 5 a 6 later gebeurt hetzelfde met een systeem als dit. Ik heb foto's van de binnenkant van de receiver op Internet gezien, en het is inderdaad gewoon een NAD systeem waar zelfs NAD-afdrukken gewoon nog op de printplaten staan. De vraag is of dat een productiemodel was of een vroege sample voor reviews. De DVP9000SA speler was voor een groot deel hetzelfde als een aanzienlijk duurdere Yamaha speler, dus echt nieuw is het niet, maar NAD is een verrassende keus voor een merk als Philips.

In de speakers zitten deze units:
http://www.tymphany.com/files/HDS-P830870%20Rev%202_0_0.pdf (een euro of 40 a 45 per stuk)
http://www.tymphany.com/files/XT25SC90-04%20Rev1_0.pdf (23 euro per stuk)

Dat zo'n set nu voor 799 euro wordt gedumpt is geweldig voor de koper maar dramatisch voor een bedrijf als Philips. Waarom lukt het niet zo'n set fatsoenlijk in de markt te zetten en serieus te verkopen? :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
799 is inderdaad wel héél weinig voor zo'n set. Dan heb je in ieder geval een geweldige bang-for-buck.

Hoe verhoudt deze set zich eigenlijk tot andere merken? Zoals KEF, Monitor Audio, Dali of Klipsch? Zeg maar de goedkopere vloerstaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Set is nu in de aanbieding voor 799 bij Correct :) koopje! zorg wel dat je versterking hebt met tillen want het komt op een pallet en weegt 100+ kilo
Wow, bij de lokale hifiboer staat dezelfde set voor 3.600 euro (en klinkt nog eens enorm zuiver in stereo). Heb je goed gedaan kerel.

Hoe kwam je trouwens bij deze superactie uit als ik het vragen mag? Ik zie hem helaas niet meer staan bij correct.

**edit, ik heb het al gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 397269 op 06-04-2011 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
zou me niet blind staren op je hifi boer op internet kost ie vanaf 999 en dan heb je wel iets wat nieuw is.

[ Voor 22% gewijzigd door IRCfreAk op 06-04-2011 14:16 . Reden: kwam niet uit koopjeskelder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

LuPo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:41:
799 is inderdaad wel héél weinig voor zo'n set. Dan heb je in ieder geval een geweldige bang-for-buck.

Hoe verhoudt deze set zich eigenlijk tot andere merken? Zoals KEF, Monitor Audio, Dali of Klipsch? Zeg maar de goedkopere vloerstaanders.
Ik heb enkel geluisterd naar de S608's i.c.m. de onkyo 608 en de VSX667 van yamaha.
De onkyo gaf warmer geluid imho. deze speakers vond ik qua sound lekkerder dan de Jamo's.
Ik heb wel gekeken naar de KEF's maar die hadden hetzelfde als de Jamo Fronts.. HUGE!

Jamo had dan nog wel mijn intresse i.v.m. de prijs, ik wou niet meer dan 800 betalen voor een volledige setup.

Wat ook heel mooi is, misschien wel een beetje sneu :P maar met je nagel kras je het philips zo van je Zuilen af haha! op de subwoofer en de satelieten zie je het niet.

De Center komt ook mooi helder geluid uit trouwens.
Exirion schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:41:
[...]

In de speakers zitten deze units:
http://www.tymphany.com/files/HDS-P830870%20Rev%202_0_0.pdf (een euro of 40 a 45 per stuk)
http://www.tymphany.com/files/XT25SC90-04%20Rev1_0.pdf (23 euro per stuk)

Dat zo'n set nu voor 799 euro wordt gedumpt is geweldig voor de koper maar dramatisch voor een bedrijf als Philips. Waarom lukt het niet zo'n set fatsoenlijk in de markt te zetten en serieus te verkopen? :{
Er zitten er dus 2 per speaker a 40 eu en 1 a 23 eu.

Totaal per speaker is dan: 103 euro aan enkel de units. x 7 = 721 euro
dan heb je nog een sub en een receiver.
Nadeel van de receiver is geen ARC en geen 1.4 ( en voor mij de diepte, hij paste niet in mijn meubel, als dat wel had gepast had ik deze receiver gehouden.)

Ik hoop de versterker nog te verkopen voor 250 euro ( heb er nu 1 bod voor) de receiver Onkyo is 365.
Totaal: 799 + 365 -250 = 914 voor een setje waar je een tijdje plezier van gaat hebben.

Wat ik ook leuk vond aan deze set is dat er mooie dikke speaker kabels bij geleverd zijn en met lengte!
Keurig krimpkousje er om en af getint.

Dan is 799 niet duur als ik het goed begrijp? ook de afwerking Qua lak enz is er goed.
In die XXL review zie je ook de binnenkant qua demping enz, ik weet niet hoe dat bij de Jamo's is.?

Nogmaals, als je een enorme huiskamer hebt dan is deze 7.1 set wat voor je, zit je te kloten met ruimte of vind je een bepakte huiskamer / luisterkamer geen probleem dan kan het ook.

Maar het neemt iig wel behoorlijk wat ruimte inbeslag, de sub is gewoon een complete bijzettafel.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rekenen met de prijs die "wij" er voor betalen geeft een verschrikkelijk scheef beeld.
Ik ken luidsprekers waar standaard Seas coax units in zitten waar dik 5000 euro voor gevraagd wordt.
(per stuk)

Peerless zijn prima units, die zich prima kunnen meten met high-end speakers.
800 euro is extreem goedkoop. Het is dat ik zelfbouwen te leuk vind om te doen, anders had ik ze ook zo gekocht :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Nadat we eindelijk toestemming kregen om de 12 jaar oude beeldbuis de deur uit te gooien (die dingen zouden sneller stuk moeten gaan) maar meteen bijna alles vervangen qua elektronica in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5185/5594760887_b423799ec6_z.jpg
Flickr

Wat je ziet:
Philips 46PFL7605H
Onkyo TX-SR309
Quadral speakers
iPod dock + iPod met 60GB
Intens traag KPN glasvezel TV kastje
Kastje komt uit een of andere outlet store dus geen idee hoe het heet / wie het maakt.
Plant

Wat je niet ziet:
Popcorn Hour A-200
Philips DVP3580 DVD speler
Wii

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
@martijn,

welk type Quadral speakers zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Laatst online: 16-06 14:59
Beetje donker die eerste foto's, maar dit is mijn apparatuur :)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2w6fqc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2hr2tr8.jpg
Telefoon: Samsung Galaxy S (op de subwoofer :P )
TV: Panasonic Viera TX-P42V10
Speakers: Harman Kardon HKTS11
Blu-ray: Sony BDP-S470
Receiver: Sony STR-KS370 (uit de HC-set: Sony HTP-BD47SS)
Console: Sony PlayStation 3 Slim
Slingbox Solo
Decoder: Humax iRHD-5000c

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/x4g8cm.jpg
PC Zelf samengesteld
Headphones Vivanco
Speaker Parrot Party (toch geluid als de grote tv aan staat)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/34h7uiw.jpg
Tablet: Samsung Galaxy Tab
Navigatie: TomTom Go 730
Netbook: Medion E1217
Wekker: Philips Wake-up Light
TV/Monitor: Samsung LE32B550

Er zal binnenkort nog wel wat gaan veranderen, aangezien de 2 tv's, de Slingbox en mijn vorige receiver (Pioneer VSX-919AH) te koop staan.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 12-06 13:13
LuPo schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:41:

Ben ook erg benieuwd? Iemand meer info/reviews? Is de receiver exact de NAD T747? Hoe verhouden de speakers zich t.o.v. KEF KHT 2005.2?

Om het ontopic te houden, mijn setup waar ik mee aan de slag ga:

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_w4wBVUM3G3Q/TZzejvOtKTI/AAAAAAAAAEc/XySI-vGLVGY/s640/IMG_20110406_190159.jpg

Philips 32PW9520
KEF KHT 2005.2 (incl PSW 2010 sub en 4x 3005 stands)
Grundig AVR-5200
Noxon iRadio
Samsung DVD-HR 750
Ikea meubel

Alles is te koop, zelfs het meubel :)

Todo:

Samsung LE46C650
Nieuwe AV Receiver (zwart Denon/NAD/Marantz)
Nieuwe Fronts, Rears en center (zwart, vloerstaanders, KEF?)
HTPC
Meubel (eiken)

[ Voor 33% gewijzigd door Taigu op 07-04-2011 12:01 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Taigu schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:50:
[...]

Ben ook erg benieuwd? Iemand meer info/reviews? Is de receiver exact de NAD T747? Hoe verhouden de speakers zich t.o.v. KEF KHT 2005.2?

[afbeelding]

Philips 32PW9520
Grundig AVR-5200
Noxon iRadio
Samsung DVD-HR 750
Ikea meubel

Todo:

Samsung LE46C650
Nieuwe Fronts, Rears en center (zwart, vloerstaanders KEF?)
HTPC
Meubel (eiken)
Het KEF systeem dat jij omschrijft haalt het bij lange na niet bij het Philips systeem.
Er zit veel meer "smaak" in het philips systeem omdat het volle speakers betreft die anzich al klank hebben en daarvoor niet enkel op de Subwoofer hoeven terug te vallen.

Noem alle setjes maar, zoals KEF (ookal vond ik de 3005 wel erg goed) HKS 1/tm 16) en JBL 200.5 zijn niet zo goed als deze.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 13:08

silitek

Tubes Only

Anoniem: 397269 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 12:47:
[...]

Wow, bij de lokale hifiboer staat dezelfde set voor 3.600 euro (en klinkt nog eens enorm zuiver in stereo). Heb je goed gedaan kerel.

Hoe kwam je trouwens bij deze superactie uit als ik het vragen mag? Ik zie hem helaas niet meer staan bij correct.

**edit, ik heb het al gevonden.
Setje onlangs gehoord, best aardig. 799 is een uitstekende prijs. 3.600 beetje overrated hoor.. 8)

Edit: Wel jammer is dat in deze speakertjes de unit's niet mooi geïntegreerd zijn.
Jamo heeft dat beter voor elkaar.. ;)

Maar het is Philips ben daar enorm fan van. Wat hebben ze mooi spul gemaakt in het verleden probeer nog steeds een compleet Ah-serrie te kopen. Dit is een aardig luchtballonetje van Philips 799,- zit nog wel boven de kostprijs ;)

Leuke set!!

[ Voor 27% gewijzigd door silitek op 07-04-2011 10:06 ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:13
[...]

[afbeelding]

Philips 32PW9520
Grundig AVR-5200
Noxon iRadio
Samsung DVD-HR 750
Ikea meubel

Todo:

Samsung LE46C650
Nieuwe Fronts, Rears en center (zwart, vloerstaanders KEF?)
HTPC
Meubel (eiken)
Mag ik vragen waarom je de fronts op deze manier "gekanteld "hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 12-06 13:13
Ik wist dat de vraag zou komen :) Het is puur uit armoede, er zit geen idee achter.

De standaard stands voor de 2005.2 vond ik erg goedkoop overkomen, vandaar dat ik 3005 stands heb. Ik heb in al die jaren nog steeds niet de moeite genomen om een goede montagemethode te bedenken. Volgens de verkoper moest het geen probleem zijn, je weet hoe het gaat :).

De speakers schuif je als het ware op de stands. Bij het montagepunt hebben de stands zo'n aansluiting: /\ terwijl de speakers op dat punt plat zijn. Strak vastmaken kan dus niet, dus staan ze scheef. Kan er wel eens foto's van maken als je het echt wilt weten,.

[ Voor 17% gewijzigd door Taigu op 07-04-2011 12:26 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 10:01
mindcre8r schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:50:

De verf zit er dik op, en is super afgewerkt.

check hier voor een complete review:

http://www.areadvd.de/hardware/2009/philips_htr9900_3.shtml

De versterker die er bij zit heb ik dus vervangen, dit ivm het meubel.

qua overkill, het klinkt fantastisch, al moet ik zeggen het zou evt zonder subwoofer kunnen want de speakers anzich hebben al aardig wat bass.
Maar tijdens Film is het genieten, he de sub wel zachter gezet i.v.m TE veel bass :P maar wel lekker.

Hm, ik wilde eerst gaan voor een Sony versterker (Sony STR-DN1000) plus 2 JMLab Focal Chorus 716V's of 816V's, maar voor de helft van het geld heb je deze 7.1 set. Staat deze set toevallig bij Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Vanavond de BK Sub ophalen *O*

Meteen even foto'tjes schieten zodra hij is aangesloten :) :Y

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

GioStyle schreef op donderdag 07 april 2011 @ 12:26:
[...]

Hm, ik wilde eerst gaan voor een Sony versterker (Sony STR-DN1000) plus 2 JMLab Focal Chorus 716V's of 816V's, maar voor de helft van het geld heb je deze 7.1 set. Staat deze set toevallig bij Correct?
Geen idee, gewoon gekocht :P

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KillaZ schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:15:

Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 00:28

ST10©DE

Dus.............

[...]

Geen idee over de speakers, maar betreffende de receiver een topic van een duits forum: TOPIC

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
KillaZ schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:15:

Best wel nasty. Die van mij is maandag al geleverd. En ik ben tot vrijdag weg voor m'n werk. Plaats vanavond maar een foto'tje om me nog jaloerser te maken.

:'( Grrrrrrrrrr

there's no tweak without the tweaker

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.