Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 417.606 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:59
xV0rtexx schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:56:
Grappig, heb ik 6 topics doorgenomen om te kijken of iemand een laag wandje van besta meubels heeft gemaakt om te kijken hoe het staat. Post jij je foto gisterenavond. Ziet er goed uit!
U riep?
inmiddels een verouderde foto, apparatuur is inmiddels vervangen door een Denon 2311 met Klipsch F3 / C20, maar nog geen tijd gehad om een betere foto te maken)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1TmUv3dABoYKF1OpuYQLKWG8/full.jpg

Da's 2x besta van 1.20m met twee schuifdeuren en metalen poten.
Let wel ff op met die Besta's: ze hebben elk 5 poten. 3 voor en 2 achter. Kwam voor mijn CRT prima uit (ding weegt 50 kilo :X ) omdat het gewicht aan de voorkant zit, maar ik meen dat ze maar 30 kilo per stuk op het bovenblad mogen hebben :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RexP
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:16
Ik ben ook lid van de Besta club.

Afbeeldingslocatie: http://www.rexp.be/public/img/prive/DSC03657_klein.jpg

Ik heb tegenwoordig Focals i.p.v. Kef. Moet weer eens nieuwe foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:43
Nice die Besta oplossingen, krijg dat er helaas niet in bij vrouwlief, die is te verzot op haar meubelen. :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04 10:08
Bedankt! Nog wat foto's om ideeën te krijgen van een soortgelijke oplossing.
KillaZ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:20:
Nice die Besta oplossingen, krijg dat er helaas niet in bij vrouwlief, die is te verzot op haar meubelen. :o
Ja, idd, dat is stap twee :)

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGP
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:33
Je moet dan al bijna gewoon apparatuur gaan kopen, puur om die gigantische kast vol te krijgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56
KillaZ schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:20:
Ach, met die Marantz NR-.. receiver mag jij niet klagen toch. ;)

Ik hoor ook bij de familie Besta:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0wyFagpRTkI2cRPcXmDwJemN/medium.jpg

In het linkervak staat m'n Marantz SR5004 en in het rechtervak staat de PS3 160GB en wat games + controllers.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Spijtig genoeg is er nogsteeds geen Besta met een hoogte van 50cm zonder pootjes...Die van 64cm is namelijk veel te hoog om een TV op te zetten. Had me anders best knaken gescheeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
[...]

Ach, met die Marantz NR-.. receiver mag jij niet klagen toch. ;)

Ik hoor ook bij de familie Besta:

[afbeelding]

In het linkervak staat m'n Marantz SR5004 en in het rechtervak staat de PS3 160GB en wat games + controllers.
Psst:
KillaZ schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 20:49:
Bam, sneak peak :)

Morgen een goede overzichtsfoto maken. Mijn nieuwe spullen staan en zijn ingesteld:
- Marantz SR7002
- Boston Acoustics A23

De Marantz (past net, kleine 2 cm ruimte achter de rand)
[afbeelding]

De speakers:
[afbeelding]
[afbeelding]
;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:56
Ow wauw! Die had ik even gemist. Mooi hoor! :>

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-04 21:35
Ik zal vanavond ook eens proberen wat fototjes online te zetten. Ben namelijk ook lid van de Besta Club.

Ik heb een kastje van 30hoog en 120 breed met mijn TV aan een wandbeugel. Daarnaast heb ik een "dressoir" van (uit me hoofd) 120x120. Beide in hoogglans wit.

Hoor ik van veel mensen die komen dat ze de hoogglans witte versie er erg chique uit vinden zien en verwachten dus niet dat het Ikea is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
ConZito schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:08:
Spijtig genoeg is er nogsteeds geen Besta met een hoogte van 50cm zonder pootjes...Die van 64cm is namelijk veel te hoog om een TV op te zetten. Had me anders best knaken gescheeld :P
Waarom wil je hem zonder pootjes hebben? Als je pootjes / wieltjes / whatever wel ok vind, dan zijn ze bijna allemaal 48 hoog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
The Eagle schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:41:
[...]

Waarom wil je hem zonder pootjes hebben? Als je pootjes / wieltjes / whatever wel ok vind, dan zijn ze bijna allemaal 48 hoog :)
Omdat anders m'n zooi er niet in past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
ConZito schreef op woensdag 07 december 2011 @ 16:54:
[...]

Omdat anders m'n zooi er niet in past ;)
Dat probleem had ik ook, maar dan meer mbt diepte. Mijn HDD recorder was te diep om te passen. Zoals gezegd: kastje is 48 hoog inclusief pootjes, en die zijn een cm of 8 a 10. Noot dat de boel bij ons op een laminaatvloer staat, en dat bood mogelijkheden.
Uiteindelijk heel simpel opgelost: de meeste apparatuur staat in de kast, maar de HDD recorder staat er onder. Gewoon, op de laminaatvoer. Past prima, ruimte zat, en mooi in het midden tusen de pootjes, zodat het toch min of meer 1 geheel vormt met de rest van de apparatuur. Problem solved :)

Ter indicatie: zie plaatje in The Eagle in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46" Dat apparaat wat rechts naast de TV staat is de HDD recorder. Die staat nu ipv op het meubel, helemaal onderaan, tussen de pootjes. Onder die videorecorder nog dus (die overigens wegens niet gebruiken ergens achter 1 van de deurtjes is verdwenen).

Geen idee of voor jou ook zoiets kan, maar dergelijke apparatuur kan, zeker als is niet al te vaak gebruikt wordt, prima zo staan. De hamvraag is: wat heb je voor "zooi" dat er in moet passen? :)

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 07-12-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
LuPo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:50:
[...]

Ow wauw! Die had ik even gemist. Mooi hoor! :>
Thx! Flinke verbetering ook op mijn A25 speakertjes, die nu een stuk beter spelen naar mijn gevoel.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Net geen 50kg en een grand total van 1260W RMS @ 8ohm. Ik noem 'm... "The Tower of Power"!
Afbeeldingslocatie: http://frietarbiter.be/dump/?download=tower-of-power.jpg

Wat een bakbeest, die XPA-5 :D
En hoe schattig is die a-100 O+ (die met z'n 60W rms moeiteloos m'n Heco Aleva 500's stuurt tot buur-onvriendelijke geluidsniveaus... dat moest ik toch even testen :))

[ Voor 29% gewijzigd door Slonzo op 07-12-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435023

Huidige specs:

Yamaha rxv730, dvds 2500, dvds 1700 (als cdspeler), sansui sr535, sansui sr333 (in revisie), dual cd503-1 en thorens td280 (te koop) Driade 7 speakers, sony lcd 94cm DHD lcd. 50hz (budget lijntje) ;) audio is belangrijker.

greetz
MRD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 11:16
Slonzo schreef op woensdag 07 december 2011 @ 22:13:
Net geen 50kg en een grand total van 1260W RMS @ 8ohm. Ik noem 'm... "The Tower of Power"!
[afbeelding]

En hoe schattig is die a-100 O+ (die met z'n 60W rms moeiteloos m'n Heco Aleva 500's stuurt tot buur-onvriendelijke geluidsniveaus... dat moest ik toch even testen :))
Wat de ...
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
[afbeelding]

Nou nog een meubel dat het spul kan dragen :+
Want dat die vloer het houdt snap ik zo ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
(jarig!)
Of zijn tv hangt bijzonder laag en hij legt altijd al z'n spullen op de vloer óf dat is al een tafel (meubel?) waar het op staat? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
[afbeelding]

Gvd :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ik dacht toch echt wel dat het verboden was om p0rneu te plaatsen hier.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Zo een tower-of-power wil ik ook wel. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ps. wel schattig zo een kleine telefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-05 15:09

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

[afbeelding]

Een aanrader qua meubel zou ik kiezen voor bijvoorbeeld de Spectral High-End. Mijn Pass Labs X350.5 staat daar ook al een tijdje op te pronken, en meubel is nog niet ingestort :P

Ik zal binnenkort even zelf een update doen daar mijn setup ietwat verander is. Heb alleen nog geen fatsoenlijk camera :P

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Erg nice Slonzo!

Zelf geimporteerd of 2e hands gekocht?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
The Eagle schreef op woensdag 07 december 2011 @ 19:22:
[...]

Geen idee of voor jou ook zoiets kan, maar dergelijke apparatuur kan, zeker als is niet al te vaak gebruikt wordt, prima zo staan. De hamvraag is: wat heb je voor "zooi" dat er in moet passen? :)
Dit -> http://i42.tinypic.com/2ljn9di.jpg

Ik wil die drie amps het liefst in een kastje op elkaar, dan heb ik gewoon binnenmaat van 45cm nodig. Diepte is met de IKEA nog wel op te lossen, maar ook dat houdt niet over.

Ben nu zelf aan het bouwen, maar dat kost al snel drie keer wat het bij de IKEA moet kosten, het wordt dan ook wel een stuk steviger :P
[afbeelding]

Hahaha, hoe vet, ik zou het lekker bij elkaar houden hoor. Meer is niet altijd beter, maar in dit geval wel vetter natuurlijk ;)

Ik moet zeggen dat ik er net niet aan kom die 1260W RMS. Ik blijf een beetje steken op 1120W RMS :P

[ Voor 34% gewijzigd door ConZito op 08-12-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Laatst online: 27-04 15:50
ConZito schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:23:
[...]

Ik wil die drie amps het liefst in een kastje op elkaar, dan heb ik gewoon binnenmaat van 45cm nodig. Diepte is met de IKEA nog wel op te lossen, maar ook dat houdt niet over.

Ben nu zelf aan het bouwen, maar dat kost al snel drie keer wat het bij de IKEA moet kosten, het wordt dan ook wel een stuk steviger :P
Weet je zeker dat dat wel een goed plan is kwa warmte? Gaan die niet je kastje opkoken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
martijn_me schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:25:
[...]

Weet je zeker dat dat wel een goed plan is kwa warmte? Gaan die niet je kastje opkoken? :P
Ben er weinig bang voor, beetje fatsoenlijke amp wordt ook niet verschrikkelijk warm bij normaal volume. Voorzijde van het meubel is semi-open en de achterzijde is helemaal open.

Als ik flink aan de volumeknop ga draaien worden ze wel wat warmer, maar zeker niet heet. Hiervoor had ik wel een IKEA Besta en daar zaten er twee opgesloten in een kastje dat alleen aan de achterzijde helemaal open was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
[...]

[...]
Moet lukken: twee er in, en 1 er bovenop in de zelfde lijn. Mijn Denon 2311 staat nu ook bovenop het kastje en dat gaat goed, staat prima. Maar dat moet je zelf wel willen natuurlijk.

Waar ik aan zit te denken voor jou: koop twee lack tafeltjes van 5 euro per stuk en stapel die. Binnewerks past dat, en je kunt een hele mooie toren maken. Kost geen drol, hooguit wat extra aan wat draadeinden.
Zie bijvoorbeeld ook het LackRack:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.eth-0.nl/images/9/99/5x_lackrack.jpg

Wat daar met servers gedaan is, kun jij ook met je apparatuur. Wordt een hele mooie toren dan. Besta bank er naast voor je TV en klaar is ConZito :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mja, maar dat is niet echt mooi :P

Het moet ook maximaal 180cm breed zijn, dingen eropzetten gaat niet want dan kan ik m'n TV niet meer kwijt, etc. Dus zelfbouw is nu de oplossing, vorige keer ging het wel, maar ook alleen omdat m'n meubel toen 3 meter breed was. Dat wil ik niet omdat je stereobeeld dan helemaal naar de klote gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ConZito schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:52:

Het moet ook maximaal 180cm breed zijn, dingen eropzetten gaat niet want dan kan ik m'n TV niet meer kwijt, etc. Dus zelfbouw is nu de oplossing, vorige keer ging het wel, maar ook alleen omdat m'n meubel toen 3 meter breed was. Dat wil ik niet omdat je stereobeeld dan helemaal naar de klote gaat.
Zo'n breed en laag meubel is zeer mooi inderdaad, maar met vloerstaanders is het niet te doen.
Had zelf een meubel uit de Cobra-serie gevonden (merk ben ik even kwijt) wat wel aan mijn eisen voldeed. Dus 1.80 breed en 60 diep, vooral dat 50 diep zie je niet veel bij kant en klare meubels. De hoogte was redelijk variabel, maar 45 centimeter was wel één van de opties. Kosten zijn alleen wel richting de 1000 euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Hoezo gaat het stereobeeld naar de kloten als er een meubel van 3 meter breed tussen staat? :? Mijn Klipsch F3's staan ook verder uit elkaar dan 3 meter? Je krijgt IMHO juist een heel raar geluidsbeeld als de luidsprekers erg dicht bij elkaar staan.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Hahn schreef op woensdag 07 december 2011 @ 23:19:
Of zijn tv hangt bijzonder laag en hij legt altijd al z'n spullen op de vloer óf dat is al een tafel (meubel?) waar het op staat? :P
Haha, het staat inderdaad gewoon op de salontafel voor de foto :)
KingTenteehje schreef op donderdag 08 december 2011 @ 02:32:
Een aanrader qua meubel zou ik kiezen voor bijvoorbeeld de Spectral High-End. Mijn Pass Labs X350.5 staat daar ook al een tijdje op te pronken, en meubel is nog niet ingestort :P
Zal ik eens bekijken, thx.
KillaZ schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:17:
Zelf geimporteerd of 2e hands gekocht?
Eigen import :)
Hahaha, hoe vet, ik zou het lekker bij elkaar houden hoor. Meer is niet altijd beter, maar in dit geval wel vetter natuurlijk ;) Ik moet zeggen dat ik er net niet aan kom die 1260W RMS. Ik blijf een beetje steken op 1120W RMS :P
Hmm ik heb inderdaad fout gerekend.
Maar als ik het herbereken, kom ik nu aan: 5 * 200 + 2 * 125 + 2 * 60 = 1370W :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
LangTall schreef op donderdag 08 december 2011 @ 13:29:
Hoezo gaat het stereobeeld naar de kloten als er een meubel van 3 meter breed tussen staat? :? Mijn Klipsch F3's staan ook verder uit elkaar dan 3 meter? Je krijgt IMHO juist een heel raar geluidsbeeld als de luidsprekers erg dicht bij elkaar staan.
Ligt er maar net aan wat voor spullen je hebt staan, hoe je kamer is en hoever je er vanaf staat. Voor HT vind ik het helemaal kut in ieder geval. Ze staan bij mij nu ongeveer 2,5 meter uit elkaar en dat is goed. Vorige opstelling was dat dus goed 3,5 meter en dat was echt niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58
Staan bij mij 1,5 meter uit elkaar en verder is ook echt niet mooi, puur omdat ik er behoorlijk dicht op zit. Stellen dat 3 meter uit elkaar geen probleem is klopt niet, want dat verschilt per situatie.

@ Hierboven, prachtig dat Emotiva spul :) Misschien word dat ook wel een mogelijke upgrade voor mij, ergens ver in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn1990 op 08-12-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 22:18
Nu ik een Emotiva XPA-3 heb moet ik ook aan een ander meubel. Al veel rondgekeken, vooral ook in dit topic, maar denk dat het zelfbouw gaat worden (voorlopig). Diepte die je nodig hebt (zo'n 55 cm) is grootste probleem bij veel audiomeubels/racks.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Probeer eens te kijken naar bovenkastjes voor in de keuken.
Wanneer je deze horizontaal monteert, heb je 60cm diepte, 45cm hoogte en breedte naar keuze ;)
Bovendien zijn die kastjes goedkoop, hebben een blinde ophanging en hoge draagkracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
ConZito schreef op donderdag 08 december 2011 @ 12:52:

Ik heb ook lang gezocht naar een fatsoenlijke kast.
Uiteindelijk vond ik de Ikea TOBO. Ruimte zat en 50 cm diep. De prijs valt met 169 reuze mee.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/tobo-tv-meubel__68924_PE183579_S4.jpg
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/20104737/#/20117674

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Sinds deze week een nieuw, op maat gemaakt, AV meubel. In dezelfde kleur als de XQ's van KEF, waardoor het mooi combineert.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FCiizsxQg4Q/TuEcdqxL1-I/AAAAAAAAAE4/pjkHJP8SYmg/s800/IMAG0095.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-jIQWQlYgRwc/TuEcTh5ndzI/AAAAAAAAADw/kl7DHlr2RWA/s800/IMAG0085.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-CFchMlllR6w/TuEcYjWocCI/AAAAAAAAAEU/wStNMCPs_zE/s800/IMAG0091.jpg

Wat je ziet:

tv: Philips 46PFL9705
receiver: Marantz SR7005
Mediaplayer: HDX1000
UPC HD mediabox
speakers: KEF XQ40 & XQ50c
AV meubel: custom made hoogglans wit

Wat je niet ziet:

KEF XQ30 als surround speakers
REL R328 subwoofer
Netgear Readynas Ultra 2 (4TB)

Deze set heb ik sinds augustus in bezit en ben er erg tevreden over. Momenteel ben ik op zoek naar een bluray speler met goede geluidseigenschappen om de set te completeren.

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:30
Thermaltaker schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:35:

Deze set heb ik sinds augustus in bezit en ben er erg tevreden over. Momenteel ben ik op zoek naar een bluray speler met goede geluidseigenschappen om de set te completeren.
als je de bluray speler bitstream laat spelen naar je marantz zijn de eigenschappen van de speler op audio gebied toch helemaal niet van toepassing? Kun je mooi de decoding laten doen door de receiver.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 08-12-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Dennism schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:16:
[...]

als je de bluray speler bitstream laat spelen naar je marantz zijn de eigenschappen van de speler op audio gebied toch helemaal niet van toepassing? Kun je mooi de decoding laten doen door de receiver.
Dat klopt inderdaad. Hier loopt momenteel nog ergens een actueel draadje over. Toch zijn zaken als het loopwerk, voeding en behuizing ook enigszins van belang volgens mij.
Al met al ben ik er nog niet uit, wat te doen.

Ik zat trouwens ook te kijken naar een Sonos/Squeezebox icm. een leuke DAC, voor bijvoorbeeld spotify, echter las ik in de review van de SR7005 op avblog dat spotify wellicht naar de Marantz komt. Even afwachten dus...

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Thermaltaker schreef op donderdag 08 december 2011 @ 23:22:
[...]
Toch zijn zaken als het loopwerk, voeding en behuizing ook enigszins van belang volgens mij.
Al met al ben ik er nog niet uit, wat te doen.
[...]
Voor het bitstreamen van audio zijn die dingen totaal niet van belang. Of je receiver nu een 1, een 1, een 1, of een 1 ontvangt maakt absoluut niet uit. Zo lang die die 1 maar ontvangt. Zodra je speler een 0 ipv een 1 of wanneer er een paar bits helemaal missen, kan je tik-geluid in het signaal krijgen (vergelijk dat geluid met het geluid dat je krijgt wanneer je met een muntstuk op een spiegel tikt).

Loopwerk is bij bitstreamen alleen van belang voor zaken als 'stil' (wil je dat het geluid van het loopwerk horen als je op de bank zit, en er een stille passage is). Of wil een een snel loopwerk, die snel kan schakelen tussen hoofdstukken? Dat zelfde geldt voor de behuizing en voor de voeding. Bedenk meer de technische kant. Zaken als warmte, of stabiliteit in stroomleverantie voor de elektronica die erin zit.

Jij denkt nog in termen en zaken die golden in het analoge tijdperk. Voor een digitaal signaal maken de zaken die jij noemt niet veel uit.

Ik zou bitstreamen, houdt het signaal zo lang mogelijk op een betrouwbare wijze in zijn digitale vorm. Dan is namelijk de analoge signaalweg ook het kortst. Want zoals ik schreef; in die analoge signaalweg treden het snelst vervormingen op.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-12-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 21:34
Ik ga over 2 maanden verhuizen naar the States en kom er dus achter dat mijn onkyo tx-sr605 de 110v niet aan kan en ook mijn Sony tv 40X3500 is niet geschikt.

Dat wordt dus op zoek naar een nieuwe versterker en dito tv. Iemand tips wat goed matched met een Monitor Audio Gold GX100 set?

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
ChiLLeR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:48:
Ik ga over 2 maanden verhuizen naar the States en kom er dus achter dat mijn onkyo tx-sr605 de 110v niet aan kan en ook mijn Sony tv 40X3500 is niet geschikt.

Dat wordt dus op zoek naar een nieuwe versterker en dito tv. Iemand tips wat goed matched met een Monitor Audio Gold GX100 set?
Emotiva all the way!

Komt icm monitor audio een prima geluid uit begreep ik op HTforum.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Of een 110V->220V omvormer natuurlijk. Al is een 605 niet direct iets wat je moet blijven koesteren, maar ik kan me voorstellen dat je de Sony wil blijven gebruiken. Mooi toestel is dat.

[ Voor 66% gewijzigd door mr.paaJ op 09-12-2011 13:09 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
ChiLLeR schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 10:48:

Gewoon al je spullen hier verkopen en daar nieuw kopen. Electronica is in de US een stuk goedkoper als hier, en je betaalt je scheel om een kilo te shippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 21:34
The Eagle schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 13:48:
[...]

Gewoon al je spullen hier verkopen en daar nieuw kopen. Electronica is in de US een stuk goedkoper als hier, en je betaalt je scheel om een kilo te shippen.
Ach verschepen wordt toch door mijn baas betaald dus daar maak ik me niet zo druk over :P En die MA set heb ik pas 1 maand dus die wil ik graag nog een aantal jaar houden :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-03 11:55
KillaZ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 11:01:
[...]

Emotiva all the way!

Komt icm monitor audio een prima geluid uit begreep ik op HTforum.
Icm. B&W en Tannoy ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52
Murcielago schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:16:
[...]

Ik heb ook lang gezocht naar een fatsoenlijke kast.
Uiteindelijk vond ik de Ikea TOBO. Ruimte zat en 50 cm diep. De prijs valt met 169 reuze mee.
[afbeelding]
http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/20104737/#/20117674
Die Tobo heb ik ook.
Lijkt van dichtbij toch goedkoop, en met z'n bruinzwart niet een duidelijke kleurstelling.
Tevens vind ik de kwaliteit twijfelachtig.
De reden dat ik het denk?
Met een 32" tv erop zakt ie al door in het midden.
Tegenwoordig staat er een 46" op, maar dat is helemaal niet om aan te zien.
(Dit heb ik in een eerder deel ook al opgemerkt bij iemand anders die de Tobo op de foto had)

Overigens staat er verder enkel: Acryan mini, PS3, Digi tv ontvanger en alleen aan 1 kant een SR6004.

Je kunt mij nog meer vertellen maar dat had dit meubel aan moeten kunnen!

Als ik niet 75% van m'n tijd nu bij m'n vriendin doorbracht was die meubel binnen het jaar vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 22:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lynx schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:24:
[...]

Die Tobo heb ik ook.
Lijkt van dichtbij toch goedkoop, en met z'n bruinzwart niet een duidelijke kleurstelling.
Tevens vind ik de kwaliteit twijfelachtig.
De reden dat ik het denk?
Met een 32" tv erop zakt ie al door in het midden.
Tegenwoordig staat er een 46" op, maar dat is helemaal niet om aan te zien.
(Dit heb ik in een eerder deel ook al opgemerkt bij iemand anders die de Tobo op de foto had)

Overigens staat er verder enkel: Acryan mini, PS3, Digi tv ontvanger en alleen aan 1 kant een SR6004.

Je kunt mij nog meer vertellen maar dat had dit meubel aan moeten kunnen!

Als ik niet 75% van m'n tijd nu bij m'n vriendin doorbracht was die meubel binnen het jaar vervangen!
Daar kun je toch wel even iets voor klussen, of niet? Zonde om het hele meubel weg te knikkeren, is vast makkelijk op te lossen met een steun/beugel oid.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:19
Afgelopen donderdag nieuwe reciever en blu-ray speler gekocht.

Voordat ik de nieuwe aanwinsten heb uitgepakt nog even een foto gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v34/p474572978-2.jpg

De nieuwe Marantz SR7005 reciever
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v34/p385515809-2.jpg

en de Marantz UD5005 blu ray speler
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v31/p255454892-2.jpg

En alles op zijn plaats
Afbeeldingslocatie: http://erbiemold.zenfolio.com/img/s11/v36/p301511207-2.jpg

Verder had ik al het volgende:
TV: SAMSUNG UE 46B7020
Front speakers: MB Quart (uit 1991)
Center speaker: Quadral
Surround speakers: Keff Cresta Sp3303

Als ik volgende keer foto's maak zal ik proberen om de camera recht te houden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Faxe schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:42:
Afgelopen donderdag nieuwe reciever en blu-ray speler gekocht.

Voordat ik de nieuwe aanwinsten heb uitgepakt nog even een foto gemaakt
[afbeelding]

Verder had ik al het volgende:
TV: SAMSUNG UE 46B7020
Front speakers: MB Quart (uit 1991)
Center speaker: Quadral
Surround speakers: Keff Cresta Sp3303

Als ik volgende keer foto's maak zal ik proberen om de camera recht te houden :z
Hele mooie set , ook grappig dat alles precies in die kast past.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 10503 op 11-12-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickysedai
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 22:14

rickysedai

Whoop whoop

Grappig dat er net een hele discussie losbarst over het TOBO meubel van de Ikea. Ik liep al langer rond met het idee om een afzonderlijk topic te starten over audiomeubels. Vandaag, in overleg met Fear, een voorzichtige start gemaakt: Het grote Audiomeubel topic!

Ik heb zelf een besta burs van de ikea. Er paste echter geen enkel apparaat met enig fatsoen in, dus de kast is inmiddels voor driekwart verzaagd. :P

Ik weet dat er veel mede-tweakers zijn die op zoek zijn naar hét ideale meubel om al het moois in kwijt te kunnen. Wellicht dat we er met zijn allen uit kunnen komen ;) Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

Leg de lat laag, dan ben je altijd succesvol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-05 22:54

Pixeltje

Woo-woohoo!

rickysedai schreef op zondag 11 december 2011 @ 21:00:
Grappig dat er net een hele discussie losbarst over het TOBO meubel van de Ikea. Ik liep al langer rond met het idee om een afzonderlijk topic te starten over audiomeubels. Vandaag, in overleg met Fear, een voorzichtige start gemaakt: Het grote Audiomeubel topic!

Ik heb zelf een besta burs van de ikea. Er paste echter geen enkel apparaat met enig fatsoen in, dus de kast is inmiddels voor driekwart verzaagd. :P

Ik weet dat er veel mede-tweakers zijn die op zoek zijn naar hét ideale meubel om al het moois in kwijt te kunnen. Wellicht dat we er met zijn allen uit kunnen komen ;) Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Goed idee! Ik heb hier sowiezo geen ruimte voor een fatsoenlijk meubel, maar als ik van de zomer een ander huischje betreed dan wil ik daar wel een mooie plek maken voor mijn spullen. Ik ga dus even spieken in je nieuwe topic!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 14:30
Ik heb ook aardig lopen zagen in mijn meubel haha:

Middelplank naar achteren geplaatst
Centerspeaker past nu precies

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1ODlyVN67JJGfrcdyC4eeYRE/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R3Ab3n8onaw6Y7JTMqoU64CP/full.jpg

Inmiddels de AVR vervangen voor een SR5005 Marantz

Maar lijstje met Speccies:

SR5005
Sony 55EX500
XBox 250GB Slim
120GB Elite Fat voor andere doeleinden dan online gamen ;-)
Sanyo Z5
Humax 5000c
Wii
JBL CSC55 Center, lekker ondiep
JBL E80 zuilen
HKTS11 Surrounds
3 HKTS Woofers

Heb nu dus 7.3 :P

[ Voor 27% gewijzigd door wimpie007 op 12-12-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29

Reinier

\o/

Maf, ik heb ook zo'n Tobo (de brede versie). Staat een 46" tv op en zakt compleet NIET door. Ik vind het geen mooi meubel meer maar de kwaliteit vind ik echt wel prima voor dat geld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58
wimpie007 schreef op maandag 12 december 2011 @ 09:25:
Ik heb ook aardig lopen zagen in mijn meubel haha:

Middelplank naar achteren geplaatst
Centerspeaker past nu precies

[afbeelding]
[afbeelding]

Inmiddels de AVR vervangen voor een SR5005 Marantz

Maar lijstje met Speccies:

SR5005
Sony 55EX500
XBox 250GB Slim
120GB Elite Fat voor andere doeleinden dan online gamen ;-)
Sanyo Z5
Humax 5000c
Wii
JBL CSC55 Center, lekker ondiep
JBL E80 zuilen
HKTS11 Surrounds
3 HKTS Woofers

Heb nu dus 7.3 :P
En heb je het idee dat he nu veel beter klinkt met 3 subs? Van wat ik begrepen heb is het namelijk ontzettend moeilijk om 2 subs goed af te stellen in 1 ruimte, laat staan 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-04 14:30
Martijn1990 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:10:
[...]

En heb je het idee dat he nu veel beter klinkt met 3 subs? Van wat ik begrepen heb is het namelijk ontzettend moeilijk om 2 subs goed af te stellen in 1 ruimte, laat staan 3 ;)
Ik moet zeggen dat ik de 2e er meer heb staan voor de sier (symmetrie) en die andere staat naast mijn zitpositie en is meer voor het dreunen tijdens de film ;-)

Het klapt niet ineens 3 keer zo hard ofzo.. Ook kan die naast de bank met een klik-aan-klikuit gewoon naar wens aan of uit gezet worden

[ Voor 8% gewijzigd door wimpie007 op 12-12-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318162

Hier wil ik dan even mijn nieuwe speakers laten zien : usher cp6311.\

Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/4087/dsd007.jpg

en het totaal plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/5127/fffff003.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31

Releases

Ja maar!

@ Qlivian

Nu alleen nog een mooi meubel erbij en je zit helemaal gebakken. Mooie setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Mooie setup idd. Maare, die ruimte laat de apparatuur niet echt tot zijn recht komen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:58:
Mooie setup idd. Maare, die ruimte laat de apparatuur niet echt tot zijn recht komen of wel?
daarom heb ik deze speakers ook een week thuis gehad en uitgeprobeerd.Ze staan nu zo'n 1 meter van de achtermuur af, klinkt echt goed hoor.Geen staande golven en heel strak detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Releases schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:48:
@ Qlivian

Nu alleen nog een mooi meubel erbij en je zit helemaal gebakken. Mooie setup!
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 16:31
Anoniem: 318162 schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:44:
Hier wil ik dan even mijn nieuwe speakers laten zien : usher cp6311.\

*knip*

en het totaal plaatje:

*knip*
Plaatjes van speakers vind ik het. :) Ziet er echt erg goed uit!. Maar een vraag die mij direct te binnen schoot. 'Is dat hoogpolig tapijt?'
Een hoogpolig tapijt dempt veel in het middentoon gebied. Heb je daar geen last van?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.