Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 417.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BrnuaV3gke1GteYiWPE615k6/full.jpg
Post hier pic's en specs van je home-cinema! Deel 46 !!

Je zou kunnen zeggen dat het ooit allemaal eens begonnen naar aanleiding van een topic van tbusquet (link), waar veel plaatjes van zijn subwoofer project en HT ruimte werden gepost. Ook bij anderen ontstond de drang om plaatjes van de eigen HT te posten. Helemaal nadat een vervolgtopic (link) werd gestart. Zo ontstond het idee van het eerste "Post-hier-je-foto's topic". En ondertussen zijn we al bij deel 46 aangekomen :)

Wat willen we graag
Er gelden wat richtlijnen voor dit topic. Hieronder wat we graag zien:
  • Natuurlijk foto's van je eigen home cinema set, met de nadruk op je eigen. Foto's van andere home cinema's voegen ons inziens niet heel veel toe en leiden veelal tot veel offtopic posts.
  • Een home cinema laat je natuurlijk het beste zien door foto's, dat is echter geen vereiste. Als je graag je set met ons wilt delen is dat natuurlijk prima. Als je niet over een digicam beschikt of er aan kunt komen mag je ook gerust je specs posten, maar probeer er dan wat plaatjes bij te zoeken (van de fabrikant) om het nog interessant te houden ;)
  • Als je toch al foto's aan het maken bent, doe dat dan niet alleen van je apparatuur en scherm of TV, maar pak ook wat mee van de ruimte, de zitlocatie, speakerplaatsing, etc. Die Marantzen hebben we nou wel gezien, een beetje variatie mag best :P
  • Foto's die misschien onnuttig lijken zijn ook prima. Denk aan de achterkant van een receiver, de aansluitterminals van een speaker, de golfbalstructuur van een basreflexpijp, de inputs van een projector, etc. Voor de HT-freaks is dat namelijk erg interessant.
  • Uiteraard worden een beetje degelijke kwaliteit foto's meer gewaardeerd dan die van je 5 jaar oude 120x90 webcam. Grote foto's is ook prima, maar deze moet je absoluut resizen en de kleinere versie voor het forum gebruiken. Zie onderaan deze post voor meer info.
Wat willen we liever niet
Er zijn ook wat dingen die we liever niet zien in dit topic gezien het daar niet voor bedoeld is of sowieso niet op dit forum past. Let hier even op.
  • Ga niet om de 100 posts weer nieuwe foto's van je eigen set neerzetten. Als je je eigen set te vaak showt hebben we het op den duur wel gezien. Of je moet iets ingrijpends hebben veranderd wat het waard is om direct te vermelden, of je moet nieuwe foto's hebben van iets dat je voorgaande keer niet hebt laten zien. Het topic gaat snel, niet iedereen zal stukken terugbladeren, dus je hoeft die post dan niet te editten maar je kunt dan gewoon een nieuwe plaatsen, zolang het maar niet steeds hetzelfde is.
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-thread; start zo'n discussie dan ook niet hier. Dat is sowieso al niet echt gewenst binnen Audio en HiFi. De volgorde is: eerst zelf op onderzoek uitgaan, winkels bezoeken, speakers luisteren, en dan terugkomen voor je ervaringen en een discussie, want dan weet je namelijk waar je over praat :) . Het is makkelijker voor jezelf en zeker voor anderen om dit gescheiden te houden.
    Dat geldt eigenlijk ook voor alle andere vragen behalve degene die gerelateerd zijn aan een HT set. Vragen waarvoor je geen topic "mag" openen stel je hier ook niet. Dat is niet om vervelend te doen, maar zonder die regel wordt het nogal een onoverzichtelijke boel.
  • Liever ook geen merken-discussies, geen mediadrager-discussies en geen kabel-discussies. Met name die laatste lopen vaak uit tot flames en andere ongein. Een conclusie wordt niet getrokken. Laat op dit gebied anderen ook in hun waarde. Als jij niks moet hebben van duurdere kabels is dat prima, maar ga geen discussie aan met iemand die daar wel graag geld aan besteedt. En andersom gaat hetzelfde op.
  • Iedereen heeft een set van een andere klasse. De ene persoon heeft een 11.2 home cinema en een über geluidje, de ander nauwelijks een 14" TV met Trust speakers. Ga elkaar niet uitlachen. Dat je thuis op de grond loopt de krijsen van het lachen is best, maar het komt niet zo leuk over als je dit op het forum laat weten.
  • Het gaat dus om je Home Cinema. Nu is de definitie hiervan wellicht wat lastig vast te stellen, het gaat om de plek waar jij je films kijkt. Echter kan dit ook gewoon achter je PC monitor zijn met een surround speakersetje. Nu valt dit gevoelsmatig niet echt onder "Home Cinema" en er zijn ook weinig mensen die het interessant vinden. Je moet het maar zo zien, als je set enkel uit PC onderdelen bestaat, post het dan maar liever niet. Het is ook weer niet verboden ofzo, als het er gewoon erg goed uitziet hebben we er weinig moeite mee. Het is een beetje een gevoelskwestie. Maar als straks de helft enkel uit PC setjes bestaat zal dit kennelijk moeten worden verscherpt :P.
Wat hebben we al gehad
Een berg links naar voorgaande topics:
Foto's uploaden, posten, resizen, etc
Voor de mensen met wat minder forum ervaring ;) bij deze een overzichtje van de mogelijkheden bij het posten van foto's.

De benodigde webspace
Je hebt webspace nodig waar je je plaatje op kunt parkeren om vervolgens dit plaatje op het forum te laten zien. Je kunt dus niet een attachment bij je bericht voegen (iets dat op sommige andere fora wel werkt). Je moet voor je eigen ruimte zorgen.

Hiervoor kun je de ruimte gebruiken die veelal beschikbaar wordt gesteld door je internet provider. Deze is te benaderen via FTP. Meer info en instructies zijn de vinden bij je provider.

Er is ook de mogelijkheid om je foto's door Tweakers te laten hosten. Dit kan door het Tweakers.net Fotoalbum aan te schaffen. Dit aanschaffen gebeurt door het inleveren van Karma. Meer over karma en de karmastore is hier te lezen: De Karma F.A.Q.. Meer uitleg over het fotoalbum staat dan weer hier: De Karma F.A.Q. / Fotoalbum

Een andere optie is een 'picserver' gebruiken, bijvoorbeeld http://www.tinypic.com

ImageShack gebruikt sinds een tijdje popups, in een mate van aggressiviteit die bijna niet te blokkeren is. Hosten op een niet-IS-site verdient dus de voorkeur. Ook op GoT zullen je foto's dus niet direct zichbaar zijn maar verstopt achter een link.

De benodigde 'tags'
De nieuwe lay-out van GoT laat het toe ongeresizede plaatjes te posten, maar denk eraan, niet iedereen heeft deze functie aanstaan/gebruikt de nieuwe lay-out, dus resize altijd je plaatjes :>

Om een plaatje te tonen in je post kun je de volgende tags gebruiken:

code:
1
[img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Waarbij je dus de url van je plaatje tussen de img tags zet. Dit gebruik je voor normale plaatjes, met een normale bestandsgrootte en normale afmetingen (zo rond de 640x480).

code:
1
[img=512,,1]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img]

Dit gebruik je voor plaatjes die een slagje groter zijn, bijv. 1024x768, maar nog steeds een normale bestandsgrootte (ca 100KB per stuk ofzo). Door de opgegeven waarde '512' wordt het plaatje verkleind afgebeeld, maar een linkje naar het origineel welke opent in een nieuw venster.

Voor hele grote plaatjes met een ruime bestandsgrootte moet je zogeheten thumbnails gebruiken. Ofwel: een kleine versie van het plaatje welke je tevens gebruikt als link naar de grote versie. Je kunt hier niet van de resize functie van het forum gebruik maken omdat mensen alsnog het hele bestand moeten downloaden, het wordt enkel verkleind weergegeven. Voor mensen met een tragere verbinding of mobiele gebruikers is het niet fijn om eerst 2MB te downloaden voor 3 plaatjes (bovenop de rest van het topic).

Mochten er toch te grote foto's worden gepost dan zullen deze door een admin of moderator aan worden gepast naar directe links. Je post zal wel open blijven zodat je deze nog wel aan kan passen zodra je kleinere foto's hebt.

Deze code dien je dan te gebruiken:

code:
1
2
[url=http://www.domeinm.nl/plaatje.jpg]
[img]http://www.domein.nl/thumbnail.jpg[/img][/url]

Let dus op het verschil tussen plaatje.jpg (de grote versie) en thumbnail.jpg (de kleine versie).
En verder
En verder veel plezier :), bij problemen kun je een TopicReport (TR) sturen middels het handje bovenaan.

Happy posting en pats er lekker op los :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:02
Vandaag weer een goede tijd om mijn eigen set te posten. Even foto's maken.

Heb sinds vorige week een nieuwe tv, Samsung PS51D6900. Lekker groot, maar was er na 2 dagen alweer aan gewend... Ondersteund door een Logitech Z-5500 en een PS3. Gaat hard genoeg, en na half 10 moet ie toch zachter anders word heel de buurt wakker ( als ik film ga kijken...)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2dslqgp.jpg

Mijn computer hoek, zelfde als de vorige keer alleen verplaatst... 2de beelscherm voor mn bed als ik series wilt kijken. En mn bed, tja die is klein maar die komt straks wel in mn eigen huisje.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2cpezv5.jpg

Overzichtje als je binnen komt. 2 mooie bij elkaar passende banken. Probleem is en blijft het schuine dak. Zo als het nu staat staat het best goed, maar ideaal is anders. Dit is ook de enigste ruimte in huis (slaapkamer wise) waar ik al mn spullen fatsoenlijk kwijt kan. Dus mag verder niet klagen.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/15x91d4.jpg

Voor mij HC genoeg.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ga met je mee! *bookmarked

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

SgtElPotato schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:32:

Overzichtje als je binnen komt. 2 mooie bij elkaar passende banken. Probleem is en blijft het schuine dak. Zo als het nu staat staat het best goed, maar ideaal is anders. Dit is ook de enigste ruimte in huis (slaapkamer wise) waar ik al mn spullen fatsoenlijk kwijt kan. Dus mag verder niet klagen.
[afbeelding]

Voor mij HC genoeg.
Best grote kamer, jammer van de rommel overal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Jordy van e schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:37:
[...]

Best grote kamer, jammer van de rommel overal ;)
Het liefst richt ik alles 2-3x per maand opnieuw in. Addicted to inrichten i guess...
Alle rommel gaat in de kast, maar toch stapelt het zich weer op na een week.. Je wilt daarom ook niet in mijn kasten kijken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door SgtElPotato op 26-09-2011 15:41 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-03 22:11
Voor de mensen die interesse hadden in de canvas doeken die striven heeft hangen in zijn kamer.
Je kan ze namelijk nog gewoon kopen via een winkel op eBay. Ik heb zelf ook 2 doeken hangen van deze ebay winkel en de services is heel erg goed.
Ik had een doek van Mia(Pulp Fiction) en deze was drie keer beschadigd. Twee keer vegen op het zwart en 1 x vernielt door de post. Steeds een mailtje gestuurd met foto's en kreeg elke keer weer een nieuwe.

http://stores.ebay.nl/GOI...701&_trksid=p4634.c0.m322

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:30
Thanks! En nog netjes geprijsd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
@Antonyjeweet: is dat niet onwijs warm in de zomer onder dat schuine dak en met al die apparatuur? :X
Blij dat ik die herinrichtingsneiging niet heb btw. Je wilt niet weten hoeveel kabels ik om moet pluggen als ik de woonkamer zou veranderen :X Mijn ex had de zelfde neiging als jij trouwens...kwam ik na een dag hard werken thuis, kon ik alles heraansluiten en nog lampen verhangen ook :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 419769

Nico111 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:10:
Voor de mensen die interesse hadden in de canvas doeken die striven heeft hangen in zijn kamer.
Je kan ze namelijk nog gewoon kopen via een winkel op eBay. Ik heb zelf ook 2 doeken hangen van deze ebay winkel en de services is heel erg goed.
Ik had een doek van Mia(Pulp Fiction) en deze was drie keer beschadigd. Twee keer vegen op het zwart en 1 x vernielt door de post. Steeds een mailtje gestuurd met foto's en kreeg elke keer weer een nieuwe.

ze hebben een hoop mooie dingen. hoe verzenden ze die grote doeken, gewoon met deutsche post of met dhl of dpd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
The Eagle schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:05:
@Antonyjeweet: is dat niet onwijs warm in de zomer onder dat schuine dak en met al die apparatuur? :X
Blij dat ik die herinrichtingsneiging niet heb btw. Je wilt niet weten hoeveel kabels ik om moet pluggen als ik de woonkamer zou veranderen :X Mijn ex had de zelfde neiging als jij trouwens...kwam ik na een dag hard werken thuis, kon ik alles heraansluiten en nog lampen verhangen ook :(
Ik heb van de zomer een keer hier gezeten, die dag was het 28 graden en om 12.00 uur nog steeds 20+.
Zat hier toen met 3 virenden film te kijken. Na een half uur leek het net of we in de sauna zaten :p Toen stonden de banken en de TV wel boven op de verhoging, waardoor het nog krapper is als je er met een paar man zit...

Daarom staat er nu een mobiele airco. Word ook wel vaak hard gelachen, als iemand iets te snel opstaat en dan zijn hoofd super hard stoot. Niet echt fijn voor je hoofd, maar wel grappig voor anderen :p

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:42

DjVe

Hatsaflats!

Nice...Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Er zijn nog wel meer adressen te vinden voor canvas foto's, zoals hier

http://foto.hema.nl/foto-...K7U4vHBu6sCFYaFDgod4wGdtA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 419769 schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:03:
[...]

ze hebben een hoop mooie dingen. hoe verzenden ze die grote doeken, gewoon met deutsche post of met dhl of dpd?
Ik weet niet meer welke postbedrijf het heeft langs gebracht. Het canvasdoek is opgerold en je moet hem dan nog wel zelf opspannen. Maar dat is echt super simpel(hebben ze een makkelijk systeem voor bedacht), dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-04 06:36

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Nice! alleen een beetje jammer v/d verzend kosten van €15,- per item... :( ga nog wel even door zoeken naar een goede webshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Dat is geen onredelijke prijs toch? De doeken zelf zijn ook niet duur. Mooie dingen voor aan de muur kosten nou eenmaal een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024

Gebookmarkt voor in mijn nieuwe living!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Bokmaaa schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:21:
Dat is geen onredelijke prijs toch? De doeken zelf zijn ook niet duur. Mooie dingen voor aan de muur kosten nou eenmaal een paar tientjes.
Prijs van de doeken zijn zeker niet duur, die maken de verzend kosten al een stuk meer acceptabel. maar als je 2 doeken besteld en 30 euro verzending moet betalen vind ik dat een beetje aan de hoge kant

Al zou ik het natuurlijk naar familie in duitsland kunnen laten verzenden.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Laatst online: 19-03 11:30
Overigens zijn er genoeg andere canvas verkopers op ebay.
Gewoon zoeken op "canvas movie", "canvas comic", "canvas manga", etc. etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Red_Head schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 12:38:
[...]

Nice! alleen een beetje jammer v/d verzend kosten van €15,- per item... :( ga nog wel even door zoeken naar een goede webshop :)
De verzendkosten zijn aan de hoge kant dat klopt. Maar de prijs van een doek als je een beetje geluk hebt met bieden vind ik laag. Dan heb je voor een paar tientjes een mooi canvas doek die je niet gauw bij vrienden en familie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Eerste slechte fotos van mijn "hometheatre/gamehok"

Beamer (Epson TW450)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dQdyFxRPkmnsBKxKoHeNPUjA/full.jpg

Apparaten
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KeK8KyRZOmVn75zHnEbrydD0/full.jpg
Onkyo sr507
Mede8er MED500X
Xbox 360
Analoge Decoder voor DVB-C

en het beeld van de beamer (2.20 x 1.40, 115" op 720p)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ji1BB0D19ijVPIwKTIdmhYAe/full.jpg

we zitten op concertzaalstoelen
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uNlx50o6Po9M9lkSSUqHf6gh/full.jpg

Zal binnenkort wat betere fotos maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Red_Head schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:01:
[...]

Prijs van de doeken zijn zeker niet duur, die maken de verzend kosten al een stuk meer acceptabel. maar als je 2 doeken besteld en 30 euro verzending moet betalen vind ik dat een beetje aan de hoge kant

Al zou ik het natuurlijk naar familie in duitsland kunnen laten verzenden.... O-)
Je moet ook niet alleen naar de verzendkosten kijken, maar naar de totaalprijs. Zo gaat dat toch vaak bij ebay..

@hierboven: jammer van de 3-0 stand ;w

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154173 op 27-09-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zonde he... Mijn HT heeft er niets mee te maken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Vette setup met die beamer en die stoelen! Moest die stand nu werkelijk ;) Toch beter dan vorig jaar gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:26:
Eerste slechte fotos van mijn "hometheatre/gamehok"
[...]
en het beeld van de beamer (2.20 x 1.40, 115" op 720p)
[afbeelding]
[...]
mooie opstelling ook voor race games via de xbox360; nice!

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MrJayMan schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:35:
[...]

mooie opstelling ook voor race games via de xbox360; nice!
Jep! Het beeld zou iets lager moeten, maar dan komt hij over de radiator heen. Het beeld op de muur is goed zat, dus een echt scherm kopen zodat het beeld 10cm lager kan vind ik onzin

Afbeeldingslocatie: http://www.juttertjesmarkt.nl/userimages/1236862598.jpg

Die audioset hangt er aan. De ruimte is 4 bij 3 dus dat klinkt wel prima. Tzt misschien eens update

Wat ik er wel bij moet zeggen, is dat alles lowbudget is geregeld.

Beamer, stoelen, receiver komen van marktplaats (250, 85 en 120 euro)

Decoder, xbox, surroundset en mediaplayer had ik al. Enige dat ik nieuw heb gekocht zijn de kabels. Deze komen ook 'gewoon' van het onderdelenhuis. Ik heb het vorige topic even bekeken en zie daar hele mooie dure sets staan; deze is dus relatief goedkoop. Het is echt wel erg tof, vind ik zelf. vooral het beeld van de beamer is erg strak. Ik zal eens kijken of ik iemand met een dslr kan vragen om er wat fotos van te schieten, gsmpics geven het niet zo mooi weer natuurlijk.

voor er puristen komen melden dat ik niet het meest highend mogelijk spul heb

[ Voor 58% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2011 00:00 ]

Anoniem: 421531

Misschien een stomme vraag van een lurker, maar waarom zie ik steeds dezelfde foto's in zowel dit topic als het home cinema set topic?

Anoniem: 93986

Eehhh, dit is het home cinema topic?

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:17

ToCuS

It begins in the brain!

Hij bedoelt waarschijnlijk gameroom topic..

• Red_Head

Red_Head

Anoniem: 154173 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:31:
[...]

Je moet ook niet alleen naar de verzendkosten kijken, maar naar de totaalprijs. Zo gaat dat toch vaak bij ebay..

@hierboven: jammer van de 3-0 stand ;w
Daar heb je gelijk in, dan zou het +/- 100 euro zijn voor 3 doeken naar keuze. Voor die prijs hoef je het bij een winkel als de Expo bijvoorbeeld niet te proberen.

@Catch22, NICE! Projecteer je gewoon op de muur? Heb je dan niet enorm verlies van kwaliteit van je beeld? En die stoelen... :9~ Ik heb zelf een setje vanuit het amsterdamse muziek theater (denk uit de jaren 70-80) echter kan ik ze niet echt kwijt nog in m'n nieuwe huis..

Wat me herinnerd dat ik binnenkort ook eens foto's moet gaan maken aangezien mijn Home-Cinema zo goed als klaar is, al heb ik nog wat problemen die lijken op hdmi handshake issues :(

• 418O2
Red_Head schreef op woensdag 28 september 2011 @ 08:38:
@Catch22, NICE! Projecteer je gewoon op de muur? Heb je dan niet enorm verlies van kwaliteit van je beeld? En die stoelen... :9~ Ik heb zelf een setje vanuit het amsterdamse muziek theater (denk uit de jaren 70-80) echter kan ik ze niet echt kwijt nog in m'n nieuwe huis..
Ja. Het beeld is nu goed, maar ik heb het nog niet met een scherm getest. Ter zijnder tijd misschien maar eens 1 zoeken. Ik heb 1 nodig van minimaal 2.30 breed en die zijn niet goedkoop
Wat me herinnerd dat ik binnenkort ook eens foto's moet gaan maken aangezien mijn Home-Cinema zo goed als klaar is, al heb ik nog wat problemen die lijken op hdmi handshake issues :(
Sommige apparaten willen niet doorstarten als de receiver niet actief luistert volgens mij, dus dat zal wel wat met handshakes te maken hebben
Anoniem: 421531 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:16:
Misschien een stomme vraag van een lurker, maar waarom zie ik steeds dezelfde foto's in zowel dit topic als het home cinema set topic?
In mijn geval omdat mijn gameroom tevens mijn hometheatre is en andersom ;)

• SgtElPotato
Anoniem: 421531 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 01:16:
Als je het Game-Room topic bedoeld.
Voor mij is het het allebei.

Zucht...

• 418O2
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mlPSkeGntV4]

Met bewegend beeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 28-09-2011 18:58 ]

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 15:24
Beetje offtopic, maaruh, hoe hebben jullie die ontzettende bos kabels en voedingsloffen weggewerkt achter jullie hifi kasten?? netjes gebundeld met tyraps en sloffen vastgeschroeft of.....
Ikzelf heb het er allemaal los achterliggen maar het ziet er niet uit,maar heb geen idee hoe ik dat netjes kan oplossen.. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door martijn_me op 29-09-2011 12:30 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-04 22:00
martijn_me schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:28:
Beetje offtopic, maaruh, hoe hebben jullie die ontzettende bos kabels en voedingsloffen weggewerkt achter jullie hifi kasten?? netjes gebundeld met tyraps en sloffen vastgeschroeft of.....
Ikzelf heb het er allemaal los achterliggen maar het ziet er niet uit,maar heb geen idee hoe ik dat netjes kan oplossen.. 8)7
Ik heb geinvesteerd in bepaalde stekkerdozen en kabels.

Ook heb ik een Meubel met 3 laden en heb ik het onderste la alle stekkerblokken en kabels gelegt.
Verder heb ik voor kabels van HDMI gekozen voor HDMI FLAT kabels die extra plat en dun zijn en makkelijk weg te werken.
Verder probeer ik zoveel mogelijk aan verbinding wat niet boeiend is ( TV internet / HTPC ) Wireless te doen.
Ik bestuur met HTPC met een Apple Wireless Keyboard. ( muis gebruik ik niet )

Eigenlijk heb ik maar 1 stroom kabel van stopcontact naar stekkerblok zichtbaar. ( en speakerkabel )
En de rest is eigenlijk weggewerkt.

• Red_Head

Red_Head

Ik heb er een muur voor gebouwd O-)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/16apglz.jpg

Verder heb ik al mijn audio/htpc/settop box in mn voorraad kast staan die net naast mijn muur zit.

Zal v/d week eens foto's maken...hoe het er nu "af" uit ziet..

[ Voor 37% gewijzigd door Red_Head op 29-09-2011 13:05 ]

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 15:20
Ik ben ook, na lang meelezen / meekijken, maar eens wezen winkelen. Enige dat jammer is, is dat alles alweer in de doos zit ;( . Aangezien de hele woonkamer geschilderd gaat worden (en ik geen verfspetters wil ;) ) met veel tegenzin alles weer ingepakt.
Zodra het schilderwerk af is, volgen er foto's van de setup + specs!

Hier alvast wat premature foto's:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-e0E_7qWBNjk/ToRjRxS6YLI/AAAAAAAAFgE/nySO7VS7cEo/IMG_0418.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-R_8kBEJXjA4/ToRjSnkBTmI/AAAAAAAAFgY/g1XG-0-ZSNY/IMG_0422.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-aeIfOEXEm8g/ToRjS9rwr-I/AAAAAAAAFgg/AGmwc_2XVQU/IMG_0425.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-kTrmjK6m4Js/ToRjSwfeWMI/AAAAAAAAFgk/Wq5R8Jqx7LQ/IMG_0427.jpg
Mike Rowe _/-\o_

P.s.: Ik heb een grotere auto nodig ;) :

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-oqu0Z2W3Rsk/ToRjTI3c1LI/AAAAAAAAFgs/fcPV1BPg8DA/IMG_0413.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door giohardcore op 29-09-2011 15:50 ]

• Red_Head

Red_Head

Die Canton speaker set is toch zo :9~ Persoonlijk had ik voor de witte gekozen maar dat zal een kwestie van smaak verschil zijn.

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31
Welke cantons zijn dat/waar gekocht?

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14

silitek

Tubes Only

Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:48:
Die Canton speaker set is toch zo :9~ Persoonlijk had ik voor de witte gekozen maar dat zal een kwestie van smaak verschil zijn.
Vind deze ook wel prachtig om te zien...mooie set hoor d:)b

Tubes....It's what make music music!

• giohardcore
Henkie schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:48:
Welke cantons zijn dat/waar gekocht?
Da's 2 x de Chrono SL-580 als front:

Afbeeldingslocatie: http://www.avrev.com/images/stories/news/sept09/chronos-580dc-1.jpg

En 2 x de Chrono SL-570 als rear:

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-schluderbacher.de/shop/media/images/popup/CantonChronoSL570.jpg

En 1 x de Chrono SL-555 als center:

Afbeeldingslocatie: http://soundapproach.com/images/cat_67/Chrono_SL555-Center.jpg

Ik heb ze overigens gekocht bij HiFi Schluderbacher. Prijsverschil t.o.v Nederland voor de hele set (inclusief Pioneer VSX-LX55) is om en nabij de 1500 euro!

[ Voor 12% gewijzigd door giohardcore op 29-09-2011 15:12 ]

• giohardcore
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:48:
Ik heb ook getwijfeld over die witte, maar dan moet je interieur ook meer op wit afgestemd zijn (witte meubelen e.d.) vind ik. Die RVS ringen springen er wel echt supervet uit op dat hoogglans wit.

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:15
Dat zijn precies de speakers die ik zelf ook op mijn lijstje heb staan zodra ik klaar ben met verbouwen, maar dan in hoogglans wit. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, ook i.c.m. met de Pioneer-receiver. Zelf zat ik te denken aan de Pioneer SC-LX75. Die is wel wat duurder, maar is wel een klasse D versterker.

[ Voor 12% gewijzigd door Spollie op 29-09-2011 15:15 ]

• giohardcore
robpol schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:15:
Dat zijn precies de speakers die ik zelf ook op mijn lijstje heb staan zodra ik klaar ben met verbouwen, maar dan in hoogglans wit. Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen, ook i.c.m. met de Pioneer-receiver. Zelf zat ik te denken aan de Pioneer SC-LX75. Die is wel wat duurder, maar is wel een klasse D versterker.
Ik heb deze Pioneer eigenlijk gekocht om:
- de mooiere look tov de VSX-LX53 (nu trouwens erg goedkoop)
- de dual HDMI out (1 hdmi naar buiten voor aan de beamer)
- multi-zone support
- Bediening via nieuwe iControlAV2 app
- AirPlay ondersteuning

De overige features op de LX75 heb ik niet nodig en ik ben nu ook weer niet zo audiofiel dat ik het verschil ga horen. Overigens, mocht je in de buurt wonen, ben je van harte welkom om een keer te komen luisteren (ik kan het wel geweldig vinden, misschien vind jij het bagger). Overigens heb ik de Canton set ook gehoord op een Denon (3311). Beide receivers op pure direct mode (vergelijkbare dB stand), maar die Pioneer veegt dan wel de vloer aan met die Denon. Veel mooier, voller geluid (subjectief).

Oh ja, misschien leuk om te vermelden wat erop komt:
  • Dreambox 800HD (sat)
  • Popcorn Hour
  • Squeezebox
  • PS3
  • Wii :F
  • Samsung PS50-A656
Heeft nog iemand een suggestie voor een Full-HD beamer voor buiten? Hoeft geen 10.000 ansilumen te zijn, maar wel iets dat bij normaal daglicht nog normaal te zien is.

[ Voor 12% gewijzigd door giohardcore op 29-09-2011 15:40 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Mijn HT ziet er inmiddels ongeveer zo uit...

Afbeeldingslocatie: http://caribintertrans.com/images/verhuisdozen.jpg

Binnenkort opbouwen en dan houden we een iedereen netjes op de hoogte :)

• 418O2
giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:21:
[...]

Ik heb deze Pioneer eigenlijk gekocht om:
- de mooiere look tov de VSX-LX53 (nu trouwens erg goedkoop)
- de dual HDMI out (1 hdmi naar buiten voor aan de beamer)
- multi-zone support
- Bediening via nieuwe iControlAV2 app
- AirPlay ondersteuning

De overige features op de LX75 heb ik niet nodig en ik ben nu ook weer niet zo audiofiel dat ik het verschil ga horen. Overigens, mocht je in de buurt wonen, ben je van harte welkom om een keer te komen luisteren (ik kan het wel geweldig vinden, misschien vind jij het bagger). Overigens heb ik de Canton set ook gehoord op een Denon (3311). Beide receivers op pure direct mode (vergelijkbare dB stand), maar die Pioneer veegt dan wel de vloer aan met die Denon. Veel mooier, voller geluid (subjectief).

Oh ja, misschien leuk om te vermelden wat erop komt:
  • Dreambox 800HD (sat)
  • Popcorn Hour
  • Squeezebox
  • PS3
  • Wii :F
  • Samsung PS50-A656
Heeft nog iemand een suggestie voor een Full-HD beamer voor buiten? Hoeft geen 10.000 ansilumen te zijn, maar wel iets dat bij normaal daglicht nog normaal te zien is.
Ik zou een Epson nemen

• Mektheb
epson maakt inderdaad de beste imho.

Ander onderwerp:
Ik zou graag deze monsters in me woonkamer willen, helaas staat me vrouw het niet toe.
En nu staan ze te verstoffen op zolder bij me pa.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20iykuw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/n20dpt.jpg

Zo'n lang project geweest van me broer, zoveel bloed zweet en tranen en dure scheidingsfilters etc
ze zijn ook niet te tillen alleen, en misschien niet kwa design de mooiste maar wat een powerkwaliteit.
Echt zonde :<./

[ Voor 3% gewijzigd door Mektheb op 29-09-2011 16:17 ]

• 418O2
Daar heb ik het gisteren ook over gehad, maar zelfs strakke M-S speakers 'wou ze wel ruzie over maken'

• Mektheb
418O2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:18:
Daar heb ik het gisteren ook over gehad, maar zelfs strakke M-S speakers 'wou ze wel ruzie over maken'
Jammer is dat he ?, ik moet het nu doen met een setje hepta's ook zeker niet verkeerd.
Maar vergeleken die monsters hierboven een stuk minder.

Ach je kan niet met ze en niet zonder ze.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:33
Mektheb schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:16:
[...]

epson maakt inderdaad de beste imho.

Ander onderwerp:
Ik zou graag deze monsters in me woonkamer willen, helaas staat me vrouw het niet toe.

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo'n lang project geweest van me broer, zoveel bloed zweet en tranen en dure scheidingsfilters etc
ze zijn ook niet te tillen alleen, en misschien niet kwa design de mooiste maar wat een powerkwaliteit.
Echt zonde :<./
Ziet er uit als leuk spul :9 Drivers uit een Kef Cadenza oid? Meen de bassradiator te herkennen namelijk.
Wellicht zit er een oplossing van je probleem in het schidleren van de speakers? Dat betongrijs zal menig vrouw idd niet zo leuk vinden. Higloss wit of pianolak zwart zal misschien al een stuk anders zijn :)
Gooi het balletje eens op zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• giohardcore
Da's het voordeel als huis + hypotheek van jezelf is >:) .

Ja maar ik vind die te groot! Too bad.

• Red_Head

Red_Head

giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:21:
[...]

Ik heb zelf een Epson TW-3200 op het moment, maar wat een beeld komt daar uit!
2HDMI ingangen (ik heb zelf hier op 1 ingang voor HTPC en 1 ingang voor PS3/TV via m'n Pioneer Receiver..)

Als je geen 3D wilt zou ik zeker kijken naar de Epson TW-2900/3200/3400 (al zijn dit volgens mij nagenoeg gelijke modellen)

• Mektheb
The Eagle schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:20:
[...]

Ziet er uit als leuk spul :9 Drivers uit een Kef Cadenza oid? Meen de bassradiator te herkennen namelijk.
Wellicht zit er een oplossing van je probleem in het schidleren van de speakers? Dat betongrijs zal menig vrouw idd niet zo leuk vinden. Higloss wit of pianolak zwart zal misschien al een stuk anders zijn :)
Gooi het balletje eens op zou ik zeggen :)
Klopt volgens mij helemaal.
Die waren ook lekker in de orginele kast trouwens, lekker van die speakers die niet geluid maken maar brullen !

Het is inderdaad een mogelijkheid, maar ze vondt vooral de size niet mooi.
Ik kan natuurlijk met haar overleggen ze hoogglans wit te maken en een doek voor de units te doen.
Wie weet komen ze er dan wel in, er zit voor een hoop geld aan MDF in en geloof de scheidingsfilters alleen al rond de 200,- per stuk zijn.
En ze zo te laten staan is echt zonde !, je hebt me wel op een idee gebracht :P

denk zelfs me broer ze dan wel wilt spuiten haha !

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 29-09-2011 16:25 ]

• giohardcore
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:22:
[...]

2HDMI ingangen (ik heb zelf hier op 1 ingang voor HTPC en 1 ingang voor PS3/TV via m'n Pioneer Receiver..)

Als je geen 3D wilt zou ik zeker kijken naar de Epson TW-2900/3200/3400 (al zijn dit volgens mij nagenoeg gelijke modellen)
Thanks! Ik ben de tuin namelijk aan het herinrichten en krijg zo'n terrasoverkapping. Aangezien een 2e ongebruikte HDMI output op de receiver zonde is, heb ik een CAT6 extender gekocht, waarmee ik dan die beamer buiten aanstuur.

Tot zover de theorie...

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mektheb schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:16:
[...]

Ander onderwerp:
En als je tegemoet komt aan de WAF factor? Daarbij denk ik dan aan: stofkappen maken, ze mag een lijstje / plantje erop zetten / andere kleur geven etc

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mektheb
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:25:
[...]

En als je tegemoet komt aan de WAF factor? Daarbij denk ik dan aan: stofkappen maken, ze mag een lijstje / plantje erop zetten / andere kleur geven etc
Daar ga ik het maar is over hebben binnenkort :).
Waarschijnlijk dan een euro of 100 150 tegen aangooien en ze zien er op en top uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 29-09-2011 16:26 ]

• giohardcore
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:25:
[...]

Wanneer ik thuiskom en ik tref een plantje op mijn speakers aan, krijg je de BAM! factor ;)

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:27:
[...]

Wanneer ik thuiskom en ik tref een plantje op mijn speakers aan, krijg je de BAM! factor ;)
Dus jij plaatst je speakers liever op zolder bij een ander waar ze niet gebruikt worden, dan dat je enigszins samen tot oplossingen komt die voor beide partijen acceptabel zijn? Een relatie is geven en nemen. Tuurlijk heb ik ook liever niets op mijn speakers (en daarvan heb ik haar weten te overtuigen), maar ik zou daar geen halszaak van maken.

• Mektheb
giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:27:
[...]

Ach die speakers wegen toch wel genoeg, een plantje erop maakt niet zoveel uit gaan ze niet van omvallen of kapot van.

Denk er 3 lagen MDF inzitten.

• Red_Head

Red_Head

giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:24:
[...]

Thanks! Ik ben de tuin namelijk aan het herinrichten en krijg zo'n terrasoverkapping. Aangezien een 2e ongebruikte HDMI output op de receiver zonde is, heb ik een CAT6 extender gekocht, waarmee ik dan die beamer buiten aanstuur.

Tot zover de theorie...
Ik was nogal sceptisch over de CAT extenders maar werkt prima. Heb zelf een extender van könig.

Maar erm? Beamer buiten? Waarom zou je dat willen? Ik denk aan Regen en zo?

• giohardcore
AllSeeyinEye schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:29:
[...]

Dus jij plaatst je speakers liever op zolder bij een ander waar ze niet gebruikt worden, dan dat je enigszins samen tot oplossingen komt die voor beide partijen acceptabel zijn? Een relatie is geven en nemen. Tuurlijk heb ik ook liever niets op mijn speakers (en daarvan heb ik haar weten te overtuigen), maar ik zou daar geen halszaak van maken.
Nee, daarom stond er ook de ;) . Zij was het helemaal eens met de Cantons, waarvoor ik haar nog dagelijks dankbaar ben.

• Mektheb
Anders gezegt er MOET iets op mijn speakers, anders gaat de kat erop zitten en vallen de speakers zowat om ( bij mijn huidige ).

• giohardcore
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:31:
[...]

Ik was nogal sceptisch over de CAT extenders maar werkt prima. Heb zelf een extender van könig.

Maar erm? Beamer buiten? Waarom zou je dat willen? Ik denk aan Regen en zo?
Laat ik dezelfde hebben! Je moet er (wil je 1080P doen) wel cat6 tussen leggen. Omdat dat ding netjes onder die overkapping komt en er dus geen regen aankomt. In de winter gaat ie wel naar binnen, daar niet van.

• Red_Head

Red_Head

Samen wonen is geven en nemen..Mijn vriendin vind het allemaal een beetje onzin en zonde van 't geld..Echter nu we een fatsoenlijke installatie hebben + beamer vind ze het maar al te leuk om een filmpje op scherm te kijken :D

Dat ik vervolgens een avondje fifa plan met vrienden op de beamer is dan weer beetje over de top :D

Voor we ons nieuwe huis ingingen zijn er gewoon afspraken gemaakt over bepaalde dingen, zoals dat de "videomuur" mijn project is, en dat zij de woon kamer verder mag inrichten..

(Daarom zit ik nu met een iets minder behangetje als gewenst |:( ) maar mocht ik wel m'n 2m40 scherm ophangen ^^

• Red_Head

Red_Head

giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:36:
[...]

Laat ik dezelfde hebben! Je moet er (wil je 1080P doen) wel cat6 tussen leggen. Omdat dat ding netjes onder die overkapping komt en er dus geen regen aankomt. In de winter gaat ie wel naar binnen, daar niet van.
CAT6 is overigens niet nodig, ik heb er zelf CAT5 tussen liggen..werkt ook prima.

• Mektheb
Ach ik had een toestel van Samsung 5 serie met het Judder probleem, en me vriendin was helemaal aan het rante over technology en kwaliteit en china dit en dat zus zo.

Maar er moest wel een nieuwe komen en dan geen 37 maar 47inch en met 3d en Full LED en IPS paneel ( ja ja ze weet wat dat is ). :+

• giohardcore
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:36:

Dat ik vervolgens een avondje fifa plan met vrienden op de beamer is dan weer beetje over de top :D
Desperate housewives niet dan ;) ?

• martijn_me
Mektheb schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:35:
[...]

Ik heb geinvesteerd in bepaalde stekkerdozen en kabels.

Ook heb ik een Meubel met 3 laden en heb ik het onderste la alle stekkerblokken en kabels gelegt.
Verder heb ik voor kabels van HDMI gekozen voor HDMI FLAT kabels die extra plat en dun zijn en makkelijk weg te werken.
Verder probeer ik zoveel mogelijk aan verbinding wat niet boeiend is ( TV internet / HTPC ) Wireless te doen.
Ik bestuur met HTPC met een Apple Wireless Keyboard. ( muis gebruik ik niet )

Eigenlijk heb ik maar 1 stroom kabel van stopcontact naar stekkerblok zichtbaar. ( en speakerkabel )
En de rest is eigenlijk weggewerkt.
Fotootje zou nice zijn !

• martijn_me
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:40:
Ik heb er een muur voor gebouwd O-)

[afbeelding]

Verder heb ik al mijn audio/htpc/settop box in mn voorraad kast staan die net naast mijn muur zit.

Zal v/d week eens foto's maken...hoe het er nu "af" uit ziet..
Een muur ervoor gaat der woningbouw niet zo leuk vinden denk ik :+ maar ben benieuwd naat het eindresultaat!

• giohardcore
martijn_me schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:34:
[...]

Een muur ervoor gaat der woningbouw niet zo leuk vinden denk ik :+ maar ben benieuwd naat het eindresultaat!
Zolang je het in orginele staat terugbrengt is d'r niks aan het handje ;)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:23
martijn_me schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:28:
Hey naamgenoot ;)

Ik heb mijn receiver op mijn meubel staan en de kabels erachter laten lopen, vervolgens onder/achter het meubel zo goed mogelijk de kabels gebundeld, maar dat is niet heel goed gelukt met deze stugge speaker kabel. Zie er in ieder geval helemaal niks van, daar gaat het me om.

Afbeeldingslocatie: http://img842.imageshack.us/img842/3894/1001395b.jpg

• martijn_me
Martijn1990 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:41:
[...]

Hey naamgenoot ;)

Ik heb mijn receiver op mijn meubel staan en de kabels erachter laten lopen, vervolgens onder/achter het meubel zo goed mogelijk de kabels gebundeld, maar dat is niet heel goed gelukt met deze stugge speaker kabel. Zie er in ieder geval helemaal niks van, daar gaat het me om.

[afbeelding]
Hoi!

Dat ziet er toch wel erg netjes uit..
Martijn1990 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:41:
[...]

...maar dat is niet heel goed gelukt met deze stugge speaker kabel. Zie er in ieder geval helemaal niks van, daar gaat het me om.
Dat is toch wel het nadeel van wat duurdere kabels. Ze zien er erg mooi uit met de mantels/sleeving, maar worden mede daardoor wel erg stug. De volgende HDMI-kabels die ik ga kopen gaan toch kabels worden die wat minder stug zijn, twijfel aan de AudioQuest Forest HDMI of de AudioQuest Pearl HDMI. Qua prijs op zich niet heel verkeerd, maar als ik alles tegelijk ga vervangen gaat het totaal toch richting de 150 euro :X. Had ook nog naar R U Connected gekeken, maar die zijn er alleen nog maar in één meter lengte.

Hoe is jouw powercord trouwens? Die ziet er nog redelijk soepel uit, mijn W&M krijg ik echt niet netjes weggewerkt, ding is zo stug (en dik) als een tuinslang...

• Martijn1990
FeaR schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:05:
[...]

Dat is toch wel het nadeel van wat duurdere kabels. Ze zien er erg mooi uit met de mantels/sleeving, maar worden mede daardoor wel erg stug. De volgende HDMI-kabels die ik ga kopen gaan toch kabels worden die wat minder stug zijn, twijfel aan de AudioQuest Forest HDMI of de AudioQuest Pearl HDMI. Qua prijs op zich niet heel verkeerd, maar als ik alles tegelijk ga vervangen gaat het totaal toch richting de 150 euro :X. Had ook nog naar R U Connected gekeken, maar die zijn er alleen nog maar in één meter lengte.

Hoe is jouw powercord trouwens? Die ziet er nog redelijk soepel uit, mijn W&M krijg ik echt niet netjes weggewerkt, ding is zo stug (en dik) als een tuinslang...
Eigenlijk heb ik alleen last van mijn LS kabels. W&M LS-03 is toch behoorlijk dik en stug. De HDMI van W&M vind ik erg soepel en makkelijk weg te werken en ook mijn powercord is idd prima weg te werken. Is een Belden 3.3 mm2 kabel. Powercord en alle LS kabels hebben een snakeskin sleeve, maar die is erg soepel. Probleem bij de LS kabels is puur de hoeveelheid koper en de mantel om de aders zelf heen.

Wilde eerst de LS-01 van W&M, maar goed dat ik die toen niet genomen heb zeg, zijn nog een stuk dikker dan deze.
Martijn1990 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:10:
[...]
Eigenlijk heb ik alleen last van mijn LS kabels. W&M LS-03 is toch behoorlijk dik en stug. De HDMI van W&M vind ik erg soepel en makkelijk weg te werken en ook mijn powercord is idd prima weg te werken. Is een Belden 3.3 mm2 kabel. Powercord en alle LS kabels hebben een snakeskin sleeve, maar die is erg soepel. Probleem bij de LS kabels is puur de hoeveelheid koper en de mantel om de aders zelf heen.

Wilde eerst de LS-01 van W&M, maar goed dat ik die toen niet genomen heb zeg, zijn nog een stuk dikker dan deze.
De LS-01 en LS-02 van W&M zijn extreem dik en stug. De LS-01 heeft ook nog eens als nadeel dat de banaanstekkers krom kunnen trekken. Dit doordat het gewicht van de kabel aan de bananen trekt. Vooral bij speakerterminals die recht in de speaker zitten kan dit voorkomen. Gelukkig krijg je bij die kabel wat reserve bananen geleverd. Het kan trouwens nog gekker, laatst een Van den Hul prototype in mijn handen gehad, ding was ongeveer twee maal zo dik als de W&M :X

Net even gekeken en mijn W&M Powercord is een versie met de Tornado als kabel en dus 3 x 4mm2, niet zo heel gek dat het zo stug is. Ach, het ziet er leuk uit en ik kon er goedkoop aan komen :)

Denk dat ik toch maar geen HDMI-kabels ga bestllen. De huidige doen het goed en wil nu niet net te korte kabels bestellen voor als er een keer een nieuw AV-meubel komt :)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Ik mag allemaal nieuwe kabels gaan bestellen en ik vind het altijd veel te duur, iemand nog leuke adresjes?

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:15

Dennis1812

Amateur prutser

allekabels.nl haal ik mijn kabeltjes altijd. Leveren goed en snel, kabeltjes doen het ook gewoon dusja.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Nico111
giohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:10:
[...]

Ik heb ze overigens gekocht bij HiFi Schluderbacher. Prijsverschil t.o.v Nederland voor de hele set (inclusief Pioneer VSX-LX55) is om en nabij de 1500 euro!
Zo dat scheelt enorm in de prijs. Ik wist niet dat het in Duitsland zo veel goedkoper was dan Nederland.
Beter dan kieskeurig. Alleen vervelend dat ze niet overal een prijs bij vermelden.

• martijn_me
Nico111 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:36:
[...]

Zo dat scheelt enorm in de prijs. Ik wist niet dat het in Duitsland zo veel goedkoper was dan Nederland.
Beter dan kieskeurig. Alleen vervelend dat ze niet overal een prijs bij vermelden.
Dat ligt er maar net aan, laatst gekeken voor een Denon receiver maar die was daar net zo duur :X

• Nico111
martijn_me schreef op donderdag 29 september 2011 @ 21:23:
[...]

Dat ligt er maar net aan, laatst gekeken voor een Denon receiver maar die was daar net zo duur :X
Was de Denon net zo duur in Duitsland of bedoel je bij Schluderbacher?

[ Voor 3% gewijzigd door Nico111 op 29-09-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 22:32

SaN

denikids schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:50:
allekabels.nl haal ik mijn kabeltjes altijd. Leveren goed en snel, kabeltjes doen het ook gewoon dusja.
Deed ik ook altijd, tot ze behoorlijk duur begonnen te worden. Nu bestel ik altijd bij www.kabeltje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Nico111 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 22:05:
[...]

Was de Denon net zo duur in Duitsland of bedoel je bij Schluderbacher?
Een tijd geleden. een half jaar ofzo heb ik via wat duitse prijsvergelijk sites gekeken, de prijzen waren exact hetzelfde als hier... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
martijn_me schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:04:
[...]
Een tijd geleden. een half jaar ofzo heb ik via wat duitse prijsvergelijk sites gekeken, de prijzen waren exact hetzelfde als hier... :(
Veelal zal je via sites als Guenstiger toch wel wat goedkopere adressen moeten vinden. Maar er zijn ook genoeg winkels die geen prijzen op de site hebben staan, kwestie van een e-mail sturen en afwachten wat voor offertje je krijgt. Mijn Denon scheelde aanzienlijk in Duitsland ten opzichte van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-04 08:13

mr.paaJ

generatie cmd+z

ConZito schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:28:
Ik mag allemaal nieuwe kabels gaan bestellen en ik vind het altijd veel te duur, iemand nog leuke adresjes?
goede ervaringen met bluejeanscable.co.uk
niet perse mooie kabels, maar wel goed gemaakt en degelijk.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb alles bij het onderdelenhuis gehaald; want makkelijk.

Ik geloof niet zo in 'dure' kabels voor mijn setup. Dus ik heb gewoon een hdmi kabel van 15 euro (5 meter) en een videokabel van 15 euro (eveneens 5 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
FeaR schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:33:
[...]

Veelal zal je via sites als Guenstiger toch wel wat goedkopere adressen moeten vinden. Maar er zijn ook genoeg winkels die geen prijzen op de site hebben staan, kwestie van een e-mail sturen en afwachten wat voor offertje je krijgt. Mijn Denon scheelde aanzienlijk in Duitsland ten opzichte van Nederland.
hmm, zit toch wel 400 euro verschil in... bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Red_Head schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:22:
[...]

Geen EH-TW5500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Vanuit m'n bed (staat zo'n 2 meter van mijn bureau vandaan) kijk ik voorlopig mijn filmpjes.

Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316549_10150332224704800_680324799_7745276_1821743337_n.jpg

Net nieuw: eltax monitor III in het wit.. aangesloten op een akai am-17
Beeldschem is een Asus VE278Q die aangesloten zit op mn maccie

Iemand nog tips hoe ik beter geluid kan krijgen? Het gaat nu via 3.5mm naar tulp maar zit te overwegen om zoiets aan te schaffen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/American_Audio_Genie_Pro_USB_geluidskaart_voorkant_front_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/American_Audio_Genie_Pro_USB_geluidskaart_achterkant_back_1.jpg

Heb echter geen flauw idee of het iets gaat uit maken.
En dan heb ik nog een vraag: ik kan de hoge/lage tonen via draaiknoppen op mijn versterker beheren maar ook via een equilizer in bv. iTunes. Kan ik dit het beste vanaf één plek regelen of beide op elkaar afstellen? Heb overigens ook een knop die de regeling op de versterking uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
Wat is er niet goed aan het geluid?

Ik heb mijn Eltax Monitor III's aan een Marantz PM53 hangen en dat klinkt eigenlijk prima (mits beide kanalen het doen, zie mijn topic ;( )

Wel mooi in het wit zijn ze vind ik O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mklkhanou schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 12:21:
Iemand nog tips hoe ik beter geluid kan krijgen?
Speakers wat verder van de muur zetten en wellicht indraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Iemand nog tips hoe ik beter geluid kan krijgen? Het gaat nu via 3.5mm naar tulp
Volgens mij heeft je MacBook een optical out (en optical in). Vanuit je 3.5mm poort.

Edit: O, ik zie dat je versterker geen optical in heeft.
http://www.hifi-pictures....home/Akai%20AM-17/amp.htm

[ Voor 19% gewijzigd door Danot op 30-09-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:25
Als je kamer niet volledig matzwart is geverfd, zal het verschil in contrast tussen de TW5500 en de TW3200 niet opvallen verwacht ik (een brandende kaars in de kamer is al genoeg om het maximale contrast te verlagen naar iets van 500:1 en witte muren of plafonds weerkaatsen veel licht).

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Asrock RX6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Niet online
Danot schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:50:
[...]

Volgens mij heeft je MacBook een optical out (en optical in). Vanuit je 3.5mm poort.

Edit: O, ik zie dat je versterker geen optical in heeft.
http://www.hifi-pictures....home/Akai%20AM-17/amp.htm
Klopt, helaas. Maar zo'n usb-geluidskaart.. heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

Vanuit m'n bed (staat zo'n 2 meter van mijn bureau vandaan) kijk ik voorlopig mijn filmpjes.

[afbeelding]

Net nieuw: eltax monitor III in het wit.. aangesloten op een akai am-17
Beeldschem is een Asus VE278Q die aangesloten zit op mn maccie

Iemand nog tips hoe ik beter geluid kan krijgen? Het gaat nu via 3.5mm naar tulp maar zit te overwegen om zoiets aan te schaffen:
[afbeelding]
[afbeelding]

Heb echter geen flauw idee of het iets gaat uit maken.
En dan heb ik nog een vraag: ik kan de hoge/lage tonen via draaiknoppen op mijn versterker beheren maar ook via een equilizer in bv. iTunes. Kan ik dit het beste vanaf één plek regelen of beide op elkaar afstellen? Heb overigens ook een knop die de regeling op de versterking uitschakelt.
mooie speaker en ook zeer mooie monitor, ook alle kabels netjes weggewerkt.
en ik zie trouwens dat je een zeer muzikale dslr hebt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

mklkhanou schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 15:26:
[...]

Klopt, helaas. Maar zo'n usb-geluidskaart.. heeft iemand daar ervaring mee?
Daar zijn al best wel wat topics over geschreven, niet hier om te bespreken denk ik.
Het plaatje dat jij laat zien is hoofdzakelijk een phono ingang voor je pc, niet hetgeen je zoekt.
Waar je op kan zoeken is een USB DAC, een 'gewone' DAC (optisch/coaxiaal) of een USB/Firewire geluidskaart.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
FeaR schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 07:33:
[...]

Bedankt voor de tip. Op veel dingen scheelt het best veel. Alleen Epson beamers zijn veel duurder dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fris0NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-08-2024
Kort geleden ben ik me beter gaan verdiepen in Home Cinema. Sindsdien heb ik stukje bij beetje mijn Home Cinema weten te upgraden. Zie de specs hieronder en laat weten wat je er van vindt! Tips, opmerkingen en vragen zijn altijd welkom.

Specificaties:

TV: Philips Cineos 42PFL9703D (Ambilight spectra 3)
Receiver: Sony STR-DA1200ES
Console: Xbox 360
HDTV Decoder: Humax IR-HD5000C
HTPC: Chieftec Bigtower (6.5 TB HDD) + (60 GB SSD) + (AMD Phenom 2) + (ATI 4870 Hybrid) etc.

Speakers 7.1:
- Front: Klipsch Synergy F2
- Center : Klipsch THX (type niet bekend)
- Rear: Klipsch THX (type niet bekend)
- Rear back: Klipsch THX (type niet bekend)
- Subwoofer: Klipsch KSW-10

Kabels:
Alle componenten zijn met elkaar verbonden d.m.v. een toslink kabeltje.
Alle componenten zijn met elkaar verbonden d.m.v. een HDMI kabel. Van HTPC naar TV = König kabel.

De componenten met bijbehorende foto('s):

Philips Cineos 42PFL9703D
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04228.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04232.jpg

Sony STR-DA1200ES
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04236.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04258.jpg

Chieftec Bigtower
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04238.jpg

Speakers 7.1

- Front: Klipsch Synergy F2
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04242.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04243.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04244.jpg

- Center : Klipsch THX (type niet bekend)
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04241.jpg

- Rear: Klipsch THX (type niet bekend)
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04247.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04248.jpg

- Rear back: Klipsch THX (type niet bekend)
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04252.jpg

- Subwoofer: Klipsch KSW-10
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04250.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04251.jpg

Overview van de kamer:
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04255.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04253.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04249.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04246.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04245.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1126.photobucket.com/albums/l602/fris0nl/DSC04233.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door fris0NL op 30-09-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:50
FeaR schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 13:28:
[...]

Speakers wat verder van de muur zetten en wellicht indraaien?
Gaat dat helpen? De Eltaxjes hebben een baspoort aan de onderkant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fris0NL schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 19:54:
Kort geleden ben ik me beter gaan verdiepen in Home Cinema. Sindsdien heb ik stukje bij beetje mijn Home Cinema weten te upgraden. Zie de specs hieronder en laat weten wat je er van vindt! Tips, opmerkingen en vragen zijn altijd welkom.
Check je UBB-code eens. De img-tag is sowieso niet correct met in beide tags een /teken. En ook de url werkt niet lekker.

Wel:
[img]url[/img]

Niet:
[/img]url/[/img]
Als je low-level aansluit kan je toch net zo goed de crossover op de subwoofer helemaal open zetten. Of regel je de crossover niet intern?
vosss schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:05:
[...]
Gaat dat helpen? De Eltaxjes hebben een baspoort aan de onderkant :)
Afstand van de muur/wand heeft niet alleen te maken met de plaats van de reflexpoort. En al zit de reflexpoort aan de onderkant, dan straalt het laag alle kanten op. Met de speakers strak tegen de muur heb je dus sowieso al één kant waar het laag niet heen kan.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 30-09-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
FeaR schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 20:08:
[...]

Als je low-level aansluit kan je toch net zo goed de crossover op de subwoofer helemaal open zetten. Of regel je de crossover niet intern?
Werkt niet altijd zo. Bij mij staat de crossover op de receiver ingesteld, maar als ik hem op de sub dan helemaal open gooi hoor je gewoon dat die veel te veel doorlaat. Zet ik hem op 80/90 hz, klinkt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn1990 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:03:
[...]
Werkt niet altijd zo. Bij mij staat de crossover op de receiver ingesteld, maar als ik hem op de sub dan helemaal open gooi hoor je gewoon dat die veel te veel doorlaat. Zet ik hem op 80/90 hz, klinkt het wel goed.
Nooit geweten. Dacht altijd dat de crossover op de subwoofer was als je high-level aansloot. Heb met al mijn subwoofers altijd de crossover op max staan en de waarde in de receiver geregeld. Tot nu toe goed gegaan, en dat is met low budget subwoofer als een Magnat tot wat ik nu heb staan.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.