Wandbevestiging TV, hoe het beste aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zie veel TV's hangen aan de muur. hangen jullie ze gewoon vlak of op een speciale beugel waardoor je de TV kunt draaien? Ik zit er over na te denken mijn TV op te hangen, maar het is alleen een optie op een draaibare wandbeugel. In de eerste instantie wilde ik hem boven de openhaard hangen, maar vanwege wuimte gebrek heb ik dat idee moeten laten varen.
Maar in ieder geval ,ik heb dus een 50" plasma en ik vermoed dat ik de muur er uittrek als ik deze tv van 28.5kg/117cm haaks laat hangen op de muur :'(
Andere mogelijkheid zou een betere voet voor de TV zijn. Momenteel staat hij op de standaard LG voet, maar deze heeft redelijk weinig speling. Kan nu niet zo 1 2 3 vinden hoeveel graden, maar veel meer dan 20 zal het niet zijn.
Dus het liefst hang ik hem op de muur, maar dat vertrouw ik niet. Dus een andere voet lijkt me dan de enige andere (nette) oplossing. En dan het liefst zo'n voet zoals op de huidige Samsungs zit. Wat een beauties!!
Zoals het er nu bij staat(heel temporary, want ik zit in fulltime verhuismodus):
Afbeeldingslocatie: http://img3.imageshack.us/img3/7559/33871051.jpg

Tja, wat zie je:
LG 50pk350
Ikea PS kastje O+
En verder niets!

Receiver zit trouwens wel in het kastje, een HK AVR142. Niets bijzonder dus.
En verder heb ik de speakers ergens in een doos zitten. Ik heb momenteel Bose 301 Series V als fronts, maar deze gaan eruit. Niet zo heel erg voor het geluidsbeeld, maar toch. Ik zou ze het liefst vervangen met mooi boekenplankjes, maar geen ruimte voor. En ik ga dus verder met de HKTS 11, vanwege het ruimte gebrek dus. Heb wel onlangs de speakerstands besteld voor deze bad boys (:P). Ietsje meer dan 200 euro voor 4 houdertjes...
En dan is er verder nog de HTPC. Die staat bij de PC boer om een verhuizing naar een kleinere case te bewerkstelligen. Ik ga van een OrigenAE H6 kast (die ik supermooi en gaaf vind en helemaal niet kwijt wil) naar een Silverstone Grandia 04. De enige reden hiervoor is dat de Silverstone minder diep is. De freaking OrigenAE is gewoon met zijn 47cm zonder kabels te bloody groot.
Dus iemand nog tips over het ophangen of wel niet het vervangen van de voet?

[ Voor 3% gewijzigd door Póg mo Thóin op 04-04-2011 16:41 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 21:33
Póg mo Thóin schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:38:
Ik zie veel TV's hangen aan de muur. hangen jullie ze gewoon vlak of op een speciale beugel waardoor je de TV kunt draaien? Ik zit er over na te denken mijn TV op te hangen, maar het is alleen een optie op een draaibare wandbeugel. In de eerste instantie wilde ik hem boven de openhaard hangen, maar vanwege wuimte gebrek heb ik dat idee moeten laten varen.
Maar in ieder geval ,ik heb dus een 50" plasma en ik vermoed dat ik de muur er uittrek als ik deze tv van 28.5kg/117cm haaks laat hangen op de muur :'(

Dus iemand nog tips over het ophangen of wel niet het vervangen van de voet?
Dit TV kun je zonder problemen aan de muur hangen. Neem gewoon een Vogels beugel. Daar zit goed bevestigingsmateriaal bij en met 4 bouten in de muur komt mijn Panasonic 42" van 30kg al twee jaar niet naar beneden :) Hier kun je kiezen welke je het best vind ;)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
f4stf0rw4rd schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:48:
[...]

Dit TV kun je zonder problemen aan de muur hangen. Neem gewoon een Vogels beugel. Daar zit goed bevestigingsmateriaal bij en met 4 bouten in de muur komt mijn Panasonic 42" van 30kg al twee jaar niet naar beneden :) Hier kun je kiezen welke je het best vind ;)
Yeah, ik zat al naar Vogels te kijken. Die hebben een aantal mooie opties. Prijzig, maar wel goede kwaliteit voor zover ik heb gelezen.
Zoiets is interessant.
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=1556712

Maar de 8345 is diegene die ik op het oog had.
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=1149131
Wordt alleen moeilijk om nog eens E200 langs het vrouwtje te krijgen. De uitgavepost van de speakerstandaarden heb ik haar ook nog niet meedegedeeld :D
Ik verdiep me er nog even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Póg mo Thóin schreef op maandag 04 april 2011 @ 17:07:
[...]

Yeah, ik zat al naar Vogels te kijken. Die hebben een aantal mooie opties. Prijzig, maar wel goede kwaliteit voor zover ik heb gelezen.
Zoiets is interessant.
[afbeelding]

Maar de 8345 is diegene die ik op het oog had.
[afbeelding]
Wordt alleen moeilijk om nog eens E200 langs het vrouwtje te krijgen. De uitgavepost van de speakerstandaarden heb ik haar ook nog niet meedegedeeld :D
Ik verdiep me er nog even in.
Als je een beetje goede beugels en bevestigingsmateriaal pakt moet een stenen of betonnen muur dat wel houden. De vraag is alleen op wat voor muur je TV moet komen. Op gipsblokken zou ik hem met normale pluggen iig niet neerhangen ;) Is het steen of beton, dan voldoen keilbouten of chemische ankers meestal prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Póg mo Thóin schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:38:
28kg is echt een lachertje voor een muur en een goeie steun hoor ;)

Ik heb een 47" LCD die 45kg weegt, hangend aan een Vogel's EFW 6325 die tegen een bakstenen schouw zit. Hoeveel gewicht denk jij dat er aan je hangende keukenkastjes e.d. hangt? En je radiatoren als ze vol water zitten? Die zitten ook met standaard pluggen en meestal vrij simpele schroeven tegen de muur :P Een TV-steun met 10mm pluggen en degelijke schroeven krijg jij echt niet zomaar van de muur.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:19
Klopt, bovenin creeer je trekkracht en onderin drukkracht. Met deze krachtenverdeling kun je heel wat gewicht aan iets hangen hoor.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik moet zeggen ik dacht dat hij meer woog. Anyway, het is niet de steun die ik wantrouw, maar de muur. Het is namelijk een oud gebouw en ik vertrouw het allemaal niet zo. :)
Jeez, ik moet de "gok" maar wagen :D Als het allemaal faliekant misgaat dan weet ik jullie te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-05 12:16
Póg mo Thóin schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:05:
Ik moet zeggen ik dacht dat hij meer woog. Anyway, het is niet de steun die ik wantrouw, maar de muur. Het is namelijk een oud gebouw en ik vertrouw het allemaal niet zo. :)
Jeez, ik moet de "gok" maar wagen :D Als het allemaal faliekant misgaat dan weet ik jullie te vinden :P
je kunt hem natuurlijk ook gewoon aan de muur hangen en in plaats van de tv er eerst zelf even aan gaan hangen. Als hij dan niet komt, komt ie met een tv ook niet. En natuurlijk wel zorgen dat je de juiste gaten met de juisten pluggen gebruikt, want sommigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
TMon schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:08:
[...]

je kunt hem natuurlijk ook gewoon aan de muur hangen en in plaats van de tv er eerst zelf even aan gaan hangen. Als hij dan niet komt, komt ie met een tv ook niet. En natuurlijk wel zorgen dat je de juiste gaten met de juisten pluggen gebruikt, want sommigen...
Dude, is wel een goed plan! Ik ga gewoon de meest hardcore bevestigingsmethode toepassen. Nou, bestellen dan maar! Wish me luck!
En nu over op de orde van de dag! More pics!!
Inmiddels besteld BTW. Over een paar dagen pics van de gehele setup. Dan zijn de speakerstandaarden, de wandsteun en de HTPC case allemaal binnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Póg mo Thóin op 05-04-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-05 22:54

MM99

That is the way I am!

Póg mo Thóin schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:13:
[...]

Dude, is wel een goed plan! Ik ga gewoon de meest hardcore bevestigingsmethode toepassen. Nou, bestellen dan maar! Wish me luck!
En nu over op de orde van de dag! More pics!!
Succes... hopelijk krijgen we over paar dagen geen foto's te zien met van een been in gips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Póg mo Thóin schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 08:13:
[...]

Ik ga gewoon de meest hardcore bevestigingsmethode toepassen.
Keilbouten? :+

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:41

Nohead

PSN ID: Nohead

Inderdaad Keilbouten! Heb hier een 50" Plasma aan de muur hangen met 4 keilbouten. Dat gaat echt never nooit los komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Exirion schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 00:06:
[...]

28kg is echt een lachertje voor een muur en een goeie steun hoor ;)

En je radiatoren als ze vol water zitten? Die zitten ook met standaard pluggen en meestal vrij simpele schroeven tegen de muur :P Een TV-steun met 10mm pluggen en degelijke schroeven krijg jij echt niet zomaar van de muur.
Maar een radiator gaat toch veel minder moment creëren dan een verdraaibare wandsteun? want als hij links en rechts verdraaibaar moet zijn dan heb je toch een flinke arm nodig.

Goed, Niet dat ik denk dat 30 kg een probleem is voor een muur. tenzij het gaat om een gipswand (wat dus ook geen muur is:P).

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:20

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, het gaat om moment en niet om gewicht. Je kunt hele zware dingen met vrij crappy bevestiging dicht bij de muur ophangen, maar zodra het zwaartepunt verder van de muur komt te liggen wordt het pas echt spannend :)

Mijn schoonouders hebben een 42'' LCD aan een beweegbare arm hangen die zo'n 60cm uit de muur kan bewegen. Dan kom je er echt niet met een paar plugjes en gewone schroeven. M'n statica/mechanica is een beetje roestig, maar ik denk dat je TV makkelijk 2 keer zo zwaar kan zijn als hij gewoon aan de muur zou hangen, ipv aan zo'n beugel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

clifdon schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:17:
Maar een radiator gaat toch veel minder moment creëren dan een verdraaibare wandsteun? want als hij links en rechts verdraaibaar moet zijn dan heb je toch een flinke arm nodig.
Ja, maar ook dan is het een lachertje. Ga maar eens opzoeken hoeveel trekkracht een goeie 10mm plug met een stevige schroef/bout kan hebben. Fischer geeft bijvoorbeeld 1.2kN per stuk op, wat neerkomt op 120kg. Aan 4 van die schroeven kun je theoretisch dus 16 van die TV's aan het plafond hangen :+ De lengte van de Vogel's bevestigingsplaat is aanzienlijk vergeleken met de maximale afstand tussen TV en muur, dus de versterking van de kracht door die arm valt wel mee. Het gebruik van keilbouten is echt lachwekkend voor een TV :)

Na het bevestigen van mijn steun ben ik er zelf aan gaan hangen, en er is echt geen beweging in te krijgen. Het is waarschijnlijker dat je steun zelf bezwijkt dan dat ie van de muur komt ;) Mijn steun kan maximaal 50kg hebben, en neem maar aan dat Vogel's dat met een ruime marge opgeeft. Ik durf dus gerust mijn 45kg TV aan een bakstenen schouw te bevestigen met (in mijn geval) 3 10mm Fischer pluggen en schroeven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:35:
[...]

Ja, maar ook dan is het een lachertje. Ga maar eens opzoeken hoeveel trekkracht een goeie 10mm plug met een stevige schroef/bout kan hebben. Fischer geeft bijvoorbeeld 1.2kN per stuk op, wat neerkomt op 120kg. Aan 4 van die schroeven kun je theoretisch dus 16 van die TV's aan het plafond hangen :+ De lengte van de Vogel's bevestigingsplaat is aanzienlijk vergeleken met de maximale afstand tussen TV en muur, dus de versterking van de kracht door die arm valt wel mee. Het gebruik van keilbouten is echt lachwekkend voor een TV :)

Na het bevestigen van mijn steun ben ik er zelf aan gaan hangen, en er is echt geen beweging in te krijgen. Het is waarschijnlijker dat je steun zelf bezwijkt dan dat ie van de muur komt ;) Mijn steun kan maximaal 50kg hebben, en neem maar aan dat Vogel's dat met een ruime marge opgeeft. Ik durf dus gerust mijn 45kg TV aan een bakstenen schouw te bevestigen met (in mijn geval) 3 10mm Fischer pluggen en schroeven.
Bouten, steun etc allemaal geen twijfel. Maar in hoeverre is de staat en ouderdom van de muur van belang?! Ik ga er vanuit dat ik een bakstenen muur heb. Echter het is een oud gebouw en het staat in Madrid.... Dus hoe ze dit ding in elkaar hebben geflanst weet ik ook niet...
Verder is het trouwens de buitenmuur. En of er een spouw of iets dergelijks in zit?! Wat voor bakstenen gebruikt zijn?!Al sla je me dood.

Ik heb al een paar gaten zitten boren in een aantal muren tussen de kamer en die waren niet al te dik en waren ook niet van massieve bakstenen gemaakt. Ik geloof dat de interne muren van dit type baksteen zijn:
Afbeeldingslocatie: http://parroquiassebastian.webs.com/photos/CONSTRUCCION/ladrillo.jpg

Dus.... Of de buitenmuur ook zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Póg mo Thóin schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:45:
Bouten, steun etc allemaal geen twijfel. Maar in hoeverre is de staat en ouderdom van de muur van belang?! Ik ga er vanuit dat ik een bakstenen muur heb. Echter het is een oud gebouw en het staat in Madrid.... Dus hoe ze dit ding in elkaar hebben geflanst weet ik ook niet...
Leeftijd boeit weinig. Eigenlijk zelfs hoe ouder hoe beter, want juist moderne woningen hebben vaak lichte en zwakke binnenmuren. Mijn woning is uit 1975 en heeft nog ouderwetse harde bakstenen tussenmuren :) Maar hoe dat in Spanje is, geen idee...
Ik heb al een paar gaten zitten boren in een aantal muren tussen de kamer en die waren niet al te dik en waren ook niet van massieve bakstenen gemaakt. Ik geloof dat de interne muren van dit type baksteen zijn:
Dan is het tricky inderdaad, maar in dat geval gaat een keilbout je niet helpen. In tegendeel: in een te zwakke muur zet een keilbout zoveel kracht op de muur zelf dat er scheurtjes kunnen ontstaan. Keilbouten moet je alleen gebruiken in een harde muur die de druk aankan, want een ketting is nog altijd niet sterker dan de zwakste schakel....

In jouw geval zou ik zelf een voorzetwand maken waar je meteen je bekabeling achter kunt wegwerken. Zo'n constructie kun je met meerdere schroeven prima vastzetten, of zelfs tot aan de grond laten doorlopen en daarop laten rusten. Dan kun je zelfs de zwaarste TV prima ophangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Exirion schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:55:
[...]

Leeftijd boeit weinig. Eigenlijk zelfs hoe ouder hoe beter, want juist moderne woningen hebben vaak lichte en zwakke binnenmuren. Mijn woning is uit 1975 en heeft nog ouderwetse harde bakstenen tussenmuren :) Maar hoe dat in Spanje is, geen idee...

[...]

Dan is het tricky inderdaad, maar in dat geval gaat een keilbout je niet helpen. In tegendeel: in een te zwakke muur zet een keilbout zoveel kracht op de muur zelf dat er scheurtjes kunnen ontstaan. Keilbouten moet je alleen gebruiken in een harde muur die de druk aankan, want een ketting is nog altijd niet sterker dan de zwakste schakel....

In jouw geval zou ik zelf een voorzetwand maken waar je meteen je bekabeling achter kunt wegwerken. Zo'n constructie kun je met meerdere schroeven prima vastzetten, of zelfs tot aan de grond laten doorlopen en daarop laten rusten. Dan kun je zelfs de zwaarste TV prima ophangen :)
Tja, voorzetwand klinkt goed. Jeezzz, dit freaking home theater gebeuren is te ingewikkeld aan het worden. Ik gewoon lekker een filmpje kunnen kijken :D
Ik zal even bekijken wat ik qua voorzetwand e.d. aan opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:19
Ik zit echt nog op een Doe-het-zelf-topic te wachten voor de AV-fanaat :) Het grote show-je-bouwkundige-aanpassingen-ten-behoeve-van-je-apparatuur-topic. Ghehe

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
virtualJac schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:06:
Ik zit echt nog op een Doe-het-zelf-topic te wachten voor de AV-fanaat :) Het grote show-je-bouwkundige-aanpassingen-ten-behoeve-van-je-apparatuur-topic. Ghehe
Hear hear! We zouden in principe naar het klusforum kunnen gaan ;) Maar ik hecht meer waarde aan mijn mede-tweakers!

Trouwens, zo'n voorzetwand vereist wel een hoop geklus! Dat gaat hem niet worden, vrees ik. Tenzij ik een handyman kan vinden die hem voor peanuts in elkaar flanst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
@Póg mo Thóin
Ok Madrid dan snap ik dat je tevreden bent met de ruimte die je hebt!!!
Maar even over je buitenbuur. Ik denk niet dat het een spouwmuur is. aangezien dat we het hebben over een warm klimaat en men vroeger al wist dat je met massa (dus een steensmuur) meer warmte kon keren dan met bijv. een halfsteensmuur. Nu kan het zijn dat het op is geknapt en ze dus van halfsteens naar spouwmuur zijn gegaan. In dat geval hebben ze waarschijnlijk die blokken gebruikt. Enkel denk ik niet dat als het een echt oud gebouw is het ooit een halfsteens buitenmuur gehad heeft!

Door op de muur te kloppen moet je al kunnen horen of deze hol is (zoals jou binnenwanden) of dat deze een massief geheel is.
Als het gaat om een steensmuur nou dan zou ik daar zelfs als het 200 jaar oud is nog wel 300kg aan durven hangen ;). Die zijn en blijven ontzettend sterk.

aan die gekke blokken die ze daar gebruiken kun je idd niets ophangen. Ja met geluk een Schilderijtje:$

Ik zat wat foto's terug te kijken.. en zie dat er stopcontacten zitten in die buitenmuur! Haal die er eens even uit dan weet je wat voor materiaal er achter zit! ;)Tenminste over het algemeen kun je dat wel zien.. tenzij het een goede aannemer geweest is die dat heeft op geknapt. (bestaan die daar in Madrid?)

anders nog 1 optie en dat is een gaatje boren. gewoon van 1 mm ofzo. Als hij ineens doorschiet zit je weer in van die gekke blokken.

[ Voor 18% gewijzigd door Clifdon op 05-04-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
clifdon schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 14:25:
@Póg mo Thóin
Ok Madrid dan snap ik dat je tevreden bent met de ruimte die je hebt!!!
Maar even over je buitenbuur. Ik denk niet dat het een spouwmuur is. aangezien dat we het hebben over een warm klimaat en men vroeger al wist dat je met massa (dus een steensmuur) meer warmte kon keren dan met bijv. een halfsteensmuur. Nu kan het zijn dat het op is geknapt en ze dus van halfsteens naar spouwmuur zijn gegaan. In dat geval hebben ze waarschijnlijk die blokken gebruikt. Enkel denk ik niet dat als het een echt oud gebouw is het ooit een halfsteens buitenmuur gehad heeft!

Door op de muur te kloppen moet je al kunnen horen of deze hol is (zoals jou binnenwanden) of dat deze een massief geheel is.
Als het gaat om een steensmuur nou dan zou ik daar zelfs als het 200 jaar oud is nog wel 300kg aan durven hangen ;). Die zijn en blijven ontzettend sterk.

aan die gekke blokken die ze daar gebruiken kun je idd niets ophangen. Ja met geluk een Schilderijtje:$

Ik zat wat foto's terug te kijken.. en zie dat er stopcontacten zitten in die buitenmuur! Haal die er eens even uit dan weet je wat voor materiaal er achter zit! ;)
Ben inderdaad zeer blij met de het kleine beetje ruimte. Ik ben van 45m2 naar 95m2 gegaan :) Dat is echt een weeeereld van verschil!
Ik denk dat ik even moet gaan overleggen met een Spanjaard ofzo. Even pollen hoe dat normaal gespoken hier aan toe gaat. De voorzetwand houd ik even als optie in mijn achterhoofd en ga ik ook investigaten vandaag.

Inderdaad. Ik zal ook de muur even testen. Dat is sowieso een hele goede tip! En dan hopen dat er oud en bruine stof uitkomt :) En ook dat hij minstens 10cm diep gaat :D

[ Voor 4% gewijzigd door Póg mo Thóin op 05-04-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:03

FeaR

In GoT we trust

Modbreak:Berichten afgesplitst vanuit het topic Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 43. Mocht iemand een betere titel weten, laat het even weten dan pas ik het aan :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120071

Wie een goede muurbeugel zoekt en niet afgezet wenst te worden door Vogels, B-Tech en nog meer van dat soort merken:

http://cgi.ebay.nl/WANDHA...ungen&hash=item27b268cd14

Ik heb hem zelf ook. Met deze beugel kan de TV ongeveer 80cm van de muur. Kantelen, draaien geen probleem. Hij kan 75KG dragen, TV's van 30 tot 60 inch naar Vesa norm. Op het plaatje ziet ie er misschien wat fragiel uit, maar in het echt is het een zeer dikke, zware, degelijke beugel. Hij heeft een ingebouwde waterpas en alle bevestigingsmatrialen zijn inbegrepen.

Ter vergelijking een zelfde soort muurbeugel die 80cm van de muur kan van het merk B-Tech bij een Nederlandse webshop:

Beugel:
http://www.muurbeugel.nl/...nder+adapterplaat)/6677/0
En dan nog eens de bijbehorende adapterplaat (lekker cashen):
http://www.muurbeugel.nl/...plaat+30+-+50+inch/6914/0

Oftewel met muurbeugels (voornamelijk de geavanceerde die ver van de muur kunnen) wordt je massaal afgezet. Ze durven voor zo'n stuk metaal gemakkelijk 200 euro te vragen en dan nog 89 euro voor een plaat. Boefjes zijn het...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 120071 op 06-04-2011 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Anoniem: 120071 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:23:
Wie een goede muurbeugel zoekt en niet afgezet wenst te worden door Vogels, B-Tech en nog meer van dat soort merken:

http://cgi.ebay.nl/WANDHA...ungen&hash=item27b268cd14

Ik heb hem zelf ook. Met deze beugel kan de TV ongeveer 80cm van de muur. Kantelen, draaien geen probleem. Hij kan 75KG dragen, TV's van 30 tot 60 inch naar Vesa norm. Op het plaatje ziet ie er misschien wat fragiel uit, maar in het echt is het een zeer dikke, zware, degelijke beugel. Hij heeft een ingebouwde waterpas en alle bevestigingsmatrialen zijn inbegrepen.

Ter vergelijking een zelfde soort muurbeugel die 80cm van de muur kan van het merk B-Tech bij een Nederlandse webshop:

Beugel:
http://www.muurbeugel.nl/...nder+adapterplaat)/6677/0
En dan nog eens de bijbehorende adapterplaat (lekker cashen):
http://www.muurbeugel.nl/...plaat+30+-+50+inch/6914/0

Oftewel met muurbeugels (voornamelijk de geavanceerde die ver van de muur kunnen) wordt je massaal afgezet. Ze durven voor zo'n stuk metaal gemakkelijk 200 euro te vragen en dan nog 89 euro voor een plaat. Boefjes zijn het...
Klopt inderdaad dat de Vogels et al beugels overpriced zijn, maar op het gebied van veiligheid ben ik huiverig om voor de budget oplossing te gan.ik had ook een beugel gezien op Amazon. Echter van de vele positieve reviews zaten ook een aantal zeer negatieve die vooral betrekking hadden op de stevigheid van de constructie. Ik wil gewoon niet én een kapotte beugel én een gemold kastje en daar boven up nog een TV in duigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Exirion schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:35:
[...]
Het gebruik van keilbouten is echt lachwekkend voor een TV :)
Mijn rearspeakertjes hangen aan chemische ankers. Valt dat in dezelfd categorie? :X :+

(die dingen verkopen ze ook met speciale hulzen voor in holle steen trouwens, misschien iets voor de TS)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:17
Een betonnen muur plus een muurbeugel van Vogels en je kan er hangen wat je wil, maar die komt echt niet meer van zijn plaats.

En dat Vogels overpriced is? Hmm, 60 euro tegenover een tv van een paar honderd slash duizend euro is natuurlijk peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als je de muur niet vertrouwt (persoonlijk denk ik dat je met een handvol goede nylon fischer pluggen en een paar houtdraadbouten een heel eind komt) is misschien een (zelfbouw) optie ala de hide & slide van Castelijn iets?

http://www.castelijn.nl/d...ign-kasten/Hide&Slide.asp

Het idee is dan een voorzetwand / kast waarvan de voorkant kan scharnieren.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
GioStyle schreef op woensdag 06 april 2011 @ 09:44:
Een betonnen muur plus een muurbeugel van Vogels en je kan er hangen wat je wil, maar die komt echt niet meer van zijn plaats.

En dat Vogels overpriced is? Hmm, 60 euro tegenover een tv van een paar honderd slash duizend euro is natuurlijk peanuts.
Tja, in dit geval is het een beugel van E200 en de TV is "maar" E800. Maar zoals ik al zei, ik vind dat de prijs wel gerechtvaardigd is in principe omdat het er A goed uitziet, B goed en soepel werkt en C te vertrouwen is.
teacher schreef op woensdag 06 april 2011 @ 10:00:
Als je de muur niet vertrouwt (persoonlijk denk ik dat je met een handvol goede nylon fischer pluggen en een paar houtdraadbouten een heel eind komt) is misschien een (zelfbouw) optie ala de hide & slide van Castelijn iets?

http://www.castelijn.nl/d...ign-kasten/Hide&Slide.asp

Het idee is dan een voorzetwand / kast waarvan de voorkant kan scharnieren.
Het zijn mooie kasten inderdaad. De prijs gaat mij wat te ver, maar een zelfbouwoptie zou dan inderdaad een stuk goedkoper zijn. Ik heb gisteren een een aantal foto's van de muur gemaakt met mijn GSM. Ik zal ze even uploaden. Misschien dat we er wijzer van kunnen worden!

Een close up:
Afbeeldingslocatie: http://img838.imageshack.us/img838/747/muur006.jpg

De muur:
Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/5056/muur004.jpg

Redelijk dik dus. Ik vermoed dat het niet holle bakstenen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Pak een boor, en boor een gaatje :Y Je merkt vanzelf of je door iets hols of massiefs heengaat... Ook kan je aan het boorgruis zien waar het van gemaakt is.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn hanglamp van Ikea hangt nu al 3 jaar aan een schroef waar ik echt mijn twijfels over had. Ik zette mijn boor tegen het plafond en ik had nog niet eens aan en ik was er doorheen. hmmm dat was leuk en grappig. Mijn boortje verdween voor 10 cm in het plafond. Hmm raar nou ja dan maar plug erin en schroef en het hangt nog steeds 3 jaar verder. ik heb de plug wel hard aan gedraaid en de onderkant hangt de plug ook iets uit om een "knijp"effect (zoals met keilbouten) te creeren zodat de plug niet in een keer naar beneden komt zeilen met lamp en al.

Je kan echt veel kracht zetten als je 6 bouten in de muur gaat zetten van 14 mm dik en dan een tafelblad met steun erop gaat zetten. Ik geloof dat ik per schroef met die muur 80 kg kon zetten dus die bar die hangt letterlijk goed. Maak je niet druk gewoon goede schroeven pakken en niets aan de hand.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
teacher schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:17:
Pak een boor, en boor een gaatje :Y Je merkt vanzelf of je door iets hols of massiefs heengaat... Ook kan je aan het boorgruis zien waar het van gemaakt is.
Vanavond inderdaad even een gaatje boren. Wish me luck!
itsalex schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:25:
Mijn hanglamp van Ikea hangt nu al 3 jaar aan een schroef waar ik echt mijn twijfels over had. Ik zette mijn boor tegen het plafond en ik had nog niet eens aan en ik was er doorheen. hmmm dat was leuk en grappig. Mijn boortje verdween voor 10 cm in het plafond. Hmm raar nou ja dan maar plug erin en schroef en het hangt nog steeds 3 jaar verder. ik heb de plug wel hard aan gedraaid en de onderkant hangt de plug ook iets uit om een "knijp"effect (zoals met keilbouten) te creeren zodat de plug niet in een keer naar beneden komt zeilen met lamp en al.

Je kan echt veel kracht zetten als je 6 bouten in de muur gaat zetten van 14 mm dik en dan een tafelblad met steun erop gaat zetten. Ik geloof dat ik per schroef met die muur 80 kg kon zetten dus die bar die hangt letterlijk goed. Maak je niet druk gewoon goede schroeven pakken en niets aan de hand.
Tja lamp versus TV... :)

Anyway, beugel komt als het goed is morgen of overmorgen aan. En dan zullen we het echt zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Over dat vertrouwen in andere beugels. Ik denk dat als je je boeren verstand gebruikt dat iedereen wel kan zien dat je geen 120kg kan hangen aan een beugeltje van niets. Maar dat een kilotje of 20 makkelijk moet kunnen. Vogels beugels zijn stikduur. Heb zelf een vogels beugel voor een 28"scherm gehad. ook 100€+ toentertijd. en sommige onderdelen had ik toch nog zo iets van 'mwah matig spul'

Ik heb mijn LG LED tv aan de muur hangen met een namaak ophangsysteem.. Het ging in dit geval om zo'n schilderijachtig ophangsysteem. het ophangsysteem is helemaal prima! Jammer dat mijn TV geen VESA 400 standaard gebruikt. Wat ik wel verwachtte van een 42" maar LG vond VESA 200 blijkbaar afdoende.

BTW de LG 42LE5500 is niet echt geschikt voor een dergelijk ophangsysteem. omdat bijv de HDMI kabels er nog aan de achterkant uitsteken. (daar moet je altijd me oppassen bij de aanschaf van een beugel.

http://www.amazon.co.uk/P...TF8&qid=1302088037&sr=8-1
dat is de eeuwige prijsknaller van Amazone :). 'PLB103M Universal 32-55" LCD/ Plasma TV Wall Mount Bracket Black w/ Tilt & Security Lock'
Zelf geen ervaring mee. Maar van horen zeggen heb ik gehoord dat het een prima beugel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
clifdon schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:21:
Over dat vertrouwen in andere beugels. Ik denk dat als je je boeren verstand gebruikt dat iedereen wel kan zien dat je geen 120kg kan hangen aan een beugeltje van niets. Maar dat een kilotje of 20 makkelijk moet kunnen. Vogels beugels zijn stikduur. Heb zelf een vogels beugel voor een 28"scherm gehad. ook 100€+ toentertijd. en sommige onderdelen had ik toch nog zo iets van 'mwah matig spul'

Ik heb mijn LG LED tv aan de muur hangen met een namaak ophangsysteem.. Het ging in dit geval om zo'n schilderijachtig ophangsysteem. het ophangsysteem is helemaal prima! Jammer dat mijn TV geen VESA 400 standaard gebruikt. Wat ik wel verwachtte van een 42" maar LG vond VESA 200 blijkbaar afdoende.

BTW de LG 42LE5500 is niet echt geschikt voor een dergelijk ophangsysteem. omdat bijv de HDMI kabels er nog aan de achterkant uitsteken. (daar moet je altijd me oppassen bij de aanschaf van een beugel.

http://www.amazon.co.uk/P...TF8&qid=1302088037&sr=8-1
dat is de eeuwige prijsknaller van Amazone :). 'PLB103M Universal 32-55" LCD/ Plasma TV Wall Mount Bracket Black w/ Tilt & Security Lock'
Zelf geen ervaring mee. Maar van horen zeggen heb ik gehoord dat het een prima beugel is.
Let wel: ik ga een wandbeugel als deze plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=1149131

Dus dat is ietsje meer extreem dan een standaard beugel. Ik heb geen zin in een scheefhangend beugel. Het moet wel allemaal lekker stevig blijven en lang meegaan.
Was mijn doel alleen het statisch ophangen van de TV geweest dan was ik ook niet overboard gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Póg mo Thóin op 06-04-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Hmm ja weet ik, ik voeg het alleen even toe omdat die nu een algemeen wandbevestiging topic gaat worden of niet dan?:P Kunnen meer mensen hier wat vinden ;).

Maar zoals eerder gezegd ga een gaatje boren dan weet jij of je een holle wand hebt. Ik ben zelf doordat de muur zo ontzettend dik is wel bang dat ze eigenlijk een soort 'voorzetwand' gemaakt hebben van die holle blokken. Maar aannames daar hebben we weinig aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
clifdon schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:43:
Hmm ja weet ik, ik voeg het alleen even toe omdat die nu een algemeen wandbevestiging topic gaat worden of niet dan?:P Kunnen meer mensen hier wat vinden ;).

Maar zoals eerder gezegd ga een gaatje boren dan weet jij of je een holle wand hebt. Ik ben zelf doordat de muur zo ontzettend dik is wel bang dat ze eigenlijk een soort 'voorzetwand' gemaakt hebben van die holle blokken. Maar aannames daar hebben we weinig aan :P
Ahh, op die fiets! Uiteraard wel wijs om ervaringen te delen.

Ja, het muurtje gaat vandaag een testgaatje ontvangen! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 23:17
Póg mo Thóin schreef op woensdag 06 april 2011 @ 11:10:

Tja, in dit geval is het een beugel van E200 en de TV is "maar" E800. Maar zoals ik al zei, ik vind dat de prijs wel gerechtvaardigd is in principe omdat het er A goed uitziet, B goed en soepel werkt en C te vertrouwen is.
Aan de andere kant, als je een beetje fatsoenlijk met je muurbeugel omgaat gaat ie natuurlijk tientallen jaren mee, dan is zo'n "investering" goed te rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Werk je bij vogels of heb je aandelen van ze?:P
Hihi nee hoor je hebt wel gelijk een goeie beugel blijft goed. alleen worden TV's steeds groter. over 10 jaar koop jij niets meer met VESA denk ik. dan zal het allemaal wel weer anders zijn. holografisch ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Laatst online: 31-03-2022
Je kan aan elke muur wel iets hangen. Ik heb een 35kg tv aan een 40 cm uithangende beugel hangen en dat op een gipsplaat. Heb er een dikke mdf plaat opgezet en daar de beugel aan. Ik kon eraan hangen en dat is 80kg. Punt: gebruik de juiste spullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:09
Heey piekfijn topic dit. Ik wil ook mijn TV ophangen aan een beugel. Kunnen we hier ook vragen stellen voor het infrezen voor je kabels?

Moet heel eerlijk bekennen dat ik de sleutel nog niet heb, het is een nieuwbouwwoning. De wanden zijn gewoon van beton (prefab elementen). Ik maak mij totaal geen zorgen over het ophangen van de TV (zal een 50" plasma worden). Ik zit meer met het infrezen van een kabelgoot en het afwerken hiervan.

Ik zat zelf te denken om een ventilatiekoker in te frezen:
Afbeeldingslocatie: http://www.wildkamp.com/is-bin/intershop.static/WFS/Jarola-Wildkamp-Site/Jarola-Wildkamp/nl_NL/images_prgrp/normal/550502.jpg

Maten van de koker zijn 110 x 54mm. Volgens mij is dit groot zat! Een kleine opening in de muur is dus niet zo'n probleem. Daar valt de TV wel "overheen". Het is alleen nog even kijken hoe hoog het zwevende meubel komt te hangen... daar sloop ik dan het achterwandje uit zodat de andere kokeruitgang uitkomt in het kastje.

De wandsteun die ik al heb liggen (voor een leuke prijs kunnen kopen):
Afbeeldingslocatie: http://www.factoryprices.nl/images/steunen__meubels/lcdplasmaoplossingen/wandsteunen/Vogels%20EFW8325%20Wandsteun%20Motion%20L%201.JPG

Zoals gezegd zijn de afmetingen van de koker 110 x 54mm, heeft iemand een idee hoe diep je moet frezen? De diepte zo minimaal mogelijk houden? Hoef je er ook minder in te smeren...

En welk materiaal moet ik gebruiken om de koker "aan te smeren". Als iemand tips en/of ervaringen heeft hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
JaMaaT schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:14:
Heey piekfijn topic dit. Ik wil ook mijn TV ophangen aan een beugel. Kunnen we hier ook vragen stellen voor het infrezen voor je kabels?
Infrzen van de kabels zou ik ook graag willen! Ik moet het nu gaan doen met een koker/geleider langs de wand.

Btw, de wandsteun is gisteren binnengekomen en vanavond komt toevallig een bevriende timmerman/handyman langs! Dus het feest kan beginnen!
Morgen foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Póg mo Thóin schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 09:32:
[...]

Infrzen van de kabels zou ik ook graag willen! Ik moet het nu gaan doen met een koker/geleider langs de wand.

Btw, de wandsteun is gisteren binnengekomen en vanavond komt toevallig een bevriende timmerman/handyman langs! Dus het feest kan beginnen!
Morgen foto's!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
testgaatje niet gemaakt dan? Nouja we horen wel wat de expert er van heeft gezegd :). Foto's zijn welkom :)
Moeten we er niet een 'het grote hoe verbouw ik mijn home cinema topic' van maken ?:) dan hebben we daar ook geen last meer van in 'Post hier foto's en specs van je home cinema! '. Nouja ik heb er geen last van dat alles een beetje door elkaar loopt. maar Modjes zijn er soms niet zo blij mee:P

[ Voor 58% gewijzigd door Clifdon op 09-04-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
clifdon schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 00:24:
testgaatje niet gemaakt dan? Nouja we horen wel wat de expert er van heeft gezegd :). Foto's zijn welkom :)
Moeten we er niet een 'het grote hoe verbouw ik mijn home cinema topic' van maken ?:) dan hebben we daar ook geen last meer van in 'Post hier foto's en specs van je home cinema! '. Nouja ik heb er geen last van dat alles een beetje door elkaar loopt. maar Modjes zijn er soms niet zo blij mee:P
Hij hangt!!!! Helaas staat de muur niet helemaal haaks en recht etc... Dus als hij plat tegen de muur hangt is hij een beetje scheef. Maar als 90 graden staat is hij mooi recht!
De muren waren trouwens gewoon baksteen.
Ik al morgen wanneer ik een beetje aan cable management en wanneer de HTPC weer terug is een aantal foto's posten.
Btw het was uitzonderlijk makkelijk om het ding te plaatsen. 4 gaatjes boren en klaar is Kees!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/4158/img1311ya.jpg

Voorproefje!

De bank is nog niet bezorgd dus ik schiet even een foto van de vloer :D

Maandag is HTPC terug en dan maak ik een aantal foto's van het geheel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 22:05:
[afbeelding]

Voorproefje!

De bank is nog niet bezorgd dus ik schiet even een foto van de vloer :D

Maandag is HTPC terug en dan maak ik een aantal foto's van het geheel!
Ziet er goed uit! Welke type wandbeugel is dit als ik zo brutaal mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
JaMaaT schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:32:
[...]

Ziet er goed uit! Welke type wandbeugel is dit als ik zo brutaal mag zijn?
jij mag zo brutaal zijn :D Het is de Vogels 8345. Een hele fijne beugel, lekker stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Póg mo Thóin schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:50:
[...]

jij mag zo brutaal zijn :D Het is de Vogels 8345. Een hele fijne beugel, lekker stevig!
Ahh... ik zie het al, ik heb de 8325. Deze kan 90 graden draaien. De 8345 die jij hebt kan 150 graden gedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 09:02
Póg mo Thóin schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:50:
[...]

Even 2 vraagjes, kan die beugel ook voorover kantelen? (zie niet goed op het plaatje of dat al het geval is of niet :P )

Zijn er bepaalde aansluitingen geblokt door de beugel? (HDMI bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Sander H schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 18:16:
[...]

Even 2 vraagjes, kan die beugel ook voorover kantelen? (zie niet goed op het plaatje of dat al het geval is of niet :P )

Zijn er bepaalde aansluitingen geblokt door de beugel? (HDMI bv)
De beugel kantelt niet. Ik denk dat je dan nog een ander stuk erbij moet kopen.
En bij werd helemaal niets geblokt!
Ik ben trouwens nog niet aan foto's maken toegekomen! Maar de bank is vandaag gearriveerd dus ik hoop morgen een paar leuke foto's te maken en te delen. Ik zal vooral veel aandacht aan de wandbeugel geven uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 09:02
Hm ok. Had eigenlijk wel verwacht voor die prijs dat je hem ook kon kantelen. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Mijn TV hangt aan een beugeltje van IKEA. Lekker simpel, gewoon een alu profiel. Kan je alleen niet kantelen dan (ja, alleen omhoog, om bij de kabels/aansluitingen te kunnen komen).

Prima dingetje voor weinig geld, als je geen kantelbare/draiabare wilt hebben :)

Maar het 1337ste is natuurlijk de beugel van hierboven, die je kan draaien... handig als je ergens anders gaat zitten :) Mooie keus!

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 16-04-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ze bestaan ook nog gemotoriseerd.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Ik heb gister deze besteld: A-PEQ APL-3 muurbeugel 37 - 60 inch zwart !

Vandaag al binnen gekregen.. Ziet er goed uit, nu nog wachten op m'n 50'' plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hoe zit het trouwens met de grootte van een tv die je aan een beugel kunt bevestigen? Die van mij is bijvoorbeeld maar geschikt tot een diagonaal van 50", maar hij is Vesa 400x400. Dan zou ik in principe toch ook gewoon een 60" op kunnen hangen als deze ook 400x400 is?
Dus in principe is dat dan toch de bottleneck?! Of zijn er ook eisen aan Vesa mounts. Dus dat een 60" minimaal 600x400 is bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Póg mo Thóin op 16-04-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 19:21:
Hoe zit het trouwens met de grootte van een tv die je aan een beugel kunt bevestigen? Die van mij is bijvoorbeeld maar geschikt tot een diagonaal van 50", maar hij is Vesa 400x400. Dan zou ik in principe toch ook gewoon een 60" op kunnen hangen als deze ook 400x400 is?
Dus in principe is dat dan toch de bottleneck?! Of zijn er ook eisen aan Vesa mounts. Dus dat een 60" minimaal 600x400 is bijvoorbeeld?
Tjah, ligt denk ik ook aan de lengte van de arm ten opzichte van de extra grootte van een 60".

Je kunt er wel een 60" aanhangen als het arm het gewicht kan dragen, maar het zou dus kunnen zijn dat je niet optimaal kunt zwenken omdat de TV groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 14:31
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door wouter1971 op 29-05-2011 00:17 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:47
Heb de vogels wall 1245 gekocht.

Nu de vraag, hoe monteer ik deze op een gipsplaat.
De gipsplaat heeft houten balken waar die wellicht in kan voor een betere stevigheid.

Ik zag dat iemand hier een mdf plaat bevestigde op zijn gipsmuur, is dat verstandig om te doen? Gaat om een 27 inch tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38
Hollewandankers of inderdaad normale schroeven in de balken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1