Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 414.683 views

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:52
wackidth schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:54:
Je bedoeld het vrouwelijke gedeelte met de schroefbussen??Die zijn van Jung (schakelmateriaal) zelf. Ik dacht 90 euro per paar uit mijn hoofd.

[...]
Inderdaad , vrouwelijke banaanstekkers. Maar op die site van Jung zie ik net hetzelfde probleem als bij Oehlbach. Ze leveren niet aan particulieren : "JUNG levert uitsluitend via de elektrotechnische groothandel
en de erkende installateur."

Hier in BE moeilijk iemand te vinden die daar aan kan komen...

Die van Oehlback zijn even duur helaas , maar passen wel mooi in onze Berker B7 stopcontacten.

Mijn Specs

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 11:31
MPAnnihilator schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 17:35:
[...]
Die van Oehlback zijn even duur helaas , maar passen wel mooi in onze Berker B7 stopcontacten.

[video]
Lijkt me echt een twijfelgeval zoiets :)
In eerste instantie een HDMI-kabel op maat erin krijgen..
En nadien opnieuw een trekken als er een nieuwe standaard is waar je ten volle gebruik van wil maken (Opvolger HDMI 1.4a)..

Buiten het praktische gedeelte, ziet het er wel enorm strak uit..

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
wackidth schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:48:
Ik heb er rond de 1500 voor betaald... Ligt er natuurlijk aan hoe groot je m wil etc etc.
De mijne is hoogglans gespoten 2 keer gelakt en gepolijst 2.50 lang en 60 diep.

[...]
Supermooi !

Maar hoe begin je eraan ? je stapt naar een schrijnwerker en verteld hem dat je een kast van die grootte wilt hebben ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:52
Wouter06 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 18:19:
[...]

Lijkt me echt een twijfelgeval zoiets :)
In eerste instantie een HDMI-kabel op maat erin krijgen..
En nadien opnieuw een trekken als er een nieuwe standaard is waar je ten volle gebruik van wil maken (Opvolger HDMI 1.4a)..

Buiten het praktische gedeelte, ziet het er wel enorm strak uit..
Nuja , voor mezelf vind ik enkel de vrouwelijke banaan stekkers in de muur interessant. De standaard gaat niet zo snel vergaan ;) HDMI vind ik er ook over , daar hebben we in de muur enkel een onzichtbare goot voorzien.

Mijn Specs

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:36
ConZito schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:58:
Zo eindelijk alle dozen uitgepakt en de spullen tijdelijk onder een IKEA bureau gezet wat nu nog even dienst doet als TV-meubel.

Nieuwe TV-meubel zit in elkaar, vandaag afwerken, opschuren en beitsen. Binnenkort dus een leuke post als het wat verder af is allemaal :)
Gast waar heb je die 3 eindversterkers voor nodig :P, naast die 2 receivers? (c320 en een t747 gok ik?)

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:47
Kaspers schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:34:
[...]

Gast waar heb je die 3 eindversterkers voor nodig :P, naast die 2 receivers? (c320 en een t747 gok ik?)
Zal wel een gevalletje "gewoon omdat het kan" zijn denk ik :+ ;)

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 21:48
[...]

Zie: ConZito in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46"

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 17:37
@MP

Je kan ze ze gewoon bestellen via een webshop die electrotechnische materialen levert, of anders een winkel die Jung dealer is. Lijkt me niet heel moeilijk??

@C00p
Er zijn zat bedrijfjes te vinden die deze kasten op maat voor je kunnen maken ff googlen op zwevend dressoir op maat. Ik heb de mijne bij Eindeloosdesign vandaan.

.

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:07

Canon23

>>MY<< world

Woosh net de Gemini II sub besteld...Die mag draaien naast een jamo 426 5.0 set ... :)

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
[...]

3x C270 en 1x T747. Dat andere ding is een C162 voorversterker. Ik ga dus voor een amp per speaker op de rears na. En inderdaad, omdat het kan :P

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Je kunt ze ook zelf maken, die vrouwelijk banaanstekkers.
Ben ik toevallig ook mee bezig, zal vanavond een foto posten hoe dat in elkaar zit.

De connectoren ervoor kun je via ebay voor weinig vinden,
daarbij een blindplaatje waar je zelf de gaten in boort/dremelt,
en je hebt zelf een kastje gemaakt voor ongeveer 8-10 euro :)

Ik was er ook naar op zoek, en wil ingangen in de muur achter mijn 5.1 versterker,
en per speaker nog eens 4 aansluitingen (bi-wired), dat werd erg duur met bestaande opzetjes,
vandaar de keuze om het zelf te maken.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Ik ben in blijde verwachting van nog wat Emotiva gear...
Een XPA-5 en een mini-X a-100!

De XPA-5 zal de UPA-2 vervangen die ik enkele maanden geleden kocht. UPA-2 is erg leuk, maar ik wil op middelkorte termijn m'n 3.1 setup uitbreiden naar 5.1, dus wat extra headroom is welkom. De UPA-2 mag dan de verkoop in. Als ik 'm niet kwijtraak (voor een goeie prijs) doe ik gewoon fronts en center op de XPA-5, rears op de UPA-2.

De mini-X a-100 (al is ie niet zo 'mini' met 22cm wijd en 38cm diep) komt op m'n bureau met een paar nog-te-bepalen bookshelf speakers. Ter vervanging van mijn paar KRK RP6 (actieve monitoren). Ik kan maar niet aan het geluid wennen, dus die worden ook verkocht.

Ik post wel nieuwe foto's als alles aangekomen is :)

• ConZito
Erg vet, ik zou die UPA2 gewoon lekker houden. Wat is er volgens jou mis met de RP6-en? Te clean?

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Stiekem ben ik inderdaad aan het overwegen om de UPA-2 gewoon te houden en alles lekker in een rack te steken :)

De RP6... zijn wel leuk, maar vermoeiend om naar te luisteren. Ik vind vooral de bass té aanwezig, alles onder de 140Hz (dacht ik?) wordt geboost en dat merk je. Met momenten vind ik de bass ook niet zo strak, eerder dreunend.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 14:37
Bij deze mijn nieuwe aanwinst in de Home Cinema:

Marantz SR5006 (Zwart)

Momenteel in combinatie met:

Sony Blu-Ray speler (ken het exacte type niet, +- 3 jaar oud)
Samsung UE40C6000 40" Led TV
KEF KHT 1005.1 5.1 setje

Begin 2012 worden de fronts vloerstaanders in de stijl van Q500/Q700/R500 ... Weet het nog niet echt.

[Voor 7% gewijzigd door Witte_200 op 30-11-2011 13:59]

• ConZito
Slonzo schreef op woensdag 30 november 2011 @ 13:58:
Stiekem ben ik inderdaad aan het overwegen om de UPA-2 gewoon te houden en alles lekker in een rack te steken :)

De RP6... zijn wel leuk, maar vermoeiend om naar te luisteren. Ik vind vooral de bass té aanwezig, alles onder de 140Hz (dacht ik?) wordt geboost en dat merk je. Met momenten vind ik de bass ook niet zo strak, eerder dreunend.
Ik gebruik ze best veel in de studio en je moet inderdaad een beetje oppassen met de bass. Hoe dicht heb je ze bij je staan? Want echt op je bureau is eigenlijk te dichtbij, ze hebben best wat ademruimte nodig.

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

ConZito schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:01:
Ik gebruik ze best veel in de studio en je moet inderdaad een beetje oppassen met de bass. Hoe dicht heb je ze bij je staan? Want echt op je bureau is eigenlijk te dichtbij, ze hebben best wat ademruimte nodig.
Momenteel staan ze zo. Ze staan dus wel redelijk dichtbij...

• ConZito
Hm, dat zou eigenlijk al voldoende moeten zijn. Wellicht iets meer ruimte vanaf de muur en schuimrubber eronder. Ik heb ze zelf in de studio helemaal vrij staan op oorhoogte met stands. Ik geef zelf dan weer de voorkeur aan de RP5 voor thuiswerken, die geven amper laag wat ook zo weer z'n voordelen heeft.

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 08:36
Zoals hierboven zie ik weer een Marantz staan,, nou heb ik me altijd al één ding afgevraagd over Marantz en ben er nog steeds niet achter.

Bij Denon is het typenummer eenvoudig. Bijvoorbeeld 2807
De eerste twee is de ''klasse'' de tweede '8' zegt wat over het formaat in die klasse, dan het bouwjaar. Maar hoe zit het eigenlijk met Marantz?
Bijvoorbeeld 7001? of de 5006?

• loeberce
  • Laatst online: 23-05 21:56
Eerste cijfer is de serie (hoger is beter), laatste cijfer is volgnr (hoger is nieuwer).

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-05 16:41
loeberce schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:26:
Eerste cijfer is de serie (hoger is beter), laatste cijfer is volgnr (hoger is nieuwer).
Niet echt want de SR5006 is de opvolger van de SR6005 :?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Bierdopje120 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:13:
Bij Denon is het typenummer eenvoudig. Bijvoorbeeld 2807
De eerste twee is de ''klasse'' de tweede '8' zegt wat over het formaat in die klasse, dan het bouwjaar.
Klopt ook niet helemaal, want veel series van Denon zijn naar boven geschoven. Zo is de AVR-2809 de AVR-3310 geworden, en de AVR-3808A is de AVR-4310 geworden. Dus bij Denon verschuiven de series ook wel eens. Ik zou ook niet per definitie stellen dat de AVR-3300 serie beter is dan de AVR-2800 en idem met de 4300 over de 3800.
EMDB schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:33:
[...]
Niet echt want de SR5006 is de opvolger van de SR6005 :?
Hoe kom je daar bij? Want dat is niet zo en ook nooit zo geweest. De SR5006 is de opvolger van de SR5005 en de SR6005 wordt opgevolgd door de SR6006. Marantz heeft al een tijd een losse 5000 en 6000 serie gehad als middensegment. Al is midden ook niet helemaal correct, want waar de 7000 serie nu de top is was dat vroeger het midden toen Marantz ook nog een 8000 en 9000 serie had. Al heeft Denon dat ook, waar de AVR-4311 nu het hoogste is hadden ze vroeger ook de AVR-5800 serie (beest van een receiver overigens).

Enige "gekke" wat Marantz dit jaar heeft gedaan is de NR1501 niet voortgezet, maar naar een NR1402 en een NR1602 gegaan. Maar als je de verschillen ziet dan is dat ook wel weer duidelijk eigenlijk.

[Voor 25% gewijzigd door FeaR op 30-11-2011 17:03]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Witte_200
Nja de verkoper vertelde mij hetzelfde wat fear hierboven zegt. De SR5006 een geupdate versie van den SR5005 ...
Was aan het twijfelen tussen de Pioneer VSX-921 en de Marantz SR5006. Na het horen van het verschil tussen de 2 was de keuze makkelijk (ook al is de marantz bijna dubbel zo duur)

Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad. Maar nog niet veel mee gespeeld. Ik vind alleen dat hij de subwoofer niet goed afstelt. Kan ook aan de subwoofer liggen natuurlijk.

In elk geval. Aanrader!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Witte_200 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:17:
Nja de verkoper vertelde mij hetzelfde wat fear hierboven zegt. De SR5006 een geupdate versie van den SR5005 ...
Was aan het twijfelen tussen de Pioneer VSX-921 en de Marantz SR5006. Na het horen van het verschil tussen de 2 was de keuze makkelijk (ook al is de marantz bijna dubbel zo duur)
Tot nu toe nog geen moment spijt van gehad. Maar nog niet veel mee gespeeld. Ik vind alleen dat hij de subwoofer niet goed afstelt. Kan ook aan de subwoofer liggen natuurlijk.

In elk geval. Aanrader!
Huh? De Marantz is toch op te pikken tussen de 400 en 600 euro? Of ben ik nu in de war met de 5005?

Anyway, niet echt een vergelijking i.m.o. daar Pioneer ook prima recievers heeft van die prijsklasse.

K to the KillaZ

• FeaR
KillaZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
[...]
Huh? De Marantz is toch op te pikken tussen de 400 en 600 euro? Of ben ik nu in de war met de 5005?
SR5006 kost een euro of 800 in Nederland en 700 in Duitsland, de SR5005 is inderdaad voor onder de 500 euro te krijgen.

• Witte_200
KillaZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:27:
[...]

Anyway, niet echt een vergelijking i.m.o. daar Pioneer ook prima recievers heeft van die prijsklasse.
Nee inderdaad niet echt te vergelijken met elkaar :) Maar wou absoluut niet besparen op de versterker ... Ben toch van plan om deze meer dan 10 jaar in huis te houden :)

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:39
[b][message=37229562,noline]. Ter vervanging van mijn paar KRK RP6 (actieve monitoren). Ik kan maar niet aan het geluid wennen, dus die worden ook verkocht.
Smaken ... :) Ik heb de RP8 gen 1's, en ik hou zo hard van hun sound bij elektronische muziek! Iets té bassy & warm, maar klinkt veel beter wanneer je studio wat groter wordt :+

Ik zal ze nooit wegdoen, het is zelfs zo erg dat ik me zorgen maak moest er eentje stuk gaan! Ook om op te draaien zijn ze echt feest voor mijn oren!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
Mag ik hier even 2 kleine vraagjes stellen? Als 't niet mag mag deze post meteen verwijderd worden, hoor.
Ik kijk veel naar speakers en luister er af en toe naar een paar. Ik ben nog een hele tijd niet in de markt voor nieuwe speakers, maar nieuwe fronts speciaal voor muziek lijken me wel wat. Maar is het verstandig om naar zuilen te kijken? Ik wil namelijk sowieso een aparte subwoofer (voor films en als ik later een goede heb ook voor de muziek) en ik wil dus niet dat het laag van de zuilen dan veel te overheersend wordt.
Ook vroeg ik me in het licht van de vorige vraag af of dure (in ieder geval duurder dan m'n 250 euro Onkyo set) versterkers de settings per speakers kunnen regelen. Bijvoorbeeld, mocht dat nodig zijn, de bas van zuilen uitzetten of flink omlaag schroeven. Ik luisterde namelijk laatst naar 2 Klipsch zuilen en de bas was echt luid.
Alvast bedankt!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• FeaR
Siempie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:59:
Ik kijk veel naar speakers en luister er af en toe naar een paar. Ik ben nog een hele tijd niet in de markt voor nieuwe speakers, maar nieuwe fronts speciaal voor muziek lijken me wel wat. Maar is het verstandig om naar zuilen te kijken? Ik wil namelijk sowieso een aparte subwoofer (voor films en als ik later een goede heb ook voor de muziek) en ik wil dus niet dat het laag van de zuilen dan veel te overheersend wordt.
Als je met een subwoofer gaat werken kan je zuilen op een bepaalde frequentie af laten kappen zodat ze maar tot dat bereik spelen. Instelling in de receiver die "large" of "small" heeft met betrekking tot de front speakers. Als je de speakers op large instelt dan gaan de lage tonen geheel naar de speakers én de subwoofer waardoor het inderdaad wat overkill kan worden. Overigens hoeft het niet, ik speel zelf met zuilen op large en een subwoofer. Hangt van de ruimte/akoestiek en de set zelf af.

Overigens gaan zuilen niet per defintie (veel) dieper dan monitoren. Dus ook met monitoren kan het laag overheersend worden als je deze op large instelt. Maar dat hangt wederom van de speaker en plaatsing af.
Ook vroeg ik me in het licht van de vorige vraag af of dure (in ieder geval duurder dan m'n 250 euro Onkyo set) versterkers de settings per speakers kunnen regelen. Bijvoorbeeld, mocht dat nodig zijn, de bas van zuilen uitzetten of flink omlaag schroeven. Ik luisterde namelijk laatst naar 2 Klipsch zuilen en de bas was echt luid.
Over het algemeen kan je het laag van de set wel wat naar beneden draaien. Alleen gaat dat bij sommige receivers makkelijker dan bij andere. Ligt er maar net aan op hoeveel punten je de EQ af kan stellen. Verder is het maar de vraag of je met het afstellen van de EQ het gewenste effect krijgt. Maar aan de kant van de speaker kan je ook redelijk wat tweaken om het laag minder te krijgen. Denk aan het goed opstellen van de speakers (niet te dicht op de muur plaatsen), het dichten van reflexpoorten, et cetera.

• martijn_me
  • Laatst online: 12:47
De plaatsing en luister positie van je speakers zijn echt heel belangrijk zoals Fear al zegt, als je dit niet goed doet klinken de meest dure speakers nog niet optimaal.
Als je dit voor elkaar hebt dan heb je een gelijkmatig klank beeld en is de rest persoonlijke smaak, elk speaker merk heeft ook een beetje zijn eigen klankkleur, en dat is dan weer die persoonlijke smaak.
Misschien mag je wel wat speakers thuis uit proberen!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:20
Mijn woonkamer HT (hier en daar nog kleine afwerkingen die moeten gebeuren, uiteraard alles nog schilderen, en wat leuke spullen in de open kast zetten)

Wat je ziet:

TV: LG 50pk950
Speakers: Triangle Galaxy 2
Subwoofer: Méteor 0.1tc

Wat je niet ziet:

Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K
Mediaplayer: Dune Base 3.0
STB: Telenet HD Digicorder
Unraid Pro Home Mediaserver 4.7 (specs zie http://htff.actieforum.com/t131-stijn-s-server )
Game Console: WII Black
Harmony one
JBL Lightmanager
Marmitek control 8
RGB led strip bestuurbaar met harmony

Wishlist: BK XXLS400FF ? ,squeezebox
Toekomst: Een dedicated ruimte boven.

Alles is ook bedienbaar met gesloten kasten :)
En het luik naast de center speaker kan openkippen zodat ik altijd aan alle bekabeling kan komen

[Voor 98% gewijzigd door skank op 01-12-2011 13:52]

• Barcafan
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 01:11
Zeer mooie woonkamer, vooral met die open haard erbij! Mag ik van je weten waar je zoiets nou vandaan haalt of heb je het zelf gemaakt?

• skank
Barcafan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:46:
Zeer mooie woonkamer, vooral met die open haard erbij! Mag ik van je weten waar je zoiets nou vandaan haalt of heb je het zelf gemaakt?
Ik heb het laten maken :) op een ontwerp van mezelf :)
Er moet nog een nieuwe hoekbank inkomen ook :)
firma: www.delameilleure.be

• FREAKJAM
  • Laatst online: 20:57

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Tijd dat ik hier ook eens wat post. Sinds kort mijn eigen koopappartementje en mijn beurs opengetrokken voor wat nieuw spul. Alles wat zich in mijn appartement bevindt is nieuw. Foto's zijn gemaakt met Galaxy S met custom rom, dus verwacht geen pretty pictures.

Wat je ziet:
Onkyo TX-NR509
HTPC waarop XBMC pre-eden op draait. (Skin is Aeon Nox voor de liefhebbers).
LG 50PZ550
Teufel Columa 100 (L uitvoering, inclusief bananenplugs)
Custom Arcade stick (Streetfighter addict)

Wat je niet ziet:
Xbox 360 (Arcade wit)
UPC Modem
TP-Link TL-WR1043ND (met dd-wrt firmware)

is everything cool?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
Ziet er mooi en strak uit. Wel een beetje weinig speling met je tafel zo te zien. Als je die stoel naar achteren schuift raak je je subwoofer al bijna. Of lijkt dat zo?

edit: wel een vraagje. Je hebt een Xbox360 en gebruikt een Logitech PS3 toetsenbord?

[Voor 32% gewijzigd door LuPo op 01-12-2011 18:07]

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het toetsenbord is voor mijn HTPC :)

Klopt dat het allemaal verder vrij nauw staat, woonkamer is niet marginaal groot (26 vierkante meter ongeveer).
Gelukkig gebruik ik die stoel nooit, ik zit aan de andere kant van de tafel, waar mijn laptop staat. Zo kan ik vanaf de eettafel ook TV kijken.

is everything cool?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10
@FREAMJAM: Zit dat nou lekker, zo'n hardplastic stoel :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ConZito
@FREAMJAM, wat is dat voor meubeltje?

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het is FREAKJAM trouwens ;)

@The Eagle
Op het moment dat je gaat zitten, plof je ineens neer. Het zit best laag. Maar het kussentje helpt veel.
Ik zit zelf altijd op de bank hoor, daar niet van.

@ConZito
Ik heb er 5 maanden over gedaan om een fatsoenlijk meubel te vinden waar zowel de receiver als HTPC in past, zodat hij genoeg ruimte heeft om zijn warmte kwijt te kunnen. Ik heb het meubel gevonden in Belgie uiteindelijk. Het is de Envy I XL, van het merk Multibrackets. Ik heb er ongeveer 500 euro voor betaald toen (half jaartje geleden).

is everything cool?

• ConZito
Ik ben er erg fan van namelijk, het ziet er namelijk precies ruim genoeg uit inderdaad :)

Mooi ding, mooie setup ook :)

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:28
FeaR schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:08:
Als je met een subwoofer gaat werken kan je zuilen op een bepaalde frequentie af laten kappen zodat ze maar tot dat bereik spelen. Instelling in de receiver die "large" of "small" heeft met betrekking tot de front speakers. Als je de speakers op large instelt dan gaan de lage tonen geheel naar de speakers én de subwoofer waardoor het inderdaad wat overkill kan worden. Overigens hoeft het niet, ik speel zelf met zuilen op large en een subwoofer. Hangt van de ruimte/akoestiek en de set zelf af.

Overigens gaan zuilen niet per defintie (veel) dieper dan monitoren. Dus ook met monitoren kan het laag overheersend worden als je deze op large instelt. Maar dat hangt wederom van de speaker en plaatsing af.

Over het algemeen kan je het laag van de set wel wat naar beneden draaien. Alleen gaat dat bij sommige receivers makkelijker dan bij andere. Ligt er maar net aan op hoeveel punten je de EQ af kan stellen. Verder is het maar de vraag of je met het afstellen van de EQ het gewenste effect krijgt. Maar aan de kant van de speaker kan je ook redelijk wat tweaken om het laag minder te krijgen. Denk aan het goed opstellen van de speakers (niet te dicht op de muur plaatsen), het dichten van reflexpoorten, et cetera.
Ah, dan kan mijn huidige receiver dat ook wel. Ik heb m'n fronts nu namelijk op Large staan en weet zeker dat de Small optie er ook is. Het is een nogal kleine ruimte, dus veel bas is gewoon echt niet nodig. Nu zit ik soms zelfs op 30 centimeter afstand van mijn subwoofer! Niet tijdens films of als ik een heel album luister, maar het is wel duidelijk dat te veel woofers overkill is voor mijn situatie :)

Ik weet dat zuilen niet erg laag gaan. In ieder geval niet in de prijsklasse waarin ik aan het rondkijken ben. M'n koptelefoon gaat tot 10 Hz uit m'n hoofd en de meeste zuilen die ik zie stoppen al bij 45 Hz.. Maar dat is dan ook de reden dat ik er een aparte subwoofer bij wil. Ik vind echt lage bas erg mooi, maar veel hoeft van mij gewoon niet. Het dichten van de reflexpoort is een goede. Ik ga eens in een winkel vragen of ik dat mag testen.
martijn_me schreef op donderdag 01 december 2011 @ 07:13:
De plaatsing en luister positie van je speakers zijn echt heel belangrijk zoals Fear al zegt, als je dit niet goed doet klinken de meest dure speakers nog niet optimaal.
Als je dit voor elkaar hebt dan heb je een gelijkmatig klank beeld en is de rest persoonlijke smaak, elk speaker merk heeft ook een beetje zijn eigen klankkleur, en dat is dan weer die persoonlijke smaak.
Misschien mag je wel wat speakers thuis uit proberen!
De meeste goede muziekwinkels die ik tegen ben gekomen hebben gelukkig een regel dat je iets een paar weken thuis mag proberen. En anders gewoon via internet bestellen en gebruik maken van de Wet Koop op Afstand, mocht dat nodig zijn :)

Bedankt voor de antwoorden! Kan ik weer lekker door >:)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 22:54

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

@ freakjam

Kromme wil graag weten waar je de salontafel en die stoel heb gekocht....zo strak...

Keep it calm...en lek mig de zuk

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

@kromme

De designstoel kan je hier terugvinden. (niet verschieten van de prijs). Salontafel is van Zen Lifestyle.

is everything cool?

• wackidth
Om nog even op de vraag teurg te komen van de speakers.....

Wat zijn jullie ervanringen met Teufel.... De ultima 40 lijkt me een aardige keuze. Heeft iemand deze horen spelen??
Je kan ze 8 weken op proef krijgen....maar voor ik dat aan ga?

.

• FeaR
wackidth schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 07:41:
Wat zijn jullie ervanringen met Teufel.... De ultima 40 lijkt me een aardige keuze. Heeft iemand deze horen spelen??
Je kan ze 8 weken op proef krijgen....maar voor ik dat aan ga?
In [PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen? \[2] staat ook wat over de Ultima 40 geschreven.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb de Ultima 40's nu zo'n 2 maand in huis en ik ben echt zeer tevreden! Ik zou zeggen: bestellen met de volgende code: APAY2011NL, dan krijg je nog eens 15% korting ook :) bevallen ze je niet? Stuur je ze terug.

• wackidth
edit : off topic

[Voor 117% gewijzigd door wackidth op 02-12-2011 08:59]

.

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
Waarom stel je die vraag niet gewoon in het Teufel topic? Daar is dit topic i.i.g. niet voor bedoeld ;)

K to the KillaZ

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 14:01
Skank, HEEL netjes! Ziet er strak uit. Alles mooi weggewerkt. ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de ruimte (bank, rear speakers) en de apparatuur. Misschien nog een avondfototje erbij om het compleet te maken?:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• FeaR
wackidth schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:27:
Vraag me nog 1 ding af...... ik heb de Onkyo TX-NR709 170 watt. Nu is het piek vermogen van Ultima 40 wel 200 watt. maar long term 120 watts.

Bij een film mag ik de volumeknop toch aardig open draaien. Mijn magnats spelen nu ook op "Full band"

Misschien toch net iets te licht??

Sorry dat ik off topic ga.
Ten eerste is die Onkyo geen 170 Watt. Die 170 Watt komt ter stand door te meten bij één kanaal op 6 Ohm en bij 1000 Hz. Ik neem aan dat je toch ten minste twee speakers hebt staan. En die zijn nooit stabiel 6 Ohm (impedantie varieert over het hele bereik) en het bereik zal eerder iets zijn van 20 - 20.000 Hz en geen 1000 Hz. Dus naar dat soort cijfertjes moet je sowieso niet kijken. Ook zegt het niets dat je speakers 200 Watt zijn, want als jij echt 200 Watt door die speakers jaagt dan geven je oren het eerder op dan je denkt. 200 Watt is echt veel en 120 Watt ook overigens. Voor normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig.

Aan de stand van de volumeknop is ook niet altijd wat af te lezen. Het is namelijk niet zo dat een receiver op standje 50 van de 100 ook 50% van het vermogen gebruikt. Zo veel mogelijkheden waarom je je receiver redelijk ver open moet draaien. Wellicht heb je nu speakers met een laag rendement of lastig aan te sturen speakers met een lage impedantie.
KillaZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 08:45:
Waarom stel je die vraag niet gewoon in het Teufel topic? Daar is dit topic i.i.g. niet voor bedoeld ;)
Ik zal de topictitel van het Teufel Topic eens aanpassen. Nu lijkt het alsof het alleen over PC-speakers mag gaan.

• wackidth
Weet inderdaad dat die gegevens niet al te veel zeggen. Maar goed zijn toch wel gegevens om rekening mee te houden toch? Bij de aanschaf van nieuwe.

Nu heb ik Magat vector 55 en Kef 3005 se's

Ga verder wel te rade in andere topics.

[Voor 9% gewijzigd door wackidth op 02-12-2011 09:10]

.

• FeaR
wackidth schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:10:
Weet inderdaad dat die gegevens niet al te veel zeggen. Maar goed zijn toch wel gegevens om rekening mee te houden toch? Bij de aanschaf van nieuwe.

Nu heb ik Magat vector 55 en Kef 3005 se's

Ga verder wel te rade in andere topics.
Je kan op de cijfertjes letten, maar dan moet je ze wel goed lezen en weten hoe je ze moet intepreteren. En daar ging het hierboven dus al fout. Maar de Vector 55 is een speaker van 4 Ohm, dat is wat lastiger dan gemiddeld. Daar zou het deels door kunnen komen dat je je versterker wat meer open moet draaien.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 21:18
@Skank. smaakvol interieur!!!

ehhhh..HOI

• skank
lj_tree schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:01:
Skank, HEEL netjes! Ziet er strak uit. Alles mooi weggewerkt. ben eigenlijk wel benieuwd naar de rest van de ruimte (bank, rear speakers) en de apparatuur. Misschien nog een avondfototje erbij om het compleet te maken?:)
Dank je.
Ik weet niet of je op htforum ook zit, maar staan al de fotos die je wenst (avond, apparatuur enz)

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
skank schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:47:
[...]

Dank je.
Ik weet niet of je op htforum ook zit, maar staan al de fotos die je wenst (avond, apparatuur enz)
linkje?

• C00P
  • Nu online
@skank

Heb je dat zelf ontworpen of heeft je architect dat gedaan ?
Ik vind het superslick, helemaal mijn ding !

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 08:36
Wat las ik een poosje geleden? Een koptelefoon die tot 10Hz gaat? Dat klinkt wel heel mooI!... Alleen jammer dat je voor een toon als 10Hz enkele meters nodig hebt voordat er één (geluids)golf is ontstaan, wat nodig is om het hoorbaar te maken!

[Edit] Ik ben terecht gecorrigeerd.

[Voor 10% gewijzigd door Bierdopje120 op 03-12-2011 13:02]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:36:
Wat las ik een poosje geleden? Een koptelefoon die tot 10Hz gaat?
Een hoofdtelefoon is een ander verhaal dan een kamer waarin je met akoestiek te maken hebt. De weergever brengt vrijwel direct het trommelvlies in beweging, dus allerlei zaken die in een kamer aan de orde zijn, spelen hier niet of nauwelijks een rol.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• skank
C00P schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:39:
@skank

Heb je dat zelf ontworpen of heeft je architect dat gedaan ?
Ik vind het superslick, helemaal mijn ding !
Zelf en hij heeft het in de details uitgewerkt...
eigenlijk niet veel meer verandert

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
skank schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:48:
[...]

Zelf en hij heeft het in de details uitgewerkt...
eigenlijk niet veel meer verandert
offtopic:
Wat kost een architect eigenlijk ongeveer ? Heb heel internet afgezocht maar nergens zijn prijzen te vinden...

• C00P
  • Nu online
-]Stellarc\[- schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:12:
[...]

offtopic:
Wat kost een architect eigenlijk ongeveer ? Heb heel internet afgezocht maar nergens zijn prijzen te vinden...
Ik heb een architect aangenomen voor de plannen te tekenen, de vergunning te regelen en 1maal op de bouw komen kijken, dit kostte me 5 jaar geleden 3.000€ (verbouwing)

Nu ik aan de benedenverdieping ga beginnen wil ik in zee gaan met een binnenhuisarchitect, de eerste contacten zijn gelegd maar heb nog geen prijzen mogen ontvangen.
ben zelf ook wel benieuwd.

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:18
100-150 euro per uur ? Het is maar net wie je neemt natuurlijk. Maar een beetje constructeur brengt meestal 95 euro op dus een Architect zelf zal wel iets meer willen verdienen.

aan deze prijzen kunnen geen rechten worden ontleend :')

Always look on the bright side of life.

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
C00P schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:41:
[...]

Ik heb een architect aangenomen voor de plannen te tekenen, de vergunning te regelen en 1maal op de bouw komen kijken, dit kostte me 5 jaar geleden 3.000€ (verbouwing)

Nu ik aan de benedenverdieping ga beginnen wil ik in zee gaan met een binnenhuisarchitect, de eerste contacten zijn gelegd maar heb nog geen prijzen mogen ontvangen.
ben zelf ook wel benieuwd.
@moderaters , ik weet dat dit zwaar offtopic is.

offtopic:
Waar vind je een goede architect met moderne ideeen? Als ik op het web ga zoeken vind ik bagger.
De websites van de meeste architecten zijn bagger... geen goede foto voorbeelden van klussen die ze
hebben ontworpen. Ik ben met een complete renovatie van een groot appartement bezig

[Voor 4% gewijzigd door -]Stellarc[- op 03-12-2011 15:54]

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:24
skank schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:36:

RGB led strip bestuurbaar met harmony
Waar zou ik die kunnen vinden??
Lijkt me ideaal om dat te kunnen toevoegen aan mijn Harmony! :)

PSN ID = Jorco

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jorco schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:52:
Ik heb het via iOS/Android als user interface van een domotica controllertje :)

Is zowel hobby als werk ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• C00P
  • Nu online
-]Stellarc\[- schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 15:53:
[...]

@moderaters , ik weet dat dit zwaar offtopic is.

offtopic:
Waar vind je een goede architect met moderne ideeen? Als ik op het web ga zoeken vind ik bagger.
De websites van de meeste architecten zijn bagger... geen goede foto voorbeelden van klussen die ze
hebben ontworpen. Ik ben met een complete renovatie van een groot appartement bezig
Ik had gewoon de architecten in de omgeving laten langskomen, die vertellen dan hun ideeën en daar kun je dan wel iets uit opmaken.
Naderhand was ik toch niet tevreden van zijn werk, dus een heel goede manier is het ook niet :)

• Danjel
  • Laatst online: 20:02
Afgelopen weken flink veel op marktplaats zitten rondstruinen opzoek naar m'n eerste fatsoenlijke audiosetup. En dit is het geworden. :)

Kef Reference Model Two:

Kef Reference Model Two by danjel.w, on Flickr

Advance Acoustics MAP-305II

Advance Acoustics MAP-305II by danjel.w, on Flickr

En een overview:

Overview by danjel.w, on Flickr
Ter info, er hangt een 40" tv. ;)

Ik deze set relatief blind gekocht. Al had ik wel luisterervaring op de Model Four versie (2 slagen groter) en een andere set uit de Reference serie (weet het exacte model even niet).
Eerst de speakers beluisterd en gekocht (ongeveer een uur naar allerlei soorten muziek geluisterd). Daar had ik een goed gevoel bij en toen ben ik aan de zoektocht naar een versterker gegaan.
M'n budget praktisch verdubbelt, maar uiteindelijk wel een set waar ik heel erg blij mee ben.

Alleen jammer dat m'n versterker niet in m'n dressoir past. ;)

• barktus
  • Laatst online: 20:53

barktus

Moehhhh!

Mooi ingericht! Versterker zou ik mezelf niet zo snel aan storen, eerder aan die pc kast links :X

My middle finger salutes you.

• Doppert
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-01-2022
Danjel schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 23:10:
Afgelopen weken flink veel op marktplaats zitten rondstruinen opzoek naar m'n eerste fatsoenlijke audiosetup. En dit is het geworden. :)

Advance Acoustics MAP-305II
[afbeelding]
Advance Acoustics MAP-305II by danjel.w, on Flickr

Prachtige spullen heb je gekocht. Vooral die versterker vind ik er wel geil uitzien. En zeker geen straf om hem zo prominent in het zicht te plaatsen. Al zal mijn vriendin daar anders over denken.

[Voor 48% gewijzigd door Doppert op 03-12-2011 23:56]

http://raptr.com/Doppert/about

• Danjel
Ik ben single. ;)
Die pc gaat nog weggewerkt worden. Ik heb op dit moment alleen even geen langere hdmi-kabel bij de hand. ;)

• FeaR
Mooi spul dat Advance Acoustics :)
Laatst nog een Advance Acoustics gehoord die aan was gesloten op een paar WaterFall-speakers. Advance Acoustics is één van de merken (naast Emotiva) die op mijn lijstje staan van mogelijke eindversterkers (de Advance Acoustics MAA-406) om eens aan mijn Focals te hangen. Twijfel echter of ik me op een gegeven moment niet ga storen aan de VU-meters, want zo te zien kan je die niet uitzetten?

• Danjel
Die zijn op de MAP-305II niet uit te zetten in ieder geval. Sowieso is het een heel erge no-nonse eindversterker. 4 inputs, volume, aan/uit en mute.
Wat irritanter is, zijn de overige blauwe ledjes. Mochten van mij wel minder fel of uit.
Die VU-meters staan mooi zachtjes. :)

• FeaR
Dat is één punt waar Emotiva wel een puntje voorsprong heeft. Daar zijn de LED-jes uit te zetten. In het begin vond ik al die lampjes en dergelijke leuk en heb ik er zelfs apparaten op uitgekozen. Niet alleen qua audio apparatuur, maar ook PC kasten en dergelijke. Maar nu ga ik meer en meer loskoppelen en uitzetten van dat soort dingen. Blu-rayspeler staat altijd op "Pure" (dus display uit), idem met de receiver en andere apparatuur. Al zijn VU-meters wel extreem tof :P

Stonden ooit eens twee MAA706's op HT Forum te koop, dat is ook wel erg imposant om neer te zetten.

Overigens is de Advance Acoustics MAP-305II een stereoversterker, apparaten als de MAA-706 en MAA-406 zijn een eindversterkers ;)

Maar goed, allemaal nog toekomstmuziek. Kan het geld op dit moment wel voor andere dingen gebruiken. En denk dat er als eerste toch een nieuwe TV moet komen want de Philips is terminaal. Moet ik toch die Panasonic VT30 kopen :P

[Voor 15% gewijzigd door FeaR op 04-12-2011 02:54]

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:26
Uiteraard ieder zijn smaak, maar sowieso vind ik (felle) ledjes op apparaten en al die ledjes achter je tv, meubels of wat dan ook ontzettend storen. Als ik een film wil kijken, wil ik dat doen in een zo donker mogelijke ruimte en niet afgeleid worden door allerlei kermislichtjes. Moet zeggen dat ik 5 jaar geleden ook van die Ikea ledjes achter m'n LCD had, maar die troep is nu allang de deur uit :).
FeaR schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:47:
En denk dat er als eerste toch een nieuwe TV moet komen want de Philips is terminaal. Moet ik toch die Panasonic VT30 kopen :P
Wel minimaal een 55 inch neem ik aan? :P Alleen jammer dat 't prijsverschil tussen 50 en 55 inch zo groot is, vergeleken met 42 en 50 inch.

• barktus

barktus

Moehhhh!

FeaR schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:26:
[...]
Twijfel echter of ik me op een gegeven moment niet ga storen aan de VU-meters, want zo te zien kan je die niet uitzetten?
Met de kniptang kan je alles uitzetten, terug aan is een ander verhaal. :+

• FeaR
Jolly_Jumper schreef op zondag 04 december 2011 @ 09:21:
Als ik een film wil kijken, wil ik dat doen in een zo donker mogelijke ruimte en niet afgeleid worden door allerlei kermislichtjes. Moet zeggen dat ik 5 jaar geleden ook van die Ikea ledjes achter m'n LCD had, maar die troep is nu allang de deur uit :).
Dat heb ik nu inderdaad ook. Zelf ambi-light van de Philips staat nog maar zelden aan, eigenlijk nooit meer.
Wel minimaal een 55 inch neem ik aan? :P Alleen jammer dat 't prijsverschil tussen 50 en 55 inch zo groot is, vergeleken met 42 en 50 inch.
Sowieso de 50" alleen ook kans dat het de 55" wordt. Heb de 50" altijd gewild en die was bij release een euro of 2000. Nu zijn we al weer wat maandjes verder en is de 50" is nog maar 1500 euro. Voor 2000 euro koop je nu de 55". Echter weet ik niet of ik 100 euro per inch over heb. Voor 500 euro kan ik ook een boel ander leuks kopen.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Zoek de verschillen tussen:

Exirion in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46"

Danjel in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46"

spoiler:
zoek het in de flora en fauna

die planten op de luidsprekers is dat een idee van je vrouw? 8)7

Verder mooie set Danjel.

discogs

• skank
Jorco schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 18:52:
[...]

overal haast..

• Danjel
FeaR schreef op zondag 04 december 2011 @ 02:47:

Overigens is de Advance Acoustics MAP-305II een stereoversterker, apparaten als de MAA-706 en MAA-406 zijn een eindversterkers ;)
Euh ja, Stereoversterker/geintregeerdeversterker. Laten we het erop houden dat het laat was.
Die ledjes en vu-meters is allemaal storend en mooi. Maar slechts een bijkomstigheid bij een versterker die lekker klinkt!
Uiteindelijk denk ik toch dat er een dressoir komt met een deurtje ervoor. Ook in verband met stof etc.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

loewie1984 schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:22:
zoek het in de flora en fauna

die planten op de luidsprekers is dat een idee van je vrouw? 8)7
Ik heb geen vrouw, wel een vriendin. En ja, als je samenwoont moet je elkaar wat gunnen :) Bovendien zijn dit maar de achterspeakers dus die doen niet zo veel. Voor staan wat forsere speakers en nog een grote subwoofer, plus een riant audiomeubel, dus klagen over m'n vriendin kan ik niet ;)

• Slaxxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-08-2021
Wat je ziet:
  • Samsung 40" LCD
  • PlayStation 3
  • Humax IRHD-5000C
  • Marantz SR5003
  • Apple TV 2 met XBMC en Icefilms
  • Mordaunt-Short Alumni 8 op Alumni Stands
  • Logitech Harmony 525
  • iPad 2
  • iPhone 3GS
Wat je niet ziet:
  • Mordaunt-Short Alumni 9 Subwoofer
  • Synology DS210J NAS

[Voor 23% gewijzigd door Slaxxx op 04-12-2011 16:02]

• barktus

barktus

Moehhhh!

Ben je niet bang dat die deur een keer te hard open gaat en je glazen meubel vernield? 8)7 Aangezien de stoppers achterin liggen en zo hun werking niet doen.

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:38

Grvy

Bot

Slaxxx schreef op zondag 04 december 2011 @ 15:50:
Wat je ziet:
  • Samsung 40" LCD
  • PlayStation 3
  • Humax IRHD-5000C
  • Marantz SR5003
  • Apple TV 2 met XBMC en Icefilms
  • Mordaunt-Short Alumni 8 op Alumni Stands
  • Logitech Harmony 525
  • iPad 2
  • iPhone 3GS
Wat je niet ziet:
  • Mordaunt-Short Alumni 9 Subwoofer
  • Synology DS210J NAS
[afbeelding]
Tof meubel waar heb je die vandaan? :)

Dit is een account.

Anoniem: 118498

Nice tafel.
De Cielo salontafel van goossens zo te zien :-)

Ik heb precies dezelfde tafel met op het moment ook diezelfde logitech harmony en dezelfde onderzetters erop.
Dus ik moest even controleren of mijn tafel er nog staat.

[Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 118498 op 04-12-2011 17:02]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:49
Afgelopen weken flink veel op marktplaats zitten rondstruinen opzoek naar m'n eerste fatsoenlijke audiosetup. En dit is het geworden.
Danjel, mooie set! Mooie speakers. Hoe oud zijn de speakers?

• Slaxxx
barktus schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:00:
[...]

Ben je niet bang dat die deur een keer te hard open gaat en je glazen meubel vernield? 8)7 Aangezien de stoppers achterin liggen en zo hun werking niet doen.
Normaalgesproken horen ze idd niet achterin te liggen, maar dat is hier wel het mooiste en ze doen toch hun werk aangezien ze tegen de voet van het meubel liggen.

• Slaxxx
Grvy schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:03:
[...]

Tof meubel waar heb je die vandaan? :)
Het meubel is de Aldenkamp A6840, gekocht bij een Hifi zaak in Eindhoven.

• Danjel
JAHRASTAFARI schreef op zondag 04 december 2011 @ 18:25:
[...]
Danjel, mooie set! Mooie speakers. Hoe oud zijn de speakers?
Deze werden gemaakt tussen 1997 en 1999. Tussen de 14 en 12 jaar zoiets?

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2022
Leuke setup heb je daar! Hoe gedragen die luidsprekers zich in het hoog?
Was namelijk bang dat dit iets te fel en misschien zelfs wat scherp zou kunnen klinken i.c.m. de Advance Acoustic.

V.w.b. het niet in het meubel passen: Let me know als je een meubel kan vinden waar de AA incl. banaanstekkers WEL in past. De versterker is namelijk zo'n 8 cm dieper dan de meeste andere versterkers. En zelfs de gemiddelde receiver/versterker past niet fatsoenlijk in de standaard meubels. Zelfbouw & Tweaking it is. Maar de looks van de AA zijn niet verkeerd en mogen bij mij ook gezien worden 8)

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-05 02:15
Nice! Al wordt met deze setup over naar een grotere Tv wel lastig ;-)
Kon je hem niet aan een andere muur zonder deuren hangen?

• kromme
  • Laatst online: 26-05 22:54

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

FREAKJAM schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:56:
@kromme

De designstoel kan je hier terugvinden. (niet verschieten van de prijs). Salontafel is van Zen Lifestyle.
motherl....500 eurie voor een plastic stoel gaat me te ver. Die salontafel is het overwegen waard.thanks!

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Danjel
swordfish103 schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:36:
[...]

Leuke setup heb je daar! Hoe gedragen die luidsprekers zich in het hoog?
Was namelijk bang dat dit iets te fel en misschien zelfs wat scherp zou kunnen klinken i.c.m. de Advance Acoustic.

V.w.b. het niet in het meubel passen: Let me know als je een meubel kan vinden waar de AA incl. banaanstekkers WEL in past. De versterker is namelijk zo'n 8 cm dieper dan de meeste andere versterkers. En zelfs de gemiddelde receiver/versterker past niet fatsoenlijk in de standaard meubels. Zelfbouw & Tweaking it is. Maar de looks van de AA zijn niet verkeerd en mogen bij mij ook gezien worden 8)
Fel en scherp? Absoluut niet. Juist heel helder en eerlijk. Als iets scherp/schel is afgemixed, dan hoor je dat. Naar mijn ervaring sofar ligt dat niet aan deze versterker/speaker combinatie aangezien ik bij het gros van de muziek er geen last van heb (ook niet op harder volume).

Een dressoir moet dus qua diepte ook gewoon open zijn. Dat is deze ook, alleen dus niet hoog genoeg.
Wat heb jij precies staan? Want ik dacht heel even dat je mijn foto als avatar in gebruik hebt. ;)

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2022
Hij lijkt er inderdaad veel op, maar als je goed kijkt zie je een extra button aan de rechterzijde. Dat is de "digital" knop om tussen digitale bronnen te bladeren.
Overigens goed om te horen dat de combinatie bevalt. Ik wilde eerst naar de Monitor Audio GS10 upgraden, maar dat vond ik i.c.m. deze versterker niet fijn. Om het wollige karakter van mijn B&W wat te dempen en meer controle te krijgen was de AA een ideale match. Ook qua prijs/kwaliteit verhouding dik in orde!

Momenteel staat er in mijn kamer te spelen:
- Advance Acoustic MAP 305DAII (Met dus 3x coaxiaal en 1x optisch in)
- B&W 685 op Atacama Nexus stands (wel gevuld en op spikes)
- W&M LS-01 luidsprekerkabels. Omdat ze er zo imposant uitzien, qua klank...?
- BK Gemini gesloten subwoofer (op een marmeren tegel i.v.m. doorgeven trillingen naar benedenverdieping)
- MHZS CD33
- Een hele hoop verschillende ls-kabels, interlinks, etc.

Heb er momenteel geen foto's van, aangezien de opstelling net van ruimte gewisseld is en het nu nog niet bepaald toonbaar is.

Daarnaast heb ik als reserve nog een Technics SL1200, PS3, een Yaqin VK2100 (hybride stereoversterker, puur als test). Heb hiervoor ook nog een aantal Push Pull en SET buizenversterkers gehad, dat ging alleen niet samen met deze B&W. Ik raakte bij de introductie van deze speaker gewoon verliefd, dus de rest kon de weg ruimen. :o
De B&W gaan overigens ook nog wel vervangen worden, maar niet voor volgend jaar. Moet nog een jaar wachten voor m'n nieuwe appartement opgeleverd wordt.

Anoniem: 435148

Na veel rondneuzen in dit forum toch besloten om zelf mijn stulpje op camera vast te leggen en te delen met jullie. Pics komen van een nokia camera zonder flits in het donker, ... maar overdag ben ik zelden thuis :D

- Sony Bravia 46" Full HD
- Sony 5.1 surround setje, wordt weldra vervangen door een Sony BD-setje, ik weet alleen nog niet welke ...
- Sony DVD-HDD recorder
- self made HTPC in Antec behuizing
- bijhorende draadloze remote (Mediacenter toetsenbord en remote)
- Telenet HD-digicorder
- Xbox 360 met Kinect
- lampjes ...

Euh ja, ik ben nogal Sony-minded, maar toch verkies ik de Xbox boven de PS3 :P

De zithoek:

De remote:

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Nice!! Prachtige bank ook...Zijn de kastjes altijd open?

Denk dat het niet zou misstaan om dit als een geheel te zien.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 435148 schreef op maandag 05 december 2011 @ 22:27:
Na veel rondneuzen in dit forum toch besloten om zelf mijn stulpje op camera vast te leggen en te delen met jullie. Pics komen van een nokia camera zonder flits in het donker, ... maar overdag ben ik zelden thuis :D

- Sony Bravia 46" Full HD
- Sony 5.1 surround setje, wordt weldra vervangen door een Sony BD-setje, ik weet alleen nog niet welke ...
- Sony DVD-HDD recorder
- self made HTPC in Antec behuizing
- bijhorende draadloze remote (Mediacenter toetsenbord en remote)
- Telenet HD-digicorder
- Xbox 360 met Kinect
- lampjes ...

Euh ja, ik ben nogal Sony-minded, maar toch verkies ik de Xbox boven de PS3 :P
Niks mis met Sony hoor ;) Al vind ik de Sony Pascal 345 speakers wel één van de mindere pascal setjes die
Sony heeft gehad ;) Die receiver heb ik ook ooit nog gehad STRDB585 of niet). Je koopt die setjes tegenwoordig voor een appel en een ei. Ik kwam een paar weken geleden een set SAVE835 speakers tegen voor €150. Ik heb zelf nog een STRDB940 receiver voor 75 euro gekocht (incl de NS900 speler).

Anoniem: 435148

Red_Head schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:04:
Nice!! Prachtige bank ook...Zijn de kastjes altijd open?
Heb heel lang gezocht, gewikt en gewogen om een passend meubel in die breedte te vinden, uiteindelijk heb ik zelf een ikea besta combinatie gemaakt met optie schuifdeuren, vond ik het meest praktisch én voordeligst :)
Jordy van e schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 17:28:
[...]
Niks mis met Sony hoor ;) Al vind ik de Sony Pascal 345 speakers wel één van de mindere pascal setjes die
Sony heeft gehad ;) Die receiver heb ik ook ooit nog gehad STRDB585 of niet)
Het is een STRD485SE, en inderdaad het is al een klein stukje "antiek" maar zo moeilijk om afstand van te doen omdat hij het nog prima doet, zoals gezegd wordt ie binnekort vervangen door een BD-setje waardoor ik weer voor een paar jaar mee ben :)

• xV0rtexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 00:48
Grappig, heb ik 6 topics doorgenomen om te kijken of iemand een laag wandje van besta meubels heeft gemaakt om te kijken hoe het staat. Post jij je foto gisterenavond. Ziet er goed uit!

xVortexx D3

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee