Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 319.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/shittyoldman/got/homecinemaheader2.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 42 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic".

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je home cinema set, dat is echter geen vereiste. Als je graag je stereo set met ons wilt delen is dat natuurlijk ook prima. Liefst zelfgemaakte foto's. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen AVH (de volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) ), maar dit topic is er dus ook niet voor. Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene heeft een Cine 9 hangen en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:

Post hier foto's en specs van je home-cinema!
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 4
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 5
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 6
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 7
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 8
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 9
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 10
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 11
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 12
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 16
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 17
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 18
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 19
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 20
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 21
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 22
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 23
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 24
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 25
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 26
Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 27
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 28
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 29
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 30
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 31
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 32
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 33
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 34
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 35
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 37
Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 38
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 39
Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 40
Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41

Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider. (bijv. Planet, @Home, xs4all)

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]
Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic). (gebeurt het toch dan wordt je post ge-edit en worden er links van gemaakt).
Deze code dien je dan te gebruiken:

[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]
Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).

Bij de preview van je bericht kun je op het knopje Check images klikken. Dit zorgt ervoor dat de afmetingen van de images automatisch bij de img tags gezet worden. Dit komt het linken naar een bepaalde post in dit topic ten goede.

En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan. Happy posting en pats er lekker op los :P

Maak er een speciaal topic van :) Deel 42 Alweer!! Lekker veel foto's posten en zo min mogelijk geouwe$%$... :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
En zo gaan we dit topic dus niet beginnen.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 27-01-2011 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:45
Ik moet nog steeds mijn nieuwe set-up tonen. Ik ben van een LG 32LG3000 (32" HD Ready) naar een Samsung LE32C530 (32" Full HD) gegaan + van een Onkyo HT-C5115 speakersystem naar een Marantz SR5004 en twee Klipsch RF-52's.

Spoedig foto's!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Laatst online: 22-03 11:55
@ Jordy van E:

Daarnaast had ik een veel beter ruimtelijk beeld bij een ruime verdubbeling van het vermogen. Zeker als je eerst met wat minder vermogen hebt gespeeld is het effect heel erg goed te merken. Tot zover mijn verkooppraatjes. De echte ;) tweakers mogen het woord weer overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nieuw deeltje, ben eens benieuwd naar alles wat hier voorbij gaat komen!
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2010/11/P1050868-Medium.jpg

De apparatuur
- LG 32LH3300 32 inch lcd tv
- Ziggo CI+ CAM Neotion Module
- Denon DRA-700AE stereo receiver
- Magnat Monitor 1000 speakers
- Sennheiser HD201 hoofdtelefoon
- i7 mediacenter met MCE Remote Kit
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c7ba7acce3d1/4c7ba7accdc05-P1050747_%28Custom%29.JPG

Kabels
- 1,5mm² zuurstofvrije koperen audiokabel
- Hama vergulde dvi-hdmi verloopkabel
- Hama vergulde hdmi kabel
- Hama coax kabel met hirschmann connectoren
- HQ jackplug naar rca verloopkabel 2x
- Afgeschermd en beveiligd stekkerblok met 12 aansluitingen

Extra's
- Zwart belgisch hardsteen voor onder de speakers (210x300x60mm)
- TDK ontstoormagneten voor luidsprekerkabels
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c7ba48a250c6/4c7ba48a248f9-P1050733_%28Small%29.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 28-01-2011 00:23 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Laatst online: 04-04 01:04

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Vooral muziek luisteraar zeker? Mooi setje hoor, vooral die magnat setup _/-\o_

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07-2024
Schop je 's nachts je luidspreker niet van zijn hardstenen podium af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joopieboy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:21:
Extra's
- Zwart belgisch hardsteen voor onder de speakers (210x300x60mm)
Wat heb je voor die hardstenen "tegels" betaald? Ik ben zelf ook op zoek naar zwarte hardstenen tegels (50 mm dik) voor onder mijn speakers. Maar voordat ik bij wat bedrijven langs ga wil ik even wat prijzen weten zodat ik weet wat rendabel is. Ik heb namelijk vooral prijzen gehoord van enkele tientjes tot iemand die 125 euro had betaald. Maar dat laatste waren wel op maat gemaakte marmeren tegels.

Weet overigens nog niet hoe groot ik de tegels wil. De voet van mijn speaker is 30 x 45 centimeter. Vierkant is wel mooi, maar dan zou ik op 45 x 45 centimeter uitkomen en dat is wel extreem. Dus denk dat het bij mij iets van 45 x 35 centimeter gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 06:37
FeaR1986 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Wat heb je voor die hardstenen "tegels" betaald? Ik ben zelf ook op zoek naar zwarte hardstenen tegels (50 mm dik) voor onder mijn speakers. Maar voordat ik bij wat bedrijven langs ga wil ik even wat prijzen weten zodat ik weet wat rendabel is. Ik heb namelijk vooral prijzen gehoord van enkele tientjes tot iemand die 125 euro had betaald. Maar dat laatste waren wel op maat gemaakte marmeren tegels.

Weet overigens nog niet hoe groot ik de tegels wil. De voet van mijn speaker is 30 x 45 centimeter. Vierkant is wel mooi, maar dan zou ik op 45 x 45 centimeter uitkomen en dat is wel extreem. Dus denk dat het bij mij iets van 45 x 35 centimeter gaat worden :)
Ik heb zelf net 35x36x5 verkocht voor 40 euro. Heb ze zelf gekregen maar zou er niet meer dan een paar tientjes voor geven. Probeer ook eens grafsteen-makers, misschien hebben ze wel reststukken die ze netjes kunnen afslijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:54

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Vind dat toch altijd net wat netter staan een zuilluidspreker op een stenen voet met spikes dan zonder. Geeft toch een wat luxere uitstraling.

@onder, dat is een discussie die volgens mij nooit eindigt, als men gelooft dat het iets toevoegt of in dit geval juist ruis / spanningsvelden wegneemt, so be it. Je hebt ook nog kabelbruggen, dat zijn voetjes voor onder je luidspreker kabels die trillingen zouden moeten onderdrukken. Als je er het geld aan uit wilt geven be my guest. Als je er zelf beter geluid door hoort is het ook prima.

Ik blijf zeggen overigens dat als je structureel met je kop 10 jaar in de disco hebt rondgehangen dat niets van dat alles je meer gaat helpen. En bij onze generatie is die kans best groot.

[ Voor 67% gewijzigd door loewie1984 op 28-01-2011 11:20 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:12

Daniel36

vernieuwde formule

luidsprekerkabelontstoormagneten, ehhhh Scrabble ?

maak dat een (hoorbaar) verschil ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

DjVe

Hatsaflats!

Daniel36 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:13:

Als jij erin gelooft wel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:12

Daniel36

vernieuwde formule

ja ! zeker in combinatie met je door elfen in het maanlicht gebreide langeafstandsspeakerkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:18
Update:
Afbeeldingslocatie: http://img517.imageshack.us/img517/1766/fototm.jpg

Wat je ziet:
Jamo s606hcs3, bi-amped aangesloten.
Gamma speakerkabel :Y)
yamaha rx-v667/ps3 slim/xbox/snes/ion330ht/kdl40w4720
Verder nog 2 ambx starter kits achter de tv verstopt en een Jamo sub210 voor wat extra geweld tijdens films.

zo ziet het er in aktie uit:
Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/2535/p1030068k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/6098/p1030071p.jpg
en omdat je toch ergens op moet zitten:
Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/6244/p1030069q.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Bastard op 03-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19william85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04 15:34
KAdrifter schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:48:
Update:
[afbeelding]

Wat je ziet:
Jamo s606hcs3, bi-amped aangesloten.
Gamma speakerkabel :Y)
yamaha rx-v667/ps3 slim/xbox/snes/ion330ht/kdl40w4720
Verder nog 2 ambx starter kits achter de tv verstopt en een Jamo sub210 voor wat extra geweld tijdens films.
De ene Jamo's erin de andere eruit. Toch nog verkocht dus! Mooie setje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er naast beide speakers aan de buitenkant een doorgang naar een andere ruimte? Als je de speakers wat meer ruimte geeft zal dat de klank zeker verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
FeaR1986 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 12:05:
[...]

Is er naast beide speakers aan de buitenkant een doorgang naar een andere ruimte? Als je de speakers wat meer ruimte geeft zal dat de klank zeker verbeteren.
jep, de kast deelt de kamer in tweeen (slaapkamer-gedeelte zit dr achter;)), die speakers hebben aan de linkerkant 3 meter rondom vrij en aan de rechterkant 3 meter naar achteren en 1 opzij, verder ff gespeeld met de opstelling en ik heb geen klachten qua klank, het geluid gaat niet echt zo leven zoals bij duurdere speakers op volume, maar het klinkt gewoon goed en meestal luister ik toch op een lager volume en slechtere opnamen vallen ook minder duidelijk door de mand. In ieder geval ben ik gewoon tevreden, ik heb wel eens speakers gehoord van 400+ euro die slechter klonken (al klinken de meeste speakers in die prijsklasse natuurlijk beter).
19william85 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:53:
[...]

De ene Jamo's erin de andere eruit. Toch nog verkocht dus! Mooie setje!
Jep, had ze eigenlijk vrij snel verkocht, er was genoeg interesse, maar ik heb ze gewoon aan de eerste geïnteresseerde verkocht die opgebeld heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 03-02-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374419

blijven mooie setjes voorbij komen weer ff volgens dus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fezzz
  • Laatst online: 15-04 16:59
Ik woon er nog niet heel lang, maar here we go :) :

Woonkamer:

Samsung ps50c7700
Onkyo tx-sr608 (met UP-A1 dock)
Harman Kardon HKTS 16BQ
Dune Base 3.0
Xbox 360
Homecast Colorado (Ziggo) - wordt z.s.m vervangen door een Humax iHDR-5200c

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9168/94355321.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/6620/72820252.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/6914/naamloosqs.png

Slaapkamer:

Acer H5360 (voorlopig op de muur)
Onkyo 5.1 set
Popcorn A-110
Staat ook nog een digitenne ontvanger, maar wordt vervangen door de Homecast

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/9522/beamer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img513.imageshack.us/img513/9627/beamer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/1605/naamloos2o.png

Niet op de foto:
Synology DS1010+ (tijdens deze foto sessie is btw mn volume gecrashed _/-\o_ )

Excuses voor de soms wat slechte foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 16:08
Dat is wel heel cool, zo'n beamer boven je bed. Je hebt er ook een mooie grote muur voor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn setup. Meubels hebben we sinds de kerst.

U ziet:

- Philips 42PFL8404H
- Humax iHDR-5050c
- Sony PlayStation 3 Slim 120 GB
- Philips DVP-5990
- Nintendo Wii
- Logitech Harmony One
- Harman/Kardon AVR-255
- Harman/Kardon HKTS7B op zilveren statieven
- edit: ik vergeet de Voiis Stereo (geniaal apparaatje)

Oude meubel:

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1pLhhDo7KHb-9tuMUOAXYBxZ9DjbJKIoOSnE9PelrJUlAT6nWRuk28ALwju59nxbTHpg6fsg176NKszxlXk_ol9IPYs2qiUrAW/DSC00831.JPG?psid=1

Nieuwe situatie:

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1p43bmWJxytpEHY21TmRm7xY4f97ti8YjaaUawcFdM4etgk7FyaaS8zz7bPiGmTBGtFCYQrahsuxbZVQILrBeXxHFOuSLGBbpR/DSC01519.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1pBkYd15I_w-5c75dJCQDD4qE9wjsljYopKEGTfiR-K0NRe-1y-uL-Chmk4DgCeJs_32DCMCodsKW7xKiCzIg_8xb0cLi7Pc4F/DSC01520.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1p5Gr5ml9EJP4rHs89NYvR41sEeysxgEyn2rVAgvJZKAdUmh407WpqfVifLN4DR6xWM6Qh1eujTFVxSy-MsEeFmKLfA9tNFFRD/DSC01522.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1pOQvWRc6188oxDxg-6HAqZ-vT2YjZ3SrRVw_iCOVkXSvL18-5I2n2lUhO6kV4xiyvRt7tISlJpi0wvT8HpDHPL1a8KZ-Y0iTF/DSC01523.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1p6qlSs7WigF5fNm9mQVYSIbiaOehcnrvGxaWAFQ5E524vDh63RhTQjKike9YOI45m3yWq2h0ZXKm6BM88be3KeX3xGsW8rE_s/DSC01524.JPG?psid=1

Afbeeldingslocatie: http://3x3eaa.blu.livefilestore.com/y1p0GjW26R-UbLyuKwZyWNBRhDr5M5-6QMlNpogoR5D4dBzXALV-FxTHQZe73_F8A3LOsfVRO2CJS12foT6Y2TpHVoDDcYKWFfO/DSC01527.JPG?psid=1

Het TV meubel lijkt in eerste instantie te laag voor de receiver, maar de "lat" aan de voorkant van de bovenste drager is breder dan de drager zelf, waardoor er precies genoeg ruimte overblijft om te ventileren.

Wel hebben we de achterplaat eruit moeten halen, omdat alle kabels achterin de receiver meer ruimte innemen dan we verwachtten. Gelukkig zie je dit in het donker amper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:59
Geen hele grote mutaties (in de zin van dat je echt iets anders ziet), maar toch wel de moeite waard om te posten (gelijk een mooie gelegenheid om m'n nieuwe camera te testen :)). Mutaties zijn de fronts en de subwoofer. Wilde de subwoofer naast m'n bed zetten, maar daar is ie helaas te groot voor. Specs zijn denk ik wel bekend voor de rest :+.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/29/1296289679-550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/29/1296289768-990.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/29/1296289795-870.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/29/1296289817-490.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:33

Bommes

Capo del formaggio

@joopieboy:
gaaf de magnats, heb een jaar of tien met de iets kleinere broer gedraaid (vector 55).
Blijf het een merk vinden dat onderschat word, ze maken voor het geld erg goed klinkende speakers, waarbij plaatsing in de ruimte wel erg belangrijk is om niet te veel kleuring in het geluid te krijgen (vooral de laag weergave word erg overheersend als ze te dicht tegen de muur staan).

@ kadrifter:
Luek meubel, niet helemaal mijn smaak maar past wel mooi in de ruimte zo, wel vind ik de speakers er wat raar naast staan zo, vallen een beetje weg in het geheel.
Vraag me overigens af wat het bi-ampen voor meer waarde heeft als het met 1 versterker gedaan wordt, ik zie dat hier wel vaker voorbij komen, maar mijn inziens geeft dit geen meer waarde enkel dat het er gaaf uit ziet aan de achter zijde van de speakers.

@ fezz:
leuke slaapkamer set... :Y ziet er beter uit dan bij menig een in de huiskamer..
Vind het er zelfs mooier bij staan dan in je huiskamer.. :P het nisje waarin je speakers daar op gesteld staan geeft naar mijn idee een behoorlijke kleuring in het geluid.

@jollyjumper:
vast geen gebrek aan laag in die kamer..:)

Mijn setje heb ik het vorige deel al gepost en daar is niets aan veranderd, enkel een harmony 600 om al die ab's te vervangen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
Duidelijkj een gevalletje van: m'n huis is te klein :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/15hio7b.jpg
Zo zag het eruit.

Helaas zijn de binnen gemaakte foto's van de Olympus FE-340 niet zo mooi:(

Nu het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ohijnl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2dadanr.jpg Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/29z8yeb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/10ncjm1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/ta3csw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2hf7895.jpg Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qmffcj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/mt58xw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xd6mb4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/b5mlnk.jpg
Muurbeugel van Amazon huismerk, daarmee wordt binnenkort mijn tv aan de muur gehangen. De boxen achterin worden ook nog aan de muur gehangen. Zodra alles op zijn uiteindelijke plaats staat maak ik nog een overzicht foto.

Wat is te zien:

Samsung LE46A856(117cm) aangesloten op versterker via HDMI
Jamo Studio S 606 HCS 3 zwart (2x S606, 2x S602, 1x S60CEN) aangesloten met Oelbach 2x 2.5mm2 koper speakerdraad
Yamaha RX-V667
Sennheuser RS-140 draadloos
Angel Sideshow statue
Spike Sideshow statue
Vele films en tv series op dvd en blu-ray.
Xbox 360 20GB component aangesloten
Humax IR FOX C voor Ziggo digitaal

HTPC:
Silverstone SST-LC17B
CoolerMaster Real Power 520W
Windows 7 Pro 64bit
Asus P5Q
Intel Q9400 2.66GHz
Asus ATI 4350 512MB Silent
LG GGC-H20L Blu-ray speler
4GB DDR2 geheugen
OCZ Vertex 30GB
3x 1 TB Samsung

Labtec Media Wireless Desktop 800 voor besturing HTPC (tijdelijk) was een koopje van €9,99 bij Paradigit.

TorrentPC:
Antec New Solution NSK1380
Windows 7 Pro 64bit
MSI 785GM-E51
AMD Athlon II X4 635 2.9GHz
4GB DDR3 geheugen
Samsung 500GB
Samsung 1TB
Samsung 2TB

Niet te zien:
All-in-One PC:
Antec Sonata III 500W
Windows 7 Ultimate 64bit
Gigabyte GA-P35C-DS3R
Intel Core 2 Quad Q6600
4GB OCZ DDR2 geheugen
Intel X-25M Postville 160GB
Samsung 500GB
MSI NX8800GTS-T2D640E-OC
Nec DVD Writer AD-7173
2x Samsung SyncMaster 226BW
Logitech Cordless Desktop MX3200
Logitech X-230 2.1 speakerset
AKG K930 draadloos

Laptop:
ASUS F3JP
Windows 7 Ultimate 64bit
Intel Core 2 Duo T7200
2GB geheugen
ATI X1700
160GB
DVD brander
15.4" 1280x800

Smartphone
iPhone4 32GB Black

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
@Bommes, meer dan genoeg ja. Subwoofer is overkill, maar is iig beter dan een te kleine :).
@Tmon: helaas wel ja, slaapkamer is krap 3x3 meter :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit bang dat de deur (links) zo hard wordt open gedaan dat hij tegen de front left aan wordt geduwd?
Ik heb overigens hetzelfde probleem, maar mijn deur mist net de Focal en klapt dan tegen de subwoofer. De laatste moet toch nog vervangen worden, dus dat is voor nu geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
FeaR1986 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:28:
[...]

Nooit bang dat de deur (links) zo hard wordt open gedaan dat hij tegen de front left aan wordt geduwd?
Ik heb overigens hetzelfde probleem, maar mijn deur mist net de Focal en klapt dan tegen de subwoofer. De laatste moet toch nog vervangen worden, dus dat is voor nu geen probleem...
En wat doen die Bose kartonnetjes daar nog dan ;)

Toevallig begin van het topic over steen, heb vanmorgen ook net een stukje zwart graniet voor onder de sub opgehaald, 30 euri voor 30x30x30mm. Staat toch wat mooier dan de 4 centen onder de spikes. Zit nou geen beweging meer in, combi weegt 25 kilo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:08

Royz

Kleurenblind!!

fezzz schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:44:
Slaapkamer:

Acer H5360 (voorlopig op de muur)
Onkyo 5.1 set
Popcorn A-110
Staat ook nog een digitenne ontvanger, maar wordt vervangen door de Homecast

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Niet op de foto:
Synology DS1010+ (tijdens deze foto sessie is btw mn volume gecrashed _/-\o_ )

Excuses voor de soms wat slechte foto's
toon volledige bericht
Hey, lijkt wel een beetje op mijn setup :p

Onkyo receiver
Popcorn A100
Synology DS209

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TLmeZtpWnsLsAxzSG64vLKek/full.jpg

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Blokker_1999

Full steam ahead

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wkdgN4uEoWI7H8qvbbBzx7Jb/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nJyoPRDei7TisWO43BSqkvmy/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1aehb7FokA487g255TlQ3A5I/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OupKBWumh7WjXIjdDQX1IIOR/thumb.png

Na regelmatig rond te kijken in dit topic toch ook eens men eigen installatie neerpennen.
  • 42LG3000
  • Onkyo TX-SR607
  • Canton 80-CX
  • HTPC ingebouwd in behuizing van een commodore 286-16
    - Floppy-DTV DVB-S2 card en TV-Vlaanderen abbonement
    - LG Blu-ray speler
  • Xbox 360 met kinect (kabeltje moet ik nog wegsteken)
  • PS2 (links van de 360)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
@FeaR1986: jawel, m'n moeder is de enige die elke keer kennelijk vergeet dat er speakers staan. Gelukkig heb ik op de deur van een zacht soort tape geplakt, zodat de speaker niet beschadigen :).
@wagenveld: de melkpakjes hebben hun terugweg naar de koelkast nog niet gevonden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Nog een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_kht2AV_5J3A/TUQ4wTy_R-I/AAAAAAAAE78/nNDGG4807aQ/s640/DSCF2446.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:47
Mooie foto zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Leuke setups hoor ! :D, nog een weekje of 2 en dan is mijn huis ook klaar voor wat foto's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:28
bram1984 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:14:
Mijn setup. Meubels hebben we sinds de kerst.
Mag ik vragen waar je dat tv-meubel gehaald heb?

Maandag komt alles binnen bij mij, maar het enigste dat ik nog tekort heb is een meubel.

Dit verwacht ik met de post :)

Samsung PS58 c6500
Onkyo 608
Jamo 680 HCS3
Jamo Sub 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:50

Gotez

42

Ook leuk dat de blues brothers zo toch in beeld zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

SouLLeSSportal schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:11:
Vooral muziek luisteraar zeker? Mooi setje hoor, vooral die magnat setup _/-\o_
Idd, ik zweer bij stereo geluid, zoveel mooier. :) En thnx.
gambr0 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:18:
Schop je 's nachts je luidspreker niet van zijn hardstenen podium af?
Haha nee gelukkig ben ik een rustige slaper. :P
FeaR1986 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Ik heb zelf 55 euro per stuk betaald bij een bedrijfje in brunssum, deze zijn ook op maat gemaakt en speciaal behandeld en alles.
Daniel36 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:13:

Nope, maar scheelt wel met een radioamateur in onze wijk en storingen als hij weer eens de mast op mijn kamer heeft gericht en ik hem anders hoor lullen over mijn speakers.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
@bram1984

Heej, dat is de Malden. Dat ikea kastje heb ik nog steeds en is een van de weinige kastjes waar alles in past. Ik heb er wel de achterwand uitgehaald. Verder ziet het er netjes uit 8)

@Jolly_Jumper

Welk type kef subwoofer is dat want hij is wel erg groot. Ik heb dezelfde fronts en center maar vind die subwoofer ook wel leuk als vervanging van mn huidige subwoofers.

[ Voor 85% gewijzigd door raymonvdm op 29-01-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

@raymonvdm

Volgens mij is dat de KEF PSW 3000, een kubus van zo'n 40cm en 25kg ;) (hopelijk kampt die niet met dezelfde problemen als de 2000 serie..).

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 29-01-2011 23:31 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Dat is inderdaad de PSW3000, zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/01/29/1296325504-760.jpg

Had voorheen de PSW2000 maar die had last van 't bekende defect en is verkocht. Aangezien ik toch wilde upgraden, gelijk maar een grotere subwoofer gekocht. Het is inderdaad een vrij grote subwoofer. Wat erg handig is, is dat er een afstandsbediening bij zit :).

@Laguna: zover ik weet heeft deze serie nergens last van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
sn0w13 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Mag ik vragen waar je dat tv-meubel gehaald heb?

Maandag komt alles binnen bij mij, maar het enigste dat ik nog tekort heb is een meubel.

Dit verwacht ik met de post :)

Samsung PS58 c6500
Onkyo 608
Jamo 680 HCS3
Jamo Sub 650
Practica in de Villa Arena.
raymonvdm schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 22:35:
@bram1984

Heej, dat is de Malden. Dat ikea kastje heb ik nog steeds en is een van de weinige kastjes waar alles in past. Ik heb er wel de achterwand uitgehaald. Verder ziet het er netjes uit
Klopt. Het verbaasde me hoe moeilijk het is een passend meubel voor zo'n versterker te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163767

Dit is de BK XXLS 400 toch? Hij is wel erg strak!

Kan iemand mij het verschil (in klank?) tussen het Down Fire en Front Fire model uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Anoniem: 163767 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:44:
[...]

Dit is de BK XXLS 400 toch? Hij is wel erg strak!

Kan iemand mij het verschil (in klank?) tussen het Down Fire en Front Fire model uitleggen?
Echt een klank verschil zal er niet in zitten. Het ligt voornamelijk aan de plaatsing. Als je de sub bijvoorbeeld in een hoek "moet" zetten, kan een Front Fire handiger zijn, omdat die naar voren straalt en niet tegen de muren, waardoor hij minder bonkerig klinkt.

Ook zal een Front Fire wat minder snel overlast aan de beneden verdieping geven, is mijn ervaring in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Die redenatie had ik ook Martijn. Het is trouwens de XLS200, en die pianolak finish is inderdaad erg strak. Jammer van het prijskaartje op jouw speakers Martijn, die passen mooi bij de BK :) Staan op het lijstje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Laatst online: 30-03 19:42

erhan12

PMD

Gotez schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:03:
[...]

Ook leuk dat de blues brothers zo toch in beeld zijn ;)
oh kdacht reservoir dogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

Dat is achter de sub, hij had het over de spiegeling in de sub ;)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
wagenveld schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:45:
Die redenatie had ik ook Martijn. Het is trouwens de XLS200, en die pianolak finish is inderdaad erg strak. Jammer van het prijskaartje op jouw speakers Martijn, die passen mooi bij de BK :) Staan op het lijstje!
De pianolak finish bedoel je dan denk ik (heb zelf Walnut, vandaar)? Heb je ze al gehoord, of ga je in eerste instantie af op het uiterlijk? Zo niet, zou ik je echt aanraden is te gaan luisteren. Ik ben wat bevooroordeeld, maar het zijn echt hele mooie speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Ik ga mijn kamer eer deze dagen ombouwen, misschien dat het dan een foto waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Martijn1990 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:40:
[...]

De pianolak finish bedoel je dan denk ik (heb zelf Walnut, vandaar)? Heb je ze al gehoord, of ga je in eerste instantie af op het uiterlijk? Zo niet, zou ik je echt aanraden is te gaan luisteren. Ik ben wat bevooroordeeld, maar het zijn echt hele mooie speakers.
Ja de pianolak versie dan. Zit niet in NL dus luisteren gaat wat moeilijk worden :) Ben ook niet ontevreden met mn Mordaunt Shorts, dus het is allemaal toekomstmuziek hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
En daar hebben we weer een heleboel posts in het nieuwe topic! :)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
Bommes schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:43:
@ kadrifter:
Luek meubel, niet helemaal mijn smaak maar past wel mooi in de ruimte zo, wel vind ik de speakers er wat raar naast staan zo, vallen een beetje weg in het geheel.
Vraag me overigens af wat het bi-ampen voor meer waarde heeft als het met 1 versterker gedaan wordt, ik zie dat hier wel vaker voorbij komen, maar mijn inziens geeft dit geen meer waarde enkel dat het er gaaf uit ziet aan de achter zijde van de speakers.
Meerwaarde weet ik niet, ik heb het niet afzonderlijk getest. Wat ik wel weet is dat je receiver in principe uit meerdere versterkers bestaat en dat je nu 2 versterkers per speaker pakt. Verder is het zo dat je ze zo moet aansluiten dat er een kanaal het hoog doet en de andere het laag (alleen de crossover is volgens mij niet in te stellen, maar gezien je ze volgens de handleiding zo aan moet sluiten neem ik aan dat ze ergens een waarde hebben genomen). In theorie neemt je receiver in ieder geval de taak van een filter over in je speaker en hebben de versterker meer vermogen over om de speakers goed aan te sturen omdat ze allebei maar een stuk van het frequentiespectrum hoeven te doen. In hoeverre dit echt zo werkt bij dit 'goedkope' spul, tjah dat weet ik ook niet, het wordt er in ieder geval niet slechter van. Anders ziet het er inderdaad gewoon alleen interessant uit _O- .
Overigens heb ik over het nut van spikes ook zo mijn twijfels, maar ik heb ze er maar onder gezet want het kon en voor de onderburen is het wel een pre. Ik heb goede oren maar het grootste verschil zit toch in je hoofd :P .

@MrBlueEyes:
Mooie audio setup, hoe bevalt ie bij jou?

@ de rest:
heb ik eindelijk mijn home cinema een beetje voor elkaar, komen jullie met nog mooier spul, flauw hoor ;).

[ Voor 14% gewijzigd door Bastard op 31-01-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 04-05 20:14
wagenveld schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:45:
Heb je een speciale reden waarom je voor de 200 gekozen hebt tegenover de 400? Ik twijfel erg. Ik vind de 200 een mooie maat, maar ik denk ook waarom zou ik voor die 100meer geen 400 kopen. :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 13:10
virtualJac schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:47:
[...]

Heb je een speciale reden waarom je voor de 200 gekozen hebt tegenover de 400? Ik twijfel erg. Ik vind de 200 een mooie maat, maar ik denk ook waarom zou ik voor die 100meer geen 400 kopen. :)
Idem hier, voor een ruimte van 5 bij 5 gaat die 400 overkill worden denk ik :O

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
KillaZ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:26:
[...]

Idem hier, voor een ruimte van 5 bij 5 gaat die 400 overkill worden denk ik :O
Een sub is nooit overkill, zeker in een ruimte van 5 bij 5 niet. Een grotere sub speelt gewoon strakker en heeft er veel minder moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/9tmxxg.jpg

Nu dan eindelijk de trotse eigenaar van de 42V20, wat een beeld. Loop nu al een tijdje tussen de TV's en dit is eigenlijk de enige waar ik echt warm van wordt. Niet echt veel beter dan de 42G15 (wel iets dieper zwart), maar kon hem ook niet laten staan met een te lage prijs door prijsgarantie + BTW actie + personeelskorting :)

De DIY stands zijn nu eigenlijk wat te hoog dus daar ga ik nog eens iets netters van maken.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000

Exirion

Gadgetfetisjist

mr.paaJ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:58:
De DIY stands zijn nu eigenlijk wat te hoog dus daar ga ik nog eens iets netters van maken.
Een likje verf zou ook wonderen doen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Exirion schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:58:
[...]

Een likje verf zou ook wonderen doen ;)
alpha-versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Voor alle bombastische filmliefhebbers: de Matrix Trilogy is nu € 39,95 bij Blu-ray Offer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 07:39
bram1984 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:18:
Voor alle bombastische filmliefhebbers: de Matrix Trilogy is nu € 39,95 bij Blu-ray Offer.
:)
http://www.amazon.co.uk/C...TF8&qid=1296483655&sr=8-2 17 pond >>

Ontopic>
Mooie setjes hier! Ik lurk hier regelmatig maar ik post nooit. Ik ga kijken of ik vanavond wat leuke foto's kan maken van mijn setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

mr.paaJ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:58:
[afbeelding]

Nu dan eindelijk de trotse eigenaar van de 42V20, wat een beeld. Loop nu al een tijdje tussen de TV's en dit is eigenlijk de enige waar ik echt warm van wordt. Niet echt veel beter dan de 42G15 (wel iets dieper zwart), maar kon hem ook niet laten staan met een te lage prijs door prijsgarantie + BTW actie + personeelskorting :)

Je stands kun je nu wel vergeten, gewoon op het tv-kastje ziet er een stuk beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat is misschien ook waar... maar ik wou ze eigenlijk net iets hoger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
sbmuc schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:23:
[...]

http://www.amazon.co.uk/C...TF8&qid=1296483655&sr=8-2 17 pond >>

Ontopic>
Mooie setjes hier! Ik lurk hier regelmatig maar ik post nooit. Ik ga kijken of ik vanavond wat leuke foto's kan maken van mijn setje.
Das ook niet duur inderdaad, hoewel ik het 't liefst binnenslands houd. Bij Bol zit ie zelfs op € 70,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Martijn1990 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Een sub is nooit overkill, zeker in een ruimte van 5 bij 5 niet. Een grotere sub speelt gewoon strakker en heeft er veel minder moeite mee.
Voor mij waren het formaat en de prijs doorslaggevend, heb er nog geen moment spijt van gehad. Al een hele prestatie om de glimmend zwarte XLS200 langs mevr wagenveld te kletsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
bram1984 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Das ook niet duur inderdaad, hoewel ik het 't liefst binnenslands houd. Bij Bol zit ie zelfs op € 70,-.
Zonde om het alleen bij binnenlands te houden, zitten vaak mooie aanbiedingen tussen. Heb je hier een speciale reden voor?
wagenveld schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:16:
[...]

Voor mij waren het formaat en de prijs doorslaggevend, heb er nog geen moment spijt van gehad. Al een hele prestatie om de glimmend zwarte XLS200 langs mevr wagenveld te kletsen :P
Oh begrijp me niet verkeerd, vind die XLS200 een mooie sub hoor. Ging meer om het feit dat een sub niet echt te groot kan zijn voor een ruimte, neemt niet weg dat een XLS200 gewoon genoeg is ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Martijn1990 op 31-01-2011 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Nee, geen speciale reden of vervelende ervaring. Ik vind het gewoon prettiger. Daarnaast ben ik buitengewoon goed te spreken over Mediaoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

mr.paaJ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:03:
Dat is misschien ook waar... maar ik wou ze eigenlijk net iets hoger hebben.
Nie te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
KAdrifter schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:31:
[...]

@MrBlueEyes:
Mooie audio setup, hoe bevalt ie bij jou?
Goed! Ik heb natuurlijk wel alleen ervaring met een Teufel Concept F 5.1 setje. Maar niets te klagen! Binnenkort nog eens een paar Blu-ray's testen om te kijken of ik niet een subwoofer mis.

Ik heb trouwens nu mijn tv opgehangen met de beugel van Amazon huismerk. Werkt echt geweldig!
Daarnaast is hij echt een koopje! Zeker door de gratis verzending. +/- 21 euro maar!

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/b5mlnk.jpg

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 20:15

silitek

Tubes Only

^^..beugeltje koop je ook bij leen bakker meen voor zelfde prijs. Wel een fijn ding bezit er 2 van. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
silitek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:06:
^^..beugeltje koop je ook bij leen bakker meen voor zelfde prijs. Wel een fijn ding bezit er 2 van. ;)
Hmm zo lekker makkelijk via website en bestel er vanalles he. Helemaal ideaal nu ze ook gratis bezorgen inclusief tnt trackingnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04-2024
MrBlueEyes schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:15:
[...]

Goed! Ik heb natuurlijk wel alleen ervaring met een Teufel Concept F 5.1 setje. Maar niets te klagen! Binnenkort nog eens een paar Blu-ray's testen om te kijken of ik niet een subwoofer mis.

Ik heb trouwens nu mijn tv opgehangen met de beugel van Amazon huismerk. Werkt echt geweldig!
Daarnaast is hij echt een koopje! Zeker door de gratis verzending. +/- 21 euro maar!

[afbeelding]
Hoe stevig zijn die dingen?
Heb er nou eentje van Vogels thuis hangen maar daar kan ik maar tot 40inch aan hangen. Gezien ik dit jaar een 46inch tv ga kopen (de nieuwe panasonic serie of een sharp) wil ik alvast een andere beugel zodat ik straks niet ook nog eens nieuwe gaten moet gaan boren in de voorzetwand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27
Jarnoootje schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Heb er nou eentje van Vogels thuis hangen maar daar kan ik maar tot 40inch aan hangen. Gezien ik dit jaar een 46inch tv ga kopen (de nieuwe panasonic serie of een sharp) wil ik alvast een andere beugel zodat ik straks niet ook nog eens nieuwe gaten moet gaan boren in de voorzetwand....
Ik heb er hier 2 van HAMA t huismerk van Mediamarkt duitsland kosten 30 euro die gaan tot 70 kg.
Echt goede kwaliteit vooral de schroeven en pluggen.
Bij bij hangen er 2 plasma's aan een oude van 40kg en een nieuwe van 25kg

[ Voor 9% gewijzigd door alki op 01-02-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hallo iedereen!

Hier dan ook mijn multimediahoek:

Afbeeldingslocatie: http://i104.photobucket.com/albums/m161/FeareX/P1020867.jpg

Wat je ziet:
ZelfbouwPC (AMD Athlon 64 X2 4200+@2,78Ghz, 3GB RAM, Ati Radeon HD3870)
2 externe HDD's (160GB en 80GB)
Samsung Syncmaster 931BW 19"
Logitech Z-5500 Digital
Toslink splitter (voor media streamer en PC)
Microsoft Wireless Desktop
HP Photosmart c4280
Philips TV (vraag me het type niet, dat weet ik zo niet), analoog aangesloten op de Z-5500

Wat staat verstopt in het TV-kastje:
Seagate FreeAgent Theater+ Media Streamer
Panasonic Digitale TV decoder
Playstation 2

Dat is waar ik het mee moet doen :) Ik ben nog student dus vandaar dat het niet het meest "state-of-the-art" is, maar het werkt wel en ik ben er erg blij mee :) De Seagate heb ik sinds kort en sindsdien kijk ik wel erg veel films en series, misschien toch maar eens gaan sparen voor een mooiere TV die ook HD ondersteund.

Gr. FeareX

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Jarnoootje schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Deze versie is tot 50 inch en kan tot 90 kg, je hebt voor een paar euro's meer ook nog een 15 graden tilt versie, die kan ook tot 90kg maar daar staat bij dat hij ook geschikt is tot 65 inch ofzo. Kan deze volgens mij ook. Kwaliteit is hartstikke goed en alle schroeven, pluggen etc zitten erbij. Daarnaast een uitgebreid instructie boekje en filmpjes op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Hier is ook van alles veranderd.
Er is een onkyo tx-sr 508 bij gekomen en een lg bd550 blu-ray dvd speler.

Het bureau is weg dus de tv staat tegen over mijn bed.

Mijn setup.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3XRQMTJE

1xq media full hd tv 81 cm.
1xdigitenne van kpn (komt hopelijk deze maand nog digitaal tv van ziggo)
1xjbl scs 200.5 (klink nu beter op de onkyo dan de kenwood)
1x lg bd550 blu-ray dvd speler
1xonkyo tx-sr 508 (wat een vermogen heeft dat ding staat nu pas op 30 van de 80 en gaat al super hard)

is het normaal dat die best warm word en heeft hij zo genoeg koeling de achterwant zit een groot gat en de deur staat altijd open als hij aan staat

Wat ik wel wil veranderen is een grotere tv een van 102 cm.
Zelf denk ik aan de Samsung LE40C750 3D LCD tv

Weet iemand of ik in de onkyo bananen pluggen kan gebruiken want nu is het een kriem om de boxen aan te sluiten

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden tips hoor ik graag.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 01-02-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Jolly_Jumper schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:38:
Geen hele grote mutaties (in de zin van dat je echt iets anders ziet), maar toch wel de moeite waard om te posten (gelijk een mooie gelegenheid om m'n nieuwe camera te testen :)). Mutaties zijn de fronts en de subwoofer. Wilde de subwoofer naast m'n bed zetten, maar daar is ie helaas te groot voor. Specs zijn denk ik wel bekend voor de rest :+.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Geen probleem met de buren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Nou ik kan ook meedoen, met een 10m s-video kabel en een mini jack -> 2x tulp kabel heb ik eindelijk stereo en beeld bij mijn bed (via mijn computer) de afwerkstrips zitten mijn kabels langs, maar als ik dan bezig was vloog alles er af, toen maar even ducktape er op, zo laat ik het ff zitten. Best leuk plek als zeg ik het zelf!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HYCPQW6r3Xstq5Sdxe4ZB6zh/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E3PntgCjqO2D2Q09eQ8qdWZf/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WTxZbbmUCqSgtmqR1r6k924e/medium.jpg

Het beeld is een beetje raar op de foto's maar in het echt is het echt best helder :)

[ Voor 29% gewijzigd door DJ-Visto op 01-02-2011 21:37 . Reden: Toppie :-> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:49:
Hey hier mijn setup het is geen super setup maar voor een schoolier vind ik het netjes.

hier is ook van alles veranderd.
Er is een onkyo tx-sr 508 bij gekomen en een lg bd550 blu-ray dvd speler.

Het bureau is weg dus de tv staat tegen over mijn bed.

Mijn setup.

http://www.mijnalbum.nl/Album=3XRQMTJE

1xq media full hd tv 81 cm.
1xdigitenne van kpn (komt hopelijk deze maand nog digitaal tv van ziggo)
1xjbl scs 200.5 (klink nu beter op de onkyo dan de kenwood)
1x lg bd550 blu-ray dvd speler
1xonkyo tx-sr 508 (wat een vermogen heeft dat ding staat nu pas op 30 van de 80 en gaat al super hard)

is het normaal dat die best warm word en heeft hij zo genoeg koeling de achterwant zit een groot gat en de deur staat altijd open als hij aan staat

hier moet een arme schoollier van 15 het mee doen.

Wat ik wel wil veranderen is een grotere tv een van 102 cm.
Zelf denk ik aan de Samsung LE40C750 3D LCD tv

Weet iemand of ik in de onkyo bananen pluggen kan gebruiken want nu is het een kriem om de boxen aan te sluiten

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden tips hoor ik graag.
toon volledige bericht
Leuke set hoor zo :)

Qua warmte moet het wel goed zitten, er is genoeg ruimte aan de bovenkant en het feit dat de achterkant eruit is en het deurtje open staat moet genoeg zijn. Onkyo staat er wel om bekend dat ze wat warmer worden. En banaan pluggen kunnen gebruikt worden. Je moet waarschijnlijk een klein zwart dopje uit de speaker terminal halen zodat de pluggen erin kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
Na lang meelezen en het opdoen van veel inspiratie heb ik zelf ook een nieuw meubel in elkaar gezet.
De basis bestaat uit 2 ikea kasten. Hierin heb ik diverse gaten geboord om de kabels achterlangs te kunnen laten lopen (Zie foto's).
Vervolgens heb ik alle apparatuur geplaatst en heb ik er dunne wandjes ingezet om de kabels te verbergen.
Er zitten 2 stekkerdozen in die allebei zijn voorzien van een Klik-Aan-Klik-Uit ontvanger zodat ik met 1 druk op de knop alle apparaten aan of uit zet.
Ook de verlichting aan de onderkant van de kast heeft een ontvanger en is zo gemakkelijk aan of uit te zetten.

Dit is de apparatuur die er in staat:

Wat je ziet:
TV: Samsung LE46A856
Receiver: Onkyo TX-SR607
Boxen: Boston Acoustics MCS 100 White
Boxenstandaard Achter: Vogels
Gameconsole: Playstation 3 Slim 120GB
Mediaspeler: AC Ryan Playon HD
TV Receiver: UPC HD MediaBox
Iphone Dockingstation: Dexim DRA 022
Videorecorder: Philips

Afstandsbediening: Logitech Harmony 900
Bediening verlichting: Klik-Aan-Klik-Uit

Wat je niet ziet:
NAS: Synology DS209+II met 3TB voor alle muziek en films

De bouw:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TPKF67e3jzI/AAAAAAAAAcw/mMAwlQ7Gj98/s720/P1010450.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TPKGAUcIAYI/AAAAAAAAAdw/EAhXpGaM5O8/s720/P1010456.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TPKGDvS5TcI/AAAAAAAAAeQ/V92LkFfnXwI/s512/P1010459.JPG

Het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWK1uJU0lI/AAAAAAAABP8/8_UdiqfkIfg/s720/P1010927.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWK5462B1I/AAAAAAAABQk/4wC4hpn1Vdc/s720/P1010930.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWLA2LzWSI/AAAAAAAABR0/wMO4DTJ08So/s720/P1010935.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWLDbTvqLI/AAAAAAAABSU/vpk5K90kTU4/s720/P1010937.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWK_YFrVeI/AAAAAAAABRk/FWSMc0rnp6I/s720/P1010934.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWLI3YweWI/AAAAAAAABTc/FUlPcWxzqa4/s720/P1010961.JPG
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_gV3MffA0yJg/TUWLLU43wmI/AAAAAAAABT4/DMDDi8McR-E/s720/P1010965.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

^^...Netjes, alleen weet je zeker dat je meetlint in orde is...of hangt je TV bewust een beetje uit het midden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 374197 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:49:1xonkyo tx-sr 508 (wat een vermogen heeft dat ding staat nu pas op 30 van de 80 en gaat al super hard)
Vermogensafgifte van receivers loopt niet linear. Dus 40 van de 80 hoeft bijvoorbeeld niet te betekenen dat je dan 50% van het vermogen gebruikt. Over vermogen en Onkyo is ook genoeg gesproken, dus daar zal ik het niet over hebben...
Receivers worden nu eenmaal warm, het ene merk warmer dan het andere. En Onkyo staat nu eenmaal bekend om heethoofden te bouwen. Warme lucht stijgt, dus je moet vooral niet de bovenkant van de receiver afdekken, dus in jouw geval zit dat wel goed.
Is mogelijk voor bepaalde speakers, zie ook de specificaties van de TX-SR508:
Color-Coded, Banana Plug-Compatible Speaker Posts (Except Front High or Zone 2)

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 01-02-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Erg mooi geworden zo! Erg sfeervolle inrichting ook.

Valt me trouwens wel op dat er erg veel Onkyo receivers voorbij komen in dit topic (bedoel ik niks negatiefs mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
silitek schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:34:
^^...Netjes, alleen weet je zeker dat je meetlint in orde is...of hangt je TV bewust een beetje uit het midden?
Hangt inderdaad een beetje uit het midden omdat ik anders de kabels vanuit de tv het kastje niet in kon krijgen. De kabels komen recht naar beneden en anders zit je precies tussen de 2 kastjes in. Hier kon ik geen gat boren dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Martijn1990 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:40:
[...]

Erg mooi geworden zo! Erg sfeervolle inrichting ook.

Valt me trouwens wel op dat er erg veel Onkyo receivers voorbij komen in dit topic (bedoel ik niks negatiefs mee).
Gewoon een goed ding..doet wat het doen moet voor film en TV.
Bezit ook zo'n ding al een tijdje. ;)
hhrulez23 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:42:
[...]

Hangt inderdaad een beetje uit het midden omdat ik anders de kabels vanuit de tv het kastje niet in kon krijgen. De kabels komen recht naar beneden en anders zit je precies tussen de 2 kastjes in. Hier kon ik geen gat boren dus vandaar.
Aha..zie het probleem. Was wel een oplossing voor maar daar heb je nu niks meer aan :+
Verder erg netjes hoor..complimenten.

[ Voor 38% gewijzigd door silitek op 01-02-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Dankje wel voor jullie tips.

Ja onkyo zijn opzicht goede versterkers voor hun geld en daarom zie je ze zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

hhrulez23 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:42:
[...]

Zeer mooie inrichting, zo kan ik ook een beetje mijn ideeën op doen! Want ik hou wel van jou style!

Toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
silitek schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:44:
Aha..zie het probleem. Was wel een oplossing voor maar daar heb je nu niks meer aan :+
Verder erg netjes hoor..complimenten.
Binnenkort zal waarschijnlijk de hele woonkamer opnieuw gestuct worden en dan laat ik in de kabels infrezen in de muur. Dan komt de tv wel recht in het midden te hangen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04
MrBlueEyes schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:50:
[afbeelding]
Zo zag het eruit.

Helaas zijn de binnen gemaakte foto's van de Olympus FE-340 niet zo mooi:(

Nu het volgende:

[afbeelding]
Mooie boxen, maar vond het oude meubel toch mooier. Met beetje kabels wegwerken en opruimen had die er ook wel heel strak uitgezien denk ik.

[ Voor 69% gewijzigd door FeaR op 02-02-2011 09:03 . Reden: Je hoeft niet zo'n hele lap tekst te quoten als je zelf maar in twee regels reageert... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Sanction schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:19:
[...]

Geen probleem met de buren? :P
Als ik de buren (of ja, die links van ons) weg zie rijden, dan kan de subwoofer even "open" gezet worden om alles even flink te testen :P. Vooralsnog geen klachten gehad :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-04 16:00
hhrulez23 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:26:
Na lang meelezen en het opdoen van veel inspiratie heb ik zelf ook een nieuw meubel in elkaar gezet.
De basis bestaat uit 2 ikea kasten. Hierin heb ik diverse gaten geboord om de kabels achterlangs te kunnen laten lopen (Zie foto's).
Vervolgens heb ik alle apparatuur geplaatst en heb ik er dunne wandjes ingezet om de kabels te verbergen.
Er zitten 2 stekkerdozen in die allebei zijn voorzien van een Klik-Aan-Klik-Uit ontvanger zodat ik met 1 druk op de knop alle apparaten aan of uit zet.
Ook de verlichting aan de onderkant van de kast heeft een ontvanger en is zo gemakkelijk aan of uit te zetten.
Heel erg sfeervol, mijn complimenten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Omdat hier wat meer foto's gepost moeten worden zal ik daar maar even aan meehelpen.

Ik heb een aantal topics geleden al eens mijn set laten zien.
LuPo in "Post hier pics en specs van je home cine..."

Vervolgens veranderde er heel wat, en werd het als volgt (op de foto: wieltjes onder meubel en PS3 Phat 80GB):
LuPo in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

Inmiddels heeft alles een vernieuwing ondergaan (behalve het IKEA-meubel).
Specificaties:
LCD-TV: LG 32LG3000 Samsung LE32C530
Digitale TV: CAM CI+ Module van SMiT (binnenkort van 4 naar 11 HD-zenders en internetsnelheden gaan ook weer omhoog, Ziggo _/-\o_ )
Receiver: Onkyo HT-R518 (5.1-versie van Onkyo TX-SR506) Marantz SR5004
Gameconsolue/Blu-rayspeler/DVD-speler: Onkyo DV-SP406 (HDMI en upscaling) PS3 Slim 160GB
HT-set: Onkyo HTP-518 Klipsch RF-52
Extra's: Philips Living Colors Mini, PS Eye, USB kabel en voor de echt oplettende kijkers een PS Move Motion Controller

Op dit moment is het dus 2.0, maar binnenkort wil ik er sowieso 5.0 van gaan maken. Ik denk dat de subwoofer even moet wachten totdat ik echt op mezelf woon. Dit is namelijk een studentencomplex waarbij elke woning 1 'harde' muur heeft en 1 'zachte'. Ik denk dus dat de buren anders veel last van me hebben. :+ Daarnaast woon ik hier samen (op 30m2), dus heel veel ruimte over is er eigenlijk niet. Deze speakers geven trouwens ook al een heel behoorlijk laag.

Dan nu de nieuwe foto's, daar gaat het tenslotte om (klikbaar voor groot formaat).

Dit is het zij-aanzicht van de set.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LCOljo3hc4ccAWlXlOHA7o2N/medium.jpg

Twee chille relaxstoelen van Ikea om eindeloos te kunnen gamen/TV kijken. :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ggAXj8p2bL7KZ4hzBtDUZUs/medium.jpg

De positie waarvandaan ik kijk.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/86bKwDYaDNznoGpMwryXeqvi/medium.jpg

De Marantz SR5004 receiver. Er zit een klein beetje stof op maar dat krijg ik elke dag omdat deze ruimte wordt gebruikt als huiskamer/keuken/woonkamer én slaapkamer.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XjVmyycBZbih2AYvMNjT76cT/medium.jpg

De PS3 Slim 160GB met afstandsbedieningen van TV, receiver en de Sony Blu-rayafstandsbediening
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NnikHZzoRVP4u9wnLNtrbfyr/medium.jpg

Even een stofkap eraf gehaald voor een impressie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3hQwf6KEzC0zsHDCV9KJYP3q/medium.jpg

Detail.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Q3YKdyiBBhZTwDzjtopH3k3V/medium.jpg

Bescheiden Game- en Blu-raycollectie.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8nDb1Ap4lI9HfWXpcr8zf6oE/medium.jpg

Owja, al die accessoires zijn ingebracht door m'n vriendin. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 16:02
hhrulez23, wat een vette vloerlamp heb je daar, waar heb je die vandaan als ik vragen mag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh011265
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05-2023
Dr Pro schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:50:
hhrulez23, wat een vette vloerlamp heb je daar, waar heb je die vandaan als ik vragen mag??
Als ik het goed heb, is de lamp van het merk Leitmotiv: link

Maar een zéér vergelijkbaar (en goedkopere) lamp is deze van bij maisondumonde: link. Bij maisondumonde vind je wel meerdere lampen die erg hard op die van Leitmotiv lijken.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
timwijn schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 00:20:
[...]

Mooie boxen, maar vond het oude meubel toch mooier. Met beetje kabels wegwerken en opruimen had die er ook wel heel strak uitgezien denk ik.
Dat meubel was heel tijdelijk ik wachtte op de beugel van Amazon. Vorige meubel zat aan de muur vast waardoor het erg moeilijk was om kabels er achter te krijgen. Als ik dit wilde doen moest ik de meubels steeds uit de muur halen. Mijn tv hangt nu aan de muur en de midden speaker eronder. De achter speaker zijn ook opgehangen. Alleen de kabels moeten nog weggewerkt worden. Van de week maak ik wel een foto van hoe hij nu aan de muur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
Dr Pro schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:50:
offtopic:
Ik heb hem gekocht bij De Woonfabriek. Dit zit in de woonboulevard Villa Arena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik zie trouwens dat mijn foto's een beetje vervormd worden aan de randen. Dat komt door de groothoeklens. ;)

Verder wilde m'n camera flitsen en dat heb ik uitgezet, vandaar dat de foto's een beetje onscherp kunnen zijn (uit de hand geschoten).

Verder nog op- of aanmerkingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-04 15:00
@Lupo Mooie setup! Je zit lekker dicht bij de TV van het formaat. Wel een klein kamertje, of niet? Is niet de woonkamer?

@hhrulez23 Geweldig mooie setup. Kan me wel voorstellen dat je afhankelijk van de positie van raam je vaak met de gordijnen moet schuiven in verloop van de dag. :P Zo'n stijl zou bij mij ook wel passen.

@Tommaassen ziet er ook goed uit om te beginnen, maar wat een rommeltje met die draadjes! Wegwerken die dingen.

Ben nu wel geïnspireerd om me eigen woonkamer opnieuw in te richten.

Edit:
@Lupo zie nu pas dat het de slaapkamer is. goed geregeld! Staat de tv wel hoog genoeg?

[ Voor 12% gewijzigd door Arcticwolfx op 02-02-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Arcticwolfx schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:52:
@Lupo Mooie setup! Je zit lekker dicht bij de TV van het formaat. Wel een klein kamertje, of niet? Is niet de woonkamer?

[...]

Ben nu wel geïnspireerd om me eigen woonkamer opnieuw in te richten.

Edit:
@Lupo zie nu pas dat het de slaapkamer is. goed geregeld! Staat de tv wel hoog genoeg?
Ik heb hier m'n eigen 'woning' van 30 vierkante meter. Daarin zit dus ook de keuken en badkamer. Dus de woonkamer doet tevens dienst als slaapkamer, studeerkamer, etc etc. :P

De kamer is niet heel smal hoor. Achter de stoelen staat nog een bed van 1m40 breed. Totale breedte van de kamer is 3 tot 3,5 meter.

De TV staat niet te laag. In die chillstoelen van Ikea zit je vrij laag waardoor de kijkhoogte voor mij nu precies goed is. Daarvoor heb ik dus wel even een ovenschaal moeten kopen om de TV wat hoger te krijgen (was de goedkoopste oplossing voor €2,99 :+ ).

Bedankt voor je reactie. Dat is wel leuk om te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40
Zojuist de inrichting van mij nieuwbouw huis afgerond. Hier alvast voorproefje van mijn setup.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUVf4PxWZxI/AAAAAAAAAjo/igBawQzrBdk/s800/DSCF2554.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Sjiek de Friemel !, nu nog het center speakertje weg en het is beeldschoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374419

arthurkaaij schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:35:
Zojuist de inrichting van mij nieuwbouw huis afgerond. Hier alvast voorproefje van mijn setup.

[afbeelding]
k zie niks :(
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Fear mag hier geen interieuradvies meer vragen! :+