Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 417.627 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 07:16
red1 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 20:04:
[...]

De Dune HD Smart D1. Ben nog aan het installeren. Duurt lang om zoveel gig over te zetten en ben bezig in Yadis, maar check voor meer info het Dune Topic hier op tweakers.
Haha, zelfde smaak vermoed ik zo, die TV die jij hebt zit ik ook naar te kijken, zelfde speakers al en ik heb ook die D1 :P

Vandaag, na de tips hier, even banaan pluggen gemonteerd. Ik heb de ViaBlue TS lamella bananaplug aangeschaft. Hebben 12euro per paar gekost. Ziet er mooi uit en de crossover spades sluiten nu tenminste goed aan. In de toekomst misschien nog eens een keer bi-amping aansluiten.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~westl337/banaanplug_t.jpg

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03-2024
Nu dit alweer deel 46 is, hier een overzichtje van de opstelling bij ons thuis.

Heb recent mijn samengeraapte Jamo set vervangen door een mooie zwarte set (2ehands, 1.5jaar oud) van het Deense Tangent. Heeft duidelijk een hogere WAF en werd dan ook goedgekeurd nadat door wat interieurvernieuwing mijn lieve vrouw de oude set echt niet meer vond kunnen...

Wat er te zien is:
- fronts: 2x E34
- center: 1x E24
- surround: 2x E4
- Denon AVR2106 + DVD 1740
- Samsung 32E300 ofzoiets
- UPC decoder, WII
- onze poes Poes

(Plaatjes klikbaar)
Overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-fIcQAKqxL2M/TozFLHRJPrI/AAAAAAAAAXo/XgyLLvyKgBI/s640/PA043085.JPG

Opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-bJWpNFkYNv4/Toy_EULMUxI/AAAAAAAAAX4/DPPEqKaieOA/s640/PA043081.JPG

De center zonder stofkap:
[img=640,480]https://lh5.googleusercontent.com/-Qiqakxpzh0c/Toy_fQz3ZAI/AAAAAAAAAXI/hlyhzJaM09U/s640/PA043106.JPG"[/img]

Ikea ledjes achter het glas van het TV meubel:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-smH9W9jDEu4/Toy-nJRZICI/AAAAAAAAAW8/byXWFlCH_wQ/s640/PA033066.JPG

De schattige E4 surround:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-pF3eCYXWJdA/Toy_fojzcsI/AAAAAAAAAXE/20nUoptMND4/s640/PA043087.JPG

Zoals al eerder gezegd moeten de surrounds nog op een standaardje komen, nu staan ze een beetje verdwaald daar waar wat plek was...
bramseltje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:44:
[...]
Moet ze zelf ook nog bestellen, nu we de boel wat aan het herinrichten zijn... Mooie zwarte glazen voet, strak vierkant en (volgens wat ik ervan kan vinden) meer draagvermogen dan de obligate Vogel's stands.
Nog op het wensenlijstje:
- Stands voor de surrounds
- Subwoofer voor wat extra body in het laag
- Verkoop van dit appartement waar het in staat zodat ik het kan gaan opstellen in ons in aanbouw zijnde nieuwbouw huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 12:38
Ik zie hier heel vaak bananenpluggen langs komen. Ik vind ze er erg mooi uitzien, maar ik snap de functie niet. Is het alleen mooi of heeft het ook een andere functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Nico111 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:41:
Ik zie hier heel vaak bananenpluggen langs komen. Ik vind ze er erg mooi uitzien, maar ik snap de functie niet. Is het alleen mooi of heeft het ook een andere functie?
Vooral voor de mooi, en handig voor mensen die elke dag hun speakers opnieuw aansluiten (niemand dus :+).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Ook een mooi tv-meubel! En wat een allejezus grote krabpaal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Nico111 schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:41:
Het is voor de mooi en de leut. Daarnaast heeft het ook een functie. Zo kun je ook makkelijk je speakers aansluiten op het 230 V lichtnet. Geeft mooi vuurwerk. Een flinke woofer geeft een prachtige goudenregen en een tweeter wordt een gillende keukenmeid. Dan heb je ook lol voor je centen, nietwaar? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Sailorman schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:59:
Ook een mooi tv-meubel! En wat een allejezus grote krabpaal :-)
Thanks! Het was eigenlijk het enige meubel dat aan onze smaak voldeed, niet duur was (altijd belangrijk als je bezig bent met nieuwe huizen enzo ;) en ook nog eens (net) diep en hoog genoeg...
edit:
Het meubel komt van Aktie wonen en heet 'Lowboard IV (PDF)' (of model 116 in het TV meubel overzicht op de website).
De lade heb ik eruit gelaten en de middelste wandjes heb ik omgekeerd gemonteerd zodat de receiver onderin past.

Die paal is inderdaad wel wat aan de grote kant, maar wordt dan ook bijzonder gewaardeerd. 8)

[ Voor 26% gewijzigd door bramseltje op 06-10-2011 11:39 . Reden: Update n.a.v. vragen over meubel :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesflex
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 14:27
bramseltje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:23:
[...]

Thanks! Het was eigenlijk het enige meubel dat aan onze smaak voldeed, niet duur was (altijd belangrijk als je bezig bent met nieuwe huizen enzo ;) en ook nog eens (net) diep en hoog genoeg...

Die paal is inderdaad wel wat aan de grote kant, maar wordt dan ook bijzonder gewaardeerd. 8)
En hoe heet het meubel en waar komt het vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
allesflex schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:27:
[...]

En hoe heet het meubel en waar komt het vandaan?
De krabpaal is het model Atlas, verkrijgbaar bij Zooplus
"Heb m zelf ook!" En ja ik heb hem zelf ook echt.
Ben er niet echt over te spreken eigenlijk, heb de paal al behoorlijk moeten fixen, het huisje wat rechtsonderin zit heb ik moeten stutten met hout aan de binnenkant, want het gewicht van het spul bovenop zakt er doorheen.
Dat kleine tunneltje bovenin is echt mini, past alleen een kitten in. Links onderin moet je volgens de tekening een zacht vierkant hangmandje ophangen, heb m zelf naar de bovenste plek gezet en die vierkant met tunnel naar links onder. Al met al is nu weer een beetje zoals het zou moeten zijn. Het zal btw ook niet helpen dat er een kater van 5a6 kilo op- en af rent :P
De katten zijn er wel erg blij mee ;) En de grote kater past eigenlijk niet in het ronde hangmandje maar doet het lekker toch... ziet er niet uit :D

wel erg offtopic allemaal.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:46
Ossi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 11:56:
[...]

De krabpaal is het model Atlas, verkrijgbaar bij Zooplus
"Heb m zelf ook!" En ja ik heb hem zelf ook echt.
Ben er niet echt over te spreken eigenlijk, heb de paal al behoorlijk moeten fixen, het huisje wat rechtsonderin zit heb ik moeten stutten met hout aan de binnenkant, want het gewicht van het spul bovenop zakt er doorheen.
Dat kleine tunneltje bovenin is echt mini, past alleen een kitten in. Links onderin moet je volgens de tekening een zacht vierkant hangmandje ophangen, heb m zelf naar de bovenste plek gezet en die vierkant met tunnel naar links onder. Al met al is nu weer een beetje zoals het zou moeten zijn. Het zal btw ook niet helpen dat er een kater van 5a6 kilo op- en af rent :P
De katten zijn er wel erg blij mee ;) En de grote kater past eigenlijk niet in het ronde hangmandje maar doet het lekker toch... ziet er niet uit :D

wel erg offtopic allemaal.... :>
Als je zo'n paal in je living moet tolereren, dan zou ik me toch ook geen zorgen maken over de WAF van een stel speakers...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Tommie12 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 12:00:
[...]

Als je zo'n paal in je living moet tolereren, dan zou ik me toch ook geen zorgen maken over de WAF van een stel speakers...
Ik heb geen W, maar zelfs ik tolereer dat niet in de woonkamer :P
Staat bij mij in een kamertje wat aansluit op de woonkamer, dus niet direct in het zicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Ossi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:16:
[...]

Staat bij mij in een kamertje wat aansluit op de woonkamer, dus niet direct in het zicht :)
die van ons heeft genoeg aan der hangmatje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Ossi schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:16:
[...]

geen W scheelt een hoop als je een homecinema/gameroom wil maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
bramseltje schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 23:04:
Nu dit alweer deel 46 is, hier een overzichtje van de opstelling bij ons thuis.

Heb recent mijn samengeraapte Jamo set vervangen door een mooie zwarte set (2ehands, 1.5jaar oud) van het Deense Tangent. Heeft duidelijk een hogere WAF en werd dan ook goedgekeurd nadat door wat interieurvernieuwing mijn lieve vrouw de oude set echt niet meer vond kunnen...

Wat er te zien is:
- fronts: 2x E34
- center: 1x E24
- surround: 2x E4
- Denon AVR2106 + DVD 1740
- Samsung 32E300 ofzoiets
- UPC decoder, WII
- onze poes Poes
(Plaatjes klikbaar)
Overzicht:
[afbeelding]
Opstelling:
[afbeelding]
De center zonder stofkap:
[afbeelding]
Ikea ledjes achter het glas van het TV meubel:
[afbeelding]
De schattige E4 surround:
[afbeelding]
Zoals al eerder gezegd moeten de surrounds nog op een standaardje komen, nu staan ze een beetje verdwaald daar waar wat plek was...
Hoe vind je die Tangents eigenlijk? Ik zou ook alleen slanke, hoogglans speakers kunnen plaatsten en dan kom je al snel bij hen terecht.

[ Voor 6% gewijzigd door Póg mo Thóin op 06-10-2011 13:43 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-05 15:39
B&W CM8 zijn ook slank + hoogglans :). Net als de Focal Chorus die Fear heeft, heb alleen zo geen idee hoe smal die zijn :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:22
SanderPS3 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:48:
B&W CM8 zijn ook slank + hoogglans :). Net als de Focal Chorus die Fear heeft, heb alleen zo geen idee hoe smal die zijn :).
Die zijn beide zo te zien wel een stuk breder dan de Tangents hierboven. Tenzij die tangents héél diep zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 13:13
SanderPS3 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:48:
Die Chorus is ook zeker niet slank te noemen. Heb daar nog naar gekeken, voordat ik besloot de Canton's te nemen. De specs op de Focal site vertellen precies hoe breed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Póg mo Thóin schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

Hoe vind je die Tangents eigenlijk? Ik zou ook alleen slanke, hoogglans speakers kunnen plaatsten en dan kom je al snel bij hen terecht.
Bevalt absoluut goed. Ze worden vooral voor muziek en tv kijken gebruikt, maar ik heb wel het idee dat ze duidelijker/beter gearticuleerd klinken dan wat ik hiervoor had. Al met al een verbetering op de belangrijkste criteria: WAF en looks. Heb ook nog nagedacht over de witte variant, maar vanwege de match met de televisie en de kans om deze set in z'n geheel over te nemen toch uitgekomen bij de zwarte...

Enige aandachtspunt is dat je, afhankelijk natuurlijk van je wensen en ruimte, nog wel wat aanvulling voor het laag toe kan voegen: volgens de spec komt er namelijk vanaf 55Hz geluid uit en daar is dus nog ruimte voor verbetering :+
Martijn1990 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:50:
[...]

Die zijn beide zo te zien wel een stuk breder dan de Tangents hierboven. Tenzij die tangents héél diep zijn ;)
Klopt en klopt. Die Tangents zijn wel een stuk dieper dan je in eerste instantie zou verwachten (24cm). Maar met 12.5cm zijn ze van voor mooi onopvallend. Enige dat dan in de buurt komt zijn van die zuilluidsprekers zoals Teufel bijvoorbeeld aanbied (was ook een van de sets op de shortlist...).

[ Voor 6% gewijzigd door bramseltje op 06-10-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 13:13
bramseltje schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:15:
[...]

Bevalt absoluut goed. Ze worden vooral voor muziek en tv kijken gebruikt, maar ik heb wel het idee dat ze duidelijker/beter gearticuleerd klinken dan wat ik hiervoor had. Al met al een verbetering op de belangrijkste criteria: WAF en looks.
Enige aandachtspunt is dat je, afhankelijk natuurlijk van je wensen en ruimte, nog wel wat aanvulling voor het laag toe kan voegen: volgens de spec komt er namelijk vanaf 55Hz geluid uit en daar is dus nog ruimte voor verbetering :+

[...]

Klopt en klopt. Die Tangents zijn wel een stuk dieper dan je in eerste instantie zou verwachten (24cm). Maar met 12.5cm zijn ze van voor mooi onopvallend. Enige dat dan in de buurt komt zijn van die zuilluidsprekers zoals Teufel bijvoorbeeld aanbied (was ook een van de sets op de shortlist...).
Of het wat voor je is weet ik niet, maar Mordaunt Short maakt ook slanke zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderPS3 schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 13:48:Net als de Focal Chorus die Fear heeft, heb alleen zo geen idee hoe smal die zijn :).
Ik zou ze thuis eens op kunnen meten. Maar het vertekent nogal: de speakers lopen naar achteren toe wat smaller. Verder is de voet breder en dieper dan de speakers zodat de basis stabiel is. Al met al dus niet in één breedtemaat samen te vatten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hoi heren en dames,

ik ben van plan om mijn Jamo S606 HCS 3 systeem te verkopen en nieuwe luidsprekers aan te schaffen.
Nu vind ik het uiterlijk van de B&W CM serie echt geweldig. Ik vraag me alleen af of de CM1 genoeg power in huis heeft om het als front te redden. Mijn kamer is ongeveer 30m2 groot.
De CM5 vind ik net weer een beetje te groot om op het kastje onder de TV te zetten.

Ik zou als setup graag 4 CM1's willen en een CMC voor in het midden en een sub voor het echte laag. Maar omdat de CM serie best duur wil ik eerst een stel CM1's kopen en dan uitbreiden.

Iemand een adres waar ze voor een acceptabele prijs te koop zijn?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Kan je niet vertellen waar ze goedkoop te vinden zijn, maar ik kan je wel vertellen dat 4 CM1's genoeg is voor een mooie surround set op 30m2 zolang ze maar voldoende power krijgen.

Sowieso geven 4 identieke speakers om je heen een hele mooie surround ervaring, heel homogeen.

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn1990 op 06-10-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k0ewl schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 14:39:
Hoi heren en dames,

ik ben van plan om mijn Jamo S606 HCS 3 systeem te verkopen en nieuwe luidsprekers aan te schaffen.
Nu vind ik het uiterlijk van de B&W CM serie echt geweldig. Ik vraag me alleen af of de CM1 genoeg power in huis heeft om het als front te redden. Mijn kamer is ongeveer 30m2 groot.
De CM5 vind ik net weer een beetje te groot om op het kastje onder de TV te zetten.

Ik zou als setup graag 4 CM1's willen en een CMC voor in het midden en een sub voor het echte laag. Maar omdat de CM serie best duur wil ik eerst een stel CM1's kopen en dan uitbreiden.

Bij Hobo kost de setup 3000 Euro.Niet duur. Overigens moet je voor die CM serie wel een zware versterker hebben.

http://www.hobo.nl/defaul...&orderdirection=ascending

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:42

DjVe

Hatsaflats!

Hoi heren en dames,

CM1 speakers geven genoeg geluid voor een middelgrote kamer. Echter denk er wel bij na dat de CM1 niet echt heel laag gaan en je een sub moet hebben die net een klein stukje laag kan overnemen van de CM1 (dat kunnen niet alle subs). Ik raad je zeker aan te gaan kijken naar de Sunfire HRS8 10 of 12, waanzinnige subs icm de CM1 en niet gigantisch duur :). Je fronts/center/sub zorgen voor het meeste geluid, daar zou ik me in eerste instantie op richten. Rears zou je altijd nog kunnen doen (als het financieel te veel is). Let er wel op dat de CM1 pas echt lekker klinkt als je hem zeker 25cm van de muur haalt (en uit de hoek) en ze iets indraait naar je luisterpositie.

Verder hebben de CM1 speakers echt niet enorm veel vermogen nodig, maar een beetje versterker is wel aan te raden. Ik heb ze zelf gekocht met een Arcam Solo Music versterker en dat klonk waanzinnig goed. Ik zou eerst gaan voor een Arcam Solo Mini, maar die had de helft minder vermogen (geloof 25W tegenover 40W per kanaal) en dat merkte je wel behoorlijk met de controle in het laag. Ik heb nu een Pioneer LX72 die ik nu heb klinkt wellicht 5% minder dan die Arcam Music, maar ik heb wel veel meer mogelijkheden en een betere akoestiek. Zeker met de Sunfire sub heb ik een briljante setup met kleine afmetingen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nluiten
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-03 21:44
...

Geweldige speakers! Ik heb zelf een aantal maanden geleden twee CM1's (wit) bij Poels Audio voor 600 euro :*) gekocht. Gewoon nieuw in doos. Het schijnt dat deze persoon regelmatig in Engeland komt en daar de speakers voor een leuk prijsje kan bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 20:45
Misschien niet helemaal het juiste topic: ik heb hier ooit foto's gezien van iemand die RGB LED-strips in zijn interieur had om een muur te belichten. Weet iemand toevallig nog wie dit was of heeft iemand hier een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:11
Bedoel je niet gewoon de Dioder van Ikea? http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=dioder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Zuluman is daar redelijk in doorgeslagen :P Zijn pic's op GOT doen het niet meer, maar op FOK! heeft hij ook gepost :)

http://forum.fok.nl/topic/1562675/1/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
Zoiets is overigens vrij eenvoudig zelf in elkaar te zetten, met zoveel leds als je wilt. Op sites als http://www.buyledstrip.com/nl/ kan je alle benodigdheden kopen, en staat ook uitgelegd hoe je eea aan moet sluiten (soldeerskills zijn wel handig, maar dat kan je daar ook laten doen). Kwestie van één of meerdere voedingen kopen, colourcontroller er tussen en dan leds eraan hangen. Alles bediend met een Philips-achtige remote.

Was zelf van plan om langs de randen van mijn plafond dergelijke verlichting te maken, maar mn vriendin zag dat toch niet zo zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

Daniel36

vernieuwde formule

Da's niet mis idd, ik zou het bij een of twee Dioders houden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Na maanden dit topic te hebben gevolgd toch eens besloten om mijn bescheiden setje erbij te plaatsen.
Voor de liefhebbers ook de rest van het interieur maar vastgelegd.
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011044.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011045.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011048.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011049.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_07102011050.jpg
Dat is zoals ik het hier nu zo heb staan.
Het is echt geen High-End opstelling zoals ik graag zou willen ,maar we doen het er maar mee :)

Natuurlijk ontbreken ook de Specs niet :
-Panasonic Plasma 46" ( TX-PF46G10 )
-Panasonic Blu-Ray Speler met 5.1 Setje ( SA-BT200 )
-Netgear Digital Entertainer Elite 9150

Niet in het zicht :
-Nintendo Wii
-Nintendo GameCube
-Super Nintendo
-Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Das een verdomd grote klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo blijven we bij de tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46308

Mag ik vragen welk tv meubel dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zelfbouw meubel , i.v.m. de afmeting van de tv niets kunnen vinden wat in verhouding zou passen.
Omdat ik per se ook een grote tafel wilde hebben en deze standaard niet leverbaar was , besloten om zelf de handen uit de mouwen te gaan steken en om het geheel compleet te maken ook het tv meubel gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mooie inrichting en prachtige klok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

^^ Mooi huisje en inrichting..netjes hoor. Wel een klein muur klokje ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:08

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik vind de ruimte, en dan vooral achter het huis, geweldig!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:24:
Ik vind de ruimte, en dan vooral achter het huis, geweldig!
Het is dat de mais er nu staat , nog een week dan is die ook weer weg en kunnen we weer genieten van ruim 1,5 kilometer vrij uitzicht :P
Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/th_18042011234.jpg

Maar uiteindelijk draait het toch om de Home Cinema :9

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 322607 op 07-10-2011 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:17

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kleine update in mijn AV-meubel en het heeft 0,0 met AV te maken :+
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-PlhmuHOV224/To7psa6waKI/AAAAAAAACZY/ylmzLNUZjig/s640/2011-10-07%25252009.02.08.jpg
Wat we zien:
  • Samsung UE40D6750 LED tv
  • Cambridge Audio Azur 540R
  • Cambridge Audio Azur 540D
  • Humax iHDR-5050c
  • Logitech Harmony One laaddock
  • Aldi LED-klok (NIEUW!!!)
Verder niet of nog net zichtbaar:
  • Monitor Audio RS8 (links en rechts)
  • Monitor Audio RS-LCR (verstopt achter de tv)
  • Merkloze 2-weg surrounds
  • PopcornHour C-200 (verstopt achter een klep)
  • Logitech Harmony One remote
  • Philips Livingcolors

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Die klok is vet :D

En blijft toch mooi die Cambrdige spullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74228

Dan zal ik ook maar eens wat van mijn eigen set posten:

Vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/k9udi.jpg

Rechter luidspreker met custom bass traps :D
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ri5jkl.jpg

Wat zie je:

2 x Dali Ikon 6 MK2
1 x JBL crappy center
1 x Panasonic 50" plasma Viera
1 x Denon AVR 3808
1 x Dune Smart HD1
1 x PS3
1 x WII
1 x Denon CD nogwat

Ben nog bezig met sparen voor de gehele Ikon MK2 set, maar heb recentelijk 2 x Infinity beta 50 vervangen voor de Dali's. Mooie upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 11:29
Anoniem: 74228 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:17:

Vooraanzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:

2 x Dali Ikon 6 MK2
1 x JBL crappy center
1 x Denon AVR 3808
1 x Dune Smart HD1
1 x PS3
1 x WII
1 x Denon CD nogwat

Ben nog bezig met sparen voor de gehele Ikon MK2 set, maar heb recentelijk 2 x Infinity beta 50 vervangen voor de Dali's. Mooie upgrade!
Ziet er goed uit :) Waar heb je die stenen onder luidsprekers vandaan? Of zijn het geen stenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74228

Dat zijn 2 granieten plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:52
Bam, sneak peak :)

Morgen een goede overzichtsfoto maken. Mijn nieuwe spullen staan en zijn ingesteld:
- Marantz SR7002
- Boston Acoustics A23

De Marantz (past net, kleine 2 cm ruimte achter de rand)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/IMG_5097.jpg

De speakers:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/IMG_5101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/IMG_5108.jpg

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Met welke beugels heb je die Boston's opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Standaard Beugeltjes :) Waren 24 euro per 2 en gekocht bij Entless. :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoeiedagEem
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 18:39
Hangen die speakers achter niet veel te hoog? Leuk met vliegtuigen die overvliegen, maar kogels moet je toch meer op oorhoogte horen suizen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 19:57
Ben je niet bang dat de warmte van de Marantz nu niet goed weg kan? Ook de ruimte aan de bovenkant is nogal beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

@ KillaZ heb je ook een foto van de voorkant van je home cinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
GoeiedagEem schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:16:
Hangen die speakers achter niet veel te hoog? Leuk met vliegtuigen die overvliegen, maar kogels moet je toch meer op oorhoogte horen suizen? :)
Dit was een compromis: Mijn vriendin wilde ze zo hoog mogelijk en ik wilde ze op oorhoogte. Echter kon dat laatste ook niet echt meer, aangezien de kat die we nu hebben overal op springt als wij niet thuis zijn.
Heb ondertussen Die Hard en 300 gekeken, maar het stoort mij zeker niet.
Chills schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 14:52:
Ben je niet bang dat de warmte van de Marantz nu niet goed weg kan? Ook de ruimte aan de bovenkant is nogal beperkt.
Nee niet echt, aan de zijkant zit 1 cm en achter de rand van het meubel heb ik nog 3 cm over.
Daarnaast zit aan de achterkant een extra gat, welke ik eigenlijk heb gemaakt voor de kabels, maar er kan zat lucht doorheen.
Na een "zware film" kan ik mijn hand prima op de receiver leggen.

Als ik echter problemen krijg of het niet vertrouw, gaat de plank er tussenuit en komt de center, met de nutteloze spikes die ik er bij kreeg, bovenop de receiver te staan. Dat zou genoeg ruimte moeten geven.

Dit is een pic van de voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/35966519/IMG_5162.JPG

Wat er nu staat:

- Marantz SR 7002
- Boston Acoustics A25
- Monitor Audio BR2 Centre (Boston Acoustics center past niet)
- BK XLS200 DF
- Boston Acoustics A23
- gebruikelijke meuk als PS3, Humax decoder en de TV is een Panasonic TX37V10 of G10...Weet niet uit mijn hoofd, is iig LCD :)

[ Voor 13% gewijzigd door KillaZ op 09-10-2011 16:43 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-05 20:22
Ik had een tijdje terug mijn dvd speler boven op mijn Denon versterker staan. Deze ging het geluid gewoon echt vervormen door oververhitting. Toen heb ik de dvd speler maar weg gehaald. Overigens had ik nog best een groot gedeelte van de ventilatiegaten aan de bovenkant van de receiver vrij. Ook was deze nog niet 'heet' als ik met mijn hand voelde.

Tenzij je dergelijke vervormingen hoort. Denk ik dat je het gerust kan laten staan op deze manier.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Precies, ik wacht het even af, een oplossing heb ik al mocht het te warm worden ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 21:05

SaN

Ik zou ze sowieso omdraaien eigenlijk. beetje laag zo, die center?

Edit. Nog beter. TV ophangen. Center op de kast. Plankje in het midden iets lager, daar de versterker op. Kan je eronder nog iets kleiners kwijt.

[ Voor 53% gewijzigd door SaN op 09-10-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hehe, daar onderhandel ik al een jaar over met mijn vriendin, maar die wil absoluut niet dat de tv opgehangen wordt. Ook de center boven de TV is geen optie. De center is gekanteld, dus de units staan richting oorhoogte op de bank. Prima geluid hoor :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:07

Exirion

Gadgetfetisjist

KillaZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:07:
maar die wil absoluut niet dat de tv opgehangen wordt.
Gewoon om dwars te liggen of met een reden?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Nu doe je net alsof ze een feeks is :+

Nee ze vindt de "ruimte" op het meubel dan niet mooi en de opties die ik geboden heb, waren in haar ogen toch minder mooi. Zoals de center dan op het meubel zetten. Prima verder, geluid is prima nu de speaker wat gekanteld is. Vond het al heel wat dat de 2 achterspeakers konden hangen.

En ja, aan de andere kant scheelt mij ook weer gaten dichtsmeren als we dit huurhuis verlaten. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:28
Exirion schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 18:21:
[...]

Gewoon om dwars te liggen of met een reden?
Haha mooie reactie vind ik dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

KillaZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 19:52:
Nu doe je net alsof ze een feeks is :+

Nee ze vindt de "ruimte" op het meubel dan niet mooi en de opties die ik geboden heb, waren in haar ogen toch minder mooi. Zoals de center dan op het meubel zetten. Prima verder, geluid is prima nu de speaker wat gekanteld is. Vond het al heel wat dat de 2 achterspeakers konden hangen.

En ja, aan de andere kant scheelt mij ook weer gaten dichtsmeren als we dit huurhuis verlaten. :+
Gewoon om moeilijk te doen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
KillaZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Na een "zware film" kan ik mijn hand prima op de receiver leggen.
Klein handje... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Ik wist dat die opmerking zou komen ;)

Dat is dus als ik de receiver uit het meubel haal.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 17:15
KillaZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:32:
Ik wist dat die opmerking zou komen ;)

Dat is dus als ik de receiver uit het meubel haal.
Lekker laten staan die receiver, gewoon een 9cm fan ofzo aan de achterkant om de warmte af te voeren, je bent een tweaker of niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn_me schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 20:34:
[...]

Lekker laten staan die receiver, gewoon een 9cm fan ofzo aan de achterkant om de warmte af te voeren, je bent een tweaker of niet natuurlijk :P
Ja, maar zo'n fan zal ook wel niet mogen van zijn vriendin. Waait het stof teveel op. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 09-10-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

Anoniem: 328247 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Ja, maar zo'n fan zal ook wel niet mogen van zijn vriendin. Waait het stof teveel op. >:)
offtopic:
De man mag alleen maar betalen maar niets beslissen... In wat voor wereld leven we?
( heb ik gelukkig geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Haha ja en al die vrouwen maar roepen om emancipatie.. En dan zeg je 'zullen we de kosten samen delen?' 'Ja daagh jij betaald maar lekker' Zo gaat het altijd :S. Word er zelf ook een beetje misselijk van.

Ik hoop dat ik een vriendin tegen ga komen die toch wel een beetje die audio hobby gaat toestaan. Ik hoef echt niet heel veel maar wil echt wel een beetje fatsoenlijk geluid. Ach wie weet :)

[ Voor 0% gewijzigd door Clifdon op 10-10-2011 15:48 . Reden: Iedereen zit er wel eens naast toch ?:P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

clifdon schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:38:
Haha ja en al die vrouwen maar roepen om anticipatie.. En dan zeg je 'zullen we de kosten samen delen?' 'Ja daagh jij betaald maar lekker' Zo gaat het altijd :S. Word er zelf ook een beetje misselijk van.

Ik hoop dat ik een vriendin tegen ga komen die toch wel een beetje die audio hobby gaat toestaan. Ik hoef echt niet heel veel maar wil echt wel een beetje fatsoenlijk geluid. Ach wie weet :)
Mijn lief vindt een paar vloerstaanders prima. Maar zij is dan ook (klassiek) violiste. Een woonkamer is dan ook een leefruimte en geen hobby van pronkzieke meiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Haha ja en al die vrouwen maar roepen om anticipatie.. En dan zeg je 'zullen we de kosten samen delen?' 'Ja daagh jij betaald maar lekker' Zo gaat het altijd :S. Word er zelf ook een beetje misselijk van.

Anoniem: 10503 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 21:14:
[...]

offtopic:
De man mag alleen maar betalen maar niets beslissen... In wat voor wereld leven we?
( heb ik gelukkig geen last van.
Ja want alle vrouwen zijn zo 8)7 . Het wordt weer even pijnlijk duidelijk gemaakt dat ik op Tweakers zit :+ Mijn vriendin heeft geen moeite met mijn hobby, ik moet het alleen niet te bont maken. Dat moet ze zelf ook niet doen met rare kleuren en frutsels overal door het huis. Soms even mopperen en schreeuwen en dan weer *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltaz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09-2022
Heb ik nou goed of word er dit nu bedoel door onze Tweakers?

Koefnoen - Okko & Eugenie - Rare Dagen

Buiten dat ik vrees dat mijn Apparatuur geen probleem gaat geven. Maar mijn 2de hobby wel. Ik leef in een spookhuis.
Heb 10 Halloween poppen hangen en/of staan op mijn kamer van 4X3. :-p Ben gelukkig nog vrijgezel dus (nog) geen problemen er mee.

On topic:

KillaZ ondanks de beperkte rechten en vrijheden toch mooi opgeloste en opstelling neer gezet. En ja het werk dat is het belangrijks. Zo denk ik ook namelijk. ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door Metaltaz op 09-10-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Wtf, beperkte rechten....Haha
Dank je voor je compliment, ik denk dat ik nu echt mijn vriendin heb afgebeeld als de fenix in huis :+
Mind you, ik ben bij haar ingetrokken en het is haar inrichting, ik heb alleen alle Hifi betaald >:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Die koefnoen aflevering is wel grappig.

Maar nu als ik dit zo zit te luisteren dan vind ik toch dat uit mijn luidsprekers de stemmen niet erg goed naar voren komen. Is dit normaal? Ik heb op het moment Mission M71's staan op een Denon AVR 1509.

Ik ben nooit een dergelijke set gewend dus het zou best kunnen dat dit gewoon is. Goedkopere sets en ook het geluid van TV hebben misschien wel een soort van 'spraakboost'. het viel me gewoon op. Het is op zich wel goed te verstaan allemaal. Maar de stemmen lijken als het ware terug te liggen t.o.v. het andere geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
clifdon schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 09:40:
Die koefnoen aflevering is wel grappig.

Maar nu als ik dit zo zit te luisteren dan vind ik toch dat uit mijn luidsprekers de stemmen niet erg goed naar voren komen. Is dit normaal? Ik heb op het moment Mission M71's staan op een Denon AVR 1509.

Ik ben nooit een dergelijke set gewend dus het zou best kunnen dat dit gewoon is. Goedkopere sets en ook het geluid van TV hebben misschien wel een soort van 'spraakboost'. het viel me gewoon op. Het is op zich wel goed te verstaan allemaal. Maar de stemmen lijken als het ware terug te liggen t.o.v. het andere geluid.
In de meeste receivers kun je wel aangeven hoe hard het geluid uit elke speaker moet komen (meestal aangegeven in hoe ver je van de speaker af zit). Heb je ook een microfoontje gekregen bij je receiver om het geluid automatisch in te stellen, misschien die stappen nog een keer overnieuw doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Haha ja en al die vrouwen maar roepen om anticipatie..
emancipatie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:17

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ConZito schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 17:47:
Die klok is vet :D

En blijft toch mooi die Cambrdige spullen :)
En gelukkig klinkt het ook bijzonder goed! ;) De combinatie met de RS8's (en RS-LCR) is ook een gouden greep, deze combi klinkt zo waanzinnig strak en zuiver.

De receiver blijft ook nog wel even, maar de DVD wil ik eigenlijk vervangen voor de Azur 751BD (Blu-Ray), maar goed, Cambridge Audio is niet goedkoop...

Ik hoop het ook, de Monitor Audio's zijn niet de kleinsten (staan bijna een meter hoog) en zijn nogal aanwezig. De meeste meiden in mijn omgeving vinden ze ook niet echt mooi. Ze zal wel met erg goede argumenten moeten komen, willen de RS8's wijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, het is een beetje geven en een beetje nemen. Ik heb dan gelukkig het voordeel dat mijn vriendin wel wat waarde hecht aan prettig geluid, verder heeft ze geen verstand van audiozaken.
Speakers staan opgesteld zoals ik het wil. Plantjes staan erop zoals zij het wil :P.
Pas geleden een nieuw tv-kastje gekocht. Vooraf de afspraak gemaakt, als de audioapparatuur in het open deel staat en het is niet mooi, gaan ze achter een deurtje. Maar dan wel met IR-extender.
Resultaat: audioappartuur in het zicht was geen gezicht bij het nieuwe meubel. Dus achter het deurtje. Maar wel zonder problemen IR-extender erbij aangeschaft en extra koeling aangebracht in het gesloten kastje. (wat me eraan doet denken dat ik snel eens wat pics zal laten zien, wel een grappig 'projectje')

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Afbeeldingslocatie: http://www.myimagemagazine.com/moody/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.myimagemagazine.com/moody/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.myimagemagazine.com/moody/ht3.jpg

Sonus Faber Cremona M
Pathos New Classic One mk3
Boxee Box
Cambridge DacMagic
Vaas met rozen
....plus een zooi veel te dure kabels :P

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Mooi zeg! Bijzonder speakers + stands. Waren de kabels zo duur dat je ze per se wil laten zien? Ik zou ze persoonlijk achter de stand langs laten lopen naar de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Die Fabers.... :9~ Prachtige speakers!
Staat een paartje te koop op het HTforum.....Jammer dat de Bonus pas in Maart wordt uitbetaald :+

Je versterker vind ik ook trouwens prachtig! Zie je niet veel, waar heb je hem vandaan?

spoiler:
Zie adviesprijzen van €2000 tot €4500....vandaar de vraag

[ Voor 38% gewijzigd door KillaZ op 10-10-2011 15:16 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

SaN schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:12:
Mooi zeg! Bijzonder speakers + stands. Waren de kabels zo duur dat je ze per se wil laten zien? Ik zou ze persoonlijk achter de stand langs laten lopen naar de grond.
Zou ook mijn voorkeur hebben, ware het niet dat de kabel te dik en te stug is om in gekke bochten te wringen :) Vind het prima zo....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Het is ook absoluut niet lelijk. Prachtige set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

KillaZ schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:14:
Die Fabers.... :9~ Prachtige speakers!
Staat een paartje te koop op het HTforum.....Jammer dat de Bonus pas in Maart wordt uitbetaald :+
Jep had ik gezien, maar dat is wel de oude versie, de non-M. Ook zeer goede speakers, zeker voor dat geld.
Je versterker vind ik ook trouwens prachtig! Zie je niet veel, waar heb je hem vandaan?
Als occasion gekocht, net zoals de speakers en kabels. Nieuwe speakers of amps kopen is zonde van je geld. In overtreffende trap geldt dat ook voor kabels....

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 10-10-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Mijn vrouw heeft daar idem wat over gezegd. :P
Ik mag wel alle electronica aanschaffen, zolang zij maar bepaalde eisen mag hebben.
TV heb ik samen met mijn schoonvader uitgezocht. Gingen eerst kijken naar een 42inch sharp, maar werd een 40 inch Samsung (vrij lange bank, dus moest van schuin opzij ook gewoon kunnen kijken).
Later kwam ik een JVC set tegen met pilaar speakers a 5.1. Aardig geluid met films, maar aangezien ik van muziek hou, wil ik tzt toch voor iets betere front-speakers gaan. Dat krijg ik er waarschijnlijk nog wel doorheen, maar dat worden dan geen zuilen maar kleinere welke op de kast bij de tv kunnen.

Pas hebben we ook gekeken naar een ophang mechanisme van Vogel. Waarbij de tv ook nog eens dwars gezet kan worden (haaks op de muur) wat handig is voor Wii en Kinect. We hebben in de lengte van de woonkamer genoeg ruimte. Daarnaast moet er nog eens een ander tv meubel komen, maar mijn eisen zijn daar heel anders dan wat mijn vrouw wil. Daar komen we ook wel uit.
Eigenlijk hebben we nooit ruzie over dat soort dingen, net als bij een tent op zetten en een ikea kast in elkaar sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:28
On topic: mooie set, ben wel benieuwd hoeveel beter dit dan moet klinken....

Wat mij betreft ogen de standaards veel te massief. En ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die de tv liever in het midden op het meubel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 328247 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:52:
[...]

Volgens een bevriend psychiater wordt dergelijke opsmuk voor al gekocht door yuppen met een minderwaardigheidscomplex. :)
Kun je een klein beetje met respect over anderen blijven praten aub :* Dat jij het niks vindt is je goedrecht natuurlijk, maar dat kun je ook anders brengen :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Mooooody schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:04:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sonus Faber Cremona M
Boxee Box
Cambridge DacMagic
Vaas met rozen
Dat zijn toch de Sonus Auditor M ? Niet de Cremona ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Anoniem: 328247 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:05:
[...]

Mag ik het dan protserige zooi vinden. Vrijheid van meningsuiting Nietwaar :)
Wat ben je lekker vriendelijk....
Mooooody schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 15:04:

Sonus Faber Cremona M
Boxee Box
Cambridge DacMagic
Vaas met rozen
Vind het optisch geen mooie set, maar het zal wel goed klinken ;) Wel mooi zo'n Genexis V2 modem aan de muur en zo'n Amino A130M/A140 decoder, beetje tevreden met het beeld?

[ Voor 36% gewijzigd door DjVe op 10-10-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

SanderPS3 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:07:
[...]

Dat zijn toch de Sonus Auditor M ? Niet de Cremona ?
Voluit zelfs Cremona Auditor M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Jordy van e schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

Vind het optisch geen mooie set, maar het zal wel goed klinken ;) Wel mooi zo'n Genexis V2 modem aan de muur en zo'n Amino A130M/A140 decoder, beetje tevreden met het beeld?
Beeld is prima via glasvezel, niets te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Mooooody schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

Voluit zelfs Cremona Auditor M.
Aha oke :) Ik was even aan het Google'n en zag bij Cremona M hele andere speakers :). Maar ok, duidelijk !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Jordy van e schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:08:
[...]

Typisch echt een verschil van smaak. Ik kreeg er gewoon kippenvel bij van het zien van de set. (ook al op het HT-forum waar dergelijk vormgegeven speaker te koop staan)
Kippenvel in de goede zin van het woord. Ik vind ze echt prachtig! Maar natuurlijk ieder zijn mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

clifdon schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:12:
[...]

Typisch echt een verschil van smaak. Ik kreeg er gewoon kippenvel bij van het zien van de set. (ook al op het HT-forum waar dergelijk vormgegeven speaker te koop staan)
Kippenvel in de goede zin van het woord. Ik vind ze echt prachtig! Maar natuurlijk ieder zijn mening!
Zoveel mensen, zoveel wensen vind het "design" subliem..stijlvol en smaak.
Setup kom je hier iig niet vaak tegen. ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen we dan nu maar weer ophouden met flamen en trollen? Er zijn nu enkel posts verwijderd, maar ik kan niet beloven dat dit zo zal blijven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Anoniem: 74228 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 16:17:

Vooraanzicht:
[afbeelding]

[afbeelding]

Wat zie je:

2 x Dali Ikon 6 MK2
1 x JBL crappy center
1 x Denon AVR 3808
1 x Dune Smart HD1
1 x PS3
1 x WII
1 x Denon CD nogwat

Die kachel, is dat sfeer, of komt daar ook flink wat warmte vanaf. Ik zoiets ook bij ons. Zoek alleen nog een goed bedrijf aangezien bij ons de kanalen onder dicht zijn.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
kromme wij hebben toevallig dezelfde gashaard in de woonkamer. Ik kan je vertellen dat er echt een hoop warmte af komt! Ik had dat zelf eigenlijk niet verwacht.

ik geloof dat het merk iets van firebell was als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

clifdon schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:11:
kromme wij hebben toevallig dezelfde gashaard in de woonkamer. Ik kan je vertellen dat er echt een hoop warmte af komt! Ik had dat zelf eigenlijk niet verwacht.

ik geloof dat het merk iets van firebell was als ik het goed heb.
Nondemil**** ik geloof dat ik daar nog even voor moet sparen. Ik wil iig een kachel. Dan kan het meisje ipv een draai te geven aan verwarming een blokje hoet halen.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 07:25

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Ruim een half jaar geleden had ik hier mijn home cinema gepost, waarin ik al aangaf dat dit een tijdelijke setup was, aangezien ik ging verhuizen.

Inmiddels verhuist en na een maandje of wat klussen eindelijk maar eens de moeite genomen om wat foto's te schieten...

We wilden beide graag een fijne home cinema hebben, maar mocht eigenlijk niet te veel kosten, en draden waren vooral vanuit mijn vriendin een no-no...

Daarop hebben we het volgende gebouwd...

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0001.jpg
Enigsinds kaal nog, maar de verhuisdozen zijn nog amper uit gepakt >:)

Beamert
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0003.jpg

TV
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0056.jpg

Projectie Scherm
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0058.jpg

XBMC - via Beamer
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0065.jpg

Film
Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0073.jpg

Aangezien we dus geen draden, en eigenlijk ook geen apparatuur in zicht wouden heb ik de voorraad kast in beslag genomen om hier "de engine room" van te maken.

Afbeeldingslocatie: http://lecock.nl/huis/DSC_0014.jpg

Achter deze wand staat:
  • Pioneer LX-50 Receiver
  • Playstation 3 (vandaar het gat in de wand, anders kan je geen spelwissellen |:(
  • M'n thuis servertje waar XBMC op draait
  • Hdmi-splitters and andere bekabeling
  • Samsung HD Settopbox
  • x aantal fans om de boel niet te warm te laten worden.
Moet nog genoeg gebeuren, zo wil ik een ander behangetje en moet de kamer verder aangekleed worden, maar daar mag de vrouw des huizes zich mee bezig houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 18:46
Dat behang achter die TV :o :X

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

de rest v/d kamer was aardig steriel, dus ik had m'n vriendin opdracht gegeven om een knallend (geel/oranje) behang uit te kiezen...

Hier kwam ze mee thuis.... |:( aangezien we het af wouden hebben, tijdelijk maar opgehangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 15:32
Chique setup, vind het zelf nog wat kaal, maar daar ben je nog mee bezig zo te zien ;)

Wat voor xbmc skin is dat eigenlijk?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

[b][message=36931308,noline]Wat voor xbmc skin is dat eigenlijk?
Is Aeon MQ3 (voor de nieuwe XBMC - Eden)
Al zit ik er aan te denken om de oude XBMC - Dharma te installeren, aangezien de beta´s die nu voor Eden uit komen beetje buggy / traag zijn, en alle addons werken voor geen meter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
Toffe setup! Netjes opgelost ook, met die "engine room" ;)

Wat zijn de (specs van de) verschillende componenten? Speakers, versterker, beamert, etc?

En wat is de formaat van je scherm, en de kijkafstand?

Edit: En wat zit er in hemelsnaam achter die panelen achter de bank? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Beempje op 14-10-2011 12:31 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.