Net een week of 7 geleden in mijn nieuwe huis ingetrokken en bij de bouw al rekening gehouden met een aparte home cinema kamer. Hier is die dan :
De wanden zijn niet geverfd maar met behang uitgevoerd, het plafond is (zoals gebruikelijk in DE) behangen met rauhfaser en daarna geverfd. Wat met nog stoort is de witte deur, daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Op deze foto te zien : Hivilux 110inch Spanscherm, de randen zijn van aluminium met zwarte velours. Weegt maar zo'n 18 Kilo en hangt aan 2 bouten aan de muur.
Speakers zijn de Jamo SC606 set, en als je goed kijkt zie je een afstandsbediening ontvanger op de grond, zodat ik niet achter mij hoef te mikken waar de apperatuur staat. Aan het plafond hangt een Sanyo PL-V700 Full HD projector, heb ik al 3 jaar en nog steeds tevreden mee. Als de beurs herstelt, de investering in het huis vergeten is en ik nog wat in de portemonnee kan vinden komt er volgend jaar een andere projector.
Kabel zijn nauwelijks te zien, want tijdens de bouw speaker stopcontacten aan laten leggen.
Op foto 2, zie je de surround boxen van de Jamo set op 2x2 staanders van Ikea, die had ik nog ergens liggen dus vandaar. En de Subwoofer is een Magnat Monitor Supreme 301A. Verders een Sony versterker, een Patriot box office met mede8er firmware en een Philips bluray speler. De server staat elders in huis.
Overdag kijken is geen probleem want alle vensters zijn voorzien van elektrische rolluiken, zo is het met volle zon 98% donker.
In de woonkamer staat nog een andere set rond een Samsung 55inch LCD met Yamaha speakers, Onkyo 609, LG Bluray en nog een PBO.