Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 42 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 319.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

arthurkaaij schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:35:
Zojuist de inrichting van mij nieuwbouw huis afgerond. Hier alvast voorproefje van mijn setup.

[afbeelding]
Ja waar is de rest, de speakers, wat zit er in de kastjes enz? We like what we see but we want to see moar!!! :P

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:32

Exirion

Gadgetfetisjist

Zojuist de inrichting van mij nieuwbouw huis afgerond. Hier alvast voorproefje van mijn setup.

[afbeelding]
Ik zie een TV. Waar komt nou het geluid uit?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
dubbel..

[ Voor 94% gewijzigd door Mektheb op 02-02-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Exirion schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:54:
[...]

"voorproefje"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:02
De WAF-factor is vrij hoog zo te zien. :P

Wel heel strak hoor arthurkaaij. _/-\o_

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Tja, met wat voor nut? Wacht dan gewoon totdat er echt wat te zien valt. De kamer is strak en netjes, maar verder weinig boeiends voor een AV topic :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06:15
Mooie set zo hoor, hele vooruitgang :)

Is volgens mij ook een Lerberg CD/DVD rekje van de ikea? Zijn erg leuke rekjes, zeker voor het geld, heb er zelf ook 4 naast elkaar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

Daniel36

vernieuwde formule

8)7 ik dacht van : euhh waar is de rest dan ? Wel mooi strak maar alleen een center is ook niet alles.
Komt nog toch ? We worden een beetje ongeduldig...zo hier en daar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Exirion schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 15:54:
[...]

Ja, waar zijn de fronts?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Lupo waarom staat je tv op een ovenschaal.

arcticwolfx waar zie jij dan kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 22:56
Hier een mini bijdrage.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/14jt651.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/35d8aie.jpg

Panasonic Viera TX-P42G20
Onkyo TX-SR607 Zwart
KEF KHT 2005.1 Zilver
Nintendo Wii Sports Pack Wit + Samsung G2 Portable 640GB Zwart
Western Digital WD TV Live Media Player + Western Digital My Book Essential 1TB

edit: en oh ja, natuurlijk een hele zwik aan LED strips incl. afstandsbediening ;)

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 03-02-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
BasNation schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:16:
Hier een mini bijdrage. Ben maar arme student en zit op kamers (21 m^2), maar heb er het beste van proberen te maken ;).
Zo arm hoeft een student niet te zijn hoor, ik heb hier een set staan die kwalitatief toch wel aardig is en best een hoop geld heeft gekost, en ik ben ook student :) Het ligt er maar net aan waar je je geld aan uit wil geven he. Voor de rest heb je het met de spullen die je hebt leuk ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

very nice, BasNation !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-06 22:56
Dane86 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:30:
[...]
Zo arm hoeft een student niet te zijn hoor, ik heb hier een set staan die kwalitatief toch wel aardig is en best een hoop geld heeft gekost, en ik ben ook student :) Het ligt er maar net aan waar je je geld aan uit wil geven he. Voor de rest heb je het met de spullen die je hebt leuk ingericht.
Heb het meeste van marktplaats geplukt (op de TV na). De receiver was het laatste model bij de BCC en kon aardig wat korting afdingen aangezien de 608 erin kwam (maar heb toch geen 3D tv dus maakte mij niks uit).

En met Ikea meubels kan je natuurlijk lekker rommelen.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/runql0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 22:52
Net nog wat foto's geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMsiLMt7I/AAAAAAAAApc/Z8MbbTo0_ys/s640/DSCF2577.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMtSrK3NI/AAAAAAAAApg/hQmdoX4ACpw/s640/DSCF2578.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMuBhvLjI/AAAAAAAAApk/SNIW85wuoek/s640/DSCF2579.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMu1BXJpI/AAAAAAAAApo/QylFw7r3P18/s640/DSCF2580.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMvjp-B4I/AAAAAAAAAps/NxvG8O0VDXo/s512/DSCF2581.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMwZLovtI/AAAAAAAAApw/BDU4TexvVO4/s512/DSCF2582.JPG

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/_D7oxykNRUCw/TUmMx9uKAGI/AAAAAAAAAp4/36gSJYhLasY/s512/DSCF2584.JPG

Specs:
Harman/Kardon AVR130
Harman/Kardon DVD23
Harman/Kardon HTKS7
Philips 40pfl7605

Antec NSK1380
Asrock 880 USB3 R2.0
AMD 245e
Samsung spinpoint 2 TB

De lichtkoof is gebasseerd op foto die ik in het blog van Femme heb gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 13:20

[afbeelding]
Superstrak meubel! Waar heb je deze vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
Dit zijn 2 ikea besta banken met hoogglans deurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
Hier een mini bijdrage. Ben maar arme student en zit op kamers (21 m^2), maar heb er het beste van proberen te maken ;).

[afbeelding]
[afbeelding]

Onkyo TX-SR607 Zwart
KEF KHT 2005.1 Zilver

edit: en oh ja, natuurlijk een hele zwik aan LED strips incl. afstandsbediening ;)
Ziet er heel vet uit!!! :9~ Op mijn studentenkamer zag het er heel anders uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67853

Iedereen is hier dol op besta (Ikea) zie ik. Ik heb ze zelf ook staan. Zal ook eens een wat pics plaatsen als ik wat heb opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147374

Mijn eerste pic:

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2nur7np.jpg

U ziet:

- Samsung PS50C7700
- Onkyo 608
- Samsung BD-C6900
- Canon Selphy ES20
- Harman Kardon HKTS7
- PS3, Xbox 360 & Wii
- En nog een lelijk Sony Hi-Fi toren uit begin '90 die mijn ma niet weg wil doen vanwege sentimentele waarde :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389290

Ik vind het zonde om mijn Harman Kardon receiver IN een kastje met deurtje te zetten...... Hij mag van mij juist gezien worden!

Wat vinden jullie? Receiver mag gezien worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 389290 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:50:
Niet alleen de receiver. Mijn consoles, Blu-rayspeler en DVD-speler staan ook in het zicht. Ik heb voor duizenden euro's aan apparatuur staan, dat mag gewoon gezien worden. Speakers stop je toch ook niet weg? Snap wel dat een receiver spannender is om te zien dan een eindversterker (is meestal gewoon een bak met wat ledjes), maar gezien mag het zeker worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389290

Nou dat ben ik dus helemaal met je eens Fear! Bij mij komt de receiver en PS3 ook in het zicht te staan... Hoort er gewoon bij.

Ik zie alleen bij veel mensen hier dat ze alles wegstoppem achter deurtjes... zo zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 00:51
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/14toqbd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/facwg3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2i8xk61.jpg

Helaas nog geen surround, ik weet nog niet welke speakers ik als rear ga gebruiken. Vanwege het schuine dak en het bed heb ik weinig ruimte namelijk.

Muziek speel ik af met de TV uit, voor de foto even aangezet. Via DLNA kan ik m'n laptop muziek van de ingebouwde DLNA server in de WDTV kiezen en afspelen.

Yamaha DSP-AX2 (Versterker)
Dynaudio Audience 42 (Frontluidsprekers)
Philips 37PFL5604H/12 + Ziggo CI+ Module (Televisie)
Philips DVP3260 (DVD Speler)
Xbox 360 S 250GB (Gameconsole)
WD TV Live Hub 1TB (Mediaplayer)
Logitech Harmony 555 (Afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:15
Leuk setje maar hoe bevalt dat meubel van de IKEA? ;) Waar je tv nu op staat, zit er over te denken om die ook te gaan halen maar ben benieuwd of het een beetje stevig is aangezien het "maar" 65 kilo kan dragen en ik al mijn apparatuur er op wil gaan zetten ( tv later een keertje ophangen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 00:51
Meubel is stevig genoeg, er zitten ook 2 metalen pootjes bij die je kan gebruiken om hem te verstevigen. Hiervoor had ik de versterker en een CRT TV op het meubel staan en dat hield hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[afbeelding]
[afbeelding]

Onkyo TX-SR607 Zwart
KEF KHT 2005.1 Zilver

kerel, dit is beter dan de gemiddelde starter heeft staan hoor, behalve dan dat je op een niet al te grote kamer zit. Je moet als student toch een beetje creatief met je ruimte en geld omgaan maar dat is prima gelukt hier. Als je dat met mijn setup in mijn studentenapartementje vergelijkt ziet dit er wel iets beter uit, alhoewel ik gewoon geen zin heb om voor dit waarschijnlijk niet al te lange tijd appartement veel te investeren ;)
Ik heb dan wel weer iets betere fronts O-)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OkIQrJJXKQoyqCEHjGgH5eyi/full.jpg
[...]

Ik denk dat hij vooral doelt op de beperkte ruimte, qua geld moet je natuurlijk wel een beetje om denken wat je koopt, je krijgt geen 2000 e in de maand (meestal) dus een aankoop als boxen en receiver of tv moet je dan wel een beetje mee passen en meten. Het is natuurlijk zoals je zegt ook maar waar je je geld aan wil uitgeven :)

[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-02-2011 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
Anoniem: 389290 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:50:
Ik vind het zonde om mijn Harman Kardon receiver IN een kastje met deurtje te zetten...... Hij mag van mij juist gezien worden!

Alles achter een deurtje is op zich wel strak maar voor wat betreft de receiver maak ik me dan meer zorgen om de warmte. Nadeel van veel open meubels is dan weer dat ze vaak beperkt zijn qua hoogte en dat is ook weer niet goed voor de warmte. Het ideale meubel van ca. 180 a 190 cm heb ik dan ook nog niet gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Martijn1990 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:22:
[...]

Mooie set zo hoor, hele vooruitgang :)

Is volgens mij ook een Lerberg CD/DVD rekje van de ikea? Zijn erg leuke rekjes, zeker voor het geld, heb er zelf ook 4 naast elkaar hangen.
Klopt hoor. Dat is inderdaad zo'n rekje. Ik vind ze erg handig en het staat ook goed.
Anoniem: 374197 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:03:
Lupo waarom staat je tv op een ovenschaal.

arcticwolfx waar zie jij dan kabels.
Omdat de TV anders te laag staat. Dit was de goedkoopste oplossing.
[...]

Mijn setje staat hier een klein stukje boven. Ik ben ook student. Het is inderdaad maar net waar je prioriteiten liggen. Bij mij is dat hardware, bij anderen zuipen in de kroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 20:02
FeaR1986 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:56:
[...]

Niet alleen de receiver. Mijn consoles, Blu-rayspeler en DVD-speler staan ook in het zicht. Ik heb voor duizenden euro's aan apparatuur staan, dat mag gewoon gezien worden. Speakers stop je toch ook niet weg? Snap wel dat een receiver spannender is om te zien dan een eindversterker (is meestal gewoon een bak met wat ledjes), maar gezien mag het zeker worden.
Helemaal met je eens! Heb mijn Arcam set ook graag in het zicht staan, tot grote ergenis van mijn vriendin (A)

Over twee weken krijgen wij een nieuwe woonkamerinrichting en dan als de tv wand af is zal ik ook wat plaatjes posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:15:
Mijn setje staat hier een klein stukje boven. Ik ben ook student. Het is inderdaad maar net waar je prioriteiten liggen. Bij mij is dat hardware, bij anderen zuipen in de kroeg.
Ik prefereer de combi van beide :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:00:
[...]Alles achter een deurtje is op zich wel strak maar voor wat betreft de receiver maak ik me dan meer zorgen om de warmte. Nadeel van veel open meubels is dan weer dat ze vaak beperkt zijn qua hoogte en dat is ook weer niet goed voor de warmte. Het ideale meubel van ca. 180 a 190 cm heb ik dan ook nog niet gevonden :)
Zelfbouw? Ik heb ook een kastje laten maken door mijn oom:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JnuAyhcQVbf9LM4ACRGpJVJv/full.jpg

Vakken zijn 50 centimeter breed zodat apparatuur van 42 centimeter aan beide kanten een paar centimeter over heeft. Is met veel apparaten niet nodig, maar met een PS3 die naar de zijkanten blaast kan het wel handig zijn. Hoogte van de vakken is iets van 25 centimeter, dus een centimeter of zeven ruimte boven de receiver. Verder het voordeel dat je apparaten niet veel op elkaar hoeft te zetten als je elk apparaat een eigen ruimte geeft. Heb de DVD- en Blu-rayspeler wel op elkaar staan. Maar dat komt meer omdat ik het lelijk vind als er maar één apparaat in een groot vak staat. Verder staan de DVD- en Blu-rayspeler nooit tegelijk aan en vormen dus geen problemen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 08:46
D-e-n schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:00:
[...]

Alles achter een deurtje is op zich wel strak maar voor wat betreft de receiver maak ik me dan meer zorgen om de warmte. Nadeel van veel open meubels is dan weer dat ze vaak beperkt zijn qua hoogte en dat is ook weer niet goed voor de warmte. Het ideale meubel van ca. 180 a 190 cm heb ik dan ook nog niet gevonden :)
Ik heb 2 kastjes van Ikea (Besta) aan elkaar vast gemaakt, dan kom je aan 180 cm ;) Vond ik ook de ideale maat. En de legplanken kan je verstellen in hoogte, ook makkelijk, al is het misschien wel mooier als alles op gelijke hoogte zit.
Ik zal hier deze week wat meer fotos plaatsen, want ik heb ondertussen een grotere center, dit is een foto van een paar weken terug.

Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1205-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
botech schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:06:
[...]

Ik heb 2 kastjes van Ikea (Besta) aan elkaar vast gemaakt, dan kom je aan 180 cm ;) Vond ik ook de ideale maat. En de legplanken kan je verstellen in hoogte, ook makkelijk, al is het misschien wel mooier als alles op gelijke hoogte zit.
Ik zal hier deze week wat meer fotos plaatsen, want ik heb ondertussen een grotere center, dit is een foto van een paar weken terug.

[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

[...]

[afbeelding]
Eens met LuPo maar waarom die *imho* lelijke wielen eronder??
het lijkt me niet dat je die regelmatig verplaatst ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door SouLLeSSportal op 03-02-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:09:
[...]

Eens met LuPo maar waarom die *imho* lelijke wielen eronder??
:) Kan me voorstellen dat je dat niet mooi vind. De reden waarom die wielen er onderstaan is vooral omdat het kastje anders te laag was en het in het begin de bedoeling was om de TV op z'n voet op het kastje te zetten. Heb dan nadien toch beslist om de TV aan de muur te hangen.
Ik had ook kunnen kiezen om er pootjes onder te zetten, wat wel mooier was, maar dat leek me dan weer moeilijker om het kastje nadien te verzetten, moest het nodig zijn.
het lijkt me niet dat je die regelmatig verplaatst ofzo...
Niet regelmatig nee, maar als je er moet achter zijn is het wel gemakkelijk, die wielen ;)
Ik heb een maand terug nieuwe fronts gekocht, daarna andere kabels, daarna nog eens bi-ampen en dan nog eens een andere center. Dan moet je er toch al een aantal keer achter zijn op een maand tijd en dan ben je toch blij dat er wieltjes onder staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
botech schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:26:
[...]

:) Kan me voorstellen dat je dat niet mooi vind. De reden waarom die wielen er onderstaan is vooral omdat het kastje anders te laag was en het in het begin de bedoeling was om de TV op z'n voet op het kastje te zetten. Heb dan nadien toch beslist om de TV aan de muur te hangen.
Ik had ook kunnen kiezen om er pootjes onder te zetten, wat wel mooier was, maar dat leek me dan weer moeilijker om het kastje nadien te verzetten, moest het nodig zijn.

[...]

Niet regelmatig nee, maar als je er moet achter zijn is het wel gemakkelijk, die wielen ;)
Ik heb een maand terug nieuwe fronts gekocht, daarna andere kabels, daarna nog eens bi-ampen en dan nog eens een andere center. Dan moet je er toch al een aantal keer achter zijn op een maand tijd en dan ben je toch blij dat er wieltjes onder staan. :)
Ik ben ook erg blij met die wieltjes, vooral als je er weer eens achter moet zijn om kabels te veranderen inderdaad. En zo lelijk is het toch ook niet? Het staat wel retro. 8)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LCOljo3hc4ccAWlXlOHA7o2N/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:34:
[...]Ik ben ook erg blij met die wieltjes, vooral als je er weer eens achter moet zijn om kabels te veranderen inderdaad. En zo lelijk is het toch ook niet? Het staat wel retro. 8)

[afbeelding]
Past goed bij de ovenschaal die onder de TV staat :+
Vind de Klipsch op spikes trouwens niet echt mooi, lijkt wel of de hele speaker uit verhouding wordt getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Ik ben ook erg blij met die wieltjes, vooral als je er weer eens achter moet zijn om kabels te veranderen inderdaad. En zo lelijk is het toch ook niet? Het staat wel retro. 8)
Ik vind het ook niet mis :) Maar, zoals ik eerder zei, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn zie het niet mooi vinden. Smaken verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:37:
[...]

_O- Had er nog nooit op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:46:
[...]

[afbeelding]

Vakken zijn 50 centimeter breed zodat apparatuur van 42 centimeter aan beide kanten een paar centimeter over heeft. Is met veel apparaten niet nodig, maar met een PS3 die naar de zijkanten blaast kan het wel handig zijn. Hoogte van de vakken is iets van 25 centimeter, dus een centimeter of zeven ruimte boven de receiver. Verder het voordeel dat je apparaten niet veel op elkaar hoeft te zetten als je elk apparaat een eigen ruimte geeft. Heb de DVD- en Blu-rayspeler wel op elkaar staan. Maar dat komt meer omdat ik het lelijk vind als er maar één apparaat in een groot vak staat. Verder staan de DVD- en Blu-rayspeler nooit tegelijk aan en vormen dus geen problemen op deze manier.
Mooie grote vakken inderdaad. Meubel is verder niet mijn smaak though. Maar smaken verschillen gelukkig. ;)
FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:37:
[...]

Hahaha, juist! :*)
Vind de Klipsch op spikes trouwens niet echt mooi, lijkt wel of de hele speaker uit verhouding wordt getrokken.
Dat valt eigenlijk wel mee hoor. Ik denk dat de foto's een vertekend beeld geven. Ik vind die 'zij-pootjes' eerder lelijk. Ik ga nog eens kijken of die er misschien af kunnen (en dan wel de spikes er weer onder). Die zij-pootjes doen een beetje afbreuk aan de speaker. In andere woorden, dat ziet er een beetje goedkoop uit. De nieuwe RF-52 II oogt wat dat betreft al weer wat luxer. Maar die kost wel €299, terwijl ik €175 heb betaald. Dat is mij het prijsverschil in ieder geval niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:57:
[...]
Mooie grote vakken inderdaad. Meubel is verder niet mijn smaak though. Maar smaken verschillen gelukkig. ;)
Meubel staat op de slaapkamer en de andere kast(en), nachtkastje en bureau waren ook in die kleur. Dus er is voor gekozen om voor hetzelfde materiaal te gaan. Functie ging even voor design op het moment van het maken van het meubel. Als ik op mezelf ga wil ik een andere kleur meubels. Ben er alleen nog niet uit of ik voor wit ga (is wel een mooi contrast met zwarte apparatuur) of donker hout.
Dat valt eigenlijk wel mee hoor. Ik denk dat de foto's een vertekend beeld geven. Ik vind die 'zij-pootjes' eerder lelijk. Ik ga nog eens kijken of die er misschien af kunnen (en dan wel de spikes er weer onder). Die zij-pootjes doen een beetje afbreuk aan de speaker. In andere woorden, dat ziet er een beetje goedkoop uit. De nieuwe RF-52 II oogt wat dat betreft al weer wat luxer. Maar die kost wel €299, terwijl ik €175 heb betaald. Dat is mij het prijsverschil in ieder geval niet waard.
Die pootjes zijn ook hetgeen wat me niet aanstaat aan die speakers, het voegt eigenlijk niets toe aan het model/design van de speaker. de speaker zelf is een rechthoek die dan wordt gebroken door een paar pootjes. Daarom ben ik blij dat mijn speaker van zichzelf al een voet heeft, dan wordt het toch meer één geheel.

Die nieuwe Klipsch RF52 II vind ik ook niet mooi, echt dat goedkope plastic aan de voorkant. Het mag dan geen high-end speaker zijn, maar dat plastic maakt het wel heel erg niveau Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dane86
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
SouLLeSSportal schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 08:48:

Ik denk dat hij vooral doelt op de beperkte ruimte, qua geld moet je natuurlijk wel een beetje om denken wat je koopt, je krijgt geen 2000 e in de maand (meestal) dus een aankoop als boxen en receiver of tv moet je dan wel een beetje mee passen en meten. Het is natuurlijk zoals je zegt ook maar waar je je geld aan wil uitgeven :)
Nee dat is ook zo, bij heeft de hobby het grote nadeel dat AL mijn geld eraan op gaat. Ik krijg deze week mijn laatste inkoop binnen, een BK Monolith+, en hierbij wil ik dan nog een anti-mode aanschaffen. Ik heb mezelf beloofd dat dat echt de laatste aankoop gaat worden. Het moet een keer afgelopen zijn. Ik ben wel tevreden nu, Mordaunt Short Mezzo 7.1 speakerset (6 als fronts,5 als center en de 1's als surrounds) en marantz SR6005. Als de monolith staat zal ik hier foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:17
[...]
Ik heb 2 kastjes van Ikea (Besta) aan elkaar vast gemaakt, dan kom je aan 180 cm ;)
Die heb je gewoon met wat schroeven aan elkaar gezet? Want aan het aantal pootjes te zien hangt het ene kastje echt op aan het andere?

Ziet er goed uit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37
botech schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:26:
[...]

[...]

Ik kan je uit ervaring meedelen dat het verschuiven van die Besta kastjes prima meevalt :)
Heb zelf 2 Besta's van 1.20m aan elkaar staan (2.40m dus), op pootjes. STaat een lading apparatuur + dvd's in, en er staat een CRT van dik 50kilo op. En uiteraard: op pootjes. Ik vond die wielen spuuglelijk - maar ieder zijn meug ;)
Bij mij staat de boel op laminaat, en ik heb er ter bescherming plakvilt van 3mm dik onder zitten. Als ik een beetje kracht zet verschuif ik de boel zo. Geen wielen nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
D-e-n schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:49:
[...]

Die heb je gewoon met wat schroeven aan elkaar gezet? Want aan het aantal pootjes te zien hangt het ene kastje echt op aan het andere?
Niet met schroeven maar met boutjes+moertjes. De kastjes hangen dus gewoon aan elkaar. Als je het niet vertrouwt kan je er dubbele wieltjes of pootjes onder zetten, wat ik niet gedaan heb.
Nu heb ik volgens mij wel het voorste wieltje onder het rechtse kastje geplaatst, en het achterste wieltje onder het linkse kastje, om het gewicht wat te verdelen. Ik zal dit vanavond eens checken want ben nu niet thuis.
Het is in elk geval stevig genoeg, 't is nog niet uit elkaar gevallen 8)
The Eagle schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:54:
[...]

Ik kan je uit ervaring meedelen dat het verschuiven van die Besta kastjes prima meevalt :)
Heb zelf 2 Besta's van 1.20m aan elkaar staan (2.40m dus), op pootjes. STaat een lading apparatuur + dvd's in, en er staat een CRT van dik 50kilo op. En uiteraard: op pootjes. Ik vond die wielen spuuglelijk - maar ieder zijn meug ;)
Bij mij staat de boel op laminaat, en ik heb er ter bescherming plakvilt van 3mm dik onder zitten. Als ik een beetje kracht zet verschuif ik de boel zo. Geen wielen nodig :)
Inderdaad, ieder z'n meug :) Misschien een foto van die kast? Wil ik wel eens zien.

[ Voor 32% gewijzigd door botech op 03-02-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

misschien moet iemand maar een Besta tv-meubel creations topic starten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

ind0mi schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:09:
misschien moet iemand maar een Besta tv-meubel creations topic starten ;)
_O- d:)b _O- je zou het bijna denken ware het niet dat dat hier helaas niet echt kan lijkt me? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

morgen komen er bananen pluggen binnen voor de speakers.

foto volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

FeaR1986 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:46:
[...]

[afbeelding]

_/-\o_ Denon receiver! 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ovenschaal onder de tv !!! dit is Tweakers maar nou breekt mijn klomp 8)7 .
100 punten voor de creativiteit maar het staat imho een beetje vreemd.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 03-02-2011 19:55 . Reden: verkeerd gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 14:55

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Ik ben druk bezig met de Video-game Wall na mijn Av-Wall die ik eerder heb gepost. Ik moet nog een verwijderbaar frame met speakerstof maken voor de opening. De wall schilderen (nog in overleg met the color coordinator- wife, ). Speakers ophangen op de plaat, ,etc,etc. Hier een teaser. Binnenkort meer.

Afbeeldingslocatie: http://i184.photobucket.com/albums/x242/zuluman8/DSCF5904.jpg

Er is trouwens heel veel te zien op avforums.com

En een van de leden heeft een eigen blog over Front Room Cinema waar ik ben vereerd om als eerste Feature te worden vereeerd.

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02:47
Ik ben weer een stap verder, mijn speakers hangen aan de muur. Nu kabels nog een beetje verbergen. Gewoon met kabelgootjes.

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1495ikw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vsjnle.jpg

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
Hier nog wat fotos van mijn set zoals ik vanmiddag beloofd had 8)

Overzicht van de zithoek:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1332.jpg

Speakers met de grilles:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1310.jpg

Speakers zonder de grilles:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1311.jpg

Center speaker:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1325.jpg

De receiver:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1323.jpg

Een surround speaker, kastje met DVD's/BluRays en de sub:
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1326.jpg

B&W 683 front :*)
Afbeeldingslocatie: http://i271.photobucket.com/albums/jj136/brugge1891/HT%20album/IMG_1330.jpg

Wat je ziet:
Sony KDL 46W4000 LCD-TV
B&W 683 fronts
B&W LCR 600 Center
B&W DM 601 S2 Surrounds
B&W ASW 500 subwoofer
Denon AVR-2311
Philips CD940 cd-speler
Philips BDP 3000 Blu-ray speler
Telenet HD digicorder
Ps3
Wii

De fronts (bi-amped) en center zijn aangesloten met Chord Carnival SilverScreen Speaker Cable.
Tot voor kort had ik nog een paar Philips vloerstaanders als fronts maar die heb ik vorige maand vervangen door de B&W 683's , prachtige speakers _/-\o_ De center was 2 weken terug nog een B&W CC6 S2 maar die viel wat licht uit tegenover de 683's en ik heb toen gelukkig een LCR 600 gevonden tweedehands, een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 374197 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:38:
morgen komen er bananen pluggen binnen voor de speakers.

foto volgen.
Binnenkort ook nieuwe foto's van mij. Ik heb bananenpluggen van Nakamichi gekocht. Zien er goed uit!
Daniel36 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:14:
Ovenschaal onder de tv !!! dit is Tweakers maar nou breekt mijn klomp 8)7 .
100 punten voor de creativiteit maar het staat imho een beetje vreemd.
Door de doorzichtige schaal zie je bijna niet dat er iets onder de TV zit. En wat is nou een goedkopere oplossing dan voor €2,99. Eerst lag er trouwens een pak wit papier onder, over lelijk gesproken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

[afbeelding]
JESUS! Wat ziet dat er sjiek uit, mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rodenburg93
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Kijk meer Nakamichi pluggen, echt mooi spul. Ziet er ook erg chique uit (al zeg ik het zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11
botech schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:47:

KNIP!

De fronts (bi-amped) en center zijn aangesloten met Chord Carnival SilverScreen Speaker Cable.
Tot voor kort had ik nog een paar Philips vloerstaanders als fronts maar die heb ik vorige maand vervangen door de B&W 683's , prachtige speakers _/-\o_ De center was 2 weken terug nog een B&W CC6 S2 maar die viel wat licht uit tegenover de 683's en ik heb toen gelukkig een LCR 600 gevonden tweedehands, een paar weken terug.
_/-\o_ , precies zo een set wil ik ook! Ik heb nu de jbl northridge serie, dus een redelijke set maar ben altijd liefhebber geweest van de B&W's!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 08:26
LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:38:
[...]

Binnenkort ook nieuwe foto's van mij. Ik heb bananenpluggen van Nakamichi gekocht. Zien er goed uit!

[...]

Door de doorzichtige schaal zie je bijna niet dat er iets onder de TV zit. En wat is nou een goedkopere oplossing dan voor €2,99. Eerst lag er trouwens een pak wit papier onder, over lelijk gesproken. ;)
Die schaal komt toch ook van ikea, (ik heb hem ook maar hier staat ie gewoon in de oven;)) vond t eigenlijk wel een creatieve oplossing, maar als je toch bij de ikea bent, ze hadden er eerst ook een een beugel om je tv mee aan de muur te bevestigen voor 15 euro ofzo. Bedankt voor de link van die plugjes, ook maar een stel besteld, ziet er wel tof uit :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
KAdrifter schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:28:
[...]

Die schaal komt toch ook van ikea, (ik heb hem ook maar hier staat ie gewoon in de oven;)) vond t eigenlijk wel een creatieve oplossing, maar als je toch bij de ikea bent, ze hadden er eerst ook een een beugel om je tv mee aan de muur te bevestigen voor 15 euro ofzo.
Nee, deze schaal is gekocht bij Hema. ;) TV ophangen wilde ik ook eerst, maar dat blijkt hier niet te kunnen in verband met een gipswandje.
Bedankt voor de link van die plugjes, ook maar een stel besteld, ziet er wel tof uit :9 .
Graag gedaan. We zijn hier om elkaar te helpen hè. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

holle wand pluggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Die Nakamichi banaan pluggen, is dat per set van 2 of per 4 ? edit: of per stuk?!)

[ Voor 14% gewijzigd door Meelobee op 04-02-2011 09:52 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik denk dat de hele muur dan meekomt. TV weegt toch gauw 10-15KG hè. Ik wil dat risico in ieder geval niet lopen.
Meelobee schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:51:
Die Nakamichi banaan pluggen, is dat per set van 2 of per 4 ? edit: of per stuk?!)
24 pcs=pieces. Dus je krijgt 12 paar voor die prijs. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door LuPo op 04-02-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 00:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lol ok, ik dacht met mn slaperige kop dat ze uit 24 delen bestonden. Maar mooi, dan hoef ik niet extra bij te bestellen :D

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

MrBlueEyes schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:29:
Ik ben weer een stap verder, mijn speakers hangen aan de muur. Nu kabels nog een beetje verbergen. Gewoon met kabelgootjes.

[afbeelding]

[afbeelding]
Luis Royo fan of gewoon gekozen voor een leuke poster? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:53
B&W! O+ Denon! O+

Ik moet binnenkort ook weer eens een keertje fotootjes maken. Genoeg veranderd de laatste tijd :)
LuPo schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:28:
[...]

Als je iemand quote kun je beter z'n quote wat inkorten, nu moeten we heel veel scrollen terwijl er bijna niks onderstaat. Slechts een tip. ;)
Done ;)

[ Voor 79% gewijzigd door InZane op 04-02-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
InZane schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:04:
[...]

B&W! O+ Denon! O+

Ik moet binnenkort ook weer eens een keertje fotootjes maken. Genoeg veranderd de laatste tijd :)
Als je iemand quote kun je beter z'n quote wat inkorten, nu moeten we heel veel scrollen terwijl er bijna niks onderstaat. Slechts een tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Is dit dan ook die Besta meubel? Die kan je dus ook vast aan de muur maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
wildcardxl schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Yup, dat kan inderdaad.

Zie hier voor alle Besta opties bij Ikea. Echt heel veel is mogelijk.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhrulez23
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-11-2019
wildcardxl schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:40:
[...]

Is inderdaad ook het Besta meubel. Kan je gewoon aan de muur schroeven met een paar grote schroeven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 13:20
arthurkaaij schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:31:
Dit zijn 2 ikea besta banken met hoogglans deurtjes.
OK, is het hele meubel hoogglans wit of alleen de deurtjes? Kan het moeilijk zien op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-06 12:31
LuPo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:38:
[...]
[...]
Nice! Thanks voor die tip... Met die prijs kun je het alleen al voor het gebruiksgemak bijna niet laten :)

Was niet van plan om m'n kabel heel vaak los te maken, maar ben het prutsen met de koperen kabel uiteindes toch wel een beetje moe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arthurkaaij
Alleen de deurtjes van de Besta zijn in hoogglans. De banken zijn niet in hoogglans verkrijgbaar. Zijn idd aan de muur te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382902

botech schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 21:47:
Jou installatie zou een broertje kunnen zijn van die van mij :-). Heb een nieuwe sub en ze komen volgende week plinten zetten, zal dan is nieuwe foto's maken.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 382902 op 04-02-2011 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:30:
[...]

Luis Royo fan of gewoon gekozen voor een leuke poster? :)
Voornamelijk Victoria Frances wat ik heb hangen. Heb nog stuk meer posters maar had er geen ruimte meer voor en niet echt zin alles vol te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37
Schaamteloze x-post alert :P

Toch ook maar eens even showen, nieuw en oud door elkaar :)
Bij voorbaat excuses voor de wat brak uitgevallen foonpics :X.
Ik was vanochtend (zie soepkom met yoghurt op foto 2) ook nog wat brak, dus soort zoekt soort :P

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3D7QJhT3BeM2AnOw4OtGeQiL/full.jpg
Aandrijving van de stereo boel. We zien (van boven naar onder)
- Technics tuner (type even kwijt)
- Technics versterker (ook type even kwijt)
- Pioneer PD-5700 cd speler. Geboortjejaar 1991, dus inmiddels onderhand ook vintage :P
- Yamaha CR-420 receiver uit 1974
- Garrard platenspeler, type onbekend
Bovenop de tuner staat een kleine Pioneer rear speaker van mijn HT set. Het leuke van de CD-speler is dat ik het uitgangsvolume met de AB kan regelen. Afgezien van voor de radio heeft de receiver dus geen AB nodig :Y)

De Technics tuner/versterker set staat niet aangesloten momenteel (kraakt nogal bij volume), maar ik vind die toren op deze manier eigenlijk te leuk staan om weg te doen. Deed me iig versteld doen staan van o.m. de speaker die je links ziet. Ook Technics en zo heb ik er rechts ook nog eentje staan. Type weet ik ff niet, wel dat ze 50W continue zijn en uit 1994 komen. Kwamen bij mijn oude mini hifi set. Nu zijn het de rear stereo speakers, ik kan dual stereo draaien als ik dat wil. Dat doe ik alleen niet zo vaak, en daar heb ik een goede reden voor. Zie de volgende foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1TmUv3dABoYKF1OpuYQLKWG8/full.jpg
De rest van de audio en HT meuk. We zien
- 2x Kef Cadenza (1974) met daarop Hepta Tweety's. Uiteraard op de Yamaha aangesloten :)
- Humax SDTV decoder
- Philips 32" flat CRT@100Hz en andere meuk. Genomineerd om te vervangen
- Pioneer centerspeaker van HT
- NES 8bit

Torentje naast / schuin onder de TV, van boven naar beneden:
- Aristona DVD speler / HDD recorder
- Pioneer DVD speler
- Pioneer HT receiver
- Qmedia dvd spelert, alleen in gebruik vanwege de afspelen vanaf USB :Y)
- Sony videorecorder
- Pioneer sub van HT.
Wat zie je niet? Shitload aan DVD's achter de schuifdeurtjes.

Al met al een hoop al dan niet oude meuk, maar het klinkt als een klok :) De Kef's en de Tweety's hebben nog wat TLC nodig (fronts van de Kef's beginnen gewoon te verpulveren :X) maar dat zit in de pijplijn.
De Pioneer HT is dedicated, en heb ik voor 75 EUR inclusief speakers en sub van een vriend overgenomen die emigreerde naar de US. HT is uit '98 ofzo, maar was toen al redelijk high end.

Enige waar ik nog over zit te twijfelen is of ik de zaak zou gaan combineren in een receiver voor zowel HT als stereo. Maar ik denk dat ik er dan vwb stereo alleen maar op achteruit zou kunnen gaan, wil ik geen 1k+ uitgeven aan receiver.

Tot slot: D'r was geloof ik ook iemand die wilde zien hoe 2x Ikea Besta met pootjes er uit zag. Nou, zo dus :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

(jarig!)
Even een kleine update;

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/1940/living1o.jpg

before

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3136/naamloosga.jpg

after

Klinkt echt 10x beter op stands / spikes wat een verschil.

Ik heb nog een hele waslijst in mijn hoofd, maar heb het vrij druk :(

to do:

* Sub verhuizen :p
* TV gaat toch lager (ik merk met gamen dat ik het niet zo prettig vindt, films is goed)
* Beamer / Scherm
* Betere fotos (met licht!) zoals: http://img820.imageshack.us/img820/5435/livingsy.jpg :p
* Andere salontafel
* Retro game wand / kast (staat er al moet verder ingericht worden)
* Tijd vrij maken

Wat zie je nu:

Panasonic 42''
Harman Kardon AVR 145
Samsung BD 1580
Xbox 360 J'tagd
PS3 (Multiman/Rogero mediacenter)
B&W 610i!
Norstone Stylum 2
JBL Northridge

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 05-02-2011 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inztigator
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Nieuw stulpje, nieuwe speakers:

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3619.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3618.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3617.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3616.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3615.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3609.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i220.photobucket.com/albums/dd68/inZ-/IMG_3607.jpg

Wat zie je allemaal?

- LG 32" tv (heel basic, geen idee welk type)
- PS3 Slim 120
- Belgacom decoder
- Pioneer VSX-820
- Wharfedale Diamond 10.3
- Canton CX-jes voor optimale surround ervaring (+subwoofer) Helaas kan ik ze niet verder naar achter hangen...
- Voiis bluetooth ontvanger
- WD schijf vol films en series
- MacBook Pro
- iPhone 3GS
- mijn interieur :*)

Vriendin vindt de boxen helaas spuuglelijk zonder covers, ik twijfel...
Suggesties zijn altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 22:00
Juist zonder covers zijn ze mooi! (heb ze zelf ook ;)).

Geen last van een raar geluidsbeeld door de afwijkende center?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
inztigator schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:26:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je allemaal?

- PS3 Slim 120
- Belgacom decoder
- Pioneer VSX-820
- Canton CX-jes voor optimale surround ervaring (+subwoofer) Helaas kan ik ze niet verder naar achter hangen...
- MacBook Pro
- iPhone 3GS

Ziet er netjes uit maar zou je niet met alle liefde die schoorsteen eruit gesloopt hebben voordat je begon met
klussen ? Dan komen je speakers ook beter tot hun recht :+ De achterspeakertje zou ik zelf ophangen zodat je niet de verloren ruimte van de standaards hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 05-02-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Wharfdale maakt enorm lekkere boxen die imho zonder cover een erg goede uitstraling hebben, echter wij (mannen) zijn vaak meer van een industriele look dan de vrouwelijke wederhelft... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat ziet dat er prachtig uit zeg, wauw! Sjieke apparatuur ook zo bij elkaar. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

duidelijk verhaal : zonder natuurlijk, erg mooie speakers. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 20:49

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je allemaal?

- PS3 Slim 120
- Belgacom decoder
- Pioneer VSX-820
- MacBook Pro
- iPhone 3GS

Ziet er mooi uit, speakers zijn ook erg mooi. Naar mijn mening juist zonder de covers, maarja vrouwen....

Wat heb je dat tv kastje vandaan als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Overigens vind ik speakers vaak beter klinken zonder covers dan met. Maar voor een specifiek type huisgenoot heb ik ze er toch maar op zitten.

Toch eens overleggen of we binnenkort niet weer een keer naar die zweedse mobel toko moeten 8)

[ Voor 20% gewijzigd door raymonvdm op 06-02-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 17:55

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je allemaal?

- PS3 Slim 120
- Belgacom decoder
- Pioneer VSX-820
- MacBook Pro
- iPhone 3GS

Mooi spul heeft Wharfedale!! Heb zelf ook een hele set van Wharfedale!
De nieuwe Diamond 10 serie gebruikt tegenwoordig magneetjes geloof ik voor de frontjes. Dan zie je geen gaatjes meer van de pennetjes om de frontjes op de plek te houden. Desondanks vind ik kale speakers niet mooi en vind dus idd dat je de frontjes er op moet zetten :P
raymonvdm schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:14:
Overigens vind ik speakers vaak beter klinken zonder covers dan met. Maar voor een specifiek type huisgenoot heb ik ze er toch maar op zitten.
Sommigen horen ook verschil tussen een optische kabel van 10 euro en een van 100 euro. De kans is groter dat het verschil tussen je eigen oren zit dan dat het echt verschil maakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ossi op 06-02-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Eindelijk de sleutel gekregen van ons nieuwe appartement! Van de week vooral de woonkamer aangepakt. Er zat nog een oude schacht in. Deze werd oorspronkelijk gebruikt voor gaskachels, maar gelukkig hebben we nu een goede CV :) De schacht staat echter erg onhandig geplaatst in de woning en er past geen tv meubel aan de linker of rechterkant.

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pMPnkZGmUOB4h0Hq8xOw129XhvzxngCYx9YqPoNqeEA70UKa1oVsQCIpq4kePsEv0pYoAhleaDx3JcT_xuSwz0AXfCjxsbLW-/foto.JPG?psid=1

Dan maar de schouw doortrekken naar rechts en daar de tv aan hangen. Flink wat stopcontacten geplaatst en ook een cai en netwerkaansluiting in die muur gebouwd. De tv komt aan de muur te hangen (dat deel is verstevigd met extra balken)

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pFv73fZqPv5KFRZFEwh-T8tgFEfOTteWxc_X0S42Yiie98At4HmdmwjDAitXGSCAJZtski0lIT-vvt6S03lLK_P27GvTcQGW-/foto%20(1).JPG?psid=1

Daarna de muur ingesmeerd met lijm voor het stucwerk.

Afbeeldingslocatie: http://lkr7rw.blu.livefilestore.com/y1pyQtcblYj5lP_0IlhZzIkme5YuvQYxRdD_vFikm530YVA9W2731vdk5XXfMYA9cNjGkvhUTI4ods_N4oICVIg7wXWXfcdmXkv/foto%20(2).JPG?psid=1

Vandaag wordt de muur afgestuct met spagtelpoets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Ziet er goed uit Jordy! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ben zelf met zulk soort dingen ook aan de gang. Sinds April 2010 een nieuwe woning laten bouwen en nu met de afwerking bezig... Begin april erin denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 382536 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:02:
Ziet er goed uit Jordy! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Ben zelf met zulk soort dingen ook aan de gang. Sinds April 2010 een nieuwe woning laten bouwen en nu met de afwerking bezig... Begin april erin denk ik!
Ik ben ook benieuwd :) Ik moet van de week er nog wat plintjes tegenaan zetten en volgende komen ze de vloer leggen. Hou wel rekening met je stroomtoevoer en laat voldoende stopcontacten plaatsen. Ik heb er met mijn bescheiden setje al 6 nodig:

1 TV
2 Receiver
3 PS3
4 HTPC
5 UPC HD DVR
6 Ikea Dioder voor nep ambilight :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 07-06 15:23
Jordy van e schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:44:
Eindelijk de sleutel gekregen van ons nieuwe appartement! Van de week vooral de woonkamer aangepakt. Er zat nog een oude schacht in. Deze werd oorspronkelijk gebruikt voor gaskachels, maar gelukkig hebben we nu een goede CV :) De schacht staat echter erg onhandig geplaatst in de woning en er past geen tv meubel aan de linker of rechterkant.

*knip*
Waarom sloop je de schoorsteen er niet gewoon uit? :)

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

virtualJac schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:17:
[...]

Waarom sloop je de schoorsteen er niet gewoon uit? :)
Waarschijnlijk om al z'n kabels weg te werken achter deze valse wand..ik vind het wel een prima oplossing.
En als het 1 geheel is is het een mooi breekpunt en weer eens wat anders dan de meeste lange kale wanden.

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jordy van e schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:44:
Daarna de muur ingesmeerd met lijm voor het stucwerk.
Ik hoop primer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Laatst online: 07-06 15:23
silitek schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:31:
[...]

Waarschijnlijk om al z'n kabels weg te werken achter deze valse wand..ik vind het wel een prima oplossing.
En als het 1 geheel is is het een mooi breekpunt en weer eens wat anders dan de meeste lange kale wanden.

;)
Laatste punt geef ik je gelijk, maar om nou 30cm kamer in te leveren om je kabels weg te werken? Dan weet ik nog wel een paar andere oplossingen. Als je de ruimte hebt oke.

Ik vind het ook geen verkeerde oplossing, alleen hij doet het een beetje overkomen als 'bij gebrek aan beter'. Dan denk ik, sloop die schoorsteen eruit en je hebt een lange strakke wand met genoeg mogelijkheden om je tv te plaatsen.

edit: Ik lees dat het over een appartement gaat, dat kan het wegslopen van een mogelijk gedeelde schacht inderdaad moeilijk maken.

[ Voor 8% gewijzigd door virtualJac op 07-02-2011 10:50 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07-06 16:10

Bommes

Capo del formaggio

Kan het mis hebben maar denk zelfs dat hij bedoeld voorstrijk.. ;)

Wel een leuke oplossing trouwens, zoals al aangegeven kun je in een appartement niet zomaar alles weg breken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bommes schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:17:
Kan het mis hebben maar denk zelfs dat hij bedoeld voorstrijk.. ;)
Voorstrijk is een primer :P Maar goed, dat ie het lijm noemt kan ik ook wel begrijpen. Het stinkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 02-06 12:32
Als ik die dingen hier allemaal zien heb ik zoiets van: HEBBEN HEBBEN! :9~ echt mooie dingen allemaal! Ik woon nog niet op mezelf, en op m'n eigen kamer heeft het geen zin om zulke spullen allemaal te hebben :+ maar als ik op mezelf ga dan wil ik toch ook wel zoiets!

* Xevoo blijft de komende tijd terugkomen voor ideeën ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382536

Jordy van e schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:53:
[...]

Ik ben ook benieuwd :) Ik moet van de week er nog wat plintjes tegenaan zetten en volgende komen ze de vloer leggen. Hou wel rekening met je stroomtoevoer en laat voldoende stopcontacten plaatsen. Ik heb er met mijn bescheiden setje al 6 nodig:

1 TV
2 Receiver
3 PS3
4 HTPC
5 UPC HD DVR
6 Ikea Dioder voor nep ambilight :F
Klopt!! Ik heb ook 6 stopcontacten laten zetten daar. Dat zijn er precies gnoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 07-06 16:10

Bommes

Capo del formaggio

heb er hier maar 2 (zelf gezet). is ook genoeg, netjes een stekker blok achter in het kasje en je bent er ook..:)
Vond het belangrijker dat de coax en telefoon achter het kastje uit kwam en dat die samen met de 2 wcd's (wand contact dozen) netjes in 1 raampje zaten.
Dus met zijn 4en op een rijtje.. :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 18:27

Laguna

Connaisseur

Ja mee eens, liever minder stopcontacten en een goeie kwaliteit stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, dan een stuk of 6 stopcontacten. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je voor zoveel stopcontacten zou kiezen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Laguna schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:29:
Ja mee eens, liever minder stopcontacten en een goeie kwaliteit stekkerdoos met overspanningsbeveiliging, dan een stuk of 6 stopcontacten. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom je voor zoveel stopcontacten zou kiezen.
Ik wilde ook voor 6 stopcontacten gaan, tot ik de prijs zag t.o.v. een verdeeldoos. Scheelde €40.
Zal meteen mijn setup posten. Staan nog geen apparaten/speakers, net dit weekend behangen etc.
Afbeeldingslocatie: http://www.destreel.nl/IMG_0163.jpg
Heb gelijktijdig de wc aangepakt, dit had als voordeel dat ik onder de trap kon komen, waar dit wandje aan grenst. 80mm afvoerbuis + 4 * 45graden bochten, 2 gaten geboord en hopla een tv-kabelgoot :P

[ Voor 30% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 07-02-2011 13:01 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Fear mag hier geen interieuradvies meer vragen! :+