Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 418.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Ach, je kunt een speakerbox natuurlijk ook als bijzettafeltje gebruiken. Een grote vaas met bloemen staat ook mooi en heeft een groot WAF-gehalte. :P
Een vaas op je subwoofer? Heb nooit daadwerkelijk gezien dat het fout ging, maar ik ga het zelf niet proberen :)

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:51
Siempie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Een vaas op je subwoofer? Heb nooit daadwerkelijk gezien dat het fout ging, maar ik ga het zelf niet proberen :)
Nee een TV op een ovenschaal.. LuPo is wel wat gewend toch?:P

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:55:
[...]

Ach, je kunt een speakerbox natuurlijk ook als bijzettafeltje gebruiken. Een grote vaas met bloemen staat ook mooi en heeft een groot WAF-gehalte. :P
Deze lamp had al genoeg WAF-gehalte. In eerste instantie was ze niet zo blij met die grote subwoofer naast de speakers. Maar toen ik zei dat ze op mijn kosten een nieuw lampje uit mocht zoeken was het vrij snel goed. :P
clifdon schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:41:
[...]

Nee een TV op een ovenschaal.. LuPo is wel wat gewend toch?:P
Zeker. :*)

[ Voor 16% gewijzigd door LuPo op 23-10-2011 10:22 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siempie schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:22:
[...]

Moet je ook nooit doen! Eigelijk moet je niets op een speakerbox zetten.Het altijd trillen (resoneren). Mijn opmerking was meer bedoeld als een geintje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Kleine crosspost uit het quadral topic:

Na twee jaar heb ik eindelijk mijn Quadral Platinum M set gekocht O+

Afbeeldingslocatie: http://acxeller.home.xs4all.nl/files/ht-3314.jpg

Wat u ziet:
- 2x Quadral Platinum M4 (fronts)
- 1x Quadral Platinum M1 (center)
- REL Quake II (sub)
- Samung 46" old-school dikke TFT
- HTPC brouwsel
- Pioneer vsx-908
- xbox 360
- oude consoles
- kabelbende

U ziet niet:
- 2x Quadral Platinum M2 (rear)
- 2x Quadral Design Stativ G (speakerstands)
- meer kabelbende

Dit is nu even een test opstelling om te kijken of het bevalt, het is nu namelijk een dedicated HT/game kamer geworden. Als het na een maandje nog steeds naar m'n zin is ga ik verder met de aankleding en dergelijke zoals de kabels wegwerken en tv ophangen etc.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:09:
[...]

Moet je ook nooit doen! Eigelijk moet je niets op een speakerbox zetten.Het altijd trillen (resoneren). Mijn opmerking was meer bedoeld als een geintje. :)
Ach, ik heb op die manier wel een dansende boeddha :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:50:
[...]

Ach, ik heb op die manier wel een dansende boeddha :+
Of is het een boedistische subwoofer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Quido schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:12:
Erg gave versterker, alleen wel wat aan de prijs...
Ik heb die MM7025 nieuw in de doos op de kop kunnen tikken voor 625€ , mooie prijs niet ?
silitek schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 09:38:
[...]
Het is net of je spullen zweven!!..appart, je meubels in de kleur van je vloer ;)
In ons huis lossen we dat op met een grijs-bruine vloer :*)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Mooi hoor HaseMike!

-Hoe heb je dat nou precies gedaan met je center?
-Wat zijn luidspreker stopcontacten? (gewoon loze leidingen?)
-Waarvan is dat schilderij aan de achterwand precies? Het komt me heel erg bekend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_N0qHc0ZHJFQ/TO9gs9G-L1I/AAAAAAAAABQ/DukjkSq0IXI/s1600/Boulevard+of+Broken+Dreams-+Helnwein.jpg

En het origineel:
Afbeeldingslocatie: http://www.artchive.com/artchive/h/hopper/nighthwk.jpg
(Edward Hopper - Nighthawks)

[ Voor 33% gewijzigd door Ample Energy op 24-10-2011 11:47 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
XanaduNL schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 11:38:
Mooi hoor HaseMike!

-Hoe heb je dat nou precies gedaan met je center?
-Wat zijn luidspreker stopcontacten? (gewoon loze leidingen?)
Thx ! De center heb ik op een standaard staan :

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/6794/div2w.jpg

De luidspreker aansluitdozen zie de foto. Hier zie je de 4 aansluitingen bij de versterker in de buurt. Ik ben zo dom geweest het midden te vergeten, en dat is de bouwer ook niet opgevallen dus vandaar dat je een kabelgootje bij de midden speaker ziet zitten. Bleek net wat goedkoper dan de vloer open te breken ;)

En Siempie heeft het schilderij al te pakken gehad :)

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/7219/divh.jpg

@Acxeller : Aparte frontspeakers, leuk ontwerp ! Kostdat ?

[ Voor 3% gewijzigd door HaseMike op 24-10-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt. Big Mack
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-07 13:28
@HaseMike, mooi opgelost! Mag ik vragen wat voor kabels je in je muur hebt verwerkt? Dikte, afgeschermd, enz.
Bij mij ligt op dit moment de muur ook nog open, dus als ik het net zo netjes als jij kan oplossen dan is de keuze zo gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@bigmack : Tijdens de bouw geen verschillen bemerkt tussen de elektra en luidspreker kabels, dus er zitten standaard koper kabels met isolatie in de vloer. Hier zitten de koperdraden dan nog eens dubbel in een omhulsel zoals je die bij buitenkabels wel ziet. Gek genoeg gaan hier de kabels in bundels onder de dekvloer, dus vandaar de dubbele isolatie omdat er nog bergen beton op gestort wordt.

Het schakelmateriaal en de luidspreker aansluitdozen zijn van Gira. Goedkoop kan ook b.v. Deze (Link) Kost weinig en past ook in NL inbouwdozen.

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 24-10-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
HaseMike schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:22:
[...]
@Acxeller : Aparte frontspeakers, leuk ontwerp ! Kostdat ?
Hier in NL is de adviesprijs 799 p/s, in duitsland 699 als ik het goed had. Moet zeggen dat ze er niet alleen goed uitzien maar ook erg goed klinken in mijn oren. Mag ook wel want met dit soort prijzen mag het setje wel een jaartje of 10 blijven staan :+

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• This-is-life
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-04 20:53
HaseMike schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:21:
Net een week of 7 geleden in mijn nieuwe huis ingetrokken en bij de bouw al rekening gehouden met een aparte home cinema kamer. Hier is die dan :

De wanden zijn niet geverfd maar met behang uitgevoerd, het plafond is (zoals gebruikelijk in DE) behangen met rauhfaser en daarna geverfd. Wat met nog stoort is de witte deur, daar moet ik nog een oplossing voor vinden.
Op deze foto te zien : Hivilux 110inch Spanscherm, de randen zijn van aluminium met zwarte velours. Weegt maar zo'n 18 Kilo en hangt aan 2 bouten aan de muur.

Speakers zijn de Jamo SC606 set, en als je goed kijkt zie je een afstandsbediening ontvanger op de grond, zodat ik niet achter mij hoef te mikken waar de apperatuur staat. Aan het plafond hangt een Sanyo PL-V700 Full HD projector, heb ik al 3 jaar en nog steeds tevreden mee. Als de beurs herstelt, de investering in het huis vergeten is en ik nog wat in de portemonnee kan vinden komt er volgend jaar een andere projector.

Kabel zijn nauwelijks te zien, want tijdens de bouw speaker stopcontacten aan laten leggen.

[afbeelding]

Op foto 2, zie je de surround boxen van de Jamo set op 2x2 staanders van Ikea, die had ik nog ergens liggen dus vandaar. En de Subwoofer is een Magnat Monitor Supreme 301A. Verders een Sony versterker, een Patriot box office met mede8er firmware en een Philips bluray speler. De server staat elders in huis.

Overdag kijken is geen probleem want alle vensters zijn voorzien van elektrische rolluiken, zo is het met volle zon 98% donker.

[afbeelding]

In de woonkamer staat nog een andere set rond een Samsung 55inch LCD met Yamaha speakers, Onkyo 609, LG Bluray en nog een PBO.
Ik heb zelf ook een dergelijke opstelling maar heb wel enorm last van galm in mijn kamer! Hoe heb je dit precies opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoowgii
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 16:35
HaseMike
Nee, was ik ook wel bang voor, maar dankzij vele dikke gordijnen, kleed, en bank is het gelukkig echo vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@this-is-life : Gordijnen en inrichting doen echt een hele boel om galm weg te halen. Er hangt over een lengte van ruim 6 meter, overgordijnen van 245cm hoog met veel vouwen erin, en nog een keer dezelfde lengte aan vitrage. Al met al hangt er zowat 24 meter stof (2x de lengte voor de vouwen).

Dan nog een fors kleed en een zachte bank, de wanden weliswaar van beton maar met dik behang, of dat nog wat doet weet ik niet. Toen er alleen nog tegels in de kamer lagen was het inderdaad een klankkast. Zelfde situatie in de woonkamer, die is over de 90m2 en je kon elkaar daar nauwelijks verstaan door de echo's. Maar zodra de gordijnen hingen en er 2 dikke kleden lagen, was de galm weg.

Mocht je een ruimte zonder veel gordijnen willen, dan zit je vast aan hout op de vloer met hier en daar een kleed, of nog beter natuurlijk : Gewoon een berg tapijt. Maar ja dit huis heeft vloerverwarming gecombineerd met een lucht warmtewisselaar dus dan worden het tegels of hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
HaseMike, je maakt me wel nieuwsgierig naar de rest van je huis... Een woonkamer van 90m2? Een aparte (grote!) home cinema kamer? Kabels door de muur later trekken bij de bouw? Klinkt er tof allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Dit is um: Niet vergeten ik woon in Duitsland, dus denk er even andere prijzen bij dan in NL. Bios zit links boven, 2 ramen + Balkon.

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/202/huis10.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door HaseMike op 25-10-2011 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik heb afgelopen vrijdag geluisterd naar een nieuw setje speakers. Ik ben echt helemaal verliefd op die dingen. Kon ze goedkoop kopen, maar waren helaas in een kleur die bij de rest van het interieur zou vloeken.

Het gaat om een set Bowers en Wilkins CM1 en een CMC. Ongelovelijk wat een geluid zeg. Zo helder, groots en voor zo'n klein speakertje enorm veel bas! Ze waren in de kleur Wenge, maar ik zoek dan nu toch de hoogglans zwarte.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:07
k0ewl schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:48:
Ik heb afgelopen vrijdag geluisterd naar een nieuw setje speakers. Ik ben echt helemaal verliefd op die dingen. Kon ze goedkoop kopen, maar waren helaas in een kleur die bij de rest van het interieur zou vloeken.

Het gaat om een set Bowers en Wilkins CM1 en een CMC. Ongelovelijk wat een geluid zeg. Zo helder, groots en voor zo'n klein speakertje enorm veel bas! Ze waren in de kleur Wenge, maar ik zoek dan nu toch de hoogglans zwarte.
Is laten overspuiten dan geen optie? Als ze zo goedkoop waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
k0ewl schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:48:

Heel toevallig via het HTforum? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
HaseMike schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 09:40:
Dit is um: Niet vergeten ik woon in Duitsland, dus denk er even andere prijzen bij dan in NL. Bios zit links boven, 2 ramen + Balkon.

[afbeelding]
Damn, mooie stekkie! Kom ik aan met mn vooroorlogse rijtjeswoning in een arbeidersbuurtje ;-)

If you don't mind me asking, hoeveel heeft dat optrekje gekost? (voel je niet verplicht te antwoorden ;-))

(sorry voor de offtopic, hierna zal ik mn kop houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
inderdaad NICE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Mooi en erg ruim huis , ook binnenin , strak en goed over nagedacht , proficiat ! Als je dat nog in Vlaanderen wil zetten buiten 't stad, dan moet je de loterij winnen :-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01

[afbeelding]
Konings!!! echt gaaf. mooie dubbele garage. Het verschil tussen de huizenprijzen in NL en DU komt toch voornamelijk door de grondprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Thx thx ! Even snel offtopic dan : Kosten totaal rond de 675 inclusief alles (tuin, hek, keukens, tegels, velichting enzenz). Kost idd in Vlaanderen snel het dubbele om over NL maar te zwijgen, behalve dan in de blauwe stad ;). Grond kost waar ik zit tussen de 50 en 80 euro m2 afhankelijk van hoeveel je wilt.

Nu nog even bijkomen van al het betalen en dan de PL-V700 vervangen door b.v. een Sony VPL-HW20, die worden langzaam betaalbaar. De v700 is uitstekend met daglicht scenes, maar bij donkere films / scenes kan je duidelijk zien dat het met de zwart waarde niet top is. Maar niet zeuren want al 3 jaar trouwe dienst en prima beeld en dat voor 999.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:19

[afbeelding]
Ik mis een rood wit blauwe driekleur fier op de nok :P
Leuk optrekje, kost je hier in NL minimaal 1,2 mln gok ik zo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Tjonge, tijd om 2 vrienden te regelen, en in Duitsland te gaan wonen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Martijn1990 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:19:
[...]

Heel toevallig via het HTforum? ;)
Hij had alleen de CMC te koop staan en de rest stond in prijsbepaling vanaf juli ofzo. Heb er toen een beircht achteraan gestuurd en sinds ik zondag nee heb gezegd staan ze weer in te koop. Maar die ja. Klinken erg goed. Je kunt wel zien dat er een tweeter ingedeukt is geweest. En er zat een hele kleine beschadiging op een ring rond de mid-tone.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Afbeeldingslocatie: http://img705.imageshack.us/img705/1091/dsc4010d.jpg

Mijn setje. Achter het voorzetwandje zit een LED string, leuk in het donker :)

Wat zie je:

- Samsung LED 46" UE46D6500
- Yamaha RX-V371
- X360
- PS3
- Wii
- Xtreamer

Wat zie je niet:

- USB harddisks
- gigabit switch
- Airport Express
- LED RGB controller

[ Voor 71% gewijzigd door S1W op 26-10-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Weet je ook nog welk meubel?
Of beter, waar je het meubel vandaan hebt?

Boxen Harman Kardon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Laatst online: 09-09 18:41
S1W, ziet er strak uit kerel! Is die reflectie er nu in ge-photoshopped?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@sw1 : Top idee zo'n voorzet wand met ledjes erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Binnenkort weer nieuwe foto's. Heb een Squeezebox Touch besteld, met 320GB hardeschijf waar ik al m'n cd's digitaal op ga zetten. Dan hoef ik niet meer elke keer een cd'tje in de cd-speler (lees: PlayStation 3) te stoppen.

Iemand enig idee hoe ik het beste mijn cd's kan digitaliseren? Ik ben bezig om met WMP elke CD te rippen naar .wav-formaat. Ik weet echter niet of dit een goede methode is. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Is misschien een andere discussie, maar voor een ruk kwaliteit opname als Adele hoor ik het verschil niet tussen .wav, .flac of 320 kbps MP3.

Maar ik gebruik mijn HT niet zo veel voor losse digitale nummers op mijn NAS, ik doe voornamelijk muziek dvd's en losse cd's. Die laatste speel ik dan weer over een Sony QS 930, wat een dijk van een speler is.

[ Voor 16% gewijzigd door KillaZ op 26-10-2011 14:17 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:04:
Binnenkort weer nieuwe foto's. Heb een Squeezebox Touch besteld, met 320GB hardeschijf waar ik al m'n cd's digitaal op ga zetten. Dan hoef ik niet meer elke keer een cd'tje in de cd-speler (lees: PlayStation 3) te stoppen.

Iemand enig idee hoe ik het beste mijn cd's kan digitaliseren? Ik ben bezig om met WMP elke CD te rippen naar .wav-formaat. Ik weet echter niet of dit een goede methode is. :$
Ikzelf gebruik dBpoweramp om CD's naar FLAC te rippen. Maar ook om FLAC weer terug naar MP3 te zetten (USB-aansluiting in de Volvo snapt geen .FLAC :X ). Reden dat ik naar FLAC rip en niet naar WAV is omdat je in een FLAC wat meer informatie kwijt kan qua artiest, titel, track, cd, albumart, et cetera. Zeer handig als je dat goed hebt staan aangezien de Squeezebox daarop kan sorteren en indelen. Heb zelf nog zo'n 50 GB aan muziek die ik nog goed moet taggen. Maar met MP3 Tag is dat dan weer zo gedaan :)

Overigens werkt een Squeezebox met daarachter een USB-stick of -schijf leuk in het begin, maar na een kleine twee maanden had ik al een NAS gekocht om daar Squeezeserver op te installeren.

Over de Squeezebox gesproken, ik zit er aan te denken om een " Squeeze-upgrade - Switch-mode upgrade - Squeezebox Touch" te bestellen. Gewoon eens om te zien of er echt verbetering is. Een hele andere voeding kan ook, maar met 140 euro is me dat toch net wat te duur.

Niet dat ik spijt heb van de aankoop van de Squeezebox overigens, maar op één of andere manier mis ik wel de charme van een CD in de speler doen en dergelijke. Ik skip met de Squeezebox ook eerder door de diverse nummers terwijl ik met een normale CD deze veel sneller normaal afluister. Maar dat is ook de reden dat ik nog steeds met Blu-rays werk, vind dat toch wat leuker dan direct vanaf het netwerk streamen. Heb sowieso het idee dat ik een fysiek medium eerder afspeel/uitkijk dan een gedownloade film.

Overigens kan ik geen verschil ontdekken in geluid tussen mijn Squeezebox Touch en mijn Denon DVD 2500BT, ook geen misselijke speler.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 26-10-2011 14:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Naim Supernait binnengekregen :)

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/htfset/Supernait_3_tn.JPG

Afbeeldingslocatie: http://random.mrpaaj.nl/htfset/Supernait_2_tn.JPG

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FeaR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:18:
[...]

Ikzelf gebruik dBpoweramp om CD's naar FLAC te rippen. Maar ook om FLAC weer terug naar MP3 te zetten (USB-aansluiting in de Volvo snapt geen .FLAC :X ). Reden dat ik naar FLAC rip en niet naar WAV is omdat je in een FLAC wat meer informatie kwijt kan qua artiest, titel, track, cd, albumart, et cetera. Zeer handig als je dat goed hebt staan aangezien de Squeezebox daarop kan sorteren en indelen. Heb zelf nog zo'n 50 GB aan muziek die ik nog goed moet taggen. Maar met MP3 Tag is dat dan weer zo gedaan :)

Overigens werkt een Squeezebox met daarachter een USB-stick of -schijf leuk in het begin, maar na een kleine twee maanden had ik al een NAS gekocht om daar Squeezeserver op te installeren.

Over de Squeezebox gesproken, ik zit er aan te denken om een " Squeeze-upgrade - Switch-mode upgrade - Squeezebox Touch" te bestellen. Gewoon eens om te zien of er echt verbetering is. Een hele andere voeding kan ook, maar met 140 euro is me dat toch net wat te duur.

Niet dat ik spijt heb van de aankoop van de Squeezebox overigens, maar op één of andere manier mis ik wel de charme van een CD in de speler doen en dergelijke. Ik skip met de Squeezebox ook eerder door de diverse nummers terwijl ik met een normale CD deze veel sneller normaal afluister. Maar dat is ook de reden dat ik nog steeds met Blu-rays werk, vind dat toch wat leuker dan direct vanaf het netwerk streamen. Heb sowieso het idee dat ik een fysiek medium eerder afspeel/uitkijk dan een gedownloade film.

Overigens kan ik geen verschil ontdekken in geluid tussen mijn Squeezebox Touch en mijn Denon DVD 2500BT, ook geen misselijke speler.
Bedankt voor je uitgebreide reactie FeaR! Ik ga er nog even induiken. Op dit moment registreert hij in .wav-formaat artiest, titel, tracknummer, album (en albumart in WMP, ook op Squeezebox?). Welke informatie mis ik dan nog?

Ik moet nu de TV, PlayStation 3 en receiver aan hebben als ik een CD wil luisteren. Vandaar dat ik wel over wil naar een Squeezebox Touch. Ik luister nu weinig muziek omdat ik al die handelingen moet doen en de TV constant aanstaat. Misschien kom ik er toch achter dat ik fysieke cd's leuker vind. Dan koop ik t.z.t wel een CD-speler, alleen die zijn aardig prijzig van Marantz. Bij Blu-rays heb ik hetzelfde als dat jij hebt. Dus daarvan heb ik een aardige collectie inmiddels. ;)

Die NAS komt er later zeker wel. Wat is trouwens het voordeel van Squeezeserver boven een hardeschijf aan de Touch? En mooi om te horen dat de Touch en 2500BT gelijk lijken te klinken. Ik had inderdaad gelezen dat het een goede muziekspeler is. Voor €149,50 zeker het proberen waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:14:
[...]Bedankt voor je uitgebreide reactie FeaR! Ik ga er nog even induiken. Op dit moment registreert hij in .wav-formaat artiest, titel, tracknummer, album (en albumart in WMP, ook op Squeezebox?). Welke informatie mis ik dan nog?
Je kan het zo gek maken als je wilt met tags. Maar "genre" en "componist" is iets waar de Squeezebox ook op kan sorteren. Verder lijkt met je lijstje zeer compleet.

Albumart kan je overigens op meerdere manieren toevoegen. MP3 en FLAC hebben de mogelijkheid om een afbeelding in het bestand te voegen. Maar je kan ook gewoon de albumart in de map zetten en "folder" noemen. Dat bestand herkent de Squeezebox automatisch. Maar je kan in het menu van de Squeezebox ook toevoegen dat hij andere namen moet herkennen als albumart. Zo heb ik ook "cover.jpg" toegevoegd.

Één tip: maakt de albumart niet te groot. Velen kiezen voor 300 x 300 of 500 x 500. Ikzelf heb 500 x 500 en dat ziet er goed genoeg uit. Ik heb art gehad van 1500 x 1500 (of nog groter :X ) en dan duurt het laden soms wel erg lang.
Ik moet nu de TV, PlayStation 3 en receiver aan hebben als ik een CD wil luisteren. Vandaar dat ik wel over wil naar een Squeezebox Touch. Ik luister nu weinig muziek omdat ik al die handelingen moet doen en de TV constant aanstaat.
Dat was ook de reden dat ik voor een Squeezebox ben gegaan. Al die apparaten aan is gewoon niet handig. Plus dat ik de Squeezebox gewoon kan bedienen via mobiele telefoon. Ander voordeel is ook nog dat ik met de Squeezebox een lading aan radiozenders heb.

Denk overigens dat je wel meer muziek gaat luisteren als je een Squeezebox hebt. Je zet vele malen makkelijker een muziekje op :)
Die NAS komt er later zeker wel. Wat is trouwens het voordeel van Squeezeserver boven een hardeschijf aan de Touch? En mooi om te horen dat de Touch en 2500BT gelijk lijken te klinken. Ik had inderdaad gelezen dat het een goede muziekspeler is. Voor €149,50 zeker het proberen waard. :)
Ik merkte dat de harde schijf direct aan de Squeezbox op een gegeven moment toch wat traag begon te worden, zeker als je collectie wat gaat groeien of uit grotere bestanden bestaat. Al ga je dat met een NAS op een gegeven moment ook hebben. Als je over de vele honderden GB's aan muziek hebt dan wordt een NAS ook wat langzaam. Maar om nu meteen een NAS met een Core i3 neer te gaan zetten...

€149,95 is overigens wel een hele mooie prijs voor de Touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
offtopic:
FeaR, ik reageer straks op je post in het [WA] Squeezebox, goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

KillaZ schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:16:
Is misschien een andere discussie, maar voor een ruk kwaliteit opname als Adele hoor ik het verschil niet tussen .wav, .flac of 320 kbps MP3.
Ik heb gemerkt dat je een V0 MP3 gekoppeld aan een goede DAC (DacMagic in mijn geval) "beter" geluid oplevert dan wanneer je een FLAC rechtstreeks afspeelt. (via de interne DAC op de Boxee of iPod/iPhone)

Met andere woorden; lossless muziek is leuk, maar de meeste DAC's zijn te zwak om deze optimaal om te zetten en door te geven.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

lj_tree schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:43:
S1W, ziet er strak uit kerel! Is die reflectie er nu in ge-photoshopped?
Nope, mazzel met de licht inval :)
veldt000 schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:19:
Weet je ook nog welk meubel?
Of beter, waar je het meubel vandaan hebt?

Boxen Harman Kardon?
Meubel komt van de schatkamer.
Speakers idd HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Mooooody schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 18:27:
[...]

Ik heb gemerkt dat je een V0 MP3 gekoppeld aan een goede DAC (DacMagic in mijn geval) "beter" geluid oplevert dan wanneer je een FLAC rechtstreeks afspeelt. (via de interne DAC op de Boxee of iPod/iPhone)

Met andere woorden; lossless muziek is leuk, maar de meeste DAC's zijn te zwak om deze optimaal om te zetten en door te geven.
Zou raar zijn als ze niet sterk genoeg zijn om het om te zetten dat dit zou resulteren door minder dynamiek , ik zou dan eerder gewoon haperingen, storingen of artefacten verwachten ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-09 00:52
Na zeer lange tijd vaak in dit hoekje rondgekeken te hebben heb ik besloten om ook zelf maar eens een toevoeging te doen en even lekker mee te patsen... ;)
Hoop dat jullie het wat vinden, op/aanmerkingen en toevoegingen zijn altijd welkom...
Ik zou in de toekomst nog een upgrade willen maken met een beamer en een groot scherm voor de TV, enigszins op dezelfde wijze geïntegreerd in het meubel en de ruimte, maar daar ben ik nog niet helemaal uit, en het moet natuurlijk ook een beetje betaalbaar blijven allemaal...

Verhaal en specs na de foto's

Vanaf Links:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cmkot2.jpg

Vanaf midden:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/lbdz6.jpg

Vanaf Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/n48sw9.jpg

De "kijkhoek"
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2n8d2mr.jpg

Ik houd van simpel, eenvoud, praktisch en strak, althans een combinatie daarvan.
Dit leidde uiteindelijk tot bovenstaande resultaat.
Mogelijkheden op de gewone markt voldeden niet aan mijn wensen, zodoende was de keuze voor zelfbouw eigenlijk vanzelfsprekend.
Met wat MDF, een aantal blinde planken van de IKEA, een partytent die als spuitcabine diende en een setje halogeen en dioder (wederom van ikea) kwam ik al een heel eind.
Het geheel heeft me uiteindelijk slechts een kleine week met her en der een paar uurtjes klussen gekost om dit te maken.
Al met al ben ik zeer content met het resultaat.
De DVD kastjes staan er eigenlijk nog als stille reminder aan de goede oude tijd van het films verzamelen en het uit het zicht nemen van de wandcontactdoos en CAI aansluitpunt...
Als ik hier nog eens iets beters voor vind dan zijn ze ook van de radar verdwenen.

Vanwege een lichte allergie voor de bijkomende kabelwinkel die bij een beetje HT setup komt kijken koos ik voor het wegwerken ervan in het meubel en in (strakke) holle plinten.
Tussen mijn HTPC die tevens als gewone PC plek gebruikt wordt en de TV/receiver ligt een redelijke vracht aan kabels die probleemloos in de Cando blok-plintjes van de gamma past.
Het samenkomen van alle signaalkabels, verlichting, een wifi modem en router, klikaanklikuit en de nodige stekkerblokken ging dan ook zonder problemen op deze manier en was gelijk uit het zicht weggewerkt.
Ondanks alle benodigdheden is het meubel op het punt waar het het meest uitsteekt (de plank onderaan en de receiver zelf) slechts 36cm diep.
De TV hangt direct op de wand waardoor deze slechts 11 centimeter incl beugel naar voren komt.

Zoals ik al zei ben ik zelf zeer tevreden over de 'looks' van het geheel, al realiseer ik me dat ik een aardige 'vrijgezellen' setup heb kunnen bouwen waarbij ik geen compromissen heb hoeven sluiten met een betere helft... Maar stiekum was dit iets wat ik tijdens mijn gehuwde leven al graag eerder had gebouwd...;)

Resten de specs nog:
HTPC/PC:
Acer M7721 Core i7 920 met 6GB DDR3.
Intel postville X-25M 80 GB voor een makkelijke start van de PC.
Opslag intern: WD 1TB voor alle semi-belangrijke handel en muziek, raid-0 set van 3TB extra als opslag/downloads/speeltuinruimte.
Opslag extern: 1x 1TB en 2x 2TB puur als filmbibliotheek en bewaarfilm opslag.
Bediening:
Toetsenbord: Logitech MX5000 bluetooth, een zeer fijne "geworden" klassieker wat mij betreft.
Muizen: Logitech Performance MX voor op de "PC-plek" en een Logitech MX Air voor controle vanaf de bank of in de vrije ruimte.
Bijkomstigheden: JBL Encounter (2.1, 2x 13W, 34W) als speakerset voor de PC (zou het bijna een collectors-item willen noemen vanwege niet meer te vinden vandaag de dag)
Samsung Syncmaster T2470HD 24" monitor.
En een extra videokaart: ATI Radeon HD 5400 zodat tussen HTPC en Receiver het geluid ook in DTS-HD Master en Dolby True-HD kan worden afgespeeld.

TV setup specs:
- Samsung PS58B680 met daarbij een Neotion CI+ module, want dat scheelde gelukkig weer een kastje en een extra afstandsbediening.
Ik koos uiteindelijk voor plasma vanwege de betere kleur van het beeld, het energieverbruik maakte me geenszins uit.
Ik ben geen Televisiekijker, puur voor de films gaat de TV aan eigenlijk...
Nadeel van deze TV vind ik de beeldretentie of desnoods de burn-in factor als je langere tijd hetzelfde beeld weergeeft.

- Onkyo TX-SR608 Zilver (want zwarte apparatuur past niet en voelt vaak minder degelijk aan op de een of andere manier)
- Daarbij heb ik een paar Jamo s606 High Gloss White aangesloten.
Wederom een collectors/limited edition.
- Als Centerspeaker koos ik meer voor de esthetische waarde als het geluid, ik ben van mening dat ik het belangrijker vind hoe het er uit ziet en in de ruimte past als hoe de fijne nuances van de bekende grotere centerspeaker kunnen klinken. Je moet er tenslotte vaker tegenaan kijken als naar luisteren zeg ik maar...
Zodoende een Jamo A 3CEN.4 (Wit)
- Voor de surroundspeakers heb ik de restanten van mijn oude setup gerecycled.
De oude fronts en oude surround speakers van het vorige setje dienen nu als surround en surround-back speakers, en geven geen verkeerd geluidsbeeld aan de achterkant.
Maar dit stukje van de setup is in de aankomende tijd wel voor verbetering vatbaar....

Met aanschaf van de Onkyo heb ik een 9.1 speaker setup neergezet terwijl de reciever gewoon 7.1 (of 7.2) uitstuurt.
De front-high speakers zijn slechts aangesloten voor de verschillende surround modes die de receiver aankan maar niet de gehele tijd gebruikt
Ligt dus een beetje te wachten tot het moment dan 9.1 geluid in films wat meer common wordt, en tot die tij is het meer een speeltje voor de receiver zegmaar...

Om het geheel af te maken kocht ik een klein jaartje geleden een Buttckicker
Deze variant, vanwege de betere specs en vermogen als de wireless variant ervan en de mogelijkheid om meerdere buttkicker "subs' er op aan te kunnen sluiten in de toekomst.
Ik raad het aan voor iedere filmliefhebber, en met name de actie-genre leifhebbers... echt een extra/nieuwe dimensie in je filmkijk belevenis!

Al met al en samenvattend:
Ik heb geen set-up staan die bol staat van de high end appartuur, ik probeer altijd de krenten uit de pap te vissen en ik ben met het geheel dan ook zeer tevreden.
Maar alles kan beter, dus laat het me maar weten waar de puntjes nog op de i kunnen... :)
Verder gewoon geïnteresseerd wat jullie er van vinden, dus ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg mooi.
Heel goede mix tussen gezellig en stijlvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:41
gewoon heel mooi!
maar wat zijn dat voor honden?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
HaseMike schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 12:31:
Thx thx ! Even snel offtopic dan : Kosten totaal rond de 675 inclusief alles (tuin, hek, keukens, tegels, velichting enzenz). Kost idd in Vlaanderen snel het dubbele om over NL maar te zwijgen, behalve dan in de blauwe stad ;). Grond kost waar ik zit tussen de 50 en 80 euro m2 afhankelijk van hoeveel je wilt.
In welke plaats woon je en waar ben je begonnen met informeren naar de mogelijkheden? Ik kom niet verder dan www.droomhuisduitsland.nl :+

[ Voor 10% gewijzigd door Morpheusk op 27-10-2011 08:51 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Erg mooi gijsvogel! En ik denk dat het wel zeker 'WAF-approved' is. Ik weet uit ervaring dat ze zich het meest storen aan de vele kabels én de grootte van de speakers. Met beide kom je goed weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:23
@gijsvogel,

Hoe heb je dit aan de muur bevestigd vraag ik me af.
Eventueel foto's?

ziet er namelijk echt wel sjiek uit.

[ Voor 18% gewijzigd door The Fatal op 27-10-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
LuPo schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 14:04:

waar haal jij een squeezebox touch voor 150 euros?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
FeaR schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 15:53:
[...]
Één tip: maakt de albumart niet te groot. Velen kiezen voor 300 x 300 of 500 x 500. Ikzelf heb 500 x 500 en dat ziet er goed genoeg uit. Ik heb art gehad van 1500 x 1500 (of nog groter :X ) en dan duurt het laden soms wel erg lang.
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Ik heb ze bijv. ook op m'n iPad en je weet niet met welk apparaat je in de toekomst je collectie gaat gebruiken. Bij mij heb ik iig nog niet gemerkt dat grotere albumart een vertraging met zich meebrengen (Synology DS210+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HvB83 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:07:
[...]
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt. Ik heb ze bijv. ook op m'n iPad en je weet niet met welk apparaat je in de toekomst je collectie gaat gebruiken. Bij mij heb ik iig nog niet gemerkt dat grotere albumart een vertraging met zich meebrengen (Synology DS210+).
500 x 500 is voor mij nu even groot genoeg. Tablet komt er hier toch niet aangezien HTC hun nieuwste creatie niet in Nederland uit gaat brengen. Maar met een tablet zou je wellicht naar 1000 x 1000 kunnen en dan is het nog steeds meer dan groot genoeg. Ik had albums met albumart van letterlijk MB's per stuk en dat werkt echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Laatst online: 13-01 05:24
Eens, maar dat slaat ook nergens op; beetje slim gecomprimeerd jpeg'je van 1000x1000 of 1500x1500 hoeft echt niet groter dan een paar honderd kB te zijn. Dan lever je misschien een klein beetje kwaliteit in, maar het blijft toch altijd een scan, die zijn toch al niet perfect. Vandaar dat ik er nu voor kies om ze liever gelijk groot in te scannen en op te slaan, dan dat ik daar over een tijdje weer mee aan de gang moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red_Head
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 20:42

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

gijsvogel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 02:15:

Verhaal en specs na de foto's

Vanaf Links:
[afbeelding]

Vanaf midden:
[afbeelding]

Vanaf Rechts:
[afbeelding]

De "kijkhoek"
[afbeelding]

Ik houd van simpel, eenvoud, praktisch en strak, althans een combinatie daarvan.
Dit leidde uiteindelijk tot bovenstaande resultaat.
Mogelijkheden op de gewone markt voldeden niet aan mijn wensen, zodoende was de keuze voor zelfbouw eigenlijk vanzelfsprekend.
Met wat MDF, een aantal blinde planken van de IKEA, een partytent die als spuitcabine diende en een setje halogeen en dioder (wederom van ikea) kwam ik al een heel eind.
Het geheel heeft me uiteindelijk slechts een kleine week met her en der een paar uurtjes klussen gekost om dit te maken.
Al met al ben ik zeer content met het resultaat.
WoW! Om eerlijk te zijn denk ik dat er juist een hoge "WAF" factor aanwezig is, maar dat komt denk ik mede door de mooie foto's.

Heb toen ik mijn jamo's kocht ook naar de witte gekeken, nu ik ik deze zo in jou setup zie, heb ik wel een beetje spijt v/d zwarte die ik heb gekocht.

Een paar vragen:
  • Hangt je TV niet veelste hoog?
  • Hoe werkt de butkicker, heb je het gewoon onder 1 vd poten geplaatst? hoe zou dit dan werken met een bank die uit elementen bestaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
skank schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

waar haal jij een squeezebox touch voor 150 euros?
Met een 50% kortingsbon van m'n vrienden van Logitech. :*)
Lees: m'n bestelling was verkeerd gegaan tijdens de 40%-actie en toen ik belde konden ze alleen nog een 50%-bon geven. Had ik natuurlijk totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
LuPo schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:11:
[...]

Met een 50% kortingsbon van m'n vrienden van Logitech. :*)
Lees: m'n bestelling was verkeerd gegaan tijdens de 40%-actie en toen ik belde konden ze alleen nog een 50%-bon geven. Had ik natuurlijk totaal geen problemen mee.
vandaar...
ik had die 40% idd ook gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Een buttkicker wordt gewoon onder 1 poot geplaatst, en hoe steviger het frame, hoe beter het voelbaar is door de hele bank.
Als een bank uit losse elementen bestaat, zul je meerdere kickers "moeten" installeren.

@Gijsvogel: Waar heb je die buttkicker gekocht? Ik ben zelf al een tijdje opzoek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
technopeuter schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 08:39:
gewoon heel mooi!
maar wat zijn dat voor honden?
Thanx!
Specs van de honden:
Allebei kruising malthezer maar beide wat aan de grote kant dus.
Degene met de krullen is ws een kruising met poedel oid.
The Fatal schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 09:26:
@gijsvogel,

Hoe heb je dit aan de muur bevestigd vraag ik me af.
Eventueel foto's?

ziet er namelijk echt wel sjiek uit.
In de basis heb ik eerst de blinde ikea planken op de muur gemaakt en de beugel voor de TV.
Daarna een aantal geschaafde vuren balken op de wand (gewoon met een paar slagpluggen) en vervolgens het plaatwerk er overheen (met ledikanthaken) en in een uitsparing de TV aan de beugel gehangen.
Onderste blinde plank waar de reciever op staat zit niet direct op de wand, maar op een brede balk geschroefd die net voor het plaatwerk wordt gestut met een balk die op de vloer rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Red_Head schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:34:
[...]

WoW! Om eerlijk te zijn denk ik dat er juist een hoge "WAF" factor aanwezig is, maar dat komt denk ik mede door de mooie foto's.

Heb toen ik mijn jamo's kocht ook naar de witte gekeken, nu ik ik deze zo in jou setup zie, heb ik wel een beetje spijt v/d zwarte die ik heb gekocht.

Een paar vragen:
  • Hangt je TV niet veelste hoog?
  • Hoe werkt de butkicker, heb je het gewoon onder 1 vd poten geplaatst? hoe zou dit dan werken met een bank die uit elementen bestaat?
Bedankt, zeker geen spijt van de aanschaf van de witte variant nee, zowel qua look als qua sound.

• De TV hangt volgens alle principes inderdaad wat hoog, hij hangt ongeveer 1/3 onder en 2/3 boven de zichtlijn.
Maar vanaf de kijkafstand (5 meter) is dit niet storend omdat je dat met je ogen corrigeert en niet zoals vaak wordt gedacht door het hoofd naar achteren te kantelen.
• Ik heb de buttkicker in de bank op het balkenframe gemonteerd. De montage op de eigen plaat van de buttkicker zorgde regelmatig voor 'bijgeluiden' waar ik me aan stoorde. Tevens door de directe overbrenging direct op het frame gaat er zegmaar niets verloren en gaan er niet alsnog trillingen via de vloer naar de buren.
De poten van de bank staan op rubberen dempingsmatten (van die dingen waar je ook tegels mee op een dakterras kunt leggen: klik)

Denk dat een bank uit elementen ook wel moet lukken, afhankelijk van de verbinding tussen de elementen.
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat doordat daar ruimte zit er bijgeluiden ontstaan als de buttkicker zijn werk doet.
En verder natuurlijk een boel pootjes om van de vloer te isoleren bij een elementen bank ;)
XanaduNL schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 12:53:
Een buttkicker wordt gewoon onder 1 poot geplaatst, en hoe steviger het frame, hoe beter het voelbaar is door de hele bank.
Als een bank uit losse elementen bestaat, zul je meerdere kickers "moeten" installeren.

@Gijsvogel: Waar heb je die buttkicker gekocht? Ik ben zelf al een tijdje opzoek. :)
Normaliter wel onder 1 poot ja, maar gewoon aan de binnenkant op het frame werkt perfect voor mij.

Ik kocht hem via marktplaats, een showmodel voor een fractie van de normale verkoopprijs, en echt een gelukje waar ik tegenaan liep na lang zoeken.
Hij stond bij een audiobedrijfje ergens op een industrieterrein waar men PA speakers en mengpanelen voor concerten verkocht en showden. Hij diende daar als buttkicker voor de plaat waar de drummer op zit achter zijn drumstel. (vanwege geluidseisen/arbo etc. mogen die jongens namelijk niet meer vol in het geluid van de monitor speakers zitten die ook een kick gaf voorheen, om dat te compenseren hebben ze daarvoor dus de buttkicker als oplossing)

Maar wellicht is daar de plek om te zoeken, muziekwinkels waar drumstellen etc. worden verkocht.
En anders met andere geïnteresseerden uit Amerika importeren, want hier in Nederland wordt het over het algemeen vrij lastig...

Edit: @XanaduNL: Er staat nu weer eentje op Marktplaats is wel een BK advance, maar is een prima aankoop verder. Een vriend van mij heeft ook een BK advance, het tril-effect is wel wat minder als mijn BK LFE, maar zeker niet verkeerd....

[ Voor 4% gewijzigd door gijsvogel op 27-10-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 22:04

Mooody

elmoody

MPAnnihilator schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 19:44:
[...]

Zou raar zijn als ze niet sterk genoeg zijn om het om te zetten dat dit zou resulteren door minder dynamiek , ik zou dan eerder gewoon haperingen, storingen of artefacten verwachten ?
"Sterk" als in kwalitatief goed genoeg.

Ik merk dat bijv. de DAC van de Boxee Box echt waardeloos is i.v.m. een externe DAC. Je hoort in het hele spectrum verschil. Ik wil hiermee aangeven dat het krampachtig verzamelen van lossless muziek omdat je "beter" geluid wil horen alleen zin heeft als belangrijke componenten de winst in bits niet net zo hard weer ongedaan maken....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:56
Ziet er toch altijd lekker retro uit dat Naim zwart/groen. Hoe bevalt ie? Ik ben zelf aan het overwegen of ik misschien niet een NaimUniti of SuperUniti moet gaan aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:52
:*) ik moest ff lachen toen ik deze tekst las en de foto's bekeek: de combinatie van elk apart onderdeel komt in het totaal beeld niet goed naar voren.

Maar verder een gave set up en zo'n voorzetwand met leds lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsvogel, een vraagje (beetje offtopic)

Ik zoek nieuwe spots voor in huis. Welke spots zijn dat en waar heb je ze gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Chills schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 18:51:
[...]
...de combinatie van elk apart onderdeel komt in het totaal beeld niet goed naar voren.
Hoe bedoel je?
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 11:49:
[...]

Gijsvogel, een vraagje (beetje offtopic)

Ik zoek nieuwe spots voor in huis. Welke spots zijn dat en waar heb je ze gekocht ?
Het zijn spots van (wederom) ikea, de Klimat serie die volgensmij niet meer gemaakt worden.
Hier nog een setje in de verkoop

Spots waar ik ook erg van gecharmeerd was, maar met een ander prijskaartje zijn die van Modular.

[ Voor 12% gewijzigd door gijsvogel op 28-10-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verkeerde topic >.<

[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 28-10-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wouter Rebel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:54:
Ziet er toch altijd lekker retro uit dat Naim zwart/groen. Hoe bevalt ie? Ik ben zelf aan het overwegen of ik misschien niet een NaimUniti of SuperUniti moet gaan aanschaffen :)
Heb ook de UnitiQute overwogen (Uniti niet vanwege de CD speler), maar vind de MacMini gewoon fijn werken dus dit leek me meer versterker voor het geld.

Hij klinkt erg goed :) en ideaal dat er gewoon goede digitale ingangen opzitten, stuk minder kabels in het meubel nu. Ontzettend stevig gebouwd ook trouwens, het is niet zomaar een stuk blik over de electronica zoals je vaak ziet. Ietwat onresponsieve remote, maar daar valt mee te leven.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@GijsVogel, prachtig! Wanneer ik op mezelf ga zit ik dus ook aan zoiets te denken. Modern maar o-zo sfeervol!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harderstyles
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-03-2024
Oké laat ik ook maar eens posten na langdurig dit topic gevolgd te hebben.
Ik ben maar een arme student maar deze setup voldoet voor mij nog wel voorlopig, eerst maar de studie afmaken.

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/8485/cimg1103d.jpg

Wat je ziet:

TV: LG 32LD450
Versterker: Yamaha RX-495
Speakers: Jamo S 420
Harddisk: Samsung G2
Ikea meubel :+

Wat je niet ziet:

Wii+Xbox(1st gen)
Boel zooi :9

[ Voor 8% gewijzigd door Harderstyles op 28-10-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
@gijsvogel : Leuk opgehangen, ik kan hier en daar een beetje "kitsch" wel waarderen. :) Waarom heb je de plank in het midden zo breed gemaakt ? kort hem in en zet er nog wat apparatuur op ipv een lava lamp ;)

@morpheusk : Ik woon in de buurt van Vechta, woon 7 jaar in Duitsland. Dit huis heb ik nieuw laten bouwen. Je kan bij vrijwel elke gemeente grond kopen, gewoon naar het gemeentehuis gaan / bellen en vragen. Zoek je bestaand : LINK

Zal in het weekeinde nog wat foto's posten van de cinema set in de woonkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door HaseMike op 28-10-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 18:52
Nou je geeft aan dat je van eenvoudig en strak houdt, maar dat komt totaal niet overeen met je inrichting. Je inrichting is eerder huiselijk met romantische invloeden en druk. Maar lekker belangrijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Chills schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 21:08:
[...]

Nou je geeft aan dat je van eenvoudig en strak houdt, maar dat komt totaal niet overeen met je inrichting. Je inrichting is eerder huiselijk met romantische invloeden en druk. Maar lekker belangrijk ook!
Ok, ik snap wel wat je bedoelt dan.
De foto's hebben idd een warme sfeer, en kloppen ook met het geheel.
Maar toen er nog en vrouwke hier huisde was het alom pullaria door de hele livingroom, dus misschien is strak op dit moment niet helemaal de juiste omschrijving.
als jij met strak>kil bedoelt dan is het idd niet kil maar enigszins als romantisch te betitelen ja.

In dit geval bedoel ik met strak eigenlijk: Niet rommelig, en zonder overbodige nonsens...
HaseMike schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 16:32:
@gijsvogel : Leuk opgehangen, ik kan hier en daar een beetje "kitsch" wel waarderen. :) Waarom heb je de plank in het midden zo breed gemaakt ? kort hem in en zet er nog wat apparatuur op ipv een lava lamp ;)
Plank in het midden is een standaardmaat van de eerder genoemde meubeltoko, en de brede variant in het midden koos ik vanwege het algehele aanzicht en het praktische gedeelte.
Kun je er bijvobbeld nog een lavalamp of een orchidee op zetten.

Misschien wat ver gezocht
maar een tekstopmaak
die in een
diamantvorm is gezet
leest 'aantrekkelijker'
als een tekst die gewoon onopgemaakt
links is uitgelijnd,
zodoende.

Gold in dit geval ook voor mijn keuze in mijn setup.
en daarnaast, meer apparatuur heb ik niet nodig momenteel.

[ Voor 3% gewijzigd door gijsvogel op 29-10-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik vind het een mooie opstelling, maar ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun tv zo hoog hangen. Heb je er zelf geen last van dat je omhoog moet kijken? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Hahn schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:15:
Ik vind het een mooie opstelling, maar ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun tv zo hoog hangen. Heb je er zelf geen last van dat je omhoog moet kijken? :P
Dank,
Nee, kijkafstand van 5 meter doet een hoop in dit geval.
Daarnaast vind ik dat vaak TV's door de bekende zogenaamde regeltjes te laag worden opgehangen of geplaatst.
Het gaat gewoon om een stukje beleving, en factoren zoals dat bijvoorbeeld iemand die voor mij zit en zijn benen over elkaar legt net buiten mijn gezichtsveld, maar net binnen mijn kijkhoek kunnen mij weer doen afleiden van het beeld.

Ach, ieder zijn ding, maar standaard regeltjes gelden niet voor mij, en ik maar graag mijn eigen keuzes...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 12-09 22:06
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:26:
Na maanden dit topic te hebben gevolgd toch eens besloten om mijn bescheiden setje erbij te plaatsen.
Voor de liefhebbers ook de rest van het interieur maar vastgelegd.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is zoals ik het hier nu zo heb staan.
Het is echt geen High-End opstelling zoals ik graag zou willen ,maar we doen het er maar mee :)

Natuurlijk ontbreken ook de Specs niet :
-Panasonic Plasma 46" ( TX-PF46G10 )
-Panasonic Blu-Ray Speler met 5.1 Setje ( SA-BT200 )
-Netgear Digital Entertainer Elite 9150

Niet in het zicht :
-Nintendo Wii
-Nintendo GameCube
-Super Nintendo
-Xbox
Offtopic:

Geen vaag over de setup, maar wil erg graag weten waar ik die klok kan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i1184.photobucket.com/albums/z326/roythomassen/07102011046.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 29-10-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Niet online
Ik gok dat dit een eigen brouwsel is, men schilderd een vlak, plaatst een wijzerwerkje in het midden om daarna wat huisnummers op een speelse wijze vast te maken.

[ Voor 49% gewijzigd door AcXeller op 30-10-2011 10:04 ]

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 21:58

Canon23

>>MY<< world

Om het geheel af te maken kocht ik een klein jaartje geleden een Buttckicker
Deze variant, vanwege de betere specs en vermogen als de wireless variant ervan en de mogelijkheid om meerdere buttkicker "subs' er op aan te kunnen sluiten in de toekomst.
Ik raad het aan voor iedere filmliefhebber, en met name de actie-genre leifhebbers... echt een extra/nieuwe dimensie in je filmkijk belevenis!
Om te beginnen....een heeeel mooi interieur. Straalt veel warmte uit, I like!

Waar heb jij die buttkicker gekocht en wat heb je ervoor betaald?
De nederlandse site kost de buttkicker 250euro, maar volgens mij mis je dan nog de versterker en in belgie kost de set die jij aanwijst 600euro...lijkt me wel een leuke gadget :D

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
AcXeller schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:02:
Ik gok dat dit een eigen brouwsel is, men schilderd een vlak, plaatst een wijzerwerkje in het midden om daarna wat huisnummers op een speelse wijze vast te maken.
Goh zo heb ik er nog niet eens naar gekeken, maakt het allemaal een stuk makkelijker ;)

Nu volg ik dit topic al een tijdje en ben erg jaloers op de visueel oogstrelende speakers die je hier vaak ziet. En dat met name de speakers met 'grotere' klantkasten zoals die Jamo boxen die toch vrij vaak voorbij komen.

Zelf heb ik een onkyo setje thuis staan met kleinere simpelere boxen. Van de week stond er een mooi setje Jamo boxen op ibood waarover ik zat twijfelen. De wattage scheelde vrij weinig en daarom heb ik hem ook niet gekocht.

Ik vraag me af de behuizing van enig invloed is op het geluid wat wordt geproduceerd?

Gemakshalve een link naar wat ik nu heb:

http://www.vergelijk.nl/h...nkyo/ht_c5215/specs.rhtml

En wat er op ibood stond:

http://nl-nl.forum.ibood....und_speakerset_black_ash/

Visueel is het sowieso een verbetering, geluidmatig ook?

[ Voor 13% gewijzigd door Dirrukje op 30-10-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirrukje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:22:
[...]De wattage scheelde vrij weinig en daarom heb ik hem ook niet gekocht.

Ik vraag me af de behuizing van enig invloed is op het geluid wat wordt geproduceerd?
Wattage zegt sowieso weinig over de klank van een speaker. Sterker nog, als je dezelfde versterker/receiver houdt zal daar zelfs geen enkel verschil in zitten aangezien dat apparaat het vermogen levert.

Maar natuurlijk heeft een verschil in behuizing invloed op de klank. Als je dan toch naar cijfertjes kijkt, kijk dan naar het bereik van de speakers. Dan zal je zien dat jouw huidige Onkyo's pas werken vanaf een Hz of 150 - 200, de Jamo doet vanaf ~50 Hz geloof ik. Wat dat wil zeggen is dat jouw Onkyo's veel minder laag gaan dan de Jamo, in jouw set doet de subwoofer veel meer van de lagere en mid-laag tonen. En eigenlijk wil je dat niet hebben. Vanaf een Hz of 80 kan je namelijk lage tonen plaatsten en dus aanwijzen waar een suwboofer staat. In jouw set komen de mid-lage tonen dus uit de subwoofer en kan je ze aanwijzen, dat wil je niet hebben. Om die reden zoek je juist speakers met wat meer klankkast zodat die wat lager gaan en bovenstaande minder speelt. Nu hoef je niet perse meteen naar vloerstaanders te gaan, want er zijn ook monitoren die (veel) lager gaan dan wat je nu hebt staan. Eigenlijk is een setje speakers bestaande uit vloerstaanders of monitoren altijd beter dan melkpakjes (wat je nu dus hebt).

En naast de behuizing zijn er ook nog de andere componenten die het verschil in klank maken. Zet je speakers van Merk X en Merk Y tegenover elkaar zal er altijd verschil in klank zijn. Elk merk heeft een eigen sound namelijk. Zelfs als de speakers dezelfde specificaties hebben zal er verschil in klank zijn. Speakers koop je dan ook niet op de cijfers welke er in de specificaties staan, speakers koop je op klank. Voor het kopen van speakers zal je dus eigenlijk altijd van te voren moeten gaan luisteren. Ik zou zeggen ga eens naar een winkel en laat wat speakers naast elkaar zetten. Dan snap je wel waar ik het over heb over de klank en dan snap je ook dat vermogen helemaal niets zegt over de klank.

Vergelijk het met een dikke V8 motor die 350 PK levert. Op zich is dat een leuke motor, zeker als deze in één of andere lichte auto ligt. Maar ligt dezelfde motor in een vrachtwagen dan is het toch allemaal een stuk minder snel. Oftewel, specificaties zeggen niet alles.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-10-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Mijn idee is dat de behuizing wel uitmaakt....Als leek zijnde zou ik zeggen dat bij een plastic behuizing de geluidtrillingen praktisch elke kant op kunnen en dat het bij hout veel beter word opgevangen/ weerkaatst naar de luisteraar.

*leekmodus off*

edit Wat ze hier boven zegt dus :P

[ Voor 6% gewijzigd door Canon23 op 30-10-2011 11:35 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Dank FeaR voor je reactie. Ik ga binnenkort eens langs bij een winkel om wat te beluisteren en uit te proberen. Ben op zich wel zeer te spreken over de boxjes die ik nu heb alleen krijg (mede dankzij dit forum) de indruk dat het veel beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

Dirrukje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:49:
Dank FeaR voor je reactie. Ik ga binnenkort eens langs bij een winkel om wat te beluisteren en uit te proberen. Ben op zich wel zeer te spreken over de boxjes die ik nu heb alleen krijg (mede dankzij dit forum) de indruk dat het veel beter kan.
Ik heb geen idee wat je budget is, maar als je er niet zo heel veel geld voor over hebt zou ik eens gaan luisteren naar de Eltax Shine 4 speakers. Zijn redelijk nieuw en de opvolger van de Eltax Monitor 3. Ik heb ze laatst eens beluisterd en ik was best onder de indruk. Zeker voor de prijs van 129,- per paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
130 euro per speaker heb ik er nog wel voor over. Ik zie ook sets voorbij komen van 700-1000 euro per speaker. Dat is me gewoon te gek, dat geld besteed ik liever aan een vakantie ;)

Bedankt in ieder geval voor de tip, ik ga me er eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dirrukje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:06:
130 euro per speaker heb ik er nog wel voor over. Ik zie ook sets voorbij komen van 700-1000 euro per speaker. Dat is me gewoon te gek, dat geld besteed ik liever aan een vakantie ;)

Dat is inderdaad een persoonlijk iets, een vakantie is 1keer leuk ( ja elk jaar weer 1keer )
Sommige "sets " van speakers gaan 25+ jaar mee ;).
En geniet je elke dag van als het moet en vakantie helaas niet, maar natuurlijk is dat prioriteiten en snap ik je volkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gijsvogel schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 02:12:
[...]
Misschien wat ver gezocht
maar een tekstopmaak
die in een
diamantvorm is gezet
leest 'aantrekkelijker'
als een tekst die gewoon onopgemaakt
links is uitgelijnd,
zodoende.
Dat is wel wat vergezocht ja, aangezien gecentreerde teksten (in principe) standaard worden afgekeurd bij het vak Nederlands, zeker in de bovenbouw (tenzij je een leuke reclamefolder maakt, of de opdracht daarom vraagt). O-)

Moet zeggen, dat ik het er mooi uit vind zien op de foto! :) d:)b

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
@gijsvogel, wat een schitterende voorwand. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk en wil dit ook hebben :)

Heb je een soort van ruwe bouwtekening? Waar heb je het MDF mee bespoten?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
Canon23 schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:13:
[...]

Om te beginnen....een heeeel mooi interieur. Straalt veel warmte uit, I like!

Waar heb jij die buttkicker gekocht en wat heb je ervoor betaald?
De nederlandse site kost de buttkicker 250euro, maar volgens mij mis je dan nog de versterker en in belgie kost de set die jij aanwijst 600euro...lijkt me wel een leuke gadget :D
Bedankt! :)

Iemand anders hier vroeg dit toevallig ook al, zal het antwoord even copypeesten:
Ik kocht hem via marktplaats, een showmodel voor een fractie van de normale verkoopprijs, en echt een gelukje waar ik tegenaan liep na lang zoeken.
Hij stond bij een audiobedrijfje ergens op een industrieterrein waar men PA speakers en mengpanelen voor concerten verkocht en showden. Hij diende daar als buttkicker voor de plaat waar de drummer op zit achter zijn drumstel. (vanwege geluidseisen/arbo etc. mogen die jongens namelijk niet meer vol in het geluid van de monitor speakers zitten die ook een kick gaf voorheen, om dat te compenseren hebben ze daarvoor dus de buttkicker als oplossing)

Maar wellicht is daar de plek om te zoeken, muziekwinkels waar drumstellen etc. worden verkocht.
En anders met andere geïnteresseerden uit Amerika importeren, want hier in Nederland wordt het over het algemeen vrij lastig...
Ik betaalde daar voor de versterker en de LFE 280 euro, echt een koopje en een gelukje dus...
Michael Knight schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:01:
[...]
Dat is wel wat vergezocht ja.[...]

Moet zeggen, dat ik het er mooi uit vind zien op de foto! :) d:)b
Thanx :)
idd ver gezocht, maar dat zei ik natuurlijk al ;)
Maar de brede plank in het midden heeft een soortgelijk effect denk ik, kan het niet uitleggen.
j-phone schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 20:15:
@gijsvogel, wat een schitterende voorwand. Zelfs mijn vrouw was onder de indruk en wil dit ook hebben :)

Heb je een soort van ruwe bouwtekening? Waar heb je het MDF mee bespoten?
Bedankt :)
De ruwe bouwtekening bestond uit een eenvoudig schetsje, kan eens kijken of ik mijn paint kunsten kan botvieren op een tekening.

MDF is tussentijds veel geschuurd met fijne korrel en voorgegrond met MDF-grondverf, en daarna 4x gespoten met hoogglans witte spuitverf. (gewoon van die spuitbussen, heb geen verfspuit gebruikt oid)
Kopse kanten van het MDF met een kwast voorbewerken met een mengsel van houtlijm en water en glad schuren, anders blijft de verf naar binnen zuigen.
Ikea planken heb ik helemaal kaal geschuurd en op dezelfde wijze bewerkt (anders krijg je kleurverschil tussen de achterwand en de kleur die de ikea planken van de fabriek hebben meegekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 23:21

SaN

Dirrukje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 12:06:

Per paar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
@ j-phone. bouwtekeningen
Excuse my paint skillz, hoop dat je er wat mee kan, anders hoor ik t wel...

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/20a2mnr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/30li9w8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
@gijsvogel, de materialen zijn inmiddels in huis gehaald. Ontzettend bedankt voor de moeite!! Je Paint skills en legenda zijn meer dan duidelijk :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirrukje schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 12:45:
[...]

Offtopic:

Geen vaag over de setup, maar wil erg graag weten waar ik die klok kan vinden.

[afbeelding]
Dit is inderdaad een eigen "kunstwerk" ,
De precieze beschrijving :
-Men neme goede schilderstape en plakt het vlak netjes en recht af.
-Even met de roller rondzwieren.
-Na een uurtje of 2 kan de via internet gekochte wijzerset op de muur gemonteerd worden d.m.v. van een schroefje.
-Dan komt het moeilijkste ;) ( Men zaagt cijfers uit MDF van 12 mm, even netjes schuren en gronden. Daarna spuit je deze in dezelfde kleur als de wijzers hebben.
-Kokertje montagekit in de spuit en plakken maar.
AcXeller schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:02:
En jij mag niet meer raden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Uiteindelijk was het makkelijker geweest om het ergens te kopen. Nu mot ik me figuurzaag weer van stal halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Karwei verkoopt ook cijfers van MDF , heb ze toevallig net nog zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Ik heb vorige week gepost dat ik de set Wenge B&W CM1's had laten staan. Toen kreeg ik diezelfde dag van een medetweaker toevallig een DM met de mededeling dat hij nog wel een set hoogglans zwarte CM1's had staan.
Lang verhaal kort: sinds afgelopen zaterdag heb ik 2 B&W CM1's in de woonkamer staan.

Geluid is zo mooi. Het verschil met de Jamo's die ik heirvoor had is ook echt enorm. Dat 2 van die kleine boekenplank luidsprekers zoveel helder geluid kunnen produceren is echt ongelovelijk.
Ik zal vanavond eens wat foto's maken. We zijn alleen nog steeds bezig met de invulling van de woonkamer. Van de 13e maand komt er straks een nieuwe TV en gaat de huidige naar de slaapkamer. Zit namelijk op 5 meter van de TV af en dan is 32" toch echt te klein. Gelukkig vind de vriendin dat er dan een fatsoenlijke 50" hoort te hangen. >:) O+

Maar vanavond meer, nu eerst werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
Welke Jamo's had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
Jamo S606 HCS 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Dirrukje schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:22:
[...]

Nu volg ik dit topic al een tijdje en ben erg jaloers op de visueel oogstrelende speakers die je hier vaak ziet. En dat met name de speakers met 'grotere' klantkasten zoals die Jamo boxen die toch vrij vaak voorbij komen.

Zelf heb ik een onkyo setje thuis staan met kleinere simpelere boxen. Van de week stond er een mooi setje Jamo boxen op ibood waarover ik zat twijfelen. De wattage scheelde vrij weinig en daarom heb ik hem ook niet gekocht.

Gemakshalve een link naar wat ik nu heb:

http://www.vergelijk.nl/h...nkyo/ht_c5215/specs.rhtml

En wat er op ibood stond:

http://nl-nl.forum.ibood....und_speakerset_black_ash/

Visueel is het sowieso een verbetering, geluidmatig ook?
Heb via I-Bood ongeveer eenzelfde Onkyo set gekocht alleen dan met een canton speakerset. (wel kleine speakertjes)
Heb later via diezelfde site een Jamo s426 set gekocht en ben wel blij met de keuze die ik heb gemaakt om die set erbij te kopen zeg.
Geluid klinkt veel voller en hoor nu ook ineens mensen die buiten beeld wat zeggen op de juiste speaker terug.
Voorheen was dit niet of nauwelijks het geval.
Maak nog wel gebruik van een losse subwoofer voor het echte laag maar muziek klinkt al veel beter en films :9~ .
Je moet in je receiver wel even je frontspeakers op large zetten en niet meer op small ivm het frequentiebereik en goed opletten dat dan niet je subkanaal word uitgeschakeld, weer ff aanzetten.

Ben nu bezig met een HTPC welke ook Dolby TrueHD en DTS-HD kan weergeven, heb momenteel alleen Dolby Digital en DTS dan moet het helemaal :9~ worden

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Wat heb jij voor die jamo set betaald via Ibood?
Ik heb hem helaas net gemist...maar de eerst volgende keer wil ik hem wel meepakken :P Zag hem nu op pricewatch voor 320euro staan.....
Tis een stuk beter dan die HK speaker bij mn set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shockwae schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 18:53:
[...]Je moet in je receiver wel even je frontspeakers op large zetten en niet meer op small ivm het frequentiebereik en goed opletten dat dan niet je subkanaal word uitgeschakeld, weer ff aanzetten.
Fronts op "large" of "small" in combinatie met een subwoofer is een persoonlijke keuze, en dus eigenlijk niet zo te zeggen dat de speakers op large moeten. Idem met de optie of je LFE of LFE + Main kiest als optie voor de subwoofer.
Ben nu bezig met een HTPC welke ook Dolby TrueHD en DTS-HD kan weergeven, heb momenteel alleen Dolby Digital en DTS dan moet het helemaal :9~ worden
Vraag me serieus af of je met dergelijke speakers het verschil wel gaat horen. En als je het al hoort of het dan niet tussen de oren zit. HD Audio is - naar mijn inziens - redelijk overrated in bepaalde setjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

@ Canon23 prijs was toendertijd € 179.95 voor de 5.0 set

Star Citizen referralcode

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.