Opstelling bij vriendin.
De sub kan nog worden vervangen voor een zwaardere want voel je niet. Komt dit doordat het een maisonette woning uit de jaren 80 is en de vloer wat dikker is?wou dat ik zo'n vloer had thuis in mn flatwoning vd jaren 70.
De set is aangesloten op de headphone aansluiting want op de audio aansluiting achterop de tv komt er geen geluid uit, maar als iemand me kan melden of die aansluiting er wel voor is want uit de handleiding wordt ik niks wijzer behalve dat je m kan verbinden met pc of laptop

[Voor 32% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 11-02-2015 09:12]
Wat zijn dat voor stands die je onder de XEO3's hebt?Metal Mark schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:11:
[afbeelding]
Superblij met mijn Dynaudio XEO3's
Ik denk eerder dat dat door de grootte, het vermogen en de plaatsing te maken heeft.Jeroentjuh82 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 09:05:
De sub kan nog worden vervangen voor een zwaardere want voel je niet. Komt dit doordat het een maisonette woning uit de jaren 80 is en de vloer wat dikker is?
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 16GB DDR5RAM / Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 / 2x iiyama XUB2492HSU-B1 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 monitor / KRK S10.4 subwoofer
De buurvrouw schuin tegenover in dit complex heeft een logitech 2.1 set staan en daar voel je de laag ook niet terwijl die subwoofer groter is en wat meer vermogen heeft dus daar ligt t niet aan lijkt me._Brake_ schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:42:
[...]
Ik denk eerder dat dat door de grootte, het vermogen en de plaatsing te maken heeft.
Final is ermee gestopt/falliet. Die dingen gingen vroeger voor 900-1000 euro de deur uit maar tegenwoordig zijn ze hier en daar compleet nieuw in de doos te koop voor 300 euro (denk aan Audio TV centrum). Koop dit spul bij een fatsoenlijke zaak en zij zullen de garantie afhandelen als er iets kapot gaat (zo ook audio tv centrum). Absoluut een aanradertje!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Een Logitech-setje... Met alle respect, maar dat heeft allemaal niks met een subwoofer te maken. Dat zijn boemdoosjes voor bij te kleine satellietjes. Die dingen lopen heel hoog door (200 a 300Hz) en zijn meestal zo gebouwd dat ze op een paar gevoelige frequenties lekker monotoon dreunen. Een echte sub is een heel ander verhaal.Jeroentjuh82 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:07:
De buurvrouw schuin tegenover in dit complex heeft een logitech 2.1 set staan en daar voel je de laag ook niet terwijl die subwoofer groter is en wat meer vermogen heeft dus daar ligt t niet aan lijkt me.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wow, dat is een kleurrijke achtergrond bij XBMC.Mikayu schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:46:
119" scherm opgehangen van €200
Helaas was ie niet helemaal 16:9 maar dat los ik wel op door een stukje zwarte tape langs de onderkant te plakken. Met een beetje geluk gaan ze dat even compenseren
Het is wel een stuk helderder en vlakker dan een rolgordijn
[afbeelding]

nu nog keer Marantz Sr7009 kopen

misschien ooit nog keer Klipsch R-115SW

kast word beetje aan gepast waar center in zit vind zelf niet 100% mooi gelukt met veder uit zagen
LG 60pb560v
Marantz Sr8200
Marantz CC3000
PS4
sony Blu ray speler
samsung hd recorder
4x klipsch RF-62Mk2
1x Klipsch R-25C
1x BK XXLS400
supra classic 6.0 2x6mm kabels
[Voor 9% gewijzigd door Motaro op 12-02-2015 15:47]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Mooie setup!Motaro schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:40:
klein update heb nu in plaats van elac CC 200.2 een mooi Klipsch R-25Cheb probeert nog RC-52Mk2 aan te komen maar kon geen vinden voor mooi prijs dan maar 2015 model kon een kopen voor 175 bij AVtrade
en als avond is alles mooi in zelfde kleur ivm dat ik 3 philips livingcolors lampen heb die zelfde kleur licht geven als kleur van mijn speakers
nu nog keer Marantz Sr7009 kopen![]()
misschien ooit nog keer Klipsch R-115SW![]()
kast word beetje aan gepast waar center in zit vind zelf niet 100% mooi gelukt met veder uit zagen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is nou het verschil tussen jouw Klipsch en bijvoorbeeld een Klipsch RF-42MK2
PSN: Bellerophon-
DitBellerophon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:48:
[...]
Mooie setup!
Wat is nou het verschil tussen jouw Klipsch en bijvoorbeeld een Klipsch RF-42MK2

*verslikt zich in zijn drinken*
Tandjes!!
PSN: Bellerophon-
RF-42Mk2 heeft 2x 4incBellerophon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:48:
[...]
Mooie setup!
RF62Mk2 heeft 2x6.6inc
zit nog verschil tussen maat van kast en watt van speakers daar door zit ook dus een ander geluid in
bij new 2015 is net anders is eerst cijfer voor aantal en de 2de cijfer voor maat van speaker
@Mikayu
lol

tijd dat ze keer onder die RF-7Mk2 keer schoon maken
[Voor 33% gewijzigd door Motaro op 11-02-2015 16:53]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
- Jamo S426 HCS3
- Yamaha RX V475
- Zelfbouw speaker stands

[Voor 8% gewijzigd door NL_Gadget op 11-02-2015 18:35]
Toch blijft het vaag om een speakerserie als de linker "reference" te noemen, zeker als je dit soort foto's ziet...
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
De XEO SF1dannx1986 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:32:
[...]
Wat zijn dat voor stands die je onder de XEO3's hebt?

Mijn home cinema, bevalt nog steeds genoeg dus geen upgrades gepland:
TV: Samsung 51" Plasma Full HD
Receiver: Onkyo TX-NR609
Mediaspeler: LG BD570
Center: Infinity Beta C250
Front: 2x Infinity Delta 70
Surround: 2x Infiniy Delta 60
Rear: 2x Hepta Facet
Geen subs

www.triathlete.nl

Speakers:
Klipsch F3 fronts
Klipsch F1 rears
Klipsch C20 center achter het grijze deurtje (speakerdoek overheen gespannen)
Klipsch Sub10 in het linker kastje (dat mist nu de halve bodem en de halve achterkant

Apparatuur:
Denon AVR 2311 receiver
Denon DNP 720 AE netwerkplayer
Denon DCD 520 AE cd spelert
Niet te zien:
Denon DBP 1611 UD Blauwstraal
Humax HDR 5200c
Thorens TD160 MK2
Noname phono preamp
Ohja, en een Brennenstuhl master/slave stekkerdoos waar je u tegen zegt

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Rammelt bij een goede film dan niet heel je kast uit elkaar? Of zet je dan het deurtje open of?The Eagle schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:02:
[..]
Klipsch Sub10 in het linker kastje (dat mist nu de halve bodem en de halve achterkant)
[..]
Dat ziet er zeer netjes uit!The Eagle schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:02:
Meubeltje zelf verbouwd, dus ook maar even showen weer
[afbeelding]
Speakers:
Klipsch F3 fronts
Klipsch F1 rears
Klipsch C20 center achter het grijze deurtje (speakerdoek overheen gespannen)
Klipsch Sub10 in het linker kastje (dat mist nu de halve bodem en de halve achterkant)
Apparatuur:
Denon AVR 2311 receiver
Denon DNP 720 AE netwerkplayer
Denon DCD 520 AE cd spelert
Niet te zien:
Denon DBP 1611 UD Blauwstraal
Humax HDR 5200c
Thorens TD160 MK2
Noname phono preamp
Ohja, en een Brennenstuhl master/slave stekkerdoos waar je u tegen zegt
T*ring

1 zo'n conus is net zo groot als die van mijn sub. En dat heb jij dan 4 keer

Hoe laag komt dit nou?
[Voor 18% gewijzigd door Audione0 op 12-02-2015 12:23]
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

Zelf heb ik de rf62ii net als Motaro
Op papier doen die rf7 30hz
Als we ooit groter gaan wonen hoop ik ze nog te kunnen bemachtigen
Ik heb nog een paar high res foto's maar Canon heeft hun Android software weer eens verkl**t
Was deze vraag aan mij gericht?Jag schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:45:
Mooie opstelling. Klinkt het niet te hol?
Nee, dat rammelt niet uit elkaar, en het deurtje kan gewoon dicht blijvenDonJunior schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 07:32:
[...]
Rammelt bij een goede film dan niet heel je kast uit elkaar? Of zet je dan het deurtje open of?

Sub is downfiring en heeft een poort aan de achterkant. Staat los van de muur en op pootjes met rubberdoppen, is gebouwd om nergens heen te gaan. Heeft bovendien rondom een cm of 3 speling in het kastje just in case. Dus kan gewoon zijn ding doen

Ondanks dat bij ons in de wijk (alles nieuwbouw) de geluidsisolatie heel erg goed is, weet ik vrij zeker dat meen nu aan de andere kant van de straat weet hoe snoeiharde psytrance klinkt

Trust me, I've tested thoroughly

[Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 12-02-2015 14:22]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Jullie zien hier wel in beeld:
- Panasonic P55ST60
- 2 JAMO S606 Frontspeakers
Jullie zien hier niet in beeld (verstopt in het meubel):
- Onkyo TX-SR308 versterker
- Intel NUC Kit DN2820FYKH met Openelec en HDMI CEC adapter, via bedraad netwerk
- PS4
- Apple Express (aangesloten op de versterker voor draadloos muziek streamen)
Verder niet in beeld (in meterkast):
- Server met couchpotato etc voor de films/series
- Raspberry pi voor de Domotica
En op de slaapkamer:
- Panasonic P42GT20
- Raspberry pi met Openelec via bedraad netwerk
Mooi strakke setup.. dat tv meubel.. waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Thanks. Meubel is van good old Ikea (besta):DonJunior schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:24:
[...]
Mooi strakke setup.. dat tv meubel.. waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Klik
haha toch.. ik twijfelde maar toch wel dus. Thanks!Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:
[...]
Thanks. Meubel is van good old Ikea (besta):
Klik
Erg mooie, rustige setup. Ik heb vrijwel dezelfde smaak. Ik heb op dit moment ook veel wit/grijs tinten in huis en vrijwel een identieke laminaatvloer. Erg ruimtelijke woonkamer heb je volgens mij. Hoe breed is je woonkamer als ik vragen mag? Ik ben geen fan van benauwde setups, speakers moeten ademen en dat gaat bij jou zeker lukken als ik het zo zie. Bewuste keuze dat je geen sub hebt?Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:18:
Laat ik mijn Setup ook eens posten:
Hoe heb je je speakerkabels zo goed verstopt trouwens? Ik zie bij je rechterspeaker bijvoorbeeld geen draad lopen in de buurt van de plint. Komt ie rechtstreeks uit de muur?
[Voor 17% gewijzigd door FREAKJAM op 13-02-2015 14:46]
is everything cool?
De woonkamer is 5,5 meter diep (dus van bank tot tv) en ik denk soortegelijke breedte, een meter of 5 a 6 breed. Nou moet ik wel zeggen dat wij ook niet van "vol proppen" houden, dus vandaar ook het ruimtelijke gevoel denk ik.FREAKJAM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:36:
[...]
Erg mooie, rustige setup. Ik heb vrijwel dezelfde smaak. Ik heb op dit moment ook veel wit/grijs tinten in huis en vrijwel een identieke laminaatvloer. Erg ruimtelijke woonkamer heb je volgens mij. Hoe breed is je woonkamer als ik vragen mag? Ik ben geen fan van benauwde setups, speakers moeten ademen en dat gaat bij jou zeker lukken als ik het zo zie. Bewuste keuze dat je geen sub hebt?
Hoe heb je je speakerkabels zo goed verstopt trouwens? Ik zie bij je rechterspeaker bijvoorbeeld geen draad lopen in de buurt van de plint. Komt ie rechtstreeks uit de muur?
Ik moet me nog eens verdiepen in subs en center speakers. Ik heb toentertijd deze 2 frontspeakers gekocht en vind de lage tonen er ook aardig uit komen. Dus er is nog niet echt een noodzakelijk gevoel van een "sub" geweest :-).
De speakerkabels lopen gewoon netjes achter de plinten en komen bij de speakers de vloer uit (klein gaatje in het laminaat gemaakt). Dan valt het draad direct weg achter de speaker.
Een "goede" sub voegt echt een heleboel toe. Zolang je het niet weet is er ook niets aan de hand, en mis je het indd nietFerra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:24:
[...]
De woonkamer is 5,5 meter diep (dus van bank tot tv) en ik denk soortegelijke breedte, een meter of 5 a 6 breed. Nou moet ik wel zeggen dat wij ook niet van "vol proppen" houden, dus vandaar ook het ruimtelijke gevoel denk ik.
Ik moet me nog eens verdiepen in subs en center speakers. Ik heb toentertijd deze 2 frontspeakers gekocht en vind de lage tonen er ook aardig uit komen. Dus er is nog niet echt een noodzakelijk gevoel van een "sub" geweest :-).
De speakerkabels lopen gewoon netjes achter de plinten en komen bij de speakers de vloer uit (klein gaatje in het laminaat gemaakt). Dan valt het draad direct weg achter de speaker.

Een goede sub maakt de kamer helemaal vol met geluid zonder dat het hard hoeft te staan. Net of je omgeven word door allerlei prikkelingen. (Moeilijk uit te leggen zoiets). Op 1 of andere manier, of zo ervaar ik het iig word de geluiden naar je oren gedragen en als dit goed afgesteld is dat prachtig.
Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt
Wat is er te zien:
Sony KDL37EX500 (destijds gekocht naar aanleiding van deze review)
NAD 7225PE stereo receiver
Denon DCD-825
Een HP dc7700sff die dienst doet als HTPC / BR speler
KPN TV box
Dali 505 speakers
Aan de andere kant van de kamer in mijn werkhoekje staat nog dit:
Sony TA-1010 versterker
Kef C30 speakers
Dual CS 616Q
Siemens Alpha wekkerradio
Een nieuwe receiver staat hoog op mijn verlanglijstje - de NAD werkt nog uitstekend maar het is tijd voor iets moderners. Ik heb mijn oog laten vallen op de Yamaha R-N500.
De NAD schuift dan door naar m'n werkhoekje. Naast de receiver staat er ook nog een update gepland van mijn platenspeler.
FeaR in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"RRCreations schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 09:04:
Ik zie dat sommige recievers/versterkers zeer krap in de tvmeubel staan. Is dat niet slecht voor de warmte afgifte? Ik heb zelf ook maar millimeters speling en maak me zorgen dat het snel overhit wordt.
Het zijn de b&w cm9 geworden! Wat een heerlijke sound komt er toch uit deze speakers.
Ik vond tevens het verschil tussen de cm8 en cm9 gigantisch.
Ik heb ook nog een tijdje zitten twijfelen tussen focal en b&w maar ik het hoogweergave van de b&w's gaven toch de doorslag!
1 kleine kanttekening 1 tweeter was ingedeukt! Hoe mag Joost weten het was allemaal zo goed verpakt. Komende week krijg ik 2 nieuwe binnen! Top geregeld!
Foto's zeggen meer dan woorden.
Ik heb de bijgeleverde voet er niet ondergezet, alleen de spikes staat heel wat beter.
[Voor 5% gewijzigd door Dark Master op 14-02-2015 15:33]
Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080

Wat is er te zien?
AV-spul:
Samsung UE65HU7500
Marantz NR1605
Xbox One
mijn oude PC dient als HTPC
Logitech Harmony One
Speakers:
Front: Teufel LT4 L430 FCR
Rear: Teufel LT4 L430 FR
Center: Teufel LT4 L430 C
Sub: Teufel LT4 US 4110/1 SW
Als geheel bij Teufel te vinden als de LT4 "M"
Erg blij met het geheel zo. De Samsung geeft een geweldig beeld af waardoor het een genot is om naar films of series te kijken. Ook een spelletje spelen is geen enkel probleem zo. De Teufels geven ook een geweldig geluid af en door het geheel voelt het intens aan omdat je overal middenin lijkt te zitten en zo gegrepen wordt

Moet er nog iets vervangen worden? Jazeker! Die salontafel moet iets nieuws voor komen zodat het er strakker uit komt te zien. Ook het bijzet tafeltje naast de bank wil ik wat anders hebben en die DVD/CD toren moet vervangen worden door iets wat beter past. Maargoed dat is allemaal non AV

[Voor 12% gewijzigd door Jaguar645 op 14-02-2015 15:35]
Wat je ziet:
TV: Samsung UE48H6700SL
Receiver: Denon 1909
Mediaplayer 1: HDX 1000 (Voor films met HD-Audio)
Mediaplayer 2: Minix X8-H
Speakers: Teufel Ultima® 40 Surround "5.1-Set"
Logitech Harmony
Logitech K400
Wat u niet ziet:
Synology DS214play
CAT6 Netwerk Naar alle kamers int huis

Speakers nu zo een 4 weken in bezit, beste wat je kan krijgen voor budget wat we ervoor over hadden

Zitten wonen nu zo een 3 maanden in het huis na een verbouwing van 7 maanden

Centerspeaker stand zelf gemaakt, hangt niet op muur.
Rearspeaker stands ook zelf gemaakt

[Voor 7% gewijzigd door R-B op 14-02-2015 16:27]
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Damn, de Ultima 40 kwamen bij mij niet door de WAF keuring. mooie setup. Deze hoop ik in mijn volgend heus ook te bemachtigen !R-B schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:08:
Hier ook onze bescheiden HT setup.
- Versterker : Yamaha RX-V477
- Fronts : 2x Teufel Ultima 20's
- Sub : Nog in bestelling; Canton 8.2
- TV : Kijk weinig TV maar het is een 24"
Salora. Mocht ik dan toch kijken dan is het via het netwerk.
- Raspberry Pi op XBMC - Besturing via telefoon bevalt me prima !
- Synology DSJ112
[Voor 12% gewijzigd door DateTime.Now op 14-02-2015 16:56]
Mooie set hoor! Ik denk dat dit ook mijn upgrade set wordt indien ik de vrouw zover krijg.R-B schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 16:08:
Hier ook onze bescheiden HT setup.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
TV: Samsung UE48H6700SL
Receiver: Denon 1909
Mediaplayer 1: HDX 1000 (Voor films met HD-Audio)
Mediaplayer 2: Minix X8-H
Speakers: Teufel Ultima® 40 Surround "5.1-Set"
Logitech Harmony
Logitech K400
Wat u niet ziet:
Synology DS214play
CAT6 Netwerk Naar alle kamers int huis![]()
Speakers nu zo een 4 weken in bezit, beste wat je kan krijgen voor budget wat we ervoor over hadden
Zitten wonen nu zo een 3 maanden in het huis na een verbouwing van 7 maanden
Centerspeaker stand zelf gemaakt, hangt niet op muur.
Rearspeaker stands ook zelf gemaakt
Super mooie speakers idd! Gefeliciteerd! Balen van de tweeters, maar wel goed opgelost.Dark Master schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:31:
Zo na lang wikken en wegen, niet te vergeten het lange luisteren heb ik eindelijk een upgrade voor mijn front speakers gevonden!
Het zijn de b&w cm9 geworden!
Nog getwijfeld tussen s1 en s2?
Dankje! Ik heb de cm9 s2 er wel naast gehad, maar eerlijk gezegd kon ik niet veel verschil merken. Het hoog was naar mij idee wel iets meer aanwezig, laagweergave en middengebied merkte ik geen verschil in.Pjotr22 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:45:
[...]
Super mooie speakers idd! Gefeliciteerd! Balen van de tweeters, maar wel goed opgelost.
Nog getwijfeld tussen s1 en s2?
Ook speelde het mee dat de cm9 s1 200 euro per speaker goedkoper was. Als het nou een compleet ander klankbeeld gaf? Dan had ik graag 200 euro meer betaald per speaker, maar dat was niet aan de orde voor mij.
Inderdaad balen van de tweeter, geen idee hoe dat heeft kunnen gebeuren. Plastic kap zat er netjes op. Je hoort ook geen verschil tussen de beide speakers in het hoog, maar voor je gevoel wil je het gewoon in orde hebben voor dat geld. Erg netjes dus dat ik 2 nieuwe tweeters opgestuurd krijg. Had volgen mij ook iets met de batch te maken waar de tweeters vanaf komen. Die moeten van dezelfde batch zijn. Gezien ik dacht dat 1 tweeter ook wel voldoende was.

Alienware 51M * 32GB * i9 9900k 3,6 GHz * 236Gig SSD intel optane * 1tb 2,5 ssd Samsung Evo * RTX 2080
Toffe setup! Flinke sub wel ten opzichte van de speakers. Apart toch wel om te zien hoeveel mensen Teufel in huis hebben, aangezien je het nergens vooraf kunt beluisteren (is webshop only toch?) PS: BansheeJaguar645 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:34:
Ik heb eindelijk alles op zijn plaats staan en even de tijd genomen om het op de foto te zetten. Crappy phone pics incoming

[Voor 25% gewijzigd door FREAKJAM op 15-02-2015 15:26]
is everything cool?
Thanks!FREAKJAM schreef op zondag 15 februari 2015 @ 15:25:
[...]
Toffe setup! Flinke sub wel ten opzichte van de speakers. Apart toch wel om te zien hoeveel mensen Teufel in huis hebben, aangezien je het nergens vooraf kunt beluisteren (is webshop only toch?) PS: Banshee
Hoorde al wat langer over Teufel en een aantal jaar geleden heeft een collega van me ook een set in huis gehaald. Hij is er nu nog steeds lyrisch over

Ze hebben ook een 8 weken niet goed geld terug beleid en dat heeft in ieder geval een stukje zorg weg genomen en mede daardoor uiteindelijk de sprong ook genomen. Uiteindelijk ga ik het niet nodig hebben want het is een genot om ertussen te zitten

Het is een beste sub maar hij is subtiel aanwezig. Uiteindelijk valt hij door het design ook niet enorm op en gebruik ik hem ook om een lampje op te zetten

Banshee

Aangezien ik steeds meer Teufel zie verschijnen in dit topic vroeg ik me simpelweg af of ze niet meer webshop only zijn. Ik weet wel dat ik een nieuw setje ga nemen als ik in de toekomst ga verhuizen naar een huis (ik woon nu in een klein appartement). Ik ben de afgelopen tijd het design van de klassieke zuilen meer gaan waarderen en die wil ik dan ook zeker aanschaffen. Ik vind persoonlijk de Zensor 7 erg mooi.
Voorlopig staar ik me maar suf op de setups hier, ik heb voorlopig nog geen nieuw huis.
is everything cool?
Te zien in de afbeeldingen:
- LG OLED TV - 55EA9709 (Mijn review)
- Denon AVR-X4100W receiver
- 2 x Dali Zensor 3 fronts
- 1 x Oude Sony center speaker
- Intel NUC Kit D34010WYKH Core i3-4010U - Draait 24/24 Windows 8.1 Pro met Kodi en nog wat Linux servers in virtual machines
- Logitech Harmony Smart Control Hub (5 remotes vervangen door één, erg tevreden van)
- Oude Xbox 360, WD Live Hub (niet echt meer in gebruik) en Telenet digicorder
- Ubiquiti mFi temperatuursensor achter de TV voet
Achter de TV, een rommeltje, met o.a.:
- Ubiquiti mFi mPower, voor het monitoren en afschakelen van bepaalde stekkergroepen (bv. bij het slapen gaan)
- Ubiquiti mPort met interface voor temperatuursensor en alarm
- Oude 24-port managed switch (met 5 VLANs), HP Procurve 1810G-24
- Oude Sony Subwoofer, niet meer in gebruik omdat ik vind dat de Zensor 3's voldoende bas geven
- Twee kleine en oude Sony rear speakers. Nog voldoende voor een matig/aanvaardbaar surround effect.
Ik twijfel nog om een paar Zensor 1's aan te kopen voor de rear surround speakers. De kamer leent zich spijtig genoeg niet goed om surround speakers op de ideale plek te hangen/plaatsen. Een Dali Zensor Vokal kan ik helaas ook niet kwijt in het huidige meubel.
Heb je al geprobeerd zonder center? Je fronts staan al dicht bij elkaar en lijken me van betere kwaliteit.
Mooie vloer! Welke is het?Ferra schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:18:
Laat ik mijn Setup ook eens posten:
[afbeelding]
Jullie zien hier wel in beeld:
- Panasonic P55ST60
- 2 JAMO S606 Frontspeakers
Jullie zien hier niet in beeld (verstopt in het meubel):
- Onkyo TX-SR308 versterker
- Intel NUC Kit DN2820FYKH met Openelec en HDMI CEC adapter, via bedraad netwerk
- PS4
- Apple Express (aangesloten op de versterker voor draadloos muziek streamen)
Verder niet in beeld (in meterkast):
- Server met couchpotato etc voor de films/series
- Raspberry pi voor de Domotica
En op de slaapkamer:
- Panasonic P42GT20
- Raspberry pi met Openelec via bedraad netwerk

En heb je uitbreidingsplannen voor laten met nog 2 rears?
Wat je ziet:
- B&W 685 op Dynaudio stands
- Popcorn Hour A-200
- Cambridge Audio Azur 351R
- Playstation 4
- Sony KDL-40HX750 met C+ module van UPC
- Logitech Harmony 650
Nice to haves:
- Intel NUC te vervanging van mijn Popcorn
- Synology, mijn cheapass Conceptronic is zojuist overleden

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4
Bij zo'n strakke vormgeving horen de luidspreker kabels toch ook mooi in de stands weggewerkt?CycloneX schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:37:
Bij deze mijn bescheiden set.
[afbeelding]
Wat je ziet:
- Popcorn Hour A-200
- Playstation 4
- Logitech Harmony 650
Nice to haves:

De zwarte draad bij de linker speaker betreft een opgerolde tulp naar jack van 5m die ik gebruik voor random devices. Ziet er idd niet chiq uit maar ik stoor me er niet aan.
MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4
Anoniem: 129319
Plakt daar nu echt een Windows 7 sticker op?Mikayu schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:44:
Mijn nieuwe Onkyo NR3008
Nooit echt fan van dat merk geweest, maar toch blij dat ik deze aanbieding heb genomen. Hij doet het 10x beter als die Sony. Van de week even in het meubel schuiven met actieve cooling. En - ik weet het - de stickers van dat stuk junkmetal halen

De Philips mood lighting niet vergeten!CycloneX schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:37:
Bij deze mijn bescheiden set.
Wat je ziet:
- Popcorn Hour A-200
- Playstation 4
- Logitech Harmony 650
Nice to haves:

Wellicht lijkt dat zo doordat ik de foto laag heb genomen. Maar als ik onderuit op mijn bank zit zijn de speakers exact op oor hoogte.Anoniem: 129319 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:51:
[...]
De Philips mood lighting niet vergeten!Hangt je TV trouwens niet wat te hoog?
Wat doet die Onkyo dan 10x beter?? Die 1200ES is toch ook geen bagger?Mikayu schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:44:
Mijn nieuwe aanwinst [afbeelding]
Onkyo NR3008
Nooit echt fan van dat merk geweest, maar toch blij dat ik deze aanbieding heb genomen. Hij doet het 10x beter als die Sony. Van de week even in het meubel schuiven met actieve cooling. En - ik weet het - de stickers van dat stuk junkmetal halen
Die sony is het laagste model van zijn series zonder hdmi audio, maar is zeer zeker niet slecht met analoog direct.sonsan schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:14:
[...]
Wat doet die Onkyo dan 10x beter?? Die 1200ES is toch ook geen bagger?
De onkyo heeft 3x meer hdmi input met audio en dus ook dts hd. 2x output dus hoef niet meer te splitten naar tv en beamer. De dsp's trekken ook 192khz waar die sony bij 48 ophield en heeft loads aan andere programma's
Misschien was 10x beter wat overdreven, maar ben er flink op vooruit gegaan. Zeker voor die 299 euro dat ik er voor heb neergelegd
Nu maar hopen dat ons nieuwe media-meubel snel klaar is, dan nog een nieuwe TV kopen en alles is weer enigszins in verhouding.

ASW Cantius 612
Bij gebrek aan een banaan maar CD ter vergelijking.
[Voor 19% gewijzigd door SannrHerr op 17-02-2015 07:31]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Oorhoogte is ook ooghoogte, dan hangt je TV toch veel te hoog? 2/3 van je scherm zou dan onder de tweeter kunnen imo.CycloneX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:58:
[...]
Wellicht lijkt dat zo doordat ik de foto laag heb genomen. Maar als ik onderuit op mijn bank zit zijn de speakers exact op oor hoogte.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 16GB DDR5RAM / Dell Thunderbolt Dock WD22TB4 / 2x iiyama XUB2492HSU-B1 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 monitor / KRK S10.4 subwoofer
MooiSannrHerr schreef op maandag 16 februari 2015 @ 22:41:
Vandaag o.a. mijn nieuwe speakers opgehaald. Wat een beesten, zeg!
Nu maar hopen dat ons nieuwe media-meubel snel klaar is, dan nog een nieuwe TV kopen en alles is weer enigszins in verhouding.
[afbeelding]
Bij gebrek aan een banaan maar CD ter vergelijking.

Oh, ja, hahaha.
ASW Cantius 612
Duits merk. Bijzondere prijs/kwaliteit-verhouding.
En laten we qua formaat zeggen dat ze 'op de groei' gekocht zijn.

[Voor 25% gewijzigd door SannrHerr op 17-02-2015 07:32]
Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen
Voor €299 zeker een hele verbeteringMikayu schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:19:
[...]
Misschien was 10x beter wat overdreven, maar ben er flink op vooruit gegaan. Zeker voor die 299 euro dat ik er voor heb neergelegd

[Voor 13% gewijzigd door weertenaar op 17-02-2015 08:19]
Krijgen we nu weer die discussie....???_Brake_ schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 00:06:
[...]
Oorhoogte is ook ooghoogte, dan hangt je TV toch veel te hoog? 2/3 van je scherm zou dan onder de tweeter kunnen imo.
Het is een richtlijn, geen regel. Ik heb mijn tv ook hoger hangen, omdat IK dat prettiger vind kijken. Het is een persoonlijke voorkeur.
Nee hoor, vandaar de imo. Alleen CycloneX begon over dat de foto wellicht laag genomen is. Ik vond het een beetje tegenstrijdig zoals het er staat.DjVe schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:24:
[...]
Krijgen we nu weer die discussie....???
Het is een richtlijn, geen regel. Ik heb mijn tv ook hoger hangen, omdat IK dat prettiger vind kijken. Het is een persoonlijke voorkeur.
Ieder uiteraard zn eigen smaak, al hang je hem op zn kop strak tegen het plafond: het is jouw HT en mij maak je de pis niet lauw

Zie bovenstaande antwoord.DjVe schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:24:
[...]
Krijgen we nu weer die discussie....???
Nee, niet weer die discussie he...Anoniem: 129319 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:51:
Hangt je TV trouwens niet wat te hoog?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik dacht ook dat ie in de fik zou vliegen, van wat ik allemaal heb gelezen, maar het valt erg mee met de warmte na 2 films te hebben gekeken. Misschien omdat ie nog nog alle ruimte heeft om te ademen.weertenaar schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:18:
[...]
Voor €299 zeker een hele verbeteringIk vind alleen dat die Onkyo's zo heet worden, ook als ze bijna niet gebruikt worden....
In het meubel is er maar 1cm aan de bovenkant vrij, maar steekt wel een stuk uit de achterkant. Met actieve airflow verwacht ik geen problemen en het hdmi board is vervangen
Naast een paar honderd euro extra uitgeven aan een set luidsprekers kun je met het verbeteren van de akoestiek je geluid zo dramatisch verbeteren. Op deze website (http://www.crutchfield.co...eakers_roomacoustics.html) staan een aantal simpele handreikingen voor de basis van een betere akoestiek.
If it ain't broken, don't fix it

Voor de rest: er loopen een apart topic voor: Het grote akoestiek topic
Maar toch dank voor het melden

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Wife Acceptance Factor......Gmount schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:23:
Heb het nu al een paar gezien maar kon niet vinden wat het is: WAF?
Ach gussie, een jonkieGmount schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:23:

Dan moet je de W omdraaien !!
................MAF.................
Is er ook zoiets als dad acceptance factor?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Sommige hifi moet je gewoon kopen, aansluiten en ophangen en als vrouwlief thuis komt gewoon zeggen: kijk lief ik heb een bosje rozen voor je en ik heb meteen iets voor mezelf gekochtGmount schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:01:
haha tja er is een eerste keer voor alles hé. Achteraf levert alleen hifi + waf het gewenste resultaat bij google.
Is er ook zoiets als dad acceptance factor?We leven nu nog met een beeldbuis van Loewe en het plan is om die te vervangen door een 48" 4k van ditzelfde merk. Die komt waarschijnlijk pas over een paar maanden uit helaas. De Sony x9000 serie met ook een "goed" geluid werd niet mooi genoeg gevonden.

Als ze dan toch bij je weggaat, dan houd ze niet genoeg van je

[Voor 4% gewijzigd door Audione0 op 17-02-2015 21:12]
Maar goed, die ging ook gewoon met me mee om mijn speakers van 1,09 meter uit te zoeken, en zij was het die met me voor de grotere koos. Deze klonken beter

Exact, gewoon de vrouw meenemen en ook laten oordelen over het geluid.The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:21:
Dr zit er hier naast me op de bank eentje te lachen terwijl ik het voorlees.
Maar goed, die ging ook gewoon met me mee om mijn speakers van 1,09 meter uit te zoeken, en zij was het die met me voor de grotere koos. Deze klonken beter
vaak kom je dan met het systeem dat jij wilt hebben thuis

De vriendin snapte er allemaal niks van maar vond dit nu toch wel beter klinken als alle andere die we geluisterd hebben. Ze stoft de speakers wel af tegenwoordig!
Iets waar ik geen last van heb gelukkig. Is dat ik niet meer plek heb anders stond de motor ook binnen.Gmount schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 18:23:

Het leven is te kort om geduld te hebben!
Echt niet!!!Audione0 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:11:
Vrouwen zijn de baas over al het keukengerei, wij mannen over al dat andere

Ze mag eerder aan mijn audio-apparatuur (alleen de afstandsbediening dan natuurlijk) komen dan aan mijn messenset hahaha (al is het maar ter zelfbescherming want vlijmscherp)

Klopt, Ik heb er denk nu een 15 cm tussen zitten. Maar meer naar voren komt het idd teveel in de kamer te staan. Maar ik weet dat meer ruimte beter kan zijn.BLN schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:02:
maar het effect van een paar decimeter vrijheid aan de achterkant is al best groot.
Akoestiek verbeteren is ook nog een punt idd die wij aan willen pakken, voornamelijk om geluid te dempen. maar vindt maar iets wat ook leuk staat en niet je woning gedachteloos vol te proppen.
Dit gaat over: R-B in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
betreft de WAF-Factor, was geen enkel probleem hier..

[Voor 4% gewijzigd door R-B op 18-02-2015 09:32]
Waarom zet je de apparatuur precies rechts op de receiver? Daar zit het grootste deel van het koelblok en wordt de receiver ook warmer. Links zit een deel voeding en loopt het koelblok niet door. Dat is ook de reden dat rechts een plastic plaat op de cover zit: zodat je niet direct het metaal aan kan raken. Ik zou eerder de apparatuur links zetten. Waarbij ik überhaupt niet direct apparatuur zo op een receiver zou zetten zonder tussenruimte, tussenruimte is relatief snel te creëren door middel van pootjes.
True, niet over nagedacht idd. Het zou sowieso links moeten rekening houdend met wat je zegt. Dit is sowieso al beter, want toen ik nog thuis woonde stonden er meer apparaten bovenop die volledige oppervlakte afdekteFeaR schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:46:
[...]
Waarom zet je de apparatuur precies rechts op de receiver?

En pootjes voor dat extra beetje is ook idee inderdaad

Afstoffen is 1...maar stoft ze ook er onder?The Fatal schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:27:
dat heeft hier ook gewerkt
De vriendin snapte er allemaal niks van maar vond dit nu toch wel beter klinken als alle andere die we geluisterd hebben. Ze stoft de speakers wel af tegenwoordig!
Mijn speakers staan op pootjes, je wilt niet weten war er aan stof onder ligt

Jij bedankt voor het wijzen op het akoestiek forumMaar toch dank voor het melden

Door wat fanatieke huisfeestjes is de spoel van mijn linker front doorgebrand (ik was er zelf niet eens bij) dus de installatie gaat op de schop. Maar als die klaar is zal ik wat foto's plaatsen.
If it ain't broken, don't fix it
geen idee, zal het eens vragenThe Eagle schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:52:
[...]
Afstoffen is 1...maar stoft ze ook er onder?
Mijn speakers staan op pootjes, je wilt niet weten war er aan stof onder ligt![]()
Kijk een vrouw naar mijn hartThe Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:21:

Wij zijn vorig jaar met een hoop vrienden samen speakers gaan kiezen. Iedereen was zo op het moment aangekomen dat de persoonlijke nieuwbouw projecten, renovaties, etc.. zo goed als klaar waren dus .. speakers kiezen! En we hoopten op groepskorting bij een grote aankoop..The Eagle schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:21:
Stonden we daar met 4 koppels alles te keuren in de luister kamer, dan hoor je pas wie zijn vriendin het ergste of het beste is!!

- "Zwarte?? Tegen onze witte muren?? Maakt mij niet uit wat het is maar ze moeten klein en wit zijn!"
- "Hoe bedoel je dat kubus doos ding hoort er ook bij?? En wat doet dat juist? Moet dat?"
- Wijzend naar de BOSE Acoustimass doosjes "En deze kleine schattige dingetjes dan? Die zijn mooi!"
- "Ik wil wel nog vrienden blijven met de buren!"
Kortom, hopen discussies. Wel hoorden alle vrouwen grote verschillen tussen de kleine BOSE kartonnetjes en de grotere concurrenten dus die kleine schattige speakertjes waren ze rap vergeten.

Inderdaad.Xenophoben schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:37:
Zoals het hoort haha

Heb ik ook gedaanlolgast schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:50:
Toen wij wisten dat we gingen tekenen voor een huis, heb ik eerst speakers en een receiver gekocht. Toen had ik ze al en moest ze het er mee doen

In het nieuwe huis kwam ik erachter dat de sub echt te kort kwam, dus een nieuwe 12" Final S220 gekocht..en thuis de gebruikelijke discussie (te groot, lelijk, niet nodig die andere was hoogglans, vind ik veel mooier) maar na een avondje TV kijken, kwam ze zelf aan: " goh die nieuwe kist klinkt toch echt een stukje fijner"

Goed bezig haha daarna de hypotheek pas regelen, met andere woorden de minder belangrijke zakenlolgast schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:50:
Toen wij wisten dat we gingen tekenen voor een huis, heb ik eerst speakers en een receiver gekocht. Toen had ik ze al en moest ze het er mee doen

Je ziet het sowieso niet zo heel veel meer in Nederland. Het is prima spul (vaak ook voor een prima prijs). Qua design...tja....je moet er van houdenKillertjuh schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:31:
Ik volg dit topic regel matig maar ik zie echt nooit de merk "mission" voorbij komen. Misschien ene specifieke reden voor ofzo

Dit topic is gesloten.
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic