Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 418.074 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UXO72
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09-2023
Enige tijd geleden had ik mijn setup al eens geplaatst.

Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !!

Maar inmiddels is het huisje weer wat verder opgeknapt en zijn er kleine wijzingen en een grote.
Sinds kort ben ik de happy eigenaar van een set Infinity Kappa 7 luidsprekers.
Alleen moest ik deze wel refoamen wat inmiddels is gebeurd en met super resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i901.photobucket.com/albums/ac219/UXO72/IMG_0327.jpg

Het is wel een klusje voor steady handjes en een flink portie geduld maar het was allemaal de moeite waard.
Ze hebben inmiddels ruim 9 uur in staan spelen met een collectie frequentie testen op verschillende volumes waarbij de belasting steeds weer ietsie meer werd. Van het weekend heb ik ze tot "F*ck the neighbours" niveau laten spelen met klassiek, rock, trance en minimal. Het is echt te gek om er achter te komen dat luidsprekers van 20 jaar oud de Jamo 606(jes) compleet overruled als je ze vergelijk op performance op de zelfde set.

Afbeeldingslocatie: http://i901.photobucket.com/albums/ac219/UXO72/IMG_9578.jpg

Maar we hebben een oud huis van 1940 met houten vloeren, glas en lood ramen etc. en werkelijk alles gaat rammelen met deze boys. En de kamer is toch al 35m2, Maar we hebben plannen aankomend jaar het huis evt. te verkopen. En groter en misschien vrijstaand te gaan kopen (met grote room voor de HT !!) En helaas is bij het inspelen een van de polydome kapjes gescheurd. Dat hoort men niet maar het oogt niet fraai. Alle bovenstaande punten en onzekerheden opgeteld weet ik nog niet welke luidsprekers blijven staan. Ook zijn vervangende mid drivers niet of nauwelijs te vinden behalve in de USA (dus koerswisseling en dikke TAX).
Ik kwam via een forum oa. bij deze club uit : http://www.simplyspeakers...0.html?lt_c=1&quickcart=1

Afbeeldingslocatie: http://i901.photobucket.com/albums/ac219/UXO72/IMG_9569.jpg

De stand van zaken op dit moment :

HTPC : zelfbouw in een Thermaltake Back case, OS Win7, draait Mediaportal, X-Factor skin, 3 TB media opslag, 1 Gb netwerk, etc.
AV receiver : Onkyo TX-SR606
DVD/HDD : Sony RDR-HX510
Kabel TV : Humax IR Fox C vervangen door Samsung DCB-H380R
TV : LG 92cm
Frontfill : Jamo S606 (Bi-amp aangestuurd)
Rearfill : Sony nog wat..... (typenr kwijt)
Beamer : Toshiba
Scherm : 3 mtr
AB : Logitec Harmony One

Nieuw in setup ten opzichte post 40 :
Subwoofer : REL Q100E
Center : JBL
Frontfill optie : Infinity Kappa 7

Als iemand nog goede tips heeft met betrekking tot de Polydome K midrange drivers hou ik me aanbevolen.

[ Voor 0% gewijzigd door UXO72 op 01-11-2011 20:59 . Reden: De center helemaal vergeten..... ]

Nee heb je en ja kan je krijgen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:36
Zullen we weer eens wat plaatjes posten heren ;)

Heb niet echt nette foto's omdat het met mijn mobiel is gedaan. Ben net verhuisd, dus er moest een nieuwe set worden aangeschaft. Mijn appartement is nog niet helemaal af, dus je ziet nog wat troep en kale muren :P

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~eddie/images/ht_22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~eddie/images/ht_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.caiway.nl/~eddie/images/ht_33.jpg

Wat zie je:
- Panasonic Plasma 42G10 (uit 2009)
- Pioneer VSX-921
- Xbox 360
- Humax 5050c
- Op een Norstone Bergen AV 2 meubel

- Wharfedale Diamond 10.5 (fronts)
- Wharfedale Diamond 10 CS (center)
- Wharfedale Diamond 10.1 (surround+bijbehorende stands)
- Wharfedale Diamond 10 MX (sub)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
En wat slechte plaatsjes met veel ruis:
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Entertainment/IMG_4929.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Entertainment/IMG_4930.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Entertainment/IMG_4940.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i109.photobucket.com/albums/n73/k0ewl/Entertainment/IMG_4941.jpg

Als ik een keer overdag thuis ben en ik dus geen foto's op iso heel hoog hoef te maken, dan post ik wel betere foto's. Ben in ieder geval ontzettend tevreden met de CM1's! _/-\o_

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:08

DjVe

Hatsaflats!

k0ewl schreef op woensdag 02 november 2011 @ 08:06:
En wat slechte plaatsjes met veel ruis:

...

Als ik een keer overdag thuis ben en ik dus geen foto's op iso heel hoog hoef te maken, dan post ik wel betere foto's. Ben in ieder geval ontzettend tevreden met de CM1's! _/-\o_
Probeer de CM1 eens iets verder naar voren te zetten en iets in te draaien naar je luister positie. Dat klinkt waarschijnlijk nog beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
UXO72 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:57:
Enige tijd geleden had ik mijn setup al eens geplaatst.

Post hier pics en specs van je home cinema. Deel 40 !!

Maar inmiddels is het huisje weer wat verder opgeknapt en zijn er kleine wijzingen en een grote.
Sinds kort ben ik de happy eigenaar van een set Infinity Kappa 7 luidsprekers.
Alleen moest ik deze wel refoamen wat inmiddels is gebeurd en met super resultaat.

[afbeelding]

Het is wel een klusje voor steady handjes en een flink portie geduld maar het was allemaal de moeite waard.
Ze hebben inmiddels ruim 9 uur in staan spelen met een collectie frequentie testen op verschillende volumes waarbij de belasting steeds weer ietsie meer werd. Van het weekend heb ik ze tot "F*ck the neighbours" niveau laten spelen met klassiek, rock, trance en minimal. Het is echt te gek om er achter te komen dat luidsprekers van 20 jaar oud de Jamo 606(jes) compleet overruled als je ze vergelijk op performance op de zelfde set.

[afbeelding]

Maar we hebben een oud huis van 1940 met houten vloeren, glas en lood ramen etc. en werkelijk alles gaat rammelen met deze boys. En de kamer is toch al 35m2, Maar we hebben plannen aankomend jaar het huis evt. te verkopen. En groter en misschien vrijstaand te gaan kopen (met grote room voor de HT !!) En helaas is bij het inspelen een van de polydome kapjes gescheurd. Dat hoort men niet maar het oogt niet fraai. Alle bovenstaande punten en onzekerheden opgeteld weet ik nog niet welke luidsprekers blijven staan. Ook zijn vervangende mid drivers niet of nauwelijs te vinden behalve in de USA (dus koerswisseling en dikke TAX).
Ik kwam via een forum oa. bij deze club uit : http://www.simplyspeakers...0.html?lt_c=1&quickcart=1

[afbeelding]

De stand van zaken op dit moment :

HTPC : zelfbouw in een Thermaltake Back case, OS Win7, draait Mediaportal, X-Factor skin, 3 TB media opslag, 1 Gb netwerk, etc.
AV receiver : Onkyo TX-SR606
DVD/HDD : Sony RDR-HX510
Kabel TV : Humax IR Fox C vervangen door Samsung DCB-H380R
TV : LG 92cm
Frontfill : Jamo S606 (Bi-amp aangestuurd)
Rearfill : Sony nog wat..... (typenr kwijt)
Beamer : Toshiba
Scherm : 3 mtr
AB : Logitec Harmony One

Nieuw in setup ten opzichte post 40 :
Subwoofer : REL Q100E
Center : JBL
Frontfill optie : Infinity Kappa 7

Als iemand nog goede tips heeft met betrekking tot de Polydome K midrange drivers hou ik me aanbevolen.
Via HT Forum? Zijn echt beesten van speakers! :o

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-10 08:33
k0ewl schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 07:33:
Ik heb vorige week gepost dat ik de set Wenge B&W CM1's had laten staan. Toen kreeg ik diezelfde dag van een medetweaker toevallig een DM met de mededeling dat hij nog wel een set hoogglans zwarte CM1's had staan.
Lang verhaal kort: sinds afgelopen zaterdag heb ik 2 B&W CM1's in de woonkamer staan.

Geluid is zo mooi. Het verschil met de Jamo's die ik heirvoor had is ook echt enorm. Dat 2 van die kleine boekenplank luidsprekers zoveel helder geluid kunnen produceren is echt ongelovelijk.
Ik zal vanavond eens wat foto's maken. We zijn alleen nog steeds bezig met de invulling van de woonkamer. Van de 13e maand komt er straks een nieuwe TV en gaat de huidige naar de slaapkamer. Zit namelijk op 5 meter van de TV af en dan is 32" toch echt te klein. Gelukkig vind de vriendin dat er dan een fatsoenlijke 50" hoort te hangen. >:) O+

Maar vanavond meer, nu eerst werken. :+
Hoe is het geluid bij films kijken? Gaan ze laag genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Jordy van e schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:15:
[...]

Probeer de CM1 eens iets verder naar voren te zetten en iets in te draaien naar je luister positie. Dat klinkt waarschijnlijk nog beter!
De WAF wil de speakers niet helemaal voorop. Vind ik zelf ook niet helemaal fijn voelen ivm beschadigingen. Ze zijn btw ingedraaid op mijn positie. We zitten 5 meter verder op. Kamer is praktisch vierkant (wat dus niet handig is) 5 bij 5,5 meter. En er zit nog een keuken van 3 bij 3 aan vast. Als je in de sweetspot gaat zitten is het geluid overweldigend. Op het moment dat je daar buiten komt klinkt het gewoon leuk, maar niet speciaal.
Bij films kijken gaan ze naar mijn idee laag genoeg. Het is niet dat je zit te trillen op de bank, maar je voelt explosies wel. Krijg er gewoon kippevel van!

Van de 13e maand gaat er ook een grotere tv komen waarschijnlijk, want 32 inch op 5 meter is niet grappig. Mooie full led of plasma gaat het worden. Hoef geen 3d (liever niet zelfs).
Dan gaat deze tv naar de slaapkamer, maar daar zijn we ook nog niet klaar mee. De laatste dingen met verbouwen duren altijd zo lang als je gewoon lekker kan leven ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 16:19
Inmiddels ben ik verhuist, dus tijd voor een update! :)

Van:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-drw-g2aFiBU/TevjVuiRwZI/AAAAAAAACpU/QfoR29JGi_0/s640/verkleind-3637.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-hLGZSneeRDQ/S0MSU3r4kNI/AAAAAAAACXM/8MmMwzmTpSk/s640/DSC_5862.JPG

Naar:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-d_W5PVKtpTI/TqbsInig5FI/AAAAAAAACw0/AEuJig-OCZc/s640/verkleind-3826.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-7py1HaDEaT4/TqbsZX4kcgI/AAAAAAAACxI/Xq8gDG3v7-0/s640/verkleind-3827.jpg

Nog niet alles is klaar, maar het is een flinke verbetering vind ik!

Componenten:
TV:Pioneer PDP-SX4280D
HD-TV/PVR:Humax iHDR-5050C
Processor:Arcam FMJ AV9
Eindversterker:Arcam P1000
Frontspeakers:KEF Reference Model 203
Centerspeaker:KEF Reference Model 204c
Surroundspeakers:KEF Q5
Subwoofer:KEF PSW3500
Equalizer:Anti Mode 8033
Blurayspeler:Pioneer BDP-LX71
CD-speler:Onkyo DX-C390
Multiroom:Sonos Bundle 130
Console:Xbox360
Audiomeubel:Spectral CL1556-SG-SNG
TV-meubel:Spectral PL152-SNG
Koptelefoon:Sennheiser RS130
Speakerkabels:Inakustik Referenz LS-1002 (fronts en center)
Monster 2x4mm2 (rears)
Afstandsbediening:Philips Pronto TSU9400+RFX9600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OLVG
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-06 14:53
Een hele verbetering A. Qonsaides! gefeliciteerd met de nieuwe woning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@A. Qonsaides, mooi! Alleen jammer van die kabels over de grond. Kan je die niet op een bepaalde manier weg werken?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

Kecin schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:31:
@A. Qonsaides, mooi! Alleen jammer van die kabels over de grond. Kan je die niet op een bepaalde manier weg werken?
Lijkt me dat dit toch wel moet lukken via de muur. Past natuurlijk niet altijd onder een plint, maar ookal leg je z'n zelfde soort kabel als je nu hebt voor de muur oogt het waarschijnlijk al beter dan nu.

(just my 2 cents)

Verder welke hele mooie setup en woonkamer, lekker ruim

[ Voor 6% gewijzigd door Griffin op 02-11-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:48
A. Qonsaides schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:14:
Centerspeaker:KEF Reference Model 204c
Zo een vreselijk coole center waar ik wel zó vreselijk jaloers op ben :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Dank voor de leuke berichten, ik ben er ook erg blij mee!
Kecin schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:31:
Er moeten nog wat kabels door loze leidingen getrokken worden. ;) Uiteindelijk blijven er 2 kabels langs de muur lopen, maar daar moet ik nog goten voor aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-08 16:04
Eerst had je 7.1 en "maar" 5.1 toch? Merk je veel verschil hiertussen?

Van wat ik zo kan zien wel echt een heel gaaf appartement! Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FigurantXL
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 14:06
Gefeliciteerd met de nieuwe woning en het komt nu allemaal beter tot zijn recht.
Btw lekker uitzicht zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
pimmedoris schreef op woensdag 02 november 2011 @ 15:03:
Eerst had je 7.1 en "maar" 5.1 toch? Merk je veel verschil hiertussen?

Van wat ik zo kan zien wel echt een heel gaaf appartement! Nice!
Het verschil tussen de Qcompact en de Reference vondt ik te groot. Daarnaast heb ik niet heel veel 7.1 materiaal, dus dat heeft mij doen besluiten om terug te gaan naar 5.1. Beter een goede 5.1 dan een slechte 7.1.
De Qcompact staan nu op een Sonos ZP100 te spelen in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-04 19:12
A. Qonsaides schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:14:
Inmiddels ben ik verhuist, dus tijd voor een update! :)
Zo man erg mooie kamer! Kabels even wegwerken en dan is het top! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

A. Qonsaides schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:42:
Dank voor de leuke berichten, ik ben er ook erg blij mee!

[...]

Er moeten nog wat kabels door loze leidingen getrokken worden. ;) Uiteindelijk blijven er 2 kabels langs de muur lopen, maar daar moet ik nog goten voor aanschaffen.
Ah zodoende. Verder trouwens heel mooi! Mag ik vragen waar je nieuwe appartement is? Zoals al gezegd, uitzicht is volgens mij super!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:50
wow wat een verandering. Ook in stijl.... het gaat van "ik woon nog bij mama" naar "look at me, I'm a playboy!"

Is het niet enorm wennen om 180graden te draaien van omgeving? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Zo , er komen hier wel hele mooie kamers met (te) dure audiospulletjes :P. Ik zal volgende week ook is wat posten als ik me nieuwe audiomeubel binnen heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:26
Geen zichtbare update, maar gister een Sapphire Radeon HD6450 gehaald zodat ik ook via de HTPC HD audio heb en vanmiddag komt er eindelijk een bank op mijn kamer, zodat ik echt relaxt van mijn set kan genieten ;) Foto's volgen vanavond of morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Kecin schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:35:
[...]

Ah zodoende. Verder trouwens heel mooi! Mag ik vragen waar je nieuwe appartement is? Zoals al gezegd, uitzicht is volgens mij super!
Deze foto zegt voldoende denk ik >:)
FunFair schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 06:35:
wow wat een verandering. Ook in stijl.... het gaat van "ik woon nog bij mama" naar "look at me, I'm a playboy!"

Is het niet enorm wennen om 180graden te draaien van omgeving? :P
Het is wel even wennen (vooral een stuk stiller), maar het is ook wel erg lekker. Gewoon alles doen en laten zonder dat je je hoeft te verantwoorden. :P

[ Voor 7% gewijzigd door A. Qonsaides op 04-11-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Qonsaides
Martijn1990 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:29:
Geen zichtbare update, maar gister een Sapphire Radeon HD6450 gehaald zodat ik ook via de HTPC HD audio heb en vanmiddag komt er eindelijk een bank op mijn kamer, zodat ik echt relaxt van mijn set kan genieten ;) Foto's volgen vanavond of morgen :)
Die bank zal wel erg relaxt zijn! Ik ben benieuwd naar de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik denk dat het Den Haag is, met op de achtergrond ''het strijkijzer'' dat bij NS Hollands Spoor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Dat weet ik wel zeker, dat ronde hek op de voorgrond staat op het Prins Bernard viaduct. * LangTall woont aan de andere kant van het Strijkijzer.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
A. Qonsaides schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:05:
[...]

Deze foto zegt voldoende denk ik >:)

[afbeelding]

[...]

Het is wel even wennen (vooral een stuk stiller), maar het is ook wel erg lekker. Gewoon alles doen en laten zonder dat je je hoeft te verantwoorden. :P
Ah, dan woon jij aan de Schedeldoekshaven of Turfmarkt (ofzo, zal er iig niet ver vanaf zitten)!

Edit: Bij nadere inspectie kom ik er achter dat jij dan waarschijnlijk in die nieuwe hoge torens bij Centraal zit.

[ Voor 9% gewijzigd door Petertyuh op 04-11-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:22
Dat moet de nieuwe flat "De Kroon" zijn idd in Den Haag. Wilde ik ook graag wonen! Verdieping of 8 hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giohardcore
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-09 10:19
vincent44 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:28:
Dat moet de nieuwe flat "De Kroon" zijn idd in Den Haag. Wilde ik ook graag wonen! Verdieping of 8 hoog?
Als we nu ook nog zijn huisnummer weten te achterhalen kan het boevengilde daar proletarisch winkelen ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Hier weer eens wat foto's van mijn slaapkamer. Vandaag is de bank geleverd, dus ik kan weer een stuk relaxter films kijken, voorheen stonden er 2 stoelen. Wat ook een leuk voordeel is dat de rears nu wél boven de rugleuning uitkomen, wat bij de stoelen niet het geval is, dus het surround is er ook nog eens door verbeterd.

Ook heb ik er nog een oude NAD CD speler bij gezet die hier al een tijdje werkloos in huis stond. Helaas zjn de foto's van zeer matige kwaliteit, maar voorlopig heb ik geen betere camera tot mijn beschikking.

Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/669/img0595c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/5375/img0597z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/8189/img0596a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/1639/img0602r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1061/img0605yi.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/9690/img0606fz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/311/img0600kw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Martijn1990 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:47:
Hier weer eens wat foto's van mijn slaapkamer. Vandaag is de bank geleverd, dus ik kan weer een stuk relaxter films kijken, voorheen stonden er 2 stoelen. Wat ook een leuk voordeel is dat de rears nu wél boven de rugleuning uitkomen, wat bij de stoelen niet het geval is, dus het surround is er ook nog eens door verbeterd.

Ook heb ik er nog een oude NAD CD speler bij gezet die hier al een tijdje werkloos in huis stond. Helaas zjn de foto's van zeer matige kwaliteit, maar voorlopig heb ik geen betere camera tot mijn beschikking.
Blijf het een mooie setup vinden :)

Maandag ga ik eindelijk een mooie B&W CMC ophalen! 8) 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Laatst online: 13:05
Brad Pitt schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:39:
[...]

Zo een vreselijk coole center waar ik wel zó vreselijk jaloers op ben :)
Lees ik nu goed dat die een center-speaker 204/2c eentje van meer als 11.000 dollar is ?!
Wist wel dat de reference-serie "wat" duurder is maareuh...

Zal dus wel bangelijk klinken mag ik hopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Nu online
Hij is duur, maar niet zo duur hoor ;) http://www.stassen.nl/spe...eaker/kef-reference-2042c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Volgens de specs bij Stassen kan hij 53 - 60.000 Hz , die 53 zal wel kunnen kloppen gezien het aantal drivers , maar 60000 Hz :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

MPAnnihilator schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 07:25:
Volgens de specs bij Stassen kan hij 53 - 60.000 Hz , die 53 zal wel kunnen kloppen gezien het aantal drivers , maar 60000 Hz :)
Waarom zou dat niet kunnen? Er zit ook gewoon een tweeter (coaxiaal) in hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw, chille bank! Mag ik je vragen waar je die hebt gekocht? Ik zoek ook een niet al te grote bank ipv 2 Poang stoelen met voetenbankje

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Dat is een Ikea Kivik bank, als ik me niet vergis.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/18329/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

4000 euro voor een center ! Oef...daar ben (kom) ik nooit aan toe. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-10 15:18

*hoop foto's*
Dat die foto's van matige kwaliteit zijn maken je speakers wel weer goed :). Ik blijf jou set mooi vinden elke keer dat hij voorbij komt.
Zou toch ook wel eens willen weten wat zo iets dergelijks moet gaan kosten.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
LuPo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 09:14:
[...]

Wauw, chille bank! Mag ik je vragen waar je die hebt gekocht? Ik zoek ook een niet al te grote bank ipv 2 Poang stoelen met voetenbankje
Is zeker een erg fijne bank en niet al te duur, hier onder werd het goede antwoord al gegeven, de Kivik. Toevallig heeft het hier precies hetzelfde vervangen ;) Voordeel aan deze bank is ook dat hij nog in elkaar gezet moet worden, waardoor deze bank wel naar zolder kon hier. Wij hebben helaas een nogal smal trapgat.
clifdon schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:45:
[...]

Dat die foto's van matige kwaliteit zijn maken je speakers wel weer goed :). Ik blijf jou set mooi vinden elke keer dat hij voorbij komt.
Zou toch ook wel eens willen weten wat zo iets dergelijks moet gaan kosten.

Heb dat rekensommetje toevallig pas geleden zelf gemaakt en dat is hier terug te vinden:
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=405

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe tv is de lg 42lk430, Hij heefd super mooi helder beeld een goede aankoop vind ik.
De foto's.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/19nhc9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/vwxu09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/w8re2t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/am5q37.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/348qe4z.jpg

Meteen even een nieuw lijstje.
2 kef iq 70 front.
2 kef iq 50 surround.
1 kef iq 60 center.
1 onkyo tx nr-1007.
1 lg 42lk430
1 humax idhr 5050c.
1 lg bd 550 blu-ray speler.

Ben benieuwt wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-10 18:11
@Gijsvogel: Werkelijk waar verschrikkelijk mooi. Strak en modern, maar geenszins kil of saai zoals vaak het geval bij die ontwerpen. Met name de manier waarop je licht gebruikt bij de gloss white stellage en de bruine vloer vind ik érg geslaagd. Dit is nu dan ook de derde keer dat ik het draadje er weer eens bij pak bij het plannen van mijn setup. Mijn complimenten!

Hoe heb je het licht aangestuurd als ik vragen mag? Zo te zien staat de achterwand van je stellatie iets van de muur af. Heb je daar achter LED strips of iets dergelijk opgehangen? En zo ja, functioneren die als ambilight, of moodlight of iets dergelijks?

Ik kan helaas eind januari pas beginnen met knutselen omdat ik dan in een nieuw appartement zit. Waar ik nu zit, mag ik nog geen punaise in de muur drukken en daarnaast ga ik niet voor 3 maanden nog zoiets bouwen. Wel ben ik vast begonnen met het schrijven van software en het testen van wat technieken. Ik wil er namelijk een stukje domotica in verwerken. Een subtiele vorm van ambilight en aansturing van licht in de kamer in het algemeen. Daarnaast wil ik op mijn mediacenter (ik wil de combinatie HTPC, TV en eventueel bouwwerk er omheen, meer als geheel binnen de kamer gaan zien) wat mee toegankelijkheid, bijvoorbeeld de temperatuur, ongelezen emails of andere berichten van het domotica systeem. Hoe ik dit ga doen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik de nadruk wil leggen op sensoren en spraakbesturing en dat ik het mediacenter centraal wil hebben staan.

Anyway, ik lees nu steeds het topic door en hoop eind februari ook wat te kunnen toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 20:14
Martijn1990 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:55:

Heb dat rekensommetje toevallig pas geleden zelf gemaakt en dat is hier terug te vinden:
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=405
Ik vind €90 niet veel geld voor twee leuke stands! Dit zet mij ook aan het denken :P
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 12:47:
(foto's)

Meteen even een nieuw lijstje.
2 kef iq 70 front.
2 kef iq 50 surround.
1 kef iq 60 center.
1 onkyo tx nr-1007.
1 lg 42lk430
1 humax idhr 5050c.
1 lg bd 550 blu-ray speler.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Jammer van de plaatsing van de center.. Dat is m.i. nou net zo belangrijk van zo'n ding, anders heb je alsnog het idee dat bij films de spraak niet uit het scherm komt en kun je voor het zelfde geld geen center hebben. Heb je al eens geprobeerd je TV er op te zetten (Denk dat center hier nét te klein voor is?) of hem boven je TV te hangen?

[ Voor 49% gewijzigd door Bierdopje120 op 05-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De stands zijn nu iets duurder geworden kosten nu 120 per paar nog steeds geen geld voor 2 van die mooie standaards.
http://www.intosurround.n...=com_virtuemart&Itemid=57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierdopje120
  • Laatst online: 24-07 20:14
Erg jammer. Is maar een 'beetje' meer, hoewel het wel gelijk 1,33 keer zo veel is. Dat gaat net over de grens heen. Dus dat wordt beter zoeken of uitstellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Klopt, ik kon ze nog net op tijd kopen. Eigenlijk waren ze al 120 geworden toen ik ze ging halen, maar hij wilde graag een uitzondering maken. Echt een top winkel, dat wel :)

Sta er altijd van te kijken hoe duur stands eigenlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bierdopje120
De tv komt nog aan de muur moet alleen even een grotere beugel halen die ik nu heb is maar tot 37 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:30

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb onlangs mij audioset uitgebreid met een Logitech SqueezeBox Duet.
Ben alleen nog even aan het rond kijken voor een Cambridge Audio DACMagic.

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
@tommaasen

Heel mooi, ik ben ook een Kef liefhebber.

Wel merkte ik dat je een beetje plaats moet hebben om ze echt hun volle kwaliteiten te laten ontplooien.

Valt dat mee in jouw kamer?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen ik vind het nu al super goed klinken.
Maar inderdaad als de speakers meer ruimte hebben klinken ze beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsvogel
  • Laatst online: 17-09 00:52
doltishDuke schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:34:
Hoe heb je het licht aangestuurd als ik vragen mag? Zo te zien staat de achterwand van je stellatie iets van de muur af. Heb je daar achter LED strips of iets dergelijk opgehangen? En zo ja, functioneren die als ambilight, of moodlight of iets dergelijks?
Thanks voor de complimenten *bloost*

Ik heb een paar reaguursels verder eventueel een soort van bouwtekening geplaatst voor iemand anders, wellicht kun je daar iets mee mbt verlichting.
Zijn inderdaad ledstrips die als moodlight fungeren, heb wel rondgekeken naar iets in de vorm van ambilight en had toen bedacht om evt een setje philips Ambx uit elkaar te halen en de sturing te verwerken in het meubel, maar daar is het eigenlijk niet meer van gekomen.
Zijn nu dus dioders van ikea met een drukknop, maar volgensmij hebben ze die tegenwoordig zelfs al met een soort van afstandbediening.
De overige verlichting in mijn woonkamer schakel ik met klikaan/uit, en is allemaal uitgerust met een dimtrafo die geschikt is voor halogeen.

Domotica integreren lijkt mij ook wel een leuke toevoeging.
Wellicht dat het daar nog eens van komt.

Ben benieuwd naar je toevoeging ergens in februari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Martijn1990 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:55:
[...]

Is zeker een erg fijne bank en niet al te duur, hier onder werd het goede antwoord al gegeven, de Kivik. Toevallig heeft het hier precies hetzelfde vervangen ;) Voordeel aan deze bank is ook dat hij nog in elkaar gezet moet worden, waardoor deze bank wel naar zolder kon hier. Wij hebben helaas een nogal smal trapgat.

[...]
Ik vind die Kivik erg mooi. Helaas is hij in de kleurstellingen die ik zou willen grijs of donkerbruin wel een aardig stukje duurder dan de v.a. €349 waarmee ze je lokken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
LuPo schreef op zondag 06 november 2011 @ 08:56:
[...]

Ik vind die Kivik erg mooi. Helaas is hij in de kleurstellingen die ik zou willen grijs of donkerbruin wel een aardig stukje duurder dan de v.a. €349 waarmee ze je lokken. :P
Klopt, zit een behoorlijk prijs verschil tussen. Ik heb nog heel erg getwijfeld tussen de grijsbruine en donkerbruine. Maar de donkerbruine zou het toch allemaal wel erg donker maken en achteraf is de grijsbruine echt heel mooi :)

Nou moet ik wel zeggen dat de stof van die witte voor 349 wel echt een heel stuk minder is, je voelt gewoon dat dat echt een goedkopere stof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leiz3
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Leiz3 op 20-11-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadrivium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Na een tijd dit topic gevolgd te hebben, leek het me tijd om ook mijn setje weer te laten zien. Ik kwam van een JBL SCS178 5.1 setje, wat niet verkeerd was voor het budget. Maar wat er nu staat, is toch een zeer aangename verbetering. Speakers zijn van tommaassen overgenomen, die nu mooie KEF's heeft staan zie ik :).

• LCD TV: Toshiba 37C3502P 37" HD Ready
• DVD-speler: Yamaha DVD-S 559 MK2
• Receiver: Yamaha RX-V 459
• Luidsprekers: Jamo S604
• Subwoofer: BK XXLS400-FF
• Isolatie: Auralex SubDude & SpeakerDudes

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WnNNZgMm81yUTsRH1qnHwnfe/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Mooie set, lekker grote kamer ook :)
Ziet er goed uit, blijft een mooie sub, zo'n BK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Quadrivium.
Ben blij dat je plezier heb met mijn jamo s604 ik heb er zelf ook altijd veel plezier van gehad,
Verder een mooie strakke setup mischien een idee om de tv op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Quadrivium schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:12:
Na een tijd dit topic gevolgd te hebben, leek het me tijd om ook mijn setje weer te laten zien. Ik kwam van een JBL SCS178 5.1 setje, wat niet verkeerd was voor het budget. Maar wat er nu staat, is toch een zeer aangename verbetering. Speakers zijn van tommaassen overgenomen, die nu mooie KEF's heeft staan zie ik :).

• LCD TV: Toshiba 37C3502P 37" HD Ready
• DVD-speler: Yamaha DVD-S 559 MK2
• Receiver: Yamaha RX-V 459
• Luidsprekers: Jamo S604
• Subwoofer: BK XXLS400-FF
• Isolatie: Auralex SubDude & SpeakerDudes

[afbeelding]
Gezellige kamer heb je :)
Zijn dat nou schuifdeuren, rechts van de TV? Zo ja, netjes geïntegreerd in de wand.

En, leuk tv meubel en tafeltje ;)
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/e9t3l0.jpg

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Laatst online: 13:55

ShockWave

Lost it somewhere

Ik kan helaas eind januari pas beginnen met knutselen omdat ik dan in een nieuw appartement zit. Waar ik nu zit, mag ik nog geen punaise in de muur drukken en daarnaast ga ik niet voor 3 maanden nog zoiets bouwen. Wel ben ik vast begonnen met het schrijven van software en het testen van wat technieken. Ik wil er namelijk een stukje domotica in verwerken. Een subtiele vorm van ambilight en aansturing van licht in de kamer in het algemeen. Daarnaast wil ik op mijn mediacenter (ik wil de combinatie HTPC, TV en eventueel bouwwerk er omheen, meer als geheel binnen de kamer gaan zien) wat mee toegankelijkheid, bijvoorbeeld de temperatuur, ongelezen emails of andere berichten van het domotica systeem. Hoe ik dit ga doen weet ik niet, maar ik weet wel dat ik de nadruk wil leggen op sensoren en spraakbesturing en dat ik het mediacenter centraal wil hebben staan.
Er is van het klik aan klik uit systeem een pc module te krijgen en nog veel meer wat mischien wel makkelijk kan zijn.

Edit: zelf even rond wezen kijken op de site en de kwam ook de lightmanager Pro of de lightmanager mini tegen.
Deze zijn programeerbaar via PC, via een webadres bereikbaar, te bedienen via I-Phone en te bedienen met je universele infrarood afstandsbediening.

[ Voor 15% gewijzigd door ShockWave op 07-11-2011 11:20 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
gijsvogel schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:05:
[...]

Thanks voor de complimenten *bloost*

Ik heb een paar reaguursels verder eventueel een soort van bouwtekening geplaatst voor iemand anders, wellicht kun je daar iets mee mbt verlichting.
Zijn inderdaad ledstrips die als moodlight fungeren, heb wel rondgekeken naar iets in de vorm van ambilight en had toen bedacht om evt een setje philips Ambx uit elkaar te halen en de sturing te verwerken in het meubel, maar daar is het eigenlijk niet meer van gekomen.
Zijn nu dus dioders van ikea met een drukknop, maar volgensmij hebben ze die tegenwoordig zelfs al met een soort van afstandbediening.
De overige verlichting in mijn woonkamer schakel ik met klikaan/uit, en is allemaal uitgerust met een dimtrafo die geschikt is voor halogeen.

Domotica integreren lijkt mij ook wel een leuke toevoeging.
Wellicht dat het daar nog eens van komt.

Ben benieuwd naar je toevoeging ergens in februari ;)
Als je een beetje handig bent met solderen, elektronica (Arduino) en wat software kun je zelf ook vrij eenvoudig een ambilight implementatie in elkaar beunen, op basis van Boblight of Momolight.

Ik wil ook zoiets gaan doen met dei ledstrips, maar wil het wel subtiel houden. Het moet geen kermis worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 23:27
Ga naar Ikea en plof er eens in zou ik zeggen. Die bank zit/ligt nog beter dan dat ie eruit ziet :)
LuPo schreef op zondag 06 november 2011 @ 08:56:
[...]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Schaapje_BlaaT schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:05:
Ga naar Ikea en plof er eens in zou ik zeggen. Die bank zit/ligt nog beter dan dat ie eruit ziet :)

[...]
Ik ga het binnenkort doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Ik moet ook eens voor een nieuwe bank gaan kijken. Ik wil sowieso een hoekbank maar ik woon 2 hoog in een eind 18e eeuws heerenhuis en die staan niet bekend om hun brede trappenhuizen. Een prefab bank krijg ik dus met geen mogelijkheid naar boven dus ik zal aan de elementenbank moeten..

[ Voor 3% gewijzigd door doltishDuke op 07-11-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

doltishDuke schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:39:
Ik moet ook eens voor een nieuwe bank gaan kijken. Ik wil sowieso een hoekbank maar ik woon 2 hoog in een eind 18e eeuws heerenhuis en die staan niet bekend om hun brede trappenhuizen. Een prefab bank krijg ik dus met geen mogelijkheid naar boven dus ik zal aan de elementenbank moeten..
Hoekbanken van de Ikea worden wel in delen geleverd :)

Wij hebben de Ektorp hoekbank, aangezien deze beduidend beter zat (voor mij en mijn vriendin). Ik vond de Kivik wat te diep in de zitting :)

Anyhow eindelijk de B&W CMC op zijn plaats staan. Top geluid, maar kom er net achter dat de UPC decoder standaard niet op DD in te stellen is :S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Even een kleine foto :)

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/1474/imag0053dc.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 07-11-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-10 23:18
Mooi hoor, als ik dat allemaal zie krijg ik echt superveel zin om zelf ook weer op te bouwen. Moet alleen nog het meubeltje bouwen omdat er weer meer hardware bij gekomen is, het design is alleen pas net klaar.

Verhuizen is een bitch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

gijsvogel schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 02:15:
Na zeer lange tijd vaak in dit hoekje rondgekeken te hebben heb ik besloten om ook zelf maar eens een toevoeging te doen en even lekker mee te patsen... ;)
Hoop dat jullie het wat vinden, op/aanmerkingen en toevoegingen zijn altijd welkom...
Ik zou in de toekomst nog een upgrade willen maken met een beamer en een groot scherm voor de TV, enigszins op dezelfde wijze geïntegreerd in het meubel en de ruimte, maar daar ben ik nog niet helemaal uit, en het moet natuurlijk ook een beetje betaalbaar blijven allemaal..
Zoals ongetwijfeld voor velen, heb ik door jouw post behoorlijk wat inspiratie opgedaan.
Zeer mooi idee, en de uitvoering des te beter.
Begin volgend jaar wordt mijn nieuwe woning opgeleverd dus ik hoop even later soortgelijke foto's te kunnen posten hier in dit topic.
Enig struikelblok hierin zal mijn vriendin zijn, die het waarschijnlijk wat te 'modern' en 'strak' zal vinden ;w

[ Voor 74% gewijzigd door FeaR op 08-11-2011 07:31 . Reden: Heel de post quoten is niet nodig. ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier weer eens wat foto's van mijn slaapkamer.
Die kamer schreeuwt om een tweede 99W12.16 :+ (hint hint)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Tijd voor een update :) Mn beamer is aan zn eind en dus nieuwe besteld (samsung 1080p ding), en dat moet natuurlijk allemaal mooi via hdmi, net het gene wat mn Harry Karton receiver niet heeft :/

Dus alles gaat eruit en wordt even opnieuw bekeken! Er zitten ook wat consoles en pcs in de opstelling dus moet even goed gaan kijken wat er blijft en wat vervangen moet worden. Nog even de oude spullies:

Harman Kardon receiver en oude sony speakers.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-w7rhahNJGuQ/TkLUpUiCvaI/AAAAAAAABTM/6hLV67CdEjg/s720/IMG_4097%252520%252528Small%252529.JPG

En bij de pc standaard Logitech speakertjes, niks mis mee maar er begint er 1 te kraken...
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-bW7cQ8wQcpg/TkLUqvYjHtI/AAAAAAAABTs/WjEHbVPuWf8/s720/IMG_4090%252520%252528Small%252529.JPG

Even lekker een weekendje op marktplaats zitten neuzen, en een paar goeie deals gesloten.
Voor bij de pc, vervanger voor de Logitech Z-10, een NAD 712 stereo receiver + B&W 220I's.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3OaY5aKYDl8/Trhmy-J3CDI/AAAAAAAABdQ/J-MfaBu1aOY/s912/IMAG0964.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dt1MDcSQoHY/Trhm0Ax9HQI/AAAAAAAABdo/6wVYd3kep3Y/s912/IMAG0950.jpg

En voor bij de beamer een Onkyo TX-RS608 (6x HDMI, voldoende voor pc's en consoles :) ) Nog geen foto van geklikt maar bij iedereen wel bekend denk ik.
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrozine.be/images/ez_artikels/10/4850/onkyo-tx-sr608.jpg

Toen kwam ik een leuk setje Dali's tegen voor een mooie prijs, en ik kon ze niet laten staan. 2x 104.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-zEj2eDUluVs/TrhmzrQp4JI/AAAAAAAABdY/pHrRL3ZTF38/s640/IMAG0967.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-4hrEnS_0B_o/Trhmy0bctpI/AAAAAAAABdI/j2NyvKvWLWg/s640/IMAG0966.jpg

Maar net nadat ik die had gehaald gooide iemand een set Kef Q5's op marktplaats, dus ik weer in de auto 8)
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-mlJROjmojeo/Trhm0rabFBI/AAAAAAAABds/tjWAp6LTZ2M/s640/IMAG0961.jpg
(door de flits lijkt het beuken, maar het is kersen)

Misschien dat ik de Dali's zolang als rears ga gebruiken, even kijken hoe het klinkt op de nieuwe receiver.

En ik kreeg nog een oude Canton Sub mee voor een tientje :P Nog geen idee wat ik er mee ga doen, voor de lol wel even vergelijken met de Magnat die er nu staat.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-BxNX86_ewA0/Trhmy0KXPFI/AAAAAAAABdM/LiPB5T7JGyo/s912/IMAG0965.jpg

Beamer komt morgen binnen, maar moet nog even op de hdmi kabels wachten, die moeten nog uit Hongkong komen. Zit alleen nog te dubben wat ik voor speaker kabel ga gebruiken. Ik heb nooit het idee gehad dat ik een verschil kan horen, dus ik denk gewoon merkloze 2,5 of 4mm koperen speakerkabel.

Excuses voor de crappy fotos, trek de DSRL wel even tevoorschijn als alles binnen is :z

En omdat het toch een beetje bij de home cinema hoort (worden aardig wat series op afgespeeld) ook nog maar een foto'tje van de pc uitbreiding. Nieuwe SSD en 2e Ati 5870. Zometeen lange hdmi kabel naar de receiver trekken en Skyrim spelen op het witte doek :9~

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-yx0C_-U85rU/Trhupq9M0cI/AAAAAAAABeU/rwnkPQPWjVQ/s640/IMAG0941.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door intuliegend op 08-11-2011 00:52 ]

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Exirion schreef op maandag 07 november 2011 @ 22:23:
[...]

Die kamer schreeuwt om een tweede 99W12.16 :+ (hint hint)
Ik begrijp dat jij hem kwijt wilt? ;)

Nee, als ik wat ga veranderen aan het laag komt er een andere (zwaardere) sub, geen zin in de moeite van 2 subs instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:18
@intuliegend: Nice! Je ophangsysteem is al eens voorbij gekomen volgens mij, in ieder geval een leuke upgrade ;) :*)

@Martijn: RA Subs heeft er 1 te koop staan toch? ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
KillaZ schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 09:39:

@Martijn: RA Subs heeft er 1 te koop staan toch? ;)
Klopt ja, maar die is sowieso de verkeerde kleur, wil geen hoogglans en voorlopig ook geen centen voor. Eerst zal er met de tijd eens een nieuwe receiver komen en als er ooit en nieuwe sub komt, word dat wellicht een zelfbouw om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:59
Vanmiddag even wezen shoppen bij Correct, net thuis. Foto's volgen nog, maar om een indruk te geven:

Setje Klipsch F3:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41ILIFVfDlL._SL500_AA300_.jpg

Klipsch C-10 Center:
Afbeeldingslocatie: http://www.audioteka.com.ar/klipschc10_001.jpg

Denon 2311:
Afbeeldingslocatie: http://www.hivizone.com/local-shop/denon_2311.jpg

Nu nog alles aansluiten.

Tevens vraagje aan de mensen die ook een Klipsch hebben: hoe zitten die dingen in de doos :?
De F3's wegen bijna 30 kilo per stuk, die wil ik eigenlijk zo makkelijk mogelijk uit de doos halen. Zit de onderkant van de speaker onder in de doos, of is het net andersom:?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Eagle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:52:
Tevens vraagje aan de mensen die ook een Klipsch hebben: hoe zitten die dingen in de doos :?
De F3's wegen bijna 30 kilo per stuk, die wil ik eigenlijk zo makkelijk mogelijk uit de doos halen. Zit de onderkant van de speaker onder in de doos, of is het net andersom:?
Alle speaker die ik tot nu toe gehad heb waren redelijk makkelijk met uitpakken. Of je schuift de doos er naar boven af. Dus dat de speaker op een plateau op de grond blijft staan zoals op deze foto. Mijn laatste speakers lagen in de doos zoals op deze foto. Beide manier dus zeer makkelijk hanteerbaar. Nog niet meegemaakt dat je de doos staand van boven open moet maken en dan de speakers er van boven uit moet tillen. Al kan je in zo'n situatie natuurlijk ook de doos op zijn zij leggen en de speaker er uit schuiven. Die dingen zitten meestal goed verpakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Ik ga het meemaken dus :)
laat nog wel even weten voor het nageslacht straks :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 19:00:
[...]
Nog niet meegemaakt dat je de doos staand van boven open moet maken en dan de speakers er van boven uit moet tillen. Al kan je in zo'n situatie natuurlijk ook de doos op zijn zij leggen en de speaker er uit schuiven. Die dingen zitten meestal goed verpakt.
Heb dit ooit meegemaakt bij de Kef iQ9, niet echt praktisch aangezien ik wel even bezig was. Bij de iQx0 waren ze iets slimmer en lag de speaker op een plateau :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:27
The Eagle schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:52:
Vanmiddag even wezen shoppen bij Correct, net thuis. Foto's volgen nog, maar om een indruk te geven:

Setje Klipsch F3:
[afbeelding]

Klipsch C-10 Center:
[afbeelding]

Denon 2311:
[afbeelding]

Nu nog alles aansluiten.

Ik heb ze zelf een paar jaar terug ook in doos gekocht. Het zijn enorme dozen, maar kan me niet herinneren dat ik er moeite mee heb gehad. 30 kilo is zelf ook nog wel te tillen en anders de doos kapot snijden terwijl deze rechtop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:14
Mijn speakers zaten omgekeerd in de doos.
Ik moest eerst de voeten monteren, en dan de doos omdraaien.
Zo stonden ze meteen perfect, en geen kans op schade.

In de doos snijden zou ik nooit doen terwijl de speakers er in zitten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze meubel vind ik zo geweldig op mijn game kamer met mijn playstation 3 Slim en lg 50pt353, mis alleen nog een goede speakers met woofer.

http://womedi.nl/tv-meubel/tv-vloerstandaard/alhambra-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Laatst online: 01-10 23:55
loop hier zo af en toe rond te kijken, dus nu maar even mijn eigen setup:

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-rX_8RJKqkgY/TrmtW1uqmtI/AAAAAAAAAOE/Nmzb7tCpHak/s1600/DSC_1093.JPG

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-S5ZUsV-JhKQ/TrmtWrRBfQI/AAAAAAAAAN4/tHy5Z9vuqF8/s1600/DSC_1085.JPG

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-6wOheAJ7-ZQ/TrmtXdp6TGI/AAAAAAAAAOQ/JVOZhKEJgJs/s1600/DSC_1100.JPG

wat je ziet:

sony bravia 26 inch ding (met ziggo smartcard, geen apart kastje, fijn)
NAD C 320 stereo versterker
HTPC in een lage conceptronic behuizing
MBquart QL 40 C speakers
squeezebox duet
ipod touch voor de bediening van de squeezebox en xbmc
aardig wat K40 plintgoot, stekkerdozen, coax en cat5 opbouwdoos om alle bedrading netjes weg te werken (wat een ###werk is dat)
zo'n simpel ikea ledstripje achter de tv (op foto's niet echt te zien)
en oud huis, met een instekende muur waar ooit de schouw zat

wat je niet ziet:
chenbro NAS met alle muziek en video content

[ Voor 3% gewijzigd door dj1981 op 08-11-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj1981 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:37:
loop hier zo af en toe rond te kijken, dus nu maar even mijn eigen setup:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

wat je ziet:

sony bravia 26 inch ding (met ziggo smartcard, geen apart kastje, fijn)
NAD C 320 stereo versterker
HTPC in een lage conceptronic behuizing
MBquart QL 40 C speakers
squeezebox duet
ipod touch voor de bediening van de squeezebox en xbmc
aardig wat K40 plintgoot, stekkerdozen, coax en cat5 opbouwdoos om alle bedrading netjes weg te werken (wat een ###werk is dat)
zo'n simpel ikea ledstripje achter de tv (op foto's niet echt te zien)
en oud huis, met een instekende muur waar ooit de schouw zat

wat je niet ziet:
chenbro NAS met alle muziek en video content
Cool retro meubel hoe kom je daar aan als ik vragen mag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
Dat tv meubel is wel cool inderdaad, het moest niet te breed zijn, ivm de achterwand. Wel lastig dat het zo'n
"open" meubel is aan de achterkant, lastig met kabels.

maar goed, ik heb hem ergens in vlaardingen gekocht, maar hij is ook in den haag te vinden:

http://www.kikkespulle.nl...l_wit--tv-unit-ovaal.html

ah, herinner me de naam ook weer, hij heet "scoop"

https://www.google.com/se...l+scoop&ie=utf-8&oe=utf-8

[ Voor 17% gewijzigd door dj1981 op 08-11-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Tommie12 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 22:56:
Mijn speakers zaten omgekeerd in de doos.
Ik moest eerst de voeten monteren, en dan de doos omdraaien.
Zo stonden ze meteen perfect, en geen kans op schade.

In de doos snijden zou ik nooit doen terwijl de speakers er in zitten.
Update: ze staan inmiddels. Stonden idd rechtop in de doos zoals Fear aangaf. Onderkant opengemaakt en rechtop gezet en toen stonden ze alleen nog maar op het piepschuim. Vanaf daar was het peanuts :)

Inmiddels wat mee gedraaid, volledige setup (Audissey) etc moet nog, maar damn, wat een geluid. Maakt niet uit wat ik ze voer: Roxette, Prodigy, trance, Happy hardcore, Phil Collins, zelfs Rammstein. Blijft allemaal even goed klinken. Met recht een allround speaker te noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvanG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04-2019
Na al heel wat mooie dingen voorbij te hebben zien komen post ik dan maar mijn home cinema:

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/8260/imag0833.jpg

Meer plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://img835.imageshack.us/img835/5028/imag0835.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.imageshack.us/thumbnail.png
Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/2295/imag0833m.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/8605/imag0838k.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img716.imageshack.us/img716/7223/imag0837w.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/730/imag0836m.th.jpg

Specs:
  • Samsung Full-HD tv
  • Mede8er 400X2
  • Playstation 3
  • Jamo S426 HCS 3 surround speakers
  • Onkyo TX-SR507 receiver
  • Philips CD615 CD speler
  • KRK Rokit 5
  • XENYX X1204USB
  • Samsung Syncmaster P2250
  • Dell 435mt desktop PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 09:39
Hey Vincent,

Ziet er netjes uit. Vind jij dat je een subwoofer mist bij het kijken van films met de HCS 3? Ik heb hem zelf namelijk ook en hoor veel verschillende meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Valt me op dat er nog steeds veel mensen lopen te showen met hun DVDs en CDs. Niks mis mee natuurlijk, maar zelf ben ik die dingen zoveel mogelijk aan het wegwerken naar hardeschijven. Zelfs mijn HTPC wil ik uit beeld hebben.

Sowieso ben ik van plan om mijn HTPC te verhuzien naar het washok waar niemand er last van heeft en waar hij naar harte lust herrie kan maken. Ik moet dan alleen wel HDMI, USB en audio kabels naar de woonkamer trekken en in het appartement waar ik nu woon mag ik geen gat in de muur boren. Eind januari mag dat gelukkig wel. HTPC/Server in het washok, groot gat in de muur voor kabels, en dan verder via holle plinten en waar mogelijk draadloos (RF, IR, WiFi en ZigBee).

Verder ben ik ook alvast aan het kijken naar wat leuke speakers. Alleen ben ik totaal niet audiofiel en neem ik ruimschoots genoegen met een (middle class) desktop setje. Ben alleen op zoek naar mooie speaker zuilen puur voor de looks. Liefst wit en mooi hoog. Misschien kan ik nog ergens wat op marktplaats op de kop tikken. Wat mij betreft werken ze niet eens, daar kan ik niet mee zitten :P

[ Voor 7% gewijzigd door doltishDuke op 09-11-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
doltishDuke schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:35:
Valt me op dat er nog steeds veel mensen lopen te showen met hun DVDs en CDs.
De tijd dat het cool was om veel DVD's en CD's te hebben is voorbij!

Ik heb de afgelopen jaren ALLES gedigitaliseerd, 800 CD's en 650 DVD's. Meeste verkocht of weggegooid (recordables). Alleen de bijzondere zaken gehouden. Heerlijk opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:38:
[...]

Ik heb de afgelopen jaren ALLES gedigitaliseerd, 800 CD's en 650 DVD's. Meeste verkocht of weggegooid (recordables). Alleen de bijzondere zaken gehouden. Heerlijk opgeruimd.
Ik heb nog een stuk of 10 CD's staan. Maar dat zijn dan zorgvuldig uitkozen CD's die ik echt verschrikkelijk goed vind en een mooie cover hebben. Maar die zie ik dan ook meer als decoratie zoals bijvoorbeeld een plant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
doltishDuke schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:35:
Sowieso ben ik van plan om mijn HTPC te verhuzien naar het washok waar niemand er last van heeft en waar hij naar harte lust herrie kan maken. Ik moet dan alleen wel HDMI, USB en audio kabels naar de woonkamer trekken en in het appartement waar ik nu woon mag ik geen gat in de muur boren.
Hopelijk lees je je eerst goed in in de maximale hdmi afstand en dergelijke. Lijkt me makkelijker om een NAS die herrie maakt in je washok te zetten, en een pc onder je tv. Ssd of cf kaart er in en je hoort hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
dj1981 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:11:
[...]

Hopelijk lees je je eerst goed in in de maximale hdmi afstand en dergelijke. Lijkt me makkelijker om een NAS die herrie maakt in je washok te zetten, en een pc onder je tv. Ssd of cf kaart er in en je hoort hem niet meer.
Het ding doet meer dan HTPC spelen, loopt flink overclocked en maakt gewoon een hoop herrie buiten de HDD's om. Ik heb daarnaast altijd de neiging om zo'n ding weg te werken in een kast en dan krijg ik gegarandeerd problemen met warmte. Anyway, ik verwacht geen problemen. Overal lees ik dat 10-15m geen probleem zou moeten vormen en daarnaast heb ik vaker met succes zulk advies in de wind geslagen bij het aanleggen van kabels :) Daarnaast hou ik van moeilijk doen :P Maar bedankt voor het meedenken! Ik zal er nog eens kritisch naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10 15:10

Griffin

Is mythical

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:38:
[...]

Cd's doe ik niet aan maar DVD's / BR's wel.
Goede films koop ik gewoon maar wel meestal in de uitverkoop. Het downloaden van films kan natuurlijk wel maar dan is vaak de vraag van is de kwaliteit goed etc etc. Wellicht komt er wel een keer een NAS welke gaat streamen naar de PS3, maar afgelopen tijd kijk ik niet veel films.
Verder show ik mn dvd's niet bij mn TV, momenteel zitten ze in een lade van het tv kastje maar binnenkort (als andere kamers ook volledig af zijn qua verbouwen enzo) een grote boekenkast op een kamer met hierin mn boeken maar ook dvd's.

Mijn fotos volgen snel als mn speakers er dit weekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
doltishDuke schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:20:
[...]
Anyway, ik verwacht geen problemen. Overal lees ik dat 10-15m geen probleem zou moeten vormen en daarnaast heb ik vaker met succes zulk advies in de wind geslagen bij het aanleggen van kabels :) Daarnaast hou ik van moeilijk doen :P Maar bedankt voor het meedenken! Ik zal er nog eens kritisch naar kijken.
Ik ben benieuwd of het lukt. Heb het zelf uiteindelijk niet gedaan, voornamelijk omdat je hdmi niet fatsoenlijk door een pvc elektrabuis krijgt. Plus lange audiokabels is lastig, tenzij digitaal oid, geen ervaring mee overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 14:23

Shapeshifter

Get it over with

Griffin schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:23:
[...]

Cd's doe ik niet aan maar DVD's / BR's wel.
Goede films koop ik gewoon maar wel meestal in de uitverkoop. Het downloaden van films kan natuurlijk wel maar dan is vaak de vraag van is de kwaliteit goed etc etc. Wellicht komt er wel een keer een NAS welke gaat streamen naar de PS3, maar afgelopen tijd kijk ik niet veel films.
Verder show ik mn dvd's niet bij mn TV, momenteel zitten ze in een lade van het tv kastje maar binnenkort (als andere kamers ook volledig af zijn qua verbouwen enzo) een grote boekenkast op een kamer met hierin mn boeken maar ook dvd's.

Mijn fotos volgen snel als mn speakers er dit weekend staan.
Ik kan me de "smear campaigns" van BREIN nog goed herinneren. Die goede oude tijd dat ze ons probeerden wijs te maken dat een "illegale" download van inferieure kwaliteit was en ze beladen waren met virussen. Tegenwoordig kun je muziek lossless vinden en zijn 1080p rips met surround tracks en ondertiteling (in meerdere talen) ook geen bijzonderheid meer. Sommige mensen hebben deze zelfs liever, omdat er niet van die vervelende trailers en BREIN / FBI warnings voor zitten (en moeilijke menu's waar je doorheen moet). Stiekem toch best wel ironisch.

Toen ik de keuze moest maken heb ik er geen seconde over nagedacht. Alles op een mediatank, zodat ik nooit meer moeilijk hoef te doen om een film te kijken of muziek te luisteren, zeker als je een grote collectie hebt is het een uitkomst (en in combinatie met domotica gewoon gaaf). Ik probeer overigens niet om een standpunt in te nemen omtrent de legaliteit van downloaden, maar ik wil wel de zogenaamde dubieuze kwaliteit hiervan aan de kaak stellen.

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Shapeshifter schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:06:
[...]

Ik kan me de "smear campaigns" van BREIN nog goed herinneren. Die goede oude tijd dat ze ons probeerden wijs te maken dat een "illegale" download van inferieure kwaliteit was en ze beladen waren met virussen. Tegenwoordig kun je muziek lossless vinden en zijn 1080p rips met surround tracks en ondertiteling (in meerdere talen) ook geen bijzonderheid meer. Sommige mensen hebben deze zelfs liever, omdat er niet van die vervelende trailers en BREIN / FBI warnings voor zitten (en moeilijke menu's waar je doorheen moet). Stiekem toch best wel ironisch.

Toen ik de keuze moest maken heb ik er geen seconde over nagedacht. Alles op een mediatank, zodat ik nooit meer moeilijk hoef te doen om een film te kijken of muziek te luisteren, zeker als je een grote collectie hebt is het een uitkomst (en in combinatie met domotica gewoon gaaf). Ik probeer overigens niet om een standpunt in te nemen omtrent de legaliteit van downloaden, maar ik wil wel de zogenaamde dubieuze kwaliteit hiervan aan de kaak stellen.
/me LuPo voelt weer een discussie aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LuPo schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:16:
[...]
* LuPo voelt weer een discussie aankomen.
* FeaR vindt dat goed, maar niet in dit topic ;)

offtopic:
Wellicht is /me gebruiken makkelijker dan kleur tags gebruiken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
offtopic:
ik dacht ook wel, rare kleur voor een /me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:02
Over een kwaliteit download, ik download zeker al meer dan anderhalf jaar alle serie's in 720P en alle Films 1080 rond de 13/16GB.

Dus ja dat verhaal van brein gaat niet echt op.
En ja hebbers kopen ;) die een mooie box hebben zoals Lord of the Rings etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Ik ga morgen de filters van mijn twee Dynaudio DM 2/7 speakers laten upgraden door Triple M Audio Shop. Een tijd terug bij een werknemer van dat bedrijf geweest om een platenspeler over te kopen en het oprechte enthousiasme van hem werkte erg aanstekelijk.

Dus voor 150~250 worden de filters volledig geupgrade, dit geeft schijnbaar een flinke boost aan je speakers voor relatief weinig geld. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat en zal dit ook zeker met jullie gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-10 19:09
msjong schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:17:
Ik ga morgen de filters van mijn twee Dynaudio DM 2/7 speakers laten upgraden door Triple M Audio Shop. Een tijd terug bij een werknemer van dat bedrijf geweest om een platenspeler over te kopen en het oprechte enthousiasme van hem werkte erg aanstekelijk.

Dus voor 150~250 worden de filters volledig geupgrade, dit geeft schijnbaar een flinke boost aan je speakers voor relatief weinig geld. Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat en zal dit ook zeker met jullie gaan delen.
Ik ben wel benieuwd wat ze daar aan doen dan?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
FeaR schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:39:
[...]

[...]

offtopic:
Wellicht is /me gebruiken makkelijker dan kleur tags gebruiken.
Lol, ik wist nooit hoe dat moest. 8)7 Dus zelf maar verzonnen hoe ik het voor elkaar kreeg. :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:16
martijn_me schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat ze daar aan doen dan?? :?
Hoogstwaarschijnlijk de condensatoren vervangen door papier-in-olie-varianten en wellicht nog een paar kleine dingetjes.

Eén tip: zorg dat je de modificatie altijd ongedaan kunt maken (bewaar de componenten die eruit gaan). Verbetering van geluidskwaliteit wordt nog wel eens verward met een verandering van geluidskwaliteit. En dat hoeft niet per definitie 'beter' te klinken...

Maar give it a shot. Aan het begin zal het mogelijk wennen zijn aan een 'nieuw' geluid, later ben je eraan gewend en weet je niet beter :)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.