Die is alleen geen 600 euroStealthyPeanut schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:18:
Ik kom uit de buurt van Breda en je bent welkom om hier de HW55 te komen bekijken, maar of je daar iets aan hebt is een tweede.....:+.
Sony KDL42W805?DenniX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:45:
[...]
Ik heb juist al een mooie 42" TV (philips 42pdl7906) maar wil eigenlijk mijn huurwoning niet te vast inrichten met allerlei apparatuur en kabelgootjes. Enige probleem is dat mijn tv niet meer op het meubel past, want de projector zou er tegenaan projecteren. Ik kan natuurlijk iedere keer de beamer op een bijpassende tafeltje net over de tv laten projecteren, maar dan is het chique er vanaf. (wil hem mooi wegstoppen in een lade). Moet dus nog een nieuwe plek vinden voor mijn tv![]()
Een andere optie is een projectorscherm installeren net voor de tv, maar dat vind ik eigenlijk ook te ver gaan voor in mijn huurwoning.
Vraag me af of ik rond de 600euro een betere deal kan vinden, met HD en 3D, want dan wil ik het nog wel overwegen om hem op te hangen. Iemand tips om ergens een HD projector te kunnen bezichtigen, tussen Eindhoven en Breda, zodat ik van de beeldkwaliteit overtuigd word?
Hierbij mijn setje
Ik weet dat mijn kamer een verschrikkelijke plaats is om deze giganten neer te zetten en dat de akoestiek verschrikkelijk is, maar dat is het nadeel van thuis wonen
. Dit weerhoudt mij echter niet om met veel genot daar deze set-up te luisteren.
JBL Ti5000 Bi-Amp
JBL L80 Rear
JBL TLX 103 Center (wordt nog vervangen)
Yamaha RX-V775

JBL Ti5000 Bi-Amp
JBL L80 Rear
Yamaha RX-V775

Op iBood staat nu een Set (2st) Canton's GLE's voor 350 euro...
Revive the guild!
Leuke set adehaan968cs! Wat een beesten.
En ja......het is niet de meest ideale plek. Lekker belangrijk
. Mag je dan geen dure speakerset kopen als je thuis op een slaapkamer woont?
.
Liever heb je het geoptimaliseerd natuurlijk. Maar wat niet kan, kan niet he
.
En ja......het is niet de meest ideale plek. Lekker belangrijk
Liever heb je het geoptimaliseerd natuurlijk. Maar wat niet kan, kan niet he
Heb zelf de L80's wat een heerlijke bas zit er in die speakers. Vind je de Ti5000 veel beter klinken ?adehaan968cs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:17:
Hierbij mijn setjeIk weet dat mijn kamer een verschrikkelijke plaats is om deze giganten neer te zetten en dat de akoestiek verschrikkelijk is, maar dat is het nadeel van thuis wonen
. Dit weerhoudt mij echter niet om met veel genot daar deze set-up te luisteren.
JBL Ti5000 Bi-Amp
JBL L80 Rear
Yamaha RX-V775
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dank.
Meubel is van Woood, o.a. verkrijgbaar bij Wehkamp en Karwei.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Hier ook even een kleine update gemaakt in mijn HIFI setup.
Na een lange tijd opzoek te zijn geweest naar een goede / passende subwoofer heb ik gekozen voor de SVS SB-1000. Hij pas perfect bij de JAMO's 608 (design) en is lekker compact.
Erg tevreden over de strakke en toch sterke bass die deze kleine vriend weet te produceren.
Zeker bij films/series een goede toevoeging
Na een lange tijd opzoek te zijn geweest naar een goede / passende subwoofer heb ik gekozen voor de SVS SB-1000. Hij pas perfect bij de JAMO's 608 (design) en is lekker compact.
Erg tevreden over de strakke en toch sterke bass die deze kleine vriend weet te produceren.
Zeker bij films/series een goede toevoeging

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 29-01-2015 17:49 ]
Ja zeker, er zit nog meer bass in en het hoge is vele malen beter, vooral als je ze bi-ampt!Brilsmurfffje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:51:
[...]
Heb zelf de L80's wat een heerlijke bas zit er in die speakers. Vind je de Ti5000 veel beter klinken ?
De midrange en tweeter zijn exact hetzelfdeadehaan968cs schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:11:
[...]
Ja zeker, er zit nog meer bass in en het hoge is vele malen beter, vooral als je ze bi-ampt!
http://rudn.nodevice.com/preview/big/185/185014-1.jpg
http://rudn.nodevice.com/preview/big/185/185274-2.jpg
niet te min zijn het heerlijke speakers waarvan het geluid lekker los komt
Klopt maar moet je maar eens foto's van het filter opzoeken, of ik doe het even ;pBrilsmurfffje schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 17:18:
[...]
De midrange en tweeter zijn exact hetzelfde
http://rudn.nodevice.com/preview/big/185/185014-1.jpg
http://rudn.nodevice.com/preview/big/185/185274-2.jpg
niet te min zijn het heerlijke speakers waarvan het geluid lekker los komt

Woon al m'n hele leven thuis.adehaan968cs schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:17:
Hierbij mijn setjeIk weet dat mijn kamer een verschrikkelijke plaats is om deze giganten neer te zetten en dat de akoestiek verschrikkelijk is, maar dat is het nadeel van thuis wonen
Mag ik vtragen waarom de sb1000 ipv de pb1000 ? Ben ook op zoek naar een leuke sub. En bij ligt de pb1000 hoog op het lijstje.Problemtulip schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:11:
Erg tevreden over de strakke en toch sterke bass die deze kleine vriend weet te produceren.![]()
Zeker bij films/series een goede toevoeging![]()
[afbeelding]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ik ben wel erg benieuwd naar je bedLuitwieler schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 14:04:
[...]
Ja! aan de andere kant van de kamer staat nog een bed en een kleding kast, maar goed dat vond ik niet deel waardig voor dit topic.
Krijgen we dan nu ook topics met de vraag of een kussen met dons wel lekker matcht met een vier-seizoenendekbed liggende op een 300 pocketveringsmatras?Mickeydus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:07:
[...]
Ik ben wel erg benieuwd naar je bedheeft ie goede specs?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ben wel benieuwd wat dat doet met de akoestiek..
Nice! Ik heb zelf net de SB-2000 gehaald. Stukken beter dan mijn vorige sub.Problemtulip schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:11:
Erg tevreden over de strakke en toch sterke bass die deze kleine vriend weet te produceren.![]()
Zeker bij films/series een goede toevoeging![]()
[afbeelding]
Na redelijk wat gelezen te hebben (helaas niet kunnen luisteren) is de SB-1000 en goede "bang for the buck" woofer. Daarnaast is de SB aanzienlijk kleiner dan de PB en dit is exact wat ik graag wou hebben.Renegade666 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:33:
[...]
Mag ik vtragen waarom de sb1000 ipv de pb1000 ? Ben ook op zoek naar een leuke sub. En bij ligt de pb1000 hoog op het lijstje.
Veel muziek en films bekeken met de SB in een kamer van 2,60M hoog, 8M breed, en 12M lang ben ik persoonlijk erg onder de indruk wat dit kleine monster aan lucht weet te verplaatsen
Ik weet ik zeker dat hij in de kleinere huiskamer nog beter tot zijn recht zal komen.
indien je echt geen keuzen kan maken kan je altijd even komen luisteren
offtopic: Mijn bed heeft echt geweldige specs! maar dat wist je toch al?Mickeydus schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 23:07:
[...]
Ik ben wel erg benieuwd naar je bedheeft ie goede specs?
Kijk eens naar het merk BK Subwoofer. Heb zelfs de Monolith plus in hoogglans wit. Mooier ga je ze niet vindenProblemtulip schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:51:
[...]
Na redelijk wat gelezen te hebben (helaas niet kunnen luisteren) is de SB-1000 en goede "bang for the buck" woofer. Daarnaast is de SB aanzienlijk kleiner dan de PB en dit is exact wat ik graag wou hebben.
Veel muziek en films bekeken met de SB in een kamer van 2,60M hoog, 8M breed, en 12M lang ben ik persoonlijk erg onder de indruk wat dit kleine monster aan lucht weet te verplaatsen![]()
Ik weet ik zeker dat hij in de kleinere huiskamer nog beter tot zijn recht zal komen.
indien je echt geen keuzen kan maken kan je altijd even komen luisteren
Mooie setjes weer hier. Ik zal die van mij binnenkort ook eens posten maar ik wil even mijn blijdschap tonen over mijn nieuwe aankoop tijdens de MM btw dagen.
Ik zocht een subwoofer voor bij mijn twee Boston Acoustics A25 speakers. Op de webshop stond niks meer van Boston Acoustics maar tot mijn stomme verbazing stond in de winkel een volledige set (subwoofer, center en vier speakers) voor zo'n 600+ euro, omdat alleen de winkelmodellen er nog stonden was de prijs echter maar 398! euro. Toen de medewerker in het systeem keek bleek dat hij nog een compleet nieuwe set in doos had. Ik kreeg deze met veel enthousiasme van de medewerker gewoon mee voor 398 euro. Dit is een set die voor 800 euro in de pricewatch staat dus ik prijs mezelf gelukkig omdat ik nu onverwachts een volledige surround set heb:
Ik ben 1 á 2 jaar geleden begonnen met te investeren in een mooie set. Daarmee waren de A25's een goede start en ik dacht dit op termijn uit te breiden met een center en een subwoofer. De subwoofer is nu los 200 euro en voor een redelijk kleine meerprijs heb ik er 4 speakers (die 280 euro waard zijn) + een center bij. Nu merkte een Tweaker scherp op dat deze set meer dan een jaar geleden ook al eens 400 euro kostte
Maar goed toen had ik slechts geld voor een versterker + twee A25's. Ben blij dat ik nu nog iets uit dezelfde lijn heb kunnen vinden voor een mooie prijs. Is toch leuk om zo een set geheel compleet te hebben nu ze nog maar beperkt verkrijgbaar zijn. Weet iemand trouwens iets over een nieuwe generatie Boston Acoustics? De lijn waar de A25's in zaten waren natuurlijk redelijk legendarisch in het lage/midden prijssegment. In de pricewatch staan helaas nog maar vrij beperkt verkijgbare producten van BA.
Maar goed, het is natuurlijk geen high-end set maar ik kan de komende jaren wel even vooruit voordat ik mij ga wagen aan het high-end spul wat jullie allemaal tentoonspreiden
Ik zocht een subwoofer voor bij mijn twee Boston Acoustics A25 speakers. Op de webshop stond niks meer van Boston Acoustics maar tot mijn stomme verbazing stond in de winkel een volledige set (subwoofer, center en vier speakers) voor zo'n 600+ euro, omdat alleen de winkelmodellen er nog stonden was de prijs echter maar 398! euro. Toen de medewerker in het systeem keek bleek dat hij nog een compleet nieuwe set in doos had. Ik kreeg deze met veel enthousiasme van de medewerker gewoon mee voor 398 euro. Dit is een set die voor 800 euro in de pricewatch staat dus ik prijs mezelf gelukkig omdat ik nu onverwachts een volledige surround set heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Pioneer VSX-422-K | € 0,- | € 0,- |
1 | Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart) | € 89,- | € 89,- |
1 | Boston Acoustics A2310HTS (Zwart) | € 799,- | € 799,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 888,- |
Ik ben 1 á 2 jaar geleden begonnen met te investeren in een mooie set. Daarmee waren de A25's een goede start en ik dacht dit op termijn uit te breiden met een center en een subwoofer. De subwoofer is nu los 200 euro en voor een redelijk kleine meerprijs heb ik er 4 speakers (die 280 euro waard zijn) + een center bij. Nu merkte een Tweaker scherp op dat deze set meer dan een jaar geleden ook al eens 400 euro kostte
Maar goed, het is natuurlijk geen high-end set maar ik kan de komende jaren wel even vooruit voordat ik mij ga wagen aan het high-end spul wat jullie allemaal tentoonspreiden
Ik vermoed idd wel dat er een nieuwe lijn aan zit te komen aangezien de A serie vrijwel niet te krijgen meer is. Ik was de gelukkige die een center kon vinden in het kersen in Almere maar de sub ASW650 die ik wil is er al niet meer.
High-end is maar wat je zelf vind. Vele zullen jou set al als extreem high end beschouwen.
High-end is maar wat je zelf vind. Vele zullen jou set al als extreem high end beschouwen.
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
Thalaron schreef op zondag 25 januari 2015 @ 19:15:
[...]
Wellicht ben ik gek... kan je dan niet net zo goed een 60-65" TV nemen waarbij je niet 16:9 content uit zijn verband trekt (bijvoorbeeld IMAX films/scenes & series).
Buiten dat: Ziet er netjes uit!
Het mooie van een 21:9 TV is dat ongeacht je content, de hoogte gelijk blijft.
51 CM hoogte bij 4:3 blijft 51 CM hoogte bij 16:9 en 51CM hoogte bij 21:9
Je moet niet het diagonaal meten, maar de hoogte.
Vandaar dat het zo'n 20 jaar geduurd heeft voordat we van 80CM 4:3 tv's naar 102 CM 16:9 t'v gingen.
(Als je 1:1 de diagonaal meet, ga je met 16:9 er op achteruit)
Een 50" 21:9 TV is gelijk aan een 40" 16:9 TV.
Enne: Je kan gewoon native 16:9 content blijven kijken hoor. Je TV heeft ook optie om links en rechts zwarte balken te houden, en dat is verbazingwekkend niet storend.
Minder erg dan 21:9 content op een 16:9 TV.
En ondertiteling welke soms onder/boven de balk staan, geeft dat geen problemen? Ik weet dat Philips een BD heeft die dit kan aanpassen maar hoe/wat met bv TV en On Demand?weeraanmelden schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:28:
[...]
Enne: Je kan gewoon native 16:9 content blijven kijken hoor. Je TV heeft ook optie om links en rechts zwarte balken te houden, en dat is verbazingwekkend niet storend.
Minder erg dan 21:9 content op een 16:9 TV.
[ Voor 29% gewijzigd door Thalaron op 31-01-2015 18:45 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Leuke tool. Ik zal als ik er tijd voor heb eens naar kijken. Ben wel benieuwd of en hoeveel mijn geluid zou clippen. Ik kan namelijk best hard spelen zonder enige vervorming. Ik denk overigens niet dat ik zachte passages harder zou willen horen dan dat de regisseur ze had bedoeld.neeecht schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:30:
[...]
Je hebt duidelijk nog nooit audio processing gebruikt. Stereotool heeft verder weinig met stereo te maken (kan het wel vanderen, maar is niet het hoofddoel).
Vooral de declipper, is iets wat mega gaaf is, JUIST als je audio al goed klinkt en nog beter moet.
http://www.perfectdeclipper.com/ dit zit in stereotool, dezelfde maker.
En je audio zal, natuurlijk, prima klinken, maar met een echte processor wordt alles zoveel vetter, zachte tonen komen helemaal naar voren en juist in een "bios" moet dat!
Net nog een film gekeken en dat was weer een geweldige belevenis met veel ruimtelijkheid en hoogte-informatie. Heerlijk!
CA Electronics • CineMike • PS Audio • Denon • Marantz • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart • inakustik • Furutech
De declipper fixt geen clipping als je je geluid te hard zet maar in de input. Zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=oqOljvx9KaM
Over de declipper wat Specy zegt... en passages zijn veeeel zachter met de huidige encoders dan de regisseur bedoelt heeft. Dat is begonnen met AC3 en helaas speelt dan nog steeds met de huidige blu-ray audio encoders.HTip schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 22:37:
[...]
Leuke tool. Ik zal als ik er tijd voor heb eens naar kijken. Ben wel benieuwd of en hoeveel mijn geluid zou clippen. Ik kan namelijk best hard spelen zonder enige vervorming. Ik denk overigens niet dat ik zachte passages harder zou willen horen dan dat de regisseur ze had bedoeld.
Net nog een film gekeken en dat was weer een geweldige belevenis met veel ruimtelijkheid en hoogte-informatie. Heerlijk!
Gewoon eens proberen, audio processing, een nieuwe wereld zal voor je open gaan.
Ik had mezelf belooft dit jaar geen grote aankopen te doen voordat me spaarrekening weer op het niveau was van voor de trouwerij...komen we afgelopen zaterdag even in de mediamarkt om van de btw actie te kunnen profiteren met wat blu-rays en eventueel wat vinyl (van die 2e helaas niets gevonden). Worden mijn vrouw en ik COMPLEET verliefd op de curved LG OLED tv van 55 inch. Ding kost normaal 3300, nu 2200 omdat er ook nog een cashback actie op is. MIJN GOD wat een lekker beeld is dat OLED zeg. Heb t al eerder gezien, maar nu stond het ding tussen 1 led-hd tv, en een uhd tv. Kon ik eens goed vergelijken wat me nu het beste bevalt en dat is toch echt met dikke vette grote stip OLED!
Ik heb me gelukkig aan mijn voornemen weten te houden maar het ding staat nu wel heel hard gereserveerd voor dit jaar! Heb er gewoon van wakker gelegen:)
Ik heb me gelukkig aan mijn voornemen weten te houden maar het ding staat nu wel heel hard gereserveerd voor dit jaar! Heb er gewoon van wakker gelegen:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Lijkt mij ook wel wat zo OLED scherm, alleen dan niet curved
snap wat je bedoelt, ik zag m ook, echt heel erg mooi beeld
Dat is mijn mening eigenlijk ook, maar de curve van deze tv is wel heel subtiel. Dit is nog vrij goed te doen.Mikayu schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:12:
Lijkt mij ook wel wat zo OLED scherm, alleen dan niet curved
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Ik zag zaterdag inderdaad die 55" LG OLED voor 3300 euro staan. Is minder dan wat m'n 60" Samsung LCD 1.5 jaar geleden kostte. Ben benieuwd of 2015 dan eindelijk de doorbraak voor OLED gaat worden. Voorlopig heb ik eigenlijk niks te wensen over met wat ik heb, maar straks een maatje groter in OLED, mag best natuurlijk
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik ben juist voor de PB1000 gegaan omdat deze lager gaat. Hij zou tov van de SB1000 minder strak zijn bij muziek (open vs gesloten sub), echter ben ik hier nog niet tegenaan gelopen. Juist bij film lijkt het me mooier dat de sub dieper gaat. Ben zeer tevreden over de PB1000 bij het gamen (Xbox 360, films en muziek) icm de S608 voor (en S606 achter). De sub staat net iets over de helft ingesteld.Renegade666 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 22:33:
[...]
Mag ik vtragen waarom de sb1000 ipv de pb1000 ? Ben ook op zoek naar een leuke sub. En bij ligt de pb1000 hoog op het lijstje.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik zit inderdaad met hetzelfde idee. Lijkt mij namelijk ook mooier in films dat hij wat lager gaat. Echter laat het budget het even niet toe. Hopelijk voor deze zomer wel aankopen. TIs alleen zo jammer dat hij nog nooit in prijs verlaagt is, is nog steeds 499. Best lastig als er maar 1 winkel in NL die dingen mag verkopen._Brake_ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:05:
[...]
Ik ben juist voor de PB1000 gegaan omdat deze lager gaat. Hij zou tov van de SB1000 minder strak zijn bij muziek (open vs gesloten sub), echter ben ik hier nog niet tegenaan gelopen. Juist bij film lijkt het me mooier dat de sub dieper gaat. Ben zeer tevreden over de PB1000 bij het gamen (Xbox 360, films en muziek) icm de S608 voor (en S606 achter). De sub staat net iets over de helft ingesteld.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Niet alleen in films, maar ook in de muziek vind ik het mooi dat hij wat lager gaat. Ik heb het niet vergeleken met andere subs, simpelweg omdat ik geen vergelijkingsmateriaal (beschikbaar) heb, maar in https://www.youtube.com/watch?v=u3u22OYqFGo bijvoorbeeld worden frequenties door de woonkamer gepompt waarbij ik me sterk afvraag of andere subwoofers in deze prijsklasse dat ook voor elkaar krijgen.Renegade666 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:04:
[...]
Ik zit inderdaad met hetzelfde idee. Lijkt mij namelijk ook mooier in films dat hij wat lager gaat. Echter laat het budget het even niet toe. Hopelijk voor deze zomer wel aankopen. TIs alleen zo jammer dat hij nog nooit in prijs verlaagt is, is nog steeds 499. Best lastig als er maar 1 winkel in NL die dingen mag verkopen.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Ik zal maar niet over de muziekkeuze beginnen.._Brake_ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Niet alleen in films, maar ook in de muziek vind ik het mooi dat hij wat lager gaat. Ik heb het niet vergeleken met andere subs, simpelweg omdat ik geen vergelijkingsmateriaal (beschikbaar) heb, maar in https://www.youtube.com/watch?v=u3u22OYqFGo bijvoorbeeld worden frequenties door de woonkamer gepompt waarbij ik me sterk afvraag of andere subwoofers in deze prijsklasse dat ook voor elkaar krijgen.
http://youtu.be/jFQdvaU-JlY?t=2m30s
Mijn klipsch RF82 die max 30 hz kunnen vond ze wel leuk iig
[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 03-02-2015 18:37 ]
Als je dat soort dingen wilt moet je Feuerfrei van Rammstein ff opzetten. Hoef je ook geen twee minuten te wachten, zit al na 10 sec ofzo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
daarom komt het filmpje al op bijna de goeie tijd
30hz wat is dat voor mid-laag dan!?
Wat meer ~30hz 'mid laag' van onze vrienden van Three 6 Mafia met Late Nite Tip:
http://youtu.be/FonmhUBsXOY
Iedereen die iets met subwoofers en auto's heeft gedaan kent dit nummer wel
http://youtu.be/FonmhUBsXOY
Iedereen die iets met subwoofers en auto's heeft gedaan kent dit nummer wel
Thanks voor de link. Net mijn sub in een kastje ingebouwd, die vermaakt zich er wel mee. Kastje trilt niet 
Voor de rest is voor dit soort dingen een apart topic: Welk muziekstuk of filmscène gebruik jij voor instellingen? dus beter daar die discussie voeren lijkt me.
Pics moet ik even schuldig blijven (meubel nog niet af), maar als dat klaar is meld ik me wel weer
Iemand nog mooie pics van zijn home cinema of audio installatie?
Voor de rest is voor dit soort dingen een apart topic: Welk muziekstuk of filmscène gebruik jij voor instellingen? dus beter daar die discussie voeren lijkt me.
Pics moet ik even schuldig blijven (meubel nog niet af), maar als dat klaar is meld ik me wel weer
Iemand nog mooie pics van zijn home cinema of audio installatie?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kunt hem nu kopen bij hificorner met kortingscode "speakers2015". Scheelt weer 18%.Renegade666 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:04:
[...]
Ik zit inderdaad met hetzelfde idee. Lijkt mij namelijk ook mooier in films dat hij wat lager gaat. Echter laat het budget het even niet toe. Hopelijk voor deze zomer wel aankopen. TIs alleen zo jammer dat hij nog nooit in prijs verlaagt is, is nog steeds 499. Best lastig als er maar 1 winkel in NL die dingen mag verkopen.
Nice, thx. Weet je ook hoelang ze geldig zijn??? Eind deze maand komt mij beter uit namelijk 😇oodh schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:37:
[...]
Je kunt hem nu kopen bij hificorner met kortingscode "speakers2015". Scheelt weer 18%.
Dan kies je toch voor de betaalmethode bankoverschrijving?Renegade666 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:29:
[...]
Nice, thx. Weet je ook hoelang ze geldig zijn??? Eind deze maand komt mij beter uit namelijk 😇
Geef mij 10% dan schiet ik het wel voor 
Ik ga een projectie scherm bestellen van 280cm breed
ik heb nu 250 en 10cm daar vanaf lopen verwarming buizen. 270 had dus mooier geweest maar ik vind alleen schermen van 240 of 280. Ik hoop dat ik het een beetje passend ga krijgen.
ik heb nu 250 en 10cm daar vanaf lopen verwarming buizen. 270 had dus mooier geweest maar ik vind alleen schermen van 240 of 280. Ik hoop dat ik het een beetje passend ga krijgen.
De code doet het nog wel (getest door een speaker in het mandje te doen, plus code getest), maar officieel geldt de actie maar t/m 31 januari. Simpelweg geluk dat de code het nu nog doet denk ik.Renegade666 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:29:
[...]
Nice, thx. Weet je ook hoelang ze geldig zijn??? Eind deze maand komt mij beter uit namelijk 😇
[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 03-02-2015 23:21 ]
is everything cool?
Heb ik nu ook maar gedaan_Brake_ schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:00:
[...]
Dan kies je toch voor de betaalmethode bankoverschrijving?
Had je gewildMikayu schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:15:
Geef mij 10% dan schiet ik het wel voor
Ondertussen is er weer het één en ander veranderd in mijn bescheiden HomeTheater. Ik weet dat ik dit huis over 2 jaar te koop ga zetten, dus probeer ik met zo min mogelijk te investeren een leuke HT te maken.
Dit was mijn oude situatie;

Heb het één en ander verkocht, gekocht en aangepast in de ruimte.
Verkocht
Marantz SR-5007
4x Boston Acoustics A25
1x Boston Acoustics A225C
2x Norstone Stylum 2
Gekocht
Onkyo TX-NR818
2x Dali Concept 8
1x Dali Concept Center
2x Dali Concept 1
2x Bijzettafel zwart 50x50cm
Voorlopige tussenstand van mijn ruimte waar ik dagelijks nog zit te genieten!

To Do
- Center stand maken
- Muur achter het scherm wat beter afwerken
- Zwart vilt plakken op de juiste punten om contrast op het scherm te verbeteren (zoals binnenzijde speakers en bovenkant center)
- Ruimte rondom de projector afwerken (plank schilderen, zwart kleed ophangen).
Appartuur
- Sony HW55
- Kingpin VFS210 scherm (230cm diagonaal)
- Onkyo TX-NR818
- Dali Concept 8 (2x)
- Dali Concept Center
- Dali Concept 1 (2x)
- BK XXLS400
- HTPC i3 met XBMC
- Server 12TB (staat beneden)
De foto's zijn gemaakt met behulp van een bouwlamp gisteren, omdat het een 100% verduisterde ruimte is. De muren, plafond en vloer zijn antraciet/grijs. De gordijnen zijn zwart en de kleden over de banken zijn ook zwart. Dit lijkt niet helemaal door de felle lamp, maar het is allemaal zwart en antraciet om een zo goed mogelijke beeldkwaliteit te krijgen op het scherm
.
De hond is gisteren ook even langs geweest.....meteen alles lekker onder de haren en rommel
. En die rode sliertjes die je ziet zijn van een kussen.
Dit was mijn oude situatie;

Heb het één en ander verkocht, gekocht en aangepast in de ruimte.
Verkocht
Marantz SR-5007
4x Boston Acoustics A25
1x Boston Acoustics A225C
2x Norstone Stylum 2
Gekocht
Onkyo TX-NR818
2x Dali Concept 8
1x Dali Concept Center
2x Dali Concept 1
2x Bijzettafel zwart 50x50cm
Voorlopige tussenstand van mijn ruimte waar ik dagelijks nog zit te genieten!

To Do
- Center stand maken
- Muur achter het scherm wat beter afwerken
- Zwart vilt plakken op de juiste punten om contrast op het scherm te verbeteren (zoals binnenzijde speakers en bovenkant center)
- Ruimte rondom de projector afwerken (plank schilderen, zwart kleed ophangen).
Appartuur
- Sony HW55
- Kingpin VFS210 scherm (230cm diagonaal)
- Onkyo TX-NR818
- Dali Concept 8 (2x)
- Dali Concept Center
- Dali Concept 1 (2x)
- BK XXLS400
- HTPC i3 met XBMC
- Server 12TB (staat beneden)
De foto's zijn gemaakt met behulp van een bouwlamp gisteren, omdat het een 100% verduisterde ruimte is. De muren, plafond en vloer zijn antraciet/grijs. De gordijnen zijn zwart en de kleden over de banken zijn ook zwart. Dit lijkt niet helemaal door de felle lamp, maar het is allemaal zwart en antraciet om een zo goed mogelijke beeldkwaliteit te krijgen op het scherm
De hond is gisteren ook even langs geweest.....meteen alles lekker onder de haren en rommel

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 04-02-2015 17:07 ]
leuk kamer
met mooi spul heb zelf die BK XXLS400 ook
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Verwijderd
Inmiddels niet meerPjotr22 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:55:
getest, code doet t op alle speakers!
EDIT: ik heb het geprobeerd op een SVS subwoofer.
"Gewone" speakers lijkt wel te werken.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 21:23 ]
Ik heb het dus gedaan met de pb1000 en kreeg 90 euro korting 😃
Thanks. Fijne sub hoor! Zeker voor dat geldMotaro schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:02:
leuk kamermet mooi spul heb zelf die BK XXLS400 ook
De code werkt ook alleen op speakers, niet op de subwoofers.Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 18:08:
[...]
Inmiddels niet meer
EDIT: ik heb het geprobeerd op een SVS subwoofer.
"Gewone" speakers lijkt wel te werken.
is everything cool?
zo das een hele verandering,die speakers!StealthyPeanut schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:32:
[...]
Thanks. Fijne sub hoor! Zeker voor dat geld. Met een ondergrens van 17hz is het wel genieten als er iets laags voorbij komt knallen
.
Soepel ook hoe die Scythe Mugen uit de HTPC steekt
Hele mooie setup verder!
[ Voor 58% gewijzigd door [MAUS] op 05-02-2015 11:03 ]
'k Denk dat het nu definitief is afgelopen. Zonet nog geprobeerd op een speaker set, en kreeg de melding dat de code niet geldig is.FREAKJAM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:50:
[...]
De code werkt ook alleen op speakers, niet op de subwoofers.
Klopt inderdaad. Kon de Bostons en stands voor een mooi bedrag verkopen en daardoor hoefde ik maar weinig geld bij te leggen. Anders had ik het ook niet gedaan.freaky35 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:53:
[...]
zo das een hele verandering,die speakers!En bevallen ze??
Maar nog geen moment spijt van gehad! Wat een kabaal komt uit deze set. Maar dat merk je pas, als je het zelf beleeft. Terwijl de Bostons ook gewoon al een lekker geluid wegzetten
Thanks.MvdPM schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:00:
[...]
Soepel ook hoe die Scythe Mugen uit de HTPC steekt![]()
Hele mooie setup verder!
Hahaha, ja klopt. Deze HTPC heb ik zo overgenomen van iemand en een videokaart in geplaatst. Omdat hij altijd uit het zicht staat, verder geen actie ondernomen of nieuwe kast besteld
Jammer wel, maar was wel te verwachten. De actie gold namelijk oorspronkelijk maar t/m 31 januari.Wilibrord schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:10:
[...]
'k Denk dat het nu definitief is afgelopen. Zonet nog geprobeerd op een speaker set, en kreeg de melding dat de code niet geldig is.
is everything cool?
Verwijderd
hallo,
na een tijd mee lezen op dit forum dacht ik mijn set-up is te posten. na lang me tv op een ikea kast te hebben gehad nu eindelijk wat anders. ik volg een opleiding tot ontwerpend meubelmaker dus was de keus snel gemaakt tussen kopen of maken dat werd natuurlijk maken. na veel ontwerpen gemaakt te hebben ben ik tot een ontwerp gekomen wat paste bij mij.

dit is het geworden. het is een tv meubel voor in me slaap maker dus hij is niet al te groot. het meubel is 120cm lang en de achterwand is 150cm hoog. de achterwand is hoogglans wit en het meubel is van massief eiken. op het weg werken van de kabels op de grond na is die helemaal af.
te zien:
-tv sony 42inch w805b
-sony BDV-N590- 5.1 geluidset
-apple tv 3g
-ledstrip achter de plaat
de speakers worden misschien nog op gehangen alleen ik weet nog niet wat ik mooier vind of naast de tv of aan de muur.
na een tijd mee lezen op dit forum dacht ik mijn set-up is te posten. na lang me tv op een ikea kast te hebben gehad nu eindelijk wat anders. ik volg een opleiding tot ontwerpend meubelmaker dus was de keus snel gemaakt tussen kopen of maken dat werd natuurlijk maken. na veel ontwerpen gemaakt te hebben ben ik tot een ontwerp gekomen wat paste bij mij.

dit is het geworden. het is een tv meubel voor in me slaap maker dus hij is niet al te groot. het meubel is 120cm lang en de achterwand is 150cm hoog. de achterwand is hoogglans wit en het meubel is van massief eiken. op het weg werken van de kabels op de grond na is die helemaal af.
te zien:
-tv sony 42inch w805b
-sony BDV-N590- 5.1 geluidset
-apple tv 3g
-ledstrip achter de plaat
de speakers worden misschien nog op gehangen alleen ik weet nog niet wat ik mooier vind of naast de tv of aan de muur.
dezen week new update new set speakers ben van 12 jaar oude Elac ELT10 naar Klipsch RF-62MK2 gegaan
rest
LG 60pb560v
Marantz SR8200 + Marantz 3000 5disc
PS4
sony bluray speler
samsung interactieve hd recorder
en nog BK XXLS400 + Elac 202 CC
wat dit jaar nog gaat verander
Marantz SR8200 >> Marantz SR7009 ( new of 2dehands in zwart )
Elac 202CC >> klipsch RC-52mk2 ( waarom 52 en niet 62 de 62 is te groot heb geen ruimte voor )
misschien nog ander Marantz CD speler en blu ray speler dit jaar kopen
aud >> new

als ik new center speaker heb zal denk ik wel stof kapen er af halen nu laat ik ze nog op zitten ivm nu mooier vind
zo was het met minder ruimte bij muur

Edit: 7-2-15 heb beetje zit schuiven nu heb front speaker iets meer ruimte 6cm van TV kast en rechter speaker staat 12cm+ van muur

rest
LG 60pb560v
PS4
sony bluray speler
Elac 202CC >> klipsch RC-52mk2 ( waarom 52 en niet 62 de 62 is te groot heb geen ruimte voor )
aud >> new

als ik new center speaker heb zal denk ik wel stof kapen er af halen nu laat ik ze nog op zitten ivm nu mooier vind
zo was het met minder ruimte bij muur

Edit: 7-2-15 heb beetje zit schuiven nu heb front speaker iets meer ruimte 6cm van TV kast en rechter speaker staat 12cm+ van muur

[ Voor 22% gewijzigd door Motaro op 07-02-2015 14:13 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Mooie woonkamer! Het is volgens mij al eerder gezegd, maar die rechterspeaker staat wel ernstig in de hoek geduwd wat denk ik ten koste gaat van het geluid. Beestje moet wel ademen
[ Voor 23% gewijzigd door FREAKJAM op 06-02-2015 16:39 ]
is everything cool?
KlipschMotaro schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:27:
dezen week new update new set speakers ben van 12 jaar oude Elac ELT10 naar Klipsch RF-62MK2 gegaan
rest
LG 60pb560v
PS4
sony bluray speler
aud >> new
[afbeelding]
ook al staat speaker in hoek klinkt nog gewoon goed
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de rc52 is een prima center. Zal prima lukken. Maar die rechter spear, haal die uit de hoek xd
veel ruimte maken is beetje lastig maar heb nog kunnen schuiven rechter speaker zit nu 12 cm van muur en 5.5cm van tv kast eerst was iets van 6 cm van muur en 2cm van tv kast
wat ik wel keer ga doen is ander TV kast die minder breed is dan heb ik wel meer ruimte voor mijn speaker maar eerst wil ik 7009 kopen en RC-52 dan pas keer new kast
wat ik wel keer ga doen is ander TV kast die minder breed is dan heb ik wel meer ruimte voor mijn speaker maar eerst wil ik 7009 kopen en RC-52 dan pas keer new kast
[ Voor 42% gewijzigd door Motaro op 07-02-2015 01:03 ]
mooi setje maar pas op met die verwarming toen ik nog thuis woonde had leuk setje B&W die ook dicht bij verwarming stond en na paar jaar ging laag wat ze op hout hadden gedaan bij hoeken los en hout droog de ook op bij hoeken dat zou jammer zijn als dat hier ook gebeurt voor al dat dezen speaker stuk meer kosten dan mijn &WRobbieB schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:46:
Zo, vandaag éindelijk de update uit kunnen voeren die ik eigenlijk na aankoop van m'n eerste setje al wilde:
[afbeelding]
De CM7's zijn 'nieuw', de CMC heb ik al een tijdje. Er stonden eerst 685's (S1), maar nadat ik de CMC aan had geschaft klonken deze gewoon een stuk minder in vergelijking. Dus toen wist ik al snel dat ik overwilde naar een setje CM vloerstaanders. 1 probleem. De CM8 vond ik te weinig laag hebben en de CM9 was buiten budget. Helaas wordt de CM7 niet meer gemaakt dus na lang wachten en vaak kijken eindelijk een setje kunnen bemachtigen via Marktplaats voor een leuke prijs. Ze komen van een echte liefhebber (hij stapte over op CM10 S2's) en ze zijn nog puntgaaf, dus ik ben helemaal in m'n nopjes.
Overigens staat het er normaal niet zo bombastisch bij, maar voor de foto is het toch mooier zonder grill's.. Zo is het normaal:
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Motaro op 07-02-2015 01:06 ]
@Motaro: je kunt natuurlijk ook je bank een stukje van de muur af zetten, dan kan je bank ineens ook een stuk naar links en je TV dus ook.
bank staat nu dik 40cm van muur als ik nog veder doe dan ziet heel raar uit dan lijkt als of bank minden in woonkamer staat
----
heb even ander foto neer gezet hoe nu is
----
heb even ander foto neer gezet hoe nu is
[ Voor 16% gewijzigd door Motaro op 07-02-2015 14:11 ]
Oef... Soms is een woonkamer een bitch voor je ht. Echter als ik dit zo zie word ik er droevig van. Kan je het hele zwikkie niet omdraaien? Bank waar nu je ht staat en vice versa? Of gooit dit de waf in de war?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
heb geen vriendin die probleem kan geven
daar had ook aan zitten denken maar zit dan met 2 probleem
1-TV+ internet aan sluiting zit in die muur dan moet ik heel lang TV kabel kopen en die langs muur halen en dan 2x door radiatorombouw heen halen dus daar weer gat in maken
2- dan komt achter speaker weer in hoe te staan en bank komt dan ook te ver in woonkamer te staan
zit gewoon niks anders op dan dit maar geluid is nog steeds goed kan iets beter maar ik kan er mee leven hoe nu is
daar had ook aan zitten denken maar zit dan met 2 probleem
1-TV+ internet aan sluiting zit in die muur dan moet ik heel lang TV kabel kopen en die langs muur halen en dan 2x door radiatorombouw heen halen dus daar weer gat in maken
2- dan komt achter speaker weer in hoe te staan en bank komt dan ook te ver in woonkamer te staan
zit gewoon niks anders op dan dit maar geluid is nog steeds goed kan iets beter maar ik kan er mee leven hoe nu is
^^
1. Via de kruipruimte wellicht de kabel doortrekken? Of is het een appartement? Dan wel even overleggen met je beneden buurman
2. Luidsprekers achter staan nu toch ook tegen de bank?
Uiteraard gaat het erom dat jij tevreden bent!
1. Via de kruipruimte wellicht de kabel doortrekken? Of is het een appartement? Dan wel even overleggen met je beneden buurman
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
onder mijn zit heel groot kruipruimte daar dit een bakkerijrenzo4000 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:28:
^^
achter Luidsprekers zit iets van 9cm van bank af
maar hoe nu is ben ook gewoon blij mee zet lekker film of PS4 game aan met 60''plasma en die 5.1 zit je zo in en je merk niet dat een speaker misschien beetje meer ruimt zou moeten hebben
[ Voor 24% gewijzigd door Motaro op 07-02-2015 23:05 ]
Je sub lijkt wel wat naar bnnen gedraaid. Is dat ook zo? En zo ja, waarom?
dat klopt dat heb gedaan zo dat hij nu op bank gericht is
Uh waarom? Sublaag is niet directioneelMotaro schreef op zondag 08 februari 2015 @ 01:21:
dat klopt dat heb gedaan zo dat hij nu op bank gericht is
Oké, voor de looks of voor het geluid? Voor het geluid hoef je het niet te doen namelijk.
Ik zie net dat je me voor bent geweest. Ik doelde hier ook op.
Een crossover staat in de meeste gevallen op 80. En volgens mij kan je frequenties onder de 120 al moeilijk localiseren. Daarbij komt ook nog dat je de sub eigenlijk niet zou moeten kunnen localiseren.
@ Motaro; t ziet er strak uit, zo te lezen haal je alles uit de ruimte. Goed bezig! En gefeliciteerd met je nieuwe speelgoed!
@pjotr22
dankje wel
dankje wel
ook wel beetje voor looksmonkyo schreef op zondag 08 februari 2015 @ 06:59:
Oké, voor de looks of voor het geluid? Voor het geluid hoef je het niet te doen namelijk.
Hier mijn nieuwe aanwinst.
In het midden een nieuwe cd speler, de 651c.
Mijn cambridge 650BD speler meegenomen te hebben omdat ik er toch wat sceptisch insta wat betreft de geluidsverschillen die wel of niet op kunnen treden en alle ervaringen eromheen die je weleens hoort zijn er toch wel duidelijke verschillen waar te nemen (analoog aangesloten om zo de DAC van de speler aan te spreken). Niet alleen tussen deze speler en de 650BD maar zeker het verschil tussen deze speler en mijn eminent en de apple tv 3.
De geluidjes rollen er veel beter uit. Het klink allemaal veel voller op 1 of andere manier, vooral de stemmen zijn veeel meer op de voorgrond.
Op digitaal gebied kan ik nog geen mening geven omdat ik de boel nog niet digitaal aangesloten heb. Persoonlijk denk ik dat er dan geen verschillen waar te nemen zijn omdat de dac van de receiver dan aangesproken word, wat vervolgens niet echt te bedoeling is van een cd speler. Of de dac van de receiver moet van veel beter kwaliteit zijn dan de cd speler, dan weer wel.
Hier onder wat plaatjes:

Tussendoor ben ik ook druk bezig met het klaarmaken van de HT op zolder.
De zolder is nu helemaal leeg en de muur naar de buren toe is helemaal geïsoleerd.
Weer wat plaatjes:

De poes heeft ook al haar prive bios en zo te zien is ze er best blij mee

De keuring:
De accoustieke keuring:

Helemaal prima
In het midden een nieuwe cd speler, de 651c.
Mijn cambridge 650BD speler meegenomen te hebben omdat ik er toch wat sceptisch insta wat betreft de geluidsverschillen die wel of niet op kunnen treden en alle ervaringen eromheen die je weleens hoort zijn er toch wel duidelijke verschillen waar te nemen (analoog aangesloten om zo de DAC van de speler aan te spreken). Niet alleen tussen deze speler en de 650BD maar zeker het verschil tussen deze speler en mijn eminent en de apple tv 3.
De geluidjes rollen er veel beter uit. Het klink allemaal veel voller op 1 of andere manier, vooral de stemmen zijn veeel meer op de voorgrond.
Op digitaal gebied kan ik nog geen mening geven omdat ik de boel nog niet digitaal aangesloten heb. Persoonlijk denk ik dat er dan geen verschillen waar te nemen zijn omdat de dac van de receiver dan aangesproken word, wat vervolgens niet echt te bedoeling is van een cd speler. Of de dac van de receiver moet van veel beter kwaliteit zijn dan de cd speler, dan weer wel.
Hier onder wat plaatjes:

Tussendoor ben ik ook druk bezig met het klaarmaken van de HT op zolder.
De zolder is nu helemaal leeg en de muur naar de buren toe is helemaal geïsoleerd.
Weer wat plaatjes:

De poes heeft ook al haar prive bios en zo te zien is ze er best blij mee

De keuring:

De accoustieke keuring:

Helemaal prima

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Leuk torentje, maar die poezen foto's zijn echt slechte photoshops
Haha, deze foto's zijn echt niet gefotoshopt... Maar ik zie wel wat je bedoelt..
afijn: deze poes doet van nature al gek
afijn: deze poes doet van nature al gek
[ Voor 22% gewijzigd door Audione0 op 08-02-2015 13:23 ]
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Door de flash en de korte afstand (en de goedkope(?) camera) lijkt het fotosoep.Audione0 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:22:
Haha, deze foto's zijn echt niet gefotoshopt...![]()
Deze poes doet van nature al gek.
De foto's zijn indd ruk (de iphone 5 brak)freelh schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:24:
[...]
Door de flash en de korte afstand (en de goedkope(?) camera) lijkt het fotosoep.
leuk av setje en die poesje is zo cute
Dankje!
Eigenlijk een vraagje aan de zelfbouwers hier:
Hoeveel verluchting heeft al die apparatuur eigenlijk nodig? Ik heb momenteel een Ikea Besta module om alle audio-apparatuur in te plaatsen. Alles zit achter gesloten deurtjes, maar de achterwanden heb ik eruit gelaten. Er is iets van van 15-tal centimeter tussen achterkant apparatuur en de muur. Ik ben van plan om een houten top op mijn audiomeubel te plaatsen tot tegen de muur, dan is het meubel afgesloten langs alle kanten tot tegen de muur. Hebben de apparaten dan nog voldoende verluchting?
Hoeveel verluchting heeft al die apparatuur eigenlijk nodig? Ik heb momenteel een Ikea Besta module om alle audio-apparatuur in te plaatsen. Alles zit achter gesloten deurtjes, maar de achterwanden heb ik eruit gelaten. Er is iets van van 15-tal centimeter tussen achterkant apparatuur en de muur. Ik ben van plan om een houten top op mijn audiomeubel te plaatsen tot tegen de muur, dan is het meubel afgesloten langs alle kanten tot tegen de muur. Hebben de apparaten dan nog voldoende verluchting?
Hoe heb je de zijkanten dan dicht gemaakt?ThomasKC schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:25:
Eigenlijk een vraagje aan de zelfbouwers hier:
Dat is niet zo in het algemeen te zeggen. In de handleidingen van veel apparatuur worden marges gemeld van zo'n 20 centimeter, dat is erg ruim bemeten. Maar het hangt vooral af van hoe je de apparatuur gebruikt en hoe deze op is gebouwd. Heb je een Klasse D-versterker zal deze minder warm worden dan een Klasse A/B of A. Sluit je twee speakers op een 9.2 receiver aan zal deze minder warm worden dan als je de volledige 9 speakers er op aan gaat sluiten. Vooral de bovenzijde zal vrij moeten zijn aangezien daar de warme lucht van nature heen wil. Als de onderzijde van de apparatuur open is (en daarvoor op pootjes staat) zou ik adviseren dat zo te laten. Ruimte aan de zijkanten komt wat minder krap en ik ken maar weinig sets die apparatuur in een meubel aan de zijkant tien(tallen) centimeter vrij hebben. Ik zou wel zorgen dat de warme lucht het meubel uit kan, dus helemaal dicht bouwen lijkt me niet handig.ThomasKC schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:25:
Hoeveel verluchting heeft al die apparatuur eigenlijk nodig?
Ikzelf heb mijn twee eindbakken (klasse A/B, passief gekoeld) ook achter deurtjes staan en geen centje pijn. Achterzijde van het meubel is wel open en aan de bovenkant is er nog zeker 5 centimeter ruimte. De andere hardware is actief gekoeld (consoles) of worden absoluut niet warm (Blu-rayspeler/mediaspeler).
*Is afgeleidMetal Mark schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:11:
[afbeelding]
Superblij met mijn Dynaudio XEO3's
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Vind je het niet hinderlijk dat de deurtjes van je supermeubel in deze opstelling altijd open moeten staan als de center meedoet??
Deurtjes vallen alleen over de twee buitenste vakken, anders werd het zo massief:Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:08:
[...]
Vind je het niet hinderlijk dat de deurtjes van je supermeubel in deze opstelling altijd open moeten staan als de center meedoet??

Ik zie geen Home Cinema.... Misschien een nieuwe foto maken zonder "afleiding"Metal Mark schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:11:
[afbeelding]
Superblij met mijn Dynaudio XEO3's

maar ziet er netjes uit ^_^
De zijkanten zijn gewoon de ikea besta modules, dus spaanderplaat kastje. Zowel versterker als cd speler staan op een apart schap met redelijk wat ruimte er rond. De bedoeling is om een houten paneel dat ca. 7 cm dieper is als de kast er bovenop te plaatsen, maar ook aan de 2 zijkanten van de kast. Ik kan natuurlijk ook altijd wat sleuven frezen in het houten paneel ter hoogte van de apparatuur.mmmmmark schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:56:
[...]
Hoe heb je de zijkanten dan dicht gemaakt?
Thanks voor je uitleg, ik van plan om hetzelfde te gaan doen vandara de interesseThomasKC schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:13:
[...]
De zijkanten zijn gewoon de ikea besta modules, dus spaanderplaat kastje. Zowel versterker als cd speler staan op een apart schap met redelijk wat ruimte er rond. De bedoeling is om een houten paneel dat ca. 7 cm dieper is als de kast er bovenop te plaatsen, maar ook aan de 2 zijkanten van de kast. Ik kan natuurlijk ook altijd wat sleuven frezen in het houten paneel ter hoogte van de apparatuur.
Ik post wel eens een foto als het klaar is. Ik denk dat ik rubberwood ga gebruiken als hout. Ecologisch en mooi hout dat ik bij mij thuis al voor meerdere toepassingen heb gebruikt.mmmmmark schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:03:
[...]
Thanks voor je uitleg, ik van plan om hetzelfde te gaan doen vandara de interesse
Verwijderd
Ahh, het is dus toch slim om met een bouwtekening te beginnen voordat je gaat zagen.FeaR schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:35:
Deurtjes vallen alleen over de twee buitenste vakken, anders werd het zo massief
Het ziet er top uit zo.
Zelfde specs, "ander" meubel: The Eagle in "Het grote Audiomeubel topic!"
Dit topic is gesloten.
Let op:
- Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Voor kleine audio gerelateerde vragen kan je terecht in Het Kleine Vragen Topic. Voor aankoopadvies graag een topic openen in Consumentenelektronica Aankoopadvies - Het is niet nodig om een hele post te quoten als je zelf maar één of twee regels te posten hebt. Knip in dat geval de essentie uit de quote en post die.
- Let ook op de grootte van de foto's wanneer je deze post: de banner rond te grote foto's met betrekking tot het thumbnails maken staat er niet voor niets! Te grote foto's worden en/of van een trage host worden getrashed.
- Voor audiomeubels en Hifi Racks verwijzen we graag door naar Het grote Audiomeubel topic!
- Akoestische aanpassingen, -verbeteringen, et cetera mogen in Het grote akoestiek topic