Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste
Acties:
  • 2.605.935 views

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:02
Dark Master schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:20:
[...]

Erg bijzonder altijd die elektrostaten, ik heb nog nooit een elektrostaat gehoord. Wel vrij huge wat zegt je wederhelft ervan. ;)
Er is geen wederhelft ;) Deze speakers maken plaats voor vloerstaanders die net zo hoog waren. De elektrostaten zijn gelukkig wel heel slank en je kijkt er zelfs doorheen. Dan doet de hoogte van 130cm er minder toe. :)

Overigens heb ik ze nog niet helemaal afgesteld naar m'n zin. Het is best lastig om de subwoofer goed in sync te zetten met de elektrostaten. Ik was gewend om alleen volume als afstemming te hebben en nu moet ik de fase, volume van de bass e.d. los afstellen. Daar zal nog wel wat luisterwerk in gaan zitten.

[Voor 24% gewijzigd door orf op 24-02-2015 19:09]

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 11:23

Read

Join The Résistance

Dark Master schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 00:20:
[...]

Erg bijzonder altijd die elektrostaten, ik heb nog nooit een elektrostaat gehoord. Wel vrij huge wat zegt je wederhelft ervan. ;)
Deze zijn nog vrij kompact er zijn gasten die hebben dingen van 2 meter in de huiskamer staan.
Zie deze maar eens : http://esl.hifi.nl/images/eslroom.jpg
Ik heb in het verleden al eens mogen luisteren naar full range electrostaten en wat mij opviel was dat die dingen echt huge waren meer dan 2 meter hoog en 1 meter breed.
Het blijft een bijzondere techniek waar je eigenlijk gewoon als het kan een keer goed naar luisteren moet.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-06 13:10
Zie de TW, voor dit soort vragen hebben we Consumentenelektronica Aankoopadvies en niet dit topic.

[Voor 82% gewijzigd door FeaR op 25-02-2015 16:55]

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 09:20

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dat gaat je niet lukken.

Tenzij je kijkt naar een tweedehands versterker icm. een losse streamer.

Wat is nu precies het voordeel van AirPlay? Zeker op een studentenkamer, waar je ook 3 stappen kan zetten om je telefoon in te pluggen.

edit:
Probeer anders zo'n (soort) versterker: https://www.amptastic.com/#mini-1
Icm. een Raspberry Pi!

[Voor 120% gewijzigd door SannrHerr op 25-02-2015 15:00]

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• sthz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Na heel lang lurken hier mijn studentenkamer van 11m2 (dat is zonder washok en inbouwkast).
Excuses voor de slechte foto van mijn HTC m8 :/

Grotere foto: http://i.imgur.com/VDW7aNU

Wat u ziet:
Front: 2x Jamo 407a
Center: 1x Jamo 100
Subwoofer: Jamo 210
Receiver: Pioneer VSX-423
Televisie: Samsung UE40F6400
Main monitor: BenQ 2411T
2nd monitor: BenQ GL2450

Wat u niet ziet:
Rears: 2x Sony SRP1100

Wat ik wil gaan vervangen in deze volgorde:
TV meubel: ?
Center: Dali zensor vokal
Rears: Dali zensor 3

Ik zal met een echte foto camera over een paar maanden wat nieuwe foto's plaatsen :)

[Voor 4% gewijzigd door sthz op 25-02-2015 15:45]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Graag, want zelfs op een iPad Retina zie ik 3 katten met brillen en voor de rest wat zwarte vlekken. To dark ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:29

Moofnor

King of my castle

3 schermen op 11 vierkante meter, netjes^^
Ik begon op 6, inmiddels is 40 vierkante meter een hele verademing.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Anoniem: 32279

Kan je aan een beamer lamp zien of hij gebruikt is? Ik heb wat doosjes met lampen, maar weet niet of ze gebruikt zijn of niet. De beamer die ik gebruik heeft een urentellertje dat niet iets in de lamp kan meten. Kortom, weggooien of de gok nemen? Ik vind dat ontplof risico niet zo tof omdat de beamer 60 cm boven mijn hoofd staat.

• panomi
  • Laatst online: 09-06 15:20
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:37:
Kan je aan een beamer lamp zien of hij gebruikt is? Ik heb wat doosjes met lampen, maar weet niet of ze gebruikt zijn of niet. De beamer die ik gebruik heeft een urentellertje dat niet iets in de lamp kan meten. Kortom, weggooien of de gok nemen? Ik vind dat ontplof risico niet zo tof omdat de beamer 60 cm boven mijn hoofd staat.
Dat ontploffen zal niet (zomaar) gebeuren. Vervang eens een lamp en kijk vervolgens naar het verschil met je huidige. Let dan op kleur, intensiteit etc. Indien een afwijking ten opzichte van je huidige lamp (positief of negatief) dan kun je zelf de conclusie trekken.

[Voor 9% gewijzigd door panomi op 25-02-2015 21:40]

Ik bestel wel een nieuwe en ga ze dan vergelijken. Ook zonde om ze weg te gooien als ze nog vele uren meegaan. Maar op interepnet lees ik wel veel verhalen over ontploffen en het stond ook in de handleiding, ik dacht: dat is wat riskant.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 00:13

Quindor

Switching the universe....

Hey, Final Sound 300i's! Daar heb ik ook enkele jaren op gedraaid. Erg fijne speakers, zeker geen slechte keuze! :D

Wat je zegt dat het afstemmen lastig kan zijn kan ik wel inkomen inderdaad. Zeker nu die van mij van enige leeftijd zijn moet de equalizer in de receiver erg veel bijgedraaid worden en je bent ook wel een paar weekjes (mijn ervaring) zoet met het bijdraaien van de bas, zeker de fase kan veel uitmaken.

Elke 25cm dat je iets verplaatst, mag je weer opnieuw beginnen! Kijk goed naar de plaatsing en experimenteer hiermee. Let op reflectie voor en achter en wat dat met het geluid doet. Unieke is namelijk dat ze net zo hard naar achteren spelen dan naar voren! Goed neergezet geeft dat een erg fijne sound stage, plat en te dicht op de muur en het klinkt naar modder. ;)

Maar goed, als je alles eenmaal juist hebt, heb je een erg fijn klinkende set!

(De S110 subwoofer heb ik dit jaar na 4 jaar weg gegooid, deze had elektrische EN mechanische problemen gekregen, reviseren was geen beginnen aan, kun je beter meteen helemaal zelfbouw gaan)

Die van mij staan inmiddels zielig in een hoekje. Ze hebben eigenlijk echt onderhoud nodig en zijn bij mij nu vervangen voor witte Focal Chrous 826W's. Hoewel in theorie iets minder hoog vind ik dat ze VEEL meer aanwezig zijn in de woonkamer dan de focal's. Die waren misschien iets hoger, maar omdat ze zo dun zijn gaan ze veel beter op in alles was mijn ervaring.

Mocht iemand opzoek zijn naar een paar, laat maar weten, misschien kunnen we eruit komen! Het is niet dat ze stuk zijn, maar ze hebben wel echt wat liefde nodig! Elektrisch zijn ze 100% in orde.

Als laatste nog enkele tips om de levensduur (zeer) te verlengen:
- Laat ze niet aanstaan als je er niets mee doet, ze zijn elektrostatisch dus zuigen letterlijk stof en vuil aan!
- Stofzuig ze, minimaal elke 2 weken!
- Knettert er iets, vonkjes, etc. Stofzuigen, stof doek (heel klein beetje vochtig mag) eroverheen, weer stofzuigen.

Dit alles uiteraard zonder de stroom stekkertjes aangesloten. Doe je bovenstaande niet, gaan ze helaas snel achteruit. Vuil koekt aan, is niet meer schoon te maken en daardoor word de folie zwaarder en gaat het geluid dus achteruit.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, Mijn vakantie CampZone

• Sundayevening
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-03 11:41
Goodfellas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 06:52:
Tijd om mijn (bescheiden) set ook eens te tonen:

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat je ziet:
- Sony 40" led tv
- Yamaha rxv-371 receiver
- B&W 685 S2 speakers
- Klipsch KSW10 subwoofer (verstopt achter de bank)
- Project Debut Carbon Esprit platenspeler (meer hi-fi dan home theatre, maar wat geeft het)
- Asus o!play

Zolang we hier wonen ga ik niet serieus meer upgraden, daar is eigenlijk gewoon te weinig plaats voor. Ik zou graag een center + rears plaatsen, misschien als we weer verhuizen ;)
Nice! Waar heb je die coole houten stands vandaan? _/-\o_ :9~

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:17
Djampire schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:21:
na de vele setups hiervoor bij te hebben zien komen, werd het tijd om mijn set ook maar eens te tonen. Het is nu eindelijk van een dergelijk niveau dat ik denk dat het het vertonen waard is!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat je ziet:
Receiver: Denon X2100W
Fronts: Dali Zensor 5
Center: Dali Vokal
TV: LG42LM670s
Settopbox: Samsung smt-c7140 (Ziggo)
AcRyan Playon HD2 Mini
Kastje: Janus (Jysk) op nominatie voor vervanging

niet op de foto
rears: Cambridge Audio WS30 Wallspeakers
Mooie set maar is je versterker niet een beetje aan delicate kant? Zelf zou ik voor dit soort speakers eerder naar een X3100 kijken van Denon, of een SR 6009 van Markants of een 840 van Yamaha.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Thijs2012 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:
[...]
Mooie set maar is je versterker niet een beetje aan delicate kant? Zelf zou ik voor dit soort speakers eerder naar een X3100 kijken van Denon, of een SR 6009 van Markants of een 840 van Yamaha.
Autocorrect of een flauwe grap? :P

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-01 14:04
Sundayevening schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:17:
[...]

Nice! Waar heb je die coole houten stands vandaan? _/-\o_ :9~
Thanks! Ik denk dat je het over de speakers stands hebt? Zelf gemaakt, is erg makkelijk. :)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 11:03

SeatRider

Hips don't lie

panomi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:34:
[...]
Dat ontploffen zal niet (zomaar) gebeuren. Vervang eens een lamp en kijk vervolgens naar het verschil met je huidige. Let dan op kleur, intensiteit etc. Indien een afwijking ten opzichte van je huidige lamp (positief of negatief) dan kun je zelf de conclusie trekken.
Ik heb wel eens een ontploffende lamp boven mijn hoofd gehad (Epson TW2900). Glassplinters kwamen er pas uit toen ik hem had opengemaakt. Onder garantie nieuwe lamp gekregen, overigens. Nette service!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 11:30
[...]

Waarom zou dit niet voldoende zijn? Mijn x1000 lijkt geen problemen te hebben met mijn zensor 7, 3 en vokal setup. Enlighten me :)

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 02:29

Audione0

Strijdt der titanen

[...]

Als ik zo de gevoeligheid van 108db zie zou een supertech wekkerradio die op een 1 enkele batterij werkt deze speakers nog lekker aan kunnen sturen 8)7 Maar of deze spec echt klopt lijkt me onwaarschijnlijk..

https://hificorner.nl/speakers/vloerstaand/dali-zensor-5

Wat ik mij dan meteen afvraag is waarom er speaker makers voor verschillende gevoeligheden kiezen?
Klipsch gaat ook altijd hoog in rendement maar B&W en quadral bijvoorbeeld weer een stuk lager.

Wat zijn de voordelen/nadelen hier eigenlijk van? Een speaker bouwer kiest niet zomaar voor een laag of hoog rendement speaker.

Ook de frequentiecurve word per maker anders gemeten, de ene doet dit op -6db (kef bijvoorbeeld) en B&W en Klipsch op -3db. Waarom standaardiseren ze dit niet?
Je moet hiermee onderhand een rekenwonder voor zijn om de juiste match te vinden.

[Voor 35% gewijzigd door Audione0 op 26-02-2015 12:23]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

Weinig specs in die link

Maar uit een wekker radio haal je nog niet eens 1W piek om aan de gevoeligheid te komen
En b&w Speakers zijn vermoedelijk zo zwaar om al dat kevlar spul in beweging te krijgen :p

[Voor 64% gewijzigd door Mikayu op 26-02-2015 12:38]

Ik zal vanavond even nieuwe foto's plaatsen, heb beamer opgehangen en boxen geplaatst (5.1 set die ik nog had liggen, maar ik speel maar op 2.1 af omdat de laptop die ik heb geen 5.1 geluidsset heeft).

Vanavond speakerdraad verlengen en dan proefdraaien in de nieuwe opstelling. Ben 3 dagen bezig geweest met zolder opruimen, leuk idee van mij weer 8)7
SeatRider schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:14:
Ik heb wel eens een ontploffende lamp boven mijn hoofd gehad (Epson TW2900). Glassplinters kwamen er pas uit toen ik hem had opengemaakt. Onder garantie nieuwe lamp gekregen, overigens. Nette service!
Ik lees in mijn handleiding dat ik hem dan weg moet brengen, maar ik kan toch ook zelf de lamp eruit halen, stofzuigen aan de binnenkant en nieuwe lamp erin? Hoe heb jij het gedaan?

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 26-02-2015 12:42]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29
Audione0 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:15:
[...]
Je moet hiermee onderhand een rekenwonder voor zijn om de juiste match te vinden.
Rekenen om de match te vinden is sowieso niet de manier. Luisteren geeft toch de beste indruk hoe een speaker klinkt, niet dat de speaker 37 Hz op -3dB haalt.

Met receivers idem, stunten met vermogen gemeten op een pieptoon van 1 kHz op één kanaal op 6 Ohm. Alleen maar om een sticker a la "7 x 150 Watt" te kunnen plakken om de niets wetende consument te laten geilen op cijfers en tot koop over te gaan. Over de speakers, dat hangt af van de gebruikte units en de eigenschappen daarvan. De -3 dan wel -6 dB is dan tenminste nog opgegeven. Er zijn ook merken (zoals Yamaha en redelijk veel Duitse merken) die meten bij -10 dan wel -12 dB maar dat er niet bij zetten. Krijg je van die mooie frequentiebereiken van 20 - 50.000 Hz.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Repo Man
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06-2022
Hallo,

Vandaag dan ook maar eens mijn "simpele" home cinema plaatsen:

Tv: Samsung UE48H6400
Blu-ray: LG BD390
Receiver: Yamaha RX-V577
Speakers: Jamo S426 HCS 3
Subwoofer: Logitech Z5500 Sub

Speakerkabel: Oehlbach HOME 2x1.5mm2
Subwoofer-kabel: König High-end audiokabel

In zijn geheel:

Tv:

Receiver:

Blu-ray:

Front right:

Front Left:

Up close

De eerstvolgende upgrade wordt een nieuwe subwoofer, naar alle waarschijnlijkheid de Jamo J10 SUB.

Vervolgens een nieuwe Blu-ray speler, namelijk de Sony BDP-S7200.

Uiteindelijk de Jamo S426 vervangen door Jamo S526 en de S426 als rears gebruiken ipv de Jamo S420 SUR.

Daarbij dan ook gelijk een nieuwe Center, de Jamo S62 CEN.

8)

[Voor 22% gewijzigd door Repo Man op 26-02-2015 17:14. Reden: Grote foto's aangepast]

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 11:49
Leuke set! Die Jamo's blijven toch veel voorbij komen :).

Ik zou de upgradelijst trouwens omdraaien :D. Beginnen met het vervangen van de sub. Daarna de blurayspeler (de 1080p BlurayDisk weergave blijft even mooi namelijk vergeleken met de LG ;)) en dan de rest van de speakers.

De Z5500 heb ik zelf ook gehad als boombox. Leuk om mee te beginnen, maar daar is in jouw set echt de meeste merkbare winst mee te halen :). De bass zal zoveel strakker en gecontroleerder zijn.

[Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-02-2015 16:29]

• Repo Man
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-06-2022
StealthyPeanut schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:18:
Leuke set! Die Jamo's blijven toch veel voorbij komen :).
Thnx! Ben er ook heel blij mee.
Ik zou de upgradelijst trouwens omdraaien :D. Beginnen met het vervangen van de sub. Daarna de blurayspeler (de 1080p BlurayDisk weergave blijft even mooi namelijk vergeleken met de LG ;)) en dan de rest van de speakers.
Het gaat me met name ook om de 3D weergave, van daar de keuze voor de Sony.
De Z5500 heb ik zelf ook gehad als boombox. Leuk om mee te beginnen, maar daar is in jouw set echt de meeste merkbare winst mee te halen :). De bass zal zoveel strakker en gecontroleerder zijn.
Eerstvolgende upgrade wordt de Jamo J10 SUB!

Bedankt voor je bijdrage! Top!

[Voor 94% gewijzigd door Repo Man op 26-02-2015 17:01. Reden: Overzichtelijk gemaakt.]

• alaethem
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 09:26
Audione0 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:15:
[...]

Als ik zo de gevoeligheid van 108db zie zou een supertech wekkerradio die op een 1 enkele batterij werkt deze speakers nog lekker aan kunnen sturen 8)7 Maar of deze spec echt klopt lijkt me onwaarschijnlijk..

https://hificorner.nl/speakers/vloerstaand/dali-zensor-5
Volgens de site van DALI zelf hebben de ZENSOR 5 speakers een gevoeligheid van 88 dB, de SPL is maximaal 108 dB.

http://www.dali-speakers....dspeakers-1/ZENSOR-5.aspx

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:53
Ik heb mezelf gister een verjaardagscadeau gegeven om mijn audio set af te maken:

Een SVS SB-1000 subwoofer. _/-\o_

Volledige set:

Ik ben erg te spreken over de upgrade. Ondanks het feit dat er een enorm geluid uit de kleine B&W's komt, mistte ik laag, vooral bij het kijken van films en series, wat uiteraard logisch is. Ik moet de SVS nog finetunen (elders in de kamer is de sweetspot :P ), maar het laag mag er zeker zijn!

Speakers: Bowers & Wilkins 686 S2
Subwoofer: SVS SB-1000
Versterker: NAD D7050

• Joris98
  • Laatst online: 24-12-2022
Na lange tijd mee te lezen wil ik mijn set ook eens showen. Ik zit nog op mijn studentenkamer dus de plaatsing is niet optimaal..

Sorry voor de crappy telefoon pics
http://i.imgur.com/LfjNS1x.jpg

http://i.imgur.com/tMNPohK.jpg

http://i.imgur.com/yQj79UF.jpg

http://i.imgur.com/CA89UT6.jpg

http://i.imgur.com/1oCEK8e.jpg

http://i.imgur.com/vQXygPg.jpg

Wat valt er te zien:
Speakers: Teaufel Ultima 40 mk2
Receiver: Denon avr-x1100w
Tv: Samsung 32" HD Ready
Ps3
Bose 301 op de bureau aangesloten via second room.

To do (als er terug budget is):

Center speaker
Rears
Subwoofer
Raspberry Pi

[Voor 9% gewijzigd door FeaR op 27-02-2015 09:45. Reden: Zie de TW betreffende fotosize.]

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 08:52
om even te reageren op de vele vragen naar de of mijn X2100 versterker van Denon de Zensor 5 inclusief vokal en rears kwalitatief goed kan aansturen, dan kan ik vertellen dat dat geen enkel probleem is. vermogen genoeg. als ik wil kan ik trillen op de bank, maar dat is voor mij niet de insteek van dit systeem. De insteek is om te kunnen genieten van kwaliteitsgeluid en dat gaat prima! kraakhelder geluid dat mooi gelaagd wordt gebracht met een voldoende laag. misschien dat ik later nog een keer een sub toevoeg voor de extra bang tijdens het kijken van een actiefilm. zijn er nog kenners die mijn een kunnen aanbevelen?

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:10
RnB schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:29:
Ik heb mezelf gister een verjaardagscadeau gegeven om mijn audio set af te maken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Volledige set:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ben erg te spreken over de upgrade. Ondanks het feit dat er een enorm geluid uit de kleine B&W's komt, mistte ik laag, vooral bij het kijken van films en series, wat uiteraard logisch is. Ik moet de SVS nog finetunen (elders in de kamer is de sweetspot :P ), maar het laag mag er zeker zijn!

Deftig cadeau ! Past goed bij je B&W speakers. Die verdienen overigens ook best mooie stands :)
Het laag wat de woofer voortbrengt zal ongetwijfeld van een aanzienlijke kwaliteit zijn.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:00
Joris98 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:34:
Na lange tijd mee te lezen wil ik mijn set ook eens showen. Ik zit nog op mijn studentenkamer dus de plaatsing is niet optimaal..

Sorry voor de crappy telefoon pics
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat valt er te zien:
Speakers: Teaufel Ultima 40 mk2
Receiver: Denon avr-x1100w
Tv: Samsung 32" HD Ready
Ps3

Center speaker
Rears
Subwoofer
Raspberry Pi
Heel knus in ieder geval

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:53

Mooie set! Jammer dat ze de 6 serie nog voorzien hebben van frontjes met pinnetjes (en niet met magneetjes zoals de CM serie). Ik vind deze persoonlijk qua uiterlijk mooier dan de CM1S2. Die sub ziet er ook gaaf uit.

Nu nog een goede opstelling! :9

• alaethem
  • Laatst online: 09-06 09:26

...foto's...

Speakers: Teufel Ultima 40 mk2
Mijn schoonvader is met speakers erg Bose minded.
Een aantal jaar geleden heeft bij zijn oude Bose front speakers (weet geen modelnummer) vervangen door de 301's.

Ik kan duidelijk horen dat mijn KEF Q300's veel beter zijn dan de Bose 301's die toen volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs verkocht werden.

Maar hoe verhouden de Teufels zich ten opzichte van de 301's.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 02:29

Audione0

Strijdt der titanen

FeaR schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:24:
[...]

Rekenen om de match te vinden is sowieso niet de manier. Luisteren geeft toch de beste indruk hoe een speaker klinkt, niet dat de speaker 37 Hz op -3dB haalt.

Met receivers idem, stunten met vermogen gemeten op een pieptoon van 1 kHz op één kanaal op 6 Ohm. Alleen maar om een sticker a la "7 x 150 Watt" te kunnen plakken om de niets wetende consument te laten geilen op cijfers en tot koop over te gaan. Over de speakers, dat hangt af van de gebruikte units en de eigenschappen daarvan. De -3 dan wel -6 dB is dan tenminste nog opgegeven. Er zijn ook merken (zoals Yamaha en redelijk veel Duitse merken) die meten bij -10 dan wel -12 dB maar dat er niet bij zetten. Krijg je van die mooie frequentiebereiken van 20 - 50.000 Hz.
Dat begrijp ik. dit is indd de beste manier. Maar waarom zijn er zo verschillende meetmethodes? Als klant zijnde zie je door alle bomen het bos niet meer en het lijkt hierdoor dan net of ze het de klant juist moeilijk willen maken, wat niet de bedoeling mag zijn.
alaethem schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 17:15:
[...]

Volgens de site van DALI zelf hebben de ZENSOR 5 speakers een gevoeligheid van 88 dB, de SPL is maximaal 108 dB.
Zoiets dacht ik al, ik vond het al niet kloppen. Dan mogen ze dit op de hificornert site weleens aanpassen, want daar staat echt "gevoeligheid" 108dB

[afbeelding]

[afbeelding]

Met deze sub krijg jij je kamer wel gevuld, netjes!! :) :*) :D

Ik wil voor mijn ht op zolder de geporte versie. Alleen moet ik nog even testen of ik dan voor voor PB-1000 of 2000 moet gaan.

[Voor 31% gewijzigd door Audione0 op 27-02-2015 11:07]

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 11:03

SeatRider

Hips don't lie

Anoniem: 32279 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:41:

[...]

Ik lees in mijn handleiding dat ik hem dan weg moet brengen, maar ik kan toch ook zelf de lamp eruit halen, stofzuigen aan de binnenkant en nieuwe lamp erin? Hoe heb jij het gedaan?
Zoals jij beschrijft, stofgezogen, geplofte lamp opgestuurd, een paar dagen afzien zonder beamer, nieuwe lamp teruggemonteerd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Joris98
alaethem schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:02:
[...]

Mijn schoonvader is met speakers erg Bose minded.
Een aantal jaar geleden heeft bij zijn oude Bose front speakers (weet geen modelnummer) vervangen door de 301's.

Ik kan duidelijk horen dat mijn KEF Q300's veel beter zijn dan de Bose 301's die toen volgens mij voor ongeveer dezelfde prijs verkocht werden.

Maar hoe verhouden de Teufels zich ten opzichte van de 301's.
Ik heb de 301's ooit gekregen. Als ik ze zelf ooit had moeten kopen had ik zeker andere speakers gekocht. Veel leuker spul te vinden voor hetzelfde geld.

De Teufels klinken toch wel een stuk beter als de 301's vind ik, zeker in het midden en het laag is er merkbaar verschil! De Teufels geven gewoon heel veel waar voor hun geld.

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[..]

Gaaf. Ik heb onlangs de D 3020 gekocht voor bij mijn PC. Erg tevreden over. Die 7050 is natuurlijk helemaal mooi!

[..]

Raspberry Pi
Als je die aansluit op je hifi-set, koop er dan meteen een Hifiberry DAC+ of DIGI+ bij! Werkt perfect met (oa.) OpenELEC. 8)

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:29

Moofnor

King of my castle

SannrHerr schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:14:
Als je die aansluit op je hifi-set, koop er dan meteen een Hifiberry DAC+ of DIGI+ bij! Werkt perfect met (oa.) OpenELEC. 8)
Waarom zou je die moeite doen? Hdmi werkt toch even prima?
Zit er over te denken om een tweede raspberry te halen voor Openelec, en dan mijn RP1 met volumio voor muziek te gebruiken. Ik vind XBMC/Kodi niet ideaal voor muziek, films dan weer wel.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Ik heb de afgelopen dagen wat geknutseld en vooral opgeruimd op mijn whiskey / rook (en bordspellen) kamer en ben al vergevorderd met de bioscoop. Gisteren een film gedraaid voor de kinderen en vriendjes, hele zolder vol met kids. Popcorn etc. erbij, werkte prima.

Ik heb niet zulke luxe apparaten als een aantal hier, maar ik hoor zelf het verschil niet zo tussen een audioset van 200 euro en eentje van 2000 euro, dus dat scheelt weer een paar euro :P

Ik heb een oude 5.1 dvd set van philips (komt uit de woonkamer waar ik nu een 2.1 blureay home cinema 3d ding heb staan). Deze 5.1 set heb ik aangesloten op de laptop en hij heeft nu geen 5.1 geluid, maar 5.1 stereo, maar dat is voor ons meer dan prima. Het klinkt in iedergeval goed en er zit genoeg volume in.

Wat nieuwe foto's (gemaakt met de ipad, had niet helemaal door dat de hoes voor de camera zat, maar het is te doen):

Ik heb een schuine wand plank bij Ikea gekocht (14 euro meen ik), die staat nog schuin zodat de beamer naar onderen richt. Ik heb het scherm redelijk laag omdat mijn zelf gebouwde bank van een 2 persoonsbed ook wat laag is. En de kinderen hier zijn niet zo lang, anders kijken die steeds omhoog. Ik heb wat schroeven voor de beamer geplaatst zodat hij er niet onverhoopt een keer vanaf schuift (maar dat zal wel meevallen door antislip voetjes).

Ik ben er supertevreden over. Moet nog wel verder knutselen, kabelgootjes enzo plaatsen, maar ik heb een week zitten opruimen daar, vind het nu eerst wel best. Vanmiddag heb ik het rijk alleen hier, dus wellicht ga ik nog even de puntjes op de i zetten.
SeatRider schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 10:34:
Zoals jij beschrijft, stofgezogen, geplofte lamp opgestuurd, een paar dagen afzien zonder beamer, nieuwe lamp teruggemonteerd.
Thanks voor de info! Dat valt dus reuze mee. De lamp zit in mijn beamer ook flink ingeschroefd, leek me al wat apart dat al het glas eruit kon vliegen, maar dit stelt me helemaal gerust.

[Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 27-02-2015 11:43]

• Joris98
SannrHerr schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:14:

Ik wil de raspberry pi voornamelijk gaan gebruiken voor films, voor audio stream ik vooral met airplay vanaf de telefoon of via laptop die via toslink met de receiver verbonden is.

• Thijs2012
eSCe schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:17:
[...]

Waarom zou dit niet voldoende zijn? Mijn x1000 lijkt geen problemen te hebben met mijn zensor 7, 3 en vokal setup. Enlighten me :)
Ikzelf heb altijd het idee dat de eerste 2 lijnen van versterkers een beetje ''instap'' modellen zijn.
Als je er dan zuilen, een grote center en 2 grote surround speakers aan hangt heb je kans dat hij het niet 100% trekt, de versterker heel hard moet werken voor hetzelfde geluid wat een 3100 fluitend kan halen.

Hij moet zo hard werken dat hij warm wordt en van binnen door kan branden, terwijl als je een tandje zwaarder pakt hij het rustig aan doet en mocht je in de toekomst nog eens een zwaardere speaker er op willen aansluiten dit geen probleem is.

• Thijs2012
SannrHerr schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Autocorrect of een flauwe grap? :P
Dammm autocorrect....

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Moofnor schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:22:
[...]
Waarom zou je die moeite doen? Hdmi werkt toch even prima?
Zit er over te denken om een tweede raspberry te halen voor Openelec, en dan mijn RP1 met volumio voor muziek te gebruiken. Ik vind XBMC/Kodi niet ideaal voor muziek, films dan weer wel.
Hangt van je set af. Bij mij: RPi -> Digi+ -> DAC -> analoge Amp.

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Na veel mooie sets voorbij te hebben zien komen zal ik onze set ook even opsommen:

TV: 50” Plasma van LG
Versterker: Denon X4000
Platenspeler: Project Debut Carbon esprit III met Ortofon M2 Bronze
PC: Zelfbouw (voor de films)
Meubel: Norstone Esse hifi

Speakers:
Front: CM9
Rear: CM5 (op de originele stands)
Center: CM center

Kabels:
Speakers: Van den Hul Clearwater (overal)
HDMI: AudioQuest Pearl (tussen alle apparaten)
Platenspeler: Van den Hul, The Thames hybrid

De verhouding is bij ons ongeveer 70/30 (audio/video) en dan met name vinyl.

Toekomst:
Stereo versterker
Blu-ray speler

(ps, het klopt dat er geen sub aanwezig is, het laag dat de CM9 produceert is voor ons voldoende bij films)

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:36
TheDude84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:
Na veel mooie sets voorbij te hebben zien komen zal ik onze set ook even opsommen:

Speakers:

Kabels:

Toekomst:
Stereo versterker
Blu-ray speler

[afbeelding]
[afbeelding]

(ps, het klopt dat er geen sub aanwezig is, het laag dat de CM9 produceert is voor ons voldoende bij films)
Een plaatje *O*

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

[..]
Mooi strak. 8)

[Voor 64% gewijzigd door SannrHerr op 27-02-2015 13:04]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Strakke, maar imho wel wat kale en ongezellige inrichting. Voelt voor mij iig niet warm aan. oh ja, en je tafel lijkt weg te vallen in de vloer. Dat kan positief of negatief zijn, ligt er aan hoe je daar zelf in staat :P

Qua setup: prachtig :)

Which reminds me: ik moet mijn speakers nog omgooien. Ga ze als test bi-wiren / bi-ampen (extra uitgangen op de AVR2311) en van tip-in weer recht zetten. Niet tegelijk overigens, wil het verschil wel duidelijk hebben en horen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05 14:05

Gmount

Ecorunner lid

http://i.imgur.com/1oCEK8e.jpg
Die stoelen zitten zó lekker dat ik er op mijn eigen kamer ook twee van heb O+

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 14:54
TheDude84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:49:.....
......
Bedankt voor deze info. Ze maken mooie spullen blijkbaar. Ik ga even googlen.

Also, leuk spul daar. Mmmm..CM's, erg fraai.

PS. Waar heb je die onderleggers vandaan?

[Voor 7% gewijzigd door tikkietrugjaap op 27-02-2015 15:34]

Prima.

• DennusB
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

Volledige set:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ziet er vet uit zeg die sub. Eens kijken of dat ook niet een deftige upgrade voor mijn Jamo subje zou zijn :P

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:33:
[...]

PS. Waar heb je die onderleggers vandaan?
Die krijg je bij de speakers :)

• tikkietrugjaap
TheDude84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Die krijg je bij de speakers :)
Really? Misschien gebruik ik het verkeerde woord. Ik bedoel de bierviltjes. Jezus hoe heten die dingen ook alweer?

Prima.

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:08
Bijna goed ;) onderzetters
tikkietrugjaap schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:10:
[...]

Really? Misschien gebruik ik het verkeerde woord. Ik bedoel de bierviltjes. Jezus hoe heten die dingen ook alweer?

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

tikkietrugjaap schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:10:
[...]

Sorry, ik dacht dat je de bodemplaten van de speakers bedoelde. De vinyl "onderzetters" komen van de V&D of Bijenkorf. Weet het niet meer zeker helaas.

• NeWSJuNK
  • Laatst online: 02:10

Speakers:

Kabels:

Toekomst:
Stereo versterker
Blu-ray speler

[afbeelding]
[afbeelding]

Mooie setup! Zo te zien bivakkeert er geen vrouwspersoon in jouw omgeving gezien de verdere aankleding :)

• tikkietrugjaap
TheDude84 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 16:16:
[...]

Sorry, ik dacht dat je de bodemplaten van de speakers bedoelde. De vinyl "onderzetters" komen van de V&D of Bijenkorf. Weet het niet meer zeker helaas.
Haha. Ik wist dat ik in de buurt zat. :$
Wat ik nog niet wist is dat die speakers dus met een stand geleverd worden.

Leerzame middag zo.

Prima.

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Thijs2012 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 11:55:
[...]
Ikzelf heb altijd het idee dat de eerste 2 lijnen van versterkers een beetje ''instap'' modellen zijn.
Als je er dan zuilen, een grote center en 2 grote surround speakers aan hangt heb je kans dat hij het niet 100% trekt, de versterker heel hard moet werken voor hetzelfde geluid wat een 3100 fluitend kan halen.

Hij moet zo hard werken dat hij warm wordt en van binnen door kan branden, terwijl als je een tandje zwaarder pakt hij het rustig aan doet en mocht je in de toekomst nog eens een zwaardere speaker er op willen aansluiten dit geen probleem is.
Dat van die instapmodellen kan best zo zijn. Maar dat die te weinig zijn? Welnee. Heb hier een X2000 en daarop aangesloten 2x Q5, 2x Q1, 1x Q9c (en nog een Yamaha-subje, maar dat maakt voor dit verhaal niet uit).
De Denon kan dat prima aan, wordt totaal niet warm, ook niet na ruim twee uur op flink volume. Dus voor het aansturen van de speakers geen enkel probleem.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:19
PFvH schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Dat van die instapmodellen kan best zo zijn. Maar dat die te weinig zijn? Welnee. Heb hier een X2000 en daarop aangesloten 2x Q5, 2x Q1, 1x Q9c (en nog een Yamaha-subje, maar dat maakt voor dit verhaal niet uit).
De Denon kan dat prima aan, wordt totaal niet warm, ook niet na ruim twee uur op flink volume. Dus voor het aansturen van de speakers geen enkel probleem.
Ik ben geen audiospecialist... maar volgens mij zit veel van de prijs in receivers momenteel ook in extra features als extra hdmi in en out, airplay, bluetooth etc. Niet zeggende dat een x1000 dezelfde kwaliteit biedt als een x4000.... maar een groot deel van het budget gaat volgens mij op aan extra's

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-01 14:04
Na veel mooie sets voorbij te hebben zien komen zal ik onze set ook even opsommenen:
Erg fraai, ook met die 2m bronze! Wat betreft de subwoofer: heb je wel eens met een goede subwoofer geluisterd? Het is met films kijken een overduidelijk geval van je weet niet wat je mist. Zonder meer de grootste toevoeging die je kunt doen na de front speakers, in mijn beleving.

Niet voor muziek, daarmee heb ik hem ook uit staan, puur voor de effecten in een film. Keek laatsts 'Fury' met subwoofer... Wow :)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ondertussen hebben we wat meer aankleding in de woonkamer: vloerkleed, meubels, accessoires, verlichting. Dus tijd voor nog een overzichtsfototje:
  • Rotel RA-11
  • B&W CMD8 S2
  • Sonos Connect
  • ASUS S1-AT5NM10E
  • Logitech Harmony One
  • Samsung UE46D8000

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:37
Heel fraai, Speedfight!
Prachtig meubel en een heel fraaie inrichting ook 👍

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:45
Vind ik ook!
Zijn alleen je speakers niet erg ver ingedraaid?
Ze lijken elkaar nu wel vóór de luisterpositie te kruisen?

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-06 10:04
Schitterend ! Welke kleur is dat op je muur ? O-)

12 x 330WP | Oost/west

• TheDude84
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Goodfellas schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 21:07:
[...]

Erg fraai, ook met die 2m bronze! Wat betreft de subwoofer: heb je wel eens met een goede subwoofer geluisterd? Het is met films kijken een overduidelijk geval van je weet niet wat je mist. Zonder meer de grootste toevoeging die je kunt doen na de front speakers, in mijn beleving.

Niet voor muziek, daarmee heb ik hem ook uit staan, puur voor de effecten in een film. Keek laatsts 'Fury' met subwoofer... Wow :)
Nog niet met een goede sub helaas. Maar als er een subwoofer bij komt wil ik het liefst binnen de 'oude' cm serie blijven. Zal wel een aardig zoektocht worden gok ik..

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-06 23:21
Heel fraai Speedfight. Mooie strakke lijnen en witte speakers zijn altijd goed :)

Mag ik vragen waar je dat vloerkleed vandaan hebt? Wij zijn aan een nieuwe toe namelijk en die van jou zou ook bij ons niet misstaan :9

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:45
Speedfight schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:18:
Ondertussen hebben we wat meer aankleding in de woonkamer: vloerkleed, meubels, accessoires, verlichting. Dus tijd voor nog een overzichtsfototje:
[afbeelding]
  • Rotel RA-11
  • B&W CMD8 S2
  • Sonos Connect
  • ASUS S1-AT5NM10E
  • Logitech Harmony One
  • Samsung UE46D8000
Netjes :)
Al zou ik de tv ophangen indien mogelijk, vind het maar een lelijke poot :P
En denk er om om niet met het hout tegen speaker aan te komen :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Het is bijna tijd voor een volgend deel, wie o wie?? :)

Wise enough to play the fool

• Jeroentjuh82

Orion 127cm led tv
Logitech G51
Entone
HP Elitebook 8460p
Logilink usb geluidskaart.

Ben van plan spoedig te gaan verhuizen naar laagbouw en wellicht ik dan voor die tijd een echte set ga aanschaffen of hou het bij de Z5400, die nu bij een maatje van me staat.

• MyBearTibbers
  • Laatst online: 08-06 13:19
Breek je je nek niet als je door de huiskamer loopt? :P

• Sixbladeknife
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-07-2022
Erg mooi zeg! Heb je ook foto's in de avond met de haard aan? Sfeer-shots? Vind dit toch wel een erg mooie setup hoor. Wat vind jij van de combi Rotel ra-11 en de CM's, heb je ook andere combinaties met de CM beluisterd? Ben erg benieuwd aangezien ik mijn Marantz wil inruilen voor een Rotel voor mijn CM5's.

• Jeroentjuh82
MyBearTibbers schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:23:
Breek je je nek niet als je door de huiskamer loopt? :P
Nee

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
pascal s68 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:23:
Heel fraai, Speedfight!
Prachtig meubel en een heel fraaie inrichting ook 👍
Bedankt, altijd leuk om te horen dat anderen het ook mooi vinden :-)
coob schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:24:
Vind ik ook!
Zijn alleen je speakers niet erg ver ingedraaid?
Ze lijken elkaar nu wel vóór de luisterpositie te kruisen?
Zie het inderdaad ook, foto is van enkele weken terug, ze staan nu wel goed.
Vriendin verplaatst ze nog wel eens met stofzuigen ;)
Elahkneh schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 09:45:
Schitterend ! Welke kleur is dat op je muur ? O-)
Fluweelgrijs van Perfection
f4stf0rw4rd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:06:
Heel fraai Speedfight. Mooie strakke lijnen en witte speakers zijn altijd goed :)

Mag ik vragen waar je dat vloerkleed vandaan hebt? Wij zijn aan een nieuwe toe namelijk en die van jou zou ook bij ons niet misstaan :9
Vloerkleed is van Goossens; Rock: http://www.goossenswonen....loerkleed-rock/180000815/
Goossens haalt hem weer bij Brinker carpets.
Mocht je iets bij Goossens gaan kopen kijk dan even op Marktplaats voor kortingsvouchers.
Renegade666 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:42:
[...]

Netjes :)
Al zou ik de tv ophangen indien mogelijk, vind het maar een lelijke poot :P
En denk er om om niet met het hout tegen speaker aan te komen :+
Ophangen staat nog op de todo lijst, alle voorbereidingen zijn al gedaan.
Kabels lopen al door de muur heen en hebben al zo'n staalkabel om hem als een schilderij op te hangen.
Mocht hij hangen dan zal ik me weer melden :)
Bedankt voor de tip van het hout :P
Sixbladeknife schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:26:
[...]
Erg mooi zeg! Heb je ook foto's in de avond met de haard aan? Sfeer-shots? Vind dit toch wel een erg mooie setup hoor. Wat vind jij van de combi Rotel ra-11 en de CM's, heb je ook andere combinaties met de CM beluisterd? Ben erg benieuwd aangezien ik mijn Marantz wil inruilen voor een Rotel voor mijn CM5's.
Sfeerfoto's heb ik momenteel niet bij de hand. Zal ze nog eens posten.
Heb de CM ook even met een Marantz beluisterd maar weet niet meer precies welk type.
Model dat ze in de winkel hadden, had ook geen digitale ingangen wat ik wel graag wilde hebben.
De Rotel combinatie klonk ook net wat beter maar kan het alleen niet meer precies omschrijven.
Het komt bij Apollo in Almere vandaan, daar zou je anders even moeten gaan luisteren.
Ben zelf in ieder geval heel tevreden met de huidige combi, de Rotel is echt een mooi apparaat wat precies aan m'n eisen voldoet qua ingangen en compactheid. Ze sturen de CM8's prima aan, maar grotere speakers moeten er niet aan. Hij blijft ook redelijk koel wat mooi meegenomen is.

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Mikayu schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:49:
Tja, electrostaten hebben nou eenmaal onderhoud nodig
Mijn eigen Martin Logan's staan al zeker 10 jaar en klinken nog even sprankelend en desnoods luid als nieuw.
Zij schakelen wel af als er geen signaal wordt aangeboden, dat scheelt en af en toe de stofzuiger helpt ook.
Dat onderhoud valt reuze mee.

Ook gerenommeerde speakerunits kunnen het na een 10-tal jaren begeven is de ervaring.
Ik moet er wel bij zeggen dat bij aanschaf van elektrostaten ook de levensduur een logische factor was, tot nu toe valt het gelukkig allemaal reuze mee. ;)

• FeaR
teacher schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:49:
Het is bijna tijd voor een volgend deel, wie o wie?? :)
Mag ik niet meer? :o
Anoniem: 639074 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:32:
[...]

Mijn eigen Martin Logan's staan al zeker 10 jaar en klinken nog even sprankelend en desnoods luid als nieuw.
NOFI, maar Martin Logan is ook een merk wat iets betere electrostaten maakten dan Final. Vergelijking gaat mijn inziens niet op. Op onderhoud op Martin Logan speakers zijn geen reparateurs die garantie tot aan de deur geven. Final is gewoon berucht op dat vlak.

[Voor 16% gewijzigd door FeaR op 28-02-2015 15:50]

• Dennis585
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:11

Mijn nieuwe Game / Movie / Music Room.

Wat je ziet :

TV : LG 47LN5404
Receiver : Yamaha YHT-4910
Console : PlayStation 4
Tablet : Acer

Nondeju, door dit topic met mijn bioscoop weer begonnen, maar het is me een bulk werk. Ik bleek geen goede wifi op zolder te hebben, dus extra routers gemonteerd op de 1e verdieping, bleken er nog stoorzenders in de avond te zijn op zolder, dus nu kabels getrokken door het hele huis en alles nu door de plafonds geboord.

Mijn hele huis is een puinhoop door jullie :P

Ik heb nu maar even een kabel over de grond liggen, volgende keer dat ik zin heb ga ik wel kabelgoten maken op zolder. Maar het doel voor vanavond: voetbal kijken op de beamer gaat nu hopelijk lukken zonder dat de stream halverwege stopt.

Het is allemaal leuk en aardig als het af is, maar ik heb nu al 6 dagen lopen klussen en het ziet er nog steeds uit alsof er een bom ontploft is hier. Gelukkig komt er hier ook af en toe een rommelige kamer voorbij zodat ik niet de enige lijk die nog niet alles zo strak en netjes heeft. Maar het kom, over 5 weekeinden ofzo :P

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 28-02-2015 17:11]

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Vandaag mijn nieuwe meubel opgehaald. 3 cm dik massief eiken, zwart gebeitst en mat glanzend afgelakt. Helemaal super.

U ziet hier:
2x ASW Cantius 612 luidsprekers
Sony KDL-32EX711 televisie (eerdaags vervangen door UHD TV)
Pioneer PL-112D platenspeler (TE KOOP /sluikreclame)
Audio-GD - NFB 1 v2015 (balanced) Sabre DAC
NAD C565BEE CD-speler
NAD Viso HP50 hoofdtelefoon
NAD C375BEE stereo versterker
NAD 613 cassettedeck

Wat je niet ziet:
Raspberry Pi 2 met HifiBerry Digi+ module
RU Connected interconnects en HDMI kabel
JKE Hifi speakerkabels

8)

• FeaR

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee