Ik dacht dat jij een hele dikke dure vette sub had staan? Toch geen Magnat zeker?en dat is met low budget subwoofer als een Magnat tot wat ik nu heb staan.
Klopt, de Receiver moet de cross over regelen zodat hij eventueel ook het LFE signaal zonder afkapping door kan geven.FeaR schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:14:
[...]
Nooit geweten. Dacht altijd dat de crossover op de subwoofer was als je high-level aansloot. Heb met al mijn subwoofers altijd de crossover op max staan en de waarde in de receiver geregeld. Tot nu toe goed gegaan, en dat is met low budget subwoofer als een Magnat tot wat ik nu heb staan.
Ik heb mijn Sunfire weer terug, er zit nog heel lichtjes een brom in, maar nu ik hem verder van de muur heb staan, hoor je het niet meer. Wel keurig geholpen bij stassen. Ik kon met bijbetaling de Sunfire achter laten en gaan voor de Velodyne ultra 800, maar ik vind die echt minder klinken als de Sunfire. Zeker omdat ik speel met B&W cm1 speakers, is het soms wel fijn als de sub de bovenkant van de laagweergave nog een kleine punch kan geven. Dat miste ik in de Velodyne.
Ik heb exact hetzelfde. Daarom heb ik de crossover ook niet intern geregeld.Martijn1990 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 23:03:
[...]
Werkt niet altijd zo. Bij mij staat de crossover op de receiver ingesteld, maar als ik hem op de sub dan helemaal open gooi hoor je gewoon dat die veel te veel doorlaat. Zet ik hem op 80/90 hz, klinkt het wel goed.
Hier staat veel info over het afstellen van een HT sub: http://www.hifi.nl/artike...er-voor-Home-Theater.html
Vooral het stukje onder "Large? Small? Bass management" is erg interessant. Ik heb het op deze manier aangepakt en heb een strakke weergave met muziek en een dikke krachtpatser in films
Vooral het stukje onder "Large? Small? Bass management" is erg interessant. Ik heb het op deze manier aangepakt en heb een strakke weergave met muziek en een dikke krachtpatser in films
Als ik me niet vergis heeft dat large/small verhaal in het verleden al flink wat discussie veroorzaakt.Jordy van e schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:33:
Het lijkt me beter gewoon voor jezelf te beluisteren welke optie of combinatie het beste klinkt
In hooflijnen is het verhaal goed, maar er zijn zo veel verschillende mogelijkheden qua apparatuur, opstelling, ruimte, enz. dat het altijd loont om een beetje te spelen met de instellingen.
Al was het alleen maar om voor jezelf te weten wat bepaalde instellingen in jouw situatie precies doen.
Zo hoort het ook gewoon. Het staat zelfs in veel sub manuals: filter op de sub uitzetten, dus crossover op max. Als de preamp/receiver bass management doet moet de sub zelf niks met het signaal doen. Als dat gehoorsmatig wel nodig blijkt, dan klopt er iets niet aan je apparatuur/akoestiek/afstelling.FeaR schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 01:14:
Nooit geweten. Dacht altijd dat de crossover op de subwoofer was als je high-level aansloot. Heb met al mijn subwoofers altijd de crossover op max staan en de waarde in de receiver geregeld. Tot nu toe goed gegaan, en dat is met low budget subwoofer als een Magnat tot wat ik nu heb staan.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dan mis je wel het LFE effect in films, aangezien je sub nu gaat beperken en je versterker alles door laat geven. Kan je niet in je versterker zelf de x-over instellen, en vervolgens gaan spelen met plaatsing en volume? Mocht je toch te veel laag krijgen op enkele frequenties, dan zou eens kunnen proberen om de reflexpoort van je sub eens te dichten (theedoek, sokken). Vaak resulteert dat in een strakkere weergave van het laag. Het afdichten van de poort heeft ook een nadeel: je haalt de laagste frequenties niet meer (al is dat al moeilijk met een sub en woonkamers)fris0NL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:12:
[...]
Ik heb exact hetzelfde. Daarom heb ik de crossover ook niet intern geregeld.
Klopt blijkbaar niet altijd. Ik heb een Pioneer receiver waarbij de crossover op 80hz staat en de speakers op small. Sub is op het LFE kanaal aangesloten op de line in van de sub (XTZ 99 W12.16). Crossover op de sub staat op 90hz en als ik die hoger zet komt er ook meer geluid uit de sub. Verander ik de crossover in de receiver naar bijvoorbeeld 100 hz komt er uiteraard ook meer geluid uit de sub. Dus alles staat wel degelijk goed bij mij, alleen moet ik zowel de crossover op de receiver als op de sub ingesteld worden. En op deze manier heb ik ook het hele LFE kanaal.Exirion schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:02:
[...]
Zo hoort het ook gewoon. Het staat zelfs in veel sub manuals: filter op de sub uitzetten, dus crossover op max. Als de preamp/receiver bass management doet moet de sub zelf niks met het signaal doen. Als dat gehoorsmatig wel nodig blijkt, dan klopt er iets niet aan je apparatuur/akoestiek/afstelling.
Toch denk ik dat het echt beter kan bij jou. Om te beginnen maak je een denkfout: een filter is geen zwartwit-werkend systeem. Hij heeft een afval c.q. helling, en meestal is dat 12dB of 24dB per octaaf. Als je je receiver op 80Hz zet, dan betekent dat niet dat er geen frequenties boven de 80Hz meer aan je sub worden doorgegeven. Wat je nu doet door je subwoofer ook een crossover rond dat gebied te geven, is dat je de filterafval vergroot. Dat zou niet nodig moeten zijn maar blijkbaar vindt je dat beter klinken.Martijn1990 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:07:
Klopt blijkbaar niet altijd. Ik heb een Pioneer receiver waarbij de crossover op 80hz staat en de speakers op small. Sub is op het LFE kanaal aangesloten op de line in van de sub (XTZ 99 W12.16). Crossover op de sub staat op 90hz en als ik die hoger zet komt er ook meer geluid uit de sub. Verander ik de crossover in de receiver naar bijvoorbeeld 100 hz komt er uiteraard ook meer geluid uit de sub. Dus alles staat wel degelijk goed bij mij, alleen moet ik zowel de crossover op de receiver als op de sub ingesteld worden. En op deze manier heb ik ook het hele LFE kanaal.
Wat ik daarom gok: je fase staat verkeerd afgesteld waardoor de frequenties rond het crossover gebied te hard worden weergegeven. Het is een veel gehoord misverstand dat je de fase zo moet instellen dat je zoveel mogelijk bass hebt. Je moet juist zodanig afstellen dat je zo droog/strak mogelijk laag hebt, wat feitelijk betekent dat je rond de crossover minder laag hebt.
En dan nog iets: als jij die XTZ fronts gebruikt dan zou ik die dichtstoppen met pluggen zodat ze gesloten zijn. Dat geeft strakker laag dan bassreflex, met een geleidelijkere afval, en een betere aansluiting op een subwoofer die het vanaf 60 a 80Hz overneemt. Ik zou zeggen: ga eens experimenteren
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Experimenteren heb ik al veel gedaan, de fronts zitten ook dicht gestopt met de plug. Fase heb ik z goed mogelijk geprobeerd af te stellen maar als ik de crossover op de sub helemaal open zet komt er gewoon een veel te hoge frequentie uit die echt niet weg te werken is met de fase. Crossover op de sub loopt tot 250 hz en daar komt het dan ook echt wel bij in de buurt.
In de manual van de sub staat ook niks over de crossover helemaal open zetten en er zit ook geen knopje om de crossover helemaal uit te zetten op de sub. Ben al heel lang bezig met het afstellen van de sub maar dit blijkt voor mijn sub en receiver gewoon de beste oplossing te zijn. Overigens had ik hiervoor een MJ Acoustics sub en als je daarbij de crossover helemaal open draaide hoorde je een klik e stond die op LFE, dus bij die werkte het idd wel zo.
Edit: dat van die afval weet ik, is bij de XTZ trouwens 18db/octaaf en daarom heb ik ook verschillende standen geprobeerd op de crossover. Nu staa hij op 90 of 100 hz (ongeveer) en dat klinkt het beste.
In de manual van de sub staat ook niks over de crossover helemaal open zetten en er zit ook geen knopje om de crossover helemaal uit te zetten op de sub. Ben al heel lang bezig met het afstellen van de sub maar dit blijkt voor mijn sub en receiver gewoon de beste oplossing te zijn. Overigens had ik hiervoor een MJ Acoustics sub en als je daarbij de crossover helemaal open draaide hoorde je een klik e stond die op LFE, dus bij die werkte het idd wel zo.
Edit: dat van die afval weet ik, is bij de XTZ trouwens 18db/octaaf en daarom heb ik ook verschillende standen geprobeerd op de crossover. Nu staa hij op 90 of 100 hz (ongeveer) en dat klinkt het beste.
[ Voor 11% gewijzigd door Martijn1990 op 01-10-2011 12:35 ]
Bedankt Jordy! Ik ben net ff aan het experimenteren geslagen en ik heb de crossover nu wel intern geregeld! Moest eerst wel ff de handleiding van de receiver doorspittenJordy van e schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 10:33:
Hier staat veel info over het afstellen van een HT sub: http://www.hifi.nl/artike...er-voor-Home-Theater.html
Ik de crossover op de subwoofer nu helemaal open staan. Het klinkt idd beter. Ik had tot op heden nog niet uitgevonden hoe je de crossover op de receiver moest instellen. Ik moest namelijk alle speakers op ''small'' instellen voordat ik de crossover frequenty kon instellen.Jordy van e schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 11:24:
[...]
Dan mis je wel het LFE effect in films, aangezien je sub nu gaat beperken en je versterker alles door laat geven.
Beste tweakers,
hierbij een (snelle) update van de situatie thuis.
Hier kan je zien hoe het kort geleden was:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36670516
Situatie nu:
Overzicht 1

Overzicht 2

Rear speakers Monitor Audio R90HD met stands

Rear dichtbij

Ipad, Airplay via de nieuwe Marantz

Nog een overzicht met tv aan

Wat is er veranderd?
Situatie nu:
Overzicht 1

Overzicht 2

Rear speakers Monitor Audio R90HD met stands

Rear dichtbij

Ipad, Airplay via de nieuwe Marantz

Nog een overzicht met tv aan

Wat is er veranderd?
- Receiver upgrade van Marantz 6005 naar Marantz 7005. Dit vooral voor de Airplay functionaliteit, zodat ik draadloos muziek kan afspelen via mijn Ipad naar de Marantz toe. Gelukkig mocht ik de (oude) 6005 zonder problemen omruilen.
- Center toegevoegd, Monitor Audio GXC150 piano white.
- Rears toegevoegd, Monitor Audio R90HD in wit, met bijhorende MA stands. Kabels via een gat in de muur/vloer naar de kruipruimte laten lopen, en weer omhoog achter de gordijnen, zodat je de kabels (bijna) niet ziet.
- Nieuwe TV, Samsung UE60D8000, wat het plaatje (voor mij) compleet maakt.
- Natuurlijk de fronts Monitor Audio GX100
- De sub, Monitor Audio R370HD
- Humax 5050c met 2tb opslagruimte
- Dreambox
- Panasonic (3d) bluray
- Harmony 900 voor bediening
- ps3, wii etc niet te zien..
Kan alleen maar zeggen voor de TV echt ,/kwijl !.
Niet iets om de fronts op te hangen naast de TV ?.
Niet iets om de fronts op te hangen naast de TV ?.
[ Voor 35% gewijzigd door Mektheb op 01-10-2011 15:55 ]
Die TV
HEBBON.. wel zonde dat er een chrome rand om heen zit.. had van mij part beter zwart kunnen wezen.
Scientia potentia est
Hehe... Ik heb twee Samsungs in de winkel bekeken en de duurdere had die chromerand die ik zelf dus ook niet mooi vind. Ik snap niet dat ze dat gedaan hebben, want ik zou nu juist (iets) de goedkopere nemen.martijn--g schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 16:13:
Die TVHEBBON.. wel zonde dat er een chrome rand om heen zit.. had van mij part beter zwart kunnen wezen.
Ik vind die chrome rand dus wel mooier dan bijv de d7000 die het niet heeft. De zon schijnt er op de fotos trouwens ook wel op, wat hem nog meer doet blinken. Plus de rand is erg dun en valt voor mij grotendeels ook nog eens weg tijdens het tv kijken.
De fronts ophangen is voor mij geen optie, aangezien ik dit één niet mooi vind en twee de muren na al het gedoe met stucken/spuiten niet wil beschadigen om speakers op te hangen.
De fronts ophangen is voor mij geen optie, aangezien ik dit één niet mooi vind en twee de muren na al het gedoe met stucken/spuiten niet wil beschadigen om speakers op te hangen.
Ik heb nu een Velodyne staan inderdaad. Ik bedoelde het ook in de vorm van "de Magnat die ik ooit had tot en met wat ik nu heb staan (Velodyne)". Dus dat het instellen van de crossover altijd hetzelfde was: op de subwoofer vol open en regelen in de receiver.vosss schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 02:02:
[...]
Ik dacht dat jij een hele dikke dure vette sub had staan? Toch geen Magnat zeker?
Heeft die Sunfire een auto-sense-ding of er 230 of 110 Volt als input wordt geleverd? In diverse apparaten die dat hebben lees je veel over een lichte brom. Maar als het niet merkbaar is dan is het al snel goedJordy van e schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 08:47:
[...]Ik heb mijn Sunfire weer terug, er zit nog heel lichtjes een brom in, maar nu ik hem verder van de muur heb staan, hoor je het niet meer. Wel keurig geholpen bij stassen. Ik kon met bijbetaling de Sunfire achter laten en gaan voor de Velodyne ultra 800, maar ik vind die echt minder klinken als de Sunfire. Zeker omdat ik speel met B&W cm1 speakers, is het soms wel fijn als de sub de bovenkant van de laagweergave nog een kleine punch kan geven. Dat miste ik in de Velodyne.
Van de SPL-serie wordt eigenlijk altijd de 1200 aangeraden. Althans, dat is wat ik mij heb laten vertellen door Bart van Beter Beeld en Geluid. Zelfs in ruimtes waar de 1200 overkill zou zijn geeft deze dan een beter effect dan de 800. Mede door de ingebouwde EQ die het één en ander glad kan strijken. Volgens weer andere heeft de SPL-1200 Ultra op sommige punten nog betere prestaties dan de Velodyne Digital Drive 10. Echter is het verschil tussen een SPL-800 Ultra en SPL-1200 Ultra wel aanzienlijk.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Die tv doet 't 'm inderdaad. Ik vind het een prachtig apparaat; dun en een bizar smalle omlijsting. Zeker bij 60" staat dat erg goed (lijkt het allemaal nog dunner)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Inderdaad ziet er erg goed uit, dacht bij mijn LX9500 dit al small was

Maar die van Samsung is inderdaad nog een stuk dunner, wel 1 jaar later dus nieuwer model.
Ik kan alleen maar hopen meerdere merken dit overnemen

Maar die van Samsung is inderdaad nog een stuk dunner, wel 1 jaar later dus nieuwer model.
Ik kan alleen maar hopen meerdere merken dit overnemen
Anoniem: 85494
Er zit wel bijzonder veel reflectie in dat beeld.
Is bij mijn oude 46C7700 niet zo opgevallen maar misschien komt het doordat je een foto hebt gemaakt.
Is bij mijn oude 46C7700 niet zo opgevallen maar misschien komt het doordat je een foto hebt gemaakt.
Eigenlijk bij all die type tv's met een glasplaat ervoor, het is niet extreem erg of irritant.
Maar het is er zeker wel.
Maar goed dunne bezel en een strak design moet je toch wat inleveren.
Maar het is er zeker wel.
Maar goed dunne bezel en een strak design moet je toch wat inleveren.
Hele mooie set! Jammer dat je fronts zo op dat kastje moeten staan. Waarschijnlijk klinken ze nog beter als ze vrij kunnen ademen. Dat was bij mijn B&W speakers ook, maar door mijn vorige inrichting/woning kon dat helaas niet. Ik neem aan dat er aan de achterkant van je fronts een bass reflex poort zit? Heb je die dicht gemaakt, of laat je hem open? Juist door de lastige plaatsing kan het dichtstoppen positief effect hebben op je laagweergave, al zal het iets minder laag gaan (desnoods laat je je sub iets meer mee pakken)red1 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:42:
Beste tweakers,
• Nieuwe TV, Samsung UE60D8000, wat het plaatje (voor mij) compleet maakt.
[/list]
Wat is er gebleven?
- Natuurlijk de fronts Monitor Audio GX100
- De sub, Monitor Audio R370HD
- Humax 5050c met 2tb opslagruimte
- Dreambox
- Panasonic (3d) bluray
- Harmony 900 voor bediening
- ps3, wii etc niet te zien..
Graag gedaanfris0NL schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 14:49:
[...]
Bedankt Jordy! Ik ben net ff aan het experimenteren geslagen en ik heb de crossover nu wel intern geregeld! Moest eerst wel ff de handleiding van de receiver doorspitten
Volgens mij is het inderdaad een 110/230 input. Hij bromt nog als je je oor er op legt, maar het is niet meer hoorbaar vanaf 30 cm. Al ben ik nog steeds van mening dat dit soort apparaten geen brom horen te hebben. Het is dat hij zo goed klinkt, anders was die weer MP op gegaanFeaR schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 17:29:
[...]
Heeft die Sunfire een auto-sense-ding of er 230 of 110 Volt als input wordt geleverd? In diverse apparaten die dat hebben lees je veel over een lichte brom. Maar als het niet merkbaar is dan is het al snel goed
Van de SPL-serie wordt eigenlijk altijd de 1200 aangeraden. Althans, dat is wat ik mij heb laten vertellen door Bart van Beter Beeld en Geluid. Zelfs in ruimtes waar de 1200 overkill zou zijn geeft deze dan een beter effect dan de 800. Mede door de ingebouwde EQ die het één en ander glad kan strijken. Volgens weer andere heeft de SPL-1200 Ultra op sommige punten nog betere prestaties dan de Velodyne Digital Drive 10. Echter is het verschil tussen een SPL-800 Ultra en SPL-1200 Ultra wel aanzienlijk.
De Velodyne Ultra 1200 ligt voor mij zwaar boven budget en is echt te groot voor in mijn woonkamer (we hebben een woonkamer van 20M2. Juist een kleine krachtige 8 inch sub sprak mij aan wegens formaat. Dat deze zo goed klonk icm met de CM1 was een verrassing, waar ik thuis pas achter kwam
Ja, de Velodyne 800 gaat veel lager en klinkt dan strakker, maar zou voor mijn set de verkeerde keuze zijn omdat ik dan een gat heb aan de onderkant van de CM1, die de sunfire wel mooi kan opvangen.
Bovendien is de Sunfire HRS8 echt een plaatje....
[ Voor 30% gewijzigd door DjVe op 02-10-2011 08:16 . Reden: extra tekst ]
Ik bestel vrijwel altijd m'n kabels bij http://www.4utech.nl, doorgaans het goedkoopste adres (niet alleen voor kabels overigens).ConZito schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:28:
Ik mag allemaal nieuwe kabels gaan bestellen en ik vind het altijd veel te duur, iemand nog leuke adresjes?
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Dit is mijn complete audiosysteem! Ik heb de model M aangeschaft, wat een geweldig geluid!!!
Ik heb bij mij thuis praktisch geen mogelijkheden om verschillende speakers op te hangen/neer te zetten, dus dit systeem met "surrounding audio" is ideaal voor mij!
http://nl.genevalab.ch/home/products/
Ik heb er een Ipod touch op staan voor de broodnodige muziek...
Het heeft een paar euro gekost, maar dan heb je ook wat...
PS: ook aan te sluiten op tv/mediaspeler/laptop enz....
Ik heb bij mij thuis praktisch geen mogelijkheden om verschillende speakers op te hangen/neer te zetten, dus dit systeem met "surrounding audio" is ideaal voor mij!
http://nl.genevalab.ch/home/products/
Ik heb er een Ipod touch op staan voor de broodnodige muziek...
Het heeft een paar euro gekost, maar dan heb je ook wat...
PS: ook aan te sluiten op tv/mediaspeler/laptop enz....
Dankjewel.Jordy van e schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 08:11:
Hele mooie set! Jammer dat je fronts zo op dat kastje moeten staan. Waarschijnlijk klinken ze nog beter als ze vrij kunnen ademen. Dat was bij mijn B&W speakers ook, maar door mijn vorige inrichting/woning kon dat helaas niet. Ik neem aan dat er aan de achterkant van je fronts een bass reflex poort zit? Heb je die dicht gemaakt, of laat je hem open? Juist door de lastige plaatsing kan het dichtstoppen positief effect hebben op je laagweergave, al zal het iets minder laag gaan (desnoods laat je je sub iets meer mee pakken)
De fronts op het kastje heb ik helemaal geen last van, ze gaan goed laag (voor zover ze dat kunnen) en als ik de sub aanzet trilt het huis zowat uit elkaar. Soms als de sub uitstaat hoor ik nog genoeg laag van de fronts (bij tv kijken) en twijfel dan of de sub nou aan of uit staat, dat zit dus goed.
Ik heb verder niks afgedicht oid. De fronts staan ook zon 25cm van de muur af, ze zitten er dus niet tegenaan ofzo. Kan ze wel op stands gaan zetten, maar dan moet ik mijn indeling veranderen. En dat wil ik nou net niet, aangezien ik een kabelgoot voor de tv op die plaats in de muur heb laten frezen en afwerken
Goed, ik dus ook sinds donderdag mijn speaker upgrade geplaatst.(klik voor oude situatie) Na een uurtje klooien staat het geheel nu als volgt:

Ik moet nu wel mijn TV gaan ophangen omdat de center dus niet meer op het kastje past....

De Hi en Mid zijn gekoppeld via spades maar ik krijg ze niet goed gedrukt tussen speaker kabel en connector zeg maar, iemand een tip om dit anders/beter te doen?
Het is dus een set Monitor Audio Gold GX100 als fronts en de GXC150 als center. Het bevalt me zeer goed met een zeer vol en detail geluid. Mijn rear speakers en sub zijn nog uit mijn vorige KEF 3005 set en combineren prima met de MA's op het front.

Ik moet nu wel mijn TV gaan ophangen omdat de center dus niet meer op het kastje past....

De Hi en Mid zijn gekoppeld via spades maar ik krijg ze niet goed gedrukt tussen speaker kabel en connector zeg maar, iemand een tip om dit anders/beter te doen?
Het is dus een set Monitor Audio Gold GX100 als fronts en de GXC150 als center. Het bevalt me zeer goed met een zeer vol en detail geluid. Mijn rear speakers en sub zijn nog uit mijn vorige KEF 3005 set en combineren prima met de MA's op het front.
[ Voor 4% gewijzigd door ChiLLeR op 02-10-2011 19:11 ]
>> Signature?
Nu mijn nieuwe appartement eindelijk klaar is en de inrichting compleet kan ik ook eindelijk eens foto's posten van mijn "home entertainment gebeuren". Ik woon op de voormalige opslagzolder van een eind 19e eeuw gebouwde brouwerij. Daarom heb ik schuine wanden aan beide zijden, wat behoorlijk wat hoofdbrekens heeft gekost om een goede opstelling te maken.
Op het tv-meubel:

Samsung UE40D6500 LED-TV
Thorens TD145 (bj. 1975, volledig op laten knappen) draaitafe
In het tv-meubel:

Yarland FV34CIII Chinese buizenversterker met een vermogen van 2x 10 watt (!)
Firestone Spitfire MkII USB DAC
Cambridge Audio pre-amp voor de platenspeler (niet zichtbaar)
Wat je niet meer ziet is mijn Mac Mini welke tot voor gisteren het hart van mijn media centre vormde. Ik heb hem verkocht en in de loop van de week ga ik een Apple TV ophalen.
Ik gebruik hiervoor nu tijdelijk mijn Macbook Pro.
Het kastje is van het merk Karat. Zeer strak en goed doordacht meubel. Helaas wordt de buizenversterker zo warm dat ik 1 schap aan de linkerkant heb moeten verwijderen omdat ik een schroeiende geur begon te ruiken
De luidsprekers zijn Monitor Audio RX6 in high gloss wit

Een overzichtsfoto waarop je het bankstel en aan de linkerkant mijn Leolux Wibber draaifauteuil kunt zien. Staat precies in de sweetspot van het geluid :-)

Het zal geen verbazing wekken dat muziek de belangrijkste overweging was bij het samenstellen van het systeem. Echter het lage vermogen van de versterker is nauwelijks een belemmering bij het kijken van films. Ik weet dat het beter kan met een echte HT receiver, een sub en meer speakers maar zo houdt ik ook de onderbuurman te vriend en voor mij werkt het prima.
Kabelmanagement wil ik altijd vooruitstrevend aanpakken maar dan lukt het toch niet zoals ik het wil en wordt het toch weer een kabelbrij :-)

In de toekomst wil ik eventueel mijn versterker nog upgraden naar een model van het zelfde merk maar met meer vermogen, een Cambridge DacMagic staat tevens op het verlanglijstje. Met de speakers ben ik ontzettend tevreden dus ik verwacht geen upgraditis in de toekomst op dat vlak. Ook over het tv-toestel ben ik zeer te spreken.
Op het tv-meubel:

Samsung UE40D6500 LED-TV
Thorens TD145 (bj. 1975, volledig op laten knappen) draaitafe
In het tv-meubel:

Yarland FV34CIII Chinese buizenversterker met een vermogen van 2x 10 watt (!)
Firestone Spitfire MkII USB DAC
Cambridge Audio pre-amp voor de platenspeler (niet zichtbaar)
Wat je niet meer ziet is mijn Mac Mini welke tot voor gisteren het hart van mijn media centre vormde. Ik heb hem verkocht en in de loop van de week ga ik een Apple TV ophalen.
Het kastje is van het merk Karat. Zeer strak en goed doordacht meubel. Helaas wordt de buizenversterker zo warm dat ik 1 schap aan de linkerkant heb moeten verwijderen omdat ik een schroeiende geur begon te ruiken
De luidsprekers zijn Monitor Audio RX6 in high gloss wit

Een overzichtsfoto waarop je het bankstel en aan de linkerkant mijn Leolux Wibber draaifauteuil kunt zien. Staat precies in de sweetspot van het geluid :-)

Het zal geen verbazing wekken dat muziek de belangrijkste overweging was bij het samenstellen van het systeem. Echter het lage vermogen van de versterker is nauwelijks een belemmering bij het kijken van films. Ik weet dat het beter kan met een echte HT receiver, een sub en meer speakers maar zo houdt ik ook de onderbuurman te vriend en voor mij werkt het prima.
Kabelmanagement wil ik altijd vooruitstrevend aanpakken maar dan lukt het toch niet zoals ik het wil en wordt het toch weer een kabelbrij :-)

In de toekomst wil ik eventueel mijn versterker nog upgraden naar een model van het zelfde merk maar met meer vermogen, een Cambridge DacMagic staat tevens op het verlanglijstje. Met de speakers ben ik ontzettend tevreden dus ik verwacht geen upgraditis in de toekomst op dat vlak. Ook over het tv-toestel ben ik zeer te spreken.
Mijn complimenten, ziet er erg mooi uit. /kwijl. vooral die witte speaker staan mooi in het geheel.
En gewoon kwa kwaliteit van het beeld ga je toch een verschil merken tussen een projector van 900 euro en 1800 euro?Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 14:52:
[...]
Als je kamer niet volledig matzwart is geverfd, zal het verschil in contrast tussen de TW5500 en de TW3200 niet opvallen verwacht ik (een brandende kaars in de kamer is al genoeg om het maximale contrast te verlagen naar iets van 500:1 en witte muren of plafonds weerkaatsen veel licht).
Hehe ook toevallig dat er zo kort na elkaar de monitor audio gx100's worden gepost. Mooie setChiLLeR schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:10:
Goed, ik dus ook sinds ...
Post hierboven rx6 ook mooi!
Erg mooie set, maar ben je niet bang dat je center er een keer vanaf pleurt?ChiLLeR schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:10:
Erg mooi die Monitor Audio's!
Ik zelf moet het doen met 4x Bronze B4's, maar na al die jaren nog steeds tevreden mee! Prima prijs/kwaliteitverhouding imho.
Geniet van jullie sets
Ik zelf moet het doen met 4x Bronze B4's, maar na al die jaren nog steeds tevreden mee! Prima prijs/kwaliteitverhouding imho.
Geniet van jullie sets
Ja dat is een goede tip, dat ga ik maar eens proberen. Heb jij dat ook zo gedaan?red1 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:23:
@chiller
Kan je je speakerkabels niet met een bananenplug aansliten, zodat je die splitter gewoon weer goed vast kunt draaien?
JawelPHiXioN schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 21:33:
[...]
Erg mooie set, maar ben je niet bang dat je center er een keer vanaf pleurt?
>> Signature?
Ik heb het ook zo gedaan en dan zitten de bruggen wel goed vast, ik had namelijk hetzelfde probleem.ChiLLeR schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:19:
[...]
Ja dat is een goede tip, dat ga ik maar eens proberen. Heb jij dat ook zo gedaan?
Zeer mooie setup. Vooral de tv ziet er echt super uit.Maar waarom airplay? Zonde van je geweldige MA speakers. Als airplay iets doet is het wel de geluidskwaliteit van je muziek vern**ken. Ikzelf heb hierdoor voor een Sonos gekozen. geen compressie en dus 100% kwaliteit. En ook vanaf de ipad/iphone/ipod te bedienen.red1 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:42:
knip
Wat is er veranderd?
[list]
• Receiver upgrade van Marantz 6005 naar Marantz 7005. Dit vooral voor de Airplay functionaliteit, zodat ik draadloos muziek kan afspelen via mijn Ipad naar de Marantz toe. Gelukkig mocht ik de (oude) 6005 zonder problemen omruilen.
@red1 @ChiLLeR @Sailorman Goed om te zien dat er steeds meer MA fans komen. Ik ben na 3 naar nog steeds zeer tevreden met mij RS6 speakers (inmiddels ook hoogglans wit gespoten)
[ Voor 11% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 03-10-2011 09:42 ]
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
ik wil een buis in mijn muur gaan vrezen voor de kabels van de tv. Wat is nou een goede hoogte om je TV op te hangen? heb gaat om een 40 inch. LCD
30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw
Op ooghoogte als je op de bank zit kijkt wel lekker, maar je hangt hem natuurlijk op zoals jij dat wil
K to the KillaZ
Voor muziek zou een Airport Express beter zijn, die stuurt normaal 44.1 uit naar je DAC ipv 48.Sailorman schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 19:29:
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Alle Monitor Audio owners kruipen opeens uit hun hol! 
Zelf in het bezit van een set BX5's en ondanks dat die erg mooi zijn, halen ze het niet bij de sets van de posters hierboven! Mooi spul mannen!
Zelf in het bezit van een set BX5's en ondanks dat die erg mooi zijn, halen ze het niet bij de sets van de posters hierboven! Mooi spul mannen!
*** never mind ***
[ Voor 95% gewijzigd door EMDB op 03-10-2011 11:57 ]
Hier nog een MA owner :-P Bij mij een set RX6, RXC en RX1 in Walnoot. Foto's staan in het vorige topic en er is niks veranderd, dus geen re-post. Maar wel leuk om nog even te vermelden :-P
Oeh, spannend
Vorige week heb ik uit een aanbieding van Hificorner twee pioneer speakertjes gekocht die als surround gebruikt gaan worden, en zojuist is de BK XXLS400 (FF) besteld voor een mooi(er) prijsje. Het is bijna jammer dat we vandaag 3 weken op vakantie gaan, ik wil er mee aan de slag! 
Over drie weken dus foto's, eindelijk mn 5.1 compleet!
Over drie weken dus foto's, eindelijk mn 5.1 compleet!
€475 bij RA nu toch? Mooie subs zijn dat!

K to the KillaZ
Toen ik ging luisteren naar de speakers dacht ik in eerste instantie dat ik naar de Bronze BX4 zat te luisteren. Totdat de verkoper mijn vergissing na een uur luisteren in de gaten kreeg en vertelde dat het de RX6 waren, niet de BX4. Naja het kwaad is dan al gedaan. Vooral mijn bankrekening is daar erg van geschrokkenWhySoSerious schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:18:
Erg mooi die Monitor Audio's!
Geniet van jullie sets
De BX4 klinken trouwens ook heel goed, vergelijkbaar met de Mordaunt Shorts die ik hiervoor had.
Ik zie dat de meeste mensen hier op laminaat hun speakers staan hebben, dus ik zie weinig spikes.
Ik ben er nog altijd niet uit of spikes hun geld waard zijn of niet, en hoe ik het best bij mij kan doen.
Bij mij is het een keramische vloertegel, dus spikes zijn mogelijk, maar gaat het veel verschil geven, dat is de vraag?
Ook de kabelkeuze maakt mij gek, ik wil natuurlijk niet dat mijn speakers gaan slechter klinken door de kwaliteit van de draad, maar als ik die high-end kabel zie van rond de 25€ de meter, dan vind ik dat er toch wel wat over gaan.
Mijn speakers zijn B&W 684s
Ik ben er nog altijd niet uit of spikes hun geld waard zijn of niet, en hoe ik het best bij mij kan doen.
Bij mij is het een keramische vloertegel, dus spikes zijn mogelijk, maar gaat het veel verschil geven, dat is de vraag?
Ook de kabelkeuze maakt mij gek, ik wil natuurlijk niet dat mijn speakers gaan slechter klinken door de kwaliteit van de draad, maar als ik die high-end kabel zie van rond de 25€ de meter, dan vind ik dat er toch wel wat over gaan.
Mijn speakers zijn B&W 684s
Bij beide gevallen is het echt een kwestie van proberen. Spikes geven niet in elke ruimte, bij elke speaker een verbetering en dat zelfde geld voor speaker kabels. Ik geloof ook niet echt in speaker kabels van honderden euro's voor 2x2 meter, daarom heb ik voor mezelf een kabel gekocht voor 10 euro de meter, al is het alleen maar voor het gevoel: ik geef niet honderden euro's uit aan speakers, om ze vervolgens aan te sluiten met het goedkoopste kabeltje dat ik kan vinden, maar wil het ook niet te gek maken.
Discussies over spikes en kabels moet je hier eigenlijk niet voeren want dan krijg je een clash van believers enn non-believers. Zie dit topic.
Volgens mij is het wel nodig om je speakers van de grond af te zetten tenzij je juist graag de bass via je laminaatvloer wil voelen. Ik gebruik gewoon de rubbers die meegeleverd zijn met de speakers (je kunt bij deze kiezen tussen rubbers en metalen spikes, de laatste gebruik je bij tapijt e.d.). Ik zou niet teveel geld investeren daarin. De kabels heb ik gekocht omdat ik ze mooi vond, plat en transparant, van het merk Vovox voor 100 euro per paar (2,5 meter - tweedehands). In mijn optiek moet je het niet te gek maken met de accessoires, het gaat immers om de apparatuur zelf.
Volgens mij is het wel nodig om je speakers van de grond af te zetten tenzij je juist graag de bass via je laminaatvloer wil voelen. Ik gebruik gewoon de rubbers die meegeleverd zijn met de speakers (je kunt bij deze kiezen tussen rubbers en metalen spikes, de laatste gebruik je bij tapijt e.d.). Ik zou niet teveel geld investeren daarin. De kabels heb ik gekocht omdat ik ze mooi vond, plat en transparant, van het merk Vovox voor 100 euro per paar (2,5 meter - tweedehands). In mijn optiek moet je het niet te gek maken met de accessoires, het gaat immers om de apparatuur zelf.
[ Voor 6% gewijzigd door Sailorman op 03-10-2011 16:42 ]
Vergeet hierbij niet dat spikes juist je speaker aan je ondergrond koppelen! Beste i.m.o. is nog altijd --> laminaat (of vloerbedekking) --> Tegel --> Spikes (of rubber)Sailorman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 16:41:
Discussies over spikes en kabels moet je hier eigenlijk niet voeren want dan krijg je een clash van believers enn non-believers. Zie dit topic.
Als je al tegels hebt is het idd een kwestie van uitproberen.
K to the KillaZ
Nee ik heb ze biamp (of biwired wat het ook is, zie mijn eerste post voor foto's) aangesloten, dus dan heb ik dat bruggetje niet nodig.ChiLLeR schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:19:
Ja dat is een goede tip, dat ga ik maar eens proberen. Heb jij dat ook zo gedaan?
Wellicht ben ik niet een enorme audiofiel, maar het geluid van Airplay is voor mij prima, moet het geluid van het liedje zelf ook goed zijn natuurlijk.f4stf0rw4rd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:38:
Zeer mooie setup. Vooral de tv ziet er echt super uit.Maar waarom airplay? Zonde van je geweldige MA speakers. Als airplay iets doet is het wel de geluidskwaliteit van je muziek vern**ken. Ikzelf heb hierdoor voor een Sonos gekozen. geen compressie en dus 100% kwaliteit. En ook vanaf de ipad/iphone/ipod te bedienen.
Airplay werkt volgens mij ook gewoon zonder compressie als je bestanden lossless zijn, dus mooie oplossing zo.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Toch raar dan dat bv mijn mijn ouwe sub van een Z5500 setje ik aan de andere kant van mijn appartement de vloer voelde trillen als deze hard stond en gewoon op laminaat als ik op mn blote voeten of sokken stond.Vergeet hierbij niet dat spikes juist je speaker aan je ondergrond koppelen!
Als ik er spikes onder zette dan kon ik mn hand recht onder de sub op de vloer leggen en dan voelde ik nog niets.
Hoezo koppelt een spike de speaker? Ik bedoel als je hem plof op de vloer zet dan staat de gehele onderkant van de speaker rechtstreeks in koppeling met de vloer. Zet je hem op spikes dan is dat een heel stuk minder.
Een spike koppelt de speaker aan de ondergrond, echter is het gekoppelde oppervlak vele malen kleiner dan de speaker zonder spikes neerzetten. Het gewicht van de speaker drukt op die paar mm² waardoor trillingen geconcentreerd door worden gegeven. Maar feit is en blijft dat spikes koppelen en dus trillingen doorsturen naar de vloer/ondergrond waar deze op staat. Als je wilt ontkoppelen gebruik je zachtere of dempende materialen. Denk hierbij aan halve squashballetjes of dingen als de Gramma of Subdude van Auralex.vosss schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:02:
[...]
Hoezo koppelt een spike de speaker? Ik bedoel als je hem plof op de vloer zet dan staat de gehele onderkant van de speaker rechtstreeks in koppeling met de vloer. Zet je hem op spikes dan is dat een heel stuk minder.
@ Sailorman,
Kun je mij de link geven waar je die kast kunt kopen, mooie setup zeker die witte MA.
Kun je mij de link geven waar je die kast kunt kopen, mooie setup zeker die witte MA.
It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -
Ik heb spikes op een laminaat vloer staan; echter staan ze op aluminium schoteltjes met aan de onderzijde een soort van rubber / kurk. Lijkt mij een goede oplossing zo.

Ziet er mooi uit, maar technisch gezien kan je dan even goed rubber gebruiken.Chills schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:43:
Ik heb spikes op een laminaat vloer staan; echter staan ze op aluminium schoteltjes met aan de onderzijde een soort van rubber / kurk. Lijkt mij een goede oplossing zo.
[afbeelding]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb spikes op tegels die aan de onderkant dan weer dempingszooi hebben. Maar ik heb niet veel keuze, dat met die schotels vind ik te onhandig met verschuiven. Mijn speakers zijn gewoon te lomp en met een gewicht van bijna 70kg heb ik ze liever gewoon veilig op een 60x60 tegel staan 
Volgende oplossing wordt een rubber mat voor ontkoppeling van industriele machines, daar weer een tegel op en de spikes, is het ook weer opgelost. Ik blijf me nogsteeds verbazen over de kwaliteit van de tegels, 70kg belasting op een paar scherpe puntje en niet breken
Volgende oplossing wordt een rubber mat voor ontkoppeling van industriele machines, daar weer een tegel op en de spikes, is het ook weer opgelost. Ik blijf me nogsteeds verbazen over de kwaliteit van de tegels, 70kg belasting op een paar scherpe puntje en niet breken
[ Voor 32% gewijzigd door ConZito op 03-10-2011 22:20 ]
Ik had onder die sub spikes staan met een rubber bovenkant, die dus aan de onderkant tegen de speaker stond, dan een laag goudkleurig metaallegering dan weer een stuk rubber, dan een stuk metaallegering weer wat taps toeliep, en dan een schoteltje met ook weer een tweetal lagen rubber en een tweetal lagen metaallegering.FeaR schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:16:
[...]
Een spike koppelt de speaker aan de ondergrond, echter is het gekoppelde oppervlak vele malen kleiner dan de speaker zonder spikes neerzetten. Het gewicht van de speaker drukt op die paar mm² waardoor trillingen geconcentreerd door worden gegeven. Maar feit is en blijft dat spikes koppelen en dus trillingen doorsturen naar de vloer/ondergrond waar deze op staat. Als je wilt ontkoppelen gebruik je zachtere of dempende materialen. Denk hierbij aan halve squashballetjes of dingen als de Gramma of Subdude van Auralex.
Geen idee of het goeie waren, ze kostte me destijds (een jaar of 8 geleden) ik geloof 80 euro.
Ik heb ze laatst mee gegeven voor nop aan de kerel die mn Z5500 set overnam
Kan ik me voorstellen van die bankrekening. Meen dat die Silver-reeks toen 600 euro per speakers was. Ik heb de B4's destijds gekocht voor 300 euro per speaker (heel wat uurtjes voor in de supermarkt gestaan haha).Sailorman schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:37:
[...]
Toen ik ging luisteren naar de speakers dacht ik in eerste instantie dat ik naar de Bronze BX4 zat te luisteren. Totdat de verkoper mijn vergissing na een uur luisteren in de gaten kreeg en vertelde dat het de RX6 waren, niet de BX4. Naja het kwaad is dan al gedaan. Vooral mijn bankrekening is daar erg van geschrokken![]()
De BX4 klinken trouwens ook heel goed, vergelijkbaar met de Mordaunt Shorts die ik hiervoor had.
Maar zijn absoluut goede speakers. Hier worden ze aangestuurd door een Denon 2805 en ondersteund door een SVS-sub. Zal eens piccies maken binnenkort, altijd leuk
Prachtige dingen, die Canton Chrono's! Ze zijn nu ook verkrijgbaar bij www.coolsound.nlgiohardcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:10:
[...]
Da's 2 x de Chrono SL-580 als front:
[afbeelding]
En 2 x de Chrono SL-570 als rear:
[afbeelding]
En 1 x de Chrono SL-555 als center:
[afbeelding]
Ik heb ze overigens gekocht bij HiFi Schluderbacher. Prijsverschil t.o.v Nederland voor de hele set (inclusief Pioneer VSX-LX55) is om en nabij de 1500 euro!
Maar damn... die prijzen... Je mag zo'n beetje 5000 euro neerleggen voor een 5.1 setje!
http://www.coolsound.nl/c...akers?z&m[]=62&cat_id=328
[ Voor 25% gewijzigd door Brankster op 04-10-2011 10:14 ]
Dergelijke totaalprijzen kom je toch al snel tegen als je gaat kijken naar speakers van deze prijzen. Zeker als je dan ook nog voor vier vloerstaanders gaat in plaats van twee vloerstaanders en twee boekenplankmodellen. Al kan je voor standaards ook erg veel geld neerleggen mocht je dat willen. Goede subwoofer er bij en je hebt een set staan waar je ook een leuke auto van had kunnen kopen.Brankster schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:13:
[...]
Prachtige dingen, die Canton Chrono's! Ze zijn nu ook verkrijgbaar bij www.coolsound.nl
Maar damn... die prijzen... Je mag zo'n beetje 5000 euro neerleggen voor een 5.1 setje!
Daarom ben ik alles ook in Duitsland gaan halen. Prijzen verschillen (zeker bij een complete set) vaak enorm met prijzen in NL. Daarnaast ligt de winkel ook maar 90km rijden bij mij vandaan, wat ook handig is ivm garantie.Brankster schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:13:
[...]
Prachtige dingen, die Canton Chrono's! Ze zijn nu ook verkrijgbaar bij www.coolsound.nl
http://www.coolsound.nl/c...akers?z&m[]=62&cat_id=328
Ik heb achter ook vloerstaanders genomen omdat ik dat rustiger vind overkomen dan zo'n losse stand. Daarnaast waren die 2 boekenplankmodellen + 2 stands bijna net zo duur als 2 vloerstaanders. Dan is de keus (ook audiotechnisch gezien) natuurlijk snel gemaakt.
Nu maar hopen dat die schilder snel komt zodat alles opgezet kan worden!
Voordeel van speakers op stands is dat he vaak net iets hoger is en daardoor net over de bank komt ipv er tegenaangiohardcore schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 13:50:
[...]
Daarom ben ik alles ook in Duitsland gaan halen. Prijzen verschillen (zeker bij een complete set) vaak enorm met prijzen in NL. Daarnaast ligt de winkel ook maar 90km rijden bij mij vandaan, wat ook handig is ivm garantie.
Ik heb achter ook vloerstaanders genomen omdat ik dat rustiger vind overkomen dan zo'n losse stand. Daarnaast waren die 2 boekenplankmodellen + 2 stands bijna net zo duur als 2 vloerstaanders. Dan is de keus (ook audiotechnisch gezien) natuurlijk snel gemaakt.
Nu maar hopen dat die schilder snel komt zodat alles opgezet kan worden!
Tja, maar als je in die auto dan ook weer goed geluid wilt hebben...FeaR schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:26:
Goede subwoofer er bij en je hebt een set staan waar je ook een leuke auto van had kunnen kopen.
Anoniem: 154173
Klinkt best logisch ;-)FeaR schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 10:26:
[...]
Dergelijke totaalprijzen kom je toch al snel tegen als je gaat kijken naar speakers van deze prijzen.
Deze kastjes kan je niet zo kant en klaar kopen, ze worden op bestelling gemaakt. Ik heb er 3 maanden op moeten wachten...Abraxas1 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 21:38:
@ Sailorman,
Er zijn wel meerdere dealers in Nederland die het merk leveren. Wat je moet doen is het type opgeven, de kleuren en het materiaal (of je bv gewoon een houten blad wil, of glas zoals in mijn geval) en extra's zoals bv poten of een zwevende plint. Ik heb bv 2 ronde gaten in de achterwand laten maken voor kabelmanagement.
Hier vind je meer info en een dealerlijst: http://www.heldense.com/index2.php?n_id=9
Het type wat ik heb heet C-195.
Iemand ervaring met de Epson TW6000? Ik vind deze goedkoper terug dan de TW5500, maar ik ben niet zeker of hem wel beter is.
Ben benieuwd, ben ook op zoek naar een beamer!SiXke schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:19:
Iemand ervaring met de Epson TW6000? Ik vind deze goedkoper terug dan de TW5500, maar ik ben niet zeker of hem wel beter is.
de 6000 heeft op papier dus meer ANSI lumens, maar minder contrast... Ik heb geen idee.
De pest bij beamers is, dat je ze niet echt kan vergelijk meestal. Zijn volgens mij geen winkels waar je meerdere naastelkaar kan zien, zoals met bijv. tv's
De pest bij beamers is, dat je ze niet echt kan vergelijk meestal. Zijn volgens mij geen winkels waar je meerdere naastelkaar kan zien, zoals met bijv. tv's
Epson komt binnenkort met een nieuwe lijn home cinema projectors. Onder andere met 3D ondersteuning.
http://www.engadget.com/2...er-projectors-for-seriou/
http://www.engadget.com/2...er-projectors-for-seriou/
Wachten dus? Argh hoe moeilijk altijd om iets goed te willen kopen!
Zo dure beamer is helemaal niet nodig. Een TW-3200 is al prachtig!
Sja, ik ben ook erg tevreden over mijn TW450 hoor. Kan nu niet zeggen dat ik zo heel veel verschil zie met een Sanyo Full HD beamer die hier op de zaak hangt (en ook nog eens op een doek en niet op een scherm projecteert)
Ik ken er zoveel niet van, wat is belangrijker, de lumen of het contrast?418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:23:
de 6000 heeft op papier dus meer ANSI lumens, maar minder contrast... Ik heb geen idee.
Ik heb ook geen flauw idee jongen... Lumens zijn wel belangrijk; maar dat is ook afhankelijk van de technologie van de lens.
3LCD heeft bij hetzelfde aantal lumens een helderder beeld dan DLP beamers volgens mij.
Probleem bij contrastcijfers is dat er geen echte standaard is waarop dat gemeten wordt, net als bij TV's. Aan die cijfers kan je dus een hoop liegen als fabrikant.
3LCD heeft bij hetzelfde aantal lumens een helderder beeld dan DLP beamers volgens mij.
Probleem bij contrastcijfers is dat er geen echte standaard is waarop dat gemeten wordt, net als bij TV's. Aan die cijfers kan je dus een hoop liegen als fabrikant.
[ Voor 28% gewijzigd door 418O2 op 05-10-2011 11:37 ]
Wat ik me dan weer afvraag:
- in mijn geval komt de beamer op mijn VSX-LX55 (de 2e HDMI uitgang)
Wanneer ik geen FullHD beamer neem, loop ik dan tegen de volgende zaken aan?
- Wanneer de receiver een 1080P signaal uitstuurt, maar ik heb geen fullHD beamer, schaalt de beamer dan terug of krijg ik een melding dat het signaal niet geprocessed kan worden?
- Kan ik de uitvoer van de 2e HDMI uit ook op een andere resolutie zetten om bovenstaand issue op te lossen?
Mocht een fullHD beamer, zoals gesteld wordt, niet veel uitmaken voor de beeldkwaliteit dan vind ik een mindere beamer ook prima, maar dan moet ie wel het signaal kunnen verwerken.
En dan als laatste: welke techniek is dan het best voor films? DLP? LCD? LED?
- in mijn geval komt de beamer op mijn VSX-LX55 (de 2e HDMI uitgang)
Wanneer ik geen FullHD beamer neem, loop ik dan tegen de volgende zaken aan?
- Wanneer de receiver een 1080P signaal uitstuurt, maar ik heb geen fullHD beamer, schaalt de beamer dan terug of krijg ik een melding dat het signaal niet geprocessed kan worden?
- Kan ik de uitvoer van de 2e HDMI uit ook op een andere resolutie zetten om bovenstaand issue op te lossen?
Mocht een fullHD beamer, zoals gesteld wordt, niet veel uitmaken voor de beeldkwaliteit dan vind ik een mindere beamer ook prima, maar dan moet ie wel het signaal kunnen verwerken.
En dan als laatste: welke techniek is dan het best voor films? DLP? LCD? LED?
[ Voor 5% gewijzigd door giohardcore op 05-10-2011 11:43 ]
Ik heb geen idee... Ik kan het even voor je checken vanavond als je wil (heb een 720p beamer en mijn mediaplayer kan 1080p weergeven)
Waarvoor bij voorbaat dank! Mijn Popcorn spuugt ook 1080P uit en zolang die beamer dat kan downscalen vind ik het prima.418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:42:
Ik heb geen idee... Ik kan het even voor je checken vanavond als je wil (heb een 720p beamer en mijn mediaplayer kan 1080p weergeven)
[ Voor 14% gewijzigd door giohardcore op 05-10-2011 11:45 ]
Epson zijn inderdaad prima, krijg je he als je het ontwikkeld heb en alle anderen jouw patent moeten betalen.418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:33:
Sja, ik ben ook erg tevreden over mijn TW450 hoor. Kan nu niet zeggen dat ik zo heel veel verschil zie met een Sanyo Full HD beamer die hier op de zaak hangt (en ook nog eens op een doek en niet op een scherm projecteert)
Ik heb een eMachines V700 720p beamer aangesloten op mijn PS3 en mediaspeler die beide op 1080p staan ingesteld. Beeld wordt gewoon netjes naar 720p gedownscaled.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
toch ook maar even mijn setup dan.
Tot nu toe erg tevreden over!
apparatuur:
Receiver: Onkyo 809
fronts: 2*Eltax Monitor III
rears: 2* Eltax Monitor III
center: Eltax Monitor Centre
sub: Sunfire HRS-8
tv: Samsung LE40 met hoop nummertjes erachter
mediaplayer: Eminent 7080
verder: Cisco box van Ziggo. HD/Interactief/DVR
stands: zelfbouw based on TNT stubby design
todo:
- stands bouwen/kopen voor fronts.
de foto's:

apparatuur:
todo:
de foto's:
[ Voor 0% gewijzigd door enterz op 05-10-2011 13:32 . Reden: Eltax dus haha ]
Geen Altex, maar Eltaxenterz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:23:
apparatuur:
fronts: 2*Altex Monitor III
rears: 2* Altex Monitor III
center: Altex Monitor Centre
Die Monitors zijn wel mooi, aardig geprijsd en er komt dus goed geluid uit?
Misschien krijg ik 4 van die + center er wel door bij mijn meisje.
komt erg fijn geluid uit die Monitor's vind ik en met mij vele anderen, maar het blijft toch smaak uiteindelijk.418O2 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:32:
Die Monitors zijn wel mooi, aardig geprijsd en er komt dus goed geluid uit?
De center heb ik nog niet heel lang, maar klinkt vrij redelijk voor wat ik heb gehoord tot nu toe.
Qua afmetingen zijn ze redelijk 'vrouw vriendelijk' iig
Ja ik had vloerstaanders laten zien maar daarop werd bijzonder negatief gereageerd.
Wow!!!red1 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:42:
• Nieuwe TV, Samsung UE60D8000, wat het plaatje (voor mij) compleet maakt.
gave tv zeg maarre:
pricewatch: Samsung UE60D8000
3800 euro voor een TV gaat me net iets te ver haha. Hoe is het beeld? Geen last van backlight bleeding e.d.?
Dit omdat ie zo dun is en veel LED tv's daar last van hebben
Gezien de kleurstelling in je interieur: zijn deze stands iets?
Moet ze zelf ook nog bestellen, nu we de boel wat aan het herinrichten zijn... Mooie zwarte glazen voet, strak vierkant en (volgens wat ik ervan kan vinden) meer draagvermogen dan de obligate Vogel's stands.
Goed paneel IPS en FULL LED en backlightbleeding is er niet.wimpie007 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
Wow!!!
gave tv zeg maarre:
3800 euro voor een TV gaat me net iets te ver haha. Hoe is het beeld? Geen last van backlight bleeding e.d.?
Al weet ik niet welk paneel er in zit, mijn toestel heeft 0/1 bleeding
edit : zie alleen dit toestel een Edge LED is dus die zou best wel "iets bleeding hebben" maar ik denk van zo'n caliber dat het te verwaarlozen is.
[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 05-10-2011 14:50 ]
Ben bang dat deze stands hem ook niet zijn. Draagvermogen is te laag. De Monitor's zijn wat zwaarder dan 5Kg/stuk. Ook wil ik liever geen schroeven door m'n speakers boren.bramseltje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
Gezien de kleurstelling in je interieur: zijn deze stands iets?
Moet ze zelf ook nog bestellen, nu we de boel wat aan het herinrichten zijn... Mooie zwarte glazen voet, strak vierkant en (volgens wat ik ervan kan vinden) meer draagvermogen dan de obligate Vogel's stands.
Stands kopen worden ook wat duurder gezien de bassreflex aan de onderkant. Hierdoor moet de speaker op z'n spikes staan. De topplaat moet daarom wat groter zijn dan bij de 'meeste' boekenplank modellen
Wellicht zelfbouw dus nog wel een optie.
thnx voor 't medenken iig!
Er van uitgaande dat je de kamer waarin de beamer moet werken (voldoende) kunt verduisteren, het contrast.SiXke schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:35:
[...]
Ik ken er zoveel niet van, wat is belangrijker, de lumen of het contrast?
In een volledig donker ruimte heb je aan zo'n 400 - 500 lumen wel voldoende en laat dat nu ongeveer de waarde zijn die overblijft van 1600 - 2000 ANSI lumen projectors wanneer ze in mode staan waarin de kleurechtheid acceptabel is voor film (6500K, op Epson beamers theather modus). De lumen worden belangrijk wanneer je de kamer niet kunt verduisteren. Dan geld hoe meer lumen hoe beter, om e.e.a. toch nog zichtbaar te maken. Vandaar dat presentatie beamers zo fel zijn.
Ik ben overigens erg tevreden met mijn Epson EH-TW2900 terwijl dat op papier een stuk mindere beamer is dan bijvoorbeeld een EH-TW5500. In de praktijk (mijn observatie) vertaalt het verschil zich het meest duidelijk in de zwartwaarden; bij mijn EH-TW2900 is zwart donkergrijs, terwijl bij de EH-TW5500 het dichter in de buurt van zwart komt. Uiteraard heeft dit als gevolg dat het contrast van een EH-TW5500 vele malen hoger is dan die van een EH-TW2900. Maar eerdergenoemde kost dan ook ruim twee keer zo veel, en dat was het mij i.i.g niet waard.
Anoniem: 93986
Deze misschien?enterz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:02:
[...]
Ben bang dat deze stands hem ook niet zijn. Draagvermogen is te laag. De Monitor's zijn wat zwaarder dan 5Kg/stuk. Ook wil ik liever geen schroeven door m'n speakers boren.
Stands kopen worden ook wat duurder gezien de bassreflex aan de onderkant. Hierdoor moet de speaker op z'n spikes staan. De topplaat moet daarom wat groter zijn dan bij de 'meeste' boekenplank modellen
Wellicht zelfbouw dus nog wel een optie.
thnx voor 't medenken iig!

Zelf net de rode versie besteld. Zijn de Norstone Essse stands. Meer info hier,
http://www.norstone-design.com/en/model/177_Esse-Stand.html
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93986 op 05-10-2011 15:30 ]
Catch22 heeft dezelfde beamer als ik: Accepteert gewoon 1080 50/60p via HDMIgiohardcore schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 11:43:
[...]
Waarvoor bij voorbaat dank! Mijn Popcorn spuugt ook 1080P uit en zolang die beamer dat kan downscalen vind ik het prima.
Voordeel van zo`n LCD is wel, dat je het regenboog-effect niet hebt. Ik ben dus zo iemand die daar (helaas) gevoelig voor is (en dan ook echt bij iedere beweging van het oog een regenboog zien).
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Top plaat is ook nog te kleinAnoniem: 93986 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 15:30:
[...]
Deze misschien?
[afbeelding]
Zelf net de rode versie besteld. Zijn de Norstone Essse stands. Meer info hier,
http://www.norstone-design.com/en/model/177_Esse-Stand.html
Anoniem: 93986
Mhhmmz, dan zou ik gewoon overwegen om een plaat erop te leggen om het oppervlak te vergroten.
Hehe ja het heeft wat gekost, de speaker setup trouwens ook, maar dan heb je ook wat.wimpie007 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:
Wow!!!
gave tv zeg maarre:
Het beeld is erg goed vind ik. Ben normaal Sony fan en heb ook de 55hx920 een paar dagen gehad. Ik vond 55 toch nog iets te klein en ben toen maar direct op 60 overgestapt. Ik zag de d8000 in de winkel in 60 inch en was meteen verliefd op het design. De Sony hadden ze daar niet groter. Heb de samsung toen maar meegenomen. Vind het verschil in prijs tussen 55inch en 60inch eigenlijk wel een beetje teveel van het goede, maargoed.. Backlight bleeding heeft hij wel iets, maar ik heb er totaal geen last van en is voor mij te verwaarlozen. Op eerdere Sony's heb ik het wel eens erger meegemaakt en dan ook omgeruild. De hx920 had trouwens ook een redelijk grote clouding vlek, wat normaal uitzonderlijk is voor een full led.
Maar om het af te sluiten, ben helemaal tevreden. Net een Dune mediaspeler gekocht welke ik aan het installeren ben, dus er wordt vanavond weer op en top film gekeken.
[ Voor 18% gewijzigd door red1 op 05-10-2011 17:39 ]
@red1
Welke Dune speler heb je gekocht? Ik wil eigenlijk ook iets ter vervanging van mijn pc. Als ik met mijn pc aan film zit te kijken word het al snel 26°c in mijn kamer en moet alsnog de airco aan. Tijdens de film is de airco aan geen pretje dus vandaar.
De versterker maakt al genoeg warmte. Dat hittemonster van een pc heb ik het liefste uit.
Inmiddels heb ik ook het e.a. aangeschaft. Maar ik moet ook nog het e.a. aansluiten en opruimen. Om die reden dus geen foto's.
Op het moment zit ik een beetje met een issue mbt. kabelgootjes voor de speakerkabel. Ik heb een witte en een grijze wand. De witte wand is prima met die gootjes. Echter vind ik het echt niet staan om op die grijze wand ook witte gootjes te zetten. Iemand tips? Is dat kunststof misschien op de een of andere manier te schilderen? Al wil ik er bijv. geen 30 a 40 euro verf tegen aan gooien om 2 gootjes van een halve meter te schilderen. Dan blijven ze gewoon wit.
Welke Dune speler heb je gekocht? Ik wil eigenlijk ook iets ter vervanging van mijn pc. Als ik met mijn pc aan film zit te kijken word het al snel 26°c in mijn kamer en moet alsnog de airco aan. Tijdens de film is de airco aan geen pretje dus vandaar.
De versterker maakt al genoeg warmte. Dat hittemonster van een pc heb ik het liefste uit.
Inmiddels heb ik ook het e.a. aangeschaft. Maar ik moet ook nog het e.a. aansluiten en opruimen. Om die reden dus geen foto's.
Op het moment zit ik een beetje met een issue mbt. kabelgootjes voor de speakerkabel. Ik heb een witte en een grijze wand. De witte wand is prima met die gootjes. Echter vind ik het echt niet staan om op die grijze wand ook witte gootjes te zetten. Iemand tips? Is dat kunststof misschien op de een of andere manier te schilderen? Al wil ik er bijv. geen 30 a 40 euro verf tegen aan gooien om 2 gootjes van een halve meter te schilderen. Dan blijven ze gewoon wit.
Always look on the bright side of life.
Sunfire HRS8, wat een heerlijke sub! Ik heb er ook één. Heb jij last van een brom in je sub (als je heel dicht bij gaat luisteren?). Die stands zijn ook erg leuk! Waarom heb je voor ook niet een setje stands met monitoren erop. Qua ruimte moet dat kunnen en het zal ook ten goede komen van de geluidskwaliteit! Verder erg leuke setupenterz schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 13:23:
toch ook maar even mijn setup dan.
apparatuur:
todo:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door DjVe op 05-10-2011 17:57 . Reden: Ik moet echt leren lezen! ]
De Dune HD Smart D1. Ben nog aan het installeren. Duurt lang om zoveel gig over te zetten en ben bezig in Yadis, maar check voor meer info het Dune Topic hier op tweakers.clifdon schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 17:54:
@red1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Let op!
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden. - Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.
- Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.
- Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.