Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste
Acties:
  • 2.605.936 views

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:03
Killertjuh schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:31:
Ik volg dit topic regel matig maar ik zie echt nooit de merk "mission" voorbij komen. Misschien ene specifieke reden voor ofzo 8)7
ik heb thuis nog 2 boekenplank speakers van Mission die ik binnenkort als rear speakers ga gebruiken in mijn thuisbioscoop....als die ooit af is :)

[Voor 6% gewijzigd door weertenaar op 19-02-2015 09:09]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 15:26
DjVe schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:24:
[...]

Je ziet het sowieso niet zo heel veel meer in Nederland. Het is prima spul (vaak ook voor een prima prijs). Qua design...tja....je moet er van houden ;)
Design heeft iedereen wel wat over te klagen dat is puur smaak. Maar ik heb 2x mx5 1x MXC2 1x ms-400. Voor de prijs vergelijking ( heb geluisterd bij verschillende winkels) vind ik het echt top spul. Alleen beetje robuust _/-\o_

Omdat deze zo groot zijn klinken ze vind ik niet zo blikkerig in vergelijking met andere producten.

[Voor 9% gewijzigd door Killertjuh op 19-02-2015 12:07]

• Anoniem: 639074
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
DjVe schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 08:24:
Je ziet het sowieso niet zo heel veel meer in Nederland. Het is prima spul (vaak ook voor een prima prijs). Qua design...tja....je moet er van houden ;)
Er zijn sowieso weinig speakers die een geslaagde gooi hebben gedaan naar de term "duurzaam design". ;)

De stoere speakers die je ziet zonder "zonder speakerfrontjes" met zilverkleurige, opdringerige 'sportieve' randjes hebben een hoog sjonniegehalte imho, maar zullen zeker goed verkopen.
Wat dat betreft loopt de typisch Engelse Mission een tamelijk kansloze race, qua geluid kunnen zij zich met de beste merken meten.

Heb zelf M35i's en M32i's (gehad) die recent helaas slachtoffer zijn geworden van de lokale WAF factor, wat weergave betreft heb ik voor het geld nog geen betere gehoord. :(
Op Marktplaats worden zij voor schandalig lage prijzen aangeboden, als je voor weinig geld iets goeds zoekt dan zou ik niet weten wat deze speakers kan kloppen.

'Uitwendig' misschien niet altijd even geslaagd, 'inwendig' bevatten zij uitstekend gefabriceerde units met een solid uitgevoerde oversized bekabeling.
Voor wat het waard is.

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:41

Daniel36

Decafé drinkert

Mission?
Ik heb twee 760i Missions als fronts i.c.m. een subwoofer voor de lage tonen.
Ben er heel tevreden over, ook al zijn ze bijna bejaard inmiddels.

It is nice to be important, but more important to be nice.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 20:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik volg dit topic regel matig maar ik zie echt nooit de merk "mission" voorbij komen. Misschien ene specifieke reden voor ofzo 8)7
De reden is dat jij wellicht niet goed zoekt in dit topic. Vorige maand nog een setup voorbij gekomen :+

is everything cool?

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06 19:54
weertenaar schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:24:
[...]

Heb ik ook gedaan :) maar met de kleine B&W M1 speakers heeft ze niet te klagen.
In het nieuwe huis kwam ik erachter dat de sub echt te kort kwam, dus een nieuwe 12" Final S220 gekocht..en thuis de gebruikelijke discussie (te groot, lelijk, niet nodig die andere was hoogglans, vind ik veel mooier) maar na een avondje TV kijken, kwam ze zelf aan: " goh die nieuwe kist klinkt toch echt een stukje fijner" :) en hij mocht blijven...
Wat is die S220 toch een geweldig ding he:) Heb die hier ook staan sinds mijn oude sub t begaf. Heerlijk laag. bank laten trillen en toch geen rommelige bass oid. De vrouw zet t ding over het algemeen verder open dan ik:)

Het is niet de mooiste sub ooit, maar wat een geluid:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10
lj_tree schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:12:
De vrouw zet t ding over het algemeen verder open dan ik:)
Als je alles goed ingesteld hebt moet je van een sub afblijven. Als je meer bass wilt, dan moet je dat via je versterker regelen. Anders klopt de overgang tussen je sublaag en laag niet meer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 08:52
na de vele setups hiervoor bij te hebben zien komen, werd het tijd om mijn set ook maar eens te tonen. Het is nu eindelijk van een dergelijk niveau dat ik denk dat het het vertonen waard is!

wat je ziet:
Receiver: Denon X2100W
Fronts: Dali Zensor 5
Center: Dali Vokal
TV: LG42LM670s
Settopbox: Samsung smt-c7140 (Ziggo)
AcRyan Playon HD2 Mini
Kastje: Janus (Jysk) op nominatie voor vervanging

niet op de foto
rears: Cambridge Audio WS30 Wallspeakers

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi10, i7-8700k 16GB DDR4 RTX 2070 8GB

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Exirion schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:23:
[...]

Als je alles goed ingesteld hebt moet je van een sub afblijven. Als je meer bass wilt, dan moet je dat via je versterker regelen. Anders klopt de overgang tussen je sublaag en laag niet meer.
Een goede sub heeft aparte knoppen voor crossover, slope en fase. De meeste vrouwen komen er al niet meer aan als er meer dan 1 knop achterop zit ;)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• weertenaar
Arjan A schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:34:
[...]

Een goede sub heeft aparte knoppen voor crossover, slope en fase. De meeste vrouwen komen er al niet meer aan als er meer dan 1 knop achterop zit ;)
genoeg knoppen op die S220, maar bovenste is volume en die zet ik 's avonds ook wel een wat minder, om te voorkomen dat iedereen wakker wordt....

• Mikayu
  • Laatst online: 20-04 17:23

Mikayu

.srt

Mijn sub laat de hele flat bewegen, maar de bank trilt niet en kan gewoon film kijken. Heb ik em verkeerd afgesteld?

Op een redelijk normale -35dB luistervolume merkt niemand dat ie aanstaat behalve ik

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-06 11:49
Dat heeft voornamelijk met de plaatsing van je sub te maken. Probeer eens met de sub te een andere locatie te vinden.

Wat bij mij heeft geholpen is de sub op de luisterpositie te plaatsen en dan rond te lopen in de kamer. Waar de bas het beste klinkt, daar de sub plaatsen.

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:40
Mikayu schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:57:
Mijn sub laat de hele flat bewegen, maar de bank trilt niet en kan gewoon film kijken. Heb ik em verkeerd afgesteld?

Op een redelijk normale -35dB luistervolume merkt niemand dat ie aanstaat behalve ik
Phase knop wil ook wel eens helpen, gebruik de stand met de meest hoorbare bas.

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:09
Altijd al willen posten maar vergeet het telkens :P Het is alleen een zooitje :(

http://i.imgur.com/qIEefpm.jpg

Samsung 55D6200

Wii U
UPC Horizon
Sonos Connect
Logitech Harmony
PS4
Oude pc als HTPC

Klipsch RF-82 O+
Pioneer VSX-415

Ik zou echt graag de breedte in gaan met de opstelling maar dan moet ik de haard weg slopen en daar is de vriendin het niet mee eens. Binnenkort maar eens zon tv-wall maken waar mooi de kabels achter kunnen. Zwevend meubel er tegen en dan ziet het er al stukken beter uit. Dan nog een andere receiver, de Klipsch set compleet maken naar 5.1 en dan dit weet en dan dat weer. Je blijft bezig...Ik heb teveel hobbies :+

[Voor 2% gewijzigd door FeaR op 20-02-2015 07:41. Reden: Zie de TW betreffende fotosize.]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-06 09:43
ik zou dan ook gelijk je tv lager hangen als dit mogelijk is, deze hangt wel erg hoog.Waardoor ie eigenlijk alleen maar meer opvalt.
Verder lijkt het mij niet fijn kijken, maar goed das persoonlijk natuurlijk

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:09
Ja klopt had een kleine rekenfout gemaakt met ophangen :'( Maar het lijkt erger dan het is hoor, ik dacht eerst ook van dit gaat hem niet worden maar na 1 avond viel het al niet meer op.

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46
Zou de TV gewoon op het meubel zetten, ziet er al veel netter uit.

Ryzen 5 5600X, Gigabyte X570 Elite, 32Gb GSkill PC3600C16, MSI Gaming X 3060TI, Samsung 970 EVO, Seasonic 550 Platinum

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Met een stel gaten exact boven de TV. Ziet er idd goed uit ja :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FREAKJAM
  • Laatst online: 08-06 20:34

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Alabastine.

is everything cool?

• freaky35
  • Laatst online: 10-06 09:43
http://nl.tinypic.com/vie...c=70wady&s=8#.VOZGWXl0wuU

dit is mijn setje :) ,4 x mission 750LE plus mission center :) .
Het oude spul is volgens mij beter als het nieuwe spul van mission, zover mij bekend is :X

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-06 09:20

SannrHerr

Furor Teutonicus!

'dan'

En dat is inderdaad het geval.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-01 14:04
Tijd om mijn (bescheiden) set ook eens te tonen:

Wat je ziet:
- Sony 40" led tv
- Yamaha rxv-371 receiver
- B&W 685 S2 speakers
- Klipsch KSW10 subwoofer (verstopt achter de bank)
- Project Debut Carbon Esprit platenspeler (meer hi-fi dan home theatre, maar wat geeft het)
- Asus o!play

Zolang we hier wonen ga ik niet serieus meer upgraden, daar is eigenlijk gewoon te weinig plaats voor. Ik zou graag een center + rears plaatsen, misschien als we weer verhuizen ;)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 15:26
freaky35 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:26:
[...]

http://nl.tinypic.com/vie...c=70wady&s=8#.VOZGWXl0wuU

dit is mijn setje :) ,4 x mission 750LE plus mission center :) .
Het oude spul is volgens mij beter als het nieuwe spul van mission, zover mij bekend is :X
Omdat ik er toch om heb gevraagd eigenlijk hier mijn set:

1x LG 60pv250 + unlocked versie
2x mission mx-5
1x mission mxc2
1x mission ms-400

1x DENON AVR-2113
1x xbox 360 RGH
1x HTPC (windows 7 / AMD)

[Voor 6% gewijzigd door Killertjuh op 20-02-2015 07:00]

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-05 15:37

ind0mi

PSN: DexFaya

Djampire schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:21:
na de vele setups hiervoor bij te hebben zien komen, werd het tijd om mijn set ook maar eens te tonen. Het is nu eindelijk van een dergelijk niveau dat ik denk dat het het vertonen waard is!

wat je ziet:
AcRyan Playon HD2 Mini

niet op de foto
:o haha lijkt mijn set-up wel

heb zelfs zelfde kastje en ook klepdeurtjes gemaakt van de lades 8)

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Goodfellas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 06:52:

[afbeelding]
Kan het je niet eens kwalijk nemen dat je die lamp zo nodig moest showen. 8)

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• HB__
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-05 17:34

wat je ziet:
AcRyan Playon HD2 Mini

niet op de foto
Wauuww! O+ mag ik vragen wat voor vloer dit is??

• Arrived
  • Laatst online: 07-01 18:02

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat je ziet:
AcRyan Playon HD2 Mini

niet op de foto
Bevallen die WS30? Heb je daar ook een foto van hoe ze hangen bij jou?
Is denk ik voor mij een ideale oplossing qua WAF. O-)

• Exirion
X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:36:
Phase knop wil ook wel eens helpen, gebruik de stand met de meest hoorbare bas.
Het is een hardnekkig misverstand dat je de stand met de hardste bass moet kiezen. Je moet de stand kiezen waarbij de overgang tussen fronts en sub zodanig is dat je geen gat in het laag hebt, maar tegelijk de boel ook niet staat te dreunen. De optimale instelling is zelden de stand waarbij de bass het hardst klinkt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-06 02:29

Audione0

Strijdt der titanen

Exirion schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:06:
[...]

Het is een hardnekkig misverstand dat je de stand met de hardste bass moet kiezen. Je moet de stand kiezen waarbij de overgang tussen fronts en sub zodanig is dat je geen gat in het laag hebt, maar tegelijk de boel ook niet staat te dreunen. De optimale instelling is zelden de stand waarbij de bass het hardst klinkt.
Hoe meet je dat dan? Met de cross-over stel je de overgang in, met de phase de gelijktijdige trillingen toch? Hoe kun je dit meten/horen dan?

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• JvS
  • Laatst online: 22:02
[...]

Maar dat is wel de stand waarin het geheel in fase is. En je gebruikt dan de frequentieknop om de afval van je fronts samen te laten verlopen met die van je sub en volume om het geheel op niveau te krijgen.

Als je het opzettelijk uit fase zet, ben je in principe gewoon geluid aan het equalizen op de overnamefrequentie. Dat kan op zich goed goed gaan, maar is wel een hele "groffe" en onvoorspelbare methode. Ik zou liever alles netjes in fase hebben en dan corrigeren.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Exirion
JvS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:46:
Als je het opzettelijk uit fase zet, ben je in principe gewoon geluid aan het equalizen op de overnamefrequentie. Dat kan op zich goed goed gaan, maar is wel een hele "groffe" en onvoorspelbare methode. Ik zou liever alles netjes in fase hebben en dan corrigeren.
Dat is het punt nou juist. Als het volume op de overnamefrequentie gehoorsmatig maximaal is, dan is de fase niet gegarandeerd optimaal. Je hebt met 2 3 weergevers en effecten van de ruimte te maken, dus je kunt zonder precies in fase te zitten gehoorsmatig meer volume hebben, wat misleidend is. Eigenlijk is het alleen met metingen zuiver in fase te krijgen. Om het op gehoor te doen moet je wel echt goed weten hoe fase werkt en wat je precies hoort.

• JvS
Niet? Ik zou zeggen dat het geluid het hardst is als het maximaal in fase is. Hoe kan het anders harder zijn?

Dit even los van de discussie of dat wenselijk is, want het hardst is niet het best, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat dit niet een goede methode is.

[Voor 42% gewijzigd door JvS op 20-02-2015 15:54]

• Exirion
JvS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:53:
Niet? Ik zou zeggen dat het geluid het hardst is als het maximaal in fase is. Hoe kan het anders harder zijn?
Je hebt een samenspel van meerdere weergevers en reflecties in de ruimte. Het hangt ook af van de steilheid van de afval, al is dat bij toepassing van bass management in een receiver geen issue. Maar als je bijvoorbeeld een stereoversterker gebruikt en een frontspeaker wil combineren met een sub, dan maakt het ook weer verschil of dat bass-reflex speakers zijn of closed box. Zoals je weet heeft de bass-reflex een steilere afval en de closed box een geleidelijkere afval. De vraag is hoe dat combineert met de steilheid van het lowpass filter in de sub, en die is meestal niet instelbaar. Je kunt spelen met de cross-over en de fase om dat gehoorsmatig het meest aangenaam te krijgen. Kijk maar eens hoeveel discussies er zijn over de fase van subwoofers en 'boomy' geluid. Helaas is audio geen exacte wetenschap :P

• JvS
Ik snap dat op een willekeurige plek in een woonkamer "all bets off" zijn, vanwege staande golven. En dat je als je mazzel hebt je zo'n piek kan wegwerken door het geheel op de overgangsfrequentie uit fase te zetten.

Maar het uitgangspunt is zeker beginnen met in fase (dus ja: zo hard mogelijk), dan het liefst de receiver de overnamefrequenties laten regelen (zodat het beide bijvoorbeeld op 80Hz met gelijke orde afvalt) en dan het volume netjes zetten.

Wil je niet de receiver die zaken laten regelen en heb je idd een BR, of heb je toevallig bij de overgangsfrequentie een vervelende piek, dan kan je doen wat jij beschrijft. Dat is ook zeker niet af te raden. Maar het is gewoon niet "de basis". Al je systematisch werkt, dan begin je echt bij het hardste geluid qua fase en probeer je daar het beste van te maken. Anders blijf je draaien aan die knoppen :P. Alles beinvloedt alles .

[Voor 30% gewijzigd door JvS op 20-02-2015 16:29]

• N1v3K
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Mensen.. haal de stickers eens van die receivers af :p

• Mikayu

Mikayu

.srt

Gisteren al gedaan bij het in het meubel schuiven :p

• Exirion
JvS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:
Wil je niet de receiver die zaken laten regelen en heb je idd een BR, of heb je toevallig bij de overgangsfrequentie een vervelende piek, dan kan je doen wat jij beschrijft. Dat is ook zeker niet af te raden. Maar het is gewoon niet "de basis". Al je systematisch werkt, dan begin je echt bij het hardste geluid qua fase en probeer je daar het beste van te maken. Anders blijf je draaien aan die knoppen :P. Alles beinvloedt alles .
Ik denk dat we het in grote lijnen eens zijn. Maar je weet zelf ook wel dat de meeste mensen braaf de rijtjes afwerken die ze her en der lezen en dan denken dat ze klaar zijn. Dus eerst cross-over kiezen, volume op gehoor een beetje afstellen (bij het gros van de mensen staat de sub te hard) en dan de fase regelen zonder te weten wat fase precies is. Dus zo hard mogelijk op de cross-over frequentie? "Boem, boem".. Ok, klaar :P Het resultaat is, zeker als de gain ook nog te hoog is, allerberoerdst. Het uitgangspunt om te beginnen met maximale output op de cross-over frequentie is niet verkeerd, zolang je maar beseft dat je dan meestal niet klaar bent. Dat is precies die fine-tune stap die je als laatste noemt, die de meeste mensen overslaan.

• JvS
Jaaaaaaa, we zijn het eens O+.

Nu nog een plasma tv aanpraten :)

Ik ga de XTZ 99.12W16 sub trouwens verkopen,
Staat inmiddels op marktplaats te wachten op een serieuze bieder (die ook doorpakt).

Ik ga multi-subben en mijn frontspeakers met 10" laag gaan echt zo waanzinnig diep en klinkt met wat quick and dirty filteren (in fase gezet, afval mid/sub netjes en op gehoor kamerresonanties weghakken) echt al bizar goed. Er komen nog 2 gesloten 10" subjes bij, alles uiteraard met DSP.

Is wel een complexe set geworden met minidsp voor room correction, hypex as2.100 voor speaker fliltering en een rotel eindbak om de subs (inlusief de 10" woofer in de fronts via de hypex sub out) aan te sturen.

[Voor 56% gewijzigd door JvS op 20-02-2015 16:43]

• Exirion
JvS schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:40:
Ik ga de XTZ 99.12W16 sub trouwens verkopen,
Staat inmiddels op marktplaats te wachten op een serieuze bieder (die ook doorpakt).
Ik zie net dat het alweer 3 jaar geleden is dat je dat ding van me overnam :X Als je krijgt wat de hoogste bieder je wil geven, dan heb je een erg mooie deal.
Ik ga multi-subben en mijn frontspeakers met 10" laag gaan echt zo waanzinnig diep en klinkt met wat quick and dirty filteren (in fase gezet, afval mid/sub netjes en op gehoor kamerresonanties weghakken) echt al bizar goed. Er komen nog 2 gesloten 10" subjes bij, alles uiteraard met DSP.

Is wel een complexe set geworden met minidsp voor room correction, hypex as2.100 voor speaker fliltering en een rotel eindbak om de subs (inlusief de 10" woofer in de fronts via de hypex sub out) aan te sturen.
Ik hou het voor muziek bij stereo aangezien mijn fronts ook heel diep gaan. Voor surround staat er een BK Monolith+ achter de bank en dat klinkt geweldig. Zo goed dat ik de zelfbouwplannen voor een sub voorlopig in de ijskast zet (en het was een koopje). Misschien dat ik in de studeerkamer straks een XXLS400 clone neerzet en dan verhuist de SVS SB12 naar de huiskamer als tweede sub op een heel andere plek. Eens kijken of dat wat toevoegt om de kamereffecten te dempen. In een volgend huis wil ik een bioscoopruimte en die wordt dan echt akoestisch geoptimaliseerd, waarschijnlijk ook met 2 subs :)

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 09:02

Rudios

Lost in space?

Goodfellas schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 06:52:
Leuke eigewijze inrichting! Daar hou ik wel van :) _/-\o_

Whole lot of stars ***

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:40
[...]

Misverstand of niet, hij klaagde over te weinig bas. Ik droeg alleen een mogelijke oplossing aan. Misschien heeft hij nog minder bas bij een andere stand van de fase knop.

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-01 14:04
SannrHerr schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 10:04:
[...]
Kan het je niet eens kwalijk nemen dat je die lamp zo nodig moest showen. 8)
Dank je! Het was de enige manier om de bank op de foto te zetten, heb er serieus over nagedacht om de lamp weg te halen voor de foto. Maar dat was teveel moeite :+
Rudios schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:45:
[...]

Leuke eigewijze inrichting! Daar hou ik wel van :) _/-\o_
Dank je!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 20:15

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

wat je ziet:
AcRyan Playon HD2 Mini

niet op de foto
Hoe bevalt de Zensor Vokal? Twijfel om de Vokal aan te schaffen voor bij mijn Zensor 7's.

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Djampire
@Tiwazz de vokal bevalt enorm goed, zeer heldere spraak, en dat is eigenlijk toch waar je hem voor hebt. het is een goede aanvulling op mijn 5.0 set.

• Mikayu

Mikayu

.srt

X-t-r-e-m-e schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Misverstand of niet, hij klaagde over te weinig bas. Ik droeg alleen een mogelijke oplossing aan. Misschien heeft hij nog minder bas bij een andere stand van de fase knop.
Ik was aan het dollen omdat iedereen de power van hun sub vegelijkt met het laten trillen van de bank :p Dat lukt mijn logitech 3 kamers verderop ook nog wel.
Ik heb mijn sub zodanig afgesteld dat kaarsen uitgeblazen worden en het dak lekker kraakt zonder trillende bank. Het hele gebouw stuiterd en geen boem boem. Zo hoort een sub in mijn beleving zich te gedragen

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Zo, gisteravond mijn sub ook binnengekregen. nu is mijn 2.1 set eindelijk compleet. En ik ben zeer tevreden ! Alleen nog even wat spelen met de sub, valt een hoop te regelen !

• bartvl
  • Laatst online: 21:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

én de rechter luidspreker iets hoger plaatsen ;). Veel plezier!

Life is not about specs, it is about joy!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:53
Het is inderdaad jammer dat die speaker wat lager staat. Kan je geen zuiltje maken zodat je de speaker naast je sub kan zetten?

• Djampire
Bevallen die WS30? Heb je daar ook een foto van hoe ze hangen bij jou?
Is denk ik voor mij een ideale oplossing qua WAF. O-)
[/quote]

Die bevallen mij super, ik heb ze nog niet hangen omdat we pas een nieuwe woning hebben betrokken en nog niet definitief hebben besloten waar alles komt te staan en hangen. (gaatjes vrees zeg maar) maar geluid is heel goed, mooie aanvulling op de fronts.!

• janser01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-11-2022
bartvl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:46:
Hangt ervanaf hoe hij op de bank hangt :9

Mijn stuff -> http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43289117

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 11:23

Read

Join The Résistance

bartvl schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:46:
Of rechter speaker ook naast de tv net als de linker.
Of linkerspeaker op dezelfde hoogte als de rechter naast de kast.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• bartvl
  • Laatst online: 21:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

janser01 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Scherp >:)

Life is not about specs, it is about joy!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:22
Mijn eerste HIFI set:

Wat je ziet:

Marantz SR6009
B&W 683 S2
PS4
Sony KDL40W605 (wordt vervangen door een grotere model)

Ben er vrij trots op. Echter komt het geluid uit de B&W niet altijd goed eruit. Kan liggen aan de teveel zichtbare koperdraad. Even uitzoeken hoe het precies moet en vervolgens dan gaan friemelen met de instellingen.

PS: beetje rommelig maar wordt nog gewerkt aan huis.

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 17:35
Wat bedoel je met het geluid komt er niet altijd goed uit? Wat voor luidsprekerkabel heb je gebruikt?

Het lijkt mij zowieso niet ideaal dat de rechterspeaker staat te spelen 'tegen' de zijkant van de zetel... En als je je versterker wil doen verstikken, goed bezig ;)

http://specs.tweak.to/11484

• RRCreations
jakob schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:25:
Wat bedoel je met het geluid komt er niet altijd goed uit? Wat voor luidsprekerkabel heb je gebruikt?

Het lijkt mij zowieso niet ideaal dat de rechterspeaker staat te spelen 'tegen' de zijkant van de zetel... En als je je versterker wil doen verstikken, goed bezig ;)
Ja de speaker staat inderdaad niet ideaal. Ik denk dat ik de bank ga verschuiven samen met de tv meubel zodat ik meer ruimte heb voor de speaker. Ha, het is inderdaad zéér krap daar. Zodra mijn nieuwe tv komt zal ik denk ik de receiver boven de tvtafel plaatsen zodat het meer kan ademen. :9

Je andere vragen. Ik gebruik deze kabels:

http://www.bax-shop.nl/sp...eter/product-details.html

Volgens mij waren ze zelfs te goed. Beter safe then sorry!

Ja moeilijk uit te leggen, soms klinkt het alsof de bas wordt ingehouden en juist bij ander muziek klinkt het vol en het geld waard. Ik kan het moeilijk uitleggen wat er precies fout gaat maar daar kom ik hopelijk aankomende dagen achter. Mocht je meer op/aanmerkingen hebben, ik hoor het graag O-) . Ik moet nog veel leren denk ik.

[Voor 28% gewijzigd door RRCreations op 21-02-2015 17:05]

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 13:19
RRCreations schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:44:Ha, het is inderdaad zéér krap daar. Zodra mijn nieuwe tv komt zal ik denk ik de receiver boven de tvtafel plaatsen zodat het meer kan ademen. :9
Is het niet mogelijk om de PS4 op staat een paar cm hoger te zetten?

• RRCreations
MyBearTibbers schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:50:
[...]

Is het niet mogelijk om de PS4 op staat een paar cm hoger te zetten?
Ik zal ernaar kijken, zitten namelijk 4 schroefjes waarop de plank ligt. Zal kijken hoe dat mogelijk zal zijn.

• DjVe
RRCreations schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:44:
[...]

Ja de speaker staat inderdaad niet ideaal. Ik denk dat ik de bank ga verschuiven samen met de tv meubel zodat ik meer ruimte heb voor de speaker. Ha, het is inderdaad zéér krap daar. Zodra mijn nieuwe tv komt zal ik denk ik de receiver boven de tvtafel plaatsen zodat het meer kan ademen. :9

Je andere vragen. Ik gebruik deze kabels:

http://www.bax-shop.nl/sp...eter/product-details.html

Volgens mij waren ze zelfs te goed. Beter safe then sorry!

Ja moeilijk uit te leggen, soms klinkt het alsof de bas wordt ingehouden en juist bij ander muziek klinkt het vol en het geld waard. Ik kan het moeilijk uitleggen wat er precies fout gaat maar daar kom ik hopelijk aankomende dagen achter. Mocht je meer op/aanmerkingen hebben, ik hoor het graag O-) . Ik moet nog veel leren denk ik.
Luister je dan muziek op de direct mode (of hoe dat ook mag heten bij Marantz), of luister je nu met de DSP aan?

Aankleding zal trouwens ook nog een hoop verbeteren

• RRCreations
DjVe schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Luister je dan muziek op de direct mode (of hoe dat ook mag heten bij Marantz), of luister je nu met de DSP aan?

Aankleding zal trouwens ook nog een hoop verbeteren
Ik luister nu inderdaad op Direct mode. Wat bedoel je trouwens met aankleding?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:29
RRCreations schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:28:
[...]
Wat bedoel je trouwens met aankleding?
Veelal iets van een vloerkleed, iets aan de muur, et cetera. Producten in de inrichting die het geluid kunnen doen veranderen. Als je in een geheel lege kale ruimte een stel speakers neer zet klinkt dat heel anders als je die ruimte voorziet van een kleed, gordijnen, stoffen bank, etc.

Al moet ik zeggen dat de foto niet genoeg van de ruimte laat zien om te zeggen dat je daar wat aan moet doen. Als ik vanaf dezelfde afstand een foto van mijn TV-meubel maak oogt het ook kaler dan het in realiteit is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:45
Vandaag mijn nieuw subje opgehaald :) Later wel even een overshot :P

Werkt lekker, alleen 1 nadeel tot nu toe. Een irritante LED aan de voorkant.. Dat wordt in stukje tape er overheen ben ik bang :P

De SVS PB-1000 :) Rechts was mijn vorige Klipsch die bij de HD Theater 300 zat :P

[Voor 23% gewijzigd door Renegade666 op 21-02-2015 18:51]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
janser01 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:40:
[...]
Ik hang inderdaad wel eens apart op de bank. :P
Ik denk niet dat ik de speakers anders ga plaatsen, dit komt namelijk niet door de WAF-keuring heen.

Zou het veel uitmaken ? ik heb nu niet het idee dat ik de linker speaker meer hoor dan de rechter.

• ndonkersloot
Renegade666 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:51:
Vandaag mijn nieuw subje opgehaald :) Later wel even een overshot :P

Werkt lekker, alleen 1 nadeel tot nu toe. Een irritante LED aan de voorkant.. Dat wordt in stukje tape er overheen ben ik bang :P

De SVS PB-1000 :) Rechts was mijn vorige Klipsch die bij de HD Theater 300 zat :P

[afbeelding]
Wat een verschil :o. Lijkt me een goede sub die PB-1000.

• FeaR
Tiwazz schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:09:
[...]
Wat een verschil :o. Lijkt me een goede sub die PB-1000.
Wordt samen met zijn gesloten broertje de SB-1000 en de BK XXLS400 op HT Forum altijd genoemd als de beste subwoofer voor rond de 500 euro. Het lijkt niet alleen een goede subwoofer, het is er één :P

• ndonkersloot
FeaR schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:30:
[...]

Wordt samen met zijn gesloten broertje de SB-1000 en de BK XXLS400 op HT Forum altijd genoemd als de beste subwoofer voor rond de 500 euro. Het lijkt niet alleen een goede subwoofer, het is er één :P
De SB/PB 1000 en de BK XXLS400 zie ik geregeld voorbij komen op forums idd. Ik heb zelf geen sub en heb deze types nog nooit gehoord dus kan helaas niet uit ervaring spreken. Wie weet ooit :+ , ben nu aan het kijken om mijn set te upgraden met een center :D .

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:45
Tot nu toe ook blij met hem :) iemand nog tips om de sub goed te testen/horen ?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• The_12oach
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02-2019

The_12oach

Teveel in te weinig ruimte

Renegade666 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:10:
Tot nu toe ook blij met hem :) iemand nog tips om de sub goed te testen/horen ?
Ik zou zeggen hier kan je een heel hoop ideeen opdoen voor een beetje sub test werk. Mijn favoriet zoals in de laatste post ook staat Star Wars Episode 2 en dan scene 2. Pas op hij lijkt mee te vallen in eerste instantie.

AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
wie verzint het in hemelsnaam om een coax en netwerk aansluiting op +/- 1.1 meter hoogte te maken...das echt zonde
lager bij de grond lijkt me handiger.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:19
The Fatal schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:41:
[...]

wie verzint het in hemelsnaam om een coax en netwerk aansluiting op +/- 1.1 meter hoogte te maken...das echt zonde
Als het precies achter de TV uit zou komen zou het best logisch zijn (mijn stopcontact zit direct achter de TV) maar dit is... niet handig nee.

• DjVe
Ik plaats ook nog maar eens (een crappy) foto van mijn set.

Denon X4000 receiver
B&W CM1 + CMC speakers (setje Sony 815ED achter de bank naar boven gericht)
Sunfire HRS8 subwoofer
LG 42blabla640 TV
Sony PS4
D-Link Boxee Box

Gisteren nog wat gespeeld met de plaats van de subwoofer. Hij stond eerst links, maar vind hem in de rechter hoek beter klinken.

Ik ga binnenkort ook een nieuw meubel bestellen die goed bij de salontafel past. Dit moet hem gaan worden:

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-06 23:24
Ik blijf maar twijfelen over de Monitor Audio APEX set die ik heb, voornamelijk in combinatie met de Denon X2100W. Ik lees hier en daar dat de receiver niet 'voldoende' zou zijn voor deze speakerset. Kan dit kloppen? Op andere plaats in living heb ik een eenvoudige Yamaha stereo receiver staan met daarop 2x Canton vloerstaanders aangesloten en die klinken 100X voller en warmer dan wat ik nu krijg met de 5.1 setup. Alles klinkt wel helder en gedefinieerd, maar zeker in stereo mis ik precies iets.

Dus kan dit liggen aan de receiver die 'te licht' is? Ik speel namelijk zelden heel luid af, dus kan me niet voorstellen dat de receiver overbelast wordt.

• DjVe
lapino schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:22:
Ik blijf maar twijfelen over de Monitor Audio APEX set die ik heb, voornamelijk in combinatie met de Denon X2100W. Ik lees hier en daar dat de receiver niet 'voldoende' zou zijn voor deze speakerset. Kan dit kloppen? Op andere plaats in living heb ik een eenvoudige Yamaha stereo receiver staan met daarop 2x Canton vloerstaanders aangesloten en die klinken 100X voller en warmer dan wat ik nu krijg met de 5.1 setup. Alles klinkt wel helder en gedefinieerd, maar zeker in stereo mis ik precies iets.

Dus kan dit liggen aan de receiver die 'te licht' is? Ik speel namelijk zelden heel luid af, dus kan me niet voorstellen dat de receiver overbelast wordt.
Als je denkt dat de versterking te licht is, dan kan je dat toch proberen met je andere versterker? Te weinig vermogen resulteert meestal in een wat minder gecontroleerd laag. En vergeet niet dat akoestiek/instellingen ook een hoop doen.

• RRCreations
The Fatal schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:41:
[...]

Niet alleen in de woonkamer maar ook in de slaapkamer. Niet de meest praktische architect. Achtja over 2/3 jaartjes ben ik toch weg.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:02
Vandaag Final Elektrostaten opgehaald en ze staan nu te spelen. Blij mee!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 13:10
Cool. Foto?

• orf
Beetje crappy telefoon foto:

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Oeh! Chique!

Aparte sub er bij? Of is dat niet eens nodig?

• orf
Ja, ik ga straks nog een bijpassende Final sub ophalen (via Marktplaats). :)

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 12:07

Theck88

If it's hard just KISS!

RRCreations schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:15:
Mijn eerste HIFI set:

[afbeelding]

Wat je ziet:

Marantz SR6009
B&W 683 S2
PS4
Sony KDL40W605 (wordt vervangen door een grotere model)

Ben er vrij trots op. Echter komt het geluid uit de B&W niet altijd goed eruit. Kan liggen aan de teveel zichtbare koperdraad. Even uitzoeken hoe het precies moet en vervolgens dan gaan friemelen met de instellingen.

PS: beetje rommelig maar wordt nog gewerkt aan huis.
Erg leuke set om te beginnen! Daar ga je zeker veel plezier mee beleven. :) De rest van de tips voor het verbeteren van de geluidsprestaties heb je al gehad.

Eigenlijk de vraag ik mij wel af waarom de aansluitingen van de stroom, internet en coax zo hoog zitten? Was dit al of is dit bewust zo gemaakt? Persoonlijk vind ik het zeer onlogisch.

Laat maar! Spuit elf :P

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• FeaR
orf schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:26:
Vandaag Final Elektrostaten opgehaald en ze staan nu te spelen. Blij mee!
Niet om de pret te bederven, maar de reputatie van Final met betrekking tot hun electrostaten weet je?

• orf
Ja, en deze hebben nieuwe folies en zullen nog zeker een aantal jaar (meestal 10) meegaan.

Anoniem: 32279

Zo, na jaren zonder thuisbioscoop (geboorte kinderen, daarna 7 jaar niet meer mee bezig geweest) vandaag begonnen met het aanpakken van mijn poker/rook/whiskey drink kamer. Kamer is 30m2 groot en heeft schuine wanden en plafond is 5 meter hoog. Lastige kamer dus.

Deze week neem ik wat vrij om wat meer op te ruimen, maar afijn, het begin is er.

Allereerst vaochtend van het 2 persoonslogeerbed een bank gebouwd. Het logeerbed moet volgens mijn vrouw behouden blijven, dus dan maar eerst een bankje ervan gemaakt zodat ik niet een lomp bed in mijn bioscoop heb staan (net een testfilm gekeken, nog meer rommel):

Ik heb lampen opgehangen (zijn meer dan 1 meter in doorsnede) en ik ben bezig geweest met mijn disco verlichting:

En het scherm, 3 bij 3 meter:

Maar de reden waarom ik post met een kamer die wat onaf en heeeeeeuuuul rommelig nog is: de plek van de beamer bevalt me niet zo, hangen is ook lasig, is voor je bank neerzetten een beter idee? Dat past qua afstand wel, maarja, de kabels...

Alles dan een slag draaien? Dan kan ik niet meer uit het raam hangend roken en moet ik de tuin in, liever niet.

Wat zouden jullie doen?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-02-2015 21:21]

• Anoniem: 93986
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In ieder geval je foto's een paar slagen draaien.

• S_Chief
  • Niet online
_O- Ziet er wel geinig uit zo. :+

You save everyone, but who saves you?

die tablet hier doet wat vaag, ik ga het even herstellen op de pc.
Edit: klaar, op mijn tablet zag het er prima uit, nu ook bij jullie :D

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-02-2015 21:21]

• DjVe
Anoniem: 32279 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:12:
die tablet hier doet wat vaag, ik ga het even herstellen op de pc.
Edit: klaar, op mijn tablet zag het er prima uit, nu ook bij jullie :D
Ha, daar hebben we de pizzabakker ;) welkom!

Als jij nog uit het raam wilt hangen, dan is er weinig anders mogelijk. Of je moet om het scherm heen kunnen lopen. Haal de kamer eerst een beetje leeg en ga dan wat schuiven met je spullen. Die beamer kan je toch ook wel aan zo'n balk hangen?

Die 5 meter hoogte kan je natuurlijk ook gebruiken om een vliering te maken om wat spullen op te bergen.

[Voor 8% gewijzigd door DjVe op 22-02-2015 21:40]

DjVe schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:39:Die 5 meter hoogte kan je natuurlijk ook gebruiken om een vliering te maken om wat spullen op te bergen.
Yep, heb ik op de kamer ernaast. Dozen gaan naar andere kamer toe, maar is nogal een rotklus doordat ze vol zitten met jaargangen donald ducks enzo.

Ik ga dinsdag eens draaien, als de kamer leeg is past het denk ik links van het raam en dan beamer op plankje iets hoger zodat mijn hood er niet voorzit.

• Read

Read

Join The Résistance

Anoniem: 32279 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:05:
Zo, na jaren zonder thuisbioscoop (geboorte kinderen, daarna 7 jaar niet meer mee bezig geweest) vandaag begonnen met het aanpakken van mijn poker/rook/whiskey drink kamer.
Mis het woordje game room ook nog.
Read ziet sjoelbak ;)
Maaruh is het niet mogelijk om de boel in de lengte te plaatsen en dan toch te roken uit het raam.
Bank bij wijze van spreken onder het raam te plaatsen en dan op een plankje boven het raam een beamer te zetten dan zitten je lampen wel in de weg maarja prior is prior he.

[Voor 17% gewijzigd door Read op 22-02-2015 21:58]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

Ik ga het dinsdag proberen, ik denk dat het kan, dat is wel een idee dat ik ga proberen. Als ik de beamer op 2 of 3 meter op een plank zet en dan de achterkant van de beamer hogen zodat ik schuin naar onderen projecteer, kan ik dat dan nog corrigeren met keystone ofzo op de beamer? Ik wil het scherm zo laag mogelijk bij de grond namelijk (anders kijken de kinderen zo omhoog).

Tegenover het raam zit trouwens de deur en een wastafel enzo, dus dat wordt wat lastig :) , maar ik had jaren terug een kleiner scherm en dat werkte goed. Maar ik ga liever nog niet knippen in het scherm omdat het wel een heel mooi scherm is (wel vierkant helaas, maar de beamer is ook 4:3).

Ik heb trouwens ook mijn eigengebouwde bordspellen tafel daar nog staan, naast de sjoelbak erg mooi. Maarja, eerst de troep maar weg.

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-02-2015 22:04]

• Read

Read

Join The Résistance

Je kunt je scherm ook hangen als je zeker weet dat wat je wil ook kan.
Balk van de ene na de andere kant van het schuine dak en daar je scherm aan hangen.
Je hoeft niet de volle lengte van je zolder te gebruiken.

Ik ga er over nadenken en wat opmeten, dank voor de tip!

• weertenaar
orf schreef op zondag 22 februari 2015 @ 17:46:
Ja, ik ga straks nog een bijpassende Final sub ophalen (via Marktplaats). :)
welke Sub van Final heb je gekocht?

• orf
De S110

[Voor 5% gewijzigd door orf op 23-02-2015 13:17]

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 12:07

Theck88

If it's hard just KISS!

orf schreef op zondag 22 februari 2015 @ 18:00:
Ja, en deze hebben nieuwe folies en zullen nog zeker een aantal jaar (meestal 10) meegaan.
Wil niet verder de pret drukken, maar wat ik lees en hoor dealers dat de folies tussen de 2 en 4 jaar vervangen moeten worden. Verder wel gave speakers!

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

• Mikayu

Mikayu

.srt

Tja, electrostaten hebben nou eenmaal onderhoud nodig

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:10
Dat meubel ziet er strak uit. _/-\o_ Welke is het ?

• orf
Dat meubel is zelfbouw. :)
Ik heb van rvs koker 40 een frame laten lassen voor TV-meubel, salontafel en eettafel. Daarna van groene MDF het meubel erop gemaakt en laten spuiten in een spuiterij.

Bij de wehkamp zie je soms dit soort meubels (wat vergelijkbaar), zijn niet heel goedkoop. Wij hebben zo'n meubel (maar dan zonder rvs onderstel) voor 500 gekocht online (bij de Wehkamp dus). Wellicht een optie als je net als ik niet zo handig bent :P

Wat betreft mijn bioscoopzaaltje: morgen opruimen en luidsprekers ophangen (100 meter kabel is onderweg). Zal in de loop van de week wat nieuwe foto's plaatsen als het wat beter lijkt. Ik heb al wel een oplossing voor mijn beamer en home cinema geluidssetje gevonden + de schuine wanden, de EKBY VIKTOR / EKBY RISET van Ikea, zie http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49891373/

Daarop past zo ongeveer de beamer en dergelijke en dat past prima op de schuine wand die ik heb. Ik heb nagedacht en besloten eerst maar het scherm met statief e.d. heel te laten, eraf en vast ophangen kan altijd nog, maar straks wil ik ergens een keer een presentatie ofzo afdraaien en dan is die poot eraan wel handig.

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-06 11:30

Na heel wat meevolgen ook maar eens mijn setup posten, alvast mijn excuses voor de crappy kwaliteit van de foto's!
Ik heb onlangs een nieuwe TV aangeschaft nadat mijn oude samsung de geest gegeven had.

Wat je ziet:
- LG 55LB650V
- Denon avr-x1000
- Dali Zensor 7
- Dali Zensor 3 op dali connect e600
- Dali Zensor Vokal
- Rel T5 Sub
- PS4 Wit

Tv-meubel van Ikea ;)
Deze setup staat nu nog in mijn slaapkamer (woon voorlopig nog thuis) maar wegens plaatsgebrek staat hij niet ideaal.

*edit* zensor 5 moest 3 zijn ;)

[Voor 6% gewijzigd door eSCe op 23-02-2015 23:29]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:04
Erg bijzonder altijd die elektrostaten, ik heb nog nooit een elektrostaat gehoord. Wel vrij huge wat zegt je wederhelft ervan. ;)

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Pagina: 1 ... 98 99 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
    Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies

• Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.

• Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.

• Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!

• Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee