Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 414.683 views

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:54
Als je de mogelijkhied hebt om je beamer op de kop iets van het plafont af kunt monteren zou ik dat zeker doen.
Dan hoef je het beeld ook niet recht te zetten via keystone correctie waardoor je een echt een op een beeld kunt krijgen. Dat scheelde bij mijn beamer nog wel wat.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-05 17:45

Sick Nick

Drop the top!

Had hem graag op willen hangen (hoewel dat qua kabel wegwerken iets lastiger is) maar dan projecteert ie dwars door m'n plafondventilator heen, iets zegt me dat dat niet zo fijn gaat zijn :P En om die nou ook te gaan verhangen, dan hangt ie niet meer ideaal (zit nu precies in de verkoelende luchtstroom in de zomer). Plus m'n verlichting hier zit dan niet ergens in een hoekje.

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Sick Nick schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:14:
Nog een fototje met klein invul flitsje:

Closeupje:

Contrast en detail valt me niks tegen zo direct op de muur :)
Wat mij opvalt is dat je hem een flink stuk met keystone hebt bewerkt. Dat geeft je een stuk licht om het beeld heen en daarbij verlies je resolutie. Zonde van zo'n projector...
Ik zou eens kijken of je hem niet lager neer kan zetten, of toch op kan hangen...

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Sick Nick schreef op maandag 21 november 2011 @ 21:10:
Had hem graag op willen hangen (hoewel dat qua kabel wegwerken iets lastiger is) maar dan projecteert ie dwars door m'n plafondventilator heen, iets zegt me dat dat niet zo fijn gaat zijn :P En om die nou ook te gaan verhangen, dan hangt ie niet meer ideaal (zit nu precies in de verkoelende luchtstroom in de zomer). Plus m'n verlichting hier zit dan niet ergens in een hoekje.
* ping* :9 ideetje, hang je beamer aan je ventilator :o het onderste stukje draait niet en dan moet je alleen een manier vinden om te zorgen dat je kabels geen noodle soep worden :)

nouw ff serieus XD
mooie setup (vooral die nieuwe beamerdd
al moet ik zeggen dat ik je tv toch ook al erg mooi vond ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die rand van keystone correctie is binnenkort opgelost met een mooie fluweel-bedekte zwarte rand van 10cm. Ophangen aan de ventilator is weer niet zo handig omdat daar ook een lamp in zit :+

• darrock
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11-2019
Sick Nick schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:06:
Die rand van keystone correctie is binnenkort opgelost met een mooie fluweel-bedekte zwarte rand van 10cm. Ophangen aan de ventilator is weer niet zo handig omdat daar ook een lamp in zit :+
lekker helder beeld dan toch? ahhaha
met zo'n band heb je geen last van het licht alleen je hebt nog steeds het kleine beetje kwalitietsverlies door de correctie, is natuurlijk altijd jammer ookal merk je er weinig van met zo'n beamertje

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 22:52
WackyWindsurfer schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 12:11:
[...]
Het is model 'Oppli' van de Ikea en al jaren uit het assortiment. Ik heb er zelf ook één staan. Zoek eens op de tweedehands sites of houdt http://www.ik2a.nl/index.php in de gaten.
Beetje offtopic, maareuh.... eeuwig zonde dat Ikea dat model er ooit uit gehaald heeft. Perfect geschikt voor grote/serieuze home cinema componenten. Ik heb in 2008 ook gezocht naar de Oppli en uiteindelijk een exemplaar tweedehands en in zeer goede staat op de kop weten te tikken.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:56
eymey schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 20:36:
[...]

Beetje offtopic, maareuh.... eeuwig zonde dat Ikea dat model er ooit uit gehaald heeft. Perfect geschikt voor grote/serieuze home cinema componenten. Ik heb in 2008 ook gezocht naar de Oppli en uiteindelijk een exemplaar tweedehands en in zeer goede staat op de kop weten te tikken.
Ik vind 'em alleen een beetje 'goedkoop' ogen. O.a. door die plastic wieltjes eronder. Verder mooie grote vakken.

Maar bij een serieuze/grote Home Cinema hoort natuurlijk ook een serieus meubel. :+ Just kiddin'

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-03 21:07
Sick Nick schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 17:06:
Wil alsnog het feit dat het beeld groter zou zijn als je de beamer "goed" ophangt...
Ik zou die ventilator verplaatsen of de beamer ophangen en een aantal cm van het plafond laten "vliegen"

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Daan00 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:32:
[...]

Wil alsnog het feit dat het beeld groter zou zijn als je de beamer "goed" ophangt...
Ik zou die ventilator verplaatsen of de beamer ophangen en een aantal cm van het plafond laten "vliegen"
Niet zozeer groter als wel de volledige resolutie gebruiken van de projector.
Keystone correctie is niets anders dan pixels weggooien aan de kant waar het beeld breder is, om zo het beeld weer als rechthoek weer te geven.
Een mooie test om te kijken wat er gebeurd is even dit alternating pixel plaatje van 1920x1080 op je computer laten zien... Dan zie je hoeveel er weggegooid wordt...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Uiteraard kost keystone pixels, gelukkig heeft ie er genoeg. Heb denk ik toch de ideale oplossing gevonden, een verhoging op de kast en daar de beamer op z'n kop op neerleggen. Met 0 keystone een perfect waterpas recht beeld :D Wel een deel van het TV meubel weg moeten halen omdat ie nu iets lager projecteert. Hoger gaat niet met deze maat beeld, alleen als ik wat uitzoom zou dat gaan. Als ik de beamer nu 5cm hoger zou plaatsen schijnt ie al op de ventilator :+

Met invulflitsje voor beeldranden, zoals je ziet geen keystone meer :D

Vind het helemaal prima zo, als ik die kast ooit eens wil verplaatsen kan ik hem altijd nog daar op het plafond hangen.

• LuPo
Nieuwe bank, dus nieuwe foto's:

Inmiddels ook een tweede Blu-rayrekje, derde is eigenlijk alweer nodig. :X

Credits voor de accessoires gaan naar m'n vriendin. :+

En zo was het before:

Specs:
LCD-TV: Samsung LE32C530
Digitale TV: CAM CI+ Module van SMiT
Receiver: Marantz SR5004
Gameconsolue/Blu-rayspeler/DVD-speler: PS3 Slim 160GB

HT-set:
Fronts: Klipsch RF-52
Rears: Klipsch RB-51
Center: Klipsch RC-10
Subwoofer: Klipsch RW-10D

Extra's: Philips Living Colors Mini, 2 rekjes vol Blu-rays.

[Voor 21% gewijzigd door LuPo op 23-11-2011 20:11]

Anoniem: 236699

Na onderanderen de Jamo S608 HCS 5, Q-acoustics 2050 set en Davis Acoustics aangehoord te hebben. Heb ik besloten toch voor de Davis set te gaan. Geen moment spijt, wat een subliem geluid! Zowel muziek in stereo, als films in 5.1
Echter meteen al na het luisteren miste ik toch wel de bass. Na overleg met Overgaauw Hifi in Leiden de B&W asw610 gekocht. Deze maakt het setje echt helemaal af!

Opstelling:
Onkyo TX-NR609
Davis Acoustics Matisse (bi-amped aangesloten)
Davis Acoustics Dufy
Davis Acoustics Cetrale MV
Bowers & Wilkins asw610

Samsung UE40D5720
Alienware M17x r3
Xbox360

Toekomst plannen:
Een ophang beugel voor de center (deze staat nu nog even op piepschuim) een goede Bluray speler die ook redelijk CD's kan afspelen, setje QED Silver Anniversary XT Bi-wire en een upgrade voor de NR609.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:14
Anoniem: 236699 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:20:

[afbeelding]

Toekomst plannen:
Een ophang beugel voor de center (deze staat nu nog even op piepschuim) een goede Bluray speler die ook redelijk CD's kan afspelen, setje QED Silver Anniversary XT Bi-wire en een upgrade voor de NR609.
En een stofdoekje om eens over de speakers te halen? :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

haha..ja dat ook! Door de studie vergeet ik dat nog wel is :p

• FeaR
Anoniem: 236699 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:33:
haha..ja dat ook! Door de studie vergeet ik dat nog wel is :p
Zwarte apparatuur is gewoon een grote stofmagneet, zeker als het high gloss is zoals jouw speakers. Ik heb het zelf ook hoor, alles zwart qua apparatuur en de speakers/subwoofer ook. Ik haal eens per week de Swiffer Duster er overheen en het ziet er weer oké uit :)

Gaan we die even aanschaffen! Jammere ook van die piano lak is dat het zo snel beschadigd. Ik had de surround speakers met die Vogels vast gezet en toen ik ze even der af haalde vom het beter te bevestigen zag ik dat er al allemaal witte krassen op zaten :(

• FeaR
Anoniem: 236699 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:50:
Ik had de surround speakers met die Vogels vast gezet en toen ik ze even der af haalde vom het beter te bevestigen zag ik dat er al allemaal witte krassen op zaten :(
Hoe snel de lak beschadigd hangt ook af van hoeveel lagen lak er op de speaker zitten en hoe goed deze is. Als je na één keer al witte krassen hebt zal de zwarte toplaag niet heel dik zijn en kijk je nu dus op de grondlaag. Er zijn overigens wel producten die ondiepe krassen er uit zouden moeten kunnen krijgen. Dus dat is als de lak niet helemaal weg is en je op kaal hout kijkt. Echter durf ik dat niet aan met bijvoorbeeld mijn subwoofer. Ik heb een Velodyne die high gloss black is, bovenop zitten - bij een bepaalde lichtinval - wat cirkels van het poetsen. Denk dat ik dat maar zo laat, want niemand die het ziet. Zeker als je het niet weet. Als je met poetsmiddelen aan de slag gaat en je krijgt witte kringen ben je verder van huis :X

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:55:
[...]

Hoe snel de lak beschadigd hangt ook af van hoeveel lagen lak er op de speaker zitten en hoe goed deze is. Als je na één keer al witte krassen hebt zal de zwarte toplaag niet heel dik zijn en kijk je nu dus op de grondlaag. Er zijn overigens wel producten die ondiepe krassen er uit zouden moeten kunnen krijgen. Dus dat is als de lak niet helemaal weg is en je op kaal hout kijkt. Echter durf ik dat niet aan met bijvoorbeeld mijn subwoofer. Ik heb een Velodyne die high gloss black is, bovenop zitten - bij een bepaalde lichtinval - wat cirkels van het poetsen. Denk dat ik dat maar zo laat, want niemand die het ziet. Zeker als je het niet weet. Als je met poetsmiddelen aan de slag gaat en je krijgt witte kringen ben je verder van huis :X
Ik heb wel eens van die Turtle Wax Liquid Polisch geprobeerd (deze dus) . Werkte op mijn Tangent speakers echt goed (6 lagen high gloss lak).

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 13:37
Ik kijk al tijdje mee bij dit topic.
en vond het tijd om ook maar eens wat foto's te laten zien.

Wat je ziet:
Samsung Plasma PS50C550
Harmon Kardon HS 350
Microsoft Xbox 360 Slim 250GB + Kinect
Mede8er 400x2
Logitech Harmony 525
UPC MediaBox
IKEA Dioder Lichtlijst

Wat je niet ziet:
HP Proliant Microserver N36L

Todo:

Kabels netjes doen en afstoffen

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Blijft een leuk topic, ik lees inmiddels enkele edities mee. Tijd om mijn bescheiden setup te posten :)

mezzo 2 fronts, mezzo 5 center en een samsung 40" led tv.

Onkyo tx-nr509 met daarnaast een zotac hd-nd22 met windows 7 en xbmc als media center.
Ik stream m'n films en muziek vanaf een flinke nas en bedien 't geheel met een ipad en mce remote.

aviano 7 sub en een paar kleine satellietjes van kenwood staan achter.

De boekenkast/tvkast/audiomeubel hebben we op maat laten maken en staat inmiddels wat voller met boeken. Al met al erg tevreden en niet te duur allemaal. (center en sub op marktplaats gevonden, rears had ik nog liggen)

[Voor 20% gewijzigd door abrakadaver op 23-11-2011 17:28]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Mooi meubel hoor, zo op maat staat erg netjes :) Zou persoonlijk wel van te voren een ander behangetje op de muur hebben geplakt eerlijk gezegd :P

• 418O2
  • Laatst online: 23-05 12:27
Een van de leukste dingen hier, vind ik het contrast. Kleine studentenkamers met kneiterdure apparatuur, heel luxe ingerichte woningen met relatief goedkope setups, dure audiosetups met CRT tv's, dure tv's zonder HCS...

:)

• Exirion
  • Laatst online: 21:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Nieuwe aanwinst:

Een XTZ 12" subwoofer met Peerless XXLS driver en ICEpower 500W klasse-D versterker. Voor filmeffecten een aardige upgrade tov de andere 12" XTZ sub die ernaast staat :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Anoniem: 374197

@lupo.
Wow wat een mooie bank ziet er meteen een stuk beter uit.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:49
abrakadaver schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:15:
Blijft een leuk topic, ik lees inmiddels enkele edities mee. Tijd om mijn bescheiden setup te posten :)
Wat een mooi meubel en goede wijze van center en front speakers te plaatsen. Alleen dat behang en al die items.....brrrr, is mij te druk.

• LuPo
Anoniem: 374197 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:33:
@lupo.
Wow wat een mooie bank ziet er meteen een stuk beter uit.
Thanks! Hij zit heerlijk. Het staat een stuk mooier zo. We zijn er erg blij mee. :)
Komt overigens van Leen Bakker. Kost normaal €249 en was laatst in de aanbieding voor €199.

Anoniem: 100386

Exirion schreef op woensdag 23 november 2011 @ 19:32:
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Een XTZ 12" subwoofer met Peerless XXLS driver en ICEpower 500W klasse-D versterker. Voor filmeffecten een aardige upgrade tov de andere 12" XTZ sub die ernaast staat :)
Flink blok. Ik zocht op internet eventjes naar de site van de leverancier, maar kan daar nergens goede technische info vingen. En daarbij bedoel ik niet de (Wel te vinden) product cq. marketing speak, maar een duidelijke test van de frequency/SPL meting, en een opgave van het frequentiebereik en de 'bass-extentie'.

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-11-2021
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Nog een poort erbij en een betere driver en je hebt een svs ;)

Maar zeker mooi spul dat XTZ, ben benieuwd hoe ie klinkt :)

[Voor 6% gewijzigd door Unique op 23-11-2011 20:49]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:25:
Flink blok. Ik zocht op internet eventjes naar de site van de leverancier, maar kan daar nergens goede technische info vingen. En daarbij bedoel ik niet de (Wel te vinden) product cq. marketing speak, maar een duidelijke test van de frequency/SPL meting, en een opgave van het frequentiebereik en de 'bass-extentie'.
Het verhaal is eigenlijk zoals bij veel subs, waaronder ook de bekende BK XXLS400: een ietwat suboptimaal ontwerp om het formaat beperkt te houden en er toch leuk wat laag uit te persen. De XXLS woofer in de XTZ is een iets ander model dan de versie in de XXLS400, maar beide zitten eigenlijk in een (iets) te kleine kast. BK lost dat op met een Linkwitz transform en XTZ heeft een +7dB optie voor 25Hz danwel 50Hz. Met 1 poort open komt er genoeg diep laag uit voor films, zonder die boost.

Ik kon 'm voor een dermate lage prijs kopen dat alleen de speaker unit en het versterkerblok de prijs al waard waren. Misschien dat ik er zelf nog een keer een andere kast voor bouw, maar voorlopig kickt dit voelbaar genoeg door de kamer en bank heen ;)
Unique schreef op woensdag 23 november 2011 @ 20:44:
Nog een poort erbij en een betere driver en je hebt een svs ;)

Maar zeker mooi spul dat XTZ, ben benieuwd hoe ie klinkt :)
De kleinste SVS subs in deze prijsklasse komen echt niet lager, en voor iets wat serieus harder en lager gaat betaal je al snel een euro of 1000. Dit heeft me 550 euro gekost, dus ik ben meer dan tevreden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:51
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

Erg mooi, zag al op het HT forum dat jij hem had gekocht :) Vraagje: zie dat je de linker poort open hebt, maar volgens XTZ zou de rechter poort open de diepste bass geven en dus het beste/lekkerste zijn voor film. Wat is de reden dat bij jou bij beide re rechter juist open is?

En wat vind je van het verschil tussen de 2? De ICE gaat veel dieper/harder en ook strakker?

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Laguna

Connaisseur

@abrakadaver

Dacht eerst dat het mijn foto's waren bij een vluchtige blik, maar alleen hetzelfde behang (wat overigens bij mij niet mijn keuze was, maar gemakzucht aangezien het er nog prima uitzag en dat icm het feit dat de oppervlakte van het behang zo'n 5 meter hoog is met een schuin dak, dus vond het wel prima, wel een mega gesloten meubel (zo'n 3,5 meter breed en ruim 2 meter hoog) ervoor gezet omdat het anders erg druk over komt..)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• FeaR
Nieuwe aanwinst:

[afbeelding]

De naam van de koper kwam me al zo bekend voor op HT Forum :P

Qua looks is het sowieso al een upgrade, qua afwerking ziet je nieuwe aanwinst er een stuk beter uit met bijvoorbeeld de ringen rond de reflexpoorten.

Exirion schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:07:
[...]
De kleinste SVS subs in deze prijsklasse komen echt niet lager, en voor iets wat serieus harder en lager gaat betaal je al snel een euro of 1000. Dit heeft me 550 euro gekost, dus ik ben meer dan tevreden :)
dat vraag ik mij af: Van de instapmodellen (kleinste) SB12 NSD DSP en de PC12 NSD DSP (naja, die is wel groot) zijn wel degelijk Freq/SPL grafieken te vinden van reviews, zowel via AVSforum als audioholics etc. En die laten zien dat die subwoofers in open ruimte (buiten) op 2 mtr afstand al van ca. 18 Hz lineair presteren. En dat is behoorlijk laag :)

Zelf overweeg ik nog steeds de PC12 NSD DSP. Er was er één in deze draad die wat foto'tjes en info zou posten, maar die heeft nog niet gereageerd.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Martijn1990 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:35:
Erg mooi, zag al op het HT forum dat jij hem had gekocht :) Vraagje: zie dat je de linker poort open hebt, maar volgens XTZ zou de rechter poort open de diepste bass geven en dus het beste/lekkerste zijn voor film. Wat is de reden dat bij jou bij beide re rechter juist open is?
Ik heb de foto tussendoor gemaakt en ben nog aan het testen. Gehoorsmatig klonk het bij m'n vorige sub beter met de rechter poort open. Hoe zoiets klinkt hangt voor een heel groot deel van de ruimte af, en bij mij gaat het om een ruimte van grofweg 6.80mx6.50m. Ik moet nog uitvogelen wat bij deze beter klinkt, en dan niet alleen voor een hoop gerommel in het laag maar ook voor de (film)muziek.
En wat vind je van het verschil tussen de 2? De ICE gaat veel dieper/harder en ook strakker?
De ICE gaat duidelijk wat dieper maar klinkt ook strakker. Logisch natuurijk, want het is een betere woofer, een grotere kast en een zwaardere versterker. Al zul je dat laatste vooral merken als je hard draait in een grote kamer.
FeaR schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:17:
Qua looks is het sowieso al een upgrade, qua afwerking ziet je nieuwe aanwinst er een stuk beter uit met bijvoorbeeld de ringen rond de reflexpoorten.
Hij oogt wat beter ja, maar de bescherming gaat er wel weer voor, voordat er een stofzuiger ofzo in m'n conus steekt :P
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:28:
dat vraag ik mij af: Van de instapmodellen (kleinste) SB12 NSD DSP en de PC12 NSD DSP (naja, die is wel groot) zijn wel degelijk Freq/SPL grafieken te vinden van reviews, zowel via AVSforum als audioholics etc. En die laten zien dat die subwoofers in open ruimte (buiten) op 2 mtr afstand al van ca. 18 Hz lineair presteren. En dat is behoorlijk laag :)
Je moet je niet blindstaren op hoe laag het gaat. Die gesloten kastjes met DSP kunnen heel goed klinken, maar ze hebben een grote slag en veel vermogen nodig. Ze vervormen dan ook meer dan een kast waarin de woofer minder hoeft te stampen. Bovendien zijn er maar weinig mensen die een geschikte akoestiek en plaatsing hebben om daadwerkelijk iets onder de 20Hz te kunnen merken. Als ik lager wil dan bouw ik liever een wat grotere kast voor dit spulletje :)

Exirion schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:53:[...]

Je moet je niet blindstaren op hoe laag het gaat. Die gesloten kastjes met DSP kunnen heel goed klinken, maar ze hebben een grote slag en veel vermogen nodig. Ze vervormen dan ook meer dan een kast waarin de woofer minder hoeft te stampen. Bovendien zijn er maar weinig mensen die een geschikte akoestiek en plaatsing hebben om daadwerkelijk iets onder de 20Hz te kunnen merken. Als ik lager wil dan bouw ik liever een wat grotere kast voor dit spulletje :)
Ik moet je toch verbeteren; Een PC12 NSD is een subwoofer met 1 port getuned op 20 Hz. Het geheel is een cylinder van ca. 40 cm doorsnede en ca 85 cm hoog. Da's niet perse een klein kastje ;) En ook de PB12 is een een bass-reflex model.

Wat je daar schijft klopt dus niet. En misschien ook jouw vermoeden over de klank cq. vervorming ook niet ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100386 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:45:
Ik moet je toch verbeteren; Een PC12 NSD is een subwoofer met 1 port getuned op 20 Hz. Het geheel is een cylinder van ca. 40 cm doorsnede en ca 85 cm hoog. Da's niet perse een klein kastje ;) En ook de PB12 is een een bass-reflex model.

Wat je daar schijft klopt dus niet. En misschien ook jouw vermoeden over de klank cq. vervorming ook niet ?
Ik reageerde met name op de SB12, maar ook de PC12 kan de natuurwetten niet omzeilen. Het zijn relatief kleine subs die de curve recht breien met een electronische correctie. Dat gaat altijd ten koste van de belastbaarheid en vervorming.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat een PC12 met een DSP versterker voor 800 euro een heel leuke deal is :)

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

AcXeller

Lt. Asshole

Het lag niet helemaal in de planning maar ook ik mag een nieuwe sub verwelkomen :)

De Quadral SUB 700 DV rechts en links staat de REL Quake II

Nu even een paar dagen laten spelen en dan in het weekend maar eens gaan afstellen. Wat betreft de HT zijn er ook een paar wijzigingen:

- De kamer blijft nu een HT, deze methode bevalt wel.
- Twee nieuwe fauteuils met een betere rugsteun
- Kleed op de vloer
- Filmposters gekocht, moet alleen nog bepalen hoeveel lijsten ik nodig ga hebben
- Netwerk en coaxkabel getrokken naar de kamer

Nu nog een mooi meubel gaan maken zodat alles netjes hangt en staat en de meeste kabels uit het zicht zijn. Weet alleen nog niet of dit voor of na kerst gaat worden.

[Voor 3% gewijzigd door AcXeller op 24-11-2011 20:01]

Mijn YouTube kanaal

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-05 15:35
418O2 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 17:23:
Een van de leukste dingen hier, vind ik het contrast. Kleine studentenkamers met kneiterdure apparatuur, heel luxe ingerichte woningen met relatief goedkope setups, dure audiosetups met CRT tv's, dure tv's zonder HCS...

Prioriteiten stellen als Tweaker heet dat :>

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-05 23:37
Zuluman schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:16:
ik heb mijn Av-Wall wat geupdate:
- lichtslang vervangen door 2x5m RGB ledstrip met 44 key controller (via e-bay 52,-)
- hdx-1000 vervangen door een Eminent EM7075-DTS HD
Holy shit!
Die sere, wat vet!!

[Voor 91% gewijzigd door FeaR op 25-11-2011 18:31. Reden: Hele lap tekst quoten voor één regel reply is niet nodig.]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

firefly112 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:29:
Ik kijk al tijdje mee bij dit topic.
en vond het tijd om ook maar eens wat foto's te laten zien.
Wat een heerlijk relaxde ruimte is zo'n puntzolder toch.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-03 10:42
Sick Nick schreef op maandag 21 november 2011 @ 08:14:
Nog een fototje met klein invul flitsje:

[afbeelding]

Closeupje:

[afbeelding]

Contrast en detail valt me niks tegen zo direct op de muur :)
Get him to the greek _O_ .

OT:
Ik dacht dat ik al een redelijke setup in m'n studentenkamer had met een 32" lcd, 2 krk monitorspeakers en een popcorn hour a220.. krk's zijn de deur uit en ik ga mij nu orienteren op speakers, blijft lastig voor 5x4 meter want opzich heb je niet zoveel nodig. Jammere wat ik nu al heb gemerkt: M'n buurman voelt subbass beter dan ikzelf in mijn kamer :P

Ik zit zelf te azen op een setje eltax monitor III: binnekort eens kijken of ik deze ergens kan beluisteren.

[Voor 6% gewijzigd door Tricq op 24-11-2011 23:57]

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 13:37
mr.paaJ schreef op donderdag 24 november 2011 @ 22:50:
[...]

Wat een heerlijk relaxde ruimte is zo'n puntzolder toch.
dat is het zeker lekker knus en met de regen ook lekker gezellig en er pas een hoge kerstboom in :D

• 418O2
  • Laatst online: 23-05 12:27
Maks schreef op donderdag 24 november 2011 @ 19:35:
[...]

Prioriteiten stellen als Tweaker heet dat :>
Ja dat snap ik, dat vind ik ook juist tof :)

Anoniem: 48051

Exirion schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:09:
[...]

Ik reageerde met name op de SB12, maar ook de PC12 kan de natuurwetten niet omzeilen. Het zijn relatief kleine subs die de curve recht breien met een electronische correctie. Dat gaat altijd ten koste van de belastbaarheid en vervorming.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat een PC12 met een DSP versterker voor 800 euro een heel leuke deal is :)
De SB25 gaat gewoon niet mega laag, zelfs met wat DSP trucage houdt t wel op bij de 25hz. Ik heb zelf de "oude" PCi, met tune, maar zonder DSP kan hij dankzij room gain toch net onder de 20hz tikken.

Een eerlijke vergelijking zou eerder zijn tegen de PB12, bijna dezelfde maten, gewicht en prijs. Lijkt mij de leuke strijd! De XTZ wint imo wel qua looks!

• factor
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-05 10:34
Zelf overweeg ik nog steeds de PC12 NSD DSP. Er was er één in deze draad die wat foto'tjes en info zou posten, maar die heeft nog niet gereageerd.
Ik ben het nog niet vergeten, heb helaas nog geen tijd gehad om foto's te maken. met een beetje geluk kom het er dit weekend van, maar ik beloof niks.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 21:49

Dat komt door de vrouwen. Pas met een vrouw heb je genoeg inkomen voor een groot mooi huis, maar met vrouw heeft goede hifi geen prioriteit en moet je ook nog rekening houden met de WAF.

Dus vrijgezelle heren en studenten, koop het beste wat je kan, want als de vrouw komt, dan moet je het daarmee doen voor de rest van je leven....! >:) Of als je pech hebt, inruilen voor van die mooie kleine bose spullen. :D

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01 14:59
In het tweede jaar in ons eerste koophuis is onze 5.1 set met satellietjes ingeruild voor Focal zuilen ;)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 07:34:
Dus vrijgezelle heren en studenten, koop het beste wat je kan, want als de vrouw komt, dan moet je het daarmee doen voor de rest van je leven....! >:) Of als je pech hebt, inruilen voor van die mooie kleine bose spullen. :D
Leuk hoor, al die verhaaltjes over WAF en zeurende vrouwen, maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Bij ons thuis stonden vroeger altijd (experimentele) grote speakers en allerlei zelfbouwversterkers, en m'n vriendin doet er ook niet moeilijk over dat audio/video prominent aanwezig is in huis. Er is een erg fors meubel, een grote TV, 4 grote zuilen en een niet al te compacte sub. Van collega's hoor ik ook dergelijke verhalen, dus als misschien moet iedereen die niks mag zich even afvragen of hun vriendin niet gewoon teveel de broek aan heeft in huis >:)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ondanks je " >:) " op het eind van je betoog denk ik dat je wel redelijk gelijk hebt. Ik denk dat de meeste vrouwen een beetje bang zijn voor die grote speakers enzo, maar zolang ze zelf ook een beetje muziek luisteren zullen ze het toch heel snel gaan waarderen omdat dan ineens duidelijk wordt dat het niet puur compensatiedrang van ons is ( >:) ) maar dat het ook werkelijk iets toevoegt.

Daarnaast mogen bij mij thuis er ook gewoon plantjes op de zuilspeakers staan. Voor wat hoort wat!
En bij het nieuwe tv-meubel moest de apparatuur achter een deurtje komen, maar daar zit nu wel ventilatie ingebouwd en een IR-extender op aangesloten. Samen kom je er vaak toch wel uit hoor! Gewoon laten luisteren dus!

Life is not about specs, it is about joy!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

bartvl schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:33:
Samen kom je er vaak toch wel uit hoor! Gewoon laten luisteren dus!
Moet je wel een open keuken hebben, anders hoort ze je niet >:)

• bartvl

bartvl

Sick Nick schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:38:
[...]

:P die hebben we!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Sick Nick schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:38:
[...]

was dat maar zo, helaas ben ik de gene die het eten op tafel moet zetten !

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Vind het wel een mooie wallpaper welke je projecteert, heb je voor mij de naam hiervan zodat ik hem kan googlen of zou je hem willen posten?

Star Citizen referralcode

• bartvl

bartvl

Tineye vindt het volgende: http://whysoblu.com/wp-content/uploads/2010/12/image12.jpg van deze pagina: http://whysoblu.com/family-guy-its-a-trap-blu-ray-review/.
Het zou dus ook gewoon een film/cartoon screenshot kunnen zijn.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

shockwae schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:20:
[...]

Vind het wel een mooie wallpaper welke je projecteert, heb je voor mij de naam hiervan zodat ik hem kan googlen of zou je hem willen posten?
Is geen wallpaper maar een film op pauze, Family Guy - It's a trap. Kan vanavond wel even een screengrab (1080p sweetness) maken en hier posten natuurlijk :)

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Zou wel mooi zijn...ben gek op StarWars en afgeleide films daarvan.
Laatst ook al een Lego versie "the Padawan Menace" op cartoonnetwork.
Zal ook eens gaan kijken voor Family Guy.

Star Citizen referralcode

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:15
shockwae schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:49:
Zou wel mooi zijn...ben gek op StarWars en afgeleide films daarvan.
Laatst ook al een Lego versie "the Padawan Menace" op cartoonnetwork.
Zal ook eens gaan kijken voor Family Guy.
Vergeet dan vooral de Walter Melon versie niet :D
YouTube: Walter Melon: The Melon Strikes Back

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tja 't is het 1 of het ander he :P.

Mooiste zijn de slaapkamers van thuiswonende studenten, volgens mij hebben die grotere setup dan de ouders in de woonkamer? :D.

Ik wil ook graag wat posten, maar moet nog even wachten tot de laatste aannemers geweest zijn om het appartement af te maken :+ (verder niet heul bijzonder qua audio hoor, maar wel leuk :)).

[Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 25-11-2011 16:58]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase (in bestelling)

• Martijn1990
Sport_Life schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 16:56:
[...]

Tja 't is het 1 of het ander he :P.

Mooiste zijn de slaapkamers van thuiswonende studenten, volgens mij hebben die grotere setup dan de ouders in de woonkamer? :D.

Ik wil ook graag wat posten, maar moet nog even wachten tot de laatste aannemers geweest zijn om het appartement af te maken :+ (verder niet heul bijzonder qua audio hoor, maar wel leuk :)).
Hier beneden in de woonkamer staat een 32" HD ready TV met een 2.1 Logitech setje, dus niet heel moeilijk te overtreffen ;)

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Zo eindelijk alle dozen uitgepakt en de spullen tijdelijk onder een IKEA bureau gezet wat nu nog even dienst doet als TV-meubel.

Nieuwe TV-meubel zit in elkaar, vandaag afwerken, opschuren en beitsen. Binnenkort dus een leuke post als het wat verder af is allemaal :)

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik ben benieuwd Conzito, wat zijn die 3 boxen in je rechter toren eigenlijk ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:17

DjVe

Hatsaflats!

C00P schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 17:04:
Ik ben benieuwd Conzito, wat zijn die 3 boxen in je rechter toren eigenlijk ?
Dat zijn drie twee twee-kanaal eindtrappen O-) ;)

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 11:31
Een update na een dik jaar :)

Om te vergelijken: Wouter06 in "Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 41"

Kwa kamer is er niet veel veranderd, dus daar spaar ik je ook de foto's van..
De hardware heeft wel wat vernieuwing gekregen!

Oud:

Nieuw:

Wat is verdwenen:
  • Scherm: Asus PM17TU
  • Receiver: Philips 900 Series Integrated Stereo Control Amplifier FA930
  • Luidsprekers: Wharfedale 435
Wat is er bij gekomen:
  • TV: Philips 42PFL7655H/12
  • Receiver: Logitech Z-906
  • Set-up box: Telenet digitale TV
  • Playstation 3
Zo heb ik in de grote vakantie zelf nog een coax en utp kabel getrokken vanuit de kelder naar mijn kamer. Hierdoor kon ik dus ook genieten van digitale tv maar ook ten volle van het internet abonnement (100Mbps over Wifi/g is geen topper..) :)

Nu volgt nog het juist programmeren van mijn Logitech Harmony, want 4 afstandsbedieningen is teveel van het goede..

Moet wel meegeven dat ik een beetje spijt heb van de ruil Z906 <-> Philips receiver+speaker..
Het geluid was wat voller en helderder. Maar ik heb eenmaal gekozen voor 5.1 en die prijsklasse.. Dus de Z906 zal moeten volstaan :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik hoop voor je dat je die FA930 niet weggedaan hebt. Da's kwalitatief namelijk een hele goede versterker :)
Mocht je nog eens ooit iets met stereo willen gaan doen, dan voldoet dat ding echt prima - hij is zwaar genoeg om speakers van 200 wat per stuk moeiteloos aan te sturen namelijk.

Enne, je kunt natuurlijk ook altijd nog voor een 5.1 + 2.0 setup gaan he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 11:31
The Eagle schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 22:08:
Ik hoop voor je dat je die FA930 niet weggedaan hebt. Da's kwalitatief namelijk een hele goede versterker :)
Mocht je nog eens ooit iets met stereo willen gaan doen, dan voldoet dat ding echt prima - hij is zwaar genoeg om speakers van 200 wat per stuk moeiteloos aan te sturen namelijk.

Enne, je kunt natuurlijk ook altijd nog voor een 5.1 + 2.0 setup gaan he ;)
De hele opzet achter het kiezen voor de Z906 was ook wat meer plaats te hebben onder en op mijn bureau :)

Ik doe ze zeker niet weg, ze staan moog ingepak op zolder _/-\o_

• The Eagle
  • Laatst online: 22:10
Wouter06 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:08:
[...]

De hele opzet achter het kiezen voor de Z906 was ook wat meer plaats te hebben onder en op mijn bureau :)

Ik doe ze zeker niet weg, ze staan moog ingepak op zolder _/-\o_
Mooi :)
Daar ga je als je ooit het huis uitgaat (want zo te zien woon je nog lekker bij je ouders :P ) veel plezier van hebben. Philips / Wharfedale in de woonkamer, Logitech in je hobbyhok aan je pc :)
Wel even van te voren de buren informeren :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-01 08:36
Mag ik vragen waarom je het grote Philips scherm niet als primair scherm gebruikt? :P

[Edit] Of is het je te hoog? Heb mijn scherm namelijk ook op mijn center staan (B&W LCR600 ) en wou dat ik hem boven mijn scherm kon hangen omdat ik toch merk dat ik soms fijner naar mijn linker (kwalitatief veel minder) scherm kijk, waarschijnlijk vanwege de hoogte. (Deze staat gewoon direct op bureau)

[Voor 64% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-11-2011 17:04]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:02:
Mag ik vragen waarom je het grote Philips scherm niet als primair scherm gebruikt? :P

[Edit] Of is het je te hoog? Heb mijn scherm namelijk ook op mijn center staan (B&W LCR600 ) en wou dat ik hem boven mijn scherm kon hangen omdat ik toch merk dat ik soms fijner naar mijn linker (kwalitatief veel minder) scherm kijk, waarschijnlijk vanwege de hoogte. (Deze staat gewoon direct op bureau)
Zou jij blij worden van een 42" 1920x1080 scherm vlak voor je neus? Die resolutie is leuk op 24", of van een afstandje :)

• Bierdopje120
Dat weet ik dus niet, ik denk het wel aan de ene kant, hoewel ik ook wel in kan komen dat het aardig groot is :P
Misschien dat voor een meter afstand de resolutie toch weer wat laag is..

[Voor 25% gewijzigd door Bierdopje120 op 27-11-2011 17:06]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Bierdopje120 schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:05:
Dat weet ik dus niet, ik denk het wel aan de ene kant, hoewel ik ook wel in kan komen dat het aardig groot is :P
Misschien dat voor een meter afstand de resolutie toch weer wat laag is..
Dat weet ik wel zeker ja :) Ik gebruik 2560x1440 op een 27" scherm en hiervoor 1920x1080 op een 24" scherm. Die laatste is toch wel het minste dat je qua detail wil hebben.

• Bierdopje120
Ik heb nu ook 1920 × 1080 op een 24'' scherm en ik zie geen reden (in ieder geval bij games of films) om te zeggen dat 30'' een te lage pixeldichtheid heeft. Hooguit bij lezen denk ik dat het kan irriteren?

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 16:23
Hebben jullie nooit last met de buren als je eens wat muziek of een film op een flink volume draait?
Ik eigenlijk niet, vrij nieuw nieuwbouw appartement en is dus goed geïsoleerd alleen ga ik binnenkort verhuizen naar een ouder appartement dus ik vroeg me af of jullie daar wel eens last van hebben.

>> Signature?

• -]Stellarc[-
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2019
ChiLLeR schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:56:
Hebben jullie nooit last met de buren als je eens wat muziek of een film op een flink volume draait?
Ik eigenlijk niet, vrij nieuw nieuwbouw appartement en is dus goed geïsoleerd alleen ga ik binnenkort verhuizen naar een ouder appartement dus ik vroeg me af of jullie daar wel eens last van hebben.
Ja ze horen de muziek letterlijk en de bas laat het hele gebouw trillen. (+/- 1870)

• Martijn1990
ChiLLeR schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:56:
Ze hebben hier nog nooit geklaagd. Ik zit ook op zolder met zijn set en de buren komen vrijwel nooit op hun zolder. Nou moet ik wel eerlijk zijn, dat als ze komen klagen terwijl ik een filmpje kijk zal ik ze echt niet aan horen bellen.

Maar aan de andere kant, de buren hebben heel vaak in klein kinderen over de vloer die ook echt een hoop kabaal maken, dus die film 2 á 3 keer per week moet ook wel kunnen van mijn kant ;)

• Bierdopje120
Nooit last van. Ik woon vrijstaand, maar het is niet dat de buren een kilometer verder weg zijn, ze zitten er 'direct' naast. Heb alleen last van huisgenoten, niet van buren :P

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Gezien het vermogen wat ik kan verstoken bestaat de mogelijkheid het halve blok mee te laten genieten. Maar op normaal volume en iets daarboven krijg ik eigenlijk nooit klachten. Woon nu in een rijtjeshuis en ik moet nog kijken hoever ik kan gaan :+

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09
Hoe maak je kenbaar aan je buren als hun geluid te hard staat ? (in een rijhuis) op de muur kloppen of even aanbellen ?
Ik ben mijn rijhuis aan het verbouwen, ik hoor eigenlijk nauwelijks iets van de buren, maarja ik woon er nog niet.
Welk dikke muren hier, huis is van de jaren 50 (Belgie)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
offtopic:
Als ik last zou hebben van het muziek van de buren, dan zou ik aanbellen en vriendelijk vragen of het iets zachter kan omdat ik er last van heb.

Ik wil hier ook al een tijdje posten (al is het een bescheiden setje), maar ik ben elke keer te lui om eens wat langer speakerdraad te kopen zodat ik mijn speakers netjes verspreid over mijn bureau kan zetten. :+

[Voor 39% gewijzigd door S_Chief op 27-11-2011 23:11]

You save everyone, but who saves you?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-05 21:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Gebrek aan kabels is snel vergeven, die bedenken we er wel bij.

En nu komen met die foto's :p

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Exirion schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:05:
[...]

Zou jij blij worden van een 42" 1920x1080 scherm vlak voor je neus? Die resolutie is leuk op 24", of van een afstandje :)
Ach ik heb dat ook een LG televisie van 42" kijkafstand is ong. 80cm tot 1m maar meer is het niet!. Om wat websites te bezoeken helemaal prima! het is dat ik niet meer plek heb om mijn 22" ook nog op mijn bureau te zetten anders had ik dat zeker te weten gedaan! Het is namelijk niet ideaal van een dusdanig kleine afstand. Maar het is zeer zeker te doen.

Always look on the bright side of life.

• ozzy070
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05 14:35
Davidshadow13 schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:48:
[...]

Hoe bevalt de combinatie Marantz en de Jamo's? Ik ga zelf op niet al te lange termijn een Jamo S608 HCS3 aan ga schaffen maar heb nu een Sony STR-DG820 receiver en er is mij al vaker gezegd dat dit niet zo goed samen gaat met de S608. Dit ga ik natuurlijk eerst zelf proberen maar ik kan eventueel wel voor <300 euro een Marantz SR5004/6004 tweedehands kopen dus als dat beter matched is dat een oplossing.
Ik heb zelf 2 Jamo s608 en Jamo s60CEN icm Marantzsr5004, en ik moet zeggen dat deze uitstekend klinken. :)

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 17:37
Hier wat foto's van mijn home Theater......

Panasonic 55" VT30 3DTV
Panasonic BDT300 3D blu ray speler (Achter de kleppen)
WII (Achter de kleppen)
Onkyo TX-NR709 netwerk receiver
Magnat Vector 55 luidsprekers (ben op zoek naar andere luidsprekers) Iemand suggesties? of ervaring met Teufel?
Kef 3005 SE surround 7.1 opstelling.
Zalman HD160XT HTPC.
UPC HD DVR mediabox
Logitech Harmony 980

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Chenj0uHXwc]

[Voor 30% gewijzigd door wackidth op 28-11-2011 16:44]

.

Anoniem: 48051

wackidth schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:59:
Heel erg gaaf gedaan met het plafond! Toevallig ben ik (lees: mijn vader) bezig met het bouwen van een soortgelijk meubel. Ik kan op verzoek wel even wat making-off pics plaatsen. :)

• wackidth
Het meubel heb ik op maat laten maken en is hoogglans gespoten en voorzien van dubbele laklaag en daarna gepolijst.
Anoniem: 48051 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:03:
[...]

Heel erg gaaf gedaan met het plafond! Toevallig ben ik (lees: mijn vader) bezig met het bouwen van een soortgelijk meubel. Ik kan op verzoek wel even wat making-off pics plaatsen. :)

.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:43

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Exirion schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:25:
[...]

Leuk hoor, al die verhaaltjes over WAF en zeurende vrouwen, maar volgens mij valt het allemaal wel mee. Bij ons thuis stonden vroeger altijd (experimentele) grote speakers en allerlei zelfbouwversterkers, en m'n vriendin doet er ook niet moeilijk over dat audio/video prominent aanwezig is in huis. Er is een erg fors meubel, een grote TV, 4 grote zuilen en een niet al te compacte sub. Van collega's hoor ik ook dergelijke verhalen, dus als misschien moet iedereen die niks mag zich even afvragen of hun vriendin niet gewoon teveel de broek aan heeft in huis >:)
Ik ken beide versies, bij een kennis van mij is het juist de vrouw die interesse heeft in goede audio en vind haar man het wel best. Maar bij goede vrienden is het eigenlijk een beetje andersom.
Bij m'n ouders heerst een status quo. M'n moeder zou liever speakers hebben die mooi staan/kleiner zijn, maar ze snapt gelukkig dat je voor goed geluid looks min of meer ondergeschikt zijn. Maar het was voor haar wel een zege toen er een LCD in huis kwam (Samsung UE40D7000), en die grote breedbeeldbak eindelijk wegging. Hoewel het scherm veel groter is in oppervlakte, is het maar 3 cm dik en daardoor ineens veel minder aanwezig.

In mijn eigen huis ben ik eigen baas en bepaal ik wat er komt. Vandaar dat er 2 grote zuilspeakers van Monitor Audio staan 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-05 22:39

jeka

Support your local club.

deepbass909 schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:31:
[...]

In mijn eigen huis ben ik eigen baas en bepaal ik wat er komt. Vandaar dat er 2 grote zuilspeakers van Monitor Audio staan 8)
Ben je ook eenzaam zo alleen in je huis? :P

FCG

• Bierdopje120
Haha, die is raak :P

Zoals het nu lijkt is mijn vriendin het gelukkig ''ook wel mee eens'' hoewel ze de kosten ervan niet kan begrijpen :P

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zo, de dik 10cm brede fluwelen rand is er nu ook om het totaalplaatje af te maken :9 Optimaal genieten op de momenten dat ik thuis ben, heerlijk onderuitgezakt in groot formaat een film kijken met geweldig geluid :)

100% crop uit een 7D foto van de rechter bovenhoek, alles nu kaarsrecht qua projectie:

En op aanvraag, hier in 1080p de scene uitgeknipt:

http://www.imgplace.com/v...familyguypresentsitsa.jpg

• I4Pro
  • Laatst online: 05-03 12:52

I4Pro

Powned!

Wat betaal je voor zo'n meubel op maat?
geen idee hoe de prijzen liggen. :?

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 22:19
Sick Nick schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:05:
Zo, de dik 10cm brede fluwelen rand is er nu ook om het totaalplaatje af te maken :9 Optimaal genieten op de momenten dat ik thuis ben, heerlijk onderuitgezakt in groot formaat een film kijken met geweldig geluid :)

[afbeelding]

100% crop uit een 7D foto van de rechter bovenhoek, alles nu kaarsrecht qua projectie:

[afbeelding]

Ik ben zo jaloers. Zit ik met me 40 inch tv'tje en me onkyo setje.. :X

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Sick Nick schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:05:

[afbeelding]

[afbeelding]

Fluwelen rand? Dus nog geen spanscherm? Heb je niet het idee dat het contrast vrij laag ligt met directe projectie op de muur?

verder ziet het er allemaal leuk uit hoor!

Always look on the bright side of life.

• deepbass909

deepbass909

jeka schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:07:
[...]

Ben je ook eenzaam zo alleen in je huis? :P
Wie zegt dat ik alleen ben in huis? Ik heb alleen geen vriendin die moeilijk kan doen over de speakers >:)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-03 12:48
deepbass909 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:31:
[...]
Wie zegt dat ik alleen ben in huis? Ik heb alleen geen vriendin die moeilijk kan doen over de speakers >:)
een vriend dan? :P :D
sorry kon het niet laten ;)

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 14:55
michelvdpol schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:32:
[...]

Ben ook benieuwd

• The White B.A.
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:03
[...]

Tijdje terug ongeveer een zelfde meubel laten uitrekenen, alleen dan wit hoogglans. Kwam toen rond de 1000 euri uit. Dat was alleen wit hooglans geplakt en niet gespoten, weet niet of daar veel prijs verschil inzit.

[Voor 0% gewijzigd door The White B.A. op 29-11-2011 15:25. Reden: Typo]

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-04 17:52
wackidth schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:59:
Van welk merk zijn die omgekeerde banaanstekkers bij je stopcontact aub ? Ik heb nu Oehlbach in gedachten , maar die zijn alleen betaalbaar als je ze uit Duitsland laat komen. Hier in België hoort men het Overal donderen in Keulen als ik daarover begin.

Mijn Specs

• wackidth
Ik heb er rond de 1500 voor betaald... Ligt er natuurlijk aan hoe groot je m wil etc etc.
De mijne is hoogglans gespoten 2 keer gelakt en gepolijst 2.50 lang en 60 diep.
[...]

[Voor 12% gewijzigd door wackidth op 29-11-2011 16:55]

.

• wackidth
Je bedoeld het vrouwelijke gedeelte met de schroefbussen??Die zijn van Jung (schakelmateriaal) zelf. Ik dacht 90 euro per paar uit mijn hoofd.
MPAnnihilator schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:53:
[...]

Van welk merk zijn die omgekeerde banaanstekkers bij je stopcontact aub ? Ik heb nu Oehlbach in gedachten , maar die zijn alleen betaalbaar als je ze uit Duitsland laat komen. Hier in België hoort men het Overal donderen in Keulen als ik daarover begin.

[Voor 20% gewijzigd door wackidth op 29-11-2011 16:58]

.

• deepbass909

deepbass909

wackidth schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 16:54:
Je bedoeld het vrouwelijke gedeelte met de schroefbussen??Die zijn van Jung (schakelmateriaal) zelf. Ik dacht 90 euro per paar uit mijn hoofd.

[...]
Ik heb even gespiekt, en je kan ze zo op de site van Jung vinden:
Montageplaat
Schroefbussen

Maar €90 vind ik wel stevig aan de prijs... Ik heb zelf van Jung een montageplaat met Speakon gebruikt en dat was aanzienlijk goedkoper. Voordeel van Speakon is ook nog eens dat je maar 1 plug hebt voor 2 luidsprekers.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee