Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 417.653 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-05 01:18
Red_Head schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:17:
de rest v/d kamer was aardig steriel, dus ik had m'n vriendin opdracht gegeven om een knallend (geel/oranje) behang uit te kiezen...

Hier kwam ze mee thuis.... |:( aangezien we het af wouden hebben, tijdelijk maar opgehangen :)
Ja heel leuk jij houdt rekening met de WAF, maar ondertussen trapt ze jou MAF (Man Acceptatie Factor) de grond in ;) Verder een mooie opzet, echter je vrouw zegt kabel no-no maar ik zie volgens mij wel een goot lopen van je beamert :)

En heb je er bewust voor gekozen om je fronts niet in te draaien? Want ze staan nu recht tegen de achterwand (volgens mij)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mag ik effe melden dat ik VRESELIJK jaloers ben ?? Dat is echt qua setup zoals ik het zou doen alleen heb ik er geen ruimte voor :P :'(

Gaaf man _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-05 05:47

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

Beempje schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:50:
Toffe setup! Netjes opgelost ook, met die "engine room" ;)

Wat zijn de (specs van de) verschillende componenten? Speakers, versterker, beamert, etc?

En wat is de formaat van je scherm, en de kijkafstand?

Edit: En wat zit er in hemelsnaam achter die panelen achter de bank? :P
Ben nooit zo v/d ik heb dit allemaal lijstjes.

Maar opverzoek
  • Versterker: Pioneer VSX-LX50
  • Fronts: Jamo S608
  • Surround: Canton Movie QX (meen ik, staan op de lijst om ooit vervangen te worden)
  • TV: Samsung Plasma 50" type weet ik niet uit m'n hoofd.
  • Beamerscherm :"Projecta Electrisch 2m40
  • Beamer: Epson EW3200
  • Splitters/Catextenders: Köning
De vorige bewoners hadden een ombouw gemaakt om alle verwarmings elementen, die vonden we mooi, echter paste de bank er niet naast, daarom hebben we de ombouw doorgetrokken met een grote klep. zodat we achter de bank een soort kast hebben. hier zitten wat extra kussens in voor visite en vooraad chips. Maar erg functioneel ook om tijdens een film je biertje op te zetten :9~
muppet99 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:59:
[...]

Ja heel leuk jij houdt rekening met de WAF, maar ondertussen trapt ze jou MAF (Man Acceptatie Factor) de grond in ;) Verder een mooie opzet, echter je vrouw zegt kabel no-no maar ik zie volgens mij wel een goot lopen van je beamert :)

En heb je er bewust voor gekozen om je fronts niet in te draaien? Want ze staan nu recht tegen de achterwand (volgens mij)
HAHA, zit wel goed met de WAF en de MAF :) ik mocht m'n video muur, maken zoals ik wou. en je hebt gelijk maar kabelgootje is geen kabel..ooit word die of in gefreesd of ga ik de beamer op een andere manier weg werken, met spiegels ofzo.

Mbt de speakers, die staan recht ja, alles is recht en redelijk strak in de kamer, om dan 2 speakers scheef te zetten is geen pan...
nero355 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

Mag ik effe melden dat ik VRESELIJK jaloers ben ?? Dat is echt qua setup zoals ik het zou doen alleen heb ik er geen ruimte voor :P :'(

Gaaf man _O_
Hehe thx! zo groot is het niet hoor, en heb mazzel dat de voorraad kast zo lekker dicht bij zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-05 21:58
nero355 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:46:
[...]

Gaaf man _O_
je kan uitrekenen hoe groot het ongeveer is doormiddel van die tegels.

die tegels zijn denk ongeveer 40 cm breed(en lengte)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05 13:47
KillaZ schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:36:
[...]

Wat er nu staat:
- Boston Acoustics A25
KillaZ,

Ik zit te denken om de A25's aan te schaffen voor mijn PC muziekset (kleine kamer, op bureau), icm mijn oude YAMAHA stereo versterker (496 van 10jr oud, 2x120watt).

Ben jij tevreden over deze beestjes als het op muziekkwaliteit aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Red_Head schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 13:44:
[...]

Hehe thx! zo groot is het niet hoor, en heb mazzel dat de voorraad kast zo lekker dicht bij zat
Hoe groot is je beamerbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 11:30
Als de TV 50 inches is, dan gok ik 100 inches voor het scherm. :)

Mooi hoor Red_head! Zelfde fronts en beamer als ik. (foto's soonish)

[ Voor 36% gewijzigd door XanaduNL op 14-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-04 18:45
Zijn scherm is 2m40, postte hij hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:05
Super mooie Home Cinema!!

Hoe bestuur je eigenlijk de computer en alle andere dingetjes als je die in de voorraad kast hebt weggestopt?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10503

@red head

Mooie set , maar die vloer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

Anoniem: 10503 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:09:
@red head

Mooie set , maar die vloer....
(!) agree! tzt komt er ook een andere :) eerst maar eens verder sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
@Red_Head: mooie setup :) Het is dat ik zelf niet in de muren mag frezen enzo (particuliere huur) en dat mijn budget dit soort grappen niet toe laat om ineens te kopen. Gelukkig wel een vriendin die niet zo moeilijk over draden doet en soms een nog grotere gadgeteers is dan ikzelf :P
Sterker nog, ik ben zelf degene die ze graag mooi wegwerkt :)

Sidenote: "wouden" zijn verzamelingen bomen, zoals ze tegen een jongen in mijn basisschool klas al zeiden die structureel het zelfde deed als wat jij doet. Ik ga er vanuit dat je "wilden" bedoelt. Ben misschien een beetje een taalnazi, maar dit is echt tenenkrommend :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:31

mr.paaJ

generatie cmd+z

offtopic:
wouden mag wel in informeel schrijf/spreekgebruik maar is wat slordig idd.

Mooie setjes weer. Sonus Faber en Pathos, naast klank ook erg mooie afwerking :9~

[ Voor 64% gewijzigd door mr.paaJ op 15-10-2011 13:47 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:03
mr.paaJ schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:43:
offtopic:
wouden mag wel in informeel schrijf/spreekgebruik maar is wat slordig idd.

Mooie setjes weer. Sonus Faber en Pathos, naast klank ook erg mooie afwerking :9~
offtopic:
WTF :? Sinds wanneer dan? Doe eens een link, want vziw is het gewoon fout

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

The Eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 16:53:
[...]

offtopic:
WTF :? Sinds wanneer dan? Doe eens een link, want vziw is het gewoon fout
offtopic:
Zoals ik het altijd heb geleerd is dat wouden/wouwen geaccepteerde dialecten zijn (zei het informeel), wat ook wel blijkt uit deze bron

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 20:53

Shapeshifter

Get it over with

Het was duidelijk tijd om mijn zes jaar oude setje te upgraden.

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/Focal/P1010858%20(Custom).JPG

Speakers: 2x KEF Cresta 30
TV: Samsung LE40B650
MediaCenter: Custom PC
Receiver: Sony STR-DE135

Na:
Afbeeldingslocatie: http://www.fammuilwijk.nl/Temp/Focal/P1010863%20(Custom).JPG

Speakers: 2x Focal Chorus 826W
TV: Samsung LE40B650
MediaCenter: Custom PC
Receiver: Marantz SR-7005

Helaas leent onze huidige woonkamer zich niet zo voor het inrichten van een televisiehoek, dus de speakers krijgen niet de ruimte die ze verdienen. Voor TV kijken gaat het nog wel, maar bij een film schuif ik ze liever voor de deur (wel een beetje onpraktisch, maar ja). Hopelijk vinden we binnenkort een andere woning en kan ik ze beter opstellen. Tot die tijd even doorsparen voor de rears (Focal Chorus 816V hoogglans) en de center (Focal Chorus CC800W).

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

Mooie set..staat wel erg benauwd.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-04 20:19

ShockWave

Lost it somewhere

Lol eerst kijkt Do niet blij naar je setup, de 2e kan ze wel waarderen aan haar glimlach te zien. ;)

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:33

DjVe

Hatsaflats!

shockwae schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 04:01:
Lol eerst kijkt Do niet blij naar je setup, de 2e kan ze wel waarderen aan haar glimlach te zien. ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Jammer van het houten meubel... Daar paste de 7005 zeker niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

:o dat was me niet eens opgevallen. Mijn vrouw was naar expeditie Robinson aan het kijken...
mr.paaJ schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 10:30:
Jammer van het houten meubel... Daar paste de 7005 zeker niet in?
Het meubel was inderdaad te klein, persoonlijk vind ik het niet zo erg, het nieuwe meubel oogt wat moderner en is wat meer no-nonsense (geen kastjes e.d.). Verder heeft de Marantz nu genoeg ruimte en heb ik iets meer ruimte voor de speakers, hoewel dat nog steeds wel een issue is (snel verhuizen dus).

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silitek schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 21:15:
Mooie set..staat wel erg benauwd.
Inderdaad :X
Die staan ruim in de +6 dB zone. Staat ook in de manual dat Focal zelf afraadt om de speakers zo dicht tegen de muur te zetten. Eigenlijk zonde van dergelijke speakers...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

FeaR schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:28:
[...]

Inderdaad :X
Die staan ruim in de +6 dB zone. Staat ook in de manual dat Focal zelf afraadt om de speakers zo dicht tegen de muur te zetten. Eigenlijk zonde van dergelijke speakers...
Mja, Audyssey heeft ze inderdaad op -6 dB gezet. Ik ben er ook niet echt gelukkig mee, maar gezien ik mijn oude speakers naar mijn kamer wil halen had ik nieuwe speakers nodig en ik wilde deze limited edition niet laten liggen. Heb ze dus een beetje op de groei gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374197

Vanmorgen 2 kef iq 70 opgehaald.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/116s2no.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/3023q5e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/14v72g4.jpg

Inhoud:
2 kef iq 50.
2 kef iq 70.
1 kef iq 60c.
1 onkyo tx sr-508 (word binnenkort een onkyo tx nr-1007)
1 lg bd 550 bluray speler.
1 humax idhr c5050c hd ontvanger.
1 q media full hd tv 80 cm.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 16-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shapeshifter schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:32:
[...]

Mja, Audyssey heeft ze inderdaad op -6 dB gezet. Ik ben er ook niet echt gelukkig mee, maar gezien ik mijn oude speakers naar mijn kamer wil halen had ik nieuwe speakers nodig en ik wilde deze limited edition niet laten liggen. Heb ze dus een beetje op de groei gekocht :P
Vooral die linker is echt zonde, die rechter is nog wel te doen. Had ze eerst zelf ook in de hoek staan en geloofde al die waarden in de manual niet echt. Mede omdat er in de manual ook meerdere malen wordt gehamerd om goede kabels te gebruiken en nog meer van die audiofiele dingen. Ook apart dat de manual op sommige punten niet overeenkomt met wat medewerkers van Focal zeggen (over het kapje voor de tweeter). Maar op een luie zondag toch maar gaan spelen met de plaatsing en met wat meer ruimte klinkt het echt een stuk beter. Mede door de reflexpoort aan de onderkant hebben ze wat ruimte nodig. Je zou dus kunnen proberen de reflexpoort onder dicht te stoppen, wellicht geeft dat een iets betere sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head

Red_Head

The Eagle schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:33:
@Red_Head:

Sidenote: "wouden" zijn verzamelingen bomen, zoals ze tegen een jongen in mijn basisschool klas al zeiden die structureel het zelfde deed als wat jij doet. Ik ga er vanuit dat je "wilden" bedoelt. Ben misschien een beetje een taalnazi, maar dit is echt tenenkrommend :X
Excuus voor de tenenkrommende woorden, aangepast ;)
JeroenF schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 20:06:
Super mooie Home Cinema!!

Hoe bestuur je eigenlijk de computer en alle andere dingetjes als je die in de voorraad kast hebt weggestopt?
Dit doe ik icm de Harmony 900 (icm Logitec Blaster)
(http://www.logitech.com/e...rsal-remotes/devices/5874)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 374197 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 14:35:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Inhoud:
2 kef iq 50.
2 kef iq 70.
1 kef iq 60c.
Mooi!
Eindelijk iemand die de prioriteiten juist weet te zetten.
EERST deftige speakers, en dan de rest.

Hoe vallen de prestaties in het 'bas' gedeelte mee?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:20
Erg mooi zo hoor Tom :)
Tommie12 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Mooi!
Eindelijk iemand die de prioriteiten juist weet te zetten.
EERST deftige speakers, en dan de rest.

Hoe vallen de prestaties in het 'bas' gedeelte mee?
Wat zou volgens jou dan de verkeerde volgorde zijn? Receiver en speakers lijken mij beide toch wel even belangrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Inhoud:
2 kef iq 50.
2 kef iq 70.
1 kef iq 60c.
Wel een sjeike opstelling voor in de slaapkamer :) Ben benieuwd wat er dan in je woonkamer staat.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47
Martijn1990 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:53:
Erg mooi zo hoor Tom :)

[...]

Wat zou volgens jou dan de verkeerde volgorde zijn? Receiver en speakers lijken mij beide toch wel even belangrijk?
Een receiver of versterker van 200€ met een stel speakers van 1500€ zal altijd beter klinken dan een receiver van 1500€ met een set speakers van 200€.....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-04 18:02
Tommie12 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

Een receiver of versterker van 200€ met een stel speakers van 1500€ zal altijd beter klinken dan een receiver van 1500€ met een set speakers van 200€.....
Of een stel speakers van duizenden euro's, die vervolgens tegen de muur(ren) worden geplaatst waardoor ze eigenlijk gereduceerd worden tot hetzelfde niveau als speakers van 200 euro.
Er zijn zoveel factoren belangrijk, je kan niet zeggen dat speakers het belangrijkst zijn imo. Akoestiek wordt onderschat hoe belangrijk het wel niet is.
Dat het niet praktisch is om perfecte akoestiek te realiseren in een woonkamer kan best, maar er dan wel dure speakers neerzetten samen met dure versterkers is mi. echt doodzonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMDB
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 11:45
ChiLLeR schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 10:49:
[...]

Wel een sjeike opstelling voor in de slaapkamer :) Ben benieuwd wat er dan in je woonkamer staat.
Die van zijn ouders denk ik dat je bedoelt... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:49
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Or1RBR8Ghns]

Filmpje van Family Guy op mijn beamer, voor het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74228

kromme schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:43:
[...]

Die kachel, is dat sfeer, of komt daar ook flink wat warmte vanaf. Ik zoiets ook bij ons. Zoek alleen nog een goed bedrijf aangezien bij ons de kanalen onder dicht zijn.
Dat is een Bellfires kachel, gewoon een gashaard. Werkt perfect! Zeer warm, ook al als je em maar een klein beetje aan zet. We hebben vaak dat ding aan en de CV gewoon uit. En.. het is gezellig. Vuur in je huiskamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat was dus het eerste wat mij opviel :D Ben ik blijkbaar niet de enige d:)b _O-

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank je wel voor alle complimenten.
En waarom zo sjiek ik kan zelf slecht tegen rommel op mijn kamer dus ik heb het daar altijd netjes.
De bas bevalt me goed zoo het klink mooi vol.
Inderdaad de speakers zouden iets meer ruimte moeten krijgen maar daar is de plaats niet voor ik vind het zo al super goed klinken.

In de woonkamer staat niet super veel.
42 inch philiphs fulld hd lcd tv.
x box 360.
wii
kenwood krf v5030 ( word binnen kort mijn onkyo tx sr-508.
1 jbl scs 200.5 setje.
Mijn ouders willen niet zon grote boxen,En vinden dit prima genoeg klinken ik maak binnenkort wel even foto.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 17-10-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

offtopic:
Met alle respect, maar hoe komt het in vredesnaam dat je Nederlands zo beroerd is, tommaassen?

Mooie setup, dat zeker! :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:07
Plaatjes....

Inhoud:
2 kef iq 50.
2 kef iq 70.
1 kef iq 60c.
Tom,

Kun je vertellen waar die vloer vandaan komt? Ik vind die er wel mooi uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:23
Tommie12 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:02:
[...]

Niet mee eens. De prijs van speakers is volledig losstaand van de kwaliteit. Ik heb bij meedere luistersessies speakers van 1500 euro speakers van een veelvoud van die prijs niet alleen horen overtreffen, maar het duurdere (en dus in theorie betere) broertje met de grond gelijk zien maken. Dus ook de regel dat een amp maar een x percentage van de prijs van een speaker zou moeten kosten, gaat mijns inziens niet op. Dat het geheel in balans zou moeten zijn, ben ik het mee eens, maar je kunt niet stellen dat een een goedkopere amp op duurdere speakers altijd beter klinkt dan een duurdere amp op goedkopere speakers. Zelfde verhaal gaat op voor de prijs van receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
giohardcore schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:48:
[...]
Niet mee eens. De prijs van speakers is volledig losstaand van de kwaliteit. Ik heb bij meedere luistersessies speakers van 1500 euro speakers van een veelvoud van die prijs niet alleen horen overtreffen, maar het duurdere (en dus in theorie betere) broertje met de grond gelijk zien maken.
Hij heeft het over 200 tov 1500 euro, niet over 1500 tov een veelvoud daarvan. :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:41
steviewonder23 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:31:
[...]

Tom,

Kun je vertellen waar die vloer vandaan komt? Ik vind die er wel mooi uitzien.
Dit lijkt mij een PVC vloer met het "Krat" motief, bij vloer-winkels kan je van die PVC vloeren vinden in veel hout-motieven waaronder deze (deze vloer viel mij toen ook op :+ )

edit: Zoiets dus gevonden

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Eind deze week mag ik ook weer een nieuwe foto posten...
Er is een eindversterkertje onderweg :*) Emotiva UPA-2.
Voor die prijs kon ik 'm echt niet laten liggen. Jammer genoeg heeft Emotiva geen importeurs (voor zover ik weet), dus moest 'm rechtstreeks uit de USA bestellen.

Moest iemand geinteresseerd zijn in verzending, invoerrechten en BTW:

UPA-2 = $299.
+ verzending @ ~ $125 = $424.

Omgerekend dus ongeveer €308.

+ invoerrechten @ 3% = ~€317
+ BTW @ 21% = ~ €384

Ik gok dat de totaalprijs omgerekend dus zo'n €385 (all-in) zal zijn.

Moest je niet zo ongeduldig zijn als ik, in 2012 zou Emotiva een verdeelcentrum openen in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

ha, tijd voor nieuw speeltjes. Ikea dioder voor wat licht achter de TV 's avonds (vriendin vindt het patjepee, dus als ze er is staat het uit) en een nieuwe versterker op komst. Tot deze arriveert tijdelijk met een T-Amp (die best erg leuk klinkt trouwens, je zou je bijna afvragen waar je het eigenlijk voor doet... :)).

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/htfset/dioder.JPG

De dioder valt met tegen eigenlijk, rood/paars/blauwig is op zich fijn, maar warm wit/oranje kan alleen als je hem in automatisch doorstromen zet, dan heb je ongeveer een seconde lang de perfecte setting die je met de knop niet kan bereiken. :(

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 17-10-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@steviewonder23
De vloer komt van leenbakker het is venyl.
http://www.leenbakker.nl/...inyl_cafe_de_luxe(6).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 11:56
mr.paaJ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:27:
... maar warm wit/oranje kan alleen als je hem in automatisch doorstromen zet, dan heb je ongeveer een seconde lang de perfecte setting die je met de knop niet kan bereiken. :(
Dan had je misschien beter de ledberg meegenomen, die geeft namelijk wel warm wit licht. Je kan hiermee geen andere fancy kleuren instellen though :) Ander minpunt is dat de kwaliteit van het product lager is, scheelt ook de helft in prijs. (ander soort plastic, minder aansluitmogelijkheden, andere koppelstukken dus niet combineerbaar met de dioder)

Heb zelf de gewone dioder achter mijn tv hangen, maar dat is echt koud wit. Mijn pa heeft de ledberg als oriëntatieverlichting in de woonkamer opgehangen op een deurlijst en dat geeft een veel warmer wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn led strip marktplaats gekocht.
5 meter rgb led strip.
Afstandbediening.
transformater en aansluit kabels voor 50 euro en daar krijg je ook echt bijna alle kleuren mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 18-10-2011 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024
mr.paaJ schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:27:
ha, tijd voor nieuw speeltjes. Ikea dioder voor wat licht achter de TV 's avonds (vriendin vindt het patjepee, dus als ze er is staat het uit) en een nieuwe versterker op komst. Tot deze arriveert tijdelijk met een T-Amp (die best erg leuk klinkt trouwens, je zou je bijna afvragen waar je het eigenlijk voor doet... :)).

[afbeelding]

De dioder valt met tegen eigenlijk, rood/paars/blauwig is op zich fijn, maar warm wit/oranje kan alleen als je hem in automatisch doorstromen zet, dan heb je ongeveer een seconde lang de perfecte setting die je met de knop niet kan bereiken. :(
Zonde om zulke luidsprekers in zo'n nis te zetten. Waarschijnlijk gaat meer ademruimte beter helpen dan een nieuwe versterker, zo'n T-amp kan best wat hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Valt mee, al zou meer breedte veel goed doen. Deze hebben juist een erg stijve kast en de baspoort onderop dus weinig last van de muur (denk ik dan toch). Helaas is het niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 18:36
Na al het kwijlen op andere mensen hun set heb ik even de moeite genomen om de mijne te posten:

Overzicht
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6161/6233465581_386bc87fec_b.jpg

Gezien van uit de kijkpositie
Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6095/6233988966_5de83cb505_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6157/6233431595_d6459b50b5_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6213/6233465651_f155ea5abf_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6034/6233989028_d0efc3d5d9_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6105/6233989296_0895f51cea_b.jpg

Ok, na de plaatjes de praatjes :)
Wat zien we hier:

TV:
  • TV: Samsung 42" plasma (type nummer weet ik nu niet van buiten, moet opzoeken)
Speakers:
  • Front: DIY gebaseerd op de Jantzen Audio Kit JA6006 + 2806, afgewerkt in Bird's eye maple
  • Center: DIY gebaseerd op de Jantzen Audio Kit Kit JA6012 + 2806 d'Appolito, afgewerkt in Bird's eye maple
  • Sub: DIY Adire Audio Shiva in 54liter, aangestuurd door partsexpress amp, downward firing, helaas nog niet afgewerkt (staat hier al 5 jaar ofzo)
  • Surround: B&W 601 S1 (niet op foto)
Apparatuur: van links naar rechts
  • CD speler: Arcam Alpha 7se (werkt perfect, niet meer aangesloten en wacht op nieuwe bestemming)
  • Video/DVD combinatie: Toshiba xx (van de vriendin, wordt nog gebruikt ;) )
  • Versterker: Rotel RA-975 (werkt perfect, niet meer aangesloten en wacht op nieuwe bestemming)
  • AV-Receiver: Denon AVR-2310
  • Mediaplayer: HDX-1000 met 1TB internal HD
  • Blu-Ray speler: Denon DBP-2010
  • Draaitafel: Sierra (niet meer aangesloten, wacht op nieuwe bestemming)
Varia
  • Squeezebox Duet
  • Netgear ReadyNas RNDU6000 met 3 * 2 TB (niet op foto)
  • Hoofdtelefoon Sennheiser HD580
  • Hoofdtelefoon Sennheiser HD200
  • GSM: Motorola Defy Android 2.2 (met Squeezcommander)
Meubel:

Ikea Besta kastjes, de center past maar net

Kabels:
Beetje vanalles, voornamelijk toen ik nog in kabels geloofde
  • MIT Terminator 6 tussen de Squeezebox en amp
  • Nordost Black Knight aan de CD speler
  • QED Carnival aan de fronts
  • No name 2,5mm² koper voor de center en surrounds
  • No name HMDI tussen de verschillende apparatuur
Todo
  • Frontje maken voor de center, om te vermijden dat neefje/nichtje met zijn/haar tengels er aan zit
  • Surrounds beter plaatsen
  • CD speler, amp en platenspeler een nieuwe bestemming geven (vermoedelijk in de nog in te richten bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Laatst online: 11-04 18:45
Mooie inrichting! De kleuren passen erg goed bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Ziet er inderdaad prima uit!

Ik zou zelf toch wel Tombo deurtjes voor die Bestas doen. Scheelt hoop stof in je apparaten. :)
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20103554/

[ Voor 17% gewijzigd door XanaduNL op 18-10-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:33

DjVe

Hatsaflats!

Speakerontwerp lijkt erg veel op Dynaudio speakers (volgens mij dezelfde woofers). Het ziet er inderdaad mooi uit als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Laatst online: 12-07-2024
Mooie DIY speakers hoor! Klinkt de center goed zo in de kast? Snap dat er niet echt een andere oplossing is.

Verder ook strak ingericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinoBe
  • Laatst online: 02-05 18:36
Speakerontwerp lijkt erg veel op Dynaudio speakers (volgens mij dezelfde woofers). Het ziet er inderdaad mooi uit als geheel.
Voor zover ik weet is een van de oprichters van Janzen Audio een ex-medewerker van Dynaudio. Het ontwerp van deze units is niet uniek, Morel gebruikt het ook geloof ik. Maar ook al lijken ze op Dynaudio units, het zijn geen Dynaudio units, de specs zijn anders en dus niet uitwisselbaar.

De klank van de speakers leunt echter wel aan bij Dynaudio: rustig, eerder ingetogen maar kunnen makkelijk heel veel dynamiek aan zonder hard te klinken. Ze hebben echter wel veel *ooomphh* nodig om lost te komen. Dit is geen probleem voor de Denon.

De center klinkt best ok in de kast, de voorkant ligt gelijk met die van de kast en de achterkant is open dus, de basspijp ondervindt daarvan geen last. De afstraling zal allicht wel wat gecompromitteerd zijn, maar ik zag niet echt een andere oplossing: op de kast en de tv aan de muur dan komt de TV op meer dan 1 meter hoogte en dat vond ik echt te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemptD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 21:08
@DinoBe - Mooie Setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80673

Heeft iemand hier een idee van de belastbaarheid van de GLASPLAATJES in Ikea Tobo? Ik heb ik de markt voor een H/K 3490 stereoversterker a 10,4 kg, maar ik heb geen idee wat die glasplaten mogen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
Die glasplaatjes dragen bij mij al een hele tijd een Marantz van ruim 12 kg, dus die HK moet ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-05 14:23
Nu we het toch over glasplaatjes hebben: ergens tussen al deze prachtige foto's staat ook deze foto:

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-kTrmjK6m4Js/ToRjSwfeWMI/AAAAAAAAFgk/Wq5R8Jqx7LQ/IMG_0427.jpg

Ik wil graag in het TV meubel glazen (melkglas of zwart glas, liefst zwart) schuifdeurtjes maken, maar ik kan echt nergens een (web)shop vinden die dat verkoopt. Ben bij alle bouwmarkten geweest voor een schuifsysteem (glas haal ik wel bij de glasboer), maar nergens te vinden. Zelfs de Ikea bood geen soelaas. De glasboer had het wel, maar kostte totaal iets van 300 euro, dat vind ik dan toch weer te gek.
Het is natuurlijk makkelijk zat om een U-profiel te maken en daar het glas in te zetten, maar zonder kogellagers / wieltjes gaat dat niet makkelijk rollen. Iemand een idee waar ik 3 glazen schuifdeurtjes van 20 x 50 en bijbehorend schuifsysteem kan uithalen voor een redelijke prijs?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Anoniem: 80673 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:59:
Heeft iemand hier een idee van de belastbaarheid van de GLASPLAATJES in Ikea Tobo? Ik heb ik de markt voor een H/K 3490 stereoversterker a 10,4 kg, maar ik heb geen idee wat die glasplaten mogen hebben...
De normale glasplaten voor de Billy kast kunnen officieel 10kg hebben. De grote planken voor de die Billys zelfs 14kg.
Dit, plus het bericht van roeru zou een goede indicatie moeten geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

giohardcore schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 07:47:
Nu we het toch over glasplaatjes hebben: ergens tussen al deze prachtige foto's staat ook deze foto:

[afbeelding]

Ik wil graag in het TV meubel glazen (melkglas of zwart glas, liefst zwart) schuifdeurtjes maken, maar ik kan echt nergens een (web)shop vinden die dat verkoopt. Ben bij alle bouwmarkten geweest voor een schuifsysteem (glas haal ik wel bij de glasboer), maar nergens te vinden. Zelfs de Ikea bood geen soelaas. De glasboer had het wel, maar kostte totaal iets van 300 euro, dat vind ik dan toch weer te gek.
Het is natuurlijk makkelijk zat om een U-profiel te maken en daar het glas in te zetten, maar zonder kogellagers / wieltjes gaat dat niet makkelijk rollen. Iemand een idee waar ik 3 glazen schuifdeurtjes van 20 x 50 en bijbehorend schuifsysteem kan uithalen voor een redelijke prijs?

Alvast dank!
Kan je in plaats van echt glas niet zwart plexi of lexan gebruiken? Oa www.bouwplastics.nl kan dit voor je op maat maken.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Nieuwste speeltje, gisteren aangekomen. Emotiva UPA-2, 13kg awesomeness! O+
Wat een gigantische transfo zit daar in :o

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/250hzle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Slonzo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:08:

[afbeelding]
2e zin van officiële pagina: "The UPA-2 is no toy." ;)

[ Voor 6% gewijzigd door XanaduNL op 20-10-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

Exirion

Gadgetfetisjist

13kg awesomeness! O+

[afbeelding]
Niet om nou een link tussen gewicht en kwaliteit te leggen, maar 13kg voor een goeie stereo versterker is niet echt bijzonder zwaar :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
En dan de vraag of het handig is om het apparaat wat de meeste warmte genereert van je stapel onderop te zetten.
Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:17:
[...]
Niet om nou een link tussen gewicht en kwaliteit te leggen, maar 13kg voor een goeie stereo versterker is niet echt bijzonder zwaar :)
XPA-2 bestellen dan maar? Met "Weight: 75 lbs" toch net wat zwaarder :P
Overigens wel de versie die op mijn verlanglijstje staat om achter de Focals te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
FeaR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:21:
[...]
Overigens wel de versie die op mijn verlanglijstje staat om achter de Focals te hangen.
Is jouw Denon niet zwaar genoeg? Of zijn die Focals toch net iets lastiger aan te sturen?

Ik weet wel dat mijn 3311 niet helemaal lekker uit de verf kwam met die focals, aangezien die toch net iets meer sap lusten (of ja, ze kunnen het zeker waarderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 00:13
Dat is gewoon in het kader van meer is beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Exirion schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:17:
Dat insinueerde ik ook niet hoor :) Maar een 7-kanaals receiver van 10kg vs een 2-kanaals eindversterker van 13kg is al een opmerkelijk verschil. En ondanks het feit dat gewicht/kwaliteit niet per se bepalend is, is het in de meeste gevallen toch al erg indicatief ;)
XanaduNL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:17:2e zin van officiële pagina: "The UPA-2 is no toy." ;)
Voor mij is alles een speeltje :+
En dan de vraag of het handig is om het apparaat wat de meeste warmte genereert van je stapel onderop te zetten.
Het is eerder kwestie van 'moeten' dan van 'handig'. De UPA-2 is een stuk dieper dan de andere apparaten (paste nét in het kastje), als ik die bovenaan leg vallen de pootjes achter een ander apparaat en hangt ie scheef. Ik vond 'm te groot om op de kast te leggen, dus veel opties bleven er niet over.
Maar hij wordt amper warm op normaal geluidsniveau + ik heb een 120mm fan in m'n meubel geknutseld voor airflow. Overhitten zal hij niet doen. Ik ga enkel nog 2 latjes tussen de PCH en de Emotiva steken om hem iets meer ventilatieruimte te geven bovenaan :)
XPA-2 bestellen dan maar? Met "Weight: 75 lbs" toch net wat zwaarder :P
Breng me nou niet weer aan het twijfelen :P Het plan is eigenlijk om er nog een XPA-3 bij te nemen wanneer ik goeie rears heb. Dan gaat de UPA-2 gebruikt worden voor de rears en de XPA-3 voor fronts en center. Heb 'm nu voornamelijk gekocht door de scherpe prijs, en omdat hij einde reeks gaat...
€300 voor een versterker van dit kaliber is geen geld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Petertyuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:38:
[...]
Is jouw Denon niet zwaar genoeg? Of zijn die Focals toch net iets lastiger aan te sturen?

Ik weet wel dat mijn 3311 niet helemaal lekker uit de verf kwam met die focals, aangezien die toch net iets meer sap lusten (of ja, ze kunnen het zeker waarderen).
Mijn Denon heeft naar mijn gehoor niet echt moeite met de Focals. En dan heb ik ze nog op full-range staan. Als ik de subwoofer alles van onder de 60 Hz laat doen en de Focals daar dan ook af laat kappen zou het nog betere moeten gaan. Maar merk niet dat ik wat te kort kom. Met normaal gebruik staat de receiver gemiddeld op -30.0 dB.

Wel jammer dat de nieuwere modellen van Denon niet altijd beter zijn, want ik heb een voorloper van de AVR-3300 serie en dus geen problemen.
ConZito schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 10:38:
Dat is gewoon in het kader van meer is beter :+
Jup >:)
Slonzo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:08:
[...]
Breng me nou niet weer aan het twijfelen :P Het plan is eigenlijk om er nog een XPA-3 bij te nemen wanneer ik goeie rears heb. Dan gaat de UPA-2 gebruikt worden voor de rears en de XPA-3 voor fronts en center. Heb 'm nu voornamelijk gekocht door de scherpe prijs, en omdat hij einde reeks gaat...
Of de Emotiva XPR-5 die er aan gaat komen? Die schijnt iets van 400 Watt per kanaal te gaan doen. Dan ben je meteen klaar voor heel je 5.0 set-up. Al zal er vast ook iets van een XPR-1 en XPR-2 gaan komen. Het zijn alleen wel bakbeesten qua formaat als je de foto's mag geloven. En het stroomverbruik is ook zeker niet mis. De XPR-5 zou ruim over de 3000 Watt aan opgenomen vermogen gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:31
@FeaR, dus wat zou jij doen; AVR-3311 of AVR-3312 ? Ben zelf namelijk zoekende naar een AVR, en wil eigenlijk mijn DRA de deur uit doen, maar ik twijfel dus heel erg wat ik zou doen. Ik heb een set CM7's, en naar mijn weten zijn dat niet de makkelijkste speakers.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb nu al m'n kanalen verdeeld over 3 versterkers, maar handiger is natuurlijk een 5-kanaal bakbeest. Misschien in de toekomst een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderPS3 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:25:
@FeaR, dus wat zou jij doen; AVR-3311 of AVR-3312 ? Ben zelf namelijk zoekende naar een AVR, en wil eigenlijk mijn DRA de deur uit doen, maar ik twijfel dus heel erg wat ik zou doen. Ik heb een set CM7's, en naar mijn weten zijn dat niet de makkelijkste speakers.
AVR-3312 zou ik persoonlijk helemaal niet meer aan beginnen. Qua looks is de AVR-3312 instap geworden: vanaf mid-end had Denon altijd een klepje aan de voorzijde waarachter de knoppen vielen. De AVR-3312 heeft dat niet en is voor mij dan ook geen mid-end meer. En als je gaat kijken naar het gewicht en formaat dan zie je dat de AVR-3312 weer kleiner en lichter is geworden dan zijn voorganger. Om die reden zou ik de AVR-3311 kiezen. Maar goed, zo te lezen is de AVR-3311 niet zo krachtig als je zou verwachten. Al lees je op meerdere fora wel dat de stap van de AVR-2800 serie naar de AVR-3300 serie niet altijd goed uit heeft gepakt. Qua opties (HDMI 1.4, ethernet, et cetera) wel, maar qua versterking niet. Als ik een Denon zou moeten kiezen zou het toch een AVR-4311 worden...
ConZito schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:54:
Ik heb nu al m'n kanalen verdeeld over 3 versterkers, maar handiger is natuurlijk een 5-kanaal bakbeest. Misschien in de toekomst een keer :)
Ach, vijf mono-blokken is ook wel een mooi gezicht :)
Ik weet nog steeds niet wat ik nu wil: één vijfkanaals of één driekanaals en één tweekanaals. Of gewoon één tweekanaals voor de front sectie en dan één vijfkanaals voor de rest zodat je ooit uit kan bouwen naar 7.x.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 20-10-2011 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
7.1 zit ik niet op te wachten, veel te veel spullen en het staat toch nogsteeds in m'n woonkamer. Daarnaast zijn al mijn speakers (afgezien van de center) bi-polair, dus voor het effect is het ook niet echt nodig.

Wat ik nu dus heb is een dedicated versterker per front speakers, van de receiver gebruik ik beide front kanalen voor de center (dat kan je zo leuk doorbekabelen aan de achterkant) en de rear kanalan dus voor de rears.

Opzich werkt dat goed, maar ik zou geen nee zeggen tegen een extra C270 voor de rears ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
@ SanderPS3:
De 3311 is helaas wel een slag beter dan de 3312. Het lijkt er net op al de 3312 een omnummering van de 2300 serie is. Geen dik metalen voorkant, geen klepje om knopjes te verbergen, enkele eenvoudige AB ipv 1 eenvoudige en 1 uitgebreide universele AB
FeaR schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:58:
AVR-3312 zou ik persoonlijk helemaal niet meer aan beginnen. Qua looks is de AVR-3312 instap geworden: vanaf mid-end had Denon altijd een klepje aan de voorzijde waarachter de knoppen vielen. De AVR-3312 heeft dat niet en is voor mij dan ook geen mid-end meer. En als je gaat kijken naar het gewicht en formaat dan zie je dat de AVR-3312 weer kleiner en lichter is geworden dan zijn voorganger. Om die reden zou ik de AVR-3311 kiezen. Maar goed, zo te lezen is de AVR-3311 niet zo krachtig als je zou verwachten. Al lees je op meerdere fora wel dat de stap van de AVR-2800 serie naar de AVR-3300 serie niet altijd goed uit heeft gepakt. Qua opties (HDMI 1.4, ethernet, et cetera) wel, maar qua versterking niet. Als ik een Denon zou moeten kiezen zou het toch een AVR-4311 worden...
_/-\o_ _/-\o_ Eensch!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat was puur de theorie hè, als ik nu zelf een upgrade zou moeten doen dan zou het voor mij geen Denon meer worden. De Denon's die ik wel zou willen hebben zijn financieel onbereikbaar: 8000 euro voor een receiver die nog HDMI 1.3 heeft en waar je nog eens flink moet betalen om daar HDMI 1.4 van te maken. Dus dan gaan we het over een andere boeg gooien. Een mooie Integra processor met daarachter een Emotiva, Parasound of Advance Acoustics versterker. Al kan je ook leuke Meridian-apparatuur krijgen voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 15-05 12:40
Slonzo schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:08:
Hier had je nog een andere berekening: Slonzo in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46". Of krijg je nog een acceptgiro van Fedex?

[ Voor 20% gewijzigd door Jolly_Jumper op 20-10-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Jolly_Jumper schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 18:35:Hier had je nog een andere berekening: Slonzo in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46". Of krijg je nog een acceptgiro van Fedex?
Vermoedelijk wel, ik wacht af. Voorlopig heb ik dus +/- 300 betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 09:13
Ik moest vooraf de inklaringskosten betalen voordat de Fedex hem wilde komen brengen... 171 euro bij een XPA-5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:39
Buizenvoorversterker in donker

http://www.flickr.com/photos/octimod/6263871101/

Het is een Audio Research LS8, zal later meer foto's maken waar meer op te zien is van de versterker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:08
Inderdaad ik denk dat je 'geluk' hebt gehad. Je krijgt normaal voordat je je product in huis hebt een brief 'of je even wilt betalen'. Na de betaling kun je je product krijgen. Dus je hebt voor weinig geld een heel mooie versterker in huis gehaald ;)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Petertyuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:24:
@ SanderPS3:
De 3311 is helaas wel een slag beter dan de 3312. Het lijkt er net op al de 3312 een omnummering van de 2300 serie is. Geen dik metalen voorkant, geen klepje om knopjes te verbergen, enkele eenvoudige AB ipv 1 eenvoudige en 1 uitgebreide universele AB

[...]
_/-\o_ _/-\o_ Eensch!!! _/-\o_ _/-\o_
Is dit nu allemaal gebaseerd op het uiterlijk, de aansluitingen, de afstandsbediening etc. of hebben jullie ze ook 1-op-1 met elkaar vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:51
418O2 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 22:26:
Eerste slechte fotos van mijn "hometheatre/gamehok"

Beamer (Epson TW450)
[afbeelding]

Apparaten
[afbeelding]
Onkyo sr507
Mede8er MED500X
Xbox 360
Analoge Decoder voor DVB-C

en het beeld van de beamer (2.20 x 1.40, 115" op 720p)
[afbeelding]

we zitten op concertzaalstoelen
[afbeelding]

Zal binnenkort wat betere fotos maken
Nice die stoelen! En voetbal kijken op een beamer is altijd leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
Anoniem: 154173 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 22:46:
[...]

Is dit nu allemaal gebaseerd op het uiterlijk, de aansluitingen, de afstandsbediening etc. of hebben jullie ze ook 1-op-1 met elkaar vergeleken?
Gebaseerd op uiterlijk en specificaties.

- Totaal gewicht is minder.
- Afmetingen zijn kleiner.
- Zelfde kunststof front als de 2300 serie ipv de aluminium voorkant van de 3311 en hoger.
- Maximale vermogen is minder (ook al zijn die waardes een grote wassen neus).
- Andere en enkele AB ipv 1 universele en 1 eenvoudige.

1 op 1 vergelijk zou ik graag willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 00:02
Bij deze een update van mijn setup voor we verhuizen naar onze nieuwbouw eind dit jaar ( ik kon het toch niet laten alvast een eindversterker aan te schaffen O-) )

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/DSC00961small.jpg

Samenstelling :

37" LG LCD TV ( geen idee van het type maar deze wordt vervangen door groter model in de nieuwe woonst )
2x Focal 826W
1x Focal SW800V
1x Marantz 6005 receiver
1x Marantz MM7025 2kanaals eindversterker
1x Telenet Digicorder
1x WD Live HD player en Samsung 500GB ( voor de flacs )

Kabels :

Van den Hul speaker kabels en banaanstekkers
Oehlbach NF subwoofer kabel
INAKUSTIK - ( Thassos ) Interlink ( symmetrische RCA )

( lavalamp , Deba TV meubel , smurfen enz... )

[ Voor 15% gewijzigd door MPAnnihilator op 24-10-2011 10:13 . Reden: foto aanpassen ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En jaja hij is er de onkyo tn nr-1007.
En wow wat een beest had me toch even vergist in de afmetingen.
hij past presies in het kastje nadat ik de achterwant er uit gehaalt heb.
En hoe hij klink geweldig vergeleken met mijn onkyo tx sr-508.
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/b7h206.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2qteopk.jpg
(let niet op de slechte kwaliteit foto en die vlekken komt door de filtser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-04 22:12
*kuch*sticker verwijderen*kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:52

SaN

Echt zoveel verschil met je oude Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

MPAnnihilator schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:01:
Bij deze een update van mijn setup voor we verhuizen naar onze nieuwbouw eind dit jaar ( ik kon het toch niet laten alvast een eindversterker aan te schaffen O-) )

( lavalamp , Deba TV meubel , smurfen enz... )
Het is net of je spullen zweven!!..appart, je meubels in de kleur van je vloer ;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:57

Daniel36

vernieuwde formule

@Catch22 : Wie is die lelijke kerel in het beeld op foto 3 ?
Dat was schrikken 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Daniel36 op 22-10-2011 12:19 . Reden: niet goed gelezen, te weinig koffie ??? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SaN.
Ja ik merk echt veel verschil.
Deze is echt veel krachtiger en laat een veel voller geluid achter op de speakers.
Hij word minder warm en heeft veel meer opties.
Zeker een super koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
Anoniem: 374197 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 22:16:
En jaja hij is er de onkyo tn nr-1007.
Nice! Mag ik vragen wat voor vloer je hebt? Ziet er wel leuk uit!
MPAnnihilator schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 16:01:

1x Marantz MM7025 2kanaals eindversterker
Erg gave versterker, alleen wel wat aan de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de vloer komt van leenbakker af.
http://www.leenbakker.nl/...inyl_cafe_de_luxe(6).aspx

Ja inderdaad de onkyo tx nr-1007 is echt een werk paard mijn kef iq 70 klinken in stereo nu 10x zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 19:50
M'n subwoofer staat nu ook gewoon in m'n opstelling. 8)

Vanavond ff een update'tje. Ik heb een lamp eruit gewerkt. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Net een week of 7 geleden in mijn nieuwe huis ingetrokken en bij de bouw al rekening gehouden met een aparte home cinema kamer. Hier is die dan :

De wanden zijn niet geverfd maar met behang uitgevoerd, het plafond is (zoals gebruikelijk in DE) behangen met rauhfaser en daarna geverfd. Wat met nog stoort is de witte deur, daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Op deze foto te zien : Hivilux 110inch Spanscherm, de randen zijn van aluminium met zwarte velours. Weegt maar zo'n 18 Kilo en hangt aan 2 bouten aan de muur.

Speakers zijn de Jamo SC606 set, en als je goed kijkt zie je een afstandsbediening ontvanger op de grond, zodat ik niet achter mij hoef te mikken waar de apperatuur staat. Aan het plafond hangt een Sanyo PL-V700 Full HD projector, heb ik al 3 jaar en nog steeds tevreden mee. Als de beurs herstelt, de investering in het huis vergeten is en ik nog wat in de portemonnee kan vinden komt er volgend jaar een andere projector.

Kabel zijn nauwelijks te zien, want tijdens de bouw speaker stopcontacten aan laten leggen.

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/7493/biosp.jpg

Op foto 2, zie je de surround boxen van de Jamo set op 2x2 staanders van Ikea, die had ik nog ergens liggen dus vandaar. En de Subwoofer is een Magnat Monitor Supreme 301A. Verders een Sony versterker, een Patriot box office met mede8er firmware en een Philips bluray speler. De server staat elders in huis.

Overdag kijken is geen probleem want alle vensters zijn voorzien van elektrische rolluiken, zo is het met volle zon 98% donker.

Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/7863/bios2n.jpg

In de woonkamer staat nog een andere set rond een Samsung 55inch LCD met Yamaha speakers, Onkyo 609, LG Bluray en nog een PBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Strak, maar galmt het niet onwijs?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Nee, was ik ook wel bang voor, maar dankzij vele dikke gordijnen, kleed, en bank is het gelukkig echo vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
LuPo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:57:
M'n subwoofer staat nu ook gewoon in m'n opstelling. 8)

Vanavond ff een update'tje. Ik heb een lamp eruit gewerkt. :P
Zoals beloofd hierbij even wat foto's. Zo was het voordat ik de lamp (rechts) heb weggehaald:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EmgD3k9Kwd4kxnEwZcaUA0N4/medium.jpg

En zo is het nu:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/S90XANQsEYksi0kaqiJD4spY/medium.jpg

Ruimte gecreeërd door de staande lamp de deur uit te doen. En de WAF een kleiner exemplaar aan te praten. Ze mocht wel zelf een nieuwe uitzoeken. Zo ben ik dan ook wel weer.. :P

Specs:
LCD-TV: Samsung LE32C530
Digitale TV: CAM CI+ Module van SMiT
Receiver: Marantz SR5004
Gameconsolue/Blu-rayspeler/DVD-speler: PS3 Slim 160GB
HT-set: Klipsch
Front: 2x RF-52
Surround: 2x RB-51
Center: 1x RC-10
Subwoofer: 1x RW-10D
Extra's: Philips Living Colors Mini White, Philips Imageo Candlelights, een hoop Blu-rays en een Sennheiser HD201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er netjes uit maar 1 ding valt me op de tv op de center ik vind het geen gezicht.
Haal even een tv beugel bij de winkel en hang hem op veel mooier.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 374197 op 22-10-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 374197 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:11:
Ziet er netjes uit maar 1 ding valt me op de tv op de center ik vind het geen tv.
Haal effe een tv beugel bij de winkel en hang hem op veel mooier.
Thanks. Dat is wel een goed punt. Is inderdaad een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 11:07
Koop meteen een hanglamp, dan kan die lamp van je sub af. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

PHiXioN schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:42:
Koop meteen een hanglamp, dan kan die lamp van je sub af. :P
Ach, je kunt een speakerbox natuurlijk ook als bijzettafeltje gebruiken. Een grote vaas met bloemen staat ook mooi en heeft een groot WAF-gehalte. :P
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.