Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 46 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 418.051 views

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 18:42
Gideon schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:55:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk de condensatoren vervangen door papier-in-olie-varianten en wellicht nog een paar kleine dingetjes.

Eén tip: zorg dat je de modificatie altijd ongedaan kunt maken (bewaar de componenten die eruit gaan). Verbetering van geluidskwaliteit wordt nog wel eens verward met een verandering van geluidskwaliteit. En dat hoeft niet per definitie 'beter' te klinken...

Maar give it a shot. Aan het begin zal het mogelijk wennen zijn aan een 'nieuw' geluid, later ben je eraan gewend en weet je niet beter :)
Ik ben benieuwd naar de luister ervaringen, of het er echt hoorbaar beter van is geworden.. :)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:08
XTZ heeft nu van de 99 serie een MKII versie gemaakt waarbij het filter verbeterd is. Dit filter kan je ook los kopen om je MKI te upgraden en dat verschil schijnt behoorlijk groot te zijn. Sowieso is de grootte van het filter ook een stuk toegenomen, niet dat dat alles zegt, maar goed.

• VincentvanG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04-2019
TomG88 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:06:

Ziet er netjes uit. Vind jij dat je een subwoofer mist bij het kijken van films met de HCS 3? Ik heb hem zelf namelijk ook en hoor veel verschillende meningen.
Haha das toevallig, net een subwoofer geleend van me broer om te kijken of t nodig is. Voor muziek vind ik het zeer overbodig, speakers hebben van zichzelf genoeg bas. Voor films is het een leuke toevoeging, maar niet perse nodig. En voor de buren onder mij is het niet zo fijn..:p
VincentvanG schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:56:
[...]
Haha das toevallig, net een subwoofer geleend van me broer om te kijken of t nodig is. Voor muziek vind ik het zeer overbodig, speakers hebben van zichzelf genoeg bas. Voor films is het een leuke toevoeging, maar niet perse nodig. En voor de buren onder mij is het niet zo fijn..:p
Ligt er maar net aan welke subwoofer je te leen hebt gekregen en of die wel bij de speakers matched qua toevoeging in het bereik. Ik blijf erbij dat een subwoofer altijd een toevoeging zal zijn.
Ik weet redelijk zeker dat als ik mijn subwoofer bij je neer zet je pas merkt hoe veel je nog mist zonder subwoofer. Alleen of je dan dus ook het geld er voor over hebt om ziets aan te schaffen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

FeaR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:38:
[...]

Ligt er maar net aan welke subwoofer je te leen hebt gekregen en of die wel bij de speakers matched qua toevoeging in het bereik. Ik blijf erbij dat een subwoofer altijd een toevoeging zal zijn.
Ik weet redelijk zeker dat als ik mijn subwoofer bij je neer zet je pas merkt hoe veel je nog mist zonder subwoofer. Alleen of je dan dus ook het geld er voor over hebt om ziets aan te schaffen...
Eens! Mijn sub valt met muziek niet eens op en doet alleen in de laagste frequenties mee, maar je mist wel iets als je hem uit zet. In films staat hij sowieso als LFE ingesteld is het een compleet ander verhaal :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Exirion

Gadgetfetisjist

Martijn1990 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:30:
XTZ heeft nu van de 99 serie een MKII versie gemaakt waarbij het filter verbeterd is. Dit filter kan je ook los kopen om je MKI te upgraden en dat verschil schijnt behoorlijk groot te zijn. Sowieso is de grootte van het filter ook een stuk toegenomen, niet dat dat alles zegt, maar goed.
Niet om XTZ nou af te kraken, want ik ben zelf een tevreden klant met 2 van hun subs, maar het feit dat een filter upgrade zoveel verschil maakt betekent niet veel goeds voor de kwaliteit van de eerste versie :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martijn1990
Exirion schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:31:
[...]

Niet om XTZ nou af te kraken, want ik ben zelf een tevreden klant met 2 van hun subs, maar het feit dat een filter upgrade zoveel verschil maakt betekent niet veel goeds voor de kwaliteit van de eerste versie :)
Is natuurlijk ook wat voor te zeggen, maar dan zouden de MKI's in eerste instantie al een stuk duurder geweest moeten zijn. Als je alle componenten los koopt en in elkaar zet, ben je vrijwel hetzelfde kwijt als XTZ ervoor vraagt, dus ze moesten ergens op bezuinigen of de prijs omhoog gooien.

De MKII heeft sowieso ook verbeteringen aan de kast, dus met alleen een filterupgrade in de MKI zal je niet exact hetzelfde resultaat bereiken.

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:55
Ik heb zelf de S426 HC3 met daarnaast nog een Klipsch RW12D (eerder een middenklasser? :)) en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is. De sub staat op auto power on, dus als ik bijv. de eerste keer een serie start springt hij niet altijd meteen aan; maar als hij dan opspringt is het geluid veel voller. Je merkt gewoon dat die 2 woofers van de front speakers eigenlijk niet gemaakt zijn om (erg) laag te gaan.

Je kan trouwens ook niet "effe een subwoofer lenen", want persoonlijk vond ik dat de moeilijkste speaker om goed in te stellen. Je kan dat ding een maand in de hoek van je kamer hebben staan en dan nog eens een beetje met de settings of plaatsing spelen en opeens nóg beter (of slechter :9 ) geluid hebben. :)

Ik vermoed dat als ik zo'n beest van een sub zoals FeaR zou hebben staan, het nog beter zou zijn, maar dat zou een beetje overkill met een budget setje van Jamo. :p

Verwijderd

Martijn1990 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:53:
[...]

Is natuurlijk ook wat voor te zeggen, maar dan zouden de MKI's in eerste instantie al een stuk duurder geweest moeten zijn. Als je alle componenten los koopt en in elkaar zet, ben je vrijwel hetzelfde kwijt als XTZ ervoor vraagt, dus ze moesten ergens op bezuinigen of de prijs omhoog gooien.

De MKII heeft sowieso ook verbeteringen aan de kast, dus met alleen een filterupgrade in de MKI zal je niet exact hetzelfde resultaat bereiken.
De verbeteringen aan de kast kan ik zo niet vinden. Ook niet op de site van XTZ zelf. Het is natuurlijk ook wel zo, dat het een marketing is, zo;n MK 2 versie. XTZ heeft vooral op de scandinavische speakermarkt veel te duchten van Dali met de Ikon MK 2 serie. En dan moet je wel wat. :)

• Martijn1990
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:19:
[...]

De verbeteringen aan de kast kan ik zo niet vinden. Ook niet op de site van XTZ zelf. Het is natuurlijk ook wel zo, dat het een marketing is, zo;n MK 2 versie. XTZ heeft vooral op de scandinavische speakermarkt veel te duchten van Dali met de Ikon MK 2 serie. En dan moet je wel wat. :)
Van AVforums.com:

From the 99.36 Brochure:
The highlights of the MKII version of the 99.36 has new re-designed crossover circuitry updated
with lower tolerance components and designed for a flatter speaker frequency response. There
is new internal wiring, the cabinet has been made even more sturdy and more damping material
is used in each speaker. Also the bass and tweeter level adjustments have been optimized.

En dat geld voor alle MKII versies.

Verwijderd

Martijn1990 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:24:
[...]

Van AVforums.com:

From the 99.36 Brochure:
The highlights of the MKII version of the 99.36 has new re-designed crossover circuitry updated
with lower tolerance components and designed for a flatter speaker frequency response. There
is new internal wiring, the cabinet has been made even more sturdy and more damping material
is used in each speaker. Also the bass and tweeter level adjustments have been optimized.

En dat geld voor alle MKII versies.
OK. Maar het is een beetje magertjes, als XTZ dat een MK 2 wil gaan noemen. :P

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Tipje sluier van de nieuwe goodies :)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cmwuo0.jpg

Nu snel verder met het meubel :)

Verwijderd

ConZito schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:25:

[afbeelding]

wtf zijn dat ? 3 HT-pc's ? :+

• thobe
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ziet er uit als NAD apparatuur. Misschien versterkers of iets met een soort klep ervoor?

• ConZito
Drie eindversterkers :)

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-08 11:59
Misschien stel ik een domme vraag, maar wat zijn de voordelen van 3 eindversterkers?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nickeyboy schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:45:
Misschien stel ik een domme vraag, maar wat zijn de voordelen van 3 eindversterkers?
Headroom en totaal onafhankelijk aansturing van al je speakers. Je kunt zelfs bi-ampen om hoog/midden en laag apart aan te sturen op je front speakers.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ConZito
Het staat leuk, je hebt drie voedingen, drie eindtrappen, meer vermogen, hogere dempingsfactor en wat ik zei, het staat leuk :P

Bedoeling is een eindbak voor front left, een eindbak voor front right en een eindbak voor de center. Deels ook gewoon omdat het kan, ik verwacht niet direct hoorbare verschillen, maar dat is ook omdat ik mijn fronts altijd al aan een dergelijke losse eindbak had hangen.

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:57
NAD 214?

• ConZito
De C270's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Haha overal waar dit onderwerp wordt aangesneden, vind ik deze reactie terug van FeaR. Ik sluit me overigens volledig bij hem aan, daarnaast is plaatsing en afstelling van een sub zo onwijs belangrijk, dat je pas dan kunt bepalen of je nog zonder kan/wilt.

Eindelijk heb ik een nieuw appartement en dus ruimte voor m'n HT, binnenkort dus ook weer een update van mijn kant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvanG
[...]

Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/700/imag0844h.jpg

Het gaat om een Mordaunt Short MS308 Subwoofer. Geen schokkende subwoofer, maar er komt genoeg extra bas uit. Het is meer dat ik gewoon niet zo'n fan ban van veel extra bas. Bij sommige nummers voegt het wel wat toe maar vaak vind ik dat de speakers al laag genoeg gaan en dan vindt ik de bas niet passend. Bij films voegt ie zeker veel toe maar dan kom ik dus weer in de knoei met de onderburen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ConZito schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:25:

[afbeelding]

Netjes 8)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:23:
[...]
Haha overal waar dit onderwerp wordt aangesneden, vind ik deze reactie terug van FeaR. Ik sluit me overigens volledig bij hem aan, daarnaast is plaatsing en afstelling van een sub zo onwijs belangrijk, dat je pas dan kunt bepalen of je nog zonder kan/wilt.

Eindelijk heb ik een nieuw appartement en dus ruimte voor m'n HT, binnenkort dus ook weer een update van mijn kant :-)
Twee redenen: ik had zelf ook altijd de gedachte dat ik niets miste zonder subwoofer. Totdat ik dus zelfs eens had geprobeerd en merkte wat het verschil was. Durf bijna te zeggen dat de toevoeging van de subwoofer een grotere aanwinst was dan het vervangen van de Magnat speakers door de Focal Chorus. En de tweede reden is dat 99% van de mensen die claimen geen subwoofer nodig te hebben het nog nooit hebben geprobeerd of het hebben geprobeerd met één of ander knakending wat alleen kan bonken.
VincentvanG schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 07:39:
[...]
[afbeelding]

Het gaat om een Mordaunt Short MS308 Subwoofer. Geen schokkende subwoofer, maar er komt genoeg extra bas uit. Het is meer dat ik gewoon niet zo'n fan ban van veel extra bas. Bij sommige nummers voegt het wel wat toe maar vaak vind ik dat de speakers al laag genoeg gaan en dan vindt ik de bas niet passend. Bij films voegt ie zeker veel toe maar dan kom ik dus weer in de knoei met de onderburen..
Een subwoofer is er niet alleen om extra bas te geven, maar vooral om het laag aan te vullen. En dan specifiek het deel wat je speakers niet meer kunnen brengen of waar het moeite gaat kosten en dus wat hulp nodig is. En al gaan je speakers nog zo laag, een geschikte subwoofer zal altijd lager gaan en een hogere output hebben. Verder zal een goed afgeregelde set geen overlast bieden. Desnoods door het gebruik van hulpmiddelen zoals ontkoppelende plateau's voor de speakers en/of subwoofer.

Net wat ik zeg, als je een echt goede subwoofer naast die speakers zet (en dus niet op de tafel 8)7 ) dan merk je het verschil pas. Die Mordaunt Short MS308 is een 8" woofertje met 80 Watt versterker die - volgens de specificaties - tot 35 Hz gaat. Daar kan en mag je gewoon niet veel van verwachten. Sowieso is die 35 Hz niet echt laag en het kan nog eens hoger uitvallen omdat er niets wordt gezegd of het op -6 dB of -3 dB is gemeten. De Mordaunt Short MS308 heeft ook maar een adviesprijs van nog geen 300 euro, dus dat valt wel in de lijn met verwachtingen.

Maar sowieso staat je opstelling wat krapjes zo strak tegen de achterwand en de muren aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:20
Fear, jou instap sub is meteen een velodyne. Is wel even iets anders dan een BK sub :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
@Fear
Ik heb nu 2 IQ90 van Kef. Die zouden gaan tot 33Hz.
Ik begrijp direct dat een subje van 300€ weinig zou geven.

In de winkel heb ik ze gehoord met en zonder subs (Kef 400b en een B&W model uit de CM reeks).
Toen vond ik dat die voor muziek weing effect gaven.
Wat voor een sub zou jij aanraden als ik nog eens wat centen over heb?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentvanG
Een subwoofer is er niet alleen om extra bas te geven, maar vooral om het laag aan te vullen. En dan specifiek het deel wat je speakers niet meer kunnen brengen of waar het moeite gaat kosten en dus wat hulp nodig is. En al gaan je speakers nog zo laag, een geschikte subwoofer zal altijd lager gaan en een hogere output hebben. Verder zal een goed afgeregelde set geen overlast bieden. Desnoods door het gebruik van hulpmiddelen zoals ontkoppelende plateau's voor de speakers en/of subwoofer.

Net wat ik zeg, als je een echt goede subwoofer naast die speakers zet (en dus niet op de tafel 8)7 ) dan merk je het verschil pas. Die Mordaunt Short MS308 is een 8" woofertje met 80 Watt versterker die - volgens de specificaties - tot 35 Hz gaat. Daar kan en mag je gewoon niet veel van verwachten. Sowieso is die 35 Hz niet echt laag en het kan nog eens hoger uitvallen omdat er niets wordt gezegd of het op -6 dB of -3 dB is gemeten. De Mordaunt Short MS308 heeft ook maar een adviesprijs van nog geen 300 euro, dus dat valt wel in de lijn met verwachtingen.

Maar sowieso staat je opstelling wat krapjes zo strak tegen de achterwand en de muren aan de zijkant.
Over de plaatsing vd speakers en subwoofer; woon op kamers ;) Dus meer kan ik er niet van maken qua ruimte helaas. Snap dat het absoluut beter kan qua plaatsing.

En het eerste geef ik je gelijk in, heb het ook verkeerd verwoord in mijn eerdere reactie. Weet dat het niet alleen om de bas gaat. Maar zo ervaar ik het met deze sub. Ik zal niet meer oordelen met me 300€ subje! (voor mij heel wat :D ) Als ik ooit weer geld heb zal ik is kijken naar een nieuwe, maar voorlopig tevree met deze setup (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommie12 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:41:
In de winkel heb ik ze gehoord met en zonder subs (Kef 400b en een B&W model uit de CM reeks).
Is altijd lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik het uitzoeken van een subwoofer nog lastiger dan gewone speakers. Bij een subwoofer hangt de toevoeging veel meer van de plaatsing in de ruimte en de akoestiek van de ruimte af. Bij speakers ook wel, maar toch wat minder. Als het kan zou ik een subwoofer dan ook altijd thuis uitproberen als je de mogelijkheid hebt. En dan zou ik toch gaan kijken naar de wat hogere merken als Sunflire, SVS en Velodyne. Moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb met bonkie-bonkie subwoofer van een paar honderd euro en de merken die meteen naar de 750 euro of hoger gaan. Met het segment er tussen heb ik geen ervaring, dus bijvoorbeeld de Klipsch die je hier ook wel vaak terug ziet komen of een BK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
FeaR schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:08:
[...]

Is altijd lastig te zeggen. Persoonlijk vind ik het uitzoeken van een subwoofer nog lastiger dan gewone speakers. Bij een subwoofer hangt de toevoeging veel meer van de plaatsing in de ruimte en de akoestiek van de ruimte af. Bij speakers ook wel, maar toch wat minder. Als het kan zou ik een subwoofer dan ook altijd thuis uitproberen als je de mogelijkheid hebt. En dan zou ik toch gaan kijken naar de wat hogere merken als Sunflire, SVS en Velodyne. Moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb met bonkie-bonkie subwoofer van een paar honderd euro en de merken die meteen naar de 750 euro of hoger gaan. Met het segment er tussen heb ik geen ervaring, dus bijvoorbeeld de Klipsch die je hier ook wel vaak terug ziet komen of een BK.
Die zijn failliet toch?
:)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Niet dat ik weet? Hoe kom je aan die informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Jordy van e schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:33:
[...]

Omdat er Sunflire staat ipv Sunfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 19:59
Tommie12 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:41:
@Fear
Ik heb nu 2 IQ90 van Kef. Die zouden gaan tot 33Hz.
Ik begrijp direct dat een subje van 300€ weinig zou geven.

Zelf heb ik ook 2 kef IQ90's staan, als sub heb ik hier een SVS PC 12 NSD-DSP. Ik vind hem de KEF's heel mooi aanvullen (maar of het een mooie sub is om te zien zal ik niet snel zeggen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Jordy van e schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:33:
[...]

Was een hele tijd terug een enorme uitverkoop van Sunfire producten bij een audiozaak in Brabant.
Onder andere een sunfire sub van 1200 euro voor 300 euro.

Maar ik kan mij ook vergissen in het merk...... :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
  • Laatst online: 23-11-2024
Tijd om een nieuwe update te plaatsen dacht ik zo :)

van dit:

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/IMG_1049.JPG

Naar:

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://remote.pjkcomputers.be/GOT/Hifi/hifi10.jpg

Ik heb besloten om terug naar stereo te gaan. Ik luister veel meer muziek dan dat ik naar films kijk (90 % van mijn tijd luister ik naar muziek)

Wat zie je

TV: samsung, modelnummer weet ik niet vanbuiten
speakers: B&W Nautilus 804 ( *; waar ik zo verliefd op ben, zowel qua design als qua sound)
Eindtrappen: 2 keer Rotel RB-1070 (Mono bridged)
Processor: Rotel RSP-1066
CD speler: Rotel RCD-1070
Tapedeck: Marantz SD-1020
Headphones: Philips Cineos series
Phonotrap: Cambridge 540P
Platenspeler: Technics SL1200 MKII

Verder heb ik nog een subje van B&W (AS1) welke niet meer gebruikt wordt en in de verkoop staat en een center speaker B&W CC3. Deze wordt ook verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Je woont nog thuis begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
Ja, inderdaad. Ik heb wel alles 2dehands gekocht. Al bij al valt de prijs nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Pieter Kimpen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:34:
Ja, inderdaad. Ik heb wel alles 2dehands gekocht. Al bij al valt de prijs nog mee.
Mooie spullen, fijne draaitafel ook (welk element?)...

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
update van set

De gelukkige eigenaar van een Marantz SA15S1 icm PM15S1

http://dl.dropbox.com/u/2...-11-11%2016%2041%2031.jpg

http://dl.dropbox.com/u/2...-11-11%2016%2041%2031.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 11-11-2011 17:04 . Reden: Zie de topicwarning betreffende grote foto's. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Gentleman schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:59:
update van set

De gelukkige eigenaar van een Marantz SA15S1 icm PM15S1

[afbeelding]

[afbeelding]
Zoek de verschillen...waar zitten deze? Zie er geen :+

prachtig marantz spul

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
silitek schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:58:
[...]

Mooie spullen, fijne draaitafel ook (welk element?)...
Dank je.

Op dit moment zit er een stanton 500 MKII in. (omdat dit een allround element is).
Ik heb ook nog een concorde element voor het betere luisterwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een snel vraagje: Als je een versterker en een eindversterker hebt. van zeg ma 150 watt en 250 watt . Tel je dan de wattage op die dan naar de speaker gaat. wat in dit geval is een belasting van 400 watt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Kimpen
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:07:
even een snel vraagje: Als je een versterker en een eindversterker hebt. van zeg ma 150 watt en 250 watt . Tel je dan de wattage op die dan naar de speaker gaat. wat in dit geval is een belasting van 400 watt is?
Als je een eindversterker hebt sluit je speakers gewoon aan op deze eindtrap.
Voor de aansturing van je bronnen gebruik je een preamp of processor.

Indien je beschikt over een geïntegreerde versterker (een receiver dus) kan je deze via de pre out aansluitingen aan je eindversterker hangen.

Je eindversterker kan je dan gebruiken voor je front luidsprekers en de rear aansluitingen die je op de receiver vind gebruik je dan bvb voor je rears.

Maar om antwoord te geven op je vraag (kort door de bocht). Nee, de wattages worden niet bij elkaar opgeteld. Meestal gebruik je de speaker aansluitingen op je receiver niet meer, gezien je luidsprekers nu aan de eindtrap hangen.

Wat je ook kan doen (maar da's af te raden tenzij je 2 gelijke eindtrappen hebt) is je speakers bi-ampen.
1 versterker gebruiken voor de hoge- en middentonen en de andere voor het laaggebied.

[ Voor 15% gewijzigd door Pieter Kimpen op 11-11-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij woont niet thuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pieter Kimpen schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:29:
[...]

Als je een eindversterker hebt sluit je speakers gewoon aan op deze eindtrap.
Voor de aansturing van je bronnen gebruik je een preamp of processor.

Indien je beschikt over een geïntegreerde versterker (een receiver dus) kan je deze via de pre out aansluitingen aan je eindversterker hangen.

Je eindversterker kan je dan gebruiken voor je front luidsprekers en de rear aansluitingen die je op de receiver vind gebruik je dan bvb voor je rears.

Maar om antwoord te geven op je vraag (kort door de bocht). Nee, de wattages worden niet bij elkaar opgeteld. Meestal gebruik je de speaker aansluitingen op je receiver niet meer, gezien je luidsprekers nu aan de eindtrap hangen.

Wat je ook kan doen (maar da's af te raden tenzij je 2 gelijke eindtrappen hebt) is je speakers bi-ampen.
1 versterker gebruiken voor de hoge- en middentonen en de andere voor het laaggebied.
Dus een eindversterker heeft een betere voeding en meer wattage vaak, en hierdoor vervangt hij de uitgangen van de versterkers. ma als je een goede receiver hebt dan is dat vaak niet nodig lijkt me dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 09:54:
[...]

Dus een eindversterker heeft een betere voeding en meer wattage vaak, en hierdoor vervangt hij de uitgangen van de versterkers. ma als je een goede receiver hebt dan is dat vaak niet nodig lijkt me dan?
De meeste mensen gebruiken geen eindversterker, aangezien de meeste receivers (ook mid/high end modellen) ook de zwaardere speakers weten aan te sturen. Maar als je echt moeilijk aan te sturen speakers hebt, kan een eindversterker wel de oplossing zijn. Tevens kan je je set op deze manier natuurlijk extra tweaken en nog meer afstemmen op jou wensen/eisen.

De meeste eind versterkers sluit je aan op de pre uitgang van de voorversterker, maar er zijn ook zogenaamde "boosters" die je gewoon op je speaker terminals aan sluit:

Leuk voorbeeld is de Musical Fidelity Supercharger:

Afbeeldingslocatie: http://www.stassen.nl/images/MusicalFidelity_550Ksupercharger_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik wel, maar toen ik ging verhuizen, woonde ik ineens weer thuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:49
Even een korte vraag over een center - die eigenlijk te klein is voor zijn eigen topic.

Heb net een Klipsch Synergy C-10 gekocht bij mijn nieuwe set. Nou kan ik tot morgen zonder problemen ruilen voor zijn grotere broertje, de C-20. Die kan iets meer vermogen handelen, maar in principe zou de C10 ook prima met mijn Denon 2311 overweg moeten kunnen.
De reden dat ik in 1e instantie de C10 kocht, was omdat ik bang was dat de C20 niet in mijn kastje zou passen. Dat blijkt nu wel het geval. De C20 kan meer wattages hebben en is groter, maar ga ik daar iets van merken met stemmen en datgene waar een center voor bedoeld is :?
Luisteren naar de centers is helaas geen optie...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
Neem aan dat ze wel beide van dezelfde serie zijn als je fronts? Het mooie zou zijn als je center en fronts dezelfde afmeting woofers heeft, dat zou voor de meeste homogeniteit zorgen. Ik ben niet thuis in Klipsh, dus ken de verschillen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jordy van e schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:29:
[...]

De meeste mensen gebruiken geen eindversterker, aangezien de meeste receivers (ook mid/high end modellen) ook de zwaardere speakers weten aan te sturen. Maar als je echt moeilijk aan te sturen speakers hebt, kan een eindversterker wel de oplossing zijn. Tevens kan je je set op deze manier natuurlijk extra tweaken en nog meer afstemmen op jou wensen/eisen.

De meeste eind versterkers sluit je aan op de pre uitgang van de voorversterker, maar er zijn ook zogenaamde "boosters" die je gewoon op je speaker terminals aan sluit:

Leuk voorbeeld is de Musical Fidelity Supercharger:

[afbeelding]
Ik denk dat ik het wel snap hoor maar ik zou dan zelf altijd wel voor een eind versterker gaan om het beste resultaat te krijgen. bijvoorbeeld de marantz 7005 met een 7055

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

factor schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 16:08:
[...]

Zelf heb ik ook 2 kef IQ90's staan, als sub heb ik hier een SVS PC 12 NSD-DSP. Ik vind hem de KEF's heel mooi aanvullen (maar of het een mooie sub is om te zien zal ik niet snel zeggen ;) )
Hee ... da's tof !

Ik ben aan het denken over dezelfde subwoofer (ik vind het cylinder-model dus wel mooi ;-) ). Kan jij een paar foto's maken, waarbij ook een indruk van de ruimte waarin die staat (hoe groot) ? Ik ben heel benieuwd hoe die klinkt eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
Martijn1990 schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:50:
Neem aan dat ze wel beide van dezelfde serie zijn als je fronts? Het mooie zou zijn als je center en fronts dezelfde afmeting woofers heeft, dat zou voor de meeste homogeniteit zorgen. Ik ben niet thuis in Klipsh, dus ken de verschillen ook niet.
Het is idd de zelfde serie ja, dus zou sowieso redelijk op elkaar afgestemd moeten zijn. Als ik een center met dezelfde afmetingen voor de woofers als de fronts moet pakken wordt de center wel een erg groot bakbeest. Klipsch F3 als fronts, daar zitten 20 cm woofers in ;)
Heb nu dus een C-10 center met 10 cm woofers, de C-20 heeft 13cm woofers. Enige echte verschil dat ik zie is dat de C-20 vanaf 82hz zijn ding doet, terwijl de C-10 pas vanaf 100Hz meedraait.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat niet voor niets een waarschuwing onderaan het topic, "wat moet ik kopen"-vragen horen hier niet thuis

[ Voor 82% gewijzigd door Grrrrrene op 12-11-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:53
Onze wand werd eens deftig onder handen genomen, er moet nog wel vanalles aan gedaan worden:

Wat moet er nu nog gedaan worden?

* Verder profielen plaatsen om te stucen.
* Het uitplamuren zelf, opschuren,plamure,schuren, plamuren enz (zo'n 3u lang)
* Het plaatsen van de natuurstenen vloer voor de subwoofer
* Deurtje kast en legplanken erin met ruimte voor kabeldoorvoer
* Rechts van dat kastje nog een achterwand en legplanken
* RGB ledverlichting in de nis te bedienen met ab
* Witte keien in de haard zelf
* Legplanken in de kast links van de haard (kopse kant)
* Plaatsen van de rug in de nis in zwarte mdf, waarvan 1 deel (ter hoogte stopcontacten) uitneembaar of kantelbaar is
* Hier en daar nog wat kleine afwerkingen
* Installatie apparatuur en ophanging tv en boxen

Maar om toch een idee te hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img714.imageshack.us/img714/4935/p1060067i.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/1152/p1060068j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-07 19:59
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 14:47:
[...]

Hee ... da's tof !

Ik ben aan het denken over dezelfde subwoofer (ik vind het cylinder-model dus wel mooi ;-) ). Kan jij een paar foto's maken, waarbij ook een indruk van de ruimte waarin die staat (hoe groot) ? Ik ben heel benieuwd hoe die klinkt eigenlijk.
Ik zit nu op het werk maar ik zal kijken of ik morgen tijd heb om een paar foto's te maken en hier te plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4ifpy0.jpg
Dit is nog een oude foto, die nog op mijn mobiel stond. Onder tussen staat de SVS op een andere plek in de kamer waar die minder opvalt (en ook nog beter presteerd >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro
  • Laatst online: 30-01 16:00

I4Pro

Powned!

skank schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:18:
Onze wand werd eens deftig onder handen genomen, er moet nog wel vanalles aan gedaan worden:

[afbeelding]

[afbeelding]
Skank heb je hier ook een voorbeeld tekening van?
Ik vind het namelijk zeer mooi uitgevoerd. :)

Gigabyte-UD4P - X4 955 - 74 gb Raptor - Nvidia GTX 275 - Logitech Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
michelvdpol schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:04:
[...]

Skank heb je hier ook een voorbeeld tekening van?
Ik vind het namelijk zeer mooi uitgevoerd. :)
wat bedoel je?
Ik heb een 3d sketchup ervan ja, maar de uitgevoerde versie is toch mooier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

skank schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:14:
[...]

wat bedoel je?
Ik heb een 3d sketchup ervan ja, maar de uitgevoerde versie is toch mooier?
Dat ik de tekening wel wil gebruiken om er een eigen draai aan te geven :)
En ik ben benieuwd hoe de maten zijn qua lengte etc. :)

PM je wel.

[ Voor 1% gewijzigd door I4Pro op 12-11-2011 17:19 . Reden: slow chat vermijden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

factor schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:02:
[...]

Ik zit nu op het werk maar ik zal kijken of ik morgen tijd heb om een paar foto's te maken en hier te plaatsen.
[afbeelding]
Dit is nog een oude foto, die nog op mijn mobiel stond. Onder tussen staat de SVS op een andere plek in de kamer waar die minder opvalt (en ook nog beter presteerd >:) )
Thx :) Kijk uit naar de andere foto's. Ik probeer nl. in te schatten of deze sub krachtig genoeg is voor mn woonkomamer met open keuken. Als jouw foto's een idee geven dat mijn ruimte ongeveer gelijke grotte is aan jouw ruimte, dan zit ik wat dat betrft goed.

En je schrijft >:) als je het over presteren hebt. Is die werkelijk zo >:) ? Nog verschil in muziek en/of films ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Na het zien van al die mooie kamers hier zal ik de mijn Game/film/werk kamer ook eens posten.

Ik heb vandaag me nieuwe meubel binnen dus meteen een goeie reden om het een en ander te laten zien :).

Mijn nieuwe meubel:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-ngobwhZ1rA0/Tr7kh50NwWI/AAAAAAAABoE/iY9KAyvu6-c/s800/P1010991.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-cAz00F6QERY/Tr7klfWO2qI/AAAAAAAABoc/I56Ge1N7X34/s800/P1010994.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nYUQtocC3io/Tr7kh_vxLdI/AAAAAAAABn8/wOv7jivdyIE/s800/P1010990.JPG

Computerkant:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-f81wHZz5EFI/Tr7klcGfmPI/AAAAAAAABoY/D9D1whHAPnk/s800/P1010993.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-F1wBuMTw-8E/Tr7kqSCI4TI/AAAAAAAABpA/0tuztS8znuk/s800/P1010998.JPG

TV:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-ksFKaMMQXzY/Tr7krTO6gBI/AAAAAAAABpI/oAY5irhVaTA/s800/P1010999.JPG

Bank:
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-VJdgO-jgYY8/Tr7keNYNXmI/AAAAAAAABnk/x5Z78K5jydE/s800/P1010986.JPG

Boven de bank :) (ik hoop dat ik ze goed gemonteerd heb haha :P)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-FMc9czABEhs/Tr7kn3AZsFI/AAAAAAAABoo/Wd21cVNew-U/s800/P1010995.JPG

Nog een laatste soort van overzicht shot:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-7vq1GfvhtnQ/Tr7ko96PptI/AAAAAAAABow/hWAVUCgjZvE/s800/P1010996.JPG

Wat u ziet:

Harman/Kardon AVR158 Reciever
Harman/Kardon BDT20 - blu-ray speler
Harman/Kardon HKTS9 - 5.1 luidsprekersysteem met een actieve subwoofer

Het hele Harman Kardon setje is ook nieuw , maar als ik op mezelf ga wonen en dus wat meer ruimte heb komt er wel het betere audio apparatuur. Maar aangezien ik een 10 jaar oude dolbey set had is dit al zo'n enorme verbetering , ben er zeer tevreden mee :).

40 inch Samsung LED (backlight) (type weet ik zo niet meer, sinds kort aan de muur gehangen)
Xbox360
Een Game pc met alles erop en eraan.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezellige inrichting :X

Het behang is wel cool, net alsof je in een kooi leeft .

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 20:58
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 23:34:
Gezellige inrichting :X

Het behang is wel cool, net alsof je in een kooi leeft .
Volgens mij is dat een metalen voorzet rooster om spullen aan te hangen. Op zich wel handig.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

michelvdpol schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:18:
Dat ik de tekening wel wil gebruiken om er een eigen draai aan te geven :)
En ik ben benieuwd hoe de maten zijn qua lengte etc. :)
Iets namaken is toch geen lol aan? Met een foto moet je toch genoeg hebben om zelf iets te verzinnen dat in je eigen kamer past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

Exirion schreef op zondag 13 november 2011 @ 01:26:
[...]

Iets namaken is toch geen lol aan? Met een foto moet je toch genoeg hebben om zelf iets te verzinnen dat in je eigen kamer past.
Ik ben het met je eens. Het gaat mij ook meer om de "openhaard" hoe deze is ingebouwd en welke afmetingen erbij zijn gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
j-phone schreef op zondag 13 november 2011 @ 00:36:
[...]

Volgens mij is dat een metalen voorzet rooster om spullen aan te hangen. Op zich wel handig.
Is geen rooster , is gewoon behang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
michelvdpol schreef op zondag 13 november 2011 @ 08:32:
[...]

Ik ben het met je eens. Het gaat mij ook meer om de "openhaard" hoe deze is ingebouwd en welke afmetingen erbij zijn gebruikt.
op htforum zie je meer ;) van de opbouw zelfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Na altijd dit forum te lezen nu dan eigenlijk mijn eigen CineLounge gereed. Visueel is alles in orde nu, audio technisch wordt de volgende stap.

Beamer: Epson TW3200
Scherm: OPTOMA Projectiescherm 16:9 - handmatig - 92" (234 cm) - DS-9092PM.G+
TV: Philips 37" Ambilight LED FULL HD (netTv etc)
Surround: JVC 5.1 DTS (2001 aangekocht, werkt nog goed, perfect wil ik niet zeggen) - op palen
Ontvangst TV: Philips side Ziggo HD CI+ card
Ontvangst beamer: Homecast Ziggo HD Decoder
Movies: ASRock ION mini-PC + DTS, externe 2TB E-Sata disk opslag
Afspelen via XBMC (via HDMI)

MovieNight View (TV hangt er dus gewoon achter aan de muur...)

Afbeeldingslocatie: http://www.cvv-vriendenschaar.nl/Data/Vriendens/Modules/TekstPagina/Front/images/_specifiek/M_1168/IMG_7420.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door sweeeetje op 13-11-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ponkrucker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 08:51
Breaking Bad _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
sweeeetje schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:25:
Na altijd dit forum te lezen nu dan eigenlijk mijn eigen CineLounge gereed. Visueel is alles in orde nu, audio technisch wordt de volgende stap.

Surround: JVC 5.1 DTS (2001 aangekocht, werkt nog goed, perfect wil ik niet zeggen) - op palen

[afbeelding]
mag ik vragen welke skin je draait met xbmc? Ziet er nice uit overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:05
Diversity schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 22:52:
Na het zien van al die mooie kamers hier zal ik de mijn Game/film/werk kamer ook eens posten.

Ik heb vandaag me nieuwe meubel binnen dus meteen een goeie reden om het een en ander te laten zien :).

Mijn nieuwe meubel:
[..]

Nog een laatste soort van overzicht shot:
[afbeelding]

Wat u ziet:

Harman/Kardon AVR158 Reciever
Harman/Kardon BDT20 - blu-ray speler
Harman/Kardon HKTS9 - 5.1 luidsprekersysteem met een actieve subwoofer

Het hele Harman Kardon setje is ook nieuw , maar als ik op mezelf ga wonen en dus wat meer ruimte heb komt er wel het betere audio apparatuur. Maar aangezien ik een 10 jaar oude dolbey set had is dit al zo'n enorme verbetering , ben er zeer tevreden mee :).

40 inch Samsung LED (backlight) (type weet ik zo niet meer, sinds kort aan de muur gehangen)
Xbox360
Een Game pc met alles erop en eraan.

Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
Hier zou ik dus echt helemaal knetterleip van worden he, dat behang 8)7 Gelukkig kunnen smaken verschillen :P

Ik ben nog druk bezig met schetsen, plannen en lijstjes maken. Eind januari kan ik gaan bouwen aan het geheel, ben nu voornamelijk bezig met het testen van domotica implementaties :)

[ Voor 28% gewijzigd door doltishDuke op 13-11-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 12:51
leuk behang eigenlijk:P Ik zou het niet willen hebben. Maar ik dacht echt dat er iets voor die wand stond.

@MartijnGP
Wat voor domotica wil jij allemaal gaan toepassen ? aangezien je allemaal aan het testen bent?

Het schijnt met die domotica nogal moeilijk te zijn een systeem te maken wat echt werkt he? Ik heb gehoord dat er echt uren of dagen testwerk zitten in een simpel domotica systeem. Naja ik denk niet dat dat voor mij weg is gelegd :(. Ik heb echter wel het idee er iets mee te gaan doen. Maar daar moet ik me dan nog wat meer in verdiepen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
Diversity schreef op zondag 13 november 2011 @ 09:26:
[...]

Is geen rooster , is gewoon behang :)
Ik dacht werkelijk dat jouw front speakers aan één of ander metalen rooster voor het behang hingen.

@clifdon, wat versta jij onder domotica dat je denkt dat het zo ingewikkelt is? Twintig jaar geleden moest je inderdaad nog je eigen interface programmeren om een lamp aan of uit te zetten maar tegenwoordig kennen we 'klik aan klik uit' systemen die compatible zijn met Logitech harmoney whatever universele afstandsbedieningen. Desnoods via X10 converters.

[ Voor 40% gewijzigd door j-phone op 14-11-2011 01:47 ]

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
clifdon schreef op maandag 14 november 2011 @ 01:17:
leuk behang eigenlijk:P Ik zou het niet willen hebben. Maar ik dacht echt dat er iets voor die wand stond.

@MartijnGP
Wat voor domotica wil jij allemaal gaan toepassen ? aangezien je allemaal aan het testen bent?

Het schijnt met die domotica nogal moeilijk te zijn een systeem te maken wat echt werkt he? Ik heb gehoord dat er echt uren of dagen testwerk zitten in een simpel domotica systeem. Naja ik denk niet dat dat voor mij weg is gelegd :(. Ik heb echter wel het idee er iets mee te gaan doen. Maar daar moet ik me dan nog wat meer in verdiepen.
Voorlopig ben ik zover dat het licht wordt aangestuurd door de computer. Dit heb ik gedaan door zo'n radiogestuurd stekkersysteem te hacken met een arduino, wat draadjes en wat transistoren. Gaat allemaal eigenlijk vrij simpel en is stukken goedkoper dan KaKu, Z-Wave, etc. Wil ik nu een lamp aandoen stuur ik 'remote on 4' via UDP naar localhost:5331 en de lamp aangesloten op pin 4 gaat aan. Het volgende wat ik wil implementeren is het aansturen van de radiator (ik woon in een appartement, dus geen CV), als dat werkt wil ik de airco erbij pakken en eventueel het raam en de gordijnen nog, alleen daar is een sterke motor voor nodig.

Anderzijds wil ik bijvoorbeeld hebben dat op de tijd dat ik wakker moet worden het apparaat het licht in mijn slaapkamer langzaam aanze, eventueel de gordijnen open trekt en het NOS journaal aan zet. Ook ben ik al een eind gekomen met het automatisch unlocken van de voordeur van het gebouw en de deur van mijn appartement zodat ik dat via mijn telefoon kan doen. Om de boel compleet te maken ben ik bezig aan een 'screensaver' voor mijn TV (het is plasma, dus ik moet wel..) wat een beetje functioneert als al die Living Wall projecten.

Beetje overmoedig waarschijnlijk en niet alles zal gaan lukken, maar ik vind het wel leuk om te proberen. Je moet alleen zorgen dat je een stevige software basis hebt om vanuit te gaan. In mijn geval EventGhost en wat degelijke kennis van Python. De Arduino draait een zelfgeschreven software die me eigenlijk volledige controle over de pins geeft vanuit zowel EventGhost als Python.

[ Voor 4% gewijzigd door doltishDuke op 14-11-2011 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
^^ Daar gaat mijn argument dat je 20 jaar geleden je eigen interface schreef. Ga je dit commercieel in de markt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
j-phone schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:59:
^^ Daar gaat mijn argument dat je 20 jaar geleden je eigen interface schreef. Ga je dit commercieel in de markt zetten?
Haha, nee, daarvan zijn er al genoeg systemen. Ik vind het gewoon leuk om dat soort dingen zelf te bouwen en die standaard pakketten doen altijd net niet wat ik wil hebben. Daarnaast, veel domotica systemen zijn zodanig gedocumenteerd dat ik waar nodig terug kan vallen op bijvoorbeeld Z-wave als ik het zelf niet voor elkaar krijg om die radiator aan te sturen.

Ook kun je uitgaan van veel bestaande software als ondersteuning. Met name EventGhost en Arduino Firmata/Serproxy vormen een goed platform om van uit te gaan voor scripting en aansturing van daadwerkelijke hardware.

Edit: Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het resultaat niet online kan gooien bij genoeg interesse :)

Edit 2: Dit is overigens hoe ik dat RF setje aanstuur met een Arduino :) Hier nog in test opstelling, zit uiteindelijk allemaal netjes weggewerkt in een kistje.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/s5wwti.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door doltishDuke op 14-11-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08 11:27
sweeeetje schreef op zondag 13 november 2011 @ 19:25:

[afbeelding]
@sweeeetje
Mag ik vragen hoe jij de kabel (waarschijnlijk HDMI) van je receiver/pc naar je beamer hebt lopen? Lopen die over het plafond of via een andere weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
@sweeeetje
Mag ik vragen hoe jij de kabel (waarschijnlijk HDMI) van je receiver/pc naar je beamer hebt lopen? Lopen die over het plafond of via een andere weg?
Ik heb een twee slaapkamer achter de beamer zitten waar ik alleen een kledingkast en een droger heb.
vanaf de woonkamer heb ik dus een gat gemaakt voor de beamer.
1. 2x HDMI kabel
2. USB (ivm Logitech Bluetooth toetsenbord)
3. Voeding beamer
4. Tulp (video)

1. In die kleine kamer heb ik een houten koof gemaakt naar de hoek van die kamer (richting het raam dus op de foto). daar boven in de hoek heb ik twee plankjes gemaakt waar de AsRock op staat en de HDD.
Zo kan ik dus de ASrock aanlaten in de kleine kamer en deze via bluetooth bedienen. (bluetooth keyboard)
HDMI 1 stop daar dus. (3 meter kabel)
2. De tweede HDMI kabel loopt dan naar de vloer van de kleine kamer, en gaat daar in de hoek weer terug de woonkamer in, naast de bank, tegen het raam (gat zat er al).
Daar heb ik een tweede decorder geplaatst van ziggo.
Vanaf de ASrock en vanaf de Decorder gaat langs het raam naar het scherm een optische kabel naar de versterker.

Als je wilt kan ik daar ook een foto van maken.
Ik de woonkamer lopen dus GEEN KABELS IN HET ZICHT. Alles is weggewerkt... :)
mag ik vragen welke skin je draait met xbmc? Ziet er nice uit overigens.
Moet ik voor je uitzoeken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11-2024

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

The Eagle schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 13:39:
Even een korte vraag over een center - die eigenlijk te klein is voor zijn eigen topic.

Heb net een Klipsch Synergy C-10 gekocht bij mijn nieuwe set. Nou kan ik tot morgen zonder problemen ruilen voor zijn grotere broertje, de C-20. Die kan iets meer vermogen handelen, maar in principe zou de C10 ook prima met mijn Denon 2311 overweg moeten kunnen.
De reden dat ik in 1e instantie de C10 kocht, was omdat ik bang was dat de C20 niet in mijn kastje zou passen. Dat blijkt nu wel het geval. De C20 kan meer wattages hebben en is groter, maar ga ik daar iets van merken met stemmen en datgene waar een center voor bedoeld is :?
Luisteren naar de centers is helaas geen optie...
Waar je waarschijnlijk iets van gaat merken is de wat hogere gevoeligheid van de C-20, die ligt 2 dB hoger dan die van de C-10. 1 van de redenen dat ik 3,5 jaar geleden de C-20 kocht bij m'n F-3's.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Hier ook eindelijk een mediahoekje waar ik tevreden mee ben :) Een oude Panasonic cinemaset en de oude Samsung LCD TV zijn de deur uit om plaats te maken voor een setje waar ik de komende jaren weer heerlijk van kan genieten.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/23967/Mediahoek.jpg

Specs:
- Samsung UE46D6500 met een beugeltje aan de muur, met een CI+ module om eindelijk eens van de setopbox af te zijn.
- Yamaha YSP-2200 soundbar voor 't geluid
- Gejailbreakte Apple TV (het kleine blokje onder de Yamaha) voor al m'n media, die al z'n content van de in de meterkast opgeborgen Time Capsule af haalt.
- Alles aangesloten met HDMI kabeltjes, op de onlangs gekochte Wii na… maar die telt niet mee als mediacentrum in ons geval.

Nog te doen: kabeltjes netjes wegwerken met een nette kabelgoot… deze hangen er nu een beetje bij (onder de TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:36
Vorige week een set Quadral Shogun Phonologue Gold's en een set KEF Q7's op de kop weten te tikken! Komende week veel muziek luisteren en beslissen welk set blijft en welke het veld mogen ruimen. Op het moment van schrijven/typen aan het genieten van de Quadral's, heerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/34owkci.jpg

Verder is er, op de aanschaf van een laptop na, weinig verandert.
Om het commentaar voor te zijn:
Ik weet het, mijn televisie is ouder dan sommige forumleden onder ons (inclusief mijzelf gok ik) maar het heeft simpelweg niet zoveel prioriteit.

Aan het einde van de week/begin volgende week meer over mijn ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Geweldig hoe goed je kunt zien waar je prioriteit ligt!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:26:
Hier ook eindelijk een mediahoekje waar ik tevreden mee ben :) Een oude Panasonic cinemaset en de oude Samsung LCD TV zijn de deur uit om plaats te maken voor een setje waar ik de komende jaren weer heerlijk van kan genieten.
[afbeelding]

Specs:
- Samsung UE46D6500 met een beugeltje aan de muur, met een CI+ module om eindelijk eens van de setopbox af te zijn.
- Yamaha YSP-2200 soundbar voor 't geluid
- Gejailbreakte Apple TV (het kleine blokje onder de Yamaha) voor al m'n media, die al z'n content van de in de meterkast opgeborgen Time Capsule af haalt.
- Alles aangesloten met HDMI kabeltjes, op de onlangs gekochte Wii na… maar die telt niet mee als mediacentrum in ons geval.

Nog te doen: kabeltjes netjes wegwerken met een nette kabelgoot… deze hangen er nu een beetje bij (onder de TV).
ziet er verder netjes uit hoor.Maar komt er nog redelijk geluid uit zo'n soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
LangTall schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:05:
[...]

Waar je waarschijnlijk iets van gaat merken is de wat hogere gevoeligheid van de C-20, die ligt 2 dB hoger dan die van de C-10. 1 van de redenen dat ik 3,5 jaar geleden de C-20 kocht bij m'n F-3's.
Heb gisteren inmiddels de C-10 omgeruild voor een C-20. Moet zeggen dat dat een stuk beter klinkt en ook een stuk beter past bij mijn set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Qlivian:
Stereogeluid moet je natuurlijk nooit willen horen uit cinemasets en soundbars, maar ik vind 't heel prettig klinken eerlijk gezegd :) Qua warmte en diep geluid klinkt 't behoorlijk goed, en surround-kwaliteit hangt een beetje van de vorm van je woonkamer af… hij moet wel z'n geluid goed heen en weer kunnen bouncen. Ik heb 't met een aantal surround-sound films (MKV's) geprobeerd zoals Avatar, de nieuwe Pirates of the Carribean en Fast Five, en ik ben meer tevreden over de surround kwaliteit van deze Yamaha dan van m'n oude 5.1 Panasonic set (die qua geluid nog best goede cijfers kreeg destijds).

Al met al, ik ben geen audiofiel en heb geen Marantz en Denon spul liggen (onder andere), maar ben wel redelijk kieskeurig met m'n wensen qua beeld en geluid (binnen mijn budget ten minste)… en wat dat betreft maakt zowel de TV qua beeld en de soundbar qua geluid de beloftes waar :)

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook een aantal 5.1 en 7.1 soundbars van de wat regulierdere merken heb beluisterd (zoals Philips, Sony e.d.), en deze vond ik echt afschuwelijk klinken. Blikkerig geluid, slecht surround sound, geen goede range en balans van de lage en hoge tonen enzo… dat doet deze Yamaha stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Hier dan mijn opstelling. Niet zo geavanceerd als de meeste, maargoed:

Afbeeldingslocatie: http://i115.photobucket.com/albums/n316/szilvertib/IMAG0066-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i115.photobucket.com/albums/n316/szilvertib/IMAG0058.jpg

Eltax Symphony 8.2 Front
Magnat Vector Needle 10 midden
Eltax Symphony 4.2 achter
Pioneer VSX-917s Receiver
LG BD660 Blu-Ray
LG Scarlet 42LG7000 LCD

En nog verstopt een Pioneer S-W80S Sub.

UPC mediabox nog vergeten... :P
En vanaf mijn pc loopt er een HDMI kabel rechtstreeks naar het hele zooitje zodat ik daar ook vanaf films enzo kan draaien.

[ Voor 15% gewijzigd door BoNeZ99 op 14-11-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
@SMAR: moet eerlijk zeggen dat ik je oplossing voor een TV meubel met die 2 Lack tafeltjes om die andere tafel heen best wel mooi vind ook :)
Praktisch, goedkoop en staat nog goed ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:47
Martijn1990 schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:05:
[...]

Klopt, zit een behoorlijk prijs verschil tussen. Ik heb nog heel erg getwijfeld tussen de grijsbruine en donkerbruine. Maar de donkerbruine zou het toch allemaal wel erg donker maken en achteraf is de grijsbruine echt heel mooi :)

Nou moet ik wel zeggen dat de stof van die witte voor 349 wel echt een heel stuk minder is, je voelt gewoon dat dat echt een goedkopere stof is.
Nog even terugkomend op het banken-dilemma. ;)
Ik heb inmiddels een mooie bank gevonden die ik heerlijk vond zitten. Binnenkort dus nieuw in m'n HT. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.leenbakker.nl/DBimages/Artikelen/10/101/10102241_Landscape_XL.jpg

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoNeZ99
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
The Eagle schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:18:
@SMAR: moet eerlijk zeggen dat ik je oplossing voor een TV meubel met die 2 Lack tafeltjes om die andere tafel heen best wel mooi vind ook :)
Praktisch, goedkoop en staat nog goed ook :)
Ja ik zocht echt iets wat er precies tussen past, en kwam met die 2 tafeltjes mooi uit.
En zo hou je nog centjes over voor andere leuke dingen 8)7 .
TV meubel was ook een goedkoop leenbakker geval van 59,- :o .

De salontafel was helemaal zwart, is een Ikea tafel, maar heb zelf het deel onder de glasplaat wit geverfd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
doltishDuke schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:03:
[...]

Haha, nee, daarvan zijn er al genoeg systemen. Ik vind het gewoon leuk om dat soort dingen zelf te bouwen en die standaard pakketten doen altijd net niet wat ik wil hebben. Daarnaast, veel domotica systemen zijn zodanig gedocumenteerd dat ik waar nodig terug kan vallen op bijvoorbeeld Z-wave als ik het zelf niet voor elkaar krijg om die radiator aan te sturen.

Ook kun je uitgaan van veel bestaande software als ondersteuning. Met name EventGhost en Arduino Firmata/Serproxy vormen een goed platform om van uit te gaan voor scripting en aansturing van daadwerkelijke hardware.

Edit: Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik het resultaat niet online kan gooien bij genoeg interesse :)

Edit 2: Dit is overigens hoe ik dat RF setje aanstuur met een Arduino :) Hier nog in test opstelling, zit uiteindelijk allemaal netjes weggewerkt in een kistje.
Als je het resultaat online wilt gooien graag! Wat je daar aan het ontwikkelen bent is inderdaad wel iets anders dan dat de bouwmarkten aanbieden. Als ik zo om me heen kijk wil ik ook aan de slag gaan. Erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

factor schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 17:02:
[...]

[afbeelding]
Dit is nog een oude foto, die nog op mijn mobiel stond. Onder tussen staat de SVS op een andere plek in de kamer waar die minder opvalt (en ook nog beter presteert >:) )
Ik hoop dat je nog tijd hebt weten te vinden voor die foto's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 17:27
Chrizzel schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:34:
Vorige week een set Quadral Shogun Phonologue Gold's en een set KEF Q7's op de kop weten te tikken! Komende week veel muziek luisteren en beslissen welk set blijft en welke het veld mogen ruimen. Op het moment van schrijven/typen aan het genieten van de Quadral's, heerlijk!
Respect ;) luister zelf naar het grotere broertje van de Shogun, de Amun. Klinkt heel erg lekker voor het geld.

Vreemd dat ze niet populairder zijn; er is heel veel aanbod op MP, ze zijn als je niet te snel toehapt heel erg betaalbaar en voor dat geld kun je naar mijn mening niks tot weinig beters krijgen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I4Pro

I4Pro

Powned!

skank schreef op zondag 13 november 2011 @ 14:45:
[...]

op htforum zie je meer ;) van de opbouw zelfs
Kun je een link sturen naar michelvandepol at gmail punt com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
LuPo schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:53:
[...]

Nog even terugkomend op het banken-dilemma. ;)
Ik heb inmiddels een mooie bank gevonden die ik heerlijk vond zitten. Binnenkort dus nieuw in m'n HT. :)

[afbeelding]
Ziet er goed uit, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op maandag 14 november 2011 @ 12:23:
@Qlivian:
Stereogeluid moet je natuurlijk nooit willen horen uit cinemasets en soundbars, maar ik vind 't heel prettig klinken eerlijk gezegd :) Qua warmte en diep geluid klinkt 't behoorlijk goed, en surround-kwaliteit hangt een beetje van de vorm van je woonkamer af… hij moet wel z'n geluid goed heen en weer kunnen bouncen. Ik heb 't met een aantal surround-sound films (MKV's) geprobeerd zoals Avatar, de nieuwe Pirates of the Carribean en Fast Five, en ik ben meer tevreden over de surround kwaliteit van deze Yamaha dan van m'n oude 5.1 Panasonic set (die qua geluid nog best goede cijfers kreeg destijds).

Al met al, ik ben geen audiofiel en heb geen Marantz en Denon spul liggen (onder andere), maar ben wel redelijk kieskeurig met m'n wensen qua beeld en geluid (binnen mijn budget ten minste)… en wat dat betreft maakt zowel de TV qua beeld en de soundbar qua geluid de beloftes waar :)

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik ook een aantal 5.1 en 7.1 soundbars van de wat regulierdere merken heb beluisterd (zoals Philips, Sony e.d.), en deze vond ik echt afschuwelijk klinken. Blikkerig geluid, slecht surround sound, geen goede range en balans van de lage en hoge tonen enzo… dat doet deze Yamaha stukken beter :)
Ik ben blij dat je er tevreden mee bent hoor. Mischien een idee voor men ouders die hebben alleen maar tv geluid en zou ze toch aan willen raden wat meer er mee te doen.Misschien dat zo''n sound bar iets is.
Ik zelf heb wel Denon en Focal speakers maar dat kun je niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
M'n baas van m'n vorige werk was een enórme audiofanaat met versterkers die door een oud vrouwtje in Frankrijk met de hand in elkaar werden gezet… en da's niet eens een geintje :) Met kabels van ±2cm dik en al het andere leuks wat erbij komt kijken. Toen hij dat aanzette was 't altijd écht genieten bij ons op de studio. Wát een geluid!

Maar goed, voor thuisgebruik is het voor mij een hoop geld (om niet te spreken van de ruimte die 't in neemt), maar ik had dankzij z'n speakers wel een goed uitgangspunt van wat ik lekker vind klinken. Ik hoorde over Yamaha altijd goede verhalen qua kwaliteit enzo. Ik had ook naar Teufel gekeken voor normale speakers, maar ik krijg altijd van die rode bulten als ik een legertje kabels in m'n huis zie… hebben jullie dat ook? ;)

En tot voor kort was ik nooit te spreken over de geluidskwaliteit van soundbars… een vriend van me had een LG soundbar als ik me niet vergis, en dat klonk als de bagger. Letterlijk. Heel kunstmatige surround, áls je 't al kon horen, en de geluidskwaliteit zelf was ook heel vreemd en kaal. Ik heb toen een tip gekregen van m'n baas dat als ik dan toch persé een soundbar wil vanwege kabels e.d. (hij was ook nooit te spreken over de reguliere merken, óók niet het zogenaamde "high-end" spul van Sony en Philips), dat ik dan eens naar de midden-lijn van Yamaha moest gaan kijken. De budgetlijn was ook niet echt fantastisch, maar deze YSP-2200 bleek wel een heel mooi alternatief te zijn.

Er zijn nog grotere van Yamaha met, volgens mij, 32 speakers die afzonderlijk werken, maar die viel buiten m'n budget. De Yamaha YSP-2200 heb ik pas geleden voor net geen 700 euro kunnen kopen, en je hebt letterlijk 4 kabeltjes: Stroom, woofer kabeltje, hdmi naar de Apple TV, en hdmi naar de TV. :)
Plus, hij is maar ±5-7cm hoog, terwijl er toch een heel behoorlijk geluid uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joramoudenaarde schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 13:07:
M'n baas van m'n vorige werk was een enórme audiofanaat met versterkers die door een oud vrouwtje in Frankrijk met de hand in elkaar werden gezet… en da's niet eens een geintje :) Met kabels van ±2cm dik en al het andere leuks wat erbij komt kijken. Toen hij dat aanzette was 't altijd écht genieten bij ons op de studio. Wát een geluid!

Maar goed, voor thuisgebruik is het voor mij een hoop geld (om niet te spreken van de ruimte die 't in neemt), maar ik had dankzij z'n speakers wel een goed uitgangspunt van wat ik lekker vind klinken. Ik hoorde over Yamaha altijd goede verhalen qua kwaliteit enzo. Ik had ook naar Teufel gekeken voor normale speakers, maar ik krijg altijd van die rode bulten als ik een legertje kabels in m'n huis zie… hebben jullie dat ook? ;)

En tot voor kort was ik nooit te spreken over de geluidskwaliteit van soundbars… een vriend van me had een LG soundbar als ik me niet vergis, en dat klonk als de bagger. Letterlijk. Heel kunstmatige surround, áls je 't al kon horen, en de geluidskwaliteit zelf was ook heel vreemd en kaal. Ik heb toen een tip gekregen van m'n baas dat als ik dan toch persé een soundbar wil vanwege kabels e.d. (hij was ook nooit te spreken over de reguliere merken, óók niet het zogenaamde "high-end" spul van Sony en Philips), dat ik dan eens naar de midden-lijn van Yamaha moest gaan kijken. De budgetlijn was ook niet echt fantastisch, maar deze YSP-2200 bleek wel een heel mooi alternatief te zijn.

Er zijn nog grotere van Yamaha met, volgens mij, 32 speakers die afzonderlijk werken, maar die viel buiten m'n budget. De Yamaha YSP-2200 heb ik pas geleden voor net geen 700 euro kunnen kopen, en je hebt letterlijk 4 kabeltjes: Stroom, woofer kabeltje, hdmi naar de Apple TV, en hdmi naar de TV. :)
Plus, hij is maar ±5-7cm hoog, terwijl er toch een heel behoorlijk geluid uit komt!
Leuk dat je je verhaal kwijt wilt, leest prettig weg.Mooi dat je toch een op goede midden weg bent uit gekomen, al vind ik 700 euro best veel voor een soundbar, mijn center kost al 440 euro.Ik kan dan ook geen oordeel geven en ik geloof je wel dat deze soundbar wel goed te noemen is.
Ik ben zelf bezig nu mijn surround compleet te maken en bezig met een nieuwe receiver /eindversterker wat in het jaar 2012 moet gaan komen.dat kun je lezen in het Denon en Focal topic trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:23

PoweRoy

funky!

skank schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 15:18:

Wat moet er nu nog gedaan worden?

* Verder profielen plaatsen om te stucen.
* Het uitplamuren zelf, opschuren,plamure,schuren, plamuren enz (zo'n 3u lang)
* Het plaatsen van de natuurstenen vloer voor de subwoofer
* Deurtje kast en legplanken erin met ruimte voor kabeldoorvoer
* Rechts van dat kastje nog een achterwand en legplanken
* RGB ledverlichting in de nis te bedienen met ab
* Witte keien in de haard zelf
* Legplanken in de kast links van de haard (kopse kant)
* Plaatsen van de rug in de nis in zwarte mdf, waarvan 1 deel (ter hoogte stopcontacten) uitneembaar of kantelbaar is
* Hier en daar nog wat kleine afwerkingen
* Installatie apparatuur en ophanging tv en boxen

[afbeelding]

[afbeelding]
Complimenten ziet er top uit!

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ja, die soundbar zelf was op zich redelijk wat geld. Maar ik heb nu geen versterker meer nodig, en als ik "kijk" naar 't geluid en gebrek aan kabels wat je ervoor terug krijgt vond ik 't meer dan waard. En geen versterker scheelt ook weer apparatuur en centen. En 't bekt ook lekker zo op de TV-kast ;)

Moet wel zeggen dat Denon héél mooie versterkers heeft hoor… daar heb ik nog even over zitten twijfelen. Maar ik ben zelf echt zo'n iemand die als 't even mogelijk is zo min mogelijk apparaatjes in huis hebt. Ik ben behoorlijk "van de gadgets", maar als 't aankomt op m'n mediahoek/zithoek dan zie ik liever zo min mogelijk staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik zie vaak dat de mensen alles in hun kastjes stoppen,maar ik hou het liever in het zicht. Is ook beter voor de vertilatie en gebruiksgemak.kwa speakers ook zo maak je je kamer nog een beetje vol en zie je het als meubilair.
Dit vind ik juist het leuke eraan. iedeen opdoen en ervaringen van anderen zo met elkaar communiseren daar leer je veel van en blijft zo een gezellige hobby.
Ik ben nu erg aan het verdiepen in allerlei recevers en eindversterkers om zo een mooie set compleet te krijgen. probleem is idd wel als je geen grote ruimte tot je beschikking hebt.Ik heb woon tijdelijk nog even tot dat ik een woning heb gevonden met een redelijk grote woonkamer voor mijn ht ruimte :D 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
Het is inderdaad leuk om te zien hoe andere mensen hun stekje inrichten, krijg je altijd wel weer inspiratie van hoe je het zelf leuk kan inrichten. Sommige mensen zetten hun audio heel erg weggestopt en de ander is het juist het tegenovergestelde.

Ik vindt het beide wel wat hebben eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Oh, niet zozeer dat ik 't weg wil stoppen hoor… als 't een mooi setje is wil ik juist dat het in zicht staat. Zoals je zegt, 't kleed juist mooi aan :)

't Is alleen meer dat ik liefst zoveel mogelijk kwaliteit (met mijn budget) heb met een minimum aan apparaten en kabels. Ik heb nu bijvoorbeeld geen settop box, geen versterker, en geen 5+ speakers in huis… terwijl ik toch digitale TV heb met een hartstikke leuk geluid en fatsoenlijk surround. Ik zou bijna zover gaan om te zeggen dat als een TV dezelfde geluidskwaliteit kan geven als een mooie speaker/surround set/soundbar, dat ik dan alléén een TV zou kopen en de rest de deur uit zou doen :D

Zolang ik maar een lekker beeld en geluid heb met stream mogelijkheden (dankzij de Apple TV in dit geval), terwijl ik tegelijkertijd m'n inrichting zo clean mogelijk hou. Blijer kun je mij niet maken qua inrichting! Neemt trouwens niet weg dat als ik bij een audiofanaat in huis kom en ik zie die prachtige buizensystemen staan, dat ik dat óók wel weer prachtig vindt :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

• Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden getrashed.

• Dingen als "ik ben nog maar xx jaar' of "het is maar een studentensetje" mag je ook achterwege laten. Dit voegt niets toe.

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.